Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Chance liga

Statistické okénko - 1. kolo

Prokletí prvních zápasů sezóny i zápasů s Baníkem Ostrava stále trvá. Slávisté se opět nedokázali srovnat s rolí favorita a nechali v Edenu ležet na hřišti dva body. V článku se zamyslíme nad pěti důvody této bolestné ztráty.

Přiznejme si to na rovinu, o moc lehčí zápas na začátek sezóny Slavia ani mít nemohla. Baník je už dobré dva roky ve velké krizi a je jen stínem klubu, který hrál o poháry ještě před pěti lety. Jeho tým oproti závěru sezóny oslabil odchod Milana Baroše a nový trenér Svědík neměl příliš času vtisknout Baníku nějakou tvář. V minulé sezóně Baník prohrál venku deset z patnácti zápasů a není žádný důvod si myslet, že by to letos mělo být výrazně lepší. Přesto si z Edenu odvezl bod, což nelze hodnotit jinak, než jako obrovské selhání Slavie, která nevyhrála první zápas sezóny už pošesté v řadě. Čtyřikrát z toho remizovala. Ještě hůř je na tom Slavia v bilanci zápasů s Baníkem. Už poosmé v řadě totiž Ostrava brala proti Slavii alespoň bod, z těch osmi zápasů bylo pět remíz a tři porážky. Poslední výhra nad Baníkem je z podzimu 2009 (3:1, branky SKS 2x Hloušek, Grajciar).

Kde hledat příčiny dalšího selhání proti slabému soupeři? Osobně vidím pět důvodů, podívejme se na ně chronologicky. Prvním a zdaleka největším z nich je prospaná první půle. Bohužel to není zdaleka poprvé, kdy Slavia prospí značnou část zápasu za stavu 0:0. Baník nebyl za celý první poločas pod větším tlakem, v klidu bránil a přestože si často vystačil jen z odkopy na polovinu Slavie, nemusel se bát, že Slavia ohrozí Bártovu bránu. Sešívaní zabrali až ve druhé půli a najednou si byli schopni vytvořit více než pět hodně solidních příležitostí ke skórování. Kdyby byli ve větším tlaku od první minuty, mohl zápas dopadnout úplně jinak. Druhým důvodem, proč zápas skončil remízou, je lokální slepota sudího Patáka, který neodpískal stoprocentní penaltový faul Lukeše na Mičolu. To uznal (byť s viditelným sebezapřením) dokonce i samozvaný pravidlový "expert" Novy Robert Henn - a to už je hodně co říct, protože ten je jinak hromadu dalších faulů schopný hodnotit jako čisté zákroky. Kdyby Slavia v 53. minutě kopala penaltu, kterou kopat měla, mohlo být vše jinak. Patákovi však jeho kiks zřejmě projde, média totiž daleko víc řeší neodpískané penalty v Plzni a v Jihlavě (které na výsledek vliv neměly) a situaci v Edenu úspěšně ignorují. Třetím důvodem je obrovský kiks při inkasované brance. Samozřejmě mám na mysli špatný zákrok Čontofalského, o kterém již bylo napsáno dost. Je však stejně velkou chybou, že slávisté v poli vůbec nechali Kukece z nebezpečné pozice vystřelit, přitom jistě věděli, že Kukec je snad jediným hráčem Baníku, od kterého hrozí zpoza vápna nebezpečí. Naštěstí Mičola brzy vyrovnal a zdálo se, že Slavia bude půl hodiny tlačit a zápas ještě otočí. Když však měl tlak kulminovat, zhasla světla a máme tu tak čtvrtý důvod. Přestávka jistě Baníku pomohla si trochu odpočinout a znovu se zorganizovat. Slavia sice po návratu na hřiště nadále tlačila, myslím si však, že bez vynucené pauzy by její tlak byl účinnější. Posledním důvodem nevýhry je pak mizerná produktivita. Slavia si totiž za poslední čtvrthodinu připravila minimálně čtyři velmi dobré situace ke vstřelení vítězné branky, ovšem obrana Baníku dokázala hodně střel zablokovat, jiné šly těsně vedle a pokud něco prošlo na Bártu, byly to střely do středu branky, které Bárta na rozdíl od Čontofalského na druhé straně všechny jistě pokryl. V Liberci čeká za týden na Slavii úplně jiná zkouška, zřejmě to bude tentokrát ona, která bude v zápasu tahat za kratší konec, minimálně co se týká držení míče. Uvidíme, jak si s tím slávisté poradí.

Největší favorité ligy nezaváhali. Plzeň porazila Bohemians 5:0, Sparta zvítězila v Jihlavě 4:1. Oba zápasy měly dost společného, favorité se na výhry nijak nenadřeli, protože obrany jejich soupeřů rozhodně neměly ligové parametry. V dresu Jihlavy si nepřipsal Jan Mikula ani minutu, zůstal jen na lavičce náhradníků. Díky výkonu obrany Jihlavy by se na hřiště ale možná mohl dostat v příštích kolech. Sparta vyhrála za posledních pět let teprve druhý úvodní zápas ligy, Plzeň třetí.

Nejcennější výsledek veze z Olomouce Liberec, který na hřišti tradičně ambiciózního týmu dokázal zvítězit 2:1 a navázal tak na výborné jaro. Liberec má v lize v roce 2013 bilanci 12-2-1, doma pak 7-1-0. Je tak jasné, že na Slavii nečeká nic lehkého, ale třeba právě toto červenobílým pomůže. Olomouc nevyhrála úvodní zápas sezóny počtvrté v řadě.

Výhru v prvním kole slaví také Teplice, které porazily Slovácko 3:2 a významně těžily z práce exotických posil z posledních dvou přestupních období, dvě branky vstřelil Litsingi, třetí branku přidal svým pozadím Jindráček. Slovácko v závěru dotahovalo, ale vyrovnat už nestihlo. Připomeňme však zkušenost z minulé sezóny, tehdy Teplice také vyhrály první zápas (1:0 proti Boleslavi), aby pak osm zápasů v řadě nevyhrály a propadly se až na dno tabulky. Slovácko poslední dvě sezóny zahájilo třemi porážkami v řadě a má tak nakročeno k "hattricku".

Na závěr tu máme tři domácí zklamání. Dukla poněkud překvapivě nedokázala porazit nováčka ze Znojma a přes poločasové vedení jen remizovala 1:1. Mladá Boleslav po stejném výsledku ztratila dva body s Příbramí a opět ukázala, že přes velmi silný kádr může mít problémy pravidelně bodovat naplno. Spolu se závěrem minulé sezóny je to již osmý zápas Boleslavi v řadě, ve kterém nedokázala zvítězit.

A nakonec podobné zklamání i v případě Jablonce, který doma nedokázal vstřelit branku Brnu, tedy týmu s nejhorší obranou minulé sezóny. Opět je tak na místě otázka, jak se Jablonec vypořádá s absencí Lafaty, který severočeský tým dlouhé roky brankově táhl. Michal Hubník totiž nevypadá jako adekvátní náhrada.

