Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Těžký život fanouška

Nedá mi to a musím se podělit o své dojmy z poslední doby. Záměrně nepíši z posledních zápasů, neboť ten herní útlum přišel již v průběhu jara.

Jen jsme měli kopu štěstí a soupeři našich zaváhání plně nevyužili. K hernímu útlumu se na podzim přidaly i špatné výsledky. Co se za tím vším skrývá, to jsou jen čiré spekulace. Asi nikdo tady a ani ostatní fanoušci úplně přesně neví, co se dělo v kabině, že musel odejít vůdce týmu (netvrdím, že nenahraditelný hráčsky) Brabec. To je špatně a ještě horší je, pokud to nebylo vysvětleno hráčům. To je ale také spekulace.

Každopádně z mého pohledu hráči jsou uťápnutí, bojí se asi cokoliv říci a především na hřišti cokoliv udělat. To je kámen úrazu. Hráčům chybí sebevědomí, proto dle mého názoru ten alibistický fotbal, kdy se pouze nakopávají míče na útočníky, kteří na to ovšem nejsou typologicky stavěni. Navíc Slavia nikdy takový fotbal nehrála. Diskutují se všechny posty sestavy. Trenér si v létě přivedl nové hráče, které měl vyhlédnuté a měli tedy zapadnout do mužstva. Otázkou je, jak tento věčný kolotoč nesou hráči, kteří se dlouho pohybují na hraně základní sestavy a mají šanci se do ní dostat. Pak ovšem přijdou noví hráči a vše je jinak.

Z pozice fanouška nechci a ani nemohu korektně posoudit věci, které řídí vedení. Počínaje přestupovou politikou, organizací soustředění, marketingem, atd. To je věc, kterou neovlivním, ale musím říci že to někdy zavání amatérismem. Třeba soustředění musí být zařízeno do posledního puntíku i s předpokladem nějakých komplikací. V poslední době děláme přestupy všech, kteří by mohli jít ke konkurentům. Jak jinak si mám vysvětlit například získání Trubily. Trenér raději nechává hrát přes nohu praváka, který neumí nacentrovat, nebo tam hraje Hubáček, který ať se to někomu líbí nebo ne, hraje stylem, kterým se hrálo před 20-ti a více lety. Jeho "útočné výpady" jsou opravdu vyhlášené. Já to nezazlívám jemu, spíše trenérovi. Ten to snad musí vidět, ale třeba mu zapadá do koncepce.

A tak by se dalo pokračovat. Nevěřím, že hráči neumí hrát, ale prostě si nevěří. Raději míč nakopnou a tam ať se snaží někdo jiný. Nemáme žádného špílmachra, ale to by tak nevadilo, kdyby se ti, co jsou na hřišti, ve většině případů raději neschovávali v davu. Příkladem jsou výkopy. Procentuelně takto získáme maximálně 20 % míčů, přesto neúnavně odkopáváme od brány a konstruktivní rozehrou pohrdáme. Možná je to v té sebedůvěře, ale někdo to na sebe vzít musí. Stejně tak to vidím při házených autech. Ve většině případů se k míči po autu ani nedostaneme a několikrát jsme takto založili nebezpečný protiútok soupeře. I tak někteří naši hráči raději nechají míč dojít do autu, i když kolem nich nikdo není. Opět alibismus. Dále standardní situace (rohy, atd.). To, že si jich vytváříme málo je jedna věc, a když už jí máme možnost zahrávat, tak to většinou opět končí fiaskem a v horším případě rychlým protiútokem soupeře.

Ještě bych chtěl zmínit systém bránění, tedy z pohledu fanouška. Bránění v běžné hře mi připomíná kolotoč, hráči hrají v bloku nebo, chceme-li v zónách, a přemísťují se ze strany na stranu podle toho, kde se zrovna hraje. Hráče nemáme obsazené ani náznakem. Jakmile je hra přenesena na druhou stranu, tak náš hráč teprve začíná obsazovat soupeře. Ten už je ovšem v aktivním pohybu většinou do protisměru našich hráčů nebo už míč dávno nahrál jinému spoluhráči. Z toho pramení buď fauly našich hráčů nebo frustrace z toho, že se hráč třeba 5x takto rozeběhne a v podstatě, když soupeř chybně nenahraje, nemá šanci se dostat k míči. To je samozřejmě ubíjející. Tento styl nemůže proti trochu vyspělým mužstvům slavit úspěch. Mně se líbilo, jak jsme hráli v Valencii první poločas. Napadání, blok pohyblivý, pružně pracující daleko od naší brány, paráda. Najednou nás bylo plné hřiště a soupeř měl velké problémy. Bohužel to byl jen jeden poločas a k tomu pár několikaminutových zachvěvů v jiných utkáních. To je ale zatraceně málo.

Přesto to má jedno pozitivum. Hráči to umí, je to v nich. Teď je na ralizačním týmu, aby to z nich byl schopen dostat. Jasně, každý zápas není posvícení, ale hráči tam prostě musí nechat srdce. Pak budu odcházet ze Edenu spokojen, i když se třeba prohraje.

Komentáře (63)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Těžký život fanouška

    martyni (přítel SN)     před 15 lety 26.11.2009 19:21 |  
    0 0

    Dovolil bych si nesouhlasit s nadpisem.. :-). Fanousek nemuze nic ovlivnit, protoze je jen fanousek.. samozrejme si stezuje na svuj udel, ale to, co nemuzeme ovlivnit, nakonec neni to nejtezsi.. nejtezsi jsou veci, ktery clovek muze v zivote sam zmenit.. byt fanouskem je vlastne jedna z nejpohodovejsich veci na svete..!:-). Jinak se omlouvam Pepino, ze jsem ti nadpis vytrhnul z kontextu, ja vim, ze o tom tvuj clanek neni... jen me to napadlo..

    • Re: Těžký život fanouška

      DrFe1     před 15 lety 26.11.2009 22:27 |  
      0 0

      No, jak se to vezme. Já se například jako fanoušek stále snažím odvolat trenéra Jarolíma a není mi to nic platný :-) Každopádně zas tak pohodově to nevnímám i když je fakt, že nést odpovědnost je těžší.

      • Re: Těžký život fanouška

        fanfaron     před 15 lety 26.11.2009 23:11 |  
        0 0

        kristova noho, doktore, ty si vul jak andel... vem si amplion, stoupni si na Kuban a odvolej Jarolima a uz sem nepis to samy porad dokola.

        • Re: Těžký život fanouška

          DrFe1     před 15 lety 26.11.2009 23:23 |  
          0 0

          omývej si přirození vlažnó vodó, ty anděli

          • Re: Těžký život fanouška

            Ravik     před 15 lety 27.11.2009 00:03 |  
            0 0

            Asi se snažíš málo. Zkoušel jsi mu už napsat? Kamarád učí jeho nemanželskou dceru, tak můžu kdyžtak předat :-)

            • Re: Těžký život fanouška

              jane (admin)     před 15 lety 27.11.2009 06:59 |  
              0 0

              ty jo, dcera uz je tak velka jo? :)

              • Re: Těžký život fanouška

                Ravik     před 15 lety 27.11.2009 10:19 |  
                0 0

                možná toho má víc Karlík :-) Téhle je kolem 12 - 13 let, chodi do 6 myslim...

      • Re: Těžký život fanouška

        martyni (přítel SN)     před 15 lety 27.11.2009 11:22 |  
        0 0

        No prave, o tom to je, odvolat ho nemuzes. To Rosen s Dolezalem to maji tezky!

    • Re: Těžký život fanouška

      DrFe1     před 15 lety 27.11.2009 10:23 |  
      0 0

      Roztomilé. A porazili jsme je nebo ne ?

