Přijde mi přinejmenším hodně zvláštní, jak si v tomto všechny kluby notují. Každý ví, že problémem ligy není ani z daleka to, že by se v ní hrálo málo zápasů. I kdyby jich byla stovka, tak na všechny ty Příbramy, Dukly, Jablonce nebo Jihlavy bude pořád chodit těch pár set diváků. Liga se zatraktivní pouze a jen 1. okamžitým odchodem Peltavena, jeho kámošů a Berbrovců a dosazením alespoň přibližně důvěryhodných lidí, 2. přizpůsobením termínových listin zdejšímu podnebí, tzn. by se většina sezóny nemusela hrát v plýskanicích a zimě, 3. dlouho dopředu známé fixní termíny utkání, rozložené maximálně do dvou dnů. Nový systém, ať vyhraje jakákoli z variant, způsobí tak maximálně to, že tři čtvrtě roku nebude liga téměř o ničem a lidi začne zajímat teprve až finálová skupina bude někoho zajímat.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Suhlasim najma s tymi fixnymi terminmi zapasov. V Nemecku tak funguju v pohode uz dlho. A nie je z toho gulas ked niekto musi hrat v pondelok podvecer a navsteva na zapase tomu plne zodpoveda...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
S dvojkou jednoznačně nesouhlasím. Ano, bohužel se hraje hodně do zimy, ale kde ne? To, že liga musí končit před vrcholnými akcemi je prostě dáno a hnout s tím nejde. Možná by šlo ji posunout o dva týdny do července na jejím začátku, ale jinak se tam toho moc vymyslet nedá. Navíc je nesmysl končit podzim, či začínat jaro třeba tři týdne před respektive po konci evropských pohárů. To by pak absolutně nedělalo dobrotu.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Rád bych se k této problematice vyjádřil. Určitě souhlasím s navýšením počtu utkání. 30 je zoufale málo, ale může mi prosím někdo vysvětlit v čem je systém 6 - 4 - 6 lepší než například 4 - 8 - 4? Přijde mi absolutně nespravedlivý a hloupý. Kolikrát za posledních cca 5 let měl tým z 5 nebo 6 pozice šanci vyhrát titul, kdyby k tomu dostal další 5 zápasů? Také odehraje 2 - 3 velmi těžká utkání s týmy, která budou hrát reálně o titul a skončí na 6 místě, tudíž bez šance na poháry. Tým z 9 místa bude mít formu na konci sezóny a bude hrát proti stejně kvalitnímu týmu a tu šanci na poháry dostane. Tohle mi přijde na hlavu padlé.
Další problém vidím v mistrovské skupině. 5 zápasů bez šance hrát doma, venku? Co to je za paskvil? Něco podobného jsme viděli v Poháru UEFA a ta od toho velice rychle ustoupila. Proč asi? Těch problémů vidím více a doufám, že si to kluby neodhlasují.
Naopak v systému 4 - 8 - 4 vidím spoustu výhod. Samozřejmě, že má také své nevýhody, ale klady by měli převážit.
V mistrovské části hrát 2x každý s každým s přenesením bodů. Máme tu navíc 6 utkání, tedy pouze o jedno více než v předešlém systému.
Prostřední část by se hrála klasické play-off s tím, že třeba výše postavené mužstvo by si mohlo vybrat jestli začínat doma nebo venku. Vítěz této skupiny by dostal poslední místo v Evropské lize a pokud by ta možnost nebyla tak by se dohrál poslední zápas proti 4 týmů z mistrovské části. Dohromady 6 maximálně 7 utkání na jedno mužstvo.
Poslední skupina je stejně jako mistrovská část. S tím, že bych nehrál baráž. Pokud tým 30 utkání potažmo 36 utkání neprokázal kvalitu tak nemá v lize co dělat a měli by dostat šanci jiní.
Vím, že o tom zde byl velice trefně napsaný článek, ale i tak bych rád hlavně dostal odpověď od zastánců prvně jmenovaného systému. V čem je ta zázračná výhoda. Já jí bohužel nevidím.
Předem děkuji..
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Ta baráž mi naopak přijde jako jediné pozitivum toho systému. Tím by se předešlo situaci, kdy některé týmy neustále pendlují mezi 1. a 2. ligou, protože na 2. je na ně příliš slabá a kdy zároveň postoupí jeden rok tým z 2. ligy (typicky když jeden z těch, kdo sestoupil, má finanční potíže) jen aby další rok sestoupil s pár bodíky na kontě.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
V podstatě tomu rozumím a nejsem zásadně proti. V tomto problém nevidím a pokud si to kluby odsouhlasí, tak proč ne. Beru to tak, že celou sezónu pracuji na postupu do ligy, skončím druhý a má o mém celoročním snažení rozhodnout dvojzápas s týmem, který pravděpodobně neprokázal kvalitu na to aby mohl tu první ligu hrát? Nevím, ale ještě jednou to mě netrápí.
Možná jednodušeji, v tomto slabinu nového systému nevidím. Já vidím zásadní problémy jinde..
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Taková změna je naprostá tragédie! Kvůli základní části a play off jsem přestal chodit na hokej a bojím se, že fotbal může dopadnout podobně a přijde o zájem nebo minimálně o zájem základní části, v které téměř o nic nepůjde a bude bohatě stačit dostat se do nějaké skupiny, takže vzniká prostor pro sázky a korupci a navíc velkou nespravedlnost, kdy týmu, kterému se bude dařit po celý rok, nevyjde jeden nebo dva zápasy v play off a má po sezóně a naopak jiný bude hrát průměr, dostane se na poslední postupové místo a vyjde mu pár zápasů v play off a má titul!
To je maximální nespravedlnost a liga přijde o dlouhodobou snahu získávání bodů, bude to ztráta motivace! Každý hráč si řekne, že vlastně o nic nejde a do skupiny se vždycky nějak dostane, takže některé zápasy odehrajou v klidu jako přáteláky...je krásně vidět v hokeji, že v základní části poráží každý každého a ostatně v play off taky, kdy se hraje téměř vše na plný počet zápasů!!
Pamatuji si jeden ročník, kdy jsme hráli se Spartou krátce po sobě 4 zápasy, dva v lize a dva v poháru, atraktivita zápasů upadala a přišla průměrná návštěva, protože si plno lidí řeklo, že za pár týdnů se bude hrát zase, tak vyjímečný zápas začal ztrácet na exkluzivitě!
Ještě bych pochopil jakousi baráž o sestup, ať si zahrají týmy s prvními dvěma z druhé ligy, ale co se týče horní poloviny tabulky, ta musí zůstat jak to je a soutěž o poháry a titul by měla být dlouhodobá a každý vybojovaný bod by měl být důležitý, jakmile se zavede jakési play off, fotbal bude jedině tratit a vytratí se kouzlo dlouhodobé soutěže, lidi přijdou až na jakousi uměle vytvořenou nadstavbu!
