Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Rozhovory

Martin Malík: Slavia má silný brand

Po několika letech, kdy byla silně kritizovaná činnost slávistického marketingového oddělení, přišel v srpnu do funkce šéfa marketingu Martin Malík. V jakém stavu se marketing nachází a jakým směrem by se měl ubírat, to byla hlavní témata našeho rozhovoru.

Můžete se na úvod ve stručnosti představit, kde jste doposud pracoval, jaké máte vzdělání?

Mám ekonomické vzdělání, vystudoval jsem ekonomii a marketing na VŠFS. V 90. letech na Barrandově hledali asistenta do oddělení filmové distribuce, vyhrál jsem na toto místo konkurz, nakonec jsem se vypracoval na vedoucího oddělení. Zhruba v roce 1997 přišli Warner Bros, kteří otevírali v Praze vlastní studio, od nich jsem se nechal přetáhnout jako první zaměstnanec filmové divize. V této branži jsem vydržel jedenáct let, poté jsem rok a půl dělal pro jednu menší holandskou agenturu. To bylo poměrně zajímavé, protože jsem práci viděl z druhé strany, do té doby jsem byl vždycky v pozici zadavatele, tady najednou to bylo obráceně. Když na jaře začala eskalovat situace ve Slavii, byl jsem osloven, zda bych se nějakým způsobem chtěl podílet na změnách ve Slavii. Přišlo mi to hodně zajímavé, mimo jiné i proto, že ta práce má se zábavním průmyslem celou řadu společných aspektů. Absolvoval jsem výběrové řízení na Natlandu a to už se krystalizovalo do finále a ocitnul jsem se tady.

Říká se o vás, že jste v příbuzenském vztahu s Miroslavem Platilem...


V příbuzenském vztahu s panem Platilem nejsem, to mohu odpřisáhnout (smích). Je ale pravda, že se spolu známe dlouho a dobře.

Sledoval jste marketingovou komunikaci Slavie i před vaším příchodem?

Vnímal jsem velké úspěchy Slavie, jinak jsem to podrobně nesledoval. Spíše jsem vždycky inklinoval k hokeji, takže jsem sledoval extraligu. V okamžiku, kdy jsme se začali bavit o mém potenciálním angažmá, začal jsem se samozřejmě o Slavii zajímat. Od začátku roku bych spočítal zápasy, které jsem neviděl, na prstech jedné ruky.

Jak vypadal marketing v době vašeho příchodu? Co vás překvapilo pozitivně a co negativně?

Situaci v marketingu provázely některé fámy, různé informace. Čekal jsem poměrně katastrofální scénář, ale musím říct, že se vyskytla celá řada věcí, které mě příjemně překvapily, jak byly domluvené a vyřešené. Některé byly provozní drobnosti, z některých ale těžíme dodneška. Příkladem je catering pro VIP prostory, který je nasmlouvaný za výborných podmínek. Jinde by se za těchto okolností dalo půjčit možná tak nádobí, a my za to máme servis včetně personálu a jídla. Také jsme jim nabídli, že za tento mimořádný servis jim pomůžeme zviditelnit jejich značku. Na druhou stranu některé záležitosti byly řešeny z mého pohledu nešťastně. Typickým příkladem je komunikace. Jedno je mobilní operátor, další pevné linky, internet, všechno poskytuje jiná firma, není provedená žádná optimalizace, není to dáno jednomu subjektu s tím, že vám poskytne na balíček slevy. Byly tady věci, se kterými se nepracovalo, to platí i o komunikačních nástrojích, vztazích s partnery. Je velmi jednoduché to všechno hodnotit, když tady člověk nebyl v době, kdy bylo spoustu problémů, nebyly peníze na nic, nic nefungovalo tak, jak mělo. Takže nechci říct, že kdyby tady bylo jiné personální složení, bylo by všechno super.

Vaše předchůdkyně byla často kritizovaná, dalo se ale dělat víc při nedostatku financí, který tu byl?
Peníze jsou ve spoustě věcí až na prvním místě. Na druhou stranu Slavia má velmi silný brand (představa zákazníků o značce, jak ji vnímají - pozn.aut.), s tím se výborně pracuje. Pokud máte v zádech silnou značku, tak je jednodušší někoho oslovit a zajistit servisy a nějaké věci čistě bártrovým způsobem (tzn. Slavia např. dostane zadarmo mobilní telefony a výrobci poskytne reklamní prostor na stadionu - pozn.aut.). Tady v tomto ohledu si myslím, že se dalo udělat víc. Snažíme se dělat drobné kroky, za všechny uvedu naši spolupráci se Sony. Fanoušci jsou hlavní klíč k tomu, co se musí odehrávat v celém českém fotbale, způsob financování, který tady fungoval doteď, nemůže přežít, myslím, že se to teď ukazuje. Chceme daleko víc pracovat s fanoušky. Z mého pohledu sport a herní byznys k sobě mají hodně blízko, hlavně vzhledem k cílové skupině, celá řada sportů je předlohou pro hry, je to navíc svým způsobem fenomén. Domluvili jsme se se Sony na stoprocentním bártru, máme od Sony herní konzole na každý domácí zápas, oživíme tím poločasové přestávky a uděláme zápas atraktivnější pro lidi, kteří přijdou Slavii podpořit na stadion.

Takže bártry vidíte jako hodně pozitivní?

Bártry jsou velký přínos. Je to jedna ze zásadních věcí, když se pohybujete v oblasti omezeného rozpočtu.

Jak to vypadá se smlouvami z minulosti, bylo možné ty nevýhodné vypovědět?
Pracujeme na tom. Konkrétně u telefonní komunikace probíhá výběrové řízení. Některé smlouvy, které byly nevýhodné, jsme ukončili, a nyní se snažíme zboží či služby získat buď formou stoprocentních bártrů anebo s minimálními náklady. Případně tou cestou, že nevolíme to úplně nejlepší, co je na trhu, ale vybíráme si komodity tak, aby splňovaly naše požadavky a zároveň aby pasovaly k brandu Slavie. Některé smlouvy jsou bohužel na dlouhodobější dobu, dobu určitou, jsou v nich sankce za předčasné ukončení. Dá se ale říct, že jsou pro Slavii nevýhodné a je třeba s nimi něco udělat.

