Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Chance liga

V pondělí proti Příbrami

Slavia hostí v pondělí Příbram. Utkání začíná v pondělí v 18:30, bude se hrát bez diváků, zápas nepřenáší ani žádná televize.

Sešívané čeká osmadvacáté kolo při nezvyklé kulise. Na utkání nebudou přítomni diváci. "Bude to určitě nezvyklé, ale musíme se s tím vyrovnat," říká před utkáním Michal Petrouš.

Nicméně i pro toto utkání mají slávisté motivaci. "Stále máme možnost se dotáhnout na soupeře před námi, proto budeme chtít i v tomto utkání uspět a skončit co nejvýše," dodává kouč sešívaných.

Utkání nebude přenášet ani žádná televize. Není tedy jiná možnost než sledovat jeden z mnoha online přenosů na internetu nebo zápas vidět na tipovani.cz.

Mimo hru je Naumov, na marodku přibyl ještě Milan Černý a Karol Kisel.

Pravděpodobná sestava Slavie podle autora článku: Zlámal - Kaufman, Čelůstka, Hubáček, Trubila - Hora, Janda, Jarolím, Koreš - Pospěch, Vlček

Komentáře (38)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: V pondělí proti Příbrami

    mpik     před 14 lety 15.05.2011 07:11 |  
    0 0

    Cikáni kradou. Tak se to aspoň říká. Kradou všichni cikáni? Ne. Znám hodně slušných cikánů. Ale protože existuje "kolektivní vina", je pro nás každý cikán zloděj. Proč to sem píšu? Protože mi neskutečně vadí (stejně jako např. paní Zikové - viz. Deník Sport), že řádění několika desítek "fanoušků" odnesou stovky těch ostatních. Kolik chuligánů ničících stadion bylo ze střední či starší generace? Kolik z nich jich bylo z hlavní, či protilehlé tribuny? Přesto tato slušně se chovající většina přijde o až tři domácí zápasy milované Slavie. První, nenásilná část protestu měla i na východní tribuně podporu, ale poločasové běsnění? Východní tribuna skandovala jediné: "My chceme fotbal". Přesto ho v pondělí neuvidíme...

    • Re: V pondělí proti Příbrami

      Rottax (přítel SN)     před 14 lety 15.05.2011 07:37 |  
      0 0

      Souhlas. Vše vystihuje tento článek http://isport.blesk.cz/clanek/blogy-redaktori-martin-hasek/105282/blog-fotbal-vzkazal-lidem-nestojime-o-vas.html

      Ikdyž se Platilovi moc věřit nedá, tak možná na tomto článku něco bude http://www.efotbal.cz/index.php?page=clanek&clanek=88985

      Možná jsem to přehlédl,ale nikde jsem ani nečetl,že se Slavia proti trestu odvolá, což by bylo divné.

    • Re: V pondělí proti Příbrami

      bongor     před 14 lety 15.05.2011 09:04 |  
      0 0

      S tím co píšeš o Cikánech souhlasím,mám s nimi mnoho zkušeností
      a většinou jsou dobré.Dál s Tebou však nemohu souhlasit.Já jako příslušník starší generace naprosto nevidím vinu za excesy na fotbale s Olomoucí na mladých slávistech.Vzpomeň si na dobu ,kdy Ti bylo dvacet určitě by Tě svinstva co se stala s naší Slavií vytočila mnohem víc než teď,kdy už Ti ubývá testosteron.Kdyby se Ti někdo v tom věku soustavně vysmíval a to přímo do tváře a veřejně okrádal Tvůj milovaný klub aniž by se musel bát následků,tak bys taky na protilehlé tribuně volal "my chceme fotbal" a potom klidně šel domů a čekal,až nás přeřadí do 3.ligy,nebo úplně zruší?
      Myslíš si,že ti kluci fotbal nechtějí?Chtějí,ale za důstojných podmínek,ne za každou cenu.
      Jinou věcí je,že nám zavřeli hřiště na tři zápasy,což je maximální postih a vůbec nevzali v potaz,že se slávisty nikdy nebyly žádné potíže.Jak mimořádně skvěle píše pan Hašek ,ukázali výboři již po ixté,že jim na nějakých fanoušcích,dodávám-zvláště ne na slávistických vůbec nezáleží.Dávno věděli,co se u nás děje a nehnuli prstem,aby proti tomu cokliv udělali.To jsou ti viníci,ne stovka kluků,kteří už neviděli jiné východisko,než ukázat,že takhle ničit jejich oblíbený klub nezůstane bez trestu.

