Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Rozhovory

M. Jarolím: Gól si schovávám

Záložník Marek Jarolím dnes mohl pojistit slávistické vedení, ale v "sólovém nájezdu" na příbramskou branku ztroskotal na gólmanovi Krbečkovi. Stejně jako proti Liberci opět svou šanci spálil.

Dnešní těsné vítězství se nerodilo zrovna lehce, první poločas jste tradičně "prospali" a body honili ve druhé půli ...

Máme toho dost, docela jsme se nadřeli. V první půli to nebylo ono, chyběl tomu pohyb, ve druhé jsme to celkově zlepšili a bylo to znát. Věděli jsme, že Příbram nebude mít co ztratit, přijeli na nový stadion s hodně diváky, měli motivaci. První poločas ukazovali, že jsou hodně nepříjemný soupeř, houževnatý, měli jsme problémy. Ve druhé půli jsme ale hráli na jednu bránu, neměli žádné šance, bylo to lepší, zaslouženě jsme vstřelili branku, mohli jsme to ještě pojistit po mé šanci, ale bohužel to už nevyšlo. Každopádně bylo důležité po prohře v Liberci získat tři body.

 

Co říct k vašemu sólu, které ztroskotalo na gólmanovi?

 

Lukáš Krbeček  mě zná z Plzně, asi věděl, co budu dělat a měl mě přečteného. Chyběl tomu akorát gól.

 

I proti Liberci jste se dostal několikrát do gólových příležitostí, kdy smůlu protrhnete?

 

Šetřím si ho, jsem zvědavý, komu branku konečně vstřelím.

 

Dnešní zápas jste odehráli jen tři dny po utkání proti Liberci, necítili jste únavu?

 

Je začátek sezóny, měli jsme těžkou a kvalitní přípravu, na takové věci jsme dobře připravení, musíme to zvládat. Druhou půli jsme je fyzicky přehráli, což potvrzuje to, co jsem řekl o kvalitní přípravě.

 

Po výhře proti Příbrami už můžete myslet na úterní zápas proti Fiorentině.

 

Moc se těšíme, jsme plni očekávání, věříme, že to zvládneme.

 

Trenér Karel Jarolím dnes byl sledovat Fiorentinu, byl rozdíl, když vás v zápase vedli asistenti?

 

Bylo to klidnější (smích).

Komentáře (84)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

    servantes     před 16 lety 07.08.2008 07:47 |  
    0 0

    Bohužel ho strejda trenér protěžuje oproti Belaidovi,který je daleko fotbalovější.Je smutné,že hráče/Belaid/,kterého ho jsme za těžké peníze koupili a má talent nepouští na hriště jen proto aby vycvičil svého synovce.Mužstvo by tak mohlo udělat lepší výsledek a Belaid by mohl výkonnostně růst a získal by na ceně. Bohužel .Vedení Slavie nikdy nemělo přistoupit na to ,aby v týmu hráli příbuzní trenéra.Takhle to dělal se synem,který nakonec odešel zadarmo !! do ciziny.

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      amon     před 16 lety 07.08.2008 09:35 |  
      0 0

      hmm, tj sice pravda, ale Tijany zas dozadu neudělá vůbec nic. To solíčka tak trochu taky zazdil jarda černý, běžel vedle něj, mára už se chystal, že mu to pošle, najednou se zastavil, shcoval za obránce a mára sám na brankáře...ten gola nikdy nedá. 3 odevzdaný body v Libe jde hodně na jeho vrub s Vanousem. Ze 4 golovek by měl alespon 1 fíka dát. Jinak je lepší každým mačem. Nejlepší včera j. černý, obrana v pohodě, šiklič je trochu vyplašenej, ta ruka 3min. před vápnem nás mohla pekelně mrzet. Jinak necka výborně, vyhrával souboje, sklepával balony, jako jediný ze všech si chodil na auty, jen na ty offsidy by si měl dávat bacha, tj každých 5min. Nejhorší na hřišti, stejně jako proti íránu byl bohužel janda. Tan je tak čajovej, že si člověk za celou první půly ani nevšimnul,že je na hřišti.
      A máme nejlepší kotel v lize, východ taky ušel, atmoška báječná. Ještě kdyby se udělali nějaký vlezy na východ, aby člověk nemusel chodit o hodinu dřív a bude to dobré.

      • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

        Krax     před 16 lety 07.08.2008 10:59 |  
        0 0

        Necka vyborne? Ten kluk kdyby se za celej zapas nedotkl mice tak byste tu psali, tak se dotkl mice. Jako ok, taky mu preju, ale trochu soudnosti proboha

        • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

          Krax     před 16 lety 07.08.2008 11:03 |  
          0 0

          omg, jsem to ale blb. ted jsem se probudil, omlouvam se.
          Ten kluk kdyby se za celej zapas nedotkl mice tak byste tu psali, jak hral vyborne.

          • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

            amon     před 16 lety 07.08.2008 12:57 |  
            0 0

            věc názoru, mě se líbil, opravdu jediný, kdo si chodil pro balony, vyhrával hlavičkový souboje, jen s těma offsidama mě štval. Nemluvě o tom, že chodí do našeho vápna, když se zahrávaj standardky a kolik toho včera oběhal. Jedin, kdo mě vyloženě zklamal, byl Janda. 2 Kraxi, můj názor, ty můžeš vychvalovat, bo kritizovat koho chceš.

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      Chlupp (přítel SN)     před 16 lety 07.08.2008 10:12 |  
      0 0

      Mára se zlepšuje každým zápasem a včera byl s Tavaresem jasně nejlepší na hřišti.

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      mitsu     před 16 lety 07.08.2008 17:51 |  
      0 0

      a co takhle trosku soudnosti?lukas jarolim k nam prisel taky zadaco a prijal smlouvu,ktera nebyla o nic lepsi nez ve slovacku,nekdo rikal,ze mozna i horsi.a hlavne.odehral tady velice kvalitni zapasy.v poharech byl tahounem.kdyz nebyl na hristi tak to hned bylo videt.jenze holt to byl syn trenera,tak ho spousta fanousku jako jste vy hned odsuzovala a pohrdala jim.ted hraje serii a,takze zas tak spatnej asi nebude co?vy byste totiz pohrdal i davidem.co naplat ze je to hvezda bundesligy a kapitan hamburku.marek hral na jare strasne,ale v liberci nebyl vubec spatnej,byl dokonce i v sestave kola.na hristi byla spousta horsich hracu.nebal se strilet jako jedinej!ted proti pribrami mel taky dobry momenty.on se do te sance i dobre dostal.ustal souboj,po kterym by vetsina hracu upadla.a treba takovej svento v prvni puli bidnej.centry strasny.ale toho nikdo nekritizuje.taky janda me dost zklamal.byl uplne neviditelnej.trosku objektivity by neskodilo.ja mam taky rad tijanyho,ale mit takovy pindy furt jak sou vsichni jarolimove protekcni atd je fakt smesny.myslim,ze vsichni jarolimove ve slavii dostavaj mnohem vetsi kour nez ostatni.takze asi tak

  2. Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

    rudahvjezda     před 16 lety 07.08.2008 08:36 |  
    0 0

    Už mi to nedá. Výkon M. Jarolíma proti Liberci i včera proti Příbrami podle mne v žádném případě nebyl tak zoufalý, jak se tu spousta fanoušků snaží tvrdit. Naopak Belaida jsem nikdy neviděl zahrát opravdu výborně, málo a laxně brání a nebývá nijak zvlášť výrazný - jsem rád že ho máme, ale musí ještě dorůst.
    Včera mne Jarolím hodně překvapil tím, že ten běžecký souboj před tou gólovkou vyhrál a šel do souboje i dostatečně tvrdě, aby o míč nepřišel. Měl potom přihrát Černému, ale nevyčítal bych mu to, zkusil to sám a nepovedlo se. Ale všimli jste si už konečně, že v posledních dvou zápasech to byl JENOM on, kdo se odvážil vystřelit z dálky? A ty pokusy rozhodně nebyly marné, i když z toho gól nebyl.
    Tak prosím pojďme přestat kritizovat Jarolíma, podle mne je to spíš smůla, že je synovcem trenéra, ale výkony odvádí zatím solidní a já nevidím důvod, aby nehrál.

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      michaldon     před 16 lety 07.08.2008 09:21 |  
      0 0

      Moje řeč.... Ale včera to nebylo už tak výrazný, proti Liberci se mi zdál ještě daleko výraznější, tam měl snad pět pěknejch střel a byla to akorát nehorázná smůla že ani jedna z nich neskončila v bráně.... Ale jednou ta smůla musí přestat a věřim že to bude brzo co mu tam něco spadne, osobně doufám že to bude už příští zápas, tam by se to sakra hodilo :)

      • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

        quelhar (admin)     před 16 lety 07.08.2008 09:57 |  
        0 0

        Presne tak. Kdyby vcera podobne solo ukazal Belaid, tak se tu bude cele osazenstvo rozplyvat, jak nadherne ustal faul (a tvrdit, ze "pomaly a mekky" Jarolim by jiste padl) a jen skvely zakrok brankare mu zabranil vstrelit branku. Bohuzel ma Marek na sobe stigma pribuzenskeho vztahu s trenerem a ani to, ze je jednim z nejlepsich hracu na hristi ho nezachrani od nadavek, urazek a posmesku. Myslim, ze by ho nezachranilo ani to, kdyby nam svymi brankami vystrilel postup do LM. To by se nejspis tvrdilo, ze to byla nahoda, pripadne vypracovana akce ostatnich hracu.

        • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

          martyni (přítel SN)     před 16 lety 07.08.2008 10:02 |  
          0 0

          Stigma mu vytvari sam karel jeho protezovanim. Nedava logiku, ze Belaid, ktereho jsme koupili, najednou neni ani na lavicce. Prestoze zahral vyborne v poslednich kolech na jare. Koluji zvesti, ze snad dohani fyzicku. Proboha proc ted? Co delal v priprave? Vzdyt je to uz nejaky patek, co se vratil z repre soustredeni.

          • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

            quelhar (admin)     před 16 lety 07.08.2008 10:24 |  
            0 0

            Pokud si to nepamatujes, tak asi dva tydny pripravy (kdyz ostatni dohaneli kondici) byl Belaid na repre srazu. A i kdyby nedohanel, tak proste dostal duveru Jarolim, hraje dobre a neni duvod tedy tento post menit.
            Tvuj prispevek je presne to, o cem jsem psal. Prestoze hraje Jarolim dobre, diky svemu jmenu se bude neustale psat o protezovani.

            • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

              martyni (přítel SN)     před 16 lety 07.08.2008 10:57 |  
              0 0

              hraje lepe nez na jare, nikoli dobre. zdaleka ne tak dobre, ze by jini nemeli dostat sanci ani na lavicku. na italy nebude stacit, ve florencii hrat nemuze, uz proto se mel belaid rozehrat

              • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                tantalos     před 16 lety 07.08.2008 12:58 |  
                0 0

                Někdy se mi zdá, že si bohatý tatínek MJ. platí klaku obdivovatelů. Tady se rozplývají nadšením, že neupadl....
                To teď budeme výždycky jásat, když projednou hráč nebude simulovat a hned začneme psát nadšené ódy? Někteří tady jásají nad tím, že MJ doběhl až k brankáři, že utekl 32letému bekovi.
                Neřeknu, kdyby to byl vozíčkář, ale tohle je skvěle placený profesionál, který nic jiného nedělá, než hraje fotbal. a jásat, že jednou neupadl, než to jako obvykle zmrvil, a zvoral to tak, že by ho za to ze hřiště vyhnal i trenér přípravky...
                ... to je projev naprosté ztráty kritičnosti

                • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                  quelhar (admin)     před 16 lety 07.08.2008 13:02 |  
                  0 0

                  A tebe za ten neustavajici proud posmesku plati kdo?

                • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                  venousek     před 16 lety 07.08.2008 16:01 |  
                  0 0

                  Je to spíš tím, že normálně podával podprůměrné výkony, takže teď jsou někteří nadšeni z jeho průměrných výkonů. Je zajímavé to srovnat s tím jak je hodnocen výkon Jandy a Šventa v utkání s Příbramí - hráli prý špatně. Přitom podali stejný výkon jako Jarolím, jenže od nich je vyžadován špičkový výkon narozdíl od Jarolíma - u něj jim stačí, že hraje průměrně.

                  • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                    martyni (přítel SN)     před 16 lety 07.08.2008 16:06 |  
                    0 0

                    přesně tak

                • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                  mitsu     před 16 lety 07.08.2008 17:57 |  
                  0 0

                  u Tebe by si vlcek asi vubec nezahral co?

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      mitsu     před 16 lety 07.08.2008 17:54 |  
      0 0

      konecne jeden objektivni nezaslepenej nazor...dekuju

  3. Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

    tantalos     před 16 lety 07.08.2008 09:21 |  
    0 0

    Schovávat si góly je podivuhodné. Normální hráčin se je pokoušejí dávat.
    N

  4. Jarolímové ven !!!

    DrFe1     před 16 lety 07.08.2008 09:30 |  
    0 0

    Je to pořád stejný, KJ prostě tým nezvládá a protěžováním člena rodiny tomu nasazuje korunu. Na sestavení týmu měl několik let a přesto pořád nenašel optimální sestavu, stále nedokáže hrát od začátku a promarňujeme první poločasy, nepřehrajeme ani ubohou Příbram .....

    • Re: Jarolímové ven !!!

      amon     před 16 lety 07.08.2008 09:37 |  
      0 0

      Budme rádi, že už šventa netlačí do útoku. Já mu nezapomenu toho abrháma a vyhozených 10mega

    • Re: Jarolímové ven !!!

      Eluin (přítel SN)     před 16 lety 09.08.2008 07:32 |  
      0 0

      Ale Příbram jsme přeci přehráli. Ják výkonostně, tak i výsledkově....

  5. Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

    macceba     před 16 lety 07.08.2008 11:20 |  
    0 0

    Tak viděl jsem včera jen druhou půlku na netu a bohužel musím potvrdit, že výkon byl opravdu velmi podprůměrný........ pan trenér říkal před ligou do TV, že budeme hrát "jednoduchý" fotbal, bohužel to vypadá tak, že je to nejspíš "jednoduše bez nápadu",....... zajímalo by mě, jestli chlapci na tréninku trénují mimo našeho superoffside systému i nějaké jiné taktické maneuvry. Na hřišti se to tedy nijak neprojevuje........ a pak to potom opticky vypadá , že nikdo neběhá a jsou tam jako pěší pajduláci. Uvidíme, obávám se, že teprve klepec ve Fiorentině, vrátí do sestavy ty hráče, jež mají předpoklady pro lepší fotbal, než momentálně předvádíme. I když, s Matějem už nepočítám ani i po debaklu, za půl roku končí, nemá smlouvu ale přece jen pro Slávii něco udělal, tak si ho nedovolej vykopnout do béčka, a bude jen takzvaně po ruce, kdyby to Janda, Gebre a ted ten Grajciar vyloženě nezvládli. Marek je bohužel archetyp fotbalisty "špílmachra 80let" a jeho pomalost je natolik limitujícím faktorem, že bohužel nemá kam se moc zlepšovat, i když včera to vypadalo, že přecejen se při bránění drží nějakého schématu, protože co jsem viděl na jaře a letos v přípravě, tak tam jen vlál do větru a potuloval se po hřišti jak se mu chtělo. "Potěšili" mě včera jen Tomáš Necid a Zdeněk Šenkeřík, kteří opravdu chtěli hrát a jako jedni z mála běhali, jak se na prvoligové družstvo patří, ale to by tedy asi mělo být normální, že :-(

    Macceba

  6. Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

    Luke7     před 16 lety 07.08.2008 15:29 |  
    0 0

    Se spoustou z vás musím nesouhlasit. MJ mi nepřijde špatný, včera to sice nebylo jako v Liberci, ale pořád byl podle mě mezi 3 nej. Tam bych dal ještě Tavarese a Jablonského. To jak Tavares odebírá balóny je prostě nádhera, s takovou lehkostí, až člověk lituje protihráčů, co vypadaj jak blbečci. Samozřejmě se najdou negativa, zálohá nám prostě nefunguje, ale to bych přičetl z části krajům zálohy a z části útoku. Bylo to vydět, když konečně švento zaběhl do středu zálohy, hned se udělalo míst na kolmici na šenkeříka. Ten s Necidem hrál dobře, ale oba mají rezervy, Příště bych zkusil Ivana, Necid. Zálohu bych nechal, MJ hraje podle mě líp jak Tijany, snaží se střílet, to mi trochu chybí u Tavarese. Švento dnes zklamal, víc už jen Janda. Od nich bych šekal super výkon, a byl to slabý průměr. K obraně těžko něco říct, oba stopeři ve vzduchu super, Latka překvapivě vyhrál pár sprintů...
    Toď asi vše

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      venousek     před 16 lety 07.08.2008 15:42 |  
      0 0

      Je zajímavé, že tě zklamali Švento s Jandou a zároveň vyzvihuješ Jarolíma kterej hrál víceméně stejně jako oni.

      • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

        martyni (přítel SN)     před 16 lety 07.08.2008 16:05 |  
        0 0

        Svento rozhodnul zapas, zatimco MJ jednou vystrelil a jednou zkazil solo.. abych nebyl nespravedlivej, vybojoval si ho sam..

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      socolik     před 16 lety 07.08.2008 16:51 |  
      0 0

      Ja se celkem MJ zastavam. Nehraje ted spatne. Ale je otazka zda jeden z klicovych postu ve Slavii ma hrat hrac co 'nehraje spatne'. Taky si myslim, ze to je malo. Pokud jsou jeho soucasne vykony jeho maximem tak je cas zmeny.
      Janda sice celkem zklamani, ale to je u nej zcela vyjimecne. Zase nas potahne o tom jsem presveden.
      Tavares zbytecne casto zpomaluje hru. Zase kdyby to nedelal tak nebude u nas, ale v Arsenalu. Jeho odebirani micu je neskutecne.
      Necid zahral slusne. Jen mi prijde, ze zbytecne hleda prostory kam nepatri. Jeho sila hlavne ve vapne. Neco jako Fort (Necid je lepsi). Kdyz mu KJ prikazal hrat jen uvnitr vapna tak byl nekutecne platny hrac. Ale to jsme hrali mnohem lepsi fotbal (Staaanda Vlcek) a do vapna mice dostali.
      Posledni co me dlouhodobe stve jsou standardni situace. Vsichni odbornici pisi jak to rozhoduje zapasy a my dlouhodobe nic. Za tohle bych osobne KJ kritizoval asi nejvice.

  7. Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

    zz     před 16 lety 07.08.2008 19:46 |  
    0 0

    Dobrý večer všem,
    zbytečně se opět vyhrotila diskuze mezi Tantalosem a Quelharem. Podívejme se na hru Marka Jarolíma srovnáním s jeho konkurenty. Zastávám názor, že hráči zvenčí musí být výrazně lepší než odchovanci. Jinak jejich angažování nedává smysl. Stejný názor zastává pan Kmoch.

    Když srovnáme Marka Jarolíma s Kalivodou, tak rychlostně i důrazem je na tom lépe Kalivoda, v technice jsou na tom oba dobře-ligový nadprůměr, v zahrávání standartek je lepší Kalivoda, stačí si jen vzpomenout, kolik gólů jsme dali po jeho standartkách, ve střelbě ze střední vzdálenosti jsou na tom podobně, v defenzivě má mírně navrch Kalivoda, v univerzálnosti má jasně navrch Kalivoda, ve zkušenostech taky. Ve finální přihrávce taky Kalivoda, stejně tak ve zrychlení hry a těžších přihrávkách-kolmicích, dlouhých pasech. Z toho mi vyplývá, že Marek Jarolím vůbec nepřevyšuje Kalivodu, proto jsem nepochopil, proč dostal před ním přednost. Když jsem tvrdil, že dokážu pochopit odchod Kalivody za předpokladu, že přijde lepší hráč na jeho post, tak Marek Jarolím jím není. Nevýhodou Kalivody bylo, že nikdy neměl takovou důvěru trenéra jako Marek.

    Pokud jde o srovnání Jarolíma a Balaida, tak Balaid je rychlejší, lépe zahrává standartky, je důraznější, častěji střílí, je kreativnější, v defenzivě jsou na tom podobně špatně, oba nedokáží odehrát zápas ve vysokém tempu, mají výpadky v zápase, chybí jim stabilita výkonů, Balaid se více nabízí, je aktivnější, chce míč, nebojí se dát riskantní kolmici, dlouhý pas, přenést hru na delší vzdálenost. Oba dva málo pressují. Ze srovnání mi vychází Balaid lépe. proto nechápu, proč nedostane vůbec šanci, bez důvěry trenéra se mu těžko hraje. Letos na jaře byl opomíjen, počítalo se s jeho odchodem, pak dostal žlutou kartu v Olomouci Jarolím a Balaid ukázal svůj potenciál. Kdyby mu nepomohlo vykartování Jarolíma, tak už by za nás nehrál. Investovali jsme do něj 15 mega, proto by měl dostat šanci, na tribuně je nám k ničemu. Argument o nedostku kondice neberu, on odehrál těžké zápasy v kvalifikaci na MS za reprezentaci Tuniska, a kondice se dá získat i s míčem, nejen na kolech v Krkonoších. Navíc je Balaid stejně jako Kalivoda gólovější než Jarolím.

    Pokud jde o Volešáka a Jarolíma, jsou na tom výkonnostně podobně, problém je, že Volešák nedostal pořádnou šanci ani v přípravě. Vždyť i v zápase proti náhradníkům z Ingolstadtu nastoupil až kolem 60 minuty, zatímco Marek Jarolím dostal větší časový prostor a hrál v lepší sestavě. To samé proti Hradci a Íránu. Prostě Volešák je evidentně znevýhodněn. Všichni by měli dostat stejnou šanci, a to se nestalo. Marek Jarolím zahrál špatně v Čelákovicích proti Jablonci, Balaid ho předčil, špatně zahrál proti Hradci i Íránu, přesto má neotřesitelnou důvěru a jisté místo v týmu. Tak jistou pozici nemá žádný hráče. Zápasy v Německu neberu vážně vzhledem ke kvalitě soupeřů, stejně tak zápas v Domažlicích. Prostě mi vadí zvýhodňování některých hráčů na úkor jiných. Nesouhlasil jsem s ostrými vyjádřeními Tantalose o tom, že Markovi jsou odstraňovány z cesty jeho konkurenti, ale pomalu tomu začínám věřit. Asi na těch slovech Tantalose něco bude.

