Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Aktuality z médií

Řítí se stadion Eden do konkursu?

Po včerejším článku v regionální verzi serveru idnes.cz, který najdete v aktualitách, se finanční situaci E Side Property obsáhle věnuje také server Česká pozice (konkrétně István Léko), článek najdete zde.

Žádného fanouška Slavie nemůže překvapit, v jakém stavu se E Side Property, majitel stadionu v Edenu, nachází. Různé náznaky toho, že společnost je ve špatné finanční kondici, jdou prakticky od dostavění stadionu, v posledních měsících se stupňovaly a to přes to, že se představitelé společnosti snažili veřejnost přesvědčit o opaku, například na nedávném setkání se zástupci SDS.

Jak se zdá, situace nyní kulminuje a velmi brzy přijde nějaké řešení, dost možná už příští týden. István Léko shrnuje reálné možnosti, kterými se dění kolem stadionu může dále ubírat. První možností je insolvenční řízení. Největšími věřiteli E Side Property jsou Česká spořitelna a několik měst a městských částí Prahy. Autor tvrdí, že v případě insolvenčního řízení by největší ztráty utrpěly právě městské části Prahy a některá česká města, která vlastní dluhopisy společnosti (odepsaly by údajně minimálně 70% hodnoty), zatímco samotný stadion a zřejmě i pozemky pod ním by propadly České spořitelně.

Není však vyloučeno, že se společnost pokusí získat nový majitel a autor článku tvrdí, že by jím mohl být opět Vladimír Kroužecký za pomoci některých českých finančních skupin. Těžko očekávat, že by v takovém případě stadion měl nějakou zářnou budoucnost, byl to totiž právě Kroužecký, který společnost dovedl do stavu, ve kterém se právě nachází.

Zdá se, že do těchto scénářů příliš nezapadá možnost, která koluje mezi fanoušky, tedy že stadion spolu se samotným klubem získá silná finanční skupina (nejčastěji se zmiňuje PPF, případně samotný Petr Kellner skrz jinou společnost). Snadno se tak může stát, že stadion projde další změnou majitele, ovšem pro fanoušky Slavie se nezmění vůbec nic a samotný klub bude na stadionu opět pouze trpěn jako nutné zlo bez možnosti jakéhokoli zútulnění stadionu a zdůraznění domácího prostředí. Na druhou stranu je přinejmenším pozoruhodné, že ve společnosti vlastnící stadion se odehrají zásadní změny právě v době přestávky mezi dvěma fotbalovými sezónami a v době, kdy také ve Slavii probíhají zásadní personální změny. Je to jen shoda okolností?

Komentáře (30)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

    el_moscardon     před 12 lety 08.06.2012 10:13 |  
    0 0

    Tak pro nás se situace asi zhoršit nemůže, at to vlastní, kdo to vlastní. Jediné co je, že se změní lidi a my se budeme muset znovu učit "jak na ně". Dokonce je měnší možnost, že by se situace zlepšila, pokud by to koupil někdo s vazbou přímo na klub.

    • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

      AKI     před 12 lety 08.06.2012 10:26 |  
      0 0

      Nechci šířit spekulace,ale před cca 6 měsíci jsem mluvil s finančim ředitelem Kellnera a ten řikal, že o stadion měli zájem.... Ale jak to je teď nevim... AKI

      • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

        petrjir     před 12 lety 08.06.2012 10:30 |  
        0 0

        Nejlepší by bylo, kdyby o stadion měl zájem Řebíček.

      • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

        Jiri1     před 12 lety 08.06.2012 10:31 |  
        0 0

        Koupe stadionu v |Edenu neni na poradu dne , dokonce pry je situace momentalne ve stadiu , kdy by mohl projevit zajem i Vami zminovany , ale ve veci je udajne tolik nejasnosti, ze by to mohl klidne v ramci klidu a spoluprace s jistou stranou koupit i jisty sponzor, ktery driv ve Slavii pusobul, ale Rebicek to urcite nebude , ma momentalne jine starosti.

      • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

        travel (přítel SN)     před 12 lety 08.06.2012 10:39 |  
        0 0

        To nejsou spekulace,o tom se,co vím, mluví delší dobu,ale podle mě je problém v tom,že mu to majitelé nechtěli a zřejmě ani teď nebudou chtít prodat,protože by jim hrozilo,že by se v tom "Kellnerovci šťourali" a vyšlo by vše na povrch a to v žádném případě nechtějí (nakonec to se v článku od Česká pozice píše a dokonce si myslí,že to opět přes nastrčené subjekty ovládne Kroužecký).Zkrátka mám obavu,že to opět bude jak se říká z bláta do louže.

        • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

          mart     před 12 lety 08.06.2012 10:47 |  
          0 0

          Priznam, ze o tomhle vim velmi malo. Skoro nic. Presto ....
          To co rikate ma logiku, ... ale jen castecnou.
          Je celkem jasne, ze soucasny majitel si hodla pohlidat jista tajemstvi.... nakonec proto prodali Natlandu jen tech 80%, aby to Krouzecky prikryl, ... na druhe strane at mi nikdo netvrdi, ze kdyby Lellner opravdu chtel vstoupit, ze by tam uz davno nebyl. Takovehle veci se daji udelat pres treti osobu, ... a ano samozrejme, pokud je to prilis pruhledne, da se pouzit osoba ctvrta i dalsi...
          Na Jeziska verim, ... na Kellnera ne.mart

          • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

            AKI     před 12 lety 08.06.2012 10:59 |  
            0 0

            Co vim, tak o tom jednali, protože se to samotnýmu "Kellimu" líbilo jako investice,tak možná i že se to týká Slávie,pak ale radši udělali Sazku. Teď s ním nejsem v kontaktu,tak bych vařil z vody... AKI

          • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

            travel (přítel SN)     před 12 lety 08.06.2012 11:01 |  
            0 0

            Nemohu zaručit,co je na tom pravdy,ale údajně se to mělo udělat přes třetí osobu,ale bohužel ,ať nám jsou majitelé sebemíň sympatičtí,tak jsou v těchto věcech velmi zběhlí a nějakou třetí osobou se nenechají opít. Jak já jsem to pochopil,tak to prodají jedině společnosti , s kterou jsou zajedno(viz Natland) a nebo ,když si jsou jisti,kdo ji ovládá. Takto to vidím já,ale pouze na základě kusých informací,které se ke mně donesly a z článků,či příspávků,které jsem četl.

            • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

              mart     před 12 lety 08.06.2012 11:11 |  
              0 0

              O.K. Pripoustim, ze kdyz rikam "at mi nikdo netvrdi", tak presto musim akceptovat fakt, ze existuji lide zbehli, ... a pak bohuzel i zbehlejsi. V tom mate asi pravdu, ze "nasi pratele - vlastnici" budou spise patrit k te druhe kategorii, ... a to by pak (pres moji neochotu verit) asi pravdepodobne vysvetlovalo, prot tam pan Kellner neni.
              Ono to z me strany bylo spis mysleno jako zadost o vysvetleni ..... nez neochota akceptovat nazor. mart

              • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

                travel (přítel SN)     před 12 lety 08.06.2012 12:28 |  
                0 0

                Marte,já,ale si nedovolím tvrdit,že to tak na 100% je,opakuji se ,že to je můj názor pouze na základě kusých informací,které se ke mně donesly plus články a příspěvky,které jsem četl.Třeba to tak teď už není , zajímavý je ,že zrovna nyní skončil ve Slavii Platil.Možná je teď vhodná doba na informaci od piera,případně navara.

                • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

                  piero (přítel SN)     před 12 lety 08.06.2012 14:38 |  
                  0 0

                  Zdravím vás přátelé, odpovídám na výzvu Travela. Sám nemám úplně nejnovější informace, ale dění v klubu pokračuje stále dle v minulosti vytýčeného scénáře. Trochu mě tarazilo angažování Petra Rady, protože ve scénáři byl návrat Karla J., ale Rada je zřejmě záskok na dobu určitou ( 2 roky bez opce), než se Karel dostatečně finančně zaopatří na stáří. Co se týče stadionu jsem přesvědčen, že vše stále směřuje k jednomu majiteli, který zatřeší klub i stadion. Důvodů proč se to táhne tak dlouho je více , ale více méně se s tím počítalo, proto Platil vyhlásil minulou sezónu za konsolidační, kdy " nezáleželo na výsledku umístěmní v tabulce" . Radost mám z osoby nového generálního manažéra a věřím, že se mu podaří v krátké době přivést náhradu za Pospěcha( měl by to být snajpr splňující požadavky a přání nejen všech fanoušků ), ale hlavně činnost klubu přestane být chaotická a bude mít veškeré konání hlavu a patu.
                  Vydržte a uvidíte, že bude líp.
                  Piero

                  • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

                    travel (přítel SN)     před 12 lety 08.06.2012 15:55 |  
                    0 0

                    Díky piero za rychlou reakci na mou výzvu a doufám ,že bude líp.Jen poznámku k tomu,abychom vydrželi.Myslím ,že už jsme toho museli vydržet a vytrpět tolik (a taky dlouho),že už by ta nejistota,obava atd. mohly opravdu skončit a zase bychom mohli být na Slavii hrdi a těšit se z předváděného fotbalu Slávií.

                    • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

                      mart     před 12 lety 08.06.2012 16:02 |  
                      0 0

                      Dekuji obema panum za komentar.
                      Oba naznacujete, ze situace je ponekud slozitejsi nez slozita, a moje rozumova kapacita mi bohuzel neumoznuje chapat hru na takove urovni. Pokusim se tedy proste verit v co Vy oba zda se verite.
                      Ostatne, moc jinych moznosti stejne nemam :)
                      zdravi mart

                      • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

                        Rottax (přítel SN)     před 12 lety 08.06.2012 16:27 |  
                        0 0

                        No tak to je nás Marte drtivá většina :(. Ale nějakou naději máme,tak budeme doufat.

                  • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

                    eomer (přítel SN)     před 12 lety 08.06.2012 16:22 |  
                    0 0

                    Díky moc, to jsem potřeboval slyšet.

  2. Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

    mike-k (přítel SN)     před 12 lety 08.06.2012 12:48 |  
    0 0

    mimo téma.

    nebude na tý tiskovce 13. oznámenej i sponzor??

  3. Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

    vlk30 (přítel SN)     před 12 lety 08.06.2012 13:22 |  
    0 0

    Tak jedna vec je jista tezko stadion nekdo zboura ci odstehuje,nebo na nem bude pestovat brambory.Ze by do edenu sel jinej klub misto Slavie se me zda nepravdepodobne,realne by to mozna znamenalo valku s fanousky a verim tomu ze by z toho meli hosi tezkou hlavu.Myslim ze pro Slavii se toho tolik nezmeni at je majitel Petr nebo Pavel.

    • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

      PetCC     před 12 lety 08.06.2012 16:44 |  
      0 0

      Jedině, kdyby se něco změnilo, by bylo to, kdyby Slavii i stadion vlastnil jeden subjekt.

  4. Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

    spino     před 12 lety 08.06.2012 22:15 |  
    0 0

    "Na druhou stranu je přinejmenším pozoruhodné, že ve společnosti vlastnící stadion se odehrají zásadní změny právě v době přestávky mezi dvěma fotbalovými sezónami a v době, kdy také ve Slavii probíhají zásadní personální změny. Je to jen shoda okolností?"

    Tahle věta je pokus o vtip? Můžete mi říct, jak to spolu proboha souvisí?

    • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

      quelhar (admin)     před 12 lety 08.06.2012 22:28 |  
      0 0

      Kdybych vedel, jestli a jak to spolu souvisi, tak to tam napisu a nedavam tam otaznik... :o)

      • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

        spino     před 12 lety 08.06.2012 23:10 |  
        0 0

        Přijde mi to bez urážky jako totální nesmysl. :-D

        • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

          quelhar (admin)     před 12 lety 09.06.2012 09:02 |  
          0 0

          Jo, je to mozny. Ovsem kdyz se kouknes po diskuzich, tak je nemale procento lidi, co si o majitelich stadionu a Slavie mysli, ze valci jen naoko. Tudiz by si soucasne zmeny v obou spolecnostech mohli vykladat jako nejakym zpusobem souvisejici.

          • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

            spino     před 12 lety 10.06.2012 14:31 |  
            0 0

            To že válčí naoko si myslím taky. :-D

            Nicméně to podle mého názru nijak nekorespoduje se změnami v realizačním týmu a na postu GŘ, neboť Platil jak známo byl totálně neschopnej, především v hledání sponzorů, takže to byla jen otázka času.

            • Re: Řítí se stadion Eden do konkursu?

              subHuman     před 12 lety 11.06.2012 08:00 |  
              0 0

              No, toť ale také otázka.
              On totiž také zřejmě málokdo chce jméno své a jméno své firmy spojit se současnou Slavií, tedy s tunelářem Řebíčkem, Platil - nePlatil...

              Ono jaksi není moc logické, obdarovat někoho, kdo tě před chvílí obral...

  5. Repre

    JS (přítel SN)     před 12 lety 08.06.2012 22:50 |  
    0 0

    mistr trenér a jeho zaslouženě prodloužená smlouva na další dva roky... rozebrali nás jako lego.

    • Re: Repre

      opicemag     před 12 lety 09.06.2012 00:01 |  
      0 0

      Co dneska předváděl Kadlec, tak na to jsem od Dostála ze Slavie zvyklý. Tam to za něj hasí Latka. Problém je v tom, že tam dnes nikdo jako Latka nebyl. Jinak jsem ale k Dostálovi možná moc přísný, to co dnes předvedl Kadlec, to nemá s fotbalem nic společného.

    • Re: Repre

      honzah (přítel SN)     před 12 lety 09.06.2012 00:21 |  
      0 0

      Já bych neházel ještě flintu do žita. Tahle skupina má dvě kategorie: Rusko a zbytek. Na druhou stranu, v kterékoliv jiné skupině bychom asi byli bez šance.

      Jinak mě by se u české reprezentace líbil třeba Weiss. Vrba sice taky, ale je ho škoda odsávat z klubového fotbalu, kde se osvědčil.

      • Re: Repre

        bongor     před 12 lety 09.06.2012 08:55 |  
        0 0

        No je to šok.Souhlasím s názorem,že Kadlec byl nejhorším hráčem na hřišti.Z jeho strany mohlo klidně padnout dalších pět goĺů a nikdo by neřek ani popel.Ale Keržakov se ukázal jako džentlmen. Ale ono těch nejhorších hráčů bylo povícero.Čech,Sivok,Baroš asi i Plašil s jeho nefyzičkou.Bílek?To nemá cenu vůbec komentovat,rusáci si chodí po naší levé straně jak ve Varech po promenádě a on na to jen přihlouple kouká.
        Jiráček se od odchodu z Plzně změnil k nepoznání-k horšímu.
        Jediní,kteří drželi náš děravý člun nad vodou byli Gebre,Rosa a Pilař,z toho rusáci měli bobky.
        Souhlasím s tím,že konec to není,ale nevěřím v nějaký zázrak.
        Ale je v to všem i nejistota de Bílka,jak dlouho zůstane hlavním trenérem.Do toho MS je opravdu krátká doba chtělo by to prodloužit ještě do dalšího ME.

    • Re: Repre

      Eluin (přítel SN)     před 12 lety 09.06.2012 09:58 |  
      0 0

      Ano, byla to hrůza. Líbil se mi svým pohybem Pilař, snažil se Theo, ale jinak....
      Shrnul bych to asi takto, Rusko hrálo moderní fotbal a naši anarchii.