Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Už to bude 6 let....

12. prosinec. První, co mě napadlo po oznámení data posledního hracího dne slávistů ve skupinové části LM, byla myšlenka čistě praktická, týkající se počasí a teploty. Když jsem ale zapátral ve své slávistické paměti (a nebylo to ani moc hluboko) zjistil jsem, že toto datum v sobě skrývá, kromě nízkých teplot, i něco jiného. Pusťme se rovnou k smutné, ale významné události, významné nejenom pro nás, slávisty, ale pro český i evropský, možná i světový fotbal. 12. 12. 2007 to bude na den přesně 6 let, kdy nás opustil velikán fotbalových trávníků, slávista z největších, PEPI BICAN.

Možná je to jen můj dojem, ale mám pocit, že na tohoto famózního střelce (titul "nejčastější král ligových střelců světa" asi nemusím připomínat) se někdy trochu zapomíná. Ano, nedochoval se ani jeden filmový záznam jeho branky v sešívaném dresu, nikdy nebyl, a vlivem doby ani nemohl být, osobou shlížející na nás z reklamních panelů a billboardů, tedy tím, co z dnešních hráčů dělá jakési "polobohy". Tím spíše bychom měli ocenit jeho velký profesionalismus a skvělou hru. Slávističtí fans nikdy nedostali šanci rozloučit se s Pepim při důstojném zápase, onoho roku odehráli slávisté poslední podzimní utkání 5 dní před touto tragickou událostí (otázkou je, zda by se kvůli návštěvě nejednalo spíše o fiasko než důstojné rozloučení). Příležitostí uctít jeho památku bylo i tak již pět a teď nastává šestá. Připomenout si takového člověka způsobem hodným jeho fotbalových i lidských kvalit bude určitě obtížné, ale zaplněný (doufejme) Strahov, ženoucí naše miláčky do boje proti jednomu z top světových mužstev, může být důstojnou kulisou. Střelecký mág Pepi Bican by si podle mne zasloužil, alespoň v den výročí své smrti, pořádnou choreografii. Nepatřím mezi ultras a přiznám se, že nejsem ani pravidelným návštěvníkem Strahova (bydliště v Klatovech budiž mi slabou omluvou), proto nedokážu posoudit ani technickou ani finanční náročnost mého nápadu.

Ten nápad zatím nemá ani zcela jasné obrysy. Samozřejmě bych si představoval něco velkého, jako třeba kartoniádu s nápisem PEPI, nebo třeba jeho veliký portrét (něco jako Bruckner na EURu v Portugalsku), to obojí doplněno odpovídacím pokřikem jedné tribuny "Pepi" a druhé "Bican" ( u tohohle si ale nejsem jistý, zda by nešlo o kopírování pokřiku "Sparta Praha" od rudochů, ale myslím, že se to používá i jinde, Ďolíček nebo Boleslav). Jak už jsem zmínil, nemám jakoukoliv zkušenost s organizací podobného projektu a tak nechám tyto otázky na kompetentnějších osobách. V případě realizace a třeba potřeby většího objemu financí nepochybuji, že se ze své kapsy vydají nejen fanoušci, ale že přispěje třeba i klub nebo některý ze sponzorů.

Tak to je celý můj nápad. Možná mě budete považovat za idiota, který, když se Slavii daří, si hraje na osvícence. Na to máte samozřejmě nárok, ale byl jsem vždycky slávistou tělem i duší, i když uznávám, že většinou ne na stadionu, ale už se to snažím napravovat. O to, co si o mně budete myslet, jde v naprosto poslední řadě, jenom jsem zveřejnil svůj nápad a dal ho jako námět k diskusi. Osobně bych chtěl vzdát hold nejlepšímu českému fotbalistovi všech dob důstojným způsobem. Netvrďte, že když jste viděli příspěvek paní Bicanové do Střepin, že jste neměli na krajíčku ... Pojďme celé Evropě ukázat, jak máme bohatou historii!

Závěrem se omlouvám, pokud jsem někomu tento nápad ukradl z hlavy, ale zatím jsem nikde podobnou myšlenku nezaznamenal. Sice nemůžu s jistotou vyloučit, že něco takového proběhlo diskusí, ale nejsem jejich pravidelným čtenářem. Z těchto důvodů se považuji za autora, nebo spíše někoho, kdo nápad zformuloval první. Každopádně jakékoliv námitky, připomínky nebo kritika jsou vítány a celé věci jen pomůžou.
Michal Král


Komentáře (47)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Už to bude 6 let....

