Za mě dobrý :) Domácí sada návrat ke klasice po odvážnějším designu z loňské sezony (který se za mě ale hodně povedl). Venkovní dresy pak naprostý TOP!
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Čím méně je na tradičním dresu změn, tím víc se mi líbí, Ergo kladívko - pro mě je nejhezčí dres beze změn.
Venkovní dresy mi většinou ničím nepřipomínají Slavii, tak jsou pro mě jen nechtěná nutnost.
Původní komentář: Čím méně je na tradičním dresu změn, tím víc se mi líbí, Ergo kladívko - pro mě je nejhezčí dres beze změn.
Venkovní dresy mi většinou ničím nepřipomínají Slavii, tak jsou pro mě jen nechtěná nutn. Skrýt původní komentář
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
I ty venkovní dresy paráda -
přesto bych raději viděl na venkovních zápase Slavii ve svých tradičních/nejkrásnějších na světě a takových zápasů je naprostá většina,
ŽE !
Rukávy jsou v pořádku, trikolora mi nejdřív přišla trochu nepatřičná, protože dres vznikl v době, kdy ještě česká vlajka neexistovala, respektive byla pouze čistě červenobílá vlajka Českého království, ale ve finále mi to nijak nevadí.
Původní komentář: Rukávy jsou v pořádku, trikolora mi nejdřív přišla trochu nepatřičná, protože dres vznikl v době, kdy ještě česká vlajka neexistovala, respektive byla pouze čistě červenobíla vlajka Českého království, ale ve finále mi to nijak nevadí. . Skrýt původní komentář
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Moc hezké obě verze… o několik tříd lepší, než ta loňská exhibice. Tady je to s úctou k tradici. A ten venkovní je za mě opravdu povedený! Pekelnicka verze a zejména ty trenky. Ty si pořídím na běžné nošení…
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Ty mas nejaky mindrák z Prahy se mi zda a neboj… my chytry kluci z matičky vsem mest peltu nosíme podél nohy v nohavici. TAkze se může stát, ze mi kus vlajky bude vykukovat u kolena…
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Loňské dresy se mi líbily, ale ty nové zase ještě o něco víc. Je to prostě klasika - naprosto kultovní dres, který na "první dobrou" pozná i člověk, co fotbal nesleduje. Prostě - SLAVIA!
Líbí se mi i zadní strana - oproti loňsku - větší čísla, hezčí font. Velká spokojenost.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Jen malou připomínku. Ještě nikdy se neobjevily nové dresy, ať byly jakékoliv, vždy se tady vyrojila skupina šílící nadšením nad krásou nových dresů. Na loňské domácí dresy jsem si rychle zvykl, neurážely mě, hvězdičky ke Slavii nějak patřily. Trikolóra na mě působí nepatřičně.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Mně se dresy líbí, ten černej je fakt ďábelskej. Jenom upozorním, že ten límeček není trikolora, rozhodně né česká, pokud bychom byli francouzskej klub pak by se to tak nazvat dalo, takhle to je jenom ozdobný lem :-) Je smutný, že tady nikdo nezná český státní symboly, ty ukrajinský znaj všichni.
Původní komentář: Mně se dresy líbí, ten černej je fakt ďábelskej. Jenom upozorním, že ten límeček není trikolora, rozhodně né česká, pokud bychom byli francouzskej klub pak by se to tak nazvat dalo, takhle to je jenom ozdobný lem :-). Skrýt původní komentář
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Česká trikolora to samozřejmě je.
Ač není výslovně upravena, barvy se v trikoloře mají vždy používat s respektem k pořadí barev dle ustanovení o státní vlajce.
Tudíž bílá barva má být vždy nahoře (či vlevo při svislém využití). Tudíž správné pořadí od shora je bílá, červená a modrá. Tudíž tento náš límec obsahuje zcela jistě správné pořadí české trikolory.
Pokud někdo začne od modré barvy a v tomto případě vidí francouzskou trikoloru, nerespektuje nebo nezná správné pořadí českých barev.