  2. Re: Těžký život fanouška

    Huzgi (přítel SN)     před 15 lety 27.11.2009 02:47 |  
    0 0

    I když se stále považuji za mladšího, tak už jsem na Slávii slyšel lecos. Skandování: "Máčala ven, Jareš ven, Pospíchal ven, Jarabinský ven, Petržela ven, Dejmal ven, Beránek ven, Cipro ven, Tobiáš ven, Csaplár ven, Pešice ven atd. Ale taky třeba Kuka ven, Šmicer ven, inu stará tribuna na starém Edenu by mohla vyprávět. Quelhar není jediný statistik, i já u profesora Dupače na MFF mimojiné statistiku dělal, a to kvantum lidí, urážejících trenéra a nakonec každého (bez ohledu na zásluhy) není náhoda. Je to ten spodní proud, fanoušek klubu musí být při nezdaru na někoho nasrán a nejvíc to pokaždé odnese trenér. Co naplat, že statisticky to nikdy nic dobrého nepřinese. Kolik trenérů Slavia od 30. let odvolala, než přišel jeden, který dvakrát po sobě získal titul, ale mnozí už i tohoto mají dosti a pryč s ním. A jedno je, že nikde nevykukuje jiný trenér, s příslibem možných budoucích úspěchů. Hlavně že plebs získá hlavu a bude dobře. Sorry, to je jen tak na okraj. Jen občas v televizi (v zahraničních ligách) vidím situaci, kdy tým dostane gól a pak třeba i druhý a v té chvíli se zvednou fandové a začnou ho hnát k útoku a společnými silami to dotáhnou k vítězství. O tom se nám na Slávii může jen zdát. Ať jsem za roky fandění seděl či stál kdekoli, tak se fandilo jen do té chvíle, dokud se neprohrávalo, a stejné je to i v této, pro Slavii ještě docela příjemné, diskusi. Každá prohra vyvalí spodní proudy a diskuse je najednou plná kritiků, kteří to jako myslí dobře, ale kydají hnůj na svůj klub, jak jen to jde..

    Ale pánové, já ve středu viděl budoucnost Slavie a zřejmě i českého fotbalu. Jmenovala se Ondřej Vaněk a je to hráč přesně podle mého gusta.

    • Re: Těžký život fanouška

      Sokrates55 (přítel SN)     před 15 lety 27.11.2009 08:03 |  
      0 0

      Pěkné pozdravení všem.
      Sice se považuji už za staršího, ale souhlasím s Vámi pane Huzgi.
      Těch nadávek a urážek ze staré tribuny, těch bylo tolik, že jsem tam někdy na konci šedesátých let už přestal chodit. Jsem zvědav, kolik lidí přijde na Brno. Na Karvinou to bylo pomalu jak do mariáše. To je podpora mužstvu, když se nedaří???
      Ondra Vaněk ukázal, jak má hrát hráč, který chce a má chuť do fotbalu. Neschovával se, chtěl míč a na jeho věk to bylo moc dobré. Už aby se uzdravil M.Cerný, to je podobný typ. Trubilla se mi také líbil víc než Hubáček a na Brno bych ho zkusil taky.
      Moc se mi líbil i přístup Rudy Skácela, jak s tím Ondrou komunikoval, radil mu. Díky mu za to.
      Další otázky nechávám povolanějším.
      Po dlouhém přemýšlení jsem dospěl k tomu, že máme poslední tři zápasy, kde už žádnou díru do světa udělat nemůžeme. Ať si sednou všichni, kteří do toho mají opravdu co mluvit a všechno si to vyříkají a proberou. Mají na to plné právo. Jako fanda klubu mám právo na to, abych se to dozvěděl a věřil, že další pokračování bylo domluveno tak, že Slávia půjde zase nahoru. Víte, poslední dobou už jsem slyšel na náš klub tolik všelijakých zaručených zpráv i pomluv nejhoršího zrna, že si říkám, kde se v lidech bere tolik zlosti a nenávisti, nepřejícnosti a škodolibosti. A úmyslně vypouštím slovo dnes, protože tohle se opakuje v různých etapách pořád, co svět světem stojí. Sokrates55

      • Re: Těžký život fanouška

        lassiter     před 15 lety 27.11.2009 08:51 |  
        0 0

        Tak já si nemyslím, že návštěva na Karvinou byla špatná. 2800 lidí v poháru na tým z druhý ligy v naprosto 'ideální' čas. Loni na Slovácko v semifinále bylo míň. Na Brno bude 10+, já se nebojím.

        • Re: Těžký život fanouška

          Wommi     před 15 lety 27.11.2009 11:16 |  
          0 0

          ..souhlasim ohledne navstevy na karvinou,..bohuzel musim rict ze ten cas pro mne jako pro zamestnaneho prazaka, je proste desivej, prisernej a s prominutim na hovno!!!..stihl jsem to od 30 minuty a to jsem utek....neni duvod zacinat v osm..ale pokud by byl zacatek aspon treba v 18.30 myslim ze by to hodne lidi ocenilo!

      • Re: Těžký život fanouška

        Eskaes     před 15 lety 27.11.2009 10:21 |  
        0 0

        moc rád vás čtu a souhlasím. Za sebe chci říct, že ty danosti fotbalového fanouška už nevidím tak černobíle. Zápas s Olomoucí byl totiž podle mě přesně z kategorie, kdy se tým snaží, ale nakonec stejně prohraje "se vztyčenou hlavou".

        Spokojený jsem s tím vůbec nebyl, ale proklínal jsem fotbalového boha a olomouckého sněhuláka v brance, který měl víc štěstí než rozumu :-). Myslím, že tenhle zápas naplno nastartoval naší krizi a tak to prostě chodí. I dnešní vrcholový sport je stále o štěstí a smůle a výhodu má dle mě ten, kdo se dokáže vyrovnat s obojím, stejně jako v životě. Ano i se štěstím je třeba se vyrovnat.

        Poslední dvě sezóny pro mě byly tak skvělé i proto, že jsem v těch X předchozích neúspěšných stále věřil, že jsme na cestě vzhůru. "První titul" v Edenu tak byla nádherná satisfakce za strahovská léta.

        A nokonec, vždyť je to jen fotbal, ne? ;-)

    • Re: Těžký život fanouška

      DrFe1     před 15 lety 27.11.2009 10:40 |  
      0 0

      Tohle zobecňování vede k demagogickým a nesmyslným závěrům. Každý trenérský případ je jiný a soudně uvažující člověk nemůže zastávat názor jakože kdo chce odvolat trenéra je vždycky špatný, kdo chce setrvání trenéra je vždycky dobrý. Velká demagogie je taky tvrzení, že výměny trenérů statisticky nic dobrého nepřinesly, protože jsme 50. let nezískali titul. To snad nemůžeš myslet vážně ? ! Opravdu si myslíš, že tohle je příčinou toho, že jsme za komunismu neměli úspěšnější tým ?

      Taktéž nesouhlasím s tím, že by měl někdo trénovat nebo hrát za zásluhy. Za zásluhy si zaslouží permanentku do VIP prostor, zaslouží si naší vděčnost za to co dokázal, ale je nesmysl někomu za zásluhy vystavovat "bianco šek" na pobyt na lavičce nebo na hřišti.

      Co se týče fandění tak to se podle mě taky velmi zlepšilo. Na naše poměry naši fandové fandí často až neskutečně dobře a vytrvale, i když se týmu dlouhodobě nedaří. Já naopak vidím velmi pozitivní změny k lepšímu. Prostě s tvojí neadekvátní kritikou fanoušků nesouhlasím stejně jako nesouhlasáím s tím, že jakoukoliv jkritiku označuješ za kydání hnoje.

    • Re: Těžký život fanouška

      Gino     před 15 lety 27.11.2009 10:47 |  
      0 0

      Huzgi - udelal jsi mi obrovskou radost tim, ze jsi perfektne shrnul to, co i ja povazuju za fakt. Dekuju a podepisuji v plne mire.

