Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Chance liga

Statistické okénko - 19. kolo

Červenobílí zvítězili v Liberci a svět tak vypadá hned trošku veseleji. Pod Slavií totiž v tabulce nalezneme už více než jen dva kluby a tři další před ní jsou na dostřel.

Slávisté vyhráli pod trenérem Petroušem v lize podruhé a celkově v ročníku počtvrté. V tabulce mají nyní dvacet bodů, přičemž obecně se za hranici, která na konci ligy zaručuje udržení, považuje třicet bodů. Skutečně, poslední ligový ročník, ve kterém sestoupil někdo s více než 29 body, byla sezóna 1998/99, kdy sestoupila Plzeň s 32 body. Slávisté tak mají před sebou jedenáct zápasů (z toho šest domácích), ve kterých by měli nasbírat alespoň deset, raději však patnáct a více bodů. Samozřejmě čím dříve se jim to povede, tím uvolněněji mohou v dalších utkáních hrát. Z týmů ohrožených sestupem je Slavia jediná, které se podařilo bodovat v obou jarních utkáních.

Už šest zápasů bez bodového zisku v řadě má Ústí nad Labem a přestože fotbalový projev týmu není úplně špatný, sedm bodů od nesestupových příček nevěstí pro Ústí nic dobrého. Pokud se pokusíme najít v nedávné historii, kdy se tým, který měl po 19 kolech podobně málo bodů, ještě dokázal zachránit, narazíme snad jen na Hradec Králové v sezóně 96/97, který měl 14 bodů po 19 kolech a nakonec posbíral bodů 28, což stačilo na 14. místo. Podobně Blšany v sezóně 03/04 dokázaly s 15 body po 19 kolech nakonec skončit na 30 bodech a 14. místě v tabulce. Z nedávné historie naopak Zlín v sezóně 08/09, který měl ještě v 23. kole jen 13 bodů, urputně bojoval o záchranu, ovšem nakonec s 29 body sestoupil z 15. místa.

Brno po debaklu 0:5 v Mladé Boleslavi zůstává na předposledním a tedy sestupovém místě. Slavii může hřát už čtyřbodový náskok na tohoto rivala v boji o udržení. Brno však nemůže hřát vůbec nic, na nejbližší tým nad sebou totiž ztrácí tři body a výkon v Boleslavi se ani vzdáleně nepřiblížil urputné bojovnosti, kterou Brno předvedlo v Edenu. Vyhlídky do dalších kol tedy nic moc, zvlášť když nejbližší zápasy Brna jsou doma proti Olomouci a na Spartě. Slavii také nečeká nic snadného (Teplice, Olomouc), přesto by nebylo od věci ještě o pár bodů Brnu utéci. Po víkendu má Brno průměr inkasovaných branek více než dvě na zápas, spolu s Ústím tedy výrazně nejhorší v lize.

Třetí od konce jsou nyní Budějovice, které tak převzaly pozici Slavie a roli týmu, který bude naháněn Brnem a Ústím v boji o udržení. Budějovice v přípravě vypadaly velmi dobře, jenže realita v soutěžních utkáních je jiná, doma s Teplicemi uhrály jen bod a v Hradci měly i k remíze poměrně daleko a zaslouženě podlehly 0:2. Z posledních pěti zápasů tak posbíraly jen jeden bod.

Právě Hradec se díky důležité výhře může trochu uklidnit, doma sbírá body pravidelně (prohrál jen jednou ve čtvrtém kole s Plzní) a přestože venku uhrál pouhé čtyři body, je nyní poblíž středu tabulky a od patnáctého Brna jej dělí už pět bodů.

Pod Slavií nalezneme v tabulce také Příbram, která podle očekávání na Spartě neuhrála ani bod. Nejméně produktivní tým ligy, který v 19 zápasech vstřelil jen jedenáct branek, se i přesto drží nad hranou ponoru díky solidní obraně, kerá je pátá nejlepší v lize. Přesto by Příbram měla brzy bodovat naplno, což se jí nepovedlo už čtyřikrát v řadě, aby unikla do klidnějších vod ligové tabulky.

Baník na jaře zatím nebodoval a nevstřelil ani branku, je na tom tedy podobně jako Liberec, o kterém se zmíníme později. Je pravda, že hrál zápasy proti těžkým soupeřům, ovšem v obou případech měl k bodům hodně daleko a nemění na tom nic ani špatně odpískaná penalta v Olomouci. Zřejmě to s tím nejlepším týmem jara nebude zas tak žhavé a Baník může být v podobných problémech jako Slavia.

Na dostřel Slavie zůstává Slovácko, které remizovalo s Plzní 2:2, okolnosti zápasu jsou všem dobře známé. Můj osobní názor na Plzeň se od minulého kola nezměnil, spíš ještě prohloubil - změny v defenzivě byly zbytečné a nevhodné a Neuwirth s Trappem zatím nehrají tak dobře, jak by měli, Plzeň má příliš velká okénka v obraně. Plzeň nasbírala za poslední čtyři kola stejně bodů jako Slavia - pět. Slovácko má za stejné období body dva a to hrálo třikrát doma, tedy nic moc.

