Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Bezpečnostní opatření - odpovědi

Bezpečnostní opatření na utkání Slavia - Ostrava vyvolalo řadu otázek a nejasností slávistických fanoušků. Některé z otázek v diskuzích jsme položili přímo tiskovému mluvčímu Slavie Ondřeji Zlámalovi, který nám na ně odpovědě a zároveň nás požádal o to, abychom ještě jednou uvedli jeho omluvu.

"Chtěl bych se ještě jednou za nesnáze způsobené našim fanouškům omluvit. Bezpečnostní opatření nejsou namířena pro nim, naopak víme, že Slavii v Edenu vytvářejí vynikající atmosféru, a nedošlo k žádnému incidentu. Není to ve stávající situaci vůbec snadné, ale chceme zamezit takovým incidentům, které se děly v Brně a ochránit náš stadion. Ještě jednou prosím všechny věrné a slušné slávisty o pochopení," řekl Zlámal.

Jméno na lístku u dítěte do 15 let musí být jméno rodinného příslušníka či jakékoliv dospělé osoby, která s dítětem půjde?
Obojí je možné.

Může se dostat na stadion osoba mladší 15 let bez doprovodu dospělé osoby?
Předpokládám, že nejlépe na permanentku. Nebo na nějaký jiný doklad, který u vchodu předloží. Každopádně to není právě zápas, na který by měly vyrazit menší děti bez dozoru."

Jsem mimopražský. To mám tedy cestovat do Prahy dvakrát?
Můžete využít nabídky fanklubu a vstupenku si objednat přes fanklub.

Co mám dělat, když jsem permanentku dostal darem a není tam uvedeno mé jméno? Pustí mě na stadion?
Ano, vem te si prosím občanský průkaz.

Ukradli mi občanku. Dostanu lístek i na potvrzení od policie o ztrátě občanky?

Ano, domluvte se na pokladnách., předpokládám, že toto potvrzení nahrazuje občanku.

Proč nešlo prodávat lístky online? Dalo by se tam vytisknout jméno i číslo občanky.
Nešlo to z bezpečnostních důvodů, pracovníci na pokladnách ověřují doklad. Je to jedno z doporučení ministerstva vnitra, jak zabránit tomu, aby se do hlediště dostali výtržnici například ze zahraničí.

Proč není možné koupit vstupenku v den utkání oproti občance?
V den utkání se vstupenky už neprodávají, aby ke stadionu směřovali pouze fanoušci s platnou vstupenkou.

Vlastním dvě permice a druhá je na manželku. Na její permici někdy chodí kamárád, manželka bude v práci - znamená to tedy, že to musí propadnout?
Nepropadne, kamarád si vezme občanku, na stadion se dostane. Údaje na permici se v těchto výjimečných případech nemusí shodovat s údajem v občance.

Komentáře (53)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Ach jo

    DrFe1     před 16 lety 27.02.2009 18:07 |  
    0 0

    Takže na Ostravu nepůjdu, kvůli tomu že se vedení Slávie podělalo strachy. Ukázkový příklad naplnění přísloví o "vylití vaničky i s dítětem".

    • Re: Ach jo

      Richi (admin)     před 16 lety 27.02.2009 18:10 |  
      0 0

      A proč nepůjdeš?

      • Re: Ach jo

        KADE     před 16 lety 27.02.2009 19:06 |  
        0 0

        je to jednoduché, každý den pracuju jako normální člověk 9-18hod na druhé straně města. A to tak, že prostě nemám čas jít do předprodeje. Permici nemám, protože nechodím na každý zápas /chodím na většinu/. Slavii beru jako zábavu, a ne abych strávil celý dny vyřizováním lístků....

    • Re: Ach jo

      Eluin (přítel SN)     před 16 lety 27.02.2009 18:46 |  
      0 0

      Nepřijde mi moc rozumné najít na fotbal jen proto, že se vedení klubu snaží ochránit svoji pověst i své fanoušky. Jistě, tato opatření mohou leckoho limitovat, ale podívejte se třeba na letiště, tam se také konají (pro někoho zbytečná a otravná) opatření, která jsou skutečně v 99,9% případů k ničemu, ale člověk nikdy neví.
      Sokrates55 by jistě napsal latinsky něco ve smyslu "dvakráte měř, jednou řež".

