Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Chance liga

Statistické okénko - 4. kolo

Sešívaným se v pátek povedlo to, co se nepovedlo ani mistrovským týmům ze sezón 07/08 a 08/09 - vyhrát v Brně.

Výhrou v Brně slávisté udělali důležitý krok k tomu, aby se start do sezóny dal nazvat úspěšným. Po dvou remízách totiž přišlo druhé vítězství v řadě. Je to sice ostudné, ale připomeňme, že dvakrát v řadě v lize Slavia naposledy vyhrála na počátku jara tohoto roku, kdy přišla vítězství nad Bohemians Praha a Českými Budějovicemi, shodou okolností také v pořadí 1:0 a 3:2. Ziskem tří bodů si slávisté polepšili své postavení i v dalších statistikách - v bodování +/- poskočili na +5 a tuto tabulku vedou, navíc v porovnání s minulými čtyřmi sezónámi připsali tři kladné body. Na nepovedenou loňskou sezónu mají k dobru už šest bodů, co je však zajímavější je fakt, že proti mistrovské sezóně 07/08 mají také šest bodů k dobru. Na dokreslení toho, že Slavia zúžila kádr, poznamenejme, že po čtyřech ligových zápasech má plný počet minut odehráno pět hráčů - Vaniak, Čelůstka, Hubáček, Ragued a Kisel. V minulých třech sezónách měli plný počet minut po čtyřech zápasech odehráno: 09/10 - Suchý a Vomáčka, 08/09 - Vaniak, Brabec a Tavares, 07/08 - Vaniak, Brabec a Suchý.

Bohemians porazili v podmáčeném Edenu Slovácko 1:0. Utkání sledovala taková návštěva, že oficiální číslo kolem 2500 se zdá být významně nadhodnocené. Slovácko porážkou spadlo pod Slavii, Bohemians se dostali s pěti body do středu tabulky. Před rokem na podzim dokázalo Slovácko vyhrát v Ďolíčku 1:0, nyní utkání skončilo opačným výsledkem.

Před vzájemným zápasem se Slavií je na tom špatně Liberec. Tým posílený o reprezentanta Štajnera v prvních třech kolech nedokázal vyhrát a ani o víkendu si bilanci nezlepšil. Proti Jablonci vedl, ale trvalý tlak soupeře přinesl šance a nakonec i Pitákovo vyrovnání. Počítaje i konec loňské sezóny, Liberec vyhrál jediný z posledních deseti zápasů - a to v 30. kole loňské sezóny na hřišti sestupujícího Kladna. Pohárové ambice libereckých takovými výsledky můžou rychle vzít za své. Ale ani Jablonec si nemůže příliš vyskakovat, pět bodů ze čtyř kol jej řadí jen do ligového průměru a zápas v Liberci byl třetím v řadě bez vítězství. Loni měl Jablonec takovou sérii jen jednu na konci podzimu.

Olomouc potvrdila předpoklady a třemi góly porazila Ústí nad Labem. Dostala se tak o skóre před Slavii a celá liga obdivuje její ofenzivní sílu, devět vstřelených branek jí i v tomto ohledu řadí hned za Plzeň na druhé místo ligy. Není však od věci připomenout, že před týdnem v Příbrami se Olomouc dostala jen do mála šancí a nudný zápas tehdy skončil bez branek. V domácím prostředí je však Olomouc velmi silná, o čemž svědčí dvě tříbranková vítězství v této sezóně a fakt, že spolu s minulou sezónou naposledy Olomouc doma ztratila body v 21. kole porážkou od Ml. Boleslavi 1:2. Od té doby zaznamenala jen 6 vítězství.

Právě Ml. Boleslav porazila lehce Příbram 3:0. Ta nenavázala na výkony založené na neprostupné defenzivě a mohla inkasovat i větší debakl. Boleslav se však vítězstvím dostala o bod za Slavii na čtvrté místo a potvrzuje tak pohárové ambice hned od začátku ligy. Je však otázkou, co s ní udělá odchod klíčového záložníka Sylvestreho do Anglie. Boleslav vyhrála doma po pěti zápasech bez vítězství.