Ve středu tabulky na osmém místě je Liberec, ovšem na Slavii už má náskok pouhých tří bodů a výkon ve vzájemném zápase byl přímo tragický, Vaniak v bráně nemusel za celý zápas vytáhnout těžký zákrok. Bičík jej taky nevytáhl, ale přesto dvakrát inkasoval. Dočkal, který je na slávistických fórech stále považován za největší hvězdu, kterou Jarolím pustil, je na těch libereckých naopak ze všech exslávistů kritizován daleko nejvíce a fans Liberce si na něj začínají pěstovat slušnou alergii.

Bohemians přes porážku s Jabloncem zůstávají v klidu, za zaznamenání ovšem stojí probíhající série Jablonce: 9 zápasů a bilance 8-1-0.

Devatenácté kolo ligy skončilo bilancí 5-1-2 a padlo 20 branek.

Komentáře (66)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Statistické okénko - 19. kolo

    Jiri1     před 14 lety 08.03.2011 11:46 |  
    0 0

    Zdravim Prahou bezi novy vtip , prvni bude na konci ligy Jablonec B, druhy Jablonec A, Pelta pracuje pry paradoxne , ale za tri v podstate pry v pripade nutnosti zachrani i Jblonec C. Zverstva znama v nasi lize jsou opet na scene , znamy , neznamy milovnik Prazskeho fotbalu rozhodci Moudry to ma , ale schytat i za hlavniho, ktery tento vystavni ofsaj musel videt.Plzen se bude muset zrejme vyrovnat nejen s nechuti nekterych svych hracu davat goly , ale jeste i s tim, ze nekteri sudi, kteri chybuji spise vyjimece oslepnou ci ztrati zrak. Liberec , sudte vsechno s ostupem, vyhra super, fandove , vic nez super, Liberec zcela tradicni jaro z poslednich sezon, hraci beru silnym a prohraji s poslednimi kterym o neco jde. Dockall a spol., sve jste dokazou, hlavne kdyz bude v klubu vse OK, septa se septa, ze Rada slapnul nekterym hracum nejen na kuri oka , ale i na platy a nekteri to py nemuzou prenest pres srdce.

    • Re: Statistické okénko - 19. kolo

      slamacek (přítel SN)     před 14 lety 08.03.2011 11:56 |  
      0 0

      nevim proc teto vizi verim... jen me trochu rozesmala ta veta ve ktere se novinari podivuji nad tim ze plzen byla o body obrana po druhe v rocniku.

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        venator     před 14 lety 08.03.2011 13:17 |  
        0 0

        Kdo je Jablonec B když Sparta je Plzeň je Sparta B...
        Nechápu větu "Plzen se bude muset zrejme vyrovnat nejen s nechuti nekterych svych hracu davat goly"

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          venator     před 14 lety 08.03.2011 13:18 |  
          0 0

          OPRAVA: Kdo je Jablonec B, když Plzeň je Sparta B?

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          Ladislav (přítel SN)     před 14 lety 08.03.2011 13:33 |  
          0 0

          No, v minulosti Toaletná někdy podplatila i klíčové hráče soupeře před vzájemným zápasem. Zrovna si vzpomínám na jejich utkání ve Zlíně (je to už strášných let zpátky), kdy domácí trénoval Adamec a klíčovým hráčem byl druhý Slovák Igor Klejch (strašně mu to tehdy střílelo). Byl to naprosto vyrovnaný zápas, až do chvíle, kdy Rudoši kopali tresňák. Balon šel jednoznačně vedle brány, ale Klejch vyskočil a nad hlavou do míče plácl rukou. Penalta, červená karta, zápas skončil 0-1 ... Tak možná tyto praktiky má Jiří na mysli.

    • Re: Statistické okénko - 19. kolo

      tevezek     před 14 lety 08.03.2011 17:36 |  
      0 0

      Pane Jiří1 neznám Vás tak to neni osobní ale čtu tady Vaše příspěvky to je všechno takovej blábol pořád jen ...se říká,tajné zdroje, šeptá se apod kraviny nemůžu najít nic co by mělo hlavu a patu ale hlavně aby to byla pravda.Zkuste napsat aspon jedno info které se ukaže jako pravda a neblbněte tady ty mladý co Vám to možná baští....

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        thc     před 14 lety 09.03.2011 10:40 |  
        0 0

        to je uplně směšný co tu pise ten JIri xDDD to že špatně odpíská ofsajd o ničem nevypovídá ... kdyby byl podplacenej tak nepíská plzni penaltu jen závidíš spartanum že to nejspíš vyhrajou zase ..

    • Re: Alibismus jak z učebnice:)

      slaviator     před 14 lety 09.03.2011 12:18 |  
      0 0

      hlavně Slovácko-Plzen ukázalo, že je naprosto alibismus dát kamery jen na brankovou čáru...

  2. Re: Statistické okénko - 19. kolo

    marcocruz (přítel SN)     před 14 lety 08.03.2011 14:44 |  
    0 0

    Jinak dříve velmi často skloňovaný jako "velký talent" Adam Klavík se neprosadil v Budějovicích, které ho poslaly na hostování do Varnsdorfu.

  3. Re: Statistické okénko - 19. kolo

    honzah (přítel SN)     před 14 lety 08.03.2011 14:53 |  
    0 0

    Z první ligy sestoupí Ústí a někdo z dvojice Brno-Budějovice, tyhle dva týmy moc nezvládají přímé záchranářské konfrontace s dalšími ohroženými. Postoupí naopak Dukla a rozdají si to Žižkov s Jihlavou.