Copak někde ve vyspělé fotbalové evropské zemi se hraje nějaké fotbalové play off?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Ty body po "základní části" by se ti počítaly dál... takže pokud bys po třiceti kolech byl první s náskokem patnácti bodů, tak už by sis jenom střihl pět dalších kol s první pětkou a pravděpodobnost, že by Tě někdo dohnal by byla mizivá...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Nikdo nemá náskok v čele 15 bodů, většinou je to o pár vydřených bodech, které se v jakémsi play off dají krásně smazat . Jen vzniká prostor pro sázky a polevení v zápasech a ztráta motivace v základní části...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Zeptám se tě na konkrétní otázku:
Víš, jaký je rozdíl mezi systémem Play-Off (tebou uváděný hokej) a např. mistrovskou skupinou v nádstavbové části (fotbal)?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Pokud vím, tak to zatím neví nikdo a je několik návrhů...pěkně v tichosti si to rozhoduje několik papalášů bez jakékoli větší diskuze veřejnosti, lidí kteří na fotbal chodí a milují ho...pár jednotlivců si pod pokličkou něco odsouhlasí a stádo to nějak přežvejká...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Ty zastánče paskvilu, když už píšeš sakryš a popouzí tě má argumentace, tak budu reagovat následovně...patříme do vyspělé tradiční Evropy, kde všechny silné země jako Německo, Anglie, Itálie, Francie hrají tradičním celoročním systémem a nejsme banánová republika, aby se tady dělal z fotbalu hokej...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Bez všech pochybností tady vzniká prostředí pro sázení a taktizování, což snad nikdo kdo na fotbal chodí nemůže chtít...je to špatně a pokud se to zavede, vytratí se kouzlo důležitosti zápasů v dlouhodobé fázi soutěže, půjde snad jen o nějakou prestiž s tím, že by bylo z taktického důchodu dobré skončit do určitého místa závěrečné fáze...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Jaký taktický důvod, prosím tě? Tak snad je rozdíl, jestli jdeš do závěrečných bojů o titul z prvního místa a náskokem 5 bodů, nebo z 6. místa, kdy ztrácíš třeba 10 bodů na prvního, ne? Pochopil jsi, co znamená mistrovská skupina a o co tam vlastně půjde?
Naopak taktizování a sázení je příhodné pro konec sezony, kdy někomu ve středu tabulky o nic nejde a hraje např. s posledním bojujícím o záchranu (loni krásný příklad Jablonec vs. Příbram).
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Jak víš, čeho já jsem zastáncem?
Tvoje argumentace mě nepopouzí. Jen mi vadí, že si to pořádně nepřečteš a řešíš to, co tam není a naopak se sháníš po informacích, které tam naopak jsou.
A mimochodem, jak by sis takové rozhodování o změně formátu ligy představoval?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Taková událost a revoluce v hracím systému zasluhuje rozhodně minimálně televizní debatu zastánců a odpůrců, argumenty, následný test celého ročníku v 2.lize, vyhodnocení a hlasování fanoušků všech klubů, jakési referendum, kdy by každý zaregistrovaný člen klubu měl hlas, kterým by vyjádřil svůj názor, který by mohl znamenat směr, o který veřejnost stojí...ale že si pan Svoboda obejde kluby a něco takového spolu upečou o nás bez nás, může taky znamenat až se to fandové dozví, pěkné protesty a nesouhlasy, tak bych v zájmu fotbalu a všech zainteresovaných doporučoval postupovat legitimním a férovým způsobem! Jsem hrdý na názor Slavie a stojím na její straně jako vždy a doufám, že i kdyby měla být jediná z klubů, prosadí minimálně zmíněná minima!
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Tak to teda jednoznačně nepatříme! Kdybychom patřili mezi vyspělé fotbalové země, tak nemáme problém dát dohromady 18-20 kvalitních ligových týmů. My jich máme s oběma očima zavazanýma právě tak 16, kdy u kvality týmů typu Příbram nebo Hradec člověk neví, jestli se má smát nebo brečet. Takže srovnávání s Německem, Anglií, Itálií považuji za naprosto mimózní úlet.
Naopak v zemích, které jsou s námi po fotbalové stránce srovnatelné (např. Řecko nebo Belgie) se play off (přesněji řečeno nadstavba) hraje.
Řešení je buď ligu zúžit, kde bude hrát každý s každým víc než 2x (např. Švýcarsko), nebo zavést nadstavbu. Současný počet 30 zápasů za sezonu je nesmyslně nízký a absolutně nevyhovující pojetí fotbalu v 21. století.
Je mi to líto, ale evidentně si ten systém vůbec nepochopil. Tak příště, prosím, lépe čti a googli, než tady zase bude někoho častovat označením "zastánce paskvilu".
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Já mám pouze upřímnou obavu z toho, aby nedopadl fotbal jako hokej, kdy po dobu celého roku téměř o nic nejde a všichni se soustředí až na nějaké play off, pokud se pletu a fotbal se zatraktivní, budu jedině rád, ale v tomto případě jsem skeptik a taková revoluce by měla mít hlubší studii a diskuzi minimálně odborné veřejnosti a nějaký model třeba v 2.lize, než že příjde v tichosti jakýsi sparťan Svoboda, obejde kluby a 'udělá' se to! Naprostý nesouhlas s takovým počínáním!
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Není pravda, že o tom nikdo nic neví. Fakta jsou taková:
1) Body získané v základní části by se v každém případě nijak nemazaly, ale byly by základem, na kterém se pak staví ta nadstavba. Už tady je tvá analogie s hokejem zcestná. Nikdo nechce devalvovat důležitost ligy, ani nějaký papaláš Svoboda, který má naopak za cíl spolu s ostatními kluby ligu pro diváky a sponzory zatraktivnit a zkvalitnit.
2) Play/Off systém se týká jen prostřední skupiny a ještě to ani není jisté. Souboje o titul se žádné Play/Off NETÝKÁ. Zkus si, prosím, danou problematiku aspoň trochu nastudovat, než to tady začneš kritizovat, jaký je to paskvil.
V Belgii nadstavbu mají, a nevím o tom, že by přestali lidé chodit. To samé v Polsku, tam naopak návštěvy stoupají, byť je ten systém nespravedlivější, než ten navrhovaný pro ČR (počet bodů získaných v základní části se tam půlí, což mi přijde divné). V Řecku taky nikdo neprotestuje proti novému systému.
Porovnávat nás s Německem apod. je naprostý úlet a nechápu, kde jsi na to přišel. Naopak naše liga zoufale potřebuje zkvalitnit a zatraktivnit a já jsem pro, aby se úpravy v hracím modelu udělaly. Byť jsem zastáncem spíše modelu 4-8-4, tak uvítám i smysluplný 6-4-6 (nikdo mi ještě ale nevysvětlil, v čem je lepší). Zápasů hrajeme málo a těch opravdu atraktivních a kvalitních je v rámci ligy jako šafránu. Navíc ligu trápí na konci sezony zápasy, ve kterých nikomu o nic nejde (nebo jen někomu, viz loni Jablonec - Příbram). A dávat bůra Plzni je sice na pohled hezké, ale co na tom, když tady přijeli ožralí po oslavách titulu a o nic jim nešlo? Takhle si vyvrcholení ligové sezony fakt nepředstavuju.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Ahoj, osobně mám permici a cca těch 15 zápasů za sezonu jdu rád na fotbal. Už tak ale občas musím z časových důvodů oželit jiné věci nebo lidi, kterým bych se rád věnoval. Pokud bude víc zápasů, myslím, že permici naplno nevyužiju a moje místo bude někdy prázdné. Myslím, že nebudu sám. Navíc se mi opravdu nelíbí jakákoliv nadstavbová část. Fotbal mám zažitý jako každý proti každému na podzim a na jaře. Je to tak krásně jednoduché, že nevím, proč by se to mělo měnit. Proto mě nebaví sledovat hokej, protože tam hraje každý s každy 4x a v podstatě o nic. Pak se ještě potkávají v playoff a je toho na mě moc. Problém je v tom, že na 50 % klubů v lize nechodí žádný lidi, protože mají nepřívětivé stadióny, protože hrajou nehezký fotbal a protože má fotbal špatnou pověst. To nadstavbová část nebo víc zápasů neovlivní.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Tak, jak je to navrženo, je to skutečný paskvil.
1. Nerovnovážný počet zápasů doma a venku - neregulérní.
2. Proč by měly týmy kolem desátého místa přeskočit v boji o poháry např. čtvrtý celek základní části? Protože porazí dva týmy, kterým o nic nepůjde a ten čtvrtý prohraje na Slavii a Spartě? A co když se změní nasazování do evropských pohárů, změní se koeficient apod.? To se bude řešit za pochodu?
