Krasoňovi palec nahoru jak se toho ujmul, je co vylepšovat ale zatím důstojná náhrada za Strašáka. Incidentu na Spartě je škoda, úplně zbytečně se do té provokace zapojil (byť hodně minimálně), ale tak se alespoň do příště poučí a snad to bude bez zákazu. Tak ať se daří na jaře na stupínku!
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Vážím si vašeho fandění,ale prosím nepoužívejte pyrotechniku.Například na stadionu Barcelony,kde jsem byl,se nic takového neděje.A když bez toho nelze žít,tak až po zápase.Když se to stane během zápasu,hráči musí kouř dýchat A pamatuji si,že k tomu došlo několikrát v nejnevhodnější moment,kdy jsme se právě nadechli k náporu.Došlo k přerušení na několik minut,což může ovlivnit i výsledek zápasu.Takže pod vaším vedením Slavia vzhůru!
aniž bych chtěl dávat úplné rovnítko mezi pyrem a atmosférou, tak já si sice na stadiónu Barcelony také pyra nevšiml, ale zároveň jsem si tam nevšiml ani žádné atmosféry. Tedy pokud pomineme občasné zatleskání po hezké akci. Vhodně použitá pyrotechnika samozřejmě atmosféře pomáhá a je vítaná, což nám mimochodem dokazuje i prakticky jakékoliv promo (i oficiální například od FAČR) video fanoušků. Namísto zákazů, restrikcí a například truc akcím typu pyro na hřišti by se měly všechny strany snažit o to, jak pyrotechniku za určitých předem daných podmínek alespoň částečně zlegalizovat. Pro dobro všech
a) Že by na stadionu Barcelony nebyla dobrá fotbalová atmosféra se hrozný nesmysl.
b) A co když mě nějaká "atmosféra" prakticky nezajímá, ale zajímá mě, co se děje na hřišti? A takových je nás, troufnu si říct, většina. Jak pak ospravedlníš to, že kvůli dýmovnicím nevidíme část zápasu nebo že se kvůli stupidnímu pyru musí zápas přerušovat?
a) atmosféra na Barceloně je hutná jen kvůli tomu, že je přítomno 90 tisíc lidí. Je jasné, že když ti takové kvantum lidí zatleská nebo zakřičí gól, tak z toho jde husí kůže. Na druhou stranu se bavíme jen o několika pasážích zápasu, povětšinou ti lidé jen sledují zápas a nijak se neprojevují. Připomíná to návštěvu divadla, kde se po dobré hlášce například diváci také hlasitě zasmějí, ale jinak nechávají herce v klidu a potichu projevovat své umění. Želbohu na Slavii nechodí 90 tisíc lidí, proto ani takovou atmosféru mít nemůžeme. A navíc, ono si stačí vzpomenout například na zápas Arsenal - Slavia, kde několik stovek aktivních slávistických fanoušků udělalo lepší a aktivnější atmosféru jak 60 tisíc fanoušků (spíše diváků) Arsenalu. Stačí si ten zápas pustit ze záznamu a zaposlouchat se do ruchových mikrofónů. A to ten zápas skončil 7:0 pro domácí. Zrušme aktivitu TS a dočkáme se atmosféry jak na zápasech naší reprezentace. Tedy občas Slavia do toho (ale vážně jen občas) a pojďme hoši dáme gól.
b) Respektuji, že tobě by to, co jsem napsal v závěru bodu a) vyhovovalo, ty však respektuj, že ne každý to má nastaveno jako ty. A věřím, že i hráči raději ocení, když se na tribunách občas zapálí nějaká pyrotechnika, která opravdu nepřerušuje každý zápas, když to vykoupí dobrá atmosféra, před kterou se lépe hraje. Ti lidé, co se o tu atmosféru starají, tak mají pyro rádi. Kdo si něco nachodil v kotli, potvrdí, že pyrotechnika, zejména tedy bengálské ohně, atmosféru zvedá. I kdyby to mělo být jen kvůli těm pár fanatikům, kteří následně strhnou ostatní. Ano, kdyby létaly zápas co zápas ohně na hřiště a byly nebezpečné hráčům a dalším aktérům, mohli bychom se bavit jinak. Bavíme se však o situaci, kdy se to neděje a není žádný předpoklad pro to, aby se to tak dít mělo. A pokud svaz svými propagačními akcemi nepřímo podporuje pyrotechniku a pak za ní dává pokutu, je to přinejmenším hodně pokrytecké.
No, rozepsal ses pěkně, ale vytváříš předpoklad, že pokud "seveřané" nedostanou pyro, mohou se nám také na celé fandění zvysoka vykašlat... Já jsem chodil v mládí do kotle. K podpoře jsem používal hlasivky a ruce na tleskání. Pyro jsem nikdy nepotřeboval... Někdo tady dokonce volá po jakési balkanizaci. Takže za mne: Ne, děkuji... Na druhé straně s tebou souhlasím ohledně pokrytectví svazu.
a) Atmosféra na stadionech Barcelony a v anglické lize obecně mi zcela vyhovuje. Neříkám, že má fotbalový zápas připomínat návštěvu divadla a rozhodně nemám nic proti hlasitému povzbuzování nebo chorálům (sám jsem v mládí chodil pravidelně do kotle), ale rozhodně ke štěstí nepotřebuji pyro, petardy, ohně a upřímně řečeno ani choreo. Na fotbal se chodím bavit fotbalem, dění na tribunách mě skutečně moc nezajímá.
b) Já bych byl ochoten respektovat, že každému vyhovuje něco jiného, ale svým chováním nesmím obtěžovat ostatní. Když jsou na TS ucpané schody, že některé východy jsou tak zcela nepoužitelné - budiž. Že si lidé, kteří nevědí, jak to tam chodí, nemohou sednout na svá místa dle vstupenek, protože na TS prostě platí jiná pravidla - dejme tomu. Ale když pak nevidím část zápasu kvůli hustému dýmu, hráči v něm nemohou pořádně dýchat, pár metrů ode mě vybuchují petardy jak za války, zápas je kvůli bordelu v hledišti přerušován a ve výsledku tohle všechno může mít i negativní vliv na samotný výsledek (nerozhodný stav, tým je v tlaku, potřebuje vstřelit vedoucí branku, ale tlak je náhle přerušen, protože rozhodčí musí přerušit zápas), tak to je něco, co opravdu nehodlám respektovat a akceptovat. O tom, že když beru na fotbal přítelkyni, tak se okolí TS z důvodu obav o její bezpečnost raději vyhýbám úplně, protože nezřídka se tam pár vymaštěných hovad rve s příznivci soupeře nebo někdy dokonce mezi sebou, ani nemluvím. Přítomnost několika desítek nácků v kotli je pak kapitola sama pro sebe.
Takže - jsem ochoten respektovat a akceptovat aktivity TS, které nepoškozují klub a neobtěžují většinu fanoušků. Ale ať TS svými aktivitami přestane poškozovat klub (neustálé pokuty a hrozba uzavření sektorů nebo celého stadionu) a obtěžovat fanoušky, kteří se přišli podívat na fotbal a bordel v hledišti je zhola nezajímá.
Víceméně souhlas. Ty mladí náckové v kotli jsou pro mě naprostou urážkou Slavie, její historie, ideálů a nějaké vize, kterou ten klub představuje. A souhlasím i s tím, že v momentu, kdy akce TS negativně zasáhne do průběhu zápasu, se jedná o naprosto nepřijatelnou záležitost. Problém je, že z TS se pak ozve, že „nejsou zodpovědní za činy jednotlivců“. Což je ovšem kec, protože když je teda jednotlivci tak poškozují, tak se pak nemohou divit, když je (např.) pyro postihováno plošně. Jinak to totiž nejde.