    Titul Velká huba patří jednoznačně Markovi, který tentokrát vydržel dělat na všechny machra jen 20 minut do Kweukeho gólu. Doufám, že už mu to ČT nebude dál baštit a na čtvrté jarní pondělí zařadí do vysílání někoho jiného.

  4. Re: Statistické okénko - 19. kolo

    slimak     před 14 lety 08.03.2011 15:26 |  
    0 0

    Přidám jenom pár postřehů k právě uplynulému hracímu víkendu.
    1) špatně odpískaný ofsajd plzně- je směšný za tím vším vidět zase nějaké spiknutí. Prostě to byla chyba rozhodčího.Tečka.
    Je smutný, jak tady moc záleží na tom, co zrovna deník Sport považuje za závažný. Novináři si vždy něco vyberou, a to náležitě zmedializují (podle čeho to vybírají?). Kolik takhle špatně odmávaných ofsajdů máte v každym kole. Připomenu třeba zápas MB-Slavia, kde nebyl odmáván správně snad ani jeden případ na obě strany. Hráči mohli jít x krát sami na branku. Nikdo to moc neřešil, Sport si toho nevšiml, žádné tresty (tušim) nepřišli.
    Totéž případ tehdejšího simulování Jardy Černého, od té doby za tento prohřešek nebyl nikdo potrestán. Stejný případ i Petržela, kdyby to nebylo v TV a nebyla to Plzeň, nikdo by si toho nevšiml!

    2) nepochopim, jak může u nás být mužstvo s 11 goly po 19 zápasech. to je více než tristní. Pak navíc pan Větrovský (ředitel Příbrami) před ligou přijde diskutovat do pořadu Kamelot o slabé návštěvnosti v lize. Ten by měl spíš těm fanouškům platit, když příjdou.

    3) boj o záchranu bude ještě zajímavý a pro větší klid je nezbytné porazit v neděli matné Teplice.

    • Re: Statistické okénko - 19. kolo

      Jiri1     před 14 lety 08.03.2011 15:36 |  
      0 0

      Zdravim, pockejte , jak se ty chyby budou navysovat, kdyz nebude mit tabulka zadouci vyvoj. Navic primo od pramene zazniva , ze o nahodu neslo.Rozhodci a spol. si proste rozehrali svoji ligu a cim driv budeme zespodu tabulky pyc, tim lip, v zaverecnych kolech to muze byt docela masakr i kdyy nakrasne Olomouc byla z ligy vyloucena sestupuji vzdy posleni dva a postoupi o mancft navic.

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        tevezek     před 14 lety 08.03.2011 17:40 |  
        0 0

        Joo další super info:přímo od pramene to jsou tak blbý keci že Vás to baví to snad každej ví že na konci se budou všechny chyby zveličovat a je jedno jestli budou úmyslný nebo ne

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          bongor     před 14 lety 08.03.2011 18:48 |  
          0 0

          Já jsem si taky kolikrát do Jirky rýpnul,někdy mu jeho předpovědi nevycházejí,ale když se podívám na jeho názory několik let proti proudu času,tak mu musím přiznat nejmíň 75% úspěšnosti.Co se týče rumunů a jejích kamarádů rozhodčích a zvláště jejich propracované taktiky pod názvem"titul se musí urvat za každou cenu",tak myslet si,že je to jen náhoda,tak co by měli ti chudáci rozhodčí podle vás ještě předvést?Není vám jich hoši až líto?Vždyť se tak snaží,aby byl jejich jidášský groš poctivě vydělaný,aby sponzor viděl,že si ty zlaté kapříky zaslouží a my je podezříváme,že to byla náhoda.To od nás není hezké!

    • Re: Statistické okénko - 19. kolo

      slamacek (přítel SN)     před 14 lety 08.03.2011 15:45 |  
      0 0

      1) to mas jiste pravdu. tady se opravdu mozna jednalo jen o chybu. sem tam se to stava. jeho vysvetleni je i celkem logicke (rozhodciho) ale vis ty co. je minimalne zvlastni, ze se neustale pripiskava sparte ( min, v derby je to vic jak patrne), ze se chyby stavaji ve prospech sparty (primo, nebo neprimo). ze napr. po odchodu kubicka z olomouce se najednou olomouci neublizuje. atd... i kdyby jsi nechtel pripustit nejake postrani umysly, tak je to minimalne velmi podivne, ze chyby se nestavaji tak nejak na obe strany. me to proste prijde divne. vubec bych se nedivil kdyby tu byl scenar, prvni rumun,druhy pelta, treti olomouc a bez poharu plzen... protoze si moc vyskakovala

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        Jiri1     před 14 lety 08.03.2011 15:53 |  
        0 0

        Ses blizko, snad se neda vse ovlivnit , nebo zapiskat, jenze je to presne jak si napsal, navc nekteri hrac ze zapadu Cec maji za s sebou podobne hrisky v prospech jineho klubu.

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          Huzgi (přítel SN)     před 14 lety 08.03.2011 16:15 |  
          0 0

          Plzeňáci to dobře znají, je jich dost, kteří podobné zářezy v rudém dresu bouřlivě slavili.