    Ještě bych se vrátil ke včerejšímu zápasu. Qelhar má pravdu, že jsme jen nenakopávali. Prvních 25 minut druhé půle jsme hráli po zemi, zvláště po straně Šventa. Pravá strana byla opět slabá. Bohužel nám chyběl větší pohyb bez míče a finální přihrávka. Dušan se dívá na míč, to se špatně hledá spoluhráč. Hlavní problém byl, že jsme nepochopili, jak přelstít dobře organizovanou defenzivu soupeře, který zahušťoval prostor. Na tento systém se hodí rychlé narážečky na jeden, dva doteky, bohužel z naší strany to bylo pomalé a nepřesné. Soupeř neměl příliš starostí s naší hrou. Stejně tak stereotypní zahrávání standartek, žádný moment překvapení, jen jeden signál. Přitom standartky dnes často rozhodují zápasy. Neměli jsme hráče, který by je dokázal kvalitně zahrávat, tady zaostáváme za konkurencí. Stejně tak, kolik našich střel mířilo na bránu. Žalostně málo. To je pořád stejná písnička. Pozitivem je, že jsme nehráli offside systém a že Vaniak si postavil dobře zeď při střele Millera.

    Vyhráli jsme, to je nejdůležitější, ale nesouhlasím s názorem kolegy Quelhara, že se musíme spokojit s třemi body, protože Příbram potrápí i další soupeře. Navíc si máme uvědomit, že jsme v naší lize. Já čekám od Karla Jarolíma jako nejúspěšnějšího českého trenéra více i v herním projevu týmu, má velké pravomoci, může si vybrat posily, spolupracovníky. Přesto herní projev zaostává za moderním pojetím fotbalu. I v českých poměrech můžeme přizpůsobit trénink tomu, aby se herní projev týmu výrazně zlepšil. Argumenty o tom, že není kde brát kvalitu neberu, to je alibismus. Máme na české poměry kvalitní tým, je na trenérovi, aby našel typologicky vhodné hráče pro sestavu a pro moderní herní projev. To se zatím nedaří. Teď jsem si pustil večer záznam ze zápasu Itálie Honduras na OH v Pekingu. Hra Italů vykazovala moderní prvky, vysunutý pressink, střelba ze střední vzdálenosti, hra v pohybu, kombinační fotbal na pár doteků, kvalitně zahrávané standartky, zakládání akcí, kdy si střední záložník seběhne ke stoperům a vyveze míč, to právě chybí Marku Jarolímovi a Erichu Brabcovi. Proto nakopáváme vysoké míče, které musíme pracně zpět získat. K tomu Italové přidali aktivní defenzivu. Prostě určité věci se dají na tréninku s týmem nacvičit a vylepšit. proto čekám od herního projevu mnohem více, musíme se přiblížit modernímu pojetí fotbalu, jak ho vidíme v top ligách. Ještě bych doplnil hru ve vysokém tempu a vše v rychlosti, od rychlosti myšlení až po rychlý přechod do útoku. Prostě musíme hrát aktivně, chtít míč, nabízet se, hrát rychle, kombinačně na pár doteků. Mnohé včera překvapilo, že nás soupeř v závěru zatlačil. Důvod je jediný, v první půli jsme nakopávali vysoké míče, běhali jsme bez míče a v závěru nám chyběly síly. To je jednoduché. Zápas s Fiorentinou nebude jednoduchý, přesvědčil se o tom i Karel Jarolím. Proto pokud chceme uspět, musíme změnit herní projev, hrát aktivní obranu s vysunutým pressinkem, zvolit vhodné hráče na tento zápas, bude důležitá rychlost a jednoduchost v kombinaci. Pasivní hra a nakopávané míče nám úspěch nepřinesou. Uvidíme v úterý.

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      tantalos     před 16 lety 07.08.2008 20:23 |  
      0 0

      Otázka MJ má jeden aspekt, který do značné míry ovlivňuje mé názory na tohoto hráče.
      Je rozhodnutí trenéra, koho postaví a koho z mužstva vyhodí. Předpokládá se však, že tak činí v zájmu mužstva a jeho výsledků.
      Je jeho svaté právo vzít si do mužstva i svého příbuzného a prosazovat ho. Jenže musí při tom brát v úvahu, že bude podezírán z protežování příbuzného, z klientelismu, či dokonce z korupce, chcete-li.
      Proto si musí být jist, že tento jeho příbuzný je výrazně lepší než hráči, kteří představují jeho konkurenci. Musí být schopen dokázat, že má čisté ruce.
      Můj soukromý názor je, že jak Dočkal, tak i Kalivoda, kteří
      byli ze Slavie vyštváni, aby mohl přijít MJ. jsou hráči přinejmenším srovnatelných kvalit. Subjektivně jsem přesvědčen. že jsou výrazně lepší, ale to je jen subjektivní pohled.
      Já budu MJ uznávat, pokud bude objektivně dobrý. To, jak si ho vychutnal v Libe Nezmar, i to, jak nedokázal přihrát Černému proti Příbrami, ovšem vrhá pochybnosti, zda má skutečně na první ligu.
      Vrhá to pochybnost na to, zda trenér Slavie, mužstva, kterému fandím, protože mívalo ve srovnáním s okolím vždy poměrně čisté ruce, nepoškozuje dobré jméno Slavie chováním, které bychom mohli označit řekněme za klientelismus.

      • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

        zz     před 16 lety 07.08.2008 21:04 |  
        0 0

        Zdravím Tantalosi,
        můj názor je, že hráči zvenčí musí být lepší než odchovanci. Dále, že Slávie potřebuje kvalitu, ne kvantitu. Posila patří do základu, ne na tribunu. Pak nemá smysl utrácet 15 mega za posilu, taková investice nemá logiku. Místo pěti průměrných hráčů koupit jednoho kvalitního hráče typu Rajnocha. průměrný hráč nepřinese do hry kvalitu, vidíme to na Černém, Marku Jarolímovi, Gebrem a dalších.

        Pokud jde o srovnání, jak jsem psal výše, Kalivoda je lepší Jarolíma, Dočkal Gebreho. Kárl není hlupák, když investoval na českou ligu velkou částku do nákupu Dočkala. Kdo nám dá 15 mega za Abraháma, Jarolíma, Černého a Gebreho. Nikdo. Jak napsal jeden bývalý slávistický hráč, kdybychom dali šanci po MS v Kanadě Heldovi, nemuseli jsme utrácet 5 mega za Gebreho, který toho v Jihlavě moc nenahrál. A to nemluvím o Váchovi.

        Respektuji velkou odpovědnost trenéra Jarolíma za výsledky týmu, má velké pravomoci a měl by je využívat rozumně při nákupu posil, aby tým byl vhodně typologicky složený a hrál moderním herním stylem a byl konkurenceschopný na evropské scéně. Argumenty o smůle, betonování soupeře prostě neberu. Je na trenérovi vybrat si vhodné hráče a hrát s nimi atraktivní, moderní fotbal v českých poměrech. Stejně tak přizpůsobit náplň tréninků tak, aby se to projevilo na výkonnostním progressu týmu. Pokud hrajeme přes půl roku neatraktivně, někde je chyba. S nakopávanými míči a pomalým fotbalem nemůžeme v Evropě uspět.

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      Huzgi (přítel SN)     před 16 lety 07.08.2008 21:02 |  
      0 0

      Jestli jsem před několika dny napsal, že lze se zz z větší části souhlasit, tak tentokrát je to snůška absolutních hloupostí zabalená do rádoby chytrého hávu. Slohová práce, jak mnoha slovy neříct lautr nic. Nesmysl na nesmysl, ach jo, kdo chce psa bít, hůl si najde a jak to říkal doktor Štrosmayer s tou holubičkou...?

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      Nax     před 16 lety 08.08.2008 08:15 |  
      0 0

      Sorac ale tenlhe prispevek je jako Rude Pravo blahe pameti. Vzdycky si rad ZZ prispevky prectu, ale tohle se tvari jako objektivni analyza ve skutecnosti to jsou subjektivni dojmy podane hodne manipulativnim zpusobem.

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      rudahvjezda     před 16 lety 08.08.2008 08:57 |  
      0 0

      tak u tohodle "expertního srovnání", nestranného a objektivního, jsem se vážně zasmál. jen prosím autora, aby MJ porovnal ještě s dalšími krajními záložníky...
      a když už se do toho dal - dočkal je vynikající, mtzí mne, že odešel, ale jako alternativa k MJ by byl slabý - měl zůstat a hrát na kraji místo gebreho.
      ad kalivoda - mám ho rád, ale tak nějak si z celé jeho dost dlouhé působnosti ve slavii nemůžu vzpomenout na nic jiného, než je penalta na ajaxu a svlečený dres při derby. když tedy pominu, že hrával na úplně jiném postu, tak mi ani nepřijde, že by kvalitativně nějak významně převyšoval MJ - a to dostal šancí rovněž nepočítaně
      no a k belaidovi. jak už jsem psal. super, že ho máme, jednou z něj třeba něco bude, ale že by už teď byl bůhvíjaký player... sorry, připomeňte mi nějaký jeho opravdu podařený zápas

      • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

        zz     před 16 lety 08.08.2008 09:24 |  
        0 0

        U Kalivody si pamatuji hodně kvalitních zápasů třeba proti Zlínu, kdy otočil zápas, v Budějovicích skvěle přihrál na gól Vlčkovi, v Mostě, kde jsme vyhráli 3:2 skvěle zahrával standartky, z jedné padl gól Vlčka, v Žilině zahrál na postu středního záložníka skvělý zápas, poslal Vlčka třikrát do sóla, loni v srpnu v Budějovicích dal krásný gól ze třiceti metrů, dal důležitý gól proti Ajaxu, v derby až do vyloučení zahrál kvalitní zápas, dal gól, oživil hru, a tak bych mohl uvést další zápasy. U Marka Jarolíma jeden gól v Olomouci. Je vidět, že Slávii moc nesleduješ. Uveď mi, v čem Jarolím převyšuje Kalivodu. Balaid má za sebou těžké zápasy za reprezentaci Tuniska, hraje pravidelně a dobře, reprezentaci trénují velmi kvalitní a úspěšní trenéři, Balaid měl vždycky jejich důvěru, bohužel u nás důvěru nemá, musel si počkat na vykartování Jarolíma a pak ukázal, jak lepším je hráčem. Opět uveď mi, v čem je Jarolím lepší Balaida. Dočkala jsem uváděl ve srovnání s Gebrem, dostali jsme za něj na české poměry velké odstupné, které bychom nedostali ani za Abraháma, Jarolíma a Gebreho dohromady. Stačí se podívat na výkony Dočkala na Kladně a v Liberci, táhl oba kluby. Liberec by bezmyšlenkovitě za něj nevyplatil takové velké peníze. Balaid na jaře odehrál dva zápasy, v obou dal důležité góly, které nám pomohly k titulu. To jen pro Tvoji informaci, ono se hraje těžko bez důvěry trenéra. A Volešák není žádný špičkový hráč, ale loni na podzim dal tři důležité góly, bohužel pak už nedostal šanci. Nedostal ji ani letos v přípravě, nedivím se mu, že je naštvaný a cítí křivdu. Vadí mi, že neplatí základní pravidlo, že hráč zvenčí musí výrazně převyšovat odchovance, ne za nimi zaostávat a být horší. A vadí mi, že někteří hráči jsou zvýhodňováni na úkor jiných. A vadí mi, že utratíme za Balaida 15 mega a posíláme ho na tribunu. Jaký to má smysl?

        • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

          quelhar (admin)     před 16 lety 08.08.2008 09:30 |  
          0 0

          Voki, prosim, nas hrac se jmenuje Belaid a ne Balaid. Nejdriv jsem si myslel, ze to je preklep, ale evidentne neni, kdyz to pises porad... :o)

          • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

            zz     před 16 lety 08.08.2008 09:40 |  
            0 0

            Omlouvám se Quelhare a zdravím. Všichni víme, o koho jde. Tak to jsem se přehlédnul, díky za opravu. Jenom bych doplnil, že Belaid dal gól Bukurešti, Zlínu, zahrál dobře proti Seville oba zápasy, v Bukurešti a nepovedlo se mu loni derby, kde byl po 20 minutách střídaný. Na jaře už to bylo lepší v derby.

            • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

              Boo_SKS     před 16 lety 08.08.2008 09:54 |  
              0 0

              nemyslim si, ze by standartky od MJ byly nejak extra slabe, ba naopak, v kontextu minulych sezon, kdy jsme ze standartek nebyli prakticky nebezpecni /era Lukase Jarolima/ pres obcasne Kalicovi dobre momenty, nejsou uplne nejhorsi, v liberci jsme se po jeho rozich dostali do zajimavych pozic, s pribrami po nacvicenem signalu jen se stestim nepadl vedouci gol, a ten primak pred velkou sanci latky ? to byla,myslim, excelentne kopnuta standartka, defacto finalni prihravka...

              • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                zz     před 16 lety 08.08.2008 10:04 |  
                0 0

                Podívej se na počet standartek a počet gólů. To, že máme v zápase třeba 10 rohů a čtyři standartky ze strany, dva, tři přímáky a vytěžíme z toho dva nebezpečné momenty, je málo. Kalič je kopal hodně dobře, bohužel byl buď zraněný nebo nehrál pravidelně. Když kope standartky Otepka nebo Melinho, tak je to opravdu nebezpečné. Proti Příbrami jsme měli v první půli hodně rohů a nebezpečný byl jen jeden, vše zahrával Marek Jarolím. Jinak to byly plachtící centry, které obrana bez problémů odvrátila. A ten první roh jsme zahráli po zemi na krátko. Jinak žádné signály, žádný moment překvapení. A Černého standartka málem založila šanci soupeře. V Liberci jsme měli v druhé půli hodně standartek, byl z toho jedna podařená standartky zleva, kdy si Košťál dal málem vlastence a jeden povedený roh. Jinak je obrana Liberce bez problémů odvracela. Standartky jsou naše slabina. Kolik jsme dali na jaře gólů ze standartek-možná jeden proti Jablonci. A letos taky žádný.

                • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                  Boo_SKS     před 16 lety 08.08.2008 10:31 |  
                  0 0

                  Souhlasim, neni co dodat, vsak ja taky jen chtel poukazat na to malo, co jsme si po standartkach vytvorili, tudiz jen rikam, ze jsou prumerne, nikoliv podprumerne...ale je zajimave, ze tato nase slabina se traduje jiz od dob trenera Beranka, ktera bohuzel, pres kratke obdobi lumira sedlacka a venci kolouska, pokracuje dodnes ...

                • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                  Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 10:48 |  
                  0 0

                  Podle mě je srovnání, co se týče standartek, jeden jako druhý. . nikdo nevyčnívá a nekopne dobrej balon. . Já bych k tomu pustil Toleskiho. . Co se týče mého pohledu na MJ, věřil jsem, že to bude typ jako LJ, možná ještě lepší do ofenzivy, ale bohužel, zatím se k jeho standartu ani v jednom utkání nepřiblížil. Problém je, že teď máme tři podobné hráče( Černý, Volešák, Jarolím), když pominu, že Volešák je úplně odstaven, ač se mi v jistých aspektech zdá nejlepší a zasloužil by šanci, Černý je díky své univerzálnosti vláčen po všech postech, tak pokud jde o středního OZ, trochu jiný typ je Belaid a potom jen Šmicer. To je docela problém a proto bych prosazoval příchod Morávka stůj co stůj. A ještě doplním, někdo tu psal, že nám nefungovala křídla. . hm. .v tom je právě vidět, že nefungoval střed zálohy. . protože ten musí jednak vázat na sebe zálohu soupeře a tím dělat prostor pro strany, a jednak rozdělovat přihrávky. . Když to Brabčák překopne rovnou, nedá jim ani šanci, ale nemůžu si pomoct, neviděl jsem, že by MJ, když dostal balon, zkoušel nějakou odvážnou přihrávky na útočníka. Podle mě se (i pod tou vnější kritikou) snaží hrát víc na jistotu, což ve finále skončilo tím, že potáhl balon a pak ho přistrčil(defacto zpět) na Máru, nebo Jardu. . přičemž od obou nelze na pravé straně čekat zázraky. To je další důvod, proč nám křídla nehrála. . zatímco když stopeři posunou balon na Mateje nebo Ferryho, tak oni ho prostě drapnou a vyvezou, nebo se aspoň pokusí. . Mára (podobně Hub) udělá pět kroků a když nemá volno, vrací ho stoperům. . a když se jim ani střední záložníci nenabídnou, resp. při tlaku na svůj post jim balon vrací, tak zbývají tři možnosti-1, přijde si Šenky. . zaplaťpánbůh za to, ale on tam kvůli tomu neni, že. . 2, Brabčák to nakopne svící- ztracenej balon, 3, Latka to zkusí sám. . zaplaťpánbůh za to, jenže 1 ze 3 pokusů mu to nevyjde a hned je vláčen po fórech. . Závěr. . Vzhledem k parádní formě Tavarese, bych tam strčil Belaida, kterej sice tolik nebrání (ale i tady je posun, abych mu nekřivdil), ale nebojí se něco vepředu vymyslet a udělal střed jako diamant. . podobně jako v repre, kdy Galásek zůstával vzadu a před ním operoval Rosickej. A proti Fiorentině bych případně přidal Sucháče, protože na beku je to nula od nuly. . tam patří Matej!

                  • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                    denydzlSKS     před 16 lety 08.08.2008 11:04 |  
                    0 0

                    naprostej souhlas!!!

                    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                      zz     před 16 lety 08.08.2008 11:12 |  
                      0 0

                      Souhlas Bulldocku, jsem rád, že máme podobné vidění fotbalu.

            • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

              quelhar (admin)     před 16 lety 08.08.2008 10:29 |  
              0 0

              Taky zdravim, doufam, ze to nevyznelo jen jako rypani, spis jsem to psal s dobrym umyslem...
              Co se tyce te vasi polemiky o jednotlivcich, tak tentokrat se zdrzim komentare, muj nazor je uz nejspis vseobecne dobre znamy. Budu jen doufat, ze stabilnimi vykony vetsinu kritiku Marek Jarolim presvedci. Zatim ma k tomu dobre nakroceno, v obou zapasech byl jednim z nejlepsich.

              • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 10:55 |  
                0 0

                Já ho nezatracuju, ale v souvislosti s jeho hrou si vybavuji výrok p. Táborského při komentování našeho mače v Liberci. . "Ty statisktiky jsou leckdy zavádějící, protože máte třeba statistiku úspěšnosti přihrávek a vyjde vám, že nejlepší jsou stopeři, kteří si to vzadu pětkrát vymění mezi sebou a bez tlaku. . " Takže když vidím, že jakmile jde k MJ soupeř a on se zbaví míče na stranu. . čímž to defacto hodí na krajního hráče, utopeného u lajny. . je to takové z bláta do louže, ale no je v Suchu. . to je něco jako když pošleš špek na kámoše při bagu..

                • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                  zz     před 16 lety 08.08.2008 11:19 |  
                  0 0

                  Je dobře, že si Bulldocku všímáš při televizním zápase podstatných věcí. V tomto má Táborský naprostou pravdu, statistiku musíš umět správně interpretovat. To si může Vaniak nahrávat se stopery a bude to náš nejlepší hráč v přesnosti přihrávek. Ale stačí, aby ho někdo napadal a jeho odkopy končí v autu nebo u soupeře, někdy z toho hrozí i gól v naší bráně. Prostě když dá střední záložník přihrávku na dva metry, tak nic nezkazí, ale týmu tím neprospěje, jen se zbaví míče a odpovědnost přenese na jiného. Střední záložník musí hrát jinak. Stačí se podívat na Otepku, Polácha, Horvátha., Morávka. Třeba dlouhé přenesení hry, a tak bych mohl pokračovat.

                  • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                    Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 11:33 |  
                    0 0

                    Přesně tak. . Mě osobně vždycky berou mory když vidím, jak Brabec dobíhá odražený balon. . po našem rohu např., je úplně sám a dává to rovnou Vaniakovi. . a ten to nakopne zrovnatak nazdařbůh. . tzn. soupeř má balon, či standartku zadarmo. . Případně druhá varianta. . Brabčák to nakopne sám, ale takovou svíci, že úročník nemá při sebelepší snaze šani z první zakončit. . a většinou je z toho ofsajd rovnou. Já snesu, když prohrajeme jako např v Liberci. . Když hrajem slušně, ale nějak se to nepovede. . nejhorší muka pro mě jsou, když vidím, jak jsme neškodní, když si ani nezahrajem a dostanem 1-2 góly od soupeře, který mu darujem svou zoufalostí. . Proto beru, když nám dá Sevilla ránu za uši, ale prohry jako loni s Teplicemi, s Žižkovem nebo s Brnem. . to je příšerný.

                    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                      zz     před 16 lety 08.08.2008 11:44 |  
                      0 0

                      Ano, Bulldocku. Nebo vidí, že Necida soupeř zdvojuje, proti Millerovi by měl problém i Koller, když Necid nějakou hlavu vyhrál, tak ho stejně nikdo nedoplnil a vyhraná hlavička skončila stejně u soupeře. Přesto Brabec jako bez rozumu dál nakopával své svíce. Nechápu, proč trenér Vrabec na to neupozorní během hry Brabce, aby s tím přestal. Vždyť je to zadarmo odevzdaný míč, vyřadíme zálohu a hráči běhají bez míče, stojí je to zbytečné síly a efekt ohrožení branky soupeře je nulový. Rozum mi nad tím zůstává stát.

                      • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                        Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 11:54 |  
                        0 0

                        Tak tak. . Jenže pokud jde o Brabce, tak toho bys musel upozorňovat co deset minut preventivně. . on to dělá pořád.

              • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                zz     před 16 lety 08.08.2008 11:10 |  
                0 0

                Quelhare,
                víš, že Tě pokládám za slušně diskutujícího Slávistu. Jako rýpání jsem to nebral. I když máme na některé věci jiný názor, nikdy se vulgárně neurážíme, a to se mi líbí. Vždy je to korektní výměna názorů. A to oceňuji.

