Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Rozbor

Rozbor inkasované branky s Brnem

V pondělní dohrávce 18. kola fotbalové Gambrinus ligy Slavia po výkonu plném nepřesností a křeče porazila Brno 2:1, když její výhru zařídili střídající Brazilec Costa a slovenský reprezentant Matej Krajčík až v posledních 15 minutách hry. Brno vedlo od 8. minuty gólem Oklešťka a tento brzký zásah do taktiky Slavie poznamenal pozdější vývoj utkání. Pojďme si to pomocí amatérské tužky rozebrat.

Snímek 1
Než se pustím do rozboru, je třeba zdůraznit, že neznám přesný systém bránění standardních situací, jaký má Slavie. Dle mého názoru se jedná o takový mix zónového a osobního bránění, ale nemusí to být pravda.. Takže je klidně možné, že se mnou nebudete souhlasit. Na prvním snímku vidíme situaci těsně před rozehráním rohového kopu. Modře jsou vyznačeni hráči Slavie, kteří jsou volní (David Hubáček na zadní tyči, Jan Vorel na přední tyči a Lukáš Jarolím u tyče), červeně hráči, kteří brání protihráče osobně. Zeleně jsou vyznačeni volní hráči Brna. Žlutou barvou je vyznačen Matej Krajčík, který má za úkol pokrýt prostor na přední tyči a odehrát balon, který by se dostal do tohoto prostoru, do bezpečí. Černou barvou je vyznačen hráč Slavie, který stojí na hranici velkého vápna. Není dobře poznat, kdo to je, a ani moc nechápu jeho funkci na tom místě. Někdo může namítnout, že by Brno mohlo rozehrát roh nakrátko, ale u toho hráče, co si tam sbíhá, je Stanislav Vlček, tudíž je podle mě zbytečné, aby tam byl ještě jeden hráč navíc. Další možnou funkcí hráče označeného černou barvou je taky zabránit tomu, aby šel roh na přední tyč, ale to mi připadá značně nevhodné a zbytečné, protože na přední tyči brání svůj prostor Vorel, Krajčík a u tyče je Jarolím.



Snímek 2
Na druhém snímku je situace těsně po rozehrání rohu. Na přední tyči se vytváří chumel lidí. 3 dvojice, které byly označeny v prvním snímku červeně, a Jan Vorel, který stojí v prostoru, kam míří náběh hostujících hráčů. Za zmínku ještě stojí trestuhodně volný Kuncl na zadní tyči. Nejsem si úplně jistý, jestli by ho dovedl David Hubáček ubránit. Zároveň už probíhá strkanice mezi Michalem Vorlem a pozdějším střelcem gólu Oklešťkem.



Snímek 3
Na třetím snímku je pohled zpoza branky. Je zde vidět to, co jsem řekl již na snímku dva. Všimněte si zejména souboje mezi M. Vorlem a Oklešťkem a na přední tyči stojícího Lukáše Jarolíma, v jehož blízkosti letí míč, který je pro přehlednost vyznačen bíle. Žlutou šipkou jsem vyznačil, co by měl udělat Krajčík v případě, že by někdo ze slávistů odhlavičkoval míč jeho směrem.



Snímek 4
Zde je vidět finální část celé akce. Bíle je vyznačen míč. Klíčové jsou zde dva momenty. Prvním z nich je Lukáš Jarolím, který letící míč neodhlavičkuje a nechá ho proletět přes přední tyč! Druhým klíčovým momentem je souboj Michala Vorla s Oklešťkem, který je vyznačen zeleně. Michal Vorel se nemůže přes Oklešťka protlačit k balónu. Tomu padá míč k nohám a šťastně ho posílá do naší sítě.



