Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Hráči Slavie

Hodnocení slávistů - 4. kolo

Ve včerejším duelu si slávisté připsali první prohru, když po bídném výkonu prohráli na hřišti zraněními zdecimované Boleslavi. Tým hrál celkově špatně a za zápas si vytvořil jen minimum šancí. Je tak třeba začít bít na poplach a ideálně ještě posílit kádr, jinak nás mohou klidně čekat boje o záchranu potřetí za sebou.

Kamil Čontofalský - 6 - V úvodu utkání sice špatně vyboxoval centr, po kterém hráč Boleslavi jen těsně přestřelil branku, pak už si ale vedl jistě. S obdrženou brankou nemohl nic dělat a ke konci utkání ještě udržel šanci skvělým zákrokem proti Sivričově střele.

Matúš Čonka - 4 - Nepodal horší výkon než jeho spoluhráči z obranné čtveřice, střídán měl být dle mého názoru spíše Juhar. Přesto se Čonka po zranění s formou adekvátní jeho perspektivě ještě nesetkal. Z obdrženého gólu bych ho, narozdíl od komentátora Bosáka, nevinil. Matúš vystartoval správně proti a Kúdela prokázal kvalitu, když si ho šikovně obhodil.

Martin Latka - 4 - Nemastný neslaný výkon. Latka zapadl do letargického výkonu Slavie. Ke konci se již tradičně přesunul do útoku, kde mu ale nedal nejmenší šanci Johana.

David Hubáček - 4 - Co je platné, že Hubáček hraje celý zápas precizně, když stejně vytvoří alespoň jednu fatální minelu, po níž obdržíme branku. Tentokráte nešikovně odhlavičkoval míč přímo na volného Kúdelu, který neměl se zakončením problém. V závěru zápasu také neměl šanci ve sprinterském souboji se Sivričem. Dopředu jsme se od Davida dočkali tradičně zoufalých nákopů na nikoho. Doufejme, že se Dobrotka uzdraví co nejdříve.

Milan Nitrianský - 4 - Dozadu podal rozhodně lepší výkon než v úvodních kolech soutěže. Přesto to ještě nebylo stoprocentní, což se dá říci i o Milanově ofenzivním snažení. V prvním poločase měl několik nadějných pozic pro centr, míč ale buď "zadrbal" nebo ho kopl špatně.

Martin Juhar - 4 - Začal velice nadějně, když si po lajně naběhl na Čonkovu přihrávku, potáhl míč a chytře nahrál Škodovi do šance. Pak už ale jeho výkon uvadal a Juhar byl neviditelný. Dle trenéra Rady si měl Kúdelu při obdržené brance hlídat právě on.

Ondřej Petrák - 4 - Nepotvrdil kvalitní výkon z duelu s Olomoucí. Začal solidně, Boleslavští ho zastavovali hlavně za cenu faulů. Postupem času se to ale otočilo a byl to Petrák, který nestíhal a musel faulovat.

Lukáš Jarolím - 4 - Pan neviditelný, a to již po několik let. Je to právě Jarolím, kdo by měl zastávat klíčovou roli režiséra hry, ale na tuto úlohu nemá ani schopnosti, ani odvahu. V Boleslavi zaujal hlavně tradičním zdržováním hry a snahou za každou cenu hrát vzduchem pomocí lehkého obloučku, s kterým neměla obrana soupeře nejmenší problém. Neodpustím si ani úvahu, zda není špatně, když musí být kapitán pro špatný výkon střídán v 60. minutě. Jistě, v Boleslavi se nevymykal průměru, špatně zahrál celý tým, ale právě Jarolím by ho měl pozvednout (podobně jako se o to snaží třeba Karol Kisel). Navíc u Jarolíma jsou podprůměrné výkony takřka pravidlem.

Karol Kisel - 5 - Náš nejlepší hráč v poli. Snažil se, zakončoval. Přesto i Karolovi dnes chyběla kvalita, aby překonal dobře fungující obranu Mladé Boleslavi. Zaujal i oplácením při faulu, ve svém věku by se měl podobných excesů rozhodně vyvarovat.

Jan Vošahlík - 4 - Ani Honzovi Vošahlíkovi se nedá upřít snaha, podobně jako u jeho spoluhráčů mu ale včera chyběla kvalita. I tak jde ale o jednoho z mála hráčů, který se nebojí jít jeden na jednoho a neschovává se za alibistické přihrávky.

Milan Škoda - 2 - Naprosto tragicky se na hřišti prezentoval Milan Škoda. V úvodu zazdil šanci špatným zpracováním, pak se už do hry nedostal. Troufnu si tvrdit, že kdyby Milan nehrál a tým hrál o deseti, tak bychom vůbec nepoznali rozdíl. Problém ale je, že  nemáme jiného útočníka, a tak nemůže být Škoda střídán ani při podobně zoufalých výkonech. Co vy na to, pane Držmíšku?

Luboš Tusjak - 5 - Odehrál posledních zhruba 30 minut a jednoznačně oživil hru. Tusjak se dobře jevil už v přípravě a v nadcházejích zápasech by měl dostat více šancí.

Jaromír Zmrhal - 5 - Podobně jako Tusjak oživil naši hru a předvedl toho více než Jarolím, místo něhož na hřiště přišel. Je škoda, že jeho centru chybělo pár centrimetrů k tomu, aby ho Kisel uklidil do brány.

Komentáře (59)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

    MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 12 lety 19.08.2012 18:56 |  
    0 0

    takhle bych to postavil proti Brnu, i proto že hrajeme už ve čtvrtek.

    Berkovec - Dostál/Mikula, Latka, Hubáček, Juhar - Petrák,Zmrhal - Tusjak,Kisel,Koreš - Hurka

    u golmana to chce změnu, Čontofalský nechytá špatně, ale nechytí nic navíc. A navíc jestli bude chodit Berkovec furt za juniorku, tak ho to brzo přestane bavit. Škoda je zraněný Zákostelský, klidně bych mu šanci na stoperu dal, horší jak Hubáček nebude.