      • Re: Ach jo

        pumapeta     před 16 lety 27.02.2009 19:06 |  
        0 0

        Protože to je jen internetovej kibic kterej by nešel tak jako tak a zase má důvod ze sebe dělat chudáčka... Takových je tady i na HP mrtě moc

        • Re: Ach jo

          taximan     před 16 lety 27.02.2009 19:08 |  
          0 0

          hp?

        • Re: Ach jo

          DrFe1     před 16 lety 28.02.2009 02:10 |  
          0 0

          Na Plzni jsem byl, na Ostravu jsem chtěl jít taky, takže si nech svoje soudy. Za těchto velebuzeračních nesmyslných podmínek ovšem nikam nepůjdu, už to abych se uvolnil v pondělí mi činí velké obtíže a abych se uvolňoval z práce dvakrát ? ! Tak to už je přehnaný.

      • Re: Ach jo

        KADE     před 16 lety 27.02.2009 19:08 |  
        0 0

        S palubní letenkou na vytištinou z domova můžeš jít až do letadla na většině letištích. Fakt s tim internetovým prodejem jsem dost naštvanej.

        • Re: Ach jo

          KADE     před 16 lety 27.02.2009 19:10 |  
          0 0

          samozřejmě s palubním lístkem nebo jak se tomu říká :)

          • Re: Ach jo

            knaphi     před 16 lety 01.03.2009 19:09 |  
            0 0

            správná opatření proti těm zmrdum ostraskejm...asopn nám snad nezničej stadion:-) a ten kdo má problémy ze vstupnekou tak má mít permici:-)

  2. Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

    Frealaf     před 16 lety 27.02.2009 18:14 |  
    0 0

    Pořád mi není jasný, proč se občankou musí prokazovat i permanentkáři.

    • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

      Krysar     před 16 lety 27.02.2009 18:17 |  
      0 0

      Já bych řekl, že kupř. proto, aby si nějaký baníkovec nepůjčil permici od kámoše z Prahy a neocitl se tak mezi slávisty.

      • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

        Frealaf     před 16 lety 27.02.2009 18:19 |  
        0 0

        Ale vždyť to za současný situace klidně může, protože údaje na permici a na občance se nemusí shodovat a stejně security člověka na stadion pustí...

        • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

          Krysar     před 16 lety 27.02.2009 18:27 |  
          0 0

          "Pokud ovšem přijde s takovou permanentkou někdo z Ostravy, na stadion se nedostane." Budeš-li mít v občance jiné jméno, než na permici, a zároveň trvalé bydliště v Ostravě, asi Tě nepustí. Tak to chápu já. Jak pečlivě to ovšem budou kontrolovat sekuriťáci u vstupu, to je otázka. Celkově jsem z toho trochu na rozpacích, dost lidí to asi odradí, dost naštve (co potom třeba s 500 chachary bez lupenu před staďákem?), ale určitě je to lepší, než sedět se založenýma rukama a čekat, co bude. Jak moc to opatření bude (kontra)produktivní, to uvidíme až v den zápasu.

          • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

            Frealaf     před 16 lety 27.02.2009 18:39 |  
            0 0

            Heh, toho jsem si nevšiml. Každopádně i tak mi to přijde polovičatý a možnost, že by šel chachar na permici mizivá.

        • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

          Jiri1     před 16 lety 27.02.2009 18:29 |  
          0 0

          Tyto opatreni povazuji za polovicata, uz v minulosti se ukazali moznosti , jak je obejit, nektere moznosti jste uvedli,., ucinnym prostredkem a to jedinym je vpusteni omezeneho poctu techto fandu do jejich kotle, zvyseni poctu Sportovcu na 300, maximalni soucinnost s policiii a jedmozmacne zamezeni kontaktu obou stran na stadionu, v ramci opatreni proste pozadat o policii primo na stadion, coz zakon umoznuje, jenze to samozrejme chce urcite nadstandartni vstahy , jake ma treba Sralta a jake byly za pana Jakubce, ale verim schopnostemn bezpecnostniho reditele klubu pana Tepese, ktery se temto vecem venuje hodne dukladne, bohuzel probleskuji zpravy, ze by situace mohli vyuzit nektere nekale zivly z tabora konkurence a vtrhnout na hriste a znemoznit pkracovani utkani, o niceni stadaku ani nemluve, chce to proste byt pripraven na 200 procent.

          • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

            coolair     před 16 lety 27.02.2009 18:31 |  
            0 0

            A jé, Jiří a jeho prosakující informace :-D Tohle jsi psával před každým derby, a teď už i před Baníkem...

            • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

              Krysar     před 16 lety 27.02.2009 18:35 |  
              0 0

              Pokud vím, tyto zprávy probleskovaly i loni před posledním ligovým kolem s Jabloncem. :-)

            • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

              Jiri1     před 16 lety 27.02.2009 18:37 |  
              0 0

              Rad ti odpovim, zalusk nekterych magoru registruji jine kapacity a proto ty opatreni, pripada ti snad posledni derby normalni, mne moc ne , vse se podarilo zvladnout hlavne diky policii , vici komentovat nechci a Strizkov, myslis , ze Kapr nechce fandy Slavie pro jejich saly, nebo ze ho vybrane vstupne nezaplati ani naklady , ktere mu zvysenim sekurity vzniknou.

              • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

                EdCable     před 16 lety 28.02.2009 14:23 |  
                0 0

                Posledni derby mi pripadalo naprosto normalni, dokonce i to predposledni melo normalni prubeh, dokud neprisel rozkaz, aby se policie zbavila tech pomalu prochazejicich petard...

  3. Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

    slimak     před 16 lety 27.02.2009 18:41 |  
    0 0

    taky mi přijde nesmyslne aby za 150 polaku a ostravaku a jednoho langera pykalo x tisic slusnejch slavistu. tohle rešení je ustrašené a neadekvátní..
    proč tedy proboha nepyká za své fanoušky samotná ostrava a nemá aspon na jeden zápas uzavrenej stadion, oni by si to potom rozmysleli.takhle jsou těžce v pohodě a dostali jsme se k tomu, že to odnáší normální fanoušci ostatních klubů

    • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

      tantalos     před 16 lety 27.02.2009 18:46 |  
      0 0

      Jak pykáš? Jestli jsi opravdový slavista, stejně už máš permici. Nebo si pořídíš lístek přes fanklub.
      Ukázat u vchodu občanku není žádné utrpení.

      • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

        slimak     před 16 lety 27.02.2009 18:50 |  
        0 0

        já osobně permici mam, mluvim hlavne o mimoprazskych, kterych je mnoho a kterych bychom si meli vazit, a ti ve fanklubu casto nejsou

        • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

          smely (přítel SN)     před 16 lety 27.02.2009 23:36 |  
          0 0

          mimoprazti si muzou listek koupit pres fanklub. BTW nechapu proc nase slavna disciplinarni komise proste a jednouduse nezakaze vyjezd ostravskejch fandu na pet zapasu a byl by klid. v pripade, ze se to bude opakovat odebrat FCB body a nazdarr.

      • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

        KADE     před 16 lety 27.02.2009 19:19 |  
        0 0

        Tohle mě vždycky vytočí, ten kdo nemá permici není opravdový slávista. Na Slavii už chodím více než deset let (do Edenu, na Strahov, do Edenu), někdy víc někdy míň. Je mi jednou s kým hrají, ale prostě jdu na Slavii. Permici nemám, protože si myslím, že lístků je většinou dost. Beru to jako zábavu, mám jiné zájmy, takže ne vždy jdu..