3. Zcela určitě nechci hrát víckrát do roka derby. Ztratí úplně svou exkluzivitu.
Souhlasím s tím, že:
Potřebujeme víc zápasů. Stačilo by ligu rozšířit o dva týmy. Například Ostrava s Olomoucí by atraktivitě ligy prospěla.
Potřebujeme začínat dřív. Aby týmy byly lépe připraveny na předkola evropských pohárů, z kterých vinou nerozehranosti vypadávají příliš brzy. Navíc, v teple se fotbal nejen lépe hraje, ale i se na něj lépe kouká.
Opravdu nevím, proč si chceme brát příklad z Polska, Řecka nebo Belgie. Kdybychom se radši podívali na skutečně vyspělé ligy, jako je německá, anglická, španělská. Tam podobné ptákoviny nepotřebují.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Přesně tak. I Slavia razí tento názor, bohužel je osamocena. Tohle je jediné správné řešení, které zvedne počet zápasů a zároveň zachová tradici, po které všichni tolik voláme.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Sorry, ale rozšíření rozhodně není cesta a je to naopak špatné řešení. Přibudou ti zápasy se špatnými týmy a pokud se chceme rovnat s Evropou, tak musí přibýt právě utkání s Plzní či Spartou. Pak budeme v pohárech zaskočeni, že naši soupeři jsou přeci jen někde jinde než Olomouc.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
No s Ostravou a Olomoucí budeme podle všeho hrát i tak, když jsou teď na postupových příčkách, k tomu nepotřebuješ rozšíření ligy. Nakonec by šlo stejně jen o to, že by se do ligy dostaly jen další podprůměrné týmy z druhé ligy, protože jiné tam nejsou.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Ale no tak se přece nezlob. Já nechci rýpat. Jen si myslíš, že ty týmy pro ligu budeš vybírat ty? Pokud by bylo v lize 18 týmů, tak je jasné, že týmy na konci se budou točit a až dva spadnou, tak dojde třeba právě na tyto dva.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Tak pokud by si to sportovně vykopali, proč ne? Mě přijde, že kdyby byla liga širší, pro menší kluby by se mohla zvednout motivace, jak si sami zvednout úroveň, protože první liga by pro ně byla dostupnější. Ostatně z širší ligy by mohlo padat i víc týmů, řekněme třeba tři přímý sestup a jeden do baráže.. Velmi podobně to mají i v Německu a Anglii.
Mě se třeba diverzita soupeřů líbí, radši bych si zahrál jednou za čas proti Opavě nebo třeba Ústí nad Labem, než hrát čtyři derby za rok nebo třikrát s Plzní..
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Derby určitě neztratí svou exkluzivitu. Kdyby se hrálo desetkrát, tak možná, ale právě derby v boji o titul, kdo s koho by bylo ještě mnohem exkluzivnější, než derby ve 20. kole.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Nový "hrací model" mohl vyplodit jen naprostý šílenec, kterému ani snad o fotbal nemůže jít. Co to chtějí odsouhlasit za nespravedlivý paskvil ? Ligu bych ztenčil na 12 týmů, odehrát dvoukolově 22 zápasů "základní části", poté první šestka dvoukolově o titul a spodní šestka dvoukolově o jedno sestupové místo a jedno místo do baráže, vše při zachování bodů=32 zápasů. Druhá liga česká skupina a moravská skupina, vítězové si dají pohárovým způsobem finále, vítěz postoupí do 1.ligy přímo a nahradí posledního v 1. lize,poražený finalista 2. ligy vyzve v baráži předposlední tým z 1. ligy a máte nový hrací model, první liga se zkvalitní při 12 týmech, ubude zápasů různých Příbramí, Hradců a jiných nekoukatelných týmů.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Mohl bys ještě přidat návod, jak donutit 4 kluby, aby se dobrovolně zřekly prvoligové účasti.
Navíc, jak říká kjandourek, je potřeba více zápasů, a ten tvůj návrh jejich počet zvedl o celé DVA. Promiň, ale nevím, proč by tvůj návrh měl být o tolik lepší, než to, co je navrhováno teď.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Počet zápasů to zvedne málo (dokonce ve zcela absolutním počtu až sníží), ale zvedne to počet atraktivních zápasů s průpravou pro reprezentaci v evropských pohárech. Z hlediska zadání ne, z hlediska prospěchu pro fotbal jsem jednoznačně pro.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Více zápaů netřeba, potřeba je více KVALITNÍCH zápasů, to by model z max 12 kluby naprosto přinesl. A o 4 týmy by se liga ztenčila jednoduše tak, že by ročník před změnou byl o více sestupujících.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Je potřeba více zápasů a samozřejmě více kvalitních. Prostě 30 zápasů za sezonu je málo. Ta kvalita je tam důležitá, jak říkáš, proto vůbec nemá cenu rozšiřovat počet týmů, jak tady někdo navrhuje. To by vedlo jen k dalšímu rozmělnění už tak nízké kvality. Snížení počtu týmů by bylo naprosto ideální řešení, ale jak už bylo řečeno, je to, žel, neprůchozí. Ty týmy, bojující každoročně o záchranu, ti tohle zúžení ligy nikdy neodsouhlasí. Znamenalo by to, že se dlouhodobě do té ligy vůbec nemusí dostat, což je pro ně nemyslitelné.
Jisté ale je, že by to bylo snad to nejlepší možné řešení k zatraktivnění a zkvalitnění ligy.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
To je bohužel neprůchozí. Jinak pro první ligu souhlasím. Pro druhou ne. Tam by byla obrovská sportovní propast mezi celky z čela a konce tabulky. Asi bych byl pro zachování celostátního modelu.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Zase kdyby 4 týmy z první ligy při reorganizaci sestoupily do 2. lig, zvedlo by to lehce i úroveň 2. ligy a není nikde psáno, že 2. liga by musela mít 2x 16 týmů, ale klidně by přijala model první ligy, 12 klubů v Čechách, 12 na Moravě nebo max 10 a 10, aby i tady se zvedla kvalita
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Jako sorry, ale tohle nikam nevede. Jakékoliv nadstavbové části jsou paskvil, který udělají z relativně fungující ligy bordel. Mají snad nějaké vyspělé fotbalové země ligu s nadstavbovou částí? Ne. Atraktivní liga se dá dělat jinými nástroji, než úpravou hracího modelu. Kdyby každý klub, jako Slavia, pracoval s fanoušky, tak máme na zápasech o třetinu víc návštěvníků snad i v té Příbrami.
Jestli chtějí nutně víc zápasů za sezonu, ať zavedou Ligový pohár. O víkendech se bude hrát liga a v týdnu Pohár FAČR nebo Ligový pohár.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Belgie je vyspělá země i fotbalově, a stejně to tam mají a nijak jim to neuškodilo. Nevidím důvod, proč by to jako mělo udělat z ligy bordel.
Zavádět další soutěž, když už tak je Mol Cup vnímaný jako přítěž, je naprosto o ničem. O co by se tam ai tak hrálo? O Peltovu gratulaci? To je prostě nesmysl, zakládat další soutěž. Nadstavba mi přijde jako dobré řešení nízkého počtu zápasů, které ještě k tomu nabízejí minimum opravdu kvalitních střetnutí s pořádným nábojem.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
1) Ten 7. tam musí projít složitým turnajem a ještě baráží, jako kdyby hrál od osmifinálové skupiny (bez bodového přenosu) - u nich není výhodné na ,,střední skupinu´´ spekulovat.