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      Alanor (admin)     před 12 lety 19.08.2012 19:02 |  
      0 0

      Tak myslel jsem, že ten zákrok proti Sivričovi zavře pusu všem, co říkají, že nechytí nic navíc.

      Jinak mi přijde jako cesta do záhuby vyměnit půlku sestavy, sehranost by byla nulová a výkon pravděpodobně tragický. Navíc Brno potřebujeme nutně porazit.

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      podol (přítel SN)     před 12 lety 19.08.2012 19:13 |  
      0 0

      Byla by to radikální změna,zcela jistě to tak ve skutečnosti nebude.Ale nějaká přijít musí.Měli bychom hrát i v naší současnosti
      s tím nejlepším co máme,to je teoreticky to,co jste uvedl.
      K hodnocení hráčů-to nechci více rozebírat,odpovídá skutečnosti.
      Jen mne stále zaráží pendlování Latky mezi stoperem a útokem.
      Takticky je to možné při nepříznivém skore koncem zápasu,nebo při standartkách.Ale jindy hrozí fatální chyba a následný trest.
      Na výkonu Latky je to vidět,trenér by měl rozhodnout,zda ho nechá na stoperu,v záloze či útoku.
      Podol

  2. Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

    no-nick     před 12 lety 19.08.2012 19:10 |  
    0 0

    Se vším souhlas, až na ten gól. Já bych z toho Huba nevinil, ono to zase tak dobře nejde odhlavickovat to až někam za vápno. Spíš je blbý, že při obou hlavickach byl sám, hlavně pro tu první si mohl dojít Conto

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      Alanor (admin)     před 12 lety 19.08.2012 19:29 |  
      0 0

      Tak to měl odhlavičkovat někam na stranu, ale ne přímo před vápno. To je jak u brankářů, ti se také učí, aby střelu vyrazili do strany a ne přímo před sebe.

      • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

        no-nick     před 12 lety 19.08.2012 19:44 |  
        0 0

        Tak asi jo, hlavně u té první hlavičky. S tou druhou hlavičkou fakt myslím nešlo nic dělat. Ale tragickej jinak je, s tím souhlasím:-)

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      lassiter     před 12 lety 19.08.2012 19:31 |  
      0 0

      Taky myslim, že ten gól nebyl jenom Huba, hlavička to nebyla uplně jednoduchá, ale líp to udělat mohl. Čontofalský na tu první myslim nemoh. Stejnou a možná i větší vinu než Hubovi bych dával Nitrianskýmu, kterej se tam při tom centru nechal udělat jak školák, a pak tý partě borců, co na Kudelu koukala...

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      Edwardtheiron     před 12 lety 19.08.2012 20:02 |  
      0 0

      Zvláštní s tím gólem,Čonka tvrdí,že to byl jeho gól,Rada viní Juhara,tady je jako viník často zmiňován Hubáček a teď už i Čontofalský...
      Jinak nejsem přítelem toho odstřelování Škody,potřebuje někoho k sobě,sám toho v útoku prostě moc nedokáže.Proč když vidím hrát Duklu,Ostravu,Slovácko...nemluvě o Plzni,mají při protiútoku ve vápně soupeře 4-6 hráčů a my v nejlepším případě jednoho?A pokud ten útok táhne Škoda,pak už nemá prakticky kdo zakončovat.

      • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

        no-nick     před 12 lety 19.08.2012 20:28 |  
        0 0

        S tím útokem máš pravdu. Teď jsem koukal na Plzeň a myslel jsem na to samé.

      • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

        bongor     před 12 lety 19.08.2012 21:25 |  
        0 0

        Já si nemůžu pomoct,ale pamatuju,že Hurka byl schopen obejít hráče jeden na jednoho.Teď se trápí ve druhém mužstvu,bere to pravděpodobně jako vyjebávku a proto nevyniká ani tam.Podobný názor mám i na Koreše.

  3. Držpíčus

    spino     před 12 lety 19.08.2012 20:01 |  
    0 0

    Radovi dávám šanci do zápasu s Brnem. Pokud v něm OPĚT nastoupí Lukáš Jarolím a my ztratíme byť jen jediný bodík, protom už moje trpělivost s Radou skončí a myslím, že nejen mě.

    Nicméně ten BŘÍDIL, který má současný stav na svědomí. Diletant z Xaverova, pan Míra DRŽPÍČUS už neměl být na Slavii poslední dva roky. Dokud tady bude on, nikam se neposuneme.

    Co se týče Tuneláře, to je kapitola sama pro sebe, ale s tím my nic neuděláme, ale DRŽPÍČUSE musíme vyštípat okamžitě.

    • Re: Držpíčus

      Edwardtheiron     před 12 lety 19.08.2012 20:04 |  
      0 0

      Milý soudobý studente,proč dáváš Radovi šanci do zápasu s Brnem,když už dávno víš,že tenhle zápas bude zmanipulován?A že skončí tvoje trpělivost?Z toho mám fakt obavy!

      • Re: Držpíčus

        spino     před 12 lety 19.08.2012 20:06 |  
        0 0

        Právě proto, že Brno to vypustí. Nevyhrát pak takový zápas bude neomluvitelné.

      • Re: Držpíčus

        spino     před 12 lety 19.08.2012 20:07 |  
        0 0

        Jinak co říkáš na výkon Mateje Sivriče? Pořád bys ho po včerejšku nebral do Slavie?

        • Re: Držpíčus

          Edwardtheiron     před 12 lety 19.08.2012 20:11 |  
          0 0

          Chtěl nechtěl,zkrátka tady není a v dohledné době nebude,to můžu chtít třeba taky Džeka.

          • Re: Držpíčus

            spino     před 12 lety 19.08.2012 20:17 |  
            0 0

            Tak se zeptám jinak. Jak se ti líbí jeho hra? Nadhodil jsem, že bych ho rád viděl ve Slavii a ty jsi můj názor označil za špatný.

