Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Archiv

Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

Nový stadión se neotvírá každým dnem. Dokonce snad ani ne jednou za rok se objeví na mapě fotbalové současnosti další svatostánek, chrám jeho veličenstva fotbalu. Dne 7. května 2008 se dočkala Slavia Praha. Ale nejen ona se může radovat. Myslím si, že důvod ke spokojenosti musí mít každý, kdo fotbalu u nás fandí.

Dovolte mi abych v tento pro Slavii, ale také pro český fotbal, tak důležitý den, napsal ve čtyřech pokračováních něco o starověku, středověku, novověku a současnosti tohoto klubu.

Tak to začalo

Dějiny klubu se začaly psát 2. listopadu 1892. Tento den byl totiž založen Akademický cyklistický odbor Slavia (ACOS), který se stal součástí již existujícího pražského vlasteneckého spolku Literární a řečnická Slavia. Uvědomme si, že naše vlast byla součástí Rakousko - uherska, Vídeň nám chtěla poroučet ve všem, potlačovala naši rodnou řeč, vzdělání, atd. Také proto bylo velice důležité každé takové nově vznikající hnutí, ať se jednalo o spolky umělecké, jako v případě Slavie, tak dělnické a tělocvičné, jako tomu bylo například u věčného rivala, Sparty. Z cyklistů se postupně stali fotbalisté a stejně jako Sparta považují za výchozí bod své historie rok 1893. Do míče začali předchůdci dnešní Slavie kopat nejdříve na cvičišti Klubu velocipedistů Blesk a později v prostoru cyklistické dráhy na žižkovské Ohradě.

Oficiálně byla Slavia založena 31. května 1895. Na podzim předchozího roku totiž c.k. úřady rozpustily původní Slavii. Ta jim byla trnem v oku pro propagací svého slovanství, češství a zabavily jí veškerý majetek. Fotbalový odbor sice vznikl až 21. ledna 1896, ale to již slávisti vesele proháněli mičudu hezkých pár měsíců.

Toto je nejstarší český sportovní dres!


Přesně 25. března 1896 nastoupili slávisté Na Císařské louce k prvnímu zápasu turnaje, který měl docela zajímavý název: Národní zápasy mužstev kopaný míč cvičících! Všech 11 hráčů, tedy včetně brankáře, mělo červenobíle svisle půlené košile, s rukávy v opačných barvách a s červenou pěticípou hvězdou v bílém poli na levé straně hrudi. Ta hvězda, na rozdíl od později komunisty hojně užívané, měla jeden cíp směrem dolů. Tak tomu bylo před 102 lety, tak tomu bude po věky věků! Prvním soupeřem byl tým AC Praha a Slavia vyhrála 5:0.

O čtyři dny později došlo k události, která poznamenala historii dvou nejslavnějších klubů u nás. V prvním utkání narazila Slavia na Spartu! A narazila doslova a do písmena, prohrála 0:1. A teď začnou příznivci Sparty rejpat, popichovat a smát se. Podle tehdejších, velice zajímavých a úsměvných pravidel, museli gól uznat oba kapitáni. No a ten slávistický, Karel Freja, prohlásil, že podle něj gól nebyl! A tak rozhodčí Josef Rössler - Ořovský neměl na vybranou a po skončení utkání do protokolu, byl vůbec nějaký? napsal, že výsledek je 0:0! Dovedete si to představit dnes? To by asi všechna utkání končila nerozhodně! Turnaj vyhráli studenti gymnázia hrající pod názvem CFK Kickers, porazili Slavii 2:1. A z tohoto souboje známe první sestavu. Nikdo si již na tato jména nepamatuje, ale je slušností si je dnes, po 112 letech, připomenout: Semanský - Hlavnička; Strádal - Nedvěd; Benetka; Štěpán - Moučka; Zahrádka; Freja; Heuschneider; Pressler. Rozestavení? 2 – 3 – 5!

Ještě dvě události z tohoto roku stojí za zaznamenání. Slavia hrála 14. května znovu s AC Praha a poprvé na letenské pláni, která se na dalších více než 50 let stala jejím domovem. Měla hrát také se Spartou, ale někdo na hráče žaloval, že prý "holdují hře, která vede k zhrubnutí mládeže a odvádí ji od studia"! A tak páni profesoři gymnázií si na nešťastné mladíky počíhali hned za lajnou a odvedli je do školních škamen. Po generace se traduje, že žalobníčci pocházeli z řad předchůdců dnešních Sivoků a Řepků... Sice se to nikdy neprokázalo, ale pravděpodobně toho dne začala ona "neláska" mezi Slavii a Spartou.

Slavia a dlouho nic

Dlouhá léta neměla Slavia konkurenci. Všechny své soupeře porážela rozdílem třídy a to mnohdy nastoupila rezerva nebo dokonce třetí tým. Domácí mistrovství vyhrávala jedno za druhým. Dalším historickým dnem se stala neděle 8. ledna 1899. Jako první český tým nastoupila k mezinárodnímu utkání. Soupeřem byl výběr Berlína a gól nepadl. Koncem března se na Letné představili studenti z Oxford University, z kolébky kopané, Anglie. Slavia podle očekávání podlehla 0:3, ale to byl na tehdejší dobu a poměr sil velice dobrý výsledek. Jen na pár týdnů Sparta vystrnadila Slavii z českého trůnu. Koncem roku 1904 se nějak sešívaní rozhádali, fenomenální střelec Jan Košek a několik dalších přešli přes tramvajové koleje a oblékli dres konkurence. Ale dlouho to nevydrželi a kajícně se vrátili. Slavia nekralovala pouze české kotlině, byla v té době nejlepším týmem rakousko-uherské monarchie. Strůjcem tohoto úspěchu byl první profesionální trenér a ještě k tomu zahraniční! Jmenoval se John William Maden a byl ze Skotska. Přezdívali mu Dědek (podobnost čistě náhodná!) a poslouchali ho na slovo! Přečtěte si slova pana Ferdinanda Scheinosta, velikého sparťana a funkcionáře tohoto klubu: "Nejslavnější mužstva Evropy, amatérská i profesionální, utrpěla v Praze debakly. Porážka profesionálů ze Southamptonu byla senzací! Hráči Slavie byli doma miláčky mas a jejich start v cizině velkou událostí". Zápasy se Spartou? Balzám na dnes tolik zkoušenou slávistickou duši! V listopadu 1907 9:1, Bělka dal 5 gólů. Více než 3 roky byly všechny vztahy na bodu mrazu, až pak se znovu Sparta Slavii postavila. Za nepřetržitého deště a v moři bláta to tentokráte skončilo "jen" 5:1.

