Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Rozhovory

Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

Při příležitosti příchodu nového generálního ředitele proběhlo setkání právě Jaromíra Šeterleho s médii, v němž zmíněná funkcionářská posila sešívaných odpověděla na mnohé dotazy.

Jak dlouho trvaly námluvy se Slavií? Kdy proběhl první kontakt?

To se nedá přesně stanovit, protože v záležitosti mé kandidatury v rámci FAČR jsem jednal prakticky se všemi kluby. Průběžně jsem se scházel s jejich majiteli i řediteli. S některými častěji, s jinými méně. Samozřejmě jsem byl v kontaktu i se Slavií, probírali jsme záležitosti fotbalu jako takového. Dá se tedy říct, že celé jaro jsem byl, ale nejenom, v kontaktu s vedením Slavie.

A ta první nabídka, že byste do Slavie nastoupil, přišla kdy?

Na den si přesně nevzpomenu. Na začátku jsme se bavili obecněji o nějaké možnosti spolupráce, jednání vyvrcholila po skončení záležitostí okolo valné hromady FAČR.

Rozmýšlel jste se dlouho, zda nabídku přijmete?

Zvažoval jsem to, protože problematika, kterou jsem chtěl řešit z hlediska místopředsedy ligy byla všeobecnější a byla nasměrovaná do jiného segmentu profesionálního fotbalu, než kam směřuje klubová problematika. Takže jsem se musel trochu sám v sobě namotivovat na tu užší problematiku toho klubu. Samozřejmě Slavia je motivací pro každého.

Máte představu, s jakým rozpočtem Slavia půjde do nového ročníku?

Samozřejmě představu mám, bavili jsme se o tom s majitelem a vrcholným managementem klubu, ale netroufnu si k tomu říkat žádná čísla, protože jsem tu zatím tak krátce, že se to nedá klasifikovat a bude se to nějakým způsobem vyvíjet.

Takže na vás bude ten hlavní tlak ohledně shánění sponzorů a prostředků?

Já bych to takto nenazval. Funkce generálního ředitele v každé společnosti je zodpovědnost za produkt, za finanční stránku té společnosti, za chod té společnosti, takže já si myslím, že dotyčný v té funkci se musí starat o všechny tyto záležitosti, co s chodem společnosti souvisí. Samozřejmě to souvisí i s hledáním nových partnerů, ale musí tomu předcházet i kvalitní výkony na hřišti, kvalitní prezentace klubu po stránce společenské a další věci.

Máte tedy nějakou představu ohledně marketingu a chodu společnosti?

Já bych nerad dělal po jednom dnu unáhlená rozhodnutí. Představy mám, ale dneska je ještě nebudu konkretizovat, protože si myslím, že by to byly unáhlené soudy.

Vy jste zde už působil, a to velmi úspěšně, vyhrál se titul a hrálo se semifinále poháru UEFA. Myslíte si, že Slavia může znovu bojovat o ty nejvyšší příčky?

Kdybych si to nemyslel, tak bych sem nechodil. Vždy jsem měl ambice, když jsem šel do Boleslavi, tak jsme hráli druhou ligu, za čtyři roky jsme dvakrát hráli skupinu "UEFY". Postoupili jsme tehdy přes Marseille, Palermo. Proč by tam nemohla být za nějaký rok Slavia? Vlastně by tam měla být.

Budete mít pod kontrolou i sportovní stránku klubu?

Mám představu i zkušenosti, jak po sportovní i ekonomické stránce klub v první lize vést. Vždy záleží především na spolupracovnících, důležitý je tým jako takový, a teď nemyslím jen ten na hřišti.

Budete se podílet i na vybírání hráčů a přestupech?

To s tím samozřejmě souvisí. Já mám zkušenosti ze svých předchozích působišť, že přestupová strategie se řeší v grémiu majitel či jeho zástupce, sportovní ředitel, generální ředitel, trenér.

Slavia dnes potvrdila ve funkci trenéra Michala Petrouše. Měl jste i vy možnost do toho jmenování mluvit?

Měl jsem pochopitelně možnost k tomu říct svůj názor. Byl jsem pro Michala Petrouše, protože si myslím, že v těch zápasech, ve kterých měl možnost tým vést, prokázal, že je toho schopen a že je schopen tomu dát určitý směr, impuls. Zohledňuji i jeho zkušenosti, že zde již jednou působil a že zde zůstal, nezapškl a neodešel, ale vedl juniorský tým, takže mu zůstala určitá kontinuita v práci. To jsou všechno věci, které pro něj hovoří.