            • Re: Držpíčus

              Edwardtheiron     před 12 lety 19.08.2012 20:28 |  
              0 0

              Ale pro mě to opravdu není žádný zázrak.Jestli odehraje stejným způsobem celý podzim a na jaře bude pokračovat,tak prosím,ale to,že se mu nějak povedlo pár zápasů vesměs se slabšími soupeři /jako jsme bohužel i my/,z toho nemá smysl dělat závěry.

              • Re: Držpíčus

                spino     před 12 lety 19.08.2012 20:30 |  
                0 0

                Je to tvůj názor. Já už ho pozoruju od pobytu na Žižkově a i tam předváděl skvělé výkony.

                • Re: Držpíčus

                  slaviator     před 12 lety 19.08.2012 22:46 |  
                  0 0

                  navíc na žižkově byl na hostovačce z liberce... bylo pro mě překvapení, že v létě šel do bolky... čekal jsem, že mu daj šanci v libe...

    • Re: Držpíčus

      Alanor (admin)     před 12 lety 19.08.2012 20:17 |  
      0 0

      Vyhánět Radu je nesmysl. Já se sestavou souhlasím, až na toho Jarolíma. Hubáček hraje jen shodou okolností (zranění Dobrotky a Cicmana).

      Ačkoliv s některými tvými názory souhlasím (dobrý Sivrič, neschopný Držmíšek), tak bych ti doporučoval, abys ubral vulgarit a zapracoval na pravopisu.

      • Re: Držpíčus

        Edwardtheiron     před 12 lety 19.08.2012 20:19 |  
        0 0

        Tak nějak to vidím taky.
        A co se týče jeho pravopisu,tak on je student vysoké školy a nemá čas se pravopisem zabývat,to už je známo z ofi webu.

      • Re: Držpíčus

        spino     před 12 lety 19.08.2012 20:21 |  
        0 0

        Já si za Radou a jeho stylem stojím, ale problém je ten, že prozatím se bojí/vyčkává/dává šanci, no prostě staví ty hráče, kteří již opakovaně zklamali (Jarolím, Hubáček). Trochu mi přijde jako alibismus, že nedá šanci hned zpočátku Zmrhalovi, který hraje fantasticky a ještě se před novináři zastává Jarolímových mizerných výkonů. Místo aby řekl: "Lukáš se snaží, ale musí ještě víc zabrat a usměrnit mladé hráče....atd., ale on místo toho pronese takzvanou Bílkovu "barošovštinu".

        • Re: Držpíčus

          Alanor (admin)     před 12 lety 19.08.2012 20:27 |  
          0 0

          Nejdřív ho vyháníš a pak za ním stojíš. To nechápu. Rada musí dostat prostor. Vyhodil bych ho jen v případě, že bychom po podzimu byli v sestupových vodách, což ale nepředpokládám.

          Psal jsem, že Hubáček hraje jen kvůli tomu, že máme zraněné dva stopery. Pořád mi to přijde jako lepší varianta, než tam dávat Čepeláka (DZ) nebo Zákostelského (přeučený útočník), kteří jsou zcela bez zkušeností z ligy.

          Neřekl bych, že Zmrhal je fantastický, ale hraje dobře na to, že to jsou jeho první zápasy v lize. Dal bych mu před Jarolímem přednost, ale stejně bych na tomto klíčovém postu viděl nějakou posilu.

          Zastávání se Jarolíma mě taky štve. Pokud bude hrát stejně špatně a Rada se ho bude furt zastávat, tak se na příští tiskovce ozvu. Ale já si myslím, že to Rada dobře vidí, když ho stáhl v 60. minutě.

          • Re: Držpíčus

            spino     před 12 lety 19.08.2012 20:35 |  
            0 0

            Můj názor na Radu bude záviset na utkání s Brnem. Pokud prohrajeme, pak BUDEME v sestupových vodách, to zaprvé. A za druhé od něj už opravdu očekávám změny v sestavě, především staří veteráni by měli odejít a já být Kusým, tak bych se s nimi klidně předčasně dohodl na ukončení smlouvy a Jarolímovi případně nabídl místo u mládeže.

            Čili jeho počínání zatím beru, ale pokud prohraje a neudělá už nutné změny, pak už se mi jeho práce líbit nebude a v tom případě budu žádat jeho konec.

        • Re: Držpíčus

          Eluin (přítel SN)     před 12 lety 19.08.2012 20:34 |  
          0 0

          No vidíš, to bylo bez vulgarit :-).
          Kolegové budou spokojeni.

      • Re: Držpíčus

        spino     před 12 lety 19.08.2012 20:29 |  
        0 0

        Jinak ještě k trenérům. Když se odstupem času zamyslím nad hrou posledních (pojarolímovských) trenérů, tak nejlepší herní styl ordinoval podle mě Michal Petrouš, který se nsažil hrát po zemi, kombinačně. Jeho neúspěch ale podle mě ovlivnilo několik faktorů i díky kterým ještě dokázal, že na trénování áčka nemá.

        1) Nedostatek kvalitních hráčů (když teď koukám s jakou sestavou jsme nastupovali do prních zápasů, tak mám husí kůži) - za to ale samozřejmě nemohl.

        2) Špatně zvolená letní příprava - Petroušova chyba - dal větší důraz na herní přípravu, díky čemuž jsme pak zaostávali v kondičce.

        3) Nulová autorita u hráčů - celému týmu chyběla bojovnost, hlavně Pospěch předváděl na začátku sezóny něco strašného. Byla vidět nepřítomnost Karolka, vedle kterého by si tohle nedovolil.

        • Re: Držpíčus

          Alanor (admin)     před 12 lety 19.08.2012 20:32 |  
          0 0

          Petroušovi vyšel ten půlrok, ale těžko říct, nakolik to byla jeho zásluha. Na podzim ukázal, že si s mužstvem vůbec neví rady. Neříkám, že je to špatný trenér, ale myslím si, že jeho místo je oprávněně u juniorky.