                Pokud jde o MJ, uvidíme ve Fiorentině a v Plzni proti Horváthovi. Prostě mi vadí ignorování Belaida, i to, že Volešák nedostal pořádnou šanci ani v přípravě. Stejně tak, že Kalivoda s Dočkalem nebyli nahrazeni vyšší kvalitou. Už i Karel Jarolím krotí počáteční optimismus a začíná tvrdit to, co jsem tu psal. Že jde o velmi těžkého soupeře s obrovskou individuální kvalitou a propracovaným herním systémem. Uvidíme v úterý.

                Překvapilo mě, kdy pozorovatel Drahokoupil popsal kvalitu Panathinaikosu, mluvit o tom, že postup přes něj by byl obrovským překvapením, tak jakou nevoli to vyvolalo v řadách sparťanských fanoušků. Prostě řada lidí si myslí, že Fiorentina a Panathinaikos nejsou Arsenal, Barcelona, Juventus, tak to nebude takový problém. Vůbec si neuvědomují realitu. Drahokoupil jasně popsal, jakou kvalitou disponuje soupeř v jednotlivých herních činnostech jako je rychlost, práce s míčem, standartky, hra v defenzivě, hra na jeden, dva doteky, přechodová fáze, prostě o tom si můžou české týmy nechat jen zdát. Proto jsem krotil optimismus většiny fanoušků, že Fiorentina je v podstatě hratelný soupeř.

                • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                  Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 11:23 |  
                  0 0

                  Já zase pořád trvám na tom, že Fiorentina je přijatelnější soupeř než Panathinaikos, ale při stávajících výkonech to je prašť jako uhoď. Kvalita je velká, ale já prostě vidím, že s italským fotbalem má ten český relativně dobrou bilanci. Věřím, že zápas s Příbramí byl i trochu ovlivněn únavou z Liberce, ale tým si žádnou velkou pohodu ze začátku ligy nepoveze. První výhodu jsme prohospodařili. Přesto věřím, že motivace na zápas bude taková, že můžeme uhrát nedějný výsledek. Jenom je třeba hrát od první minuty. . ne až od 45 jako snad už od zimy. .

                  • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                    zz     před 16 lety 08.08.2008 11:33 |  
                    0 0

                    Bulldocku, musíme jen doufat, že uhrajeme nadějný výsledek. Hlavně to chce dát gól. Musíme hrát aktivně v obraně, pressovat, nedat soupeři prostor, nehrát pasivní obranný blok. Nesmíme hrát s taktikou nedostat gól, víš, jak to obvykle končívá.

                    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                      Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 11:47 |  
                      0 0

                      Přesně souhlasím. Nejlepší obrana je útok. Jakmile tým začne hrát na údržbu, říká si o nářez. Poslední příklad. . Češi na Euru:-( Krom toho Slavie "na výsledek" hrát neumí - viz. poslední zápas s Jabloncem. . to mě docela mrzelo, že jsme nevyhráli. . ale hlavní je ten titul, že. :-)

                      • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                        quelhar (admin)     před 16 lety 08.08.2008 11:50 |  
                        0 0

                        Tak dostali jsme vyrovnavaci gol v posledni minute, kdy uz koncentrace hracu nebyla kdovijaka, ten gol nic neresil a hraci to vedeli a uz v myslenkach slavili... To zrovna dokazu pochopit. Spis je trosku zklamani, ze efekt Eden nefunguje tak, jak asi vetsina cekala - ze Slavia bude drtit soupere, od zacatku ho zatlaci pred branu a nasazi souperum jako Jablonec nebo Pribram ctyri goly. Ani rozhodci si nic nedelaji z toho, ze jim lidi v prvnich radach nadavaji...

                        • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                          Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 12:00 |  
                          0 0

                          Ale já vím, že to už prostě skončili, ale mrzelo mě to. .chtělo to výhru. . i jako symbol. Taky jsem věřil, že ty tisíce hrdel jednoznačně pomůžou, ale je to zatím rozpačité. Myslim, že přecejenom tým bude potřebovat ještě nějakej pátek, aby byl jako doma skutečně i na hřišti. . aby si zvyknul na hřiště, ne periferní pohled, na prostor atd. Zatim je to asi pořád tak trochu svátek i pro naše kluky a až to budou brát, samozřejmě v tom dobrym slova smyslu jako "běžnou věc", tak se ty automatismy ještě víc projeví. Rovněž nesehranost z úvodu sezony je tam patrná a při tom mixování sestavou logická.

                  • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                    quelhar (admin)     před 16 lety 08.08.2008 11:39 |  
                    0 0

                    Jojo, opravdu by to chtelo hrat od zacatku.
                    Ale loni ty zacatky taky nebyl nijak extra super. Nez jsme jeli do Amsterdamu, tak jsme udrzeli plichtu v Ziline, doma pak spalovali sance a postoupili az po penaltach, v Jablonci i doma proti Kladnu jsme taky davali branky az ve druhe puli.
                    Chtelo by to dat venku gol a nedostat vic nez dva.

          • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

            mitsu     před 16 lety 08.08.2008 16:17 |  
            0 0

            a francouzsky se cte belaid-bele a ne belajd jak furt vsichni komentatori rikaj.ledaze by to bylo nejaky tunisky.ale docela by me to zajimalo

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      martyni (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 12:10 |  
      0 0

      Zdravím zz, můj názor je celkem jasný a není překvapením, že opět s tebou souhlasím. Beru quelhara, který má jiný názor, naopak na huzgim mi mrzí, že ztratil nervy a místo argumentů jen zanadával. Pěkně věcně a bez emocí jsi popsal to, co některým z niás vadí a co bylo mnohokrát předmětem dohadů tady. Můžeme mít na hráče různé názory, každý má své oblíbence, já sotva můžu bejt k MJ objektivní, když typologicky je to hráč, který mi vůbec nesedí - mám rád hráče, kteří bojujou pro tým, jsou aktivní, snaží se nabízet, mají odvahu něco vytvořit, cítí odpovědnost za tým, což se odráží i v obraný činnosti, kteří mají rychlost, důraz... MJ prostě takový není a byt uznávám mírné zlepšení, pořád to nestačí. Bohužel problém je v tom, že trenér některé hráče zvýhodňuje oproti jiným, což už je v zásadě doložitelný fakt, obávám se, že na úkor týmu. To, co provádí s Belaidem, je na hranici zdravého rozumu, když si člověk uvědomí čím ve slavii prošel.. na jaře výrazně pomohl k titulu (jak správně říkáš, jen náhodou díky žluté kartě MJ), pak ho KJ chtěl. slavie ho koupila a nyní ho KJ zase pohřbívá. Argument o dohánění kondice je nesmyslný. Co si mám o tom myslet, když je to již nějaký týden, co se vrátil ze zápasů tuniské repre? Jak to že nemá kondici a proč ji nedoháněl dříve? To KJ neumí hráče připravit na začátek soutěže? To jsou otázky, na které bych tedy opravdu rád znal rozumnou odpověď.

      • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

        Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 12:53 |  
        0 0

        Přeji Vám všem pěkný den,
        víte celou tu dobu od středy večera po zápase, když jsem si sednul k mašině tu čtu jeden příspěvek za druhým a vůbec z toho nejsem moudrý. Při sestavení sestavy jsem se seknul jen s tím Jandou a postavil jsem Belaida a jak tak koukám, tak by jste mi dali asi za pravdu. Jinak Ti co hráli v Liberci hůře ve středu hráli líp, než Ti co hráli v neděli lépe a ve středu hůř. No to je tedy věta, ale já to neumím říci jinak. Takže jsem vlastně zjistil, že asi tomu fotbalu zase až tolik nerozumím, protože pokud někdo dostane šanci dokázat, že to umí a že mu to jde, tak by se měl dostat až na maximální výkon (na krev). Že by ve středu někdo šel do toho tak maximálně, to nevím, neviděl jsem nikoho. Někteří se třeba snažili, ale bojovnost, zarputilost a chuť po vítězství vypadá jinak.
        A ještě pohled na ten závěr zápasu a na to solo MJ, víte sami, že jsem MJ nešetřil kritikou. Tuto akci MJ vybojoval a ustál, pak šel ze strany k brankáři a z leva mu nabíhal (nebo nenabíhal) nebo co to bylo - J.Černý. V okamžiku, kdy MJ dostane balon k noze a může dát příhru, se mu Černý doslova schová za hráče. Co asi pak teda mohl ten "strašný" MJ dělat? Jinak to dopadnout ani nemohlo. To jen abych byl objektivní. Tedy doufám, protože nikdo z nás pokud půjde o fandění Slávii objektivní asi nikdy nebudeme. Fiorentina je těžký soupeř, a hlavně jsou to italové, tedy mentálně a herně někde úplně jinde než Ajax. To jen pro Ty, kteří si myslí, že to je hratelný soupeř. Ano hratelný asi ano, ale , a to se vrátím zpět na začátek svého příspěvku, jen za podmínky maximální bojovnosti a nasazení a rvát se o výsledek do poslední chviličky a do posledního dechu. Jinak "S pánemBohem". Sokrates55

        • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

          mart     před 16 lety 08.08.2008 13:30 |  
          0 0

          "Takže jsem vlastně zjistil, že asi tomu fotbalu zase až tolik nerozumím"
          Dobry den Sokrate,
          dovolil bych si nesouhlasit s Vasim (vyse opsanym) tvrzenim. Spis opak se my jevi byti pravdou. Vseho s rozumem, ... jenze ve fotbale to casto neplati.
          Dukazem mi proto je vcerejsi zapas Brazilie s Belgii na Olympiade (ktery jsem pouhou shodou nahod shledl skoro cely). Proste nemam slov, asi patnactkrat jsem si poposednul, abych se usvedcil, ze hraci Belgie na sobe nemaji cerveno-bile dresy. Hodne nestastny zapas (pro evropany). Bezchybny plan trenera. ...bohuzel vubec nefungoval, diky vyssi moci. Vzpomel jsem si pri tom na cetare Macelu, jak nevidel faul Nezmara....., a proste sem to vypnul, a dal si pivo. Jake stesti ze belgicke pivo mi vlastne vubec nechutna!mart

      • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

        Huzgi (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 12:53 |  
        0 0

        Ahoj Martyni, zz, Quelhare a další. Já ani tak nezanadával, jako spíš vyjádřil názor na příspěvek, ke kterému nebylo co dodiskutovat. ZíZí napsal klasickou úvahu "ala these", kdy má 100 let dopředu daný neměnný názor a k tomuto názoru ad hoc posbírá pokřivená, většinou subjektivní rádobyfakta a vše předestře jakoby odbornou analýzu. On ve svém příspěvku ani netouží po diskuzi, což následně dokumentuje tím, jak selektivně odpovídá jen přikyvovačům, které laskavě pochválí za správný pohled na věc, na fotbal, na svět atd.

        V klasické diskuzi padají protichůdné názory, které se podrobují kritice či analýze a diskutující se posunují ze svých pozic, kdežto zz zůstane v té své zakopán, i kdyby MJ zahrál jak pánbůh.

