Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 22/23 #16

Slavia ztratila reálnou šanci na titul, a tak se v dalším podcastu SN Mezi námi fanoušky quelhar, Alanor a Karel Janďourek zamýšlejí především nad příčinami tohoto stavu a možnými řešeními.

Samotný zápas nepřinesl nic moc pozoruhodného. Slavia dominovala držení míče, ale inkasovala ze situací, kterým se předchází jen stěží. Sama dvakrát vyrovnala po krásných akcích. Na další letenskou penaltu v nastavení už reagovat nemohla. V podcastu jsme proto diskutovali více než o samotném zápase obecně o hře Slavie a možnostech, jak ji zlepšit pro příští sezóny. Opakující se argument v diskuzích mezi fanoušky je pozice vysokého útočníka a obecně nedostatečná výška hráčů v sestavě, tomu jsme se nemohli vyhnout tedy ani my. Probrali jsme také možná až příliš jednotvárné snahy o řešení postupných útoků a v závěru první části podcastu došlo také na hodnocení odpískané penalty a faktu, že Příhodova komise rozhodčích zavedla do českého fotbalu velkou šedou zónu, do které se vejde cokoliv. V druhé části jsme probrali, jak přistoupit ke zbylým zápasům zvláště v souvislosti se situací B týmu ve FNL. Připomněli jsme si, jak začne příští sezóna a na jaké týmy můžeme narazit ve 3. předkole EL. Na závěr došla řeč i na chystané letní přestupy.

Obsah:

(00:00) Sparta - Slavia 3:2.
(1:11:25) Zbytek sezóny, B tým, start další sezóny, přestupy

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (167)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Ragnarok     před rokem 16.05.2023 10:54 |  
    20 11

    Alanor tam sype názory, které jsou skvěle vyfutrované čísly a přesnámi údery na hlavičku.
    Ke Karlovu hodnocení Trpišovského bych dal do placu myšlenku, že ve chvíli, kdy si ho po těch třech letech všichni i na úrovni podfinancovaných klubů české ligy s velmi omezenými možnostmi načetli a on na to není schopen téměř nijak reagovat, tak to zas takový bombarďák není a je otázkou, proč má mít tak královské podmínky, jakým se těší. Ve skutečnosti to nedokázal a nedokáže téměř nikdo nikde v žádném sportu, čest. výjimkám jako Ferguson, Popovich, Phil Jackson či Belichick a proto se trenéři točí, protože ten úvodní impuls, něco nového, co funguje, zkrátka trvá 2-3 roky. Teď jde o to, zda v dalším ročníku uvidíme něco radikálně jiného.
    K Musovi - Karel se ho snažil podle mne shodit, ale probůh, o jeho kvalitě svědčí už jen to, že byl i v soupisce pro LM v Benfice Lisabon, dal tam letos v součtu všech soutěží 9 branek. Za peníze, za které odešel to byl špatný obchod a mohl dopadnout i hůř. Jeho nevyužití v našem kádru je velká škoda, přivést pozdějšího člena chorvatské repre se moc českým klubům nedaří.
    Hodně se mi líbila myšlenka, že velmi dobře fungoval JT s hráči, které si nevybral. Možná právě o tom má být ta vnitřní opozice.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      pehacko     před rokem 16.05.2023 11:16 |  
      21 9

      Ja mam Karla rad jako kamarada a spoluhrace na fotbale. Jeho nazory beru a vim, ze je chodici encyklopedie vysledku a statistik. Nicmene on je vzdycky loajální ke klubu a vzdy hleda a najde argumenty pro vedeni a realizacni tym a hrace a to ve vsech nasich casech. Horlivě se zastával Jarolima s Doležalem. Posleze i platila a vsech následných treneru jako petrous, poustka, pastor (toho nejvic miloval teda wulfstan) a toleroval frantu straku (tomu jsem zase fandil hodne ja, protoze to byla aspon za toho zmaru neskutecna legrace). Pak se zastával jak Dumla a Myspulina (toho jsem teda branil i ja). Na pováženou je, ze Karel byl i na strane Lesky a Enicu, kdy to byl sileny tunel. Kdyz tak o tom premyslim, tak tahle soucasna obhajoba je nejsnadnější, protoze takhle dobre Slavia zatim nikdy nefungovala i kdyz tady vidime spousty chyb, ale nic neni dokonale a je to sport a ceske prohnile prostredi. Nicmene přivádět hrace ze zahraničí jako je Bah, Zafeiris ci Ogbu beru jako neuveritelny uspech a zazrak.


      Komentář byl uživatelem upraven (16.05.2023 11:19) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        žbl68     před rokem 16.05.2023 11:42 |  
        1 2

        fotbalový Vševěd - v tom nejlepším ...
        někdy ale přihrává, nechává nohy za sebou ačeká co obránci , resp. co proti diskutující ... :-) klubismus fajn - taky jsem přežil se Slavii radosti i doby temna - a že jich od začátku 80.let bylo ... ale člověk musí někdy zapojit k srdci i hlavu ... viz ENIC, Doležal atd ..
        Poslední větu tesat do kamene :-)

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        kjandourek (admin)     před rokem 16.05.2023 12:50 |  
        11 5

        Chvilku jsme si říkal, že asi ani nemá smysl reagovat.... ale pak mi došlo, že když se neohradím a neuvedu to na pravou míru, tak to ostatní budou brát jako fakt....

        Kdy jsme se my dva mohli bavit o Jarolímovi s Doležalem, či o Petroušovi, nebo Pastorovi... a to vůbec nemluvím o Enicu? Divím se, žes do toho nezamontoval ještě Cipra, Petrželu, Kopeckého, či Máčalu...

        Chce se mi věřit tomu, že takhle bájíš jenom proto, že ti podvědomí ke mě něco podstrčilo a že to není cílená lež.....

        My dva jsme se sice potkali v období okolo roku 1999, ale v partě, kde fotbal nikoho nezajímal a nikdy se tam neřešil, takže jsme o sobě ani nevěděli, že oba fandíme Slavii.... Tmk se hrálo po hospodách na kytary, jezdilo na vodu a po horách.... po roce 2000 se tahle parta rozdělila na bezdětné, kteří dál chodili pařit a ty, kterým se v té době narodilo první potomstvo, takže je spíše než hospoda zajímala Zoologická a vůbec všechno, kde byl dětský koutek.... díky tomu jsme se my dva neviděli dobře dvacet let.... a opravdu bavit jsme se začali zase až tady cca v době, kdy vznikla chráněnka....

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          pehacko     před rokem 16.05.2023 15:53 |  
          2 5

          Beru to z diskuzi z oficialek, ale taky to pisu jako velikou nadsázku a jako tvou obhajobu a ne obžalobu! A takhle si to z tech dob pamatuji… a je mozne, ze muj vypity mozek si to cele popletl.


          Komentář byl uživatelem upraven (16.05.2023 15:55) . Zobrazit původní komentář

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            kjandourek (admin)     před rokem 16.05.2023 16:08 |  
            4 4

            Hele já na oficiálkách nikdy nebyl.. tedy zaregistroval jsem se tam v zimě 2016, kdy jsem jednou na něco odpověděl v rámci prvního přestupního období JT, který tehdy začal s Twitterem..... a ty ses mi ozval, jestli se náhodou neznáme...

            To je neskutečný, jak ta paměť dokáže klamat a vytvářet věci, které se nikdy nestaly...

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

              pehacko     před rokem 16.05.2023 16:11 |  
              0 4

              Ja bych dal ruku do ohne (ne svou) zes tam chodil od nepaměti… Vsak muj prvni nick tam byl lezkaven, nez jsem k nemu ztratil id a heslo a musel zalozit prazskyhovado. To mi pak chtel smazat Ondra Zlamal, ale uhájil jsem si ho i kdyz to bolelo.

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                kjandourek (admin)     před rokem 16.05.2023 16:14 |  
                2 2

                Vůbec - pod nickem Ďourek jsem se s rudochama hádal na Idnesu, nikde jinde jsem nebyl....

                • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                  pehacko     před rokem 16.05.2023 16:18 |  
                  1 1

                  Tak se teda omlouvam!!! A zakoncim svou chybnou interpretaci minulosti hlaskou:

                  Dejte slovo Zemanovi.......tak rekni,jak to tenkrat bylo....mluv za nas Honzo

                • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                  žbl68     před rokem 16.05.2023 16:36 |  
                  0 0

                  jj modří dobře vědí :-D tam to ale bylo krutopřísně ostrý - do okamžiku než si potkal to obludárium na iheute srazech a všichni hromadně popili a pokopali se u fotbálku ...

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

              Narmer     před rokem 17.05.2023 20:18 |  
              2 2

              Tak to byl na oficiálkách asi jiný kjandourek,který se tak demagogicky zastával tria Rosen,Doležal,Jarolím...)

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                kjandourek (admin)     před rokem 17.05.2023 23:21 |  
                1 2

                Tak já na ten Nick copyright nemám.... V době, kdy Slavii vládlo tohle trio jsem měl čerstvě narozené děcko a měl jsem úplně jiné starosti, než někde diskutovat o fotbale... Nota Bene, že jsem ani netušil, že na oficiálních stránkách nějaká diskuze existuje....

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                wimpy     před rokem 17.05.2023 23:26 |  
                0 0

                Ono se Rosena s Vikem zastávalo víc lidí, přeci jen udělali dva tituly, postavili stadion...:-)

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

              weetek     před rokem 18.05.2023 00:06 |  
              3 2

              Jako vážně? Tak tohle je Kadle i na tebe solidní úlet. S nickem přesně, ale doslova přesně stejného jména, jsem se hádal na oficiálkách ještě za éry LEŽky a É-NICu. Stejné vlezdoprdelství za všech okolností, stejná slepá loajalita vedení, i když to vedlo, jak to vedlo. A jasně, nebyl jsi to ty :-))

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        mig52     před rokem 16.05.2023 13:34 |  
        10 23

        Já Karla neznám a mám z něj podobný pocit. Bezkonkurenční statistik a encyklopedik, klobouček. Ale jinak -hrubším vyjádřením bych řekl, že je to klubový vlezdořiťa, pochlebovač. Si říkám, jestli mu někdo v minulosti nezajistil klubovou doživotní rentu, či je takový strašpytel, že má obavu cokoliv jen nádechem zkritizovat, byť důvody jsou relevantní.:))))

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          amon     před rokem 16.05.2023 14:46 |  
          5 0

          třeba je to jen obrovský fanoušek. Já se zastával šilhavky, protože měl titul a neprohrál derby a byl proti JiT. Mýlil jsem se a to velice. Bez JiT by pravděpodobně nebyla Sevilla, CL a válcovat venku Borussii atd.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          kjandourek (admin)     před rokem 16.05.2023 16:13 |  
          18 7

          Ano, neznáme se.... a já doufám, že to tak zůstane....

          Upřímně řečeno, kdyby se někde v mém okolí měl vyskytovat člověk, který by se ke mně choval podobným způsobem, jako ty na těchto stránkách... dával bych si vždycky záležet na tom, aby mezi námi bylo vždycky dost pater, zdí, nebo alespoň kilometrů volného prostoru ..... a já jej nemusel potkávat....

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            pehacko     před rokem 16.05.2023 16:27 |  
            2 0

            Jen aby to nebyl dum z karet

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

              žbl68     před rokem 16.05.2023 16:32 |  
              0 0

              hrad .... z písku ...

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            žbl68     před rokem 16.05.2023 16:32 |  
            2 0

            twl jako kočka a pes ... :-) všiml sis, že tě chválí ... (aby Tě mohl poplivat... :-) ...) příjde mi, že tady ty virtuální boje kdy jsou dva ve-při prorůstají neadekvátně nějak do reálu ... :-)))

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

              pehacko     před rokem 16.05.2023 17:40 |  
              1 0

              Dva vepre beru, chci delat malou grilovacku!

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                butters     před rokem 16.05.2023 20:44 |  
                1 0

                Obelixi?

                • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                  pehacko     před rokem 16.05.2023 20:47 |  
                  0 0

                  Mlask

                  • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                    žbl68     před rokem 17.05.2023 06:01 |  
                    0 0

                    :-D Ave TY !

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                žbl68     před rokem 17.05.2023 06:02 |  
                0 0

                a kočkopsí špízy jako zákusek ? pán je gur man

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            hiker42     před rokem 16.05.2023 18:14 |  
            3 2

            Je to přeci křišťálově jasné: Koho langusty jíš, toho píseň zpíváš!

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

              kjandourek (admin)     před rokem 17.05.2023 13:19 |  
              0 1

              Vony ty langusty už taky nejsou co bejvaly!