Můžete představit váš tým ve Slavii?

Jsem to já a Míša Schejbalová, která tu zůstala z původního týmu. Jsem za to rád, je to slávistka tělem i duší, pro mě je to spojka s minulostí, pokud potřebuji vědět, jak věci fungovaly v minulosti. Pak je tu Ondra Zlámal a Soňa Nouzáková. Jde o malý tým, ale já jsem si nikdy moc nehrál na tituly na vizitkách, takže mi to nevadí.

Jak se stavíte k tomu, že marketing pro fotbalové fanoušky dělá žena?
Nevidím v tom žádný problém.

Jaké máte krátkodobé a dlouhodobé cíle?

Oblastí je celá řada, v první řadě je potřeba stabilizovat portfolio partnerů, na tom se podílí všichni, včetně akcionářů, přes top management společnosti až po nás, snažíme se využívat veškerých možností a kontaktů, které máme. Připravujeme ucelenou komunikaci k potenciálním partnerům a inzerentům, protože během utkání máme na ploše velký reklamní potenciál, kdy oslovujeme obrovskou cílovou skupinu, která je jednoznačně daná, a pokud jde o její charakter, my o ní něco víme, máme o ní interní statistiky, je s čím pracovat. Chceme dát zadavatelům najevo, že něco takového existuje, myslím, že ne všichni si to uvědomili. Touto cestou zatím pokud vím žádný z fotbalových klubů nešel, že by se snažil udělat "kobercový nálet" tímhle směrem.

Strašně moc práce nás čeká v oblasti fanoušků. V prvé řadě permanentkáři, nejsem spokojený, jak vypadá náš vztah s nimi, co jsme jim v minulosti nabízeli, to, čeho se jim skutečně dostalo, to, jaké jsou "výhody" spojené s koupí permanentky, co je motivuje, aby si ji koupili i v další sezóně. Tam máme obrovské mezery. Ondřej Zlámal byl u toho, když jsem poprvé vkročil do sektoru rodiče s dětmi. Čekal jsem, že se to tam kvůli něčemu jmenuje, ale zjistil jsem, že to je jen proto, že ho prostě někdo tak pojmenoval. To se neslučuje s vizí naší práce s fanoušky. Jednou z prvních věcí, které jsme v sektoru Rodiče s dětmi vytvořili je vyhrazení vlastního vchodu, kterým se pohodlně a bezpečně dostanou do svého sektoru. Máme tam hostesku, prostor je kompletně nekuřácký, chceme tam dělat osvětu, aby se to skutečně plnilo. Hosteska je tam proto, aby dospělí věděli, že o děti je postaráno a oni se můžou dívat na fotbal. Udělali jsme bártr s jedním z našich partnerů, do konce září bude nainstalovaný projektor, plátno, máme zajištěné nějaké animované krátké filmy.

Další kauza je merchandising, tam je potřeba dalších jednání, máme představu, jak by to v konečné fázi mělo zhruba vypadat. V současné době nemáme z mechandisingu žádné příjmy, situaci budeme brzy řešit.

Ticketing to je to samé, z mého pohledu je šílené, že v roce 2011 si povídáme o tom, že kromě e-ticketu si slávističtí fanoušci mohou koupit lístek tak akorát v Edenu. Mobily, internet, specializované karty, dobíjecí karty, vše je běžné, jde to, jen narážíme na vztahy, které tu jsou dané historicky, které musíme změnit. Ve chvíli, kdy je dokážeme změnit, víme, jak bychom vše chtěli udělat.

Během utkání chceme, aby lidi věděli, že aktivity budou pravidelné, že jdou na fotbal a bude tam zábava. Rádi bychom, aby chlapi šli do Edenu a ženy do vedlejšího obchodního centra, abychom s nimi spolupracovali a oslovili další segment, pro který teď fotbal není aktuální zábavou. Bude záležet na tom, jak budeme úspěšní v jednáních s centrem.

Další práce je v board roomu, chceme partnerům, kteří do Slavie dávají peníze, dát něco navíc. Představa je taková, že by mělo fungovat něco jako Slavia business club, podtitulek Víc než jen fotbal. Chtěli bychom se přiblížit tomu, co je na golfu, tedy nejen že partneři jdou na fotbal, ale že se tu bude dít i něco navíc a že tady potkají lidi, se kterými si mají co říct, můžou tady udělat business. Aby to nebylo jako teď, kdy se vše snažíme vyšperkovat a partneři sem pošlou svoje sekretářky, tatínky a maminky. Princip by tak měl být jinde.

Jaký je marketingový plán pro tuto sezónu?

Máme připravený program na každé utkání. Soustředí se na nejzajímavější zápasy se Spartou, Bohemians 1905, chceme se soustředit na dětský den, události kolem Vánoc.

Inspirujete se v zahraničí, třeba v předzápasových a poločasových programech?

Sledujeme zahraničí, i když je to běh na dlouho trať, naše oddělení je malé, než se dostaneme k třešinkám na dortu, které jsou k vidění v zahraničí, bude nám to jednoznačně chvíli trvat. Týká se to i některých našich komunikačních nástrojů, například webu, díváme se na zahraniční weby, to samé merchandising, když něco funguje venku, proč by to nemělo fungovat i ve Slavii.

Jaká jsou specifika sportovního marketingu? To, že je úzce spjat s výsledky týmu?

Je pochopitelné, že když tým hraje dobře a daří se mu, přichází s tím zájem fanoušků, aktuální příklad je Plzeň. Pak jdou tyhle věci sami, vaši práci to hodně zjednoduší. Na druhou stranu, když to není tak dobré, má to negativní dopady v naší oblasti, hlavně na shánění peněz a komunikaci směrem k parterům a dalším subjektů. Dalším specifikem jsou permanentkáři, to by měla být elita. Mně se líbí, co udělala Plzeň, dala kvótu permanentkářům, aby si mohli nakoupit jako první lístky na Ligu mistrů. Musíme na ně myslet i při jednání s partnery, aby nám poskytovali benefity, které my přineseme permanentkářům.