    Jachym     před 17 lety 01.11.2007 09:59 |  
    0 0

    Stručně řečeno, uctění památky Pepi Bicana není vůbec od věci. Myslím, že před šesti lety proběhla na nejbližším zápase po jeho smrti pouze minuta ticha, ale tehdy jsem tam nebyl (jsem z Budějc, takže ani já nejsem na každém zápase), takže 100% nevím... Každopádně díky za připomenutí data 12.12., které se shoduje s dnem úmrtí naší legendy. Pokud bychom ten den něco hezkého k poctě Pepiho připravili a navíc si ještě zajistili postup alespoň ze 3. místa do jarní části poháru UEFA, bylo by to skvělé. Nicméně jako minimálně stejně vhodné vidím uspořádání nějaké akce na Bicanovo počest u příležitosti otevření nového stadionu v Edenu. Už jen kvůli tomu, že náš nový stánek neponese na 99,9 % jeho jméno, neboť peníze jsou peníze... A ještě poznámka na závěr: Je dobře, že široká obec slávistů začíná ve zvýšené míře vymýšlet akce na podporu svého milovaného klubu. I já jsem se tady před časem svým článkem snažil nadhodit možnost slávistického husitského chorálu, v jehož textu by figurovaly sešívané ikony Plánička a Bican...:-). I když na některé věci ještě nedozrál čas, ochota a odvaha přicházet s novými nápady je dobrým znamením. Vždycky jsme s vámi!

  2. Re: Už to bude 6 let....

    (host)     před 17 lety 01.11.2007 10:17 |  
    0 0

    Dobrý den přeji Vám všem.
    Chtěl bych Vám poděkovat pane M.Králi za Váš článek, který vzpomíná na Pepi Bicana, opravdovou ikonu naší Slávie. Že byl slávistou v každé sportovní i životní situaci to všichni víme, že byl čestným člověkem, to víme také. V době, kdy nám byli podsouváni všichni Ti socialističní sportovní velikáni z fotbalového prostředí, tak náš nejslavnější fotbalista byl nežádoucí, neb neměl dělnický původ z ČKD. Jak trapně vypadal soudruh Kocek a další přisluhovači tehdejšího vedení našeho fotbalu (a někteří tam stále jsou - viz p.Karolyi - vzpomínáte, jak dusil našeho Knoflíčka s Kubíkem?). Pepi Bican byl vzorem nejen pro mou generaci a generaci mého otce. Věřím, že je vzorem pro všechny čestné lidi- nejen slávisty a sportovce, protož on narozdíl od mnoha dalších měl svou čest a morálku, a také přirozený cit pro demokracii v té nejčistší podobě. Nikoho nezesměšňoval i když nasázel golmanům třeba i 7 gólů v jednom zápase a k soupeři měl vždycky úctu, ať šlo o ligu nebo "pouťák". Váš nápad pane Michale jen podporuje úvahy , které už tady několikrát proběhly např. při pojmenování nového stadionu v Edenu - např. Aréna Pepi Bicana a pod. Vzhledem k tomu, že při pojmenování stadionu zřejmě budeme muset sklonit hlavu před výsadním postavením investora a jeho přáním jak stadion pojmenovat, opět zopakuji svůj návrh. Přejmenovat ulici Vladivostocká na ulici Pepi Bicana. Snad je to i technicky možné, ptal jsem se na to i na Úřadu Městské části Praha 10, šlo by to za splnění podmínek, které taková změna požaduje. A to by mohlo zajistit naše fotbalové vedení Slávie svou oficiální žádostí podpořenou našimi podpisy. Tedy pokud se s tím bude souhlasit v široké diskuzi a snad mně neutlučete. Jinak pojďme fandit v sobotu na Teplice, kluci to budou moc potřebovat, bude to těžký zápas, tak ať nás uslyší co nejvíc. Přeju Vám všem pěkný den a také přeju brzké uzdravení P.Jandovi a moc mu držím palce. Sokrates

    • Re: Už to bude 6 let....

      (host)     před 17 lety 01.11.2007 10:26 |  
      0 0

      Já se nebudu pouštět do žádných dlouhých úvah . Vše jste moc hezky napsali přede mnou. Jen k těm nápadům. Když nepůjde pojmenovat stadion, tak proč nepojmenovat jednotlivé tribuny?Například hlavní by byla tribuna Pepiho Bicana, protější tribuna např." Pláničky", kotelnická napŕ"John Medden"..a nápady by byly určitě i pro další....LordEdmund

      • Re: Už to bude 6 let....

