Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Rozhovory

Švento: Noha se mi už zlepšuje

Na konci minulého týdne prodloužil se Slavií smlouvu slovenský záložník Dušan Švento, který na podzim vůbec nezasáhl do hry. Důvodem je těžké zranění kolene, které utrpěl během herního testu v týmu nováčka Premier League Derby County. Ovšem v průběhu jara by měl být trenérovi Jarolímovi již k dispozici.

Začněme aktuální událostí, minulý čtvrtek jste prodloužil smlouvu ve Slavii do léta 2010. To je pro vás po delší době asi konečně dobrá zpráva, co?
(směje se) Nevím zda dobrá, ale snad ano (smích). Pro mě to byla nová motivace, hlavní je pro mě být zdráv. Ve Slavii mám vytvořené takové podmínky a takové prostředí, že je to pro mě známé a vlastně vše je z každé strany tady takové pozitivní. Tak i z toho ohledu jsem byl pro.

Co dále rozhodlo o prodloužení smlouvy?
Hlavně asi to zdraví... Nejen to nepodařené angažmá, nevyvedený přestup, který byl zapříčiněný tím zdravím (Švento byl na testech v Derby County, ovšem zranil se a z přestupu do týmu nováčka Premier League sešlo, pozn. aut). Nyní budu mít čtyři měsíce klidu na doléčení a jak jsem i už říkal, to prostředí je pro mě navíc známé, takže proto jsem se rozhodl smlouvu prodloužit.

Jste rád, že o vás vedení Slavie stálo i přesto, jak sám říkáte, že se ještě budete čtyři měsíce léčit?
To, že jsem rád, se nedá tak jednoznačně říct (usmívá se). V létě bych byl volný hráč a dovolím si tvrdit, že angažmá bych si našel a myslím si, že bych si našel i angažmá v zahraničí. Na druhé straně jsem samozřejmě rád, že se vedení rozhodlo tak, jak se rozhodlo. Myslím si, že jsem si nějaké jméno ve Slavii už vybudoval a to, jak se vedení rozhodlo, je toho důkazem.

Bral jste to vlastně i jako vděk za to, že zatímco jste zraněn, tak vás Slavie platí a stará se o vás?
Je to možné, i z tohohle hlediska se to dá možná říct. Ale není to zase jen o tom.

Jak to vlastně vypadá s rehabilitací?
Momentálně mám dva a půl měsíce od operace a zlepšuje se to, dovolím si tvrdit, týden od týdne je stále lépe. Nyní jsem v takovém stadiu, že je to nejnepříjemnější, ale člověk musí být trpělivý neboť se cvičí hlavně to koleno balančními cviky a cviky na zpevnění těch vazů. Také cvičím cviky na obnovení toho operovaného svalstva. Je to trochu nudnější, ale je to potřeba. Běhat můžu začít až začátkem ledna, takže ještě asi půl měsíce se musí počkat.

Ale zase jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Co dobrého jste našel na tom zranění, kromě toho že se vyhnete zimní přípravě?
(dlouze se směje) Tak nevím, zda se dá najít něco dobrého na tom, že jsem se zranil. Raději bych podstoupil tu zimní přípravu a byl zdravý. To na tom ale nehledám. Možná ale že jsem si začal dávat do kupy také mimofotbalové věci, takže z tohohle pohledu to možná bylo dobré. Ale jinak na tom zranění žádné klady nevidím, protože nemohu dělat to, co mám nejraději.

Myslel jsem spíše po stránce psychické, neboť dost fotbalistů si po vyléčení pochvaluje to, že jsou psychicky zocelenější.
To uvidíme, nyní je těžko o tomhle něco říkat. Věřím, že budu zdravý a tohle zhodnotím až když vyběhnu na trávník.

Jak vám během rehabilitace vlastně pomáhá víra v Boha, tak i rodina, přítelkyně či kamarádi?

Určitě rodina a okruh těch nejbližších mě podporují, bez nich by to nešlo. Samozřejmě i přátelé a všichni ostatní mě podporují v tom, abych byl trpělivý. Že se vyléčím a zase budu moct hrát. Takže jak říkám, už se to krátí, ale ještě si budu muset počkat.

Nyní jste byl delší dobu na Slovensku, teď se tam zase vracíte. Myslíte si, že jsou v Bratislavě lepší podmínky než v Praze, nebo tam jezdíte i kvůli tomu, že jste odtamtud blíž k rodičům?
Je to z toho důvodu, že doktor, který mě operoval, mi doporučil specialistu-kondičního trenéra, který se zaobírá těmito pooperačními stavy. Nejen překříženými vazy, ale i jinými zraněními. Dává hodně hráčů do kupy. Chtěl jsem toho využít a myslím, že jsem udělal jednu z nejlepších věcí co jsem mohl, že jsem tam mohl jít a vyzkoušet si, jak se tam trénuje. Do Bratislavy jsem šel navíc i z toho důvodu, že tady v Praze mi nikdo nic podobného nedoporučil.