Sparta rozdrtila neškodný Baník 4:0. Přes opakovaný pláč trenéra Chovance o kupě zraněných i do tohoto zápasu nasadil všechny domnělé zraněné hráče, kterými se oháněl před oběma zápasy s Poznaní - Wilfrieda, Kucku i Matějovského. Inu není zranění, jako zranění. Kvalita, kterou Sparta doma ukázala, byla však naprosto nezpochybnitelná, přestože jí Baník práci hodně usnadnil. Defenziva, která se v začátku ligy jevila jako silnější stránka Baníku, totiž bez Bolfa úplně zkolabovala. Neuwirth jen potvrdil, že jeho hra je založena na více či méně drobných faulech, které mu sudí v loňské sezóně tolerovali a v této je začali pískat. Celou defenzivu se tak snažil držet Neves, ale v tomto zápase neměl naději. Sparta vyhrála doma poosmé v řadě.

Zdá se, že v této sezóně by týmy mohly více než v minulosti sázet na domácí prostředí. Loni skončilo vítězstvím hostů necelých 28 procent zápasů. Po čtyřech kolech této sezóny jich je jen 6, což činí jen 18,75%. Dvě z těch šesti venkovních vítězství má na kontě vedoucí Plzeň, která včera vyhrála v Hradci vysoko 3:0. Jen pro připomenutí zbylá čtyři vítězství venku si rozdělili Slavia, Příbram, Ústí nad Labem a Ml. Boleslav. Plzeň je nejen proto v čele ligy naprosto zaslouženě, včera jí vyšel tah s výměnou brankářů, od začátku sezóny chybujícího Krbečka vystřídal Ticháček a měl velký podíl na tom, že Hradec nevstřelil ani gól. Domácí se tak po euforii z prvního zápasu pomalu vracejí do ligové reality a prohráli podruhé v řadě, inkasovali navíc už sedm branek, což je v tomto ohledu řadí na druhé místo za Brno.

Stejný počet inkasovaných branek mají také Teplice, které jsou jednoznačně největším zklamáním prvních čtyř kol. Tým s pohárovými ambicemi má po domácí remíze s Budějovicemi pouhé dva body, je předposlední s osmibodovou ztrátou na čelo tabulky. Za celou loňskou sezónu se Teplicím nestalo, že by čtyřikrát v řadě nevyhrály. Navíc s lehkým srdcem pustily Vachouška na hostování s opcí do Sparty. Bude zajímavé sledovat, zda to bude jediná změna, nebo přijdou další. V několika minulých sezónách právě čtvrté kolo přineslo první vyhazov trenéra a Plíšek je spolu s brněnským Večeřou nejžhavějším kandidátem na toto prvenství. Naopak Budějovice, které právě takto často trenéry vyhazovaly, tentokrát mohou být se vstupem do ligy spokojeny. Vedle Plzně, Olomouce a Slavie jsou jediným týmem, který ještě neprohrál.

Celkem toto kolo skončilo bilancí 4-2-2, stejně jako pět ligových kol loňské sezóny. Padlo 23 branek, tedy po chudém třetím kole opět výrazný skok vzhůru. Brankový průměr ligy tak stoupl na solidních 2,41 branky na zápas.

Komentáře (47)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Statistické okénko - 4. kolo

    PetCC     před 14 lety 10.08.2010 12:09 |  
    0 0

    Teda tebe ty statistiky opravdu baví :-)
    To děláš z vlastních záznamů, nebo jsou takové statstiky i někde na internetu? Před pár lety měli skvělou flash statistiku na sport.cz, daly se tam sestavit tabulky za posledních 3, 5 a 10 kol, tabulky s výběry klubů atd., ale z neznámého důvodu jí zrušili.