        (host)     před 17 lety 01.11.2007 17:38 |  
        0 0

        Taky mě to už dřív napadlo, viděl bych to takhle - stadion Pepi Bicana, tribuny J. W. Maddena, F. Pláničky, A. Puče a J. Koška.

        Tochal

    • Re: Už to bude 6 let....

      Jachym     před 17 lety 01.11.2007 10:38 |  
      0 0

      Za tento návrh Vás ze slávistů nikdo tlouci nebude, právě naopak:-) Byla by to hezká kompenzace, kdyby stadion byl na adrese Josefa (Pepi) Bicana, když už se po něm nemůže jmenovat náš svatostánek. Teď jde jen o to, aby se "splnění podmínek, které taková změna požaduje" někdo (nejlépe vedení Slavie) chopil, aby vše proběhlo v dohledné době. Neznám administrativní detaily přejmenování ulic, ale bylo by ideální, kdyby otevření stadionu bylo spojeno se slavnostním odhalením nového jména ulice. Jen tak mimochodem, jméno Vladivostocká by asi chybělo málokomu...

      • Re: Už to bude 6 let....

        (host)     před 17 lety 01.11.2007 10:52 |  
        0 0

        Dobrý den všem,
        z toho jsem i vycházel. Mě Vladivostok nechyběl nikdy a chybět mi ani nebude. Přejmenování ulice je v té oficiální části spíše záležitost o předvedení se místních politků a honorace. Ta práce spočívá víc v tom, že si musí lidé, kteří mají tvalý pobyt na této adrese, změnit údaeje ve svých dokladech, musí se změnit rejstřík adres u těchto občanů, prostě docela velká administrativní práce včetně všech dalších nutných informací o této změně směrem k vřejnosti. Ta oficiální žádost o změnu názvu ulice se podává příslušnému úřadu městské části a rozhoduje o ní zastupitelstvo, a musí to posvětit i Magistrát hl.města Prahy (i když to mi není až tak jasné - rozhodnutí zastupitelstva by mělo být snad konečné). Tu oficiální žádost může podat skupina občanů s trvalým pobytem příslušným k danému úřadu, nebo zájmové združení či jiná právnická osoba v tomto případě si myslím, že jméno Slavia Praha fotbal s.r.o. takovou osobou je. Ale je to opravdu úvaha. I LE nápad je dobrý, pojmenovat tribuny, dokonce v tuto chvíli asi nejrychlejší a přitom viditelné uctění památky Pepiho Bicana. Ta změna názvu ulice je přeci jen trochu delší záležitost, ale když se začne co nejdříve je to možné stihnout. Sokrates

    • Re: Už to bude 6 let....

      Jachym     před 17 lety 01.11.2007 11:00 |  
      0 0

      No, je vidět, jak jsme my Slávisté nápaditými fanoušky:-) Tento nápad by, myslím, podobně jako v případě přejmenování ulice Vladivostocká na Josefa Bicana byl velmi dobře realizovatelný. Přátelé, neměli bychom si tyto "zlepšováky" nechávat pro sebe, ale adresovat je přímo či třeba prostřednictvím autorů tohoto webu vedení SKS. A já si ještě přidám: Chtěl bych na stadionu červenobílé sedačky, nejlépe sešívané a s hvězdou v bílém poli:-) U nás v Budějcích si dokonce permanentkáři mohou na svou sedačku nechat vytisknout vlastní jméno a přezdívku. Jenže místní Dynamo nemá tolik věrných fanoušků, takže tato možnost zůstává skoro nevyužita... Jinak by bylo dobré, aby si tyto řádky četl někdo z našeho marketingu. Nejvíc nápadů by ale měl vyprodukovat právě on, neboť je za to placený... Třeba s něčím originálním taky přichází, ale vedení mu to shazuje, ale nevím. Na tomto poli nejsem plně spokojen...

      • Re: Už to bude 6 let....

        Jachym     před 17 lety 01.11.2007 11:08 |  
        0 0

        Jenom ještě jedna poznámka k těm názvům tribun: Jsem rád, že si někdo vzpomněl na našeho legendárního skotského trenéra Maddena, po němž jste chtěl pojmenovat tribunu ultras. Byl bych mile překvapen, kdyby mladíci z kotle vůbec věděli, kdo to byl. A to nemyslím nijak mentorsky. Prostě by mě to potěšilo. Ale práce mi stojí, neboť tady už hodinu diskutuji. Takže se všichni mějte a ať se něco z těch našich (vašich) nápadů povede!

        • Re: Už to bude 6 let....