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                hiker42     před rokem 17.05.2023 13:30 |  
                2 0

                já si nemohl vzpomenout, jestli Jirka1 mluvil o langustách, krevetách nebo ústřicích. Jestli jsou teď langusty nějaká B- kvalita, řekni si o humry :-)

                • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                  kjandourek (admin)     před rokem 17.05.2023 13:38 |  
                  0 4

                  Nevím, co říkal Jirka, ale naposledy byly sýrové sendviče (bez šunky, či jakékoliv uzeniny, jenom s tou zelenou potvorou!) a bublanina.... plus jeden malý kávovar, kterému v okamžiku, kdy jsem se k němu o přestávce propracoval, došla voda....

                  • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                    hiker42     před rokem 17.05.2023 14:24 |  
                    3 0

                    Tak to muselo jít dost dolů, holt číňan už do toho asi nesype, co dřív :-)

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            mig52     před rokem 17.05.2023 16:50 |  
            2 5

            Buď v klidu, tvá slova budou naplněna. Výjimečně to cítíme podobně.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          Wulfstan (přítel SN)     před rokem 17.05.2023 13:25 |  
          2 4

          Člověče, neberu ti tvý názory, ale nejde to napsat trošku jinak? Vem si příklad z péháčka. A to je proti tobě mladej nevycválanej kluk a navíc ještě retard.

          (Promiň, Hovado, ale to máš za toho Pastoora :-) ).

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          Narmer     před rokem 17.05.2023 20:23 |  
          2 3

          Rentu podle mě nemá,ale snaží se o ní...)

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      žbl68     před rokem 16.05.2023 11:37 |  
      6 8

      souhlas vč. toho Musy ... tohle bylo od KJ zbytečné ...

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        žbl68     před rokem 16.05.2023 12:24 |  
        5 5

        prostě musofob a madsenofob ... :-)

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          žbl68     před rokem 16.05.2023 16:20 |  
          2 2

          takže podle ohlasů mám pravdu :-DDDDD

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      Ferguss     před rokem 17.05.2023 08:37 |  
      1 0

      Americké sporty bych do toho úplně nepletl, tam je situace díky platovým stropům a draftu hodně odlišná. Když měl Belichick Bradyho a hráči podepisovali smlouvy za pivo a párek,jen aby získali prsten, tak se mu hrálo jedna radost. Teď je to najednou (pod)průměr a svědčí to o něčem?

  2. NADĚJE UMÍRÁ POSLEDNÍ,

    Slávista 51     před rokem 16.05.2023 11:59 |  
    3 3

    takže tohle si nechte, až bude konec ligy/sezony !
    Všem hráčům i realizačnímu týmu, vedení, přeji pořádnou dovolenou, aby byli " hladoví " na fotbal v nové sezóně.

  3. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Ragnarok     před rokem 16.05.2023 12:23 |  
    4 1

    Jen poznámka k Basileji: Ti teď v St. Gallenu poslali na hřiště tu širší soupisku a dostali tam 6:1. V zájmu českého národního koefiientu si přeju, aby vypadi s Fiorentinou a v lize pokazili poslední 3 kola a zůstali bez pohárů.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      žbl68     před rokem 16.05.2023 12:35 |  
      1 1

      povinnost je příští rok předběhnout dány a norky nebo ukáčka - lepe oboje a rusáci ještě tak 2 roky bez evropy + srbaci a skoti by mohli mít ještě jednu slabsi sezonu ...

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        amon     před rokem 16.05.2023 14:42 |  
        10 0

        letos jsme tomu fakt nepomohli, přitom ta skupina byla jako stvořená k tomu uhrát spoustu bodů a postoupit. notabene po tak náročné kvaldě.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          žbl68     před rokem 16.05.2023 16:19 |  
          1 0

          přesně tak .... ono obecne CZ ... plž mohla uhrat aspon zbla ,slavia postoupit ,sparta atd atd ... slovacko v mezích možností no , když s e další sezona povede (7 a více bodů) a pak vypadne ten provar 19/20 ... mohlo byt lépe ale chce to aspon 3 skupiny (EL a EKL - v LM fakt nevěřím) na podzim a2 postupy do jara

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            amon     před rokem 16.05.2023 17:34 |  
            6 0

            Slovacko letos skvele a postoupili by, kdyby je tak nezarezli v Nemecku i doma, to bylo skoro jak my v nasi zumpa lize. Ja uz se budu soustredit hlavne na Evropu, pac zaver lonske i letosni sezony mi vzal veskere iluze o te nasi “soutezi”.

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

              žbl68     před rokem 17.05.2023 06:08 |  
              0 0

              njn ... liga nabrala rychlost z retrospektivní Mach 1 na Mach 2 a Mach 3 ....
              Slovácko - nebo Bohemka - oboje budou v Evropě vidět a to je jedině dobře - snad nevyhoří zase plž a sparta ... ono být okolo 11.-12. místa by bylo fajn pro všechny ... Turci polezou nahoru ale zase prasečí skot a rakousko by mohlo padat dolu ... snad moc neuteče ani švajc (i když letos ... :-( ..)

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                Ragnarok     před rokem 17.05.2023 09:47 |  
                1 0

                Přál bych si, aby českým klubům někdy přálo štěstí a dostaly se do skupiny všechny, v příští sezóně 4. Uvidíme, jak na tom bude Plzeň hráčsky, tam bych postupu i věřil, bude ve všech předkolech nasazená a ty peníze potřebuje.
                Bohemians, nebo Slovácko budou muset mít štěstí na los, ale proč ne. My jsme loni s nejvyšším koeficientem měli los jako poslední nenasazený, takže v předkolech EKL je možné úplně všechno.
                Bohemians mají vyřešen stadion? A finanční prostředky na udržení kádru? Já bych byl radši, kdyby Slovácko využilo své zkušenosti. Svědík se nezalekne nikoho.
                Rád bych jednu sezónu udělal ránu, třeba 10. A pak přijede Viking nebo Subotica a je to jen na nás.

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                Dennis     před rokem 17.05.2023 13:56 |  
                2 0

                Můžeš mi nějak vysvětlit, v čem "by bylo fajn pro všechny být okolo 11.-12. místa"? Jestli budeme někdy mít přímý postup do LM pro vítěze ligy, dovedeš si představit, jak ta liga bude vypadat?

                • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                  záplata     před rokem 17.05.2023 14:32 |  
                  3 0

                  Jako letos.

                  • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                    Dennis     před rokem 17.05.2023 15:03 |  
                    0 1

                    No právě... Díky, nechci.
                    Jako já jsem i po několika dnech tak nasranej a otrávenej, že sem ani radši nic nepíšu... Celou sezonu se snažíme vozit body, pak přijde pár posledních zápasu a penalta, který neměla být (Slovácko) a další čtyři dokonce v nastavení, z nichž většina taky neměla být, ale byly a ještě to komise přikryla... Tohle nepamatuju a pamatovat jsem ani nechtěl. Za rozhodčími si chodí, kdo chce, a jsou za to směšné tresty. Fakt bych se rád dočkal doby, kdy komise bude pracovat tak, jak má, bez šedé zóny, ve které se schová úplně všechno, a za návštěvy rozhodčích se budou kontumovat zápasy a odebírat body.


                    Komentář byl uživatelem upraven (17.05.2023 15:13) . Zobrazit původní komentář

                    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                      žbl68     před rokem 17.05.2023 15:27 |  
                      0 0

                      tak naštěstí ty nerozhoduješ (ani já) :-)
                      nesmíš si to tak brát nebo tě trefí a budeš mít infarkt a nedožiješ se 40 ... :-)
                      je to jen byznys - pro pár a sport - pro ostatní ...

                • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                  žbl68     před rokem 17.05.2023 15:25 |  
                  0 0

                  v tom že liga bude křištálově čirá, nebo jako při noci dlouhých (křišťálových) nožů ? vyber si ... :-) případně v tom že 5.tým může paběrkovat v 0.předkole ... hráči se ukážou týmům z východu a x-tých lig zbytku světa no není to hezké :-)
                  každopádně každý zápas CZ v Evropě je přínosem (někdy pro soupeře no ...)
                  ono při novém formátu LM a EL to bude stejně guláš a šavlový tanec v jednom ...

  4. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    MCD_Slavia     před rokem 16.05.2023 12:41 |  
    11 11

    Rozumím kritice výkonu téhle sezóny, ale já to beru z dlouhodobého hlediska. Vždyť musíme mít vyrovnaný rozpočet, hráče točíme (prodávám) jak na kolotoči a stále hrajeme o špičku. Je to spíš zázrak jak to JT dokáže vždy poskládat a navíc posunout hráče. Byla otázka času kdy se trochu nezdaří a chvilku zase bude trvat než si to sedne nebo najde titulový tým.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      Alanor (admin)     před rokem 16.05.2023 13:45 |  
      36 11

      Fakt zázrak? Letos odešli Sor, Samek a Kúdela. Ani jeden nebyl pro tým zásadně důležitý. Sor měl na podzim takřka nulový přínos a na jaře jsme hráli stejně jen ligu, kde toho nikdy nepředvedl mnoho. Samek hrál dobře na podzim minulé sezony, na jaře už paběrkoval. Kúdela po návratu poloviční rychlost a dál jsme už neměli zájem.

      Do příchodů se letos narvala ohromná částka - Ogbu 50, Zafeiris 50, Santos 30, Ewerton 20 + další méně nákladní hráči. To je 150+ milionů! To se myslím velmi blíží vůbec těm sezonám s nejhojnějšími výdaji.

      A posun klubu nula. Naprosto stejné chyby a stejně ztracený titul jako loni s Plzní. Tentokrát i výbuch ve skupině Evropy. Budeme se na beton soupeřů vymlouvat už i tam?

      A v neposlední řadě měla Sparta letos výraznější odchody. Odešli jí 2 nejlepší hráči - Hložek a Hancko. Priske byl nový v cizí zemi.

      Za mě výmluvy fakt tenhle rok neobstojí. A hlavně to navazuje na rok předtím, který si tu trenéři rozesrali do značné míry sami Krmenčíkem, Plavšičem, protežováním Koláře, který byl úplně mimo apod.

      Oprava: Samozřejmě odešel ještě Bah, což byl jediný zásadní odchod. Ale na pointu mého příspěvku to nic zásadního nemění. Sparta byla loni horší, odešli jí 2 top hráči oproti našemu 1 a stejně s novým trenér v cizí zemi a novou koncepcí nás hned porazila.


      Komentář byl uživatelem upraven (16.05.2023 14:32) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        kjandourek (admin)     před rokem 16.05.2023 14:00 |  
        13 3

        Takhle ... hráčů odešlo určitě trochu více.... Chápu, že odchody Tijanihy, Madsena, Krmenčíka, Takácse, či Júsufa, neuplatnění zimní opce na Tiéhoho a ukončení kariéry Hovorky a Kováře spadají do kategorie nedůležitých....

        Ale neměli bychom zapomenout na jméno Alexandr Bah... ;-)

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          Alanor (admin)     před rokem 16.05.2023 14:21 |  
          2 0

          Mea culpa, já to měl spojené, že se tu vyměnili s D. juráskem v zimě. Bah bylo samozřejmě naprosto relevantní oslabení.

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            kjandourek (admin)     před rokem 16.05.2023 14:59 |  
            1 2

            V pohodě - mě je jasné, že to nebylo úmyslné opomenutí ... ale nechat to jenom tak jsem nemohl ;-)

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        guyincognito     před rokem 16.05.2023 14:08 |  
        6 2

        Za mě je především frustrující, že naše přestupové přešlapy se typologicky opakují. Kategorie bych z hlavy rozdělil především na: 1) vysocí, ne zcela dynamičtí/obratní/techničtí stopeři - Santos, Tijani, Maxim, Takács, Kacharaba. 2) ofenzivní hráči, kteří nemají fyzické předpoklady k napadání/fyzické hře, respektive trenéři je nedokáží využít - Baluta, Hellebrand, Beran, Ewerton, Plavšič, Baluta, Matoušek, Madsen.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          Slávista 51     před rokem 16.05.2023 14:43 |  
          2 2

          Byli předkové, kteří říkali, že když se povede jedna z deseti nových tak, že to zaplatí ty ostatní nepovedené, je to dobré.
          Taky měli heslo - i prodělek je kšeft, nesmí to však být každý den.
          Nebo si myslíte, že TOP mužstva, se vždy trefí napoprvé ?