    • Re: Těžký život fanouška

      martyni (přítel SN)     před 15 lety 27.11.2009 11:12 |  
      0 0

      Ja tomuhle vubec nerozumim. Nevim presne, do ceho se strefujes, jedna vec je, ze jsou lidi, kteri si na fotbale vybiji vztek a negativni emoce a kdyz se nedari, tak nadavaji a piskaji na kdekoho. Ano, stara drevenka v edenu toho byla plna a obcas to bylo dost hnusny. Pak souhlasim. Pokud ti vadi kriticka diskuse, pak nechapu. Je preci uplne normalni bavit se o fotbale a uvazovat o tom, ktery hrac hraje dobre, ktery spatne, zda pod trenerem hrajem dobry fotbal nebo by bylo lepsi trenera vymenit. Pokud si porad myslis, ze je to kydani hnoje na klub, co k tomu rict.. kritika je soucasti kazde svobodne spolecnosti a jsem moc rad, ze uz jsou pryc doby, kdy kritika musela byt tzv. "konstruktivni". Podle tve demagogicke argumentace bys byl zrejme nejradeji, aby nebyl zadny trener vyhozen, tj. pravdepodobne by dnes trenoval ten Macala a tvuj oblibeny Jarolim by se nedostal k tomu, aby se slavii vyhral 2 tituly. Treba bychom jich meli vic, treba min, kdo vi. Nebo bys treba taky chtel, aby ve slavii po roce neskoncil tvuj neoblibeny Hrebik.. podle tve teorie rozhodne nebylo spravne prat si jeho odchod a nadavat na to, jaky se pod nim hral fotbal..

      • Re: Těžký život fanouška

        lassiter     před 15 lety 27.11.2009 11:35 |  
        0 0

        Kritika ano, ale jen když je konstruktivní :-) Co se trenérů týče, těžko na to aplikovat statistiku, o který píše Huzgi, vždycky je to hodně individuální. Co se fanoušků týče, Huzgi píše, že v zahraniční ligách vidí "situaci, kdy tým dostane gól a pak třeba i druhý a v té chvíli se zvednou fandové a začnou ho hnát k útoku a společnými silami to dotáhnou k vítězství."

        Sleduju hodně fotbal, ale situaci, kdy po druhém inkasovaném gólu se celý stadion zvedne jako jeden muž a dovede tým k vítězství jsem neviděl snad nikdy. Vždycky tam musel přijít nějakej impuls ze hřiště, vydařená akce, snaha hráčů vyrovnat, spornej výrok rozhodčího, kterej ty lidi nakopne. A nezažili jsme tohle na Slavii za poslední rok celkem často? Loni Teplice, Žižkov, Sparta, Boleslav, letos znova Sparta nebo Olomouc. Se slávistickejma fanouškama to neni tak zlý...

        • Re: Těžký život fanouška

          martyni (přítel SN)     před 15 lety 27.11.2009 11:43 |  
          0 0

          To si taky myslim.. podle me to nikdy nebylo lepsi! Tedy, co ja pamatuju.. rozhodne ne na stary drevence v edenu a na strahove taky ne. Muze se prohrat, ale kdyz je na hristi videt nasazeni a nejaka vydarena akce, fanousci se logicky probudi.. viz sparta, olomouc, jak rikas...

        • Re: Těžký život fanouška

          quelhar (admin)     před 15 lety 27.11.2009 11:44 |  
          0 0

          Clovek asi musi rozlisit kotel a "fanousky" na hlavni a protilehle tribune. V kotli se fandi porad bezvadne a je to kotel, ktery je slyset nejvic. A pak jsou oni "fanousci" na ostatnich tribunach, ktere clovek slysi jen, pokud sedi pobliz nich, ale kteri cloveku dokazi otravit zapas neustalou kritikou jejich neoblibenych hracu, pripadne trenera.
          Kotel nema smysl kritizovat, tam se fandi porad vyborne, na poslednim zapase s Karvinou byla dobra atmosfera i v malem poctu (souboj leve a prave pulky kotle bylo to nejzabavnejsi, co jsem v Edenu od fanousku videl :o)). Je videt, ze se snazi zapojit do fandeni i ostatni tribuny, ale dokud hraci na hristi nepovedou alespon o tri goly, tak na vyzvu "slavisti vstavejte a vsichni zpivejte" nevstane vic nez nejakych 10% nadsencu na dlouhych tribunach. Nejvic, co clovek muze ocekavat, je odpovidani "cervenobila - sila", "jmeno - prijmeni" hrace, ktery dal gol a "co to zpivate?". Jakmile se ma clovek zvednout ze sedacky nebo nedejboze dokonce skakat, tak to uz u drtive vetsiny lidi neprojde, pokud se na hristi neodehrava fotbalovy koncert v podani domacich, coz se na podzim bohuzel jeste nestalo.

          • Re: Těžký život fanouška

            lassiter     před 15 lety 27.11.2009 12:53 |  
            0 0

            Tak takovýhle "fanoušci" jsou všude, nadávají od první minuty na všechno a když padne gól, tak se tváří ve stylu - dyť vám to řikam od začátku vy blbci jak to máte hrát... Na dlouhejch tribunách holt hraje roli věkovej průměr, kterej je tam vyšší a lidi okolo padesátky už prostě nejsou na to skákání tak náchylný (čest výjimkám), potom sponzorský vstupenky, kde lidi, když přijdou, tak spíš ze zvědavosti, atd. Ta kritická masa, která strhne všechny, se tam potom nezvedne. Zajímavý je, že víc než sešívaní, sešívaní zabírá kdo neskáče fandí spartě... Zřejmě to souvisí s tim věkovym průměrem, ve starších lidech je ta nenávist asi víc zakořeněná :-)

            Na druhou stranu, když je potřeba, tak východ většinou zabere a k fandění se strhne, viz ty zápasy o kterých jsem psal nahoře. A občas dokáže i sám začít, zvlášť když cejtí, že je třeba k vyrovnání něco údernějšího a jednodušího a kotel zrovna zpívá 'naše slavie, vždycky tu bude...' :-)

      • Re: Těžký život fanouška

        dejva     před 15 lety 27.11.2009 12:01 |  
        0 0

        Martiny musím se přiznat, že vaše příspěvky příliš nečtu. Tentokrát jsem udělal výjimku a utvrdil se v tom, že jste opět nepochopil to co chtěl autor ( huzgi) ve svém článku říci.

        K tomu zápasu z útržku novin z roku 1931 nademnou. S W.A.C. (nynější Austria) jsme toho roku sehráli jediné utkání a to přátelské, které skončilo remízou 3:3(snad se nepletu)
        O tom, že Slavia nesmířila s podřadností naší kopané ve střední Evropě svědčí fakt, že o nás o dva roky později psal tehdejší rakouský tisk jako o jednom z nejsilnějších mužstvech Evropy vůbec .S hráči jako Čambal či vynikající Plánička.

        zdraví dejva

        • Re: Těžký život fanouška

          martyni (přítel SN)     před 15 lety 27.11.2009 12:06 |  
          0 0

          Vzdyt to taky sam priznavam, ze jsem to nepochopil, tedy v tomto skutecne nejsme ve sporu! :-)

        • Re: Těžký život fanouška

          DrFe1     před 15 lety 27.11.2009 13:23 |  
          0 0

          To já tedy neselektuji koho číst a koho ne. Martyniho příspěvek jsem si přečetl a souhlasím s ním. Mimochodem můžete nám ten smysl tedy objasnit vy, když se k tomu autor nemá ?

          • Re: Těžký život fanouška

            dejva     před 15 lety 27.11.2009 15:21 |  
            0 0

            chran pan buh (ci kdo) abych si tady vybiral prispevky, ktere budu a nebudu cist. ale za ty spousty let co na tyto stranky chodim, uz vim, co od koho ocekavat. martyni jede v linii zdejsiho vrchniho demagoga tantalose. ( prosim bez urazky) ja se snazim ale veci videt z ruznych uhlu pohledu, statisticky overovat a opirat se o fakta. proto mam na mnoho veci jiny nazor.

            Abych popsal proc si myslim, ze si martiny spatne vylozil huzgiho prispevek. Myslim, ze to zacina vetou: "Tak ze podle tve demagogie..." az do konce clanku. No myslim, ze se k tomu huzgi asi vyjadrovat nebude. To by bylo jako hazet na stenu hrach.