        Rovnou by se mohlo říct, že od příští sezony mají vstup povolený jen permanentkáři. Pak bych si jí koupil, jen škoda toho místa, kdy bych nemohl.

        • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

          euryqp     před 16 lety 27.02.2009 19:30 |  
          0 0

          Mno, upřímně řečeno se ti dost divím. Taky mi pár zápasů nevyjde, ale pořád se to bohatě vyplatí, jednotlivé lístky jsou dohromady o hodně dražší než permice.
          Pro mě podstatná výhoda je pohodlí, nemusím se lístky zabývat a nic řešit.

          • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

            KADE     před 16 lety 27.02.2009 19:40 |  
            0 0

            Já to mám asi tak, že jsem člověk, co všechno nechává na poslední chvíli a když vidím, že je možnost lístek po internetu, tak to neřeším. Ráno se rozhodnu naklikám a koupit lístek, odpoledne jdu. No je to i moje lenost, že jsem si nikdy prostě tu permici koupit, nemám rád čekání, na stadion to mám daleko a jezdit se mi jen tak pro permici nejde. Neviděl jsem nikdy po zápase otevřené pokladny, to bych to asi udělal...

            • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

              Veta (přítel SN)     před 16 lety 27.02.2009 21:20 |  
              0 0

              Jestli to mas ten na stadion daleko, tak jsi to mel zase blizko na Strahov ;)

            • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

              (host)     před 16 lety 28.02.2009 00:04 |  
              0 0

              napiš na vstupenkový mail FK, permici ti zařídí ;)

  4. Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

    euryqp     před 16 lety 27.02.2009 19:00 |  
    0 0

    Koukám, že se jako obvykle permanentně nadává a standardně je všechno špatně. Když by se žádná opatření neudělala a něco by se stalo, nadávalo by se, že nikdo nebyl schopen zavést preventivní opatření. Preventivní opatření tady je a zase se nadává - tentokrát každý ví přesně, kolik chacharů na zápas (ne)přijede a proč jsou tedy ta opatření zbytečná, kolik slávistů kvůli tomu na zápas nepřijede (možná spíš "slávistů") a celkově má každý druhý potřebu vykřikovat, jak by strašně chtěl na zápas jít, ale vedení mu jen hází klacky pod nohy.
    Najdou se dokonce i tací, kteří mají problémy se legitimovat pořadatelům, neuvěřitelné. V zahraničí je vstupenka na jméno naprosto běžnou věcí, nikdo se nad tím nepozastavuje.
    Pokud to dobře chápu, tak fanklub nabízí zajištění vstupenky i lidem, kteří ve fanklubu nejsou. A také bylo řečeno, že problémy nebudou mít ani ti, co nemají permici na jméno.
    Je to pořád dokola - kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.

    • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

      taximan     před 16 lety 27.02.2009 19:11 |  
      0 0

      thumbsup

    • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

      slimak     před 16 lety 27.02.2009 19:12 |  
      0 0

      fanklub nenabizi zajisteni listku lidem co nejsou ve Fan klubu ani OP

      víš, já nepochybuju o tom, že tyto opatření budou účinná, spíš se jen podivuji na tím, kam jsme to došli, že kvůli pár políkum a chacharum to odnáší slávisti.
      proč se neděje nic na vyšší úrovni? proč v této době vyklízí policie pozice? proč neni databáze a monitoring výtržníků? proč nejsou tresty za vstup na hřiště? kolik těch výtržníků je v celé čr, kteří dělal bordel na stadionu? 500? proč se nepřebere anglický funkční systém? k čemu pomůže v tomto případě občanský prukaz?

      • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

        Jiri1     před 16 lety 27.02.2009 19:15 |  
        0 0

        Jeste jednou, jde o to zda-li jsi povinen ukazat obcanku poradatelum, zazil jsem to ted v Liberci, kde se nekteri odmitli legitimovat, oduvodneni muze to jen policie, spravne , nevim.

        • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

          slimak     před 16 lety 27.02.2009 19:19 |  
          0 0

          samozřejmě že legitimovat te muze jen policie, ale me by spis zajimalo, k čemu slavia potřebuje moje jméno, když neexistuje zadny seznam vytrzniku...

        • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

          euryqp     před 16 lety 27.02.2009 19:19 |  
          0 0

          Ty skutečně řešíš, kdo má v tomto případě oprávnění tě legitimovat? To už je opravdu k smíchu. Ono slušného člověka ubyde, když tu občanku vytáhne? A s tím, že jde o princip, na mě prosím nechoď. :o)

        • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

          KADE     před 16 lety 27.02.2009 19:52 |  
          0 0

          Já bych to spíš viděl tak, že nejsi povinen ukázat občanku. On tě zas, ale pak nepustí na stadion. Nerozumím tomu, ale pokud by bylo v návštěvním řádu, že provozovatel si vyhrazuje právo na identifikaci návštěvníků...

        • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

          slaviator     před 16 lety 27.02.2009 21:34 |  
          0 0

          Legitimovat může sice jen policie, to máš pravdu - ale pokud chceš na stadion a jedním z podmínek je, že se musíš legitimovat, tak máš na výběr: buď přeskousneš, že pořadatel tu pravomoc oficiálně nemá (ale nemá ji také výslovně zakázanou), nebo máš smůlu a na stadion se nedostaneš. Je to svobodné rozhodnutí.

      • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

        euryqp     před 16 lety 27.02.2009 19:17 |  
        0 0

        Oficiálně to myslím nenabízí, ale pokud vím, tak domluvit se s nimi lze, i když není člověk ve fanklubu.
        Co se týče těch ostatních opatření, tak bohužel se u nás o nich hlavně kecá a skutek utek. Langer prohlašuje, že legislativa je dostatečná a ty diluviální struktury na svazu - škoda mluvit.
        Je pravda, že pokud není databáze, tak je občanka k ničemu.
        Mimochodem, prohlídky u vchodů jsou k smíchu, o těch se taky pouze kecá. Pravidelně pronáším na každý zápas láhev vody, většinou malou, někdy i velkou.

        • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

          slimak     před 16 lety 27.02.2009 19:22 |  
          0 0

          souhlas, dokud nebude jasne řečeno policii-ty jsi delal nekde bordel, ty nesmis na fotbal abudes se v den zapasu hlasit u nas, nemaji dlouhodoby smysl zadna opatreni a uz vubec ne odchod policie ze stadionu..to uz ovsem neni zalezitost slavie..

    • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

      wector     před 16 lety 27.02.2009 19:38 |  
      0 0

      Kdyby to byla jenom ta legitimace, tak se to dám byť na to nemaj právo. Někteří nejsme z Prahy, já vim že to pražák nepochopí, prostě to byly další starosti, jak sehnat lístky (nejsem členem a nehodlám se jím stát pokud to nebude nutné). Uvědom si, že lidi štve především to, že jsou trestáni za nic, resp. za někoho cizího. Jestli ti to nevadí, tak jsi zajímavě netečný. Pokud to bude jednou a vymyslí se to nějak líp, tak OK, jednou se dá snést hodně věcí.


      P.S. Má to výhodu - teď už víme, co je to metoda bič a bič :D

      • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

        euryqp     před 16 lety 27.02.2009 19:51 |  
        0 0

        Nejsem z Prahy, není co nechápat. Mám pro změnu dost velké problémy se zápasy v neděli večer a občas i v pondělí, ale nedá se nic dělat, na Slavii chodit chci.
        Druhá věc je, že si opravdu nepřipadám, jako že mě někdo trestá. Já prostě dokážu pochopit, že nepopulární opatření odnáší i nevinní lidé. Je pravda, že by se to snášelo líp, kdyby člověk měl jistotu, že se situace ohledně bezpečnosti někam vyvine a nebudou to pouze jednorázová opatření.

