Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Chance liga

Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

Souboj dvou týmů, jejichž fanoušci si ještě letos nemohli dát vítězné pivko, ukončí třetí kolo nové sezóny. Utkání mezi Slavií a hanáckou Sigmou Olomouc můžete sledovat buď přímo na stadionu, či na ČT Sport.

Tak nám ta sezóna pěkně začala, že? Jeden bod ze dvou zápasů, to si asi slávističtí fanoušci při vzpomínce na konec jara nepředstavovali ani v těch nejhorších fotbalových snech. Leč je to již realitou a útěchou může být, že los přihrál na nastartování lepších zítřků slávistům do třetího kola papírově dost možná nejschůdnějšího soupeře. Sigmě totiž vstup nevyšel ještě mohem hůře a nyní v době psaní článku je již jediným týmem ligy, který prozatím nezískal ani jeden bod.

A jak se to událo? Nejprve přišla porážka s Libercem, budiž, to se dá v zásadě pochopit, ačkoliv doma by se body ztrácet neměly nikdy, jak zní stará nepsaná fotbalová pravda. V každém případě však to, co přišlo v druhém kole, se dá považovat za takový propadák, že v tomto stínu by neobstála ani případná prvokolová výhra nad Plzní. Sigma totiž, jak pravděpodobně víte, předvedla naprosto bezkrevný druholigový (a to ji možná ještě lichotím) výkon a zaslouženě dostala naklepáno od Dukly v podobě výsledku 4:0. Od té Dukly, která týden předtím nedokázala porazit nováčka ze Znojma. Ano, je třeba přiznat, že Dukle se povedl perfektně začátek, dala rychlé dva góly, a to se hned hraje jinak. Olomoučtí šéfové však možná i tak již teď litují jejich rozhodnutí o dosazení trenéra Kotůlka či toho, že nepřivedli náhradu za Hořavu. Ano, tým posílil Lietava, který se hned v prvním zápase prezentoval pěkným gólem, ale co on sám zmůže, když evidentně nefunguje ani obrana, ani záloha. Mimochodem olomoučtí si minulý týden za celý poločas nepřipsali ani jeden střelecký pokus a ani v tom druhém to nebyla žádná sláva.

Těžko však říci, jak moc to může Slavii utěšovat. Jelikož nám borci v sešívaném v čele s brankářským duem zatím ukazuje, že je úplně jedno, kolik si soupeř vytvoří šancí - vždy z toho dá tolik branek, kolik jen potřebují. A když se k tomu přidá jalová koncovka, tak není divu, že má Slavia zatím jen jeden bod. Oba úvodní zápasy měly krom výše zmíněného ještě jeden společný jmenoval s názvem vypuštěné momenty zápasu. Proti Baníku to byl celý první poločas, proti Liberci již jen část toho druhého. To zní pozitivně, postupně se ten úsek snižuje. Dočkáme se tedy zítra kvalitního výkonu po celých 90 minut? Troufnu si říci, že pokud tak nastane, neměla by mít Slavia se současnou Olomoucí problém. Je však otázkou, jak na mužstvo psychický působí nevydařený bodový začátek. A to ať již třeba na Kisela, pro kterého může jít o vůbec poslední sezónu a šanci něco dokázat, tak samozřejmě i na ty mladé. Při pohledu na tabulku však sezóna ještě určitě ztracená není, jen se musí začít vyhrávat. A musí se chytnout nějaký útočník. V prvním kole dostal šanci od začátku Škoda, minulý týden Fenin, přijde tedy tentokráte šance pro Škutku? Nebo dojde k překvapení v podobě nasazení dvou z nich?

Připomeňme si, jak probíhaly vzájemné střety se Sigmou v minulé sezóně. Oba byly podobné v tom, že si Slavia oba zápasy promarnila sama neproměnováním naprosto jasných a vyložených šancí. Tím však podobnosti končí - zatímco v tom prvním podzimním hrála Slavia velmi dobře takřka po celý zápas, tak v tom druhém, prvním jarním, předváděla po 70 minut typický fotbal z konce podzimu a vše napravovala až hurá fotbalem ke konci, kde, jak již bylo naznačeno, nedokázala vstřelit vyrovnávající gól.

V každém případě však v obou zápasech sešívaní ukázali, že když se na Sigmu zatlačí, hraje se aktivně a útočně, tak na to soupeř nedokáže reagovat a vše je jen o tom, zda se slávistům podaří rozvlnit síť. Osoba Michala Petrouše mi dává naději, že přesně tak bude zítřejší zápas vypadat. A to je přeci parádní pozvánka k návštěve stadionu, no ne?

Komentáře (100)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    slaviator     před 11 lety 04.08.2013 18:15 |  
    0 0

    Vyhrajeme. Věřím tomu... Už jen proto, že jestli bychom prohráli, tak mít po 3. kolech a před zápasem na Dukle, se kterou jsme zatím vždy jen ermizovali, mít jeden jeden bod by bylo ne ještě alarmující, ale určitě velmi na pováženou...

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      lassiter     před 11 lety 04.08.2013 18:17 |  
      0 0

      jj, nejlepší je vždycky argument, že vyhrajeme, protože už prostě vyhrát musíme :-)

      • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

        slaviator     před 11 lety 04.08.2013 18:45 |  
        0 0

        Vyhrajeme, protože si nemyslím, že jsme byli v předchozích dvou zápasech horší. Baník měl jednu šanci, Liberec jsme taky přehráli. Měli jsme smůlu. Olomouc na Dukle hrála hrozně, takže hráči dostali určitě ceres, ale statisticky (quelhare, je to tak?) je pravděpodobnější, že Slavie vyhraje...

        • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

          Borris     před 11 lety 04.08.2013 20:25 |  
          0 0

          Přesně tak. Krom první půle s Baníkem se mi to zatím herně také líbí. A věřím že když zítra vyhrajeme, tak se chytnem a pofrčí to. Ale zítra už musíme bezpodmínečně vyhrát!

        • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

          edenian     před 11 lety 05.08.2013 00:55 |  
          0 0

          Slaviatore, sorry, ale slovo smula bych opravdu z pusy nevypustil.

          • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

            Borris     před 11 lety 05.08.2013 01:22 |  
            0 0

            však to vypustil jen z klávesnice :-D

            • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

              slaviator     před 11 lety 05.08.2013 09:33 |  
              0 0

              Dobře, tak neměli jsme štěstí. Baník jednou vystřelil a dal göl - to je štěstí.

              • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

                edenian     před 11 lety 05.08.2013 11:04 |  
                0 0

                :-) tak dobře.

  2. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    klimi     před 11 lety 04.08.2013 19:40 |  
    0 0

    OT: Nastřelení vlastní ruky se nepíská? Já myslel, že to pravidlo platí jen ve vápně.

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      lassiter     před 11 lety 04.08.2013 20:22 |  
      0 0

      Je-li ruka nastřelena, tak v žádném případě. :-) Myslim, že pravidla to neřeší zvlášť ve vápně a mimo.

      • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

        klimi     před 11 lety 04.08.2013 20:27 |  
        0 0

        Jsem zase o něco moudřejší, no tohle pravidlo mi přijde absolutně nesmyslné stejně jako s nastřelením břevna po penaltě, ale budíž.

        • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

          slaviator     před 11 lety 04.08.2013 20:39 |  
          0 0

          To nastřelení břevna není nesmysl. Prostě nesmí se míče dotknout exekutor dvakrát po sobě, kdyby mohl, tak by si stačilo předkopnout míč...

          • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

            klimi     před 11 lety 04.08.2013 20:51 |  
            0 0

            A je takový problém dát do pravidel, že se míče může znovu dotknout po dotyku brankové konstrukce?

            Z logiky věci mi prostě přijde nesmysl, že nemůžu dorazit penaltu, když se odrazí od tyče/břevna.

            • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

              lassiter     před 11 lety 04.08.2013 20:54 |  
              0 0

              Nejen penaltu, ani přímák :-) I to už se prý kdysi v lize stalo, ale rozhodčího to nenapadlo, až pak v týdnu na to přišel nějaký novinář :-)

            • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

              Borris     před 11 lety 05.08.2013 01:28 |  
              0 0

              přesně tak no, taky tohle pravidlo moc nechápu. Pochybuju že by si někdo chtěl při penaltě úmyslně nahrát o brankovou konstrukci :-) a kdyby se takový vůl opravdu našel, tak bych jeho procentuální úspěšnost viděl dost záporně :-)

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      slaviator     před 11 lety 04.08.2013 20:27 |  
      0 0

      Rozhodčí nesmí považovat hru rukou jako přestupek, když :
      - míč je nastřelen na ruku, kterou má hráč u těla, nebo
      - hráč po souboji o míč upadne na míč nebo se po pádu nechtěně dotkne míče rukou, nebo
      - hráč se po pádu na zem snaží vstát, přitom se rukou opře o zem a míč se zastaví o jeho ruku, nebo
      - hráč si instinktivně a reflexivním pohybem chrání před prudce vystřeleným míčem choulostivou část těla, např. obličej, genitálie, ale i hrudník apod., nebo
      - se míč odrazí od ramena hráče, nebo
      - při odkopu míče si hráč nastřelí vlastní ruku

      http://nv.fotbal.cz/scripts/detail.php?id=78453&tmplid=1484

  3. Olomouc

    Mike     před 11 lety 04.08.2013 20:14 |  
    0 0

    Já budu pesimista. Olomouc má dopředu rychlé hráče jako Petr, Schulmeister, Pospíšil, Navrátil a Doležal. Budou hrát na brejky a určitě některý využijí. My při naší impotenci, budeme rádi za 1 branku a tipuju výsledek 1-1. Nevylučuji ani prohru a propad tabulkou na sestupové místo s Příbramí. Samozřejmě budu šťasten za 3 body, ale
    mám dojem , že večer v Edenu budeme opět zklamáni.

    • Re: Olomouc

      th     před 11 lety 05.08.2013 10:15 |  
      0 0

      Do posledního písmene souhlasím, očekávám plichtu.

  4. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    Borris     před 11 lety 04.08.2013 20:21 |  
    0 0

    No tak vzhledem k tomu že dnes Bolka vyhrála, tak my musíme zítra taky vyronit semeno a vyhrát! Aby jsme udrželi kontakt s mančaftama co budou bojovat o poháry. Zítřejší nevýhra by to dost zkomplikovala. Ale jsem rád že Bolka ten Liberec takhle rozstřelila. Liberec už mi přišel moc nahoře a navíc jak proti nám tak proti Sigmě byli horším týmem. Takže jsem rád že dneska dostali nařezáno.

  5. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    lassiter     před 11 lety 04.08.2013 20:34 |  
    0 0

    OT - ne že bych pro rudochy brečel, ale čtyřmetrovej ofsajd, hmm

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      slaviator     před 11 lety 04.08.2013 20:41 |  
      0 0

      Jak říkám dlouhodobě - fotbalu by podle mě spíš pomohlo, kdyby se ofsajdy zrušily...

      • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

        Barra     před 11 lety 04.08.2013 20:45 |  
        0 0

        Jak to zase bylo? Slaviator, Van Basten a Gullit, trio které chce ofsajdy zrušit :-)

        • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

          slaviator     před 11 lety 04.08.2013 20:55 |  
          0 0

          Myslím, že i Brückner :-)

          • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

            slaviator     před 11 lety 04.08.2013 20:56 |  
            0 0

            Ale minimálně ve velkém vápně pokud je přihrávka v rámci vápna bych jej určitě zrušil.

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      bongor     před 11 lety 04.08.2013 20:43 |  
      0 0

      Tak si lasičáku mysli,že opět zaúřadovalo další pravdivé přísloví našich otců."Boží mlýny melou pomalu".A je to dobře.Neboj,oni si to vyberou jinde,do konce ligy chybí ještě 27 kol a uvidíš ty jejich ivánkovské zázraky.Možná ještě dneska.

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      klimi     před 11 lety 04.08.2013 20:46 |  
      0 0

      Koukám, že Škoda jako Škoda, oba na hřišti spíše překážejí než aby byli platní...

      • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

        bongor     před 11 lety 04.08.2013 20:52 |  
        0 0

        No tak vidíte hoši,soudruh dal ještě dva góly.O titulu je rozhodnuto.

  6. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    Thorklaer (přítel SN)     před 11 lety 04.08.2013 21:39 |  
    0 0

    já tedy nechci být moc velký negativista, ale to utěšování tím, že už "musíme, protože nehrajeme špatně" mi přijde vážně naivní.

    Já také už čekám výhru, ale spíše na základě špatně formy Olomouce, než naší oslnivé fazóny, tu zatím nevidím. Spíše vidím více hráčů z formy, než ve formě. Snad se rozehrajeme, ale zatím si myslím, že máme bídnou předfinální fází, to se musí zlepšit.

    A už by měli zachytat brankáři, jinak je tento post také dost na pováženou. Zatím mám prostě v aktuální základní sestavě dost otazníků nad formou hráčů..

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      bongor     před 11 lety 04.08.2013 21:48 |  
      0 0

      Berkovec prý zachytal výborně.

      • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

        opicemag     před 11 lety 04.08.2013 22:30 |  
        0 0

        Zápas Bohemky s Příbramí jsem viděl do 80 minuty a moc práce neměl. Jestli poté předvedl nějaké skvělé zákroky, tak se mu omlouvám, to už jsem neviděl. Byl spolehlivý, ale nemusel skoro nic řešit.

        • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

          klimi     před 11 lety 04.08.2013 22:46 |  
          0 0

          Tak on Čonto proti Baníku taky nemusel skoro nic řešit, ale spolehlivý nebyl...

  7. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    Betynka58     před 11 lety 05.08.2013 01:17 |  
    0 0

    Za první dvě kola dala Slavia jen dva góly, ovšem oba byly ozdobou příslušného kola. Je načase, aby už dala taky nějaký ošklivý, tuctový, zato však vítězný gól!

  8. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    Petr9608     před 11 lety 05.08.2013 01:33 |  
    0 0

    A jestli nebude výhra, tak bez děkovčky. Prostě NEEXISTUJE zítra nevyhrát.

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      no-nick     před 11 lety 05.08.2013 05:59 |  
      0 0

      Co jsi nepochopil na: "Po vyhře, po prohře...!"

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      Petr9608     před 11 lety 05.08.2013 06:13 |  
      0 0

      Jasně, ale přeci několikrát v minulosti se hráčům její abscencí dalo jasně najevo, že to strašně podělali...

      • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

        klimi     před 11 lety 05.08.2013 08:59 |  
        0 0

        Promiň, ale děkovačku bych nedělal jen po vyloženě odchozeném zápase. Jediným takovým za posledním dobu pro mě byla jarní Příbram...

  9. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    Petr9608     před 11 lety 05.08.2013 06:17 |  
    0 0

    No ale trochu optimismu - pokud to dnes nepoděláme, tak v pátek pojedem na Julisku s vědomím, že v případě výhry tam (+ dosáhnutim celkovýho skore +3 branky, případně 6:4 a výše) bysme se na krásných cca 15 hodin octnuli na vysněném bronzovém místě,

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      patras     před 11 lety 05.08.2013 07:59 |  
      0 0

      Věřím, že dnes vyhrajem. Jinou variantu si vůbec nechci připustit, protože to by potom byl PRŮSER jak kráva...

      • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

        th     před 11 lety 05.08.2013 10:12 |  
        0 0

        Ale o motivaci Olomouce platí to samé, možná i víc - mít po 3 kolech nulu ...

        • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

          Eramies (přítel SN)     před 11 lety 05.08.2013 11:15 |  
          0 0

          Na motivaci se naštěstí nehraje - bude to prostě úchvatný šlágr z dolních pater tabulky. Vzhledem k tomu, že mi snad nikdy nevyšel žádný tip míním, že prohrajeme 0-4 a propadneme se na poslední místo. Budu u toho:)

  10. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    Matlafous     před 11 lety 05.08.2013 11:07 |  
    0 0

    Po přečtení rozhovoru s Kotůlkem jsem přesvědčen o našem dnešním vítězství. Pan trenér Kotůlek absolutně neví, co má s mužstvem dělat a ještě to publikuje do novin....

    To je ostuda.

