Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Aktuality z médií

První a druhá liga budou samostatné

Ligové shromáždění dnes rozhodlo, že ligové kluby si přejí osamostatnění nejvyšších dvou soutěží. Ty by měly být možná již od nadcházející sezóny nezávislé na FAČRu a kluby by si je řídily samy. Podrobně o situaci informuje fotbal.idnes.cz

K odtržení se schylovalo již delší dobu, ale až dnes si ho kluby reálně odhlasovaly. Osamostatnění musí ještě schválit výkonný výbor FAČRu. Pokud se tak stane, liga bude mít profesionální vedení a budou na něj mít větší vliv majitelé klubů, kteří tyto kluby financují. Pod FAČRem by z důvodu nařízení ze strany UEFY zůstala jen Komise rozhodčích.

Osamostatnění má mít pět cílů:

- přinést lize víc peněz z reklamních a televizních práv a transparentně informovat o financních

-  zprofesionalizovat a zefektivnit řízení ligy

- odstřihnutím od FAČR vrátit lize pošramocenou důvěru

- zvýšit návštěvnost, která je kolem pěti tisíc diváků na zápase

- centrální podpora marketingu soutěží i jednotlivých klubů

Co si o osamostatnění lig myslíte? Vnímáte to jako pozitivní krok směrem k fanouškům, můžeme se dočkat čistějšího fotbalového prostředí, anebo budou mít opět největší vliv silné kluby a ty ostatní ostrouhají? Změní se něco oproti současnému stavu?


Komentáře (50)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: První a druhá liga budou samostatné

    mpik     před 10 lety 24.02.2015 18:50 |  
    0 0

    Mimo téma: Státní zemědělská a potravinářská inspekce dnes zavřela známé pražské Lahůdkářství Jan Paukert na Národní třídě. Důvodem bylo závažné porušení hygienických předpisů. Po rekonstrukci se lahůdkářství pod názvem Jan Paukert opět otevřelo v říjnu 2008. V roce 2012 získala stoprocentní podíl v podniku skupina Natland.
    Komu Natland nic neříká, může si zagooglit...

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      Ladislav (přítel SN)     před 10 lety 24.02.2015 20:40 |  
      0 0

      Ještě jsi zapomněl napsat, proč to lahůdkářství zavřeli ? Viz. příspěvek bangora pod jiným vláknem.
      V tvarové náplni na koláčích v lahůdkářství Paukert našla inspekce místo rozinek myší trus. Prý to bylo velmi chutné. Takže přeji dobrou chuť do Prahy.
      Lahůdkářství vlastní firma Natland.
      Určitě to sem jinak nepatří...............

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        Nosorozec     před 10 lety 24.02.2015 23:08 |  
        0 0

        Doufám, že nám Natland na stadionu místo piva nečepoval Sisákovy chcanky...

        • Re: První a druhá liga budou samostatné

          bongor     před 10 lety 25.02.2015 22:39 |  
          0 0

          Někdy to ale tak chutnalo.

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      vlk30 (přítel SN)     před 10 lety 24.02.2015 19:52 |  
      0 0

      Já bych jim tam klidně nějakýho tiskara poslal,ale takovou ostudu co letos dělají jménu Slavie a to jak hráči tak vedení nebo majitelé, tak to kurva ani náhodou,fakt at to radši zruší nebo hrajou klidnej střed druhý ligy v Edenu, ostatně v minulosti tomu taky tak bylo.

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        spino     před 10 lety 24.02.2015 20:02 |  
        0 0

        Já bych jim poslal peníze pouze pod podmínkou, že z klubu odejde Richard Benýšek. Tomuhle člověku nedám ani korunu. Nehledě na to, že kdyby chtěl, tak Slavii finančně stabilizuje. Peníze na to má.

        • Re: První a druhá liga budou samostatné

          Tomski     před 10 lety 24.02.2015 21:03 |  
          0 0

          neuvěřitelně kontraproduktivní čin od vedení hokejek...věřím, že to vážně chtějí rozpustit...tímhle odlákají i hokejové srdcaře...

        • Re: První a druhá liga budou samostatné

          vlk30 (přítel SN)     před 10 lety 24.02.2015 21:58 |  
          0 0

          Rozdíl je v tom, že ty si neustále stěžuješ že žádný káčky nemáš což u mě zase tak neplatí :-)

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        bongor     před 10 lety 25.02.2015 22:41 |  
        0 0

        To už jsem vlčku taky jednou psal.To je taková ostuda,že bych to radši nějak přejmenoval,jen aby tam nebylo naše jméno Slavia Praha.

