Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Chance liga

Slavia se představí v Ostravě

Pátým ligovým soupeřem sešívaných bude v pondělí Baník Ostrava. Oba týmy se představí před kamerami ČT2 v pondělí 1.1.2008 v 17:45.

Oba pondělní soupeři nasbírali doposud sedm ligových bodů a patří jim čtvrtá, respektive pátá příčka tabulky. Oba dva kluby tak zatím nenaplňují svá předsezónní předsevzetí.

Slavia krátce před utkáním prodala svůj klenot - střelec Tomáš Necid se stěhuje do Moskvy, oblékat bude dres armádního CSKA. Kanonýr se stěhuje až v zimě, v pondělí tedy bude postrachem obrany Baníku. Kádr Slavie odehrál letos o dvě utkání víc, po nezdaru s Fiorentinou si tedy stejně jako Slezané zahraje Pohár UEFA. Na Slavii čeká rumunská Vaslui, Baník změří síly se Spartakem Moskva.

V pondělí nebude mít trenér Jarolím k dispozici Latku, Šmicera, Dřížďala, Studíka a Váchu.

"Ostrava má kvalitní a zkušené mužstvo, hodně posílila včetně příchodu Galáska. Ale samozřejmě do Ostravy jedeme s tím, že tam chceme uspět. Stejně tak jako v každém jiném zápase," řekl k utkání Karel Jarolím.

Pravděpodobná sestava Slavie podle autora článku: Vaniak - Krajčík, Suchý, Brabec, Šiklič - Jarolím, Černý, Tavares, Belaid, Švento - Necid.

Komentáře (28)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Slavia se představí v Ostravě

    Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 10:07 |  
    0 0

    Dobré nedělní dopoledne Vám všem přeji a dobrou pohodu.
    Už jsem si překousal trochu toho smutku po středě, urovnal si v hlavě i přestup Necida (při dnešní realitě vcelku přijatelné a slušné řešení) a také po zhodnocení naše soupeře při postupu do skupiny v poháru UEFA se obracím už k pondělnímu zápasu. To utkání bude dost důležité a bude předznamenávat náš další postup. Jsem také zvědav na zúžení našeho kádru a ani si netroufnu říct, na koho to slovo padne. Asi to bude Volešák, Gebre, a pak nevím. Z posil se nepředstavila v základu žádná (Grajciar a ani ten Ital se zatím neukázali) a posoudit je tak nemohu. Ta sestava co je napsaná od TKutnika vcelku ano, jen si myslím, že Šenkeřík by místo Jarolíma byl určitě platnější a Černý a Belaid by se měli hodně zlepšit. Dokonce si myslím, že by mohl Šenkeřík pomoci Tavarezovi při přenesení hry přes střed do útočné fáze a Toleski by měl být k Necidovi tím, kdo bude na míče od Necida sbírat a pak to rozehrají okolo vápna. Proti italům se jim to i několikrát povedlo a taky u toho byl Dušan. Ten byl spolu s Tvarezem moc dobrý a Šiklič by s ním měl víc pracovat a dávat mu delší míče mezi záložníky a beka, Dušan je neskutečně rychlý a ten míč dožene. Ostrava bude dobrá, ale je lepší hrát proti dobrým než se mydlit s betonem. To co včera předvedli Teplice v Plzni byla hrůza a děs. A o zlínském zápase raději nemluvit. Uvidíme dneska, jaké budou výsledky. Naši kluci poznali, že bez poctivého přístupu a odevzdání všech sil na trávníku jim zadarmo do klína nespadne nic. A protože se až zajímavě některé tými proti nám dovedou vyhecovat, musíme s tím počítat. Tím ovšem nemyslím Baník, ať je to jak chce Baník je týmem, který si odehrál proti nám i proti "rudejm" svý. Myslel jsem tím třeba právě obě "Viktorie", které se Spartou slehnou jak popel, ale proti nám by se Limberský, Horváth, Ztracený a další přetrhli. Jinak zdravím našeho "strašně krásného straška", díky němu jsme se dočkali i filozofického zamyšlení pana novináře Pancíře, který se podivoval nad naším pokřikem "Kdo neskáče fandí spartě" a dospěl k názoru, že Sparta je náš komplex posledních desetiletí. Důležité je, že jsem na stadionu seděl s mým přítelem, který pochází od Havířova a tak má "sklony baníkovské", ale poctivě skákal taky. I díky té moc pěkné atmosféře, kde tentokrát snad nebyl ani jeden neslušný pokřik a dokonce jsme slušně poděkovali i p. D. Čamkové (jen ať si vzpomene na ty dvě pentle nepísknuté v Liberci před asi 2 roky) jsem byl za nás slávisty rád, že to tak jde a je to na úrovni. Přeji Vám všem dobrou chuť k nedělnímu obědu a v Ostravě ať se klukům podaří dát do hry všechno a bojovat za naše barvy se ctí a nadoraz. Sokrates55

