Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Hráči Slavie

Hodnocení slávistů - 33. kolo

Slavia dokázala na třetí pokus porazit Plzeň, když podala jeden z nejlepších výkonů v tomto ročníku.

Ač trenér stále boj o titul nevzdává (což je jednoznačně dobře, protože tým musí hrát až do konce, byť je šance na úspěch jen teoretická), tak já si jako člověk mimo tým mohu dovolit prohlásit, že jeho zisk byl po výhře Sparty nad Baníkem jen v rovině teorie. Byl jsem proto zvědav, jak na nepříznivý úterní výsledek zareaguje mužstvo. Jestli nebude pod dekou, což by proti neoblíbenému soupeři v podobě trenéra Koubka mohla být konečná v titulových nadějích. Výkonem Slavie jsem však byl velmi mile překvapen a nebojím se říct, že až nadšen. Vstup do zápasu byl snad v rámci ligy v této sezoně náš nejlepší a po dvou rychlých brankách jsme vedli v 10. minutě už 2:0. Plzeň tím očividně ztratila půdu pod nohama a na trávníku prvích 30 minut existovalo jen jedno mužstvo - to sešívané.

Pak Viktoria ukázala, že má svou nespornou kvalitu a snažila se se zápasem ještě něco udělat. Před pauzou dostala Slavii hlavně standardními situacemi pod značný tlak, naše obrana to ale ustála. Rozhodujícím momentem pak byl zásah VARu na začátku druhé půle, který rozklíčoval Mosquerovu simulaci. Asi dvacetiminutové enormní úsilí Plzně vrátit se do zápasu tím vyšlo vniveč. Slavia pak už zápas víceméně s přehledem dohrála a nakonec ještě v závěru přidala jednu branku. Prosadil se kanonýr Jurečka, který tím jen potvrdil, že má mimořádný čuch na góly, ač se aktuálně spekuluje nejen o jeho herním přínosu, ale i o dalším angažmá v červenobílém dresu.

Závěrem tedy ještě jednou vyjádřím spokojenost s výsledkem a hlavně se hrou Slavie. Jaká škoda, že takových výkonů nebylo v sezoně více. Oproti Baníku tentokrát ani nesouhlasím, že jsme hráli proti odevzdanému soupeři, co přijel "na výlet". Plzeň jen nechytila začátek zápasu (i díky nevídané Oscarově střele) a měla problém se pak do něj dostat. To se jí ale nakonec podařilo a z mého pohledu hrála na krev, což bylo vidět i na mnoha tvrdých soubojích a na planoucích emocích.

Hráči jsou hodnoceni na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).

Jindřich Staněk - 7 - Vrátil svému bývalému týmu porážku z prvního vzájemného duelu. Těžký zákrok si připsal jen jeden v 87. minutě proti Kalvachově skryté střele. Slavii ale v zápase pomáhal i přesnou rozehrávkou (v tomto směru se mu oproti derby dařilo jednoznačně lépe) a vybíháním na centry.

Lukáš Masopust - 6 - Po zdravotních problémech, které ho bohužel rok co rok pravidelně sužují, nebyl v posledních zápasech ve formě, což na tiskovce potvrdil i trenér Trpišovský. Při záskoku za Vlčka na místě pravého obránce ale tentokrát zahrál jednoznačně nadprůměrně, za což ho musím pochválit. Výraznější momenty ve smyslu branek, asistencí či klíčových obranných zákroků sice neměl, ale herně se mu v zápase dařilo.

