Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Chance liga

Statistické okénko - 12. kolo

Do konce podzimu zbývají už jen čtyři kola a Slavia s kádrem, od kterého to ještě před třemi měsíci nikdo nečekal, překonává v mnoha ohledech své výkony z předchozích šesti sezón. Sešívaní se drží na dohled pohárovým příčkám a čím víc se blíží zimní přestávka (a s ní spojené očekávané posílení kádru), tím víc se mohou fanoušci Slavie těšit na jaro.

Protože od posledního okénka uplynul již měsíc, podívejme se opět nejprve na základní statistické ukazatele. Sešívaní zatím nasbírali 19 bodů s aktivní bilancí 5-4-3 a skóre 16:10. Ztrácejí tak v tabulce sedm bodů na první Spartu, čtyři body na čtvrtý Liberec, tedy na pozici, která s jistotou zaručuje účast v předkole Evropské ligy. Jedním dechem však musíme dodat důležitý fakt, totiž že pokud domácí pohár MOL Cup vyhraje tým, který se umístí v lize do čtvrtého místa, do Evropy postoupí také pátý tým tabulky. A tím je po 12 odehraných kolech Slavia s jednobodovým náskokem před Brnem. Dva body na Slavii ztrácí další možní pohároví adepti Teplice a Slovácko a dokonce tři body Jablonec, který před sezónou patřil k favoritům na titul. Zisk 19 bodů ve 12 zápasech znamená průměr 1,58 bodu na zápas, což by po 30 kolech znamenalo 47(,5) bodů.

Kde hledat příčiny dosavadní solidní pozice Slavie v tabulce? Zcela jednoznačně jsou to bodové zisky venku. Mimo Eden totiž Slavia odehrála šest zápasů s bilancí 3-1-2, přičemž dvě porážky přišly hned v prvním (Plzeň) a třetím (Brno) ligovém kole. Od 7. srpna, kdy sešívaní odehráli nepovedený zápas v Brně, Slavia venku neprohrála, co víc, získala ve čtyřech zápasech 10 bodů (3-1-0) se skvělým skóre 6:1. Připomeňme, že právě zápasy venku byly pro sešívané v posledních sezónách obrovským problémem. Více než tři výhry venku za celou sezónu zaznamenala Slavia naposledy v sezóně 2009/10 a i tehdy bilance 4-4-7 se skóre 14:21 nebyla zrovna kdovíjaká. Od té doby se ale Slavia ještě zhoršila a pět sezón v řadě dosáhla maximálně na tři výhry venku za celou sezónu. V součtu těchto pěti sezón je bilance Slavie v 75 zápasech 11-23-41, tedy Slavia vyhrála jen cca každý sedmý zápas venku a cca každý třetí dokázala alespoň zremizovat. Bilanci 3-1-0 ve čtyřech po sobě jdoucích zápasech venku měla Slavia naposledy na podzim mistrovské sezóny 2008/09.

Když je řeč o zápasech venku, je potřeba se alespoň zmínit o zápasech doma. Tam to není taková hitparáda (kdyby ano, byla by Slavia výš než na pátém místě), ale bilance 2-3-1 není vyloženě špatná. Jedinou porážku v šesti zápasech kalí fakt, že další tři zápasy skončily ziskem jen jednoho bodu. Jak se ukázalo v posledních dvou domácích zápasech, červenobílí mají problémy, když mají potvrdit roli (mírného) favorita a hrají do zabezpečené obrany. V takovém zápase v Edenu dokázali porazit jen Jihlavu, Dukla si odvezla bod a Olomouc dokonce všechny tři. To je rozhodně varování pro nadcházející dva podzimní domácí zápasy proti Bohemians a Příbrami. Pokud by Slavia nedokázala vyhrát ani jeden z těchto zápasů, jistě by nebylo možné hodnotit podzim z hlediska domácích zápasů jako povedený - a to i přes nejcennější výhru ve velkém derby.

Vraťme se ještě na chvíli k bodovému zisku Slavie. Minulou sezónu získala Slavia devatenáctý bod v 15. ligovém kole doma proti Hradci Králové. O rok dříve to bylo dokonce až v 18. kole po domácí výhře nad Duklou, po které skončil u týmu trenér Koubek. Stejně tak se vedlo také Petru Radovi v sezóně 12/13, který získal devatenáctý bod v sezóně pro Slavii rovněž v 18. kole domácí remízou 1:1 s Mladou Boleslaví. V sezóně 11/12 dosáhl mety 19 bodů František Straka remízou v Hradci Králové ve 14. kole, v sezóně 10/11 potom devatenáctý (a také hned dvacátý bod) urval Michal Petrouš až v 19. kole výhrou nad Libercem 2:0. Jen v sezóně 09/10 přišel devatenáctý bod dříve než letos, a to v 11. kole po výhře na Kladně 2:0. To jsme si ještě všichni mysleli, že Slavia hraje když ne o titul, tak o pohárovou Evropu určitě. I tyto statistiky dokumentují, že Slavia má rozjetou sezónu (výrazně) lépe než v předchozích pěti sezónách.