Ale síla Sparty rostla a další zápas byl očekáván s napětím a jistou nervozitou. Poslední březnovou neděli roku 1911 se schylovalo k senzaci. Sparťani bojovali jako lvi a v poločase nečekaně prohrávali jen 2:3. Z kabin se ovšem vrátila jiná Slavia, přezutá do nových kopaček, které tolik na mokrém povrchu neklouzaly. Konečný výsledek? 9:2 pro červenobílé.

Deset mistrů Evropy

FIFA rozhodla a česká část Rakousko - uherska zmizela z mapy členských zemí. A také angličtí amatéři již nebyli zastoupeni. Francie s touto diskriminací nesouhlasila a z FIFA vystoupila. Všichni postižení pak založili vlastní federaci, UIAFA, a v květnu 1911 sehráli Mistrovství Evropy. Smějte se a bavte se, ale Francouzi a ostrovní amatéři byli pořádně silní soupeři. Naši se však nezalekli, první porazili 4:1 a ty druhé 2:1. V sestavě bylo 10 hráčů Slavie. Zdálo se, že pánování Slavie je zde jednou provždy. Ale začalo se blýskat na časy...

Konec nadvlády

Září 1911, Slavia - Sparta 3:1 a to se hrálo jen 2 x 15 minut. Ale 1. října stejného roku bylo všechno jinak. Sparta poprvé v řádném utkání Slavii porazila. Také 3:1... Slavia prohrává na jaře roku 1912 s žižkovskou Viktorkou 2:3 a pak nastoupí 3x proti Spartě. Výsledky? 0:4, 1:1 a 0:2! Česku, stále ještě součásti monarchie, začíná vládnout triumvirát. Slavia, Sparta a Viktorka Žižkov. Sparta vyhrává první řádné Mistrovství země (1912), za rok to druhé zase Slavia, když ve finále poráží Moravskou Slavii Brno 2:0. V letech 1913 a 1914 Slavia 2x prohrává ve finále Poháru dobročinnosti s Viktorii (0:2 a 0:1). Začíná 1. světová válka a na fotbal tak nějak není čas ani chuť. Mistrovství roku 1914 se ani nezačne, o rok později se hraje jen Přebor Prahy, Slavia ve skupině poráží Spartu 5:1, ve finále pak SK Smichov 14:0, ale nemá to žádnou úroveň. Za obě "S" nastoupili jen dva fotbalisté z předválečného základu. Ostatní stříleli z jiných zbraní...

A zde se rozloučíme se starověkem. V letech 1918 - 1939, tedy v době od konce jedné do začátku druhé války, Slavia žila nejdříve ve stínu nezapomenutelné Železné Sparty, aby pak získala 6 titulů za 7 let. Ve finále MS 1934 hrálo za reprezentaci 8 hráčů Slavie, která se postupně stala korunním princem Středoevropského poháru. A pak přisel Pepi Bican! Slavia vystoupila na vrchol, získala 4 tituly v řadě, ale byly to ony okupační...

Převzato z www.eurofotbal.cz, autor Vilém Hodr

Komentáře (55)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

    Jachym     před 17 lety 13.05.2008 08:48 |  
    0 0

    Pan Hodr je ten pán z ambasády někde v Jižní Americe?

    • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

      (host)     před 17 lety 13.05.2008 09:01 |  
      0 0

      Ne, on je majitelem restaurace v Hondurasu. Pánem z ambasády nejspíše bude Vítek na Kubě.

  2. Gracias seňor Hodr

    (host)     před 17 lety 13.05.2008 09:32 |  
    0 0

    Parádní článek,už se teším na pokračování...

    • Re: Gracias seňor Hodr

      (host)     před 17 lety 13.05.2008 10:52 |  
      0 0

      jo pěkný, jen sem myslel že tam budou spíš vlastní postřehy atd než "jen" historie co si můžem sehnat. teda to poslední bych dal do velkých uvozovek :) ale dík..

      • Re: Gracias seňor Hodr

        (host)     před 17 lety 13.05.2008 15:27 |  
        0 0

        No vlastni postrehy asi sotva, ja se opravdu narodil az (uz) v roce 1951, chachacha...

        • Re: Gracias seňor Hodr

          (host)     před 17 lety 13.05.2008 17:08 |  
          0 0

          těma zajímavostma sem nemyslel události ze začátku 20.st. já myslel že původně ten článek je o něčem jiném..
          ale opět řeknu dík za něj :)

  3. Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

    SForever1     před 17 lety 13.05.2008 10:48 |  
    0 0

    ANO, byly jsme před S*artou a budeme i po ní!!!
    Navždy věrní i oddaní !
    A všichni do Edenu!!!!!!!!!!

  4. Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

    TomsS     před 17 lety 13.05.2008 11:45 |  
    0 0

    Pěknej článek. Dost fandů dnes ani historii Slavie nezná, takže rozhodně by mohl být povinnou četbou :-)

  5. Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

    (host)     před 17 lety 13.05.2008 12:10 |  
    0 0

    Pekna pripominka, pro vaznejsi zejmce pak lze jenom doporucit knihu "Vecna Slavia" od Vitezslava Housky kde je vsechno dopodrobna popsano od zalozeni po zacatek 90. let na nekolikastech strankach...