    • Re: Slavia se představí v Ostravě

      Eluin (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 10:23 |  
      0 0

      Zdravím, Sokrate.
      S tím Volešákem a Gebrem souhlasím. Gebre v současné chvíli na áčko asi nemá a Volešák (soudě podle toho, že hraje jen za béčko a ani tam to prý není stoprocentní) také ne. Nicméně právě v případě Volešáka bych se zasadil o to, dát mu ještě nějakou šanci. Možná je tam problém motivace, ale to samozřejmě mohu jen hádat...
      K Necidovi se vyjadřovat nebudu. Je to vynikající hráč, kterého bychom stejně asi dlouho neudrželi a cena a podmínky, za kterých jde ven, se mi zdají víceméně adekvátní. V Ostravě věřím ve 3 body, které nám snad zajistí i pohledná hra.
      Na LM jsem bohužel nebyl, ale své pocity zklamání jsem si již odbyl po televizní přenosu z Florencie, takže vyřazení mi nové vrásky na tváři nepřineslo :-).
      Krásný víkendový den!

    • Re: Slavia se představí v Ostravě

      Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 11:32 |  
      0 0

      Taky Vás zdravím, i přítele od Haviřóva! Naše hopsání je jeden z nejpovedenějších "komplexů", co znám. . vtipný a neurážlivý a tak to má být! Necky je mi samozřejmě líto, ale peníze jsou to opravdu velké a i v ruské lize se hráč nemusí jen zakopat. . Kováč, Jarošík, Hubschmann( já vím, že je v Šachtaru). Mohlo tam být alespoň nějaké procento do budoucna, ale ono s těmi odchody, věřme, že variant ala Svěrkoš bude přibývat, ostatně už M. Heinz byl průkopníkem. Zkrátka restart kariéry v GL je dobrá věc. Letos toho je hodně. . Vachoušek, Jun, Papadopulos, Lafata atd. Tak ať to všem vyjde a ať je na co koukat! Byl bych moc rád, kdyby vedení tyhle peníze ještě do září otočilo a přivedlo Morávka nebo Rajnocha, či toho Střeštíka:-) ?
      Taky jsem byl rád, za to gesto k p. Damkové. Sice jsem to viděl jen v televizi u fronty na pivo:-), ale i tak je to pěkné ocenění. Byla na olympiádě a to nemůže říct žádný jiný z našich "soudců". Ten zápas v Liberci si taky pamatuju, ale u ní tak nějak nemám problém věřit, že to opravdu nezvládla. . zvlášť, když se potom nechala slyšet, že pískala hodně úsporně, protože jí byla zima. . No tenkrát jsem ji moc rád neměl:-)
      Na Ostravu se těším vždycky. Bez ohledu na umístění je to vždycky dobrý fotbal a o to nám hlavně jde. Když jsem nedávno vedl polemiku na of. web s Jihočechem, že to po Kmochovi veme nějaký harcovník s vyztuženou defenzivou, tak mi oponoval, že Tobiáš je jiný kádr. Uvidíme, začal přesně s nezáživným, účelovým a jednobodovým fotbalem, ale pro start se mu to může prominout.
      Tak věřím, že v Ostravě to bude tanec a že si s nimi poradíme. Po vlažném startu už potřebujeme bodovat jako sůl.