Doporučil jste ho i Petru Jandovi, který má tytéž problémy jako vy?
Petr byl operován měsíc po mně. Vedení Slavie chtělo, aby tam šel Petr se mnou. Nechci to teď moc přechválit, ale když viděli v jakém stavu jsem přišel, tak jsou spokojení.

Takže možná teď bude i Petr?

Petr od ledna nastupuje do Bratislavy na jeden celý měsíc se mnou.

To jste asi rád, když tam budete mít spoluhráče. I když ty okolnosti nejsou nejlepší.

To je pravda. Vždy se lépe trénuje, když je tam někdo známý. Ale už když jsem tam byl ten měsíc předtím, tak jsem si tam našel nějaké kamarády. Ale určitě je to lepší, když vás může takhle trénovat víc, to je jasné.

Říkal jste, že se během té rehabilitace tak trochu nudíte. Jak vypadá takový jeden běžný rehabilitační den?
V té Bratislavě jsem ráno vyšel z bytu na trénink, přes poledne jsem měl dvouhodinovou pauzu na nějaký oběd nebo na to zajít si na kávu, poté jsem měl zase trénink a domů jsem přišel až večer. Takže sranda to určitě nebyla, celý den jsem měl zabitý tím tréninkem, ale bylo to užitečné a hodně mi to dalo co se týká fyzických sil. Možná i sil psychických, ale hlavně těch fyzických. Vážně jsem se po tom měsíci v Bratislavě cítil lépe.

Kdybyste měl nyní na konci roku 2007 zrekapitulovat uplynulých dvanáct měsíců, co byste ohledně fotbalu řekl?

Pro mě to byl určitě zatím nejtěžší rok. Zatím jsem nic takového nezažil, takže proto nejtěžší. Zápasy jsem sledoval pouze z tribuny nebo v televizi a stal jsem se takovým fotbalovým kritikem. Bylo to náročné, ale moc na to už nemyslím a beru to celé optimisticky a dělám si z toho už srandu. Doufám, že příští rok bude lepší a budu ho moct zhodnotit lépe (usmívá se).

Na tribuně jste se během podzimu sám moc nenudil, protože ve Slavii bylo více zraněných hráčů.
Určitě že jsem tam nemusel ty minuty strávit sám nebylo zlé. Ale Slavii to jinak šlapalo a to díky tomu, že je zde široký kádr. Někdo se na té tribuně tak či onak musel ocitnout. Ten konec podzimu se podepsal na tom, že těch zranění bylo více, ale zaplať pán Bůh za to, že už je konec a že si kluci mohou odpočinout a načerpat nové síly.

Dá se říct, že už částečně chápete fanoušky, že se jim v hojném počtu nechce chodit do té zimy, jako panuje nyní, nahoru na Strahov?
Určitě je pro hráče příjemné, když si může zahrát před plným stadionem. Na Strahově se to bohužel tolikrát nestane, akorát na Ligu mistrů přišlo více lidí. Na druhou stranu si myslím, že to prostředí není pro ten fotbal a pro tu veřejnost dostačující. Takže už pro slávistické fanoušky bude vykoupení nový stadion, na který všichni čekají. Takže je vážně v tomhle ohledu už chápu.

Myslíte si, že byste mohl stihnout premiérový zápas na novém stadionu?

To je těžko říct. Je to dost individuální. Nechci tu léčbu nějak urychlit nebo unáhlit návrat na trávník, takže si raději počkám, až budu úplně zdravý. Možná to stihnu, možná ne, nyní to nedokážu vůbec říct.

Jaké cíle si na jaro dáváte?
Prvořadým cílem je samozřejmě vyléčit se. Žádnou jinou motivaci zatím na jaro nemám. Tohle je prvořadé a také asi jediné.

Co mimo fotbal? Neplánujete třeba svatbu s přítelkyní?
(směje se) Nene, zatím nic takového neplánujeme. Myslím, že na svatbu bude zatím času dost. Zatím jsme nic neplánovali. Možná v budoucnosti (usmívá se), ale ani toto bych nechtěl urychlit. Času je dost.

Komentáře (62)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

    (host)     před 17 lety 19.12.2007 16:02 |  
    0 0

    dík Slaviatore

  2. Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

    (host)     před 17 lety 19.12.2007 16:02 |  
    0 0

    Who is it?

  3. Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

    (host)     před 17 lety 19.12.2007 16:02 |  
    0 0

    Velmi pěkný rozhovor! Hezky jsem si početl... :-)
    Jinak doufám, že se Dušan brzo vrátí na trávník a opět ukáže, že je to dobrý fotbalista! Jinak teda nevím, co budeme dělat až se vrátí, pač je tam ještě Daniel Pudil, ale myslím, že jsou tohle spíš příjemné starosti! :-)
    Už se těším, až se Dušan vrátí, protože s ním jsme ještě silnější! Ty jeho úniky po lajně prostě nemají chybu!