  5. Internetový prodej

    KADE     před 16 lety 27.02.2009 19:13 |  
    0 0

    citace:
    Proč nešlo prodávat lístky online? Dalo by se tam vytisknout jméno i číslo občanky.
    Nešlo to z bezpečnostních důvodů, pracovníci na pokladnách ověřují doklad. Je to jedno z doporučení ministerstva vnitra, jak zabránit tomu, aby se do hlediště dostali výtržnici například ze zahraničí.

    Tohle mi fakt přijde, že chceme být papežtější než papež. Číslo občanky, aby se nedostali výtržníci ze zahraničí? Ty asi naší občanku nemají. Nechápu, i do letadla se dá přijít i s vytištěným lístkem bez front.

    • Re: Internetový prodej

      quelhar (admin)     před 16 lety 27.02.2009 19:25 |  
      0 0

      Daleko pravdepodobnejsi odpoved je, ze by se musel pozmenit ticketingovy system, na coz je malo casu + pointa tohoto opatreni je, aby si ostravaci nekupovali listky do sektoru slavistu.

      • Re: Internetový prodej

        KADE     před 16 lety 27.02.2009 19:32 |  
        0 0

        Tak to je více méně jasný, jen mě mrzí, že nejsou upřímný. Že otevírací doba není každý den do 20 hodin, já si myslim, že vetšina lidí, co normálně pracuje, tak končí tak v 18, pak ještě je potřeba hodinu než se člověk dostane na stadion... Naštěstí mají otevřeno o víkendu.

      • Re: Internetový prodej

        slaviator     před 16 lety 27.02.2009 21:38 |  
        0 0

        Nedostali. Kontrola u vchodu, zda souhlasí číslo OP vytištěné na lístku s číslem OP co máš v ruce a zda nemáš trvalé bydliště v Ově a přilehlých asijských oblastech.. ;ú

  6. Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

    koudys2 (přítel SN)     před 16 lety 27.02.2009 20:14 |  
    0 0

    Když nejsem z prahy a pojedu pro lístky , budu moct vzít i lístek pro svého kámoše ??? a oba lístky budou na mé jméno nebo co ??? dík za odpoved

    • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

      Botelho     před 16 lety 27.02.2009 20:40 |  
      0 0

      Vem si sebou jeho okopírovanou občanku a bude všechno bez problémů!

  7. Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

    slaviator     před 16 lety 27.02.2009 21:49 |  
    0 0

    Bavil jsem se o tom s kamarádem, co dělá už roky pro Sigmu Olomouc a studuje v Ostravě ještě vejšku. Bavil se o tom s kolegou z koleje, který je z daného regionu. A ten má na to, coby Baníkovec, docela zajímavej náhled. Tvrdí, proč to je? Nechápe proč? Co ten lístek s občanskou prý vyřeší u vstupu na stadion? Na Balazech na Spartak to bylo na občanku kvůli tomu, aby se ruští fanoušci nedostali do sektoru domácích a potažmo nebyli rozlezlí po celém stadionu. Ale tady to prý nedává vůbec smysl. Všude se píše, že chodí v Česku málo lidí na fotbal a odradí pak takhle dle něj několik tisíc slávistů, kteří jezdí z daleka a těch, co kupujou lístek v den utkání, a Baníkovců. Co to je za bordel?
    Chápe, že Slavie v Edenu nechce mít bordel, ale chtěl by prý vidět ty fanoušky Ostravy, kteří by si tam nyní vyskakovali. Poté, co vidí jak rychle a jaké dostali tresty jejich "kamarádi" co vyváděli v Brně. Neřek by asni slovo proti, kdyby byl Eden vyprodanej, ale míst tam bude dost.a Takhle tvrdě preventivně by se to dle něj řešit nemělo, spíše by měly padat ještě tvrdší tresty za každou výtržnost.

    Svým způsobem má podle mě tak trochu pravdu. V tom, že nyní by si Baníkovci asi vážně nevyskakovali. Ale podle mě největší problém nejsou Baníkovci jako takoví, ale právě že ti Poláci. A to je to, čemu se tady mnozí vysmívaj, že kdo by si kupoval na ten zápas lístek ze zahraničí? Mno právě že ti Poláci!