Pohled na skóre Slavie po 12 kolech je výmluvný - 16:10. Dopředu Slavia nijak nezáří, v defenzivě to je ale úplně jiná písnička. Pouhých deset inkasovaných branek znamená druhou nejlepší obranu po vedoucí Spartě, která inkasovala jen sedmkrát. Pro srovnání uvádím počet inkasovaných branek po 12 kolech od sezóny 09/10 po loňskou sezónu 14/15: 11, 17, 15, 11, 24, 17. Jak vidno, Slavia je na tom v tomto ohledu vůbec nejlépe za posledních sedm sezón a především zlepšení oproti posledním dvěma sezónám je opravdu markantní. Stoperská dvojice Latka, Deli spolu odehrála první zápas v Plzni (prohra 1:2) a pak spolu pravidelně nastupuje od 5. kola. Od té doby spolu odehráli tito hráči osm zápasů s plným počtem minut, Slavia v nich inkasovala jen pětkrát a navíc se oba vyvarovali v těchto zápasech byť jen jediné žluté karty. Oba mají na kontě po 12 kolech jen jednu ŽK, Latka z prvního kola v Plzni a Deli z druhého kola proti Liberci. Stabilní obranné dvojici tak v nejbližších zápasech nehrozí vykartování.

Na závěr pár slov o pokročilejších statistikách, kterým se na svém blogu a na Twitteru věnuje J. Krejčí. Jak se lze dočíst v jeho článcích a v textech, na které se odkazuje, větší prediktivní sílu na konečný výsledek týmu v lize než aktuální bodový zisk mají poměrové ukazatele počtu střel a počtu střel proti. Konkrétně jde o TSR (Total shots ratio) počítané jako poměr celkového počtu střel daného týmu a součtu celkového počtu střel a celkového počtu střel proti danému týmu. Když tým střílí pravidelně více než jeho soupeři, tento poměr je nad 50% a logicky tak má větší šanci na úspěch, naopak když tým střílí méně než soupeři, je pravděpodobnější, že se bude v tabulce nacházet níže. Slavia byla právě až do 12. ligového kola v této statistice stále pod 50%, když velký deficit ve střelách nabrala hned v prvních zápasech (Plzeň, Liberec, Brno). Tento deficit se jí výrazně podařilo stáhnout v posledních dvou kolech a po Teplicích už se konečně v TSR dostala nad 50%, když se 143 svými střeleckými pokusy a 142 střeleckými pokusy soupeřů má TSR 50,18%. To ji v tomto ukazateli řadí aktuálně na sedmou příčku ligy. Není bez zajímavosti, že v TSR poměrně suverénně vede Plzeň (68,17) před Spartou (61,28) a hned za Spartou je Jablonec (61,01). Soudě dle těchto statistik by ligu měla vyhrát poměrně jistě Plzeň a Jablonec by se měl brzy začít šplhat tabulkou vzhůru. Čtvrtá Mladá Boleslav je jen kousek za Jabloncem (60,19) a poté následuje opět významná propast, a před Slavií jsou o tři procentní body hned za sebou Teplice (53,16) a Liberec (53,11). Z toho by se dalo usoudit na to, že u Liberce (na rozdíl třeba od Mladé Boleslavi) je velká pravděpodobnost, že ztratí kontakt s absolutním čelem tabulky a jeho bodový zisk převyšuje jeho skutečné herní kvality.

Na stejném principu pracuje také poměrový ukazatel SoTR (Shots on target ratio). Jak z názvu asi poznáte, jedná se o stejný poměr jako TSR s tím rozdílem, že se počítá jen ze střel na bránu. Oba ukazatele by se s přibývajícím množstvím dat měly sobě blížit a jejich prediktivní síla je velice podobná, jak se ukazuje na datech z Premier League. Slavia je i v tomto ukazateli na sedmém místě v lize, přičemž první čtveřice je stejná jako v pořadí dle TSR (Plzeň, Sparta, Jablonec, Boleslav). Na pátém místě však je překvapivě Dukla (53,04), šesté Teplice (52,94), Slavia má 52,48 (konkrétně 53 střel na bránu a 48 střel na bránu proti) a až těsně za Slavií najdeme Liberec (52,10).