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      Jiri1     před 11 lety 05.08.2013 11:18 |  
      0 0

      No, vidis a Ja bych z toho mel taky urcite radost, i kdyz po rozhovoru s jednim nasim mladym fotbalistou se spise klonim k tomu, ze sezona budou nervy , komunikace s trenerem 0 , komunikace sportovniho useku 0, komunikace vedeni snerem k hracum 0, atmosfera v kabine 0, trener Petrous s mladymi hraci nekomunikuje a jen je vystreli treba tribunu .
      Nicmene zavazky k hracum jsou plneny i kdyz platy jdou neustale dolu.
      Olomouc ma momentalne problemy , ktere trener neumi ovlivnit , neni to jeho vina , takze mam viru , ze to snad dopadne pro nas dobre.

      • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

        Matlafous     před 11 lety 05.08.2013 11:27 |  
        0 0

        O tom co píšete nic nevím. Co mi každopádně jasné je, že Kotůlek je prozatím (neříkám, že se nemůže zlepšit) trenérský diletant.

        http://fotbal.idnes.cz/rozhovor-s-trener-olomouckych-fotbalistu-kotulkem-fhv-/fotbal.aspx?c=A130805_083320_fotbal_rou

        Odpovědi typu:

        Já si myslím, že tým je dobrý. I po těch fackách. Dostali jsme velkou kritiku, ale na druhou stranu druhý poločas na Dukle jsme si vytvořili aspoň dvě dobré šance, kombinačně jsme už nepropadali.

        Ano, teď se zapojí Vlasta Vidlička, zase bude změna. Pořád hledáme optimální – ani ne tak sestavu – jako spíš styl, složení hráčů.

        Chci tak hrát. Na Dukle se nám bohužel zranil Kuba Plšek, ale Martin Šindelář ho výborně nahradil. Na druhou stranu nechceme myslet jen na defenzivu. Zkusíme trochu změnit styl rozestavení s tím, že do toho bude Martin zapracovaný.

        Bude už připravený a je v nominaci na zápas. Mám na něj dobré reference od Radima Kučery. Ale jestli nastoupí, si nechám pro sebe.

        Teprve si to bude sedat, musí se najít. Myslím, že se během pár zápasů vytřídí, kdo bude tím tahounem. To musí vyplynout i ze hry, ne jen ze zkušeností a věku.

        Ve vašich očí je lídrem kdo?
        Nechci ho dávat pod tlak.


        // TO JSOU PERLY PANEBOŽE // ZLATEJ RADA //

        • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

          Jiri1     před 11 lety 05.08.2013 11:31 |  
          0 0

          Nop vidite mluvim o nasem tymu, o nasem hraci , ze to proste neni idealni, ale verim, ze to dokazeme nastartovat.

        • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

          lassiter     před 11 lety 05.08.2013 11:34 |  
          0 0

          Někteří asistentům je prostě dobře právě na místě asistenta a nikoliv hlavního trenéra a Kotůlek na mě zatím působí, že asi bude jeden z nich. Mám pocit, že po třetím kole se bude v lize odvolávat první trenér :-)

          • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

            Matlafous     před 11 lety 05.08.2013 11:41 |  
            0 0

            Také mám takový pocit. Tak snad se dnes nebudou dít věci, a že ty hasiče z Olomouce rozneseme ve fair duchu na kopytech.

            • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

              Pepino44     před 11 lety 05.08.2013 11:56 |  
              0 0

              Tak já si půjdu večer na Slávku spravit náladu (snad) po včerejší juniorce. Snad kluci budou bojovat. Jak jsem již psal mnohokrát,dovedu odpustit remizu nebo prohru v utkání proti lepšímu soupeři,když tam hráči nechají všechno. Nedovedu však odpouštět,když se hraje bez zájmu a nebojuje se. To není důstojné hráčů,kteří reprezentují Slávii. Doufám,že mne kluci nezklamou a nálada se mi zlepší.

          • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

            Alanor (admin)     před 11 lety 05.08.2013 11:42 |  
            0 0

            Mám z něho stejný dojem. Asi to bude podobný nýmand jako Přerost loni. Duklu totálně prokaučoval.

            Dnes neberu nic než 3 body.

          • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

            Jiri1     před 11 lety 05.08.2013 11:46 |  
            0 0

            Ja vim , ze v O.lomouci maji i nejake financni problemy , ale je otazkou jaky to bude mit vliv na dalsi deni, Psotka se do funkce trenera nezene , nema duvod.takze nevim........

      • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

        1rytir     před 11 lety 05.08.2013 12:43 |  
        0 0

        Alarmující a zajímavé informace z aktuálního klubového zákulisí. Mám za to, že se v něm orientujete, a proto vás prosím o váš názor Co a Kdo je toho všeho příčinou.

        • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

          Jiri1     před 11 lety 05.08.2013 13:53 |  
          0 0

          Ja bych z toho delal zaver az po nejakem dlouhodobejsim vypadku , mrzi mi to, trikrat jsem se ptal a durazne opakoval sve otazky , ale Ja bych pockal az po dnesku.
          Nechci vytvaret neco, co by se dalo nazvat pruserem, zatim se nic velkeho nedeje , o divnem Petrousove jednani k nekterym mladym hracum se vi.
          Nakonec neni sam, z blata do louze se podeli hraci hostujici ve Strizkove , stale platy zapomente, maximalne 300 litru pro celej tym tj zhruba 12 klacku na hlavu a nic navic , Kapr pry poustel v kabine moudra dohrajem sezonu a pak adie, uz dnes se o nem hovori v souvislosti treba s Vltavinem....

