Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Krajčíkův osud stále nejistý

Posledního prosince končí ve Slavii smlouva na podzim klíčovému členovi základní sestavy, slovenskému internacionálovi Mateji Krajčíkovi. Slavia mu nabídla smlouvu novou, kterou dosud Matej neakceptoval a licituje se zahraničními celky.

Sám hráč zatím neví, kde bude na jaře hrát. "Zatím není nic rozhodnuto. Nějaké nabídky prý jsou, ale myslím, že je to tak 50:50," řekl Krajčík České tiskové agentuře (ČTK) během úterý, totéž potvrdil i textovkou redakci SN: "Zatím není nic nového," napsal. Podle svých slov by však chtěl mít o své budoucnosti co nejdříve jasno.

Přitom po posledním soutěžním utkání Slavie v letošním kalendářním roce řekl Krajčík médiím: "Vytvořil jsem si své zázemí a rozhodně bych nebral jako prohru, kdybych ve Slavii zůstal. Jsem v ní nadmíru spokojený. Možná je to opravdu životní šance, ale tak já se na to nedívám" a po zápase prozradil, že zápas v Amsterodamu určitě nebyl jeho posledním ve slávistickém dresu. Na druhou stranu to nevylučuje situaci, že by odešel do zahraničí a po roce či dvou letech se do Slavie vrátil...

Ihned vzápětí se začalo mluvit o zájmu několika klubů z Polska, Německa, Nizozemí a dalších zemí.

"Dostal jsem nějakou nabídku od Slavie a určitě je na místě s ní rokovat. Samozřejmě má přednost," řekl Krajčík v pondělí pražskému Deníku. Jenže téhož dne tiskem proběhla informace, že sestupem ohrožená Roda Kerkrade má o slovenského ofenzivního beka zájem. Informace byla sice později aktualizována, že se požadavky hráče a nabídka Rody neshodují a tudíž jsou jednání pozastavena, přesto se okolo Krajčíka točí další kluby. Například Wisla Plock či Borussie Dortmund.

"Byla tam domluva se Slavií, že když přijde dobrá zahraniční nabídka, Matej odejde," řekl dnes deníku Sport hráčův manažer Pavel Paska. Podle informací Sportu by měl Krajčík novou smlouvu podepsat údajně druhého ledna, jenže se stále ještě neví kde. Dříve se mluvilo o zájmu řeckého Olympiakosu Pireus, nyní by měla mít údajně zájem i italská Reggina, hrající Serii A.

Existuje však i šance, že Krajčík prodlouží ve Slavii. "Matej od nás dostal nabídku na prodloužení smlouvy a záleží jen na něm. Umím si představit, že zůstane, ale i že odejde," řekl ČTK předseda představensta Slavie Tomáš Rosen. A dokonce prý existovala i možnost, že by ve Slavii nezůstal a přesto hrál i nadále v Praze! Podle některých informací chtěla hráče zlanařit pražská Sparta, nakonec k samotnému jednání ani nedošlo.

Krajčík ve Slavii působí od sezony 2003/04, ale nemohl se prosadit do základní sestavy a putoval po hostováních na Žižkově a v Českých Budějovicích. Šanci mu dal až Karel Jarolím v zápase s Jabloncem (3:2), od té doby se zařadil Krajčík mezi opory týmu. Závěr loňské sezony se mu však příliš nevyvedl a v létě se zdálo, že jeho angažmá ve Slavii možná brzy skončí - na místě pravého beka zkoušel trenér Jarolím Suchého, jenže od zápasu třetího kola v Plzni (1:1) hrál na tomto postu znovu výhradně Krajčík a dokonce se na podzim stal nejlépe nahrávajícím hráčem, když spolu s ostravským záložníkem Rudolfem Otepkou nasbíral osm gólových asistencí.

Komentáře (45)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Krajčíkův osud stále nejistý

    DrFe1     před 16 lety 30.12.2008 20:17 |  
    0 0

    Zejtra ho pořádně vožerte a dejte mu to podepsat. To je asi poslední naše naděje :-) :-(

    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

      Fallen (přítel SN)     před 16 lety 30.12.2008 20:40 |  
      0 0

      Když ono je to těžký. On možná ani neví co mu Slavia ve smlouvě nabídla a zařizuje to Paska, na kterého se nedá apelovat...