Co z toho tedy plyne? Pokud by Slavia v zimní přestávce neposílila, nebylo by příliš pravděpodobné, že by se na jaře zapojila do boje o poháry. Jablonec by ji měl brzy v tabulce přeskočit a sešívaní by měli hrát někde na úrovni Teplic v lepším středu tabulky. Se zimními změnami v kádru, zvlášť pokud budou výrazné, ovšem takové predikce mohou vzít za své. Rozhodně je však vhodné nyní ocenit aktuální umístění Slavie v tabulce, protože 5. místo v lize s nevelkou ztrátou na Liberec a Mladou Boleslav je zřejmě trochu nad reálnou výkonností stávajícího kádru. Nakonec, pokud bude chtít Slavia pomýšlet na jaře výše než na aktuální páté místo, jeví se jako nejsnadnější cíl tým Liberce - nejen proto, že je bodově nejblíže, ale také proto, že jeho statistické ukazatele nejsou tak dobré jako u prvních třech týmů tabulky.

Komentáře (53)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Statistické okénko - 12. kolo

    koudys2 (přítel SN)     před 9 lety 04.11.2015 15:07 |  
    0 0

    "je však vhodné nyní ocenit aktuální umístění Slavie v tabulce, protože 5. místo v lize s nevelkou ztrátou na Liberec a Mladou Boleslav je zřejmě trochu nad reálnou výkonností stávajícího kádru" - ocenil bych tedy práci Dušana Uhrina, který má právě na této větě veliký podíl.

  2. Re: Statistické okénko - 12. kolo

    smely (přítel SN)     před 9 lety 04.11.2015 15:11 |  
    0 0

    ja bych jeste pripojil opticky velmi optimistickou poznamku, ze Slavia je v podstate na cele tabulky pronasledovatelu vedouci ctyrky :-)

  3. Re: Statistické okénko - 12. kolo

    Jachym     před 9 lety 04.11.2015 15:26 |  
    0 0

    Hezké a rozhodně ne nudné pohrání si se statistkou. Pokud se povede klub rozumně posílit o dva tři ofenzivní posty (nikoli masivní nákup všeho co má ruce a nohy a je schopné vstřelit více než tři góly za sezónu), mohl by být reálný útok na poháry. Současné umístění týmu je výrazně nad mým očekáváním. Před startem ligy jsem se obával boje o holou záchranu.

    • Re: Statistické okénko - 12. kolo

      Euforak (přítel SN)     před 9 lety 04.11.2015 15:33 |  
      0 0

      V kontextu toho je strašná škoda lacině ztracených bodů - Olomouc, Dukla...

      • Re: Statistické okénko - 12. kolo

        Navyseals     před 9 lety 04.11.2015 16:11 |  
        0 0

        Já bych zůstal objektivní. Dukla na nás vlítla a my byli rádi, že jsme dostali jen jeden. Olomouc byl prostě zápas blbec. Naopak hodně bodů, kde se to nečekalo, jsme získali.

      • Re: Statistické okénko - 12. kolo

        smely (přítel SN)     před 9 lety 04.11.2015 17:02 |  
        0 0

        to ano, tech 5 bodu spolu s dalsimi 8-mi, ktere do konce podzimu ocekavam, by nam davalo 32b , tj, v podstate jistotu zachrany...

        • Re: Statistické okénko - 12. kolo

          Mike     před 9 lety 04.11.2015 18:15 |  
          0 0

          Já si myslím, že bude stačit k záchraně 25-26 bodů.

          • Re: Statistické okénko - 12. kolo

            JohnyPine (přítel SN)     před 9 lety 05.11.2015 16:34 |  
            0 0

            Pokud bude mít Ostrava stávající formu, tak nám možná bude stačit i současných 19.

  4. Re: Statistické okénko - 12. kolo

    Mike     před 9 lety 04.11.2015 15:31 |  
    0 0

    Ahoj, opět skvělé okénko. Dal jsem si trochu práce, a snad jsem něco nepřekouknul.
    Nedostali jsme nyní ve 3 po sobě jdoucích venkovních utkání branku.
    To se nám naposledy povedlo v sezoně 2001/2002.
    Tipoval bych, že jedeme výrazně nad Tvůj bodový plán.
    Já budu spokojený se 6 body do konce podzimu, to znamená 2 výhry- Doma by to mělo být snadnější díky soupeřům, ale zase varování je v naší letošní domácí bilanci. 7 bodů by bylo fantastických, podle mě nejsme ani bez šance na Slovácku- Doška snad Latka a Deli uskáčou a Liberec by na závěr mohl být již unavený a honit ještě postup do další fáze Evropské ligy. Takže nemusíme prohrát ani tam.