Komentáře (80)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Statistické okénko - 1. kolo

    lassiter     před 11 lety 22.07.2013 20:09 |  
    0 0

    v Jihlavě nezvítězila Slavia ale někdo úplně jiný ;-)

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      quelhar (admin)     před 11 lety 22.07.2013 20:29 |  
      0 0

      Dik... Chtel jsem predpovedet budoucnost ;o)

  2. Re: Statistické okénko - 1. kolo

    smolda21     před 11 lety 22.07.2013 21:21 |  
    0 0

    a máme po Plzni druhou největší návštěvu v 1. kole 7575 diváků,lépe na tom bude letos asi jen Sparta s Plzní

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      RaDDa521     před 11 lety 22.07.2013 21:27 |  
      0 0

      Návštěva je to slabá a Baník může mít ty návštěvy taky o něco vyšší, než my. Potom už tam není nikdo, kde by mohlo chodit víc diváků, ale bohužel se obávám, že tahle návštěva byla jedna z těch lepších, další kola to bude horší.

  3. Re: Statistické okénko - 1. kolo

    Betynka58     před 11 lety 22.07.2013 21:29 |  
    0 0

    Právě ve světle dalších výsledků, když hned polovina zápasů skončila remízou na hřišti velkého favorita, bych byl vzhledem k tomu, že se jednalo o úvodní kolo, ke Slavii celkem shovívavý. Z oněch pěti důvodů páteční nevýhry bych ovšem vynechal dva - neodpískaný penaltový faul Lukeše na Mičolu a zhasnutí světel. Je sice asi fakt, že první gól by Slavii posadil na koně a pravděpodobně by zbytek utkání zvládla, ale šancí na vstřelení rozhodujícího gólu měla i tak dost, navíc nejsem přesvědčen , že by její tlak byl větší, kdyby světla nezhasla. Hlavní byly dle mého názoru první a poslední důvod, tedy prospaná první půle a nízká produktivita, Čontyho minela byla sice do nebe volající, ale u něj holt s něčím takovým čas od času člověk musí počítat. Nicméně základní příkaz teď zní - neprohrát v Liberci je nutnost!

  4. Re: Statistické okénko - 1. kolo

    Borris     před 11 lety 22.07.2013 22:44 |  
    0 0

    mimo téma. Jen tak pro zajímavost, jel jsem se dnes mrknout na Bolku proti Příbrami. A musím teda říct že mě Bolka zrovna nepřesvědčila. V první půli sice byli lepší, ale v té druhé uplně vyklidili pole a Příbram řekl bych celkem po zásluze vyrovnala. Bylo šílené horko a bylo to celkem vidět i na upadajícím nasazení hráčů. Ale nemůžu si pomoct, já v tom že Bolka přestala hrát aktivně vidím prostě Mináře. Ten člověk vůbec není trenér a když jsem loni viděl jaký destruktivní fotbal pod ním Bolka hrála, tak jsem o tom i přesvědčený. Bolka má velmi fotbalový mančaft, ale pod Minářem to neuplatněj. Každopádně v druhé půli mě osobně a myslím že nejen mě, bavil nejvíc Švancara :-) to je fakt kousek :-) Neustále ho bylo plné hříště a to jak fotbalově, tak nepřestávajícím hecováním a gestama. Fanoučci Bolky na něj stále něco křičeli, ale on se jen pobaveně šklebil nebo jim zatleskal. A když asi pět minut po tom svém gólu u střídaček pil z flašky, tak když odbíhal zpět na hřiště tak zakřičel na tu plnou tribunu Boleslaváku "To byl góleček co?" :-D prostě šoumen :-) a góleček to opravdu pěkný byl, doufám že se díval především Škoďák, aby viděl jak se má zachovávat chladná hlava v zakončení. Až Švanci skončí s fotbalem, tak pro naší ligu to bude veliká škoda a mě osobně bude chybět. Jinak výsledná plichta i výkon Bolky je pro nás dobrý. Není proč se jich bát a aspoň stejně jako my ztratili. Tak to jen tak kdyby to někoho zajímalo, pár perliček z Bolky.

    Jinak plichta s Baníkem mě ještě stále nepřestala štvát. Navíc když vidím že se urodili až 3 plichty, je o to větší škoda že jsme nevyhráli! Holt ztracené body musíme urvat hned v Liberci. A nevidím důvod proč by se to nemohlo podařit. Radkovi místo Čonta rozhodně věřím. Ten se z toho nepodělá a právě proto přišel. Zvládne to bez problému. Pak už jen Škutku místo Škody a jinak bych to nechal jako proti Baníku. Jen s tou vyjímkou, že musíme hrát aktivně už od začátku. A ne jako proti Baníku kdy jsme první půli zbytečně promrhali.

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      Nosorozec     před 11 lety 22.07.2013 23:04 |  
      0 0

      Švancara je borec. :) Není to sice útočník, kterej by dal 15 gólů za sezonu, ale dokáže pobavit tribuny a i osobně je s ním sranda. Lidí jako je on by mělo bejt ve fotbale víc! :)

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        Borris     před 11 lety 23.07.2013 00:25 |  
        0 0

        svatá pravda :-)

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        bongor     před 11 lety 23.07.2013 05:44 |  
        0 0

        To je pravda,Švanci je i sympaťák.

  5. Re: Baník, Liberec

    Almik     před 11 lety 23.07.2013 01:15 |  
    0 0

    K baníku, myslím, že jim trenér Petrouš o přestávce pěkně vyčinil. Škoda těch světel a neproměnování šancí - V Liberci je pro mě Slávia favoritem: Liberec hraje v úterý proti rize, Liberec nemá Štajnera, Slávia lépe kombinuje a má více šancí - Liberec je efektivnější (Pro srovnání: Liberec byl v Olomouci mnohem horším týmem, ale byl efektivní - Slávia byla v Olomouci daleko lepší, ale nebyla dost efektivní = Chyby Čontyho - To nám ted nehrozí (Radek Černý))

    • Re: Baník, Liberec

      Edwardtheiron     před 11 lety 23.07.2013 06:49 |  
      0 0

      No, já nevím, jestli opravdu nehrozí, že Radek Černý nebude dělat chyby. Neznám gólmana, který by čas od času nevyvedl podobnou minelu jako Čonty.

      • Re: Baník, Liberec

        no-nick     před 11 lety 23.07.2013 07:41 |  
        0 0

        Dodnes mám před očima náš gól proti Spurs:-)

    • Re: Baník, Liberec

      mirros     před 11 lety 23.07.2013 07:34 |  
      0 0

      Liberec nehraje v uterý

      • Re: Baník, Liberec

        Barra     před 11 lety 23.07.2013 08:12 |  
        0 0

        Tak až ve čtvrtek, a tím lépe pro nás.

