Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Chance liga

Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

Na základě rozhodnutí ředitele oddělení profesionálního fotbalu Iva Lubase zůstává v platnosti výsledek zápasu Slavia - Brno 1:1. Odůvodnění a komentář Iva Lubase přebíráme z oficiálních stránek svazu.

"Možná, že se na první pohled mohlo zdát vše jednoduché, ale ukázalo se, že tomu tak není. Bylo potřeba pečlivě zvážit co jednotlivé předpisy znamenají, a to jak z hlediska litery, tak i ducha. Po konzultaci s odborníky, z nichž někteří se přímo podíleli na vytváření zmíněných předpisů, jsme došli k závěru, že se nejedná o pochybení, které by mělo za následek herní důsledky, tedy kontumaci. Z níže uvedeného Rozhodnutí případu plyne, že se jedná o administrativní pochybení, které bude mít pouze důsledky pro ty osoby, kteří se na něm podíleli. Hráč však byl po celou dobu veden v centrálním registru svazu u jednoho klubu, což je podstatné. Registrační řád ČMFS říká, že rozhodující je registrace v centrálním registru ČMFS," komentuje rozhodnutí Ivo Lubas. Celý text rozhodnutí přikládáme níže.

Vážení pánové,

sděluji Vám, že v souladu se čl. 1, odst. 1 Registračního řádu ČMFS a s čl. 58, odst. 8, písm. b) Soutěžního řádu fotbalu se výsledek utkání č. A1A1803 SK Slavia Praha - FC Zbrojovka Brno, které bylo sehráno dne 25.2.2011 ve 20,15 hod. s výsledkem 1:1 ponechává v platnosti.

Na základě podnětu SK Slavia Praha byla provedena kontrola registrace hráče FC Zbrojovka Brno Matijase Pejiče a bylo zjištěno, že prvotně byl hráč vyžádán jako profesionál pro fotbalový klub 1.FC Brno, a.s. (číslo klubu 602029) dne 8.7.2009 z bosenského klubu HNK Orasje. Bosenským svazem byl uvolněn 18.7.2009 a v ČMFS registrován na přestup od 24.7.2009.

Na základě žádosti, konkrétně bosenského klubu HNK Orasje byl hráč po předložení všech potřebných dokladů, tedy i registračního průkazu vydaného 24.7.2009, ke je uveden klub 1.FC Brno, uvolněn na hostování od 30.7.2010 do 31.12.2010 do shora uvedeného zahraničního klubu a tento registrační průkaz byl založen do příslušné složky na oddělení registrace tak, aby bylo možné jej klubu vrátit po návratu hráče ze zahraničí.

Dne 4.2.2011 byl hráč na základě žádosti brněnského klubu vyžádán zpět ze zahraničí a tentýž den byl bosenským svazem uvolněn. Registrační průkaz a to ten z 24.7.2009, kde je uveden klub 1.FC Brno byl klubu FC Zbrojovka Brno vrácen zahraničním oddělením registrace dne 10.2.2011. Zde je nutné zdůraznit, že při návratu hráče ze zahraničí se mateřskému klubu nevyrábí žádný nový registrační průkaz, ale vrací se ten původní, který se zakládá do složky při uvolnění hráče na zahraniční hostování. Následně, na základě žádosti klubu ze dne 7.3.2011, která byla zdůvodněna ztrátou registračního průkazu, byl klubu FC Zbrojovka Brno vystaven dne 8.3.2011 nový registrační průkaz. Zde je na místě připomenout, že změna názvu z 1.FC Brno na FC Zbrojovka Brno se uskutečnila před zahájením SR 2010/11 a Výkonný výbor ČMFS ji schválil v srpnu r. 2010.

Výše uvedené rozhodnutí se opírá o ustanovení čl. 1, odst.1 Registračního řádu ČMFS, které stanoví příslušnost hráče ke členskému klubu ČMFS výhradně na základě záznamu v centrální registraci. V době, kdy hráč nastoupil v utkání SK Slavia Praha - FC Zbrojovka Brno, byl platně registrován za klub FC Zbrojovka Brno.