      • Re: Slavia se představí v Ostravě

        slaviator     před 16 lety 31.08.2008 12:24 |  
        0 0

        1) Střeštík asi těžko přijde, toho Brno prodá do Ruska, až bude chtít... Morávka ani nějak nechci, ale ten Rajnoch by se kurňa hodil :))
        2) ad Damková. Prdel byla, když ji chtěli puget předat poprvé, tohle byl druhej pokus. Pozvali ji, čekali tam... A najednou zjistili, že ji nikdo vlastně nepozval... Asi po hodině čekání :-D Fakt magoři. Tohleto je možný jen v tom našem Kocourkově.

        • Re: Slavia se představí v Ostravě

          Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 17:52 |  
          0 0

          No, voki psal o nějaké snaze ulovit Střeštíka v létě, ale nevidim to moc reálně. . Nicméně v CSM. . Dal jsem jim Jarolíma a nějaký drobný. . ne, vážně Střed zálohy potřebujem vyřešit. Černoch, Volešák ani Tijani nejsou tvůrci hry (Navíc TB ještě potřebuje čas na vyrovnání výkonů a větší přehled ve hře) a hlavně žádný z nich "to nevezme na sebe" MJ k tomu něco chybí, možná se do toho dostane, ale zatim nijak nezáří. Takže bych bral Morávka, jinak to bude než/jestli se vrátí Šmicer nebo třeba Lukáš Jarolím. A o přínosu Rajnocha se rozkecávat nemusím, že? :-)

          • Re: Slavia se představí v Ostravě

            slaviator     před 16 lety 31.08.2008 19:11 |  
            0 0

            A co uprostřed zálohy Petr Janda a na kraji Lukáš Vácha? :)) Ještě měsíc hele a... :))

            • Re: Slavia se představí v Ostravě

              Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 19:20 |  
              0 0

              No, Janda je dobrej běhavej záložník, podhrot nebo staženej útočník, ale aby udělal kličku a pak přihrál padáčkem na 40 metrů, to po něm nikdo nemůže chtít. Vašon hrál pod Kozlem i uprostřed, ale nevim nevim. Hlavně aby začal s tréninkem. Sám vidíš, že Janda i Šventik už jsou čtvrt roku v plnym zátahu a pořád ne v bejvalý formě.

    • Re: Slavia se představí v Ostravě

      Kutas     před 16 lety 31.08.2008 11:58 |  
      0 0

      To myslíš, ten strašnej blábol co sepsal ten mistr novinář? Kde se sparťánek vysmívá i naší návštěvě (byť na Letnou si na první zápas našlo cestu cca o 500 diváků méně?).... hroznej blábol. Navíc z jeho článku čiší zaujatost až běda a přitom má v popisu jak má rád spravedlnost, objektivitu atd. Ne na tohodle člověka se snad nedá ani reagovat.
      Kuťas

      • Re: Slavia se představí v Ostravě

        slaviator     před 16 lety 31.08.2008 12:22 |  
        0 0

        Tak si teprve poslechni co někdy blábolí v Rádiu Blaník.

  2. Re: Slavia se představí v Ostravě

    Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 11:39 |  
    0 0

    Sestava, kterou nadhazuje autor, mě moc nenadchla. Já pevně věřím, že KJ zapomene na alternativy 4-5-1, nota bene s MJ na křídle. Normální 4-4-2, které nám tak sedí bych uvítal. Vaniak, Krajčík, Suchý, Brabec, Šiklič, Šenkeřík, Belaid, Tavares, Švento, Necid, Toleski a Jandu ,Ivanu či J. Černýho bych nechal prostřídat.

    • Re: Slavia se představí v Ostravě

      slaviator     před 16 lety 31.08.2008 12:30 |  
      0 0

      Místo Šenkyho buď Janda /70%/, nebo Ivana /30%/. Šenkyho bych nechal coby ütočníka spolu s Litterim na lávce do druhého poločasu...