Nic na tom nemění, že má z jedné strany modrý lem a z druhé strany je buď červená, nebo bílá barva. Málokdy se zpravidla podaří umístit trikoloru do vzduchoprázdna bez podkladu, aby okolo sebe neměla jiné barvy :)
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Pořadí barev máš dobře, kde ale to pořadí vidíš? Spodní modrý pruh vzhledem k svojí dvojnásobné šířce oproti horním třem pruhům k nim evidentně nepatří.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Jelikož trikolora oproti např. státní vlajce nemá zákonem ukotvené rozměry, neexistuje důvod, proč by nemohl být jeden z pruhů vyobrazen jako širší.
Naopak je to designově poměrně časté, ale to, že se jedná o národní barvy trikolory vyobrazené ve správném pořadí, to nijak neovlivňuje.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Ano, design v barvách české národní trikolory.
Pokud odvážně tvrdíš, že "tady nikdo nezná český státní symboly", tak ti bohužel musím sdělit, že mezery v nich máš pravděpodobně ty sám.
Zákon o státních symbolech nezná pojem trikolora. Jen určuje, že "Státní barvy jsou bílá, červená, modrá v uvedeném pořadí". Trikolora je pak jejich možným vyobrazením, ale zákon jí nezná.
Pokud tedy trváš jako na státním symbolu "trikoloře" se třemi stejně širokými proužky, vytvořil sis nejspíš vlastní, nový státní symbol :)
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Takže se dívám na čtyřproužkovou variaci ze státních barev kde si mohu symboliku vybrat dle své fantazie. Takže jsem se podíval ještě jednou a vidím tam slávistické barvy na modrém podkladu, žádnou trikoloru ve smyslu, v jakém je všeobecně chápána.
Co na dresu kdo vidí nebo nevidí je samozřejmě individuální věc. Ale ty ses o tomhle nebavil.
Zkoušel jsi tady i v jiném vláknu ostatní poměrně ostře poučovat, že neznají státní symboly ČR, označoval je za "čecháčky" apod.
Tak je myslím na místě tě upozornit, že státní symboly ČR neznáš bohužel ty a veškeré tyto výpady jsi tak paradoxně mířil sám na sebe.
Dres ze státních symbolů, tak jak jsou uvedeny v zákoně, využívá státní barvy. Trikolora je pak jen možným vyobrazením, ale žádným státním symbolem s pevně danými pravidly vyobrazení není. Zákon o státních symbolech jí nezná. Státním symbolem jsou samotné státní barvy. Na dresu jsou pak tyto státní barvy uvedeny ve správném pořadí. Tudíž se v případě dresu jedná o využití státního symbolu ČR - státních barev, a to zcela v souladu se zákonem. Obecně se tomu říká trikolora - jsou to tři barvy.
Myslím, že by ses měl tedy omluvit - státní symboly ČR, které jsi sám vytáhnul na ostatní čtenáře SN, jsi očividně neznal ty.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Doplním - zákon výslovně říká:
"§ 3
Státní barvy:
Státní barvy jsou bílá, červená, modrá v uvedeném pořadí."
Důležité tam je právě to pořadí, to z těch barev státní symbol dělá. Ale samozřejmě bude záležet i na kontextu, když si nechám dát kopeček šmouly, na to malinovou a na to citronovou zmrzlinu, je to samozřejmě dobrý joke pro znalé, ale za státní symbol bych to neoznačil, to by mi za slízání mohl hrozit trest ;)
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Já to ještě upřesním, slovanská trikolora jsou prostě barvy bílá, modrá, červená, což vidíš prakticky na všech vlajkách slovanských států, které tu trikoloru používají. Většina z nich vychází z vlajky Ruska, kde je v pořadí od shora bílá, modrá, červená. Lze tak chápat i česká vlajka, kde je modrý klín uprostřed. Jinak to mají některé jihoslovanské státy, jako Srbsko a Chorvatsko, které si pořadí barev na vlajce upravily nebo jejich vlajka vznikala nezávisle na ruské vlajce. Přesné pořadí těch barev není nikde stanoveno, takže nelze říct, že je nějaké správně a jiné nikoliv. Na dresu Slavie je trikolora v pořadí s modrou barvou úplně dole. Napsal jsem, že je to trikolora, protože trikolora znamená prostě něco tříbarevného (tri colore - tři barvy), a v tomhle případě autor dresů, což se můžeš podívat na twitteru na video, spojil tu modrou barvu s tím, že Slavia je neodmyslitelně spjatá s historií Česka a Československa, tudíž ten modrý proužek na dresu, ačkoliv je širší, má evidentně symbolizovat modrou barvu, jež je součástí našich státních symbolů.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Kryštofe, v podstatě s tebou souhlasím, ale nesouhlasím s výkladem "tak si přeskočte tu první (vnitřní / horní) modrou a máte správnou trikoloru!". Ten svrchní (vnitřní) pruh tam prostě je a je neodmyslitelný.