        Nechci zde ztrácet příliš času nad zbytečným dialogem nebo spíš monologem. Pár výtek.
        a) Srovnávat MJ by měl zz se středovým tvořivým záložníkem, Davida Kalivodu na tomto postě neviděli ani trenéři, ani fanoušci a na tento post ho nekupovalo ani Brno.
        b) Pojmy rychlost a důraznost jsou těžko měřitelné a podléhají značně subjektivním pocitům. MJ není žádný rychlík, ale stíhá doplňovat útok tak, že má za dva zápasy jasně nejvíc střeleckých pokusů, proti Příbrami při svém sólu dvakrát důrazně přehrál obránce soupeře navíc mu pak ještě utekl. Navíc ve fotbale není rychlost jako rychlost.
        c) Teze že kupovaný hráč musí být nutně lepší než hráči stávající je nesmysl. Klub kupuje hráče, když je to výhodné, místo končícího skvělého hráče kupuje hráče nového, vybírá si na trhu toho nejvhodnějšího. Tady by se dalo polemizovat, jestli kupující Brno koupilo lepšího hráče než Kalouda, Střeštík, Holek, Polách atd.
        d) Tezi že by všichni měli dostat šanci neberu vůbec vážně. V kádru je pomalu 30 hráčů, to opravdu všichni musí okamžitě dostat šanci? Není to tak, že někteří si na tu šanci musí chvíli počkat a přesvědčit hlavně na tréninku?
        e) K nákupu MJ bych ještě podotknul, že jsme na trhu hledali středního tvořivého záložníka. Trenér chtěl původně Polácha nebo Otépku, nakonec dostal Jarolíma. O moc lepší kvalita ve 23 letech v naší lize za srovnatelné peníze prostě není. Zdůrazňuji, že na tento post, přes skvělé ročníky dorostů jsme si vlastní hvězdu nevychovali. KJ projevil zájem o Morávka, ale ten zatím nepřišel a kdoví, jestli je jeho nákup reálně možný.
        f) MJ góly dávat umí, dal jich v lize už 9, Polách téměř o 10 let starší 18.
        g) Kupování hráčů je nejednoznačná alchymie. Před pár lety jsme koupili Lukeše, před Slávií hrál skvěle a po odchodu zase. U nás to byla jedna velká bída. To samé Švancara. Některým hráčům trvá zapracování do týmu delší dobu, jiným kratší.
        h) Podle hodnocení sportovních rubrik deníků byl MJ v obou úvodních zápasech jeden z nejlepších slávistů, za 1. kolo ho dal Sport do sestavy kola, za Příbram mu dala MFD známku 1,5.
        i) Belaid jednu přípravu proseděl v base, druhou v Tunisu a ve Francii. Dejte mu šanci, on se do sestavy dostane a ještě zazáří.
        j) I u Volešáka doufám, že se dočká a ukáže, že má navíc než předváděl loni.

        Na závěr:
        Hra s Příbramí nebyla od týmu nic moc, a když tým nepředvádí žádnou nádheru, tak těžko chválit kohokoli. I já čekám od MJ ještě více. Mám z něho pocit, že za Slávii maká a dře a jde nahoru. Uvidíme, čas nás rozsoudí a ukáže, kdo má větší kus pravdy.

        • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

          mart     před 16 lety 08.08.2008 13:20 |  
          0 0

          Ahoj Huzgi,
          me se Tvuj rozbor ( a vysvetlivky) docela libi. Jasne Martyni Ti zas napse, ze "nevidis"(:D), ...ale me se to zda dost rozumne. Spolu s Tebou neprestavam doufat, ze se MJ jeste zlepsi. I kdyz priznam, ze (asi jako vetsina) primarne uprednostnuju "dravejsi" typ hrace, spravne poukazujes na fakt, ze kde nic neni, ... ani smrt nebere. (lepsi proste na trhu nebyl, a treba jeho bratranec Lukas taky potreboval chvili nez se poradne vykopal, ... a jak by sme ho ted brali).zdravi mart

          • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

            zz     před 16 lety 08.08.2008 14:14 |  
            0 0

            Zdravím Marte,
            trochu jste mě pobavil argumentem, že lepší na trhu nebyli. Takže když není lepší na trhu, tak koupíme horšího hráče než Balaid, Kalivoda a obdobné kvality jako Volešák. Co to je za logiku. Buď koupím lepšího nebo žádného. A je otázka, jestli jsme na tom trhu hledali lepší hráče nebo jsme chtěli jen Marka Jarolíma. Jinak jaký máte handicap, myslím tím golfový.

            • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

              mart     před 16 lety 08.08.2008 14:48 |  
              0 0

              :D, jsem rad, ze jsem zabavny. (mimochodem, MJ horsi nez Kalivoda neni, a navic hraje na jinem miste, ... tedy "normalne")
              Mym hlavnim handicapem(nejen v golfu) je skoro 100 kilo vahy :), ale reg. hcp mam 12, ... uspesne se ted snazim hrat pouze poutaky (neregistrovane turnaje), ...tak bych snad mohl pristim rok trosku snizovat :).
              Jinak s tou logikou, bych doporucoval trochu opatrnosti :), pripoustim, ze tu byla moznost nekupovat nikoho (to by bylo podle me nerozumne), ale Vy zas pripustte, ze "kupujici" asi mel urcity zamer.(neni vubec vylouceno, ze mu ten zamer jeste vyjde, i kdyz MJ "muj typ hrace" rozhodne neni).zdravi mart

              • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                zz     před 16 lety 08.08.2008 15:17 |  
                0 0

                Kalivoda hrál středního záložníka, když byl na hostováních a dobře. Ve Slávii byl Koloušek a Lukáš Jarolím, proto ho nehrál. I trenér Janů, když si ho vypůjčil do B týmu, ho postavil na tento post. A hodně chválil. Proti Žilině na tomto postu zahrál výborně, na Ajaxu hrál taky dobře. Nechci s Vámi vést polemiku, ale Kalivoda je opravdu lepší Marka Jarolíma. Nedávno jsem o tom mluvil s jedním ligovým trenérem, a shodli jsme se na stejném názoru. Udělejte si jednoduché srovnání jednotlivých herních dovedností obou hráčů. Podívejte se na jeho předpoklady pro tento post. Čekat, že nás MJ potáhne, je opravdu naivní. Srovnejte jeho hru s hrou třeba Horvátha a uvidíte ten markantní rozdíl, a to Horváth není žádný rychlík, ale pořád je rychlejší než Marek Jarolím. A podívejte se především na jeho hru, aby jste viděl, jak má vypadat hra středního záložníka, chodí si ke stoperům pro míče, zakládá většinu akcí, a hlavně se podívejte na jeho přihrávky, žádné přihrávky na dva metry a odevzdaný míč. Nebojí se přenést míč , dát dlouhý pas, kolmici, skvěle kombinuje, střílí, skvěle zahrává standartky, je gólový a ustojí většinu soubojů. A hlavně mu to fotbalově myslí. Horváth byl vynikající na tomto postu už ve dvaceti, spolu s Ulichem bavili lidi ve Slávii. Když odešel MJ z Plně, tak toho Plzeň vůbec nelitovala. Narozdíl od Filla. A ať měl kupující jakýkoliv záměr, jediným záměrem musí bý, aby hráč přinesl do hry našeho týmu kvalitu. A tu nepřinesl. To, co hraje, odehraje Balaid i Volešák. Pak, jaký smysl měl tento nákup. Podívejte se na Dřížďala, posila do základu, která nám pomohla. To byl dobrý nákup. Prostě jsme měli dát prostor hráčům v kádru a nikoho nekupovat. Sám to přiznal i Karel Jarolím v rozhovoru pro deník Sport. Vždycky se mi líbí vaše slova o tom, že MJ není vaším šálkem kávy, ale nádherně ho tu obhajujete. To je zvláštní. Něco podobného jsem od Vás četl o jiném člověku. Jinak zdravím do Anglie.

                • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                  mart     před 16 lety 08.08.2008 16:38 |  
                  0 0

                  A ať měl kupující jakýkoliv záměr, jediným záměrem musí bý, aby hráč přinesl do hry našeho týmu kvalitu.
                  ...souhlasim, naprosto souhlasim. I Vy vite obre, ze bych bral radeji Kaka nez MJ, ale az holt zas budem na urovni AC Milan, tak to snad pujde.
                  Spravne jste vypozoroval (neni to az zas tezke:), ze Marek Jarolim, neni tak docela muj salek kavy. Proc by jim mel byt(vzdyt Vy vite, ..rychlost, dynamika, tuhost"....). Ale nektre verdikty vuci nemu jsou proste nespravedlive. Ja se nezastavam jeho, a ani nikoho jineho. Jenom mi vadi jednostranny nahled. Nikdo z nas neni (a nemuze byt) objektivni, ...ale v pripade Jarolimu (at uz Lukas, Karel, nebo Marek) je to nekdy az sproste.
                  Proti sprostote budu branit i Tomase Hrdlicku (mozna znate jak jsem ho mel v oblibe) i Jablonskeho (vloni se mi nelibil ani malo, ...letos se mu doufam budu moct omluvit). S tim nikdo nic nenadela, ani ja, ani VY :D, zdravi domu, a tesim se na pristi zapas.mart

                  • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                    zz     před 16 lety 08.08.2008 17:04 |  
                    0 0

                    Ano Marte, Kaka by byl vynikající. Ale zpátky do reality českého fotbalu. Prostě pokud hráč nepřinese větší kvalitu než mají hráči, které má nahradit, tak je nesmysl ho koupit. Správně jste zmínil Hrdličku. Víte, proč se neprosadil? Protože je pomalý jako MJ. Proto Hrdlička má problémy i v Bolce, moc toho na jaře neodehrál. Ať střídal posty, na všech byl průměrný-od krajního beka, záložníka nebo středního záložníka. Jeho odchod mi vůbec nevadil, byť to byl odchovanec. Ale jeho přínos pro hru Slávie nebyl velký. On nedisponoval herními dovednostmi pro moderní fotbal. On nebyl nositelem kvality, kterou potřebuje Slávia. Podobně je to s MJ, proto nelze mluvit o jednostranném pohledu. To jsou fakta. a Jablonský přišel levně ze Žižkova, technicky patří mezi nejlepší hráče v týmu, je to univerzál, myslí mu to, je na tom dobře rychlostně. Ten je do budoucna nositelem kvality. Proto jsem ho nikdy nekritizoval. Přeji hezký večer do Anglie.

                    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                      martyni (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 17:56 |  
                      0 0

                      Hrdlicka, me byl naopak hodne sympatickej a jeho odchod me mrzel, na druhou stranu fotbalove - pravda je, ze urcitou paralelu s MJ taky vidim - pomale nohy a mysleni - hrdlicka zvlast ve stredu zalohy vzdy nez se vzpamatoval, nadejnou akci zpomalil a zazdil. no, na rozdil od MJ to byl alespon bojovnik.. Jablonský skutečně proti Příbrami udivoval technikou na balonu, uvidíme, chtelo by to vetsi ucinnost, porad jsem cekal, ze kdyz to ma tak v noze a proti Příbrami si věří, že udelají s Dušanem víc pořádný akcí.

                • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                  mart     před 16 lety 09.08.2008 09:51 |  
                  0 0

                  dobre rano(uplakane, ...aspon u nas). Hrozne se omlouvam, ale ve spechu jsem nepostrehl posledni vetu.
                  Docela Vas obdivuju(vy si dost pamatujete, ze:D), ... a mate pravdu. Stryc sice "spise je" muj salek kavy, ale vim o nem veci, ktere se mi hodne nelibi, ... presto hu budu branit, pokud my prijde, ze je napadan neopravnene. ....a to pocasi se nam tady snad zlepsi :).zdrvi mart

        • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

          martyni (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 13:50 |  
          0 0

          Ja myslim huzgi, ze ty reci o pokrivenych radobyfaktech by sis mohl i odpustit.. v zasade jde o to, ze tvuj nazor je jiny a take dost nemenny, nevim proc jinym vycitaz totez.. kazdy nazor i sebeodbornejsi je do znacny miry subjektivnim pohledem, jde preci o fotbal, to neni matematika.

          par pooznamek: a) Kalivoda hral ve slavii stred i na kraji; b) ano, MJ nekolikrat zahral proti pribrami durazne, popravde videl jsem to od nej poprve; c) ta teze z meho pohledu je velmi logicka; na tomto postu uz jsme meli Belaida, Volesaka, Kalivoda tam taky hral, pokud nekoho kupujes, je to investice, jaky ma smysl, kdyz koupis hrace stejne ci horsi kvality - to jsou vyhozene penize, pokud toho stavajiciho neprodas draz, s timhle bodem nesouhlasim absolutne; d) vsichni by meli dostat spravedlivou sanci, to je sice tezky, ne tak jinak - nam asi vadi, ze MJ dostava sanci zjevne nespravedlivym zpusobem na ukor jinych; e) ano tento post je problem, ale mame Belaida, Volesaka, kteri maji jistou kvalitu, h) to je subjektivni stejne jako nase vyplody tady:-)); nekolikrat jsem se priznal ze MJ mi proste nesedi, ty naopak jsi nekriticky vuci trenerovi, to je fakt; i) hlavne aby mu ji dal KJ, ale zatim to vypada, ze se ho rozhodl vydusit, znacnou cast pripravy byl s tymem, nechapu proc neni najednou v nominaci, je to jen dalsi nevysvetlitelny tah KJ, alespon pro me; j) ze Volesak dostane sanci, tomu veri kdo? ty?

        • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

          martyni (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 14:02 |  
          0 0

          Jeste ad c) - ja tohle fakt vubec nechapu - preci kdyz pustis stavajiciho hrace levneji nez koupis noveho horsiho, tak preci oslabis tym a jeste utratis penize. To je asi to, co je kritizovano, nikoli situace, kdyz prodas Kaloudu prest 100 mega a misto nej koupis Kalivodu za par mega.

        • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

          zz     před 16 lety 08.08.2008 14:05 |  
          0 0

          Huzgi, jenom dovětek, Kalivoda hrál na postu středního záložníka proti Žilině, třikrát poslal Vlčka do sóla. A myslím, že i na Ajaxu hrál ve středu zálohy. Dříve ho tu nehrál, protože tu byli Koloušek a Lukáš Jarolím.

          Pokud jde o to, že MJ ustál souboj, je třeba vidět s kým. Rychlost je nesmírně důležitá, včera to potvrdil i trenér Lavička v rozhovoru pro deník Sport. Důležitá je rychlost startu na balón, rychlost myšlení, rychlost práce s míčem. Díval jsem se ještě jednou na zápas s Libercem a jak dlouho trvalo Markovi než vystřelil. A to u něho nebyl žádný hráč, který by na něj vytvářel tlak. Stejně tak zbytečná a pomalá klička v první půli v Liberci, prostě tím zpomaluje hru. Podobně proti Příbrami, po vybojovaném míči musí být celá akce rychlejší, včetně zakončení. Proti lepšímu soupeři se tento nedostatek výrazně projeví.

          Teze, že kupovaný hráč musí být lepší než stávající hráč, platí, pokud stávající hráč je odmítnut trenérem jako Kalivoda a Dočkal. Něco jiného je, když prodám výjimečného hráče jako Kaloudu, Střeštíka a pak na českém trhu není možné sehnat adekvátní náhradu. Ale Kalivoda a Dočkal byli odejiti a místo nich nepřišli lepší hráči. To je fakt. Gebra ani MJ nejsou lepší, ani náhodou. Navíc Jarolímovi není 18 let, aby se dalo mluvit o Vaši tezi, že kupujeme hráče, který může jíti výrazně výkonnostně nahoru. Takto lze uvažovat, když koupím levně mladého Kadlece jako Sparta, protože je to výhodná investice do budoucna. Ne u hráče střední generace. Hráč středního věku má být posilou do základu, ne na lavici nebo tribunu. Má zvednout kvalitu hry, na lavici nám je k ničemu. Stejně tak platí teze, že hráč zvenčí musí být lepší než odchovanci, jinak to nedává logiku. Jinak jsou to vyhozené peníze. Dobře si pamatuji, jak jste se tu zastával Abraháma.

          Jde o rovnost šancí, není možné, aby Volešák nedostal v přípravě stejný časový prostor jako jeho konkurenti na stejný post. Už na jaře byl Balaid z nepochopitelných důvodů opomíjen, nepočítalo se s ním, byl na odchodu, díky žluté kartě v Olomouci nakonec dostal šanci, kterou využil. Najednou byl o něj zájem, investovalo se do něj, ale opět byl odsunut na druhou kolej, přitom v přípravě byl lepší Jarolíma. Kdo byl v Čelákovicích, tak ví, o čem píši. Nebo zápas proti Hradci. Pokud hráč vidí, že není objektivní hodnocení, tak nelze mluvit o rovnosti šancí. Na jaře dostával na postu pravého záložníka přednost Jarolím před Kalivodou, přestože trenér věděl, že Marek na tento post nemá vůbec předpoklady. Nedivím se emocím Kalivody v derby. Rovnost šancí pro hráče, stačí se podívat na Kozáčika ve Spartě. U nás by chytal Blažek.

          To, že jsme chtěli středního záložníka, neznamená, že přivedu hráče stejné nebo horší kvality než jsou Volešák, Kalivoda a balaid. prostě jeho angažování nemá logiku. kdyby přišel hráč lepší kvality, tak mi odchod Kalivody nevadí. Ale Marek Jarolím není lepší Volešáka, a už vůbec ne Belaida. Jen dostává narozdíl od nich velké množství prostoru bez ohledu na jeho výkony.

          Přestupová politika nemusí být alchymie, sportovní úsek nedoporučoval některé přestupy. Pamatuji si, jak tu jeden rozumný člověk ze sportovního úseku kritizoval nákup Černého za tak vysokou částku, to samé nákup Abraháma a Jarolíma. Když se podívám na nákupy trenéra Beránka, tak byly úspěšné jako Vachoušek, Piták, Skácel, Gedeon, Latka, Kozáčik. Beránkova přestupová politika byla úspěšná, byli to hráči do základní sestavy, přinesli kvalitu do týmu, typologicky se nám hodili do herního systému a na jejich prodeji jsme vydělali. Posila musí týmu prospět, na tribuně nám není nic platná. Argument, že hráč potřebuje čas na zapracování, platí u nákupu mladých hráčů, ne u hráče střední generace nebo třicetiletého hráče jako Černý.

          Hezky si Huzgi vybíráte, co se Vám hodí. Vyberete si média, kde je Jarolím dobře hodnocen. V prvním kole Sport, který často kritizujete. Mimochodem tento Sport mu dal za výkon ve druhém kole průměrnou pětku, horší známku dostal jen Janda. A podle jiných médií odehrál v prvním kole Jarolím průměrný zápas a do sestavy kola podle všech médií se nedostal. I Studík byl na jaře v sestavě kola. A to ze Studíka nedělám hvězdu, která by měla táhnout Slávii. A podle Sportu byl v sestavě kola i Dočkal, kterého jste tu tolik kritizoval. To je náhoda? Nepřipadá Vám Vaše argumentace až příliš neobjektivní a účelová, tendenční.

          Pokud jde o Balaida, v létě hrál africkou kvalifikaci za Tunis. Kondičně je na tom dobře. Pokud si myslíte, že kondice se nabírá jen na kole, tak se mýlíte. V Anglii nemají zimní přestávku, přesto hráči dokáží hrát zápasy ve vysokém tempu celých 90 minut. Ona se dá nabrat kondice i s míčem při zápasech, jak to tu zavedl Hřebík a Kmoch. Argument o nedostatku kondice neobstojí. On potřebuje důvěru trenéra, jakou má v tuniské reprezentaci. proto za ní hraje tak dobře. A potřebuje dostat šanci. A potřebuje, aby se hodnotilo podle výkonů hráčů v přípravě, jinak to nemá smysl.

          Volešák těžko něco ukáže, když nedostane vůbec šanci. A to pomalu ani v přípravě. A ještě k Poláchovi, podívejte se, kolik připravil gólů. On je tam od toho, aby připravoval gólové šance. Třeba teď v Příbrami, kdy nádherně vysunul Bestu. Tak má hrát střední záložník.

          • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

            Huzgi (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 15:45 |  
            0 0

            Je vidět, že se opravdu nedohodneme. Oceňuji píli, s jakou snášíš (snášíte) zz situace z různých zápasů. Je to však většinou ukázka toho, co označuji za pseudofakta. Snížíš (te) zz samostatný únik MJ s poukazem na špatnou úroveň obránce a na druhé straně vychválíš Davida Kalivodu s centry na Vlčka. Ale kdo z nás ví, jak by fungovala spolupráce MJ se Standou a naopak, jak by se prosazoval DK v současné Slávii.

            pro pořádek, Davida jsem měl, mám a asi budu nadále mít rád, fandil jsem mu a přál, aby se jeho výkony ještě zvedly a stabilizovaly. Bohužel nepřesvědčil žádného jednoho, druhého, třetího trenéra a ani fanoušci nestáli zásadně na jeho straně. Realisticky asi platí, že mu přestup může jen a jen prospět.

            K přestupům. Když se kupoval Krajčík, tak na jeho postu byli určitě lepší vlastní hráči a pro několik trenérů byl nepoužitelný. Až KJ mu dal šanci a držel ho, i když to tu a tam nebylo ono. Podle tebe nesmyslný nákup. Podle mne ukázka toho, že nákupy se mají hodnotit v delším horizontu.

            Belaid s Volešákem jsou určitě kvalitní střední záložníci, jen typově oproti MJ jiní. Jsou použitelní pro trochu jiný systém hry a určitě se prosadí a svoji šanci dostanou. Oba jsou mladí, kdo si počká, ten se dočká.

            MJ dělá určitě tu a tam ve finální fázi před střelbou zbytečné kličky, a asi i někdy jinde. Ale to dělají i lepší hráči (viděli jsme i na ME). To se dá vylepšit. Do koncovky se dostává a to je důležité.

            S tím hodnocením v tisku máš pravdu, ale já vím, že to čteš a nechtěl jsem podvádět, jen podtrhnou, že jsou profíci mezi fotbalovými odborníky, kteří hru MJ oceňují dost vysoko. Samozřejmě jsou i ti opační.

            Co nesnáším, jsou absolutní soudy a takové ty používáš. Píšeš, že MJ je "pomalý, nedůrazný, měkký, nemoderní, slabý, nehodí se do současného fotbalu" bez jakékoli šance na jiný pohled nebo na nějaký vývoj. Absolutní soudy nemám rád nikdy a sám je (snad - jiank se omlouvám) nepoužívám. Ze studia relativistické mechaniky jsem spíš příznivec relativních pohledů.

