Závěrečný zápas roku Slavie měl grády. Baník sice stále žádný velký progres neudělal a nadále zůstává přinejlepším jen lehce nadprůměrným českým týmem, ale favorita doma dovede potrápit. Vzpomeňme na nedávný zápas se Spartou, kdy byl Baník jasně lepší. A i za Trpišovského éry už jsme na horké ostravské půdě nejednou ztratili body (nebo jednou pohárový postup). A ani včera nám domácí nedali nic zadarmo.
Kromě úvodní šance domácích hned v 1. minutě diktovala hru Slavia, což nakonec vyústilo v krásnou trefu Jurečky. Gól nás bohužel neuklidnil, ale spíš uspal. Jak jinak si vysvětlit, že jsme během následujících dvou minut inkasovali hned dvakrát! Dvakrát nedostoupení hráče před vápnem, dvakrát pěkná střela. V druhém případě i chyba při rozehrávce od Mandouse. To byla studená sprcha pro všechny slávisty. Naši hráči se ale zvládli oklepat a po nedůrazu a zmatcích ve vápně Baníku dokázal vyrovnat těsně před pauzou Van Buren. Důležitý gól!
Ze šaten ale přišli paradoxně více nabuzení domácí. Svou chybu odčinil Mandous, který dokázal vytěsnit na tyč Šehičovo zakončení. Po rohovém kopu pak umlčel většinu stadionu kapitán Bořil, který dokázal doslova propasírovat míč za brankovou čáru! Posléze předvedl zbytečný zkrat Tanko, který se nechal vyloučit po nesmyslném napadení Douděry. Slavii se ale přesilovka příliš nedařila a mohla děkovat hlavně brankáři za skvělý zákrok proti hlavičce Klímy. Zápas se pak hrál až příliš nahoru dolů, skóre se však již nezměnilo.
V kostce řečeno byl včerejší šlágr reklamou na českou ligu. Oba celky podaly nadstandardní výkony. Útočné snažení navíc převažovalo nad občas laxním bráněním, takže bylo na co se dívat a nechyběly ani góly. Vše se navíc odehrávalo ve vyhecované, ale také férové atmosféře, ke které přispěl i přesně pískající rozhodčí Rouček. Pro Slavii je výhra definitivní tečkou za velmi povedeným podzimem. 1. místo ve skupině Evropské ligy před AS Řím je fantastické, stejně tak je velmi dobrá ligová bilance 14-3-1. Po dvou rozpačitých letech se tak zdá, že se Slavia vrátila na správnou kolej a za podzim si tým trenéra Trpišovského zaslouží uznání.
Sám jsem zvědav, co přinese zimní pauza, ve které by mělo dojít ke změně majitele a většímu přísunu financí do klubu. Osobně bych byl při nákupech střídmější a tým jen vhodně doplnil. Početnější "hvězdné" nákupy by nakonec mohly být kontraproduktivní - na jaře nebude mnoho prostoru pro sehrávání se a ztrácení bodů. Všem čtenářům Slávistických novin pak přeji pohodové vánoční svátky a vše nejlepší do roku 2024!
Hráči jsou hodnoceni na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).
Aleš Mandous - 7 - Předvedl jednu výraznější chybu, když před druhým inkasovaným gólem pokazil rozehrávku. Bránící hráči se taky nevyznamenali, ale největší podíl má na této brance v naší síti právě Mandous. I tak ale jeho výkon hodnotím jednoznačně kladně, protože chybu nejenom odčinil, ale v konečném součtu nás i podržel. Z mého pohledu vychytal tři gólové šance soupeře - jeden zásah v 1. minutě, pak vytlačení Šehičovy rány na tyč a hlavně zákrok proti Klímově tutovce. Mimo to ještě vychytal jednu gólovku, ale tam se nakonec mával ofsajd.
Tomáš Vlček - 6 - Naše obrana odehrála už i lepší zápasy, je ale třeba říct, že v záloze chyběl Oscar coby hlavní defenzivní štít. Vlček bránil až příliš naivně při šanci Šehiče, jinak ale zápas zvládl a nakonec i vzhledem k vysoké úrovni zápasu dávám nadprůměrnou známku.
