Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Hráči Slavie

První letní posilou Alexandr Bužek

Devatenáctiletý záložník Alexandr Bužek přestupuje ze sestoupivšího Zlína do Slavie, kde podepsal čtyřletou smlouvu.

Alexandr Bužek je zlínským odchovancem. Do ligy vlétl až v minulé sezóně, nejprve v několika zápasech jako střídající hráč, postupně si ale vydobyl pozici v základní sestavě a od listopadu patřil už k základním stavebním kamenům zlínské sestavy. Mimo jiné také přispěl k tomu, že Zlín obral na jaře Slavii o dva body. Jako defenzivní záložník nasbíral na jaře jednu branku a tři asistence a dostal se také do reprezentace do 20 let, kde nastoupil do čtyř zápasů.

„Je to mladý, perspektivní hráč. Premiérový rok v nejvyšší soutěži zvládl na výbornou, byl oporou Zlína. Sledovali jsme jej dlouho, ve vzájemném utkání svou kvalitu potvrdil. Je to zajímavý hráč, snoubí se v něm fyzické parametry, soubojovost, technika. Věříme, že do budoucna může být pro Slavii přínosem. Jsme zvědaví, jak se mu bude dařit v Rakousku, kam s týmem odcestuje na kondiční soustředění,“ řekl pro oficiální web klubu sportovní ředitel Jiří Bílek.

„Slavii beru jako velkou výzvu, jsem lehce nervózní, to je asi přirozené. Otevírají se mi nové hranice možností. Poznám nové hráče, nové lidi. Doufám, že mi to pomůže v kariéře. Strašně se na to těším. Velkou konkurenci si určitě uvědomuju, ale jsem připraven se o místo poprat,“ řekl k přestupu tamtéž sám hráč.

Komentáře (22)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: První letní posilou Alexandr Bužek

    Tučňák     před 5 měsíci 15.06.2024 17:35 |  
    5 3

    Ma ho nekdo nakoukaneho? Jaky to je hrac? komu ho prirovnat? Je to posila spis do becka?

    • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

      eye     před 5 měsíci 15.06.2024 18:43 |  
      10 0

      Zapojí se do přípravy, a pak velmi pravděpodobně půjde někam do ligy. Druhá liga by už pro něj byla málo. Sezonu měl dobrou. Až při čtení rozhovoru jsem si připomněl, že jeho otec hrál před 30 lety ligu za Slováckou Slavii Uherské Hradiště (jako obránce, co si pamatuju). Za mě dobrý kauf.

      • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

        Tomastu     před 5 měsíci 15.06.2024 22:09 |  
        7 0

        Trochu doufám v Fk Teplice :) to by mohlo byt fajn, takový prvoligový klub na rozehraní

        • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

          dalislavista     před 5 měsíci 16.06.2024 16:48 |  
          2 0

          Prý kvůli škole asi zůstane někde na Moravě.

    • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

      mig52     před 5 měsíci 15.06.2024 22:00 |  
      3 2

      Do béčka ne, ale po přípravě to vidím na ponechání Zlínu na nějakou dobu na
      hostování.


      Komentář byl uživatelem upraven (15.06.2024 22:01) . Zobrazit původní komentář

  2. Re: První letní posilou Alexandr Bužek

    hiker42     před 5 měsíci 15.06.2024 22:44 |  
    3 0

    Nevite někdo, odkdy začnou platit ty limity na hostování? A jaké jsou? Díky.

    • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

      Barlblog     před 5 měsíci 15.06.2024 23:40 |  
      11 0

      Limit platí od této sezony (2024/2025), zpřísnění pak od další. Limit jsou maximálně tři hráči z jednoho klubu na hostování v cílovém klubu a zpřísnění od další sezony (2025/2026) by mělo být postaveno na omezení celkového počtu hráčů na hostování starších 21 let. Konkrétně, maximálně šest hráčů nad 21 let může hostovat. Maximálně šest hráčů může klub přijmout na hostování. Navíc omezení tří hráčů mezi dvěma kluby se rozšiřuje napříč soutěžemi.

      • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

        hiker42     před 5 měsíci 16.06.2024 09:30 |  
        5 1

        Díky, a počítají se do limitu hráči pod smlouvou bez ohledu na to, jestli jsou členy kádru A-týmu a B-týmu? Nebo jestli jsou to odchovanci?

        Ať tak, či tak, budeme muset změnit přestupovou politiku, kdy bereme každým rokem pár hráčů ve stylu "uvidíme, co z toho bude, přinejhorším budou 3-4 roky hostovat".