A ano, souhlasil bych s argumentem o podkladu, ale tady to moc roli nehraje, protože jak ty lemy rukávu, tak otvoru pro krk (říkejme mu i nadále límec) prostě jsou samostatnou částí dresu, jasně ohraničenou.Nezávislou na barvě zbytku dresu.
Ale já tuším, jak se to asi přihodilo - může za to asi bílý rukáv, protože tam by bílá rukávu splývala s bílou začínající trikolory. Asi bys to musel stejně nějak jemně oddělit. Tak to holt vyřešili takhle. A když jeden rukáv dělá tohle, mělo asi logiku tomu přizpůsobit zbytek. Já bych to řešil asi nějakou tenounkou černou linkou, čistě s funkcí oddělovače...
Ale zvyknu si, samozřejmě. Jen prostě asi není úplně štastné kolem toho vytvářet nějaké složité konstrukce. Že mě by se nejvíc líbil jednoduchý čistý dres bez těchto doplňků (už ty dvě žluté hvězdičky za tituly bych si dokázal odpustit, byť chápu i je ;)), je problém jenom můj. A rozhodně ne nepřekonatelný ;)
dodatek: Samozřejmě kdyby to prostřídali modro-bílo-červeno-modro-bílo-červená, mohl bys to už skutečně interpretovat jako "všeslovanskou" kombinaci, protože výřezy dostaneš kombinace M-B-Č, B-Č-M a Č-M-B. Chybí B-M-Č. Tu bys vyrobil, začít bílou. Ale zase by zmizela M-B-Č... Samozřejmě je tahle úvaha čistě teoretická, protože reálně by ty proužky z dálky splynuly v tmavou barvu. (USA prý z toho důvodu přestali přidávat ke hvězdám proužky, protože se jim z dálky na moři měnila vlajka v růžovou ;))
Původní komentář: Kryštofe, v podstatě s tebou souhlasím, ale nesouhlasím s výkladem "tak si přeskočte tu první (vnitřní / horní) modrou a máte správnou trikoloru!". Ten svrchní (vnitřní) pruh tam prostě je a je neobmyslitelný.
A ano, souhlasil bych s argumentem o podkladu, ale tady to moc roli nehraje, protože jak ty lemy rukávu, tak otvoru pro krk (říkejme mu i nadále límec) prostě jsou samostatnou částí dresu, jasně ohraničenou.Nezávislou na barvě zbytku dresu.
Ale já tuším, jak se to asi přihodilo - může za to asi bílý rukáv, protože tam by bílá rukávu splývala s bílou začínající trikolory. Asi bys to musel stejně nějak jemně oddělit. Tak to holt vyřešili takhle. A když jeden rukáv dělá tohle, mělo asi logiku tomu přizpůsobit zbytek. Já bych to řešil asi nějakou tenounkou černou linkou, čistě s funkcí oddělovače...
Ale zvyknu si, samozřejmě. Jen prostě asi není úplně štastné kolem toho vytvářet nějaké složité konstrukce. Že mě by se nejvíc líbil jednoduchý čistý dres bez těchto doplňků (už ty dvě žluté hvězdičky za tituly bych si dokázal odpustit, byť chápu i je ;)), je problém jenom můj. A rozhodně ne nepřekonatelný ;). Skrýt původní komentář
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Můj názor, jako známého estéta :-). K domácím není co dodat, velmi povedené i když Praha-Orloj byl jinde :-)). Venkovní dobré, ale nápis a znak příště Etoro bílý a hvězdu červenou. Ta hnědozlatá se tam moc nehodí.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Protože ženský fotbal víceméně nesleduju, k našim děvčatům nepřiřadím jména. Kdo tedy jsou ty "modelky ve videu a na fotografiích"? Hlavně ta v domácím dresu je fakt moc pěkná holka.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Komentáře (57)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Qope před 13 hodinami 16.07.2026 10:27 |Netřeba dlouhých vet, stačí krátce - líbí se mi.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
bububu (přítel SN) před 13 hodinami 16.07.2026 10:30 |Za mě dobrý :) Domácí sada návrat ke klasice po odvážnějším designu z loňské sezony (který se za mě ale hodně povedl). Venkovní dresy pak naprostý TOP!