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          pcitron     před rokem 16.05.2023 15:59 |  
          4 0

          Kvituji, že tam máš Balutu dvakrát. Tento top plejer vydal za dva průměrné:-)

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        Kontrapunkt     před rokem 16.05.2023 20:54 |  
        0 0

        Z hráčů, kteří vypadli z kádru, bych ještě zmínil Usora (většinou připadal v úvahu jako první střídající, pokud zrovna nehrál v základu) a Talovjerova.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          Radek097 (přítel SN)     před rokem 16.05.2023 22:00 |  
          3 0

          Ale odchod jak Usora, tak Talovierova není pro nás oslabení. Usorovi se povedl zhruba měsíc, pak už to bylo trápení, což lze akceptovat, je stále mladý a nevyrovnané výkony jsou očekávatelné. Talovierova jsme tady loni nechali trápit ve středu zálohy, což bylo kontraproduktivní pro všechny strany, takže než ho u nás trápit ve středu zálohy, tak je dobře, že hrává někde jinde, i když teď tu herní praxi v LASKu úplně nemá.
          Kádr se musel stejně nějak zeštíhlit, i když se za mne měl ještě víc, tak upřednostnit MJuráska před Usorem byl logický po všech stránkách a nemyslím si, že by někdo v realizačním týmu tohoto rozhodnutí litoval.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        MCD_Slavia     před rokem 17.05.2023 09:17 |  
        2 1

        Jenže nedaří se už 2. Sezónu takže odchodů je více a jak jsem psal nedaří se je tak nahradit a chvíli to potrvá. Noví hráči nebudou take vždy hned přínosem.

  5. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    SKEP     před rokem 16.05.2023 16:43 |  
    4 8

    Penaltu v nastaveném čase viděl pan Černý jako ostříž! Ale že na lavici hostí během hry seděl cizí žák jaksi přehlédl, podobně jako asistenti. Hráč hostů Bořil navíc narušil mravní výchovu onoho nezletilého školáka peprnými výrazy, jimiž glosoval dění na trávníku. Za toto pochybení bych soudci Černému výrazně snížil známku. Vzdyt osazenstvo laviček rozhodčí pečlivě kontrolují i v krajských soutěžích! Jestli to takhle půjde dál, na lavicích náhradníků se brzy dočkáme tantrických masáží!

  6. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Apep     před rokem 16.05.2023 18:29 |  
    18 4

    Když jsme měli náskok před Spartou všichni byli v klidu a tak nějak se počítalo s tím, že to v poklidu dohrajeme. V okamžiku kdy jsme venku začali prohrávat a Sparta se nám přiblížila začalo rozhodcovske peklo. Bylo rozhodnuto, že titul nezískáme, ale pokud si to uhrajeme nechají nám pohár. V dohodu mezi kluby nevěřím. To bylo rozhodnuto na jiné úrovni. Proto závěr sleduji bez emocí. Silnější pes mrda. Komentáře a kroky našeho vedení svědčí o tom, že to pochopili.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      Ados     před rokem 16.05.2023 21:04 |  
      1 1

      Asi na tom něco bude. Ja tu informaci měl třeba na začátku jarní sezóny, kdy ještě nebylo jasné, že budeme ztrácet, takže tohle mi úplně nesedí. Prostě musíme být příští rok lepší a neztrácet body u slabších týmů.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        mig52     před rokem 17.05.2023 07:15 |  
        4 1

        Podívej, na začátku jara se probírají všecky možnosti, tak byla zmíňována i tahle. Nevěřím, že do ní byla vědomě vtažena Slavia. Ale že o tomto scénáři uvažovali a zosnovovali ho silnější psi, o tom nepochybuju. Pomohli jsme jim v tom nepřímo mizernými výsledky s adepty na sestup.

  7. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    rfslavia     před rokem 16.05.2023 18:38 |  
    11 12

    s Alanorem souhlasim snad ve vsem, bohuzel pan Jandourek me prijde az moc nekritickej...

    treneri by meli mit plan b a plan c, bez jiny typologie hracu ho mit nemuzou

    malo strel z dalky je proste fakt, a absolutne nesouhlasim s p. Jandourkem, ze pak brankarimzdrzujou, balony litaj do 20 rady atd...obehravani nas stoji daleko vic casu nez vykop brankare to je proste fakt
    za druhy ikdyby statisticky z jednotek procent pad gol rovnou nebo z dorazky, muzou to byt v sezone tri pet golu ktery prinesou body do tabulky navic

    mimochodem na drzeni mice uz v evrope hraje snad jen pepek v city, to je prekonanej system, autobusem

    vsechny top muzstva hrajou na pokud mozno co nejmin dotyku a prihravek do zakonceni, absolutni opak soucasnyho stylu Slavie

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      belmis (přítel SN)     před rokem 16.05.2023 18:57 |  
      14 3

      Mně se naopak líbí spíš argumentace Karla, co se týče našeho stylu hry. Vůbec nevím, na základě čeho se tady vyrojila mantra, že když tým nemá metrákovýho útočníka, že nemá šanci na autobus nebo že s tím metrákovým útočníkem to v naší lize půjde.
      Proti autobusu má problém úplně každý. Nejlíp proti němu uměly týmy jako Barcelona nebo MC, který to uměl i bez Haalanda. Proti autobusu se tým prosadí nejlíp rychlou kombinací. Když bude mít soupeř 5 velkejch dřeváků a my budeme dávat centr na toho našeho, moc nám to asi nepomůže.
      Vždyť jsme dali nejvíc gólů v lize. Hodně gólů. My jsme měli větší problém. Ne v útoku, ale v obraně, než přišel Ogbu.
      Sparta udolala Plzeň nebo Liberec jen díky penaltám v nastavení, tam bych řešení nehledal

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        rfslavia     před rokem 16.05.2023 19:27 |  
        4 0

        ale to nemusi znamenat nejakyho kolohnata, jen kdyz stridas burens za tecla nebo olinku se schranzem za mateje, tak nic nezmenis...

        me v nasi hre schazi okamzitej ucinnej represing po ztrate mice a potom jit co nejrychlejs do zakonceni... a to nepotrebujes choryho

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        marvan5     před rokem 16.05.2023 19:30 |  
        16 1

        Souhlasím s vámi, že na překonání tzv. autobusu je třeba rychlé kombinace, viz. třeba první gól proti Spartě. Potom je ale otázka, proč ji v posledních dvou sezónách ve hře Slavie vydáme výjimečně. Naopak zcela typyckou se stala pomalá hra založená na mnoha nic neřešících přihrávkách mezi obránci následovaná opět zcela alibistickými přihrávkami na malém prostoru u postranní čáry nebo před velkým vápnem. Chybí rychlejší hra s míčem, což může být dáno slabší úrovní technických dovedností našich hráčů, ale i pohyb bez míče a umění či schopnost změnit těžiště hry na přehuštěném prostoru jejím přenesením dlouhou přihrávkou do jiného prostoru hřiště s menším počtem hráčů soupeře. Náš pomalý způsob hry pak potlačuje přednosti hlavně našich křídelních hráčů, především jejich rychlost. Naopak zvýrazňuje jejich technické nedostatky. Je to samozřejmě ale jen můj osobní názor a za délku příspěvku se omlouvám.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          belmis (přítel SN)     před rokem 16.05.2023 20:03 |  
          9 1

          Ale Barcelona nebo MC hrají ještě víc uspávací fotbal proti autobusům. Až pak z ničeho nic přijde překvapivý náběh, kolmá přihrávka a je to. My nemáme tak kvalitní fotbalisty jako mají zmíněné týmy, nicméně se v tomto zlepšujeme. Dali jsme o 10 gólů více než v minulé sezóně základní části.

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            belmis (přítel SN)     před rokem 16.05.2023 20:22 |  
            5 1

            Teď jsem poslouchal dál a zase musím dát za pravdu Alanorovi, že pokud by tady byl jedno takové kladivo, které by nemělo ambice na základ a nastupoval by do závěrečných minut, hlavně na horších terénech v zimě.

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

              Radek097 (přítel SN)     před rokem 17.05.2023 08:51 |  
              1 0

              Pak bych položil otázku, jak kvalitní hráč by to byl, že by sem přicházel s vědomím, že odehraje 10-20 minut za týden?

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                kjandourek (admin)     před rokem 17.05.2023 09:45 |  
                3 2

                To je právě to, o čem tam šla řeč..... teď v tuhle chvíli nikoho takového nevidím, tak jenom typologicky, co by takový hráč měl ideálně splňovat... tedy vedle parametrů vysoký hlavičkář, útočník do vápna:

                Chtělo by to, aby už neměl ambice u nás se zviditelnit a přitom byl zkušený, tudíž někdo kolem třicítky. Také by neměl mít nejvyšší výplatu v kádru.... Vychází mi z toho, že by to měl být buď bývalý reprezentant na sklonku kariéry, nebo hráč, který se vrací do ligy po nějakém pobytu v zahraničí. Nebo alespoň hráč, který hraje ligu dlouho a dobře a angažmá ve Slavii by pro něj bylo vrcholem kariéry. Takový hráč by mohl mít ještě kvalitu a přitom by roli žolíka, který se dostane do hry na dvacet minut za měsíc, když opravdu bude téct do bot a bude potřeba zjednodušit hru, nesl v klidu.... ideální by bylo, kdyby měl vztah k SKS, ale to je jenom třešnička na dortu....
                V tuhle chvíli nikoho takového moc nevidím, ale třeba před patnácti lety by to docela dobře splňoval Jenda Koller, kterého po odchodu ze Samary lanařil třeba i bundesligový Hamburku.... ještě přede dvěma lety by dobrým kandidátem na tuhle pozici byl třeba Tomáš Necid, a samozřejmě Milan Škoda, kterého jsme (podle mého názoru právě na tuhle roli) chtěli před rokem a půl... dále třeba Martin Doležal, o něhož jsme taky v kuolárech několikrát stáli, kdyby z Jablonce neodcházel do Polska.... podobně typologicky vhodným hráčem na tuto roli by byl Tomáš Pekhart, ale ten si cestu do SKS už dávno zavřel....

                Když zabrousím do minulosti nelze nevzpomenout, že Alex Fergusson v roce 1997, přestože měl v kádru útočnou jedničku Andyho Colea, nabídl smlouvu tehdy jedenatřicetiletému reprezentantovi Teddy Sheringhamovi.... hodně lidí se tenkrát divilo proč právě hráči relativně na konci kariéry, když v té době mohl do ManU nalákat kohokoliv... a on mu pak několik let plnil roli právě toho žolíka, který na konci zápasů pomáhal otáčet výsledky...

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            marvan5     před rokem 16.05.2023 20:40 |  
            4 1

            V počtu vstřelených gólů se zřejmě zlepšujeme, v počtu získaných bodů se v důsledku vyššího počtu remizových a prohraných zápasů ale zhoršujeme, což podle mého názoru také souvisí se současným způsobem hry. Jeho cílem je sice asi větší kontrola míče a tedy i hry, paradoxně v důsledku nižší kvality našich hráčů, a to nejen ve srovnání s MC či Barcelonou, se jedná o způsob hry poměrně riskantní při ztrátě míče, kdy pak nejsme schopni ubránit protiútok soupeře, který prostě pošle dlouhý balón na útočníka, který buď sám přehraje našeho obránce, nebo dokáže míč rozdat spoluhráči, který pak skóruje střelou zpoza velkého vápna. Jedná se o jednoduchý přechod do útoku, s jehož bráněním máme velké problémy. V letošní sezóně je to téměř typická situace, z jaké dostáváme góly.


            Komentář byl uživatelem upraven (16.05.2023 21:02) . Zobrazit původní komentář

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

              belmis (přítel SN)     před rokem 16.05.2023 20:45 |  
              2 2

              To může souviset spíš s psychikou a aktuálním rozpoložením. To se doufám zlepší.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          martynko     před rokem 16.05.2023 20:30 |  
          4 2

          Naprostý souhlas. Podle mě s výjimkou Zafi, Oscara a snad Ševčíka nemáme technické a kreativní hráče, protože do agresivniho stylu hry s vysokým napadáním proti nejlepším v lize (+pro Evropu proti silným, co hrají fotbal), který jsme předváděli v letech minulých, nebyli vlastně tolik potřeba. Jenže na vetsinu zápasu v lize, tím spíš venkovních, kde nejsme hnani plným Edenem, se bez tohoto typu hráčů, kteří přinášejí řešení a produkuji přečísleni organizované obrany, absolutne neobejdeme.

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            mig52     před rokem 17.05.2023 07:09 |  
            3 1

            Ogaři, nějak zapomínáte na to, že překonat autobus kombinací nezáleží jen na kreativních hráčích (obvykle záložníků). Musíš mít i útočníky, kteří do té kapsy umí v pravou chvíli naběhnout!!!. To jsou spojené nádoby, jen přihrávající hráč to nevyřeší. A na to ti snajpři musí mít sakra dobrý čich. To musíš dostat z větší části do fotbalové kolébky, nevím, nakolik se tato činnost dá nadrilovat a zda vůbec.

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

              martynko     před rokem 18.05.2023 17:39 |  
              2 1

              Co jsem viděl převážnou část jara, tak Jindřichovou vlajkovou lodi jsou univerzální záložníci, kteří podle potřeby varují mezi zálohou a útokem (Olayinka, Lingr, Provod, Schranz, Jurasek...) a nahoře jeden útočník, který nemá za úkol ani tak střílet góly, jako spis vázat a otravovat stopery a dělat záložníkům misto pro strelbu- StandaTecl/Mick VB/Kuchta.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        mig52     před rokem 17.05.2023 06:59 |  
        2 3

        Njn., ale občas se stávalo, že jsme góly dávali, kdy už nic neřešily a když jsme je potřebovali, tak nepřišly. A i to byl jeden z důvodů, proč zřejmě nebude titul. Samozřejmě tím nechci říci, že za stavu 2-3:0 máme rezignovat na střílení branek. To ani náhodou, rád si zařvu i za stavu 5:0. Jen chci napsat, že nejvíce nastřílených branek titul někdy nepřinese, stejně jako výrazné držení míče.