Ano, ti náckové a jejich projevy, to je naprostá ostuda a urážka Slavie jako takové.
A ačkoliv si o svazu často myslím své, tak jiné řešení než plošné zákazy prostě není možné. Spoléhat se na to, že jednotlivé "kotle" (jako je u nás TS) si ve svých řadách udělají pořádek samy, a že samy dohlédnou např. na to, aby se používala pouze bezpečná pyrotechnika, skutečně nelze a všichni víme, jak by to dopadlo.
Aniž bych chtěl rozjíždět další dlouhý příspěvek, protože to, očividně, stejně nemá žádnou cenu, přesto jen tak pro zajímavost přidám dva příklady oné anglické atmosféry, které mi utkvěly v paměti
Nejprve video - https://www.youtube.com/watch?v=oQpmyfynQC4
A poté citát - O atmosféře na Old Trafford
„Fanoušci byli mrtví. Měl jsem pocit, jako bych byl někde na pohřbu,“ takto označil atmosféru v Divadle snů po utkání s Birminghamem (1:0), které se hrálo den po jeho 67. narozeninách, tedy 1.1. 2008.
Na tom videu jsem nezaznamenal nic tragického. Plný stadion a běžné reakce diváků na dění na hřišti. Pravda, zvuková kulisa moc neodpovídala návštěvě, ale ty ruchové mikrofony mohou také dost mást. A jak už jsem psal - mě nějaká "atmosféra" nezajímá, zajímá mě dění na hřišti, takže pro mě by to problém nebyl. Já si užil i zápas Slavie s Ružomberokem teď v zimní přípravě, byť zde byla samozřejmě "atmosféra" zcela nulová. Chodím na fotbal, ne na "atmosféru". Tu si rád vychutnám úplně jinde a úplně mimo fotbal.
A to, že tu vytáhneš nějaké příklady horší "atmosféry" v pár zápasech Premier League, nevypovídá o ničem. Stejně tak bych Ti tu mohl uvést příklady stovek zápasů z této soutěže, kdy byla "atmosféra" vynikající.
O atmosféru s pyrem stojí minimum fanoušků, a že by najednou Hušby běžel rychleji, nebo Pavlenka lépe chytal díky pyru? Nemyslím si.
Atmosféra jde i bez pyra a když jsem ještě chodil do kotle tak to nevypadalo že by každý druhý fanda stál o neprůhledný dým nebo světlici nad hlavou, a pochybuju že většina kotelníků doma onanuje nad fotkama kde hoří světlice a kouří dýmovnice, možná to vypadá efektně, a na fotkách nádherně, ale hráči díky tomu opravdu lépe hrát nebudou.
Jestli to nebude spíš vášeň jen pro cca stovku "fanatiků" kteří se chtějí vyrovnat polákům a chorvatům a ti ostatní co chodí do kotle to holt tolerují, protože si chtějí zazpívat chorály a užít si intenzivnější fandění než to na východní tribuně. V čem je pro Slavii dobré, že se fotky "kouřícího" kotle dostanou ke srovnání s polskými či balkánskými kotli? Pro klub a hráče přínos nula, pro fetiš některých fanatiků asi k nezaplacení.
Nechci aby to vypadalo že kritizuji kotel Slavie a snižuji jeho význam, kotel Slavie je nejlepší v lize a bezmozků je tam minimum, narozdíl od kotle na Letné kam se bojí chodit i sparťani, ale nemyslím si že je obecný zájem na přítomnosti pyra a jeho větší důležitosti při fandění. A pokud použitím dýmovnic dojde k přerušení hry (celkem často), kvůli které se chodí na stadion, a nebo se světlice (dýmovnice) hážou na hlavy soukmenovcům (viz. poslední derby) tak nevidím důvod proč tohle podporovat když to jde i hezkýma choreografiema nebo chorálama bez "pyrofetiše"...
Ano, atmosféra jde bez pyra. Stejně jako jde atmosféra třeba bez stání na schodech. Postupem času i mezi sedačkami. Že to je absurdní srovnávání? Vzpomeňme si na EL. Mi jde celou dobu o to se zamyslet nad tím, zda místo zákazů a salámové metody přiškrcování fanoušků by se na to nedalo jít i jinou cestou, pyro je jen dílčí věcí
Já bych tedy upřednostnil bezpečnost než mít zablokované schody. Co kdyby tam někdo zkolaboval, tak se nikdo nemůže ani nikam hnout, protože vedle tebe je někdo, za tebou je někdo a teď udělej nějaký adekvátní prostor pro člověka, který potřebuje pomoc. Když sis koupil lístek do sektoru 113, tak bys měl být tam a ne stát na schodech mezi 108 a 109.
Jestli toto ti přijde jako blbý zákaz, tak promiň, ale zdraví na prvním místě...
Když se v současnosti nerespektuje zákaz jakéhokoli pyra i za cenu citelných pokut pro milovaný klub tak bych chtěl vidět jak by to vypadalo kdyby se povolily např. jen světlice...Používání pyra je "neovladatelné", když se najdou jedinci kterým dělá dobře rána dělobuchu, nebo kouř z dýmovnice a nehledí na to jestli je tým v nějakém tlaku, potřebuje hrát a udržet tempo. Na takové lidi platí pouze zákaz vstupu na stadion nebo velká pokuta, spíše se dočkáme kamerového systému než nějaké benevolence ze strany odpovědných orgánů. Radši bych tu benevolenci než represi, ale je pořád hodně debilů co nehledí doleva doprava a bez ohledu na dění na hřišti jsou schopni způsobit přerušení utkání, a kde máš tu jistotu že vůdce kotle takové excesy uhlídá pokud by byly nějaké podmínky pro použití pyra? To by nezvládl nikdo a ani by to po něm nemohl nikdo chtít...
Co se týká obecného omezování fanoušků, tak je dle (ne)konání FAČRu jasné, že fanoušek je až na posledním místě...
Máš pravdu. Ona ta atmoška už není co bývalo. Nejen, že nám zakazují pyro, ale fízlové nám dokonce brání i v tom, abychom dali soupeřům v hledišti přes držku. Oni si snad myslí, že jdeme na fotbal (jenom) fandit... Český fotbal pro fanoušky! Asamozřejmě "ej sí ej bí".
tolsimir, já mám obavu, že je úplně jedno jestli FAČR chce nebo nechce. Používání pyrotechniky upravuje legislativa a používání pyra v davu lidí, bude asi neprůchodné.
Někde ve skandinávii vynalezli bengálský oheň, z kterého nejde žádný kouř a dosahuje výrazně nižší teploty, kdy bezprostředně při dotyku s kůží nehrozí popáleniny. To mi příjde jako rozumný kompromis. Jak už napovídá můj nick jsem milovníkem bývelé JugoSLAVIE a za mě pyro rozhodně ano. Jinak v zemích kde se pyro nopoužívá (Anglie a spol) je atmosféra rovnající se nule. Moc bych si přál, aby jsme v Edenu zažívali atmosféru jako na Balkáně. Srdce každého fanouška by zaplesalo.
Jestli pro Tebe absence pyra znemaná atmosféru rovnající se nule, tak je mi Tě celkem líto.
Ona většina lidí (třeba v té Anglii) jde na fotbalový stadion především, světe div se, koukat na fotbal a nějaký bordel v hledišti je moc nezajímá, případně je přímo ruší, víme?