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        slaviator     před 14 lety 09.03.2011 12:24 |  
        0 0

        co neubližuje... včera mi kubíček sám říkal, jak v pondělí byl na tom zápase a viděl ze stopadesáti metrů z balkonu, že to penalta nebyla. Ale ta penalta podle mě byla vyloženě na hraně, těžko na posouzení - a jestli se tyhle sporný kdy si rozhodčí není jistej zda to bylo půl metru před či půl metru ve vápně už, budou tahat do vápna, tak budu jedině rád - bude padat víc golu... Naopak, pamatuju jak Slavii před lety rozhodčí písknul faul a vytáh ho asi dva metry z vápna. Takže žádná pencle, ale přímák, což v týhle pozici je ošemetný když si tam stoupne deset protihráčů do zdi

    • Re: Statistické okénko - 19. kolo

      DrFe1     před 14 lety 08.03.2011 16:14 |  
      0 0

      ad 1) Proč si média všímají neuznaného gólu Plzně ? Nebude to náhodou tím, že Plzeň hraje o titul ? ! Je sice fakt, že novináři mají velkou moc v tom, že něco zmedializují a něco ne, ale tohle je zrovna případ, kdy je medializace přirozená.

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        slimak     před 14 lety 08.03.2011 16:27 |  
        0 0

        ano, ale proč bude bude potrestán ten rozhodčí (hráč), jehož případ je zmedializovaný a dalších x takových případů je ignorováno...můžeme si přeci říci, že špatně odmávaný ofsajd v čisté šanci v naší lize je dost běžný.

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          Ladislav (přítel SN)     před 14 lety 08.03.2011 17:06 |  
          0 0

          S tím souhlasím, tady se projednává přestupek, jen když si někdo stěžuje. V Bundeslize je běžné, že když je v TV vidět např. případ simulování hráče, tak disciplinárka sama od sebe zasedne a napaří mu pořádný flastr.

          • Re: Statistické okénko - 19. kolo

            lassiter     před 14 lety 08.03.2011 17:22 |  
            0 0

            Na Jardu Černýho si taky nikdo nestěžoval, jen sport tehdy neměl o čem psát (rána loktem Djaloviče do čela Jandy jim nepřišla zajímavá), tak se to rozmázlo. Koneckonců i na toho Petrželu si Hradec nestěžoval, naopak :-)

            • Re: Statistické okénko - 19. kolo

              Ladislav (přítel SN)     před 14 lety 08.03.2011 17:36 |  
              0 0

              Je to pravda, vyjádřil jsem se nepřesně. Myslel jsem tím, že Němci to jen vidí v TV a pokud je to něco zásadního, tak to bez jakéhokoli podnětu začnou řešit (i bez medií).

              • Re: Statistické okénko - 19. kolo

                DrFe1     před 14 lety 08.03.2011 23:39 |  
                0 0

                Ta neakčnost a nesamostatnost naší disciplinárky mi taky silně pije krev. Dle mého by měli po každém kole sami od sebe ! ! ! probrat dostupné materiály (videozáznamy) a zahájit řízení s případnými hříšníky. A ne jen pasivně čekat, jestli se někdo ozve a co napíšou noviny ....

                • Re: Statistické okénko - 19. kolo

                  slaviator     před 14 lety 09.03.2011 12:26 |  
                  0 0

                  oni tu pravomoc mají, ale prostě jsou řekněme tlaky určité hráče trestat co nejméně ;)

    • Re: Statistické okénko - 19. kolo

      martyni (přítel SN)     před 14 lety 08.03.2011 16:22 |  
      0 0

      ad 2) to jsi me pobavil..:-). Rozumy nekterych bafunaru o stavu ceskeho fotbalu, ke kteremu denodenne prispivaji, jsou vskutku pozoruhodne..

    • Re: Statistické okénko - 19. kolo

      doors     před 14 lety 08.03.2011 18:29 |  
      0 0

      Tohle je otázka,
      Když se oprostím, že se jedná o Spartu a tu ostudu, tak rozhodnutí odvolací a revizní komise, že se nesejde dříve, je skutečně diskutabilní.
      ´Každý má právo na spravedlivý proces (což je podmínka nejen právního státu) a každý má právo se odvolat. Jestliže se odvolání projednává až po skončení trestu ( aniž by byl odvoláním přiznán odkladný účinek), tak se nemůže mluvit o možnosti odvolání a tudíž ani o spravedlivém řízení.
      Já nechápu, proč se nemohli se sejít a trest nepotvrdit. Znovu opakuji, když pominu, že se jedná zrovna o Spartu, tak pokud Haček, jako šéf svazu, toto nechá bez povšimnutí, tak je to podle mě taky špatně, zvlášť, když se dušoval, že zjedná pořádek. I když na druhou stranu když si člověk vezme komisi rozhodčích....

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        bongor     před 14 lety 08.03.2011 18:57 |  
        0 0

        Já se divím,že se ještě o věcech kolem toaletný snažíme diskutovat.
        Po tolika letech,kdy mnohým z nás došlo,že mlátíme prázdnou slámu
        a je to zbytečná práce a nervování.Bolševik nás stále razantněii přesvědčuje,že má věci pevně ve svých rukách,viz.causa drzosti Vládi Šmicra,nebo nyní opovážlivost komise rozhodčích.Můžeš se doorsi snažit být spravedlivým mezi spravedlivými,nebo jako většina ostatních odsuzovat aroganci a nadutost,vyjde to nastejno,rudoch nás všechny v jednom pytli má za hlupáky .