      • Re: Slavia se představí v Ostravě

        Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 13:41 |  
        0 0

        Ano, toho přesně onoho novináře jsem myslel.
        To jen připomínám, abychom věděli a to myslím i na Vás Slaviatore (ale u Vás v dobrém Lukáši), kam může zajít novinařina. Na radiu Blaník jsem ho slyšel dvakrát a teď vím, kdy mám vypínat. Přítel z Haviřova byl doslova nadšen naším stadionem, moc se mu líbila atmosféra a fandil ostošest Slávii, aby aspoň ten jeden gol jsme dali. Já se přiznám, že jsem si myslel k Volešákovi, že dostane ještě šanci, ale moc to nevidím. Hrál teď dvakrát za "B" a hlavně v Písku to byla docela slabota, alespoň jak mám informace. Jeví se mi to spíš na složení zálohy v postavení těchto hráčů - Tavarez, Belaid, Janda, Černý, Grajciar, Šenkeřík, Jarolím, Cissé, Švento - ale mohu se mýlit. Ivana je pro mně bohužel velice neškodný a vidím ho tak na stejno s M.Jarolímem (taky ani ryba ani rak, ale kvalitou je Jarolím lepší). Já bych na rozdíl od Vás právě Šenkeříka dal do zálohy hned, a Toleski s Necidem v útoku. Ať máme trochu síly v tom útoku. Tavarez opět doufám zvládne roli defenzivního halva a musím říci, že italové si ho prohlíželi po zápase dost a dost a plácali ho po zádech dost uznale. Jen kdyby ten kluk líp zvládnul někdy tu příhru dopředu. Tam mu musí pomoci Belaid a Černý a také Janda nebo Šenky. Prokristapána, vždyť máme hráčů dost a nejsou to žádný blbečkové, jen jim to nastrkat do hlavy, aby jeli naplno a ono to přijde. I ten Krejčík začíná hrát opět to, co mu je vlastní. Ale opravdu musí makat, nekoukat na to, kdo hraje za soupeře a vnutit mu svůj způsob hry a nedat mu dýchat. Zatím nám chybí nahrazení způsobu hry Standy Vlčka a také Michala Švece. To byli vlci k pohledání, drželi a nepustili.
        Víte, pokud budem chodit na Slávii na ligu aspoň okolo těch deseti tisíc, ani nevíte jak pomůžeme Slávii. A při pohárech nám jde o body, tak se na Vás těším, až se zase sejdeme v Edenu. Nedavno měl můj přítel narozeniny a tak dostal krásný slávistický dres a hrneček na kávu k tomu. Je slávistou taky už přes půl století. Když jsem dar předával, tak jsme se při tom gratulování spolu dali do skákání "Sešívaní,sešívaní hej ..hej" a některé dámy to nevydrželi a s takovým divným výrazem ve tváři odcházeli, že tohle snad ani není možný. Jenomže tohle, nám slávistům vůbec nevadí, viďte kluci. Sokrates55

        • Re: Slavia se představí v Ostravě

          slaviator     před 16 lety 31.08.2008 15:38 |  
          0 0

          Jasan, já to beru a uznávám:) Každopádně si myslím, že je rozdíl když je někdo vystudovanej a pracuje pro celostátní médium a když to má někdo jen jako koníček... :)

          Jinak k sestavě. Buď na to vlítnem jak ďasové a pak by byl Šenky v záloze velice platným, ovšem spíše očekávám ze začátku opatrnější hru a proto si myslím, že asi v základu de facto tři útočníci nebudou...

          A k poslednímu odstavci: z toho si nic nedělejte. Fandit Slavii se dá pěkně v každém věku, ať je člověku 10, 15, 20, 50 či 75... Navíc každý chlap je duší pořád částečně malým klukem. Nic ve zlém.. :))