      • Re: V pondělí proti Příbrami

        PetCC     před 14 lety 15.05.2011 11:14 |  
        0 0

        Já, když mi bylo 20, tak jsem s kotlem nechtěl mít nic společného a širokým obloukem jsem se mu vyhýbal. Pro mě to bylo a je svazující prostředí, kam se já zkrátka nedokážu včlenit.
        Takže nejsem schopen to omlouvat mladickou nerozvážností. Já se vždycky snažil dělat něco co vedlo dopředu. Moje emoce jsem do toho zásadně necpal.
        Mimochodem, pokud by vás zajímalo, co pro mě mělo smysl, tak v 19 letech jsem se účastnil demonstrace na Václaváku 21.8.1989.

        • Re: V pondělí proti Příbrami

          smely (přítel SN)     před 14 lety 15.05.2011 12:07 |  
          0 0

          s tebou musi bejt teda asi fakt svanda, ty dopredu :-)), to je jak bolsevickej dotaznik: ano demonstrace jsem se zucastnil... (jeste sis tam moh schovat pro horsi casy poznamku " ale s obsahem jsem se nestotoznoval, byla to takova mladicka zvedavost")
          Jinak nerozumim co tady porad resite. Za incident muze nase vedeni, protoze neni schopno s fanousky jakkoliv komunikovat. kdyby treba alespon jednou zatejden napsal Platil nejakej blog co se deje a tak , situace by byla daleko klidnejsi. V tyhle situaci se nemuze nikdo divit jak to dopadlo, to , ze zavreli stadion je momentalnei absolutne nepodstatny, dulezity je pochytat a pozavirat ty smejdy co to dotahli do soucasnyho stavu. a pokud jim nekdo bude chtit upravit fasadu, tak je za to rozhodne odsuzovat nebudu.

          • Re: V pondělí proti Příbrami

            DrFe1     před 14 lety 15.05.2011 12:37 |  
            0 0

            Souhlas. Ač mě to "zrušení" poháru naštvalo, tak z toho co se stalo neviním žádnou skupinu fanoušků. Všechno je to důsledek toho co se ve Slávii slouhodobě děje ze strany majitelů. Nechápu to věčné útočení některých slávistů do vlastních řad. Copak nevidí co se tady děje a dlouhodobě dělo ? ! Myslí si, že trpělivost je nekonečná ? Osobně se spíš divím, že se toho stalo ještě tak málo, kdyby se něco podobného stalo na jihu Evropy, tak už někteří členové vedení leží po nemocnicích ne-li po hřbitovech.

            • Re: V pondělí proti Příbrami

              edenian     před 14 lety 15.05.2011 17:50 |  
              0 0

              Tak tak doktore.

            • Re: V pondělí proti Příbrami

              smichov_1     před 14 lety 16.05.2011 13:45 |  
              0 0

              Vsimnete si ze ted Natland i tunelari kolem Slavie uz nahle prestali "jednat" a vyckavaji posledni mozny den aby vyhlasili ze licence nebude a ze jednani se nepodarila. Jednani, samozrejme, se nemohou dokoncit jindy nez hodinu pred zasedanim licencni komise CMFS. To bych blil.

          • Re: V pondělí proti Příbrami

            edenian     před 14 lety 15.05.2011 17:43 |  
            0 0

            Cau smely, no von to PetC dotedka nezkous tak to furt resi a jak dostane nejakou nahravku / jako ted od toho druhyho typka / tak se toho hned chyti. To potrva tak asi do rijna, nez si najde neco novyho :-)))))), prosimte omluv ho.