            • Re: Těžký život fanouška

              martyni (přítel SN)     před 15 lety 27.11.2009 15:46 |  
              0 0

              To asi ano. Tak Huzgi tu nekolikrat psal o tom, ze pod Hrebikem udajne hrala slavie nejhorsi fotbal, na ktery se nedalo divat a ze kvuli tomu chtel prestat chodit na slavii. Soudim tedy, ze pokud je tak kriticky (!), tak si v te dobe pravdepodobne vymenu trenera pral. Tim chci rict, ze vyslovit nazor, ze by bylo lepsi vymenit trenera, neni nic opovrzenihodneho a ze sam Huzgi nepochybne nejednou byl pro to, aby se tak stalo. Hazet vsechny kriticke hlasy do jednoho pytle je pokrytecke. Huzgi kaze vodu, ale pije neco lepsiho. Ale pripoustim, ze o vecech uvazujeme natolik odlisne, ze se dost mijime..

        • pro dejva

          mart     před 15 lety 27.11.2009 14:37 |  
          0 0

          Koukam, zes zaradil W.A.C. pod Austrii. Nejsem si trak docela jist, ale myslim, ze to neni uplne spravne. Kdysi sem se na videnske kluby trosku koukal. Je to naprosta silenost. Zajimalo me to pochopitelne kvuli Pepimu…. , ale videnske kluby (posledniho stoleti) ocima prazskeho fanouska, tot temer dokonaly madarsky gulas.
          V obdobi okolo prvni svetove valky , podobne jako v Praze byval vlastne skoro v kazde ctvrti hlavniho mesta nejaky klub (a v klubu pochopitelne fotbal:), a vetsina z nich se alespon obcas objevila v nejvysi soutezi, nebo aspon v poharu. Takze krome Rapidu a Austrie jsou sidlem ve Vidni jeste Admira, Wiener SC, Wiener AC (nebo W.A.C ), ale taky Wacker Wien, nebo Viena Wien, Wiener AFC, nebo dobre znamy First Wiena, nebo uplne neznamy (pro me) Florisdorfer AC nebo treba 1.Simmeringer SC. Je to dost zamotany, a nektery klub v soucasnosti uz ani neexistuji nebo maji prakticky amatersky/semiprofesionalni status. (Treba W.A.C. se “sloucilo” s Austrii (de facto bylo pohlceno), ale treba i Slavna Admira de facto uz neexistuje, kdyz se napred spojila s Wacker Wien, a potom bylo toto spolceni pohlceno jinym predmestsky klubem (Mödling).
          Jak rikam, pro prazaka, videnske kluby je skoro stejne tezky jako pro videnaka prazske :).mart

          • Re: pro dejva

            mart     před 15 lety 27.11.2009 14:41 |  
            0 0

            ... a snad by se sluselo i doplnit, ze alespon nemaj 3 Bohemky :)

            • videnske kluby

              dejva     před 15 lety 27.11.2009 15:00 |  
              0 0

              zdravim Marte. cerpal jsem ze stranek naseho sk, rakouske austrie a wikipedie. na wiki je napsano, ze se WAC v roce 1960 spojil s austrii. ve slavisticke klubove statistice se pise, ze jsme v roce 31 hrali s nekolika kluby z vidne WAC ovsem mezi nimi nebyl proto jsem usuzoval, ze se jednalo o austrii. ovsem jak pises tech mansaftu tam tehdy bylo mraky a cert aby se v tom vyznal.

      • Re: Těžký život fanouška

        bongor     před 15 lety 27.11.2009 21:59 |  
        0 0

        Kritická diskuse je jedna věc a soustavné opakování toho samého je věc druhá,to je spíš demagogie a ta diskusi nepřipouští.Já souhlasím s Huzgim a Sokratem,jejich přístup se mi zamlouvá víc než třeba doktorův,ale jsem rád,když vidím že ten doktor umí i přispět do diskuse
        a ne jen do nekonečna opakovat jednu větu.Na dřevěnku jsem nikdy nechodil,ale věčné memrání jejího osazenstva se donášelo až ke mně
        na druhou stranu.Nelíbilo se jim snad vůbec nic.Samozřejmě,že postavení Slavie za bolševika nebylo způsobeno častými změnami trenérů,ale přístupem bolševika k našemu klubu,který byl rudým trámem v obou očích a není novinkou,že záměr byl Slavii zlikvidovat.
        Čekali jsme dlouhá desetiletí,až se z toho bahna vyhrabeme,Dočkali jsme se v roce 96,jenže potom přišla postbolševická éra kaprfotbalu a byli jsme zase až za božskými.Teprve poslední roky to změnily.
        Děkuju za skoro nečekanou skutečnost,že pánové Rosen,Doležal a v neposlední řadě Karel Jarolím dokázali dostat pochopitelně spolu s našimi fotbalisty a v neposlední řadě našimi fandy,zvláště s obdivuhodným kotlem ,naši Slavii opět tam,kam celou svou historií
        patří.Teď když se to podařilo,tak i přes přechodný pokles,který se nevyhne nikomu na světě nebudu hysterčit a vyhazovat kde koho.
        Myslím,že nejsem fanatický zastánce KJ,vidím jeho chyby,i když jak říká Pepíno,vím zrovna takový kulový jako všichni,jen se domýšlím.
        Že má nějakou milenku,jestli je to pravda,tak to je čistě jeho osobní věc.Dál to nechci rozebírat,je to na dlouho.Jen dodám,že právě teď potřebuje Slavie podpořit a že se ukáže,jestli jsme opravdu o tolik lepší než ostatní fandové,jak často říkáme.

  3. O spros'tárně a demagogii

    tantalos     před 15 lety 27.11.2009 14:37 |  
    0 0

    Tak nám huzgi hezky vysvětlil, že je vzdělanec a a že pro něho ten, kdo žádá odstoupení trenéra je "plebs", spodní proud a bůhvíco ještě.
    Vysvětlí nám, že to KJ vyhrál titul. Ne snad ty ošklivci Brabec, Šmicer, Kalivoda, Dřížďal aj. co to Slavii jen kazili, a proto je KJ ze Slavie vyhnal.
    Podle huzgiho se o titul nezasloužil Vaniak, který je teď vyháněn. Nezasloužili se o něj pánové Říčka a ti špatně placení mládežničtí trenéři, kteří dali Slavii Švece, Suchého, Necida. nezasloužil se o titul Rosen, který jen koupil Slavii Tavarese a Belaida. Nezasloužil se o to ani leška, který sehnal peníze na Vlčka a spol.
    Za všechno mohl geniální trenér...
    No, a potom, že vzdělání ochrání před blbostí....
    Ostatně si přečtěte: co píše Quelhar. Jsou slavisti dobří, to jsou ti v kotli. a ty hnusné svině, co sedí jinde a nevyskočí, když jim dá Strašák pokyn. Protože na fotbal chodíme skákat, hop hop hop.
    Ano, pánové huzgi a quelhar vylézají z žumpy a začnou nás ujišťovat, že Slavia zase válí, protože porazila Karvinou.
    Že Slavia už devět let nebyla tak dole, o tom mlčí.
    Alespoň že nám jejich miláček, geniální rozehrávač MJ předvedl, jaká jsou ti Jarolímovi rodina.

    • Re: O spros'tárně a demagogii

      Kabi     před 15 lety 27.11.2009 15:00 |  
      0 0

      Tedy takhle trefný titulek jsem ještě neviděl, Váš příspěvek je jen demagogie a sprosťárna, gratuluji :)

  4. Re: Těžký život fanouška

    brekekeSKS     před 15 lety 27.11.2009 15:55 |  
    0 0

    Nedá mi to, ale musim si tu rýpnout. Mnohými fotbalovými "odborníky", s kterými se za poslední přibližně sezónu a půl roztrhl pytel, často kritizovaný David Hubáček je dlouhodobě nejspolehlivějším obráncem v slávistickém kádru. Ikdyž je to hráč bez výraznějšího potenciálu co se budoucnosti týče a jeho slabiny ve hře dopředu jsou neoddiskutovatelné, je to z hlediska profesionálního přístupu ke svým povinnostem, nasazení a především defenzivní činnosti stále jasná jednička a prvotřídní fotbalista.