        Jen v létě se nám vrátí nějakých 10 hráčů - Ousou, Dumitrescu, Ewerton, Stejskal, Hronek, Kinský, Prebsl, Halinský, Horský, Fila. Dalších téměř 10 se vrací do B-týmu..

        Prostě tohle pravidlo je dost proti sběratelům trpaslíků.

        • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

          kjandourek (admin)     před 5 měsíci 16.06.2024 09:54 |  
          1 3

          Pořád je tam to omezení, že se to týká hráčů starších jedenadvaceti let.... my v Bé týmu nemáme hráče nad 21 let, které bychom chtěli poslat na hostování.... tam je Vorlický, u kterého by se mohlo počítat s postupným zařazením do áčka a pak hráči jako Švec, nebo Škoda, kteří tam fungují jako mentoři a nikdo je už na hostování nepošle...

          Spíše bude přibývat hráčů, kteří ofiko přestoupí s tím, že pokud se jim bude dařit, budeme mít domluvené podmínky, za jakých se vrátí.... podobně jako tomu bylo v případě Červa a jako tomu je v případě Kričfalušiho...

          • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

            hiker42     před 5 měsíci 16.06.2024 11:18 |  
            1 1

            Díky, ale otázka byla jiná. I v B máme starší 21 let, i z B hráči hostují.

            • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

              kjandourek (admin)     před 5 měsíci 16.06.2024 11:50 |  
              4 2

              V současném bé máme primárně hráče ročníků 2004-2006... starší 21 let jsou ti, u kterých hostování nepředpokládám (Bejbl, Sy, Sirotník), spíše buď setrvání, protože ve druhé lize by měli být i zkušenější hráči, nebo odchod...

              Další se budou vracet.... a bude se řešit co s nimi...
              Denis Halinský, Ebrima Singhateh, Victor Osuagwu, Erik Biegon, David Planka, Štěpán Beran a Daniel Šmiga jsou ještě v limitu (ročníky 2004-05, v případě obou afričanů prosinec 2003), ti - pokud je Slavia neupotřebí v áčku, či béčku - mohou jít hostovat mimo limity

              Pak jsou tu starší, u nichž nepředpokládám, že by to bylo na setrvání ve Slavii (Hošek, Horský, Kneifel), takže by měli jít na přestup...
              Jediní dva už kteří překročili věkový limit a přitom by mohli ještě pro Slavii být přínosem jsou z mého pohledu Matyáš Vágner a Martin Šubert - ti - pokud by pro ně nebylo místo v béčku - by mohli jít na přestup s jasnými podmínkami návratu....

              Jinak si myslím, že odpověď na svou otázku znáš - Slavia je jenom jedna... neexistuje žádné ten hostuje z áčka, ten z béčka ....

              • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

                hiker42     před 5 měsíci 16.06.2024 12:41 |  
                2 0

                Za tuhle odpověď děkuju. A pokud je to tak, že ani odchovanci starší 21 let nehrající za A nemají výjimku, tak potěš koště..

                • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

                  Barlblog     před 5 měsíci 16.06.2024 13:15 |  
                  1 1

                  Zatím to nevypadá na výjimky ve stylu "odchovanec se nepočítá", vím, že se debatuje hostování pro hráče, kteří byli zranění a hostování funguje na rozehrání. Ale je to fotbal, tzn. chaos a peníze, tudíž stát se může za rok všechno. Jak píše Karel, nebral bych to fatalisticky. Musíme to zvládnout a konečně se zaměřit na odchovance a jejich racionální začleňování do kádrů A a B týmu.

                  Pokud uvedu příklady:

                  Levá strana obrany/zálohy je saturovaná, možná až moc. Bořil, Zmrzlý, Dumitrescu, Labík, Diouf, Zachoval, Boledovič, Kolísek, Palan...
                  Tam je to o tom, že i kdyby ti odešli/skončili dva hráči, nemá moc smysl realizovat přestup, leda že se bavíme o hráči na úrovni např. Zafeiris, kde se všichni v klubu budou snažit hráči jakkoliv pomoct aby se začlenil a o hostování se nikdo nebude ani bavit.