        • Re: Baník, Liberec

          Sokrates55 (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 08:40 |  
          0 0

          Dobré ráno přeji Vám všem,
          právě jsi doplnil Barro to, co jsem chtěl napsat. Jen jsem chtěl ještě říci Mirrosovi, že nejsem zase tak velký pesimista. Já si dokonce myslí, že v Liberci příjemně překvapíme a že výkon našich kluků bude už od začátku zápasu na plný pecky. O tom ostatně píše Quelhar v úvodním článku této disputace. Chyba Čontofalského byla celá divná, míč se mu tam nějak zaplácal pod rukama, jako by nebyl úplně připravený. Ale podsouvat mu nic nechci a ani nepřeju to zranění...... Pokud je to poctivý hráč a já věřím, že ano, přeci nejlepší odpovědí by bylo právě dobře zachytat proti silnému Liberci. To si myslím. Pevně doufám, Radek Černý svou úlohu zvládne, bude sice pod tlakem, protože to od něj čeká v podstatě celá slávistická obec, ale on si s tím snad poradí po svém. On naoko vypadá jako "flegmatik", ale určitě bude chtít sám dokázat, že to pořád "umí". Quehar psal o tom, že rozhodčí Paták byl raněn lokální slepotou. Už jsem zde na jiném místě uváděl, proč u mne pan Paták jako rozhodčí přestal existovat. Já se dopustím úvahy o tom, že to není žádná lokální slepota, ale naprosto úmyslné poškození Slávie a to dokonce se samolibým úsměvem, který jsem viděl na jeho tváři a ten pokračoval i chvíli, kdy dával za nic žlutou kartu našemu hráči (tuším Zmrhalovi). Ale je to můj názor a nemusíte se mnou souhlasit. Doufám Mirrosi, že se na mě nezlobíš kvůli té disputaci okolo zdraví hráče Dobrotky. Já Tě považuji za velkého fandu Slávie a také odborníka. Mrzelo by mě, kdyby bylo naše povídání a třeba názorový nesoulad předmětem nějakého zanevření. To bych si opravdu nepřál už jen proto, že Tvé příspěvku čtu velmi rád.
          Sokrates55

          • Re: Baník, Liberec

            bongor     před 11 lety 23.07.2013 08:51 |  
            0 0

            Ahoj Sokrate,proti Liberci budeme hrát naplno,tomu věřím.To souvisí s tím o čem píšu už několik let,že prostě máme v sobě takové určité
            pohrdání slabšími týmy a že by bylo pod důstojnost,makat naplno proti outsiderům.Tím Libe určitě není,takže není žádná ostuda ,jezdit proti nim po zadku.Otázkou však je,jak si poradí naše ne zcela konzolidovaná obrana,respektive její střed.Mám obavu,abychom po tomhle zápase konečně nemuseli začít shánět nějakého volného středního obránce.

            • Re: Baník, Liberec

              Eluin (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 13:05 |  
              0 0

              Já věřím skoro v každém zápase ve výhru, nejinak tomu bude i pod Ještědem.
              Z druhého poločasu jsem si odnesl dobrý dojem, tak snad kluci budou pokračovat tam, kde skončili (a nemám teď na mysli spálené šance:)).

  6. Re: Statistické okénko - 1. kolo

    klimi     před 11 lety 23.07.2013 10:30 |  
    0 0

    Tak dneska jsem se v klidu kouknul na záznam a musím konstatovat toto:

    Petrák odehrál opravdu slušné utkání, i když je pravda, že ho Baníkovci moc neprověřili. Při gólu se sice nechal lacino obejít, ale bylo to někde na 30 metrech od brány, prostě jeho viny na gólu je tak 1%.
    Zmrhal byl jasně lepší než Kisel, snažil se tvořit, nebál se hrát, byl vidět a málo kazil.
    Naopak Kisel byl tragický, veškeré nahrávky mířily k soupeřům, střely trefovaly prvního hráče. Na to, že by měl být tahoun, tak utkání vůbec nezvládl.
    O Škodovi není třeba mluvit, to snad viděl každý.

    Jak po zápase pravil jeden starší pán v TESCU: "Bylo by ideální hrát na dva útočníky"...

    ...nebo alespoň dát na hřiště Fenina se Škutkou. I kdyby měl Fenin hrát.

    Pro mě na Libe takto:
    Černý-Nitri,Petrák,Bortel,Čonka-Mičola,Gecov,Zmrhal,Juhar-Fenin(-)Škutka

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      mirros     před 11 lety 23.07.2013 11:02 |  
      0 0

      díval jsem se taky a potvrdilo se mi, že Gecov je pro mne zklamání..psal jsem to když už hrál za Liberec a všichni tu brečeli za jeho odchodem..hrozně alibistický výkon...všechny přihrávky dozadu a do strany

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        klimi     před 11 lety 23.07.2013 11:34 |  
        0 0

        Je pravda, že Gecov kreativitou moc neoplývá, ale Petrák na tom byl na DZ úplně stejně.

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          Slawek     před 11 lety 23.07.2013 15:03 |  
          0 0

          Chce to změnit ten přihlouplý systém 4-1-4-1, protože to Slavie nikdy hrát neuměla. Bez druhého útočníka to nikdy dobře nefungovalo. A pokud hráči toto rozestavění striktně dodržují, je to pochopitelně tragedie.

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        no-nick     před 11 lety 23.07.2013 16:23 |  
        0 0

        Neřekl bych, že si Gecov vedl tak špatně jak píšeš, naopak. Vzhledem k tomu, co je jeho úkolem na hřišti. Těžko bude naš DZ tvořit hru, od toho jsou tam dva další střední zaloznici. Mě naopak Gecov baví, umí pribrousit, směrem dozadu je ho plný hřiště, směrem dopředu od něj očekávám, že odevzdá balón našim kreativnim hráčům, ne soupeři.

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      petrjir     před 11 lety 23.07.2013 11:25 |  
      0 0

      Kisela si podle mě nedovolí odstavit, nehledě na to, že se mu nepovedl pouze jeden zápas. Nedělal bych z toho nějakou vědu. Spíš si myslím, že Mičola by měl sedět. Je to takový dobrý žolík, ale na základ zatím podle mě nemá. A být trenérem, apeloval bych na to, aby se Zmrhal nebál přihrát, i za cenu ztráty míče, riskantní kolmou přihrávku dopředu.

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        lassiter     před 11 lety 23.07.2013 12:23 |  
        0 0

        Riskantní kolmou přihrávku dopředu může dát, když to má nějaký smysl, což je zpravidla tehdy, když se mu někdo rozhodne hnout. Takže bych spíš apeloval na ostatní hráče, aby v tomhle byli aktivnější. Jednou zkusil Čonka a jednou Štěpán nečekaně naběhnout a Zmrhal to viděl a dával jim to tam, bohužel krátký, jinak by šel Štěpán sám na bránu.

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          Barra     před 11 lety 23.07.2013 12:41 |  
          0 0

          A právě na rychlonožku Vojtěcha Štepána se strašně těším, myslím že z něho budeme mít velkou radost. Ofenzivně laděný, umí přihrávat.

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        mirros     před 11 lety 23.07.2013 13:58 |  
        0 0

        Kisel je schopen dát gol a vy by jste ho vyměnili? Za koho? On riskuje, zkouší rychle nečekaně přihrát a ne vždy to vyjde...

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          petrjir     před 11 lety 23.07.2013 14:11 |  
          0 0

          Dle řazení to byl nejspíš komentář na mě. Já jsem naopak psal, že z jednoho nepovedeného Kiselova zápasu bych vědu nedělal.

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          1rytir     před 11 lety 23.07.2013 14:22 |  
          0 0

          Možná, ale už proti Mostu a teď proti Baníku mu to nevycházelo snad vůbec. Zkusil bych tam Fenina

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        Slawek     před 11 lety 23.07.2013 15:07 |  
        0 0

        Tak hraje Kisel už celou řadu zápasů. Hraje na sebe a nepřihraje. A když to zkusí, tak je to nepřesné. Měl by v zápase uvolňovat častěji místo Hurkovi. Jeho post bude snad v té kanceláři.