  11. S Olomoucí?Se SIGMOU!

    rossobianco     před 11 lety 05.08.2013 12:17 |  
    0 0

    Omlouvám se za to možná na první pohled hnidopišství,ale nebyl by správnější nadpis ,,Pondělní dohrávka se odehraje se Sigmou"?
    Neber to prosím tolsimire jako chytání za slovíčko a hledání chyby na druhém za každou cenu(sám takové věci nesnáším)-to tím opravdu nesleduji!
    Chci jen upozornit na skutečnost,že by se kluby měly nazývat jejich jmény,pokud tato nejsou totožné s názvem města,odkud pochází(jako třeba FK Příbram/FK Jablonec/FK Teplice apod).Olomouc je město a Sigma je jedním z fotbalových klubů,které v něm působí-a dneska hrajeme s tím klubem,nikoliv s tím městem.Podle stejné logiky by nás jiný mohl nazývat prostě ,,Praha" nebo ,,Vršovice",ačkoliv jsme Slávie.A to by se nám přece jistě také nelíbilo...(že v Olomouci toho času působí narozdíl od Prahy jediný prvoligový tým na věci přeci nic nemění...)
    Snažím se na to upozorňovat vždy,když na to narazím.Že se v českých médiích jedná o rozšířený zlozvyk ještě neznamená,že to zlozvyk není.Odpovědí na to,že v tomto mnohdy deník Sport či Česká televize(tam v tomto ,,vyniká" zejména redaktor Kozohorský) chybují,přeci není opakovat stejnou chybu sám...
    Není to maličkost, nazvat soupeře správným jménem(a ne ,,Olomouc"-to zní totiž jako ,,nějaká"Olomouc...) je totiž hlavně vyjádřením jistého základního sportovního respektu k soupeři.
    A ten by (nejen) nám slávistům měl být,alespoň doufám,vlastní!
    Díky za přečtení.

    • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

      th     před 11 lety 05.08.2013 12:36 |  
      0 0

      Tohoto typu respektu se na zdejším webu (ne jen tolsimir, ale redakce obecně, viz tabulky vlevo) dostává jen Spartě, Dukle a Bohemce, mimopražská mužstva na to nemají právo ...

    • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

      Matlafous     před 11 lety 05.08.2013 12:39 |  
      0 0

      Já s vámi, rossobianco, souhlasím. Problém nastává ve chvíli, kdy název klubu odpovídá jménu sponzora. V takovém případě se mi hnusí říkat: Hrajeme s Baumitem apod.

    • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

      Pepino44     před 11 lety 05.08.2013 12:40 |  
      0 0

      Tak tohle mne už několikráte taky zarazilo,je to však celkem rozšířené,že jsem to několikrát již použil taky a nejedná se jenom o Olomouc. Opravdu by bylo vhodné používat celý název název klubu. Já si tedy sypu popel na hlavu.

    • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

      lassiter     před 11 lety 05.08.2013 12:52 |  
      0 0

      Mně by se zas nelíbilo, kdyby nás ostatní nazývali "Slávie", když už jsme ta Slavia. To jen k tomu hnidopišství :-)

    • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

      (host)     před 11 lety 05.08.2013 13:20 |  
      0 0

      Na jednu stranu to určitě beru, a na mojí omluvu pak dodávám, že v samotném článku jsem již dnešního soupeře tituloval výhradně jako Sigmu, ale fakt je ten, že je to podle mě ospraveditelné tím, že Olomouc má v první lize jen jeden mančaft. Naprosto běžně se říká, že se hraje s Brnem, Jabloncem, Libercem, Jihlavou apod., ačkoliv i tato města mají zcela určitě více týmů, leč prvoligové jen jediné. Zrovna Sigma je, podobně jako třeba Baník, již zažitá značka, která k tomu týmu patří odnepaměti, proto se to používá hojně též, snad i více, než samotné město, ale fakt je ten, že mi stačí rozkliknout kupříkladu idnes a vidím dva články o Sigmě, oba psané jako o Olomouci a v titulku včerejšího zápasu Zbrojovky je také jen Brno. Jasně, říkáš, že to, co píšou ostatní novináři není automaticky pravda, s čímž plně souhlasím, ale jen to dokazuje, že titulování ostatních týmů krom těch pražských či Baníku názvem jejich města je obvyklé, lidi to tak mají zažité a samotného by mě zajímalo, jak na to pohlížejí přímo v Olomouci. Do jaké míry jim to vadí. A navíc, je tu jedna docela podstatná odlišnost - zatímco názvy jako Slavia, Sparta, Dukla nebo Baník jsou skutečně názvy týmu, klubu, tak Sigma nebo Slovan jsou jen přídomky od titulárního sponzora, které se jen vryly do paměti.

      • Slovan?

        Maeden (přítel SN)     před 11 lety 05.08.2013 14:01 |  
        0 1

        Já Olomouc beru, Sigma je jen jméno sponzora, i když natolik tradičního, že mi to moc nevadí.
        1. FC Kovovýroba-Vopička sro Kotěhůlky jsou pro mě budou vždycky jen Kotěhůlky, vrchol nastal nedávno v hokeji, když hrály dvoje Okna "derby", další rok to budou zase Paštiky nebo Vařečky, kdo dá víc.
        Ale Slovan je tradiční jméno z dob obrození, podobně jako Slavia, Čechie nebo Slavoj.
        (BTW v Olomouci působí i další kvalitní klub HFK, není to dávno, kdy mohli postoupit do I. ligy.)

    • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

      Betynka58     před 11 lety 05.08.2013 13:23 |  
      0 0

      Když už tak horuješ za název klubu v článcích, pak nechápu, proč Ti připadá správnější spojení "dohrávka se Sigmou" než "dohrávka s Olomoucí", podlé této logiky by mělo být jedině správně "dohrávka se Sigmou Olomouc", ovšem stejně tak s FK Příbram, FK Teplice nebo FK Jablonec, jak zní celý název těchto klubů. Všeobecně je ovšem takový úzus používat zjednodušený jednoslovný název, a potom je dle mého úplně jedno, jestli se použije název klubu nebo města, když nehrozí záměna (samozřejmě když je více klubů z jednoho města, užívá se název klubu, to je logické).

    • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

      klimi     před 11 lety 05.08.2013 13:32 |  
      0 0

      Kdybych napsal: ,,Pondělní dohrávka se odehraje se Sigmou", tak by to znamenalo, že hrajeme s výběrem firmy Sigma, nikoliv s SK Sigma Olomouc...

      "Olomouc je město a Sigma je jedním z fotbalových klubů..."

      Omyl, Sigma je společnost vyrábějící čerpadla...

      U NHL se také u nás používá většinou název měst, i když v Americe jsou kluby spíše známé podle jejich "přezdívek"...

      Tudíž když napíšu na web Slavie: Hrajeme dohrávku s Olomoucí, tak je jasné, že hrajeme se Sigmou Olomouc a ne s Dynamitem Olomouc, Tatranem Olomouc, Viktorií Olomouc a já nevím ještě co, tudíž je tvá poznámka naprosto zcestná...

    • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

      slaviator     před 11 lety 05.08.2013 13:48 |  
      0 0

      Souhlasím, každopádně víc než toto mi vadí snaha říkat zažitá česky pojmenovaná jména v originále. Třeba nedávno jsem v nějakém TV utkání slyšel, že "hráči Mainzu". Ano, město se jmenuje Mainz, česky Mohuč, ale je patvar skloňovat cizí jména v originálním znění. Čeština je bohatý jazyk, pokud existuje pro London český ekvivalent Londýn, pro Paris Paříž, pro Mainz Mohuč, pro Sankt-Petěrburg Petrohrad apod, tak je myslím lepší používat české ekvivalenty. Němci taky neříkají Most, ale Brüx, ne Üstí nad Labem, ale Aussig.

      • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

        Barra     před 11 lety 05.08.2013 14:13 |  
        0 0

        Tak já zase zírám nad tím, jak se v češtině zkomolují příjmení cizích žen a jak Češi mají zapotřebí to zčeštit. Abych zůstal u tenisu: Heninová, Clijstersová, Williamsová, Capriatiová, Arantxa Sánchezová Vicariová, a perly jako Evonne Goolagongová a jiné Li Na která se asi ke svému údivu jmenuje Nanová. A pro každou jistotu se udělá z Anna Kurnikova ´Kurnikovová´. Že Paris je Paříž a Kopenhagen ´Kodaň´ beru, ale něco co je tak specifické a vlastní jako příjmení se snažit přizpůsobit češtině, to mi nějak nejde. Ještě že s poslední naštěstí neudělali Anička Kurnikovová. Pletu se, nebo je čeština jediný jazyk na světě kde se tak děje?

        • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

          Alanor (admin)     před 11 lety 05.08.2013 14:16 |  
          0 0

          Nanovou opravdu nenajdeš ani v Čechách.

        • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

          quelhar (admin)     před 11 lety 05.08.2013 14:18 |  
          0 0

          Myslim, ze minimalne v Lotyssku si taky jmena prizpusobuji svemu jazyku.

          Osobne na prechylovani cizich jmen vyhraneny nazor nemam, oboji ma sve pro a proti.

          • Litva to samé

            Maeden (přítel SN)     před 11 lety 05.08.2013 14:28 |  
            0 1

            Dokonce přidávají i k cizím mužským jménům koncovku -s, zřejmě by jinak nebylo jasné, že se jedná o jméno.
            Ještě mám někde fotku plakátu v knihkupectví, pod brýlatým čarujícím děckem bylo napsáno "Harris Potteris" :)

            • Re: Litva to samé

              Alanor (admin)     před 11 lety 05.08.2013 14:30 |  
              0 0

              Je to tak, teď psali v Rize o Jaroslavsovi Šihavijsovi, když hráli proti Liberci. :)

          • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

            Matlafous     před 11 lety 05.08.2013 15:04 |  
            0 0

            Norština v souvislosti s názvem měst používá jazyk státu, ve kterém město leží. Tzn.: Žádná Prag, nýbrž norsky je české hlavní město Praha apod.

        • Jo to je úlet

          Maeden (přítel SN)     před 11 lety 05.08.2013 14:26 |  
          0 1

          Li Na už snad nikdo nepřechyluje, ale absolutně nechápu, proč je Karolína Peake a Angela Merkelová? Dokonce Slovenka, která používá nepřechýlené příjmení, zkomolena nebude, ale Maďarka ano.
          Problém je samozřejmě v tom, že čeština pádem nahrazuje předložku a nepřechýlené jméno se nedá skloňovat viz "Peake navrhla Merkel setkání" - není jasné, kdo komu navrhoval.
          Osobně bych to vyřešil tak, že v prvním pádě bych nepřechyloval, v ostatních ano. Jenže to je moc jednoduché a elegantní, jazykový purista to nepřijme a rádobysvětácký Emeričan z Vysočan taky ne.