        Komentář byl uživatelem upraven (17.05.2023 07:01) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        SKEP     před rokem 17.05.2023 08:23 |  
        2 3

        Mantra je, že Trpišák nemá zájem o zabijáka do vápna, který branky počítá v desítkách za sezónu. Ale jak zmínil Bílek, takový snajpr je velice ceněné zboží a není jednoduché ho přivést, natož zaplatit. Nicméně na někom takovém Slavia již delší dobu pracuje.
        I duchovní otec překulované z Katalánska neváhal za urostlého zabijáka vysolit stamilióny (Kč).

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        Mijk     před rokem 17.05.2023 09:54 |  
        4 0

        Otevírání autobusu pomocí kombinace znamená, že ti hráči musí být extrémně kvalitní při práci s míčem. V současnosti vidím v kádru takové hráče přesně dva. Sebemenší chyba při zpracování, odskočení míče hrozí brejkem do rozhozené obrany, za kterou je celé volné hřiště - viz gól Budějovic, Teplic.. A k meritu věci - proč by měl hráč, který na tom bude takhle skvěle technicky, jít do české ligy? Pokud si myslíte, že se dá sehnat pět šest Zafeirisů (ano, ti by to byli schopní zvládnout) a přivést do Slavie, tak já si to nemyslím.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          murudivad     před rokem 17.05.2023 13:37 |  
          1 0

          Přesně tak. Oscar a Zafeiris, nikdo další nemá techniku na rychlou hru na jeden dotek. Možná ještě M. Jurásek a Pech, když se rozehraje. Pohyb a fyzičku na takovou hru máme, i se o zrychlení snažíme, ale většinou tak třetí čtvrtá přihrávka už je špatná a akce je přerušena. Věřím tomu, že trenéři mají rádi góly, jako dal teď Schranz spartě a nejraději by nehráli házenou okolo vápna, ale bez skvělé techniky většiny hráčů na hřišti to není možné. Pak i to obehrávání vápna může být úspěšné, pár přesných přihrávek na jeden dotek a může z toho být jasná gólová šance, už jí jen proměnit. Takoví techničtí hráči jsou o penězích, nebo vlastní výchově budoucích talentů, ve dvaceti už se práce z balonem nedá tréninkem moc zlepšit, podle mého názoru, od těch 8 do 16 let se dá nejlépe získat cit pro balón a techniku, pak už je pozdě. Proč s tím nemají problém na Balkáně, na jihu Evropy a o Brazílii, Argentině atd. ani nemluvím. Jsou to geny, tréninkové metody, nebo tam jen děti tráví více času venku na hřišti/ulici a neustále mastí fotbal mezi sebou, čímž získávají ty nejlepší základy pro opravdový fotbal... My tady v ČR hrajeme spíš kopanou a občas se nějaký tým pokouší o fotbal, tak jako teď už nějakou dobu my....

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      Martin 58     před rokem 17.05.2023 08:20 |  
      9 1

      Myslím, že nechodíte na stadion a utkání sledujete v televizi. Pokud byste byl pravidelně v Edenu, tak byste musel vidět, co většina brankářů dokáže s výkopem od brány za blahosklonné asistence rozhodčích dosáhnout. Jsou to úplné orgie ve vyhledávání balónu v zámezí, pečlivý výběr strany odkopu, nekonečné štelování míče na místě samém, pomalý odchod k náběhu, pečlivé zvažování, oklepání kopaček o tyč, odsměrování spoluhráčů od branky a dalo by se fakt pokračovat. V televizi to není jednoduše vidět, protože ta se těmto nefotbalovým záběrům nevěnuje a brouzdá během toho času všude jinde. Karel Jandourek to popsal naprosto přesně.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        rfslavia     před rokem 17.05.2023 08:28 |  
        1 3

        nemyslete, typicky v televizi kdyz je odkop tak prepinaj do studia...zato obehravani ze strany na stranu nejlip pres kolare je nejlrychlejsi cesta ke golu

        jako omlouvam se, ale argumentovat proti strelam z dalky pomalou rozehrou golmana, to snad nemuzete myslet vazne

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          Martin 58     před rokem 17.05.2023 11:17 |  
          2 2

          Střela za každou cenu nemá smysl a jakýkoliv míč v zámezí, a může to být i aut, přináší pro naše soupeře jedinečnou možnost rozdrobit časově hru, vyvést nás z tempa a v neposlední řadě, ideální možnost vždy se nadechnout.
          Raději bych uvítal zrychlení hry spočívající v minimalizaci dotyků s míčem u jednotlivých hráčů a mnohem tvrdších přihrávek, třeba i do stran, ale s větším úhelným sklonem k soupeřově brance. Střílet až z vypracovaných pozic.

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            rfslavia     před rokem 17.05.2023 11:50 |  
            3 3

            tohle je klasickej argumentacni faul, nikdo nemluvi o strileni za kazdou cenu...

            co se tyce zrychleni hry, to je druha vec, ktera pomuze, s tim souhlas

            dalsi je represing, dalsi je nechat soupere obcas hrat atd atd

            spolu s moznosti postavit typologicky jiny hrace jsou to spojeny nadoby, ktery davaj muzstvu neco zmenit

            a tohle je posledni co k tematu napisu s tim, ze pristi sezona snad bude lepsi, protoze nevim ptoc bysme meli prohravat v boji o titul s vitikama, zelenejma nebo nejakym minchevem a lacim....

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

              kjandourek (admin)     před rokem 17.05.2023 12:59 |  
              3 3

              Obehrávání nás nestojí zdaleka tolik sil, jako boj o balón po odkopu o brány... naopak běhání bez míče vyčerpává soupeře, což potvrdí každý, kdo ten fotbal někdy hrál... a to nemluvím o tom, že při obehrávání je tým stále v tempu, stále na míči a kdykoliv z něj může vyjít kombinace, která povede ke gólu....

              Naopak moment, kdy rozehrává gólman celou hru kouskuje, dává soupeři klid a nás vyvádí z tempa....

              Ty tvrdíš, že neříkáš "střely z dálky za každou cenu" - v tom se shodujeme, já to jenom říkám jinými slovy - střílet je potřeba, ale ne z nepřipravených pozic a jako primární útočnou aktivitu... střelu je potřeba mít připravenou a použít jí v momentě, kdy opravdu může mít naději na úspěch....

              Kolik já už v životě viděl pokusů, u kterých bylo na první pohled jasné, že nemají naději na úspěch....

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                torn     před rokem 17.05.2023 20:00 |  
                3 0

                Víceméně souhlasím, ale dle mého názoru je vhodné párkrát vystřelit i z nečekaných či nevýhodných pozic.
                Nutí to obránce a brankáře být stále ve střehu a může to vést k chaosu v obraně.
                Souhlasím s tím, že by to neměla být primární aktivita.

                • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

                  kjandourek (admin)     před rokem 17.05.2023 21:03 |  
                  1 0

                  S tím samozřejmě nelze nesouhlasit... :-)

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      kjandourek (admin)     před rokem 17.05.2023 12:53 |  
      3 6

      Ok... zkusme si představit a popovídat o tom, jak by to mohlo vypadat, abychom měli vždy nachystané plány B a C...

      Musíme vycházet ze základního předpokladu, že na hřiště nastoupí základní jedenáctka (předpokládejme s plánem "A")... a na lavičku smí jedenáct hráčů, z nichž se do hry dostane maximálně pět....

      Jak bychom měli typologicky poskládat lavičku, abychom dokázali použít plán Bé a Cé? Jedenáct hráčů, kteří budou typologicky odlišní od hráčů na hřišti? To by asi nemělo smysl, když se může střídat jenom pětkrát, ne? Navíc musíme mít na paměti i to, že hned ze začátku může na kterémkoliv postu dojít ke zranění a to ve chvíli, kdy ještě jedeme plán A....

      Takže pro plán A, nebo tedy jeho aplikaci i v případě zranění bychom měli mít na lavičce minimálně: 1x stopera, 1x krajního hráče doprava (aby zvládl beka i halva), 1x doleva, 1x DZ, 1x OZ a 1x ofenzivního hráče, který zvládne hrot, podhrot, či kraj... Takže ti zbývá pět hráčů, kteří by typologicky mohli být jiní, aby mohli začít plnit plány Bé a Cé....

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        vršek     před rokem 19.05.2023 11:51 |  
        1 0

        To co píšete jsou jen a jen "počty".
        Problém není v počtu hráčů na lavičce, ale v jejich typologii. Z těch jedenácti lidí na lavičce je problém jiného "plánu" víceméně jen o 1 silovém, vysokém útočníkovi "do vápna", který je schopen ten "autobus" při centrovaných míčích "rozhodit". Takového hráče je třeba bránit osobně a ještě nejlépe jej "zajišťovat". Takový hráč nemusí být "reprezentant" a měl by znát svou "úlohu" v týmu právě ve chvílích, kdy je třeba rozhodnout ve vápně. Při kvalitě našeho kádru by takový hráč měl plnit úlohu jako střídající hráč. Ten rozhodující gól nemusí dát on, ale jeho hlavní úloha je v rozložení bloku bránících hráčů ve vápně a umožnění dalším hráčům zakončit.
        Myslím si, že při kvalitě naší ligy jsme nemuseli kupovat "hvězdu" ale měli jsme mít na lavičce hráče typu Vašulína. Jsem přesvědčen o tom, že by jistě přijal svou úlohu v týmu, a při hře, kterou se prezentují naši soupeři prakticky ve všech zápasech viz. sobotní sparťanský autobus -(takovým se proti nám neprezentovala ani slabší týmy) by odehrál ve zápasech min, 30 minut.... To nemusí být hráč "evropské" kvality, ale my musíme tu naší bídnou ligu také vyhrávat a ne ztrácet body se slabými týmy a jak doložilo sobotní derby a ta předchozí i tak bídnými jakým je Sparta!
        Další výhodou mít takového hráče na lavičce by byla jeho výborná hra hlavou, která by v případě dnešních problémů se stopery zajišťovala i výhodu při bránění standardek soupeřů. Kolik jen zbytečných gólů jsme dostali v koncích zápasů ze standardek právě proto, že nemáme alespoň srovnatelné výškové parametry ve vápně - např. vyrovnání v Liberci..... To, že "vaříme z ničeho" dokázalo i derby - ta sice zřejmě vymyšlená penalta na Mabila nebyla zapříčiněna jen zbytečně riskantní hrou Ogbua, ale hlavně prohraným hlavičkovým soubojem Holeše - mít tam opravdu stopera, stačil by "odejitý" Kúdela, ta penalta by se nekopala! Navíc Holeš chybí ve středu hřiště!
        Tohle není o počtu hráčů na soupisce , ale o jejich herních parametrech a možnostem jejich využití když je třeba něco změnit. Takový hráč nám chybí od konce Milana Škody ve Slavii a je nepochopitelné proč takový hráč v tak širokém kádru jaký máme stále není!

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        vršek     před rokem 19.05.2023 12:20 |  
        1 0

        Ještě když jsme u těch "plánů".
        Další plán, který nám evidentně chybí k tomu, abychom byli úspěšní, i s těmi slabými soupeři, je chybějící plán pro "dohrávání" zápasů. My neumíme efektivně "rozkouskovat" hru a nepustit i ty slabé do závěrečného tlaku... Nechápu! Jistě, fotbal má pobavit fanoušky, ale fotbal je o konečném úspěchu i ohromný byznys.
        A všichni Ti, kteří si myslí, že je třeba předvádět onen "totální" fotbal i v závěrech zápasů se mýlí!
        Radši se budu 5 minut na konci zápasu nudit a to samé dalších pět minut v nastavení, ale budu vítězit, hrát LM či evropský pohár a využívat peníze za účast v nich! Umět dohrát zápas, a to i v Liberci a v deseti, jsme mistry!
        Když končil Milan Škoda měli jsme zde spolu docela velkou disputaci o věku hráčů a jejich využití. Argumentoval jste budoucností a koncepcemi týmu. Nějak se Vám tehdy vytratil přínos zkušených a stále velmi dobrých hráčů pro hru týmu v naší bídné lize. Hlavně pro hru v naší lize jsou takoví hráči velmi potřební a navíc jsou to hráči, kteří jen svým "jménem" mají určitý vliv i na "výkony" rozhodčích...
        No, od té doby nám pro naší ligu chybí "bijec" do vápna a navíc po odchodu Kúdely chybí i zkušený stoper,
        schopný dirigovat obranu a usměrňovat mladé obránce kolem sebe. Myslím si, že právě oni dva, nebo jim podobné typy hráčů se zkušenostmi, jsou největším problémem posledních dvou ligových ročníků!