          • Re: Držpíčus

            spino     před 12 lety 19.08.2012 20:38 |  
            0 0

            Já teď nemluvím o koučingu, ale o herním systému. Myslím, že to co předváděl Petrouš, to bychom měli v budoucosti s lepším trenérem (Kozlem) praktikovat. Hodně se blížil Jarolímovi, ale bohužel chyběla kvalita hráčů a zkušenosti trenéra.

    • Re: Držpíčus

      slaviator     před 12 lety 19.08.2012 20:30 |  
      0 0

      Jak bychom mohli ztratit "jen jediný bodík"? Můžeme ztratit buď dva nebo tři, ale jeden jediný?

      • Re: Držpíčus

        spino     před 12 lety 19.08.2012 20:31 |  
        0 0

        Jelikož bude zápas v režii dua Řebíček - Přeček, dá se očekávat cokoliv. :-D

    • Re: Držpíčus

      bongor     před 12 lety 19.08.2012 21:28 |  
      0 0

      Jen jim to dej spino,všechny potrestej a pomalu už začni šetřit na zakoupení nového kádru.Ovšem s tím držpytlíkem,v tom s Tebou už taky začínám souhlasit.

      • Re: Držpíčus

        spino     před 12 lety 19.08.2012 22:05 |  
        0 0

        Díky. Jsem rád, když se mnou alespoň někdo souhlasí. To vyhrožování je samozřejmě důsledek neuvěřitelného vzteku, který se mnou po včerejším zápase ještě dnes dopoledne cloumal.

        Zajímalo by, jestli v otázce Drž***** je někdo kromě Kusýho na jeho straně, protože i slepej musí vidět ten jeho amatérismus, alibismus a totální nekoncepčnost.

  4. Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

    spino     před 12 lety 19.08.2012 20:05 |  
    0 0

    "Karol Kisel zaujal i oplácením při faulu, ve svém věku by se měl podobných excesů rozhodně vyvarovat."

    Dávat pozor by si měl, ale sakra alespoň je vidět, že má pěnu u huby, že chce s tím utkáním něco udělat.

    Náš "kapitán" Jarolím by při podobném faulu spadnul na zem, trochu zakňučel, vybulel se na rameno rozhodčího a s kyselim ksichtem odešel.

    Mě tyhle excesi nevadí pokud to není za červenou a oslabí se tím mužstvo, alespoň to ukazuje bojového ducha.

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      Alanor (admin)     před 12 lety 19.08.2012 20:11 |  
      0 0

      Bojovat se musí, ale tohle byl nesmysl. Kdyby to rozhodčí pořádně viděl, tak mohl Karol dostat červenou. Tím by teda mužstvu příliš nepomohl.

      • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

        spino     před 12 lety 19.08.2012 20:16 |  
        0 0

        Máš pravdu, ale musíš uznat, že Karol je bojovník a takový hráče my potřebujem. Pokud tím neuškodil týmu, což naštěstí ne, beru to pozitivně, ale jako trenér bych ho samozřejmě pokáral.

        Smutná rozdíl je ten, že kdyby dostal Karol červenou, tak by to vyšlo na stejno, než kdyby se totéž stalo Jarolímovi a ten by neoplácel, protože Jarolímův přínos na hřišti je nulový.

  5. Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

    Eluin (přítel SN)     před 12 lety 19.08.2012 20:26 |  
    0 0

    Já bych Škodu tak přísně nehodnotil. S těmi míči co dostával...

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      Alanor (admin)     před 12 lety 19.08.2012 20:29 |  
      0 0

      Jo, má to těžké, ale za co mu dát lepší hodnocení? Za to že tam stojí? Navíc v tom úvodu tu šanci trestuhodně podělal.

      • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

        Eluin (přítel SN)     před 12 lety 19.08.2012 20:37 |  
        0 0

        To ano, tu šanci pokazil.
        Ale na prohře se výrazněji podepsali jiní.

  6. Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

    spino     před 12 lety 19.08.2012 20:42 |  
    0 0

    Jinak o Jarolímových vůdčích schopnostech hovoří i to, že prozatím s ním ani na Slavii ani v médiích jako s kapitánem nebyl veden ani jeden po/před/mezizápasový rozhovor. Vždycky jen Kisel, Latka, Rada, občas Vošahlík a Škoda.

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      bongor     před 12 lety 19.08.2012 21:39 |  
      0 0

      On ten system s jedním útočníkem a navíc když je to Škoda je sám o sobě na ho,,,když ten útočník není zrovna pan Persie nebo Huntelaar a nemá za sebou patřičně útočné halvy.Jenže v naší dolině je o útočníky obrovská nouze a nejinak je tomu na západ od nás a kdyby Škoda za něco stál,tak už by ho dávno koupil někdo ze 3.bundesligy.

      • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

        spino     před 12 lety 19.08.2012 22:02 |  
        0 0

        Na druhou stranu, v systému na dva útočníky bys tam chtěl dát koho? Máme Škodu a Vošahlíka a koho bys tam pak dal, kdyby se jeden zranil, nebo byl vykartovanej? Máme už jenom Standu a to už je jen tak na posledních 10 minut.

        • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

          Eluin (přítel SN)     před 12 lety 19.08.2012 22:09 |  
          0 0

          Latka?
          Červenka?
          Počkat až se vrátí Vyhnal?
          Někoho rychle sehnat? Koho? Nevim :-(.

          • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

            spino     před 12 lety 19.08.2012 22:35 |  
            0 0

            Já vidím celý problém v tom, že odešel Pospěch, což by ani vzhledem k jeho morálce nevadilo, kdyby za něj Držmíšek sehnal náhradu. Nesehnal.

            • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

              slaviator     před 12 lety 19.08.2012 22:45 |  
              0 0

              Pospěch byl odejit a ten, se kterým chlastal, tak ten zůstal a nastupuje dál v základní sestavě... nechápu...

              • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

                spino     před 12 lety 19.08.2012 22:55 |  
                0 0

                A kdopak to je? Slyšel jsem (čili neberu to jako fakt), že chodil chlastat s Korešem a ten v základu není.

                • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

                  slaviator     před 12 lety 20.08.2012 07:25 |  
                  0 0

                  tak byl někde s několika hráči, třeba ve Vršovicích byl několikrát vidět s útočníkem hokejový Slavie Krenželokem, ale nahoře na Novým Smíchově chodil pravidelně s jedním spouhráčem ze Slavie, kterej na začátku jara kvůli zranění vypadnul ze sestavy a hrál místo něj úspěšně náš odchovanec a nyní je zase tenhle hráč v základu...

                  • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

                    no-nick     před 12 lety 20.08.2012 07:55 |  
                    0 0

                    Ty jsi tajnej jak Jiri:-) Conto?

                    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

                      slaviator     před 12 lety 20.08.2012 08:01 |  
                      0 0

                      Petře, bingo :)

                      • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

                        SKS70     před 12 lety 20.08.2012 09:00 |  
                        0 0

                        Tunel až do Dubaje
                        Datum: 20.8.2012 Autor: IVANA SVOBODOVÁ , JAROSLAV SPURNÝ Zdroj: Respekt Rubrika: Politika/ekonomika Strana: 17

                        Příběh Viamontu a pohádkového zbohatnutí Aleše Řebíčka


                        Nejčerstvější zprávu o podnikání bývalého ministra dopravy Aleše Řebíčka, jehož firmy před pár lety získaly miliardy na zakázkách zadávaných Řebíčkovým rezortem, možná mnozí očekávali. Jen hádali, kdy přijde: poté, co Řebíček zmizel z politiky, teď jeho slavný Viamont zkrachoval a zůstal po něm padesátimilionový dluh na daních. A palčivá otázka, kde vlastně skončily všechny ty miliardy. Při hledání odpovědi musíme nejdříve zjistit, jak Aleš Řebíček zbohatl, kdo mu v kariéře pomáhal a proč policie letos odložila vyšetřování jeho obchodů. Před očima se nám tak začíná odvíjet příběh zákulisních vazeb, které regionálního podnikatele dovedou mezi finanční i politickou elitu. A přestože doba, kdy této zemi vládli lidé jako on, se může zdát nenávratně pryč, pátrání vynáší na světlo i jedno nepříjemné podezření. Neuvěřitelný příběh Aleše Řebíčka se může kdykoli zopakovat.


                        Kam zmizely?


                        Z tribuny fotbalové Slavie mává fanouškům její majitel, bodrý multimilionář Aleš Řebíček. Rozšafně nasedá do jednoho ze svých luxusních vozů, odmítá odp povědět na jakékoli novinářské dotazy a spěšně odjíždí. Možná do Dubaje, kde si koupil nemovitosti a hrává tam golf, nebo do vily v Monte Argentariu, odkud má jako na dlani svou luxusní jachtu Ariel.

                        Podnik, který přinesl Řebíčkovi bohatství, tedy vyhlásil insolvenci. Akciové společnosti Viamont ani nic jiného nezbývalo, finanční úřad jí v červenci obstavil účty. Podle informací Respektu finanční úředníci zjistili, že si Viamont, a. s., vykazoval v letech 2007 a 2008 v miliardové zakázce na stavbu elektrárny Tušimice II pro ČEZ falešné faktury. Kontroloři vyřadili z účetnictví faktury na práce, které nebyly nikdy provedeny, a nařídili Viamontu odvést zpětně na daních 53 milionů. „Zjistili jsme, že Viamont už vlastně nic nevlastní, že je to prázdná slupka a není z čeho zaplatit,“ říká jeden z pracovníků finančního úřadu, který pouze obstavil akciové společnosti účet s několika miliony. Aleše Řebíčka už to ale nemusí zajímat - firmu si loni na podzim koupila olomoucká společnost IDS.

                        Ale proč olomoučtí podnikatelé kupovali firmu, o níž bylo jasné, že má nulovou hodnotu? Jediná logická odpověď je v podivném propletenci stavebních firem propojených s Řebíčkovým Viamontem, které dohromady získaly na zakázkách od Řebíčkova ministerstva dopravy v letech 2006 až 2009 kolem čtyřiceti miliard korun. Do tohoto guláše patřila i IDS, která rovněž profitovala na zakázkách zadávaných někdejším Řebíčkovým rezortem. A teď mu zřejmě splácí starý dluh: pomáhá někdejšímu dárci zakázek sprovodit trosky vybrakovaného Viamontu ze světa.

                        Prodejců a kupců se nedá na transakci zeptat. Majitel IDS Zdeněk Kyselý stejně jako Aleš Řebíček neberou telefony a právnička IDS Olomouc, pověřená komunikací s veřejností, na zaslanou otázku neodpovídá. Na poslední adrese Viamontu v zámečku Františka Josefa v Teplicích už dnes nelze nikoho najít, všichni se odstěhovali během prázdnin. Na tenisových kurtech, kde počátkem tisíciletí hrály tenis špičky politiky a byznysu, dnes poklidně posílají míček přes síť rodiny ze sousedství.

                        Původní impérium Aleše Řebíčka bylo po částech odprodáno. Nejdříve šla do světa výdělečná nákladní doprava: byla vyčleněna do dcery Viamont Cargo a tu v roce 2009 koupila za neznámou částku společnost OKD miliardáře (a vlastníka tohoto listu) Zdeňka Bakaly. Druhá stěžejní divize Viamontu, stavební část Viamont DSP, byla prodána - opět za neznámou částku, ale odhaduje se, že v té době mohlo jít o miliardu korun - rakouské firmě Strabag. Jinými slovy, co mělo cenu, bylo prodáno a zbyl jen bezcenný původní Řebíčkův Viamont s dluhy.

                        Kolik Řebíček a jeho kolegové za ty roky skutečně vydělali a kde peníze skončily, není úplně jasné. Nechme si teď bývalého ministra užívat na jachtě a pokusme se propátrat jeho příběh klientelistického spojení politiky s byznysem. V tom je Aleš Řebíček v českém kontextu „jednička“: u nikoho jiného není možné tak jednoznačně ukázat, jak se dá z byznysu na třicet měsíců odskočit do vysoké politiky a vydělat obratem stamiliony (a možná mnohem více).