    • Re: Statistické okénko - 12. kolo

      quelhar (admin)     před 9 lety 04.11.2015 15:37 |  
      0 0

      Vrátili jsme se oproti mému plánu na +5. Do konce ligy jsem původně plánoval pět bodů, teď bych docela rád vyhrál dva zápasy (nejlépe oba domácí) a k nim přidal aspoň bodík zvenku. Souhlasím, že Slovácko není žádný neporazitelný tým. Škoda, že hrajeme dvakrát na podzim zrovna s Libercem, kterého chápu jako jednoho z největších konkurentů v boji o páté místo. Myslím, že bychom mu mohli být před 16. kolem třeba i blíže než dnes (oni hrají dvakrát na Moravě (Brno, Zlín) a doma se Spartou), zatímco my dvakrát doma a na Slovácku) a alespoň bod z toho zápasu by byl obrovsky důležitý pro jaro.

      • Re: Statistické okénko - 12. kolo

        Betynka58     před 9 lety 04.11.2015 16:37 |  
        0 0

        Liberec - konkurent v boji o páté místo? Snad o čtvrté, ne?

        • Re: Statistické okénko - 12. kolo

          quelhar (admin)     před 9 lety 04.11.2015 18:05 |  
          0 0

          Samozřejmě jsem měl na mysli čtvrté. Ale i tak, na Jablonec pozor.

          • Re: Statistické okénko - 12. kolo

            bongor     před 9 lety 04.11.2015 18:43 |  
            0 0

            To určitě,vždyť jsou to Galactikos hned po sraltě nejslavnější klub ČR.

        • Re: Statistické okénko - 12. kolo

          PetCC     před 9 lety 05.11.2015 10:19 |  
          0 0

          Liberec jsem na začátku sezóny dal na boj o titul, nepočítám, že bychom se k němu bodově nějak přiblížili.

          • Re: Statistické okénko - 12. kolo

            bububu (přítel SN)     před 9 lety 05.11.2015 13:24 |  
            0 0

            Bude hodně záležet na tom, jestli se Liberci podaří udržet kádr. Jestli jim odejdou Šural s Pavelkou, tak očekávám velký propad (herní i tabulkou).

  5. Re: Statistické okénko - 12. kolo

    Eluin (přítel SN)     před 9 lety 04.11.2015 16:14 |  
    0 0

    Skvělé okénko, jako už tradičně.
    Pevně věřím, že s posilami tu Evropu urveme.

    • Re: Statistické okénko - 12. kolo

      Betynka58     před 9 lety 04.11.2015 17:12 |  
      0 0

      Přidávám se k pochvale za již tradičně velmi obohacující statistické okénko. Přidal bych ještě jeden údaj, který v porovnání s loňskou sezónou doslova bije do očí. Zatímco loni ze 16 zápasů, v nichž Slavia skórovala jako první, získala pouhých 26 bodů (54,2 %), letos v šesti takových případech se hned pětkrát radovala z vítězství a jen jednou (proti Mladé Boleslavi) remizovala (procentuální úspěšnost 88,9 %), což souvisí pravděpodobně s mnohem kvalitnější obrannou činností. Jen tak dál!

      • Re: Statistické okénko - 12. kolo

        quelhar (admin)     před 9 lety 04.11.2015 17:56 |  
        0 0

        Díky za dobrý postřeh, ani mě nenapadlo se na to zaměřit. Souhlasím, že to zlepšení je markantní a podle mě taky souvisí s částečně zlepšenou kondicí minimálně některých hráčů kádru (především těch defenzivních). I když tam jsou stále velké rezervy (např. Piták, Kenia).

        • Re: Statistické okénko - 12. kolo

          PetCC     před 9 lety 05.11.2015 10:27 |  
          0 0

          Jak jsem psal už loni, to nemá s kondicí vůbec nic společného. To byla čistě psychická záležitost. Obranná činnost nefungovala dobře, brankáři dostávali občas laciné góly a i když jsem dopředu hráli dobře (možná líp než letos), tak po několika lehce ztracených zápasech už tým neměl sílu v závěrech zápasů vzdorovat.
          Záloha, ve snaze pomoc obraně se začala čím dál víc zatahovat dozadu, což ovšem způsobovalo, že jsme nezískali žádný odražený míč, čímž jsem byli pod čím dál větím tlakem.
          Letos k tomu prakticky nedochází, tým obraně mnohem víc věří a Souček dokáže zálohu udržet dál od branky. To jsou hlavni změny.