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      Matlafous     před 11 lety 23.07.2013 12:44 |  
      0 0

      Kde lze vidět záznam?

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        klimi     před 11 lety 23.07.2013 13:05 |  
        0 0

        Dávali to na Fandovi.

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        fredydj (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 20:21 |  
        0 0

        mám to na uložto, pokud chceš ozvi se :)

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          Matlafous     před 11 lety 23.07.2013 20:33 |  
          0 0

          Chci :)) Ozvi se mi prosím na jakub.ferjencik(a)email.cz. Kuju.

          • Re: Statistické okénko - 1. kolo

            fredydj (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 22:18 |  
            0 0

            máš to tam :)

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      bububu (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 14:25 |  
      0 0

      Souhlasím, proti Baníku už byl zoufalejší než Kisel jen škoda. Naproti tomu Fenin ukázal fotbalost a měl by podle mě dostat šanci v základu. Rád bych viděl v Liberci stejnou sestavu jako ty, ale obávám se, že na 90% budem hrát klasicky s Kiselem na podhrotu a Škodou na hrotu :(

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        Barra     před 11 lety 23.07.2013 14:41 |  
        0 0

        Možná přece jen nezapomenout, že Fenin odehrál jen čtvrt hodinky, a přišel na hřiště když Baník byl přehrávaný a tlačen do rohu. Tím nechci zpochybnit jeho výkon, snažil se, byl lepší než v předchozích příležitostech, když dostával svojí šanci, ale měl výhodu oproti jiným hráčům, kteří už něco měli naběháno.

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        mirros     před 11 lety 23.07.2013 15:09 |  
        0 0

        bude hrát Škutka

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          slaviator     před 11 lety 23.07.2013 15:41 |  
          0 0

          nejlepší by bylo, kdyby hrál Dávid místo Škody na hrotu (a vzal si konečně nepodkluzující kopačky....!!!) a Féňa místo Kisela na podhrotu...

          • Re: Statistické okénko - 1. kolo

            1rytir     před 11 lety 23.07.2013 16:47 |  
            0 0

            Moje řeč

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          th     před 11 lety 23.07.2013 17:15 |  
          0 0

          dobrá zpráva

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      Thorklaer (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 16:06 |  
      0 0

      já si myslím, že by hlavně Petrouš měl najít odvahu jakou měl na konci minulé sozony a hráči chuť. Přišlo mi to v útoku mdlé a absolutně jsme ztratili první půli. To by se nemělo opakovat.

      Já bych byl pro výměnu Škutka za Škodu, ale Kisela bych ještě podržel, ale s tím, že jasně uslyší, že to byla slabota a čeká se od něj víc, jinak proti Olomouci sedí.

      Chce to prostě lépe kombinovat, více pohybu a odvahy a proměňovat šance! Když jsem viděl zápasy Plzně a Sparty, tak je nutno uznat, že soupeř neměl valnou kvalitu, ale ofenzivní hráči se dobře pohybovali, nebáli se jeden na jednoho, zabíhali za obranu a nacházely je přihrávky. To Slavii chybí.

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      spojka     před 11 lety 23.07.2013 17:27 |  
      0 0

      Když jsem tu před pár dny vyslovil názor, že by Slavie minimálně doma měla hrát na dva čistokrevné útočníky, byl jsem virtuálně kamenován, že v Evropě tak nikdo nehraje a že nesleduji fotbal (zřejmě většinou dětmi, které hltají jen studia Ligy mistrů, Barcelony, Realy apod., a přitom jim uniká, že na takový systém prostě musí být hráči). Přitom minimálně na Slavii sleduji fotbal naživo přes dvacet let. A po celou tu dobu hrála Slavie na dva útočníky, když někdo přijel hrát s jedním, byla to pro ten tým pomalu ostuda.

      Ono hrát na jednoho čistokrevného útočníka a dvě křídla jde, ale nesměli by to ordinovat "trenéři" jako Rada nebo Petrouš, pro něž je klíčový útočník nekopa Škoda. Věřím, že by Petrouš hrál rád na jednoho útočníka totéž, co hraje třeba Plzeň nebo Sparta, ale asi mu nedochází, že na to nemá hráče a že ty hráče, co má, není ani schopen využít (viz ignorace útočníků na úkor Škody). Pak jsme nuceni sledovat odpornou statickou kopanou z Radových časů, kde se Škoda schovává za obránce, Kisel se toulá po hřišti a Zmrhal je nikde.

      Věřím, že Petrouš si teď nedovolí Škodu nasadit do základu, ale ty dva ztracené body s Baníkem už mu nikdo neodpáře a budou nám chybět (jsem přesvědčen, že hrát od začátku se Škutkou místo toho nefotbalisty, nebo se Škutkou i Feninem), tak by Baník nevydržel.

      S tvojí sestavou na Liberec souhlasím, ale nevěřím tomu, že se Petrouš odváží posadit Kisela. Na to nemá koule.

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        Thorklaer (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 17:44 |  
        0 0

        vidím to podobně, pořád mi i slávistům v mém okolí ta ztráta s Baníkem dost leží v žaludku, podle mě nám ty bodu mohou chybět a je to zbytečná ztráta.

        Také si myslím, že se Škutkou v základu je pravděpodobnější, že bychom ten vítězný gól dali. To je teď ale co by kdyby.

        Petrouš by asi skutečně potřeboval najít vce odvahy. V juniorce se nebál dělat zajímavé změny, které jsme tu kvitovali, divím se, že se v "A" trošku podělal a vůbec neriskuje. To je škoda. Snad se to změní a najde odvahu ke kreativním změnám.

        Osobně si myslím, že to 4-4-1-1 nám pořád moc nejde a je možná až moc závislé na výkonu Kisela. Je na zvážení, zda se nevrátit ke klasickému 4-4-2 se Škutkou a druhým běhavým zataženějším útočníkem - Kisel/Fenin.

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          skors     před 11 lety 23.07.2013 22:32 |  
          0 0

          SOUHLAS Tak se jedině můžem poprat o pohárová místa.Tímto způsobem budem doma neustále remizovat a venku prohrávat.

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          sasky     před 11 lety 24.07.2013 06:43 |  
          0 0

          Škutku bych nasadil taky, nicméně Kisel už se mnohokrát vyplatil, takže bych ho po jednom zápase neodstavoval. Věřím, že se na každého dostane (karty / zranění i trenérské změny). Jinak moc nerozumím jaký je rozdíl mezi 4-4-1-1 a tebou popisovaným systémem "4-4-2 s jedním běhavým zataženějším útočníkem". Ať na to koukám zleva nebo zprava, připadá mi to nachlup stejné. Navíc jak už tu mnohokrát zaznělo - v rozestavení to není.