Tomáš Holeš - 6 - Platí pro něj to stejné jako u Vlčka. Nedá se říct, že by Holeš jako vůdce obranné trojice zklamal, ale s Ogbuem ve středu působíme obvykle jistěji.
Jan Bořil - 7 - Dozadu to bezchybné nebylo, Bořil ale drobné chyby zastínil nesmírně důležitou vítěznou brankou. U ní výborně dohrál standardku. Důležitý gól si zasloužil a vlastně tím i završil svou nesmírně náročnou cestu ze dna, na které se dostal kvůli vážným zdravotním problémům. Ale jako správný srdcař se nevzdal a včera byl odměněn tím, že stanul na pomyslném vrchlu. Gratulace a mé velké uznání!
Michal Tomič - 6 - Při náročném programu dostal šanci místo Douděry a odehrál dobrý zápas, kterým završil povedený podzim. Kdo by byl řekl, že si dokáže uzmout tolik prostoru ve Slavii.
Christos Zafeiris - 6 - Dopředu jsme hráli velmi dobře, dozadu mohl střed zálohy pracovat v některých momentech lépe. V závěru bych si také představoval lepší kontrolu hry proti oslabenému soupeři, je ale pravda, že mnohdy hekticky nakopávali už obránci. Na Zafeirisovi je teď vidět, že mu trochu odešla forma. I tak mě ale překvapilo, jak dobře podzim zvládl bez pořádné letní přípravy.
Petr Ševčík - 6 - U první inkasované branky mohl střelce lépe dostoupit Zafeiris, u druhé Ševčík. Jinak jsme odehráli jasně nadprůměrný zápas a záloha pracovala hlavně dopředu velmi dobře.
Conrad Wallem - 7 - Velmi aktivní výkon, kdy s ním měl hlavně v 1. půli nemalé problémy Ndefe. Škoda, že jeho výborná rána za stavu 0:0 nešla o pár decimetrů níž a jen orazítkovala břevno.
Václav Jurečka - 9 - Skvělý výkon, kterým potvrdil výbornou formu v závěru podzimu. První branku vstřelil fantastickou ránou levačkou. Měl podíl i na našich dalších dvou brankách. Při druhé svedl souboj, díky kterému propadl míč až na Van Burena, u třetí vracel míč na Bořila.
Muhamed Tijani - 6 - Jeho nasazení do základu pro mě bylo překvapením, ale nedá se říct, že by zklamal. Hodně toho odbojoval, dostal se do několika zakončení a několikrát rozdělil míč. Pokud se chce ve Slavii prosadit, tak takový výkon by měl být jeho standardem s tím, že občas se mu zápas povede i gólově.
Mick van Buren - 7 - Pohybově byl výborný, dobře si odskakoval od protihráčů. Vstřelil důležitou vyrovnávací branku, kdy na něj šťastně propadl míč. Nemá za sebou vůbec špatný podzim.
David Douděra - 6 - Zaujal hlavně tím, že se stal obětí Tankova excesu, který Baník poslal do desíti. Předtím protihráče fauloval, ale nešlo o nic hrozného, i když žlutou karta se za jeho zákrok udělit dala.
Stanislav Tecl, Mojmír Chytil, Ivan Schranz a Sheriff Sinyan nejsou hodnoceni, protože hráli příliš krátce.
Komentáře (29)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
Alanor (admin) před 11 měsíci 18.12.2023 15:47 |A za Baník se mi líbil Rigo. Z tria odchovanců do středu zálohy on, Valenta a Červ mi přijde nejkomplexnější i nejnadějnější. Přijde mi škoda, že jsme zrovna jeho pustili takhle nešikovně, že na něj nemáme předkupní opci za předem stanovenou částku.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
martyni (přítel SN) před 11 měsíci 18.12.2023 15:50 |Hele a tedy opci nemame vubec nebo neni sjednano pravo zpetne koupe za predem stanovenou cenu?
P.S. Zkusil jsem to vygooglit, ofic. stranky tvrdi, ze mame predkupni pravo. To ovsem na otazku neodpovida, predkupni pravo muze byt za predem dohodnutou castku nebo za castku, kterou nabidne jinej..
Komentář byl uživatelem upraven (18.12.2023 15:54) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Hele a tedy opci nemame vubec nebo neni sjednano pravo zpetne koupe za predem stanovenou cenu?.