          (host)     před 17 lety 01.11.2007 12:55 |  
          0 0

          Přesně to chci říct - severní tribuně by jméno Dědka jednoznačně slušelo... Ale žádné přechylování do češtiny, pěkně "John Madden Stand"... Ostatní třeba právě "Pláničkova tribuna" pro východní, "Koškova tribuna" pro jižní, a "tribuna Pepiho Bicana" pro hlavní...

        • Re: Už to bude 6 let....

          Luke (host)     před 17 lety 02.11.2007 20:06 |  
          0 0

          Tak to se snad ví, ne?:) Asi nejslavnější trenér slávistické historie, za období první republiky...:) Pokud se nepletu, tak právě za jeho éry se v naší brance objevil pozdější prezident Eduad Beneš...

    • Re: Už to bude 6 let....

      bongor     před 17 lety 01.11.2007 16:25 |  
      0 0

      Hoši,to přede mnou jsou moc hezký články.Pravý slávistický.Naprosto podporuji Sokratesi Tvůj nápad na přejmenování ulice na ulici Pepi Bicana,Vladivostocká by se mohla jmenovat některá z ulic na blízkých sídlištích,aby nám někdo nemohl podsouvat nějaké protirusismy.
      Svoji ulici by si určitě zasloužil nejlepší brankář slávistické historie
      náš Franta Plánička.Ale pro začátek by se mělo podařit pojmenovat ulici přilehlou k našemu svatostánku po jednom z nejlepších deseti
      fotbalistů světové fotbalové historie.Já to podepíšu třeba o půlnoci.

  3. Re: Už to bude 6 let....

    Eluin (přítel SN)     před 17 lety 01.11.2007 10:20 |  
    0 0

    Zdravím pana Krále a rovněž děkuji za krásně napsaný článek. Ano, na naši slavnou minulost bychom rozhodně zapomínat neměli a zcela tedy podporuji jeho myšlenku nějak uctít památku našeho fotbalového velikána.
    Doufám, že se toho ujme někde kompetentní a vše dopadne k obecné spokojenosti.

    • Re: Už to bude 6 let....

      (host)     před 17 lety 01.11.2007 11:16 |  
      0 0

      Vidite, Bican patril mezi nase historicky nejlepsi hrace a po valce je memu srdci blizsi jedno dodnes nedocenene jmeno Franta Vesely vynikajici utocnik na jehoz centry a parady s micem budou treba mi rodice vzpominat cely zivot, Richi mi promine , Ja odbocim , je to asi 5 dnu oslovil mne jeden mladsi kamos, jestli vim , ze hrob naseho mistra fotbalu Pepiho je sice udrzovan, ale prost jakekoliv kvetinove ci svickove ayzdoby, zacal mi lejt do hlavy , ze usporada vzpominku koupi s ostatnima lidme naky vence a svicka a ze se o hrob budou starat , kdyz to nedela rodina a Slasvia, dost sem se podivil, muj znamy je totiz poradny traged a dokaze veci podat hodne dramaticky, ale pak my to nedalo a zkousel jsem zjistit vse nutne a skutecne, jine hroby jsou udrzovany daleko lepe a pravidelneji, nevycitam to dnes osmdesatile vdove, ale asi nam vsem , ze si nase fotbaloe hrdiny vzpomeneme jen pri vyrocich a po hobne a po dlouhy dobe jsem toho kluka musel hodne ocenit, jinak j to totiz hodne schopny grazlik.Jiri

      • Re: Už to bude 6 let....

        (host)     před 17 lety 01.11.2007 12:20 |  
        0 0

        Asi je to snad telepatie, ale tohle mně taky napadlo a máte pravdu pane Jiří, ten hrob je sice uklizen, ale vzpomenout bychom si měli častěji při procházce hřbitovem a tu svíčku tam zapálit. Teď jsou dušičky, určitě to můžeme udělat. Slavia má také určitě dost placených lidí, kteří by občas takovou službu našemu "Pepimu" udělat mohli a i tím by se zlepšila image. František Veselý je tím samým a pro mně nezapomenutelným slávistickým borcem a jeho slavné zápasy si pamatuju pořád. I pro něho se určitě ocenění nejde a mám pocit, že se na tom snad i pracuje. I Luboš Kubík a Ivo Knoflíček, a další a omlouvám se, že neřeknu všechna jména.... Ale stejně, teď je tu současná parta a je potřeba jim pomoci, jde do tuhého a každé vítězství bude dobré. Krize se překoná poctivou prací a to je naše cesta k vítězství, já vím pane Jiří, zase mně picnete, že jsem ten "s těma dobrejma kecama", ale já už jinej nebudu. Myslím v dobrém, protože vím, že i když se občas poškorpíme, jste slávista zapálenej jako já a to se cení. Sokrates

      • Re: Už to bude 6 let....