        • Re: V pondělí proti Příbrami

          edenian     před 14 lety 15.05.2011 22:10 |  
          0 0

          Tak PeteCC, tenhle tvuj prispevek, ten bych dal vytesat. Proste Mirek Dusin. Jenom nechapu, co jsi vlastne na tom fotbale ve dvaceti delal.
          No a doufam, ze jsi v tom srpnu89 nedostal na drzku :-)

      • Re: V pondělí proti Příbrami

        mpik     před 14 lety 15.05.2011 13:27 |  
        0 0

        A vy máte někdo pocit, že ti, kdo se pustili do demolování stadionu a chtěli napadnout vedení, byli věrní fanoušci Slavie? Kdo z nich měl slávistický dres a možná i jen šálu? Kolik jim bylo let, že se o nich píše jako o frustrovaných fanoušcích co milovaný klub budou hájiít i násilím? Chodil z nich ještě někdo na Strahov? Sorry, viděl jsem TV záběry a prostě "normální" fanoušci, i ti z kotle, neútočili. Možná se jich pár nechalo strhnout někam běžet.

        • Re: V pondělí proti Příbrami

          urs (přítel SN)     před 14 lety 15.05.2011 15:03 |  
          0 0

          myslíš ty zakuklence, co jsou hlavně v řadách sralty a u nás už se taky serou do "fandění" a jenom čekaj na příležitost, kde plně využijí svůj destruktivní potenciál? :)
          tak z těch je mi blivno taktéž - nicméně co s tim asi taky uděláme..

          mě naprdlo to video z budějic, kde autor videa natáčí duševně chorého fanouška - je to ubohost :(
          defakto podobná bejkárna, né-li hnusnější než akumulovanou agresivitou ničit cizí majetek..

          btw. pokavaď budou v kotli zakuklenci, tak na fandění prdim - tam maj bejt fandové a né nabušený paka, kteří vyhledávají konflikty a nenechaj se strhnout fanděnim ostatních :-/

          urs

          • Re: V pondělí proti Příbrami

            Kmotr (přítel SN)     před 14 lety 15.05.2011 16:37 |  
            0 0

            Občas se nestíhám divit, kde se to ve Vás všechno bere. Hotový Mirkové Dušínové. Nevím, jestli jste se na to dívali jenom z televize nebo někde z ochozů východní tribuny. Já byl docela blízko a nebojím se tvrdit, že 90% procent lidí bylo z kotle, co jsou poslední tři roky na každém domácím zápase. Někteří z nich si protentokrát vzali kukly, i tak je člověk dokázal poznat. Já je tam poslední tři roky vídám bez nich, takže pro jednou jím to v takové situaci odpouštím. Pochybuji, že celé ty tři roky netrpělivě čekali až budou dát moci najevo své právě touhy. Tak už prosím Vás nechtě těch nářků..

            Video s bláznem ani nebudu komentovat. Každej normální člověk ví, že je to obyčejná sranda a pochybuji, že by ten člověk měl něco proti tomu, naopak by se tomu zasmál taky, a o tom to je..

            P.S. doporučuji občas vyrazit někam mimo větší město..

            • Re: V pondělí proti Příbrami

              Wommi     před 14 lety 15.05.2011 17:46 |  
              0 0

              ..ja si zase trochu zabrecim:)

              ..ohledne tech zakuklenejch, nevim jestli to byli echt dementi a nebo jen zakukleny kotelnici, ale priznam se, ze jsem nepochopil smysl jejich protestu proti vedeni slavie, kdyz nahaneli fanousci hostu,...??? . )

              jink smysl tedle debaty opravdu nema smysl,..nikdy se neshodnem na tom, za cim kazdy stoji,..stejne tak, jak pro tebe tu lidi narikaji, tak pro mne/nas nechapeme pohled na svet, kdy je cizi chovani (ktere je obecne v rozporu se vsemi zakony, moralkou, apod.) odalibizovano chovanim nekoho jineho! Proste at je vedeni SKS megaidioti, hajzlove, levaci, zlodeji, atd,...tak to proste nemuze vest k takovemu jednani, co se stalo...a kdyz to vezmu logicky, dokazal bych to pochopit, kdyby to bylo promysleno a namireno opravdu proti vedeni...

              takze, tvymi slovy, vyserme se na to a tahneme dal za ten slavisticky cervenobily provaz

              • Re: V pondělí proti Příbrami

                edenian     před 14 lety 15.05.2011 17:57 |  
                0 0

                Jo a womi zopakuje vsechno zase znova :-)))))))) to bych nazval prezvykovanim....