    • Re: Statistické okénko - 4. kolo

      quelhar (admin)     před 14 lety 10.08.2010 12:12 |  
      0 0

      To, o cem pisu, beru z drtive vetsiny z vlastnich statistik, obcas neco konkretniho hledam na webu :o)

      • Re: Statistické okénko - 4. kolo

        Kmotr (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 12:53 |  
        0 0

        Všechna čest, tohle ti opravdu jde a navíc je to podáno velice poutavým způsobem. Zkrátka dobrá práce ;-)

      • Re: Statistické okénko - 4. kolo

        PetCC     před 14 lety 10.08.2010 18:05 |  
        0 0

        Jo, já si taky dělám vlastní statistiky, ale posledních pár let už to nějak nestíhám :-)

  2. Re: Statistické okénko - 4. kolo

    Jachym     před 14 lety 10.08.2010 13:07 |  
    0 0

    To už je snad víc vyčerpávající statistika než kterou fotbalovým fanouškům servírují v Německu...!

    • Re: Statistické okénko - 4. kolo

      lassiter     před 14 lety 10.08.2010 14:27 |  
      0 0

      No tak srovnávat v tomhle směru Vachouška se Sivokem je trochu mimo ne? Vůbec srovnávat kohokoli se Sivokem je mimo :-)

      • Re: Statistické okénko - 4. kolo

        Viking     před 14 lety 10.08.2010 14:35 |  
        0 0

        On má jít do Sparty a už po telefonu leze Řepkovi do prdele jestli ho kabina vezme, tobě to přijde normální?

        • Re: Statistické okénko - 4. kolo

          lassiter     před 14 lety 10.08.2010 14:56 |  
          0 0

          Já nevim, já bych asi spíš zavolal někomu, koho znam. Ale tak Sivoka chápu jako kreténa, kterej sotva vystoupil z couráku z budějic, už vykřikoval jak nenávidí Slavii a tomu se jeden noční telefonát velkému bossovi určitě nevyrovná :-)

    • Re: Statistické okénko - 4. kolo

      martyni (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 15:19 |  
      0 0

      Nevim, me to nepohorsuje, o slavii se vyjadruje pekne. Vachousek neni klubista jako treba smicer, takze co od nej ocekavate... v ramci nejakyho profesionalniho pristupu mi to prijde ferovy.. ze se ptal repky, no a? pokud chce jit do sparty...

      • Re: Statistické okénko - 4. kolo

        Vhoo (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 15:40 |  
        0 0

        upřímě nevim jestli na to ještě má , možná ho chtěj jen kvůli zkušenostem.

        • Re: Statistické okénko - 4. kolo

          martyni (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 16:27 |  
          0 0

          ani ja ne, nejak zvlast ho nesleduju, tedy zejmena se snazim nesledovat teplice, protoze hrajou nekoukatelnej fotbal.. ale obcas v sestrizich ma solidni momenty.

      • Re: Statistické okénko - 4. kolo

        Jachym     před 14 lety 10.08.2010 16:10 |  
        0 0

        Já s tím také nemám problém. Je mi to dokonce docela lhostejné. Vachy snad nebude takový pošuk jako Matějovský a na těch pár zápasů zacelí díru v záloze. Když díky tomu Sparta postoupí do LM, tak angažování splnilo svůj účel a Spartě se vyplatí vzhledem ze zisku z účasti v základní skupině. Takže Stěpáne, poflusem flus za Řepkou :-))

  3. Re: Statistické okénko - 4. kolo

    martyni (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 15:26 |  
    0 0

    Quelhare, paradni prace. Jinak me dojalo, jak se Neuwirth divil, ze mu asi napodesaty nakonec piskli penaltu za faul loktem.. tak to holt dopada, kdyz si nekdo zvykne na to, ze mu evidentni fauly prochazeji.. No a Nevese bych tedy do slavie bral.. coz je v nasi situaci podobne realne, jako kdybych rekl, ze bych bral Messiho, ale musim rict, ze jeho nasazeni a odpovednost pri braneni stoji za zminku..

    • Re: Statistické okénko - 4. kolo

      urs (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 17:24 |  
      0 0

      Neves je sice pomalejší (na lajně), ale je to hráč na naše poměry megavýbornej a přiznám se, také jsem o něm přemýšlel..
      škoda.., lae jak píšeš.., na otho "nemáme"

      :-/

      urs

    • Re: Statistické okénko - 4. kolo

      Wommi     před 14 lety 10.08.2010 17:38 |  
      0 0

      ..tady je snad jen skoda, ze se stejne/podobne zakroky neposuzuji ve vsech pripadech stejne!!! On to samozrejme zakrok na penaltu byl, ale kolik takovych se objevi v kazdem kole a kolik se jich piskne, jeden, mozna dva...

