Zápas v Karviné Slavii vyšel, když si připsala přesvědčivou výhru 4:0. Určující byl už vstup do zápasu, kdy se po rohu pohotově zorientoval Kušej a propálil vše, co stálo v cestě. Druhý gól nám pak daroval chybou Krčík. Celkově byl náš výkon v první půli velice dobrý a na hřišti jsme byli jednoznačně lepším mužstvem.
Po změně stran pak na slávisty trochu dolehl tlak "Csaplárovy pasti" - mysleli si, že se utkání už dohraje samo. Dvacet úvodních minut druhé půle tak bylo z naší strany velmi pasivních a koledovali jsme si o zdramatizování zápasu. Rozhodující pro následný vývoj byla neuznaná branka Vechety po rohu, když jeho spoluhráč Čavoš totiž dosti zbytečně fauloval brankáře Staňka. Karviná pak nevyšla rozehrávka a naši hráči sehráli brejk dokonale - 3:0. V závěru pak ještě svou první ligovou branku vstřelil střídající Moses, když volejem trefil odražený míč po rohu.
Suma sumárum to byl pro Slavii příjemný ligový víkend. I když Karviná byla aktivní a v poli neodehrála úplně špatný zápas, tak nám pár výraznými chybami cestu k vítězství usnadnila. Za zmínku určitě stojí i další dvougólové představení Kušeje, který do základní sestavy vtrhl jako uragán. Na východě republiky mu pak výborně klapala spolupráce s Provodem, který odehrál podobně povedený zápas.
Hráči jsou hodnoceni na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).
Jindřich Staněk - 6 - Po stránce chytání si vybavuji jeden náročnější zákrok u tyče. Staněk vše jistě pokryl a mužstvu pomáhal i likvidováním centrů do vápna. Jednou tedy s míčem skončil až za brankovou čárou a kopal se roh, to ale byla jen výjimka - jinak je Jindra v tomto směru velice dobrý.
Tomáš Holeš - 6 - Po zranění se vrátil do sestavy a do zadních řad vnesl klid. Dobře vyhrál hlavu před gólem na 3:0.
Tomáš Vlček - 6 - Dobrý výkon. Je výborné, jak rychle se po těžkém zranění dokázal vrátit zpět do hry (García ze Sparty, který se podobně zranil také v 1. kole, je dosud na marodce a návrat na hřiště se tuto sezonu nečeká). Po jeho zblokované hlavičce se první brankou v zápase prosadil Kušej.
Jan Bořil - 6 - Mírně nadstandardní výkon. Obrana hrála dobře, ale nebyla domácími až tak prověřena.
David Douděra - 5 - Umí zahrát i výrazněji, o krajních hráčích to tentokrát až tolik nebylo. V 8. minutě měl velkou šanci, ale míč napálil jen nad branku.
Christos Zafeiris - 6 - Lehce nadprůměrný výkon, představoval bych si od něj ještě víc, talent na to má. Jeho puštění míče mezi nohama na branku Provoda ale bylo excelentní.
Oscar Dorley - 6 - Herně se mi tentokrát líbil o trochu víc než Zafeiris. Stále si drží vysokou výkonnost, nicméně loňskou sezonu měl výraznější.
Ondřej Zmrzlý - 5 - Průměrný ligový výkon, ze slávistů byl vidět asi nejméně.
Vasil Kušej - 8 - Daří se mu, v základní sestavě střelecky explodoval. Hlavně první branka byla důležitá, když pohotově střílel a i s trochou štěstí vše propálil. Druhý gól už byl snadný, ten mu na zlatém podnose naservíroval Provod.
Tomáš Chorý - 6 - V soubojích se mu dařilo, obránci Karviné s ním měli potíže. Měl šanci v 8. minutě, míč do sítě ale dokázat nedostal.
Lukáš Provod - 8 - Výborný zápas od Provoda, konečně se mu zadařilo i bodově, v čemž na jaře zůstával za očekáváním. Druhou branku nezištně připravil pro Kušeje, třetí pak sám vstřelil přesnou ranou k tyči.
Mojmír Chytil - 6 - Vrátil se po trestu z derby a svůj dluh týmu začal pomalu splácet. Dobrou přihrávkou si připsal asistenci, dával ještě jeden dobrý míč před branku na Botose, kterému nevyšel krok.