              • Re: V pondělí proti Příbrami

                Kmotr (přítel SN)     před 14 lety 15.05.2011 18:51 |  
                0 0

                Ad fanoušci hostů - najdi si jejich vyjádření k tomuhle "incidentu"..

                A teď už váženě společně a za jediným cílem (stejně to tu zase někdo vytáhne ;-))

                • Re: V pondělí proti Příbrami

                  Wommi     před 14 lety 15.05.2011 19:09 |  
                  0 0

                  ..aha..to jsem nezaregistroval, ze to byla spolecna akce. Z toho hlediste to vypadalo jinak. OK. tak beru zpet.

                  heh:), uvidime:)))

              • Re: V pondělí proti Příbrami

                Jakubisko     před 14 lety 15.05.2011 18:57 |  
                0 0

                Jsi opravdu dement, jen jsi dosvědčil že píšeš o věcech o kterých nemáš ani šajnu. Fanoušci hostí chtěli jít za náma na plochu aby se připojili k protestu, ale při přelézání plotu došlo ke konfliktu s ochrankou, tudíž šli Slávisti Olomoučákům na pomoc. Psalo se o tom na stránkách ultras Slavie, na stránkách Sigmy a ve všech možných fórech. Ale ty jsi tam přece byl a o všem máš přehled, že...

                • Re: V pondělí proti Příbrami

                  Wommi     před 14 lety 15.05.2011 19:10 |  
                  0 0

                  ..o vsem prehled nemam - to jsem netvrdil.

            • Re: V pondělí proti Příbrami

              urs (přítel SN)     před 14 lety 15.05.2011 19:46 |  
              0 0

              já se kuklínů bojim, no :(

          • Re: V pondělí proti Příbrami

            edenian     před 14 lety 15.05.2011 17:55 |  
            0 0

            Johohohooooo, tak az jednou policajti vymlatej kotel, tak Urs zacne dokonce i FANDIT!!! No to je teda pecka.

            • Re: V pondělí proti Příbrami

              urs (přítel SN)     před 14 lety 15.05.2011 19:53 |  
              0 0

              policajti by tam nemuseli prudit, když tam nebudou zakuklený hovádka - já fandim jako o život, protože žiju slávií stejně jako pravděpodobně ty - zakuklený mi vaděj - nemam je rád, jsou to sralbotky.. vem rozum do hrsti - tohle naše hádání beztak ničemu nepomůže - to víme oba :)

              mmch: já fandim i přes ty kukly, ale jsem teda pěkně nasranej

      • Re: V pondělí proti Příbrami

        Gino     před 14 lety 16.05.2011 15:04 |  
        0 0

        Ty si tak šeredně protiřečíš... krásně to vystihuje úrpveň všech argumentací (od různých zdejších diskutérů) k obhajobě chování některých fanoušků v edenu při poháru.

        napsals "Myslíš si,že ti kluci fotbal nechtějí?Chtějí,ale za důstojných podmínek,ne za každou cenu."

        Zeptám se tě, jak to můžeš myslet vážně? Myslíš si snad, že to, co oni/vy předvedli o té přestávce, že jsou ty zmiňované DŮSTOJNÉ PODMÍNKY? Nikoliv! Je to právě to ZA KAŽDOU CENU. Styďte se, alibisti.

  2. Re: V pondělí proti Příbrami

    piero (přítel SN)     před 14 lety 15.05.2011 09:21 |  
    0 0

    Pro mě osobně je tento zápas důležitý, protože by mohl ukázat, jak jsou pravdivé spekulace na serveru IHNED, kde rozvíjeli debatu o možném přenosu práv z Příbrami na novou Slavii. Já sám jsem slyšel info, že Starka s ohledem na své zdravotní problémy, by tuto variantu přivítal.
    Z toho vyplývá, že pokud to není fáma musí Příbram v pondělí v Edenu vyhrát. Jsou sice ještě další možnosti, ale ty jsou krkolomnější a méně pravděpodobné.