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        rfslavia     před rokem 20.05.2023 17:55 |  
        0 0

        omlouvam se za pozdni reakci

        vysokyho utocnika muzete vyuzit i v obranejch standartkach...plan b

        spis me ale chybi v nasi hre po zisku mice snaha o co nejrychlejsi zakonceni a taky pohyb obecne pri kombinacich = plan c
        na to bysme hrace mit meli uz ted, jen to chce min dotyku a min hrat do strany nebo hur dozadu
        nemyslim, ze by to hraci ve slavii nezvladli

        ono je hezky ze se snazej obehravanim soupere unavit, ale to fungovalo tak mozna pred kovidem

  8. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    belmis (přítel SN)     před rokem 16.05.2023 22:13 |  
    6 2

    Tak jsem to doposlouchal konečně do konce :-)

    I když mám samozřejmě na ledacos trochu jiný názor, musím vás všechny tři pochválit.

    Věcné a jasné připomínky a názory bez frází a podle mě i fundovanější než nějaký zajíc nebo ušák.

  9. Vždycky jsme s Vámi!!!

    Sokrates55 (přítel SN)     před rokem 17.05.2023 09:51 |  
    22 6

    Přeji Vám všem dobré ráno u dobré kávy.
    Děkuji za tento podcast a za disputaci.
    Velmi dobrý výběr obou od přítele Quelhara a dozvěděl jsem spoustu postřehů.
    Dobře bylo, že jak Alanor, tak i Karel spolu vedli disputaci a i si oponovali, což mě inspirovalo také a mám zase co studovat.
    Je velmi dobře, že tito kluci nám dělají v SN editory a mají Slavii tak v srdci.
    A taky jsem rád, že jak Alanor, tak Karel jsou mými přáteli.
    Alanor si prošel, i díky některým tady na SN, před pár lety nepěkným obdobím a tak jsme si povídali o Slávii i o životě a díky za ty disputace Alanore.
    No a Kája ? Ten už u mě byl několikrát na chaloupce a při kávě jsme probrali všechno možné o Slavii. A nechápu některé z Vás, jak dokážete být až skoro hnusní v tom rejpání.
    Proč jednoduše a v klidu nevezmete jako fakt, že to může i jinak než si zrovna "zamanete"?
    Kája také neměl lehké období a jsem rád, že jsem mohl pomoci.
    A aby se tu nešířil nějaký hejt, tak Karel nikdy žádný Enic nehájil, a už vůbec ne Doležala natož pak dokonce horlivě.
    Já uznávám, že v nás to zklamání je.
    Prostě jsem také doufal v titul a musím jako fakt vzít to, že ho získá Sparta.
    My jsme mohli pro získání titulu udělat možná víc. To určitě a udělali jsme chyby v zápasech, kde jsme měli vyhrát. Nebudu teď řešit hru proti autobusu a jestli se mohlo, a kdyby a co by. Prostě jsme teď druzí a přeju si, abychom to dohráli se ctí a dosáhli ve všech zbylých zápasech na vítězství.
    Víme co potkalo našeho Jaroslava Tvrdíka a s čím musel opravdu bojovat. A myslel jsem na něho v jeho těžkých chvílích a přál mu uzdravení ze všeho nejvíc. A věřím tomu, že je zpět a zase do toho půjde naplno.
    Možná i díky tomu, čím si prošel, teď vidí spoustu věcí jinak a a opravdu mu jde o BUDOUCNOST naší Slavie.
    Přál bych si na Plzeň plný stadion a že TS bude zase plnou parou chtít podpořit kluky na hřišti, Oni nás budou potřebovat nejen v sobotu, ale celou příští sezonu a vlastně pořád......
    Ještě jednou děkuji Quelharovi, Alanorovi a Kájovi za velmi kvalitní podcast.
    Chtěl jsem napsat jeden latinský citát, ale vzpomněl jsem si na mého přítele Baaru, který je možná také smutný, ale určitě by svou víru ve svou Slavii nikdy neztratil.
    S úctou k Vám všem
    Sokrates55



    Komentář byl uživatelem upraven (17.05.2023 09:54) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Vždycky jsme s Vámi!!!

      Slávista 51     před rokem 17.05.2023 10:35 |  
      2 3

      Jsou tací, kteří si myslí,
      že tou hnusotou si zlepší ten svůj posr/pokakanej život.

      • Re: Vždycky jsme s Vámi!!!

        Narmer     před rokem 17.05.2023 20:13 |  
        2 5

        Důležitý je,že ty žiješ smysluplnej život...)))
        Každej den tady a příspěvky o ničem-paráda...)))

    • Re: Vždycky jsme s Vámi!!!

      Slávista 51     před rokem 17.05.2023 10:38 |  
      2 4

      Sparta
      ještě mistrem ligy - není.

  10. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    martyni (přítel SN)     před rokem 17.05.2023 10:35 |  
    6 1

    Skvelej díl, bavily mě moc debaty Karla s Alanorem. Přiznám se, že tady na SN s Alanorem často nesouhlasím a jeho postoje mi přijdou takový moc tvrdý vůči kdekomu. Ale ocenuju, jak v podcastech dokáže argumentovat a bejt umirnenejsi, ne ze by z nazoru ustupoval, ale vysvětluje je pro mě nějak prijatelneji a lidsteji, než v psaný formě.. :)

  11. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Petr9608     před rokem 17.05.2023 11:05 |  
    4 0

    Co zaní od času 1:08:00 o penaltách bych podepsal v plném rozsahu. Vše krásně řečeno, co vše je na penaltě za jakýkoliv faul ve vápně špatně.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      Alanor (admin)     před rokem 17.05.2023 11:25 |  
      2 0

      V tom mi Karel mluvil z duše. Ale to by musela být vůle v těch nejvyšších patrech světového fotbalu, to bohužel není věc nebo specifikum ČR. :(

  12. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Petr9608     před rokem 17.05.2023 11:14 |  
    17 4

    Pořád se v myšlenkách vracím k tomu, co bylo poslední týdny a spíše než do sebemrskačského módu, kde jsme všude ztratili, budu kopat jinde. Pro mě je viníkem toho marasmu Adámková. Jako, že kopali proti Slovácku, proti Plzni, jednu proti Liberci, ještě dejme tomu, ale k*rvaaaa další penaltu, ještě prapodivně vyšťouranou u videa?! Ke zblití!

    Pokud bychom šli z prvního místa a stejným počtem bodů, remízovali v Olomouci (+ rudí dali Bohemku) a remizovali i v domácim derby a následně už by rudí si to pohlídali, tak bych to asi bral. Ale proto není důkaz, že to tak bylo. Nezpochybnitelné je to, že bez té ***** bychom šli do nadstavby s výhodou domácího derby.

    Já nevim, dyť tohle fakt nemá obdoby, aby tým, kterýmu teklo do bot, měl tak brutální tlačenku. Ani snad v těch 90s ne...

    Jsem z toho znechucen. Prostě rudym očekávaně došel lehce dech vinou přetížení užšího základního kádru a měli poztrácet pár bodů. Díky penaltám se tak nestalo.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      japhy     před rokem 17.05.2023 11:56 |  
      5 2

      Je po všem, takže čekám, že teď budeme mít 3 kola tlačenku jako držhubné :)

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        kondorr     před rokem 17.05.2023 15:17 |  
        4 0

        Taky si myslim že ted nám ty pentle vynahradí aby se neřeklo

  13. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    DF007     před rokem 17.05.2023 12:55 |  
    9 0

    Několik poznámek k povídání chlapců.
    1) Střelba - podle mého názoru je střelba z dálky naprosto klíčová věc v zápasech proti zatažené obraně. Nejde o to, že z té střely bude gól nebo ne. Ale pokud nebudeme z dálky střílet, tak se obrana nemusí vůbec vytahovat a může zůstat zalezlá. Právě nebezpečí případné střely vytahuje obranu a otvírá tak prostory.
    2) ME U23 - nemyslím si, že nám neodjedou zajímaví hráči ze základní sestavy. Teoreticky tam může jet David Jurásek, byť u něj se dá říct že bude s áčkovou reprezentací, Pak velmi pravděpodobně pojede také Matěj Jurásek, od kterého v příští sezóně očekávám velké věci. Z českých hráčů tam bude pravděpodobně také David Pech, což v dnešním pohledu asi není úplně problém. Zásadní ale bude účast v norské repre pro Zafeirise, o němž už nyní víme, že je pro nás velmi důležitý.
    3) Musa - není to tak, že by se v Benfice neprosadil nebo prosazoval nějak málo. Má trochu smůly, že na jeho pozici hraje Gomez, který na MS vystrnadil ze sestavy Ronalda a v létě se očekává přestup za raketu. Přesto dal Petar v lize 7 gólů, na což potřeboval něco přes 1000 minut, což je vynikající bilance.
    4) Určitě bych nevypouštěl závěr sezóny, respektive bych nijak nespekuloval. Ať hrají ti nejlepší. Bohemka Spartě sebere body a Slovácko také, takže se bude rozhodovat až v posledním kole, které bude nečitelné. Ale věřím, že to vyjde a s nějakým experimentem bych si nezahrával.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      DF007     před rokem 17.05.2023 12:57 |  
      0 0

      Naopak velmi kvituji diskusi k penaltám, potažmo výrokům Komise rozhodčích. I diskuse k posilám byla fajn.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        Petr9608     před rokem 17.05.2023 13:31 |  
        0 2

        Dobrý den, slečno Petro!

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          DF007     před rokem 17.05.2023 19:59 |  
          1 0

          Taky rád poslouchám Za čárou, přemýšlel jsem, zda ji ve svém příspěvku pozdravit.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      kjandourek (admin)     před rokem 17.05.2023 13:14 |  
      6 5

      1) Já také netvrdím, nestřílet vůbec, ale mělo by to být tak, že střela musí být připravená a musí mít naději na úspěch... už jsme viděl hodně pokusů, u nichž již před nápřahem bylo jasné, že nemohou mít naději na úspěch... Já prostě raději uvidím, že když už kluci soupeře zatlačili do vápna, tak hledají skulinky k vypracování opravdu nadějné střelecké pozice, ze které by vstřelení gólu bylo reálné, než že to zkouší ze třiceti metrů s tím, že případný gól tedy bude náhoda a pravděpodobnější scénář je ten, že balón dostane soupeř, my budeme muset pokutové území soupeře vyklidit a budeme se vysilovat bojem o něj.... neříkám nestřílet vůbec, ale opravdu ve chvíli, kdy se přede mnou otevře prostor, kdy uvidím, že je kudy ten míč poslat a střelu utáhnout.... To je můj názor, vycházející ze čtyřiceti let sledování a hraní fotbalu... Omlouvám se, pokud někoho irituje....

      2), ano někdo odjede, ale nebude to o tom, že jako tehdy odjede devět hráčů z nichž všichni by atakovali základní sestavu... už tehdy jsem ukazoval, že do LM v té sezóně postoupily hlavně kluby, jejichž hráčů se ME netýkalo a naopak vyhořeli favorité typu Dinamo Záhřeb, kteří do kádrů na ME dodali podobné množství hráčů jako my....

      3) Moje poznámky k Petarovi hodně lidí zřejmě pochopilo až příliš příkře.... Já nemyslím, že by se tam neprosazoval, já poukazuji na to, že i Benfika (podobně jako my, elitní klub své země, který má ambice na titul) hráče jeho typu používá podobně jako my.... Zatímco Boavista - klub v rámci Portugalska s podobným postavením jako Liberec - ho používala (podobně jako Liberec), jako jasnou jedničku.... tím prostě poukazuji na to, že tento typ útočníků je v současném fotbale (nebo v tom kam fotbal směřuje) nejspíše odsouzen k tomu buď být jedničkou ale v horším klubu, nebo být hojně využívaným náhradníkem v elitním klubu... nemělo to vyznít tak, že Musa je špatný a neprosazuje se vůbec...

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        Radek097 (přítel SN)     před rokem 17.05.2023 13:56 |  
        5 0

        Musa nenastupuje v základu proto, jelikož Ramos je zkrátka kvalitnější (a taky komplexnější) útočník, a že hrají letos na jednoho útočníka.
        Loni si Ramos taky musel počkat na svojí šanci a hodně mu usnadnilo, že často hráli na dva hroťáky, a tak dostával dost prostoru. Jenže při hře na jednoho útočníka nemůžeš dát Musu někam jinam, takže musí čekat na svůj prostor.
        Ale jak v létě odejde Ramos, tak se klidně může stát, že Musa bude do sezóny vstupovat jako jednička.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          kjandourek (admin)     před rokem 17.05.2023 14:26 |  
          1 5

          Právě... píšeš to úplně přesně - vsadili na komplexnějšího útočníka.... až odejde, uvidíme, jestli Benfika vsadí na Musu jako jedničku, nebo bude hledat na pozici jedničky opět komplexnějšího útočníka a Petera si nechá jako žolíka.... Podobně, jako jsme to dělali my... To je celá ta myšlenka...

