Rozhovory

V. Petrák: Slavia je silné pouto

Slávistické noviny vám dnes nenadělí ani uhlí, ani brambory. Máme pro vás lahůdku, rozhovor s bývalým slávistickým kustodem "Vencou" Petrákem. Přejeme hezký zážitek při čtení přepisu našeho téměř hodinového povídání.

Uzavřela se etapa šestnácti let práce pro Slavii, jaké vzpomínky na toto období převažují?

S odstupem času převažují ty hezčí věci, ty horší člověk spíš spolkne a zapomene. Na Slavii chodím padesát let, šestnáct let jsem v ní pracoval, je těžké se s klubem po tak dlouhé době rozejít a vzpomínat na něj ve zlém. Klub za nic nemůže, Slavia je jen jedna.

Šestnáct let je i zhruba doba kariéry fotbalisty na vrcholové úrovni. Jaký je to pocit potkávat teď v šatně fotbalisty, kteří na začátku 90. let přišli jako mladíčci?

To je na tom to krásný, třeba Patrik Berger a Vláďa Šmicer jsou takovým synonymem těch šestnácti let. Pamatuju si je jako šestnáctileté, sedmnáctileté, kdy se dostali do áčka, nosili bágly a dneska jsou to vážení pětatřicetiletí fotbalisti na sklonku kariéry. S Patrikem ani Šmícou jsme kontakt nikdy nepřerušili, za Patrikem jsem lítal na návštěvy, s Vláďou jsme byli v telefonickém kontaktu a vídali jsme se, když byl v Praze s nároďákem. To jsou kluci, kteří mi udělali hroznou radost. Je jich samozřejmě víc, ať už Radek Bejbl, Honza Suchopárek, Pavel Kuka, Karel Rada, Luboš Kozel,  výborný kluk a fotbalista, kterého zbrzdila zranění. Nechci na nikoho zapomenout, dalo by se jmenovat dál. Z poslední doby třeba Standa Vlček, skvělý fotbalista a hlavně charakterově výborný člověk. Nebo bratři Doškové, Karel Piták, nebo Jarda Šilhavý, výborný fotbalista, jeden z povahově nejlepších kluků, co jsem v kabině zažil.

Jaký máte k hráčům vztah?

V některých případech je to vztah táty a syna, v některých přátelé, před tátou by asi nedělali takové skopičiny jako přede mnou (smích). Patrikovi jsem byl za svědka na svatbě, je mi mentálně nejbližší, je to taková moje slabost. Většinou po návratu ze zahraničí mi hodně kluků volá, že má pro mě dres, ozvou se sami.

Kolik máte dresů ve sbírce?

Budu teď dělat inventuru, odhadem tak 280. K obrovské radosti manželky je mám v pokoji ve skříních, místa zaberou opravdu hodně. Jsou tam ale věci, které částečně mapují mou kariéru ve Slavii, kdy jsme si vyměňovali pohárové dresy, mám kompletní sbírky, jak jsme hráli Ligu mistrů, předloni Pohár UEFA. Když si k nim pak člověk sedne, vybaví se mu i konkrétní zápasy všechny momenty.

Jaký je nejcennější kousek?

Spíš tam mám rarity, třeba Pavel Řehák mi ze svého pobytu v Japonsku přivezl dres Nového Jižního Walesu, když hráli s výběrem australského státu. Jsou to dresy z celého světa.

S Františkem Zlámalem jste ve Slavii prožili spoustu let, všechny porážky a výhry. Máte vůbec medaile za ligové tituly?

Medaile mám za oba tituly. Jenom mě mrzí, že u toho druhého Boby nebyl, odešel rok předtím. K okolnostem jeho odchodu se nechci vyjadřovat, ačkoliv jsme to probírali, je to spíš otázka pro něj. Celých patnáct let jsme prožili krásné věci, dokázali jsme se hádat o politice, o nesmyslech, všichni si mysleli, že si dáme do tlamy a za pět minut jsme byli v pohodě. Jezdili jsme spolu v autě, ze všech realizačních týmů mi byl naprosto nejbližší, jelikož jsme spolu byli pořád. Hráči a trenéři se střídali, ale my zůstávali celou dobu. Na Frantu hrozně moc rád vzpomínám a vždycky ho rád uvidím. Tituly jsem zažil dva, mohlo jich být víc. Moc rád vzpomínám na první, s Frantou Ciprem, Boby Zlámalem, nebožtíkem doktorem Lojzou Ullmanem. Mrzí mě, že jsem nikdy neudělal titul s Mírou Beránkem, s Frantou Adamíčkem, Pavlem Trávníkem, protože to byla vždycky dobrá sestava a parta.

Jak jste snášel všechny porážky, neúspěšné kvalifikace o Ligu mistrů?

Nepostoupilo se i s letoškem šestkrát, to už je deprimující věc. Myslím si, že asi nebudu vzpomínat na zápas na Spartě, kdy jsme prohráli 1:5 a oni zároveň slavili titul. Zase porážky ke sportu patří, když je soupeř lepší. Horší je, když se člověk ze zákulisí dozví, za jakých podmínek k porážkám došlo, ale to se samozřejmě nedá doložit.

Kritizoval jste někdy hráče za špatné výkony nebo za to, že na hřišti nenechali srdíčko?

Hned po zápase je člověk v emocích, stejně jako hráči, a je šance plácnout nějaký nesmysl, který pak člověka mrzí, lepší je se sebrat a jít z kabiny pryč. Přeci jen na hřišti hrajou hráči a tam jsou lídři, kteří mančaft vedou, ty si mají věci v kabině vyříkat. Pokud já si vzpomínám, nikdy jsem hráče nekritizoval.To, že člověk je s nimi celý týden při tréninkách a dělá legraci neznamená, že je může kritizovat.