Skrýt původní komentář
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
Alanor (admin) před 11 měsíci 18.12.2023 15:52 |Baník nám jen musí dát vědět, kdyby na něj měl nabídku. A my ji můžeme dorovnat s tím, že si pak vybere hráč.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
martyni (přítel SN) před 11 měsíci 18.12.2023 15:55 |Diky, takze to vypada na klasicky predkupni pravo a nemuzeme si ho jen tak stahnout, kdyz zaplatime urcitou castku.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
hiker42 před 11 měsíci 18.12.2023 16:45 |Pak by ale mělo být možné koupi "rozjet", tzn. dát první nabídku, např. 15 M, a pokud by někdo přihodil za 20 M, tak dorovnat. S úspěcem samozřejmě za předpokladu, že Baník nebude spekulovat na vyšší prodejní cenu a vše nesmete ze stolu.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
martyni (přítel SN) před 11 měsíci 18.12.2023 17:18 |To asi jo, ale Banik ho asi prodat nemusi, kdyz se rozhodne ho neprodat nikomu.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
hiker42 před 11 měsíci 18.12.2023 17:23 |Jj, tak to myslím, ale když nasadíme hned teď v zimě laťku tak akorát, můžou ho chachaři brát víc jako jisté zhodnocení. Pak je pro nás špatná varianta, kdy za půl roku na něj může přijít laso z ciziny a pak už nedorovnáme tuplem. Nebo špatná pro Baník - na jaře zranění a pak nic nebo o dost později míň.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
Flame před 11 měsíci 18.12.2023 16:01 |Zdravím všechny, souhlas s hodnocením. Myslím, že to byl zápas evropské úrovně a klobouček k Baníku, chtěli hrát fotbal, hráli fotbal a zápas musel bavit každého fandu nejenom obou klubů.
Zdá se to jednoduché, tvrdý zápas, kdy si nikdo nedal nic zadarmo, ale bez faulů! Takže i pochvala pro rozhodčího, který si na hřišti udělal od začátku pořádek a hráči přesně věděli, co si můžou dovolit.
Ten Tanko hrál od začátku trochu jako blázen, nevím, jestli na sebe chtěl naše vedení upozornit, nebo se dozvěděl, že nemáme zájem a chtěl se pomstít.
Naši hráli skvěle a potěšil mě MvB se kterým to v poslední době nevypadalo moc dobře, ale včera skvělý! Snad se bude zlepšovat Tijany, nebylo to špatné, ale brankové situace musí řešit lépe.
Takže díky celému mužstvu za nalití optimismu do žil a všem krásné Vánoce a ať se daří v novém roce.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
Alanor (admin) před 11 měsíci 18.12.2023 16:05 |U Tanka to asi byla přemotivovanost. A co se týče Baníku, tak je v jiných zápasech poloviční, vyhecuje se jen proti pražským S. Takže kloubouček možná za tenhle zápas, ale obecně si žádnou extra chválu jejich sportovní vedení nezaslouží.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
Flame před 11 měsíci 18.12.2023 18:55 |Jasně, myslel jsem tenhle zápas a to, že nás nechtěli za každou cenu rozkopat jako některé týmy.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
Kikoriki před 11 měsíci 18.12.2023 16:08 |Přátelé, děkuji za nádherný podzim. Kromě zápasu s Plzní, který se vyloženě nepovedl, to byl koncert. I když jsme naplno nebodovali, v zápasech jsme víceméně dominovali. Na jaře stačí proměnit každou třetí šanci a budeme válec. Opravdu je vidět, že když se každý rok prodají 3 reprezentanti, že pak není jednoduché to poskládat a chvíli to prostě trvá. Za Tykače tohle bude lepší. Doufejme.
Jediná kaňka je, že rudoši neztrácí, ale i oni budou mít prodeje hráčů....mám jen jediné přání. Aby se o titulu rozhodlo na hřišti a nikdo nehrál z kopce a do kopce.
Děkuji za krásné zážitky a spousty krásných emocí a moc se těším na únor, kdy to zase začne.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
Flame před 11 měsíci 18.12.2023 18:59 |Tak o pauze dvě tašky do kabiny rozhodčích = dva góly :-)
Komentář byl uživatelem upraven (18.12.2023 18:59) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Tal o pauze dvě tašky do kabiny rozhodčích = dva góly :-).