  6. Budme objektivni...

    (host)     před 17 lety 13.05.2008 15:13 |  
    0 0

    pekny clanek.

    jen neni pravda tvrzeni "Slavia a dlouho nic - Dlouhá léta neměla Slavia konkurenci..."

    pozdejsi dlouholety soused Slavie z Letne - tym DFC Prag (Deutscher Fussball Club Prag) byl jeste o chlup lepsi nez Slavia. na prelomu 19. a 20. stoleti patril k absolutne nejlepsim tymum na evropskem kontinentu a pozdeji, do zacatku 1. svetove valky tvoril spolu se Slavii silnou prazskou dvojku.

    se Slavii se bohuzel tehdy neutkaval, kvuli narodnostnim trenicim Cechu s ceskymi Nemci a panujici klubove roztrzce mezi Slavii a DFC. nicmene o vykonnosti obou muzstev hovori srovnani vysledku z tehdejsich zapasu se stejnymi souperi.

    saper vodicka

  7. Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

    (host)     před 17 lety 13.05.2008 15:52 |  
    0 0

    Tohle je téměř doslovně opsané z knížky o Slavii z edeice "fotbalové kluby ČR".

    • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

      (host)     před 17 lety 13.05.2008 18:06 |  
      0 0

      Dobrý podvečer přeji všem,
      pane Viléme zdravím do Hondurasu a děkuji za počteníčko. Je dobré si připomenout historii, to je vždy pevný základ pro dny budoucí. Mějme to na paměti, už jako úctu k těm všem pánům fotbalistům, co za Slávii hráli a proto je dobré, že Vladimír Šmicer sám prohlásil dobře volená slova o důležitosti posledního zápasu s Jabloncem a hlavně o tom, že není třeba bláznit a nic se nesmí podcenit. Tak s pokorou v duši na trávník, s touhou bojovat a nechat na trávníku všechnu sílu ve prospěch svého mužstva. Na našem trávníku v Edenu a pro barvy "bíločervený". Budeme s Vámi a věřím, že určitě plný stadion Vás požene s vírou ve vítězství. Sokrates 55

  8. Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

    (host)     před 17 lety 13.05.2008 19:06 |  
    0 0

    tak jsem podruhe mel moznost videt toho Dockala a opet me nicim nezaujal. Cim to je, ze v nem vetsina ostatnich vidi budouci superstar fotbalu?

    • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

      (host)     před 17 lety 13.05.2008 19:17 |  
      0 0

      V první půli nahrál na dva góly-Dortovi a Nezmarovi, v druhé půli vyslal do sóla Keriče a nacentroval Matulovi na gól. Tedy všechny nebezpečné akce Liberce šly přes něj. To, že více nevynikl, je absencí ofenzivních kvalit krajních beka Matuly, jak správně řekl Hřebík. A Dort jako střední záložník nebyl vůbec znát. Tady bylo vidět, jak důležitá je hra krajních beků, trpí tím hra celého týmu. Krajní záložník potřebuje podporu od krajního beka, jinak nemá šanci. A trpěla tím i hra našeho týmu na jaře. A hráče nelze posuzovat podle jednoho zápasu, jinak by Moskva nekoupila Kaloudu, který v zápasech, kdy se na něj přijeli podívat skauti, nevynikl. Hráče je třeba posuzovat podle celé sezóny. A že nedal penaltu, je přeci Slávista.

      • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

        quelhar (admin)     před 17 lety 13.05.2008 19:32 |  
        0 0

        Kdyz uz citujes Hrebika, tak bys mohl zminit fakt, ze stejny Hrebik rekl, ze Dockal nekolikrat zazdil nadejne se vyvijejici akci nepresnou prihravkou :o)

        Jinak doufam, ze zitra novinari Sportu venuji alespon pul strany tomu, proc Liberec tak okate nechaval Spartu hrat, ze to prece neni mozne, aby najednou takovy tym ztratil formu, hral totalne bez pohybu a bez naznaku agresivity. Jen diky neuveritelnym zkratum utocniku Sparty se zapas dostal az do penalt.

        • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

          (host)     před 17 lety 13.05.2008 19:50 |  
          0 0

          To nebylo odevzdaností Liberce, ale defenzivní taktikou Škorpila, kterou praktikoval i u jednadvacítky. Stačí si vzpomenout na ME v Holandsku. A dále absencí kvalitních krajních beků, Papoušek po zranění nestačil kondičně, Dort je z formy, Frejlach je pořád zraněný a hraje sporadicky, stopeři neumí vyvézt míč a podpořit ofenzívu. Sparta vyhrála zaslouženě, byla lepší. Potvrdilo se to, co jsem psal. Spartě neprohrál titul Řepka, ale špatná efektivita v koncovce. Navíc Spartě prospělo zařazení rychlého Jeslínka. Liberec hrál na penalty a byl po zásluze potrestaný. Jak jsem psal v komentáři k výhře B týmu, pokud Liberec nekoupí krajní beky, jednoho útočníka ke Keričovi a Blažkovi, tak nemůže myslet na boj o poháry v příští sezóně. Navíc Sparta jedná s Frejlachem. A proč Dočkal zkazil několik míčů v druhé půli. je to jednoduché, Papoušek s Dortem se nenabídli, krajní bek Matula jen bránil a Dočkal musel riskovat dlouhou nahrávku na osamoceného Keriče. To riziko špatné přihrávky je mnohem vyšší. Navíc Liberec byl pod tlakem a jen se bránil. Když běháš bez míče, tak to stojí hodně sil a pak snadno zkazíš přihrávku. Liberec hrál špatně a zaslouženě prohrál. Nic nenechal Spartě, nelze mluvit o odevzdaném zápasu, dohodě klubů. Sparta byla jednoduše lepší.

          • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

            slaviator     před 17 lety 13.05.2008 20:15 |  
            0 0

            Sparta Frejlacha chce už pěknejch pár let... Myslím že od jeho sedmnácti, osmnácti... ještě když hrál za Kolín ČFL. Takže žádná novinka :))

            • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

              (host)     před 17 lety 13.05.2008 20:20 |  
              0 0

              Ale teď je to vážné. Opravdu. Navíc pokud spadne Bohemka, tak chce získat Morávka, třeba jen na hostování a Halenára. Sparta má problém v koncovce, bude potřeba nahradit Horváta a přivést rychlostní typy. Plíšek má přivést nějaké cizince. Na odchodu je Kadlec a Došek, možná Kulič. Příští sezóna je pro Spartu klíčová, další neúspěch by už mohl mít vážné ekonomické problémy pro klub, včetně poklesu návštěvnosti a zájmu sponzorů. Tady už nejde jen o peníze z LM.

              • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                quelhar (admin)     před 17 lety 13.05.2008 20:46 |  
                0 0

                Moravka chce taky koupit pulka ligy, vcetne Slavie.

                • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                  (host)     před 17 lety 13.05.2008 20:54 |  
                  0 0

                  Quelhare, jenže ředitelem falešného klubu Bohemians Praha je mladý Přibyl, který byl ve Spartě. I proto jsem rád, že se zachrání Kladno. Aspoň máme kam posílat mladé hráče na hostování bez opce jako Vukoviče a spol. Stačilo, když jsem teď viděl Sivoka přebírat pohár a hned mám zkažený večer.

                  • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                    (host)     před 17 lety 13.05.2008 23:41 |  
                    0 0

                    Přibyl je ředitel Bohemians 1905, ne falešných Bohemians Praha Střížkov Xaverov Horní Počernice.

                    • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                      (host)     před 17 lety 14.05.2008 01:06 |  
                      0 0

                      Přibyl je ředitelem falešné Bohemky - jakéhosi spolku "1905", který před rokem 2005 v žádné ze soutěží nenajdeme. Pravou Bohemkou vždy byla a je "FC Bohemians Praha".

              • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                slaviator     před 17 lety 13.05.2008 21:58 |  
                0 0

                A my je snad nechcem..?:-)

      • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

        Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 13.05.2008 21:50 |  
        0 0

        Jak mohl nahrát na tři góly, když to skončilo 0:0 :-)))) voki neblbni.. Zas trochu uber. Na pohár se vybodnětě, stejnak to nemá valnou úroveň i neutrální půda je v český realitě vrah fotbalu. Když už, tak se mělo hrát někde v Hradci třeba nebo v Opavě, kde jsou lidi zvyklí chodit na fotbal a nemaj ligu. Nebo aspoň na půli cesty. . Třeba v Blšanech:-) Důležitý je, ža v sobotu hrajeme MY a jak na hřišti, tak v hledišti uděláme všechno proto, aby to dopadlo. A neméně důležitý je, že jám mám už na stole lupen:-) A propo gratuluji SN jakožto jedinému slávisticému webu, který se dneska udržel na nohou:-)

        • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

          (host)     před 17 lety 13.05.2008 21:59 |  
          0 0

          Bulldocku, gólová nahrávka nemusí skončit gólem. Nepřesně jsem se vyjádřil. Jinak fotbal to byl tragický, tak doufám, že to v sobotu zvládneme. Ale jsem překvapený, jak každý už vidí titul. Ještě nás čeká těžkých 90 minut a chce to pokoru. A taky mě zaráží, kolik se najednou vynořilo fanoušků. Když se daří, tak nikdo neremcá na marketink. Když se nedaří, tak každý nadává na Strahov, zimu, služby. Kde byli tito pasivní Slávisté, když jsme mrzli proti Budějkám, Seville. To mě štve, Bulldocku. Být fanouškem, jen když se daří. Bohužel je to česká vlastnost. Jaký rozdíl proti Německu. Tam když klub spadne do druhé ligy, tak má zase vyprodáno.

          • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

            quelhar (admin)     před 17 lety 13.05.2008 22:18 |  
            0 0

            Ja nevim, ja si myslim, ze prestoze se dari, tak se remca na marketing (Zel bohu vetsinou popravu).
            I ted se vyroji plno nespokojenych reakci na delku fronty, spatny internetovy system a spol.
            Jinak souhlasim s tragickym fotbalem a s hromadou pasivnich fanousku, kteri o Slavii cely rok ani nezavadi, ale jak je na dohled oslava titulu, tak chteji prijit.

          • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

            Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 13.05.2008 23:14 |  
            0 0

            Mě je jasný, jak jsi to myslel, ale takhle napsaný to mi nedalo:-) Na marketing se v těchto dnech snáší stejná porce kritiky jako v zimě. . Chaos je fakt všudypřítomnej. Inu, je to o atraktivitě a taky dobré práci lidí na příslušných místech. Taky ta zimní doba dělá strašně moc. Na jaře zasvítí slunce a hned dostane chuť na fotbal mraky lidí. Ale když vidíš ten Eden. . myslim, že s tim zahejbe. To je přecijen jiná věc než Strahov. Nemůže to bejt pokaždý jako s Oxfordem, ale věřim, že tam bude fotbal daleko záživnější představení a lidí bude víc.

    • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

      Huzgi (přítel SN)     před 17 lety 13.05.2008 21:38 |  
      0 0

      Já to vidím stejně. Viděl jsem Bořka naživo na Slávii (to se snad za celý zápas nedostal přes půlku), pak několikrát v TV a dnes jsem si na něj dával extra pozor. Víc kazil než zářil, nahrávky opravdu často zazdí, taky až příliš brzdí hru nahrávkami dozadu. Je stále hodně mladý a nadějný, určitě se vykope, ale v této době na základ ve Slávii nemá. Za takové výkony jako dnes by ho fanoušci těžce kritizovali, kritizují i lepší hráče. Těžko říct co s ním, nechtěl bych být v kůži těch, co musí rozhodnout. Možná, že v zápasech se slabšími týmy září (televize dá Liberec jen když hraje proti někomu ze špičky), ale z toho, co běžný fanda Slávie mohl od Bořka letos vidět, nic moc. Myslel jsem si, že se v Liberci vykope k výrazně lepším výkonům. Škoda.

      • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

        (host)     před 17 lety 13.05.2008 22:18 |  
        0 0

        To je jednostranný názor. Posuzovat hráče podle dvou zápasů, to je nesmysl. Kerič se dneska neprosadil, podle Tebe špatný fotbalista. Ronaldinho hraje na jaře špatně, podle Tebe špatný hráč. Ale hráče musíš posuzovat podle celé sezóny. Na podzim hrál velmi dobře na Kladně, na jaře patřil k nejlepším hráčům Liberce. Podívej se na jeho statistiky, kolik dal gólů a na kolik nahrál- takovou statistiku nemá nikdo ve Slávii kromě Toleskiho. Na postu pravého záložníka se točilo několik hráčů a nikdo nevynikl. Od Jarolíma přes Kalivodu. Na rozdíl od nich je mladší a rychlejší, má dobrou kopací techniku, umí vystřelit oběma nohama, umí zahrát standartky. Koho máme na pravou stranu zálohy? Zraněné Jandu, Váchu,M. Černého a průměrného Kalivodu. k dnešnímu zápasu-hra Liberce byla poznamenaná defenzivní taktikou, špatnou hrou Papouška, Bílka a Dorta a nedostatkem podpory od krajních beků. Když si nemáš s kým narazit, tak Tvůj výkon zapadne. Běháš bez míče a stojí to hodně sil, což se projeví na přesnosti přihrávky. Navíc Dočkal musel dávat dlouhé pasy na Keriče, když neměl s kým kombinovat. A riziko špatné přihrávky je vyšší při dlouhé přihrávce než když přihráváš na dva metry. A rozhoduje efektivita hráče. i kdyby hrál špatně, tak nahrál do tří vyložených šancí a vyslal do úniku Keriče. Kdo měl dneska takovou efektivitu. Ani Horvát. Jsou hráči, kteří nejsou celý zápas vidět a pak dají gól jako to uměl Siegl. Fotbal je o efektivitě, ne o kráse. a Dočkal dneska měl vysokou efektivitu, problém je, že jeho spoluhráči ji nedokázaly využít. A hodně míčů získal v defenzivě. Ale k Tvé radosti, Dočkal se nevrátí. Huzgi, jsi určitě spokojený. Takže příští sezónu s markem Jarolímem a Kalivodou na pravé straně zálohy. A podívej se na jejich statistiku na tomto postu. U marka Jarolíma nenajdeš žádnou, u Kalivody je to lepší, ale žádný zázrak. Je vidět, že si nikdy nehrál fotbal.

        • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

          Huzgi (přítel SN)     před 17 lety 13.05.2008 22:43 |  
          0 0

          Neblázni, odmala fandím Slávii a přeju jí jen to nejlepší. Nikdy nikam nestrkám svý ego, nechci mít za každou cenu pravdu. Chtěl bych, aby se z Bořka stal super hráč a vrátil se a bylo to dobře pro Slavii. Bohužel se mi jako super hráč nejeví a viděl jsem ho za sezónu asi sedmkrát (naživo v ostrém zápase jen jednou). Ani jednou nezazářil. Že by to byl rychlostní typ se mi nezdá. Jeví se mi jako na svůj věk nadprůměrný ligový průměr, ale s tím co zatím hraje se opravdu ve Slávii do základu nedostane, ta slávistická záloha už teď je dost silná a co potom až se uzdraví Janda, Ivana a vrátí se Berger. Dobrých přihrávek sis všiml jenom ty, já ne a komentátoři taky ne.

          • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

            (host)     před 17 lety 13.05.2008 23:24 |  
            0 0

            Huzgi, polož si jednoduchou otázku. Až za rok odejde Janda, máme za něho náhradu? Milan Černý možná skončí kvůli zdraví, Vácha je neznámá, Kalivoda průměr. V dorostu ani B týmu nemáme kvalitního hráče na tento post. V Čechách lze uvažovat pouze o Rajtoralovi, možná Mičolovi. Ale ti jsou drazí. Tak kde chceš vzít náhradu? Jandu bude muset vedení prodat, stejně jako správně prodalo Švece. Vedení musí zajistit především příjmy na provoz a rozvoj klubu. Proto když přišla zajímavá nabídka na Švece, muselo ji přijmout. Co kdyby se hráč zranil a žádná nabídka by už nepřišla. To samé bude u Jandy. Berger není dlouhodobé řešení, navíc to není hráč na pravou stranu zálohy. To samé Šmicer. Jejich parketa je ve středu zálohy, ne na kraji. Je to krátkodobé řešení. A pokud jde o Dočkala, podívej se na jeho statistiky a hodnocení za celou sezónu. To je určující. A pokud jde o dnešní zápas, hrál průměrně, důvody jsem už napsal výše. A pokud jde o přihrávky, zkazil některé, to je normální. Ale taky krásně nahrál do šancí Nezmarovi, Matulovi, Keričovi a Papouškovi, který prodloužil míč Dortovi do vyložené šance. Ty nahrávky nespadly z nebe, byly od Dočkala. A jeho efektivita byla dnes vysoká, bohužel ji nedokázaly jeho spoluhráči využít. Vybojoval spoustu míčů v defenzivě, zahrával standartky. Ale jeho výkon byl poznamenaný špatnou hrou krajních beků a jeho spoluhráčů v záloze. Když nemáš s kým kombinovat a jen běháš bez míče, tak to poznamená Tvůj výkon. Sám jsem to zažil.

            • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

              Huzgi (přítel SN)     před 17 lety 13.05.2008 23:47 |  
              0 0

              Já se nesnažím sbírat argumenty proti Bořkovi. Jsem pro návrat z hostování a zařazení do přípravy. Ať se o svou šanci popere a přesvědčí. To je v zájmu klubu. Jen si myslím, že proti tomu, co teď Bořek hraje, jsou ve Slávii hráči, kteří tu pravou zálohu odehrají lépe (Krajčík, Ivana, Šenkeřík, Janda, možná i někteří levonozí) a stálé místo v sestavě má spíš hodně nejisté než jisté (ale stát se může cokoli). On má slušné statistiky v Liberci, ale hrát v Liberci a ve Slávii je velký rozdíl. Koneckonců všichni, kteří jdou k nám nebo do Sparty mají dobré statistiky. On ten fotbal není tak jednoduchý, že seženeš hráče s dobrými statistikami v jejich klubech, dáš je dohromady a výsledek je součet statistik.

              • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                (host)     před 17 lety 14.05.2008 12:44 |  
                0 0

                Huzgi, ano máš pravdu, že hrát ve Slávii a v Liberci, je velký rozdíl. pokud máš za spoluhráče Šmicera, Tavarese, na beku Krajčíka, v útoku Toleskiho s Šenkeříkem, tak je to jiná káva pro kombinaci, než když máš za sebou Matulu a vedle sebe Dorta.

                Opakuji, že musíme mít náhradu, až odejdou brzy Janda, Šmicer, Krajčík. Kde jí chceš sehnat. V juniorce, ani v dorostu není.

                Ivana ani Krajčík nemají povedenou sezónu, na postu krajního záložníka nehráli dobře. Krajčíkovi se povedl poločas na Totenhamu a v Bukurešti, Ivana v záloze nevynikl v žádném zápase. Krajčíkovou parketou je pravý bek a Ivanovou útočník nebo podhrotový hráč. Ani jeden z nich neumí zahrávat standartky, ani kvalitně odcentrovat. Navíc nekopou oběma nohama. Šenkyho je škoda na pravé záloze, tam je utopený. To bylo vidět v Bukurešti, až když se posunul do útoku, tak šel jeho výkon nahoru. Navíc Krajčíkovi brzy končí smlouva, Ivana tu může být rok, dva. My potřebujeme mít připravenu náhradu za Jandu na delší období.

            • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

              (host)     před 17 lety 14.05.2008 01:24 |  
              0 0

              Když už nám tak rád předkládáš názory z Ostravy a Brna, tak tady máš jeden názor od fanouška Liberce - týká se to dnešního výkonu tvého idolu Dočkala:

              "možná by si ten mladík měl místo obouvání barevnejch kopaček naordinovat aspoň pět hodin tréninku. za celej zápas byl nejhorší z celý zálohy a "skvělej" výkon korunoval penclí do tyče. výborně, zupr. jak jsem zatracoval pudila, tak i s 1,8promile chlastu by odevzdal lepší výkon než tenhle namistrovanej sešívanej modýlek"

              Zhodnotil to celkem trefně. Kdysi jsi se ještě snažil zachovávat špetku objektivity, ale nesmyslnou až zvrhlou obhajobou všeho, co Dočkal na hřišti provede, jsi se totálně odkopal. Kdyby podobný výkon, jako Dočkal dnes, podal jakýkoliv z hráčů Slavie, pomalu bys ho tu urážel, jak je tvým zvykem. Opakované Dočkalovy chyby tu omlouváš a popíráš stylem, že za ně mohou jeho spoluhráči. Fuj.

              • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                (host)     před 17 lety 14.05.2008 12:32 |  
                0 0

                Tvá zaujatost proti Dočkalovi nezná mezí. Podívej se na jeho hodnocení v dnešním tisku, spolu s Keričem dostali nejvyšší známku. Připravil tři gólové situace a poslal Keriče do sóla. Kdo měl lepší bilanci v zápase. Názor libereckého fanouška mě nezajímá, mám svůj názor. Stejně tak bych Ti mohl citovat názor jiného libereckého fanouška. Důležité je, že se média shodnou na tom, že s Keričem byli nejlepší z Liberce. Když píšeš o záloze Liberce, a tvrdíš, že Dočkal byl nejhorší, tak mi napiš nějakou povedenou akci u Papouška, Dorta, Bílka. Žádná gólová přihrávka, jen neproměnili své gólovky. To je statistika. Opravdu máš objektivní názor. Protože jsi fotbal v životě nehrál, znovu Ti zopakuji, že běhat bez míče stojí hodně sil a když máš za sebou krajního beka Matulu, který nepodpoří krajního záložníka, ve středu zálohy Dorta, který nevymyslí žádnou kolmici, neviditelného Bílka a po zranění vracejícího se Papouška, tak nelze předvést vynikající výkon. Ale přesto měl Dočkal vysokou efektivitu-tři gólové nahrávky a jedna do sóla pro Keriče mluví za vše. Tvá slova o tom, že byl Dočkal nejhorší, jsou naprostým nesmyslem. Statistika mluví naštěstí jasnou řečí, což Tě štve. A hodnoť jarní sezónu Dočkala a drahých posil. Ta statistika je jasně ve prospěch Dočkala a Necida. To Tě štve dvojnásob. Ale Tvým koníčkem je útočit na odchovance- Váchu, Necida, Kounovského, Diviše, Dočkala, Gecova a další. Holt nejsou z Kramaričovy stáje.

                • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                  (host)     před 17 lety 14.05.2008 12:50 |  
                  0 0

                  Podíval jsem se do Sportu a v tamním hodnocení má jen jeden hráč Liberce (Dort) horší hodnocení než Dočkal. Tak jestli takové hodnocení ti stačí...???