        (host)     před 17 lety 01.11.2007 13:57 |  
        0 0

        Jiri, zrovna vcera sem byla na Vysehrade a hrob byl uklizen, dokonce tam byl i venec a nekolik svicek - taky sem jednu zapalil. To ale asi bude svatkem zemrelych. Marek

    • Re: Už to bude 6 let....

      bongor     před 17 lety 01.11.2007 16:34 |  
      0 0

      Máš pravdu pane Jiří.Já jsem byl taky velkým obdivovatelem Franty.
      Viděl jsem desítky zápasů kde lítal po křídle,ale neviděl jsem ani jednoho obránce,který by na něj měl.Franta vzal na půli míč a obránci mohli jít na kafe,protože tam byli jenom stafáž.Potom přišel centr do vápna na vybranou hlavu,nebo k vybrané noze.Kdyby byla dněšní situace,tak hrál Franta určitě za Real nebo Barcelonu.Howgh.

  4. Re: Už to bude 6 let....

    (host)     před 17 lety 01.11.2007 14:39 |  
    0 0

    Já pevně doufám, že ten nový stánek naší Slavie se bude jmenovat "Stadion Josefa Bicana" a ne třeba Hochtief Arena nebo dokonce každý rok nějaká jiná Onkundes Aréna.

    Ať žije Slavie navěky!

    • Re: Už to bude 6 let....

      Moskyta     před 17 lety 01.11.2007 14:55 |  
      0 0

      Peníze jsou peníze, takže můžem doufat tak maximálně "Hochtief Arena Pepi Bicana", prostě sponzor v názvu stadionu bude, bohužel!

    • Re: Už to bude 6 let....

      (host)     před 17 lety 01.11.2007 15:21 |  
      0 0

      TOhle asi opravdu nevyjde, ale jak tomu budou říkat fanoušci je jen na nich :-)) Já chodil vždy do Edenu jak znám kámoše, tak se o našem "domově" budeme bavit vždy, jako o Edenu.... LE

      • Re: Už to bude 6 let....

        (host)     před 17 lety 01.11.2007 16:51 |  
        0 0

        je to tak...i když by si asi každý přál,aby to byl Pepiho stánek,tak stim nejspíš nic neuděláme.....prachy vtom hrajou velkou roli...každopádně mě hrozně těší,že tam bude hrát repre...

        • Re: Už to bude 6 let....

          martyni (přítel SN)     před 17 lety 01.11.2007 17:07 |  
          0 0

          nemluvme o tom ale ošklivě, nejsou to nějaký špinavý prachy, jsou to peníze, který slavii pomůžou splatit náš krásnej novej stadion:-))

          • Re: Už to bude 6 let....

            (host)     před 17 lety 01.11.2007 19:44 |  
            0 0

            Taky si ty sedačky můžeme případně přemalovat, nebo si na ně nosit červenobílý obal.

            Jinak Giuseppe Meazza taky není žádný sponzor a jmenuje se po něm milánský stadion, kde hrají AC i Inter. Inu ostatní národy si zachovávají čest a hrdost a nežijí jen pro peníze.

          • Re: Už to bude 6 let....

            (host)     před 17 lety 02.11.2007 14:18 |  
            0 0

            trochu rozdíl, nemyslíš??

      • Re: Už to bude 6 let....

        martyni (přítel SN)     před 17 lety 01.11.2007 16:56 |  
        0 0

        Jistěže ty peníze za název by vyhodil z okna jen blázen, žijme v realitě. Souhlas, my vždycky budeme mluvit o edenu, názvy se budou měnit... Spíš by bylo fajn, kdyby zůstaly ty barvy sedaček v barvách slavie, nebo jen v červený...protože to už by byl velkej zásah do prostředí, ve kterym se budeme scházet, stadion by měl bejt nejak identifikovanej s klubem.. a i v zahraničí to tak často bejvá, Arsenal má sedačky červený, Chelsea modrý, tak to má být...

        • Re: Už to bude 6 let....

          (host)     před 17 lety 01.11.2007 17:20 |  
          0 0

          Na hokejovém zápase Slavia - Sparta se několik liďí domluvilo že zítra na Vyšehradě položíme Pepimu na hrob věnec.
          Pokuď byste někdo mohl sraz by byl v půl čtvrté před tím kostelem na vyśehradě.