Já se taky chodím dívat na fotbal a nemluvil jsem o bordelu v hledišti, ale o atmosféře. Měl jsem tu čest navštívit asi padesát klání po Evropě a Latinské Americe. A světe div se v Anglii jsem se nudil na fotbale jako nikde na světě. Ne kvůli tomu, že tam nebylo pyro, ale že tam nikdo nefandil (atmosféra). Toto je takový věčný spor mezi ultras a klasickým fanouškem. Já to respektuju, chápu že to mnoha lidem vadí. Já miluju fotbal se vším co k tomu patří.
No o tom to je, že někdo potřebuje k dobrému zážitku atmosféru v hledišti a někdo si jde užít hru jako takovou. Někdo vidí podstatu utkání v tom aby byla dobrá atmosféra někdo chce vidět dobrý fotbal, který očividně jde i bez dobré atmosféry když už píšeš o Anglii...
Když se v Anglii na fotbale nudíš, tak je problém spíš v Tobě a v tom, že tam ve skutečnosti nejdeš na fotbal, ale právě na to, co nazýváš "atmosférou". Člověk, který jde skutečně pouze na fotbal, tak se v Anglii nudit nemůže.
Kdyby zůstalo pouze u hlasitého skandování a chorálů, tak nic proti tomu. Problém je, že to, co ty na nazýváš "atmosférou" (pyro, dýmovnice, petardy, ohně), často v onen bordel v hledišti přeroste - bitky s policajty, bitky mezi fanoušky, přerušování zápasu atd...
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Líbil se mi názor Fačína z OT, plně s ním souhlasím a podobně ho tady zformuluju. Nic proti pyru nemám a nebudu mít (dokud někoho na hřišti nebo cizího fanouška nezraní). Jestliže je to ale zakázaný, tak se to prostě a jednoduše nemůže používat. A jestli tato osoba pyro nosí a zapaluje, tak tím poškozuje hlavně Slávii (pokud bude mít jedinec problémy s pořadateli, tak to je už jeho starost) a Pelta nám klidně může zavřít stadion a věřím tomu, že je tento bafunář toho schopný.
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Děkuji, když jsem si všiml, že je tu k tomuto tématu samostatnej článek, tak jsem si říkal, že to sem překopíruju. Ale zase vás nechci zahlcovat, kdo bude chtít, tak si ten komentář najde.
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Zapálil jsi pyro? Tak vyvést ze stadiónu, a ať si tu pokutu zaplatí. Pokud bude opakovaně dělat problémy, tak zákaz vstupu na stadión.
Někteří na TS jsou jako děti bohatých rodičů, kteří všechny maléry zatáhnou... Rozbil jsi sousedovi čelní sklo auta šutrem? Nevadí, my to za tebe zaplatíme. (tam ale můžou být ještě nějaké tresty, aby se to neopakovalo; bohužel na TS se to opakuje neustále a pokuty jsou za pár desítek zápasů stejné jako cena van Kessela)
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Moc sem nepřispívám, hlavně zdější příspěvky čtu, ale tady mi to nedá. Chtěl bych reagovat především na ty, kteří tvrdí, že o atmosféru s pyrem stojí minimum fanoušků. Již sem pochopil, že na zdejších stránkách se scházejí především "fanoušci" a ne "fanatici". Já sám sebe řadím spíše mezi "fanatiky", na zápasy Slavie chodím od svých čtrnácti let a celých těch osm let na Sever, na východě jsem byl všehovšudy na dvou zápasech, jednou při bojkotu kotle v roce 2010 a podruhé na jaře 2016, kdy jsem na zápas s Teplicema vzal strýce a malýho bratrance. Světlici jsem za ta léta odpálil jednu jedinou, ve svých teenagerovských letech :)) a do kotle chodím, protože se rád podílím na hlasové podpoře Slávinky a neznám lepší pocit, když po vítězném zápasem opouštím Eden s vykřičeným hlasem. A asi vám to bude připadat nepochopitelné, ale skutečně si myslím, že vhodně použitá pyrotechnika může atmosféře zápasu pomoci. Vhodně použitou myslím především ve chvíli, kdy některý z hráčů v tom nejkrásnějším dresu skóruje, celý stadion a především Sever jásá a přitom se odpálí pár světlic. Myslím, že můžu tvrdit, že většinu fandících na Severu to dokáže ještě více vyhecovat a hlasová podpora je pak silnější. Nesouhlasím s dělobuchy, armádními dýmovnicemi, které zamoří celý stadion štiplavým dýmem a házením pyra na hřiště! Ale stojím si za tím, že bengálské ohně po gólu, případně jako součást choreografie nebo speciální "fotbalové" dýmovnice v červenobílých barvách činí atmosféru na zápasech ještě lepší. A jak už zde bylo zmíněno, pokud se ve videích svazu objevují fanoušci používající pyrotechniku, aby za její použití byly kluby následně trestány, je to při nejmenším hodně pokrytecký. Světlice používají fanoušci téměř po celém světě, třeba i v Německu (viz např. víkendový zápas BVB s Mohučí) a např. v Norsku a Švédsku bylo používání "lehké" pyrotechniky dovoleno a všichni to kvitují. Byl bych rád, kdybychom se toho dočkali i u nás, i když k tomu nejspíš vede dlouhá cesta. Pokuty nefungovaly, nefungují a ani fungovat nebudou.
Co bych napsal závěrem? Předpokládám, že se spoutou z vás se názorově neshodnu, ale jakožto řádový fanoušek ze Severu tvrdím, že pyrotechnika v rozumné míře rozhodně k dotváření pravé fotbalové atmosféry patří.
Omlouvám se za délku příspěvku a díky všem, co ho dočetli až sem. Ať žije Slavia a těším se nashledanou za dva týdny v Edenu!
"Fanatik" ze Severu :)
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Přiznám se, že jsem chvíli uvažoval jestli sepíšu příspěvek v totožném znění jako je ten tvůj. Ale nakonec jsem si řekl, že to stejně nemá cenu a nikoho to tady nepřesvědčí. O to víc ti děkuji za ten tvůj, který je i velmi dobře napsaný.
Také myslím, že tady je prostor zařídit to tak, aby bengálské ohně byly povoleny a zároveň to nikoho neohrožovalo a nikomu to nekazilo zážitek s fotbalu.
Příklad: na schůzce s klubem před zápasem se oznámí, že v té a té minutě bude použito bengálských ohňů v takové a takové míře na takových a takových místech na tribuně/tribunách. Danou manipulaci provedou ti a ti lidé (můžou být i nějak proškolení). A podle tohoto plánu pak bude postupovat i klub, který se na dané okamžiky patřičně připraví (asistence hasičů, kteří tam stejně jsou po celý zápas atd.). Daná pyrotechnika by se na stadion dostala kontrolovanou formou a ta nelegální by ztratila zastání ze strany kotle a byl by více odsunuta na okraj zájmu, než je teď. Nevidím jediný důvod proč by to takhle nemohlo bezpečně fungovat. A námitka, že se vždy najdou hovada, který to poruší? Věřte, že se jich najde mnohem méně než za současného stavu, protože "vnitřní obranný systém" kotle v tomhle funguje mnohem efektivněji než všichni sekuriťáci s policajtama dohromady.
Chápu, že pro jednu stranu je to ztráta oné "anarchie a svobody", ale zase vykoupené legální "super" atmosférou o kterou se ta skupina vždy opírá. Pro druhé to pořád bude zásah do jejich zorného pole, kazící jejich detailní studování hry, ale fakt, že je vše pod kontrolou jim to vykompenzuje.