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            vršek     před rokem 19.05.2023 12:33 |  
            0 2

            No jistě!
            Na naší ligu byl to byl nekomplexní útočník! My měli komplexního Standu Tecla,,,,
            To, že hráč trenérovi z nějakého důvodu "nesedí" je jeho volba. Ale, že takový hráč jakým byl Musa nehraje v našem týmu a hlavně v naší bídné lize je velká chyba.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        DF007     před rokem 17.05.2023 20:01 |  
        3 0

        Nikdo netvrdí, že máme střílet ze 30 metrů. Ale my nestřílíme ani z hranice vápna nebo kousek za ním. A to ten blok prostě nemá potřebu vystupovat.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          Mijk     před rokem 18.05.2023 08:49 |  
          0 0

          Já teda nevidím místo na střelbu. 99% pokusů kolem vápna je zblokovaných, skoro každá střela jde do obránce.

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            DF007     před rokem 18.05.2023 10:11 |  
            2 0

            V každém zápase máme dost příležitostí na střelbu ze střední vzdálenosti (16 až 25 metrů), kterou bohužel využíváme jen minimálně. To, že trefíme prvního hráče znamená, že ta střela je dlouho avizovaná, s dotekem navíc nebo až v nouzi. Pořád trvám na tom, že těch možností máme v zápase víc, než využijeme. Z toho důvodu můžou proti nám hrát mužstva zatažený blok až do vlastního vápna a nic je nenutí vystupovat a uvolnit tak prostor pro případnou přihrávku do pokutového území, z čehož vyplývá, že hrajeme obehrávanou a čekáme na nějakou chybu. Ta ovšem při současné taktické vyspělosti přichází jen zřídka.

  14. Diky

    Do_it     před rokem 17.05.2023 13:10 |  
    10 15

    Diky za jandourka, clovek ktery prisel pripraveny a neplaca jen paty pres devaty.

    Kdyz alanor zacne mluvit ze potrebujem velky silny hrace a druhym dechem dodava ze nam chybi stoch a husbauer tak je to uz jen asi na pozvednuti oboci a pousmani. Nemluve o selektivni pameti o vykonech cuchty, deliho a ostatnich.

    • Re: Diky

      Do_it     před rokem 17.05.2023 13:36 |  
      1 14

      A cim dal posloucham cim bizardnejsi to je. Co prosim u Alanora znamena "obecne zvysit vysku hracu"? Maj hrat na podpatcich? Vyhodit vsechny a nahradit dlouhanama? Co s nima budeme hrat, protoze fotbal to asi nebude.

      Jan Husbauer jen tomu nasadil korunu a to jsem teprv v pulce.

      • Re: Diky

        kjandourek (admin)     před rokem 17.05.2023 13:48 |  
        5 2

        Tak já to chápu tak, že by výška měla hrát ve výběru hráče větší roli, než doposud... tzn, že v momentě, kdy máme na výběr mezi Messim a Ronaldem... nebudeme spekulovat, kdo má lepší levačku a sáhneme po CR... :-)

        • Re: Diky

          Alanor (admin)     před rokem 17.05.2023 13:56 |  
          4 0

          Tím příkladem jsi mě úplně nepotěšil, když mám radši Messiho. :)

          Ale Barcelona za té éry tiky-taky je zajímavý příklad. Pamatuji si, že pro ně roh měl v podstatě nulovou hodnotu a stejně ho rozehrávali po zemi do kombinace jako z pole. Tam ta kvalita byla jedinečná (na což pak navazoval Guardiola s City) a nesporná.

          Ale zajímavé je, že si nepamatuji, že by měli nějaké zásadní problémy s bráněním standardek. Částečně asi měli Puyol s Piquem či Busquetsem takovou kvalitu, že toho hodně uskákali sami. A podle mě to bylo i tím rozdílem v pojetí španělské a české ligy. Tam obecně ty týmy nebudou mít tolik habánů a nebude tam tak časté silové pojetí.

          • Re: Diky

            Ragnarok     před rokem 17.05.2023 14:24 |  
            5 0

            Oni ale podle statistik defenzivních standardek měli poměrně málo. Proto to nemuseli tolik řešit.
            Trocha fyzičnosti je ale potřeba, nejde jen o výšku, ale i o sílu. Viz. Hložek. Není nějak vysoký, ale má ohromnou sílu.

        • Re: Diky

          pehacko     před rokem 18.05.2023 06:35 |  
          2 0

          A nakonec misto nich privedeme hronka.

          • Re: Diky

            vršek     před rokem 19.05.2023 12:45 |  
            0 0

            Souhlasím, nechápu proč je tento hráč na naší soupisce!

        • Re: Diky

          vršek     před rokem 19.05.2023 12:44 |  
          0 1

          Co a kolik je výška hráče proto aby byl "bijcem" do vápna. Myslím si že není potřeba mít dvoumetrového "habána" - typ Chorý, byť jeho parametry jsou dobrým předpokladem. Myslím, že něco nad 190cm by mohlo stačit.
          Avšak náš tým prošel od týmu Jaroslava Šilhavého, kdy jsme právě výškovou převahou rozhodovali zápasy, kdy se herně plně nedařilo, prošli proměnou k tomu, že v našem týmu je hráč se 185 cm už hráčem vysokým. A kolik takových vlastně máme v kádru ( a to tam ještě musíme započítat Traorého a víceméně nehrající Kričfalušiho a Kačarabu...).
          Proboha, to srovnání Messiho a CR je o čem??? Nám chybí výška a těch cca 190 cm pro naši ligu..... v obraně i v útoku!

    • Re: Diky

      Alanor (admin)     před rokem 17.05.2023 13:44 |  
      15 2

      Ono je třeba taky pochytit kontext. I když jsme měli v týmu Stocha s Hušbauerem, tak průměrná výška mančaftu byla vyšší. A s autobusy jsme žádné neobvyklé starosti neměli, protože jsme měli střelbu, rozdílové přihrávky i sílu ve vápně.

      Jasně, že se můžeme bavit, že směrem do vyspělé Evropy je teď náš fotbal lepší, ale já jsem taky nikde netvrdil, že bych se chtěl vracet k fotbalu se Škodou, Hušbauerem a Stochem. Ale tvrdím, že Slavia nemá mít soupisku o 25 podobných hráčích, se kterými se víceméně dá hrát jen jeden typ fotbalu.

      • Re: Diky

        Boss82     před rokem 19.05.2023 00:11 |  
        1 2

        S prvním odstavcem souhlas.

        Co se týče odstavce druhého, tak mně by tedy vůbec nevadilo vrátit se k fotbalu se Škodou, Hušbauerem a Stochem, kdyby to vedlo opět k tomu, že bychom v LM trápili Barcelonu, Inter nebo Dortmund a v EL vyřadili třeba Sevillu:-). Což jsou výsledky, o kterých jsme si letos v EKL (proti výrazně slabším soupeřům) mohli s naším "evropsky" poskládaným mužstvem nechat leda tak zdát.

        Všichni tři jmenovaní, když byli na vrcholu výkonnosti, by i současné mužstvo pozvedli o level výš. Co bychom letos dali za urostlého, gólového útočníka do vápna, jakým byl Škoda, nebo za rozdílové přihrávky a střely z dálky, jako uměli Stoch a Hušbauer, kterými jsme právě ty zaparkované autobusy většinou odemykali.

  15. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Kapitán     před rokem 17.05.2023 14:26 |  
    6 3

    Série událostí a prapodivných momentů, které vedly k tomu, že Sparta nejspíš vyhraje titul a součet jejich pravděpodobností mne vede k názoru, že se za žádných okolností nemůže jednat o náhodu. Možná jsem paranoidní, ale v náhody nevěřím, tím méně v sérii náhod. Bohužel jsme tomu sami pomohli naší nekvalitou a nemohoucností proti papírově slabším celkům. Měli jsme to přejet ať už to bylo cinklý nebo ne.

    Vedení a trenérům stále věřím, ale je třeba zvrátit tu sestupnou tendenci. Pojďme dobře rozjet ligu, postoupíme do EL, vylosují nám krásnou skupinu a pak se vysmějeme spartě, která v kvalifikaci LM vyhoří (doufejme)

  16. Musa

    guyincognito     před rokem 17.05.2023 17:19 |  
    17 3

    Ad Musa - z diskuze se občas zdálo, že jeho působení ve Slavii bylo neúspěšné, nebo že by snad prokazovalo, že by hráči jeho typologie neměli ve Slavii místo. Podle mě to bylo naopak a on plnil přesně tu roli, kterou teď podle Alanora postrádáme. Viz jeho působení v sezóně 19/20, kdy nám přímo zařídil 4 veledůležité body - vyrovnal ze standardní situace proti Spartě a rozhodl kvalitou ve vápně venkovní utkání v Příbrami. Povedla se mu i nadstavba a podzim další sezóny byl ok. Problém byl spíš v tom, že ve svém věku nechtěl chodit z lavičky.
    Jestli tedy něco ukázal, tak že i hráč jako on nám má co dát - i když pouze v určitých herních scénářích. Používat ho jako argument, že se nám vysocí útočníci nehodí do koncepce je tak podle mě absurdní.

    • Re: Musa

      vršek     před rokem 19.05.2023 13:03 |  
      0 1

      Ono to nebude o tom, že se nehodí do koncepce "výška" hráče, ale spíš o tom, že trenér má jistou představu o herní strategii a pokud by našel vysokého hráče, který by splňoval jeho představy bylo by to nejlepší.
      Příklad Souček.... Souček je "úkaz". A to, že Trpišovský takového hráče hledá, jsou dokladem stopeři, které v poslední době zkouší a zkoušel na pozici defenzivního záložníka.
      Sehnat takového útočníka je jistě snažší, ale přesto příklad Musa ukázal, že preferovaný styl hry převážil kvality mladého hráče. A o jeho kvalitě vypovídá i jeho pozice na lavičce týmu jakým je současná Benfika. Byť "jen" jako střídající hráč! To, že jsou hráči, kteří těžko "koušou" pozici střídajícího není jen Musa, ale dle mého i příklad kariery Kuchty...

  17. Ach ouvej

    weetek     před rokem 18.05.2023 00:50 |  
    9 11

    Na té části, kterou jsem měl chuť ještě doposlouchat, jsou komické dvě věci: když se diskutující dobrali shody, že ta letošní jarní výsledková mizérie venku vlastně připomíná situaci ke konci angažmá Šilhavého, a když Janďourek plká o tom, jak "teď vymysleli protisystém proti Trpišovského totálnímu fotbalu". Opravdu teď? To jsme se v klíčové části sezóny podělali až letos, ne i vloni? Bože můj...
    A přiznávám, už podruhé jsem to nedoposlouchal. Díky Alanorovi za věcnost a přehled v řadě témat, ale ten druhý, to je výsměch. "Můžeš přivíst hráče, co dobře kope centry, a voni mu najednou nepudou. Co s tim budem dělat?" Mazec. Tu část o Musovi jsem opravdu už nedal.

    • Re: Ach ouvej

      mig52     před rokem 18.05.2023 05:49 |  
      6 15

      Se ti nedivím. Mne přivedl ke klozetové míse už když byl v podcastu minule. Kája je hold ukecaný táborový řečník, se skvělým statistickým přehledem. Fotbalu ale rozumí jako většina z nás nukleárním kyselinám.

      • Re: Ach ouvej

        Sokrates55 (přítel SN)     před rokem 18.05.2023 09:26 |  
        14 0

        Nezlobte se, ale tak to neposlouchejte, klidně si myslete, že nám, jednodušším, se ten podcast zamlouval a je to.
        Stačí pozorně poslouchat a hned zjistíte, že naopak Vaše intepretace toho, co oni řekli v podcastu, něčím tak nějak trpí:-((.
        A speciálně Tobě Migu, už s tím začni opravdu něco dělat, prosím:-)).
        Kde se v Tobě tohle bere, to vůbec nechápu. Vždyť takhle zapšklý jsi ještě před pár lety nebyl.
        To mě moc mrzí.
        Sokrates55


        Komentář byl uživatelem upraven (19.05.2023 07:53) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Ach ouvej

          Alvop     před rokem 18.05.2023 09:35 |  
          1 2

          já s tím souhlasím, kdo nechce at to neposlouchá, jsou to názory se kterými lze nebo ne souhlasit ale hned to shodit .. to mi přijde primitivní.