    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

      slaviator     před 16 lety 30.12.2008 20:58 |  
      0 0

      Je na Slovensku, takže vyslat delegaci... :))) Šenky vezme vínečko, někdo vezme to, někdo ono... A.. :)))

  2. Re: Krajčíkův osud stále nejistý

    marek018     před 16 lety 30.12.2008 20:21 |  
    0 0

    výborný článek, pěkně shrnuto.. Snad už v tom bude brzy jasno, začíná mě to štvát-chce ho snad celá Evropa a porád se nic nestalo ani v dobrém,ani ve zlém.

  3. Re: Krajčíkův osud stále nejistý

    Orlik66     před 16 lety 30.12.2008 20:24 |  
    0 0

    typisch slawistisch - to se hráč rozjede - a hupky dupky do ciziny, kolikrát to už tady bylo? stačí počítat za posledních 12 let

    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

      slaviator     před 16 lety 30.12.2008 21:03 |  
      0 0

      To není o Slavii. To je všude u nás. Ale nediv se: když má hráč smlouvu a někdo nabídne takovou částku, že to zajistí podstatnou část rozpočtu, ne-li dokonce třebas rozpočet jeden roční celý... Tak klub prodává. A naopak, hráč si v cizině zase přijde na daleko více peněz, zahraje si před větším publikem... A hraje trochu "jiné" zápasy. Vem si, že je rozdíl hrát zápasy proti Jablonci, Kladnu, Zlínu, Budějovicím a Příbrami a proti ACM, Interu, Juventusu, Laziu; Bayernu, Herthe, Schalke, ... A i když jde "jen" do Polska, Rakouska či někam podobně, tak si přijde na slušnější peníz. Až budeme (české kluby obecně) schopni platit skutečným hvězdám ligy plat odpovídající tomu, který by měly alespoň v průměrných západoevropských klubech, tak by si to ti hráči asi dvakrát rozmejšleli... Teď je tu drží co? Vlastně nic... Je rozdíl mít coby hvězda GL pět milionů korun nebo jako "obyčejnej" hráč průměrného západoevropského klubu třeba čtyřnásobek pětinásobek. Při podobných cenách zboží, nájmu jako v Praze, ... :(

      • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

        miross     před 16 lety 30.12.2008 21:18 |  
        0 0

        Přesně tak! Já jenom nechápu proč se těm odchodům vůbec někdo diví! Je to skutečnost, která se asi dlouho nezmění. Peníze jsou vždy až na prvním místě! Navíc, kdo by si nechtěl zahrát bundesligu nebo hrát v Itálii. Je to opravdu o něčem jiném a hráč si to může užít a jednou zavzpomínat, kam až to dotáhl.

        • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

          slaviator     před 16 lety 30.12.2008 21:23 |  
          0 0

          Je tu taky možnost, že se prostě všichni složí a každej fanoušek začne dávat 10% ze svého platu Slavii. To si pak budeme moc dovolit tyhlety hráče udržet v podstatě rovnocennejma nabídkama Regginy apod... :) Mě se to taky nelíbí že ti hráči odcházejí, ale dokud nebudou v českém fotbale pořádně těžké prachy, tak budeme muset stále žít z těch přestupů, bohužel.

  4. Re: Krajčíkův osud stále nejistý

    Stroninhu     před 16 lety 30.12.2008 20:49 |  
    0 0

    Můj názor jest takový, že Matěj toho dal Slávii opravdu hodně, nevím proč by měl někdo k jeho odchodu něco říkat. Pokud opravdu dostane nabídku od Dortmundu, byl by blázen, kdyby ji nevyužil. Stejně jako Standa loni. Já Matějovi děkuji za vše, co pro Slávinku udělal, měl jsem ho opravdu jako hráče rád a přeji mu mnoho úspěchů. Pokud zůstane bude to paráda, pokud ne, myslím, že jej dokážeme nahradit. Uzdravil se Dřížďal a v ´b´ nám rostou také talenti. Můj příspěvek se týká Orlik66, Matěj tu odehrál skoro 5 sezón, nevím proč říkáš takovou blbost.