          • Re: Statistické okénko - 12. kolo

            quelhar (admin)     před 9 lety 05.11.2015 12:13 |  
            0 0

            Vzhledem k tomu, co jsem zaslechl za zkazky o fyzicke pripravenosti hracu, tak myslim, ze to minimalne castecne s kondici souvislost melo.

            • Re: Statistické okénko - 12. kolo

              Ladislav (přítel SN)     před 9 lety 07.11.2015 01:10 |  
              0 0

              Každý trenér v řadě věcí žíje z práce svého předchůdce. Např. u fyzické pripravenosti hráčů je to naprosto jednoznačné, takže za současnou fyzičku týmu můžeme jen poděkovat za výbornou práci trenéra Beránka a jeho týmu.

  6. Re: Statistické okénko - 12. kolo

    zeleznik2     před 9 lety 04.11.2015 16:21 |  
    0 0

    Sice se jedná jen o statistiky, ale vypovídá to o tom, že obrana je zatím druhá nejlepší po Spartě, v poslední době většinou buď udržíme 0(Sparta, Jablonec, Teplice)a více než dva góly jsme obdrželi jen 3x a z toho dvakrát v prvních dvou kolech(Plzeň a Liberec)za to ve střelených brankách 9-10.místo společně se Slováckem a i Příbram má o gól více než my a to nás zachraňují dva zápasy s Jihlavou(4:0) a v Ostravě(1:3). V první šestce je na tom hůře pouze Brno 12 branek a to ještě Milan Škoda dal 7 branek tj. skoro polovino všech branek. No na metu 50 branek těžko budeme dosahovat.

    • Re: Statistické okénko - 12. kolo

      Borris     před 9 lety 04.11.2015 17:01 |  
      0 0

      Jojo visíme až moc na Škoďákovi. Když to jemu zrovna nepálí nikdo ho nezastoupí. V zimě to bude chtít přivést ke Škoďákovi nějaký solidní backup. A hlavně si mnohem více góly představuju od záložníků. Musejí se pořád tlačit do koncovky a neustále chtít dávat góly. Neni prostě možné abychom mít po dvanácti kolech pouhých 16 fíků. Proto až budeme v zimě shánět posily do zálohy, mělo by se dbát i na to, jestli umějí dávat góly a jestli se snaží tlačit do koncovky. Já si od záložníka představuju něco podobného co předváděl loni Jasmin v Bolce. Jasně nějaké góly dal i z penalt, ale hodně jich dal též ze hry. Protože se nebál zkoušet to vypustit ze střední vzdálenosti, tlačil se do vápna a chtěl dávat góly. Takhle nějak si to představuju. Oproti tomu naší obraně velká pochvala. Je až neuvěřitelné jak se Uhrinovi povedlo jí vypilovat. Teď ještě zlepšit tu ofenzivu a bude to luxuska.

      • Re: Statistické okénko - 12. kolo

        Pepino44     před 9 lety 04.11.2015 17:59 |  
        0 0

        Já mám pořád dojem, že je to vše o pohybu hráčů. Všeobecně pro naše hráče platí, že se dost neradi po hřišti pohybují v tempu. Všimněte si, pokud se našemu hráči povede průnik po křídle, kolik našich hráčů je v náběhu. Jeden, max. dva a to je dost málo. Ostatní se pomalu přibližují. Oni naši hráči nemají zažité sprintem dopředu a zase sprintem se vracet, nebo možná na to nemají předpoklady (rychlost a fyzička). Pokud v náběhu nebude 4-5 hráčů, budeme se těžko prosazovat. Obrana Škoďáka obloží a to se potom těžko dávají goly. Na to přišla už i sparta a jak se psalo, chystá se posilování a to zejména o rychlostní hráče. To by potřebovala i Slávia. Doufám, že v tomto směru budou zaměřeny i naše posily.

        • Re: Statistické okénko - 12. kolo

          Borris     před 9 lety 04.11.2015 18:58 |  
          0 0

          No a to je právě ono co jsem psal. Tlačit se do vápna! Je důležité aby všichni záložníci nabíhali sprintem do vápna. Snad kromě Součka, který jako štítový záložník se samozřejmě musí držet trochu více vzadu. Ale i on se může třeba víc tlačit do vápna pokud hrajeme doma proti zataženějšímu soupeři. V každém případě oba krajní záložníci a podhrot musí mít za povinnost tlačit se do vápna a do koncovky. Neexistuje aby byl Škoďák sám ve vápně na celou obranu soupeře. Ale máš pravdu v tom, že někteří opravdu nejsou moc zvyklí jezdit sprintem nahoru dolů.