      • Re: Statistické okénko - 4. kolo

        martyni (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 17:46 |  
        0 0

        to taky, ale kdo by si nevzpomnel z tv, jak mu tyhle zakroky prosly na jare, na trappa i v dalsich zapasech.. takze kdyz to videl rozhodci znovu a ..navic na sparte..:-))

        • Re: Statistické okénko - 4. kolo

          lassiter     před 14 lety 10.08.2010 18:01 |  
          0 0

          a navíc rozhodčí Kocourek, pod jehož velením získala Sparta v sedmi zápasech 21 bodů zatímco její soupeři získali všehovšudy pět červených, z toho čtyřikrát v prvním poločase...skoro div, že Varadi přežil přes poločas :-)

          • Re: Statistické okénko - 4. kolo

            Kmotr (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 18:03 |  
            0 0

            No to je ale dobrá statistika.. fuj, až je mi z toho ňák divně :-(

            • Re: Statistické okénko - 4. kolo

              bongor     před 14 lety 11.08.2010 15:17 |  
              0 0

              Že by se zase začalo blýskat na lepší časy naší oblíbené kaprligy?Ta statistika kocourka je o všem vypovídající.Ano,sláva,je to tady!
              Nemáš taky statistiku krávovce?

    • Re: Statistické okénko - 4. kolo

      jiras     před 14 lety 10.08.2010 21:32 |  
      0 0

      Mně se to vyjádření taky nezdá nijak hrozné, že dneska už 99 % hráčů nemá zábrany střídat Slavii a Spartu je realita (nám se třeba Kisel taky vyplácí, aspoň zatím). Krom toho Vachoušek byl vždycky tepličák, už když se vracel tak to říkal, říkal že se vrací domů a to jsou Teplice. Dokonce mám takovej pocit, že když s ním byl rozhovor v Hattricku před lety co k nám přestoupil, tak snad že odmala přál spíš Spartě, ale nejsem si jistej, že to byl zrovna on.

      Každopádně naštvanější mají právo být tepličtí fans, oba dva tisíce. :) Právě na to, jak vyhlašoval klubovou lásku, z té potápějící lodi vyskočil hodně rychle.

      • Re: Statistické okénko - 4. kolo

        martyni (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 22:28 |  
        0 0

        tak potapejici se lod.. oni nesestoupi.. a stejne nemaji zadny ambice..

        • Re: Statistické okénko - 4. kolo

          Vhoo (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 22:35 |  
          0 0

          přesně , navíc mi přijde že i kdyby hráli teplice LM s ralem madrid tak tam příde 2000 lidí :D

          • Re: Statistické okénko - 4. kolo

            edenian     před 14 lety 10.08.2010 23:42 |  
            0 0

            Narozdil od nas, zejo :-). No ale v Madridu bysme byli vsichni :-)))))))

            • Re: Statistické okénko - 4. kolo

              Huzgi (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 23:54 |  
              0 0

              Tak tak :-)

        • Re: Statistické okénko - 4. kolo

          jiras     před 14 lety 11.08.2010 00:42 |  
          0 0

          Oni každou sezónu kecaj o pohárech, loni po tý betonový haluzy dokonce i o titulu, než se jim zranil Mareš a celý se to rozpadlo. Pak už nám stihli jen zrakvit dva hráče...

      • Re: Statistické okénko - 4. kolo

        bongor     před 14 lety 11.08.2010 15:21 |  
        0 0

        Jenže rozdíl je v tom,že Kisel se s Chovancem rozešel ve zlém a Slavii
        taky jak se mi zdá nijak neleze do řiti.Takže jeho přestup k nám beru s respektem.

