Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Rozhovory

Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

Karol Kisel se po návratu do Slavie uvedl kontaktní brankou na 2:3. V rozhovoru zavzpomínal na působení v Austrálii, kde podobný vývoj zápasu několikrát zažil, a ani on nezapomněl pochválit výborné slávistické fanoušky.

Hůř už se snad začít ani nedalo, co myslíte?

Tak jasně, poločas 0:3 v prvním zápase, to je ledová sprcha. Představovali jsme si to určitě jinak. Chtěli jsme vyhrát a to se nám nepovedlo.

Zažil jste někdy takový poločas?

Já jsem to zažil minulý rok v Austrálii párkrát, takže mám zkušenosti. Několikrát jsme takhle špatně začali a pak jsme to někdy dokonce i otočili, já myslím, že i pan Lavička si to pamatuje. Nebyli jsme s tím spokojení a určitě to nebudeme chtít opakovat. Nakonec jsme rádi i za ten bod, ale jen se potvrdilo, že jsme dnes měli vyhrát a brát tři body.

Dá se vůbec věřit ve výhru za stavu 0:3 v poločase?

Ale jo, jak říkám, já jsem měl i tu zkušenost a věřil jsem. Už v první minutě jsme měli šanci, kdyby mi to Kory líp přistrčil, mohl jsem jít sám. Po inkasované brance se ten tým vždycky rozklepe, vy naopak nemáte co ztratit, takže v hlavě to máte, že by to mohlo vyjít. Ale samozřejmě je potřeba mít kvalitu, vůli a trošku štěstí.

Máte pro ten vývoj nějaké vysvětlení? Mohli jste jít do vedení, pak inkasujete gól a úplně se to otočí.

Jak jsem řekl, byla to pro nás ledová sprcha. Měli jsme první šanci, jak jsme si představovali, podařil se dát kolmý balón na Škoďáka, šel sám, nedal, to se stane. Spíš jsme velice lehce inkasovali tři góly, je to nepříjemný, jestli chceme být úspěšní, tak se nám to nesmí stávat.

Neměl jste strach o trenéra Radu? Ten po třetím gólu ve vaší síti ledoval zátylek a nevypadal moc dobře.

Tak to jsem neviděl, my sami jsme měli starosti se sebou. Samozřejmě je to lepší na hřišti, protože to můžete změnit. Že berou trenéra mrákoty po takovém poločase, to není divu. Hlavně, my jsme pak pracovali dobře, i on pro to dělá všechno. Já bych to bral raději pozitivně, že se nám to povedlo vyrovnat. Nakonec jsme mohli i vyhrát, kdybych si to dal na prsa v poslední minutě, tak jsem měl ještě lepší pozici, ale 3:3 je nakonec dobrý. Nicméně musíme se z toho jistě poučit, protože takto hrát nemůžeme, vzadu to byl průvan. 

Jak jste byl nervózní, když jste ještě prohrávali a čas ubíhal?

Já jsem ani moc nervózní nebyl, naopak jsem věřil, že vyrovnáme, dokonce jsem pak věřil, že dáme ještě jeden, když jsme vyrovnali, protože ten tým je pak úplně mimo, všechno je rozházený a já jsem měl šanci, kdyby nebyl odpískaný faul Martina Latky, tak jsme taky šli ve třech na jednoho nebo na dva. Myslím si, že to bylo pro diváky dobré a hlavně bych chtěl ocenit naše fanoušky, to bylo úžasný, na české poměry - prohrávali jsme 0:3 a pořád nás povzbuzovali, fantastická atmosféra i teď po zápase. Jsem moc šťastný, že se nám povedlo aspoň vyrovnat už jen kvůli nim, protože byli fantastičtí a chceme je pozvat na další zápas, doufám, že se nám povede líp a budeme vyhrávat.

Kolik myslíte, že byste potřebovali času, abyste to úplně otočili?

Pár minut, oni už byli nalomení. Po vyrovnávacím gólu oni už byli rádi, že je konec, myslím, že do pěti minut bychom ještě gól dali.