          • Re: Statistické okénko - 12. kolo

            dubas     před 9 lety 05.11.2015 09:30 |  
            0 0

            To je jedna věc a druhá věc je, že když se hráči natlačí do vápna, třeba při standartce, tak jdou všichni na penaltu a nikdo není na zadní tyči. Spousta našich centrů přeletí a tam nikdo není, kdo by to hned vrátil do ohně.

  7. Žluté karty

    Mike     před 9 lety 04.11.2015 18:26 |  
    0 0

    Já bych ještě přidal jednu zajímavou statistiku, a to žluté karty.
    Suverénně vede Sparta /!/, 36 žlutých, my jsme na 2.místě- 32 žlutých. Taková tabulka převedeno na body před 15-20 lety.
    Spartu moc nesleduju, vrtá mi hlavou, jak je možné že mají 3 žluté na zápas. Vždyť ve většině utkání mají větší držení míče, mají technické hráče a Vácha již několik kol nehraje.Takže spíše ostré zákroky z podrážděnosti, rozhodčí jsou na ně přísnější, když jim dříve napomenutí odpouštěli a oceněni budou i za kecy na rozhodčího.

    • Re: Žluté karty

      bongor     před 9 lety 04.11.2015 18:47 |  
      0 0

      To by Dočkal musel mít už dvacet žlutých.Kecá a fluše celé zápasy.

    • Re: Žluté karty

      Artur (přítel SN)     před 9 lety 05.11.2015 09:41 |  
      0 0

      Teď jich dostali asi 7 :o)

  8. Re: Statistické okénko - 12. kolo

    Kuliss9     před 9 lety 04.11.2015 21:54 |  
    0 0

    Hodně se tu spekulovalo o příchodech, co si takhle zaspekulovat když už máme ty Čínské majitele.

    Nahodím dvě jména:

    Wu Lei
    Zhang LinPeng

    Hrají na postech kde nás ohromně tlačí bota, ve dvojici se to lépe táhne.

    • Re: Statistické okénko - 12. kolo

      Kuliss9     před 9 lety 04.11.2015 22:15 |  
      0 0

      A abych pouze nenahazoval nic neříkající jména tak ještě menší background.

      Zhang LinPeng - 26 let, krajní obránce, případně i střední. Číňané mají v oblibě přirovnávání, tento hráč se nazývá Čínským Sergio Ramosem. V létě o něj usilovala Chelsea s tím, že by se šel adaptovat na 2 sezóny někam do Evropy, spekulovalo se o Nizozemsku, nevím jestli stále spolupracují s Arnhemem a bylo by to právě tam? Ale já se ptám proč by se nemohl adaptovat u nás, nebojme se velkých rizik.

      Wu Lei - 23 let, ofenzivní středový hráč, případně ofenzivní kraj. Tohoto hráče zase naopak nazývají Čínským Maradonnou, i on už měl nakročeno do Evropy, 2 roky zpět se na něj dotazovali kluby z 1. a 2. Bundesligy, ale s mentalitou Čínských hráčů je to těžké a je zde potřeba nějaký průkopník, nejlépe když půjdou alespoň ve 2.

      Nebojme se exotiky, nemáme co ztratit, návratnost může být obrovská.

      • Re: Statistické okénko - 12. kolo

        bongor     před 9 lety 04.11.2015 22:24 |  
        0 0

        Je tu zádrhel.Rumuni konečně přišli na to,co my už víme dávno,totiž že jejich současní hráči nejsou nic moc,chybí jim rychlost,tvrdost, nasazení a taky že kouzelná taška jim už víc těžko pomůže a v zimě budou masivně obměňovat mužstvo.Asi nastane velký boj o každého schopného fotbalistu.Myslím,že ale na to,aby nám někoho vyfoukli nebudou mít,přece jenom se nedají srovnávat jejich finanční možnosti s CEFC.Každopádně to ale ty vybrané hráče může dost prodražit.
        Zdroj:e-fotbal.