                  Proti tomu pravá strana má už o poznání horší kvalitu i kvantitu. Masopust, Douděra, Tomič, Trédl, Piták, Holub. Dle mého názoru bychom měli vybrat mezi Tomičem a Douděrou, s tím, že jeden by šel z kola ven. Oba mají svoje přednosti, ale Douděra k nám sedí nejen herně, ale i povahově, takže u mě je preference jasná. U Trédla je otázka, jestli nemá kvalitu už na ligu první, vzhledem k věku a jeho schopnostem. Takže prodloužení smlouvy a hostování může dávat smysl pro všechny. A najednou to vypadá, že by klub klidně mohl přivést tři hráče na pozici pravého beka/zálohy. Jednoho do A-týmu, aby zatlačil na Douděru a dva mladší, kdy ten lepší z nich může bojovat s Pitákem v B-týmu a poslední může na hostování.

                  Opticky to vypadá, že klub "sbírá pokemony, nebo trpaslíky", ale početně i věkově to dává smysl.

                  • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

                    kjandourek (admin)     před 5 měsíci 16.06.2024 14:15 |  
                    5 2

                    Já tedy pořád upozorňuji na to, že v klubu, který má za cíl vyhrávat tituly a vůbec být ve špičce, je cesta z béčka do áčka pořád strašně dlouhá...

                    ano, pamatuji doby, kdy do áčka naskočil mladý útočník Bejbl, nebo kdy jsme z Teplic přivedli dvacetiletého Jirku Nováka a během podzimu se z něj stala útočná jednička, ale to byly doby, kdy jsme končili kolem osmého místa a zapracování mladých kluků do sestavy jsme na konci ročníku zdůraznili jako jednu z věcí, které se nám povedly....

                    Když se budeme držet té levé strany: Labík fantasticky naskočil do ligy - upřímně jsem to nečekal, protože když jsem ho viděl poprvé (úvodní kolo druhé ligy na podzim 2022), tak dost nestíhal - ono to tedy asi taky bylo tím, že za Prostějov hrál na pravém halvu tehdy neznámý Kušej...
                    Teď bude ještě rok v Teplicích (hostování bylo domluveno do 30.6.2025), pak se uvidí, jestli už to je na Slavii - Příprava, přípravné zápasy, uvidíme, jak zapadne do tempa ostatních hráčů A týmu a vyhodnotíme si, jestli už to bude do rotace, nebo jestli bude potřebovat ještě rok.... Taky se klidně může stát, že se to někde zasekne a na áčko SKS to najednou nebude... Ale našlápnuto má dobře...

                    Zachoval je o krok "pozadu" - původně střední záložník se na levém beku zabydlel až v této sezóně po Labíkově odchodu.... Pokud by neměl pokračovat v béčku, musí jít hostovat, ideálně do ligy.... v jeho případě to na áčko bude za tři roky, možná až za čtyři...

                    Pokud v béčku budou alternovat Boledovič, Kolísek, Palan, máme tam na příští sezónu tři kluky na dva posty....

                    Tady se dá souhlasit s tím, že pokud vše půjde podle plánů a nehodí do toho vidle nějaké dlouhodobé zranění, nebude nutné nějaký čas hráče na post levého beka přivádět...

                    A takhle bychom si mohli dělat plány na každý post :-)


                    Komentář byl uživatelem upraven (16.06.2024 14:16) . Zobrazit původní komentář

                    • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

                      Barlblog     před 5 měsíci 16.06.2024 14:51 |  
                      1 0

                      Samozřejmě nás realita vždy kousne do zadní části těla, plány jsou k ničemu, ale plánování je nezbytné. :-) Bužek teď vypadá fantasticky, dle čísel jako nástupce Kalvacha, uvidíme kde budeme za rok za dva. I z toho důvodu bych zajel ještě do Mosese z Karviné a nechal ho tam spřátelenému trenérovi, jestli tam tedy Hyský skončí.

                      Hostování Labíka je v pořádku pro všechny strany, tam to nekritizuju, otázník je jen nad jeho smlouvou, která končí 2026, takže toho manévrovacího prostoru pro klub v létě 2025 tolik nebude. Opět, není to kritika, ale kdyby to bylo na mě, jasně bych deklaroval zájem o něj a podepsal prodloužení do roku 2027 jako odměnu za jeho velmi dobré výkony v Teplicích.

                      Zachoval je ročník 05 ne? Tam se mi rýsuje výměna na hostování v Teplicích v rámci léta 2025... Otázka co na to rodiče, hráč, agent, kluby a vůbec vesmír... :-)
                      Právě z důvodu omezení hostování bychom měli hráče směrovat k tomu, že pokud se neprosadí do kádru do 22-23 let maximálně, pak by měli přestoupit. Z toho důvodu vidím Trédla spíš na hostování v rámci první ligy, protože on už je ročník 04 a potřeboval by konfrontaci na nejvyšší úrovni. Zase, můj subjektivní názor, možná to sám hráč vidí jinak a chce hlavně hrát.