    A když se vrátím k tomu Brnu. Bavil jsem se o tom s jedním členem dnes již de facto zaniklé Brüx Vandals, a má na to taky docela zvláštní pohled. Raději by byl, kdyby sektory byly oplocené osmimetrovejma plotama, které by nešly přelézt, a třícentrimetrovejma bytelnejma kulatinama, které by nešly vylomit. Protože "šance dělá zloděje". Tak jestli skutečně "Šance dělá zloděje", tak to bude v neděli asi docela pěkně velká paseka.. :(

    • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

      quelhar (admin)     před 16 lety 27.02.2009 22:22 |  
      0 0

      Muj nazor je, ze to, co popisujes, neni dobre. Slavia se spolu s Banikem snazi timhle opatrenim problemum predejit. Ano, je to tvrde a preventivni, ale porad lepsi, nez kdyby to nebylo, neco se tam semlelo a pak by se volalo, at jsou vinici tvrde potrestani - jak pises ty. Myslim, ze nikdo nechce videt tvrdy trest pro viniky, vsichni by radsi, aby zadni vinici nebyli.
      A spolehat na to, ze ted videli, ze se za to da jit i do basy a tak uz budou vsichni hodni, to je proste malo. Stejne jako spolehani na to, ze je pondeli a tak prece neprijede 1500 ostravaku. To jsou jen hypotezy, nikdo nezaruci, ze se tak opravdu stane. Takhle, kdyz budou ostravaci vedet, ze kdyz nekoupi listek na Bazalech, tak se proste do Edenu nedostanou, tak jich opravdu prijede jen tech 600. Neverim, ze jich prijede 1500 s tim, ze se bez listku na stadion stejne nejak dostanou. Na to muzou spolehat v Brne, ale urcite ne v Edenu.

      Ale jsem docela zvedavy, jak se to bude resit pri derby, kdy opravdu nejde nijak omezit nakup listku do normalnich sektoru (vychod, zapad) spartany.

      • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

        slaviator     před 16 lety 27.02.2009 22:33 |  
        0 0

        Ale i když to prodávaj na OP, jak zajistí, aby se tam nedostali problémoví fanoušci? Žádná evidence neexistuje a i kdyby ji policie měla, tak se k ní klub nedostane. Takže ta myšlenka je sice pěkná, ale k čemu? Ve výsledku na OP prodaj Baníkovci lístek i těm problémovejm fandům, protože nejsou vedení v žádné databázi. To je podle mě dost velkej průšvih... Ta databáze bejt musí, urychleně.

        To s tím tvrdým trestáním, když se něco semele... To je názor toho baníkovce. Ale svým způsobem má pravdu. Mít nějaká opatření, která by zamezila tomu nosit tam zbraně apod... Ale jakmile se něco semele, tvrdé exemplární tresty.

        Uvidíme, nějak to dopadne. Každopádně je dobře, že se tohle děje. Minimálně to donutí ty zodpovědné nahoře na Strahově udělat urychleně databázi a zavést další jednotné kroky, aby příště kluby mohly mít opět "volnější" režim. Ale hlavně musí být jednoznačně ze zákona upravena pravomoc pořadatele. Když to vezmeš ad absurdum, když pořadatel dneska na někoho sáhne a bude ho chtít vyvést a něco se stane, ten dotyčnej ho může pak žalovat. A dokazuj, že jak jsi zakročil, žes mu tu ruku nezlomil (nebo nenatrh to či ono). Je jasný, že pořadatel ani sekuriťák nejsou veřejní činitelé, ale během "sportovní, kulturní či jim podobné události mají pořadatelé, členové zasahujícíh bezpečnostních agentur a jim podobní právní ochranu podobnou právní ochraně veřejného činitele." Když dneska nějakej "fanoušek" rozbije rypák sekuritákovi, je to bráno maximálně jako ublížení na zdraví. Takhle už by to bylo přitěžující okolnost, k tomu že vnikl na hrací plochu, vnikl... zničil... udělal... Stejně tak upravit: vniknutí na hrací plochu v době, kdy je zápas hrán (aby nedošlo ad absurdum k tomu že někdo jako zápas vezme x hodin a vezme i to, co následuje po samotné hře, takže by mohli být třeba teoreticky pak odsouzeni i fandové co jdou na plochu při oslavě mistrovského titulu, takže nějak ohraničit uvodním hvizdem a ukončením ze sztrany rozhodčího, přesně definovat...) = přestupek/trestný čin = sazba 400 hodin veřejně prospěšných prací (PŘ)/2 měsíce natvrdo (TČ) apdo

        • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

          quelhar (admin)     před 16 lety 27.02.2009 22:54 |  
          0 0

          Samozrejme to nezaruci, ze se tam nikdo problemovy nedostane. Ale vyznamne to omezi riziko, ze se banda ostravaku dostane do neoploceneho sektoru mezi slavisty. Protoze kdyz by se tam chteli dostat, museli by jet o den drive do Prahy a ty listky si koupit.
          Ano, prijede 600 ostravaku, ale ti pujdou do sveho oploceneho sektoru. Muzou tam byt problemovi lide, ale budou za plotem, budou mit listky se jmenem a kdyz i presto vsechno budou delat bordel, no tak se zasahne. Cela ta masinerie nema ambice vynulovat riziko problemu, ale zmensit jej na nejmensi moznou miru. Je to lepsi, nez nedelat nic a pak se divit, ze mam bandu 50 banikovcu v sektoru 117, kteri maji mezi sebou a hristem jen tri sekuritaky a zadny plot. Mimochodem, docela me zaujalo, ze v Ostrave je i mezi tribunou pro domaci a hristem dvojity plot s ostnatym dratem. To se tam muzou fanousci citit jako v koncentraku.

          Ja se ted nebavim, co by melo a nemelo byt tvoreno nekym jinym nez Slavii - to je ta databaze, o ktere mluvis. Momentalne je spousta veci nedoresenych a tak je jen malo veci, ktere kluby muzou ve spolupraci udelat, aby minimalizovali riziko. Na tom se ted Slavia s Banikem dohodli a ja verim, ze si v pondeli nikdo z hostu ani nikdo z domacich nic velkeho "ala Brno" nedovoli. Nejspis i tak ostravaci pronesou nejakou pyrotechniku, ale snad ji nebude moc a nebudou delat takove problemy, aby bylo nutno prerusovat zapas.

          Nemam ambice diskutovat o tom, co by melo a nemelo byt resene nejakym zakonem. Situace je takova, jaka je - a te taky odpovidaji opatreni, ktera - aspon jak je chapu ja - maji zabranit nekontrolovatelnemu prijezdu ostravskych fanousku a jejich pohybu na stadionu mimo oploceny sektor pro hosty a dale (spolecne s kamerovym systemem) varovat vsechny, kteri by chteli delat problemy, ze se muzou se zlou potazat.

          • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

            slaviator     před 16 lety 28.02.2009 11:27 |  
            0 0

            Jo, s tím souhlasím. Jde o to co nejvíce minimalizovat případné riziko. A uvidíme, jak to dopadne.

          • Re: Bezpečnostní opatření - odpovědi

            eomer (přítel SN)     před 16 lety 28.02.2009 16:49 |  
            0 0

            Také souhlasím. Co se týká databáze i když žádná třeba není tak může začít vznikat. Do budoucna to asi stejně nedopadne jinak než registrací vstupenek. Klub bude (má) seznam nežádoucích osob a těm lístek neprodá, nebo se budou v dobu utkání hlásit na policii. Případně obojí. Spíš se bojím turniketů a zdržení. Většina asi poletí z práce a bude ráda, že dorazí na tu 17 h. Jen jsem zvědavý na utkání se Spartou. Pokud dáme Spartě 610 lístků jak to asi dopadne až budem hrát na Letné ? To asi ty cca 2 tis. lístků nedostanem.