    Standik

    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

      (host)     před 17 lety 19.12.2007 16:25 |  
      0 0

      Nezapomeň na Šmicra a případnou posilu.. :)) slaviator

      • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

        (host)     před 17 lety 19.12.2007 16:29 |  
        0 0

        Nezapomínám, ale ti se na levo nehodí, Černý je spíše střed zleva!

  4. Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

    (host)     před 17 lety 19.12.2007 16:39 |  
    0 0

    Dušan opět potvrdil naši achilovu patu,a tou je nedostatek kvalitních kondičních trenérů,fyzioterapeutů a málo penězí vynaložených na zdravotní péči a její prevenci.Ještě,že má Dušan kvalitního lékaře na Slovensku,který mu zajistil kvalitní rehabilitaci a kondičního trenéra.Je to k zamyšlení,když hráč si musí poradit sám,respektive spoléhat na svého známého lékaře.V tomto musíme přidat,to je amatérismus.Ještě,že Janda bude rehabilitovat u stejných lidí jako Dušan,pokud by zůstal v Praze pod dohledem kondičního trenéra Slávie,tak by se jeho návrat výrazně opozdil,stačí se podívat na Latku.Podceňování těchto věcí nás může z dlouhodobého hlediska poškodit.Doufám,že zodpovědní lidé ve vedení si toho jsou vědomi.jinak díky slaviatorovi za dobrý článek,jen otázky o tom,že může být vděčný Slávii za novou smlouvu byly nedůstojné.Takové příště nepokládej.Dan.

    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

      Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 16:56 |  
      0 0

      Díky za radu. Já měl celou dobu pocit, že na tom rozhovoru je něco špatně, něco se mi tam vůbec, ale vůbec nezdálo... Máš pravdu, že to asi je to s to smlouvou...

      • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

        martyni (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 17:16 |  
        0 0

        no je to tak, Dusan asi hodne stal o prestup do zahranici a zraneni mu to prekazilo, resp. kvuli nemu se vratil o rok, treba o dva zpatky... ted byl v situaci, kdy zvazoval, jestli muze ten rok dva preskocit a jit jako volny hrac ven nebo jestli ma podepsat s tim, ze az se rozehraje, jeho vyhlidky na dobrej klub budou lepsi..ja myslim ze udelal spravnou vec pro sebe a samo taky pro slavii... podle myho tedy byl Dusan, kterej mel dilema, esli podepsat, slavie o nej stala, to je jasny..takze Dusane diky, ja myslim ze prestup do zahranici po operaci kolena by byl tezkej, omezenej vyber klubu, nebyl bys rozehranej, v jinym oprostredi bys mel tezkou pozici na to, aby ses chytil, i kdyz jsi vybornej fotbalista. A k Lukemu...dik za rozhovor, ktery tu nejakou dobu chybel, jen tak dal, jestli muzu taky trochu poprudit...ja vim, ono je lehky jen do neceho kecat... ale pozor na cestinu, v otazkach, ale i v odpovedich...novinarskou praxi moc neznam, ale myslim ze odpovedi se trochu upravujou z hlediska jazyka...

        • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

          martyni (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 17:22 |  
          0 0

          sorry, no kdyz to ctu podruhy, tak uz mi to prijde docela v pohode...asi jsem mel takovej blbej pocit jen z tech prvnich rozpacitych odpovedi, ktery znely dost sroubovane..

          • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

            Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 17:57 |  
            0 0

            Jo, trochu se to upravuje, něco tu taky je upravené... Ale vezmi si, že zase někdo třeba z dobré vůle to upraví ten slovosled tak, že pak vyleze jinej význam. To se mi stalo jednou, že nebylo u jednoho slova pořádně rozumnět tak jsem to doplnil logicky, a byl z toho průser jako Brno, protože to zrovna bylo že jo u jednoho bafíka z Ostravy... Je to už dlouho, od února nebo tak, ale od té doby si na to dávám hooodně velkej pozor a pokud možno, upravuju to co nejméně. Ale to je i o praxi si myslím, je rozdíl mít za sebou pár desítek rozhovorů a mít jich na svém kontě několik set... A na mou obhajobu říkám, že v tištěných novinách kolikrát čtu rozhovory horší:) Ono je to někdy vážně těžké, to napsat tak aby to "znělo" a přitom aby to nevyznělo jinak než ten dotyčný myslel...:(

            • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

              Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 18:22 |  
              0 0

              Tak normálně by to mělo fungovat tak, že pošleš dotazovanému finální podobu rozhovoru ke schválení. Ale je jasný, že to tady nikdo nečeká. Některý otázky mi taky přišly trochu "unfair" a návodný. Dušan z toho podle odpovědí byl trochu v rozpacích, ale věřim, žes to myslel v dobrym. Žádnej učenej z nebe nespad.

              • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 18:40 |  
                0 0

                Budeš se divit, ale rozhovor prošel komplet autorizací přes tiskové oddělení Slavie... :)

                • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                  Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 19:19 |  
                  0 0

                  Divim se:) Ale palec nahoru!

                  • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                    Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 19:23 |  
                    0 0

                    Dokonce to prošlo bez jediný změny, akorát jeden menší detail v první otázce byl pozměněn... dny. Taky jsem se divil, sám s ním nejsem spokojen, ale když se to líbilo jinde, tak proč nad tím zase pořád přemýšlet... :)

              • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                (host)     před 17 lety 19.12.2007 19:46 |  
                0 0

                To je velký omyl, že by to normálně mělo fungovat tak, že se rozhovor autorizuje. Autorizace by měla být jen dobrou vůlí novináře, vzniká při ní tlak na to, aby se třeba něco vyhodilo, něco přidalo. xxx

                • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                  Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 19:52 |  
                  0 0

                  Teď myslím říkáš omyl ty. Neměla by to být dobrá vůle novináře, je to slušnost. Když to někde vyžaduje přímo klub (nebo si to přeje), tak to poslat na klub - kde si to klub nepřeje, tak se zeptat toho hráče. Je to slušnost. Jednak ten hráč může říct něco, co pak na papíře vypadá jako nesmysl a může to přeformulovat, jednak taky novinář může přepisem něco "přidat" navíc. Hlavně tím, jak pak formuluje věty. To se stává zcela běžně, někdo to dělá i schválně. Proto já osobně mám nejraději poslat to k autorizaci a mám pak klid. A mohu ti říct, že v posledních třech měsících mi jen jednou někdo vyhodil jednu celou větu, jinak to bejvá třeba úprava pár slovíček, nebo prohození dvou slovíček ve větě. Ale to neznamená, že kdybych to teď přestal dělat, že by se nemusel stát nějakej průser. Takže ona je to možná nakonec i jakási pohodlnost novináře, možná by se dalo říct že si pak tím i dělá aliby pro případné problémy. Klub nebo hráč pak totiž nemohou říct že to je nesmysl, když to sami odsouhlasili... :)

                  • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                    (host)     před 17 lety 19.12.2007 20:40 |  
                    0 0

                    Máš pravdu, že je to trochu pohodlnost novináře. Ale jinak zastávám názor, že by to vážně měla být dobrá vůle toho novináře. Zrovna nedávno jsem byl na přednášce o novinářské etice, kde přišlo na přetřes i toto téma, myslím, že profi novináři to většinou vidí stejně jako já. Naopak tlaky na autorizaci jsou hlavně ze strany zpovídaných.

                    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                      Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 20:43 |  
                      0 0

                      Je na tom kus pravdy... Autorizace není nutnost, ale je to dobrá (nebo jakákoliv jiná, viz to vytváření si aliby pro případ nějaké těžko předvídatelné náhody i, nebo aby pak neříkal pan X že tohle rozhodně neřek... Když si schováš jak audiozáznam a když ti to ještě někdo zautorizoval, tak jsi za vodou. Když to neuděláš, tak riskuješ:) vůle novináře.. :)

                      • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                        Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 20:48 |  
                        0 0

                        Navíc v opačnym případě riskuješ, že už ti nikdo ze Slavie rozhovor neposkytne. . potažmo celým SN. . Autorizace je oboustranná pojistka a v našem českém bulvárním rybníčku leckdy vynucenou nutností.

                        • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                          Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 21:12 |  
                          0 0

                          Ono budeš se divit, třeba na dvou celkem významných českých fotbalových webech který mají denní návštěvnost celkem porovnatelnou s efotbalem v nedávné době byly rozhovory se dvěma hráči Slavie a oba jak bez autorizace, tak i bez vědomí tiskového oddělení. A řekl bych, že tam nějaký rozhovor bude v brzké době zase, ty kluky co to dělali znám oba a tak vím, co od nich lze čekat... :) Ale na SN by to bylo takové, to máš pravdu.

                          • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                            jane (admin)     před 17 lety 19.12.2007 23:00 |  
                            0 0

                            Taky zasahnu do vasi diskuze, pokud k tomu jako vystudovanej novinar mam neco rict. Autorizace neni u nas v Cechach povinna a je jen na novinari, jestli clanek / rozhovor k ni da. To, ze je to nekdy lepsi, o tom samozrejme neni pochyb. Kazdopadne predstava, ze se Vlcka zeptam, jak to vypada s jeho angazma v Anderlechtu a necham si autorizovat jeho dve odpovedi - to snad ne. To samy, ze snad nebudu kvuli kazdymu takovymu malymu rozhovoru otravovat na tiskovym oddeleni. Hraci jsou natolik inteligentni a maji medialni prupravu, aby vedeli, co si muzou dovolit rict a co ne. To same plati o novinarich, kteri nehledaji senzace a nechteji si znepratelit svoje zdroje, ze jsou natolik soudni, aby vedeli, co napsat a jak to napsat.