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          doors     před 14 lety 08.03.2011 19:06 |  
          0 0

          To máš pravdu
          Samotné odvolání prosti trestu je drzost. Já jen, že jim svaz , respektive odvolací komise, zbytečně nahrála. Nemám rád amatérismus..
          JInak se snažím být pouze nad věcí, zvlášť, když v té čisté a skromné Plzni je zaměstnán na Mysliveček a majitelem je člověk, který je přítelem pana Langera a získal neuvěřitelně výhodnou státní zakázku.
          Musím se proto smát, když se zrovna Plzeň tváří jako chudák..

          PS. o bývalém a zmizelém majiteli není třeba mluvit...

          • Re: Statistické okénko - 19. kolo

            bongor     před 14 lety 08.03.2011 19:37 |  
            0 0

            To víš,že ani já si nedělám iluze,zrovna o té Plzni máme ještě v živé paměti zázrak zachránění skrze Frantu Stračenu.
            Tento zázrak se od té doby vyučuje na všech teologických fakultách.
            Ono není ani od věci,co tady uvedl jeden z předřečníků o fotbalistovi Kleichovi.Když jde jako v tomto případě o stamiliony,tak není nějaká úzkoprsost na místě to musíme uznat ,a prostředky se musí všelijak umně míchat.Kdyby náhodou selhali páni sudí,jistí to pomezní,jistě rádi pomohou i vybraní hráči,své úkoly v případě potřeby dostanou i páni delegáti,své mohou dodat i členové komisí.Je to skutečná alchymie a my bychom měli před umem těchto pánů smeknout,ne je
            ještě kritizovat.

            • Re: Statistické okénko - 19. kolo

              doors     před 14 lety 08.03.2011 19:54 |  
              0 0

              Holt, prostě o peníze jde pouze v první řadě...
              Ale se Strakou jsi mě fakt pobavil. Na to jsem málem zapoměl. To bylo dobré divadlo.
              Tak mě napadlo, ony vůbec vztahy Spa a Plz jsou nadstandartní. Když přeci zmizel Kříž, tak byla Plz v pr...., ale díky Křetinskému, který ji podržel a odložil splátky, vše dobře dopadlo.
              Je to prostě divadlo od začátku do konce...
              Nicméně jsem rád, že aspoň někdo má Plzeň taky dobře zařazenou. Já už jsem měl tady dojem, že je to klub plný poctivých a vzorných lidí.
              Ale co, hlavní je Slavia!!

              • Re: Statistické okénko - 19. kolo

                bongor     před 14 lety 08.03.2011 22:57 |  
                0 0

                Teď jsem dokoukal Barca-Arsenal.Nudný fotbal,oni ti kluci jsou věčně volní,přihrávají si tak,že se vždycky trefěj,chybí tomu ten moment překvapení co vidíme v naší kaprlize,že člověk nikdy neví,kam ta přihrávka poletí a jestli ji ten dotyčný zkrotí.Co mi ještě ze začátku oproti naší soutěži chybělo to bylo to,že se nikdo nedivil,nenadával a nemával po každém písknutí rukama.Už jsem to chtěl vypnout,ale najednou se taky začali dohadovat a strkat do sebe,takže jsem přece jen z toho něco měl.Ale přeci jen to nebylo ono,ještě tomu hodně chybělo.

                • Re: Statistické okénko - 19. kolo

                  Kactus     před 14 lety 08.03.2011 23:36 |  
                  0 0

                  jo, mas pravdu a ten Messi - no kdo by chtel hrace, co obejde asi tak 5 prvotridnich obrancu, udela z nich panaky, obhodi trapne golmana a pak to zavesi. takovych nam tu neni potreba, aby nam kazili to prekvapeni, ze jeden nevi, jestli to pujde az na tribunu nebo jen do zamezi.
                  a vubec, Petrous ven!

                • Re: Statistické okénko - 19. kolo

                  vlchan     před 14 lety 10.03.2011 08:01 |  
                  0 0

                  To ste napsal velice pěkně. Ještě tam chybělo válení se v křeči po každém kontaktu s protihráčem, odnesení na nosítkách a následné vběhnutí na hřiště.

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        DrFe1     před 14 lety 08.03.2011 23:37 |  
        0 0

        Souhlas s panem doors. To neprojednání odvolání před realizací trestu je nehoráznost. (ač Spartu nemám rád, tak tohle musím objektivně přiznat)

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          Jiri1     před 14 lety 09.03.2011 11:07 |  
          0 0