Igoh Ogbu - 6 - Mohl by mít přezdívku Jekyll a Hyde. A obě tváře ukázal i ve středu proti Plzni. V průběhu celého zápasu si vedl výborně v soubojích s Chorým, který je v tomto směru asi nejnepříjemnější soupeř v lize. Přesto ho Ogbu v podstatě vynuloval. Tou odvrácenou tváří pak myslím jeho zákroky, do nichž vletí naplno a bez rozmyslu a mnohdy je z toho naprosto zbytečný průšvih. Už po minutě hry předvedl velmi sporný zákrok na Mosqueru, po kterém se dalo uvažovat o červené kartě. Přitom soupeř postupoval spíše mírně do boku a za mě nebylo nutné jít do kontaktu a zastavovat ho za každou cenu. Ve druhé půli pak chtěl vší silou odkopávat míč ve vápně v situaci, kterou neměl pod kontrolou. Míč pořádně netrefil a měl štěstí, že video odhalilo, že netrefil ani Mosqueru. Ale opět šlo o zbytečně intezivní a neopatrný zákrok

David Zima - 7 - Dostal šanci v základu kvůli vypadnutí Holeše s Vlčkem a je třeba říct, že se jí nezhostil vůbec špatně. Za mě tím potvrdil, že kvalitu má a že pořád může být platnou posilou, byť směrem k jarnímu boji o titul jeho angažmá pochopitelně nevyšlo. Hned v úvodu si přesně narazil míč s Oscarem a nakonec z toho byl rychlý první gól. Podobné zapojení se do útoku od stopera považuji za velmi nadstandardní. V zápase pak měla Plzeň pasáže, kdy dostala obranu pod značný tlak (hlavně závěr první půle), ta to ale ustála bez toho, aby se soupeř dostal do šance.

Ondřej Zmrzlý - 8 - Herně jde nahoru a trochu měl teď smůlu, že byl ve formě i Bořil. Při jeho zranění dostal Zmrzlý opět šanci a zhostil se ji na výbornou. Hned v úvodu si ve vápně dobře našel vyražený míč a skóroval. Ve 24. minutě mohl dát druhou branku, ale pálil těsně nad. Možná mohl spíš než na razanci vsadit víc na přesnost. V 59. minutě pak velmi dobře zavíral zadní tyč, ale v tísni rozvlnit síť nedokázal. Celkově hrál aktivně dopředu a poctivě dozadu.

David Douděra - 6 - Přijde mi, že jde v posledních zápasech s formou trošku dolů. Možná je to i proto, že nad ním visí hrozba zápasového trestu za čtyři žluté karty. Proti Plzni nicméně zahrál nadprůměrně jako celý tým, i když umí být výraznější.

Petr Ševčík - 6 - V úvodní pasáži se mu povedlo dát skvělou průnikovou přihrávku do vápna, i když z toho nakonec gólová šance nebyla. Jinak zahrál mírně nadprůměrně, ve druhé půli opět ukázal svou váhavost okolo pokutového území, když mohl několikrát střílet v dobré pozici, ale radši nahrával do strany.

Oscar Dorley - 10 - Tohle byl jeho zápas! Kdyby Oscar hrál běžně s takovou chutí a odvahou i směrem do vápna, tak ve Slavii už dávno není. U první branky si narazil se Zimou, výborně si naběhl a střílený centr pak do sítě dorazil Zmrzlý. Druhou branku pak sám vstřelil u něj nevídanou střelou ze značné vzdálenosti. Přiznám se, že bych normálně ani nevěřil, že odtud na branku dokopne. :) Ve druhé půli pak přihrával na gól Provodovi, byť šlo nakonec o ofsajd.

Lukáš Provod - 7 - Potvrdil, že v současné době je jednoznačně nejlepší volbou na post podhrotu. A je velká škoda, že nezasáhl do derby... Proti Plzni hrál dobře a aktivně. Zmrzlému dával míč přes vápno do šance v 59. minutě. V 66. minutě dokonce vstřelil gól, ten ale pro těsný ofsajd správně neplatil.

Ivan Schranz - 6 - Podobně jako Douděra tentokrát patřil k našim méně výrazným hráčům. I on ale přispěl k výbornému výkonu Slavie.