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Kulajs před 13 hodinami 16.07.2026 10:33 |Nové dresy jsou bomba! Ten venkovní mi naznačuje oheň. Soupeře usmažíme.
Komentář byl uživatelem upraven (16.07.2026 10:35) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Nové dresy jsou bomba! Ten venkovní mi naznačuje oheň. .
Skrýt původní komentář
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Monarchie před 13 hodinami 16.07.2026 10:37 |Dresy jsou skvělé! Tradice, hodnota a věčnost. V LM ostudu neuděláme. Skvělá práce.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
japhy před 12 hodinami 16.07.2026 10:55 |Já to mám jednoduchý, mě se nový dresy líbí prakticky pokaždý, až na pár výjimek.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Wulfstan (přítel SN) před 12 hodinami 16.07.2026 11:04 |Nádhera, paráda. Venkovní je skutečně nádhernej a domácí, snad se pan Pasta neurazí, ale lepší než ten minulej.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
standa.e před 12 hodinami 16.07.2026 11:12 |Mně se třeba ten loňský venkovní líbil víc. Ale asi se sžiju i s tímhle ;)
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Slávista 51 před 12 hodinami 16.07.2026 11:35 |V jednoduchosti je síla.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Pedro50 před 12 hodinami 16.07.2026 11:38 |Za mě hezký i když po těch současných to nebylo až tak těžké překonat...
Hezké
Merlinus (přítel SN) před 12 hodinami 16.07.2026 11:43 |Ten domácí s trikolórou moc hezký. To se fakt povedlo.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
SLAVIESTA před 11 hodinami 16.07.2026 12:05 |Čím méně je na tradičním dresu změn, tím víc se mi líbí, Ergo kladívko - pro mě je nejhezčí dres beze změn.
Venkovní dresy mi většinou ničím nepřipomínají Slavii, tak jsou pro mě jen nechtěná nutnost.
Komentář byl uživatelem upraven (16.07.2026 12:13) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Čím méně je na tradičním dresu změn, tím víc se mi líbí, Ergo kladívko - pro mě je nejhezčí dres beze změn.
Venkovní dresy mi většinou ničím nepřipomínají Slavii, tak jsou pro mě jen nechtěná nutn.
Skrýt původní komentář
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
DKNL před 11 hodinami 16.07.2026 12:25 |Dle mého ty dresy jsou boží. Moc pěkné!
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Slávista 51 před 11 hodinami 16.07.2026 12:30 |I ty venkovní dresy paráda -
přesto bych raději viděl na venkovních zápase Slavii ve svých tradičních/nejkrásnějších na světě a takových zápasů je naprostá většina,
ŽE !
Dresy.
necich před 11 hodinami 16.07.2026 12:36 |Pro mne prostě "nejkrásnější dresy", více bych nedodával..
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Lunaris před 11 hodinami 16.07.2026 12:42 |Rukávy jsou v pořádku, trikolora mi nejdřív přišla trochu nepatřičná, protože dres vznikl v době, kdy ještě česká vlajka neexistovala, respektive byla pouze čistě červenobílá vlajka Českého království, ale ve finále mi to nijak nevadí.
Komentář byl uživatelem upraven (16.07.2026 12:42) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Rukávy jsou v pořádku, trikolora mi nejdřív přišla trochu nepatřičná, protože dres vznikl v době, kdy ještě česká vlajka neexistovala, respektive byla pouze čistě červenobíla vlajka Českého království, ale ve finále mi to nijak nevadí. .