Ze Zeleniny do Slavie
Co jste vlastně dělal předtím, než jste začal pracovat ve Slavii?

O mně se říká, že jsem Slavii sponzoroval dřív, než toto slovo bylo známé. Patnáct let jsem pracoval ve skvělém podniku Zelenina Praha (smích). Takže na Mikuláše a Vánoce dostávali hráči banány a mandarinky, které byly podpultové zboží. S většinou hráčů jsem se znal osobně, takže vazba byla.

A jak jste se dostal do Slavie?

Všichni mě znali, včetně maséra Přémy Čecha, který asi můj příchod inicioval. Přišel jsem za Korbela, prošel jsem přijímacím řízením. Byl u toho tenkrát i Ivo Lubas.

O náplni vaší práce se toho moc neví, můžete ji přiblížit?

Je to dáno obdobím. Jestli se hraje liga a je jeden trénink dopoledne, je to jednodušší. Když začne zimní nebo letní příprava, zimní je samozřejmě nejhorší, jedete na hory, hráči mají dvoufázové tréninky, my jsme vyloženě přes to zajistit oblečení, všechno s sebou sbalit. Objem oblečení od sponzorů je dnes značný, když to porovnám se svými začátky, kdy kluci měli třeba jen dvoje tréninkové vybavení. Dále se před novou sezónou musí včas udělat objednávky, aby byl kádr od sponzora vybavený, co se týče velikostí, dále musím počítat s tím, že někdo v létě přijde nový, samozřejmě neodhadnete, jak bude velký, ale alespoň něco do zásoby mít musíte. V kabině je pak 33 lidí s realizačním týmem, to je všechno potřeba sbalit, když se jede někam na venkovní zápas.

Zapomněl jste někdy na něco?

Na nic zásadního snad ne. Jenom jednou se nám to všechno zkomplikovalo. Byla to podobná aféra jako teď, kdy si Kladno muselo v Ostravě půjčovat ostravské dresy. Ze začátku se mi stalo, že jsem v Ostravě měl červenobílé i modré dresy, ale kombinace domácích byla taková, že jsme v nich hrát nemohli, takže jsme nastoupili také v ostravských. Na rozdíl od Kladna jsme tam ale 3:2 vyhráli. Chtěli jsme ty vítězné dresy koupit. U slávistických dresů je problém, jsou specifické a musí se nechat šít u každé firmy. Ze žádné kolekce nevzejdou. Musí být zajištěny včas, ale pokud by byl problém s barevnou kombinací soupeře, výrobce má hodně kolekcí, které jsou dostupné v podstatě hned. Třeba před zápasem s AS Řím nám vykradli šatnu, včetně dresů a kopaček, ale Adidas tenkrát zajistil, že se hned přivezli náhradní, to byla paráda. Na pohárové dresy se třeba berou i čtvery brankářské dresy, nikdy nevíte, co si rozhodčí vymyslí.

Jak je to s praním dresů a prádla všeobecně, kdo ho pere?

Ve starém Edenu byla prádelna, kde vždycky praly ženský. Na Strahově se nepralo, tady v Edenu prádelna není, takže se to vozí do prádelny.

Nikdy nechápu, jakým práškem se z dresů odstraní bláto a tráva. Znáte nějaký trik?

Co jsem slyšel, tak aby pustila tráva a hlína, musí se to namočit do sava, hlavně teď na podzim.

Nemusel jste někdy dresy žehlit?

Jsou vyrobený z materiálu, který se nežehlí, hned po vyprání se vyvěsí a vypadají pěkně.

A co aviváž?

Značku nevím, ale to je samozřejmost. Přece nemůžeme hráče v Lize mistrů oblíkat do nějakých smradlavých trik, musí vonět.

Možná jsem měl mlčet
Můžete se vyjádřit k vašemu odchodu ze Slavie? Mezi důvody, které se neoficiálně uváděly, bylo i vynášení informací do médií. Máte k tomu nějaký komentář?

Je zajímavé, že  teď slyším, že jsem vynášel informace do médií. To je naprostý nesmysl, to zdůrazňuji. Pokud někdo toto obvinění vyslovil, byl bych rád, kdyby mi ho dokázal říct do očí, protože je to naprostý blábol. Ode mě se nikdo z novinářů nedozvěděl víc než odpovědi na konkrétní otázky o fotbale, vyjádření, které vyšlo v novinách jako rozhovor se mnou.

Jaké tedy byly oficiální důvody ukončení spolupráce ze strany Slavie?

Mně nikdo do očí neřekl, co jsem udělal špatně. Bylo mi řečeno, že se rozejdeme, komunikoval jsem pouze s panem Doležalem. Jestli měl  ještě někdo ke mně nějaké výhrady, nic mi neřekl.

Zastával jste se v kabině hráčů?

Kdyby se to dalo zobecnit, je pravda, že na některé věci jsem měl své názory, které se během času potvrdily, ale  člověk se může někdy  i splést. Určitých hráčů jsem se při běžných debatách v kabině zastal, i když nevím, jestli je to správný výraz. V kabině jsem byl pořád, hráčům jsem třeba za sebe vyslovil určitou důvěru nebo jsem řekl, že výkonnostně na tom nejsou tak, jak je to prezentováno. Samozřejmě, na druhou stranu co má co kustod mluvit do sestavy a těchto záležitostí. Já jsem s klukama vycházel dobře, možná to někomu vadilo.

Jste hodně přímý člověk, neměl jste být někdy raději zticha?