    Stroninhu

    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

      TKutnik (přítel SN)     před 16 lety 30.12.2008 21:31 |  
      0 0

      Souhlasím, ale Orlik66 napsal, že když se hrář rozjede, tak jde do ciziny. A Matej se opravdu rozjel až v druhé polovině kontraktu se Slavií...Dřív byl zraněný, sem tam hostování. Jinak souhlasím

  5. Re: Krajčíkův osud stále nejistý

    zz     před 16 lety 30.12.2008 21:05 |  
    0 0

    Zdravím,
    Krajčík nemá nouzi o nabídky, navíc mu končí smlouva. Paska mu něco sežene. Jeho odchod je třeba brát za hotovou věc. Kdyby chtěl Matěj pokračovat ve Slávii, tak už prodloužil smlouvu. Rozhodnou peníze pro Krajčíka a Pasku.
    Daleko důležitější je otázka, kým Krajčíka nahradit. Nejlepší variantou by bylo stáhnout Gebreho, ale to nepůjde. Navíc je pravděpodobné, že Liberec využije opci, už se o tom zmínil i Ladislav Škorpil, který nahradil Pepu Jinocha ve funkci sportovního ředitele klubu.
    Zbývají nám Dřížďal a Kindel. Ani jeden z nich nedosahuje kvalit Krajčíka, ale to nikdo nemůže očekávat. U Dříždala je problém, že dlouho nehrál, navíc se pohybuje v profesionálním fotbale krátce. Není jisté, jestli se vrátí do bývalé formy. Stačí se podívat na návraty Kuncla v Brně nebo Tomašáka v Ostravě. Franta má svoji hru založenou na fyzickém fondu, není to hráč s takovou finální fází a fotbalovostí jako Krajčík.
    Kindel je talentovaný hráč, technicky dobře vybavený, není pomalý, chybí mu zkušenost a vyhranost.
    Osobně se domnívám, že první alternativou za Krajčíka bude Dříždal. Druhou Kindel. Důležité bude, aby jim Kj dal důvěru a neposadil je na tribunu po jednom nepovedeném zápase. Jak se vyjádřil Karel Piták, hodně mu pomohla důvěra trenéra, který mu slíbil, že po uzdravení bude pravidelně hrát. Na jeho výkonech to bylo znát.
    Alternativy s Grajciarem a Váchou pokládám za nepravděpodobné. Oba dva jsou zvyklí hrát v záloze, nemají návyky beka.
    V Čechách a na Slovensku jsou zajímavá pouze dvě jména, a to Řezník a Pekárik. Oba dva jsou drahé zboží, Řezník navíc zraněný. Je možné, že KJ přivede někoho na testy z ciziny, ale pokládám za málo pravděpodobné, že bychom někoho koupili na post pravého beka.
    Bude důležité, abychom pokles kvality na pravé straně kompenzovali zvýšením kvality na levé straně obrany. Tady bude důležité, aby KJ našel optimální dvojici do jarních zápasů. Osobně si myslím, že KJ bude chtít postavit na levého beka Jardu Černého. Proti slabším soupeřům to nebude problém, ale proti týmům jako Bolka, Ostrava, Plzeň, Olomouc, Teplice, Sparta bych to nedoporučoval. Najít dobrého hráče na post levého beka pokládám za stejně důležité jako přivést gólového útočníka za Necida. Hra krajních beků je nesmírně důležitá.
    Odchod Krajčíka je výzva pro další hráče. Ještě dlouho bude trvat, aby nejlepší hráči zůstali ve Slávii. Taková je realita. Ekonomicky prostě nemůžeme nabídnout takové podmínky jako nejen v Německu, ale i Rakousku, Řecku, Turecku, Ukrajině, Rumunsku, Rusku...
    Česká kluby jsou závislé na transferech hráčů. Je těžké udržet osu týmu. Jde o to najít přiměřenou náhradu. A snažit se vyhnout tomu, aby hráči odcházeli zadarmo po skončení smlouvy.
    Věřím, že se nám částečně podaří nahradit odchod Krajčíka a obhájíme titul.