Podle mě v tomhle případě platí, že cesta tu je ale "kdo chce, hledá způsoby - kdo nechce, hledá výmluvy"
Je fantastické, jak zastánci dýmovnic vždy převedou problém na obecný pojem pyrotechnika a s tím související atmosféra. Přitom 90% slávistů světelné efekty nevadí a pokud mají problém se zvukovými, pak stačí nechodit do 108.
Takže pyro není zločin, dýmovnice JE zločin proti fotbalu a Slavii.
Už podle Aristotela jsi napsal protimluv :-)
Dýmovnice je zločin.
Dýmovnice (ale bohužel také) je pyro.
A tak pyro je zločin.
Ztotožňuji se s jedním z výše uvedených příspěvků, že celá ta pyro show je pravděpodobně záležitost určité skupiny desítek lidí, kteří se spíš chtějí poměřovat s Polskem nebo Balkánem. A i kdyby většině z nich šlo opravdu jen o ten efekt, atmosféru atd., bohužel se s nimi vždy sveze nějaký ten idiot, který si v klidu nahází mezi lidi nebo na hřiště pár petard, nebo rozpálí dýmovnici. Přece se nebudeme konejšit tím, že je to vlastně bezpečné, protože se zatím nic nestalo. Až se opravdu stane nějaký ten průser, nechtěl bych být ten, komu to zraní třeba kamaráda, přítelkyni, manželku nebo nedej bože dítě. A především v neposlední řadě to prostě je zakázané a klub tato zábava stojí nemalé peníze. Čistě bez emocí a jen na základě faktů jsem proto pro nepoužívání pyra.
Stalo se mi na TS, že mi někdo nad hlavou zapálil petardu... naštěstí to skončilo jen propálenou mikinou.
Přesně tak a ještě někteří budou podporovat, aby se i schody se zaplnili lidmi z jiných sektorů. Až tam někdo umře, tak vinici budou právě ti na těch schodech.
Proč se asi pouští sanitka, když houká... aby zachránila lidský život a na TS v EL to bylo přesně naopak. Zabarikádovat cestu, aby tam nějaký cizák nemohl vlézt.
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Škála přípustnosti:
Házení piva na brankáře (děje se téměř každý zápas > házení čehokoliv na hřiště > dýmovnice > petardy > římské svíce obecně ohně
To poslední bych za rozumných podmínek pro obě strany zlegalizoval. Všichni chceme dobrý fotbal, plný stadion, jedinečnou fotbalovou atmosféru a úspěšnou Slavii
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Na Slavii do kotle chodím od roku 2006(zápas na Strahově s Plzní,fotbal nuda, tak se koulovali pořadatelé:D) a pyro rozhodně na Slavii patří. Co mi však vadí je to , když někdo (většinou opilej) veme světlici , natlačí se mezi lidi(aby nebyl vidět) a začně s ní mávat jak zběsilej a je mu úplně jedno, že někoho lehce popálí, nebo propálí oblečení. Neřikám , že se to dejě pravidelně, ale několikrát jsem to v kotli viděl a mělo by se u toho uvažovat . Ještě jednou nakonec opakuju, že PYRO NA FOTBAL PATŘÍ , zákazy se budou porušovat .
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Pyro na fotbal nepatří a přesně takovým, jako jsi Ty, bych všechny ty pokuty naúčtoval a následně tvrdě vymáhal! Kéž bys musel všechny ty astronomické částky pod hrozbou exekuce splácet až do konce života - smál bych se Ti od rána do večera!
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Hezký vytvořený pyro,jako třeba byla ta 120 před pár lety na fotbal asi patří,ale pokud za to ty prasata davají takové pokuty,tak bych ho až na vyjímky třeba s chátrou vynechal.Tvoje kecání,že zákazy se mají porušovat je prostě kravina,demokracie přece jenom není anarchie.Jinak si s pyrem vyváděj jak chceš,ale pak ty pokuty zacvakej a bylo by po takovým žvanění.
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
A proč bych to měl cvakat já, když jsem nic neodpálil ? Tak ať si kluby udělají pořádný kamerový systém, nebo holt jinak hlídat kotel a ať vyberou ty pro ně správný lidi(co něco odpálí), já rozhodně nikoho udávat nebudu. To je jak na posledním derby na Strahově, několik smradů lomcovalo dole s bránou a ne že by policajti napravili, vyvedli je , oni vletí do kotle a začnou kolem sebe dělat bordel, házet P1 jak za války a udělají akorát chaos. Holt kolektivní vina když jsi v kotli, to je asi ten Váš pohled. P.S.: Napsal jsem, že zákazy se budou porušovat, ne že se musí porušovat, nikoho nevyzývám, píšu jak to je .
Komentáře (50)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Artur (přítel SN) před 8 lety 30.01.2017 10:24 |Krasoňovi palec nahoru jak se toho ujmul, je co vylepšovat ale zatím důstojná náhrada za Strašáka. Incidentu na Spartě je škoda, úplně zbytečně se do té provokace zapojil (byť hodně minimálně), ale tak se alespoň do příště poučí a snad to bude bez zákazu. Tak ať se daří na jaře na stupínku!
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
MDCCCXCII (přítel SN) před 8 lety 30.01.2017 12:02 |Tribuna Sever bude klíčová v boji o titul. Takže hoši, z plných plic! (a bez zbytečných prskavek a přerušování zápasů)
supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
lordzach před 8 lety 30.01.2017 13:35 |co takhle s pyrem vydržet až po zápase - málokdy pyro mužstvu pomohlo (přerušení hry)
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
visitor23 (přítel SN) před 8 lety 30.01.2017 14:00 |Bral bych to i při nástupu hráčů na začátku poločasů, kde také nehrozí přerušení a může to hráče trochu hecnout.
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Jachym před 8 lety 30.01.2017 14:39 |Mně stačí pyro při představování hráčů na velkoplošné obrazovce...:-))
Pyrotechniku ne
Srdcar114 před 8 lety 30.01.2017 14:52 |Vážím si vašeho fandění,ale prosím nepoužívejte pyrotechniku.Například na stadionu Barcelony,kde jsem byl,se nic takového neděje.A když bez toho nelze žít,tak až po zápase.Když se to stane během zápasu,hráči musí kouř dýchat A pamatuji si,že k tomu došlo několikrát v nejnevhodnější moment,kdy jsme se právě nadechli k náporu.Došlo k přerušení na několik minut,což může ovlivnit i výsledek zápasu.Takže pod vaším vedením Slavia vzhůru!
Re: Pyrotechniku ne
Jachym před 8 lety 30.01.2017 14:59 |Ano, v takovém případě pyrotechnika JE zločin na Slavii...
Re: Pyrotechniku ne
tolsimir před 8 lety 30.01.2017 15:14 |aniž bych chtěl dávat úplné rovnítko mezi pyrem a atmosférou, tak já si sice na stadiónu Barcelony také pyra nevšiml, ale zároveň jsem si tam nevšiml ani žádné atmosféry. Tedy pokud pomineme občasné zatleskání po hezké akci. Vhodně použitá pyrotechnika samozřejmě atmosféře pomáhá a je vítaná, což nám mimochodem dokazuje i prakticky jakékoliv promo (i oficiální například od FAČR) video fanoušků. Namísto zákazů, restrikcí a například truc akcím typu pyro na hřišti by se měly všechny strany snažit o to, jak pyrotechniku za určitých předem daných podmínek alespoň částečně zlegalizovat. Pro dobro všech
Re: Pyrotechniku ne
Boss82 před 8 lety 30.01.2017 16:02 |a) Že by na stadionu Barcelony nebyla dobrá fotbalová atmosféra se hrozný nesmysl.
b) A co když mě nějaká "atmosféra" prakticky nezajímá, ale zajímá mě, co se děje na hřišti? A takových je nás, troufnu si říct, většina. Jak pak ospravedlníš to, že kvůli dýmovnicím nevidíme část zápasu nebo že se kvůli stupidnímu pyru musí zápas přerušovat?