Možná můj odchod vyznívá jako moje osobní porážka, určité věci mě mrzí. Společnost je dnes taková, že je někdy lepší nic nevidět a "držet hubu", starat se jen o své, a to je odpověď. Možná kdybych se tohohle držel a neříkal svůj názor, který byl třeba i správný, mohl jsem ve Slavii být pořád.

Měl jste nějaké náznaky ještě předtím, než k ukončení spolupráce došlo?

Ne. Proběhly oslavy titulu, všechno v pohodě, náznaky jsem se dozvěděl až na dovolené, tedy s odstupem 14 dnů.

Přijal jste pracovní nabídku Dukly. Hrálo v tomto rozhodnutí roli početné zastoupení bývalých slávistů ve vedoucích funkcích?

To je podstata věci, díky těmto lidem jsem byl osloven, abych ve stejné profesi pokračoval, to že v Dukle byli Martin Lafek s Michalem Prokešem, to byl důvod, proč jsem tuto práci hned vzal.

Nabídka přišla hned po ukončení spolupráce se Slavií?

Když to vezmu časově, byl jsem asi 24 hodin bez práce. Nabídka přišla velice rychle. Jak se kluci z Dukly dozvěděli, že tato situace nastala, hned mě kontaktovali. Nerozmýšlel jsem se, kluky znám z dřívějška, vím, co od nich můžu čekat. S odstupem času, co spolu půl roku spolupracujeme, jsem za ni velmi rád.

Měl jste i další nabídky?

Proběhlo oťukávání ze dvou klubů, ale to byla mimopražská záležitost a to jsem nechtěl.

Reprezentace? Ne, díky
Na kterého trenéra za šestnáct let nejradši vzpomínáte?

Myslím, že jsem vycházel dobře s všemi. Teď se třeba diskutuje, jestli má být Petr Rada u nároďáku nebo ne. Petr je borec, se kterým jsem rok a půl pracoval, jeho dobrou vlastností je, že co si myslí, to taky řekne, je to otevřený chlap, jde si za svým, i když se třeba občas splete. Přeju mu, aby se mu dařilo. Se spoustou trenérů si voláme, zažil jsem jich dost.

Když jsme u reprezentace, nemrzelo vás někdy, že jste nebyl reprezentační kustod?

Během posledních šestnácti let v reprezentaci převažovali hráči z jednoho klubu, nebo bývalí hráči toho klubu, nevím, jak bych to překousnul, jestli bych se dokázal tvářit příjemně. Těžko říct, to bych asi musel zažít. Samozřejmě s kustodama nároďáku Jardou Johnem nebo Jirkou Šímou máme korektní vztahy, hecovali jsme se, když dělali pro Spartu, ale že bysme nešli na pivo, to ne. Můj cíl byly vždy úspěchy Slavie, takže nároďák jsem neřešil. Třeba teď s Petrem Radou bych tak byl rád, ale nějak to už neřeším. Chtěl jsem se dostat do Ligy mistrů a to se mi povedlo. Je to moc hezký, příjemný pocit, kluci v kabině taky věděli, jak dlouho jsem na to čekal. Je to pak hezký dárek, kluci mi přejí, že jsem se do ní asi tak na popětačtyřicáté dostal.

Máte pocit, že jste to měl do reprezentace stejně daleko jako hráči Slavie?

Známe, jaké bylo vedení fotbalu, kluci ze Slavie neměli kromě roku 96 do reprezentace blízko. Tehdy v ní byl Karel Poborský, který je sice v nemilosti fanoušků Slavie, ale na titulu měl velký podíl a udělal kus práce. Šmíca, Bejbl, Honza Suchopárek, Pavel Novotný, to je parta kluků, se kterou se scházíme do dneška.

Známé jsou vaše básničky, vznikaly improvizací nebo jste je dlouho vymýšlel?

Některé jsou nepublikovatelné. Je to improvizace, věc, která mě napadla v souvislosti s tím, co se dělo okolo. Vždycky šlo o pobavení, nehledal bych v tom nějaké hlubší poselství.

V Dukle jste vymyslel slogan: Ať je září nebo leden, dva tréninky, ručník jeden....

Dukla je ohledně tréninkového vybavení velice solidně zajištěna, ale ručníky jsou dvoje, na zápas a jedny na trénink. Není tam taková možnost sušení prádla, čili se to nedá stihnout, když jsou dva tréninky. Někteří to nechápali, tak jsem je musel upozornit takhle (smích). A dokonce se to dá i publikovat.

Jak to vypadalo, když jste v kabině Dukly potkal zarytého sparťana Jiřího Novotného?

S Jirkou jsme vše probrali, my jsme se i dřív vždy pozdravili a žádné další debaty, jako s génii typu Sivoka, jsme nevedli. Uznávali jsme jeden druhého, bavili jsme se o tom i teď. Jirka sám říká, že by nakopal některý kluky, kteří jsou ve Spartě rok a vydávají velkohubá prohlášení. Se spoustou lidí ze Sparty máme korektní vztahy, přece na sebe nebudeme pořvávat třeba s Honzou Stejskalem.

A jak Jiří Novotný snáší současnou krizi Sparty?

Ptal jsem se ho: Prosím tě, co s tou Spartou budeme dělat, vždyť vám to vůbec nefunguje, já sem ochotnej i pomoct (smích). A on mi říká: S tímhle se nedá udělat nic. A měl pravdu, co předvedli třeba proti Střížkovu, to bylo strašidelné. S nimi by snad neprohrály ani Všenory - to je můj druhý milovaný klub hned po Slavii. Trošku je mi třeba líto Patrika, že je teď otloukánek, ale jednou tam je, tak se s tím musí vyrovnat.