    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

      slaviator     před 16 lety 30.12.2008 21:17 |  
      0 0

      Varianty, jak to vidím já... 1. Kindel, kvůli mládí by se mohl později i dobře zpeněžit... 2. Dřížďal 3. Vácha, byť možná nemá ty správné návyky... 4. Pekárik, i když ten právě bude drahej, bohužel.
      Levou stranu bych ponechal tak, jak to bylo v závěru podzimu: Hubáček-Švento. Stačí, že musíme v podstatě najít celou pravou stranu, protože Krajčík suploval i pravého záložníka. V záloze si myslím už nebudou moc hrát vedle sebe Tavares, M.Jarolím a Belaid nebo Černý.

      • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

        quelhar (admin)     před 16 lety 30.12.2008 23:12 |  
        0 0

        No, neverim, ze by byl Kindel jednickou na svem postu. Ale hlavne, na leve strane bychom skutecne meli dat sanci nekomu jinemu misto Hubacka. Souhlasim s Vokim, ze Jarda Cerny neni vhodny typ. Chybi mu rychlost a ochota se sprintem vracet. Muze tam hrat jen proti tymum, ktere budou betonovat (Zlin, Bohemians a podobne). Vratil bych do zakladu Siklice a znovu vyzkousel Jablonskeho. Uvidime, jestli Svento neodejde. Bojim se, ze ho KJ bude opet stavet do utoku.

        • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

          slaviator     před 16 lety 31.12.2008 10:31 |  
          0 0

          To než do útoku stavět Dušana, to bych ho snad raději i viděl možná v obraně... A na pravo pak klasického obranáře, kterej nebude moc vybíhat. A Dušan by nalevo hrál to, co napravo hrával Matej... Akční rádius po celé straně hřiště

    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

      TKutnik (přítel SN)     před 16 lety 30.12.2008 21:43 |  
      0 0

      Ale Gebre, já jsem snad někde četl, že na něj snad Liberec opci nemá. Nebo si to pamatuju špatně. Slavia tenkrát na Dočkala dala docela slušnou opci, snad až k 15ti milionum plus procenta z dalšího přestupu, tak snad Gebre bude mít něco podobného..A Dřížďal s Kindelem, pokud Matej opravdu odejde (jakože stále doufám, že ne), tak šanci dostane Dřížďal, případně evetuální posila nebo někdo jiný, s variantou Kindel se prostě počítat nedá, Jarolím mu nedá příležitost..Mimochodem Řezník by stál ke 30 mega, a co se týče Pekárika, tak většina z Vás ho viděla dvakrát, zase takový zázrak to být nemusí, i když kvalitní hráč to určitě je

      • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

        slaviator     před 16 lety 30.12.2008 21:48 |  
        0 0

        Kdyby nebyl Ferry po zranění... Tak bych i asi souhlasil. Ale takhle těžko říct. Myslím, že ukáže příprava, zda Kindel nebo Ferry.

        • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

          TKutnik (přítel SN)     před 16 lety 30.12.2008 22:00 |  
          0 0

          Tak v přípravě dostane šanci i ten Kindel, ale až se bude lámat chleba, tak dopadne jako Zelinka, Černý, Vácha a další...Já si nemůžu pomoct, ale něco mi říká že ten Matej by mohl podepsat...

          Mimochodem, viděl jsi Spartu? Letos zajímavá jména, co?

          • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

            zz     před 16 lety 30.12.2008 22:03 |  
            0 0

            Zajímavá jména neznamenají nic. Důležité bude, jak to bude fungovat na hřišti.

          • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

            slaviator     před 16 lety 30.12.2008 22:32 |  
            0 0

            Hlavně aby to ten vnitřní hlas říkal i Matejovi.. "Podepiš ve Slavii, podepiš ve Slavii.." :-)))

            Tak už Sparta (ale i jiné týmy) ukázala(y), že velká /popřípadě zajímavá/ jména nedělají tým. Je taky potřeba, aby drželi pohromadě, jako parta. A aby i někdo bránil:) (popřípadě útočnil). Mě zatím přijde, že všechno to jsou defenzivní typy...

            • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

              TKutnik (přítel SN)     před 16 lety 30.12.2008 22:45 |  
              0 0

              No jistě, tak si vezmi kde je tlačí bota...Nejvíc vzadu, situace se stopery je špatná, Řepa občas mimo, občas zraněnej, občas má blikaneček :D Druhý stoper, škoda slov, Kučera otřes, Voříšek neni stoper. Levý bek - odchod Kadlece ubral Spartě tak 5 bodů, jeho význam byl naprosto srovnatelný s Krajčíkem, tak ten Peter jako náhrada...Ale kdo ví, velká jména opravdu tým nedělají, doufám, že se to v případě Sparty potvrdí

              • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

                slaviator     před 16 lety 30.12.2008 22:54 |  
                0 0

                Tys ty různé Dány, argentinské Němce (či německé Argentince?:)) ) a pod viděl hrát? Já ne. A 17tiletej Dán nemůže být spásou Sparty... Navíc... Kdo z cizinců (kromě Slováků) se ve Spartě za posledních pět let prosadil?

                • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

                  TKutnik (přítel SN)     před 16 lety 31.12.2008 09:02 |  
                  0 0

                  No z cizinců snad nikdo, aspoň si nikoho nevybavím..Ale to není až tak jejich kvalitou, ale svojí roli tam hraje i prostředí. Koukni na Sylvestreho, celkem kvalitní střední záložník, Sparta takového nemá. On na Spartu s přehledem stačí a stejně se neprosadil. Vždycky to prostě nemusí být jen o hráči

                  • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

                    slaviator     před 16 lety 31.12.2008 10:31 |  
                    0 0

                    Lustrinelli, možná... Ale třebas Gluščevič přicházel jako velká hvězda, nejlepší střelec nizozemské ligy... A jak dopad..:( Dneska přitom hraje v portugalské lize

                    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

                      TKutnik (přítel SN)     před 16 lety 31.12.2008 12:35 |  
                      0 0

                      Jo. Gluščevič měl dobrou pověst, ale ve Spartě bída. Mě utkvěl v paměti ten jeho gol z přímáku v předkole LM (soupeře si teď nevybavím, nějaký Balkán)

                      A z Lustrinelliho jsem měl vítr dokonce i já, to byla na Gambrinus ligu mimořádná kvalita, ale tady se přesně potvrzují moje slova, i když je cizinec sebekvalitnější, tak strašně záleží na prostředí

                      • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

                        DrFe1     před 16 lety 31.12.2008 14:15 |  
                        0 0

                        Soupeřem byl Vardar Skopje. Hlavně že se sparťani pořád vytahovali jak na rozdíl od nás dokážou postoupit do LM a když se podíváte s kým hráli, tak to byly týmy jako zmíněný Vardar, Zimbru Kišiněv, Sturm Graz, Ferencvároš .... jakmile hráli s někým alespoň průměrným nebo nadprůměrným (Dynamo Kyjev. Genk) tak nikdy nepostoupili.

                      • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

                        wector     před 16 lety 31.12.2008 18:46 |  
                        0 0

                        Jenže to byl gól za sto milionů, takže ve výsledku si na sebe rychle vydělal.

      • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

        zz     před 16 lety 30.12.2008 21:50 |  
        0 0

        Zdravím Tome,
        je tam opce, jinak by ho Liberec nevzal na hostování.
        A lze předpokládat, že Liberec prodá Frejlacha a Koštála, takže peníze budou i na Gebreho. Navíc je zájem o Keriče.

        • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

          TKutnik (přítel SN)     před 16 lety 30.12.2008 21:57 |  
          0 0

          Zdravím,
          ten Frejlach na těch testech nevím jak dopadl (to je otázka na Slaviatora). A nezapomeňte, že Košťál byl na odchodu každý rok třikrát, a pořád je v Liberci. Keriče jsem viděl párkrát, takže soudit nemůžu...

          Mimochodem, všem hodně štěstí do Novéh roku

          • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

            slaviator     před 16 lety 30.12.2008 22:25 |  
            0 0

            Já si s Frejlim akorát vyměnil od té doby pár smsek, o tomhle řek, že nic mi říct nemůže, tak to respektuju... Ale myslím, že testy nedopadly... Ale prej ho chce Boleslav, co jsem slyšel mimo

    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

      Huzgi (přítel SN)     před 16 lety 30.12.2008 23:13 |  
      0 0

      Ono je zz rozdíl říct, že podržíš po zranění hráče jako je Karel Piták a na druhé straně hráče jako je Kindel!!!! Piták byl v čské lize supertřída, Kindel za sebou nemá vůbec nic!!!

      • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

        Khadgar     před 16 lety 30.12.2008 23:41 |  
        0 0

        Ale pokud Krajčík řekl že si KJ Kindela vychovává jako jeho náhradu, tak by šanci dostat mohl...samozřejmě v něm musí napřed něco vidět samotný KJ, od toho se všechno odvíjí. Uvidíme, uvidíme...moc možností na výběr není, za předpokladu že nepřijde nikdo nový. Dřížďal, Kindel, nebo Hub/Šiklič přes nohu, což asi ne...Celkově se mi o posilách moc spekulovat nechce, jestli někdo přijde, tak to bude hráč a la Litteri, prostě levně a uvidí se. A ten Cissé, jak někdo navrhoval stopera...on ten kluk moc neví co má hrát, já bych se toho fakt bál. A nevim jestli víc na stoperu nebo DZ....snad prokáže opak.
        Hlavně si přeju ať se vyhýbají zranění a ať KJ moc nevymýšlí.

        Mimochodem v Hattricku rozhovor s Markem Jarolímem. Ani jsem nevěděl že ve Slovácku byl KJ na Lukáše J. tak přísný, že za ním šli ostatní hráči přimlouvat se aby to zmírnil...a když si to tak srovnám, jak to bylo ještě nedávno, tak se mi zdá že velký Karel teď na podzim trochu vyměknul a chová se občas podezřele mírně...

        • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

          slaviator     před 16 lety 31.12.2008 10:33 |  
          0 0

          jen jestli to není klid před bouří! :)

  6. Re: Krajčíkův osud stále nejistý

    slaviator     před 16 lety 30.12.2008 21:38 |  
    0 0

    "Podle ruské tiskové agentury Prime-Tass se Abramovičův majetek zcvrkl ze 13,2 miliard liber na 2,25 miliard liber. To se podepsalo i na chodu Chelsea, jejíž hráči by si měli dokonce sami kupovat obědy. Podle klubu jsou to však pouze obyčejné spekulace." - tak to je pěkná síla... :( Joo, Chelsea asi přijde o majitele brzo. Ono když měl prachy, tak to byla sranda, ale jakmile je krize, tak když klub vlastní jeden člověk, je to průser jako Brno.. :( Ale zase na druhou stranu: kdo si to pak bude moct dovolit koupit? Šejkové z Arábie?

    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

      Nax     před 16 lety 31.12.2008 10:35 |  
      0 0

      Ahoj. Moc se sejkama nepocitam, to by ropa musela zase zdrazit, ted jedou Saudove pod vyrobni naklady, jeste snad katar se drzi.
      Uvidime jak Chelsea dopadne.
      A uvidime jak se krize podepise na nas, k nam dopady dorazi pristi rok, muze se snadno stat, ze nam taky sponzori daji vale.

      • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

        slaviator     před 16 lety 31.12.2008 13:01 |  
        0 0

        Nevěř tomu, že jedou pod výrobní náklady. Jen prostě nemaj takovou marži, jakou měli dřív. Maj to nyní za zdravou cenu. Vždyť kolem 40 dolarů za barel se obchodovalo i před dvěma třema lety, až loni to strašně vylétlo. Když to atakovalo hranici 70 USD/barel, tak se svět děsil, že to brzy překoná historické maximum z ropné krize v 70. letech. A když to v létě bylo dokonce za 150 USD/barel, tak analytici tvrdili, že během půl roku může stát ropa i 200-300 USD/barel. Vidíš, jak to dopadlo. Myslím, že v tomhletom můžeme být krizi i tak trochu vděční, protože myslím, že 40-50 USD/barel by ropa stát mohla i s relativně slušnou marží pro těžaře. A ne, že výrobní náklady mají kupříkladu 20 dolarů na barel, ale marži z toho měli v létě sto dolarů... Je jasné, že když se těží v hůře dostupných oblastech jako je dno oceánů, tak ty "výrobní" náklady jsou vyšší, ale stejně to neodpovídá tomu, aby si mohli říkat o 150 dolarů za ten barel...
        A mimochodem, to trochu odbočíme, největší podíl na ceně benzinu je co? Ano, bohužel, daň.. :(