          Zdravim, odvolaci a revizni komise je ale zcela nezavisly organ dobrovolnych funkcionaru, kteri za svu praci neberou ani k. , mozna jen jeji sekretar a obcas nejakou odmenu . Zpusob svolavani komise je zcela v rukou jejich clenu , zejmena predsedkyne , komise se tedy nemusi sjit pri kazdem odvolani , ktere nesnese odkladu.Take jina forma jednani tj. ruzna telefonicka ci mailova hlasovani nejsou prilis vyuzivana a dokonce je jich uziti minimalne sporne. Je paradoxem na ktery jsem vicekrat upozornoval , ze pripade , ze by komise sesla zrejme by s tresty hybala a to celkem realne smerem dolu coz predjial na tiskove konferenci i predsea DK Golda. Zajimave je jak se stupnuje tlak na vazove organy v posledni dobe , tj. utoky na repezentacni usek, DK, nyni ORK, svedci to o tom, ze i pres vyrazne pozice Sparty na svazu to neni jako v minulosti, kdy jim vsihcni zobali s ruky take to svedci o nervozite nekterych lidi. Vse asi vyresi az odtrzeni profesinalnich lig a vytvoreni vlastni struktury rizeni podobne jako v hokeji a ktere podporuje i vedeni svazu hlavne Ivan Hasek.

          • Re: Statistické okénko - 19. kolo

            doors     před 14 lety 09.03.2011 11:22 |  
            0 0

            Tady ale přeci nejde o to, zda je to orgán dobrovolný a že za to nebere plat. Jde o naprosté základní právní pochybení. Disciplinární řízení je sankční řízení. Pokud byla vynesena sankce, má právo se postižený odvolat. To je zakládní právo, které musí být respektováno v každém sankčním řízení. To, že uběhl trest, aniž by odvolací orgán se vůbec sešel, je prostě nesmyslné, neboť postižný měl právo se odvolat pouze formálně, což je nepřípustné. V tomto případě tedy mělo mít odvolaní odkladný účinek.
            Sparta NeSparta, to je prostě hrubá chyba. Smutné je, že Hašek je JUDr.
            Pokud tedy členové nemají čas to vykonávat, tak to nemají dělat.
            Opakuji, Sparta si to zasloužila, to ale neznamená, že svaz tohe nepodělal. Je to amatérismus.

            • Re: Statistické okénko - 19. kolo

              Jiri1     před 14 lety 09.03.2011 11:39 |  
              0 0

              Pozor ,tady jde stale jen o obcanske sdruzeni a mam velkou obavu, ze to je hlavni duvod cele kauzy.

              • Re: Statistické okénko - 19. kolo

                doors     před 14 lety 09.03.2011 11:49 |  
                0 0

                To jistě, nicméně i to lze přezkoumat soudně. Rovné postavení účastníků a jejich základní práva se musí dodržovat i v rámci disciplinárních řízení vedených sportobními svazy.
                Ale tak daleko jsem zajít nechtěl. Celé to bylo myšleno, že je to prostě ze strany svazu zbytečně komplikované. Měli se sejít a trest potvrdit a bylo by vymalováno.

              • Re: Statistické okénko - 19. kolo

                slaviator     před 14 lety 09.03.2011 12:33 |  
                0 0

                to je jedno, jestli jde nebo nejde o o.s. přece

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        slaviator     před 14 lety 09.03.2011 12:29 |  
        0 0

        Jo, tohle souhlasím. Na druhou stranu sport je prostě specifický obor, se svým vlastním právem, které je prostě trochu jinačí než klasické. Vem si, že třeba disciplinárka by měla 100% dokázat něčí vinu, úmysl... To by nešlo. A stejně tak ve sportu by bylo problematické dát někomu trest a čekat měsíc, protože se odvolal...


        Spíše je otázkou, proč třeba dva tři dny po zasedání DK nezasedá ORK, že jo...

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          doors     před 14 lety 09.03.2011 12:40 |  
          0 0

          Určitě, to nezpochybňuji. Tady jde, jak sám píšeš, proč se prostě nesešli do těch pár dnů a trest nepotvrdili.
          JInak souhlas, je to specifické, neříkám, ale když se dá trest, oni se odvolají a přeci do týdne se může a podle má, sejít odvolací komise a rozhodnout. Co když hypoteticky trest zruší jako nesprávný. V to případě hráči stáli neoprávněně. To by nebyl neoprávněný zásah do soutěže?? ( to je fakt hypotetický..)
          Nejde o Spartu, jde o obecný prvek.
          Ale už toho nechám, jen mě prostě vadilo, že v tomto případě se zbytečně Spartě nahrává.

    • Re: Statistické okénko - 19. kolo

      slaviator     před 14 lety 09.03.2011 12:19 |  
      0 0

      jako já myslím, že na ORK se tím akorát pěkně baví... :)

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        Jiri1     před 14 lety 09.03.2011 12:22 |  
        0 0

        Nebavi pravne neni postizitelna , podobne nesmysly muze sirit ten, kdo nezna stanovy CMFS a to i kdyby pochybila.

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          doors     před 14 lety 09.03.2011 12:32 |  
          0 0

          Nebudu se přít, takže pouze naposled říkám "svůj nesmysl".Disciplinárním řízením bylo zabráněno dvou hráčům vykonávat svoje povolání, aniž by se měli právo odvolat. To je v každém případě přezkoumatelné soudem , byť je tázka, kdo by to až tam hnal. Civilní žaloba je rozhodně možná. Tvrdit, že to není právně postižitelné je s prominutím úsměvné. Všechny sankční řízení zájmových samospráv či sdružení jsou přezkoumatelná soudem.
          Ostatně teď soud bude řešit odečet bodů v hokejové extralize, což bylo také diciplinární řízení. Ale tím skutečně končím "psát nesmysly".