  3. Re: V pondělí proti Příbrami

    Dobi     před 14 lety 15.05.2011 09:48 |  
    0 0

    Mockrát jsem se již chystal sem pár řádků napsat, ale pak jsem si to raději rozmyslel. Zjišťuji, že národ slávistický se dělí na dvě skupiny - 1: Strašák a spol. je snad po K.H.Frankovi největší gauner, kterého země česká zrodila (pro neznalé-Frank byl sudetský knihkupec z KV,který stál např.za vypálením Lidic! - Bože, napadá mě další souvislost s jeho příjmením......). 2. Strašák je hrdina, génius, největší slávista všech dob!
    Pravda je někde mezi. Jako vždycky. Potkal jsem jej několikrát, např. při přípravách výjezdu do Splitu nebo nyní v úterý při sezení SDS, kam jsem se konečně dostavil i já... Pokud bych měl hodnotit Tribunu Sever ve všech souvislostech - udělali spostu práce. Kdo má takové choreo, fandění, stržení celého stadiónu k fandění. V tom mu patří dějinná nezastupitelnost! A negativa? Asi hlavně nezkušenost, neschopnost odhadnout nebezpečí davu.Párkrát jsem /hlavně dříve, dnes se spíše ze zdravotních důvodů venku kotli vyhýbám), tak se hlavně venku doslova nabalovala, jak řekl kdosi, lůza. A ta asi rozhodla ten nešťastný čtvrtek a vše šlo pak jinudy, než si každý slušný slávista přál. Zareaguji i na cikány. Mám kořeny na Severu a nemusím dodávat. Vidět jsou opět ti nepřizpůsobiví, zloději mědi, rváči, nefachčenkové. A srážejí dolů nejen tu "mlčící většin", ale hlavně ty (není jich moc, ale jsou), kteří v život dokázali více, než většina z nás... Z nulové startovní čáry... Kde je chyba? Nečinnost nebo blbá činnost odpovědných! U ciknů Kocáb nebo Uhl, ve fotbale jeho vedení, v celé společnosti ti, kteří nás zavedli tam, že bych nejraději klíče z roku 1989 hodil do kanálu... A Slavia je jen a jen obrázkem vytunelované, frustrované země, kde denní poctivá práce je zesměšňována "úspěšnými" - Koženými, Sisáky, Pitry. A všemi, kteří jim z "věrchušky" fandí. Zdaleka neschaluji řádění ten minulký čtvrtek. Ale nacházím i míru pochopení - VIP jsou oni zloději, kteřá nám kradou milovanou hračku... Ono to tak není, ale... Takže protestující se symboly Slavie tak nějak chápu, ale nabalila se tam lůza, kde nebyla v symbolech ta nejkrásnější kombinace 2 barev: červená a bílá! Černé kapuce, šátky přes ksicht, nenávist v očích! A Slavia? Někde mimo! I já jsem ve dvaceti byl podobný idealista, jako je dnes parta kolem Strašáka. Léty jsem se naučil uznávat bolševické heslo: "Důvěřuj, ale prověřuj!" Vždyť byl incident i při oslavách 2009 v kotli! Mohl za to Strašák? Mohli za to Poláci z Walbrzychu? POdle mne ani náhodou! Pár "kapucínů"! A vše se pak sneslo na Poláky a "strašáky"! Takže: Věřme,že se někdy ještě do Edenu podíváme na (prvo)ligový fotbal. Věřmě, že tribuně Sever elán nezmizí, ale budou po zkušenostech opatrnější.... Věřeme, věřme! A držme spolu!!! Dobi

    • Re: V pondělí proti Příbrami

      urs (přítel SN)     před 14 lety 16.05.2011 00:48 |  
      0 0

      :)
      krásně napsáno - zkrátka tribuně sever se strašákem v čele je možno jen tleskat za to, o co se snaží už nějaký ten pátek - přirozeně to nejde ukočírovat všecko a já bych rád věřil - že strašák osobně s těma kapucínama neřídí stejnej vlak a dělá vše jen a jen pro dobro SKS a né pro chuť nějakejch rváčů, kteří neviděj slávii, ale jenom možnost někde něco zničit nebo někomu ublížit..