        Jinak ti šejkové mají pořád slušné prachy, akorát už stát jako třebas Brunej nebudou (možná) mít bezplatné služby od A po Z, ale budou zpoplatněné. V Bruneji dokonce byli na tom tak dobře, že vůbec (!) neplatili daně. Všechno, co stát získal, získal na maržích z těžby ropy... A Saúdská Arábie, SAE, Katar a i další země OPEC jsou na tom víceméně podobně. Byly na tom díky ropě tak dobře, že lidé měli buď něco zcela zadarmo (třeba to zdravotnictví) nebo neplatili třeba daně... A šejkové ještě mohli nechat stavět zimní stadiony uprostřed pouště (Kuvajt) či zimní střediska v podobných lokalitách (myslím že S.A.)... A aby měli ti šejkové stejné prachy jako doteď, jak to vyřeší? Začnou se platit v plném rozsahu daně...

        Šejkové prachy budou mít pořád, to se neboj.

  7. Re: Krajčíkův osud stále nejistý

    Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 31.12.2008 09:36 |  
    0 0

    Přeji Vám všem hezký den a hlavně hezky oslavte silvestra letošního roku, který pro naši Slávii byl jeden z nejlepších co jsem měl možnost zažít. Tím největším plusem pro Slávii byl a snad se shodneme, nový stadion v Edenu a pak i titul mistra Gambrinus ligy. Vím a nezapomínám, že jsme ho získali se štěstím a nebýt zaváhání sparťanů, tak jsme si to projeli sami. Ale osud přeje připraveným a tak se stalo a mistr byl na světě. Já jsem Vám všem chtěl popřát do nového roku hodně zdraví a pohodu a hlavně Vám všem poděkovat za slušnou a poctivou disputaci na těchto stránkách. Protože už sem na SN přispívám poměrně dlouho, tak se domnívám a snad právem, že se úroveň a slušnost na těchto stránkách dostala na ten stupeň a řád, který odpovídá tomu, čím se Slávia vždycky prezentovala a co Slávii dělalo i v minulosti Slávií.
    Pokora, pracovitost, slušnost a víra.
    Snad tomu i tento skorouplynulý rok dal zapravdu. Ten pozdrav patří i Tantalovi a všem ostatním, se kterými jsem občas vřele nesouhlasil a oponoval jim. Zloba však není dobrým rádcem a tak bych chtěl podat (virtuálně) ruku na pozdrav i jim, protože jsem na druhé straně přesvědčen, že jste všichni věrní fandové Slávie a svou kritikou nám dáváte na vědomí, že nikdy nic není jen bílé nebo černé. Věřte zase i Vy, že nejsem zaslepený slávista, který by chyby, jež se ve Slávii staly a třeba i stanou neviděl a nějak je chtěl bagatelizovat.
    Tak a teď už na "silvestrovské derby", kde se sejdou generace slávistů a bude důvod si popřát, aby ten příští rok byl pro naši Slávii alespoň tak dobrý jako ten letošní. Děkuji Vám Sokrates55

    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

      slaviator     před 16 lety 31.12.2008 10:37 |  
      0 0

      Také přeju hezké oslavy příchodu nového roku, který snad pro Slavii bude podobně úspěšný jako ten právě uplynulý. Nový stadion sice asi těžko budeme zase otevírat:-), ale mohlo by se v souvislosti s ním vyřešit několik závažných věcí (viz Bohemka), titul bychom získat nejen mohli, ale s náskokem po podzimní půlsezoně dokonce měli... Je pravda, že titul jsme získali řekl bych s hodně velkým štěstím, nebýt Silvestr tak napíšu že jsme měli z prdele kliku, ale je také pravdou, že tak jak se na jaře v posledních kolech sesypala Sparta díky vnitřním problémům, tak takhle podobně jsme se pravidelně sesypávali my a sparťanům to pranic nesnižovalo pocit z vítězství, ba možná dokonce ještě naopak...