Re: Pyrotechniku ne
tolsimir před 8 lety 30.01.2017 16:14 |a) atmosféra na Barceloně je hutná jen kvůli tomu, že je přítomno 90 tisíc lidí. Je jasné, že když ti takové kvantum lidí zatleská nebo zakřičí gól, tak z toho jde husí kůže. Na druhou stranu se bavíme jen o několika pasážích zápasu, povětšinou ti lidé jen sledují zápas a nijak se neprojevují. Připomíná to návštěvu divadla, kde se po dobré hlášce například diváci také hlasitě zasmějí, ale jinak nechávají herce v klidu a potichu projevovat své umění. Želbohu na Slavii nechodí 90 tisíc lidí, proto ani takovou atmosféru mít nemůžeme. A navíc, ono si stačí vzpomenout například na zápas Arsenal - Slavia, kde několik stovek aktivních slávistických fanoušků udělalo lepší a aktivnější atmosféru jak 60 tisíc fanoušků (spíše diváků) Arsenalu. Stačí si ten zápas pustit ze záznamu a zaposlouchat se do ruchových mikrofónů. A to ten zápas skončil 7:0 pro domácí. Zrušme aktivitu TS a dočkáme se atmosféry jak na zápasech naší reprezentace. Tedy občas Slavia do toho (ale vážně jen občas) a pojďme hoši dáme gól.
b) Respektuji, že tobě by to, co jsem napsal v závěru bodu a) vyhovovalo, ty však respektuj, že ne každý to má nastaveno jako ty. A věřím, že i hráči raději ocení, když se na tribunách občas zapálí nějaká pyrotechnika, která opravdu nepřerušuje každý zápas, když to vykoupí dobrá atmosféra, před kterou se lépe hraje. Ti lidé, co se o tu atmosféru starají, tak mají pyro rádi. Kdo si něco nachodil v kotli, potvrdí, že pyrotechnika, zejména tedy bengálské ohně, atmosféru zvedá. I kdyby to mělo být jen kvůli těm pár fanatikům, kteří následně strhnou ostatní. Ano, kdyby létaly zápas co zápas ohně na hřiště a byly nebezpečné hráčům a dalším aktérům, mohli bychom se bavit jinak. Bavíme se však o situaci, kdy se to neděje a není žádný předpoklad pro to, aby se to tak dít mělo. A pokud svaz svými propagačními akcemi nepřímo podporuje pyrotechniku a pak za ní dává pokutu, je to přinejmenším hodně pokrytecké.
Re: Pyrotechniku ne
Tchue22 před 8 lety 30.01.2017 16:20 |Podepisuju!
Re: Pyrotechniku ne
Jachym před 8 lety 30.01.2017 16:25 |No, rozepsal ses pěkně, ale vytváříš předpoklad, že pokud "seveřané" nedostanou pyro, mohou se nám také na celé fandění zvysoka vykašlat... Já jsem chodil v mládí do kotle. K podpoře jsem používal hlasivky a ruce na tleskání. Pyro jsem nikdy nepotřeboval... Někdo tady dokonce volá po jakési balkanizaci. Takže za mne: Ne, děkuji... Na druhé straně s tebou souhlasím ohledně pokrytectví svazu.
Re: Pyrotechniku ne
Boss82 před 8 lety 31.01.2017 09:53 |a) Atmosféra na stadionech Barcelony a v anglické lize obecně mi zcela vyhovuje. Neříkám, že má fotbalový zápas připomínat návštěvu divadla a rozhodně nemám nic proti hlasitému povzbuzování nebo chorálům (sám jsem v mládí chodil pravidelně do kotle), ale rozhodně ke štěstí nepotřebuji pyro, petardy, ohně a upřímně řečeno ani choreo. Na fotbal se chodím bavit fotbalem, dění na tribunách mě skutečně moc nezajímá.
b) Já bych byl ochoten respektovat, že každému vyhovuje něco jiného, ale svým chováním nesmím obtěžovat ostatní. Když jsou na TS ucpané schody, že některé východy jsou tak zcela nepoužitelné - budiž. Že si lidé, kteří nevědí, jak to tam chodí, nemohou sednout na svá místa dle vstupenek, protože na TS prostě platí jiná pravidla - dejme tomu. Ale když pak nevidím část zápasu kvůli hustému dýmu, hráči v něm nemohou pořádně dýchat, pár metrů ode mě vybuchují petardy jak za války, zápas je kvůli bordelu v hledišti přerušován a ve výsledku tohle všechno může mít i negativní vliv na samotný výsledek (nerozhodný stav, tým je v tlaku, potřebuje vstřelit vedoucí branku, ale tlak je náhle přerušen, protože rozhodčí musí přerušit zápas), tak to je něco, co opravdu nehodlám respektovat a akceptovat. O tom, že když beru na fotbal přítelkyni, tak se okolí TS z důvodu obav o její bezpečnost raději vyhýbám úplně, protože nezřídka se tam pár vymaštěných hovad rve s příznivci soupeře nebo někdy dokonce mezi sebou, ani nemluvím. Přítomnost několika desítek nácků v kotli je pak kapitola sama pro sebe.
Takže - jsem ochoten respektovat a akceptovat aktivity TS, které nepoškozují klub a neobtěžují většinu fanoušků. Ale ať TS svými aktivitami přestane poškozovat klub (neustálé pokuty a hrozba uzavření sektorů nebo celého stadionu) a obtěžovat fanoušky, kteří se přišli podívat na fotbal a bordel v hledišti je zhola nezajímá.
Re: Pyrotechniku ne
JS (přítel SN) před 8 lety 31.01.2017 11:10 |Víceméně souhlas. Ty mladí náckové v kotli jsou pro mě naprostou urážkou Slavie, její historie, ideálů a nějaké vize, kterou ten klub představuje. A souhlasím i s tím, že v momentu, kdy akce TS negativně zasáhne do průběhu zápasu, se jedná o naprosto nepřijatelnou záležitost. Problém je, že z TS se pak ozve, že „nejsou zodpovědní za činy jednotlivců“. Což je ovšem kec, protože když je teda jednotlivci tak poškozují, tak se pak nemohou divit, když je (např.) pyro postihováno plošně. Jinak to totiž nejde.
Re: Pyrotechniku ne
Boss82 před 8 lety 31.01.2017 16:05 |Ano, ti náckové a jejich projevy, to je naprostá ostuda a urážka Slavie jako takové.
A ačkoliv si o svazu často myslím své, tak jiné řešení než plošné zákazy prostě není možné. Spoléhat se na to, že jednotlivé "kotle" (jako je u nás TS) si ve svých řadách udělají pořádek samy, a že samy dohlédnou např. na to, aby se používala pouze bezpečná pyrotechnika, skutečně nelze a všichni víme, jak by to dopadlo.