                      Jinak předpokládám, že ze čtveřice Bořil, Zmrzlý, Diouf, Dumitrescu zůstanou tři v kádru a jeden půjde hostovat/na přestup. Docela bych si vsadil, že vím kdo...

                      B týmu může vypomoct ten "třetí" + například Zdeněk Toman ze Zbrojovky hrává i levou stranu...

                      • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

                        kjandourek (admin)     před 5 měsíci 16.06.2024 15:01 |  
                        3 2

                        Já k tomu, co píšeš nemám výhrady.... Co mám info, tak právě Bužek by měl jít za spřáteleným trenérem (ještě ve Zlíně studuje, potřebuje zůstat na Moravě)..
                        Ano, souhlasím i s tím, že by hráči, co se do kádru A týmu neprosadí do 23 let by měli být směřováni k odchodu...

                        Já jenom vždycky krotím ten pocit zdejších diskutujících, že bychom měli dostat do sestavy co nejvíc odchovanců a že - pokud to neuděláme - tak k nám mladí kluci nebudou chtít ani chodit....

                        Za klub, který chce hrát o titul, musí nastupovat ti nejlepší hráči bez ohledu na věk, či status odchovance... a to, že se hráč ve Slavii neprosadí a odejde, neznamená, že mu působení v mládeži Slavie nic nedalo a on se nebude živit fotbalem :-)

                        • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

                          Barlblog     před 5 měsíci 16.06.2024 15:29 |  
                          0 0

                          Takže Moses z Karviné je ve hře? Bužek k nim na hostování, Moses do kádru jako alternace k Oscarovi? Karviná má střed poměrně kvalitní - Moses, Čavoš, Boháč.

                          Nejsem zastáncem Ageismus v obou extrémech. Ale drobnou výhradu mám. Ta kritika která tu zaznívá a se kterou souhlasím - To jest upřednostnění hráčů mimo klub na úkor těch, kteří tu jsou již smluvně vázáni. Konkrétní případy jsou už stokrát diskutovány. Červ, Valenta, Rigo, Musa,...

                          U každého to byl trochu jiný příběh, samozřejmě jsme získali kvalitní hráče, nebo slušné peníze jako protihodnotu, ale to nic nemění na tom, že klub si musí být vědom kvantitativního nedostatku např. ve středu zálohy a stejně to neřeší hráči, které má pod smlouvou.

                          Nedovedu si představit, že si v klubu tzv. nedrbou hlavu nad tím, jak jsme přišli o Riga, nebo jak rozumně dořešit smluvní patálie s Kinským a (dle dostupných informací) Prebslem.


                          Komentář byl uživatelem upraven (16.06.2024 15:32) . Zobrazit původní komentář

                          • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

                            kjandourek (admin)     před 5 měsíci 16.06.2024 16:23 |  
                            5 1

                            Drbání hlavy nevím, ale z mého pohledu:

                            Valenta nikdy nebyl úplně na áčko... pustili jsme ho do Budějovic, stáhli si ho zpátky proto, že o něj byl zájem z Jablonce, tudíž bychom o něj přišli relativně bez užitku a následně ho "použili" jako protihodnotu za Staňka... tady si myslím, že Slavia z hráče vytěžila po finanční stránce maximum a ani hráč nikterak netratil - hraje nejvyšší soutěž, živí se fotbalem a ještě v klubu, který hraje poháry.

                            Červ je na tom podobně - co jsme slyšel, tak na to, aby ve Slavii mohl alternovat Oscara mu chybí dynamika i míčová dovednost. Sám hráč nám zatím ve vzájemných zápasech také neukazuje, že by byl lepší než trojice OScar, Ševčík, Zafeiris, tudíž je podle mého názoru pro nás ok, že nám pomohl spolu s Valentou srazit cenu za Staňka a sám o sobě si taky nemůže stěžovat - absolvování naší akademie mu pomohlo nastartovat kariéru ...