    • Re: Těžký život fanouška

      bongor     před 15 lety 27.11.2009 22:32 |  
      0 0

      Ano souhlasím.Hub je poctivec,má málo výkyvů,nehraje si na megastar,brání dobře na kraji i uprostřed naproti tomu má špatné přihrávky,málo útočí,je to typ spíše klasický.Jeho nakopávané míče,kterých dává hodně mě štvou.Resume:Hub do Slavie patří,občas bych ho stavěl i do základu.Poradil bych mu,když už chce nakopávat,tak ne do středu útoku,kde už číhají dlouzí obránci na naše pidiútočníky,ale do křídelních prostorů.

      • Re: Těžký život fanouška

        DrFe1     před 15 lety 28.11.2009 00:35 |  
        0 0

        S tímto souhlasím. Jeho hlavní přednost je kromě poctivé obranářské práce taky univerzálnost, kdy je schopen zaskočit i na stoperu. Taky jeho forma (alespoň co se týče bránění) je relativně stálá. Podle mě je takový hráč potřeba a když se nevejde do základu, tak jako pojistka na lavičce.

        • Re: Těžký život fanouška

          Huzgi (přítel SN)     před 15 lety 28.11.2009 00:37 |  
          0 0

          Navíc je to fotbalista, který se snad jako jediný za dlouhá léta ve Slávii nezranil a nikdy dlouho nechyběl. Jdu to hned zaklepat....

          • Re: Těžký život fanouška

            quelhar (admin)     před 15 lety 28.11.2009 10:53 |  
            0 0

            Obcas mel narazenou patu a par tydnu chybel... Ale dlouhodobe nikdy, to je pravda.

  5. Re: Těžký život fanouška

    Kmotr (přítel SN)     před 15 lety 27.11.2009 17:03 |  
    0 0

    Co se to tu v poslední době děje? Fanoušci se se mezi sebou označují za žumpy, nejčastější slovo je demagogie a tak bych mohl pokračovat. Už mě to teda fakt přestává bavit. Vás?

    Na závěr lze říct, že se to tu rozdělilo na dvě skupiny, které už své argument opakují stále dokola. Problém je, že obě mají částečně pravdu a není nikdo kdo by je rozsoudil. Jedině Rosen s Doležalem - buď nezvratným krokem - odvoláním KJ - ale co když to nic nevyřeší, budem zase několik let hledat trenéra, který by byl alespoň stejně úspěšný jako KJ, tím se dá ztratit i několik let, což je velké riziko. Nebo tím, že KJ ještě podrží - když se to nezlepší, v létě se zapojíme do cyklu hledání trenéra - s zanedbatelnou ztrátou poloviny již "špatné" sezóny.
    Dle mého názoru z toho vyplývá, že méně rizikové je podržet KJ do konce sezóny.

    A teď to nejdůležitější: Vycházím z toho, že o reálných příčinnách naší krize toho vím stejně jako většina z nás zde - tedy to co lze odpozorvat z médií, herního projevu atd - tedy "téměř" nic ;-)

    Tak už toho klucí nechte, nedá se to už téměř číst..
    Naviděnou v neděli, v Edenu!

    • Re: Těžký život fanouška

      Hubas     před 15 lety 27.11.2009 19:12 |  
      0 0

      Hoši trenéra v létě hledat bebudeme.Už jsme ho našli.A můžeme jen doufat jak to dopadne,jestli se mu povede najít společnou řeč a pohodu s hráči a nedopadne to jako ve Spartě kdy ho hráči svými schválně podávanými výkony odstřelili.
      Ano od zimy bude trenérém pán čtverců mist Hřebík.

      • Re: Těžký život fanouška

        DrFe1     před 15 lety 28.11.2009 00:36 |  
        0 0

        A víte to jistě pane Hubáček ? :-)

  6. Re: Těžký život fanouška

    Huzgi (přítel SN)     před 15 lety 27.11.2009 21:59 |  
    0 0

    1. Máme nejlepší fanoušky od doby, kdy na Slávii chodím. Kotel báječný a i tribuny výrazně lepší než v minulosti. Východní už měla slibné náznaky na Strahově a v Edenu bývá skvělá. To neznamená, že duch staré dřevěnky je v nenávratnu. Stačí neúspěšné období, lidi nadávají čím dál víc a přestávají chodit. Ano je to logické, nic jiného se nedá čekat. Přesto si pravidelně neodpouštím apelovat na fandění i v době kdy se nedaří. Osobně nejdu na fotbal jen kvůli vítězství, každá návštěva Edenu je pro mne svátek. Klukům věřím, že vydali ze sebe co to šlo. Sám také vím, kolik úsilí mne moje práce kolikrát stojí a výsledek se nakonec nedostaví, To se stává. Mně osobně výsledky Slavie do života nezasahují, někdy se vyhrává, jindy prohrává, úspěšnost mého života stojí na jiných pilířích.

    2. Nikomu neberu právo na kritiku trenéra i volání po jeho odvolání. Jen konstatuji, že je to přesně ta nejčastější reakce a podle mne nejméně přínosná pro klub. Rozumím, že si mnozí potřebují vyventilovat svou negativní energii. Přesto jsem si jist, že statisticky jsou výrazně celosvětově úspěšnější kluby, které v obdobích krizí trenéry podrží, než ty, které je střídají jak ponožky. Nový trenér vykáže často jednorázový "haló efekt", dlouhodobé výsledky však závisí na jiných faktorech než neokoukanosti a částečné změně tréninkových metod. Já sám jsem se nikdy do hry na odvolání nepouštěl, nikdy jsem nic podobného nehlásal, a to ani proti Hřebíkovi. U něho jsem si byl téměř jist, že do tradice technického a pohledného fotbalu Slavie nepatří, je to spíš "sparťanský typ" trenéra. Přesto jsem si i pod jeho vládou přál úspěch Slavie. Nemám výrazně bližší informace o vnitřním chodu klubu a nemám v sobě tolik troufalosti, abych reptal do věcí, kterým se svým odstupem fanouška nerozumím. Tím nikomu jeho právo ma jeho kritiku neberu. Jen si myslím, že je to ventil vnitřních pudů, nic více, nic méně.

    3. Jestli trenéra odvoláme, potom přijde jiný. Jestli ten jiný bude vyhrávat, stejně tak bude časem prohrávat. Budeme ho zase hned odvolávat? Nejsem přítelem těchto kolotočů a týmy, které je provozují, nebývají z dlouhodobého hlediska úspěšné.

    4. Z psychologického pohledu je zajímavé, že všichni reagují jen na názor směrem k trenérovi, odvolat ano nebo ne. Že jsem ve svém příspěvku nazval Ondru Vaňka "Budoucností Slavie" nikoho nezaujalo, zvláště ne ty, kterým je Slavie tak drahá, že se na ni ve středu vykašlali.

    5. K některým přispěvatelům, kteří nešetří ostré formulace, bych měl snad tolik, že jsem se smířil i s tím, že Slávii fandí Paroubek s Grossem, snesu i jiné týpky... :-)

    • Re: Těžký život fanouška

      mirecek1111     před 15 lety 27.11.2009 22:28 |  
      0 0

      ty tady významně filosofuješ o panu trenérovi a jeho pozici, o tom jak by sis nikdy nedovolil hlásat o jeho odvolání, nebo o tom, jak tví kolegové fanoušci na Slavii kašlou, když je zlá doba, či dokonce jen kritizují a potom to zakončíš takovovou kravinou, jako že ses už smířil s tím, že pan Paroubek nebo Gross fandí Slavii též.
      Pane bože..
      Vidíš, já se narozdíl od tebe asi nikdy nesmířím s tím, že volové nefandí jen Spartě ale najdou se i u nás. Nic ve zlém..

      • Re: Těžký život fanouška

        bongor     před 15 lety 27.11.2009 22:36 |  
        0 0

        No to máš pravdu Mirečku,ale Huzgiho bych tedy mezi voly neřadil.