Komentáře (34)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

    bongor     před 12 lety 30.07.2012 23:14 |  
    0 0

    Karolko mluví naproto rozumně,líbí se mi jeho přístup k fotbalu.Maximální snaha a nasazení,ale nedělá z toho otázku života a smrti.Jedině tak může být fotbal zábavný a přilákat další diváky.
    Když se podlehne nějakému musu,tak se na to nedá dívat.Ostatně máme typickou ukázku kam to vede a to pár kilometrů od Edenu.

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      edenian     před 12 lety 31.07.2012 08:46 |  
      0 0

      Souhlas. Ovsem kdyz obcas rek KJ ze "je to jen fotbal" tak mu to davali nekteri machri dost sezrat :-)
      Jeste bych poznamenal, aby to nebyla zase takova selanka, ze kdyz tam Karel vystartoval na toho pomezniho, tak vypadal spis on na ledovani zatylku. Mel by se chlapec trochu ovladat, nechat to kapitanovi kterej to tam resil. Vypada potom jak mistr sveta z Letny. A na to by si mel dat bacha, kdyz chce delat u mladejch, aby z nich pak nerostla " řepka " :-)

      • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

        bongor     před 12 lety 31.07.2012 09:45 |  
        0 0

        To je dlouhodobá záležitost u každého,kdo k tomu rádoby světovému mančaftu přičichl.Ale Karolův problém to jak věřím není,pokud má někdo charakter,tak ho to před tím virusem chrání.
        I když jak je vidět,tak ta imunita není úplně stoprocentní.

  2. Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

    denydzlSKS     před 12 lety 31.07.2012 01:55 |  
    0 0

    Vzhledem k pozdnímu příjezdu (příchod ke stadionu cca 3. minuta - příchod na tribunu 32. minuta (!!)) a frontám na lístky jsem viděl výhru 3:1, takže u mně dobrý..

    Ne, jako dala by se sepsat stránková kritika, ale co? Máme 90 minut bušit do soupeře a být rádi za plichtu 0:0 nebo 1:1? Dneska jsme se sice 60 minut kopali za uši, ale zážitek to ve výsledku nebyl špatnej, padlo 6 gólů a kvůli tomu se na fotbal chodí, ne?!

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      PetCC     před 12 lety 31.07.2012 17:37 |  
      0 0

      Správně.

  3. Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

    Ferguss     před 12 lety 31.07.2012 08:44 |  
    0 0

    I přes remízu s nováčkem hodnotím pozitivně, tohle jsou zápasy kvůli kterým se chodí na fotbal. Rada to odkoučoval dobře, odvážil se posadit marného Jarolíma v padesáté minutě, to by se z předchozí trojky neodvážil nikdo, vyšlo mu střídání i změna rozestavení. Uvidíme, jak to půjde příště, každopádně s takovouhle obranou nepřehrajeme ani tu Kutnou Horu. Dostál je sice mizernej fotbalista, ale alespoň se to snaží dohnat nasazením, Nitrianský je v současný době naprosto z formy, asi bych ho příště nechal sedět.

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      bongor     před 12 lety 31.07.2012 09:49 |  
      0 0

      Já se domnívám,že to ani tak nebylo obranou jako lajnou,ale spíš způsobem obranné hry a to se dá napravit.Laty,Hub a Čonka nejsou určitě podprůměrní hráči a ten Nitro se snad v dohledné době taky postaví na nohy.

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      martyni (přítel SN)     před 12 lety 31.07.2012 12:52 |  
      0 0

      Nitriansky se do toho musi dostat.. nema cenu stavet kluka, kterej bude hrat stejne blbe s tim,ze je to jeho strop..