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      Nosorozec     před 10 lety 24.02.2015 20:12 |  
      0 0

      Já myslel, že už mě ničim nepřekvapěj, ale oni to vždycky stejně dokážou :D

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        spino     před 10 lety 24.02.2015 20:32 |  
        0 0

        Kdybych spolurozhodoval za Fanklub, navrhl bych, že mu tu částku shromáždíme, výměnou za malou část akcií a od příští sezóny spoluřízení marketingového úseku. To byla dobrá symbióza mezi klubem a fanoušky.

        • Re: První a druhá liga budou samostatné

          Nosorozec     před 10 lety 24.02.2015 20:51 |  
          0 0

          Bylo by fajn, kdyby tohle zejtra někdo navrhnul. Na druhou stranu - na oficiálních stránkách webových ani na FB se k týhle sbírce nikdo z vedení zatim nevyjádřil. Ale to bych chtěl asi moc, dozvědět se něco na rovinu přímo od nich.

          • Re: První a druhá liga budou samostatné

            spino     před 10 lety 24.02.2015 21:20 |  
            0 0

            Navrhl jsem to jednomu vedoucímu Fanklubu - dočkal jsem se výsměchu. Nebudu už tyhle záležitosti tudíž řešit. Zbývá mi jen konstatovat, že jsem po organizační i lidské stránce z některých lidí hodně zklamán.

            Nevyjádřil, protože stejně jako se vším ostatním negativním musí vše proběhnout v tichosti. Jako s odchody talentovaných juniorů.

            • Re: První a druhá liga budou samostatné

              Nosorozec     před 10 lety 24.02.2015 23:13 |  
              0 0

              Ten hokejovej fanklub je strašně měkkej. Nic si nevydupou, nic nevyříděj, nejsou schopný vytvořit na vedení klubu nějakej tlak...

              • Re: První a druhá liga budou samostatné

                spino     před 10 lety 24.02.2015 23:22 |  
                0 0

                Myslím, že i tohle byla pro ně poslední kapka. ;)

  2. Re: První a druhá liga budou samostatné

    Kenny     před 10 lety 24.02.2015 21:41 |  
    0 0

    No potěšpánbůh!
    Jestli toho dosáhnou tak má Sralta titul zajištěnej na padesát let dopředu.Křéti vliv bude smrtící a nás asi moc rád nemá.Jinak ty jejich cíle jsou k smíchu, na Čápa ve shánění peněz pro fotbal nikdo nemá.

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      vlk30 (přítel SN)     před 10 lety 24.02.2015 22:02 |  
      0 0

      Spíš si rozdají karty tak, že jednou prádelníci jednou chátra a občas tchurákovi jabka,protože ten po titulu neskonale touží slibuje ho totiž investorům galaktikos.

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        Kenny     před 10 lety 25.02.2015 19:50 |  
        0 0

        Jakmile Křéťa zjistí že není pod vlivem Čápa, tak ho svojí kabelou s odposlechama okamžitě sestřelí.

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      Max1     před 10 lety 24.02.2015 22:20 |  
      0 0

      blbost....právě, že se vliv rovnoměrné rozdělí....ted to má v rukách trio Plíseň, Sparta, Jablonec

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        Kenny     před 10 lety 25.02.2015 19:47 |  
        0 0

        Ještě že není naivita nakažlivá....

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      arestei     před 10 lety 24.02.2015 22:24 |  
      0 0

      Taky si myslím, že pokud to LFA nastaví rozumě, tak už nebude tolik důležité to, co se děje na svazu, kde to ovládá sralta a jablůnkov.
      A i obecně vzato je myslím dobře, že se kluby budou spravovat samy, jelikož víc vědí, co liga potřebuje.

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        vlk30 (přítel SN)     před 10 lety 24.02.2015 23:07 |  
        0 0

        Pánové nevím v jakých iluzích žijete,ale kdo rozhoduje o dění v našem fotbale to všichni víme,např.rozhodčí zůstanou pod svazem a ty má pod palcem estébák a když se tak nějak hoši co spolu chodí dohodnou na nějakejch notičkách ,tak ostatní kluby si mohou lidově řečeno honit ocas.Samozřejmě to nebude moci být do nebe volající,ale myslím, že hoši si to vždy nějak obhájí.Jako takový příklad s poslední mohu uvést jak dlouho jsme nekopali penaltu,nebo pokuty a přerušování zápasů kvůli chování divaků v tom nám to dávali sežrat i s navijákem.Pokud jim někdo tvrdé nešlápne na kuří oko tak se nic moc nezmění.No to aktem osamostatnění nemá zas tolik společného.