2) V mistrovské skupině je váha nadstavby 40% (30 zápasů ZČ - body krátí 2x, 10 zápasů nadstavby, tj. hra o 30 ze 75 bodů), u nás by byla váha mistrovské nadstavby 14% (5 z 35 rovnocenných zápasů, tj. hra o 15 ze 105 bodů) - u nich je výhodné tam jakkoliv prolézt a bojovat.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Jasně, pak už záleží na konkrétní podobě té nadstavby. Já dával Belgii za obecnější příklad vyspělé země, kde taky nadstavbu zavedli a neřešil jsem její konkrétní podobu. Mají to zajímavě, na druhou stranu mi nepřijde moc fér krátit ty body, protože pak se trochu právě devalvuje ta základní část...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Tak proč v Německu, ale i v Polsku chodí na fotbal i do takových prdelí, jako je Gornik Walbrzych nebo Jelenia Gora asi dvakrát více lidí, než tady? Všechno to je o atraktivitě fotbalu a o tom, jak se ty kluby prodají. A v Čechách vidím tři zásadní důvody, proč to neláká nové diváky:
A) Špatná pověst. Mezi obyčejnými lidmi, když se řekne fotbal, tak naskočí: „cinklé jaro“, Berbr, bafuňáři, nakloněná rovina. Plus ti kopáči do balonu taky neoplývají nějakou inteligencí, že...
B) Neatraktivní hra, zkostnatělé prostředí. Fotbal je pořád to samý. Půlka ligy hraje zanďoura, odkopy, betonují při vedení 1:0. Pořád se tu točí stejní trenéři. Bílek, Rada, Habanec, Uhrin, Komňacký, Tobiáš... V rezervoáru českých prvoligových trenérů je asi 30 jmen a ty se pořád rotují. Nikdo nepřinese nic nového, nikdo to nezatraktivní. Cizinci mají dveře zavřené.
C) Nulová práce s fanoušky. Vedení většiny fotbalových klubů si nemůže dovolit náročný marketing, protože jsou rádi za každých pár desítek tisíc od sponzorů, které jdou na hráče, údržbu hřiště atd. Také nemají ve svých řadách nějaké profíky na marketing. Tato oblast je kluby dlouhodobě podceňována. Přitom sami na Slavii vidíme, jak se dokáže vyvolat „haló“ jen za pomoci dobře zvládnutých tiskovek, prostředí, komunikace s fanoušky a vymýšlení akcí.
Jasně, že je to podpořeno bojem o titul. Ale ten hype se dá vyvolat i jinak. Např. takový Hradec – jedno z největších měst v ČR a mají žalostnou návštěvnost. Přitom široko daleko žádný konkurent v okolí.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Změnu formátu ligy vnímám jako pozitivní. Nicméně mi nikdo nevysvětlil jednu věc:
Proč do háje pořád tlačí ten formát 6-4-6 s jeho zápory, když jako mnohem logičtější se jeví ten 4-8-4. Je to tady v diskuzi podrobněji popsáno.
Nerozumím tomu, že když je tisková konference, nikdo z novinářů se do toho nezakousne a neomlátí to Svobodovi o hlavu, nekonfrontují ho s tím a neptají se na to, z jakých důvodu tlačí formát 6-4-6. Nebo připadá jen lidem na SN jasně lepší, logičtější a regulérnější ten 4-8-4 a všichni ostatní to nevidí?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Možná chtějí mít širší špičku anebo kdyby padlo playoff na prostřední skupinu, tak by těch zápasů bylo příliš, nevím.
Spíš by mě ale zajímalo, čím může přispět playoff v prostřední skupině k tomu, aby nebylo výhodnější skončit sedmý, než šestý, případně pátý. ???
A další, co mě praštilo do očí, jak Svoboda vyprávěl, že objíždí kluby a diskutuje s nimi změny. To je jako co?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Otázka
Spíš by mě ale zajímalo, čím může přispět playoff v prostřední skupině k tomu, aby nebylo výhodnější skončit sedmý, než šestý, případně pátý. ???
Odpověď
Když máš play-off, musíš jako sedmý po ZČ zvládnout semifinále, finále, baráž (čili stres, napětí, boj). Když nemáš play-off, stačí sedmému po ZČ nechytit extrémní výsledkovou krizi (točit výhry, remízy, prohry - jako to dělá třeba Dukla nebo Teplice léta) a chystat se na baráž.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
To chápu. Ale pořád se budeš měřit s týmy mezi 8. a 10. místem, kdežto ten šestej bude muset bojovat s první pětkou a sakra si mákne, aby se vůbec do té baráže dostal. Což se samozřejmě nemusí povést a bude mít smolíka. Takže minimálně jeden tým prodělá na tom, že v dlouhodobé soutěži skončil výše, než konkurent.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Podle mě je těžší se tím prokousat, než jen udržet 7. místo ve vyrovnané skupině. V play/off záleží na každém zápase, na každém gólu a nic nemáš jisté. Já bych byl nejradši, kdyby se v tom případě ta prostřední skupina raději vůbec nehrála...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Komentáře (63)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
lucky-pilda před 8 lety 21.02.2017 19:08 |Přijde mi přinejmenším hodně zvláštní, jak si v tomto všechny kluby notují. Každý ví, že problémem ligy není ani z daleka to, že by se v ní hrálo málo zápasů. I kdyby jich byla stovka, tak na všechny ty Příbramy, Dukly, Jablonce nebo Jihlavy bude pořád chodit těch pár set diváků. Liga se zatraktivní pouze a jen 1. okamžitým odchodem Peltavena, jeho kámošů a Berbrovců a dosazením alespoň přibližně důvěryhodných lidí, 2. přizpůsobením termínových listin zdejšímu podnebí, tzn. by se většina sezóny nemusela hrát v plýskanicích a zimě, 3. dlouho dopředu známé fixní termíny utkání, rozložené maximálně do dvou dnů. Nový systém, ať vyhraje jakákoli z variant, způsobí tak maximálně to, že tři čtvrtě roku nebude liga téměř o ničem a lidi začne zajímat teprve až finálová skupina bude někoho zajímat.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
judu81 před 8 lety 21.02.2017 19:42 |Suhlasim najma s tymi fixnymi terminmi zapasov. V Nemecku tak funguju v pohode uz dlho. A nie je z toho gulas ked niekto musi hrat v pondelok podvecer a navsteva na zapase tomu plne zodpoveda...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 22.02.2017 09:11 |S dvojkou jednoznačně nesouhlasím. Ano, bohužel se hraje hodně do zimy, ale kde ne? To, že liga musí končit před vrcholnými akcemi je prostě dáno a hnout s tím nejde. Možná by šlo ji posunout o dva týdny do července na jejím začátku, ale jinak se tam toho moc vymyslet nedá. Navíc je nesmysl končit podzim, či začínat jaro třeba tři týdne před respektive po konci evropských pohárů. To by pak absolutně nedělalo dobrotu.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Oberyn_7 před 8 lety 21.02.2017 20:50 |Rád bych se k této problematice vyjádřil. Určitě souhlasím s navýšením počtu utkání. 30 je zoufale málo, ale může mi prosím někdo vysvětlit v čem je systém 6 - 4 - 6 lepší než například 4 - 8 - 4? Přijde mi absolutně nespravedlivý a hloupý. Kolikrát za posledních cca 5 let měl tým z 5 nebo 6 pozice šanci vyhrát titul, kdyby k tomu dostal další 5 zápasů? Také odehraje 2 - 3 velmi těžká utkání s týmy, která budou hrát reálně o titul a skončí na 6 místě, tudíž bez šance na poháry. Tým z 9 místa bude mít formu na konci sezóny a bude hrát proti stejně kvalitnímu týmu a tu šanci na poháry dostane. Tohle mi přijde na hlavu padlé.
Další problém vidím v mistrovské skupině. 5 zápasů bez šance hrát doma, venku? Co to je za paskvil? Něco podobného jsme viděli v Poháru UEFA a ta od toho velice rychle ustoupila. Proč asi? Těch problémů vidím více a doufám, že si to kluby neodhlasují.
Naopak v systému 4 - 8 - 4 vidím spoustu výhod. Samozřejmě, že má také své nevýhody, ale klady by měli převážit.
V mistrovské části hrát 2x každý s každým s přenesením bodů. Máme tu navíc 6 utkání, tedy pouze o jedno více než v předešlém systému.