                        Stavbyvedoucí


                        Píše se rok 1992 a pětadvacetiletý stavbyvedoucí Traťové strojní stanice v Ústí nad Labem Aleš Řebíček skládá na účet v bance devět tisíc korun. Stejnou částku dává i šest jeho společníků a společně vytvářejí základní jmění společnosti, která se o pár let později rozroste do rozměrů impéria. Všichni jsou dosud zaměstnanci Československých státních drah, teď ale využívají privatizace, jejich Viamont, s. r. o., stanici od drah přebírá a Aleš Řebíček, absolvent Vysoké školy dopravy a spojů v Žilině, právě naskakuje do byznysu. V Chabařovicích, malebném podhůří Krušných hor, montuje Viamont nové koleje a o kousek dál v Bílině zase rozmontovává a likviduje ty staré: železo prodává do kovošrotu, betonové díly se navážejí do dolů.

                        O čtyři roky později se společnost mění na akciovku, čtyři ze sedmi společníků končí a akcie si dělí už jen Řebíček, Miroslav Plíhal a Jiří Wagner. Řebíček v partě plnil zásadní - a pro něj přirozenou - roli: hrál muže, který se vyzná. Patřil do teplické i ústecké smetánky, dokázal pro firmy získávat zakázky. Šlo sice jen o miliony, ale obchod se pomalu rozjížděl. Viamont opravoval železnice, stavěl vlakové zastávky. Privatizoval také dvě regionální tratě, na nichž jezdil s vlastními motoráčky.

                        Zásadnější zlom v podnikání nastává v roce 2000, kdy se Viamontu daří rozjet lukrativní nákladní dopravu. Získává zakázku od polostátního energetického gigantu ČEZ a začíná vozit uhlí pro Severočeské doly, totéž dělá pro elektrárnu Opatovice, Mělník a Pražskou teplárenskou, společnosti patřící pod holding International Power. Šlo o zakázky v řádech desítek milionů, ale někde tady se dostává inženýr Řebíček pod křídla Jana Demjanoviče, šéfa Severočeských dolů, a sbližuje se přes Pražkou teplárenskou, v níž drží podíl hlavní město Praha, s pražským podnikatelsko-politickým prostředím reprezentovaným především lobbistou Romanem Janouškem. Co tyto ve své době vlivné muže na Řebíčkovi zaujalo, nevíme. Možná šlo jen o to, že v tu dobu začal pořádat tenisové turnaje, kterých se účastnily regionální i pražské celebrity. Ještě důležitější, i když v té chvíli nenápadný zvrat přichází o rok později. Jak už dnes víme, tato změna nakonec vyústí do Řebíčkových závratných zisků a zároveň vstoupí do českých politických dějin jako dokonalý symbol korupce. Aleš Řebíček vstupuje v roce 2001 v Teplicích do řad ODS a začíná se obratně etablovat ve stranických strukturách.

                        Zároveň jeho akciová společnost Viamont zakládá dceřinou stavební společnost Viamont DSP, přes niž v následujících letech poputují do impéria na severu Čech miliardové veřejné zakázky. Stavební část Viamontu měla do té doby obrat kolem dvaceti milionů ročně, hrála tedy v železniční stavařině nepříliš výraznou roli. Zkratka DSP v názvu nově vzniklé dceřiné akciovky však reprezentuje firmu Dálniční stavby Praha, která v té době hrála ve státních zakázkách minimálně druhou ligu, na rozdíl od regionálního Viamontu, jenž se potácel v okresním přeboru. Proč se dobře nastartovaná a zavedená stavební společnost DSP (v letech 2000 až 2005 měla obrat v průměru 2,5 miliardy) spojila s lokálním Viamontem, zůstává dodnes neobjasněnou záhadou. Navíc v poměru, který silnému hráči nedával možnost trpaslíka řídit a rozhodovat o něm: Dálniční stavby Praha si ponechaly ve Viamontu DSP minoritní podíl 49 procent. Tehdejší prokurista DSP, nyní ředitel Strabagu Jaroslav Katzer, to dnes zdůvodňuje „doplněním portfolia stavební železniční firmy“. Doplnění portfolia ovšem podle znalců z oboru znamenalo především posílení o muže, který začínal tahat za nitky v severočeské krajské politice. Čerstvý straník Aleš Řebíček se už v roce 2002 stal za ODS radním v Teplicích, městská politika byla ale méně důležitou rolí, kterou v ODS na Ústecku hrál. „Komunální politika ho sice zjevně bavila, ale byla mu těsná, vazby si vytvářel především na krajské a celostátní úrovni,“ vzpomíná senátor za ODS a tehdejší Řebíčkův kolega z rady města Jaroslav Kubera.


                        Poradce


                        Aleš Řebíček měl podle místních dobré vztahy především s tehdejším ústeckým hejtmanem Jiřím Šulcem, od kraje i města Ústí nad Labem tehdy získával stavební zakázky. Především se mu ale podařilo napojit se na ještě vyšší stranické sféry. Když se v roce 2002 stal předsedou ODS Mirek Topolánek, Řebíček s ním udržoval čilé styky a bylo víceméně jasné, že jeho hvězda bude zářit víc a víc. Řebíček se v krajské politice propracoval na místopředsedu ústecké ODS a stal se Topolánkovým „poradcem pro podnikání“. Oba muže s největší pravděpodobností propojil Topolánkův poradce a lobbista

                        Marek Dalík. Počátek jejich vztahu zůstává zahalen tajemstvím, ale hlavní roli v něm hrál zřejmě ČEZ a dva významní muži této firmy Martin Roman a Jan Demjanovič, pro něž Řebíčkovy firmy pracovaly.

                        Štěstí se na Řebíčka usmálo i v podnikání, v roce 2005 krachuje německá firma vlastnící Dálniční stavby Praha a skupuje ji významné konsorcium Strabag s výrazným postavením na stavebním trhu, které se tím pádem stává přes Dálniční stavby Praha polovičním podílníkem ve Viamontu DSP. Ještě předtím se - ve snaze získat zastoupení i na Moravě - na chvíli stává Viamont padesátiprocentním podílníkem v IDS Olomouc, společnosti, která právě nyní koupila bankrotující Viamont.