  4. Re: Statistické okénko - 4. kolo

    harry     před 14 lety 10.08.2010 15:32 |  
    0 0

    Jen taková noticka:V mistrovské sezoně 07/08 jsme vyhráli úvodních 5 zápasů tudíž nerozumím větě,že oproti ní máme 6 bodů k dobru-nebo to bereš podle bodového zisku s uvedenými soupeři?

    • Re: Statistické okénko - 4. kolo

      Fallen (přítel SN)     před 14 lety 10.08.2010 16:56 |  
      0 0

      oproti zápasům se stejnými soupeři...

      • Re: Statistické okénko - 4. kolo

        quelhar (admin)     před 14 lety 10.08.2010 18:16 |  
        0 0

        Jj, beru zapasy se stejnymi souperi, samozrejme s prislusnym nahrazenim klubu, ktere sestoupily...

    • Re: Statistické okénko - 4. kolo

      bongor     před 14 lety 11.08.2010 15:19 |  
      0 0

      no tak ty podvodníci uvažujou o každém,nejradši by si pod křídla shrabali polovinu ligových hráčů.To už tady taky bylo.Doufám,že jim Žilina přistřihne křidýlka.

      • Re: Statistické okénko - 4. kolo

        Wommi     před 14 lety 11.08.2010 15:39 |  
        0 0

        ..no myslim, ze pokud by za cernyho byla nejaka pekna penezni vypomoc, ze by to klidne brali

        • Re: Statistické okénko - 4. kolo

          Vhoo (přítel SN)     před 14 lety 11.08.2010 16:08 |  
          0 0

          nakonec proc ne , kdyby ktomu prihodili treba Zemana kterej si u nich stejne nekopne tak je to dobrej kauf :D

          • Re: Statistické okénko - 4. kolo

            Barlblog     před 14 lety 11.08.2010 16:32 |  
            0 0

            Nesmysl. Zeman je jiný typ hráče. Zatímco bychom ztratili tvůrce hry, získali bychom "jen" rychlé levé křídlo. Nicméně to bylo asi to, co můj známý slyšel v souvislosti se zájmem o Jardu Ćerného. Kdyby šel do Sparty, bylo by to oslabení a hlavně dost slušná republiková blamáž.

            Pokud by měl někam odejít, tak mu přeju zahraničí, Francii, Turecko, nebo jinou teplejší lokalitu s kvalitní ligou. SKS i JČ by získali mnohem víc. Třeba by se i kvalitní utočník koupil a Štěpán Koreš rozehrál.

            • Re: Statistické okénko - 4. kolo

              martyni (přítel SN)     před 14 lety 11.08.2010 16:47 |  
              0 0

              Nevim, jestli na takove angazma jarda ma. Silove, rychlostne..

            • Re: Statistické okénko - 4. kolo

              YsoEz     před 14 lety 11.08.2010 16:48 |  
              0 0

              počkej, J.Černý je tvůrce hry? tak to mě celkem pobavilo, moc sem teda od něj povedených (!) kolmých přihrávek za obranu za poslední 2 sezóny teda neviděl

              • Re: Statistické okénko - 4. kolo

                Ravik     před 14 lety 11.08.2010 16:54 |  
                0 0

                třeba teď na Vlčáka před naším třetím golem.

                Ja myslím, že to je jeden z nejšikovnějších hráčů GL a po těžkým zranění se vrátil celkem rychle do formy. Jeden z mála vydařených nákupů KJ, ale souhlas s Martynim na ty nejlepší ligy nemá vůli a fyzičku.

                • Re: Statistické okénko - 4. kolo

                  martyni (přítel SN)     před 14 lety 11.08.2010 17:07 |  
                  0 0

                  Jj, jarda je velmi sikovny hrac, casto alespon jednou za zapas neco vymysli a padne z toho gol. Krom fyzickych nedostatku jeste hodne vodi mic, coz je pro evropu taky zradne, pac se tam hraje rychlejsi fotbal, propracovanejsi presing, mel by to tezky..