Mojmír Chytil - 7 - Tentokrát sice neskóroval, i tak ale potvrdil, že patří k tahounům současné Slavie. Ustál množství těžkých soubojů, několikrát v nich byl faulován. Ve druhé půli krásnou střelou orazítkoval břevno.

Ostatní hráči nejsou hodnoceni, protože hráli příliš krátce. Matěje Juráska ale chci pochválit za výborný pas při asistenci na gól Jurečky.

3. - Středa 15. 05. 2024 19:30

Fortuna liga - nadstavba, 2023/2024
3 - 0
2 - 0
SK Slavia Praha
SK Slavia Praha

5. Ondřej Zmrzlý
10. Oscar Dorley
90. Václav Jurečka

FC Viktoria Plzeň
FC Viktoria Plzeň

Komentáře (30)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

    atzbacher     před 6 měsíci 17.05.2024 11:53 |  
    16 0

    "Už po minutě hry předvedl velmi sporný zákrok na Mosqueru, po kterém se dalo uvažovat o červené kartě."

    Nesouhlasím s tímto pohledem. I mně nejdřív zatrnulo, ale z opakovaných záběrů bylo vidět, že Mosquera padá sám, ochotně a bez většího Ogbuova přičinění (doslova mu spadl pod nohy) - dokonce snad klasicky hodil nohama dozadu.
    Odpískání faulu (a tudíž udělení ČK) by bylo těžkým ústřelem rozhodčího.

    • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

      KurdtK     před 6 měsíci 17.05.2024 11:57 |  
      12 5

      V úterý na ToaLetný ale rozhodčí v klidu těžce ustřelil.

    • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

      obiwan     před 6 měsíci 17.05.2024 11:57 |  
      4 3

      Souhlasím, ten zákrok se odehrál blízko nás a za to by snad nevylučoval ani Pavlin Jirků...

      • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

        mig52     před 6 měsíci 17.05.2024 13:49 |  
        9 2

        Tos dobře nepoznal Pavlína!!!:-)))

    • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

      Alanor (admin)     před 6 měsíci 17.05.2024 13:12 |  
      4 4

      Já si tím nejsem tak jist. Z kontaktu těl to tak vypadá a tam nic na faul nebylo, ale koukni na nohy. Já tam vidím kontakt pravé Mosquerovi s levou Ogbuovi, který je vyvolaný pohybem našeho hráče.

      Být to obráceně, tak si teda úplně nemyslím, že tu budu číst, jak to nic nebylo. Za mě fakt sporné (na rozdíl od nepenalty), ale není to úplně jasná situace a nikomu svůj pohled nevnucuju. Každopádně z hlediska bránění to nepovažuju za úplně vhodné, se lepit zezadu na hráče, zvlášť v 1. minutě a v situaci, kdy by těžko šel Mosquera sám na branku, kdyby Ogbu jen sprintoval po jeho pravé straně - to by musel mířit spíš směrem k praporku a musel by si míč zaseknout a pokoušet se o kličku Ogbuovi.

      P. S. A jsem si vědom, že pokud se k tomu vyjádří komise, tak řekne, že rozhodčí to posoudil dobře. Ale to řekla i u zákroku Krejčího na Chytila. A jak s rozhodčími pracuje podle mě dobře, tak v těch komuniké bývá hodně alibistická a musí to být jasné pochybení, aby řekla, že je to chyba rozhodčího. Jinak co jde, to nerozporuje.


      Komentář byl uživatelem upraven (17.05.2024 13:15) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

        Alanor (admin)     před 6 měsíci 17.05.2024 13:18 |  
        5 2

        *pravé Mosquerovy nohy s levou Ogbuovou, pardon za chyby

      • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

        Steve2924 (přítel SN)     před 6 měsíci 17.05.2024 14:32 |  
        2 3

        https://www.youtube.com/watch?v=IbnuWW-8s3I&ab_channel=V%C5%A1eKolemSlaviaCZ

        je tam krásně vidět, jak simulant natáhne ruku směrem k Igohovi a pak mu skočí pod nohy. Že to je skok a ne podražení je vidět velmi dobře a proto ani Rouček, který jinak některé další simluace sežral včetně té nepenalty, nepísknul.
        Ze záberu, který byl v TV, z druhé strany bylo vidět jak ho simulant chytil za dres aby se k němu jako přitáhnul.

        • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

          Alanor (admin)     před 6 měsíci 17.05.2024 14:37 |  
          2 3

          Jo, je možné, že záběr z jiné strany by to rozlousknul. Z toho na iSportu mi přijde, že ať by rozhodčí rozhodl jakkoliv, tak by to VAR nerozporoval.

  2. Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

    koudys2 (přítel SN)     před 6 měsíci 17.05.2024 12:30 |  
    8 3

    Nechápu, jak Oscar nemohl dostat 10. To byl absolutní výkon podpořený krásnou brankou. Je až neuvěřitelný (možná trochu smutný), že nejfotbalovější hráč naší Slavie je defenzivní záložník. Víc takových:)

    • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

      Ivan     před 6 měsíci 17.05.2024 12:36 |  
      7 1

      jo, ještě tam měl ve ruhé půlce v pravém rohu vápna u branky situaci kdy se elegantně zbavil dvou obránců a nahrál Douděrovi z jehož střely jsme pak měli roh myslím. Sice to nebyl důležitý moment, ale byla to lahůdka.

      • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

        Alanor (admin)     před 6 měsíci 17.05.2024 13:21 |  
        5 3

        Ano, ten moment byl také super. Hodně jsem váhal mezi 9 a 10 a nakonec se asi rozhodl špatně (když jsem bral až příliš v potaz kanadské body a říkal si, že 1+1 není tak výjimečné), Oscar si 10 zaslouží a změnil jsem to.


        Komentář byl uživatelem upraven (17.05.2024 13:21) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

      Flame     před 6 měsíci 17.05.2024 15:49 |  
      4 1

      Zdravím všechny,
      kdosi tady napsal, že by se Oskarovi mělo zakázat střílet..............
      Ano, byl jsem to já.
      Oskárku klobouček před tebou dolů a jen tak dál.

      • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

        wimpy     před 6 měsíci 17.05.2024 15:54 |  
        2 1

        To jsem mimo jiných psal i já a už jsem si posypal hlavu popelem :-)

        • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

          SLAVIESTA     před 6 měsíci 17.05.2024 17:34 |  
          3 2

          Přátelé, opravdu krásný gól, ale s tou sebekritikou ještě počkejte, neb jak známo, jedna vlaštovka......

  3. Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

    Ivan     před 6 měsíci 17.05.2024 12:33 |  
    6 1

    Já bych se taky zastal Ogboua. Hlavně u té "penalty" nebylo o čem, i kdyby moskyta kopl tak to přece není penalta ale spíš moskytovo bránění ve hře. Přece když někdo kope do míče a já mu strčím nohu před nohu bez možnosti hrát/pokrýt balon a on mě kopne, tak to není faul na mě ani náhodou.

    • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

      Steve2924 (přítel SN)     před 6 měsíci 17.05.2024 14:25 |  
      4 1

      Chtěl jsem napsat to samé tak se připojím.
      První "zákrok" tam bylo vidět, že Mosquera si Ogba chytil a tím jak si ho chtěl přitáhnout tak zároveň skočil před něj a zkoušel nasimulovat pád. Ogbu tam šel naprosto čistě dal si pozor i na občejné položení ruky na rameno (tak se vykartoval Santos) protože věděl jaká simulantská k** je vedle něj. tady bych ho spíš pochválil, že nedal nejmenší šanci HR nebo VAR aby ho vyčervenili.
      Druhý zákrok, opět směrem k simulantovi naprosto v pořádku ten byl bokem za ním. Opět neskutečná komedie od toho klauna, který na sobě nejspíš cítil letmý dotek ruky tuším Masa a tak sebou teatrálně švihnul. Ovšem to promáchnutí míče ve vlastním vápně, to bych mu vyčetl. To zase jo.
      škoda, že se při zápase nemohou udělovat ŽK na intervenci VAR.
      Jednak kdyby ji dostal hned při té první komedii tak by to asi nezkusil v druhé půli. A nebo by šel ven. Zrovna on už by za ty simulace potřeboval pořádně klepnout přes prsty.

      • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

        Ivan     před 6 měsíci 17.05.2024 15:18 |  
        1 2

        Naopak, jestli se nic neměnilo, tak rozhodčí může dát žlutou po přeskumu VAR.

        To se stalo (mimo jiné) při legendárním Nitově faulu na Hušbauera, kde zprvu byla nařízena penalta, ale na popud VAR byla odvolána (později komentář "Dostupné záběry přestupek neukázaly, ten průkazný ze zadní kamery jsem neviděl") takže Hušbauer podražený Nitou dostal žlutou kartu protože jelikož ve VAR neviděl průkazný záběr že se faul stal, i když průkazný záběr viděl každý v televizi.

        • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

          Steve2924 (přítel SN)     před 6 měsíci 22.05.2024 11:15 |  
          0 0

          pravda. Takže pokud se to nezměnilo tak nechápu proč to sudí nedělají.

  4. Oscar je king!

    Luckyduck (přítel SN)     před 6 měsíci 17.05.2024 12:54 |  
    15 4

    Žádám přezkoumání Oscarovi známky u videorozhodčího. Tenhle výkon prostě musí být za čistých 10! :)

    • Re: Oscar je king!

      Alanor (admin)     před 6 měsíci 17.05.2024 13:22 |  
      14 2

      Přezkoumáno, VAR doporučil změnit známku na 10 a já se rád nechal přesvědčit ke změně konečného verdiktu. :)

      • Re: Oscar je king!

        Luckyduck (přítel SN)     před 6 měsíci 17.05.2024 13:36 |  
        9 0

        Díky díky díky :) Konečně ten VAR k něčemu je :))

    • Re: Oscar je king!

      mig52     před 6 měsíci 17.05.2024 13:46 |  
      5 2

      :-))), za1*

  5. Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

    levap     před 6 měsíci 17.05.2024 13:14 |  
    10 0

    Jenom pro úplnost, ten pas Juráska na poslední gól, byl jeho asi třetí, nebo čtvrtý výborný pas za 15 minut pobytu na hřišti. A zaslouží velkou pochvalu.

    • Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

      Alanor (admin)     před 6 měsíci 17.05.2024 13:22 |  
      2 1

      Ano, střídání mu vyšlo celkově velmi dobře. Právě proto jsem tam zmínil aspoň ten nejvýraznější moment, aby byl pochválen alespoň slovně.

  6. Re: Hodnocení slávistů - 33. kolo

    IJS     před 6 měsíci 17.05.2024 14:56 |  
    3 15

    Hodnocení je hodně nadprůměrné na to, že se už o nic nehrálo. Řeči, že je furt šance na titul, to je jen taková berlička Jindry, aby nemusel hodnotit zpackaný závěr sezóny. Kdyby se hrálo skutečně o titul, tak vítězství nad Plzní 3:0, to by byla pecka, protože by soupeř by nám nedal nic zadarmo a rval by se o vítězství. Sice i v úterý hrálo tvrdě, ale od Plzně to rozhodně nebyl výkon na hranici možností. To si, předpokládám, nechává na Pohár. Desítka Oscarovi je spíš taková "úlitba" za konečně vstřelenou a krásnou branku. Hrál výborně, ale 10?! Za mně 9. Stejně tak bych ubral jeden stupeň Zmrzlému. Zajímavý zápas sehrál Matěj Jurásek. Tedy přesněji 15 minut. Směrem dopředu výborný a to včetně přihrávky Jurečkovi na branku. Ovšem, když za vápnem střílel Kalvach a Matěj mohl blokoval, tak se otočil zadkem k míči. To už nedělají ani starší žáci. V defenzivě na něho fakt není spolehnutí. Ovšem jeho ofenzivní přínos by měl být nesporný. Taky mi hodně vadí, že trenér nechává sedět Jurečku v době, kdy bojuje o krále střelců. Byla by to odměna pro něho i pro Slavii! Jestli odejde, tak teprve potom na něho budeme vzpomínat. Jen kdo by šel na penaltu a s jistotou ji proměnil?