Pokud jde o údajnou neplatnost registračního průkazu z důvodu, že v něm byl uveden jiný název klubu a to 1.FC Brno opírá se výše uvedené rozhodnutí o čl. 58, odst. 8, písm. b) Soutěžního řádu fotbalu, který uvádí přesný výpočet skutečností, které zakládají neplatnost registračního průkazu. Tyto skutečnosti jsou tři:

1. Registrační průkaz nebyl vydán registračním úsekem ČMFS.
2. Registrační průkaz by musel být registračním úsekem prohlášen za neplatný, což nebyl.
3. Uplynula-li doba jeho platnosti, což se týká pouze případů hostování.

Vzhledem k tomu, že nebyl naplněn ani jeden z předpokladů neplatnosti registračního průkazu ponechává se výsledek dosažený na hřišti v platnosti.

Skutečnost, že klub nevyměnil hráči registrační průkaz za průkaz, který by obsahoval aktuální název klubu, je třeba považovat za administrativní pochybení klubu a jeho odpovědných funkcionářů, které je nutno sankcionovat jinými způsoby postihu, nikoli však vyhlášením kontumačního výsledku. Případ se předává k dalšímu projednání disciplinární komisi ČMFS.

Proti tomuto rozhodnutí máte možnost podat odvolání do tří pracovních dnů od doručení k ORK ČMFS.

-----------------------------------

Jak je vidět, registrační úsek odmítl prohlásit Pejičův starý registrační průkaz za neplatný, přestože na něm byl špatný název klubu a přestože právě vinou tohoto byl Pejičovi znemožněn start v zápase v Boleslavi. Brno tak vyvázne jen s trestem od disciplinárky.

Komentáře (17)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

    Tonda     před 14 lety 21.03.2011 19:42 |  
    0 0

    doufam ze slavie odvolani nepoda. zapas nevyhrali - tak proc se obohacovat o cizi body... tyhle praktiky nechme pro rumuny

  2. Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

    coolair     před 14 lety 21.03.2011 19:44 |  
    0 0

    Je to tak správně, takhle získaný dva body by mi ani ,,nechutnaly".

  3. Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

    slamacek (přítel SN)     před 14 lety 21.03.2011 20:26 |  
    0 0

    nejak tomuto rozhodnuti nerozumim. fakt 1) mel registraci s neplatnym jmenem. fakt 2) v mlade boleslavi kvuli neplatne registraci nesmel nastoupit. fakt 3) brno lze. fakt 4 kontumovat se nebude, protoze prukaz je vlastne platny.

    tedy pak ale mohl v bolce preci nastoupit a tedy doslo k "hrubemu" ovlivneni souteze, minimalne hrac mohl prijit o startovne

    proc rozhodnuti trvalo tak dlouho? mam z toho jen dojem, ze se hledala cesta jak to zamest. to se nakonec povedlo, kdy stacilo registračním úsekem neprohlásit prukaz za neplatný, cimz se splnila jedna s podminek pro nekontumaci. pak ovsem proc mu bylo braneno nastoupit v boleslavi?

    proste podarilo se obejit rady. tot muj zaver.

    sam bych kvuli takove titernosti nekontumoval, ale rady by se ctit meli... jsem zvedavy na vysku pokuty, kdy brno prokazatelne lhalo, jsem zvedav zda bude neco vyvozeno i pro rozhodci.

    • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

      Wommi     před 14 lety 21.03.2011 21:24 |  
      0 0

      ...osobne bych bez ohledu na body podal odvolani a trochu se v tom stoural a uzil si to,...docela by mi zajimalo, co by si vsechno ty funkcionari vymysleli, aby to zametli pod koberec,...:)

      ..docela by mne zajimalo, jak by se postavili k tem rozhodcim a v bolce,..osobne si myslim, ze by to stejne nejak okecali, jakoze ty rady nejsou uplne jasny a ze tedy ten rozhodci vlastne cinil ku prospechu veci,..

      • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

        slamacek (přítel SN)     před 14 lety 22.03.2011 08:57 |  
        0 0

        ja bych se taky odvolal. mi nic neudelali, proti nicemu se neprovinili. kdyz se podivam na to kolikrat nas treba jen v letosni sezone sudi podrizli (a ja v tom vidim umysl) tak proc se nebranit.

        samozrejme je nesmysl kontumovat kvuli jedny minute, nebo kvuli tomu ze se zmenil nazev klubu, s tim souhlasim, ale rad je rad. mit kule tak reknu. registracka je neplatna. kontumovat to nechcem, protoze a jelikoz, ale rady musime ctit. nic jineho nam nezbyva. budeme se snazit upravit rady aby v budoucnu z podobnych duvodu nemusel byt zapas kontumovan, ale jen potrestan klub pokutou apod.

        • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

          Ladislav (přítel SN)     před 14 lety 22.03.2011 09:28 |  
          0 0

          Je to jasný jak facka, měl registračku na jméno již neexistujícího klubu, tzn. jasný neoprávněný start a za to je jediný možný trest - kontumace (souhlasím s Vikingem). Kdo hrál fotbal na jakékoli úrovni, tak to musí znát. Ale tady už nejde o Slavii a Brno, ale o princip, fotbalové předpisy a normy by měly platit pro každého a pokud se tohle udělá jednou, je to cesta do pekel (jasný precedens). Prostě svaz si hraje na PánaBoha, ale teď už se na tenhle případ může odvolat každý ...

          • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

            martyni (přítel SN)     před 14 lety 22.03.2011 10:24 |  
            0 0

            Ladislave, cesta do pekel? Ale my uz jsme v pekle! myslim samozrejme cesky fotbal...Takze me to neprekvapuje..

            ma to samozrejme dve roviny, jedna je, zda by pravidla mela byt takova, ze za takovou administrativni chybu se ma kontumovat - mnozi tady tvrdi, ze za takovou hloupost hned brat dva body, by je ani netesilo. Jina vec je ta, ze pravidla jsou takova, ze nasledkem takoveho pochybeni kontumace je, a proto je tohle rozhodnuti protipravni.

            • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

              Ladislav (přítel SN)     před 14 lety 22.03.2011 11:50 |  
              0 0

              Martyni vpodstatě souhlasím, podle současných svazových norem kontumace nebo měly ty normy změnit ("změkčit").
              A k tomu peklu, jistě, uroveň našeho fotbalu je tristní, ale velkou měrou k tomu přispívá lhaní novinářů, resp. zájmy některých klubů (ToaLetná, Jablonec, MB) a jejich vliv na novináře. Když něco maluješ stále na řůžovo, tak se nic nemůže změnit. Nejdří si musím uvědomit reální stav a až pak ho "popřípadě" můžu změnit nebo se o to snažit. Ale ono to vlastně většině vyhovuje, co by se víc namáhali, že jo (kdo opravdu něčoho velkého dosáhl, musel makat jak kůň - Nedvěd, Jágr, Železný). Klasickým příkladem je společná liga se Slováky, většina našich klubů je proti tomu.

              • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

                martyni (přítel SN)     před 14 lety 22.03.2011 13:47 |  
                0 0

                Ano, novinari k tomu prispivaji.. nevim, zda je za tim lenost, slaba uroven nebo prodejnost.. pak je tu jeste jinej problem, kterej citim treba z CT.. podle meho nechteji "spinit" produkt, kterej vysilaji.. tak se radej tvari, ze je vse v poradku.. jak kratkozrake.. podobne Hasek, dostal se dovnitr, tak prestal kritizovat a obhajuje pozice.. pokud to myslel vazne, tak to je cesta do pekel, tedy chci rict udrzeni se v pekle.. ale treba to ani vazne nemyslel.

                • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

                  slamacek (přítel SN)     před 14 lety 22.03.2011 14:15 |  
                  0 0

                  pojdme trochu dal. proc se FIFA tolik brani napr videu? neni mozne za tim vsim videt nejake jine zajmy? rekneme zadni vratka pro pripad nouze?