        • Re: Statistické okénko - 12. kolo

          Borris     před 9 lety 05.11.2015 07:00 |  
          0 0

          Já bych se nebál bongore. Protože zcela souhlasím s tím co psal nedávno ve Sportu v rozhovoru myslím agent Ondřej Chovanec jestli se nepletu. A to že dokud rumuni komplet nerozpráší celý sportovní úsek a nedosadí tam komplet jiné lidi a odborníky a zcela nezmění koncepci, tak se nikam nehnou. Udělá prostě něco podobného jak my. Postavit nový a schopný sportovní úsek. Když tento jejich sportovní úsek opakovaně přivádí nesprávné hráče, tak těžko se to mávnutím kouzelného proutku změní. Vzhledem k tomu jaké mají rumuni možnosti a rozpočet, jsou prostě totálně neúspěšní. Se svým rozpočtem by měly rok co rok kralovat lize a hrát ligu Mistrů. Ale neděje se ani jedno. Navíc sám Chovanec psal, že u rumunů rozhoduje o přestupech prý šest lidí, což je naprostá blbost podle mě. A prý už jim vinou toho uteklo dost hráčů o které měli zájem. Protože než se těch šest lidí shodlo, hráče podepsala konkurence. Takže já bych byl v klidu. Dokud to Křéťa nerozpráší a nepostaví nový a schopný sportovní úsek, nehnou se z místa. Oproti tomu Chovanec v tom rozhovoru vyzdvihl nás a jasně řekl že budeme novým a dost silným hráčem na přestupovém trhu.

        • Re: Statistické okénko - 12. kolo

          koudys2 (přítel SN)     před 9 lety 05.11.2015 09:03 |  
          0 0

          Já se třeba upřímně bojím, že by byli schopni nám vyfouknout Šurala (v případě, že by přeci jen preferoval zůstat v Synot lize). Především kvůli jejich vzájemné spolupráci s Libercem.

          • Re: Statistické okénko - 12. kolo

            Mike     před 9 lety 05.11.2015 11:06 |  
            0 0

            Jenže takoví fotbalisté, jak je Šural, tak vědí, že u nás mají místo v základu jisté, kdežto ve Spartě a třeba v Plzni musí o sestavu zabojovat, a být lepší než stávající hráči.

          • Re: Statistické okénko - 12. kolo

            JirkaD     před 9 lety 05.11.2015 11:41 |  
            0 0

            Asi lze v zimě očekávat velkou aktivitu na přestupovém poli nejen u nás, Spartě, ale osobně si myslím i v Jablonci. Tam jistě nejsou s umístěním spokojeni a jestli to odnese Šilhavý, tak nový trenér bude chtít jistě i nové hráče.
            Sparta již několik období dělá přestupy špatně (např. z loňských zimních posil není již nikdo ve Spartě), ale na druhou stranu např s Dočkalem má novou, jistě lukrativní smlouvu, nevím, jak by nesl Lafata pozici náhradníka, podle náznaků asi nijak moc dobře. Nevím, zda současný kádr by přijal větší množství "lepších hráčů" .

            Obecně očekávám zajímavé boje o hráče, kdy se ukáže komu jde o kariáru nebo jen o peníze.

            • Re: Statistické okénko - 12. kolo

              marcocruz (přítel SN)     před 9 lety 05.11.2015 21:45 |  
              0 0

              Liberci vyschnou zdroje, nehledě na to, že si neumim představit, že dá přednost někdo Jablonci před Slavií, když budem na tom v tabulce podobně ale zázemí a hlavně divácká podpora je absolutně nesrovnatelná, než hrát před 2tisici divaku z ajakýchkoli okolnosti, to k nám pujde každej.

                • Re: Statistické okénko - 12. kolo

                  JirkaD     před 9 lety 06.11.2015 07:32 |  
                  0 0

                  Čistě logicky ano, jsme jasná volba číslo jedna pro všechny zodpovědně uvažující hráče, ale jsi v Čechách. Peníze až na prvním místě. A je dost fotbalistů, kteří dají přednost penězům před kariérou. Vždyť kolik jich šlo do klubů kde neměli šanci se prosadit a přesto tam šli a nakonec to jejich kariéru zabrzdilo nebo úplně ukončilo.

                  A teď i Plzeň mluví o posílení a rozšíření kádru. V jejich případě si myslím že nastává útlum a brzy budou hrát lepší střed tabulky. Za dva roky 4 trenér, to není nic dobrého a Krejčí nesplnil zadání hrát poháry i na jaře. Tak uvidíme jak to s ním bude.

      • Re: Statistické okénko - 12. kolo

        smely (přítel SN)     před 9 lety 05.11.2015 08:15 |  
        0 0

        +1

        • Re: Statistické okénko - 12. kolo

          travel (přítel SN)     před 9 lety 05.11.2015 09:22 |  
          0 0

          Myslím si,že také bude důležité,zda budeme hrát poháry- EL.

      • Re: Statistické okénko - 12. kolo

        jarodo57     před 9 lety 05.11.2015 11:18 |  
        0 0

        Když k nám ty číňani přišli,tak se říkalo,že vlastní i jeden tým v Číně.Pokud by to byl Shanghai SIPG(Wu lei-dokonce 31 startů v repre) proč by nešlo navázat nějakou vzájemnou spolupráci.Poslal bych jim tam klidně Hrubeše a za něj bych ho klidně přivedl.