        • Re: Slavia se představí v Ostravě

          Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 18:13 |  
          0 0

          Taky bych chtěl vidět tu starou, Jarolímovskou Slavii, kdy kluci uměli pěknej fotbal a přitom se i jezdilo po zadku, Je pravda, že Piták, Vlček, Švec nebo i Lukáš jarolím byly přesně tyhle typy. Na druhou stranu máme slušnou šanci, že se Standa nebo Carlos zase objeví v našem dresu. Trochu zklamáním jsou pro mě zatím výkony Vachyho, kterýmu jsem vždycky fandil, ale byl mimo dlouho, snad se zase rozehraje. Na Ostravu se těšim, hráči se vyhecujou a proto jsem já rád za návrat Šenkyho a Mateje do sestavy. Necka to tam taky dobře tvrdí a na druhou stranu ta jeho pata Matejovi byla lahůdková :-) Kvůli tomuhle je mi líto jak trenér nakládá s Láďou Volešákem, protože ten tu dravost do hry dával, když nic víc i Ivana to zná, jen je poslední dobou trochu zvadlej. Ale na jaře byli zvadlí všichni. . chce to oprášit ten přímočarej fotbal a mně vždycky přišlo, že když nastupujem s jednim hrotem, že si hráči tak nějak podvědomě nevěřej dopředu a čekaj celej zápas na chybu soupeře, jak jim trenér na řídil, akorát zapomněli to B, že je k tý chybě musej dotlačit.

  3. Re: Slavia se představí v Ostravě

    zz     před 16 lety 31.08.2008 16:57 |  
    0 0

    Zdravím a přeji dobrý den,
    čeká nás důležitý zápas, potřebujeme naplno bodovat, aby nám konkurence bodově neodskočila. Sestavu bych poskládal stejně jako kolega Bulldock, musíme hrát aktivně, i když budeme vést. Jaká je slabina soupeře, především defenziva celého týmu, hra stoperské dvojice, oba jsou pomalí a dost neobratní, pod tlakem dělají chyby, slabá je levá strana ve složení Lička, Tchuř. Dobrý je Baník ve hře dopředu, zvláště pravá strana Marek, Mičola, střed Otepka, galásek a útočník Svěrkoš, pozor na chytrost Otepky při standartkách, bylo to vidět na Žižkově. Nejdříve si chytře otevřel zeď, kdy naznačil, že bude střílet přes zeď a pak nechal kopat Svěrkoše. podobně pozor na jeho rohy a kolmice. Myslím, že Ostrava bude hrát 4-4-1- s podhrotem Lukešem. Možná překvapí trenér Večeřa zařazením Marka na levou stranu obrany místo Tchuře a Řezníka na pravou stranu obrany. Je třeba vysunout pressing, napadat rozehrávku stoperů, donutit je k chybám a faulům, hráči z druhé vlny musí pomoci pressovat útočníkům, abychom získávali míče na polovině soupeře. Více bych hrál přes slabší levou stranu Ostravy. Je třeba těsně přistupovat k Otepkovi a Svěrkošovi, nedat jim prostor. Pozor na obranné standartky, vyvarujme se chyb, změnil bych způsob bránění, přešel bych na osobní bránění, nehrát offside systém, je to čitelný. Zlepšit útočné standartky, náš věčný problém, máme hodně rohů a nic z toho. Třeba petrohrad nám ukázal, jak je to jednoduché, po rozehraném rohu hráč mezi velkým a malým vápnem prodloužil míč na zadní tyč a byl z toho gól. není těžké nacvičit pár signálů, je to o invenci a fotbalovosti hráčů. Hlavně nenakopávat vysoké míče na Necida, proti Bolfovi a neuwirthovi nemá moc šanci, hrajme po zemi, kombinujme po stranách a hlavně zlepšeme finální přihrávku, často se dostaneme do přečíslení, ale nikdo nedá přesný centr. Opět je to věc tréninku. A Vaškovi má problém se střelami z dálky, proto zkoušet střelbu, i Tavares by měl střílet. A pozor na galáska s Otepkou, ti taky umí vystřelit. Tak snad dneska Sparta ztratí nějaký ten bod a my v Ostravě vyhrajeme. A doufám, že Karel Jarolím nebude zase točit se sestavou, ať ji nechá sehrát a ustálit. Není čas na experimenty, potřebujeme bodovat. Přeji hezký den.

    • Re: Slavia se představí v Ostravě

      slaviator     před 16 lety 31.08.2008 17:26 |  
      0 0

      Dodal bych, že snad nebudeme zahrávat ofsajd systém.