Prohra v Převýšově tedy asi partnery zrovna dvakrát nepotěšila...

Převýšov se nesetkal s pozitivním ohlasem, zejména proto, že nám vypadnula Ondrášovka. Je to logické, podobné věci by se neměly stávat, což mně ale nepřísluší soudit. Každopádně nám to práci komplikuje.

Podařilo se vám konkrétně do Slavie přivést nějakého partnera?
Není to čistě jen moje zásluha, je to kolektivní práce, přivedli jsme nové partnery, máme staronové partnery, jsou tam inzerenti. Na druhou stranu to není nic masivního, do vlaku jsme naskočili uprostřed léta, kdy jsou dovolené, a celá řada firem, které jsou Slavii nakloněné, řeknou, že od 1. ledna s námi počítají, ale v letošním roce jsou rozpočty naplněné a nemohou dát víc.

Škodí víc získávání nových partnerů aktuálně horší výsledky nebo mediální obraz Aleše Řebíčka?
Určitě škodí výsledky. To, s čím se my setkáváme je, že se lidé ptají, proč nějaké peníze sháníme, když Aleš jich má dost. Nechtějí chápat, že Aleš Řebíček je soukromá osoba a Slavie je úplně jiný subjekt, který akcionáři dostali do bodu nula, ale provoz musí být založen na něčem jiném než na tom, že ho akcionáři dotují, to by nemohlo dlouhodobě fungovat.

Můžete říct, kolik peněz do Slavie dávají větší i menší partneři?

Poslední slovo v něčem takovém musí mít partneři, akcionáři, já osobně nevidím jako ideální prozrazovat přesná čísla, pak si komplikujete vyjednávací pozici u některých partnerů. Nezastírám, že se vstupem některých partnerů nejsme úplně spokojení a umíme si představit, že v budoucích sezónách partnerskou strukturu oživíme. Dnes je to tak, že partneři chtějí ve svém sektoru exkluzivitu, vy jim ji dáváte a to by mělo být vyvážené objemem prostředků nebo služeb, které vám partner poskytuje. Mělo by to být vyvážené i napříč partnerskou strukturou, aby některý partner neměl pocit, že dal tolik a někdo jiný méně a dostávají velmi podobné věci. Z časových důvodů jsme museli přijmout pravidla hry, ale neznamená to, že je nechcem měnit. Z obchodního hlediska ale nechceme podobné záležitosti příliš rozebírat.

Není klíčem k získání více permanentkářů a diváků spíše podlinková komunikace (direct marketing, eventy, akce v místě prodeje - pozn.aut.) než nadlinková (reklama v médiích - pozn.aut.)?

Souhlasím, optimální variantu vidím v kombinaci nadlinku a podlinku, na nadlink nemáme žádný rozpočet a pracujeme jen se 100% mediálními bartery, avšak podlink nabývá na důležitosti, protože dnes každý po vás chce něco mimořádného, nadstandardního, doba, kdy vám jen tak někdo dá peníze za logo na hřišti, je pryč.

Kdo jsou mediální partneři Slavie?

Ringier, tedy Deník Sport a Blesk, Lagardere, jednáme se Seznamem, dohodli jsme se s Maximem. Vstoupili jsme do jednání s Deníkem Metro, vyjednáváme s provozovatelem obrazovek na Nuselském mostě.

Jak vypadá situace v oblasti direct marketingu, jaké máte databáze?
Pokud jde o direct marketing, máme databázi 45 tisíc registrovaných fanoušků, o některých nevíme nic, o některých máme ucelené informace, poměrně dost informací máme o permanentkářích, doplňujeme nástroje, abychom s databází byli schopni efektivně pracovat. Oslovujeme celou řadu partnerů, s jejichž pomocí bychom chtěli oslovit lidi, co přijdou přímo na stadion a chtěli bychom s nimi dát dohromady aktivity na stadionu.

Neuvažovali jste o prodeji lístků či permanentek i mimo Prahu, přiblížení se fanouškům?
Uvažoval jsem o systému jakýchsi ambasadorů z řad aktivních fanoušků, zda bychom se s nimi nedokázali domluvit tak, že výměnou za nějakou odměnu pro ně by umožnili okolí koupit si permanentku od nich. Na druhou stranu pokud se nám podaří realizovat vše, co v oblasti ticketingu plánujeme, vstupenky by bylo možné koupit na celém území republiky. To by bylo velké zjednodušení.

Chcete do marketingových akcí více zapojit i hráče?

Zcela jednoznačně. Teď to bylo vidět na rozlučce s Martinem Vaniakem, je tady obrovský potenciál, byla by chyba ho nevyužít. S Martinem jsou jen ty nejlepší zkušenosti, u ostatních hráčů v tuhle chvíli nevím, jak budou k těmto aktivitám přistupovat, mají určité věci zakotvené ve smlouvách, ale bude záležet na tom, jak konkrétní jednotlivci k těm věcem přistoupí a to zatím netuším.

Neuvažovali jste cílit i na zahraniční diváky?

Je to oblast, o které jsme neuvažovali, je pravda, že máme u ruky hotel, tam by bylo nejjednodušší začít, tam by bylo možné to vyzkoušet.

Dokážete si představit situaci, že by Slavia vyhrála ligu, hrála Ligu mistrů?
Představit si to dokážu, marketing by to strašně moc zjednodušilo, partneři by přicházeli sami. Bylo by to krásné.

Co vlastně patří do vašich kompetencí marketingového a obchodního ředitele, i smlouvy s Eside?

Smlouvy a vztahy s Eside spadají pod provozní úsek, případně pod generálního ředitele a akcionáře. Ale například ticketing, který je zakotven také v nájemní smlouvě a je poskytován dceřinou společností Eside mám na starosti já. Já mám na starosti také komunikaci s partnery, teď jsem například měl na starost dohody s firmou Phoenix Zeppelin, která pomáhá s výstavbou centra mládežnického fotbalu, řešili jsme výběrové řízení na dovybavení sportovního centra.