Skrýt původní komentář
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
pehacko před 10 hodinami 16.07.2026 13:06 |Moc hezké obě verze… o několik tříd lepší, než ta loňská exhibice. Tady je to s úctou k tradici. A ten venkovní je za mě opravdu povedený! Pekelnicka verze a zejména ty trenky. Ty si pořídím na běžné nošení…
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
kostelnivlajka před 10 hodinami 16.07.2026 13:24 |Sou dost upnuty.. Ale malej pražskéj fogl se tam vejde
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
pehacko před 9 hodinami 16.07.2026 13:50 |Ty mas nejaky mindrák z Prahy se mi zda a neboj… my chytry kluci z matičky vsem mest peltu nosíme podél nohy v nohavici. TAkze se může stát, ze mi kus vlajky bude vykukovat u kolena…
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
kostelnivlajka před 8 hodinami 16.07.2026 14:54 |Tys Žižkovak, máš výjimku...
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
o5aradecek před 10 hodinami 16.07.2026 13:07 |Loňské dresy se mi líbily, ale ty nové zase ještě o něco víc. Je to prostě klasika - naprosto kultovní dres, který na "první dobrou" pozná i člověk, co fotbal nesleduje. Prostě - SLAVIA!
Líbí se mi i zadní strana - oproti loňsku - větší čísla, hezčí font. Velká spokojenost.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
kostelnivlajka před 10 hodinami 16.07.2026 13:23 |Límeček je bude asi škrtit, černý nej.. Ještě, že vykopli tu zubní pastu...
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
SLAVIESTA před 9 hodinami 16.07.2026 14:01 |Jen malou připomínku. Ještě nikdy se neobjevily nové dresy, ať byly jakékoliv, vždy se tady vyrojila skupina šílící nadšením nad krásou nových dresů. Na loňské domácí dresy jsem si rychle zvykl, neurážely mě, hvězdičky ke Slavii nějak patřily. Trikolóra na mě působí nepatřičně.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
kostelnivlajka před 8 hodinami 16.07.2026 14:56 |Tzv. Vlezdoprdelisti, ano
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Max1 před 8 hodinami 16.07.2026 15:18 |mohu se zeptat proč nepatřičně? Za mě bylo top mít ještě modré štulpny.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
DKNL před 7 hodinami 16.07.2026 16:15 |Když jsem v dávných dobách hrával v žácích a pak v dorostu Slavie, mívali jsme bílé, červené a i modré štulpny.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
standa.e NOVÝ před hodinou 16.07.2026 22:24 |Já už vím, co mne na těch proužcích dráždí - volil bych světlejší odstín modré (ve stylu Pláničkova svetru), ale snesu i tuhle. Hlavně bych ubral jeden modrej proužek. Aby to byla fakt bílo-červeno-modrá trikolora a ne modro-bíli-červeno-modrá. Zjemnit to. Takhle mi ten límec a lem rukávu splývají v podstatě v tmavý pruh a evokují...
...dres Feynordu 2024/25 ;) https://www.eshop-fmko.cz/fotky13152/fotos/_vyr_468236_TM6351-071-Pansky-domaci-dres-Castore-Feyenoord-Rotterdam-24-25-bilo-cerveny-Eshop-fmko-cz.webp
Ale co člověk to názor. Hlavně aby se v tom vyhrávalo.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
záplata před 8 hodinami 16.07.2026 14:58 |Mně se dresy líbí, ten černej je fakt ďábelskej. Jenom upozorním, že ten límeček není trikolora, rozhodně né česká, pokud bychom byli francouzskej klub pak by se to tak nazvat dalo, takhle to je jenom ozdobný lem :-) Je smutný, že tady nikdo nezná český státní symboly, ty ukrajinský znaj všichni.
Komentář byl uživatelem upraven (16.07.2026 14:59) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Mně se dresy líbí, ten černej je fakt ďábelskej. Jenom upozorním, že ten límeček není trikolora, rozhodně né česká, pokud bychom byli francouzskej klub pak by se to tak nazvat dalo, takhle to je jenom ozdobný lem :-).
Skrýt původní komentář
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Krystof před 8 hodinami 16.07.2026 15:37 |Česká trikolora to samozřejmě je.
Ač není výslovně upravena, barvy se v trikoloře mají vždy používat s respektem k pořadí barev dle ustanovení o státní vlajce.
Tudíž bílá barva má být vždy nahoře (či vlevo při svislém využití). Tudíž správné pořadí od shora je bílá, červená a modrá. Tudíž tento náš límec obsahuje zcela jistě správné pořadí české trikolory.
