Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Rozbor

Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

Prvně vám zkoušíme přinést rozbor první inkasované branky Slavie v zápase s Mladou Boleslaví. Je to takový test a uvidíme, jak se to osvědčí. Když to přijmete, budeme v tom pravidelně pokračovat.




Na začátku akce, díky které se dostala Boleslav do vedení, byl nejistý odkop Matúše Kozáčika.


Na druhém obrázku můžeme vidět, co nepřesný odkop našeho brankáře způsobil. S míčem u nohy je střelec branky Matějovský. Vzhledem k tomu, že odkop byl krátký a nepřesný, tak je naše obrana nezformovaná. Žlutou barvou je naznačen pohyb našich krajních beků zpět do záklandního postavení. Za našimi obránci je také vidět hráč MB, který vybíhá z ofsajdu (tento hráč atakoval Kozáčika při odkopu).


Na třetím snímku je vidět asi nejdůležitější moment, který zapříčinil branku. Krajní obránci se ještě nestačili vrátit do základního postavení a Radek Bejbl vyráží proti Matějovskému – to je sice správně, ale problém je v tom, že řeší situaci špatně. Místo toho, aby Matějovskému stínoval, se nechá obejít jeden na jednoho. Tím vzniká po Bejblovi díra, kter;ou musí zacelit vracející se Zbončák se Švecem (rozestupy jsou znároněny modrou čarou). Pohyb obránců, kteří chtějí Bejbla správně zajistit a smrsknout se ve třech k sobě, je označen žlutými šipkami.


Na čtvrtém snímku jsme se posunuli o něco dále. Matějovský napřahuje ke střele a Zbončák se ho snaží zablokovat (žlutá barva). Matějovský ovšem nestřílí (jeho pohyb je znázorněn červenou)…


... a míč zasekává okolo Zbončáka, který se snaží zabránit Matějovskému v očekávané střele. Zbončák je v plném běhu, a tak má Matějovský zjednodušenou úlohu a zasekávačka mu vychází (červená šipka) a dostává se jednoduše do vápna. Žlutými šipkami je znázorněn pohyb vracejících se Bejbla se Švecem.


V závěru akce přehazuje Matějovský špatně vyběhnutého Kozáčika (modrá barva). Pro orientaci je zde znázorněn i pohyb Matějovského (červená) a Zbončáka (žlutá), z kterých lze vyčíst, že Zbončák musel zabrzdit a otočit se, čímž vlastně značně ulehčil střeleckou pozici svému protějškovi. Zbončák ale postupoval tak, jak v dané chvíli měl a jak by asi postupovala většina hráčů, takže bych mu to ani jako chybu moc nevyčítal. Prostě dělal v dané situaci to, co mohl.

Základní chybou byl bezesporu špatný odkop Kozáčika, který způsobil nezformovanost obrany (obránci se museli vracet do základniho postavení atd.). Dalším významným momentem byl souboj Matějovského s Bejblem. Podle mého názoru neměl proti Matějovskému vyrazit, ale pouze stínovat a neumožnit mu přímý postup k bráně (mohl by rozehrát do strany apod., ale základem je neumožnit protihráči jít přímo na bránu nebo střílet). V závěrečné fázi pak Matějovský zasekl míč do protipohybu Zbončáka, který s tím v té chvíli opravdu moc dělat nemohl, a přehodil trochu moc vyběhnutého Kozáčika. Sice se podle mě nějaké chyby staly, ale je třeba si uvědomit, že Matějovský to provedl excelentně.

P.S.: Omluvte zhoršenou kvalitu obrázků.

Komentáře (17)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

    Galan     před 20 lety 18.03.2005 21:26 |  
    0 0

    Pokračujte! Už se těším na zápas s Drnovicemi! Doufám, že budeme rozebírat pouze vítězné góly :)

  2. Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

    Mihajlovic     před 20 lety 18.03.2005 22:14 |  
    0 0

    Dalšímu pokračování se také nebudu bránit.
    Ovšem zajímavější by mi přišel rozbor toho druhého gólu MB, který je podle mne trochu sporný. Zdá se mi, že se tam dal mávnout ofside. Hráč, který byl v postavení mimo hru se sice nedostal nakonec k míči, ale zabránil Švecovi křižovat střelce... Jukněte na to. ;)

    • Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

      kuczik     před 20 lety 18.03.2005 22:17 |  
      0 0

      Rozbor druheho golu se mel taky delat..problem je ovsem v nekvalitnim videu..Tim padem jsou pak rozmazane ty obrazkya neni z toho moc poznat..kazdopadne co se tyce toho golu,tak tam byla chyba u Holenaka s Bejblem..Bejbl byl moc vytazeny,ale nejvetsi chyba se stala u Holenaka,ktery ten polovysoky centr dopredu promachnul a nebyl nikym jistenej...Jinak s tim blokovanim Svece naprosto souhlasim..To tam bylo docela dobre i videt..

      • Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

        Mihajlovic     před 20 lety 18.03.2005 22:31 |  
        0 0

        Ale je třeba dodat, že mohli dostat i několik hezčích a nesporných fíků :))))

        • Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

          kuczik     před 20 lety 18.03.2005 22:34 |  
          0 0

          tak to je pravda no...i kdyz dost tech sanci Boleslavi byly takovy ty trmy-vrmy po standardce...:))) ale nektery akce byli vazne povedeny...