Prostřední část by se hrála klasické play-off s tím, že třeba výše postavené mužstvo by si mohlo vybrat jestli začínat doma nebo venku. Vítěz této skupiny by dostal poslední místo v Evropské lize a pokud by ta možnost nebyla tak by se dohrál poslední zápas proti 4 týmů z mistrovské části. Dohromady 6 maximálně 7 utkání na jedno mužstvo.
Poslední skupina je stejně jako mistrovská část. S tím, že bych nehrál baráž. Pokud tým 30 utkání potažmo 36 utkání neprokázal kvalitu tak nemá v lize co dělat a měli by dostat šanci jiní.
Vím, že o tom zde byl velice trefně napsaný článek, ale i tak bych rád hlavně dostal odpověď od zastánců prvně jmenovaného systému. V čem je ta zázračná výhoda. Já jí bohužel nevidím.
Předem děkuji..
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
lucky-pilda před 8 lety 21.02.2017 22:01 |Ta baráž mi naopak přijde jako jediné pozitivum toho systému. Tím by se předešlo situaci, kdy některé týmy neustále pendlují mezi 1. a 2. ligou, protože na 2. je na ně příliš slabá a kdy zároveň postoupí jeden rok tým z 2. ligy (typicky když jeden z těch, kdo sestoupil, má finanční potíže) jen aby další rok sestoupil s pár bodíky na kontě.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Oberyn_7 před 8 lety 21.02.2017 22:44 |V podstatě tomu rozumím a nejsem zásadně proti. V tomto problém nevidím a pokud si to kluby odsouhlasí, tak proč ne. Beru to tak, že celou sezónu pracuji na postupu do ligy, skončím druhý a má o mém celoročním snažení rozhodnout dvojzápas s týmem, který pravděpodobně neprokázal kvalitu na to aby mohl tu první ligu hrát? Nevím, ale ještě jednou to mě netrápí.
Možná jednodušeji, v tomto slabinu nového systému nevidím. Já vidím zásadní problémy jinde..
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 22.02.2017 09:13 |Jako bys mi mluvil z duše.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Chlupp (přítel SN) před 8 lety 21.02.2017 23:05 |Taková změna je naprostá tragédie! Kvůli základní části a play off jsem přestal chodit na hokej a bojím se, že fotbal může dopadnout podobně a přijde o zájem nebo minimálně o zájem základní části, v které téměř o nic nepůjde a bude bohatě stačit dostat se do nějaké skupiny, takže vzniká prostor pro sázky a korupci a navíc velkou nespravedlnost, kdy týmu, kterému se bude dařit po celý rok, nevyjde jeden nebo dva zápasy v play off a má po sezóně a naopak jiný bude hrát průměr, dostane se na poslední postupové místo a vyjde mu pár zápasů v play off a má titul!
To je maximální nespravedlnost a liga přijde o dlouhodobou snahu získávání bodů, bude to ztráta motivace! Každý hráč si řekne, že vlastně o nic nejde a do skupiny se vždycky nějak dostane, takže některé zápasy odehrajou v klidu jako přáteláky...je krásně vidět v hokeji, že v základní části poráží každý každého a ostatně v play off taky, kdy se hraje téměř vše na plný počet zápasů!!
Pamatuji si jeden ročník, kdy jsme hráli se Spartou krátce po sobě 4 zápasy, dva v lize a dva v poháru, atraktivita zápasů upadala a přišla průměrná návštěva, protože si plno lidí řeklo, že za pár týdnů se bude hrát zase, tak vyjímečný zápas začal ztrácet na exkluzivitě!
Ještě bych pochopil jakousi baráž o sestup, ať si zahrají týmy s prvními dvěma z druhé ligy, ale co se týče horní poloviny tabulky, ta musí zůstat jak to je a soutěž o poháry a titul by měla být dlouhodobá a každý vybojovaný bod by měl být důležitý, jakmile se zavede jakési play off, fotbal bude jedině tratit a vytratí se kouzlo dlouhodobé soutěže, lidi přijdou až na jakousi uměle vytvořenou nadstavbu!
Copak někde ve vyspělé fotbalové evropské zemi se hraje nějaké fotbalové play off?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
kjandourek (admin) před 8 lety 21.02.2017 23:51 |zdá se, žes to úplně nepochopil...
Ty body po "základní části" by se ti počítaly dál... takže pokud bys po třiceti kolech byl první s náskokem patnácti bodů, tak už by sis jenom střihl pět dalších kol s první pětkou a pravděpodobnost, že by Tě někdo dohnal by byla mizivá...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Chlupp (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 00:05 |Nikdo nemá náskok v čele 15 bodů, většinou je to o pár vydřených bodech, které se v jakémsi play off dají krásně smazat . Jen vzniká prostor pro sázky a polevení v zápasech a ztráta motivace v základní části...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
deny91 před 8 lety 22.02.2017 00:19 |Zeptám se tě na konkrétní otázku:
Víš, jaký je rozdíl mezi systémem Play-Off (tebou uváděný hokej) a např. mistrovskou skupinou v nádstavbové části (fotbal)?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Chlupp (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 00:59 |Pokud vím, tak to zatím neví nikdo a je několik návrhů...pěkně v tichosti si to rozhoduje několik papalášů bez jakékoli větší diskuze veřejnosti, lidí kteří na fotbal chodí a milují ho...pár jednotlivců si pod pokličkou něco odsouhlasí a stádo to nějak přežvejká...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
japhy před 8 lety 22.02.2017 08:28 |Sakryš, tak si ten článek přečti. Jestli se ti nechce, tady je alespoň kousek:
"Do nadstavbové části by týmy vstupovaly s počtem bodů ze základní části. A pak by hrály každý s každým, ale jenom jednou, ne doma i venku."
Zdroj: http://fotbal.idnes.cz/kluby-jednaly-o-novem-modelu-fotbalove-ligy-few-/fotbal.aspx?c=A170221_120611_fotbal_pes
Play off by se týkalo pouze prostřední skupiny a to ještě jen jako 1 ze 3 možností.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Chlupp (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 08:55 |Ty zastánče paskvilu, když už píšeš sakryš a popouzí tě má argumentace, tak budu reagovat následovně...patříme do vyspělé tradiční Evropy, kde všechny silné země jako Německo, Anglie, Itálie, Francie hrají tradičním celoročním systémem a nejsme banánová republika, aby se tady dělal z fotbalu hokej...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Chlupp (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 09:42 |Bez všech pochybností tady vzniká prostředí pro sázení a taktizování, což snad nikdo kdo na fotbal chodí nemůže chtít...je to špatně a pokud se to zavede, vytratí se kouzlo důležitosti zápasů v dlouhodobé fázi soutěže, půjde snad jen o nějakou prestiž s tím, že by bylo z taktického důchodu dobré skončit do určitého místa závěrečné fáze...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
deny91 před 8 lety 22.02.2017 19:12 |Jaký taktický důvod, prosím tě? Tak snad je rozdíl, jestli jdeš do závěrečných bojů o titul z prvního místa a náskokem 5 bodů, nebo z 6. místa, kdy ztrácíš třeba 10 bodů na prvního, ne? Pochopil jsi, co znamená mistrovská skupina a o co tam vlastně půjde?
Naopak taktizování a sázení je příhodné pro konec sezony, kdy někomu ve středu tabulky o nic nejde a hraje např. s posledním bojujícím o záchranu (loni krásný příklad Jablonec vs. Příbram).
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
japhy před 8 lety 22.02.2017 09:45 |Jak víš, čeho já jsem zastáncem?
Tvoje argumentace mě nepopouzí. Jen mi vadí, že si to pořádně nepřečteš a řešíš to, co tam není a naopak se sháníš po informacích, které tam naopak jsou.