Pokud někdo začne od modré barvy a v tomto případě vidí francouzskou trikoloru, nerespektuje nebo nezná správné pořadí českých barev.
Nic na tom nemění, že má z jedné strany modrý lem a z druhé strany je buď červená, nebo bílá barva. Málokdy se zpravidla podaří umístit trikoloru do vzduchoprázdna bez podkladu, aby okolo sebe neměla jiné barvy :)
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
záplata před 8 hodinami 16.07.2026 15:45 |Pořadí barev máš dobře, kde ale to pořadí vidíš? Spodní modrý pruh vzhledem k svojí dvojnásobné šířce oproti horním třem pruhům k nim evidentně nepatří.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Krystof před 7 hodinami 16.07.2026 15:54 |Jelikož trikolora oproti např. státní vlajce nemá zákonem ukotvené rozměry, neexistuje důvod, proč by nemohl být jeden z pruhů vyobrazen jako širší.
Naopak je to designově poměrně časté, ale to, že se jedná o národní barvy trikolory vyobrazené ve správném pořadí, to nijak neovlivňuje.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
záplata před 7 hodinami 16.07.2026 16:03 |Tak jo, je to design.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Krystof před 7 hodinami 16.07.2026 16:16 |Ano, design v barvách české národní trikolory.
Pokud odvážně tvrdíš, že "tady nikdo nezná český státní symboly", tak ti bohužel musím sdělit, že mezery v nich máš pravděpodobně ty sám.
Zákon o státních symbolech nezná pojem trikolora. Jen určuje, že "Státní barvy jsou bílá, červená, modrá v uvedeném pořadí". Trikolora je pak jejich možným vyobrazením, ale zákon jí nezná.
Pokud tedy trváš jako na státním symbolu "trikoloře" se třemi stejně širokými proužky, vytvořil sis nejspíš vlastní, nový státní symbol :)
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
záplata před 7 hodinami 16.07.2026 16:42 |Takže se dívám na čtyřproužkovou variaci ze státních barev kde si mohu symboliku vybrat dle své fantazie. Takže jsem se podíval ještě jednou a vidím tam slávistické barvy na modrém podkladu, žádnou trikoloru ve smyslu, v jakém je všeobecně chápána.
Komentář byl uživatelem upraven (16.07.2026 17:06) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Takže se dívám na čtyřproužkovou variaci ze státních barev kde si mohu symboliku vybrat dle své fantazie..
Skrýt původní komentář
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Krystof před 6 hodinami 16.07.2026 17:19 |Co na dresu kdo vidí nebo nevidí je samozřejmě individuální věc. Ale ty ses o tomhle nebavil.
Zkoušel jsi tady i v jiném vláknu ostatní poměrně ostře poučovat, že neznají státní symboly ČR, označoval je za "čecháčky" apod.
Tak je myslím na místě tě upozornit, že státní symboly ČR neznáš bohužel ty a veškeré tyto výpady jsi tak paradoxně mířil sám na sebe.
Dres ze státních symbolů, tak jak jsou uvedeny v zákoně, využívá státní barvy. Trikolora je pak jen možným vyobrazením, ale žádným státním symbolem s pevně danými pravidly vyobrazení není. Zákon o státních symbolech jí nezná. Státním symbolem jsou samotné státní barvy. Na dresu jsou pak tyto státní barvy uvedeny ve správném pořadí. Tudíž se v případě dresu jedná o využití státního symbolu ČR - státních barev, a to zcela v souladu se zákonem. Obecně se tomu říká trikolora - jsou to tři barvy.
Myslím, že by ses měl tedy omluvit - státní symboly ČR, které jsi sám vytáhnul na ostatní čtenáře SN, jsi očividně neznal ty.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
standa.e NOVÝ před 16 minutami 16.07.2026 23:01 |Doplním - zákon výslovně říká:
"§ 3
Státní barvy:
Státní barvy jsou bílá, červená, modrá v uvedeném pořadí."
