Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

Návrat na ligové trávníky překazila Tijanimu Belaidovi nemoc štítné žlázy. Momentálně se doktoři snaží stabilizovat léky jeho stav, to, kdy bude moci hrát opět fotbal, je nejisté.

Na onemocnění se přišlo až nedávno. "Zhruba před třemi týdny si kondiční trenér Jan Netscher všimnul, že hůř dýchám, šel jsem na testy a přišlo se na to, že trpím onemocněním zvýšené funkce štítné žlázy," řekl Belaid. Nemocný mohl být delší dobu. "Průběh může být plíživý, zvláště u profi sportovců, kdy se tělo s nemocí snaží vyrovnávat. Pak se nemoc projeví, když je tělo vyčerpané," objasnil klubový lékař Martin Dvořák. "Když jsem zjistil, co mi je, došlo mi, že mě to trápilo možná i půl roku. Ulevilo se mi, protože když jsem třeba nezvládl těžší trénink, vím, že jsem za to nemohl, že to bylo něčím jiným. Je možné, že onemocnění sehrálo roli i v zimě, kdy jsem byl na testech v klubech, těžko říct."

Zvýšená funkce štítné žlázy znamená, že štítná žláza produkuje více hormonů, které pak působí na několik orgánů. Chorobou trpí poměrně vysoké procento populace, má různé příznaky. "U Tijaniho se projevovala tak, že byl více unavený, měl vyšší dechovou frekvenci, zaznamenal mírný váhový úbytek, potil se a měl třes. Provedli jsme sérii testů a přišli jsme na toto onemocnění," uvedl Dvořák. "Momentálně Tijani bere kombinaci léků na stabilizaci stavu, za dva týdny provedeme další testy a uvidíme, jak Tijani vše snáší a budeme mít jasněji. Může to být dlouhodobé onemocnění, ale rozhodně nemluvím o konci kariéry, naším cílem je Tijaniho co nejdříve stabilizovat, aby mohl hrát brzy fotbal," dodal Dvořák. Momentálně má Belaid dvoutýdenní nařízený klid. "Mám dovolený jen strečink, jinak chodím na každý zápas, jsou to takové nepříjemné prázdniny. Hodně se mi ale ulevilo, když mi doktoři řekli, co mi je, situace mohla být mnohem vážnější. Taky se teď cítím líp, jak jsem začal brát léky."

Náš záložník má poslední rok dost smůlu, ze hry ho vloni na začátku roku vyřadila autonehoda v Tunisu. "Věřím, že to není vážná nemoc, byl jsem v mnohem horší situaci, kterou jsem zvládnul, takže věřím, že zvládnu i toto. Už si zvykám na to, že budu muset brát denně léky."

Komentáře (27)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

    Jiri1     před 15 lety 08.04.2010 14:58 |  
    0 0

    Zdravim, tak si vzpominam, jak na nej velkej trener Jarolim rval, ze je linej jak svina , ze se mu nechce , at jde do...--. a pod. a ted tohle , dokaze se Jarolim omluvit.Dost mi zarazi taky prace naseho lekarskeho tymu, je v nem tolik zkusenejch doktoru byt orientovanych na sportovni medicinu a ortopedii a to za tech pul roku ho nikoho nenapadlo poslat na podobny vysetreni, nebo uz se s nim jaksi nepocitalo. O to dele ho ted budeme platit , diky Karle.

    • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

      EdCable     před 15 lety 08.04.2010 15:56 |  
      0 0

      A proc to hazis na Karla? Ty priznaky nejsou zrovna nic moc, uplne stejne ma plejada dalsich veci napriklad i slaba obecna trenovanost, jezismarja, vzdyt se jenom zamysli - poceni, tres, zvysena dechova frekvence - z toho bych opravdu hned sel po stitne zlaze.
      Ze si toho napriklad nevsimli nejenom nasi lekari, ale ani v klubech, kde byl na testech? Honza Netscher si toho vsiml po jak dlouhe dobe individualni pripravy s hracem?

    • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

      lassiter     před 15 lety 08.04.2010 16:58 |  
      0 0

      Promiňte pane Jiří, ale váš příspěvek je tentokrát mimořádně hloupý.

    • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

      Eskaes     před 15 lety 08.04.2010 20:17 |  
      0 0

      tyhle řeči o zlém KJ i nyní mi dokazují, že jeho odpůrci to brali lehce osobně a není dobré jim vše věřit.
      Přeju Tijanymu uzdravení, ale jestli si jako mnozí fanoušci i on sám myslí, že za jeho poklesem formy stojí jen nemoc a ne uražená pýcha s lajdáctvím, jeho fotbalová kariéra půjde volným pádem. A z jeho prohlášení mám důvod domnívat se, že si to myslí. Osobně bych byl rád, kdyby v létě odešel. Už teď mám pocit, že tým začíná moc primadonovatět-Krajčík, Kopic a J. Černý.

  2. Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

    Sokrates55 (přítel SN)     před 15 lety 08.04.2010 15:06 |  
    0 0

    Dobrý den přeji Vám všem,
    protože jsem byl ten, kdo Tijanyho vícekrát kritizoval a dokonce jsem napsal , že hrál jako lempl, chci se mu tímto omluvit. Nejsem lékař a nevím do jaké míry to mohlo všechno souviset s tím, jak je to tu popsáno. Pokud však ano, moc se Tijanimu omlouvám a přeji mu brzké a úplné uzdravení. Vymlouvat se na to, že jsem to nevěděl mi připadá dost slabým argumentem. Sokrates55

    P.S: " Impudes est, qui pro benefitio non gratiam, verum
    mercedem postulat". Cicero

    Hanebný je ten, kdo za konání dobra nežádá vděk, ale odměnu.

    • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

      Eluin (přítel SN)     před 15 lety 08.04.2010 15:33 |  
      0 0

      Také jsem TJe trochu zkritizoval, za což se rovněž omlouvám.
      Udělám Sokratovi radost.
      Errare humanum est.

  3. Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

    podol (přítel SN)     před 15 lety 08.04.2010 15:37 |  
    0 0

    Ano,všichni kritici Belaida bychom se mu měli omluvit a zamyslet se
    na úrovní zdravotní péče o hráče ve Slávii.Třeba na to nebylo jednoduché přijít,ale vyšetření mělo přijít dříve.Možná by nemoc
    nedošla do nynějšího stádia.A co mu nejvíce přeji je uzdravení
    a návrat do 1.týmu Slávie.Peníze,které má dle smlouvy ve Slávii
    mu nezáviďme.Vyřadila ho nemoc a již jsme platili hráče zdravé
    a nehrající i delší dobu.
    Držím palce Tijani

    • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

      EdCable     před 15 lety 08.04.2010 16:03 |  
      0 0

      "byl více unavený, měl vyšší dechovou frekvenci, zaznamenal mírný váhový úbytek, potil se a měl třes"
      Tak a ted mi rekni, co za tim je? Unavovy syndrom, slaba obecna kondice, nador, desitky ruznych moznych onemocneni a mimojine treba taky hyperfunkce stitne zlazy. Nedelejte z lekaru ty, kteri se nikdy nespletou a nemaji na chybu narok, nejsou to bohove.
      Sam hrac si navic, bohuzel, zjevne nestezoval, na vysetreni ho poslal az Netscher, ktery si vsiml problemu s dechem.
      Tijanimu preji vice stesti na podobne veci a taky se mu omlouvam, jestli jsem byl na nej vzhledem k jeho stavu moc prisny.

      • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

        Sokrates55 (přítel SN)     před 15 lety 08.04.2010 17:22 |  
        0 0

        Dobrý den přeji.
        Naši lékaři u Slávie jsou velmi dobrými lékaři a mají možnost kdykoliv kohokoliv vzít na speciální vyšetření a konzultace a to i díky Prof. MUDr. Smetanovi, který má velký respekt. Hledat chybu v práci lékaře může snad jedině zase lékař. A pokud vím, tak pan Smetana na naše sportovní doktory nelaje, ale pomáhá jim. Já se chtěl omluvit Tijanymu sám za sebe, protože pokud nebyl zdravý, těžko pak mohl dobře hrát a má kritka byla nespravedlivá. Sokrates55

        P.S: " Ciu vis est, iusuon metu it.
        Kdo má moc, práva se nebojí. Cicero
        To je pro Eluina, také jako dárek.

  4. Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

    Barlblog     před 15 lety 08.04.2010 17:18 |  
    0 0

    Pokud nemoc Tijanyho trápila delší dobu, pak se měl ozvat lekařům. Trošku to podcenil. Omluvy jsou zbytečné, protože hráč má mít tolik zodpovědnosti, aby řekl NE a upozornil na svoje problémy. Mohlo to pro TJ skončit ještě hůř, pokud by se ten problém neléčil.

    Jeho špatné výkony však rychle mažu z paměti. Nemoc je nemoc.

    Všichni se tu rozplývali nad Leem Messim a přitom nám v Republice pobíhá hráč stejného vzrůstu s velkou dávkou talentu. Václav Pilař.
    Vůbec bych se nezlobil, kdybychom se v létě rozloučili se Šenkeříkem a Kyselou a na jejich místo přivedli Dvořáka a Pilaře z Hradce.

    • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

      Sokrates55 (přítel SN)     před 15 lety 08.04.2010 17:36 |  
      0 0

      Zdravím Vás pane Barblogu,
      mohu potvrdit Vaše tipy, ale neprozrazujte všechno. O těch klucích Fr. Cipro ví už pár pátků. To chce přemluvit hlavně Kubíka. Sokrates55

      • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

        jane (admin)     před 15 lety 08.04.2010 17:53 |  
        0 0

        Kubik uz nepusobi v HK, je u americky repre ne?

        • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

          Sokrates55 (přítel SN)     před 15 lety 08.04.2010 18:32 |  
          0 0

          Ano, Luboš je sice u americké repre, ale zase se do HK vrátí a svůj díl tam pořád má. Také je s ním ve spojení i z USA a dokonce tam pro HK hledá mladý kluky. Sokrates55

    • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

      quelhar (admin)     před 15 lety 08.04.2010 18:21 |  
      0 0

      Jeste bych rekl, ze kluk podobneho vzrustu a se slusnou technikou je take v nasem A dorostu - Martin Hurka. A byl to sice jen jeden zapas a proto tezko z nej usuzovat, ale libil se mi take Petr Kucera.

      • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

        Sokrates55 (přítel SN)     před 15 lety 08.04.2010 18:50 |  
        0 0

        To je ten vyšší černovlasý kluk? Sokrates55

        • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

          quelhar (admin)     před 15 lety 08.04.2010 18:53 |  
          0 0

          Tenhle mi vyssi neprisel a vlasy mel tusim hnede. Hral ten zapas dorostu na kridle a byl fakt dost rychly.

          • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

            Sokrates55 (přítel SN)     před 15 lety 08.04.2010 19:51 |  
            0 0

            Tak si ho pletu asi s tím Hájkem. Ale díky Quelhare.

  5. Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

    Troubi     před 15 lety 08.04.2010 17:47 |  
    0 0

    nejsem lekar, vim prd, ale je velmi nefer v souvislosti s timto onemocnenim hazet vinu na lekare nebo na TJ samotneho. Meho tatika to postihlo pred rokem,a ackoliv je lekar s petatricetiletou praxi a ackoliv navstivil nescetne kolegu a vysetreni,trvalo dlouhou dobu, nez se doslo k tomu, ze jde o stitnou zlazu. Proto si myslim, ze je nemistny nekoho vinit...kazdopadne je to beh na dlouhou trat...

    • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

      bongor     před 15 lety 08.04.2010 18:57 |  
      0 0

      Každý ví,že je kolikrát těžší stanovit diagnozu,než léčit nemoc.Zvláště v tomto případě,kdy pacient TB zřejmě svoje problémy ani nehlásil,takže klasicky jak vidím je vina na Mudr.Jarolímovi,že nic nepoznal.

      • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

        Troubi     před 15 lety 08.04.2010 23:17 |  
        0 0

        ale to jsou takovy problemy neproblemy. To ti nemusi bejt soustavne pul roku zle a nemusis se cejtit oslabenej. Davat to za vinu Jarolimovi je uplnej nesmysl. Proste tady nejde vinit nikoho si myslim..

        • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

          Gordon (host)     před 15 lety 09.04.2010 20:36 |  
          0 0

          diky za prispevek Jani...

    • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

      martyni (přítel SN)     před 15 lety 09.04.2010 10:17 |  
      0 0

      S tim souhlasim, neni to az tak bezna nemoc. Krom toho vime houby, jak to vlastne bylo. A co se tyce TJ, at uz se mu nekdo chce ci nechce omlouvat, minimalne novou sanci by si zaslouzil od nas vsech.

      • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

        slaviator     před 15 lety 09.04.2010 10:23 |  
        0 0

        Co je a co není "běžná" nemoc? Poruchou štítné žlázy trpí docela dost populace, nejhorší ale je, že u každého se to projevuje právě jinak, a ty projevy jdou skrz populaci z extrému do extrému, v tom je to těžký.

        • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

          mart     před 15 lety 09.04.2010 11:04 |  
          0 0

          Omlouvat neomlouvat, bezna nemoc, nebezna nemoc, ... to neni podstatny. Hlavne at se brzo uzdravi, a pokud to bude splneno, jiste sanci dostane. Fotbal hrat umi. mart

  6. Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

    lucky-pilda     před 15 lety 08.04.2010 22:07 |  
    0 0

    Ja jsem Tijaniho silne kritizoval, ale omlouvat se mu nebudu. To, ze s tim ma problemy "mozna i pul roku" rekl on, skutecnost muze byt jina. Ale i kdyby to byla pravda, tak dnes mame 8. dubna, odecteme si 6 mesicu a dostaneme 8. rijna. Nojo, ale Tijani byl lempl jiz davno pred tim a, podotykam, ze pouze dle meho subjektivniho nazoru, byl jiz od jara 2009 stabilne nasim nejhorsim hracem co se zajmu o hru a snahy tyce (na hristi mel ale "nastesti" nejtragictejsiho muze na hristi Brabce, jehoz predvadene "kvalite" ani TJ nemohl konkurovat). Takze budto se mu nemoc "plizila" vice nez dlouho (pokud nahodou opravdu ano, tak vse beru zpet a omlouvam se) a nebo muze zaradit do dlouheho seznamu zahozenych talentu, kteri na sobe nechteli pracovat, a tim si zkazili karieru (Adauto, Jindrich Skacel, Gedeon, Lumir Sedlacek atd. atd.).

    • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

      Gordon (host)     před 15 lety 09.04.2010 20:41 |  
      0 0

      nevim proc mluvis o gedeonovi, ktery byl stabilne tim lepsim na hristi a vyneslo mu to i pozvanku do repre... navic v te dobe kdy za nas hral uz zrovna nebvyl mladik (napaada me okolo 28, 30) ale ruku do oihne za to nedam. Skacel si ani neskrtl. A sedlacekovi to az na par zapasu a dobre standartky neslo nikdy- proto je mozna stale jeste nekde v polsku...

      • Re: Štítná žláza vystavila stopku Belaidovi

        lucky-pilda     před 15 lety 10.04.2010 22:58 |  
        0 0

        Mluvim o nich jako o zahozenych talentech. Hracich, kteri meli na to dostat se hodne daleko, ale svuj talent promrhali. Gedeona jsem zminil prave proto, ze byl z nejlepsich, sveho casu muj nejoblibenejsi hrac, ale po odchodu ze Slavie jeho kariera prakticky skoncila, ackoli mel na vic, stejne jako Skacel nebo Sedlacek a spousta dalsich ...