Diváci si často stěžují na úroveň a ceny občerstvení...

Opět kauza Velká nájemní smlouva, nejsme tím, kdo pronajímá prostory, je to vztah mezi majitelem arény a pronajímateli občerstvení. Jediné, co jsme si dokázali vyboxovat, je, že máme vlastní catering v board roomu, ostatní zařizuje Eside. Víme o tom, ale teď nevidím moc prostor, jak to změnit.

Připravujete se už na oslavy výročí 100 let narození Pepiho Bicana?

Velmi okrajově, viděl jsem projekty, které byly zpracované přede mou, včetně odhalení sochy, určitě se tím zabývat budeme, je to velká událost, na kterou se budeme snažit připravit a kam budeme směřovat celou řadu aktivit.

Komentáře (58)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    Khadgar     před 13 lety 06.09.2011 22:07 |  
    0 0

    V současné době nemáme z mechandisingu žádné příjmy...

    Co že to říkal Doležal? Že smlouva je pro nás výhodná?

  2. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    petrjir     před 13 lety 06.09.2011 22:25 |  
    0 0

    Díky Jane za pěkný a zajímavý rozhovor, ale chybí mně tam docela důležitá věc a to je otázka fanshopu, hlavně internetového. Něco tak ubohého není hodno jména Slavie a to je si myslím taky otázka pro něj. A Malík je vlastně nadřízeným OZ?

    • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

      jane (admin)     před 13 lety 06.09.2011 22:34 |  
      0 0

      To je otazka s tim merchandisingem :) Bude se to resit, neboj.

  3. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    EdCable     před 13 lety 06.09.2011 22:57 |  
    0 0

    Socha Pepi Bicana, to by byla krasa..

    Ale uz za Lesky pamatuji obdobne ruzove plany (nekdo starsi si muze doplnit i pamatnejsi jmena:-) ), takze si pockam a pripadne budu milerad prekvapen.

  4. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    sasky     před 13 lety 06.09.2011 23:21 |  
    0 0

    Parádní rozhovor, který mě hodně potěšil. Při mých rozporuplných pocitech ze spousty lidí ve Slavii (Platil, Petrouš, ...) p. Malík připadá jako velice schopný člověk. Má nějakou vizi, na druhou stranu respektuje situaci, nevyhlašuje nějaké líbivé cíle apod. Vypadá to, že má spoustu zkušeností, tak mu budu držet palce, aby se mu podařilo značku Slavia ještě více zviditelnit. Pak je samozřejmě nutné na případné vyšší příjmy navázat na sportovním úseku a to zejména mládežnickém (osobně bych začal obnovením případně rozšířením činnosti mládežnických skautů pro region střední Evropy). No nechme se překvapit, doufám, že p. Malík bude mít výsledky a potvrdí mou důvěru. Zatím palec nahoru.

  5. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    Barlblog     před 13 lety 06.09.2011 23:43 |  
    0 0

    Vřele díky za rozhovor. Dobré otázky a dobré odpovědi...

  6. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    edenian     před 13 lety 06.09.2011 23:58 |  
    0 0

    Ahoj Jane, ocenuji primou otazku na medialni obraz Alese R. Pouze bych dodal, ze horsi vliv ma asi medialni obraz Adama R.

  7. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    Vhoo (přítel SN)     před 13 lety 07.09.2011 00:01 |  
    0 0

    no po všech zkušenostech se nechci nějak radovat ale minimálně to vypadá že ví o čem mluví a hlavně mu nedělá problém říkat i věci které nemusí být příjemné, to mi ke štěstí bohatě stačí.

  8. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    Elanius     před 13 lety 07.09.2011 01:17 |  
    0 0

    Velice zajimavy rozhovor, z pana Malika mam z toho dobry pocit, snad se mu bude darit.

  9. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    Viking     před 13 lety 07.09.2011 08:48 |  
    0 0

    "Další kauza je merchandising, tam je potřeba dalších jednání, máme představu, jak by to v konečné fázi mělo zhruba vypadat. V současné době nemáme z mechandisingu žádné příjmy, situaci budeme brzy řešit".

    Takže zisk z dresů atd. šel jen a jen na Fanzone. To mi poser záda...

    • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

      Ladineeek     před 13 lety 07.09.2011 09:59 |  
      0 0

      Tak to si odteďka nekoupím ani bonbón. Minule mě tam natáhli o 3 kila, ač beru, moje blbost, měl jsem si dávat pozor. Ale říkal jsem si, aspoň z toho šlo něco Slavii....

      • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

        Viking     před 13 lety 07.09.2011 10:28 |  
        0 0

        "nemáme z merch. žádné příjmy" - to znamená že neplatí pravděpodobně ani za to, že prodávají repliky se slávistickými logy a symboly. Neskutečné.

        Mimochodem, většinovým majitelem společnosti provozující Fanzone je JUDr. Tomáš Kotouč, majitel hokejové Slavie. Asi další rosenovina...

  10. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    naplavnik     před 13 lety 07.09.2011 09:44 |  
    0 0

    hezký rozhovor, nicméně cesta k činům bude asi delší, než jsme si ochotni připustit. pokud mají min budget, věci jsou nuceni barterovat, tak viditelné prosazení těch představ čekám snad až tak příští sezonu. ale tam by snad mohly spadnout i lepší výsledky, takže by se to snad mohlo nějak pozitivně doplňovat. ale nějaké rychlé efekty neočekávám.

  11. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    Slawek     před 13 lety 07.09.2011 10:33 |  
    0 0

    Překvapuje mě, že mediálním partnerem je stále deník Sport. Jinak jedna věc je představa pana Malíka a druhá věc bude výsledek. Nesmí zapomenout, že fotbal je sice zábava, ale hodně specifická a bude se jí teprve učit. To Alice měla taky své představy, než zjistila, že je výhodnější nedělat nic. A spolupráci s Fénix-Zepellin bych nezmiňoval. Ta začala snad ještě dřív než se pan Malík ve Slavii objevil. Jinak dík za rozhovor, byl veden velmi dobře.