                  • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

                    Ladislav (přítel SN)     před 14 lety 22.03.2011 15:14 |  
                    0 0

                    Tak FIFA to je případ sám pro sebe. Třeba jejich změny pravidel (mrtvý offside, vlastně tři tresty za faul ve vápně) vedou k jedné jediné věci a to k většímu ovlivňování zápasů. Prostě když jsou striktně daná pravidla, tak se s tím moc nedá hýbat. Za mne platilo, že když byl hráč v mrtvém offsidu, tak se offside nepísknul, dokud se tenhle hráč nezapojil do hry. Ale dneska muže být ten hráč třeba 20 m za zónou (jako Ruud van Nistelrooy na ME 1996 v utkání s námi) a když se později dostane k míči, tak se to pustí, že je to prý jiná situace, ale ten hráč má obrovský náskok (a vlastně podvodem, protože byl mimi hru). Fotbal se hraje přes 100 let a fungoval velice dobře, tak nevím, proč začali nesmyslně měnit osvědčená pravidla. Nebo možná vím ...

                    • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

                      Ladislav (přítel SN)     před 14 lety 22.03.2011 15:19 |  
                      0 0

                      Pardon ten Nistelrooy, to bylo mnohem později, to jsem přehnal.

                • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

                  Ladislav (přítel SN)     před 14 lety 22.03.2011 15:33 |  
                  0 0

                  Ty novináře jsi vystihl dokonale, platí všechny tři důvody, resp. existují tři druhy novinářů - většina je asi líná, část je neschopná a část prodejná. A Hašek to podle mě myslí vážně, ale je moc hodnej, takovej slušňák, na rozdíl od toho, jak hrál fotbal.

  4. Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

    Viking     před 14 lety 22.03.2011 09:21 |  
    0 0

    "Jak je vidět, registrační úsek odmítl prohlásit Pejičův starý registrační průkaz za neplatný, přestože na něm byl špatný název klubu a přestože právě vinou tohoto byl Pejičovi znemožněn start v zápase v Boleslavi. Brno tak vyvázne jen s trestem od disciplinárky".

    Ta domněnka je správná nicméně nedoložitelná. "Oficiálně" Pejič nebyl v zápise, pouze ve verzi pro novináře a oficiální lejstro jeho jméno neobsahuje, současně není nikde vyjádření rozhodčích, že kvůli neplatnému RP nemohl být uveden v zápise.

    • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

      Jiri1     před 14 lety 22.03.2011 09:43 |  
      0 0

      Zdravim, dle meho je zaver CMFS zcela nelogicky a v budoucnu muze prinest celkem solidni zmatky, je fakt , ze uz v tydnu pred verdiktem mi bafik jednoho Moravskeho klubu sdelil, ze naky jiny verdkt nez administrativni chyba neceka, jinak by Lubas nemusel by dal v cele useku profesionalniho fotbalu, kluci z Moravy by pry zatahli za spravne nitky , pripomenuli by jeho silne pouto k nasi Slavii, predhodili naky chyby a Lubas by se pry pakoval delat sekretare treba do Celakovic.Trochu zahadou je mi postoj Slavistickeho vedeni, nemohu prece podat protest, pozdeji do novin prohlasit, ze mi jde jen o princip a kontumaci vlatne nechci. Zajimavy je i nazor , ze by pripany postih zasahl i svazove kone vcetne Kocoura a tak ze Brno slozi na nakou mensi pokutu. Jelikoz mel pry nekdo ze Slavie prohlasit, ze odvolan asi nepodaji a ze chteji , aby se rozhodlo na hraci plose, tak zejme Hurvinkov doahne sveho vrcholu a pochybne rozhodnuti zustane v platnosti, jen se bojim , aby nakonec nezacala ucinkovat tzv. Moravska solidarita a Brno neziskavalo body , jak na bezicim pasu a nakonec ty dva body nechybely prave nam , to by bylo revu, to by se tady zase probirala blbost naseho vedeni to by bylo radilu , co a jak meli delat, pro Ja osobne bych odvolani radeji podal.

      • Re: Výsledek Slavia - Brno 1:1 zůstává v platnosti

        Viking     před 14 lety 22.03.2011 09:56 |  
        0 0

        S tím Kocourkem je to zajímavé, o trestu pro něj ani slovo a z celého svazu defakto chyboval pouze on.