        • Re: Těžký život fanouška

          mirecek1111     před 15 lety 27.11.2009 22:48 |  
          0 0

          Tak se na mě nezlob ale tohle fakt nesnáším. Borec tady rozumuje až se mu od klavesnice kouří a pak ze sebe udělá takového cynika. Oni snad nemají právo fandit Slavii? Pan Paroubek je snad něco míň, než tady ten náš počítačový filosof, který se cítí snad dotčený, že i on Slavii fandí. Lidi nadavají na politiky a povětšinou jsou to přitom ještě větší hovada než oni.
          To budeme za chvíli v Edenu mlátit cikány a posílat je na letnou nebo co.

          • Re: Těžký život fanouška

            bongor     před 15 lety 27.11.2009 23:20 |  
            0 0

            Na politiku kašli,to je to poslední,o čem bych se na našem webu bavil.

            • Re: Těžký život fanouška

              mirecek1111     před 15 lety 27.11.2009 23:34 |  
              0 0

              Jasně, hlavně jsem s tím začal co :-) Stejně jako tenkrát jak to tady pak majestátně promazával někdo z webmastrů :-)

          • Re: Těžký život fanouška

            dejva     před 15 lety 27.11.2009 23:32 |  
            0 0

            no tak zrovna tito dva pánové by se v normální společnosti( právním státě) mohli koukat na slavii pouze ze své cely. a do edenu by se v teplákách podívali jen za účelem odklízení sněhu při případné kalamitě...... ale to sem nepatří.

            • Re: Těžký život fanouška

              DrFe1     před 15 lety 28.11.2009 00:44 |  
              0 0

              Takže už se nebudeme hádat o Jarolímovi, ale přeřadíme na debatu jestli je větší blbec popř. zloděj Paroubek nebo Topolánek. Nemyslím si že by to bylo lepší, proto sem už politiku netahejte.

    • Re: Těžký život fanouška

      wooodie     před 15 lety 27.11.2009 23:09 |  
      0 0

      Huzgi, pocit nadřazenosti, ať už morální či duševní, kterým trpíš, je velkou známkou, že psychicky nebudeš v pořádku. Slavie neni tvoje máma ani dítě a ostatní mají právo na ní plivat, srát, může jim být jedno, můžou jí fandit jen když vyhrává... A nejsou ani víc než ty, ani nejsou míň. Si zralej n Bohnice. Už se srovnej sakra a přestaň zde kázat jako Mistr Jan.

      • Re: Těžký život fanouška

        bongor     před 15 lety 27.11.2009 23:25 |  
        0 0

        Já bych se pánové vrátil k našemu běžnýmu způsobu komunikace,tedy bez urážek kohokoliv.Co nás spojuje je Slavie,ta je věčná.A všechno ostatní je pomíjivý.Za chvíli bysme byli jako na ofiku,kde mi to chvílemi připadá jak na toaletný.

    • Re: Těžký život fanouška

      Eluin (přítel SN)     před 15 lety 28.11.2009 00:02 |  
      0 0

      Huzgi, s mnoha body souhlasím, ale tu politiku bych do toho vskutku netahal.

      • Re: Těžký život fanouška

        bongor     před 15 lety 28.11.2009 08:15 |  
        0 0

        Tak jsem si po ránu přečet něco z aktualit na Centrumu a idnes.
        Po nahlédnutí na ohlasy vlakového neštěstí v Rusku jsem se ujistil,že
        v porovnání s tím je naše diskuse oázou slušnosti a tolerance.
        Tak jsem se radši vrátil k fotbalu.Tak třeba obránce MU Vidič si stěžuje,že má malý plat a chtěl by přestoupit,aby si polepšil.Bere
        2 miliony týdně/Kč/.Tak uznejte ,za takovej bakšiš by se snad měl přetrhnout?Ale MU už má vyhlídnutého Hamšíka z Neapole za 725 Mega.Při tom si nedělají žádné starosti s dluhem okolo 20 miliard.
        Tak už alespoň vím,kde se inspiruje sralta.Na naši diskusi o Martinovi Vaniakovi navazuje zpráva,že Fergusson čeká,jak se vyjádří po jarní sezoně Van der Saar,ohledně pokračování v karieře.Je mu 39 let.
        Některými z nás vytipovaný kouč Zeman od roku 1999,kdy ho vyhodili z AS Řím nemůže zavadit o nějakou lepší práci.Co na něm vadí?V roce 98 se mu nelíbilo,že v italské lize jsou nadměrně užívány podpůrné prostředky.Je to zkrátka idealista.Sázkařská aféra pokračuje,zatím vyšetřovatelé přišli na 200 zmanipulovaných zápasů po celé Evropě.A to asi ještě nezapočítali výsledky v kaprlize,to by byl nárůst!V těch zemích,kde to už kontrolovali přišli i na násilné metody,třeba kluboví lékaři povinně dávali hráčům sedativa a když nechtěli poslechnout,tak to za ně obstarali kuchaři v hotelech,kde se hráči stravovali.
        Ani to nechci komentovat.

  7. Pánové proberte se

    Mikiii     před 15 lety 28.11.2009 08:38 |  
    0 0

    Dobré Sobotní ráno

    Po pročtení zdejší diskuze je mi smutno, začíná se to tu podobat ofik webu kde už diskuze nejde číst. Jeden druhého tu nazývá „blbcem“ a ani si neuvědomuje, že jsou v tu chvíli oba stejní.
    Kdo ze zdejších diskutérů ví byť i něco málo o vnitřním chodu klubu nebo jeho vztazích tak raději mlčí a tiše trpí. Hlavním problémem je, že R+D nejsou zas až takový manažeři jak se zdá nebo přesněji řečeno pro ně není Slavie na prvním místě žebříčku priorit. A jejich největší chybou zdaleka není odvolání-neodvolání trenéra nebo vyhazovy některých hráčů, ale že základní chod slavie jako takové (management, marketing, personalistika, PR, adt) je na úrovni Blšan (tím nechci Blšany urážet) jen chci poukázat, že jestli chtějí budovat evropský klub musí začít na všech částech a není to jen na trenérovi a hráčích, ale na celkovém chodu firmy jako takové.
    Krásný víkend a v Neděli v EDENU.

    • Re: Pánové proberte se

      Barlblog     před 15 lety 28.11.2009 11:34 |  
      0 0

      Zdravim.

      Myslim, že v našich podmínkách je to dost složité. Neustále se naráží na odpor vůči novotám. Každopádně je jasné, že pro podnikatele nemůže být Slavie na 1. místě. Oni musí taky vydělávat. :-)

      Na podobné téma jsme tady diskutovali. Řešili jsme ale jen sportovní stránku věci. Myslim, že to bylo ve článku s Karvinou? Pokud tě to bude zajímat tak to najdeš. Určitě všechno nefunguje ideálně, ale to nefunguje nikdy.

      Mě už ale začínají zajímat přestupové spekulace. Moc doufám, že se všichni poučili a pokud někoho budou chtít koupit, udělají to brzy, vzhledem k přípravě. Spekuluje se o zajímavých odchodech. Tak uvidíme. Zajimalo by mě, koho by uvitali a koho nechali jít zdejší diskutující. Samozřejmě v závislosti na možnostech klubu.

      • Re: Pánové proberte se

        bongor     před 15 lety 28.11.2009 11:59 |  
        0 0

        Ono někoho vyhodit je s našimi znalostmi ošidné.Kromě toho na to máme každý jiný názor,někdo by vyhodil toho,druhý jiného,třetí zase jiného.
        Všeobecně se dá říct,že na pár jménech se shodneme,alespoň na 60-70%.
        Koho koupit?Na našem trhu je toho moc málo,protože pro Slavii připadají v úvahu jen hráči,které už stejně má vyhlédnuté někdo bohatší.Na tom jsme se shodli:Nekupovat kvantitu,ale kvalitu.
        Já bych bral určitě Rudu,nazpátek Diviše,Váchu,protože to jsou alespoň slávisti a dál mě napadají jen ti,co jsem zařadil pod kolonku,
        že má o ně zájem někdo movitější:Mahmutovič,někdo z útočníků co hráli ve dvacítce a líbí se mi Drsek,takový typ nám schází.
        Pryč jde Sucháč,asi bohužel skončí Vaňous,určitě bych si nenechával Naumova a asi ani Voliše.S Belaidem by to chtělo promluvit,to je fotbalista,ale málokdy se mu chce makat .Byla by ho škoda,ale s jeho přístupem asi zase taková ne.