David Moses - nehodnocen - Gratuluji k první brance v lize! Moses odražený míč napálil tvrdě a přesně, bylo to povedené zakončení!
Ostatní hráči nejsou hodnoceni, protože hráli příliš krátce.
Komentáře (27)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
dejva před 18 hodinami 15.04.2025 12:03 |Vaska Kusej. Neuveritelnej borec, kterej ve Slavii dlouho nebyl. Presne takovyho hrace jsme potrebovali. Je videt, ze prosel nemeckym sportovnim systemem, kde se dba na pracovitost, cilevedomost, tymovy duch, duslednost a organizovanost. Ukazuje to jak na hristi, tak mimo nej.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
lantsmit před 17 hodinami 15.04.2025 13:06 |Zatím to prokázal pouze v zápasech se soupeři, ve kterých to podobně prokazoval i např. Usor blahý paměti. Na závěr typu, že ve Slavii takhle "neuvěřitelnej borec dlouho nebyl", je tudíž brzy. Ale shodneme se, že obrovské předpoklady k tomu posunout nás na další výkonnostní level nepochybně má. Mně se líbí a budu mu dál při rozvoji jeho hry a přínosu pro Slavii přát.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
dejva před 16 hodinami 15.04.2025 14:43 |ty ho srovnavas s Usorem, ja vidim spis Xherdana Shaqiriho.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
lantsmit před 16 hodinami 15.04.2025 14:51 |Já ho s Usorem naprosto nesrovnávám co do typologie, ale pouze co do (omezenosti) vzorku prvních zápasů, ve kterých se oba jevili podobně výtečně.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
dejva před 14 hodinami 15.04.2025 16:16 |Vasil Kušej prisel na rozdíl od Usora jako hotový hráč, který přesně chápe pokyny trenéra Trpišovského. Není to jen ofenzivní individualita – má obrovský přínos pro tým. Vyniká rychlostí, technikou, napadáním i ochotou pracovat směrem dozadu. Dokáže dát gól z jakékoli pozice, což potvrzoval všude, kde působil – včetně juniorky Dynama Drážďany. Umí vytvořit šanci, podržet míč i rozhodnout zápas. Prosadil se v Boleslavi i v reprezentaci. Po Hradci navíc vyzdvihl návrat Vlčka po zranění místo sebe. Slavia v něm získala hráče, který přináší kvalitu, komplexnost i charakter.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
lantsmit před 13 hodinami 15.04.2025 16:55 |Slavia je vedle těch všech tebou vyjmenovaných dosavadních štací Kušeje, včetně té reprezentační, úplně jinde. Co se týká požadavků na kvalitu hry každého hráče, resp. přínosu jejímu týmovému výkonu. Až bude Kušej takhle pravidelně větrat soupeře na úrovni Lille v zápasech nejvyšší důležitosti i pro ně, tak bude čas se k tvým prognózám vrátit, abychom si je potvrdili. Zatím to byly jen výtečný Kušejovy příspěvky ke dvěma výborným týmovým výkonům, díky kterým jsme porazili průměrný Hradec a Karvinou. Když k tomuto hodnocení využijeme to, že budou oba kluby hrát v další fázi soutěže jenom tu prostřední skupinu o umístění.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
dejva před 13 hodinami 15.04.2025 17:42 |Slavia nikdy nebude mit hrace, co bude sam vetrat Lille a podobne. Slavia ale dokaze sestavit TYM, co takove soupere dokaze porazet. Hraci jako Kusej jsou diky vyse popsanym vlastnostem zakladnim stavebnim kamen takoveho mannchaftu.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
wimpy před 13 hodinami 15.04.2025 17:44 |Teď jsem si vzpomněl na Jardu Zeleného, kterej ač se tu nedokázal prosadit do základu, z pozice náhradníka větral v Miláně Inter. :-)
Ale chápu, že to byla spíš taková rarita.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
Ivan před 12 hodinami 15.04.2025 18:42 |... Na pozici na které do té doby nehrál :-)
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
lantsmit před 10 hodinami 15.04.2025 20:36 |V rámci toho TÝMU, samozřwjmě, jako Zafeiris a další. Proč by měl větrat sám? Nic takovýho jsem nepsal.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
kalex před 9 hodinami 15.04.2025 21:06 |Z těchto dvou týmů tu pár jedinců bylo posraných až za ušima. Jak pravíš, měřítko bude až Evropa.