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        bongor     před 10 lety 25.02.2015 22:52 |  
        0 0

        Jenže kdo to vlastně organizuje?Sralťani.Takže veškerý optimismus stranou.
        Ještě více mě vytáčí snaha ,soustředit nadanou mládež do jednoho-dvou klubů,aby jí nekazili ti ostatní ,nenadaní hráči.To už tady přece jednou bylo s dospělýma a to za komanče.Samozřejmě ty kluby,kde se to soustřeďovalo byly bolševické kluby sralta a
        ATK/Dukla/.Kde myslíte,že by se to soustředilo dnes?
        To by přišlo befelem,od 1.září jsou vaši hráči,třeba Kuchta,Prošek a deset dalších
        administrativně přeloženi do........Žádné přestupy a jiné zdržování a narušování jejich výkonostního růstu,který mohou plně rozvinout jen.......No kde myslíte?
        Tohle už je soudruzi moc fousatej fór,s tím jděte kam patříte.

        • Re: První a druhá liga budou samostatné

          bongor     před 10 lety 25.02.2015 22:56 |  
          0 0

          To je přímo úsměvné,když si někdo myslí,že třeba na Jabka nebo Duklu,jakmile se změní název vedení fotbalu/samozřejmě se zcela totožnými bafíky v čele/,začně rázem chodit hafo diváků.
          Ano,samostatnost profi fotbalu by nebyla od věci,kdyby jej vedli úplně jiní pánové než nyní.Ale to už je pohádka o perníkové chaloupce.

  3. Re: První a druhá liga budou samostatné

    Thane (přítel SN)     před 10 lety 24.02.2015 21:59 |  
    0 0

    http://isport.blesk.cz/clanek/fotbal-synot-liga-rocnik-2014-15/228829/zlata-pistalka-vacha-mel-jit-ven-sudi-temer-nenastavovali.html
    Plati co jsem psal uz na podzim (predem rikam ze jsem vetsinu zapasu tentokrat nevidel a jde jen o pocit) ze rozbory maj celkem podrobne zpracovany a delaj je s chladnou hlavou..na rozdil od trapny ct se nebojej pojmenovat veci pravym jmenem. Co mi ale stale hodne vadi je nepomer mezi znamkami a slvovnim/video hodnoceni. Nabizi se jestli by i znamky rozhodcim nemely byt udelovany az dodatecne po rozborech, pripadne na jejich zaklade opraveny. Jsem rad ze se kvalita posouva stale nahoru a myslim si ze aktivita sportu v oblasti synot ligy je jedna z nejlepsich veci za hodne dlouhou dobu.

  4. Re: První a druhá liga budou samostatné

    Steve2924 (přítel SN)     před 10 lety 25.02.2015 08:20 |  
    0 0

    Nezmění se nic podstatného pro nás fanoušky. Ligu ovládá ten kdo ovládá sudí a to zůstane na svazu. Takže nějakou větší čistotu fakt nečekám. Nějakou změnu v represích na stadionech taky neočekávám. Nějaké zázračné finanční obrození od tohodle kroku také moc nečekám. Faktem zůstává, že dnesk má njevětší vliv na fotbal Pelta, Berbr a pak majitelé silných klubů Paclík s Křetínským a samozřejmě mafioso Starka. Pokud se liga osamostatní tak Pelta zůstává, protože Jablonec, Berbr také protože sudí. A ten zbytek jsou majitelé takže dostanou o něco větší moc….

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      PetCC     před 10 lety 25.02.2015 15:42 |  
      0 0

      Od Svobody nicpozitivního neočekávám. Myslet si, že ligu povýší tím, že se všechny zápasy budou hrát najednou, mi přijde jako totální hovadina. A to není první a ani jeho poslední "geniální" nápad.

  5. Re: První a druhá liga budou samostatné

    birkin     před 10 lety 25.02.2015 08:44 |  
    0 0

    ja bych tedy rozhodne byl pro. kdo plati, at rozhoduje. pokud bude mit kazdy ucastnik ligy stejnou vahu hlasovani, coz predpokladam, nebude hrozit ovladnuti aktualne nejsilnejsimi kluby

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      quelhar (admin)     před 10 lety 25.02.2015 09:41 |  
      0 0

      Ne? Většina slabších klubů a skoro celá druhá liga je existenčně závislá na tom, že jim tam silné kluby pošlou hráče na hostování, kterým navíc platí minimálně část platu. Tím mají silné kluby v hrsti skoro půlku z těch 32 týmů v první a druhé lize.