Jak jste bral jeho přestup do Sparty?

Když se to stalo, byl jsem na dovolené. Patrika oslovila Sparta a mně je skutečně jedno, jestli Patrik půjde do Sparty nebo do Benešova. Mám ho rád jako člověka a klubová příslušnost na tom nic nezmění

Není vám líto, že Sparta není ve formě a tak boj o ligové čelo ztrácí trochu náboj?

Zažil jsem to hodněkrát, Sparta bez Slavie a naopak, to není ono. Zredukoval bych ligu na deset mančaftů, ať hrajeme derby čtyřikrát, to je vždycky událost, přijdou lidi. Teď lidi přijdou na fotbal dát si akorát přes hubu. Když Slavia postoupila do ligy, přišlo na první derby na Strahově 50 tisíc lidí, na druhé v Edenu 44 tisíc, nebyly žádné oddělené sektory, nikdo se nerval, jenom jsme se hecovali a po zápase jsme šli na pivo.

Posmíváte se Spartě nebo to držíte v sobě?

To není opatrnost, ale nemusím to nikde vyřvávat, mám samozřejmě zkušenosti, zažil jsem tři sestupy do druhé ligy. Zbožňuju ty jejich kecy před pár lety, jak oni jsou nesestřelitelní a my jsme věčně druhý. Mám radši silnou Spartu a Slavii, ať vyhraje ten, kdo je sportovně lepší a nebude na to mít vliv Milánek Šedivý a podobní exoti.

Od kdy jste chodil do Edenu jako fanoušek?

Hned první zápas 27. září 1953 jsem byl v Edenu s tátou ještě na dětské tribuně, to byla událost. Stadion, který jsme původně měli na Letné, sebrali komunisti, protože by nebylo vidět na Stalinův pomník, teď jsme putovali - Sparta, Strahov, pak když jsem byl v první třídě, už se hrálo v Edenu. Jak sem mohl, jezdil jsem tam, už bez táty, přeci jen se mu nechtělo přes celou Prahu v narvaných tramvajích.

Kolik jste viděl maket stadionu?

Tři nebo čtyři stoprocentně. Než se ještě zboural Eden, tak jsme každý Štědrý den, na který mám narozeniny, měli takový dopolední fotbálek. Při posledním, co tady byl, jsme při inventuře jednu maketu našli. Boby taky líčil, jak mu kdysi tehdejší předseda Slavie, tuším že Komárek, přinesl maketu se slovy: Koukej, jaká je to krása, na tom si ještě zachytáš. A já říkal Bobymu - netušil jsem, že budeš chytat do osmdesáti. V roce 1966 jsme postoupili do ligy, Sparta začala přestavovat stadion, kopali v Edenu, tak se myslelo, že pak my budeme kopat u nich a bude se taky přestavovat náš stadion. Někdo moudrý ze Slavie prohlásil, že se nic předělávat nebude, že je stadion nový. Neřešil, že tribuna je přemístěná z Letné. Hrál tu i nároďák, takže to je utvrdilo v tom, že ten stadion je dobrý. Někdo s něčím přišel v sedmdesátých letech, to v zápasových programech vycházely různé návrhy, jednou tady v Praze údajně byla svařená konstrukce na tribunu, ale vstoupil do toho Výbor lidové kontroly. A pak v roce 1988 se začalo demolovat, přišla revoluce a bylo po demolici. Odvezla se akorát protější tribuna, pak se tam postavila jiná.

Čekal jste, že se nového stadionu ještě dočkáte?

Myslel jsem si, že po převratu se měl najít někdo, kdo by to postavil, byť i načerno, těžko by to pak někdo boural. Obecně byl ale asi největší problém s pozemky. Hlavně že jsme se ale stadionu dočkali, myslím, že pan Leška v tom udělal kus práce. Po těch všech plánech jsem taky zastával názor, že všemu uvěřím, až bude stadion stát a bude se na něm hrát fotbal.

Chodíte dál na Slavii?

Byl jsem jenom dvakrát, hrajeme s Duklou v pátek, takže když hrajeme venku, jedeme pryč už ve čtvrtek, nebyl jsem ani na Aston Ville, málokdy mi to vyjde.

S jakými pocity do Edenu chodíte?

Po těch všech letech, co jsem sem chodil... Stačí mi, když jsme se tady u Edenu sešli na rozhovor, nostalgie je opravdu silná. Když si člověk promítne, kolikrát sem jel na fotbal, kolikrát do práce, co jsem tady prožil. Starý Eden, tam jsem něco prožil, to nemůžete vymazat, je to ve vás, evokuje to myšlenky, že sem člověk patří. Kdyby mi za každý den, co jsem tu strávil, dali pětku, tak jsem miliardář. Je to velice silné pouto. Zažil jsem toho se Slavií za ty roky opravdu hodně, strávil jsem s fotbalem spoustu času a to bylo možné jen díky rodině a zvláště toleranci mé manželky.

Foto: slavia.cz

Komentáře (29)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

    slaviator     před 16 lety 05.12.2008 22:31 |  
    0 0

    Super rozhovor s dobrým člověkem... Jeho myšlenky mají hlavu a patu, viz zúžení soutěže na 10 týmů a hraní čtyřkolově.. :) Zápasů by bylo sice celkem o 6 více, 36, ale kvalita by byla daleko větší... A nebyl by zase snad až takovej problém, aby ve druhé lize pak místo 16 bylo 22 týmů (16 současnejch + 6 co je ted v první), nemaj tam repre pauzu, nemaj tam pohárové (UEFA, LM) zápasy, takže těch 42 zápasů za sezonu by ty týmy taky zvládly...

    • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

      zz     před 16 lety 05.12.2008 22:37 |  
      0 0

      Lukáši,
      to je hezká myšlenka, ale nerealizovatelná. Nikdo to neschválí. Jinak škoda toho, že Venca Petrák musel jít o barák dál, byť se mu nechtělo a nikdo mu nesdělil důvody, proč se musí pakovat. Je to podobné jako u Kalivody, když mu bylo sděleno, ať mu prémie za titul vyplatí v Brně. Holt jiná doba rovná se jiné mravy.

      • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

        slaviator     před 16 lety 05.12.2008 22:42 |  
        0 0

        Ano, bohužel to tak je. Ale když se mluví o tom, že česká liga je nekvaitní, že tu Slavia, Sparta či Ostrava nehrají těžké zápasy, že jim utkání s Příbramí, Zlínem, Kladnem či Jabloncem moc nedají, tak by se nad tím mělo pořádně začít uvažovat. Zúžit ligu. Možná by to nepomohlo, možná ano. Každopádně nemohla by to býti jediná změna...

        Jiná doba, jiné mravy... Tohleto jsem už někde slyšel :)

      • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

        mirecek1111     před 16 lety 06.12.2008 00:06 |  
        0 0

        Nedělejte zase s pana trenéra ...no radši ani nepsat. Pan Petrák neměl na výkony Slavie vliv, no možná pokud ano, tak stoprocentně kladný, protože byl zárukou dobré atmosféry, takže pokud musel odejít, tak k tomu musel být podstatný důvod. Ono je krásné přečíst si takový rozhovor, ve kterém člověk omílá "raději se k tomu nebudu vyjadřovat" takové slova staví vždycky člověka do role ubližovaného. Ale já si prostě myslím, že nějaký důvod musel být. A myslím, že pan Petrák ač ho mám rád to určitě ví jaký.
        Úplně stejně jako Kalivoda si může představovat desítky důvodů proč musel odejít a přitom si jen nedokáže přiznat ten opravdový, a to výkonostní. Prostě už Slavii neměl co dát. A to co předvedl tehdy v tom jednom rozhovoru byla opravdu hrůza. Pana Petráka si vážím ale Kalivody jen těžko. Když mu tak strašně vadilo, že ho pan trenér nakopal, tak proč to tehdy neřekl. Nebo tehdy mu to ještě nevadilo? a začalo mu to vadit, až když už o něj pan trenér nestál a tak se mohl nějak pomstít...no samozřejmě že ano. Kalivoda je opravdový ubožák... jsem rád, že je pryč. A že byl srdcař? no myslím, že to není tak dávno, kdy ukázal jaký.. ale je to můj názor. Respektuju, že je u spousty Slavistů oblíbený... ale neměli bychom být kvůli tomu slepí..

        • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

          tantalos     před 16 lety 06.12.2008 01:44 |  
          0 0

          Kalivoda ukázal na Ajaxu, že na mezinárodní scéně se neztratí. Velmi se zasloužil o postup do LM.
          Ve srovnání s trenérovým synovcem je to geniální fotbalista. Je o tři třídy výš než Marek jarolím.
          Je-li podle tebe Kalič ubožák, tak co je MJ.
          Tragédie letošních pohárových utkání spočívala totiž v tom, že místo kaliče a Jandyse hrál synovec a Černý.

          • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

            strangercz     před 16 lety 06.12.2008 07:47 |  
            0 0

            Kalivoda se uvedl snad jen tou slavnou penaltou proti Ajaxu a krásným gólem proti Budějovicím. Nic víc za ty roky nepředvedl. Nic proti němu je furt mladý a když bude chtít třeba to dotáhne daleko. Ale svádět naše pohárové "úspěchy" na to že nehraje Kalivoda a Janda je blbost. Ty tkví hlavně v tom, že se furt nějakým záhadným způsobem bojíme zahraničních týmů. Loni nás nakopnul Ajax. Proto jsme hráli tak jak jsme hráli. Letos bohužel nic nepřišlo. Já sem to tušil než jsme vůbec hráli Fiorentínou. Buď liga mistrů nebo trápení. Bohužel se to potvrdilo

            • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

              tantalos     před 16 lety 06.12.2008 10:30 |  
              0 0

              Naše pohárové neúspěchy svádím především na tři hráče, kteří nemají ve Slavii co dělat: MJ, JČ a DH. Například absolutní lajdáctví Hubáčka, který místo aby obtěžoval svého útočnika, jenom na něj čuměl jako tele a potom nesmyslně mával na čárového rozhodčího zavinil první gól od Hamburku. Při neskutečné pomalosti dalších dvou hráčů pak už bylo jasné, že Slavia už sotva dá gól.
              Pokud jde o Kalivodu, uvědom si jeho nádherný gól na jaře Spartě, předtím než si svlékl dres. Jak perfektně rychle důrazně předskočil Kadlece. Na něco takového se MJ a JČ nezmůžou, ani kdyby hráli proti rezervě vesnického žákovského mančaftu, protože jim právě chybí ta rychlost a důraz. nebo agresivita. Oni jsou sice schopní faulovat, ale ne hrát tvrdě, jejich zbabělost je další problém-

              • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

                Khadgar     před 16 lety 06.12.2008 11:37 |  
                0 0

                Je to hezký, vybrat si u hráče vždycky jenom to pozitivní. Já si Kalivodu pamatuju především jako hráče, kterému se povedl jeden zápas a další 2-4 pak nezvládl.

        • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

          Pedro08     před 16 lety 06.12.2008 08:13 |  
          0 0

          Respektuju, že jsou MJ, J. Černý, Hubáček a Brabec u mnoha fanoušků oblíbení, ale neměli by být slepí. Brabec s Hubáčkem jsou nejhorší hráči již 7 zápasů dozadu, J. Černý je doslova tragéd. MJ je stále lepší a lepší, nemám problém ocenit jeho povedené akce, ale ve všech pohárových zápasech jasně ukázal, že je k ničemu. Udělá vcelku dobrou akci, ale svým stylem vedení balonu a neskutečnou pomalostí o míč rychle přijde zhruba 30 metrů před brankou soupeře. To je pro soupeře ideální pro brejk. MJ místo toho, aby spěchal dozadu, vyklusává svým typickým vířivým pohybem směrem dozadu, většinou je zrhuba na půlce, když soupeř ohrožuje naši branku. Vskutku fotbalista evropského formátu a tahoun.
          Je jasné, že je třeba dokoupit kvalitu, opravdovou. Stadion nás stojí korunu za rok, takže veškeré výdaje jdou na platy a přestupy, že?! Za utkání s Villou a Hamburkem klub inkasoval dohromady 38 milionů, za Fiorentinu 12 milionů, za lístky na ligu cca 10-12 milionů, za Necida 120 milionů, za Kalivodu 4 miliony, za Dočkala 13 milionů, slušný je příjem od sponzorů, podíl na prodeji prá na ligová utkání,takže tu musí být zdroje na minimálně 3 opravdové posily a ne statisty jako Cissé atp. Vše ostatní je výmluva.
          Jak to, že Sparta a Boleslav, jsou schopni se posílit o kvalitnější hráče než my s nižšími příjmy a přitom ještě musí hradit provoz stadionu, nás toto stojí pouhou kounu za rok?
          Sparta bude mít silné jaro, doufám, že Slavia bude jaře tentokrát lepší. Kdo bude dávat góly nevím, protože bez Necida to bude asi dost těžké.

          • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

            slaviator     před 16 lety 06.12.2008 09:21 |  
            0 0

            Korunu za rok stadion? Vidíš, já slyšel patnáct milionů.

            • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

              Pedro08     před 16 lety 06.12.2008 09:33 |  
              0 0

              Je to samozřejmě ještě víc, tohle je ironie směrem ke lžím, které šíří Zlámal a vedení Slavie.

              • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

                slaviator     před 16 lety 06.12.2008 10:16 |  
                0 0

                Tak tiskový mluvčí nemůže říct něco jiného, než tvrdí vedení... Ale to máš ve všem. Když řekne vedení z nějaké firmy, že chovaj fialový krávy s oranžovejma puntíkama, tak tiskovej mluvčí nemůže říct, že je nechovaj a že chovaj normální jalovice...

          • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

            Jakubisko     před 16 lety 06.12.2008 14:15 |  
            0 0

            To jo, Sparta posílila před sezónou opravdu neskonale, že :)

        • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

          zz     před 16 lety 06.12.2008 11:33 |  
          0 0

          Míro,
          Kalivoda odešel z výkonnostních důvodů. To já nezpochybňuji. Vadí mi, jak se k němu zachoval pan Doležal, pokud jde o prémie za titul, na které měl Kalivoda nárok. I on přispěl k titulu.
          Venca Petrák neodešel z profesních důvodů, jinak by neměl nabídky z dalších klubů.
          To, že místo Kalivody nepřišli lepší hráči, to je evidentní. Vždyť my nedokážeme kopnout ani roh.

          • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

            mirecek1111     před 16 lety 06.12.2008 11:54 |  
            0 0

            To máš pravdu, to mě opravdu zaráží. Když si vzpomenu na ty všechny moje rozčílení po rozehrání standartek. Snad devět centrů z deseti doletí na prvního obránce ve vápně, který jej odhlavičkuje. To už bylo v některých zápasech až neskutečné. Nechce se mi ale věřit, že naši hráči nemají takovou "kvalitu" aby dokopli o deset metrů dál, zvlášt když David Hubáček zase centruje dvacet metrů za a nad vápno.
            Ale nejhorší je, že to může centrovat Černý, Belaid nebo Jarolím a vždycky je to stejné. My jsme za podzim kopali snad sto rohů a já si nepamatuju žádný, kdy bychom "aspoň" tu branku ohrozili, natož dali gól. A nejlepší na tom je, že si pamatuju dobu před dvěma léty, kdy tady byl Lukáš Jarolím a bylo to úplně stejné.
            Mě se tomu až nechce věřit. Přijde mi, že to spíš mají kvůli nějakému signálu nařízené ale takhle naivně.... raději at to kopou přetažené....čtyřikrát z pěti kopů to přeletí vápno a napopáté dáme gól jako Mičola v Boleslavi.... aspoň něco.
            Myslím, že v tomhle je obrovská rezerva a máme závazek do jara to zlepšit. Mělo by se dost na rozehrávce standartních situací zapracovat.

          • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

            mirecek1111     před 16 lety 06.12.2008 11:58 |  
            0 0

            Jinak Sparta už zkouší toho kluka z Argentiny, nebo aspon tam má kořeny, jak si tady kdysi myslím psal. Je vidět, že nezáhálí. Doufám, že brzy přijde na zkoušku někdo i k nám. Jsem mírný optimista po tom, co říkal pan Doležal v té diskuzi ve studiu sport, kdy mluvil o tom, že to prostě bez cizinců nepůjde.

            • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

              zz     před 16 lety 06.12.2008 12:05 |  
              0 0

              Zdravím Miro,
              když jsem tu loni psal o tom, že to bez cizinců nepůjde, tak to většina zpochybňovala. Jsem rád, že to vidí i vedení a bude na letošní výsledky v pohárech adekvátně reagovat v přestupové politice. Prostě titul je blízko a peníze z LM taky. Musíme udělat maximum, abychom si na ně sáhli. Nesmíme tuto šanci promarnit.

          • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

            Pedro08     před 16 lety 06.12.2008 12:04 |  
            0 0

            Když roh kopou dva prvotřídní zoufalci, kteří hráli vždy pouze o záchranu Černý a Jarolím, tak co bys chtěl. Evropa Slavii ujíždí o parník, ono to bylo vidět už loni, kdy si z nás Sevilla i Arsenal udělali kašpárky a díky vnitřní rozháranosti Steauy jsme uhráli skvělých pár bodů, domácí remíza s hráči druhého sledu Arsebalu taky nebyla špatná.
            O tom, kdo kope standardky rozhoduje Brabec, sám hráč, který se nechytil ani v o záchranu hrajícím Dynamu Moskva v krizi, sám zavinil pěkných pár gólů a pořád je jeho pozice neotřesitelná, přitom dvojice Latka-Suchý hrála na stopeu o mnoho lépe. Jarolím tam dává sestavu dobrých kamarádů, skupinka Hubáček, Brabec, Jarolím, Černý evidetně jde proti Belaidovi, Tavaresovi, na začátku sezony měla nula jako Brabec kecy, že by měl zůstat Necid u země. Proč? Aby byl pouhým průměrem a evropským podprůměrem, jako Brabec a jeho suita? Prostě začíná to hnít stejně, jako kdysi ve Spartě. Kecy o tom, že musí k utkání přistoupit s pokorou a urvat to srdíčkem. Jestli tím mysleli to, že ni jednou nevystřelí a nejsou schopni si přihrát a ještě to svedou na rozhodčího, který ať pískal sebehůř, prohru nezavinil, tak ať to jdou zkoušet jinam. Vůbec bych nebyl proti konci těchhle rádoby kvalitních hráčů a jejich náhrady odchovanci jako Dočkal, Eliáš, Vácha, Černý atd. Problém tu ale je. Zatímco o naše odchovance zájem je, tak o Brabce, Hubáčka, Jarolíma a Černého se nezajímají ani kluby z druhé bundesligy.

            • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

              Jakubisko     před 16 lety 06.12.2008 14:19 |  
              0 0

              Jasně, celá Slavie jde do píči, ve větší píči za svou existenci ani nebyla. Jen se podívej kde sme v tabulce, krize jak hovado...neskutečný kam to vedem! Už po loňský sezoně bylo jasný, že takhle to dál nejde, a přesto pokračujeme v tý hrozný sérii, já to vedení prostě nechápu, proč neudělaj pořádnou čistku!!!!

            • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

              lucky-pilda     před 16 lety 06.12.2008 14:55 |  
              0 0

              Asi sem videl jiny zapasy. Kdyz pominu kopani rohu, tak MJ patri jiz nekolik zapasu mezi nase nejlepsi hrace, stejne tak Brabec, i kdyz sem tam udela nejakou blbost. Cerny je taky vybornej hrac, nevim, co na nej mate porad vsichni kecy. Treba proti Hamburgu patril mezi ty lepsi.
              A proc by mel Necid zustat u zeme? Delas si srandu?! To je preci vice nez jasny, protoze kdyby nehral s pokorou a mel nosanek nahoru, tak by dopad stejne jako nekonecne zastupy jinych, kdysi talentovanych hracu, kteri si mysleli, ze sou mistri sveta, ale pak se zakopali (namatkou bratri Doskove, Licka, Gedeon, Jun atd.).

  2. Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

    quelhar (admin)     před 16 lety 06.12.2008 11:07 |  
    0 0

    Jojo, tohle mi tu skoro cely podzim chybelo. Dokud se dari, je prakticky vse bud v poradku a nebo aspon ve stavu, kdy se proti tomu nebroji. Jakmile prijde par nevydarenych zapasu, tak uz je zase vsechno spatne a kupodivu za vse muze Marek Jarolim (pripadne jeste dva dalsi hraci) :o)

    • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

      zz     před 16 lety 06.12.2008 11:39 |  
      0 0

      Zdravím quelhare,
      statistiky mluví jasnou řečí. Jeden gól v 7 zápasech, to nepotřebuje komentáře. Loňský kádr byl konkurenceschopný v pohárech, letošní kádr nikoliv. To nelze popřít. Nepodařilo se nahradit Švece, Vlčka, Pudila, Jandu před zraněním a Kalivodu při standardkách.
      Někteří hráči mají velké problémy v rychlosti práce s míčem, s tempem hry. A to i v lize proti silnějším soupeřům jako Bolka. Lepší je si nalhávat, že jde o náhodu, že jsme neměli štěstí, že je to jen o penězích. Ale zápasy v pohárech nám otevřely oči. Stačí si přečíst německý tisk po zápase s Hamburgem. To je tvrdá kritika na adresu výkonu Slávie Praha.

      • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

        tolsimir     před 16 lety 06.12.2008 11:42 |  
        0 0

        Nejsem si uplne jisty jestli to loni bylo o tolik lepsi. Vzdyt co se nam povedlo? Zapasy s Ajaxem, druha pule se Steaou doma. A co dal? V Seville jsme sice dali dva goly a urcite byli nebezpecnejsi nez na Fiorentine, ale Sevilla si prodelavala krizi, trochu nas podcenila, vystrelili jsme vlastne jen z dalky a 2x to tam spadlo, jednou ne. Pak sedmicka na Arsenalu, remiza s beckem Arsenalu za hrozneho pocasi, kde si Arsenal prijel pro bod. Pak trapny vykon v Bukuresti ktery je podle me srovnatelny i s Fiorentinou. A pak jsme dostali trojku od Sevilly. Zapasy s Tottenhamem uz jsme odehrali bez Vlcka, Svece ci Jandy a s Cernym ci Jarolimem

        • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

          zz     před 16 lety 06.12.2008 12:02 |  
          0 0

          Stačí se podívat na náš herní projev při zápase se Sevillou doma. První půli jsme byli lepší a Ivana neproměnil gólovku. Pak se zranil Šmicer a vzhledem k tomu, že jsme měli velkou marodku, tak druhá půle už byla špatná. Sevilla má lepší tým než Hamburg, který je v posledních zápasech v krizi. V Seville jsme museli improvizovat při zranění Brabce, přesto jsme byli v ofenzivě mnohem nebezpečnější než v Žilině a proti Hamburgu. Nesouhlasím s názorem, že jsme hráli proti B týmu Arsenalu. I mladí hráči mají svou kvalitu jako Walcott a další. To je zpochybňování výkonu Slávie. Na Arsenalu jsme hráli naivně, to byla chyba KJ, že chtěl hrát s Arsenalem otevřenou partii. V Bukurešti jsme odehráli špatnou první půli, ale v druhé půli se posunul Krajčík do zálohy a byli jsme minimálně vyrovnaným soupeřem. Je třeba vidět, že letos jsme měli v pohárech až na zápas v Žilině k dispozici kompletní kádr. Loni jsme v závěru podzimu měli velkou marodku, dali jsme dohromady sotva 13 lidí. Prostě letošní herní projev byl špatný. Jeden gól mluví za vše. Prostě kvalita některých hráčů má své limity jen na českou ligu. A to se projevilo.

          • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

            Huzgi (přítel SN)     před 16 lety 07.12.2008 13:52 |  
            0 0

            Ano, zz, asi chceš napsat, že Necka ještě na Evropu nemá a sázka na něj jako na hlavního útočníka byla chybou, neprosadil se a ani šance neměl, jeden gól obránce o tom jasně svědčí. Přesto tento krok KJ schvaluji a byl to správný pokus. i když do budoucna pro Slávii ne přínosný, neboť nám zůstávají jiní útočníci, kteří také mohli získat nějaké zkušenosti.

    • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

      martyni (přítel SN)     před 16 lety 06.12.2008 12:45 |  
      0 0

      Zdravim quelhare, nejde o to nekoho obvinovat, ale pripust, ze v zapasech se silnejsimi tymy jsme na podzim meli problemy. V uefe se to ukazalo nejvic. Zatimco se slabsimi tymy a v domacich zapasech zvlast se nam podarilo prehrat soupere fotbalovosti, se silnejsimi tymy a zvlast v poharu jsme meli problemy. Nemuze byt nahoda, ze jsme dali v uefe jen jeden gol, nemuzem se utesovat jednim dobrym polocasem s Villou. Ja vidim problem v pohybu, je to jako v hokeji, kdyz tym soupere prebrusli, vetsinou vyhraje, stejna ve fotbale, kdo vic beha, je rychlejsi, je driv u micu, soupere prehraje. Myslim ze neni zdejsi povera, ze Jarda Cerny nebo MJ v tomhle zaostavaji, zatimco Dusan Svento nebo Vlada Smicer jsou na tom mnohem lepe, jsou konkurenceschopni i v evrope. Pokud chceme v poharech, musime mit v tymu vice rychlostnich typu, s pesim fotbalem nelze uspet. KJ dela chybu, kdyz sazi na tyto hrace, a to az tak urputne, ze mnohokrat v sezone posunul nesmyslne Dusana do utoku, jsem presvedcen ze jen proto, aby mohl hrat v zaloze J.Cerny.

      • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

        quelhar (admin)     před 16 lety 06.12.2008 14:06 |  
        0 0

        Zdravim. Jak jsem psal vyse, velmi me tyto disputace unavuji a nebavi. Nebavi me vychvalovani jednech a zatracovani druhych, jako by to snad Jarolim s Cernym kazili tem extrasuperfotbalistum. Totalne mi to kazi naladu, nemam na to proste nervy, nemam povahu na to, abych tu jako nekteri dlouhodobe urazel pulku kadru, trenera a vedeni. A kdyz tyto urazky ctu, tak je mi z toho velmi smutno.
        Jak to tak byva, vitezstvi jsou zasluhou hracu (a v nasem pripade navzdory trenerovi) a porazky jsou vzdy vina trenera. Je mi lito, ze jsme podzim zavrsili nepovedenymi vykony a ze to ovlivni celkovou naladu pres celou prestavku, takze budou tri mesice diskuze zaneseny urazkami, posmesky a podobne, prestoze se rozhodne neda rici, ze bychom meli za sebou spatny podzim, spis naopak.

  3. Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

    urs (přítel SN)     před 16 lety 06.12.2008 12:09 |  
    0 0

    pokud chceme miti v evrope konkurence-schopny team.., musime hledat hrace, kteri na to "rychlostne" staci.. dnesni fotbal je o rychlosti, spojene s fyzickou a technikou :-) tot muj nazor :-P
    Jarda, Marek a Huby nejsou rychlí... a nikdy nebudou, rychlost se nedá natrénovat, tu musíte mít v sobě..

    • Re: V. Petrák: Slavia je silné pouto

      Nax     před 16 lety 09.12.2008 12:02 |  
      0 0

      No tak to abychom prestaveli cely kadr:-)