Důležité tam je právě to pořadí, to z těch barev státní symbol dělá. Ale samozřejmě bude záležet i na kontextu, když si nechám dát kopeček šmouly, na to malinovou a na to citronovou zmrzlinu, je to samozřejmě dobrý joke pro znalé, ale za státní symbol bych to neoznačil, to by mi za slízání mohl hrozit trest ;)
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Lunaris před 7 hodinami 16.07.2026 16:04 |Já to ještě upřesním, slovanská trikolora jsou prostě barvy bílá, modrá, červená, což vidíš prakticky na všech vlajkách slovanských států, které tu trikoloru používají. Většina z nich vychází z vlajky Ruska, kde je v pořadí od shora bílá, modrá, červená. Lze tak chápat i česká vlajka, kde je modrý klín uprostřed. Jinak to mají některé jihoslovanské státy, jako Srbsko a Chorvatsko, které si pořadí barev na vlajce upravily nebo jejich vlajka vznikala nezávisle na ruské vlajce. Přesné pořadí těch barev není nikde stanoveno, takže nelze říct, že je nějaké správně a jiné nikoliv. Na dresu Slavie je trikolora v pořadí s modrou barvou úplně dole. Napsal jsem, že je to trikolora, protože trikolora znamená prostě něco tříbarevného (tri colore - tři barvy), a v tomhle případě autor dresů, což se můžeš podívat na twitteru na video, spojil tu modrou barvu s tím, že Slavia je neodmyslitelně spjatá s historií Česka a Československa, tudíž ten modrý proužek na dresu, ačkoliv je širší, má evidentně symbolizovat modrou barvu, jež je součástí našich státních symbolů.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
standa.e NOVÝ před 33 minutami 16.07.2026 22:43 |Kryštofe, v podstatě s tebou souhlasím, ale nesouhlasím s výkladem "tak si přeskočte tu první (vnitřní / horní) modrou a máte správnou trikoloru!". Ten svrchní (vnitřní) pruh tam prostě je a je neodmyslitelný.
A ano, souhlasil bych s argumentem o podkladu, ale tady to moc roli nehraje, protože jak ty lemy rukávu, tak otvoru pro krk (říkejme mu i nadále límec) prostě jsou samostatnou částí dresu, jasně ohraničenou.Nezávislou na barvě zbytku dresu.
Ale já tuším, jak se to asi přihodilo - může za to asi bílý rukáv, protože tam by bílá rukávu splývala s bílou začínající trikolory. Asi bys to musel stejně nějak jemně oddělit. Tak to holt vyřešili takhle. A když jeden rukáv dělá tohle, mělo asi logiku tomu přizpůsobit zbytek. Já bych to řešil asi nějakou tenounkou černou linkou, čistě s funkcí oddělovače...
Ale zvyknu si, samozřejmě. Jen prostě asi není úplně štastné kolem toho vytvářet nějaké složité konstrukce. Že mě by se nejvíc líbil jednoduchý čistý dres bez těchto doplňků (už ty dvě žluté hvězdičky za tituly bych si dokázal odpustit, byť chápu i je ;)), je problém jenom můj. A rozhodně ne nepřekonatelný ;)
dodatek: Samozřejmě kdyby to prostřídali modro-bílo-červeno-modro-bílo-červená, mohl bys to už skutečně interpretovat jako "všeslovanskou" kombinaci, protože výřezy dostaneš kombinace M-B-Č, B-Č-M a Č-M-B. Chybí B-M-Č. Tu bys vyrobil, začít bílou. Ale zase by zmizela M-B-Č... Samozřejmě je tahle úvaha čistě teoretická, protože reálně by ty proužky z dálky splynuly v tmavou barvu. (USA prý z toho důvodu přestali přidávat ke hvězdám proužky, protože se jim z dálky na moři měnila vlajka v růžovou ;))
Komentář byl uživatelem upraven (16.07.2026 22:53) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Kryštofe, v podstatě s tebou souhlasím, ale nesouhlasím s výkladem "tak si přeskočte tu první (vnitřní / horní) modrou a máte správnou trikoloru!". Ten svrchní (vnitřní) pruh tam prostě je a je neobmyslitelný.
A ano, souhlasil bych s argumentem o podkladu, ale tady to moc roli nehraje, protože jak ty lemy rukávu, tak otvoru pro krk (říkejme mu i nadále límec) prostě jsou samostatnou částí dresu, jasně ohraničenou.Nezávislou na barvě zbytku dresu.