          • Re: Jo to je úlet

            slaviator     před 11 lety 05.08.2013 14:35 |  
            0 0

            Nebo Emma Smetana a další.
            Je to paradox. Češka si může zvolit nepřechýlené příjmení, zatímco cizí jména se přechylují. Takže Karolína Peake má tchýni, která se jmenuje dle pravidel Peaková...

            • Re: Jo to je úlet

              Barra     před 11 lety 05.08.2013 14:43 |  
              0 0

              To mě tedy ani nenapadlo, ale máš pravdu.

              A kde je tedy ta logika?! :-)

              • Re: Jo to je úlet

                slaviator     před 11 lety 05.08.2013 14:47 |  
                0 0

                Podle http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=700 je to proto, že "Český slovosled není natolik gramatikalizovaný, aby mohl bez pomoci přípon a koncovek signalizovat větněčlenské vztahy."

                Ale existuje určitý okruh příjmení cizinek, která dle tradice zpravidla nepřechylujeme a neskloňujeme (např. Edith Piaf, Marilyn Monroe, Nastasja Kinski), ale u takových je obvykle nedorozuměním zabráněno jedinečností a známostí nositelky. Konkrétních případů takových jmen je samozřejmě víc, např. Gina Lollobrigida, nikoli Lollobrigidová.

                Ne nadarmo se říká, že čeština patří se všemi svými pravidly mezi nejtěžší jazyky na světě.

            • Re: Jo to je úlet

              Thorklaer (přítel SN)     před 11 lety 05.08.2013 14:44 |  
              0 0

              ta se narodila ve Francii, to bych chápal.

              Ale je tam myslím, ještě nějaká Svoboda, Robinson, to už mi přijde na palici. Má čeké občanství? Tak by měla mít přechýlení, tady ty americký pakárny nechápy.

              Na druhou stranu, občas je předchylování skutečně blbost, viz ta Li Na. K cizinkám chce přistupovat individuálně a citlivě, ale Češky by to měly mít.

              • Re: Jo to je úlet

                slaviator     před 11 lety 05.08.2013 14:52 |  
                0 0

                Bacha, E.S. narodila se v Praze. V Paříži žila jako malá, ale místo narození má Prahu.

                Každopádně víceméně je to tak, že pokud je to cizinka a je známá herečka/zpěvačka/sportovkyně, tak se obecně nepřechyluje, prtože je zřejmé, že je to žena (pokud se nejedná zrovnao Caster Semenya(ovou)...) Pokud není dostatečně známá, mělo by se použít přechýlení.

                • Re: Jo to je úlet

                  Thorklaer (přítel SN)     před 11 lety 05.08.2013 15:09 |  
                  0 0

                  vida, to jsem netušil, dík za upřesnění:)

        • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

          slaviator     před 11 lety 05.08.2013 14:33 |  
          0 0

          Taková jsou holt pravidla českého pravopisu, ale není jediná - dělá to třeba i ruština. V ruštině se při tvoření ženských příjmení od mužských připojuje pouze přípona -a, jsou tedy v uvedených případech zakončena na -ova, -eva, -ina (např. Titova, Nikolajeva, Gagarina, Anna Karenina).

          Každopádně "vtipné" je, když se přechýlí již přechýlené jméno - třeba z té ruštiny. Nikolajev je chlap, jeho manželka/dcera Nikolajeva a v češtině se to "přechýlí" jako Nikolajevová...

        • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

          slaviator     před 11 lety 05.08.2013 14:44 |  
          0 0

          Jinak koukám, že z evropských jazyků přechyluje kromě češtiny a slovenštiny ještě litevština, lotyšština, polština, ruština.

          Jinak perlička: v Maďarsku si ženy ještě nedávno osvojovaly křestní jména svých mužů. Naopak nevěsty ve Španělsku či v Austrálii si automaticky ponechávají svá rodná příjmení.

          • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

            Thorklaer (přítel SN)     před 11 lety 05.08.2013 14:51 |  
            0 0

            a myslím, že ve Švédku si chlapy berou příjmení žen, alespoň mi to říkal náš švédský kolega, který se rozváděl a vracel si své původní příjmení.

            • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

              slaviator     před 11 lety 05.08.2013 14:53 |  
              0 0

              Tam je vše jinak. Mám pocit, že snad ve Švédsku mají jako v jediném státu na světě dokonce ženy vyšší průměrný plat než chlapi?

          • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

            Ferguss     před 11 lety 05.08.2013 15:19 |  
            0 0

            Na Islandu je to tak, že příjmení je tvořeno křestním jménem otce a koncovkou buď -sonn (syn) nebo -dóttir (dcera). Třeba Bjork Gudmundsdottir (Gudmundova dcera). Tím pádem mají pokrevní sourozenci rozdílná příjmení.

        • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

          Eluin (přítel SN)     před 11 lety 05.08.2013 15:15 |  
          0 0

          A co teprve taková srbstina...:). Ta piše cizí jména přesně tak, jak je "slyší".

          • Re: S Olomoucí?Se SIGMOU!

            Ferguss     před 11 lety 05.08.2013 15:20 |  
            0 0

            To má ruština u anglických slov, nejen jmen.

      • Problém je, že to neví sám komentátor

        Maeden (přítel SN)     před 11 lety 05.08.2013 14:14 |  
        0 1

        A kdyby věděl, 80 % diváků bude kroutit hlavama - Štýrský Hradec vs. Řezno? Voni nedávaj Graz proti Regensburgu?
        Na tohle čumím i já jako puk: http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_ eských_exonym_pro_německá_toponyma
        Děvín=Magdeburg nebo Brod nad Lesy=Furth im Wald? :) wtf

        • Re: Problém je, že to neví sám komentátor

          slaviator     před 11 lety 05.08.2013 14:39 |  
          0 0

          Magdeburg není zažitý jako Děvín, ale "musíme jet z Münchenu nebo Nürnbergu přes Paris a pak Channel Tunnelem do Folkestonu a přes London do Glasgowu" je fakt patvar...