  12. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    mpik     před 13 lety 07.09.2011 10:42 |  
    0 0

    Pěkný rozhovor! Cítím šanci na změny. Ocenil bych online rozhovor s panem Malíkem. Jako pernamentkář jsem dlouhodobě nespokojen s komunikací. A to platím za permici nemalé peníze rok co rok. A výhody? Zatím spíš nevýhody. Slavia je tradiční a silná značka, ale marketing byl dosud na hodně zoufalé úrovni. Stačí kouknout ke konkurenci. Nemusíte mít rádi Spartu, ale jejich propagace klubu funguje prostě lépe.

    • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

      PetCC     před 13 lety 07.09.2011 12:27 |  
      0 0

      Pro mě má permanentka dost velké výhody. Jinak bych jí už přes deset let nekupoval. Ale rozhodně se nebráním dalšímu zvýhodnění.

      • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

        Ravik     před 13 lety 07.09.2011 21:37 |  
        0 0

        jediná výhoda je, že máš stálý flek na stadionu a nemusíš stát frontu na lístky

        takový základní věci jako dárek k pernamentce, slevy a benefity u partnerů (např. na nákup věcí od UMBRO, slevy ve fanshopu, věrnostní programy a díky nasbíraným bodům ještě větší slevy :-), losování z pernamentkářů, kteří jsou zrovna na zápase o nějaké ceny atd. ve Slavii neprovozujeme.

        jestli se toto děje tak se omlouvám, ale nevím o tom. To bude asi tou komunikací k fanouškům. Nikdy mi od Slavie nic nepřišlo. Žádný newsletter, který je i v těch nejhůře řízených firmách základním komunikačním kanálem ke klientovi. Letos jsem málem prošvihl nákup pernamentky na svůj super flek ve 114... v normálně fungující firmě by mě přišla sms, že jsem si ještě pernamentku mevyzvedl.

  13. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    lados     před 13 lety 07.09.2011 11:17 |  
    0 0

    Při čtení článku jsem si vzpomněl, co říkala dřívější šéfová marketingu paní Tomasová při svém nástupu do marketingu. Moc krásně se to četlo, ale skutek utek. Přesto doufám, že p. Malík bude alespoň trochu lepší šéf marketingu a skutečně něco ze svých slibů splní. Hlavně by měl více komunikovat s fanoušky, protože bez fanoušků nemůže marketing ve Slavii fungovat. Nejde jen o přímé zisky z marketingových akcí, ale když bude chodit do Edenu na fotbal dost lidí, budou mít i sponzoři a další partneři větší zájem...

  14. Slavia potřebuje i "malé" peníze

    tantalos     před 13 lety 07.09.2011 13:57 |  
    0 0

    Velice se cením pana Řebíčka, který evidentně vložil do Slavie veliké obnosy. Myslím si ale, že by majitelů Slavie mělo být více.
    Jako zarytý sešívaný jsem si koupil několik jejich akcií. Za tu dobu jsem se často účastnil valných hromad, ale to bylo vše. Vždycky jsem dostal kafe a doporučený dopis s pozvánkou, a to bylo vše. Vlastně od první platby má se mnou akciovka jenom výdaje. Na tom je cosi v nepořádku. Myslím, že by měl existovat způsob, jak bych na jedné straně měl mít větší slovo do řízení akciovky - třeba tím, že by se pro akcionáře čas od času pořádalo nějaké povídání o situaci v klubu, na druhé straně by se měl najít zpúsob, jak za "správu akcií" něco zaplatit, aby na tom majitelé neprodělávali - byť ty sumy nejsou vysoké.
    V současnosti má pan AŘ. asi 98 procent akcií. Je to víc, než potřebuje. I se 70 procenty by akciovku plně a bezvýhradně kontroloval. Pro podnik by mohl vydělat několik milionů tím, že by se další akcie vydaly. Dokonce by možná mohly být obchodovatelné na RMS.
    A co víc, z akciovky by se tím mohl stát cosi jako klub s pravidelnými příspěvky.
    Patřím mezi obyčejné Čechy, kteří mají jednou peněz víc, jindy míň. V době, kdy se stavěl stadion, jsem byl ochoten darovat na jeho stavbu šestimístnou částku třeba jen za slib, že někde uvnitř zůstane navždy cedule se seznamem těch, kdo přispěli i mnohem menší částkou. Šanci koupit si vlastní cihlu v Edenu, jsem ale nedostal. A takovou možnost nemám ani dnes.
    Pokud jde o permanentky - kupuji si je pravidelně a stačí mi vědomí, že nebudu muset stát frontu. Nic extra za to nepožaduji, snad jen zvýhodnění v případě přednostního nákupu lístků na poháry.
    Jako slavista jsem si samozřejmě kupoval různý textil se znaky klubu. Určitě bych si ale koupil víc, kdyby u každého byla cedule se slovy že x procent jde na akvizice nových hráčů. Představa, že na tom nyní vydělává hlavně klan Jarolímových, (Otec Marka zastupuje Umbro) mě vede k tomu, že víckrát si ve Fanzone nic nekoupím, dokud se něco nezmění a dokud se nebude vědět, že alespoň desetikoruna z nové kšiltovky jde na Slavii.
    Dřív jsem si kupoval i lahve se slavistickým vínem, bílým i červeným. Tohle zrovna je artikl, na němž by měla Slavia vydělávat, protože je plně spotřební. Přitom není potřeba dělat nic víc než se dohodnout - třeba znovu s Valticemi, aby vytiskly jen správné etikety a zřídit stánek, kde by si víno lidé večer po zápase koupili. Možná by se takhle vzhledem k výkonnosti Slavie dalo prodávat i černé pivo.
    To vše by přineslo malé zisky. Ale každý trochu chytrý židovský kramář vám poví, že se obchody musí točit, i když bývají občas prodělečné.
    Bohužel dnes se zapomíná, že prosperita se nedá dlouhodobě zajistit jednou "velkou ranou", ale trvalými drobnými kapkami.