Re: Pyrotechniku ne
tolsimir před 8 lety 31.01.2017 13:30 |Aniž bych chtěl rozjíždět další dlouhý příspěvek, protože to, očividně, stejně nemá žádnou cenu, přesto jen tak pro zajímavost přidám dva příklady oné anglické atmosféry, které mi utkvěly v paměti
Nejprve video - https://www.youtube.com/watch?v=oQpmyfynQC4
A poté citát - O atmosféře na Old Trafford
„Fanoušci byli mrtví. Měl jsem pocit, jako bych byl někde na pohřbu,“ takto označil atmosféru v Divadle snů po utkání s Birminghamem (1:0), které se hrálo den po jeho 67. narozeninách, tedy 1.1. 2008.
Re: Pyrotechniku ne
Boss82 před 8 lety 31.01.2017 16:30 |Na tom videu jsem nezaznamenal nic tragického. Plný stadion a běžné reakce diváků na dění na hřišti. Pravda, zvuková kulisa moc neodpovídala návštěvě, ale ty ruchové mikrofony mohou také dost mást. A jak už jsem psal - mě nějaká "atmosféra" nezajímá, zajímá mě dění na hřišti, takže pro mě by to problém nebyl. Já si užil i zápas Slavie s Ružomberokem teď v zimní přípravě, byť zde byla samozřejmě "atmosféra" zcela nulová. Chodím na fotbal, ne na "atmosféru". Tu si rád vychutnám úplně jinde a úplně mimo fotbal.
A to, že tu vytáhneš nějaké příklady horší "atmosféry" v pár zápasech Premier League, nevypovídá o ničem. Stejně tak bych Ti tu mohl uvést příklady stovek zápasů z této soutěže, kdy byla "atmosféra" vynikající.
Re: Pyrotechniku ne
Crispo před 8 lety 30.01.2017 17:10 |O atmosféru s pyrem stojí minimum fanoušků, a že by najednou Hušby běžel rychleji, nebo Pavlenka lépe chytal díky pyru? Nemyslím si.
Atmosféra jde i bez pyra a když jsem ještě chodil do kotle tak to nevypadalo že by každý druhý fanda stál o neprůhledný dým nebo světlici nad hlavou, a pochybuju že většina kotelníků doma onanuje nad fotkama kde hoří světlice a kouří dýmovnice, možná to vypadá efektně, a na fotkách nádherně, ale hráči díky tomu opravdu lépe hrát nebudou.
Jestli to nebude spíš vášeň jen pro cca stovku "fanatiků" kteří se chtějí vyrovnat polákům a chorvatům a ti ostatní co chodí do kotle to holt tolerují, protože si chtějí zazpívat chorály a užít si intenzivnější fandění než to na východní tribuně. V čem je pro Slavii dobré, že se fotky "kouřícího" kotle dostanou ke srovnání s polskými či balkánskými kotli? Pro klub a hráče přínos nula, pro fetiš některých fanatiků asi k nezaplacení.
Nechci aby to vypadalo že kritizuji kotel Slavie a snižuji jeho význam, kotel Slavie je nejlepší v lize a bezmozků je tam minimum, narozdíl od kotle na Letné kam se bojí chodit i sparťani, ale nemyslím si že je obecný zájem na přítomnosti pyra a jeho větší důležitosti při fandění. A pokud použitím dýmovnic dojde k přerušení hry (celkem často), kvůli které se chodí na stadion, a nebo se světlice (dýmovnice) hážou na hlavy soukmenovcům (viz. poslední derby) tak nevidím důvod proč tohle podporovat když to jde i hezkýma choreografiema nebo chorálama bez "pyrofetiše"...
Re: Pyrotechniku ne
tolsimir před 8 lety 30.01.2017 17:21 |Ano, atmosféra jde bez pyra. Stejně jako jde atmosféra třeba bez stání na schodech. Postupem času i mezi sedačkami. Že to je absurdní srovnávání? Vzpomeňme si na EL. Mi jde celou dobu o to se zamyslet nad tím, zda místo zákazů a salámové metody přiškrcování fanoušků by se na to nedalo jít i jinou cestou, pyro je jen dílčí věcí
Re: Pyrotechniku ne
Radek097 (přítel SN) před 8 lety 30.01.2017 17:31 |Já bych tedy upřednostnil bezpečnost než mít zablokované schody. Co kdyby tam někdo zkolaboval, tak se nikdo nemůže ani nikam hnout, protože vedle tebe je někdo, za tebou je někdo a teď udělej nějaký adekvátní prostor pro člověka, který potřebuje pomoc. Když sis koupil lístek do sektoru 113, tak bys měl být tam a ne stát na schodech mezi 108 a 109.
Jestli toto ti přijde jako blbý zákaz, tak promiň, ale zdraví na prvním místě...
Re: Pyrotechniku ne
Crispo před 8 lety 30.01.2017 18:12 |Když se v současnosti nerespektuje zákaz jakéhokoli pyra i za cenu citelných pokut pro milovaný klub tak bych chtěl vidět jak by to vypadalo kdyby se povolily např. jen světlice...Používání pyra je "neovladatelné", když se najdou jedinci kterým dělá dobře rána dělobuchu, nebo kouř z dýmovnice a nehledí na to jestli je tým v nějakém tlaku, potřebuje hrát a udržet tempo. Na takové lidi platí pouze zákaz vstupu na stadion nebo velká pokuta, spíše se dočkáme kamerového systému než nějaké benevolence ze strany odpovědných orgánů. Radši bych tu benevolenci než represi, ale je pořád hodně debilů co nehledí doleva doprava a bez ohledu na dění na hřišti jsou schopni způsobit přerušení utkání, a kde máš tu jistotu že vůdce kotle takové excesy uhlídá pokud by byly nějaké podmínky pro použití pyra? To by nezvládl nikdo a ani by to po něm nemohl nikdo chtít...
Co se týká obecného omezování fanoušků, tak je dle (ne)konání FAČRu jasné, že fanoušek je až na posledním místě...
Re: Pyrotechniku ne
Jachym před 8 lety 30.01.2017 22:02 |Máš pravdu. Ona ta atmoška už není co bývalo. Nejen, že nám zakazují pyro, ale fízlové nám dokonce brání i v tom, abychom dali soupeřům v hledišti přes držku. Oni si snad myslí, že jdeme na fotbal (jenom) fandit... Český fotbal pro fanoušky! Asamozřejmě "ej sí ej bí".
Re: Pyrotechniku ne
Boss82 před 8 lety 31.01.2017 09:56 |:-D
Re: Pyrotechniku ne
Boss82 před 8 lety 31.01.2017 09:56 |Přesně tak, Crispo, souhlas.
Re: Pyrotechniku ne
dubas před 8 lety 31.01.2017 12:39 |tolsimir, já mám obavu, že je úplně jedno jestli FAČR chce nebo nechce. Používání pyrotechniky upravuje legislativa a používání pyra v davu lidí, bude asi neprůchodné.
pyro
Grobar před 8 lety 30.01.2017 16:01 |Někde ve skandinávii vynalezli bengálský oheň, z kterého nejde žádný kouř a dosahuje výrazně nižší teploty, kdy bezprostředně při dotyku s kůží nehrozí popáleniny. To mi příjde jako rozumný kompromis. Jak už napovídá můj nick jsem milovníkem bývelé JugoSLAVIE a za mě pyro rozhodně ano. Jinak v zemích kde se pyro nopoužívá (Anglie a spol) je atmosféra rovnající se nule. Moc bych si přál, aby jsme v Edenu zažívali atmosféru jako na Balkáně. Srdce každého fanouška by zaplesalo.
Re: pyro
qwertz0099 před 8 lety 30.01.2017 16:05 |http://fotbal.idnes.cz/fotbalovy-klub-brondby-vyviji-bezpecnou-pyrotechniku-p18-/fot_zahranici.aspx?c=A161227_135047_fot_zahranici_pes
Podrobnosti zde.