Co by kdyby, to už se nedovíme, že v poháru s Olomoucí by hrál při té rotaci v základu, bychom postoupili. Fakt je ten, že v lize v základu formu má.
Když se tak člověk zamyslí, že ho tu někdo nechtěl na poprvé a psalo se, že nemá charakter( nevím, co je na tom pravdy), tak příchod se načasoval parádně a Vasil chytil slinu. Dobře tak.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
Slávista 51 před 15 hodinami 15.04.2025 15:48 |Nepřechválit -
opěvován při příchodu Chorý a nyní už občas " dostává za uši " zde.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
slavista23 před 18 hodinami 15.04.2025 12:08 |Souhlasím a dobrá práce. Děkuji.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
Kulajs před 18 hodinami 15.04.2025 12:11 |U Staňka bych zmínil jeho snad první čtyři výkopy na počátku utkání, které šly za postranní čáru.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
Mikey před 18 hodinami 15.04.2025 12:49 |Docela se divím, že jste Staňkovi dali 6. V rozehrávce hodně chyboval, občas jsme se kvůli tomu i zbytečně dostali pod tlak.
Jestli budeme chtít naši hru posunout, tak to se Staňkem úplně nevidím.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
stomir před 16 hodinami 15.04.2025 14:51 |Nesouhlasím. Staněk je fantastický gólman hlavně na čáře a hlavně je psychicky odolný. Jeden z faktorů, díky nimž vyhrál titul s Plzní a vyhraje i se Slavií. Já jsem konzervativní a brankaře posuzuju podle toho, co dokáže chytit a jestli neopakuje chyby. Určitě jsou brankaři s lepší rozehrávkou než Staněk ( třeba Mandous), ti ale většinou nic nevyhráli. Kinský to v Anglii zkraje zkoušel s riskantní rozehrou a po pár zápasech šel na lavici. Není to všechno. Staněk navíc chytal v reprezentaci i v LM a nikdy to nebylo špatné.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
Votypkaj před 15 hodinami 15.04.2025 14:58 |přesně tak, zeptej se na druhém břehu zda by chtěli raději Vindahla nebo Staňka
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
lantsmit před 15 hodinami 15.04.2025 15:07 |My ale nemusíme srovnávat se Staňkem Vindahla, ale někoho jako byl u nás Kinský. Ten přínos tvorbě a organizaci hry byl jednoznačně viditelný. Zároveň u nás Kinský nijak v oblasti shotstoppingu nepropadl, a to ani ve srovnání se Staňkem. Věci navíc chytal, góly po nějakých vlastních chybách ani góly "chytatelný" nepouštěl. Souhlasím, že se ale teď musíme soustředit na jiné pozice, co se týká posilování, než právě na pozici gólmana. Nicméně výhledově věřím, že po zkušenosti s Kinským budeme chtít do Slavie přivést někoho podobně komplexního v obou těch dnes pro brankáře klíčovejch disciplínách.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
kalex před 15 hodinami 15.04.2025 15:24 |Simsala bim a máme Markoviče. Tak jednoduché to je.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
lantsmit před 15 hodinami 15.04.2025 15:43 |Jj, to je přesně to další 20M zboží pro Premier League.
EDIT: Mimochodem Markovič, kromě toho, že u nás ještě v podstatě nechytal, tak měl na podzim v Baníku statistiku takovou, že měl průměr jeden inkasovanej gól na zápas, zatímco třicetiletej Holec teď na jaře má za +/-stejným Baníkem průměr inkasovanejch branek poloviční, tedy cca 0,5.
Opět to neznamená, že je Markovič špatnej brankář, jen že o něm víme zatím žalostně málo na to, abychom si mohli myslet, že by kdy v dohledné budoucnosti dokázal nahradit Staňka, natož být ještě lepší než on.
Komentář byl uživatelem upraven (15.04.2025 16:01) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Jj, to je přesně to další 20M zboží pro Premier League..
Skrýt původní komentář
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
kalex před 11 hodinami 15.04.2025 19:05 |Hele, nezlob se na mně, já teda proti tobě nic nemám, ale vysvětli mi, proč ty a snad ještě dva musíte pořád pičovat a stát si za svým jako malé děcko, ikdyž vám to člověk vyvrátí rozumnýma argumentama. Tomuto opravdu nerozumím.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
mig52 před 14 hodinami 15.04.2025 16:48 |Podpis a razítko. Škoda, žes mne nepodpořil před časem v názorovém souboji s Karlem:-), kde jeho názorová chobotnice dusila tento sice konzervativní, ale naprosto správný postoj. Jestli potřebuje trenér stavět hru na rozehrávce brankáře, tak ať tento post obsadí konstruktivním hráčem. V lize stejně ke střele skoro nikoho nepustíme.