Ale já tuším, jak se to asi přihodilo - může za to asi bílý rukáv, protože tam by bílá rukávu splývala s bílou začínající trikolory. Asi bys to musel stejně nějak jemně oddělit. Tak to holt vyřešili takhle. A když jeden rukáv dělá tohle, mělo asi logiku tomu přizpůsobit zbytek. Já bych to řešil asi nějakou tenounkou černou linkou, čistě s funkcí oddělovače...
Ale zvyknu si, samozřejmě. Jen prostě asi není úplně štastné kolem toho vytvářet nějaké složité konstrukce. Že mě by se nejvíc líbil jednoduchý čistý dres bez těchto doplňků (už ty dvě žluté hvězdičky za tituly bych si dokázal odpustit, byť chápu i je ;)), je problém jenom můj. A rozhodně ne nepřekonatelný ;).
Skrýt původní komentář
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
kostelnivlajka před 8 hodinami 16.07.2026 15:18 |A co ta GPS pod limcem?
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Max1 před 7 hodinami 16.07.2026 15:52 |to je soutěž...kdo to uhodne, dostane sud Radegastu :-D
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
kostelnivlajka před 6 hodinami 16.07.2026 17:41 |Já bych tipnul... Středový kruh v Edenu, souřadnice? Takže ležel 12, jo? Kdy se má pro něj staví?
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Max1 před 5 hodinami 16.07.2026 18:25 |Vidíš a byl takový problém si to přečíst už na začátku?
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
kostelnivlajka před 5 hodinami 16.07.2026 18:32 |Kdy a kde předání sudu? Nebo ty nedrzis slovo?
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Max1 před 3 hodinami 16.07.2026 20:07 |nebyl jsi první sorry
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Qope před 4 hodinami 16.07.2026 19:13 |Jak jde o pivo, tak Vlajka projevuje takřka monumentální schopnosti, není radno podceňovat :- ))
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
standa.e NOVÝ před 21 minutami 16.07.2026 22:55 |dokonce prý střed středového puntíku středového kruhu ;)
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Lunaris před 7 hodinami 16.07.2026 16:09 |Vezmi lopatu a jdi kopat.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
kostelnivlajka před 6 hodinami 16.07.2026 17:42 |Kopat budou fotbalisti, ikdyz nějaký zápasek bych 2x30 dal
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Lord_Edmund před 7 hodinami 16.07.2026 16:46 |Můj názor, jako známého estéta :-). K domácím není co dodat, velmi povedené i když Praha-Orloj byl jinde :-)). Venkovní dobré, ale nápis a znak příště Etoro bílý a hvězdu červenou. Ta hnědozlatá se tam moc nehodí.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Max1 před 6 hodinami 16.07.2026 17:16 |naopak ta zlatá je super a dává tomu exkluzivní nádech
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Lord_Edmund před 5 hodinami 16.07.2026 18:08 |to je otázka vkusu. Podle mě je to barva kýče.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
kjandourek (admin) před 3 hodinami 16.07.2026 19:48 |Je to barva mistrů...
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Sherudan před 5 hodinami 16.07.2026 18:09 |Protože ženský fotbal víceméně nesleduju, k našim děvčatům nepřiřadím jména. Kdo tedy jsou ty "modelky ve videu a na fotografiích"? Hlavně ta v domácím dresu je fakt moc pěkná holka.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Radek097 (přítel SN) před 4 hodinami 16.07.2026 19:00 |Sierra Pennock (letošní posila) - domácí dres
Diana Bartovičová (kapitánka) - venkovní dres
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
JV před 4 hodinami 16.07.2026 19:44 |Není to náhodou Kristýna Růžičková? Jsou si se Sierrou hodně podobné.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Radek097 (přítel SN) před 3 hodinami 16.07.2026 20:03 |Máš pravdu.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
Rossonere před 4 hodinami 16.07.2026 19:11 |Za mě jsou dresy povedené. Ale jak už zde bylo zmíněno, orloj byl top.
Re: Dresy pro sezonu 2026/2027: Respekt k tradici i krok vpřed
houston (přítel SN) před 2 hodinami 16.07.2026 20:52 |Kupujeme vnukovi každý rok nový brankářský dres a jeho letošní cena je tedy very very. Dva tisíce jen za samotné dětské triko je dost.