  7. @

    bramburek (přítel SN)     před 6 měsíci 17.05.2024 15:12 |  
    27 5

    Ogbu za 6??? Úplně vymazal asi nejnepříjemnějšího hroťáka ligy, to byl naprosto dominantní, skvělej výkon...

    Už delší dobu mi přijde, že u něj za každou cenu hledáš nějaký chyby, který se mnohdy ani neudály, tak jako teď ve středu, kdy obě zmiňovaný situace byly naprosto čistý... tohle mi hlava fakt nebere, a připadá mi to k Igohovi hodně nespravedlivý, a působí to na mě jako by sis na něj zasedl a neustále ho srážel a něco hledal...

    Já jsem moc rád, že takovej skvělej stoper vůbec ve Slavii a v český lize je, nikdo na světě není robot bez chyb, ale kolik on za ty zápasy dokáže vyhrát soubojů a jakej má přínos pro tým je neskutečný... a stokrát radši tady budu mít energickýho, živelnýho playera, kterej ti na hřišti nechá duši, než nějakýho salámistu, kterýmu je všechno jedno alá Santos...

    • Re: @

      pehacko     před 6 měsíci 17.05.2024 16:22 |  
      8 1

      A plus ta simulantska sketa bezmoskera si taky moc nekopnula. Jen se valela a brecela a nebo prasila. To je stejne strasny co za svine muze zit…

      • Re: @

        SLAVIESTA     před 6 měsíci 17.05.2024 17:38 |  
        4 1

        Dělá to pořád, je to jeho styl i když se chce z něho(toho stylu) zvracet.

    • Re: @

      donford     před 6 měsíci 17.05.2024 18:28 |  
      12 2

      Ogbu sehrál velmi dobrý zápas a osobně bych ho hodnotil nikoliv za 6, ale aspoň za 8, a to ještě s rezervou. Teď jsem se díval znovu na opakování zápasu a musím rád uznat, že Ogbu opravdu Chorého do ničeho nepustil, a že ho dokonce při hlavičkách přeskákal. Vynikající výkon a skvělá rychlost po celý zápas. Myslím, že výkon Ogbua patři k vrcholnému výkonu stopera v naší lize. Zejména proti Plzni a speciálně proti Chorému.
      Dost mě překvapilo, že sudí původně odpískal pokutový kop na Mosqueru, kterého se Ogbu prakticky ani nedotkl. Později rozhodčí uznal správně svou chybu.


      Komentář byl uživatelem upraven (17.05.2024 18:28) . Zobrazit původní komentář

    • Re: @

      habroš     před 6 měsíci 17.05.2024 21:34 |  
      1 1

      Souhlasím s tebou v tom, že Ogbu předvedl skvělej výkon. Ale současně souhlasím s Alanorem, že by měl některé situace odehrát víc pozičně. V 1. minutě nechodit do těla, ale využít své rychlosti a vytlačit, při "penaltové" situaci spíš blokovat prostor než riskantně a razantně odkopávat.
      Pak je ale otázka, jestli, kdyby začal "přemýšlet", by to byl ten výborný a dominantní Ogbu. Ale tenhle přehled přijde s věkem a zkušenostmi. Za 2 či 3 roky bude v Premier League naprosto skvělý a bezchybný.