          • Re: Statistické okénko - 1. kolo

            Thorklaer (přítel SN)     před 11 lety 24.07.2013 06:59 |  
            0 0

            no, v 4-4-1-1 jde spíše o podhrot, ve 4-4-2 jde o zataženého útočníka. ono jde spíš o úkoly, které má ten hráč. Kisel jako podhrot hodně rozděluje míče a snaží se tvořit hru, možná je to z mého pohledu až moc urputné a když je Karol z formy, tak je to trápení celého týmu. Kdežto jako ten zatažený útočník by měl úkoly jen útočníka, ne tvoření hry, to by měl střední záložník. Takže v tom já vidím rozdíl.

            Podle mě rozestavení hraje roli, ale ještě důležitejší je pohyb hráčů.

  7. Re: Statistické okénko - 1. kolo

    slaviator     před 11 lety 23.07.2013 15:44 |  
    0 0

    ...stejně by mě zajímalo, jak se dá na lýtku udělat pěticentimetrová tržná rána prací na zahradě...

    Ale věřím, že to nemusí být výmysl, viz i další kuriozní zranění fotbalistů:
    - Eren Derdiyok šlápl na střep při čištění zubů.
    - Adam Nemec spadl z višně.
    - Ömer Toprak měl havárii na motokárách a přivodil si silné popáleniny (začala hořet nádrž s benzinem).
    - Lasse Sobiech si nechal přimáčknout nohu lodí k molu.
    - Loganu Baillymu spadla na nohu klimatizace. Výsledek? Zlomená noha.
    - Sir Alex Ferguson ve vzteku v kabině nakopl botu v kabině a trefil Beckhama do hlavy.
    - Markus Pröll zakopl o malou holčičku.
    - Fredi Bobic si vykloubil rameno, když slavil vstřelený gól.
    - Gomez si natrhl sval a ve vzteku bouchnul do lékárničky o kterou si zlomil ruku.
    - Robbie Keane se zase snažil použít ovladač nohou a přeladit si televizi, přetrhl si vazy.
    - Lionel Letizi si skřípl krční nerv, když zvedal ze země kousek Scrabble, který mu upadl.
    - David Seaman léčil zraněné koleno, tak šel na ryby. Při vytahovaní úlovku si vykloubil si rameno.
    - Stefan Kuntz si v roce 1991 na třikrát přetrhal vazy, když vystupoval z týmového autobusu.
    - V roce 1969 při derby Dortmundu se Schalke kousl pořadatelův pes Fridela Rausche do zadku.

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      th     před 11 lety 23.07.2013 16:00 |  
      0 0

      Pokud je člověk šikovný, tak se dá při práci na zahradě přizabít slušně (viz Jak utopit dr. Mráčka, pokud se budeme držet pro fotbal zásadních nohou). :-))

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      Borris     před 11 lety 23.07.2013 16:10 |  
      0 0

      ještě bych k tomu přidal Ria Ferdinanda. Nějakých 8 let zpátky když se doma koukal v leže na telku a pořád ve stejné poloze, tak se pak po nějaké době zvedl že půjde na záchod a natáhl si sval.

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        slaviator     před 11 lety 23.07.2013 16:19 |  
        0 0

        Jo, a nějakej fotbalista před myslím finále MS šláp v koupelně na střep...

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          Matlafous     před 11 lety 23.07.2013 16:41 |  
          0 0

          Nepletu-li se, byl to Santiago Caňizares. Spadl mu v koupelně flakonek s kolínskou, a aby se nerozbil o dlaždičky, chytal ho nártem nohy a střep mu přeřízl šlachu... Přišel o celé MS.

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      martyni (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 16:15 |  
      0 0

      ze by si ji vytal sekyrou?:))) ale na lytko, to vypada krkolomne.. ledaze by mu ji zezadu vytala manzelka..:)))

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        martyni (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 16:15 |  
        0 0

        kazdopadne velikost sekyry by mohla odpovidat..:))

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          th     před 11 lety 23.07.2013 17:11 |  
          0 0

          Kdo někdy třeba vydobýval pařez nějakého většího ovocného stromu na zahradě, tak ví, že seknout se sekyrou do vlastní nohy nemusí být úplně nemožné. :-)

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        slaviator     před 11 lety 23.07.2013 16:20 |  
        0 0

        spíš přítelkyně, s manželkou se rozvádí/už jsou rozvedení

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        Matlafous     před 11 lety 23.07.2013 16:42 |  
        0 0

        Ono stačí kopnout do plechového profilu. A je to hned. :))

  8. Re: Statistické okénko - 1. kolo

    pes (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 17:11 |  
    0 0

    Chtěl bych jen znovu upozornit, že v dnešním pojetí fotbalu je nejdůležitější kreativita, přehled a technika, což vše začíná již od stoperů. Petrák na svém nezvýklém postu nemůže rozehrát překvapivou a rychlou kombinaci, když mu to nejde ani jako DZ. Bortel dle mého je na tom lépe a snaží se občas i vyvést balón, ale také to není úplně ono. Dobrotka, pokud bude zdráv, je pro tuto roli asi nejplatnější. Dalším na tento post navazujícím hráčem musí být střední záložník a to je dnes velký problém. Jak tady většina z Vás popisuje, tak Kisel to i vzhledem k věku asi nebude a Zmrhal na to dle mého nemá i když se snaží. Tento základní problém s ohledem na finance musí Petrouš řešit někým z mladých - Šimeček, Hurka nebo Hrubý. Pokud se toto nevyřeší, tak naše hra se dle mého může zlepšit v útočné fázi jen částečně, a to výměnou tragického Škody za Škutku a popřípadě Fenina.

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      klimi     před 11 lety 23.07.2013 17:13 |  
      0 0

      Všichni pořád vykřikují cosi o kreativitě, ale když není komu nahrát, tak si ani Xavi neporadí. A chtít v Čechách kreativitu po stoperech mi přijde také trochu přitažené za vlasy.

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        pes (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 17:23 |  
        0 0

        A ty chceš, aby to stoper odkopl z první Pánu Bohu do oken?! Je třeba balón vyvést nebo přihrát, ale na obojí potřebuje techniku a přehled.

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          klimi     před 11 lety 23.07.2013 19:59 |  
          0 0

          Kdo říkal, že ho má odkopnout Pánu Bohu pro oken? Na tvoření a myšlenku je zde někdo jiný, rozhodně ne stopeři. Ukaž mi tým, ve kterém tvoří stopeři hru...

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        Thorklaer (přítel SN)     před 11 lety 23.07.2013 17:35 |  
        0 0

        no, je to určitě i o pohybu spoluhráčů, např. v první půli jak s Mostem, tak Baníkem, si skoro nikdo nenaběhl, neřekl si pohybem o míč. Až jsem si říkal, jestli se nebojí hrát.

        A k těm stoperům - ono to naopak přitažené na vlasy není. Je to naopak ten prvek, který pozvedne tým nad ostatní. Mít jednoho stopera tvořivého jako Plzeň Čišovského a druhého hlavičkáře jako je Procházka, je v dnešním fotbale dost důležité. Kdo to má, tak je o level nad týmy, které maji jen hlavičkáře, kteří odpálí míč nazdař Bůh. Já si hodně slibuji od Dobrotky, ten se jevil jako rozený leader a nebál se hrát. Ale to zdraví.. Obecně ale těch konstruktivních stoperů moc není, to je jasná věc. na druhou stranu je pro tým velká výhoda, když potřebuje vabank útočit, tak hlavičkáře stopere poslat do vápna a toho druhého, konstruktivního nechat jako jakési libero. To jsem několikrát viděl u Plzně a velmi se mi to líbilo. Ale je jasné, že to jde těžko srovnávat, ti hráči jsou pospolu řádu let, nemění se co půlrok trenér, takže ty automatismy jsou na jiné úrovni.