Měl jste vliv na rozhodnutí o ukončení spolupráce s Lubošem Kubíkem?

Ne, na rozhodnutích, kteří lidé z managementu odejdou, jsem se nepodílel.

Co složení hráčského kádru? Chystají se nějaké změny?

To nemohu blíže komentovat, celý tým se sejde v pondělí, Michal Petrouš je momentálně na dovolené. Samozřejmě se sportovním ředitelem a majitelem diskutujeme záležitosti sportovního kádru, ale chceme, aby u toho byl trenér, který by měl mít v těchto záležitostech konečné slovo. Ohledně hráčů, kterým u nás končí smlouva, by mělo padnout vyjádření během příštího týdne.

Stanovili jste si časové ohraničení vaší spolupráce se Slavií?

Nestanovili, já jsem vždycky do klubu nastupoval na dobu neurčitou. Další pokračování či nepokračování je vždy věcí rozumné dohody.

Máte tedy nějaký cíl od majitele ohledně pohárů?

To se musíte zeptat jeho, nerad bych za něj mluvil. Ale zatím jsem tu příliš krátce na to, abychom si již stanovili konkrétní cíle za rok, za dva, za tři a dále.

Co jste zatím ve funkci stihl a co chystáte v blízké budoucnosti?

Šlo o rutinu, kdy jsem se musel seznamoval s lidmi. Část managementu tu zůstává už od mého prvního působení, což je podle mě dobře. Do konce týdne bych se chtěl seznámit se zbytkem zaměstnanců z různých oddělení, ať je to marketing, ekonomický úsek či sportovní. A příští týden bych se chtěl ve větší míře věnovat sportovnímu úseku, protože mužstvo nastoupí do přípravy a budeme muset řešit personální záležitosti kádru a realizačního týmu.

Na jak dlouho má smlouvu podepsanou trenér Petrouš?

Jde o to samé, má smlouvu na dobu neurčitou jako já. Stanovovat dobu na rok, dva či tři je zavádějící a v určitých momentech i limitující.

Je dlouhodobějším cílem zvýšit návštěvnost?

To si myslím, že určitě. Návštěvnost na Slavii by měla být vyšší, zvedala se už ke konci sezóny navzdory tomu, že z hlediska Slavie ty zápasy už o ničem nerozhodovaly. Od té doby, co jsem zde působil, je rozdíl ve stadionu, který je obrovským plusem. Já si myslím, že návštěvy okolo 10 tisíců by měly být v normálním stavu klubu a průběhu sezóny běžné. Ale to souvisí i s celkovým stavem fotbalu u nás, s jeho prezentací, takže si nemyslím, že se to stane skokem, ale že to bude úporná práce, aby si lidi našli cestu na stadion a fandili.

Komentáře (44)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

    Alanor (admin)     před 11 lety 12.06.2013 18:09 |  
    0 0

    Jo, a Slavia by měla být na soustředění v Rakousku, kde by měla sehrát 3 zápasy se zahraničními kluby, z nichž by měl být jeden Fürth (spekuluje se ale i o věhlasnějším soupeři). Plán přípravy by mohl být na webu k dispozici již dnes, případně v nejbližší době.

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      klimi     před 11 lety 12.06.2013 18:14 |  
      0 0

      Už je tam... :)

      • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

        Alanor (admin)     před 11 lety 12.06.2013 18:17 |  
        0 0

        Aha, tak ten věhlasnější soupeř nevyšel. :)

        • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

          janko (přítel SN)     před 11 lety 12.06.2013 22:37 |  
          0 0

          A kdo to mel byt? Ted uz to rict muzes:)

          • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

            Alanor (admin)     před 11 lety 13.06.2013 08:25 |  
            0 0

            Já jsem slyšel o Machačkale, ale očividně to nebyla pravda. :)

  2. Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

    Matlafous     před 11 lety 12.06.2013 18:13 |  
    0 0

    Dnes mi bylo potvrzeno, že opět budeme skandovat: "Pívo, Vodka, Becherovka...."


    Co vy na to? Za mě velké ÁNO!

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      Matlafous     před 11 lety 12.06.2013 18:17 |  
      0 0

      Jo, a ten trenér gólmanů by měl být Šimurka.

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      Alanor (admin)     před 11 lety 12.06.2013 18:20 |  
      0 0

      O Fořtovi nevím, možná čerstvá záležitost.

      Já bych se k jeho příchodu stavěl neutrálně. Fotbalista nic extra, ale přetlak v útoku tedy nemáme.