            V našich podmínkách mají všechny kluby dvě období fyzické přípravy a poté rozehrání v přípravných zápasech. Je stli to Barcelona nebo MU dělají jinak, inu jsou to jiné kluby, ekonomicky jinde, kupují úplně jiné hráče, s těmi (bohužel) současnou Slávii porovnávat nemůžeme. Jestliže hráč dvakrát přípravu neabsolvoval, přijde mi logické, že fyzičku nabírá v sezóně. Musí mu vydržet až do Vánoc, nestačí jen do listopadu.

            Nechodím na tréninky, tak si nedovolím kafrat do toho, kdo má jak natrénováno a kdo má jakou formu.

            Jinak pro pořádek (Martyni), tak jak podporuju KJ, tak jsme podporoval i třeba Beránka a dlouho i Csaplára. Je to taková moje tradice. Celistvěji hodnotím práci trenéra s odstupem a podle výsledků. Jen u Beránka mi vždy vadila jeho funkce u repre, po trenérovi Slávie chci, aby dělal pro Slávii 24 hodin denně. Ale jinak MB uznávám a vážím si ho.

            A nakonec popíchnutí. Se zaštiťováním panem Kmochem bych zz počkal, až za ním budou nějaké výsledky, aby neskončil stejně neslavně jako loni Zach, Kozel, Zajíc, Pulpit.... A propos, že ten Lavička ty mladé taky nestaví, jak jsi se těšil, a že hraje dost zbaběle na jednoho forwarda i doma? To je ten progres???

            A ke Kozáčikovi, to víš, že bychom ho postavili i ve Slavii, když byl Blažek zraněný. A KJ taky střídá brankáře až po nějaké chybě. Tady bych tu Spartu tolik nepřechvaloval.

            • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

              zz     před 16 lety 08.08.2008 16:54 |  
              0 0

              Zdravím Huzgi,
              není důležité, abychom se dohodli. To není cílem této diskuse. Ale měli bychom se chovat k sobě slušně. I když nesouhlasím s Tvými názory, nebudu používat citáty z různých filmů. Já bych jich našel hodně. Ale nedělám to.

              Belaid je opravdu jiným hráčem něž MJ, lepším, což dokázal i v tuniské reprezentaci v těžkých zápasech. a tuniská reprezentace není slabá a trénují ji kvalitní francouzští trenéři. Bohužel ve Slávii nedostává šanci ukázat svou kvalitu. Volešák disponuje podobnou kvalitou jako MJ, bohužel nedostává šanci ani v přípravě. Proto pokládám angažování MJ při srovnání s jeho konkurenty ze současného kádru za zbytečné. Nechápu, v čem je to pro nás přínosné, když nepřevyšuje své konkurenty. A nechápe to více lidí.

              David Kalivoda měl velkou konkurenci na svém postu za dřívějších trenérů jako Koloušek, Lukáš Jarolím, Piták. Takovou konkurenci MJ neměl. Přesto odehrál spoustu kvalitních zápasů, nebudu je tu zase vyjmenovávat a výrazně se podílel na historickém postupu do LM. Bohužel nikdy se netěšil důvěře trenéra Jarolíma. Neměl tu čest, aby hrál pokaždé v základní sestavě bez ohledu na výkony jako MJ.

              Pokud jde o Krajčíka, přišel z Xaverova, odkud ho přivedl Míra Beránek. Zase ten Beránek, jak on to dělá, že mu každý přestup vyjde. Jeho příchod byl lacinou záležitostí, kolem 1.5 mega. Nebylo to riskantní. On disponoval kvalitu pro moderní fotbal, byl rychlý, technický, hodil se do kombinace. Doplatil na kvalitu v kádru Beránka, kde byli mladí reprezentanti a za Czaplára se dávalo přednost drahým hráčům. Přesto díky svým předpokladům a kvalitě se dostal do slovenské reprezentace. U MJ jde o hráče střední generace, jeho příchod nebyl levný a především nedisponuje takovými předpoklady pro moderní fotbal, aby toho mohla Slávia i v budoucnu využít. Rychlost, rychlost myšlení, práce s míčem, periferní vidění, to musí mít hráč v sobě. A to MJ nemá. Nemá takovou kvalitu jako Krajčík, proto se nakonec prosadil. Přečti si rozhovor s Lavičkou, jak zdůrazňuje prvek rychlosti. Sami jsme to viděli na ME v Rakousku. Být tu jiný trenér než KJ, tak MJ nehraje. Tomu věřím.

              Pokud jde o absolutní soudy, tak pokud nedisponuješ určitými předpoklady jako je výše uvedená rychlost, periferní vidění, fotbalové myšlení, tak buď je máš nebo ne. Proto je tolik průměrných hráčů. To platí i pro českou ligu. Slávie potřebuje na posty kvalitu, ne průměr. Průměr přinese do hry jen průměr. nic více. Proto nahrazovat mírně nadprůměrného hráče průměrným, je nesmysl. Slávie potřebuje nahradit mírně nadprůměrného hráče nadprůměrným hráčem, jinak to nedává smysl.

              Belaid je na tom fyzicky dobře. Jak jsem se Ti snažil vysvětlit, kondici můžeš nabrat i v zápasech s míčem. Podobnou praxi tu zavedl Hřebík a Kmoch. A Belaid hrál těžké zápasy za tuniskou reprezentaci. nebo si snad myslíš, že je třeba jezdit na kole v Krkonoších, aby jsi nabral kondici?

              Formu hráčů lze poznat jen pod tlakem v zápasech, ne na tréninku. Proto hodnotím hráče podle posledních zápasů v přípravě a v prvních dvou kolech.

              Pokud jde o pana Kmocha, snaží se Budějovice naučit hrát konstruktivně, ne destruktivně jako za Straky. Chvíli to potrvá, proto bych neděla závěry po jednom zápase v Teplicích. ono je těžší něco tvořit než jen odkopávat a bránit. Sám Kmoch byl překvapený, když se snažil vysvětlit hráčům, aby se zapojovali do ofenzivy ve větším počtu lidí. nevěděli, jakou řečí na ně mluví. O výsledky práce trenéra Kmocha se nebojím. I s tímto kádrem budou Budějovice hrát pohlednější fotbal než za Straky. Ale Ty se těšíš na to, až ho vyhodí. Ale v to nedoufej.

              Pokud jde o Lavičku, dojde k zúžení kádru po zápase s Panathinaikosem o 5 hráčů. A podmínkou je, že musí zůstat v kádru tři mladí hráči. takže kdo asi odejde? Kúdela, Zeman, Vacek těžko, spíše Došek, Kulič, Kisel.

              Pokud jde o Kozáčika, Blažek už je zdravý, přesto chytá Kozáčik. U nás by tomu bylo naopak.

              • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                tolsimir     před 16 lety 08.08.2008 17:19 |  
                0 0

                Když se zranil Vorel, tak nastoupil Kozáčik. Když se Vorel uzdravil, tak i nadále chytal Kozáčik. V připravě byl lepší Vorel a tak dostal šanci Vorel

              • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                Huzgi (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 17:32 |  
                0 0

                Pocházím zz z jižních Čech, kousek od Budějovic a Budějovice jsou pro mne v lize tým number two. Budu rád, když je Kmoch pozvedne a budou úspěšní.

                Jinak se klidně vsadím, že Belaidova chvíle přijde a dostane prostoru dost a dost. U Ládi Volešáka bych si už tak jistý nebyl. Ale obecně přeji každému našemu hráči to nejlepší, protože bude-li se dařit hráčům, vydělá na tom celý tým.

                • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                  Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 18:07 |  
                  0 0

                  Když já Vás mám rád všechny. Sokrates55

                  • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                    zz     před 16 lety 08.08.2008 18:13 |  
                    0 0

                    Sokrate, já Vás mám taky moc rád.

                    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                      Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 18:27 |  
                      0 0

                      Dobrý podevčer přeji Vám všem, co tu na sebe hezky mluvíme.
                      Víte, já jsem taky rodem z Jižních Čech, no a my jsme ty tvrdý mlynářský palice. Ale život mě naučil, abych se pokusil nevidět jen sebe. Víte, když to vezmu čistě pragmaticky, tak každý z Vás má ten objektivní kus pravdy a nakonec by se z toho dala udělat i ta - dle Sókrata - nejoptimálnější hypotéza. No, jenomže je to o obyčejných lidech a jak sám říkám o něco výše, Ti co jsem si myslel, že zahrajou proti Příbrami dobře, byli horší než Ti, o kterých jsem si myslel, že jim to nepůjde. A pak už to můj přítel Mart od Temže dohrál tu mou myšlenku o tom jestli rozumím či nerozumím fotbalu, a já se tady v pracovně svalil smíchy pod stůl (obrazně). Tak Vám přeji pane (zz) pěkný večer a všem ostatním taky a omlouvám se, že Vás nebudu jmenovat, už by to byl slušně dlouhý seznam. Ale to je ostatně dobře, hovoří to o tom, že i když spolu nemusíme souhlasit ve všem, můžeme spolu mluvit o všem. Děkuji za to moc. Sokrates55

                      • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

                        martyni (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 19:57 |  
                        0 0

                        Zlatá slova, Sokrate, ostatně jako vždy, též zdravím. Ono to tak bývá ve fotbale i v životě, nad něčím se člověk spoří, hádá se, za něčím si stojí a nakonec je vše jinak, jsem moc rád, že se tady od jisté doby nepožíráme:-))

  8. Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

    Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 10:57 |  
    0 0

    A ve shodě s kolegou vokim. . ještě jednou roním slzu, že k nám ten Otepka tehdá nepřišel. . prej dědek na 60 minut. :-(

    • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

      mart     před 16 lety 08.08.2008 13:14 |  
      0 0

      :D, poradim Ti Buldocku,.... udelej stojku, a treba Ti (ta slza)zase natec zpatky:).
      Jen takova otazecka, priznam trosku rejpava. Jak by asi vypadala kabina s Otepkou a KJ? To by bylo zase reci. Otepka je hodne problemovej hrac. A jak tady uz nekdo zminoval, to, ze kope v Ostrave vubec neznamena, ze by takhle kopal u nas (viz napr. Lukes).zdravi mart

      • Re: M. Jarolím: Gól si schovávám

        Bulldock (přítel SN)     před 16 lety 08.08.2008 13:59 |  
        0 0

        Matre, Lukeš se u nás neprosadil taky proto, že na jeho postu-PZ hrával Piták, ve středu Dostálek, takže byl často nalevo. . bohuže se to nepovedlo, no. Proti tomu Otepka válel v Příbrami i v Beníku a jeho standartky jsou docela prověřené. Mimochodem, tuším, že KJ ho už v Příbrami vedl, takže ví, do čeho jde a co se týče životosprávy, tak jsem nezaznamenal, že by měl v Ostravě nějaký incident. Jeho výkony mu právem přinesly ohodnocení v nejlepší jedenáctce sezony a "jeho" standartku v Ostravě snad připomínat nemusím. . zrovna tak jako tu proti Spartě ještě v Příbrami. Zkrátka jsou to jiné housle než MJ, při vší úctě a s ohledem na to, že proti němu je MJ teprve na startu kariéry.