Re: pyro
Boss82 před 8 lety 30.01.2017 16:06 |Jestli pro Tebe absence pyra znemaná atmosféru rovnající se nule, tak je mi Tě celkem líto.
Ona většina lidí (třeba v té Anglii) jde na fotbalový stadion především, světe div se, koukat na fotbal a nějaký bordel v hledišti je moc nezajímá, případně je přímo ruší, víme?
Re: pyro
Grobar před 8 lety 30.01.2017 16:31 |Já se taky chodím dívat na fotbal a nemluvil jsem o bordelu v hledišti, ale o atmosféře. Měl jsem tu čest navštívit asi padesát klání po Evropě a Latinské Americe. A světe div se v Anglii jsem se nudil na fotbale jako nikde na světě. Ne kvůli tomu, že tam nebylo pyro, ale že tam nikdo nefandil (atmosféra). Toto je takový věčný spor mezi ultras a klasickým fanouškem. Já to respektuju, chápu že to mnoha lidem vadí. Já miluju fotbal se vším co k tomu patří.
Re: pyro
Crispo před 8 lety 30.01.2017 18:22 |No o tom to je, že někdo potřebuje k dobrému zážitku atmosféru v hledišti a někdo si jde užít hru jako takovou. Někdo vidí podstatu utkání v tom aby byla dobrá atmosféra někdo chce vidět dobrý fotbal, který očividně jde i bez dobré atmosféry když už píšeš o Anglii...
Re: pyro
Boss82 před 8 lety 31.01.2017 10:04 |Když se v Anglii na fotbale nudíš, tak je problém spíš v Tobě a v tom, že tam ve skutečnosti nejdeš na fotbal, ale právě na to, co nazýváš "atmosférou". Člověk, který jde skutečně pouze na fotbal, tak se v Anglii nudit nemůže.
Kdyby zůstalo pouze u hlasitého skandování a chorálů, tak nic proti tomu. Problém je, že to, co ty na nazýváš "atmosférou" (pyro, dýmovnice, petardy, ohně), často v onen bordel v hledišti přeroste - bitky s policajty, bitky mezi fanoušky, přerušování zápasu atd...
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
qwertz0099 před 8 lety 30.01.2017 16:15 |Líbil se mi názor Fačína z OT, plně s ním souhlasím a podobně ho tady zformuluju. Nic proti pyru nemám a nebudu mít (dokud někoho na hřišti nebo cizího fanouška nezraní). Jestliže je to ale zakázaný, tak se to prostě a jednoduše nemůže používat. A jestli tato osoba pyro nosí a zapaluje, tak tím poškozuje hlavně Slávii (pokud bude mít jedinec problémy s pořadateli, tak to je už jeho starost) a Pelta nám klidně může zavřít stadion a věřím tomu, že je tento bafunář toho schopný.
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Fačín před 8 lety 31.01.2017 11:44 |Děkuji, když jsem si všiml, že je tu k tomuto tématu samostatnej článek, tak jsem si říkal, že to sem překopíruju. Ale zase vás nechci zahlcovat, kdo bude chtít, tak si ten komentář najde.
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Radek097 (přítel SN) před 8 lety 30.01.2017 17:00 |Zapálil jsi pyro? Tak vyvést ze stadiónu, a ať si tu pokutu zaplatí. Pokud bude opakovaně dělat problémy, tak zákaz vstupu na stadión.
Někteří na TS jsou jako děti bohatých rodičů, kteří všechny maléry zatáhnou... Rozbil jsi sousedovi čelní sklo auta šutrem? Nevadí, my to za tebe zaplatíme. (tam ale můžou být ještě nějaké tresty, aby se to neopakovalo; bohužel na TS se to opakuje neustále a pokuty jsou za pár desítek zápasů stejné jako cena van Kessela)
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Alexiinho před 8 lety 30.01.2017 18:23 |Moc sem nepřispívám, hlavně zdější příspěvky čtu, ale tady mi to nedá. Chtěl bych reagovat především na ty, kteří tvrdí, že o atmosféru s pyrem stojí minimum fanoušků. Již sem pochopil, že na zdejších stránkách se scházejí především "fanoušci" a ne "fanatici". Já sám sebe řadím spíše mezi "fanatiky", na zápasy Slavie chodím od svých čtrnácti let a celých těch osm let na Sever, na východě jsem byl všehovšudy na dvou zápasech, jednou při bojkotu kotle v roce 2010 a podruhé na jaře 2016, kdy jsem na zápas s Teplicema vzal strýce a malýho bratrance. Světlici jsem za ta léta odpálil jednu jedinou, ve svých teenagerovských letech :)) a do kotle chodím, protože se rád podílím na hlasové podpoře Slávinky a neznám lepší pocit, když po vítězném zápasem opouštím Eden s vykřičeným hlasem. A asi vám to bude připadat nepochopitelné, ale skutečně si myslím, že vhodně použitá pyrotechnika může atmosféře zápasu pomoci. Vhodně použitou myslím především ve chvíli, kdy některý z hráčů v tom nejkrásnějším dresu skóruje, celý stadion a především Sever jásá a přitom se odpálí pár světlic. Myslím, že můžu tvrdit, že většinu fandících na Severu to dokáže ještě více vyhecovat a hlasová podpora je pak silnější. Nesouhlasím s dělobuchy, armádními dýmovnicemi, které zamoří celý stadion štiplavým dýmem a házením pyra na hřiště! Ale stojím si za tím, že bengálské ohně po gólu, případně jako součást choreografie nebo speciální "fotbalové" dýmovnice v červenobílých barvách činí atmosféru na zápasech ještě lepší. A jak už zde bylo zmíněno, pokud se ve videích svazu objevují fanoušci používající pyrotechniku, aby za její použití byly kluby následně trestány, je to při nejmenším hodně pokrytecký. Světlice používají fanoušci téměř po celém světě, třeba i v Německu (viz např. víkendový zápas BVB s Mohučí) a např. v Norsku a Švédsku bylo používání "lehké" pyrotechniky dovoleno a všichni to kvitují. Byl bych rád, kdybychom se toho dočkali i u nás, i když k tomu nejspíš vede dlouhá cesta. Pokuty nefungovaly, nefungují a ani fungovat nebudou.
Co bych napsal závěrem? Předpokládám, že se spoutou z vás se názorově neshodnu, ale jakožto řádový fanoušek ze Severu tvrdím, že pyrotechnika v rozumné míře rozhodně k dotváření pravé fotbalové atmosféry patří.
Omlouvám se za délku příspěvku a díky všem, co ho dočetli až sem. Ať žije Slavia a těším se nashledanou za dva týdny v Edenu!
"Fanatik" ze Severu :)
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Kmotr (přítel SN) před 8 lety 30.01.2017 19:21 |Přiznám se, že jsem chvíli uvažoval jestli sepíšu příspěvek v totožném znění jako je ten tvůj. Ale nakonec jsem si řekl, že to stejně nemá cenu a nikoho to tady nepřesvědčí. O to víc ti děkuji za ten tvůj, který je i velmi dobře napsaný.
Také myslím, že tady je prostor zařídit to tak, aby bengálské ohně byly povoleny a zároveň to nikoho neohrožovalo a nikomu to nekazilo zážitek s fotbalu.