    • Název stadionu

      (host)     před 17 lety 02.11.2007 00:08 |  
      0 0

      Allianz Arena (Bayern a Mnichov 1860), easyCredit-Stadion (Norimberk - ale ten je starší), AOL Arena (Hamburk - ale to snad už přejmenovali na nějakou banku), Emirates Stadium (Arsenal) a našlo by se mnoho dalších příkladů...
      Srovnání s Italama, jejichž stadiony oproti Německu nebo Anglii jsou kvalitativně někde jinde není moc fér.
      Prostě realita je taková, že se v současné době vyplatí název stadionu "prodat". Jinak by ty peníze někde mohly chybět...

      Kuťas

      • Re: Název stadionu

        (host)     před 17 lety 02.11.2007 09:12 |  
        0 0

        No a co kdyby se aspoň použilo slovo EDEN místo stadion nebo arena? Hned by to bylo víc "naše"

  5. Re: Už to bude 6 let....

    jarmik     před 17 lety 01.11.2007 16:49 |  
    0 0

    Ten pokřik okopírovala Sparta od Baníku.

    • Re: Už to bude 6 let....

      (host)     před 17 lety 01.11.2007 17:37 |  
      0 0

      zitra nemuzu, ale budu s Vami alespon ve vzpomince na toho cloveka a doufam, ze nejen Ja. Nechtel jsem upresnovat, kdo a co , vim o Vasi akci a dost mile mne prekvapila, vite jedna vec je komercni nazev areny , druha vec bezny nazev , ktery by se prostel pridal k tomu komercnimu ci do nazvu ulice apod. Jina je situace s Frantou Veselym, ten zije a vim , ze Dolezal se snazi ho vtahnout do hry ze ktere ho pred lety vysachovalo jeho zapojeni do sporu s Leskou o realizacni tym A tymu a rozdilne nazory na budoucnost Slavie. A vyuzit toto jmeno treba mimoradne oblibene mezi sportaky seniory okolo 50 let , ci odmenit ho a usporadat setkani s nim by bylo pro hodne Slavistu proste super. Slo by o napravu krivdy, kterou tento clovek, jehoz rodina ma myslim i dnes u nas sve zastoupeni, slo by o usmireni generaci , jak nekdo rika, slo by o jistoe vyjadreni ucty cloveku, ktery u nas hral prakticky od kolebky. Jiri

    • Re: Už to bude 6 let....

      (host)     před 17 lety 01.11.2007 21:45 |  
      0 0

      o kopírování nemůže být snad ani řeč ... podobné překřikování tribun je v Evropě běžné už desítky let

      • Re: Už to bude 6 let....

        (host)     před 17 lety 02.11.2007 07:59 |  
        0 0

        Dobrý den Vám všem,
        já ani vlastně nevím, kde mám teď vlastně navázat na to původní, a tím je článek p. Krále o tom vzdání pocty Pepi Bicana. Na Vyšehradu tam Pepimu svítí spousta svíček a kytky také, je to určitě i dušičkami, snad nás nahoře vidí a i v sobotu mu klucí udělají radost a byť v nerváku, věřím, že vyjdeme vítězně. Jen se obávám, že návštěva bude zase slabá. A přitom V.Šmicer i E.Brabec možná půjdou do hry. Aspoň na část. Zeptám se a je to otázka pro Jane, která tento článek dala na SN. Jane, prosím Tě, je možné tyto návrhy a nápady nějakým způsobem přenést na vedení Slávie a třeba Ty, Richi, Jacko, Kutnik a další co jste vlastně redaktory SN uspořádat něco na způsob ankety k těmto návrhům, aby šlo o opravdu demokratické a přitom veřejné a většinově vyjadřující přání, jak poděkovat Pepimu a přitom využít těchto nápadů k realizaci některého z nich??? Datum otevření se blíží. Možná, že už je třeba vše vymyšleno a pak bych zase nerad, aby jste zbytečně plýtvali časem a prostorem na SN. Máte určitě lepší přehled o této otázce a tak to rozmyslete, věřím a jak Vás znám, že to uděláte dobře. Tak Vám přeji dnes hodně pohody a zítra na Strahově "Vždycky jsem s Vámi ......." Sokrates

        • Re: Už to bude 6 let....

          (host)     před 17 lety 02.11.2007 09:07 |  
          0 0

          Nezlob se spousty svicek na Vysehrade opravdu nesviti, zo je nesmysl i zdokumentovany, fotili jsme to tam pred nekolika dny, jestli se to v souvislosti s dusickama zmenilo , zaplatbpanbu, ale chci verit , ze se to zmeni , aby jsme treba jednou neresili, ze mladsi generace nebudou vedet , kde tento clovek lezi. Jiri

          • Re: Už to bude 6 let....