      Stačí se podívat, kolik hráčů aktuálně hostuje ze Sparty v první a druhé lize. To nejsou jednotky, ale desítky. Pomalu to směřuje k tomu, že Sparta bude vlastnit práva na poměrně významné procento hráčů v první a druhé lize a mimo jiné si tím bude ulehčovat cestu za úspěchem, protože důsledně uplatňuje zákaz startu ve vzájemném zápase.

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        podol (přítel SN)     před 10 lety 25.02.2015 10:08 |  
        0 0

        Naprosto souhlasím, jak již je v současném fotbale zvykem a pravidlem, nic není motivováno jen prospěchem fotbalu a diváky. Každá akce má nějaký zákulisní cíl. Třeba jen odvést pozornost od faktu, že majitel fotbalového klubu je předseda FAČRu a současně řídí
        i veškeré soutěže, včetně té, kde hraje jeho klub. Mohu se mýlit, ale tu novou soutěž ovládnou 3 - 4 kluby a v soutěži budou inkasovat,
        vybírat si talenty a ostatní budou jen přihlížet a sbírat drobky.

        • Re: První a druhá liga budou samostatné

          birkin     před 10 lety 25.02.2015 10:30 |  
          0 0

          tak jasny, nedelam si iluze, ze bude mit skutecne stejnou vahu hlas HK a Plzne, vzdy budou existovat zakulisni vazby...ale furt si myslim, ze je to mensi zlo, nez nynejsi neprehledna dzungle pod taktovkou FACR....koneckoncu v zapadni Evrope voli stejnou cestu

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        Travinho     před 10 lety 25.02.2015 21:45 |  
        0 0

        Prolustroval jsem je a mají 15 borců v první a 13 ve druhé lize. To už může hrát své. Plzeň jich také nemá málo. Tam mne zaujalo, že hráčem Plzně je i osmnáctiletý Suchan, který hrál na letné za Příbram a vůbec ne špatně. Zřejmě jej v zimě koupili a nechali zde hostovat.

        • Re: První a druhá liga budou samostatné

          Travinho     před 10 lety 25.02.2015 21:48 |  
          0 0

          A co mě ještě zaujalo je, že Fořt je v Příbrami na hostování od nás.

  6. Juniorská liga

    jane (admin)     před 10 lety 25.02.2015 09:07 |  
    0 0

    Tak jeden komentář k tématu - juniorská liga by se měla hrát ještě minimálně další sezónu.

    • Re: Juniorská liga

      Pepino44     před 10 lety 25.02.2015 11:39 |  
      0 0

      Tak mně se záměr juniorské ligy docela líbí,jenom by to mělo mít určitá pravidla, např. věkovou hranici,nebo možnost nastupovat za juniorku pouze třeba na dva-tři roky, nebo omezený počet zápasů na rozehrání po zranění, aby se juniorská liga nestala odkladištěm hráčů,kteří jinde nenajdou uplatnění, nebo aby v zápasech kde o něco jde nenastupovala mužstva výrazně posílená hráči,kteří hrají za A mužstvo.

      • Re: Juniorská liga

        Thane (přítel SN)     před 10 lety 25.02.2015 12:00 |  
        0 0

        Mne to zase nevadi..argument pro zruseni je ze se nepotkavaj s dospelym fotbalem (dalsi nevim). Pokud tam nastupuji hraci (i ze sirsiho kadru) a tymu znamena to ze se potkaj s vyssi kvalitou a vetsi fyzickou pripravenosti. Pokud nekdo odehraje celou soutez s dospelymi hraci tak mi to nevadi. A kdyz vyhraje? Tak at. On se pripravi o moznost vychovat si mlady hrace. Ostatni akorat budou mit zkusenost s vyssi kvalitou coz je posune. Vsichni se zaklinaj ze nejde o umisteni tak co..zaroven pokud by doslo ke znovuzavedeni becek a zruseni juniorske ligy tak dojde k vyraznemu snizeni poctu zapasu coz ja povazuju za jeden z nejvetsich prinosu juniorske ligy.

        • Re: Juniorská liga

          PetCC     před 10 lety 25.02.2015 15:47 |  
          0 0

          Já bych byl ale pro i pro to, aby se JL proložila mezinárodními turnaji. Domluvit se zkrátka s dalšími zeměmi a dělat řady turnajů, kde by se mezi sebou potkávali. Přes léto by se hrálo třeba ve Švédsku, Dánsku nebo u nás, v zimě by zase hráli někde na jihu.
          Tak by se teprve ukázalo, jaký kdo má vlastně talent.