Příklad: na schůzce s klubem před zápasem se oznámí, že v té a té minutě bude použito bengálských ohňů v takové a takové míře na takových a takových místech na tribuně/tribunách. Danou manipulaci provedou ti a ti lidé (můžou být i nějak proškolení). A podle tohoto plánu pak bude postupovat i klub, který se na dané okamžiky patřičně připraví (asistence hasičů, kteří tam stejně jsou po celý zápas atd.). Daná pyrotechnika by se na stadion dostala kontrolovanou formou a ta nelegální by ztratila zastání ze strany kotle a byl by více odsunuta na okraj zájmu, než je teď. Nevidím jediný důvod proč by to takhle nemohlo bezpečně fungovat. A námitka, že se vždy najdou hovada, který to poruší? Věřte, že se jich najde mnohem méně než za současného stavu, protože "vnitřní obranný systém" kotle v tomhle funguje mnohem efektivněji než všichni sekuriťáci s policajtama dohromady.
Chápu, že pro jednu stranu je to ztráta oné "anarchie a svobody", ale zase vykoupené legální "super" atmosférou o kterou se ta skupina vždy opírá. Pro druhé to pořád bude zásah do jejich zorného pole, kazící jejich detailní studování hry, ale fakt, že je vše pod kontrolou jim to vykompenzuje.
Podle mě v tomhle případě platí, že cesta tu je ale "kdo chce, hledá způsoby - kdo nechce, hledá výmluvy"
Pyro?
Maeden (přítel SN) před 8 lety 30.01.2017 20:02 |Je fantastické, jak zastánci dýmovnic vždy převedou problém na obecný pojem pyrotechnika a s tím související atmosféra. Přitom 90% slávistů světelné efekty nevadí a pokud mají problém se zvukovými, pak stačí nechodit do 108.
Takže pyro není zločin, dýmovnice JE zločin proti fotbalu a Slavii.
Re: Pyro?
Liborekk_SKS před 8 lety 30.01.2017 23:26 |Už podle Aristotela jsi napsal protimluv :-)
Dýmovnice je zločin.
Dýmovnice (ale bohužel také) je pyro.
A tak pyro je zločin.
Ztotožňuji se s jedním z výše uvedených příspěvků, že celá ta pyro show je pravděpodobně záležitost určité skupiny desítek lidí, kteří se spíš chtějí poměřovat s Polskem nebo Balkánem. A i kdyby většině z nich šlo opravdu jen o ten efekt, atmosféru atd., bohužel se s nimi vždy sveze nějaký ten idiot, který si v klidu nahází mezi lidi nebo na hřiště pár petard, nebo rozpálí dýmovnici. Přece se nebudeme konejšit tím, že je to vlastně bezpečné, protože se zatím nic nestalo. Až se opravdu stane nějaký ten průser, nechtěl bych být ten, komu to zraní třeba kamaráda, přítelkyni, manželku nebo nedej bože dítě. A především v neposlední řadě to prostě je zakázané a klub tato zábava stojí nemalé peníze. Čistě bez emocí a jen na základě faktů jsem proto pro nepoužívání pyra.
Re: Pyro?
Radek097 (přítel SN) před 8 lety 30.01.2017 23:54 |Stalo se mi na TS, že mi někdo nad hlavou zapálil petardu... naštěstí to skončilo jen propálenou mikinou.
Přesně tak a ještě někteří budou podporovat, aby se i schody se zaplnili lidmi z jiných sektorů. Až tam někdo umře, tak vinici budou právě ti na těch schodech.
Proč se asi pouští sanitka, když houká... aby zachránila lidský život a na TS v EL to bylo přesně naopak. Zabarikádovat cestu, aby tam nějaký cizák nemohl vlézt.
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
MDCCCXCII (přítel SN) před 8 lety 31.01.2017 08:43 |Škála přípustnosti:
Házení piva na brankáře (děje se téměř každý zápas > házení čehokoliv na hřiště > dýmovnice > petardy > římské svíce obecně ohně
To poslední bych za rozumných podmínek pro obě strany zlegalizoval. Všichni chceme dobrý fotbal, plný stadion, jedinečnou fotbalovou atmosféru a úspěšnou Slavii
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
afro před 8 lety 31.01.2017 08:45 |Ale úplně nejhorší je házení piva na brankáře a ohození mě. :-)
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
dubas před 8 lety 31.01.2017 15:39 |MDCC a proč myslíš, že FAČR pyro zakázal?
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
MDCCCXCII (přítel SN) před 8 lety 31.01.2017 15:53 |co se fačru zrodí v útrobách nestojí za rozbor. to je UFO :D
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
drdly před 8 lety 31.01.2017 16:28 |Z toho plyne jediné: zakázat pivo!
Aha, ono už tomu tak je :)
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
carfi-sks (přítel SN) před 8 lety 31.01.2017 11:06 |Na Slavii do kotle chodím od roku 2006(zápas na Strahově s Plzní,fotbal nuda, tak se koulovali pořadatelé:D) a pyro rozhodně na Slavii patří. Co mi však vadí je to , když někdo (většinou opilej) veme světlici , natlačí se mezi lidi(aby nebyl vidět) a začně s ní mávat jak zběsilej a je mu úplně jedno, že někoho lehce popálí, nebo propálí oblečení. Neřikám , že se to dejě pravidelně, ale několikrát jsem to v kotli viděl a mělo by se u toho uvažovat . Ještě jednou nakonec opakuju, že PYRO NA FOTBAL PATŘÍ , zákazy se budou porušovat .
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Jachym před 8 lety 31.01.2017 15:54 |Zákazy se budou porušovat a klub bude nadále platit... Vždyť teď máme silného partnera a ten to v pohodě zatáhne, že? Takže vo co jako všem go?
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
Boss82 před 8 lety 31.01.2017 16:34 |Pyro na fotbal nepatří a přesně takovým, jako jsi Ty, bych všechny ty pokuty naúčtoval a následně tvrdě vymáhal! Kéž bys musel všechny ty astronomické částky pod hrozbou exekuce splácet až do konce života - smál bych se Ti od rána do večera!
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
carfi-sks (přítel SN) před 8 lety 01.02.2017 08:25 |Zajímavý, že jsem na fotbale světlici odpálil jenom jednou ještě na Strahově , takže rozhodně mě kamery v Edenu na pyro zachytí a můžu platit pokuty !
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
vlk30 (přítel SN) před 8 lety 31.01.2017 18:44 |Hezký vytvořený pyro,jako třeba byla ta 120 před pár lety na fotbal asi patří,ale pokud za to ty prasata davají takové pokuty,tak bych ho až na vyjímky třeba s chátrou vynechal.Tvoje kecání,že zákazy se mají porušovat je prostě kravina,demokracie přece jenom není anarchie.Jinak si s pyrem vyváděj jak chceš,ale pak ty pokuty zacvakej a bylo by po takovým žvanění.
Re: supporters.cz: Rozhovor s lídrem Tribuny Sever
carfi-sks (přítel SN) před 8 lety 01.02.2017 08:31 |A proč bych to měl cvakat já, když jsem nic neodpálil ? Tak ať si kluby udělají pořádný kamerový systém, nebo holt jinak hlídat kotel a ať vyberou ty pro ně správný lidi(co něco odpálí), já rozhodně nikoho udávat nebudu. To je jak na posledním derby na Strahově, několik smradů lomcovalo dole s bránou a ne že by policajti napravili, vyvedli je , oni vletí do kotle a začnou kolem sebe dělat bordel, házet P1 jak za války a udělají akorát chaos. Holt kolektivní vina když jsi v kotli, to je asi ten Váš pohled. P.S.: Napsal jsem, že zákazy se budou porušovat, ne že se musí porušovat, nikoho nevyzývám, píšu jak to je .