A mimochodem, jak by sis takové rozhodování o změně formátu ligy představoval?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Chlupp (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 23:34 |Taková událost a revoluce v hracím systému zasluhuje rozhodně minimálně televizní debatu zastánců a odpůrců, argumenty, následný test celého ročníku v 2.lize, vyhodnocení a hlasování fanoušků všech klubů, jakési referendum, kdy by každý zaregistrovaný člen klubu měl hlas, kterým by vyjádřil svůj názor, který by mohl znamenat směr, o který veřejnost stojí...ale že si pan Svoboda obejde kluby a něco takového spolu upečou o nás bez nás, může taky znamenat až se to fandové dozví, pěkné protesty a nesouhlasy, tak bych v zájmu fotbalu a všech zainteresovaných doporučoval postupovat legitimním a férovým způsobem! Jsem hrdý na názor Slavie a stojím na její straně jako vždy a doufám, že i kdyby měla být jediná z klubů, prosadí minimálně zmíněná minima!
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 23.02.2017 08:11 |Všelidové hlasování? To zase neblbni. Hlasovali by především staří, mladí by se na to vysrali a ti by chtěli zachovat tradici...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
bububu (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 09:48 |Tak to teda jednoznačně nepatříme! Kdybychom patřili mezi vyspělé fotbalové země, tak nemáme problém dát dohromady 18-20 kvalitních ligových týmů. My jich máme s oběma očima zavazanýma právě tak 16, kdy u kvality týmů typu Příbram nebo Hradec člověk neví, jestli se má smát nebo brečet. Takže srovnávání s Německem, Anglií, Itálií považuji za naprosto mimózní úlet.
Naopak v zemích, které jsou s námi po fotbalové stránce srovnatelné (např. Řecko nebo Belgie) se play off (přesněji řečeno nadstavba) hraje.
Řešení je buď ligu zúžit, kde bude hrát každý s každým víc než 2x (např. Švýcarsko), nebo zavést nadstavbu. Současný počet 30 zápasů za sezonu je nesmyslně nízký a absolutně nevyhovující pojetí fotbalu v 21. století.
Je mi to líto, ale evidentně si ten systém vůbec nepochopil. Tak příště, prosím, lépe čti a googli, než tady zase bude někoho častovat označením "zastánce paskvilu".
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
japhy před 8 lety 22.02.2017 11:14 |Taky by se mi líbilo zúžení, to je ale prý absolutně neprůchodné, tudíž zbývá nějaká nadstavba.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Chlupp (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 11:46 |Já mám pouze upřímnou obavu z toho, aby nedopadl fotbal jako hokej, kdy po dobu celého roku téměř o nic nejde a všichni se soustředí až na nějaké play off, pokud se pletu a fotbal se zatraktivní, budu jedině rád, ale v tomto případě jsem skeptik a taková revoluce by měla mít hlubší studii a diskuzi minimálně odborné veřejnosti a nějaký model třeba v 2.lize, než že příjde v tichosti jakýsi sparťan Svoboda, obejde kluby a 'udělá' se to! Naprostý nesouhlas s takovým počínáním!
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
deny91 před 8 lety 22.02.2017 13:03 |Není pravda, že o tom nikdo nic neví. Fakta jsou taková:
1) Body získané v základní části by se v každém případě nijak nemazaly, ale byly by základem, na kterém se pak staví ta nadstavba. Už tady je tvá analogie s hokejem zcestná. Nikdo nechce devalvovat důležitost ligy, ani nějaký papaláš Svoboda, který má naopak za cíl spolu s ostatními kluby ligu pro diváky a sponzory zatraktivnit a zkvalitnit.
2) Play/Off systém se týká jen prostřední skupiny a ještě to ani není jisté. Souboje o titul se žádné Play/Off NETÝKÁ. Zkus si, prosím, danou problematiku aspoň trochu nastudovat, než to tady začneš kritizovat, jaký je to paskvil.
V Belgii nadstavbu mají, a nevím o tom, že by přestali lidé chodit. To samé v Polsku, tam naopak návštěvy stoupají, byť je ten systém nespravedlivější, než ten navrhovaný pro ČR (počet bodů získaných v základní části se tam půlí, což mi přijde divné). V Řecku taky nikdo neprotestuje proti novému systému.
Porovnávat nás s Německem apod. je naprostý úlet a nechápu, kde jsi na to přišel. Naopak naše liga zoufale potřebuje zkvalitnit a zatraktivnit a já jsem pro, aby se úpravy v hracím modelu udělaly. Byť jsem zastáncem spíše modelu 4-8-4, tak uvítám i smysluplný 6-4-6 (nikdo mi ještě ale nevysvětlil, v čem je lepší). Zápasů hrajeme málo a těch opravdu atraktivních a kvalitních je v rámci ligy jako šafránu. Navíc ligu trápí na konci sezony zápasy, ve kterých nikomu o nic nejde (nebo jen někomu, viz loni Jablonec - Příbram). A dávat bůra Plzni je sice na pohled hezké, ale co na tom, když tady přijeli ožralí po oslavách titulu a o nic jim nešlo? Takhle si vyvrcholení ligové sezony fakt nepředstavuju.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
hvojt před 8 lety 22.02.2017 10:46 |Ahoj, osobně mám permici a cca těch 15 zápasů za sezonu jdu rád na fotbal. Už tak ale občas musím z časových důvodů oželit jiné věci nebo lidi, kterým bych se rád věnoval. Pokud bude víc zápasů, myslím, že permici naplno nevyužiju a moje místo bude někdy prázdné. Myslím, že nebudu sám. Navíc se mi opravdu nelíbí jakákoliv nadstavbová část. Fotbal mám zažitý jako každý proti každému na podzim a na jaře. Je to tak krásně jednoduché, že nevím, proč by se to mělo měnit. Proto mě nebaví sledovat hokej, protože tam hraje každý s každy 4x a v podstatě o nic. Pak se ještě potkávají v playoff a je toho na mě moc. Problém je v tom, že na 50 % klubů v lize nechodí žádný lidi, protože mají nepřívětivé stadióny, protože hrajou nehezký fotbal a protože má fotbal špatnou pověst. To nadstavbová část nebo víc zápasů neovlivní.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Fačín před 8 lety 22.02.2017 11:00 |Tak, jak je to navrženo, je to skutečný paskvil.
1. Nerovnovážný počet zápasů doma a venku - neregulérní.
2. Proč by měly týmy kolem desátého místa přeskočit v boji o poháry např. čtvrtý celek základní části? Protože porazí dva týmy, kterým o nic nepůjde a ten čtvrtý prohraje na Slavii a Spartě? A co když se změní nasazování do evropských pohárů, změní se koeficient apod.? To se bude řešit za pochodu?
3. Zcela určitě nechci hrát víckrát do roka derby. Ztratí úplně svou exkluzivitu.
Souhlasím s tím, že:
Potřebujeme víc zápasů. Stačilo by ligu rozšířit o dva týmy. Například Ostrava s Olomoucí by atraktivitě ligy prospěla.
Potřebujeme začínat dřív. Aby týmy byly lépe připraveny na předkola evropských pohárů, z kterých vinou nerozehranosti vypadávají příliš brzy. Navíc, v teple se fotbal nejen lépe hraje, ale i se na něj lépe kouká.