          • Re: Statistické okénko - 19. kolo

            slaviator     před 14 lety 09.03.2011 12:37 |  
            0 0

            jo, "my jsme si mysleli, že jsme v rámci o.s. vysoce autonomní a soudy nás převezly" - na druhou stranu, doorsi, umíš si představit, že by ve fotbale někdo dostal trest na dva zápasy, ale odseděl by si je až měsíc po vynesení, v době, kdy by vrcholil boj o titul? To by celkem podstatně asi narušilo soutěž. Nebo naopak, někdo by dostal trest, ale přišel by tím tak o důležitej zápas, tak by se odvolal i kdyby věděl že odvolání neprojde, ale chtěl by si ty zápasy odsedět proti Brnu a Příbrami a ne proti Slavii a Plzni třeba, jen kvuli tomu, že by se odvolal...

            sport je specifické prostředí a nedají se tam používat asi všechny právní obyčeje, an druhou stranu není zase tak vysoce autonomní, aby to někdo nemohl dát k soudu...

            • Re: Statistické okénko - 19. kolo

              doors     před 14 lety 09.03.2011 12:46 |  
              0 0

              Já s tebou souhlasím, je mě prostě se.e, že svaz neumí dát jasné předpisy.
              Disciplinární dát flasttr, postižený se odvolá a do 5 dnů zasedne odvolací a je definitivně jasno.
              Tohle je bordel a zcela zbytečnej.
              pro Bongora

              Mě nejde o Spartu, ale o to, že se to dá zneužívaz na všechny. Prostě budou dovolený, ORK nebude mí čas a měsíc bude v háji. To se týká všech klubů, včetně nás. Vzhledem k naší "oblíbenosti" u rozhodčích by to nebylo vyloučené.

              • Re: Statistické okénko - 19. kolo

                slaviator     před 14 lety 09.03.2011 12:51 |  
                0 0

                právě, tohle by bylo nejideálnější pro všechny - DK dá v úterý flastr, někdo se odvolá a ORK ve čtvrtek zasedne a trest potvrdí nebo zruší nebo změní

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          bongor     před 14 lety 09.03.2011 12:39 |  
          0 0

          Hoši,divím se Vám,že se tak staráte o klub,který by v opačné situaci ani nemrknul a požadoval by za hraní v dresech s cizími jmenovkami za účelem podvedení svazových orgánů nejméně dlouhodobý zákaz činnosti pro všechny,kteří by se tak provinili.Kdyby to byli nedejbože slávisti,potom by přišel na řadu sestup do 1.A třídy.Tihle soudruzi si nezaslouží sebemenší ohled.Až uvidím,že se do české kopané vrací Sparta,klub slavných tradic,klub Kádi-Peška,Vlasty Buriana a jiných velikánů,tak budu první,kdo by se jich kdykoliv zastal.

  5. Re: Statistické okénko - 19. kolo

    travel (přítel SN)     před 14 lety 09.03.2011 11:14 |  
    0 0

    Tak jsem si koupil dnešní Sport a dovolím si zde napsat některé části z článku,jehož autorem je S. Hrabě , které mi připadaly zajímavé.1)Vyznavači zákulisních tahů jen vzdychají při vzpomínce,s jakou vražednou chladnokrevností vedl v boji o titul derby Sparta-Slavia(2:0) k požadovanému výsledku na jaře 2003 slovenský odborník Luboš Michel.2)Oba placené členy sekretariátu v tomto oddělení si dosadil Vlastimil Košťál,přestože ze své funkce neměl k tomu oprávnění.Sekretářem se hned po eho vítězných volbách na podzim 2005 stal Josef Krula,v létě 2006roli předsedy převzalLuděk Macela.3)Nové vedení svazu v čele s Ivanem Haškem dosadilo do ostatních orgánů nové lidi nezatížené praktikami předchozího.Kromě komise rozhodčích.Tím vyneslo hodně chybný verdikt.Rád čtu komentáře L. Vízka,protože píše svůj názor a je mu jedno komu se líbí ,či nelíbí a zda si tím někoho neznepřátelí.Píše,že neuznaný gol Plzně byl úmyslný podraz a zářez.Ještě dodává:vedoucí tým ligy si pod sebou podříznul větev sám.Rezek měl za stavu 1:1 penaltu proměnit-a byl klid.Něco mi to připomíná.

    • Re: Statistické okénko - 19. kolo

      lassiter     před 14 lety 09.03.2011 11:25 |  
      0 0

      Co?

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        travel (přítel SN)     před 14 lety 09.03.2011 11:29 |  
        0 0

        To něco mi to připomíná patří jen k tomu hodnocení Vízka a dotyčný chytrolín ví na co narážím.

    • Re: Statistické okénko - 19. kolo

      doors     před 14 lety 09.03.2011 11:32 |  
      0 0

      Tak nevím, jestli zrovna Sport je zdrojem "nezávislých a odborných" informací. Byť tady má i podle mě pravdu.
      Vízek ale ne, tady jsem přesně opačného názoru. To jsou všechno jen takové plky,sám sobě kolikrát odporuje a naopak mám dojem, že si hraje na rétora a soudce z lidu.
      Jinak ale s komisí rozhodčích souhlas, je však otázka, jaké byly zákulisní dohody při zvolení Haška, třeba nesmí na tuto komisi šáhnout..