                            Musa - v Liberci hvězda - u nás šancí dostával dost, ale kdykoliv nastoupil od začátku, tak to nebylo ono, spíše sbíral žluté karty, protože nebyl schopen čistého napadání a vždycky to okořenil nějakým tím ošklivým zákrokem.... a my jsme si nemohli dovolit nechat jednoho hráče, aby se nezapojoval do procesu získávání míče a soustředil se jenom na koncovku.. v Portugalsku to bylo podobné - skvělý v klubu, který hrál o záchranu, v Benfice si zahrál, dá se říci, že se tam i prosadil, ale nestal se ani tam útočnou jedničkou.... a nakonec odešel do USA - ani on si podle mého nemůže stěžovat na to, že mu pobyt ve Slavii nějak zničil kariéru...

                            Na Riga nemám názor.... vedení v něm nevidí nic zvláštního - uvidíme, jestli to dotáhne dál než do Baníku...

                            U Kinského je problém v agentuře - toho do klubu přivedl Štěpán Kolář a stále si ho hýčkal, pravidelně se s ním stýkal, rozebírali zápasy i tréninky a ještě dva týdny před tím jeho rozhovorem do novin, kde prohlásil, že nevěří, že od nás Staněk odejde, souhlasil s plánem, že teď půjde na rok do lepšího klubu (ideálně hrajícího poháry), pak se vrátí, aby Staňkovi půl roku dělal dvojku a pak ho nahradí.... Tam to není o drbání hlavy ale o nasrání na Sport invest.... Na druhou stranu beru, že jsme mu novou smlouvu mohli nabízet dříve, ale on i teď na relativně stále nevychytaného mladíka bere hodně slušné peníze - novou smlouvu musíš nabízet s tím, že nabídneš peníze vyšší....

                            Prebsl mi nepřijde, že by mohl na Slavii mít, na něj nadávali i Liberečtí fanoušci, dokud hrál stopera.... i tam hrál hlavně proto, že si Plechatý přetrhl křížáky, jinak by seděl na lavičce.... teď se začal prosazovat jako DZ (což je přesně to předělávání, což zase kritici vyčítají Trpišovskému), ale na to podle mého názoru už nemůže mít techniku, aby konkuroval Oscarovi....

                            Obecně si myslím, že se nám ještě nestalo, že bychom poslali pryč jako neperspektivního nějakého hráče a on se někde vykopal tak, že bychom si museli drbat hlavu.... myslím tím tak, že by od následného zaměstnavatele odcházel za desetinásobek toho, co od nás, nebo že by skončil ve Spartě, či Plzni a odtamtud nám škodil ve vzájemných zápasech...

                            Uvědomme si, že se pořád bavíme o klucích, kteří ve Slavii zažili ještě dobu, kdy Řebíček s bídou utáhl áčko a do mládeže nikterak neinvestoval... těm kluků, co jim bylo deset, když tu začal Plíšek nastavovat nějaké principy, teď bude teprve osmnáct....

                        • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

                          mig52     před 5 měsíci 16.06.2024 16:26 |  
                          5 3

                          Tentokrát nemám problém s tebou souhlasit, jen mně hlava nebere, proč nabereme hráče typu Karafiáta aspol., kteří zaplevelí soupisku a pak na ní není místo pro 2-3 talenty, kteří by v jistých zápasech mohli dostat čichat a třeba se časem solidně chytit v týmu.

        • Re: První letní posilou Alexandr Bužek

          Barlblog     před 5 měsíci 16.06.2024 11:43 |  
          1 0

          Je možné, že se pravidla ještě pohnou, ale může to být i směrem k zpřísnění. Dovedu si představit výjimky pro hráče dlouhodobě zraněné a trochu jiná omezení pro hostování mezi rozdílnými národními asociacemi.

          Přestupy se určitě musí změnit v tom smyslu, že se musíme zaměřit na mladé hráče 17 - 20 a zároveň rozdílové hráče starší 21 let. Jak popisuješ, přestupy "uvidíme co z toho bude" si můžeme dovolit jen limitně vzhledem k věku a pozici.

  3. denik.cz/fotbal

    Slávista 51     před 5 měsíci 16.06.2024 11:10 |  
    5 0

    Simulanti mají utrum. Kontroverzní novinka má za cíl vymýtit z fotbalu zdržování.
    Tu americkou verzi, by měli bafuňáři zavést v ČR okamžitě, když se nehodí čistý čas, jako v mnohých jiných sportech, hokejem počínaje !

  4. Re: První letní posilou Alexandr Bužek

    Fačín     před 5 měsíci 16.06.2024 17:41 |  
    6 16

    To je teda obr posila. Kam půjde na hostování?