    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

      tantalos     před 16 lety 31.12.2008 10:51 |  
      0 0

      Zdravím Sokrate,
      i já přeju všechno nejlepším Vám i ostatním slavistům. Doufám, že v příštím roce nás bude ještě víc, že budeme Slavii ochotni pomáhat tím, že na ni budeme ještě častěji chodit, budeme fandit ještě lépe a nepřiděláme jí zbytečné výdaje tolerováním rádobyfandů, kteří ji svými exhibicemi odsuzují k placení pokut a najímání stále většího počtu bouchačů.
      A taky přeju slavistům, aby mohli hledět k přestupním termínům s nadějemi, že posílíme, a ne že oslabíme.
      A teď návrh zdokonalení činnosti Slavia v roce 2009.
      1. Všechny naše talentované kluky pošleme pryč na hostování s opcí tak, aby si je mohl zájemce nechat, budou-li dobří, a vrátil nám ty horší.
      2. V zájmu vyrovnanosti mužstva uvolníme Šventa a všechny ostatní rychlé hráče, aby nikdo neutíkal průměru. Co se vleče, neuteče. Proto při akvizicích nových hráčů budeme vybírat jen ty rozvážné. Všimněme si, že nejlepší šachisté se také neukvapují a nespěchají s tahem.
      3. Marek Jarolím se stane nejlepším hráčem Slavie. Docílíme toho tím, že všechny lepší hráče, třeba Necida, Krajčíka, Suchého a další prodáme.
      4. Trenérovi pořídíme kvalitní bejkovec, aby mohl uplatňovat taktiku biče, biče a bejkovce. Zároveň se postaráme, aby mu do kádru přicházeli takoví dárečci jako Abraham či Blažek.
      5. Zavedeme pořádek do rozehrávání trestných kopů. Porady před kopem se bude propříště účastnit i notář, bude jí předcházet volba předsedy a skrutátorů a z každé porady bude na internetu zveřejněn zápis.
      6. Po každém podařeném centru levého obránce přerušíme utkání a zahrajeme státní hymnu.
      Prostě všechno nejlepší přeje
      Tantalos

      • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

        marcocruz (přítel SN)     před 16 lety 31.12.2008 12:35 |  
        0 0

        Chtěl bych se tomu smát, ale nějak mi to nejde.

        • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

          mart     před 16 lety 31.12.2008 13:06 |  
          0 0

          Hmm, tak ja nevim,.... me to prijde docela smesny :).
          Teda krome toho, ze chodit by se na fotbal by se melo vic. A pochopitelne krome durazneho postupu vuci tem, kteri Slavii stoji penize na pokutach. To samozrejme smesny neni ani nahodou. Slavie do toho.zdravi a hodne dobre do noveho roku nasi Slavii, i vsem prispevovatelum na SN preje mart

      • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

        slaviator     před 16 lety 31.12.2008 13:02 |  
        0 0

        Myslím, že státní hymnu bychom hrát neměli. Nejsme reprezentace České republiky, ale Slavie! :)

    • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

      TKutnik (přítel SN)     před 16 lety 31.12.2008 12:43 |  
      0 0

      Taky přeji všem slávistům hodně štěstí a radosti se Slavií do Nového roku. A doufám, že Vás potkám s Vaším dresem s číslem 11 a velikou slávistickou rukou na severní tribuně:)

      • Re: Krajčíkův osud stále nejistý

        slaviator     před 16 lety 31.12.2008 22:52 |  
        0 0

        Hlavně ať nikdo nedopadne jako M.F. svého času! :)

  8. Re: Krajčíkův osud stále nejistý

    Kmotr (přítel SN)     před 16 lety 01.01.2009 14:19 |  
    0 0

    Tak Štyvar Slavii neposílí jak tu někdo odhadoval - http://efotbal.cz/index.php?page=clanek&clanek=49764

    A jistej Dortmund u Krajčíka to "už jistě" nebude - Jihoevropským klubem, který by mohl získat obránce Slavie Mateje Krajčíka a který původně nechtěl jmenovat jeho manažer Pavel Paska by podle informací internetové stránky slovenského deníku SME mohla být italská Reggina. Tuto informaci nakonec Paska potvrdil, dále také uvedl , že jednání s nizozemským klubem Roda Kerkrade uvázla na mrtvém bodě. - Eurofotbal.cz

    Kdepak, už se těším až skončí přestupní termín a všichni budem vědět na čem jsme - ve zlém i dobrém..

  9. Re: Krajčíkův osud stále nejistý

    Markus     před 16 lety 02.01.2009 11:33 |  
    0 0

    Matej, udělal jsi toho pro Slavii hodně, tvoje hra se mi vždy líbila a přeji Ti hodně štěstí v Reggině!