        • Re: Ach ouvej

          mudrc     před rokem 18.05.2023 15:23 |  
          1 7

          Drahy priteli Sokrate 55, Tve doporuceni bude uzitecne asi jako to me Tobe, tak si ten Denik Sport nekupuj, kdyz vuci nemu mas neustalych vyhrad :-)

          • Re: Ach ouvej

            Sokrates55 (přítel SN)     před rokem 18.05.2023 18:27 |  
            4 2

            Vážený příteli mudrci,
            o Deníku Sport jsem vůbec nepsal a představ si, že já už si asi tři neděle Deník Sport nekupuji :-))).
            Sokrates55

            • Re: Ach ouvej

              mudrc     před rokem 23.05.2023 22:18 |  
              0 2

              Drahy priteli Sokrate 55, ani ja neuvadim, ze jsi zrovna v teto disputaci zavadil o denik Sport. Jen jsem pouzil prirovnani, ze tve doporuceni je podobne platne, jako podobne Tobe, neotevirat platek, nad nimz jjsi zde leta letouci pohorsoval a rozciloval tak, jako se nyni certi nas spolecny pritel.
              Blahopreji, ze jsi dozral k vybornemu rozhodnuti :-)

  18. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Kikoriki     před rokem 18.05.2023 07:13 |  
    2 0

    Děkuji za podcast. V této smutné době mě trochu dostal z depresí. Mám dotaz, na který jsem odpověď neslyšel. Bavíme se pořád o autobusu, jak ho překonat a jak je tedy možné, že doma ho překonáme vždy (kromě jediné výjimky) a venku na jaře jen 2x?? To přeci také není náhoda. Terény, diváci, psychika??? Něco v tom musí být. Proč to doma jde a venku vždy dostaneme trapny gól a už to nejde, křeč, zoufalství. Tohle nechápu. Vždy hráči, kádr je venku i doma stejný.


    Komentář byl uživatelem upraven (18.05.2023 07:14) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      Dennis     před rokem 18.05.2023 07:33 |  
      5 0

      V naší lize bohužel hrají celkem velkou roli ty terény. Skoro nikde nemají takový pažit jako u nás, případně to nechají delší, nebo to nepokropí, aby to bylo suché. Blbě se na tom pak hraje a bohužel přípravu hřiště na zápas nikdo nijak důsledně nekontroluje a nevyžaduje... Už dávno bych udělal jasná pravidla, jak bude hřiště na zápas připraveno, a pokud nebude, tak tvrdé tresty, aby si to každý rozmyslel. Poprvé pokuta (ne směšných 50 000 Kč, ale třeba 5 mega), podruhé kontumace, případně bych zavedl pravidlo, že když nejsi schopný připravit plochu, zápas se prostě odehraje na jiném hřišti, klidně u soupeře. Jenže u nás není vůbec vůle tyhle věci řešit, půlce týmů neregulérní podmínky vyhovují, protože jedině tak mají šanci ukopat nějaké body... LFA na to kašle, je to sice její liga, ale zájmy jsou jinde.

      Diváci také jsou znát, v Edenu fanoušci hráče ženou, venku jich také míváme dost, ale doma je to přece jen znát víc. Nejvíc je to ale asi o hlavě a nastavení na ten zápas. Nastupují proti sobě dva stejné týmy (myslím doma nebo venku, pořád to jsou stejní hráči), na úplně stejném hřišti (jinde než u nás...) - myslím povrch, rozměry, to je všude takřka stejné, ale přesto jsou takové rozdíly mezi výsledky doma a venku. Dlouhodobě a trvale jsou týmy ve všech ligách daleko úspěšnější doma než venku. Tohle až někdo rozlouskne, tak přepíše fotbal. :-))

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        Alvop     před rokem 18.05.2023 09:33 |  
        0 9

        terén je stejný pro oba týmy. tam problém není. koukni na zápasy v devadesátkách .... to bahno .. toto není argument.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          belmis (přítel SN)     před rokem 18.05.2023 10:00 |  
          2 2

          Tam problém je a myslím, že ten největší. Kdyby byla všechna hřiště taková jako u nás nebo na spartě, věřím tomu, že jsme byli mistři my. Jsme tým s nejrychlejší kombinací v lize. Proti nám nemůže hrát normální doma ani doma sparta. Ale když není terén výborný, naše kombinace je o poznání horší, nepřesnější a pomalejší a to nahrává vždycky kopáčům, kterým stačí bořit.

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

            Alvop     před rokem 18.05.2023 10:13 |  
            0 5

            hradec bořil u nás ... jsme jasně nejlpepší, proti nám i ludra hraje autobus. o trávníku to není. je to o tom, že ten autobus neumíme dát. to je pro trenéry a taktiku.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        jipeslav (přítel SN)     před rokem 18.05.2023 14:14 |  
        0 2

        Nebyli jsme jediní, kteří hráli venku na špatných terénech. To hrála i Sparta, Plzeň a ostatní. Ve venkovních zápasech byli úspěšnější. Terén je sice problém, ale není jedinou příčinou neúspěchů. Věřím však, že si to dovedeme analyzovat, řešením by mohl být pro specifická utkání kvalitní vysoký útočník a příští rok bude pro nás mnohem úspěšnější.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

          Dennis     před rokem 18.05.2023 16:03 |  
          2 0

          Ano, hráli a byli úspěšnější. Ale také mají kádr mnohem víc stavěný na ligu. Zatímco my na Evropu. Oni díky důrazným vysokým útočníkům získávají více bodů na zimních terénech v naší soubojové lize, my zase jsme schopni potrápit daleko silnější týmy v Evropě. Je to o tom, co chceme a jak sestavíme kádr. Při současné skladbě kádru je špatný terén ve venkovních zimních zápasech pro nás velký problém. Pro bolševika a prádelníky tolik ne, mají jinak složený kádr.

  19. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Kikoriki     před rokem 18.05.2023 07:24 |  
    2 0

    A ještě jedna věc. To že se poztracelo hodně bodů atd. to už bylo řečeno mockrát. Ale nakonec o celé sezoně rozhodla desetiminutovka v jednom zápase. Od 85 do 95 minuty. Jak tenká linie je nakonec mezi úspěchem a neúspěchem. Dáš gól- si hrdina, vše špatné zapomenuto. Dostaneš a je po titulu a po snu. Jasné je, že by to nemělo do takové situace dojít. Ale zase ty nejtěsnější výhry i prohry plodí největší emoce. Bohužel i ty negativní. Letos to nevyšlo, zase, ale v sobotu jsem tam.

  20. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Kikoriki     před rokem 18.05.2023 07:26 |  
    7 5

    A Sparta titul nezískala, ale obdržela! Darovací smlouva na titul
    Obdarovaný: Sparta.
    Darující: Slavia a soft penalty.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      Alvop     před rokem 18.05.2023 09:31 |  
      1 7

      souhlas..

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        Alvop     před rokem 18.05.2023 10:14 |  
        0 4

        souhlas za 3 body :-D

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      Slávista 51     před rokem 18.05.2023 14:19 |  
      1 3

      Darující : Bafuňáři fotbalového svazu i penalty podivuhodné.
      Žádná Slavia !

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      vršek     před rokem 19.05.2023 13:24 |  
      3 0

      Myslím si, že konečně někdo kdo vše "nehodí" jen na ztracené body Slavie!
      Jistě kdybychom nepoztráceli body s těmi slabými - jsme mistry možná už teď.
      Ale nebýt výkonů rozhodčích od druhého poločasu zápasu Sparty s Brnem (metrový ofsajd Wiesnera) po návštěvě Křetínského v kabině rozhodčích ligu před nástavbou bychom vedli my! I při těch ztrátách.
      Těch nyní už sedm nechutných výkonů rozhodčích ve prospěch Sparty, nejen posvěcených Komisí rozhodčích, ale i označovaných tak, jakoby byla Sparta ještě několikrát poškozena je za oním nyní pětibodovým náskokem!
      Myslím si, že málokdo předpokládal, že se podobné "férové představení" odehraje i v derby...Zvláště když Sparta vedla vlastně již o tři body a zbývaly ještě další tři zápasy.
      Dvě neuznané penalty na Douděru a Jurečku, odpuštěné dvě žluté (tedy červená) za vulgární protesty Krejčího už v první půli a další tak "nechtěná soft penalta" opět v nastavení zápasu ligu rozhodly definitivně. Ani sázkové kanceláře a jejich kurzy podle mého nepředpokládaly, že bude derby "zmanipulováno" ve prospěch Sparty.

      Takže nejen naše zbytečně ztracené body (vyjma zářezu v Liberci) ale hlavně naprostý hnus ve prospěch Sparty!

  21. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Dennis     před rokem 18.05.2023 07:51 |  
    6 1

    Podcast výborný, hodně souzním s myšlenkami Alanora, který velmi přesně a trefně formuloval zajímavé myšlenky a otevíral dobrá témata. Ale dobré argumenty od všech tří, pěkná debata.

    Vrátím se k té diskuzi ohledně béčka. Jakmile bude hotovo, béčko bych maximálně posílil, aby tu druhou ligu zachránilo. Třeba i jen v posledním zápase v Prostějově. Budeme tam nejspíš potřebovat vyhrát. Neposílal bych tam nedostatečně využité hráče z áčka jako jsou Hronek, Ewerton, Pech, Tecl nebo Traoré, ale naopak ty v nejlepší formě. Tzn. Oscar, Ogbu, Douděra, Jurečka, Zafeiris, když bude zdravý. K nim ty nejlepší z kádru béčka. Za mě byla škoda a velká chyba tu druhou ligu ztratit.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      pehacko     před rokem 18.05.2023 08:35 |  
      0 1

      S tim beckem by to byla velika parada a odmena pro ty mlade kluky si s takovym hracem zahrat a motivace o to vetsi na sobe makat a jednou s nima hrat v acku. Negativum vidim v tom, ze kdyz se nekdo z tech hracu zrani v druhe lize a pak delsi dobu nebude, tak by to mohl byt slusny průšvih

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      lassiter     před rokem 18.05.2023 16:17 |  
      0 0

      Ze soupisky áčka můžou za béčko nastoupit v zápase maximálně dva hráči. Soupiska má 11 hráčů, nahlašuje se před každou půlsezonou, kdo tam je nevím.

  22. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    pehacko     před rokem 18.05.2023 08:32 |  
    3 1

    Jeste k te výšce hracu a jejich hlavickovym dovednostem. Zafeiris ma neuveritelny vyskok a i kdyz je mrnavej, tak ty hlavy ve stredu pole vetsinou vyhrava. Stejne tak i Oskar. Takze vyska neni vse, jako bylo drive dokázáno u Hovorky

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      Alvop     před rokem 18.05.2023 09:31 |  
      0 4

      stanciu je stejné výšky jako Zafeiris. na tvůrce hry nepotřebujeme bidlo. bidlo potřebujeme v útoku. Začínám si myslelt že to by mohl být Tijany

  23. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    stomiro     před rokem 18.05.2023 15:02 |  
    21 0

    Dobrý den, píšu tu poprvé. Slavii fandím přes 50 let ( jsem skorodůchodce), takže pamatuju hodně.Posledních 6 let si užívám, souhlasím s většinou z vás pokud jde o důvody nezískání titulu. Dle mého 1. tým je objektivně slabší než v letech 2019-2021, chybí zkušení hráči jako Hušbauer, Stoch nebo Škoda, schopní zvrátit vývoj zápasu 2. tým hraje venku pomalou házenou v neustálené sestavě ( rotace) 3. řada hráčů je podobných - je jich moc( univerzální běžci) 4. zbytečné kiksy obrany ( brankáře) a venku neefektivní útočení, takže ve svém souhrnu nejlepší kádr v lize má stále méně bodů ... Vím, že to tu mnohokrát a lépe napsali jiní, tak promiňte starému pánovi. Fandit budu ale do smrti a děkuju za skvělé Slavistické noviny i za výborné podcasty ( nejlepší co jsem slyšel). Mějte se všichni hezky! Mirek

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      buran     před rokem 18.05.2023 21:37 |  
      5 0

      Asi ti starší to vidí podobně, já fandím Slavii také zhruba 50 let a s tvým příspěvkem se plně ztotožňuji!!






  24. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Betynka58     před rokem 18.05.2023 16:01 |  
    5 1

    K těm třem zbývajícím kolům - myslíte, že by hráče mohla motivovat ještě možnost dosáhnout 100 ligových branek v jednom ročníku? Zbývá 11 gólů, to by se za tři zápasy dalo stihnout, možná se tahle možnost Slavii zase jen tak nenaskytne.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      lassiter     před rokem 18.05.2023 16:05 |  
      3 1

      Ne.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        Petr9608     před rokem 18.05.2023 21:25 |  
        0 0

        Můžeme se pokusit mít lepší průměr vstřelených branek na zápas, než měl finalista (a tedy také vicemistr) hokejové ELH v ZČ. Jedná se o Hradec Králové, který měl 2,71 vstř. g./z. Na to budeme potřebovat dát do konce sezony 6 branek.