Komentář byl uživatelem upraven (15.04.2025 16:50) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Podpis a razítko. Škoda, žes mne nepodpořil před časem v názorovém souboji s Karlem, kde jeho názorová chobotnice dusila tento sice konzervativní, ale naprosto správný názor. Jestli potřebuje trenér stavět hru na rozehrávce brankáře, tak ať tento post obsadí konstruktivním hráčem. V lize stejně ke střele skoro nikoho nepustíme..
Skrýt původní komentář
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
mig52 před 17 hodinami 15.04.2025 13:31 |Zmrzlý výkonnostně zmrzl už před časem. Ale protože pro JiT to byl do vstupu do sezóny hráč před Diofem, snaží se nás přesvědčit, že je teď za něj ta správná volba. Není !!!! Ale už to známe z minulosti, Standa, Koli.... . Tož tak!
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
Alanor (admin) před 16 hodinami 15.04.2025 14:39 |A koho tam má teď jiného dát? Myslím, že v létě je jasné, že potřebujeme přivést kvalitního levého beka, i kdybychom Dioufa ještě pro podzim a LM udrželi.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
Marek3 před 14 hodinami 15.04.2025 16:19 |Ja bych tam dal Oscara a doprostred jednoho z dvojice Moses/ Teah. Pokud je riziko odchodu Oscara vlete tak at se nam vykrystalizuje nahrada. Zmrzly u nas perspektivu nema tak proc ne.
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
mig52 před 14 hodinami 15.04.2025 16:41 |Tak za mne teď už Diouf není levý bek. To jednak. Za druhé, je to problém vedení, především JiT, koho??? Já ani ty přece kádr a posily nemůžeme řešit. (Škoda :-))) ). A za třetí, máme v týmu nových hráčů, především černochů, že ani nevíme, na jaký post přišli. Takže buď mezi nimi ten levý bek je, nebo při schopnosti JiT předělávat hráče na jiné posty by to neměl být problém. Bez hejtu či ironie. Když mohl hrát beka hrotak Schranz, pravda zprava, proč by JiT teď nenašel někoho na levou stranu?
Re: Hodnocení slávistů - 29. kolo
kupik před 11 hodinami 15.04.2025 18:55 |Dobrej podvečer,přátelé
step by step.
Krůček po krůčku.Ale blíží se to,i když nutno řící,že i v Karviný tu a tam nějaký zrnko písku zadrhlo v převodovým ústrojí Slavie.
Pořád zbytečně ztrácíme dosti balónů díky nepřesný příhře.Tam vidím rezervy.
Ale na druhou stranu,i tak se chlapci pochlapili a 4 kousky jsou dobrou vizitkou,a ta nula vzadu je opět super.
Dalším plusem 0 žlutejch a žádný fatální zdravotní újmy.
Na rozdíl od kol.Alanora mám trochu pochyby o stejný známce pro T.Vlčka a J.Bořila.
Mám pocit,že je zde trocha nostalgie vůči kapitánovi,ovšem na můj vkus dosti váhá s rozehrou a pak přichází o mičudu.
Né vždy,ale pozor na to.Vznikaj potom zbytečný nebezpečný situace.
To naopak T.Vlček se snaží s tou merunou jíti dopředu přímějc a rychleji.
Ale to jest pouze můj úhel pohledu.
No a potom je tu V.Kušej.Opět dvakrát trefa.
A přátelé,musím se tak trochu s uzarděním pochlubit,že 1.3.2023 jsem ve svým příspěvku napsal,že v Ml.Boleslavi běhá takovej malej motorovej a dotěrnej klučina,kterej se těžko odstavuje vod míče a má snad dvoje plíce.
Já jsem ho kdysi pozorovával i v Ústí a potom v Dresden.
No a hle.Už dává góly za Slavii.
Tak jsem rád,že jako amatér mám stejně dobrý oko jako profíci v našem skautským teamu.Snad.
A snad mu to tam bude padati i nadále.