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      skors     před 12 lety 03.08.2012 12:18 |  
      0 0

      Já se zase až tak neraduji.Ted přijde třeba plichta s Baníkem a už se zase povezem na vlně zápasů kdy třeba 3 remizujem a 2x něco těsně prohrajem a kde zase budem se nemá cenu dohadovat.Vlastně by se u nás nic nezměnilo a poháry by pro Slávii zůstali stále nedostižným snem.Doufam letos tedy aspon v ten klidný střed.Vlatně mě odradilo samo naše vedení věřit v něco lepšího.Jestli nám bylo řečeno,že od Slávie nemáme čekat vůbet nic,ale 12 flek už by to být tedy neměl.Rozhodně takové prohlášení nás moc asi neuklidní.Po 5 zápasech už stejně vědet budem na co vlastně zase máme.Možná už ten zápas s Baníkem ukáže,protože tam se toho taky asi moc nezlepšilo.Slávia má mít vždy velké cíle a budu se utěšovat aspon tím,že to jsou první utkání v sezoně a ten tým se musí postupně sehrát.Jen at to netrvá zase moc dlouho.To tu budou zase potom všichni hrozně nadávat a odvolávat hráče a trenéry a bla bla.Slávii zdar.

  4. Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

    slavoj71 (přítel SN)     před 12 lety 31.07.2012 08:46 |  
    0 0

    Připojuji, už s chladnou hlavou, můj pohled na věc:
    Zejména nesdílím obecné nadšení nad tím, že jsme dokázali slavně dotáhnout třígolové manko s nováčkem soutěže. Je potřeba vidět, že nějakých 65 minut byla hra naprosto katastrofální a ani potom to nebyla žádná pastva na oči - zkrátka jsme vsadili na nakopávané balony na nejlepšího útočníka v týmu Latku, který tím, že se na rozdíl od zoufalce Škody nebojí osobních soubojů, dokázal zcela rozvrátit obranu soupeře.
    Nicméně, tak mizernou defenzivu (což se týká všech, nejde zdaleka jen o čtyř obránce), abys v divizi pohledal. Nevím, zda si chlapci mysleli, že si Jihlava v Edenu šoupne dva vlastence a pak bude jen přihlížte sešívané exhibici, nicméně můžeme být rádi, že první kolo nepřijel nějaký zkušenější soupeř - mohla to být ostuda jak řemen. Nevím, zda podle pana plukovníka Rady máme být opět pozitivní, ale takových fatálních ztrát míče, chyb v rozehrávce a naprostého nedůrazu až nezájmu, to už bych tedy v Edenu rozhodně vidět nechtěl.
    Vyjmenovávat hráče, jejichž výkon byl zcela katastrofální, nemá valný smysl. Kdo podle mého názoru uspěl? Určitě Vošahlík - dva góly po střídání, to je prostě neoddiskutovatelný výsledek. Své si určitě uhrál Karol a za útočnou část chválím i Latku, nicméně si myslím, že jako šéf obrany má za tři inkasované góly svůj díl odpovědnosti, byť třeba žádný nešel přímo na jeho triko.
    Pana Juhara bych poprosil: jestli ho to u nás nebaví, ať to řekne nahlas. Nestane se mu jistě nic horšího, než že podzim odkope za béčko a na vzimě může vyrazit za štěstím.
    Poznámka na závěr: krom radosti z vyrovnání byl nezábavnější okamžik, když Zmrhal přinesl Hubovi z lavičky nějaké lejstro, prvaděpodbně s popisem změny rozestavení či co, který si pak šoupnul za chrániče. Příště doporučuju po přečtení sežrat - nepřítel naslouchá neustále! :-))

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      edenian     před 12 lety 31.07.2012 08:50 |  
      0 0

      Rada je plukovnik :-) ? To by mel vydrzet bez ledovani vic nez 0:3 po puli ne?
      Ten papir me taky pobavil. Takova konspiracni metoda ala vojenska rozvedka.

      • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

        janko (přítel SN)     před 12 lety 31.07.2012 09:10 |  
        0 0

        Jo ten papír byl dobrej. A pak krásný okamžik, kdy Laty sestřelil kolozuba...
        Souhlasím s názorem na Juhara, jak se tam ploužil a odmítal popoběhnout, tím mne s**l neskutečně, to ať tam raději hraje Tusjak. Nitranský by se měl také trochu sklidnit, páč tam hořel jak papír a vůbec bych se nebál dát do brány Berkovce, jak mám Čontofalského rád, tak nechytí nic navíc...
        Ale jinak ty emoce na konci když to srovnali, jo kvůli tomu mne to baví. Když se na to podívám zpětně, tak lepší než nějaká ušmudlaná výhra 1-0. Fandit Slavii je fakt jen pro silné nátury:-)))

      • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

        bongor     před 12 lety 31.07.2012 09:54 |  
        0 0

        mně se na tom nelíbilo,že Hub na ten dopis Radovi neodepsal.Moh to klidně napsat na druhou stranu.takhle trenér nemohl vědět,jestli to obránce pochopil a z toho zase mohl být nervózní.

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      doors     před 12 lety 31.07.2012 09:08 |  
      0 0

      V podstatě souhlasím. Je skvělé, že jsme nakonec vyrovnali, nicméně dostat 3 góly od Jihlavy... Přesto, že v TV ( tam jsou přeci odborníci), ale i zde v předešlých diskuzích, Jihlavu chválili, tak jsem přesvědčen o tom, že Jihlava bude mít co dělat, aby se zachránila. Má tam možná několik šikovných hráčů, ale to podle mě nestačí.
      Remíza je jasná ztráta.

      • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

        jipe     před 12 lety 31.07.2012 10:00 |  
        0 0

        Remíza je jistě ztráta, těch chyb a hlavně nedůrazu tam bylo mnoho. Ještěže to zachránili tím závěrem, ale to se rovnalo téměř zázraku. Myslím, že Jihlava nesestoupí, a to díky trenéru Komňanskému, který se nebojí hrát útočně a dokáže dodat neznámým hráčům sebevědomí. Vidím je tak kolem 10 místa.

        Juhar nedostával moc přihrávek, snad to není nějaký komplot proti němu, aby se do sestavy dostali slávisti. Viděl jsem v přípravě Tusjaka, byl mnohem dravější, je však pravda, že to byla příprava a slabší soupeř. Také máme Hůrku, Juhar bude muset hodně přidat, aby si místo v setavě zasloužil. Jen jestli nemá ve smlouvě, že bude v základu, nebo tak něco.

        Viděl jsem video s Juharem, kde hrál napravo, zdálo se mi, že mu to tam jde lépe, i když to je přes nohu. Mohl by otvírat prostor pro krajního beka (Nitranského, a kdyby mu to nešlo, tak co zkusit Koreše na beku, ten by uměl lépe útočit z pozice obránce, než Dostál a své by si také ubránil. Aspoň proti týmům, které budou betonovat, proti Plzni, Liberci raději ne.) Navíc by se uvolnila levá strana pro naše odchovance.

        Pak k Latkovi: Možná by mohlo být zajímavé, kdyby se Latka občas vysouval do útoku častěji, že bychom tím měnili rytmus hry. Snažili bychom se hrát kombinačně a občas, třeba pět minut kolem dvacáté minuty, pět minut před půlí a po půli apod., by Latka zůstával v útoku a hráli bychom to, co včera na konci. Za Latku by se na tu chvíli stáhnul třeba Petrák.

        • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

          doors     před 12 lety 31.07.2012 10:28 |  
          0 0

          V Jihlavě se neshodneme, podle mě nemá hráče na to, aby se udržela. Jejich obrana byla tragická, stačilo na ně zatlačit (a že by jsme měli drtivý tlak, tak to zase ne..)

          U Juhara nevím, u rudochů se neprosadil a včerejší výkon možná ukázal proč. Ale byl to jen jeden zápas, třeba se zvedna. On je celkem rychlý, možná bude platnější venku.
          Latka - nevím. Včera byl sice výrazně lepší v útoku než v obraně, což není pro obránce ta nejlepší vizitka, ale asi by bylo lepší, kdyby se vytahoval jen při dotahování stavu a pod. Přeci jen očekávám, že bude jedničkou a šéfem obrany.