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        spojka     před 11 lety 23.07.2013 17:36 |  
        0 0

        Asi takhle, pokud stoper nemá komu nahrát, měl by si pro ten balon přijít primárně střední záložník, u nás tedy Zmrhal, případně Gecov. Zmrhal si pro něj někdy i chodí, ale většinou ho zase vrátí stoperům, aniž by se o cokoliv pokusil. Takový špílmachr je na nic. Dokonce i Gecov se snaží hrát víc kreativně a přímočaře do útoku než Zmrhal.

        Jinak mi čím dál víc připadá, že naší útočné síle škodí Kisel, který zabírá místo buď čistokrevnému útočníkovi nebo záložníkovi. Toulá se po hřišti, jeden na jednoho v podstatě nehraje, protože nikomu neuteče (v jeho věku už mu to ani nevyčítám), do bránění se v podstatě nezapojuje, ale přitom při centrech do vápna se do zakončení taky moc nedostává. Minulou sezonu dal pár gólů, ale podle mě bychom byli nebezpečnější, kdyby vepředu hrál Fenin se Škutkou. Nechápu, proč se alespoň v přípravě nevyzkouší něco nového a neustále se hraje ten nesmyslný systém se Škodou na hrotu a s Kiselem na podhrotu, který nám v posledních letech přinesl jen neúspěchy.

        • Re: Statistické okénko - 1. kolo

          bongor     před 11 lety 23.07.2013 18:49 |  
          0 0

          To vypadá,že Radič když odcházel,vyslovil svoje poslední přání"ať hraje Škoda až do skonání věků".A Petrouš mu to slavnostně slíbil.
          Jinak to není možný,aby trenér neviděl,že často hrajeme jen v deseti,Škodovka je docela sympaťák,ale to je na hrot útoku dost málo.Chtělo by to dát góla alespoň v každém třetím-čtvrtém zápase.

          • Re: Statistické okénko - 1. kolo

            jarodo57     před 11 lety 23.07.2013 19:04 |  
            0 0

            Neboj bongore v Liberci už ten sympaťák góla dá a pak jede s Lafatou o závod o střelce ligy.

          • Re: Statistické okénko - 1. kolo

            Barra     před 11 lety 23.07.2013 19:55 |  
            0 0

            Ahoj Bongore, stále věřím, že Petrouš svědomitě staví to mužstvo, o kterém si on jako trenér myslí, že se nejlépe kompletuje. Víš že jsem velký zastánce Dávida Škutky, je to hráč který nám udělá ještě velkou radost, když bude správně zapojen do hry. Pod Radou to Milan Škoda vůbec neměl jednoduché, byl spíš k politování, jak se musel rvát proti numerické převaze. Ani Škutka, Lafata či Tecl (snad s výjimkou Leo Kweukeho) by na jeho místě neuspěli při taktice, kterou hráči jak se zdá měli naordinovanou. Pod Petroušem se přece věci změnily k dobrému, v každém zápase máme x - šanci které jsou výsledkem kombinací (a je bohužel pravda, že první poločas se stále nějak rozkoukávame, a teprve v druhé půli zabíráme). Jestli Petrouš nestavěl Škutku na konci minulé sezóny, tak si to jen umím vysvětlit tím, že na tréninku nedával takový výkon, jak se dalo očekávat.

            Nejsem si jistý, jestli proti Baníku Dávid Škutka a/nebo Martin Fenin byli schopní odehrát celý zápas. U Fenina to v přípravě nebylo ono podle mě, padaly tady slova, že se loudá po hřišti, hraje s nezájmem. Nevím jestli Fenin má kondici na celý zápas. Osobně se musím přiznat, je Fenin mě nijak nenadchnul, je tomu už přece pár let že se trápí. Doufám ale jak pro Martina tak pro Slavii že se pletu, Fenin si je myslím vědomý toho, že žádné výmluvy už neplatí, hraje o poslední šanci.

            Dávid Škutka je pro mě hráč jiné kategorie, tomu bezpodmínečně věřím. Mám rád jeho takovou přirozenou drzost, alespoň na mě to tak působí, když ho vidím, góly umí dávat jak hlavou, tak nohami, je to silný špalík (až na to podklouzávání – napadá mě, jestli nemá náhodou jednu nohu o něco kratší a tím možná problém s rovnováhou. Nebyl by první fotbalista, kterému mu speciální vložka do kopačky mohla pomoci). Škutka ale přišel o velkou část přípravy, víš, že i při generálce proti Mostu nebyl k dispozici. Takže i jeho 29 odehraných minut proti Baníku beru jako důkaz, že Petrouš mu věří a že šlo o to otestovat, jak Dávid tuto půl hod zvládne. A jestli má Mirros správnou informaci, tak v neděli by měl nastoupit od začátku. Na jeho souboje s Radkem Kováčem se celkem těším. Jen doufám, že obrana bude stejně obětavě hrát jako proti Plzni, a když bude zapotřebí i hokejovým stylem bude naskakovat do střel na bránu.

            • Re: Statistické okénko - 1. kolo

              spojka     před 11 lety 23.07.2013 21:38 |  
              0 0

              Dovolím si jen pár poznámek k vysloveným argumentům, proč Škutka a Fenin ne, zatímco Škoda ano.

              Píšeš, že si nejsi jistý tím, že by Škutka a Fenin byli schopní odehrát celý zápas. Já si tím jistý jsem. Proč? Fenin v přípravě žádné zdravotní problémy neměl, v generálce odehrál skoro celý poločas. Nepředvedl nic úchvatného, ale to díky spoluhráčům ani neměl šanci předvést a i tak byl o třídu lepší než Škoda. Chodil si dost hluboko pro míč, rozehrával akce, zapojoval se do kombinace, Škoda až na jednu hlavičku vysoko nad bránu nepředvedl nic, nepodržel míč, válel se po zemi, líně se posouval po hřišti, prostě jeho klasika.

              Škutku Petrouš do generálky ani nepustil, ale dva dny poté odehrál Škutka šedesát minut za juniorku (mimochodem dal gól). Ten zápas juniorky se hrál 14.7., tedy pět dní před Baníkem. Proč by tedy Škutka neměl za pět dní vydržet odehrát většinu zápasu proti Baníku?

              Upřímně řečeno mě nezajímá, co Škutka nebo Fenin předvádějí v tréninku. Za tréninky se ligové body nerozdávají. Z fotbalu známe spoustu případů, kdy největší potížisté a flákači rozhodovali zápasy (stačí si vzpomenout na Šimáka v bundeslize - co předváděl na tréninku a co v zápasech). Stavět zápasovou sestavu podle píle a nasazení na tréninku si může dovolit trenér ve výkonnostním fotbale, kde ti kluci chodí do práce a fotbal hrají pro zábavu. Tam ať hrají ti, kteří tomu v tréninku dávají víc a jsou poctiví. Ale tohle je profesionální fotbal, pro hráče je to zaměstnání, hraje se o peníze - a o ty peníze se hraje v zápasech. Pokud jsem soudný, nemůžu přece do zápasu postavit hráče, který neumí kopnout do míče jen proto, že se na tréninku může přetrhnout. Na téhle úrovni musí hrát ten, co je schopen tomu týmu v zápase více prospět. Bohužel mám pocit, že Petrouš je právě trenér pro výkonnostní fotbal (Čelákovice).