      • Re: Slavia se představí v Ostravě

        slaviator     před 16 lety 31.08.2008 17:28 |  
        0 0

        // myslím při standartce Baníku... Na druhou stranu by to snad ani nečekali už potom, co minule předvedl Otepka :(( //

        • Re: Slavia se představí v Ostravě

          Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 18:27 |  
          0 0

          Aby ses nedivil. . dvakrát to herdek nezkusí, ne. .? :-) Co se týče standartek, souhlasim s vokim. . zónu bych opustil. Tahanic a faulů je tam stejně a aspoň se nestane, že necháme hráče volnýho jako třeba s Fiorentinou. Standartky jsou snad naše největší slabina. Hodně gólů z nich dostáváme a bohužel skoro žádné nedáváme. Pustil bych k nim Mateje. . on umí vypálit takovou bombu jakou dával Petrouš nebo Muller. . Vůbec je u nás málo střeby, ale to se omílá pořád dokola. . to je snad na psychologa, jak to vede Lavička. Přitom všichni ( a hlavně hráči) jsme viděli, jak to poslalo Bohemku do kolen. A proti Fiorentině to zase zkoušeli kluci prostrkat do vápna, kde to měli Italové výborně ošéfované. . Proti tomu Taloši šli dva po úniku a před vápnem ( aniž by šli do souboje) už to šili na bránu (navíc stříleli přes obránce, oni dobře vědí jak je to pro gólmana nepříjemné a že se to může odrazit kamkoliv).

          • Re: Slavia se představí v Ostravě

            slaviator     před 16 lety 31.08.2008 19:14 |  
            0 0

            Nehrát ani zonu, ani osobní... Při osobní ti udělá jeden rychlej pohyb, obránce špatně zareaguje a je to v pytli... Nejlepší je kombinace, kdy někdo hlídá zónu a někdo osobně nejlepší hlavičkáře... To je podle mě asi nejrozumnější.

            • Re: Slavia se představí v Ostravě

              Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 19:17 |  
              0 0

              No jasně. . tak nějak. Prostě aby se nestalo, že Suchoš brání Doška a Jarouš tak nějak nikoho a bum ho! gól do puče:( Tak jsem to myslel.

              • Re: Slavia se představí v Ostravě

                slaviator     před 16 lety 31.08.2008 20:04 |  
                0 0

                Tak tak no.. :(

          • Re: Slavia se představí v Ostravě

            slaviator     před 16 lety 31.08.2008 19:27 |  
            0 0

            Bojím se, bojím... Že to zase zkusí... Kdo by to čekal, že? :))) Standartky by měl zahrávat Dočkal. Ehm... Tak ne no. :( Už jen na to by se nám hodil.

            • Re: Slavia se představí v Ostravě

              Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 19:46 |  
              0 0

              Na to by se hodil i ten Otepka. . a nejen na to. Bohužel. . nemáme.

              • Re: Slavia se představí v Ostravě

                slaviator     před 16 lety 31.08.2008 20:38 |  
                0 0

                Aj ten Polách... Nebo Luka Modrić :-)))))

  4. Re: Slavia se představí v Ostravě

    tolsimir     před 16 lety 31.08.2008 17:54 |  
    0 0

    Proc nevyzkouset zalohu ve slozeni Belaid, Senkerik, Tavares, Svento s tim, ze si Belaid a Senkerik meni mista? Proc by vlastne nemohl Senky hrat toho podhrotoveho hrace? Neni to uplny strelec, ale pokud mu neco jde, tak prebirani prihravek a je primocary dopredu. Neni to presne to co k Tavaresovi potrebujeme?

    • Re: Slavia se představí v Ostravě

      Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 31.08.2008 18:31 |  
      0 0

      To má myšlenku. . on se Šenky většinou pohybuje na velkym prostoru a chodí si pro balon třeba až ke stoperům. Otázka je jak by tohle sedělo Tijanymu, ale pak je v podstatě jedno, kdo je kde ofiko napsanej. Ono něco takovýho má zřejmě KJ na mysli, když dává Jardu Černýho napravo. .

  5. Re: Slavia se představí v Ostravě

    Nax     před 16 lety 01.09.2008 08:58 |  
    0 1

    Koula jsem se vcera na Premier league, nevite nekdo jak je to s cenama na zapasy, listek a premice? Diky.