      • Re: Pánové proberte se

        quelhar (admin)     před 15 lety 28.11.2009 12:20 |  
        0 0

        Mno, taky by me zajimalo, jak to vidi ostatni. Muj nastrel by byl zhruba nasledujici:
        Golmani: Jedincka Romanovs. Uvidime, jestli se nam vrati Divis, pokud jsou s nim v Presove spokojeni, asi uplatni opci a proto s nim v tuto chvili pocitat nebudu. V takovem pripade bych nechal na miste dvojky stridave Vaniaka s Hanusem, ktery by se v becku stridal s Berkovcem, tedy situace, jaka byla i na podzim. Nevidim potrebu kupovat golmana, myslim si, ze Romanovs je pomerne kvalitni a vetsi problemy mame na jinych postech.
        Do zimni pripravy bych tedy cekal nastup trojice Romanovs, Vaniak, Hanus.

        Obranci: Pravy bek - Krajcik, v pripade potreby Celustka. Rad bych veril, ze se Matej dostane zase do formy. Mozna to po zimni priprave bude lepsi. A kdo vi, treba se v prubehu jara uzdravi Kaufman a bude moci do par zapasu zasahnout. A kdyz ne, tak do letni pripravy by snad mohl byt. V lonske zimni priprave na nej sly dobre reference, tak verim, ze se po zraneni vrati do solidni formy a klubu pomuze. Na tento post bych taky hrace nekupoval. Stoperi: Ma vysnena posila je Petr Pavlik z Jablonce, pripadne Pavel Drsek z tehoz klubu. Nevim, na kolik je prichod nektereho z nich realny. Pokud by vedeni dokazalo jednoho z nich privest, povazoval bych to za velky uspech. V takovem pripade bych tuto posilu videl rad v zakladni sestave a je celkem jedno, jestli by nastupovala s Celustkou, Vomackou nebo Hoskem, ktery by mohl dostat vic sanci. K tomu mame v pripade potreby univerzalniho Hubacka, ktereho bych v klubu nechal prave pro jeho univerzalnost. Levy bek - Hubacek, Trubila, v pripade potreby Celustka, Hlousek nebo Skacel. Myslim, ze by Trubila mohl dostat vic sanci v priprave a mohl by hrat v zakladu on. Po lize nebeha prilis kvalitnich levych beku a o dostupnem zahranici nema prehled asi nikdo z nas. Kazdopadne si myslim, ze bychom si tu mohli vystacit z vlastnich zdroju.
        Krome toho mame v becku Stareho schopneho nastoupit na levem beku a na stoperu a nadejneho Marese, coz je univerzalni hrac na levou stranu (levy bek, levy zaloznik, pripadne utocne kridlo po leve strane), ktery uz je taky v priprave s ackem.
        Do pripravy by tak mohli nastoupit obranci: Krajcik, Celustka, posila (Pavlik, Drsek), Vomacka, Hosek, Hubacek, Trubila, Mares (Stary).

        Zaloha: Pravy zaloznik - Grajciar tam hraje pomerne solidne, dokaze zahravat standardni situace pomerne nebezpecne, toho bych urcite nechal. Nepostradal bych Jandu, ale co si budeme nalhavat, jeho prestupni cena by v soucasnosti asi nebyla prilis vysoka. Z meho pohledu tak jdou proti sobe sportovni a ekonomicka stranka chodu klubu. Pro tuto chvili se spise priklonim k tomu, ze by Janda prestoupil nekam ven. Milana Cerneho bychom si urcite meli nechat, ale jeho zdravotni problemy jsou zname a obavam se, ze tak trochu chronicke. Kez bych se mylil. Nicmene i na par zapasu za jarni sezonu by byl jiste prinosem. Stred zalohy - Ragued a Trapp by meli zustat. Co se tyce ofenzivnejsich typu, tak bych vlastne nepostradal temer nikoho - prilis nepresvedcil ani Belaid, ani Vasiljevic, ani Volesak. Klidne bych se rozloucil i se dvema z nich. Z ekonomickeho hlediska by bylo asi nejrozumnejsi prodat Vasiljevice a Volesaka a nechat Belaida. Je samozrejme otazka, kdo by tak mel ve stredu zalohy hrat a jeji reseni opravdu trenerovi nezavidim. Mozny naznak jsme videli v zapase s Karvinou - Ondra Vanek si rekl velmi hlasite o misto v A tymu. Nahrady za odchazejici hrace bude dost tezke najit. Z ceske ligy mi prijde zajimavy Vachousek, ale povazuji to za neprilis realne. Asi bych zkusil zalovit v zahranici. A pak mame taky v becku Korese, univerzalniho hrace na vsechny ofenzivni posty v zaloze (zprava, zleva i zprostred). Levy zaloznik - pokusit se udrzet Rudu by mela byt priorita. Aspon na jaro, kdyz uz ne na delsi dobu. Pripadne tam muze hrat Hlousek nebo nektery z univerzalnejsich mladiku. Hrace vyhradne na tento post bych urcite nehledal. Jardu Cerneho nepocitam, ten bude mimo cele jaro.
        Do zimni pripravy by tak mohli nastoupit: Grajciar, Milan Cerny, Ragued, Trapp, Belaid, Vanek, posila (??), Skacel, Hlousek, Kores.

        Utok: Asi nejkritictejsi misto nasi sestavy. Definitivne bych se rozloucil s Toleskim a asi se to nebude moc lidem libit, ale i Senkerikem. Pokusil bych se udrzet Pekharta, pokud to bude mozne, dal sanci Tafatovi a doufal, ze se do nejake obstojne formy dostane Vlcek a Naumov. A poohledl se po nejake posile, klidne i dvou posilach, nenapada me vsak vubec nikdo. Uz k nam dlouho neprisel nikdo z becka Interu Milan, tak co zavolat tam, jestli tam neni nejaky solidni utocnik.
        Do zimni pripravy by tak mohli nastoupit: Pekhart, Naumov, Vlcek, Tafat a posila (x2).

        Dohromady mi to vychazi na 3 golmany, 8-9 obrancu, 10 zalozniku a 6 utocniku. Tedy 27 hracu, po priprave by se kadr mohl jeste o nekolik jedincu zuzit (poslat na hostovani, pripadne nejake mladiky nechat hrat zase v becku). O idealni jedenactce v zakladni sestave asi nema smysl spekulovat, to se uvidi az jak se bude darit hracum v priprave. Ovsem ma celkova vysnena koncepce zimni pripravy je snad zrejma - zadny pruvan v kadru, ale jen 3-4 prichody na uvedene posty a nekolik malo odchodu.

        • Re: Pánové proberte se

          dejva     před 15 lety 28.11.2009 13:03 |  
          0 0

          k tomu Pavlíkovi. já ho znám spíš jako tvořivého záložníka druholigového týmu. i když už je to vice jak 3 -4 roky ale stejně pochybuji že by měl na slavii a ještě k tomu na stopera. toho asi bude hrát Čelůstka. na jaře poháry hrát nebudeme tam nás noha netrápí.

          napadlo mě jedno jméno a to Kamil Čontofalský, který má smlouvu do konce tohoto roku. a samozřejmě ofenzivní záložník a super střelec potřebujeme udělat 40 bodů.

          • Re: Pánové proberte se

            mirecek1111     před 15 lety 28.11.2009 13:10 |  
            0 0

            Já si ještě pamatuju, jak kdysi dávno skomolili na nově jeho jméno a napsali v titulku Čonto Falský. A druhý den se mu chtěli asi oficiálně omluvit a tak ta Kukova manželka ve sportovních správách jakože řekla že se omlouvá za skomolení jména Čonto Falský a začala se strašně hyhňat. No prostě omluva jak má být :-)

        • Re: Pánové proberte se

          Barlblog     před 15 lety 28.11.2009 14:34 |  
          0 0

          Co se obrany týká. Nevím, jestli by nás vytrhl Drsek/Pavlík. V naší situaci je myslím kontraproduktivní schánět obránce nad 30 let. Když k tomu přidáme nutnost najít lídra a to právě do defenzívy, navíc typ co vyjde s KJ, vychází mi jedině Jan Rajnoch. Naprosto souhlasím, že by měl dostat šanci Starý, čeká na ni už dlouho a hraje velmi dobře a bez výkyvů.