  25. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    rak (přítel SN)     před rokem 18.05.2023 17:25 |  
    5 4

    Trochu jsem se bál, jestli to pod dojmem posledního derby a více komentářů i tady nebude příliš negativistický podcast. Ale ne. Myslím, že hodnocení sezóny bylo spíše realistické. Za sebe už jsem ho sem psal. Sezónu nelze hodnotit jako moc úspěšnou, ale jako úplně neúspěšnou také ne. Nezapomínejme na poslední desetiletí. Nástup nového vlastníka a pak i nového trenérského týmu vedl možná k až přílišné nenažranosti fanoušků. JT už to brzdí. Nemáme neomezené zdroje. Pro mně byl největším zklamáním nepostup se skupiny EKL. Druhé místo není až tak špatné, i když jsme naše postavení při odpadnutí Plzně dost promrhali. Souhlasím s tím, že Sparta do toho začala šlapat na všech frontách až cca v době, kdy vycítila reálnou šanci nás dohnat a předehnat.
    Samozřejmě, že vidina možnosti bojovat o LM je lákavá a postavení mistra do kvalifikací je lepší než vítěze poháru. Ale ty zážitky z poháru byly skvělé. Ráno před finále jsem měl takové tušení, že by to mohlo vyjít a rozhodnutí jít na Letnou určitě nelituji. Naopak před minulou sobotou jsem měl spíše obavy a to zklamání pak nebylo až tak velké. Mrzí mě ta penalta v závěru. Po vychladnutí emocí mně přijde, že hlavně byl stupidní ten zákrok než abych nadával na rozhodčí. Remíza by to úplně neřešila, ale nějaká šance by byla. I když Sparta už by to asi všemi způsoby pohlídala také. Poslal to do kytek Ogbu, před ním Ousou. Oba hrají většinu času výborně, ale pak jsou schopni vyrobit fatální chybu. Ogbu se mně líbí hodně, ale není to jeho první kiks. Několikrát se nechal dost zbytečně obehrát. Obránce bez chyb ale neexistuje a ty chyby jsou u nich více vidět.

    O Mickovi jsem psal, že by nám byl ještě hodně platný v současné formě a byl bych rád, kdyby zůstal. Pokud ale chce jít pryč, tak asi nemá cenu ho držet za každou cenu.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      vršek     před rokem 19.05.2023 14:00 |  
      12 2

      Ona se ukázala jedna zásadní věc - první chyboval "z nouze stoper" Holeš a to je jeden z hlavních prvků našich obdržených gólů. Zcela rozbitá obranná hra s jediným skutečně kvalitním stoperem Ogbuem, byť se můžeme bavit o tom, zda šel do souboje s Mabilem riskantně. Asi ano, ale viděl někdo z Vás z dostupných záběrů zda nehrál první míč a až poté přes něj Mabil spadl, opravdu jej podrazil? Kupodivu i v takto zcela nepřehledné situaci j e "skvělý" Černý hned a bez videa přesvědčen o penaltě....
      Před Ogbuem je třeba za jeho výkony smeknout. Nebýt jeho neměli bychom pohár a prohráli bychom i první derby v lize na Spartě....Stupní ten zákrok určitě nebyl! Asi riskantní,,,
      Mně se líbí jak se v našem mediálním prostoru nyní stále přetřásá :
      1/Slavia se připravila o titul sama zápasy venku a remízou s Hradcem - a kde jsou zářezy Slavie v Liberci a Liberce se Spartou?
      2/Sparta svým důrazem jde za vítězstvím za sebeobětování až do konce nastavení - 7 penalt v sedmi zápasech a její nevyloučení a netrestaní hráči kartami - Vydra a Krejčí a trenér Priske?
      3/Rozhodčí Černý řídil všechna derby "úžasně" - kde jsou penalty na Douděru a dvě na Jurečku a červená pro Krejčího?
      4/Skvělý trenér Priske předčil Trpišovského taktikou v posledním derby - no, my si vylámali zuby i na bídných týmech, které hrály podobný "autobus". A proč není pan "skvělý" napomenut či vyhnán na tribunu po extempore s Provodem - no, obdivuhodná vítězná a týmová mentalita Sparty.
      5/Úžasný kapitán Krejčí a jeho penalty a hlavně mentalita - no, Kanga dával také každou, A ta vítězná mentalita - proč ne, když je Vám vše na hřišti dovoleno, a to i ve chvíli kdy máte žlutou kartu - no jeho zákrok na Douděru snad byl čistý a kdyby se odehrál na druhé straně také bychom jej označovali za nesmyslný jako uOgbua
      6/Takže hurá a všichni gratulujme oprávněnému vítězi - vždyť Sparta hrála na jaře výborně a s vítěznou mentalitou, její odpískané penalty, neodpískané penalty proti ní, vyloučení soupeřů a nevyloučení sparťanů odpovídají modernímu trendu posuzování nedovolené hry a to byla ještě několikrát poškozena...
      KONZISTENCE rozhodování ( no, u Sparty již 7,5 zápasů zcela konzistentní!!!)
      INTENZITA zákroků ( žlutá pro Vydru za zranění Mezsarosze a čtyři zápasy pro Olayinku vers. dva pro Fortelného...)
      SOFT PENALTY nechceme! (no, kolik takových bylo Spartě odpískáno, plus neexistující na Slovácku a ty naše tři proti ní nebyly ani soft...)
      Jistě jsme na vině, ale takový závěr ligy a nechutné rozhodování nepamatuji!
      Kam se hrabou "devadesátky".....Takhle okaté a naprosto drzé ovlivňování zápasů jdoucích sedm kol po sobě, s 4 penaltami v nastaveném čase za posvěcení Komise rozhodčích a vlastně opakovaně neřešené v mediích........


      Komentář byl uživatelem upraven (19.05.2023 14:22) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        cheero     před rokem 19.05.2023 14:50 |  
        2 0

        Hezky. Fakt bys měl tohle šířit po sítích! Plně souhlasím.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

        rak (přítel SN)     před rokem 19.05.2023 16:50 |  
        2 0

        Víceméně souhlasím se vším. Ogbu je na svůj věk mimořádný, ale stoprocentní není nikdo a pořád si myslím, že ani Aiham s Tarasem nejsou na odpis, jak se tady možná zdá. Holeš se mně na stoperu moc nelíbí. Hrál dobře zejména před obranou. Tam se teď ale chytil Oscar a v konci podzimu tam hráli výborně s Hromadou. Zase Holeš je pro mužstvo hodně potřebný a pak je otázka, jak to postavit.
        Ta tlačenka Sparty od určité doby je nekonečná a nechutná, ale asi to teď budeme muset přežít. Nezbývá než si z toho dělat legraci. Jsem zvědav na zítřek.

  26. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    provit     před rokem 19.05.2023 12:18 |  
    5 0

    K otáčení zápasů ještě jedna statistika. Ve fázích zápasů od minuty 85+ máme v lize skóre 5:3. Jenže všechny vstřelené góly pouze navyšovaly náskok a nepřinesly žádné body navíc (ať jsem fér, tak několik důležitých gólů jsme dali v období 80-85. minuty). Naopak každý inkasovaný gól znamenal ztrátu, dohromady 5 bodů (2x Sparta, Liberec). Sparta má v této fázi zápasu skóre 12:2, ale přesně opačnou účinnost. Ani jeden inkasovaný gól je nestál body, ale spousta vstřelených body přinesla (celkem 8 bodů navíc). To, jakým způsobem k nim přišla, je samozřejmě věc jiná, ale o tom už bylo mnoho napsáno. Každopádně, kdyby všechny zápasy končily 85. minutou, jsme teď o 8 bodů první

  27. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    NevímCo     před rokem 19.05.2023 14:13 |  
    5 4

    Jen k tomu bodu ohledně efektivity krátkých přihrávek a obehrávání vápna. Já samozřejmě věřím, že v těch dobrých ligách, ze kterých se valná část datových zdrojů čerpá, platí rovnice, že krátké přihrávky jsou v konečném důsledku efektivnější, než přímočařejší styly hry, ale je třeba si taky realisticky zhodnotit parametry ligy a hráčů, jež v ní působí. Česká liga je extrémně soubojová a technicky spíše podprůměrná a úměrně k tomu produkuje hráče, kteří v těchto vlastnostech vynikají a propadají. No a Slavia pak z těchto hráčů vybírá a z velké části skládá kádr. Jinak řečeno, pokud chcete být úspěšní při obléhání soupeře technickou hrou, tak musíte mít hráče, kteří mají techniku, čtení hry, anticipaci, přesnost či schopnost přejít 1 na 1, zkrátka ty vlastnosti, jež by měly umožnit ten blok otevřít a dostat jej z z komfortní zóny. Naopak pokud si vaši hráči při každém druhém zpracování nafackují, pokud si při snaze jen trochu zrychlit hru posílají přihrávky za paty a pokud každé vysunutí křídla končí zaseknutím a návratem míče dozadu, protože hráč zkrátka nedokáže přejít jeden na jednoho, tak těžko lze očekávat, že soupeře jakkoli vyvedete z míry. A teď se prostě reálně podívejte na hráče v našem kádru, na jejich přednosti a nedostatky a řekněte mi, kde je ta osa, která by měla ty soupeře pravidelně rozebírat rychlou, přesnou kombinací, nečekanými nápady či individuálními dovednostmi. A zdůrazňuji, že mluvím o ose a ne o jednom či dvou solitérech, kteří díky své technice působí v české lize jako zjevení, ač by v jakékoli technicky vyspělejší lize patřili k ligovému standardu.

    A ve světle toho mi přijdou dost úsměvné ty řeči o tom, jak strašně by nám nějaké to útočné kladivo ve vápně narušilo tu naší extrémně precizní a kompatní hru, to naše slavné rodinné stříbro. Reálně jsme touto hrou jen v letošní sezóně ztratili minimálně deset zápasů, přičemž když už se nám v tomto typu zápasů přeci jen podařilo něco ukořistit, tak to bylo často díky gólům po centrech či z protiútoků.


    Komentář byl uživatelem upraven (19.05.2023 14:21) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

      martynko     před rokem 19.05.2023 17:47 |  
      4 2

      Jo o tom se dost bavíme. Výběr hráčů pro Jindřichův preferovaný styl.
      Totální fotbal. Soubojovost. Mentalita. Trpišovského vojáci. Naběhané kilometry. Presink. Data. Je asi jasné, jaké mají naši trenéři prioritní požadavky na hráče při jejich vybírání. Ochota v přípravě a trénincích dřít na enormním navýšení vytrvalosti a síly (Stanciuovi to údajně trvalo cca půl roku), ochota k agresivitě a podstupování soubojů na hřišti, maximální disciplína při plnění taktických pokynů, které se navíc často liší zápas od zápasu. Hráči pro svérázný styl, který v Evropě přinesl úspěchy proti kvalitním či slavným mančaftům praktikujícím otevřený a kombinační fotbal. Bohužel při doplňování hráčů ze zdrojů české ligy nastává potíž. Takoví hráči totiž většinou nedisponují valnou technikou, čtením hry, předvídavostí. A naopak - techničtější, fotbalovější hráči z české ligy jsou většinou pohodlnější, neradi chodí do soubojů a v trénincích a v disciplíně při chování na hřišti se nepřetrhnou. Vzhledem ke zmíněným prioritám našich trenéru k nám tak z české ligy převážně chodí hráči typu pracovitost, mentalita, disciplína. Když pak navíc trenéři točí sestavou skoro co zápas, tak pak není divu, že na hřišti při obléhání soupeře vidíme tebou popsaný obraz hry: "Hráči si při každém druhém zpracování nafackují, při snaze jen trochu zrychlit hru si posílají přihrávky za paty a každé vysunutí křídla končí zaseknutím a návratem míče dozadu, protože hráč zkrátka nedokáže přejít jeden na jednoho. Takže lze těžko očekávat, že soupeře jakkoli vyvedete z míry."
      Naštěstí v poslední době konečně v těžišti hry využíváme fotbalovějších typů jako Zafeiris, Oscar, Ševčík, M.Jurásek, příp. Jurečka, byť snad nikdy nejsou všichni zdraví. Jsem toho názoru, že pokud trenéři omezí své sklony k orgiiím s hromadným rotováním hráčů skoro co zápas, tak tudy vede cesta ke zlepšení hernímu i výsledkovému nejen ve venkovních zápasech a nejen v naší lize (Kluž, Sivasspor, Ferencvaros..) A útočné kladivo ve vápně se hodí vždy, zvlášť venku a zvlášť na špatných terénech. Centrů a nákopů, často i na náhodu, jsme soupeřům do vápna v končící sezoně naposílali mraky a víme s jakou efektivitou.

  28. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #16

    Sváťa     před rokem 22.05.2023 10:37 |  
    1 4

    S panem Jandourkem se neda nesouhlasit mistr ve svem oboru!!!