              Ani Fenin, ani Škutka v přípravě nijak nezářili. Ale to ani Škoda. Prostě nenacházím jediný logický důvod, který by ospravedlnil zařazení Škody do základní sestavy v prvním ligovém kole.

              • Re: Statistické okénko - 1. kolo

                Barra     před 11 lety 24.07.2013 00:10 |  
                0 0

                Spojko, musím se přiznat že vůbec, ale vůbec nerozumím tvé poznámce ´Stavět zápasovou sestavu podle píle a nasazení na tréninku si může dovolit trenér ve výkonnostním fotbale, kde ti kluci chodí do práce a fotbal hrají pro zábavu. Tam ať hrají ti, kteří tomu v tréninku dávají víc a jsou poctiví. Ale tohle je profesionální fotbal, pro hráče je to zaměstnání, hraje se o peníze´. Takže v profesionálním fotbale se můžou flákat, chlastat, chodit v noci po barech, nemusí být poctiví na tréninku, jen v den zápasu musí si své uhrát na hřišti? Za to ti, kteří poctivě trénují, jsou podle tebe amatéři, kteří chodí do práce a fotbal hrají jen fotbal pro zábavu? Mám na to trochu jiný názor, ale budiž, každý se na to dívá jinak. Pochybuji ale, že jeden jediný trenér v Gambrinuslize by s tebou souhlasil. Přiklad Šimáka? Tím si pohřbil nadějnou kariéru, a byl to jeho konec v Bundeslize. Logicky. Co jiného se dalo očekávat?

                Na zápase s Mostem jsem nebyl, nevím jestli ty. Když se ale poohlédnu po komentářích po zápase, a vybral jsem náhodně Thorklaera a Mirrose, tak z toho si pamatuji, co se týká Fenina: ´ Ten je fakt mimo, nevím, co se s ním stalo. Pořád v poklusu, nezasprintuje ikdyby měl zemřít. Je s podivem, že naši hráči měli asi 5 náběhů středem za obranu Mostu a nikdy to nebyl Fenin, ten se toulal ve středu, žádný náběh. Fenina tak maximálně kopnout do zadku. Asi nejhezčí, co předvedl bylo jeho opálení, jak konstatoval pán za mnou´(Thorklaer) a ´ Strašlivej je Fenin´ (Mirros). Možná by bylo dobré si uvědomit, že Martin Fenin od svého odchodu z Teplic do Německa dal od 2007-08, tedy za posledních 6 sezón, celkem jen 15 branek a z toho ještě 11 branek během prvních dvou let. Za poslední 4 sezóny tedy 4 branky, tu poslední před více než 2 lety. Neberu mu to za zlé, měl své psychické problémy, také jsem psal že doufám že se z toho, i v zájmu Slavie dostane, ale že mám své pochybnosti. A že Fenin nebyl špatný proti Baníku? Hrál 15 minut, kdy ostatní hráči už měli 75 min v nohách.

                Dávid Škutka? Ano, netajím se tím, že od Škutky moc očekávám. Že nehrál v generálce proti Mostu nevidím vůbec jako důkaz nedůvěry ze strany Petrouše, vzhledem k tomu že velkou část přípravy musel vynechat. A že 48 h po zápase proti Mostu odehrál 60 min v mužstvu juniorky? Nevím, co na tom vidíš tak divného, já rozhodně nebude v tom hledat žádnou konspiraci.
                Jinak psal Quelhar po zápase juniorky proti Kladnu ´Skutka me nijak zvlast nenadchnul, gol by dal z pozice, kterou mu pripravil Poberezsky, uplne kazdy. Prvnich dvacet minut se skoro nepotkal s micem. Pak to bylo do konce polocasu lepsi. Na druhou stranu se z toho zapasu vubec neodvazuju nikoho odsuzovat´, na co mu Mirros připomenul ´Je potřeba vědět, že skoro měsíc pořádně netrénoval. Většinou jenom trénoval jenom s kondičním trenérem´.

                Uvedené výroky najdeš v komentářích po zápasu s Mosten a Kladnem.

                • Re: Statistické okénko - 1. kolo

                  spojka     před 11 lety 24.07.2013 00:43 |  
                  0 0

                  Na zápase s Mostem jsem samozřejmě byl, jinak bych si nedovolil hodnotit výkony hráčů. A stojím si za tím, že Fenin - i přes to málo, co předvedl - byl v tom zápase o parník lepší než Škoda. A to Fenin rozhodně nepatří mezi mé oblíbence. Povedl se mu v podstatě jeden turnaj v juniorské kategorii a pár zápasů v Německu, takže nečekám, že ve Slavii vyroste ve hvězdu. Ale fotbalově je o několik tříd výše než Škoda a na naši ligu je to nadstandardní hráč.

                  Jinak osobně dávám přednost tomu vidět zápas naživo, než si utvářet názor na základě jednoho dvou subjektivních komentářů v diskusi. Takže uvedené výroky hledat nebudu. Vím, že ty místo toho dáváš přednost statistikám, ale ani v tomto ohledu to pro Škodu nevyznívá nijak příznivě. Pokud si u útočníka základní sestavy ve Slavii představuješ statistiky, jako má Škoda, tak prosím... to opravdu máme jiný pohled na fotbal.

                  S tím Šimákem jsem to myslel jinak. Samozřejmě, že si svým přístupem zkrátil vrcholovou kariéru, ale i přes jeho životosprávu ho v Německu prostě stavěli, protože věděli, že v zápase tomu týmu bude prospěšný. Hrál i přesto, že na jeho místo měli jiné hráče, kteří určitě měli lepší tréninkovou morálku, životosprávu atd. Ale k čemu jim to bylo, když byl Šimák na hřišti o několik levelů výše? Tohle je samozřejmě extrémní případ, nemyslím si, že by Fenin nebo Škutka flákali tréninky. O to horší je, že přednost před nimi dostává ten nejslabší z útočníků.

                  • Re: Statistické okénko - 1. kolo

                    Barra     před 11 lety 24.07.2013 08:20 |  
                    0 0

                    Nikde jsem nepsal ani netvrdil, že jsem zastáncem Milana Škody. V okamžiku, kdy jsme měli jako v podzimní části minulé sezóny jen Škodu k dispozici jako útočníka, jsem se ale zdráhal se přidat k těm, kteří se do něho pouštěli a pili jeho krev. Upozorňoval jsem jen na to, že pod Radou měl nevděčnou pozici v mužstvu, kterou by mu málokdo záviděl a na které by ztroskotaly větší jména než Škoda. Nikdy jsem se ale, od doby co jsme získali Škutku, netajil tím že bych ho preferoval v mužstvu. Naopak.

                    Že bych dával přednost statistikám? Ale běž. Žádná přednost, ale než něco nařknu tak se rád podívám na fakta, raději než abych na základě mého subjektivního pocitu někoho soudil.