Opravdu nevím, proč si chceme brát příklad z Polska, Řecka nebo Belgie. Kdybychom se radši podívali na skutečně vyspělé ligy, jako je německá, anglická, španělská. Tam podobné ptákoviny nepotřebují.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Grobar před 8 lety 22.02.2017 12:11 |Přesně tak. I Slavia razí tento názor, bohužel je osamocena. Tohle je jediné správné řešení, které zvedne počet zápasů a zároveň zachová tradici, po které všichni tolik voláme.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 22.02.2017 17:08 |Sorry, ale rozšíření rozhodně není cesta a je to naopak špatné řešení. Přibudou ti zápasy se špatnými týmy a pokud se chceme rovnat s Evropou, tak musí přibýt právě utkání s Plzní či Spartou. Pak budeme v pohárech zaskočeni, že naši soupeři jsou přeci jen někde jinde než Olomouc.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
deny91 před 8 lety 22.02.2017 19:05 |A co přesně si slibuješ od toho, že místo jedné "Jihlavy" budou v lize dvě? To má jako zvednout úroveň ligy? Někdy se nad tím fakt zamyslete...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 23.02.2017 08:12 |Třeba nám zápasy s Táborskem a Znojmem proti Anderlechtu pomůžou...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Fačín před 8 lety 23.02.2017 09:09 |Opravdu tu neumíte číst, nebo chcete jen rýpat. Psal jsem Ostrava a Olomouc, ne Táborsko a Znojmo.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
deny91 před 8 lety 23.02.2017 10:39 |No s Ostravou a Olomoucí budeme podle všeho hrát i tak, když jsou teď na postupových příčkách, k tomu nepotřebuješ rozšíření ligy. Nakonec by šlo stejně jen o to, že by se do ligy dostaly jen další podprůměrné týmy z druhé ligy, protože jiné tam nejsou.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 23.02.2017 18:20 |Ale no tak se přece nezlob. Já nechci rýpat. Jen si myslíš, že ty týmy pro ligu budeš vybírat ty? Pokud by bylo v lize 18 týmů, tak je jasné, že týmy na konci se budou točit a až dva spadnou, tak dojde třeba právě na tyto dva.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Fačín před 8 lety 24.02.2017 10:22 |Tak pokud by si to sportovně vykopali, proč ne? Mě přijde, že kdyby byla liga širší, pro menší kluby by se mohla zvednout motivace, jak si sami zvednout úroveň, protože první liga by pro ně byla dostupnější. Ostatně z širší ligy by mohlo padat i víc týmů, řekněme třeba tři přímý sestup a jeden do baráže.. Velmi podobně to mají i v Německu a Anglii.
Mě se třeba diverzita soupeřů líbí, radši bych si zahrál jednou za čas proti Opavě nebo třeba Ústí nad Labem, než hrát čtyři derby za rok nebo třikrát s Plzní..
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 24.02.2017 16:11 |Líbit se ti to může jak chce, ale v čem jsou taková utkání pro tým přínosná?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
hvojt před 8 lety 22.02.2017 12:16 |Zajímalo by mě, jestli navrhovatelé změny herního systému dělali nějaký průzkum mezi fanoušky prvoligových klubů,.....
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 22.02.2017 17:09 |Derby určitě neztratí svou exkluzivitu. Kdyby se hrálo desetkrát, tak možná, ale právě derby v boji o titul, kdo s koho by bylo ještě mnohem exkluzivnější, než derby ve 20. kole.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Pepibican před 8 lety 22.02.2017 15:35 |Nový "hrací model" mohl vyplodit jen naprostý šílenec, kterému ani snad o fotbal nemůže jít. Co to chtějí odsouhlasit za nespravedlivý paskvil ? Ligu bych ztenčil na 12 týmů, odehrát dvoukolově 22 zápasů "základní části", poté první šestka dvoukolově o titul a spodní šestka dvoukolově o jedno sestupové místo a jedno místo do baráže, vše při zachování bodů=32 zápasů. Druhá liga česká skupina a moravská skupina, vítězové si dají pohárovým způsobem finále, vítěz postoupí do 1.ligy přímo a nahradí posledního v 1. lize,poražený finalista 2. ligy vyzve v baráži předposlední tým z 1. ligy a máte nový hrací model, první liga se zkvalitní při 12 týmech, ubude zápasů různých Příbramí, Hradců a jiných nekoukatelných týmů.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
kjandourek (admin) před 8 lety 22.02.2017 16:18 |Smyslem bylo zvednout počet zápasů... takže 32 kol, to asi není úplně to, co si generalita přála...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
deny91 před 8 lety 22.02.2017 19:02 |Mohl bys ještě přidat návod, jak donutit 4 kluby, aby se dobrovolně zřekly prvoligové účasti.
Navíc, jak říká kjandourek, je potřeba více zápasů, a ten tvůj návrh jejich počet zvedl o celé DVA. Promiň, ale nevím, proč by tvůj návrh měl být o tolik lepší, než to, co je navrhováno teď.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
honzah (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 23:10 |Počet zápasů to zvedne málo (dokonce ve zcela absolutním počtu až sníží), ale zvedne to počet atraktivních zápasů s průpravou pro reprezentaci v evropských pohárech. Z hlediska zadání ne, z hlediska prospěchu pro fotbal jsem jednoznačně pro.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Pepibican před 8 lety 23.02.2017 08:23 |Přesně pochopeno.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Pepibican před 8 lety 23.02.2017 08:23 |Více zápaů netřeba, potřeba je více KVALITNÍCH zápasů, to by model z max 12 kluby naprosto přinesl. A o 4 týmy by se liga ztenčila jednoduše tak, že by ročník před změnou byl o více sestupujících.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
deny91 před 8 lety 23.02.2017 10:46 |Je potřeba více zápasů a samozřejmě více kvalitních. Prostě 30 zápasů za sezonu je málo. Ta kvalita je tam důležitá, jak říkáš, proto vůbec nemá cenu rozšiřovat počet týmů, jak tady někdo navrhuje. To by vedlo jen k dalšímu rozmělnění už tak nízké kvality. Snížení počtu týmů by bylo naprosto ideální řešení, ale jak už bylo řečeno, je to, žel, neprůchozí. Ty týmy, bojující každoročně o záchranu, ti tohle zúžení ligy nikdy neodsouhlasí. Znamenalo by to, že se dlouhodobě do té ligy vůbec nemusí dostat, což je pro ně nemyslitelné.
Jisté ale je, že by to bylo snad to nejlepší možné řešení k zatraktivnění a zkvalitnění ligy.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 23.02.2017 08:14 |To je bohužel neprůchozí. Jinak pro první ligu souhlasím. Pro druhou ne. Tam by byla obrovská sportovní propast mezi celky z čela a konce tabulky. Asi bych byl pro zachování celostátního modelu.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Pepibican před 8 lety 23.02.2017 08:43 |Zase kdyby 4 týmy z první ligy při reorganizaci sestoupily do 2. lig, zvedlo by to lehce i úroveň 2. ligy a není nikde psáno, že 2. liga by musela mít 2x 16 týmů, ale klidně by přijala model první ligy, 12 klubů v Čechách, 12 na Moravě nebo max 10 a 10, aby i tady se zvedla kvalita
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
JS (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 17:21 |Jako sorry, ale tohle nikam nevede. Jakékoliv nadstavbové části jsou paskvil, který udělají z relativně fungující ligy bordel. Mají snad nějaké vyspělé fotbalové země ligu s nadstavbovou částí? Ne. Atraktivní liga se dá dělat jinými nástroji, než úpravou hracího modelu. Kdyby každý klub, jako Slavia, pracoval s fanoušky, tak máme na zápasech o třetinu víc návštěvníků snad i v té Příbrami.
Jestli chtějí nutně víc zápasů za sezonu, ať zavedou Ligový pohár. O víkendech se bude hrát liga a v týdnu Pohár FAČR nebo Ligový pohár.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
japhy před 8 lety 22.02.2017 18:59 |Myslíš, že patříme mezi vyspělé fotbalové země?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
deny91 před 8 lety 22.02.2017 19:00 |Belgie je vyspělá země i fotbalově, a stejně to tam mají a nijak jim to neuškodilo. Nevidím důvod, proč by to jako mělo udělat z ligy bordel.
Zavádět další soutěž, když už tak je Mol Cup vnímaný jako přítěž, je naprosto o ničem. O co by se tam ai tak hrálo? O Peltovu gratulaci? To je prostě nesmysl, zakládat další soutěž. Nadstavba mi přijde jako dobré řešení nízkého počtu zápasů, které ještě k tomu nabízejí minimum opravdu kvalitních střetnutí s pořádným nábojem.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
honzah (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 22:57 |V Belgii to mají ovšem elegantně pořešené.