            (host)     před 17 lety 02.11.2007 09:17 |  
            0 0

            Já se na Vás pane Jiří nezlobím, to je informace ze včerejšího dne zhruba 17.30. Slovo "spousty" jsem použil v kontextu, že tam svítí spousta svíček všude, jako na dušičky. Věřím, že jste mně tak i teď pochopil. A dnes tam určitě pár lidiček taky přijde. Věřte, že to bude jenom lepší, aspoň já doufám. Kde leží Pepi Bican by měli, a to už jsme tu psali, vědět hlavně placení lidé Slávií z "Public relation" oddělení. Ale je fakt, že výročí ještě P.Bican nemá a tak věřme, že se toho tito lidé zhostí dobře. Tak se mějte a zítra ...... Sokrates

            • Re: Už to bude 6 let....

              (host)     před 17 lety 02.11.2007 09:21 |  
              0 0

              diky za Vasi odpoved a snad i napravu pres pana Zlamala. Jiri

        • Re: Už to bude 6 let....

          jane (admin)     před 17 lety 02.11.2007 11:22 |  
          0 0

          Nepochybuju o tom, ze kompetentni lide tuto diskuzi ctou. Usporadani chorea na utkani se Sevillou je spise zalezitosti zastupce kotle a pripadne domluve s vedenim. Ohledne stadionu v Edenu zkusim zjistit, jestli se planuje jmeno jiste stavebni firmy v nazvu a zda by se aspon mohly pojmenovat tribuny dle nasich slavnych fotbalistu.. pak urcite udelame anketu a uvidime.

          • Re: Už to bude 6 let....

            (host)     před 17 lety 02.11.2007 11:53 |  
            0 0

            Moc děkuji za odpověď, asi tak jsem to očekával, tak držím palce.
            Na www.slavia.cz se opět dělají sestavy, až mi někdy mráz přebíhá po zádech. Hlavně těch řečí, jestli jít nebo nejít a že sobota je špatně a já nevím. Pokud přeci mohu jít tak jdu. Taky nejsem na všech zápasech, ale jinak se snažím být přítomen. Vždyť na Slávii jezdí chlapy i ženský 100 i více kilometrů a přijedou bez fňukání. A zítra je potřeba každýho hlasu na podporu. Cítím to, že to bude mela a doufám pro nás vítězná. Tak přeji pěkné dušičkové svátky, večer dobrou topinku a čaj s citronem, no a zítra s šálou červenobílou k zelenému pažitu přijďeme a naše kluky povzbuďme. Sokrates

          • název stadionu

            (host)     před 17 lety 02.11.2007 11:53 |  
            0 0

            Zazněl tu i docela zajímavý názor:****
            No a co kdyby se aspoň použilo slovo EDEN místo stadion nebo arena? Hned by to bylo víc "naše"
            ****
            Nevim jak by to bylo možné, ale byla by to velmi velmi zajímavá varianta. Jinak já si osobně myslim, že nejdůležitější bude, že ten staďák bude stát a bude náš (identifikovatelný s SKS), ne žádný nároďák apod. Všechno ostatní je bonus navíc, který určitě fanoušky potěší a třeba tam budou chodit radši. Myslim, že díky Sazka Aréně máme už někoho kdo tuhle cestu vyšlapal před námi, tak proč se nepoučit a udělat některé věci lépe....

            Kuťas

            • Re: název stadionu

              Jachym     před 17 lety 02.11.2007 13:17 |  
              0 0

              No, počkej, kdyby na našem stadionu hrála reprezentace, by mi vůbec nevadilo, právě naopak! Kromě jiného by to znamenalo, že by utřela jistá slavná Toyota Flaxa aréna a hlavně ten, komu ten letenský beton patří...