          Skácel je bohužel mimo naše možnosti. Musel by jít s platem hodně dolů a to se mu ve 30 letech asi nechce. Myslím, že nás bude brát jako nouzovku. Naprosto souhlasím s Volešákem a Vasilijevičem. Jandu bych taky nedržel, ale myslím, že nabídka nepřijde. V jeho prospěch mluví potenciál, ale hlavně to, že už jsme viděli jeho lepší chvíle, dal bych mu ještě čas. Nesouhlasím s Ondrou Vaňkem. Má velký potenciál, na ligu už asi má, ale potřebuje pravidelně nastupovat a já osobně si myslím, že Koreš je lepší. Takže Ondra na hostování do Hlučína, nebo tam, kde bude hrát, 2. liga a výš. Koreš do A-týmu. Jediná posila, která v G-lize stojí za uvažování je podle mého Hořava. Hodně mě kdysi zaujal Opiela. Je to hodně dobrý hráč a nedostává tolik šancí. Dobře brání a dokáže myslet. Nevím, jaké má problémy v Bolce, ale je to kvalitní hráč. Tihle dva jsou podle mě kvalita, kterou bychom měli sledovat.

          V utoku se shodneme.Pokud někdo bude chtít šenkyho, nebránil bych mu. Toleskimu končí smlouva. Tafat je typ kterého potřebujeme, ale taky bych ho raději viděl na hostování. Peky je jasná volba. Takže: Pekhart, Vlček, Naumov a 1 posila.
          Rabušic, nějaký cizinec ( http://en.wikipedia.org/wiki/Pan_Pierre_Koulibaly)

          • Re: Pánové proberte se

            quelhar (admin)     před 15 lety 28.11.2009 15:10 |  
            0 0

            Souhlasim, ze Drsek ani Pavlik nemaji pred sebou zavratnou perspektivu. Ale uprimne receno, na post stopera, ktery navic bude mit schopnost tym servat a mit nejakou autoritu u spoluhracu i na hristi, bych ani nehledal nikoho, kdo maximalne do dvou let prestoupi pryc. Prave proto mi prijde jako idealni volba jeden z techto dvou hracu. Zadny z nich jeste nebude koncit karieru a ve Slavii by tak mohli byt dlouhodobe. Pritom jejich sportovni forma je nesporna a verim, ze by pro tym byli prinosem. Vedle takoveho hrace pak muzou hrat mladosi (Celustka, Hosek, Stary, atd.), kteri se treba budou menit, budou prichazet a odchazet, ale nejaky stabilni kamen bude zustavat. Proto bych prave preferoval jednoho z jabloneckych na ukor Rajnocha, ktery si urcite bude chtit zase brzo vyzkouset zahranici.

            Ja proste chci verit, ze kdyz uz se u nas Ruda objevil, tak ze u nas zustane aspon dalsi pulrok, nez se uzdravi Jarda Cerny. Ale asi bude dost tezke ho presvedcit. O Vankovi jsem si taky myslel, ze na ligu zatim nema, ale proti Karvine me presvedcil, ze se neboji a ma sebevedomi. Za becko jsem ho nikdy nevidel hrat tak dobre, jako proti Karvine a to me presvedcilo, ze s lepsimi spoluhraci roste i jeho vykon. Proto bych se nebal ho vzit do pripravy a dat mu sanci. Kdyz se neprosadi, muze odejit na hostovani po priprave. Kores je trochu jiny typ hrace a jeho prednosti vidim spis pri hre ze strany, nicmene je dost univerzalni a v zaloze muze hrat kdekoli. Co se tyce hracu v lize, nezaujal me nikdo natolik, abych si vylozene pral jeho prichod. Par zajimavych hracu v lize je, to nepopiram, ale nikdo, po kom bych si vylozene pral, aby Slavia sla (tak jako pred pul rokem Hlousek).

            Utocniky podle me potrebujeme vice nez ctyri, i kdyz pri moznostech Hlouska a Milana Cerneho jako "falesnych" utocniku by mozna ctyri stacili. Myslim, ze Rabusic nebo Vosahlik (jeste pred pul rokem bych neveril, ze o nem budu vubec uvazovat) jsou asi setreni na prestup ven a ne v ramci ligy. Pokud bychom Tafata pustili na hostovani, tak podobny typ je podle me Skoda z Bohemians 1905, takze ten by mohl naopak na hostovani prijit.

            • Re: Pánové proberte se

              bongor     před 15 lety 28.11.2009 15:50 |  
              0 0

              Bohužel česká kopaná je finančně na tom hodně špatně.Už i třeba
              lepší rumunská mužstva/mimo sralty/ jsou finančně líp zabezpečená.
              Proto to do blízké budoucnosti vidím na 1/vypiplání hráče -max do 21 let věku 2/jeho prodej do zahraničí -max do 21 let věku 3/návrat neúspěšného hráče na hostování-v jakémkoliv věku.4/návrat úspěšného hráče do kaprligy-od 30 let.Z toho vychází ,že budeme stavět na starších ještě výkonných hráčích typu Brabec,Drsek,Pavlík,Vaniak,Ruda,Matej,Vlčák,Vachoušek a na zajících typu Sucháč,Hloušek,Čelůstka,Míňa,Jandys.Mezi nimi se budou pohybovat Hubové,Šenkeříkové a desítky průměrných hráčů,pro které je naše liga vrcholem kariery.To mluvím o všech mužstvech ne jen o Slavii.
              Do těch úvah koho vzít bych tedy započítal i Vachouška,byl by to určitě nejlepší možný špílmachr,nebo Čížka.Jenže ten je moc rudej.
              Jandu bych neodepisoval,kdyby hrál jen polovinu toho,co před zraněním,tak bysme ho prodali za 80-100 Mega.Jenže nějak mu ještě asi něco zdravotně vadí.

              • Re: Pánové proberte se

                Barlblog     před 15 lety 28.11.2009 18:17 |  
                0 0

                Nesouhlasim, že bychom měli hledat hráče jako Čížek. Vachoušek je trochu jiný případ, ale není nejmladší. Já osobně bych byl pro sledování Hořavy a jiných talentů.

                Pro Quelhara:
                Rajnoch už se jednou do zahraničí podíval. Sice nepřikládá vinu sobě, že se tam neprosadil, na druhou stranu viděl svoje nedostatky. Pokud bychom Rajnochovi nabídli smlouvu na 3-4 roky, myslím, že by nehrozil odchod, který by neumožnil hledat velice kvalitní náhradu. Navíc Rajnoch se typově blíží víc Suchému. Drsek a Pavlík jsou jiní hráči.

                Co mě osobně zaujalo, jak se vesměs nepočítá s Vomáčkou. Přitom ten hráč hraje velmi dobře. Není to sice lídr kabiny, ale je to lepší obránce než Brabec.

                Co se zálohy týká, Vaněk opravdu potřebuje ještě čas. Myslím, že by měl dělat postupné kroky, aby se nezatavil, nepřišlo zranění atd. Koreš je mnohem vyspělejší, myslím, že se dokáže prosadit, zvlášť když máme pořád tolik zraněných. Navíc já neberu Karvinou jako bernou minci, pro mě je důležité, aby hráč prokazoval stálejší progres. Vaněk může půl roku počkat a otrkávat se.

                Utok je naše slabina, ale myslim, že na jaře nebudeme potřebovat víc jak maximálně pět hráčů. Pokud si uvědomíme, že Hloušek je schopen nastoupit celkem bez problému na hrotu, pak jsem pro: Vlček, Naumov, Pekhart a (Koulibaly nebo Ďuriš nebo Rabušic). Nikdo z nich není levný, všichni budou tak kolem 20-30 mega, ale kvalita je víc než kvantita. Tafat potřebuje hrát jinde. Potřebuje praxi.