                            • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                              Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 20.12.2007 00:21 |  
                              0 0

                              Samozřejmě. Pokud by všichni dodržovali principy novinářské etiky, tak se o tom vůbec nemusíme bavi. Já to považuju někdy za nezbytnost hlavně pro toho, kdo je zpovídaný. Jakožto "ochranu" svého jména a výroku, zejména pokud je to významná osoba a není jednoduché pro jistotu nedávat rozhovory vůbec. . U novináře zase jako výraz čistých úmyslů a fér jednání. Je pravda, že například dokumentaristé většinou nic na způsob autorizace nedělají. Ale ti zase netrpí bulvárními sklony. Ale když tohle píšu, tak mám na mysli hlavně ty "velké" rozhovory ve společesmkých týdenících apod. Vyjádření sportovců jsou zpravidla nekonfliktní a tady bych problém vůbec neviděl, pokud si někdo nevymyslí něco vyloženě konfliktního a "nepřipíše" to někomu.

                              Pro zajímavost část rozhovoru s V. Klausem z LN. .
                              LN S jakými představami jste do prezidentské funkce vstupoval? A co dnes děláte jinak než na počátku?

                              Kdyby člověk byl totálně rigidní a zkostnatělý, kdyby... (zarazí se, protože si uvědomí, že tajemník Jakl rozhovor nenahrává) Vy nemáte druhý diktafon? To já teda nemluvím, Láďo, jestli nemáte druhý zdrojovací mikrofon. To si okamžitě zařiďte. No teď jsem se... Zločin! Zločin! (Hrozí na svého tajemníka ukazovákem. Ten se za chvíli vrátí s diktafonem.)Na co jste se to ptala? Aha... takže kdyby člověk byl absolutně zkostnatělý. . .

                            • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                              (host)     před 17 lety 20.12.2007 15:19 |  
                              0 0

                              Myslel jsem rozhovory, viz s Gebre Selassiem nebo Váchou... Samozřejmě kvuli dvěma otázkám je to blbost...

    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

      japhy     před 17 lety 19.12.2007 22:20 |  
      0 0

      No, aby měl každý klub svého specialistu fyzioterapeuta, to si ani nedovedu představit. K tomu jsou určena léčebná centra, kam se tihle hráči posílají, právě hl. na tu rehabilitaci ( např.Regensburg, jestli se nepletu). A kondiční trenér - máš pocit, že hráči neměli natrénováno? Já teda ne, takže J. Netscher asi dělá, co má a dělá to dobře. Spíš by to chtělo někoho, kdo by dokázal těm zraněním předcházet :)
      Japhy

    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

      (host)     před 17 lety 20.12.2007 08:23 |  
      0 0

      Sorry, ale u Latky nebyl problem v kondicnim trenerovi. Ze nastoupil, byla chyba bud lekaru (nepoznali, ze neni dolecen a nema jeste nastoupit) nebo trener zbytecne riskoval (znal Latkuv stav a presto ho nasadil)

  5. Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

    (host)     před 17 lety 19.12.2007 17:12 |  
    0 0

    Uz aby si bol na travniku, Dusan! Chybas nam!! :)

    P.S.- Metallica bude hrat v Edenu!!!

    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

      Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 20:00 |  
      0 0

      Aby nám to metly nezbořily:))) Tomu říkám zátěžovej test:)

  6. Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

    (host)     před 17 lety 19.12.2007 18:20 |  
    0 0

    Který novinář dělal tento rozhovor,některé otázky jsou nesmyslné jako,co vidíte dobrého na zranění,některé otázky jsou na úrovni bulváru,nevím,proč se novinář zajímá o tak intimní věci jako je víra hráče,nebo jeho soukromý vztah k partnerce.Některé otázky by zasloužily pro autora pár facek,vnucovat hráči,že je na tom tak špatně,že může být vděčný Slávii za smlouvu,to je ubohé a primitivní.Celkově je rozhovor i po stránce jazykové velmi průměrný.Je vidět,že novináře může dělat každý,sportovního nevyjímaje.Ještě že už nežijí páni novináři Karel Čapek,Poláček,Bass-to byli mistři své profese po všech stránkách,zvláště nedostatek slovní zásoby a problém sestavit správně větu,je zarážející.Hluboký úpadek sportovní žurnalistky,nejen psané,ale i mluvené.Poslouchat redaktory České televize v Dohránu,je otřesný zážitek.Výjimkou jsou sportovní redaktoři Českého rozhlasu.Míra.