                  • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                    (host)     před 17 lety 14.05.2008 13:29 |  
                    0 0

                    MF Dnes- nejlepší hodnocení Dočkal a Kerič-známka 3. Sport poté, jak hodnotil hráče Boleslavi, neberu vůbec vážně. A pokud jsi zmínil liberecký web, tady je taky názor libereckých fanoušků.

                    Nevim kdo to už byl, myslim že L23, ale nadávat někomu, jen pro to, že má oranžový kopačky a proto že je tu na hostování ze slavie, tak je to ubohost. Myslím, že dočkal odváděl celý jaro výkony, za který jsme byli rádi a byla klika, že tu byl... protože pak už fakt nevim kdo by ten kraj zálohy hrál. Celou půl sezónu se proti němu neobjevil jedinej ohlas, ale když nedá rozhodující penaltu ve finále, nota bene na kterou měl jít někdo zkušenej a ne to nechat na 20-ti letým klukovi, tak je hned sešívanej modýlek, slávista k pos*ání, a nadávat mu za to jaký má kopačky. Jakou barvu kopaček by podle tebe měl mít? je černá ta jediná správná barva jen proto že do roku 1990 tu jiná barva nebyla?? to je nesmysl... nezmar měl bílý a taky mu to nikdo nevyčítal když se mu zrovna nevedlo.

                    Takových názorů je tam více. Dočkala si váží.

                    • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                      (host)     před 17 lety 14.05.2008 13:46 |  
                      0 0

                      No píšou, že na pravý kraj nikoho jiného nemají a pak něco o dvacetiletém klukovi ve smyslu, co bys po něm přece chtěl... Takže nic takového jako skvělý háč špičkových parametrů, super player atd.

                      • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                        (host)     před 17 lety 14.05.2008 13:48 |  
                        0 0

                        Luzicka23 - s Dockalem nesouhlas... preferoval bych jeho pred Pudilem
                        EasyRocker . Další ohlas libereckých fans.

                      • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                        (host)     před 17 lety 14.05.2008 13:51 |  
                        0 0

                        Yankee – 14. května 2008 8:45
                        No já se musim Dočkala zastat... Sic včera pokazil hodně balonu (jako každej), ale v tom klukovi je ohromnej potenciál a byli bychom hoooodně blbí kdyby jsme ho vrátili slávistům!!! Neblázněte.

                        Toto je další názor libereckých fans. Asi se na něj dívali celé jaro a mají objektivní názor na jeho hru a hráče samotného. Jinak by ho hnali svinským krokem do Slávie.

                  • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                    (host)     před 17 lety 14.05.2008 20:16 |  
                    0 0

                    Tak jsem se podíval do Sportu, opět překrucuješ fakta. Dort sice jako jediný má horší známku, ale lepší známku než Dočkal má o jeden stupeň Nezmar s Keričem a o dva stupně nepochopitelně Hauzr, který děla školácké chyby. Ze Sparty má většina hráčů 5 jako třeba Jeslínek, jen Voříšek s Horvátem a Poštulkou mají lepší známku. Matušovič má dokonce 3. Takže Dočkal dostal průměrnou známku jak jsem popsal jeho výkon. Tendenčně jsi překroutil hodnocení Sportu. Je to stejné, jako když další kritik vytrhne jeden jemu vyhovující komentář z libereckého webu a už neuvede většinu komentářů ve prospěch Dočkala. Oba dva jste se pěkně odkopali, už vím, za koho tu lobujete. Za agenty, jejichž hráči by rádi zůstali ve Slávii a rádi by vydělali na přestupech těchto hráčů.

                    • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                      (host)     před 17 lety 14.05.2008 20:35 |  
                      0 0

                      Ale jdi, Bořku.

                      • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

                        (host)     před 17 lety 14.05.2008 20:48 |  
                        0 0

                        Bořek nepotřebuje sem psát, on není členem Kramaričovy a Lacinovy stáje. A Tvá dezinterpretace známek ve Sportu, to je hnus. Proto si včera úmyslně zaútočil na Dočkala. Aby si ho pošpinil.

  9. Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

    (host)     před 17 lety 13.05.2008 20:33 |  
    0 0

    Přečtěte si rozhovor s trenérem Večeřou v dnešním Sportu. Jasně se vyjádřil k výkonu rozhodčího. Odpískal vymyšlenou penaltu, penaltu Baníku vytáhl mimo pokutové území, Spartě pískal fauly v nebezpečných prostorech pro standartky. A jeho věta, že hráli proti 15, mluví za vše. Myslím, že se redaktorům Sportu konečně rozsvítí.

    • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

      slaviator     před 17 lety 13.05.2008 22:06 |  
      0 0

      Ale tak... Ono... Ta pencle na Kadlece, takovejch soubojů jsem viděl už hodně a snad nikdy se to nepísklo - ale můžeme si třebas my stěžovat poté, co rozhodčí písk dvě pencle v Plzni po dvou fakt jasnejch penaltovejch situacích..?:))) Pokud se za tohle maj pískat pencle, tak by v každém zápasy byly čtyři. Prostě na tohle si stěžovat nemůžem. Spíše mi vadilo to, jak hezky vytáh ten faul na Svěrkoše či koho z pokutového území mimo... I když, pokud bychom to rozfázovali na centimetry, třebas byl faulovanej ještě mimo, to těžko říct. Každopádně "by oko" to bylo ve velkým čtverci už. Souhlas. A s těma faulama jinak... Tohle se na Spartě pískalo přece pokaždý... Suma sumárum: na to, že šlo o 29. kolo a Sparta neměla vůbec jistej titul, tak to bylo hodně slušný. Žádnej gól z jasného třímetrového ofsajdu jako dal Jun blahé paměti na Žižkově apod, žádný další dvě pencle ve druhém poločasu, když bylo jasný, že Slavia v Bolce vede dva nula... A třebas i ta červená pro Lukeše, tak ta byla od Martina hodně zbytečná. Ale po druhé žluté a oprávněné. Ovšem zase, to samý co v derby, to samý co třeba v zápase Ostrava - Slavia (myslím faul na Brabce u lajny) - prasáckej faul spartana, myslím Kuliče? - a nepotrestanej červenou. Ale což o to, to by bylo dejme tomu o posouzení... ale ono se to ani panečku nepískalo. Ale jak říkám no. Tohle bylo ještě slabý kafe. Určitě slabý na to, o co se hrálo.

      • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

        Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 13.05.2008 23:50 |  
        0 0

        Mně to nepřišlo jako zářez. Za tohle (Kadlec) se penalty pískaj i když tomu pomohl, faul Sparty byl vážně na pomezí, ten Kuličův zákrok jsem viděl jako přes balon, ale nebudu se hádat. Jiná věc je, proč pískal Královec, kterej měl letos už dva fakt prapodivný mače a delší flastr. Nicméně zářezu jakej dali onehdá Žižkovu nebo nám v derby to je docela vzdálený. To je taky o tom, že u nás se hraje obrana, obrana, 1:0 berem, a pak o výsledku rozhoduje jedna situace. Kdyby se lítalo nahoru dolu a padlo 5 gólů, tak neni o čem.

  10. Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

    (host)     před 17 lety 13.05.2008 21:06 |  
    0 0

    Ještě bych se vyjádřil k marketinku. Často ho tu lidí kritizují. A když je titul blízko, tak najednou není problém vyprodat nový Eden. Co je to za fanoušky? Kde byli, když jsme hrály proti Budějovicím, Mostu a dalším. Je dobře, že vedení dalo vyšší vstupné. Ať se lidi naučí kupovat permanentky. Nejlepším marketinkem je dobrá hra a výsledky. Kde byli tito pasivní fandové, když se nedařilo? Jaký to rozdíl proti třeba Německu. Když spadla Borusia M, tak i na druhou ligu měla vyprodáno. U nás lidi nepřijdou ani na Sevillu. Obávám se, že pokud na podzim nebudeme vyhrávat a hrát kvalitní fotbal, tak to nezachrání ani nový stadión. Strahov byl jen výmluvou. Slávistický fanoušek chodí v hojném počtu na zápasy, jen když se daří. To je smutná realita. A letošní jaro to potvrdilo.

    • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

      jane (admin)     před 17 lety 13.05.2008 22:07 |  
      0 0

      No me by zajimalo, kolik lidi by prislo na zapas s Jabloncem, kdyby se hralo na Strahove. Ale myslim, ze treba 10 tisic by to bylo, preci jen mozna oslava titulu je lakadlem.

      • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

        slaviator     před 17 lety 13.05.2008 22:24 |  
        0 0

        .... a za čtyři stovky by se na to vysralo na Strahově ještě víc lidí.. :)

    • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

      slaviator     před 17 lety 13.05.2008 22:11 |  
      0 0

      Takže když je vyprodáno na derby, na dva zápasy LM, na Ajax pokud si pamatuju... A na 30. kolo, kde na 9% oslavíme titul, tak to je úspěch marketingu? Nebyl by právě spíše úspěch marketingu, kdyby ty diváky co jdou jednou za čas na tyhle "důležitý" zápasy přitáh i na ty "nezáživný" duely s Mostem, Bohemkou, Budějkama, Zlínem, Kladnem, Olomoucí apod..? Kdyby na tyhle zápasy přišlo přes 10 tisíc diváků? To by byl úspěch! Jinak taky myslím, že kdyby se hrálo na Strahově, tak na Jablonec nebude vyprodáno. Eden je něco jinýho trochu... Ale uvidíme za rok. Po roce se uvidí, jak to bude. Budou fanoušci chodit v hojných počtech, nebo to spadne zase na nějakejch 7-8 tisíc..? Kéž by se udrželo aspon to..! Uvidíme, s čím se vytasí marketing :) Třebas dostaneš k lístku na první domácí zápas nové sezony nafukovací balonek a budeš zařazen do slosování o druhou várku medvídků.

      • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

        (host)     před 17 lety 13.05.2008 22:23 |  
        0 0

        Lukáši, není to o marketinku. Je to o tom, že český fanoušek si rád přivlastňuje úspěch. Když se nedaří, tak sedí doma a jen nadává. když se blíží titul, tedy úspěch, tak najednou všichni ti pseudofanoušci vylezou a jsou hrdými Slávisty. To je rozdíl proti třeba Německu, Norimberk spadne a bude mít zase vyprodáno. Strahov, Marketink je jen mýtus, je to o povaze českého fanouška, včetně toho slávistického. Nalijme si čistého vína. Když se nebude příští sezónu dařit, tak nepomůže ani nový stadión. Jako každá nová věc se okouká.

        • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

          slaviator     před 17 lety 13.05.2008 22:30 |  
          0 0

          Je to o i marketingu...

        • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

          Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 14.05.2008 00:08 |  
          0 0

          Já bych řekl, že českej fanoušek je normálně zmlsanej. Každej tejden kouká v bendě na PL, bundesligu, LM či Uefu a ještě na tahák ligy. A všechno lepší produkce než běžný "mistrovský" zápas naší ligy. . nad úrovní prostředí můžeme jen zaplakat. Třeba bude Eden tou první vlaštovkou. . tou pověstnou pěknou čtyřkou za rovnováhu na páce:-))

    • Re: Slavia Praha, hrdá historie, nadějná přítomnost (1)

      (host)     před 17 lety 14.05.2008 01:58 |  
      0 0

      jj. ja z toho mam zkazenej celej tyden...me tadle mentalita zkratka stve, tecka. A ted jeste abych resil, jestli me "ti novi" "pusti" do kotle, kdyz mam listek do 111. Uz na oxfordu se frajeri hlasili o misto uprostred kotle.