                    A jinak co se týká Fenina – Fenin si svůj transfer do Bundesligy zasloužil tím, že navazoval na stříbro z MS U20 v Kanadě svými výkony v Gambrinuslize v podzimní části 2007-08: 7 branek během 15 zápasů, nikdo nedal (jestli se nepletu) víc. Lafata hrál v té době v Austria Wien (7 branek/31 zápasů), a když porovnáme výkon Lafaty v Gambrinuslize, tak po svým návratu v 2008 dal během stejného období jako Fenin jen 4 branky, během 30 zápasů ligy jen 10 branek. Fenin byl co se týká produktivity někde jinde (a to jako mlaďoch, Lafata je o 6 roku starší).

                    Fenina je mi líto. Měl na to, aby měl velkou kariéru, ale asi neměl odejít v tak mladém věku do tvrdé Bundesligy, kde jde výkonnost nad vším. Feninovi chyběla podle mě jasně tvrdá ruka ve volným čase, který strávil mimo klub. Když už zahraničí, tak podle mě se měl jeho agent snažit ho dostat do klubu, kde se věnují mladým hráčům (a v tom jdou holandské kluby příkladem, kde se klade obrovský důraz na integraci mladého hráče do mužstva, a celkově hráčů z jiných zemí do holandské společnosti).

                    A abych končil: svůj definitivní Urteil o Petroušovi pronesu na konci sezóny. Náš trenér si zaslouží aby dostal šanci přenést svojí vizi o fotbale na mužstvo, a celkově me Petrouš zásadně nezklamal.

                • Re: Statistické okénko - 1. kolo

                  no-nick     před 11 lety 24.07.2013 07:46 |  
                  0 0

                  Barro, ač jsem určitě stejně jako ty rád za komentáře zápasů, které jsem neviděl, stejně bych nebyl tak "duverivy". Nejednou se mi stalo (nejen v případě Fenina), že když jsem měl možnost nějakého hráče vidět, zdaleka jsem nesdilel názor, jak strašně hrál. Zijeme ve světě skatulek a Fenin má jednu jako Brno. Tím se nechci dotknout "komentátorů", vpodstatě dělám to samé, jen mám skatulky s jinými jmény:-)

                  • Re: Statistické okénko - 1. kolo

                    Barra     před 11 lety 24.07.2013 08:30 |  
                    0 0

                    Určitě máš pravdu. Co člověk, to svoje vize na určitého hráče. I když, co se týká Quelhara, tady zásadně nemám pocit že by nebyl objektivní - možná je to dané tím že jako matematik je asi zvyklý analyzovat.

                    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

                      no-nick     před 11 lety 24.07.2013 15:11 |  
                      0 0

                      To máš pravdu, ještě se mi nestalo, že by Quelhar napsal něco, s čím bych nesouhlasil. A vše vždy krom obsahu i v trefne formě.

            • Re: Statistické okénko - 1. kolo

              bongor     před 11 lety 23.07.2013 23:24 |  
              0 0

              Ahoj Barro,já Petrouše nepodezírám,jenom si myslím,že má trošku jiný pohled na délku dávání příležitostí.Na jednu stranu je správné,že po prvním neúspěchu hned někoho nechce odstavit,ale na druhou stranu co je moc ,to je příliš.Škutka mi přijde jako takový rváč do vápna,kdežto Škoda jako přesný opak.Ale netvrdím,že mám pravdu,je to jen takový dojem,ale ten časem ještě sílí.Fenin,to je taková Bartošová fotbalu,určitě velký talent,ale uzlíček nervů.Může se z toho vyhrabat,to jo,ale má to tak 25% naděje.Rád se budu mýlit.Potom by ovšem byl hodně vysoko,jeden z nejlepších forvardů v lize.

              • Re: Statistické okénko - 1. kolo

                Barra     před 11 lety 24.07.2013 00:28 |  
                0 0

                Ahoj Bongore, já s tebou naprosto souhlasím, co se týká Škutky. Z mé strany je očekávání velké, a jsem si jistý, že v případě že bude správně zapojen do hry (přihrávky - a co se týká těch se těším na Štěpána), tak Škutka minimálně těch 15 branek bude umět střelit za sezónu. Chtěl jsem jen naznačit, že Škutka celý měsíc přípravy vynechal, kde celkem jsme měli jen nějakých 5 týdnů k dispozici! Jsem rád že nastoupil alespoň na 30 min proti Baníku, a jestli informace Mirrose je správná, měl by hrát od začátku proti Liberci. Tedy, doufám že se jedná o informaci a ne jen nějaké touhy ze strany Mirrose...

                I co se týká Fenina jsou s tebou na jedné vlně: kluk byl zázračný, když odešel do Frankfurtu (první zápas 3 branky proti Herta Berlin!). Byl ale mladý, úspěšný, vydělávat si na české normy kapitály - ale tlak byl velký, aby ty 3 branky proti Hertě dostaly pokračování. Ve věku 20 let na to člověk potřebuje silné ramena, že psychicky ten tlak neunesl, není divu. Nemyslím si, že bych v takovém věku byl o moc silnější, kdybych stál v jeho botách. Pamatuji si články na webu z isport, kde Fenin hledal všude možně vinu, jen ne u sebe (trenér který ho nechápal, atd.) Bylo tomu tak v Eintracht, situace byla stejná v druhé lize u Cottbusu. Martin by podle mě hlavně potřeboval důvěrníka, sportovního psychologa, aby se z toho vyškrábal. Je mu ´teprve´ 26 let, kariéru může mít ještě před sebou, ale jestli neuspěje u Slavie, tak moc dalších záchranných ruk už nebude. Přeju mu, aby uspěl. Snad najde klid u své (německé) přítelkyně, která se, jestli jsem tak správně pochopil, teď přestěhovala do Prahy.

  9. Re: Hub

    Barra     před 11 lety 23.07.2013 20:06 |  
    0 0

    Na oficiálkách je rozhovor s Davidem Hubáčkem. Nezklamal mě, ukázal že to má v hlavě dobře srovnané, zůstane pro mě pan sympaťák. Díky, Davide, jestli tady tedy někdy zabrousíš (nový pokladník je jinak Kamil!)

  10. Re: Statistické okénko - 1. kolo

    Petr9608     před 11 lety 23.07.2013 22:23 |  
    0 0

    Doplní mi někdo seznam brankářů od posledního zápasu Radka Černého v dresu SKS?

    Kozáčik
    Vorel
    Vaniak
    Diviš
    Romanovs
    Hanuš
    Senecký
    Zláman
    Jaakola
    Čontofalský
    Berkovec
    Rakovan

    Ještě někdo?

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      spojka     před 11 lety 23.07.2013 22:33 |  
      0 0

      Šeliga?

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        edenian     před 11 lety 23.07.2013 23:19 |  
        0 0

        No jasne, ten prcek...

    • Re: Statistické okénko - 1. kolo

      Oja     před 11 lety 23.07.2013 23:00 |  
      0 0

      Kubásek? I když ten asi v lize ani nenastoupil...

      • Re: Statistické okénko - 1. kolo

        mike-k (přítel SN)     před 11 lety 24.07.2013 10:06 |  
        0 0

        Václavík, né???