    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

      Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 18:29 |  
      0 0

      No tak tady bych se zastal. . tohle je samozřejmě amatérská novinařina. . což tedy nemyslím urážlivě, ale je to prostě zájmová činnost. Jinak se nedá než souhlasit, ale víte, co je nejhorší? Že redaktoři v ČT ( to vím z přímého zdroje) mají interní nařízení, aby nemluvili spisovným jazykem " z knih" , ale aby mluvili jazykem" sprostého lidu" . . Lidi nám nerozumí. Musíme "za divákem"! To pak člověku bere optimismus do budoucna:(

      • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

        (host)     před 17 lety 19.12.2007 18:47 |  
        0 0

        Bulldocku,chápu,že je to amatérská žurnalistika,ale některé otázky mi doslova rhají uši.Místo-jste rád,že-tak autor začíná otázku to jste rád,že s Vámi bude spoluhráč ze Slávie.I novinář na této úrovni by měl umět sestavit správně otázku.

        • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

          Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 18:57 |  
          0 0

          Co když zrovna tohle konreténě nebyla otázka, ale konstantování, že asi je rád když tam bude mít spoluhráče?

          • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

            (host)     před 17 lety 19.12.2007 19:26 |  
            0 0

            Milý Vojtěchu,ještě jednou si přečtětě vlastní rozhovor s hráčem,sám určitě vidíte,že to je pouze polotovar.Poproste příště nějakého češtináře,aby Vám rozhovor nebo jiný Váš umělecký výtvor překontroloval.Od maturanta bych požadoval trochu vyšší kvalitu.Je vidět,že jednotné maturity měly už dávno být.Míra.

            • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

              Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 19:33 |  
              0 0

              Já to čet už tolikrát než se to vydalo, že to umím pomalu nazpaměť. Čestli to na Slavii než se to vydalo, čet to Richi než to vydal. Četlo se to ikskrát a nic... Asi jsme všichni blbí, že jsme vypustili ven takovejto patvar. Sorry že jsme tak zmučeli Vaše oči...

              • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                (host)     před 17 lety 19.12.2007 19:43 |  
                0 0

                Pozor na pravopis,rozlišujte přítomný a minulý čas,píše se četl,pozor na čárky.To,že to prošlo tiskovým oddělením,neznamená,že Vám dali pečeť dokonalosti.Tiskové oddělení není zrovna výkladní skříní Slávie,stejně tak marketinkové oddělení.Nerozčilujte se,stačí se poučit do budoucna,nemá smysl sebou házet,rozbíjet sklenice.Chytrý člověk se z chyb poučí a příště je neudělá.Míra.

                • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                  Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 19:44 |  
                  0 0

                  Vždyt já klidnej jsem :)

                  • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                    (host)     před 17 lety 19.12.2007 19:55 |  
                    0 0

                    Vojtěchu,proč tak složité formulace typu,že to máte odtamtut blíže k rodičům.Stačilo napsat,že to máte blíže k rodině,příbuzným,domů.Přečtěte si ještě jednou tuto otázku a sám pochopíte,že by jste ji příště formuloval jednodušeji.Nepouštějte se do složitých otázek,souvětí,v jednoduchosti je krása.To platí nejen pro fotbal,ale i pro novináře.

                    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                      Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 20:12 |  
                      0 0

                      Nevím co na to říct kromě toho, že každý má svůj styl. Pokud otevřeš noviny a přečteš si první odstavec, hned víš kdo to napsal. Že to napsal Saiver, že to napsal Procházka, že to napsal Strnad, že je to článek od Bosáka. Kdyby v televizi byly všechny hlasy slyšet stejně, i tak bys poznal Bosáka od Čapka. Každej člověk má jinej styl, nejen novinář. Každej jinak mluví. Nejde to unifikovat. Nejde říct, tohle se musí psát tak a tohle tak... Jde o to aby ten člověk to vycítil, ale to jsou zkušenosti, praxe - a využité vrozeného talentu. To je to samé jako u fotbalistů, přece jinak by všichni střední záložníci hráli unifikovaně, všichni útočníci by stříleli dvacet a více branek za sezonu, protože by to dělali přesně tak jak se to má... Ale to je blbost, jako ne všem útočníkům sedí stejnej unifikovanej herní styl, nemají novináři unifikovanou tvorbu pokládání otázek či psaní článků. Jinak nevím co na to říct...