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      RaDDa521     před 11 lety 12.06.2013 18:20 |  
      0 0

      Fořt je na testech ve Slovanu Bratislava

      • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

        Matlafous     před 11 lety 12.06.2013 18:24 |  
        0 0

        Tak uvidíme. :))

        • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

          RaDDa521     před 11 lety 14.06.2013 13:08 |  
          0 0

          „Teď jsme s Pavlem Fořtem absolvovali v Bratislavě jednání, v pondělí se připojí k týmu a krátce nato bychom měli uzavřít smlouvu,“ řekl hráčův agent Zdeněk Nehoda ..takže asi tak :)

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      spojka     před 11 lety 12.06.2013 18:40 |  
      0 0

      To by byla hodně špatná správa. Jednoho Škodu už ve Slavii máme.

      • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

        spojka     před 11 lety 12.06.2013 18:40 |  
        0 0

        *zpráva

      • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

        zeleznik2     před 11 lety 17.06.2013 15:22 |  
        0 0

        Fořt byl určitě produktivnější než Škoda tuším naposledy 5 branek ve 14 zápasech, kdež to Škoda 28 zápasů 4 branky, navíc Ford několikrát střídal a nehrál vždy v základu, zatímco Milan, téměř pořád základ, celkem bilance: 37z/6b oproti Fořtovým 95z/26b, Fořt je ročník 1983 a Škoda 1986, Fořt je lepší ve vápně a ve vzduchu a Škoda je techničtější a rychlejší no taky o 3 roky mladší to je fakt, spolu by to možná šlo, nejsou to typologicky stejní hráči, ale Pavel podepsal ve Slovanu, takže nic, navíc máme tady Dávida a Martina, čekám, že se oba herně a hlavně střelecky chytí.

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      slaviator     před 11 lety 12.06.2013 19:15 |  
      0 0

      Podle mě velká nekoncepčnost.
      Místo koho bude hrát? Místo Škody, který pod Petroušem ukázal, že umí hrát? Místo Škutky, kterej věřím tomu, že se prosadí? Místo Fenina, kterého jsme podepsali dlouhodobě a pak ho hned odstřelíme?

      • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

        quelhar (admin)     před 11 lety 12.06.2013 20:11 |  
        0 0

        Jestli nekdo odstreli Fenina, tak to bude on sam svym pristupem a ne Slavia.

        • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

          Oja     před 11 lety 12.06.2013 21:05 |  
          0 0

          Jaký má přístup? To už s ním byly u nás nějaké problémy?

        • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

          no-nick     před 11 lety 12.06.2013 21:07 |  
          0 0

          To byla obecná odpověď, nebo s tím má opravdu problém?

          • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

            slaviator     před 11 lety 13.06.2013 05:10 |  
            0 0

            Má. Ale on "pivo, vodka, becherovka" taky není žádnej abstinent, takže to nechápu...

            • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

              quelhar (admin)     před 11 lety 13.06.2013 11:07 |  
              0 0

              No ja taky nenavrhuju, aby Fort prisel. Jen jsem poznamenal, ze pokud u nas Fenin skonci, tak si za to muze jen on sam a nebude to tak, ze by nedostal sanci.

              Ostatne, ty vetsinou mas nejake informace z okruhu nekterych hracu...

              Me by docela zajimalo, jak to bylo s tou jeho zlomenou celisti, jestli to bylo opravdu tak, jak se prezentovalo a nebo to treba bylo trosku jinak.

              • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

                slaviator     před 11 lety 14.06.2013 11:06 |  
                0 0

                Jako že by se někde porval? Nevím...

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      Thorklaer (přítel SN)     před 11 lety 12.06.2013 20:01 |  
      0 0

      Ford? No ja ho dycky miloval, ale nevim, nevim. Ale parkrat jsem ho videl zapase 2. BL a patril k nej hracum, vyhraval hlavicky, mel prehled. Jen mi prijde, ze je typologicky podobnej Skodovi, nevim, zda je moudre je mit oba.

      A neunikly i dalsi drby o prichodech ci odchodech?

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      PetCC     před 11 lety 12.06.2013 20:41 |  
      0 0

      Jedněmi dveřmi ho vykážou, už druhýmy se vrací? Děkuju, nechci, 2x stačilo.

      • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

        JS (přítel SN)     před 11 lety 12.06.2013 20:51 |  
        0 0

        Je zas fakt, že lepší Ford, než Škoda :))

        • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

          slavoj71 (přítel SN)     před 11 lety 12.06.2013 22:09 |  
          0 0

          Taky mě zaráží, jak snadno se tady srovnává Ford se Škodou. Měl svoje mouchy, ale proti Škodovi je zcela objektivně o 2 třídy výše. Jediným problémem by mohl být jeho věk, holt nikdo nemládnem...

          • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

            Kornovo     před 11 lety 13.06.2013 10:53 |  
            0 0

            zraneny zanetti nedavno prodlouzil v milane smlouvu a pry bude hrat az v rijnu.je to rocnik 73,takze vek bych v pripade forta moc nehrotil

  3. Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

    Alanor (admin)     před 11 lety 12.06.2013 19:05 |  
    0 0

    Jinak ještě jedna perlička. Ačkoliv má Šeterle vizáž gaunera, tak při osobním setkání působil sympaticky.

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      Markus     před 11 lety 12.06.2013 19:30 |  
      0 0

      Když mě teď vizáží hrozně připomíná Steva Ballmera a to mě trošku děsí :)

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      Thorklaer (přítel SN)     před 11 lety 12.06.2013 20:06 |  
      0 0

      mne taky prijde v pohode, byt z pocatku jsem se jeho prichodu obaval. Ted jsem spis pozitivne naladen, vypada to, ze ma velkou chut do prace?

      A nevi se, jestli planuje zmeny ve sportovnim useku? Tim narazim predevsim na Drzmiska..

      • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

        Alanor (admin)     před 11 lety 12.06.2013 20:07 |  
        0 0

        Na to byla otázka, Držmíšek zůstává.

        • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

          Thorklaer (přítel SN)     před 11 lety 12.06.2013 20:13 |  
          0 0

          Vyvesuji cerne vlajky:-( ten prezije snad i 3. svetovou. Pritom on je krasna ukazka amaterismu.

          • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

            spino     před 11 lety 12.06.2013 22:06 |  
            0 0

            Držmíšek je Hubáček klubového managmentu.

            • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

              edenian     před 11 lety 12.06.2013 22:31 |  
              0 0

              Spino tohle bylo hnusny.

              • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

                JS (přítel SN)     před 11 lety 12.06.2013 23:30 |  
                0 0

                Ale pravdivý..

              • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

                Betynka58     před 11 lety 13.06.2013 00:40 |  
                0 0

                Hnusný vůči komu?

  4. Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

    Petr9608     před 11 lety 13.06.2013 00:30 |  
    0 0

    Myslím si, že není na místě psát něco o tom, že nemáme na titul...

    Když se podívám na poslední čtyři sezony, tak jen v té poslední dopadl souboj o titul dle očekávání. Loni Liberec rozhodně žhavým kandidátem na titul nebyl.
    viz. třeba tato diskuze z léta 2011 http://www.eurofotbal.cz/clanky/liberec-zacal-s-posilovanim-z-brna-prichazeji-rabusic-a-sural-152016/

    Byť nějaká slova o slušné kvalitě kádru tam padaly. Ale to je i náš případ letos, ne?

    Předloni se sice mohlo tipovat, že Plzeň (jako vítěz poháru 2009/10) dá o sobě vědět, ale titul stylem start - cíl?! :-O

    Před třemi roky vyhrála titul favorizovaná Sparta, ale nutno připomenout, že do posledního kola o něj hrál i Baník s Jabloncem. A to taky nebyli žádní žhaví kandidáti...

    Takže žádný poraženecký kecy. Obujem se do toho a kam to pude, tam to bude. Pokud nám bude přáno, můžem ten titul dát...

  5. Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

    Huzgi (přítel SN)     před 11 lety 13.06.2013 02:05 |  
    0 0

    To, že má Slavia hrát poháry, víme snad úplně všichni! :-)

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      Pepino44     před 11 lety 13.06.2013 14:28 |  
      0 0

      Já bych Tě trochu opravil. To,že má Slávia hrát poháry si všichni přejeme. Trochu bych brzdil,ona realita nemusí být totožná s přáním.

    • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

      bongor     před 11 lety 14.06.2013 05:42 |  
      0 0

      Plzeňská výdajová čísla za uplynulou sezonu 2012/13 poskytl deníku Aktuálně.cz majitel Viktorie Tomáš Paclík. Pokud z jeho ekonomického přehledu škrtneme bilanci evropských pohárů, dostaneme se k numeru 120 milionů korun.
      To je tedy třikrát méně, než za sezonu spolyká Sparta. Jakou částku vlastně spolkneme my?
      Počítám,že tak 80 Mega,víc těžko

      • Re: Šeterle: Slavia by v budoucnu měla hrát poháry

        slaviator     před 11 lety 14.06.2013 11:11 |  
        0 0

        Víc jak 80 mega... Nejspíš s provozem celého klubu budeme na těch 100-110 mega...