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        travel (přítel SN)     před 14 lety 09.03.2011 11:36 |  
        0 0

        Chápi to dobře,že opačnýho názoru myslíte u toho ofsajdu a tudíž,že nešlo o úmysl?

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          doors     před 14 lety 09.03.2011 11:43 |  
          0 0

          Myslel jsem tím Váš názor, že se Vám líbí názory pana Vízka.
          Offside nebyl, o úmyslu nejsem úplně přesvědčený (byť ho rozhodně nevylučuji), přijde mi to hrozně naivně uděláno. Navíc z průběhu zápasu jsem neměl dojem, že by se pískalo proti Plzni. Kdyby rozhodčí chtěl, tak je v závěru nepustil do tlaku a mohl jim pískat útočné fauly apod.
          Definitivní obrázek si udělám podle trestu pro toho rozhodčího. Když mu dají 2 - 3 zápasy stop, tak pak Vám dám za pravdu, že to bylo dopředu domluvené.

          • Re: Statistické okénko - 19. kolo

            travel (přítel SN)     před 14 lety 09.03.2011 11:55 |  
            0 0

            Tím,že se mi líbí názory Vízka jsem měl na mysli,že si stojí za svými názory i když si tím proti sobě může leckoho poštvat(což tam píši).Samozřejmě,že to neznamená,že má vždy pravdu,ale v tomto případě s ním plně souhlasím.

          • Re: Statistické okénko - 19. kolo

            slaviator     před 14 lety 09.03.2011 12:40 |  
            0 0

            tak tak, taky věřím - resp chci věřit - že to úmysl ten ofsajd nebyl - na druhou stranu Plzeň tak během posledních deseti kol přišla asi o deset bodů... takovýmito "neúmyslnými chybami" rozhodčích...

            • Re: Statistické okénko - 19. kolo

              quelhar (admin)     před 14 lety 09.03.2011 12:57 |  
              0 0

              Zas neprehanej... Plzen zatim ztratila za celou ligu 12 bodu, takze deset z nich urcite nebylo kvuli rozhodcim, i kdyz ty posledni dva ztracene body byly jasne.

              • Re: Statistické okénko - 19. kolo

                slaviator     před 14 lety 09.03.2011 13:00 |  
                0 0

                jasně, napsal jsem asi deset... těžko to říct kolik bodů by to bylo, ale vím, že na závěr podzimu ta byly nějaký neuznaný regulerní goly proti Příbrami nebo komu, ofsajdy a tak...

                no, známá mi říkala, že Plzni jdou rozhodčí na ruku. Jako nevím, podle mě spíše v závěru podzimu a na začátku jara se rozhodčí přičinili k tomu, že Plzeň ten náskok dost ztratila. Třeba to bylo "jenom" šest bodů, ale i to je prostě dost...

            • Re: Statistické okénko - 19. kolo

              smely (přítel SN)     před 14 lety 09.03.2011 13:55 |  
              0 0

              nezlobte se na me, ale ze bychom se tu zrovna museli strachovat o dobro plzne, mi neprijde hodno techto stranek. pokud vim tak plzen vzdy byla velmi blyzka tymu z letne a uz jen to, ze jim nebylo samotnym trapne pri te blamazi se zachranou, jim dle karmickych zakonitosti musi prinest nejake jim nelibe souvislosti. pokud se budou mezi sebou navzajem rezat olomouc, boleslav , plzen, teplaky a bolsevik tak muzu jen rict : dobre vam tak holoto, protoze kdo s cim zachazi, tim taky schazi...pan socrates by to jiste napsal v originale...

      • Re: Statistické okénko - 19. kolo

        bongor     před 14 lety 09.03.2011 13:05 |  
        0 0

        něco podobného jsem se snažil několikrát napsat.Tenhle autor vystihnul i moje myšlenky.I podvádět se musí umět s graciesou,doby
        kapříků,kdy se o podvodech všude mluvilo už dopředu nejsou momentálně in.Když si vzpomenete,kolik trestných kopů za zápas dostává jeden pražský klub darema jsou to vesměs diskutabilní vzájemné střety,tak součet stejně vytvoří jednu ,dvě penalty.Jsou to kopy z nějakých 35-45 metrů a když máte vepředu nějakého větrníka 1,nebo větrníka 2/Kweuke/,tak by v tom byl čert,aby se to alespoň jednou nezdařilo.Rozhodčí nemusí vzít balón , odnést ho do branky a zapískat gól,stačí takové malé nenápadné podkopy.

        • Re: Statistické okénko - 19. kolo

          Jiri1     před 14 lety 09.03.2011 13:42 |  
          0 0

          No jo, je fakt , ze Bebr dela pro Plzen ve velkem stylu, ale kam se sere na Krondla a spol. Jiste zkusenosti mych pratel v nizsi soutezi ukazuji , ze muzou zapiskat tresne kopy , ze muzou vyloucit hrace , ale z 50 procen , to neznamena automaticky viteztvi, takove zapasy maji vzlastni az meopakovatelny prubeh, hlavne proc by sli do rozhodcich , kdyz muzou casto jit do hracu , kterym nic nejde