              • Re: Statistické okénko - 4. kolo

                lassiter     před 14 lety 11.08.2010 17:00 |  
                0 0

                a co třeba ta na Kisela v prvním kole s Bohemkou

                • Re: Statistické okénko - 4. kolo

                  YsoEz     před 14 lety 11.08.2010 17:10 |  
                  0 0

                  to sem tady nebyl zrovna, ale podle me jestli me pamet neklame tak Slavia Cernyho kupovala jako krajniho zaloznika, a do stredu se presunul, protoze na to rychlostne uz asi nema, a pak nalevo koupili Hlouska. Takze J. Cerny pro neni a nemuze byt klasickym tvurcem hry, rozhodne bych ho nenazval tvurcem hry Slavie, to ma podle me proto lepsi predpoklady Jarolim

                  • Re: Statistické okénko - 4. kolo

                    Barlblog     před 14 lety 11.08.2010 17:56 |  
                    0 0

                    Takže. Jardu bych nepodceňoval. Ve Francii znám tzv. "pomalejších" hráčů hodně a výrazné problémy nemají. Chtěl bych se dále zeptat, kdo že to tvořil hru Slavie v prvních zápasech. Pokud vím LJ zatím hrál jen 45 minut. Když to nebyl JĆ, tak kdo? Dále bych prosil jmenovat stejně kvalitní, popřípadě kvalitnější záložníky na střed hřiště, protože JĆ už asi nikdy nebude krajní záložník. Vidím snad jediného lepšího hráče a tím je Matějovský. Další v pořadí Lukeš s Horvathem jsou dle mě horší hráči.

                    • Re: Statistické okénko - 4. kolo

                      YsoEz     před 14 lety 11.08.2010 18:09 |  
                      0 0

                      no podle me, nevidel sem zapas s Bohemians, tak problemem slavie uz nekolik sezon je ze nema kreativni hrace ve svem stredu, M. Jarolím měl záblesky, ale taky to bylo jeden zapas se mu povedl a tri dalsi ne... no nevim co treba Polách, Tomáš Hořava nebo Sylvestre nez tedka odesel

                      • Re: Statistické okénko - 4. kolo

                        Barlblog     před 14 lety 11.08.2010 18:34 |  
                        0 0

                        Sylvestre než odešel... Kvalitní záložník to je, má však stejné problémy jako Belaid. Když hrál Tijany svůj standart, byl jasně nejlepším ofenzivním záložníkem ligy, ale má neustále problémy s morálkou. Poroto jsou oba horší. Polách je zajímavý hráč, ale kde je Brno i sním v sestavě? Jaké má statistiky? Oproti JĆ hodně slabé. Hořava je výborný hráč, ale nezdá se mi tak výrazný jako JĆ, Olomouc to na něm nestaví, ale máš pravdu v tom, že kdybychom měli kupovat českého hráče do středu pole, asi by byl hodně vysoko na seznamu.

                        Já nemám rád neustálou kritiku. Taky jsem napříkla Kisela nevítal s otevřenou náručí, ale musím uznat, že mě překvapil a donutil k omluvě. Dát 3 goly ze začátku ligy, to už není náhoda.

                        • Re: Statistické okénko - 4. kolo

                          martyni (přítel SN)     před 14 lety 11.08.2010 19:09 |  
                          0 0

                          S Kiselem souhlas, omluvil jsem se tez..:-). Jinak JC hraje o mnoho lepe nez prvni rok, kdy u nas byl.. tehdy jsem dost trnul pri jeho drzeni mice ve stredu hriste, ztratach balonu a pri laxnim braneni.

                          • Re: Statistické okénko - 4. kolo

                            Vhoo (přítel SN)     před 14 lety 11.08.2010 20:49 |  
                            0 0

                            kdyby nam za nej dali utocnika a prachy ktomu tak by to byl kauf, stejne mame v zaloze pretlak.

  5. Re: Statistické okénko - 4. kolo

    urs (přítel SN)     před 14 lety 11.08.2010 15:08 |  
    0 0

    díky quelhare :)

    ad Zákostelský - někde na zdejší diskusi jsem četl, že by potřeboval nabrat ještě nějaké to maso a bude dobrej :)

    podle mě je už dobrej dost, ale faktem je, že těžko soudit z těch pár minut, kt. se mu povedly..

    já mu věřim, věří mu KJ?? :D

    urs