Nehrozí tam spekulace, že ze 7. místa po ZČ je k pohárům výrazně blíže než ze 6. po ZČ.
U nás by se to kazilo tím všeurčujícím bodovým přenosem.
https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%80%9316_Belgian_Pro_League
1) Ten 7. tam musí projít složitým turnajem a ještě baráží, jako kdyby hrál od osmifinálové skupiny (bez bodového přenosu) - u nich není výhodné na ,,střední skupinu´´ spekulovat.
2) V mistrovské skupině je váha nadstavby 40% (30 zápasů ZČ - body krátí 2x, 10 zápasů nadstavby, tj. hra o 30 ze 75 bodů), u nás by byla váha mistrovské nadstavby 14% (5 z 35 rovnocenných zápasů, tj. hra o 15 ze 105 bodů) - u nich je výhodné tam jakkoliv prolézt a bojovat.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
deny91 před 8 lety 22.02.2017 23:24 |Jasně, pak už záleží na konkrétní podobě té nadstavby. Já dával Belgii za obecnější příklad vyspělé země, kde taky nadstavbu zavedli a neřešil jsem její konkrétní podobu. Mají to zajímavě, na druhou stranu mi nepřijde moc fér krátit ty body, protože pak se trochu právě devalvuje ta základní část...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 23.02.2017 08:16 |Krácením bodů ale už ničíš smysl dlouhodobé soutěže.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
honzah (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 22:47 |Největší chaos měli prý dlouhá léta v brazilské lize, nakonec dospěli k standardnímu modelu.
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Campeonato_Brasileiro_S%C3%A9rie_A
Teď tam z 20 týmů - 8 jde do obdoby LM, 6 do obdoby EL, 4 sestupují a 2 se zachrání bez pohárů. To je atraktivita pro každého :-)
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 23.02.2017 08:17 |Ale prd. To není o práci s fanoušky, ale o chuti po úspěchu. Kdyby Příbram hrála po sedmi letech o titul, tak tam taky přijde vyprodáno.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
JS (přítel SN) před 8 lety 23.02.2017 12:19 |Tak proč v Německu, ale i v Polsku chodí na fotbal i do takových prdelí, jako je Gornik Walbrzych nebo Jelenia Gora asi dvakrát více lidí, než tady? Všechno to je o atraktivitě fotbalu a o tom, jak se ty kluby prodají. A v Čechách vidím tři zásadní důvody, proč to neláká nové diváky:
A) Špatná pověst. Mezi obyčejnými lidmi, když se řekne fotbal, tak naskočí: „cinklé jaro“, Berbr, bafuňáři, nakloněná rovina. Plus ti kopáči do balonu taky neoplývají nějakou inteligencí, že...
B) Neatraktivní hra, zkostnatělé prostředí. Fotbal je pořád to samý. Půlka ligy hraje zanďoura, odkopy, betonují při vedení 1:0. Pořád se tu točí stejní trenéři. Bílek, Rada, Habanec, Uhrin, Komňacký, Tobiáš... V rezervoáru českých prvoligových trenérů je asi 30 jmen a ty se pořád rotují. Nikdo nepřinese nic nového, nikdo to nezatraktivní. Cizinci mají dveře zavřené.
C) Nulová práce s fanoušky. Vedení většiny fotbalových klubů si nemůže dovolit náročný marketing, protože jsou rádi za každých pár desítek tisíc od sponzorů, které jdou na hráče, údržbu hřiště atd. Také nemají ve svých řadách nějaké profíky na marketing. Tato oblast je kluby dlouhodobě podceňována. Přitom sami na Slavii vidíme, jak se dokáže vyvolat „haló“ jen za pomoci dobře zvládnutých tiskovek, prostředí, komunikace s fanoušky a vymýšlení akcí.
Jasně, že je to podpořeno bojem o titul. Ale ten hype se dá vyvolat i jinak. Např. takový Hradec – jedno z největších měst v ČR a mají žalostnou návštěvnost. Přitom široko daleko žádný konkurent v okolí.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 23.02.2017 17:48 |Možná proto, že Polsko je čtyřikrát větší.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
deny91 před 8 lety 22.02.2017 19:17 |Změnu formátu ligy vnímám jako pozitivní. Nicméně mi nikdo nevysvětlil jednu věc:
Proč do háje pořád tlačí ten formát 6-4-6 s jeho zápory, když jako mnohem logičtější se jeví ten 4-8-4. Je to tady v diskuzi podrobněji popsáno.
Nerozumím tomu, že když je tisková konference, nikdo z novinářů se do toho nezakousne a neomlátí to Svobodovi o hlavu, nekonfrontují ho s tím a neptají se na to, z jakých důvodu tlačí formát 6-4-6. Nebo připadá jen lidem na SN jasně lepší, logičtější a regulérnější ten 4-8-4 a všichni ostatní to nevidí?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
japhy před 8 lety 22.02.2017 22:13 |Možná chtějí mít širší špičku anebo kdyby padlo playoff na prostřední skupinu, tak by těch zápasů bylo příliš, nevím.
Spíš by mě ale zajímalo, čím může přispět playoff v prostřední skupině k tomu, aby nebylo výhodnější skončit sedmý, než šestý, případně pátý. ???
A další, co mě praštilo do očí, jak Svoboda vyprávěl, že objíždí kluby a diskutuje s nimi změny. To je jako co?
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
honzah (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 23:14 |Otázka
Spíš by mě ale zajímalo, čím může přispět playoff v prostřední skupině k tomu, aby nebylo výhodnější skončit sedmý, než šestý, případně pátý. ???
Odpověď
Když máš play-off, musíš jako sedmý po ZČ zvládnout semifinále, finále, baráž (čili stres, napětí, boj). Když nemáš play-off, stačí sedmému po ZČ nechytit extrémní výsledkovou krizi (točit výhry, remízy, prohry - jako to dělá třeba Dukla nebo Teplice léta) a chystat se na baráž.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
japhy před 8 lety 22.02.2017 23:39 |To chápu. Ale pořád se budeš měřit s týmy mezi 8. a 10. místem, kdežto ten šestej bude muset bojovat s první pětkou a sakra si mákne, aby se vůbec do té baráže dostal. Což se samozřejmě nemusí povést a bude mít smolíka. Takže minimálně jeden tým prodělá na tom, že v dlouhodobé soutěži skončil výše, než konkurent.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
deny91 před 8 lety 22.02.2017 23:40 |Podle mě je těžší se tím prokousat, než jen udržet 7. místo ve vyrovnané skupině. V play/off záleží na každém zápase, na každém gólu a nic nemáš jisté. Já bych byl nejradši, kdyby se v tom případě ta prostřední skupina raději vůbec nehrála...
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
japhy před 8 lety 23.02.2017 00:35 |Při 6-4-6 nechat být, u 4-8-4 klidně souboj o Evropu.
Každopádně ten poslední v první skupině by měl mít jistotu minimálně baráže o poháry.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
honzah (přítel SN) před 8 lety 22.02.2017 22:36 |Já jsem zastánce skotského modelu
https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%80%9316_Scottish_Premiership
Jen místo divného formátu 3 x 11 + 5 = 38 bych udělal 2 x 11 + 2 x 5 = 32, převzal bych velmi zajímavý model postup/sestup/baráž/playoff.
12. sestoupí, 1. postoupí
A potom se hraje play-off mezi 11. z ligy a 2./3./4. z nižší soutěže, běží po stupních, to bych i zjednodušil.
Re: Kluby řeší, jak změní ligu. Nový hrací model má platit už příští rok
Travinho před 8 lety 23.02.2017 08:20 |Bohužel zúžení ligy je neprůchozí. Já jsem také pro, protože by se kumulovala kvalita, ale na to můžeme minimálně na deset let zapomenout...