  7. Re: První a druhá liga budou samostatné

    slamacek (přítel SN)     před 10 lety 25.02.2015 12:16 |  
    0 0

    Ja si myslim, ze to nemusi byt nutne spatne. profesionalni kluby maji jine zajmy nez amaterske. kazdy kdo plati si bude mit moznost rict si sve a z toho titulu se da ocekavat nastaveni nejakych pravidel, ktera uz jinde funguji. hlavne tim oslabne vliv berba, pelty a dalsich. jiste prijdou jini mocipanove, ale snad by to mohlo fotbal castecne ocistit. minimalne u kretinskeho je videt snaha tolik do toho nejit v zakulisi jak to bylo za dob pelty, kostala, atd...

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      Romino     před 10 lety 25.02.2015 12:29 |  
      0 0

      Připadá mi to naivní názor, fotbal u nás dělají stále ti samí a stejným způsobem. Pouze se zbaví těch nadšenců zezdola a budou mít klid na práci. Včera, když jsem viděl Peltu na Coolu, tak jsem měl dost. Takový člověk reprezentuje fotbal u nás, nikdo už neřeší jeho vlastnění klubu, asi mu pomáhá, že mluví a vypadá jako neškodný dement, což bohužel asi není.

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        Pepino44     před 10 lety 25.02.2015 12:43 |  
        0 0

        Tak s tím Peltou máš naprostou pravdu. Nejvíce mne zaujal svým komentářem ke druhé žluté a vyloučení hráče, Řekl - Já bych za tenhle faul zlutou nedával,faul to byl,podle pravidel to bylo správné,ale soudce tím ovlivnil zbytečně zbytek utkání, já bych to snad jako faul ani nepískal. Tak to je náhled předsedy Fačru. Ať mu třeba urazí nohu,ale hlavně aby soudce neovlivnil zbytek zápasu. Skutečně moudrá slova.

      • Re: První a druhá liga budou samostatné

        slamacek (přítel SN)     před 10 lety 25.02.2015 14:18 |  
        0 0

        to pripoustim mozna je. ale urpimne do cela fotbalu se dnes dostavaji berbrove apod. predevsim diky hlasum zdola. a navic jako spravny slavista musim preci i treba naivne doufat.. takhle jsem doufal, ze jednou budeme hrat na novem stadionu, ze vyhrajem titul atd... ;)

  8. Re: První a druhá liga budou samostatné

    Dobi     před 10 lety 25.02.2015 14:42 |  
    0 0

    Možná, že ani ne OT. I druhý zápas doma (viz www.fotbal.cz) bude hrát Slavia od 20:15, tentokrát v pátek na Slovák Sportu.. V létě to ještě člověk přežije, ale v měsíci, kdy za kamna právem vlezem´? Pražacvi po skončení čekají na přeplněné jednovozové tramvaje a venkov? Vítejte nad ránem doma! Třeba si to klub odhlasují přímo a jinak!

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      Artur (přítel SN)     před 10 lety 25.02.2015 15:37 |  
      0 0

      Termíny jsou věčné téma, ja třeba pátky uplně miluji od 20:15, vklidu stíhám po práci domů, sprcha a do Edenu, po zápase s kamarády na pivečku probrat zápas a celý víkend předemnou, včetně výletu mimo Prahu. (kvůli téhle sobotě se musím vrátit z hor na sobotu večer) :-))

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      PetCC     před 10 lety 25.02.2015 15:51 |  
      0 0

      Minulou sezónu jsme hráli od 20:15 v pátek hodněkrát a pro mě to byl nakonec nejoblíbenější termín. A nikdy mi zima nebyla, stačí si vzít víc vrstev oblečení a něco na sedačku.
      Podívejte se třeba na biatlon nebo na klasické lyžování, tam mnohdy lidi stráví mnohem víc času ve větší zimě a stejně tam chodí.

    • Re: První a druhá liga budou samostatné

      bongor     před 10 lety 26.02.2015 08:48 |  
      0 0

      Článek je zajímavý,ale kdo trochu přemýšlí,tak tohle všechno ví.Já jsem nedávno psal o pohádkách,protože se stejnými herci,jenom v jiném obsazení se těžko nacvičí kvalitnější kus.Tady by v té Svobodově Perníkové chaloupce by měl roli ježibaby převzít Jeníček,Jeníčka by hrála jeho maminka,tatínka ježibaba.
      Povedená taškařice,řekl by pan Voskovec blahé paměti.Navíc co přichází z Letné,tomu nikdy nelze věřit.