                        Koncem roku 2005 je ještě jméno Aleše Řebíčka veřejnosti neznámé, snad s výjimkou Teplic, kde sedí v zastupitelstvu, a čtenářů ústeckého regionálního tisku. V něm se o Aleši Řebíčkovi objevuje zmínka jako o šedé stranické eminenci, která tahá za nitky v krajské politice a má na starosti oblastní kasu a v zákulisí urovnává vnitrostranické sváry. Místní politici už na něj hledí jako na budoucí šarži, stačí si všímat, s kým hraje Řebíček na kurtech patřících další odnoži Viamontu tenis. Po antuce se v tu dobu s Řebíčkem proháněl Mirek Topolánek, Marek Dalík i Ivan Langer, Viamont tu pravidelně organizuje VIP turnaje pro své obchodní partnery i pro významné muže politiky. Zároveň má Řebíček skvěle rozehranou i partii podnikatelskou: z bývalého traťového stavbyvedoucího je rok před sněmovními volbami muž propojený se třemi silnými stavebními firmami - IDS Olomouc, Strabagem a Dálničními stavbami Praha. Řebíček tak vlastnil portfolio, v němž vytušil on a jeho okolí nevídané možnosti pro byznys.

                        Tou zásadní ingrediencí je ale politika. Když se téhož roku dohadují v krajích místa na kandidátkách do sněmovny, stává se Řebíček ústeckou krajskou dvojkou - poté, co o první místo svedl boj s dalším severočeským politikem Petrem Gandalovičem - a místo ve sněmovně má tedy jisté. Za hranice regionu však jeho jméno zatím v souvislosti se zářnou politickou kariérou neproniká, a když se pak o něm poprvé po volbách začíná zmiňovat Marek Dalík mezi novináři jako o budoucím ministrovi dopravy, zní to spíš jako fantazmagorie. „Mirek Topolánek chtěl tehdy přivést do vysoké politiky nové tváře, byla to součást změny ODS, a mezi těmi novými byl mimo Petra Gandaloviče a Alexandra Vondry i Aleš Řebíček,“ vysvětluje nástup severočeského ministra Topolánkův poradce Martin Schmarcz. S Topolánkem si každopádně Řebíček padl do oka - svou roli podle Schmarcze sehrál i Řebíčkův podnikatelský talent: „Mirek Topolánek potřeboval do vlády přivést ekonoma.“


                        V hledáčku policie


                        Vstupem na politické výsluní, do pracovny ministra dopravy, který má vliv na rozdělení miliardových státních zakázek, se ekonomický um politika a podnikatele Řebíčka propojil a výsledkem byly nebývalé zisky spřízněných firem. Viamont v konsorciu s dalšími společnostmi získal během Řebíčkova dvouletého ministrování zakázky za 14 miliard, Strabag zhruba za 21 miliard a Dálniční stavby Praha za čtyři a půl miliardy, olomoucká společnost Zdeňka Kyselého IDS za tři miliardy. U posledních tří jmenovaJak ných jde jen o čísla z Ředitelství silnic a dálnic ČR, zhruba za dalších sedm miliard dostaly tyto společnosti zakázky na železnici.

                        Růst regionální firmičky Viamont v jednu z nejsilnějších stavebních společností během let 2007 a 2008 (na počátku roku 2009 Topolánek Řebíčka z vlády odvolal) označoval ministr dopravy za „šikovnost kluků z Viamontu“ při soutěžení o veřejné peníze a tvrdil, že sám sobě do Viamontu peníze nepřihrával. Svého podílu ve společnosti se totiž oficiálně zbavil už před nástupem na ministerstvo, akcie prodal společníkovi Plíhalovi. Dodnes však není známo, za kolik vlastně, částka uvedená Řebíčkem se v průběhu času proměňovala. Hned po usednutí do křesla ministra sdělil v rozhovoru pro MF DNES, že šlo o „desítky milionů“. Podle jeho daňového přiznání mu však peníze nabíhaly i v letech 2007, 2008 a 2009, nakonec podle těchto dokumentů obdržel za svůj třetinový podíl ve Viamontu 342 milionů korun. Vloni se ale před fanoušky Slavie podřekl, že za Viamont získal 750 milionů korun.

                        Fantazmagorická je podle lidí z branže už poloviční částka, kterou Aleš Řebíček napsal do přiznání. Společnost byla v době, kdy ji podle svých slov prodával společníkovi Plíhalovi, před svým ekonomickým vzestupem a neměla zdaleka takovou hodnotu. V rozporu s vysvětlením bývalého ministra jsou i dokumenty Finančního a analytického útvaru (FAÚ), expertů ministerstva financí zaměřených na praní špinavých peněz, kteří na Aleše Řebíčka podali v roce 2009 trestní oznámení. Podle jejich údajů prodal Plíhal v roce 2008 olomoucké IDS akcie prosperující stavební společnosti Viamont za 300 milionů a pak zpětně posílal Řebíčkovi splátky do výše asi 190 milionů korun. FAÚ však finanční transakce na účtech mezi Řebíčkem, Plíhalem a IDS nedohledal a nerozkryl až do konce, případ přesunul na protikorupční policii s podezřením, že se Řebíček snažil „zastřít skutečný původ příjmů“. V překladu to znamená podezření z ukázkové korupce: bývalý ministr mohl získávat mnohasetmilionové provize za zakázky, které přihrával spřáteleným firmám, a jeho akciové obchody byly jen hrou pro veřejnost. Nebo ještě jinak: k žádným přesunům akcií nemuselo vůbec dojít a Řebíček mohl neexistujícími transakcemi pouze zkoušet krýt svůj profit na korupčních zakázkách ministerstva dopravy, předražených za jeho časů celkem o třicet miliard korun.