  5. Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

    Ferguss     před 12 lety 31.07.2012 12:32 |  
    0 0

    Ještě poznámka na okraj, Poločas za dvě pětky považuju při cenách vstupného za nehoráznou drzost. A ne, nejde mi o těch dvacet korun.

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      jipe     před 12 lety 31.07.2012 13:26 |  
      0 0

      Vzhledem k tomu, že zisk z prodeje poločasu má jít na mládež, tak mi to nevadí. Dřív se mi občas stalo, že na mě Poločas zdarma nezbyl, teď si ho koupím kdykoliv. Dělám to pro Slavii.

      • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

        JS (přítel SN)     před 12 lety 31.07.2012 14:04 |  
        0 0

        Bylo by tedy pěkné, aby Slavia uveřejnila po každém zápase počet prodaných poločasů, už jen pro fanoušky, kteří budou moct sledovat, kolik přispěli na mládež!

        • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

          jipe     před 12 lety 31.07.2012 15:27 |  
          0 0

          To souhlasím, dobrý nápad.

        • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

          jipe     před 12 lety 31.07.2012 15:29 |  
          0 0

          Ještě něco, ve skrytu duše doufám, že skutečně peníze na mládež půjdou, to by si karol Kisel mohl pohlídat.

          • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

            lassiter     před 12 lety 31.07.2012 15:36 |  
            0 0

            A není to jedno? Peníze jsou jenom jedny, o co víc jich tam přijde z jedný kapsy, o to míň z druhý...

            • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

              jipe     před 12 lety 31.07.2012 15:41 |  
              0 0

              To je fakt, tak aby to bylo aspoň z té jedné kapsy, z naší.

  6. Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

    tantalos     před 12 lety 31.07.2012 13:29 |  
    0 0

    Nitrianský nehrál dobře, o tom žádná, ale dávat mu za vinu góly je mimo mísu.
    Potíž byla v tom, že uplně vyhořel defenzivní záložník Jarolím.
    Při prvním gólu se latka vysunoval dopředu a udělal chybu. To by nebyla žádná tragédie, kdyby byl zajišťován. Nitrianský si tam hlídal svého hráče a je pravda, že proti střelci pozdě vyrazil, ale průser byl v tom, že se obráci soustředili na jednom místě těsně u brány a defenzivní záložníci nepokryli střelce.
    Druhý gól už byl neoddiskutovatelně Jarolímův. Hrál proti Kolouškovi a podívejte se na záznam, jak ho nechal úplně volného a ani se mu nepokusil bránit ve střelbě. Procházel se tam jako šafář a zřejmě si pokuřoval.
    Kolouch, který má na Jarolímy pifku, protože ho KJ ze Slavie vyhnal, aby ve Slavii uvolnil místo pro svého synáčka a v přímé konkurenci s ním by LJ nemohl nikdy nemohl dostat do sestavy, ukázal, že i dnes je o třídu lepší než synáček. Je pravda, že ke konci utkání mu docházely síly - jako celé Jihlavě - ale jinak hrál mnohem kvalitněji.

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      wotlemburg     před 12 lety 31.07.2012 14:33 |  
      0 0

      Synáček, předtím synoveček, už s tím jděte někam

      • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

        tantalos     před 12 lety 31.07.2012 21:01 |  
        0 0

        Kdyby nehrál kulový, tak s klidem

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      slaviator     před 12 lety 31.07.2012 14:53 |  
      0 0

      KJ měl pravdu tehdy v zimě v Krkonoších, když řek, že Koloušek už na fotbal nemá a nikdy mít nebude. Je to vidět, hrál první ligu za Příbram pak, druhou a první ligu v Rakousku, druhou ligu za Brno, teď za Jihlavu první ligu. Naproti tomu LJ hrál i italskou Serii A! Jojo, je to lepší hráč než Kolouch... :(((

  7. Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

    jigsaw     před 12 lety 31.07.2012 14:50 |  
    0 0

    Blablabla, to je zase keců na Jarolíma. Včera nehrál dobře téměř nikdo, ale kritika se snese na Jarolíma jako obvykle. Nejhorší pro mě byl Čontofalský - nejenže nechytil nic "navíc", ale druhej gól i penalta jdou na jeho triko.