      tito skalní fans ze severní se odvolávají na legendy a tradice slávie a já pevně věřím, že to myslí stejně tak dobře, a že pochopili, že čest a mravní výchova je něco víc, než jen planý slova a krev v očích.. fotbal je přece především zábava :)

      mirek dušín nejsem - fandím slávii pro její tradiční ušlechtilost a nenecham si brát iluze od nějakejch tajpků, co maj bobky ukázat xichty..

      urs

  4. Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

    Dobi     před 14 lety 15.05.2011 09:59 |  
    0 0

    To, co se zdálo fantasmagorií, je bohužel skutečností. Po tomto kole je Hajduk druhý jen o skóre před městským rivalem HNK Radnički Split. Přiznám se, že, ač jsem v HR téměř doma, jsem se setkal s jediným fanouškem Radničkih (vloni postoupil do ligy), byl to jbývalý fotbalista Radničkih, jinak majitel několika řeznictví. Trochu mluví česky a "oblboval" moji přítelkyni v Omiši. Ale když jsem vylezl z vody a přihlásil se k Hajduku, bylo po konverzaci! Ale jinak dobrý člověk!!!!!
    Horší je, že došlo na scénář zchudnutí Hajduku z února... Na jaře ztrácí, i když Evropu má jistou - ať už jako druhý nebo třetí (mistr Dinamo jde do LM, oba kluby ze Splitu do EL, stejně jako "krejčíci" z nádhernému města Varaždinu jako vítězové poháru!
    Na podzim Hajduci ještě pořádně šlapali vládnímu Dinamu na paty, dnes je to takto.. Dějiny probíhají v sérii! Hajduk živi vječno! a my musíme učinit vše možné pro to, aby platilo i Slavia je věčná!

    • Re: Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

      urs (přítel SN)     před 14 lety 15.05.2011 15:48 |  
      0 0

      já mám zafixován hajduk jako policejní klub - čili mu pochopitelně fandit moc nemohu :))

      jak to s nim tedy je? :)

      urs

      • Re: Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

        Dobi     před 14 lety 15.05.2011 20:43 |  
        0 0

        Nevěřím! Naprosto nevěřím! Crvena Zvezda BG určitě (dodnes), možná, že i Dinamo ZG - všude v Ostblocku bylo po sovětském vzoru Dynamo policejním klubem. Výjimkou bylo Polsko (Gwardia), Maďarsko (Dózsa) a ČSSR (RH - Dynama byla energo-doprava, Slavii patronoval zpočátku Energovod). Hajduk vznikl 1911 jako Hajduk ("hrdinný zbojník") a jméno si směl nechat i po válce, protože i jeho hráči podporovali partyzány. Nevěřím! Vždy to byl klub všech Dalmatinců a ti moc miliciju, nyní policiju nemusí!!!
        Dobi

        • Re: Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

          urs (přítel SN)     před 14 lety 15.05.2011 21:41 |  
          0 0

          ok - pak jsem měl falešné informace - poupravím si je :)
          a děkuji moc! :)
          jdu se hádat s autorem těchto "bludů" - mým otčímem :))

          urs

          • Re: Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

            Dobi     před 14 lety 15.05.2011 22:01 |  
            0 0

            A není on náhodou "četnik" - Srb? Díky za uznání. Já se o jihoslovanský a zvláště chorvatský fotbal zajímám skoro celý život a proto by mě to samotného překvapilo... Ano, něco tam třeba mohl být, ale to by jej 98% lidí z Dalmácie nemilovalo stejně jakomy Slavii. Natolik jsou Dalmatinci upřímní!

            Dobi

            Ještě k duu Partizan x Crvena Zvezda. Měl jsem možnost být i na sekretariátu Partizanu a neřeknu o nich křivé slovo. A každý od CZ, s kým jsem se potka, byl nějak křivý, tak nějak i policejně!