Závěr
Nechci hodnotit rozestavení slávistů, ale myslím si, že není úplně ideální. Možná, že se rozhodl Karel Jarolím pro zesílení prostoru na přední tyči, kam si velmi často nabíhají vynikající hlavičkáři jako Trousil nebo Pavlík. Ale tímto tahem hodně otevřel prostor na zadní tyči, kde je zcela volný Kuncl. Záhadou pro mě i nadále zůstává hráč, který stál na hranici vápna (černá barva), jehož přínos při bránění toho rohu se rovná nule. Nicméně vždycky je třeba najít viníka. Při tomto gólu jsou viníci hned dva. Jsou jimi zejména Lukáš Jarolím, který měl míč letící přes přední tyč odehrát pryč (Jan Vorel se na něj nemohl dostat, protože letěl moc vysoko), a brankář Michal Vorel, který si asi měl počínat důrazněji a hostujícího Oklešťka měl lidově řečeno zbourat.


Komentáře (26)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    (host)     před 18 lety 20.03.2007 22:29 |  
    0 0

    Velmi dobrý rozbor. Domnívám se, zda by postavení Šventa při soupeřově rohu mělo být u středového kruhu. Tam by na sebe vázal dva protihráče a uvolnil tak trochu velké vápno. Jinak se mi velmi nelíbí náš zvyk soustředit několik hráčů kolem střelce trestného kopu. Málokdy se jim podaří oklamat brankáře nebo způsobit zmatek v obraně, ale potom chybí ve vápně na dorážku.
    Tantalos

  2. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    (host)     před 18 lety 20.03.2007 22:34 |  
    0 0

    Výborný rozbor, jen tak dál, jen houšť a větší kapky:-) Jen doufám, že to samý proved i KJ nebo že si to aspoň přečet tady:-) Ty standardky jsou totiž zatím horor.

  3. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    Urbie     před 18 lety 21.03.2007 00:08 |  
    0 0

    osobně doufám, že to KJ rozebere líp, ale snaha se cení :-) Musel bych si to pustit ty fotky jsou dosti zkreslující a nejsem si jistý, že Lukáš mohl ten míc odhlavičkovat...Ale asi ano..

    • Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

      (host)     před 18 lety 21.03.2007 07:22 |  
      0 0

      Podivej se na snimek cislo 4... Ten mic musi mit urcitou trajektorii,takze se tam urcite nesnesl jako UFO...

      • Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

        Urbie     před 18 lety 23.03.2007 13:22 |  
        0 0

        asi myslel, že to brankář má

  4. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    (host)     před 18 lety 21.03.2007 00:37 |  
    0 0

    Taky lehce pridam nazor. Me zde zcela chybela prace brankare pri organizovani (nebo se odehrala, ale nikdo ho neposloucha - vysledek je stejny). I behem zapasu doslo nekolikrat k nedorozumeni brankar - stoper. Tohle gol je jen logickym vysledkem toho, ze komunikaci neco chybi. Nechci nejak M. Vorla prehnane kritizovat, ale z meho pohledu zde nese svuj znacny dil viny (nejspise mohl byt i sam agresivnejsi). Tot muj nazor. Pavel

  5. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    Lukavo     před 18 lety 21.03.2007 08:38 |  
    0 0

    Můj názor k několika bodům. Ten hráč s černou tečkou (taky nevím kdo to je, ale tipoval bych to na Švícka) stojí dobře, protože při rozehrávce na krátko dva brňáci lehce eliminují jednoduchou narážečkou Standu a dle jeho přístupu jeden nebo druhý by postupoval volně do vápna. Za gól nikdo nemůže, protože gólman při rozehrání zrovna musel koukat kde co letí, udělal standartně pár kroků z brány ven a po uvidění balónu mazal spátky, obíhal okleštidlo zprava a to se prostě nedalo stačit. A Lukáš za to taky nemůže, protože se nešťastně chytil gumou od trenýrek za háček na tyči (kam se chytá síť). Měl to jít reklamovat rozhodčímu, aby brňáci museli rozehrávat znova. Jediný kdo za gól může, k mému překvapení a na stadionu jsem si ho nevšiml, je ten velkej kulatej cosi, kterýho odhalil až ten čtvrtý snímek, ten kdyby stál v druhé polovině brány, tak by to vyrazil.

    • Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

      Luke (host)     před 18 lety 21.03.2007 18:34 |  
      0 0

      kvuli zachycení trenek přece se přece nebude opakovat roh, ze kterýho padnul gol... řekl bych.. :)

      • Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

        Lukavo     před 18 lety 22.03.2007 07:40 |  
        0 0

        Ale mohl to aspoň skusit ...

        • Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

          (host)     před 18 lety 22.03.2007 14:55 |  
          0 0

          Tohle kdyby zkusil, tak by se mu ten rozhodčí pěkně akorát vysmál..:o) Ne, prostě, blbě si pokryli protihráče, byl tam volnej Okleštěk, tak to se prostě někdy stane, dostali jsme gola... Hlavní je, že jsme o jednoho víc dali a vyhráli.

  6. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    KING25     před 18 lety 21.03.2007 08:56 |  
    0 0

    Pěkný rozbor. Mám takový pocit, že si Vorel neumí na hráče zařvat a při standartkách je neumí moc řídit. No a Jarolím to je případ. Třeba nás chtěl přesvědčit, že opravdu z těch rohů na přední tyč padají goly :-)

  7. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    Zdendanek     před 18 lety 21.03.2007 08:57 |  
    0 2

    Rozbor je fakt perfektní. A souhlas s tím, že chyba byla u hráče stojícího u tyčky. Tam nemůže stát hráč, který je pro hlavičkování skoro neupotřebitelný a to Lukáš tedy je. A pak chyba brankáře v tom, že na malým vápně je pánem a má zbourat vše. No naštěstí jsme je v koncovce doslava přetlačili.

  8. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    PetCC     před 18 lety 21.03.2007 10:44 |  
    0 0

    Nezlobte se na mě, ale i když se v bránění rohů moc nevyznám, tak na týhle situaci není nic moc složitýho. Dva hráči na kraji vápna bránící rozehrávající dvojici Brna, Krajčík hlídá prostor kam se může odrazit míč, obránce Vorel kryje přední tyč, Hubáček zadní (u něj by se dalo diskutovat, jestli je na správném místě), tři hráči blokují hlavičkáře Brna (Dosoudil a Aračič bez problémů, Jandovi se hráč utrhnul) a Jarolím kryje záda vybíhajícímu brankáři u tyče a tam taky musí zůstat a nevybíhat na míč na kterej jednak vůbec neměl šanci dosáhnout, za druhý by se pletl brankáři. Musíme si ale uvědomit proč ten roh (a nebyl jedinej) kopalo takhle. To bylo naprosto jasně připraveno na brankáře, o kterým se sice může říkat, že je flegmatik, on je ale spíš laxní a v podobných situacích naprosto nedůrazný, což podvrdil tím, že si nedokázal poradit s jedním a jediným nevysokým hráčem stojícím před ním. Ve svým věku by na to zkušenosti mít už měl.
    Osobně jsem něchtěl jmenovitě někoho kritizovat, protože nesnáším hysterický výkřiky "Aračič, Janda ven!", jaký se objevily v diskuzích po pondělním zápase, tenhle článek a diskuze pod ním mě ale k reakci donutil.

    • Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

      (host)     před 18 lety 21.03.2007 12:21 |  
      0 0

      Že Jarolím neměl žádnou šanci na balón dosáhnout? To si snad děláš prču, ne? Ten balón naopak měl odhlavičkovat, vždyť letěl asi 50 cm od něj a útočníkovi nešel na hlavičku, ale na nohu. To vypovídá o výšce letu balónu kolem Jarolíma. Tak vysoko a tak daleko, aby míč neodvrátil to nebylo. Nevím, k čemu už by měl hráč na přední tyči být. Jiná věc je, že Vorel si neudělal prostor a nezboural toho Brňáka, Blažkovi by se tohle nestalo, nebo by se svalil a pískal by se útočnej faul. Takže i chyba Vorla, ale Jarolíma taky!
      dalislavista

    • Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

      (host)     před 18 lety 21.03.2007 12:40 |  
      0 0

      tak mi prosimte rekni co jinyho s jandou nez to ze proste JANDA VEN?to by me opravdu zajimalo.troubi

  9. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    (host)     před 18 lety 21.03.2007 11:24 |  
    0 0

    Opravdu pěknej rozbor. Možná že Lukáš, nebo i nékdo další mohl gólu zabránit, ale ten gól je zcela jednoznačně Vorlikova chyba, brankáŕ si v malem vápně musí se soupeřem poradit, hlavně, když ho má na kontakt. To se stane, pak nás Michal podržel, ale jeho chyba je to neoddiskutovatelně. LordEdmund

  10. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    (host)     před 18 lety 21.03.2007 11:31 |  
    0 0

    Já mám taky docela silný dojem, že tohle Míša trochu podcenil. Spíš bych pochopil, kdyby Oklešťka odnášeli po souboji na nosítkách a kopala se penalta, než aby se náš brankář nechal na malém vápně odblokovat jedním hráčem. Shodam

  11. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    (host)     před 18 lety 21.03.2007 12:10 |  
    0 0

    Tenhle rozbor a řada minulých zápasů potvrzují jediné: naši hráči včetně brankaře brání opakovaně standardní situace soupeře hodně laxně. Jinak na konci zápasu mělo Brno ještě další roh (tuším, že po "excelentním" Aračičově odkopu), kdy bylo postavení útočícího hráče před brankařem stejné a (ne)bránění našich hráčů totožné s rozebíranou situací... NAPALM

  12. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    martin08     před 18 lety 21.03.2007 13:05 |  
    0 0

    At to byla chyba kohokoliv mislym ze misa Vorel by tohleto mel mit! prece jenom stali vedel sebe se strelcem golu, a kdyz se podivate na obr.2 je videt ze Vorel vybiha "ven" a je zleva od strelce golu, na dalsich obr. je zase zprva - tzn. zbytece povybenul a pak se vracel a nechal zavesit.. tim nechci davat vinu jen brankari ale..

    • Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

      martin08     před 18 lety 21.03.2007 13:06 |  
      0 0

      coz potvrzuji i podledni dva obr. kde se Vorel marne natahuje.. tzn. je sikmo-pada..

  13. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    (host)     před 18 lety 21.03.2007 14:38 |  
    0 0

    naprosto souhlasím kucziku, chyby byli přesně ty,jak si je vyznačíl!

  14. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    (host)     před 18 lety 21.03.2007 15:09 |  
    0 0

    Chyba to byla ponejvíce GÓLMANA!!!!!
    Má to BOURAT, a ne se s tim SR*T... :(
    ma ucta

    • Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

      (host)     před 18 lety 21.03.2007 15:12 |  
      0 0

      V MALEM VAPNE MA NAVIC BRANKAR PROSTOR PRO "SVOU" PRACI... ;-)

  15. Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

    (host)     před 18 lety 23.03.2007 10:54 |  
    0 0

    nikde to nazaznelo, ale podle me hlavni vina je u brankare - tohle je jeho prostor, a hrace si musi odstavit, kdyz je to na malem vapne. nemuze tam stat a cument a nejit po balonu - jednoznacne chyna Vorla - tot muj nazor.

    jinak pro webmastera: stranky delaji trochu vetsi problem v mozille firefoxu - zkus si to, text clanku a obrazky se ti prelejvaj pres texty prispevku...

    • Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

      Urbie     před 18 lety 23.03.2007 13:29 |  
      0 0

      takovej problém mám taky...

      • Re: Rozbor inkasované branky s Brnem

        jane (admin)     před 18 lety 23.03.2007 20:12 |  
        0 0

        dejte si vzdycky F5, pak je to v pohode. taky sem se to musela naucit :)