    • Re: Slavia potřebuje i

      SvatyBojovnik (přítel SN)     před 13 lety 07.09.2011 15:00 |  
      0 0

      Zdarec, tak nějak souhlasím... S tím stadionem jsem byl také ochoten něco darovat. Vínečko z Valtic by se fakt dalo,shodou okolností sem tam byl teďko o víkendu... Ale jen nevím, jestli místo toho černého piva by se teď už spíše nehodil ten burčák... :-)

      • Re: Slavia potřebuje i

        tantalos     před 13 lety 07.09.2011 15:19 |  
        0 0

        A co takhle převýšovský fernet?

        • Re: Slavia potřebuje i

          SvatyBojovnik (přítel SN)     před 13 lety 07.09.2011 16:24 |  
          0 0

          Někde sem teďko viděl že se i pije tzv. "světlo na konci tunelu" takže toho bychom potřebovali tak hektolitry.... :-D

          • Re: Slavia potřebuje i

            Kactus     před 13 lety 07.09.2011 22:11 |  
            0 0

            jenom jestli to svetlo neni svetlo lokomotivy :-)

    • Re: Slavia potřebuje i

      Artur (přítel SN)     před 13 lety 07.09.2011 23:18 |  
      0 0

      Díky za tento příspěvek, pozastavim se nad jednou veci a to je prodej suvenyru. Mel sem moznost navstivit zapas v Anglii , a pri navstevach ruznych fanshopu sem si polozil otazku kam vlastne plynou castky z tohoto ve Slavii. Po celem Londyne jsou oficialni šály pověšené po stancich v kazde trafice, proc to neni u nas na Karlove moste? Staromaku atd. a nejde jen o to , taky silne temata např.: na legendy.. kolik dresu a kolekci s Vladou Smicrem, Pavlem Kukou ale i Bicanem, Veselym si clovek muze koupit? Kolik šál natisknou na zapas ligy, i kdyby jich bylo 50. Kdyz se podivam na stranky fanshopu chce se mi zvracet... Tohle je ta pokladnicka z ktere mohou plynout penize ale sedi na ni nejaka žába a k tomu jeste neschopná.

  15. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    Hajens     před 13 lety 07.09.2011 15:01 |  
    0 0

    S tím merchandisingem je to víc než nemilé, a to jsem se chystal tam před Vánocemi něco utratit. Radši si počkám, až to půjde na správnou adresu.

  16. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    LukySKS     před 13 lety 07.09.2011 15:41 |  
    0 0

    Pěkný. Držím palce - bude to náročné

  17. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    Ravik     před 13 lety 07.09.2011 21:45 |  
    0 0

    promítání kreslených pohádek, hraní FIFY o přestávce a manželka/přítelkyně slevu na kafe v Kofí Hevn hmm... tipuju zvednutí návštěvy tak o 10 diváků :-(

    • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

      bongor     před 13 lety 07.09.2011 22:04 |  
      0 0

      Že už v našich obchodních záležitostech vane svěží vítr,o tom svědčí i jména funkcionářů,která navozují atmosféru,že je Slavia firma,která dobře hospodaří a je spolehlivým obchodním partnerem.
      Držmíšek-zbytečně nevyhodí ani korunu,sedí na penězích.
      Platil- odvedenou práci vždy spolehlivě honoruje.
      Ale chybí mi tady nějaké marketingové jméno,podívejte se třeba na hokejky-Kotouč,to rychle navodí atmosferu úvodního bully.A co my,koho vezmeme do týmu?Někoho navrhněte,ať se s tím hneme kupředu.
      My jsme léta měli závodního zubaře Dr.Zubinu,byl skvělý a není to žádný fór.

      • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

        mats     před 13 lety 08.09.2011 15:20 |  
        0 0

        No, nevím. Já znal krizového manažera jménem Lakomý, ale nedokážu teď odhadnout, jestli by se nám hodil ;-)

    • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

      dArtagnan     před 13 lety 08.09.2011 07:55 |  
      0 0

      Proč tak sklesle? Vždyť by to byla obrovská změna k lepšímu, doteď marketing fanoušky jenom odrazoval :-)
      Mimochodem vadí mi, jak se ve vedení neustále střídá kroužek kamarádů, příbuzných a milenek. Ale tenhle má slušnou kvalifikaci, takže držím palce.

  18. Strašný článek

    rossobianco     před 13 lety 08.09.2011 01:00 |  
    0 0

    Tak tohle číst,to je fakt síla!
    Taková koncentrace v českém textu ošklivých slovíček jako ,,ticketing",,,mercandising",,,direct marketing",,,eventy" nebo ,,catering v board roomu",to se jen tak nevidí.
    Vždyť se přece normálně dá říct prodej lístků,prodej suvenýrů,občerstvení v hlavním stanu/místnosti apod.Co si tím každej idiot dokazuje,že takhle nechutně przní naši rodnou řeč?
    O to smutnější,že je to zaměstnanec Slávie,klubu založeného ČESKÝMI VLASTENCI z okruhu LITERÁRNÍHO A ŘEČNICKÉHO spolku SLÁVIE!!!
    Není bohužel zdaleka jediný v našem fotbale,kdo neumí česky-před chvílí dávali na ČT 4 Kamelot kde nám slavná Damková vykládala,že existují komise rozhodčích,, pro Česko i pro Moravu" a že se setká ,,s jejich předsedami" (!!!)

    • Re: Strašný článek

      Eluin (přítel SN)     před 13 lety 08.09.2011 07:39 |  
      0 0

      Damkové bych to moc nevyčítal, každému to skloňování tu a tam "ujede". Horší mi přijde užívání slov jako třeba: "meeting room", "ticketing", apod. To je skutečně hrůza.

      • Re: Strašný článek

        bongor     před 13 lety 08.09.2011 09:58 |  
        0 0

        Proč,já bych si taky dal na mítingu rum,nejlépe jamajský.