          • Re: Problém je, že to neví sám komentátor

            Maeden (přítel SN)     před 11 lety 05.08.2013 14:57 |  
            0 1

            Děvín je úlet a München jsem od Čecha neslyšel, ale Saská Kamenice dneska taky málokomu něco řekne. To spíš Karl-Marx-Stadt.
            Jinak je vlastně kuriózní, že se říkalo Karel Marx a Bedřich Engels, asi aby soudruzi dali najevo, že to nebyli žádní zlí Němčouři, přitom Marx měl k Čechům podobně vřelý vztah jako Hitler.
            A ještě další paradox: královna Alžběta, princové Charles, William, Henry, až někdo z nich bude na trůně, bude to potom Karel, Vilém, Jindřich?
            Tím bych skončil lingvistický koutek a začal se věnovat fotbalu. :)

            • Re: Problém je, že to neví sám komentátor

              Bombadil     před 11 lety 05.08.2013 15:08 |  
              0 0

              Jen pokračujte, mě to baví číst. :)

            • Re: Problém je, že to neví sám komentátor

              slaviator     před 11 lety 05.08.2013 15:16 |  
              0 0

              Tak každopádně, beztak musím vyjíždím na zápas už.. :)

          • Re: Problém je, že to neví sám komentátor

            jarodo57     před 11 lety 05.08.2013 15:17 |  
            0 0

            A pak poletíme do Nového Jorku

  12. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    Jiri1     před 11 lety 05.08.2013 15:14 |  
    0 0

    Tak Rajnoch podepsal 2 Tureckou ligu.........

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      Eluin (přítel SN)     před 11 lety 05.08.2013 15:23 |  
      0 0

      Ano, to se dalo čekat, koneckonců po těch výrocích o Spartě...

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      Matlafous     před 11 lety 05.08.2013 15:28 |  
      0 0

      Někde si na kafíčko a marlborky musí vydělat... A jsem docela rád, že to není ve Slavii.

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      Petr9608     před 11 lety 05.08.2013 16:29 |  
      0 0

      Každopádně celkem ostuda, že nejsme schopni bejt atraktivnější jak 2. turecká. Snad víc jak 10 000 Eur na měsíc by mu tam nedali....

      • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

        Jiri1     před 11 lety 05.08.2013 16:42 |  
        0 0

        Tohle je tezky, 300 litru mesicne nebere ve Slavii mesicne asi zadny hrac, no a zkuste v teto situaci prijit a nekomu tu castku priklepnout, stane se Vam neco podobneho jako se Skacelem, nebude to sekat v kabine dobrotu
        Sam jsem ze Slavie hodne mimo, kolegove tady pisou, jak GR jasne a briskne formuluje sva stanoviska , jak je konkretni oproti Kusemu pri setkanich na pratelich Slavie.
        Nevim zatim mi to cele prijde spise jako cekani na neco , ale na co.......

  13. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    zeleznik2     před 11 lety 05.08.2013 16:37 |  
    0 0

    Věřím tomu, že kluci dnes vyhrají, ikdyž je tu jedno velké "ALE" nesmíme udělat žádnou chybu vzadu jako to bylo v minulých dvou zápasech. Tipuji výsledek 2-1 góly Kisel a Mičola. Jsem zvědavý koho pošle trenér do útoku, že by Škutka?anebo hra na dva útočníky?Fenin a Škutka?a stáhnutí někoho z dvojice Zmrhal - Juhar, uvidíme. Pokud to dneska nezlomíme, tak v pátek na Dukle určitě ne a budeme muset čekat až na 5 kolo.

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      judy     před 11 lety 05.08.2013 17:09 |  
      0 0

      Mičola je zraněn... a bude místo něj hrát Koreš, to sem tedy zvědav.

      • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

        zeleznik2     před 11 lety 05.08.2013 17:37 |  
        0 0

        Taky jsem to teďka četl, ten Tomáš, ale má smůlu, vždy, když se chytne tak zranění...., Koreš fakt nevím, jeden zápas ok, pak zase hrůza, tak to vidím opravdu na ten kříž 1:1

  14. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    edenian     před 11 lety 05.08.2013 17:32 |  
    0 0

    Tak ja jdu na to. A jestli tam nebudu mit v utoku Skutku, tak to ode me Petrous schyta hned jak se vratim.

    • Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

      zeleznik2     před 11 lety 05.08.2013 17:46 |  
      0 0

      Je tam Fenin, tak jsem zvědavý, co bude....

  15. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    zeleznik2     před 11 lety 05.08.2013 17:43 |  
    0 0

    Slavia nastoupí v této sestavě: Černý - Nitrianský, Bortel, Petrák, Čonka - Gecov, Zmrhal - Koreš, Kisel, Juhar - Fenin.
    Náhradníci: Rakovan, Kolařík, Štěpán, Škutka, Hurka, Škoda, Dostál.

    Tak hra na jednoho útočníka a místo Mičoli Koreš, čekal jsem spíše Štěpána a hru na dva hroty.

  16. Re: Pondělní dohrávka se odehraje s Olomoucí

    Kuliss9     před 11 lety 05.08.2013 18:13 |  
    0 0

    Radek Černý právě napravil svou chybu z minulého zápasu i s úroky :)