            • Re: Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

              urs (přítel SN)     před 14 lety 16.05.2011 07:34 |  
              0 0

              vypadá spíš jako maďar :)))
              ale je to čehún - jen nemá ověřená fakta mi přijde..
              nicméně hudbě a fotbalu docela rozumí, takže jsme nakonec našli vždycky společnou řeč ;)

            • Re: Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

              Ferguss     před 14 lety 16.05.2011 10:27 |  
              0 0

              Dobi, hanlivé označení "četnik" bych od Vás nečekal. Také by se Vám nelíbilo, kdyby někdo o Chorvatech mluvil jako o "ustašovcích".

              • Re: Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

                Dobi     před 14 lety 16.05.2011 14:38 |  
                0 0

                Ono jak četnik, tak ustaša jdou zpět do historie obou národů. Do pozitivní historie - oba pojmy znamenaly odboj - u Srbů například četnici se organizovali v protiislámských četách, uštašové - povstalci zase proti nadvládě Rakouska-Uherska, zjednodušeně řečeno. Že se toho zneužilo hlavně za druhé světové války, v to určitě ani velký přítel Čechů, biskup Josip Štrosmajer (Strossmayer) z chorvatské Slavonie, ani Vuk Stefanović Karadžić (srbská Božena Němcová, Jungmann a Alois Jirásek v jedné osobě) nepočítali a vytvořili společný jazyk srbochorvatštinu. Mimo jiné. Bohužel oni "četnici" tak vystupovali i nyní za balkánské války... Takže: Můj hlas: sympatický Partizan Beograd ano, CZ ne! I to svědčí o něčem!!!
                Snad jsem to vysvětlil!
                Dobi

                • Re: Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

                  Ferguss     před 14 lety 16.05.2011 15:02 |  
                  0 0

                  Já se tady nechci pouštět do nějakých historických diskursů, na tyhle stránky to úplně nepatří. Nicméně "Ustašovci" jako organizace byli ustaveni okolo roku 1930, tedy dávno po Rakousku - Uhersku a šlo jim o samostatný chorvatský stát. K moci se dostali za druhé světové války, za podpory Itálie a co se potom v Chorvatsku dělo Vám jistě nemusím říkat. Četnici sice začali jako odboj proti Osmanské říši, jako odboj se zpočátku profilovali i za II. světové války nicméně, jak už je bohužel v Jugoslávii zvykem, zvrhlo se to v boj za národní čistotu a to všemi prostředky, o nichž se mi tady psát nechce. Jak četnici tak ustašovci byli znovu oživeni za občanských válek v Jugoslávii a myslím, že přes půvopdní kořeny má toto slovo dnes negativní význam. Proto jsem se proti jeho použití ohradil, nebylo v tom nic osobního.

                  • Re: Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

                    Dobi     před 14 lety 16.05.2011 16:31 |  
                    0 0

                    Ono je to moc a moc složitější. Ustaša - povstalec je staré slovo, stejně jako četnik. Jde o to, kdo a jak je používá a hlavně ZNEužívá. Třeba i SOUdruh mělo být více než druh - a jak to dopadlo! Ale když už jsme se - nic ve zlém - takto a tady rozhovořili, chci říci, že třeba ani "skopčák" nebylo původně hanlivé slovo. Novoosídlenci Sudet ve středobvěku osídlovali kopce, přicházeli dolů s kopce, proto byli skopčáci.... To bychom mohli duskutovat furt. Horší je, že za 2 hodiny začíná zápas. Bez nás!

        • Re: Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

          edenian     před 14 lety 15.05.2011 22:06 |  
          0 0

          Dobi zase jsi me ohromil! Ty jsi tady takova jizanska encyklopedie :-)
          A protoze uz pred prazdninami prilis fotbalu neuvidime, tak ti preju skvelou letni koupacku tam " u vas "
          P.S. Ted jsem si uvedomil, ze nam zatrhli 3 matche, takze si to tam muzes prodlouzit :-(

          • Re: Hajduk zoufale bojuje o 2.místo

            Wommi     před 14 lety 16.05.2011 15:32 |  
            0 0

            ..no aby jsme nahodou na ten treti zapas bez plnyho hlediste necekali par let:), nez se SKS vyhrabe zpet do I. ligy:)))