    • Re: Strašný článek

      polin     před 13 lety 08.09.2011 08:35 |  
      0 0

      Za 1. by bylo dobré se dívat na to, co chce člověk říct a ne na to jak to říká.

      Za 2. kritizujete i svého lékaře, když Vám napíše diagnozu v Latině? Vámi kritizované výrazy jsou v marketingu výrazy odbornými. Stejně jako lékařské diagnozy.

    • Re: Strašný článek

      Ladineeek     před 13 lety 08.09.2011 08:35 |  
      0 0

      Naprostý souhlas s vámi, je mi z toho na blití. Ty "anglické" zrůdnosti dneska rvou všude, kde se to dá alespoň trochu nahradit za české slovo. Nevím, zda je to nutí už ve škole, ale vůbec bych se nedivil.

      • Re: Strašný článek

        bongor     před 13 lety 08.09.2011 10:03 |  
        0 0

        Mě tahle smšť anglických slov v tom jinak docela zajímavém článku taky docela vadí.My,co umíme ještě tak rusky a někdo i bídně německy máme s angličtinou problém,to beru tak,že je to spíš naše vina.Ale i dobrý angličtinář často neví,co chtěl básník říct,takže než vlezeme na stránky SN,bychom si měli všichni bez výjimky udělat nějaký manažerský kurs se zaměřením na marketing.

    • Re: Strašný článek

      Kmotr (přítel SN)     před 13 lety 08.09.2011 10:24 |  
      0 0

      No tak si přečti Čapka.
      Tohle je rozhovor na odborné téma, kde se používají standardní univerzální výrazy protože se manažeři na této pozici často dostávají do styku se zahraničními klienty. Navíc se to takhle učí už ve školách zcela praktických důvodů. Myslím, že v češtině se objevují horší věci zvlášť v běžné mluvě mezi přáteli atd.

    • Re: Strašný článek

      Khadgar     před 13 lety 08.09.2011 10:40 |  
      0 0

      Pokud bude dělat svojí práci dobře a úspěšně pro Slavii, tak ať si klidně používá slovo vykomunikovat.

      • Re: Strašný článek

        PetCC     před 13 lety 08.09.2011 10:53 |  
        0 0

        Slovo "vykomunikovat" pro mě vždycky bude znamenat "vydláždit silnici" :-)

        • Re: Strašný článek

          bongor     před 13 lety 08.09.2011 12:08 |  
          0 0

          nebo taky vyloučit z komunity

    • Re: Strašný článek

      tantalos     před 13 lety 08.09.2011 12:55 |  
      0 0

      Ono to není tak jednoduché. prodávat vstupenky umí každý, zatímco o ticketingu se určitě už napsaly mnohasetstránkové disertační práce. A direct marketing je disciplína sama o sobě. Na druhé straně "eventy" mi znějí jako zparchantělina.

      • Re: Strašný článek

        bongor     před 13 lety 08.09.2011 14:11 |  
        0 0

        Já k marketingu zhlížím jako k jedné ze základních věcí v obchodování,ovšem sám se v něm nevyznám.
        Mám dojem,že je to dokonce samostatná disciplina na ekonomické vejšce a absence dobrého marketingáře je v každém podniku průšvih.

  19. RE: Kádr - posilování

    venator     před 13 lety 08.09.2011 11:40 |  
    0 0

    Jak už tu více lidí psalo tak sestava, která se rýsuje může podle mě hrát o poháry:

    Čontofalský - Nitrianský,Latka,Kaufman(Cicman),Trubila - Petrak, Janda(Jarolim) - Koreš (Vlček),Frejlach,Hloušek (Hurka)- Pospěch

    Od jara přišlo 5-6 hráčů do základu takže já říkám bravo ve vztahu k situaci, která tu byla před pár měsíci. Jestli konkrétně děkovat jen AŘ event. i Držmíškovi, který se do přestupové politiky taky zapojuje podle důvěryhodných zdrojů..nebo i Platil? To tady na diskusi nemá smysl řešit, jelikož takové informace nemáme kdo z nich má na příchodech jaký podíl.

    Ještě by to chtělo útočníka. Netuším jejich cenu za přestup event. možnost hostování, ale napíšu svoje "přání":) Každý z níže uvedených by nám svým způsobem pomohli: T.Wagner z Příbrami, Ondrášek z ČB, Kerič z ACS (na hostování?), Škoda z B1905, Fillo z Plzně, Ordoš z Olo, Dvořák z HK...+ někdo takový z Corgoň ligy, ale tam nemám přehled

    • RE: Kádr - posilování

      mirecek1111     před 13 lety 08.09.2011 11:57 |  
      0 0

      Sparta se například ještě před pár týdny zajímala o jednoho nadějného slovenského záložníka z corgoň ligy, ale protože nepostoupili do EL, tak to zřejmě krachlo, protože by těch hráčů měli moc. Neříkám, uvažovat o něm z principu, ale Spatra dělá skauting trošku jinak než my, tak o omrknutí by určitě stál.

      Jinak dle mého by kromě Škody a Ordoše za to stál každý. Udivíme koho vymyslí. Ale pokud přijde Ondrášek, tak myslím můžeme být všichni spokojeni po letošním přestupovém období. A s ním už by ta sestava skutečně byla pohárová.
      V zimě bychom ještě přiedli jednoho hotového levého beka, jednu alternativu do útoku a měli bychom parádní tým.

    • RE: Kádr - posilování

      vojtechusv     před 13 lety 08.09.2011 13:19 |  
      0 0

      Wágnera znám. Ten přestup by fakt neměl význam.

    • RE: Kádr - posilování

      marcocruz (přítel SN)     před 13 lety 08.09.2011 13:50 |  
      0 0

      Škoda k nám určitě nepřestoupí, je u něj problém komu se za něj bude platit, myslim, že na to narazila už Plzeň, nebo kdo, když ho chtěli v létě koupit. Neví se komu vlastně patří. Fillo je spíš záložník než útočník a po postupu do LM k nám pravděpodobně nepřijde, navíc teď začal hrát častěji. Ordoš hraje v Rakousku přestoupil tam z OLO v létě.