                      • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                        Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 20:22 |  
                        0 0

                        Tady má Míra( asi Bosák:)) pravdu. Nejlepší novinář prostě najde nejelegantnější spojení slov a nedělá šroubovaná souvětí. Viz třeba Čapek, Peroutka. . geniální texty. Něco o tom se svejma slohovkama vim:) S tou osobitostí autorů máš samozřejmě pravdu, ale neber si prosimtě za vzor Saivera. . To nech DDSovi a Blesku : ))

                        • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                          Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 20:40 |  
                          0 0

                          Nevím, zda DDS má nějakej vzor... Pan Saiver stojí o tři třídy výše::)

                          • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                            Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 20:45 |  
                            0 0

                            No snad leda v tom, že nekopíruje cizí bláboly a produkuje vlastní:)))

                            • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                              Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 21:14 |  
                              0 0

                              Třeba si je kopírujou navzájem, co my víme..:)) Ne, Saiver je přesně ten typ, co na něj nadáváš, ale pak koukni se jaký články jsou nejdiskutuovanější? A i nejčtenější? Od Saivera... :) A to znamená co..? :)

                              • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                                Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 21:19 |  
                                0 0

                                No ty "diskuze" na idnes jsou vůbec plodný. . :( Blesk je taky nejčtenější, že jo. . ale my se tady dožadujeme kvality. . :) A když jsme u toho bulváru. . Kde je pan Jiří? :)

                                • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                                  Luke (host)     před 17 lety 19.12.2007 21:34 |  
                                  0 0

                                  Přelogoval se... :))

                              • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                                (host)     před 17 lety 20.12.2007 14:23 |  
                                0 0

                                Jaká děvčata mají nejvíc milenců? Ta, co šukaj za prachy a levně.

                      • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                        (host)     před 17 lety 19.12.2007 20:27 |  
                        0 0

                        Vojtěchu,to není o unifikaci,každý novinář používá svůj styl,ale vždy dbá na to,aby byl srozumitelný,nevytvářel složité konstrukce a psal gramaticky správně.To je základ pro všechny novináře.To,co odlišuje jednotlivé novináře je způsob,jakým dokží zaujmout čtenáře,diváka,posluchače.Někdo používá vtipná přirovnání jako Bosák,jiný je nudný a monotóní jako Čapek.Ale u Vás nemůžu říci ani jedno,ani druhé.U Všs je to kýčovité,těžkopádné.Chybí tomu ta nadstavba,když pominu složité konstrukce otázek.Tímto stylem nikoho neoslovíte.Musíte Vašim článkům,rozhovorům dát koření,Vaše jídlo nemá chuť,hosté ho po chvilce odloží a přejdou k jinému chodu.Doufám,že jsem se vyjádřil jasně.Nechci Vás odradit od novinařiny,ale přemýšlejte nad každou větou.Novinář musí umět zaujmout,nejhorší je,když zapadne do šedi,nikdo si ho nepamatuje.Dobré koření musíte mít v sobě,to Vás žádná škola nenaučí.Míra.

  7. Pojistka?

    (host)     před 17 lety 19.12.2007 19:10 |  
    0 0

    jak do dopadlo s jeho pojistkou? Dostala Slavia za Sventovo zraneni alespon nejakou korunu?

  8. Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

    Frealaf     před 17 lety 19.12.2007 19:20 |  
    0 0

    "Začněme aktuální událostí, minulý čtvrtek jste prodloužil smlouvu ve Slavii do léta 2010. To je pro vás po delší době asi konečně dobrá zpráva, co?"
    "(směje se) Nevím zda dobrá, ale snad ano (smích). ..."

    "Jste rád, že o vás vedení Slavie stálo i přesto, jak sám říkáte, že se ještě budete čtyři měsíce léčit?"
    "To, že jsem rád, se nedá tak jednoznačně říct (usmívá se). ..."

    A co ještě chce? Tím chtěl né-li říct, pak alespoň naznačit, že mu Slavia není dost dobrá?! Tak tyhle odpovědi mě teda hodně zklamali a jak je vidět, zřejmě to nebude zas až takový slávista, jak jsem se domníval... :/

    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

      Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 19:24 |  
      0 0

      Ježiš pochopte to. . kdyby se nezlámal, tak hraje anglickou! Takže jasně, že je rád ve Slávii ale jinak z letošní sezony vodvařenej neni. . Kdyby tu nebyl rád, tak nepodepíše tříletou smlouvu. Tečka!

      • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

        Frealaf     před 17 lety 19.12.2007 19:26 |  
        0 0

        Jo, tohle já chápu, ale už je to půl roku! Mi nechtěj namluvit, že se z toho za půl roku nedokázal vzpamatovat... bych chápal, kdyby hrál za nějakej normální klub. Ale vždyť hraje za Slavii (no, ale asi je jen můj naivní pohled, že všichni kdo nějakou trochu delší dobu hrajou za Slavii si ji musí zamilovat... :/).

        • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

          Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 19:34 |  
          0 0

          Jenže si třeba eště další půlrok nekopne do balónu . . Řikal, že má dobrý podmínky a je spokojenej, tak to neřešme a doufejme, že si už na jaře zahraje aspoň pár kol.

    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

      Frealaf     před 17 lety 19.12.2007 20:13 |  
      0 0

      Woé... :O Taková hrubka - odpovědi zklamaly...!