  3. Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

    Hypik     před 20 lety 18.03.2005 22:55 |  
    0 0

    Ty barvy tech sipek uz sem pohromade nekde videl :)

    • Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

      kuczik     před 20 lety 18.03.2005 22:58 |  
      0 0

      heh..:)))) no jo...:))) to sou nahodne voleny barvy,ktery pak dobre vypadali v tom nakresu...ale jestli chces,tak se priste polepsime..:DDDD

  4. Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

    vlada     před 20 lety 19.03.2005 07:38 |  
    0 0

    Rozhodně pokračujte.Tyto rozbory jsou ohromně zajímavé.

  5. Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

    vikingzlipy (přítel SN)     před 20 lety 19.03.2005 10:38 |  
    0 0

    Taky souhlasím, aby se pokračovalo s rozebíráním gólů, doufám, že příště to budou jen a jen naše:o)

  6. Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

    PetCC     před 20 lety 19.03.2005 13:01 |  
    0 0

    Základ první branky byl už u Holeňáka, kterej v situaci 2 obránci Slavie a jeden útočník Boleslavi dával prudkej míč na Kozáčika. Tu situaci měl řešit jinak, vzhedem k tomu, že Kozáčik zatím nemá žádnou jistotu v rozehrávce nohou. S tím měl Holeňák při svých zkušenostech počítat.

    • Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

      PetCC     před 20 lety 19.03.2005 13:18 |  
      0 0

      Ještě to doplním. Předchozí jsem napsal zpaměti, teď jsem se nato podíval na videu a ta chyba Holeňáka je ještě výraznější. Nejdřív byl úplně nedůraznej Vlček ve vápně soupeře a nechal jednoduše odkopnout obránce míč, ten vysoko letěl k Holeňákovi, kterej si ho jednou nechal spadnout na zem a před dalším odrazem ho znovu obloukem poslal na Kozáčika. Ve chvíli přihrávky ho ale nikdo nenapadal a přihrávka na brankáře byla úplně zbytečná! Útočník soupeřebyl v tu chvíli 2-3 metry za Holeňákem a mířil k brankáři. Kozáčik tak musel odkopávat míč v metrový výšce před asi 6 metrů vzdáleným protihráčem a jeho jediná chyba byla, že se míč nesnažil zakopnout, protože s tím by měl problém každej brankář.

    • Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

      (host)     před 20 lety 19.03.2005 17:09 |  
      0 0

      Od prvního momentu, co jsme branku dostali, mám totožné přesvědčení. Malá domů byla v podstatě střela a Kozáčik (i když uznávám, že jeho práce nohama není jeho nejsilnější stránkou) nemohl v podstatě dělat nic jiného než odkopnout volejem z výšky. To, že tento odkop byl takřka neusměrnitelný, bych mu tak moc nevyčítal.

  7. Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

    (host)     před 20 lety 19.03.2005 13:23 |  
    0 0

    Tak finalni verze vypada lip, nez beta verze. Jen tak dal kluci. PS: Slibuju, ze az budu mit trochu casu prilozim ruku k dilu a nebudu jenom hnusnej kritik :)) *** Slavia v srdci, Srdce pro slavii. *** GOODY***

  8. Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

    (host)     před 20 lety 19.03.2005 16:43 |  
    0 0

    Základní chybou byla alibistická malá domů, která Kozáčikově odkopu předcházela.

  9. Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

    kuczik     před 20 lety 19.03.2005 18:09 |  
    0 0

    Tak sem se na to video koukal znova...Ta malá domů byla složitá, ale Kozáčik udělal chybu!!Když se pozorně podíváte na ten záznam,tak uvidíte,že zen míč odkopával placírkou místo nártem!!A to zapříčinilo ten krátký odkop...Je sice pravda, že ta malá domů byla vážně těžká,ale to zahrání placírkou naprosto nechápu...A navíc s tímhle by si měl ligový brankář suverénně poradit...At to klidně letí na tribunu,ale takhle to zahrát je vážně chyba...

  10. Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

    gary     před 20 lety 19.03.2005 23:44 |  
    0 0

    Trochu jsem se bál ,že se tato"internetová digitální tužka " moc nepovede. Nakonec jsem mile překvapen.
    Rozboru inkasované branky se nedá nic vytknout. Snad bych jen zdůraznil ,že za hlavní chybu považuji odkop Kozáčika. Pak si Matějovský udělal Bejbla ,Zbončáka a excelentně přehodil brankáře. To že je brankář "příliš vepředu" bych naopak za chybu nepovažoval. Protože i já bych čekal kličku Zbončákovi a že si Matějovský ještě trochu popojde a v takové situaci brankář nesmí !!!!! zustat na čáře.

  11. Re: Rozbor obdržené branky Slavia - Boleslav

    (host)     před 20 lety 20.03.2005 10:16 |  
    0 0

    ...nejhorší je, že tohle nebylo první ani poslední zaváhání naší obrany ...navíc kozáčikovy výkony taky nestojí za nic ....jinak toho jejich útočníka bednáře bych bral do slavie, škoda, že nemáme prachy, protože jsem přesvědčen, že je to hráč kvalit pitáka a skácela ...škoda, ze chvíli ho určitě koup sparta nebo liberec...

    *buck*