        • Re: Statistické okénko - 12. kolo

          Kuliss9     před 9 lety 05.11.2015 11:30 |  
          0 0

          Ono u tech Cinanu je to bohuzel dost chabe s vyberem, co jsem tak vypozoroval a s mou chabou cinstinou pochopil, tak jsou tito dva nejspis jedini cinane pouzitelny pro evropsky fotbal a vysoce prevysuji ostatni. Vzhledem k jejich mentalite je tam potreba najit nejaky talent ktery se uchyti v evrope a najednou bude fotbal nejpopularnejsi sport v cine, oni to tak proste maji, nasleduji sve vzory. Krasny priklad je basketbal a ten jejich obr co hral v nba, nepamatuji si jmeno. Okamzite pote vsechny deti hrali basketbal a stavelo se ohromna kupa hrist.

          U Fotbalu je to taky slozite nvm jak je to ted uz se buduji akademie, ale kdy jsem mel moznost tam pobyvat, tak mi rikali, ze maji mene jak 10 000 fotbalistu v mladeznickych kategoriich a to je na nejlidnatejsi zemi sveta sakra malo.

          Kazdopadne pokud by meli cinsti majitele zajem na rozvoji i cinskeho fotbalu, vubec bych se nedivil temto dvou jmenum na testech u nas. Rad byc je tu videl, ale nejspise je to velka utopie a asi se o tom zatim ani neuvazuje, ale tak tezko rict.

          Co myslis Navare?

        • Re: Statistické okénko - 12. kolo

          Barra     před 9 lety 05.11.2015 11:30 |  
          0 0

          Ahoj Jaro, mam pocit ze se jen spekulovalo ze budouci vlastnik ma jiz nejaky klub. V kazdem pripade ma byt vlastnikem Shanghai SIPG dle wiki Shanghai International Port Group, SIPG je zkratka jmena majitele.

          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shanghai_SIPG_F.C.

          • Re: Statistické okénko - 12. kolo

            jarodo57     před 9 lety 05.11.2015 11:43 |  
            0 0

            Já vím a napsal jsem to jen na odlehčení .Hraje za ně nějaký brazilec a dokonce i Asamoah Gyan.Myslím si,že tyhle cesty možná i přijdou,ale ne hned v počátcích.My teď musíme za každou cenu udržet kontakt se špičkou abychom měli lepší vyjednávací podmínky pro to aby k nám ti lepší hráči měli důvod jít.A stejně nutně potřebujeme posílit na jiných postech než na becích.

  9. Re: Statistické okénko - 12. kolo

    navzdyslavia     před 9 lety 05.11.2015 11:33 |  
    0 0

    Ahoj. Poradi mi tu nekdo,jak vzit 14 leteho na Bohemku gratis,kdyz nema zadny doklad s fotem a vypada na 16 let? Psal jsem do fanklubu ( jsem clenem) zda mi neporadi,ale bohuzel zadna odezva

    • Re: Statistické okénko - 12. kolo

      Barra     před 9 lety 05.11.2015 11:39 |  
      0 0

      -:) Tak to je tedy slozite... Myslim ze na metskym/obecnim uradu vystavuji detem prukazky ktere ale neco stoji.

      • Re: Statistické okénko - 12. kolo

        Barra     před 9 lety 05.11.2015 11:43 |  
        0 0

        Promin, mozna jsem se spatne vyjadril. Nejedna se o klasickou obcanku, ale o doklad ktery slouzi napriklad pri porizovani jizdenky na vlak atd a kde se take musi prokazat vek ditete.

    • Re: Statistické okénko - 12. kolo

      Mike     před 9 lety 05.11.2015 11:55 |  
      0 0

      Beru dceru, vezme si pas. Ale to asi nemá, protože by si se neptal.

    • Re: Statistické okénko - 12. kolo

      Artur (přítel SN)     před 9 lety 05.11.2015 11:58 |  
      0 0

      Kup lístek, a ať si veme třeba průkazku od pojišťovny ne? Nikdo se s tebou nebude hádat podle mě :o)

      • Re: Statistické okénko - 12. kolo

        navzdyslavia     před 9 lety 05.11.2015 12:04 |  
        0 0

        Ok. Diky.:-)

  10. Re: Statistické okénko - 12. kolo

    Artur (přítel SN)     před 9 lety 05.11.2015 11:55 |  
    0 0

    OT: Kdyby to tu četl Hubáček. Nemáš informace jak vypadají jednání o dalším čínském sponzorovi?