    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

      (host)     před 17 lety 19.12.2007 20:41 |  
      0 0

      Mně se naopak líbí, že ze sebe nedělá něco, co není... Prostě poctivě přiznal, že pokukoval po zahraničí, navíc tuším, že měl předtím smlouvu s opcí, takže slávie teď uplatnila opci a on víceméně musel podepsat, kdyby ji neuplatnila, tak by si mohl vybírat kam pude...

      Já ocením spíš upřímnost, než předstíraný klubismus...

      • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

        Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 19.12.2007 20:44 |  
        0 0

        Jenže opce byla na rok. On podepsal novou smlouvu. . cením upřímnost A klubismus. Nazdar:)

      • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

        Frealaf     před 17 lety 19.12.2007 20:58 |  
        0 0

        Já nechci, aby říkal, co všechno pro něj Slavia znamená, když tomu tak není. Taky si cením upřímnosti, ale v případě, že jeho (byť upřímné) názory a přesvědčení se rozchází s mými, nemůže čekat, že ho budu mít rád tak, jako jsem ho měl v době, kdy jsem si skutečně myslel, že má červenobílý srdce (ať si to třebas zní jako klíšé.. :)) ).

        • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

          jane (admin)     před 17 lety 20.12.2007 09:05 |  
          0 0

          Njn, Standu Vlcku proste moc neni, i kdyz bychom si to prali...

          • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

            martyni (přítel SN)     před 17 lety 20.12.2007 10:35 |  
            0 0

            To sice ne, ale ja bych to Dusanovi zas nemel tolik za zly, on je taky v jiny situaci nez Standa, v jiny fazi kariery... Standa chtel taky ven vydelat penize, ale mel rodinu, takze nechtel treba do ruska, jinak asi nemel odpovidajici nabidky, tak v lete podepsal, cehoz si samozrejme cenime, protoze i tak to bylo svym zpusobem hrdinstvi, protoze v tu chvili slavie hrala s dorostenci s Teplicemi a vubec nebylo jasny, s kym se bude hrat liga a jestli budou penize. Dusan je mladej a jeho ambice jsou jinde, byl oporou reprezentace a uz chtel rozvijet karieru v anglii, takze ceska liga mu muze pripadat jako krok zpet.. ale podepsal, a to nejen na ten puvodne avizovanej rok a pul, takze budme radi...

            • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

              martyni (přítel SN)     před 17 lety 20.12.2007 10:42 |  
              0 0

              pratele novinari, jeste me zaujala ta diskuse o autorizaci.. jedna vec je asi novinarska etika, dat dotazovanemu ke zkouknuti to, co behem rozhovoru rekl, at si uvedomi, ze to pujde na verejnost a treba neco opravi...to asi neni vzdycky nutny, ne, treba u rozhovoru s politiky, ktery by si meli uvedomovat, ze jejich vyroky budou zverejneny..anebo rozhovor se sportovcem, ve kterym dohromady o nic nejde, jak jste ten gol videl, apod..:-))) druha vec ale je, ze nelze zverejnit vyrok, ktery dotazovany nerekl, to by byl zasah do jeho osobnostnich prav...ale tady asi kdyztak poslouzi jako dukaz diktafonym, predpokladam ze si to vsichni nahravate..

              • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

                (host)     před 17 lety 20.12.2007 16:58 |  
                0 0

                ... nahrává se to, to je jasný... Jde ale o to i, jak si to ten dotyčnej pak dlouho uchovává.. :) Já osobně zatím mám uložený všechny, ale začíná se mi to plnit a nějaký už asi začnu po čase vymazávat... A to máš také, za jak dlouho? Stačí měsíc po? Dva měsíce? V Deníku Sport mají vnitřní nařízení to dokonce uchovávat na půl roku no...

        • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

          (host)     před 17 lety 20.12.2007 10:40 |  
          0 0

          Třeba to bude za 2 roky jiný... Ze standy se taky nestal klubista přez noc...

    • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

      (host)     před 17 lety 20.12.2007 09:33 |  
      0 0

      NAPROSTO SOUHLASIM S TIM CO JSI NAPSAL!! DOCELA JSEM Z JEHO ODPOVEDI NEMILE PREKVAPEN.... :-(

      • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

        (host)     před 17 lety 20.12.2007 16:01 |  
        0 0

        pan Jiri je zde, co ale napsat k Dusanovi se kterym jsem mluvil, hodne stesti. Jiri

        • Re: Švento: Noha se mi už zlepšuje

          (host)     před 17 lety 21.12.2007 11:13 |  
          0 0

          Tak panove az dnes jsem si pocetl, L:Vojtech je superclovek , kterej mne obcas nasere, ale Dusan je duse otevrena a ja myslim, ze ho Lukas vyzpovidal no proste na telo, hlavne , ze v tom rozhovoru prevazujou konkretni otazky i odpovedi ne jako treba nekde jinde, takze Lukasi velkej dik. Jiri