Skrýt původní komentář
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
Slávista 51 před 11 měsíci 18.12.2023 16:14 |Zase většinou podhodnoceno !
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
rybarmirek před 11 měsíci 18.12.2023 16:29 |Zdravím,jako vždy naprostý souhlas a to i s Tijanim. Komentátoři ho celkem kritizovali,vím že to ještě není ono,ale včera byl hodně platný,dejme mu čas,je to obr,proti těm se vždy těžko hrálo.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
hiker42 před 11 měsíci 18.12.2023 17:07 |S tím Tijanim je to těžký. Mně na něm vadí, nebo teď už i přijde trochu komická jedna věc. A to, že podle mě má pomalý rozhodování. Když letí balon jeho směrem, tak se mi zdá, že startuje později, a tím ztrácí ještě víc, než jen tím, že mu trvá, než rozpohybuje svého golema do maximálních otáček. Nevím, jestli se to dá odstranit. Naopak je velmi stabilní ve hře zády a při statické hře ve vápně, kde se mi moc líbí i přes pomalejší pohyb. Dostává se do zakončení a má celkem umístěné, ikdyž nepříliš razantní střely. Přijde mi, že pokud se mu povede zlepšit rozhodovací fázi, a to jak při útočení, tak při presinku, tak může být velmi platný. A poslední věc - je u nás jen půl roku, napříč soutěžemi má odehráno cca 900 min. s bilancí 4 góly a 2 asistence, což rozhodně není propadák. Dal bych mu čas, pokud se v 2. půlroce u nás zlepší a dá ve své první sezoně nějakých 9-10 gólů za sezonu, tak není co řešit a měl by zůstat. Zásadní pak pro něj bude 2. sezona. Víte někdo, jaký je ve srovnání s ním Singateh? Je to podobný hráč?
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
jipeslav (přítel SN) před 11 měsíci 18.12.2023 21:43 |Rychlost rozhodování se dá naučit. Kdysi jsem se zajímal o tréninkové metody, koupil jsem si i nějaké tréninkové "postupy" Mourinha. Cvičení bylo i na toto. Myslím, že to Jindra moc dobře zná a Tijany se v tomto u něj zlepší. Nebude t o hned, ale když na sobě bude Tijani pracovat, ovoce to přinese.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
lantsmit před 11 měsíci 18.12.2023 21:51 |Kromě špatnýho rozhodování má ještě šílenou techniku a špatně vnímá hřiště. I když je to po fyzický stránce bestie, zatím mu to pro tyhle zásadní nedostatky k ničemu není.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
jipeslav (přítel SN) před 11 měsíci 18.12.2023 23:13 |Tak technika se bude dohánět hůře, ale to se asi ví a jeho primární úkoly budou jiné. Napadat, udržet míče, zakončovat. Napadání a vnímání hřiště
zlepší tím, že se zlepší v rozhodování.
Komentář byl uživatelem upraven (18.12.2023 23:16) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Tak technika se bude dohánět hůře, ale to se asi ví a jeho primární úkoly budou jiné. Napadat, udržet míče, zakončovat. Napadání zlepší tím, že se zlepší v rozhodování.
.
Skrýt původní komentář
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
lantsmit před 11 měsíci 18.12.2023 23:15 |Každý útočník podle mě musí mít základní techniku, tzn. alespoň v úrovni Jurečky nebo Chytila.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
jipeslav (přítel SN) před 11 měsíci 18.12.2023 23:19 |Souhlasím, taky to nikdy nebude útočník číslo 1. Na udržení míče to je spíše náhradník za Chytila, když si bude potřebovat odpočinout. Musí ale na sobě pracovat. Lze ho využít jen na určité části zápasů. S tím se asi ale i k nám bral. Uvidíme, zda přijde po zimní přípravě nějaký progres. Když ne, tak půjde jinam.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
lantsmit před 11 měsíci 18.12.2023 23:25 |Umím si představit a můj tip je, že už u nás moc šancí nedostane a brzy se s ním rozloučíme. Na roli, o které píšeš, jsme ho myslím za ty peníze nebrali a může ji lépe a hlavně levněji plnit v podstatě kdokoli z našich mladých. Spíš ale přijde okamžitá kvalita úrovně Erabiho, která by I tyhle Tijaniho minuty ještě více ponížila
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
jipeslav (přítel SN) před 11 měsíci 19.12.2023 00:37 |Je to docela možné, tím spíš, že nový majitel, pokud to vyjde, asi ze začátku pustí na přestupy nějakou tu korunu, aby se uvedl.