                        Protikorupční policie však rozkrývání podivuhodných částek, kterými Řebíček disponoval a disponuje (vila v Toskánsku za 250 milionů, investice do majetku v Dubaji za desítky milionů, nákupy pozemků, jachty a nakonec vloni fotbalová Slavia), nedotáhla k jasným výsledkům. Trestní oznámení leželo v centrále rok a sedm měsíců, aniž se cokoli dělo, a pak jej policisté „uložili“. „To znamená, že vůbec nebyly zahájeny úkony trestního řízení. Nevím, jak je to možné, v tu dobu jsem tu nebyl,“ říká dnes ředitel protikorupční policie Tomáš Martinec. Minulý týden si nechal zaprášený spis s trestním oznámením na Řebíčka vytáhnout z archivu a chystá se prověřit, zda policie práci neodbyla, a případně prý kauzu znovu otevře.


                        Never more


                        Dozvědět se plnou pravdu o penězích bývalého ministra Řebíčka už se nám nejspíš nikdy nepodaří. Jeho zázračné zbohatnutí se odchodem z veřejné funkce dostalo mimo zájem i kontrolu veřejnosti. Lukrativní části impéria zbudovaného z traťové stanice byly rozprodány a peníze získané prodejem skončily neznámo kde, jejich cílový příjemce se dohledat nedá. Řebíček vlastní Slavii, což je pro něj zatím spíše ztrátová záležitost, a četné nemovitosti rozeseté po světě a po Viamontu zbyl daňový dluh. Poslední slovo by ještě mohla mít protikorupční policie, kdyby se tentokrát do příběhu tunelování státní kasy a neprůhledných obchodů pořádně pustila. Důležité je, zda se Viamont a jeho zakladatel Řebíček stali posledními symboly korupce, nebo zda můžeme být v budoucnu opět svědky podobného bezbřehého dojení státních peněz.

                        Zákon o povinnosti prokazovat původ majetku politici dosud nepřijali. A i když tato vláda zpřísnila pravidla pro zadávání veřejných zakázek, která ztěžují přístup k veřejným penězům firmám s anonymními akciemi, nedá se nějaký nový podobný zázračný řebíčkovský příběh vůbec vyloučit.

                        Ve skutečnosti se podmínky pro podnikání v Česku za těch deset let výrazně nezměnily. A výrazně se nezměnila ani schopnost policie vyšetřit tunely typu Viamont. Například zadávání zakázek pro stavbu dálnic a železnic se sice mírně zpřísnilo, ale stále je velmi neprůhledné, Ředitelství silnic a dálnic ČR podepisuje nejasné smlouvy a soutěží se účastní různé menší firmy, o nichž se nedá vyloučit, zda za nimi nestojí nějaký politik. Jisté je jen to, že do budoucna budou takové transakce promyšlenější a je málo pravděpodobné, že by dnes nějaký ministr tak okatě přihrával zakázky firmám, s nimiž je či byl velmi úzce svázaný. V tom se dá vnímat Řebíčkův případ jako odstrašující memento, kterému se politické strany zřejmě napříště vyhnou. Q


                        Za koncem Viamontu stojí falešné faktury ze zakázek pro ČEZ. Fantazmagorická je už poloviční částka, kterou Aleš Řebíček napsal do přiznání.

                        • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

                          Eluin (přítel SN)     před 12 lety 20.08.2012 11:36 |  
                          0 0

                          Díky za článek, je to hodně zajímavé čtení.

  7. Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

    Ravik     před 12 lety 19.08.2012 22:18 |  
    0 0

    to vážně hrajeme s Brnem ve čtvrtek v 17.30?? Proč ne rovnou ve 12? Nebude ještě takový vedro a ty co jdou na odpolední šichtu tak to stihnou. Ostatní co musejí normálně do práce tak stejně nemůžou a zbytek co má vakace tak v Práglu není.

  8. Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

    DrFe1     před 12 lety 20.08.2012 10:10 |  
    0 0

    Řebíček, Rada, Držmíšek, Řebíček ven !!!

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      spino     před 12 lety 20.08.2012 10:34 |  
      0 0

      Řebíček, Řebíček, Hodač, Přeček, Kocourek, Malík a Držmíšek ven.

    • Re: Najdí deset rozdílů :D

      Ladineeek     před 12 lety 20.08.2012 13:09 |  
      0 0

      Já jsem na takovýhle články typu bla bla, žvásty žvásty úplně alergickej. Raději žádnej článek, než tyhle výmluvy.

  9. Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

    martyni (přítel SN)     před 12 lety 20.08.2012 12:03 |  
    0 0

    No myslim, ze bychom nemeli mit rudo pred ocima a svalovat vinu na dva hrace.. problem je, ze zrejme nefunguje to, co hral tym v priprave, conka s juharem jsou z formy, prava strana taky moc nefunguje, takze ta hra po krajich je tak nejak zamrzla.. no a skoda se taky nechytil. Tech duvodu je mnohem vic nez latka a hubacek, je treba, aby se ti hraci chytli, neni mozny vymenit celou sestavu.. mozna vic zapojit Korese a Hurku by to chtelo, nebo dat vic prostoru Zmrhalovi s Tusjakem, ale asi nemuzem cekat, ze dne na den budou oporami..

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      martyni (přítel SN)     před 12 lety 20.08.2012 12:06 |  
      0 0

      pardon, jarolim a hubacek jsem chtel napsat.. ale ani latka neni stopro..

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      Ferguss     před 12 lety 20.08.2012 13:20 |  
      0 0

      Přesně tak, na zápase s Olomoucí jsem vzpomínali na průniky Krajčíka, Šventa nebo Hlouška po lajně. V současné Slavii bohužel něco takového chybí. Strany nám prostě nefungují a chce to změnu.

    • Re: Hodnocení slávistů - 4. kolo

      vlk30 (přítel SN)     před 12 lety 20.08.2012 16:49 |  
      0 0

      Tak rudo před očima budu mít vždy pokud na ten fotbal půjdu a zaplatím za něj no poté uvidím takovou sračku jak v embéčkách.A být pak v okolí za šaška který fandí Slavii která je všem k smíchu.