      • RE: Kádr - posilování

        venator     před 13 lety 08.09.2011 15:04 |  
        0 0

        Aha tak o Ordošově přestupu bohužel nevím. Ano po postupu Plzně do LM je nepravděpodobný i Fillo.
        Wagnera jsem viděl ve třech zápasech hrát moc dobře, ale samozřejmě netuším jaký má charakter a to je skoro stejně důležité jako sportovní kvalita.

        • RE: Kádr - posilování

          bongor     před 13 lety 08.09.2011 15:36 |  
          0 0

          Kerič odchází na půlroční hostování do Teplic.

      • RE: Kádr - posilování

        honzah (přítel SN)     před 13 lety 09.09.2011 13:29 |  
        0 0

        Pokud v Plzni zůstane Petržela, mohl by ten Fillo být v zimě jednatelný, v opačném případě ne. Ale myslím, že srovnatelní hráči se dají pořídit i jednodušším způsobem jinde.

        Teď by to chtělo jednoho čistého zakončovatele z GL či Corgoň ligy, nejlíp se jeví ten Ondrášek (ten budějovický, snad se tak jmenuje, Vondrášek je ten z Teplic). Voráček - Vondráček - Ondrášek, to by soupeře zmátlo.

  20. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    Kactus     před 13 lety 08.09.2011 16:59 |  
    0 0

    --------------------------------------------------------------------------------

    Přesto se však šeptá: sparťané se slávisty uvažují o tom, že v osmém ligovém kole k nejstaršímu a nejpopulárnějšímu vzájemnému derby nenastoupí...

    Zdroj: http://fotbal.idnes.cz/damkova-klubum-nevadi-avsak-zpusob-jejiho-jmenovani-odsuzuji-p6p-/fotbal.aspx?c=A110908_134754_fotbal_mn


    ha ha ha :) a mame rudeho bratra ! skoda, ze neni i gentleman. odvolaj Macelu, co nas rezal jak to jen slo a jeste se nad tim pohorsujem??

    na druhou stranu, alespon nedostaneme bura :)

    • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

      bongor     před 13 lety 08.09.2011 17:32 |  
      0 0

      To je vrchol masochismu.

      • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

        bongor     před 13 lety 08.09.2011 17:37 |  
        0 0

        Druhý bod mimořádné schůze by se podle návrhu ČSSD týkal kauzy podivného zbohatnutí bývalého ministra dopravy Aleše Řebíčka, nynějšího většinového majitele fotbalového týmu Slavia Praha. V době, kdy byl Řebíček ministrem dopravy, prudce vzrostla úspěšnost firmy Viamont při získávání zakázek v dopravě. Řebíček tvrdí, že akcie firmy po vstupu do vlády prodal.
        Vpřed směle soudruzi spějme!A co Gross,na toho jsme zapomněli?

        • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

          Kactus     před 13 lety 08.09.2011 17:47 |  
          0 0

          to je pry taky Slavista :) jsme prokleti i takovymi fanousky. I Chorche je Slavista.
          Proc myslis, ze CSA jako statni firma pred krachem se stala nasim sponzorem, zrovna kdyz Gross premieroval? :)

          • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

            Jiri1     před 13 lety 08.09.2011 18:28 |  
            0 0

            Zdravim, tech udalosti je nejak moc , ale trocghu mi v tom rozhovoru chybi osloveni nasich byvalych sponzoru, kteri se stahli pred avizovanym krachem a podle vseho novemu majiteli prilis neveri, protoze jejich zajem o navrat je zatim nulovy , prodej veci se Slavistickou tematikou byl vzdy skoro na nule , to rikal uz Dolezal a potvrzuji treba i lidi od konkurence , kteri tyto prijmy oznacuji za minimalni. Co mne rozciluje vic je vymena Macely Damkovou za ucelem zamichani karet pri volbe predsedy, vsichni vi , ze navrch ma v teto chvili Pelta , ktery ma jiste zvoleni a vsichni take vedi , ze by Macela samozrejme skoncil i za nej, pry se komise rozhodcich s novou fasadou mel ujmout jeden byvaly ligovy rozhodci..........., co je zajikmave , obsazeni rozhodcich na toto ligove kolo, doporucuji precist stoji to za to. Dle meho konecne leze ven , kdo vlastne taha za nitky ve Slavii a kdo drzi trumfy v ruce , kecy o hodnem Alesovi, ktery zastavil veskery majetek a obral svoje deti za ucelem pomoci klubu sveho srdce nebudu radeji komentovat, zaverem bych chtel spis apelovat na vsechny , aby si drzeli nad temito vecmi nadhled stejne , aby prinos naseho marketinku pocitali treba podle skutecne ziskanych penez a velkych sponzoru a ne reci, stejne bycvh panu Malikovi cghtel doporucit , aby si udelal mezi uzivateli VIP boxu anketu o jejich spokojenosti s kvalitou sluzeb i treba se slozenim obcerstveni v techto prostorach, dosel by zrejme k uplne jinym zaverum , nez zde prezentuje.

  21. Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

    lassiter     před 13 lety 08.09.2011 23:15 |  
    0 0

    Přečetl jsem si ten článek na černésvini, na který odkazujete v aktualitách, a nějak jsem nepochopil, proč to pro slávisty nemá být pěkné čtení. Protože náš pan majitel říká prdel, kurva a vole?

    • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

      opicemag     před 13 lety 09.09.2011 00:38 |  
      0 0

      Nevím. Možná proto že jsme spojenci sparty (ale to již dávno víme).

    • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

      opicemag     před 13 lety 09.09.2011 00:38 |  
      0 0

      Nevím. Možná proto že jsme spojenci sparty (ale to již dávno víme).

      • Re: Martin Malík: Slavia má silný brand

        bongor     před 13 lety 09.09.2011 06:51 |  
        0 0

        Takže nám občas do budoucna povolí druhá místa?