Na druhou stranu bude ME, může se stát, že se nám na naše české poměry povede a v létě bude velký odliv hráčů a bude potřeba stavět nový tým. Pak je možná dobré mít nějaké hráče, kteří si prošli naším tréninkovým procesem a získali návyky. Takže může být i varianta, že když Tijany udělá nějaký progres, zůstane tu jako náhradník s výhledem do budoucna, nebo se půjde rozehrát na hostování a o jeho budoucnosti se rozhodne až v létě.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
hiker42 před 11 měsíci 18.12.2023 22:08 |Dík, já si to myslím taky, že to půjde. On u nás hraje nový styl, na který musí přivyknout. Občas v něm vidím / chci vidět? :-) Kollera.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
belmis (přítel SN) před 11 měsíci 18.12.2023 21:11 |Tohle byla Wallemova lahůdka
https://youtu.be/TfqqvoUskTs?feature=shared
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
lantsmit před 11 měsíci 18.12.2023 21:49 |Můj oblíbenec Ševčík hlavně dozadu nestíhal. Hra na dva pivoty bez Oscara opakovaně nefunguje. Buren s Jurečkou to dozadu nedoplňovali tak, jak to zvládal třeba Lingr. Tijani max za 3. Velice špatný výkon, běhal, ale ve špatných prostorech, v soubojích / presinku o vteřinu později. Dopředu ničemnej, koncovej hráč v tom posměšným smyslu toho termínu. V podstatě jsme hráli většinu zápasu s ním o chlapa míň. Hráči utkání: Wallem s Jurečkou, tady jednoznačný souhlas
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
IJS před 11 měsíci 18.12.2023 21:52 |Zdravím všechny, s hodnocením asi budou všichni souhlasit, protože se jednalo o výborný a dramatický zápas se 3 body pro nás! Jsem velmi mile překvapen jak se v závěru podzimu rozehrál Wallem! Je fyzicky zdatný, technický a jeho centry pravačkou jsou výborné a přesné. Jen by z nich měli útočníci víc vytěžit! Tady dost příspěvků chválí Tijanyho, ale mě se moc nelíbil. Hlavně se mi nelíbil jeho pohyb. Není dynamický, což vzhledem k jeho postavě ani nejde. Ale nepředvídá, do soubojů jde pozdě ( i do hlaviček ) a nebo vůbec. Jeho plus je že umí udržet obránce, ale už se přes něj neuvolní.
Bylo by dobrý, kdyby se ve vánočním čase tady na SN objevil nějaký rozhovor s Jindrou Trpišovským nebo Tvrdíkem. Myslím, že dotazů na podzimní sezónu, změny kádru a hlavně změnu majitele, by bylo dost a dost!
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
verpánek před 11 měsíci 18.12.2023 23:54 |Ze Twitteru Jakuba Dobiáše:
"Tijani běžecky nezvládá Slavii"
Zkontroluji data a Tijani jeden z nejlepších běžců ve vysoké intenzitě v lize.
https://twitter.com/DobiasJ/status/1736418386454700170?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
jipeslav (přítel SN) před 11 měsíci 19.12.2023 07:51 |To je možné, ale mnohdy se zdá jeho běh být neúčinný, ale to se tréninkem změní, až mu Jindra vysvětlí v jakých prostorech se má pohybovat a až se tréninkem zlepší rychlost jeho rozhodování.
Re: Hodnocení slávistů - 19. kolo
Matěj51 před 11 měsíci 19.12.2023 15:45 |S hodnocením van Burena nesouhlasím. Já jsem viděl jak se opravdu dobře nabízel a potom přihrávku v podstatném počtu případů pokazil, a to označení je eufemismus. Kdyby si přihrávající místo něho vybral jinou variantu, tak by mnohem víc našich útoků končilo mnohem později třeba i zakončením.