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      vavicek     před 12 lety 31.07.2012 15:53 |  
      0 0

      Jestli to nebude tím, že by měl tým táhnout.

    • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

      Steve2924 (přítel SN)     před 12 lety 31.07.2012 17:26 |  
      0 0

      Protože při jeho kvalitách zkušenostech by si to měl v lize vodit jako pán, a ne hru pořád brzdit a zpomalovat. Jenomže on zahraje jen když se mu chce a chce se mu tak jednou z pěti zápasů. Taky jako kapitán by měl tým burcovat ale to se taky nestává moc často, Kisel by byl mnohem lepší kapitán. Prostě Jarolím tak nějak působí dojmem, že si to přišel odehrát a na výsledku mu až tak nezáleží. Zatím mu to procházelo, protože ho trénoval táta, dva nezkušení trenéři co si to s ním nechtěli rozházet, protože za něj nebyla náhrada a netrenér Straka. Teď za něj náhrada je a je tu trenér, kterej se ho nebojí stáhnout chvíli po půli, pokud s ním není spokojen. Takže já věřím tomu, že se konečně probere a začne hrát pořádně a nebo prostě hrát nebude. Obě možnosti jsou dobře. Bez něj jsme včera hráli lépe.

      • Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

        JS (přítel SN)     před 12 lety 31.07.2012 21:18 |  
        0 0

        neměli z něj dělat kapitána. Teď tu visí ve vzduchu ta nepříjemnost, že posadit na lavičku kapitána je těžší, než řadového hráče... Měli to opravdu svěřit Kiselovi s Latkou...

  8. Paraela

    Petr9608     před 12 lety 31.07.2012 17:25 |  
    0 0

    Trochu mi tu přijde paraela s nejlepším půrokem od útlumu započatým na podzim 2009 - jarem 2011, kdy jsme v jarní tabulce (17. - 30. kolo) 2010/11 skončili na 4. místě. Opět velmi dobrá příprava, opět první zápas doma s lehkým soupeřem, opět jsme prohrávali (sice to bylo s Brnem "jen" 0:1) a opět jsme byli rádi za plichtu, kterou bysme asi před zápasem nebrali. Tak snad by mohla paraela pokračovat i v dalších třech kolech (jaro 2011 výhra v Liberci, s Teplicemi, remíza v Olomouci), aby se pak paraely rozešly a my místo tehdejší bezgólové remízy s nováčekm z HK letos jiného (staro)nováčka (Zbrojovku) porazili...

  9. Re: Karol Kisel: Byla to ledová sprcha

    pumpik     před 12 lety 04.08.2012 00:30 |  
    0 0

    Můj názor je, že Slavie nemůže a nikdy neuměla hrát systémem 4-5-1. Vždy hrála 4-4-2, běhavý kombinační fotbal do nohy na jeden dva doteky. Na krajích hráli rychlonozí hráčí, kteří hru roztáhli do stran a centrovali na nabíhající útočníky, nebo pod sebe na halvy. Celou první půli si Jarolím s Kyselem překáželi a Koreš je hráč do středu, kde podrží míč, nebo dokáže přejít přes hráče. Nikdy nebyl jezdič po lajně. V Itálii hrál Juhár proti Veresse stejnou tužku, jako proti Jihlavě, ale proti Parmě podle mne nejlepší hráč Slavie. Jeho sprint po lajně a přesná přihrávka pod sebe proti noze Kisela, který se podíval, kde stojí golman a placírou to dal podél něj na zadní tyč, byla ukázka moderního fotbalu, který doufám opět budem hrát.