              • Re: název stadionu

                (host)     před 17 lety 02.11.2007 13:38 |  
                0 0

                Jachyme vite to , ze se u nas budou hrat repre zapasy mne jiste tesi, ale neni to zase tak medove, jiz od zari se spekulovalo o zavreni stadionu Sparty/psal jsem tady o tom/ a v podstate se jen cekalo, co udelaji se stadionem ony vystuzovaci prace/sloupy stadionu pry byly totalne v hajzlu/, no a oni potrebuji nahradni stadion po dobu uzavreni , kdy ho chteji za souhlasu a financniho prispeni statu a mesta prestavet na tzv. narodni stadion, ovsem pozor na pozemcich AC Sparty a otazka vlastnictvi by asi nebyla tak jednoducha/stadion by zrejme patril Sparte. Abych vas uvedl do deje , pokud se tedy akce uskutecni/chybi treba razitko mestske casti/ tak ho z 90 procent zaplatite i vy ze svych dani a darujete p. Kostalovi a spol. temer bezplatny zisk dotovany statem s garanci, ze prodelky bude doplacet bud svaz ci stat, mesto. A stadion na Slavii bude zase v uvozovkach oddilovy, jiste proc by nam to melo vadit , no treba proto, ze mestska cast Praha 10 i magistrat nam nepomohl ani korunou, presto , ze sliboval 150 mega a pritom se bude podilet na vydelku z naseho stanku i podniku v nem pusobicich. Jiri

                • Re: název stadionu

                  (host)     před 17 lety 02.11.2007 14:07 |  
                  0 0

                  Vážený pane Král!
                  Velice si cením Vašeho návrhu,protože bylo by krásné nějakým slušným způsobem ocenit zásluhy pana Bicana o slávistický fotbal.
                  Je sice málo pravděpodobné,že se povede realizovat,aby stadion
                  nesl název po panu Bicanovi ale je jistě dostatek možností"něco v
                  tom udělat"!Myslím že především vedení Slávie by mělo mít tento
                  zájem.Podobné to je s Frantou Veselým,ktrerý rovněž patřil a pat-
                  ří k pravověrným slávistům.Ono jich ovšem je daleko více a jejich jména zde již byla vyslovena.Znova zdůrazňuji je to na vedení a
                  marketinku Slaávie.Po mnoha letech bych rád uvěřil tomu,že se
                  vše změní k lepšímu a že NAŠE Slávia bude nejen u nás hrát prim a
                  bude i pravidelným účastníkem soutěží v Evropě.Za to,že jste mne
                  vyslechli vám děkuji ,zdravím pane Král.Alba

              • Re: název stadionu

                Jachym     před 17 lety 02.11.2007 14:20 |  
                0 0

                Díky za informace, které jsou mi zčásti i známé. Za Košťálem kouká vždycky nějaká bejkárna. Kdyby ale celou věc realizoval někdo důvěryhodný a vyřešil se model financování, pro národní stadion s kapacitou 40-50 000 diváků bych rozhodně byl. A možná bych se na něm podílel i z daní, neboť stát financuje daleko pochybnější věci. Ideální by v tom případě bylo, kdyby se konečně zavedly tzv. daňové asignace, tzn. možnost, aby část daní mohl poplatník poukázat libovolným způsobem. Někdo na církev, někdo na ochranu životního prostředí, někdo na opravu kulturních památek a někdo třeba na stavbu národního stadionu...

                • Re: název stadionu

                  (host)     před 17 lety 02.11.2007 15:05 |  
                  0 0

                  proč řešíte jmeno stadionu? to je už dávno jisté že se stadion bude jmenovat po sponzorovi!! řekl to přímo doležal i ležka s klimentem!! a k těm názvům tribun se taky vyjádřili, celkem kladně takže to tak bude!! tak se nemusíte tak vzrušovat he?

                  • Re: název stadionu

                    Jachym     před 17 lety 02.11.2007 15:21 |  
                    0 0

                    Jediný, kdo se tu vzrušuje, jsi ty... A řešit si tu, myslím, můžeme, co chceme. A propos, skoro všichni počítáme s tím, že o názvu rozhodnou finanční důvody... Jasný, he?

                  • Re: název stadionu

                    jane (admin)     před 17 lety 02.11.2007 20:55 |  
                    0 0

                    Tak to ses vedle jak tak jedle. Podle informaci co jsem dnes ziskala, je i o pojmenovani tribun mezi sponzory velky zajem. Takze tady priste nedelej z ostatnich idioty, kdyz taky nemas spravny info. Pristi tyden vyjde na toto tema clanek.

              • Re: název stadionu

                (host)     před 17 lety 04.11.2007 01:10 |  
                0 0

                pekny den, muzu vedet, jak by se mela P10 podilet na zisku? pokud dane, tak to je jasny, ale podil snad nemaji, tak se nemuzou na nicem podilet, ne? diky

                • Re: název stadionu

                  harashment     před 17 lety 04.11.2007 02:53 |  
                  0 0

                  pojmenujte to podle vlastíka košťála,ten pro nás udělal!

  6. Re: Už to bude 6 let....

    (host)     před 17 lety 02.11.2007 15:25 |  
    0 0

    jojo. To je dobrý nápad !!!