Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 22/23 #11

Slavia vstoupila do jara výsledkově skvěle, díky zaváhání Plzně se dokonce dostala do čela tabulky. Jsou tak dobré i výkony Slavie? Nejen o tom diskutovali v novém díle podcastu SN Mezi námi fanoušky quelhar, Vlajkonoš a ortevor.

V krátkém úvodu jsme probrali výkony Slavie v odehraných zápasech obecně, poté jsme se pustili do hodnocení hráčů detailněji. Obsáhle jsme diskutovali o pozici Micka van Burena a byli jsme velmi spokojeni s formou Ondřeje Koláře. Postupně jsme se ale dostali i k hráčům, s jejichž výkony někteří z nás nebyli spokojení stoprocentně, ať už šlo o Petera Olayinku, Petra Ševčíka či Ondřeje Lingra. Zamysleli jsme se nad tím, kdy uvidíme na hřišti na delší časový úsek Christose Zafeirise, a jestli se tak nemůže stát třeba v zápase v Teplicích příští víkend. Nakonec jsme každý natipovali základní sestavu pro tento zápas. V poslední části podcastu jsme se dostali i k dalšímu zápasu se Slováckem a k pohárovému zápasu s Vyškovem, na který se velice těšíme. Ocenili jsme důstojné rozloučení klubu i fanoušků se zesnulým Františkem Ciprem. Spokojeni jsme s akvizicí Michala Tomiče, jen jsme kroutili hlavou nad výroky Veliče Šumulikoskiho. A tutéž činnost jsme provozovali i při vzpomínkách na komentáře Ladislava Mináře v souvislosti s plánovaným přestupem Mojmíra Chytila. Úplně nakonec jsme se v maličkém freestylu podivili nad některými výroky některých novinářů.

Obsah:

(00:00) Tři výhry na úvod jara: jak se prezentovala Slavia?
(10:05) Individuální forma: Kolář, van Buren, D. Jurásek, M. Jurásek, Olayinka, Ševčík, Hronek, Zafeiris, stopeři, Lingr. Tipy na sestavu do Teplic
(1:00:25) Různé: zápas se Slováckem, pohár s Vyškovem, úmrtí Františka Cipra, přestup Tomiče, plánovaný přestup Chytila

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (60)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    Slávista 51     před rokem 14.02.2023 22:09 |  
    8 0

    Výkony Slavie jsou, jaké jsou. Když to budou vždy 3body/postup v pohárech, budeme spokojeni.

  2. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    Taky     před rokem 14.02.2023 22:28 |  
    1 0

    Zatím jsem neslyšel, ale koukám na obsah a opět nevidím "Pavoukův (rozzlobený) fríslájl!!!" :-)

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      Mijk     před rokem 15.02.2023 11:03 |  
      10 0

      Já už to mám vyřešený - buď mě Quelhar pozve do dalšího podcastu, kterej bude celej jenom freestyle a budeme v něm na střídačku nakládat Podroužkovi s Vackem, nebo si založím vlastní podcast, kterej se bude jmenovat Nejhorší sportovní novináři v historii ČR a proč je to právě Honza Podroužek :-) Tak!

  3. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    rak (přítel SN)     před rokem 15.02.2023 00:42 |  
    9 0

    S většinou vcelku souhlas. Také mám radost z Micka. Jak říkal Jindra. Přinese na hřiště neskutečnou energii. Může hrát od začátku, ale v případě, když se úplně nedaří, tak je jeho vstup výborný faktor. A o ten bychom přišli. Doufám, že mu to vydrží. Také, že se chytí Ewerton, do formy se vrátí Provod, Holeš.
    Petera bych tam na celý zápas už nestavěl. Jen ve fázích, kdy bude třeba jeho zkušenost a bojovnost. Teď se mně v sobotu moc nelíbil. Traoreho pak už skoro vůbec.
    Překvapilo mně, že v podcastu totálně odepsali Kačarabu (tedy spíše, jako kdyby mezi stopery vůbec neexistoval). Na podzim to byl nás nejvytěžovanější hráč. Byl tedy déle zraněný, tak těžko odhadovat, jak na tom bude. Podle mně je ale srovnatelný s těmi třemi, každý má své přednosti i slabiny (u Igoha zatím moc nevíme). Dále kromě Kričfalušiho máme dobře hrající Prebsla a Vlčka na hostování. Nakonec i Talovierova. Dobrých stoperů do budoucna najednou dost. Počítám, že Aiham může v létě odejít, pokud už teď měl nabídky.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      japhy     před rokem 15.02.2023 09:01 |  
      12 0

      Dostal jsem geniální nápad. Když nám teď 10 hrává Lingr, což je spíš podhrot, zkusil bych tam Schranzíka. On bude rád, že nemusí z pozice beka nahánět soupeřova křídla, já budu rád, že se bude motat kolem vápna, kde mu je nejlíp, Lingr si dáchne a zároveň je taky ten typ, co jako střídající dokáže dodat potřebnou energii.
      Jdu shánět číslo na Jindru :D

  4. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    Vhoo (přítel SN)     před rokem 15.02.2023 10:06 |  
    11 0

    Myslím že Micka měli vždy všichni v oblibě. To prodloužení smlouvy se tenkrát kritizovali ne kvůli tomu že by lidi neměli rádi Micka ale kvůli tomu že nikomu nedávalo smysl prodlužovat hráče který nedostával šanci ani pred a ani dlouho po podepsání nové smlouvy.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      mig52     před rokem 15.02.2023 10:29 |  
      8 4

      Přesně, u Micka to nebyla otázka výkonnosti, ale zvláštní koncepce klubu. V době, kdy chodil po hostováních a končila mu smlouva, se čekalo, že další už nedostane. A my mu ji dali. Smysl by tedy dávalo, že ho využijeme. A my ho šoupli do Libe. To hlava fakt nebrala. Takže to nebylo proti Mickovi, ale klubu. Micka pro jeho způsob hry a vystupování drtivá většina fans zbožňovala, byť byl palič. Teď se stal střelcem.:))

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

        kjandourek (admin)     před rokem 15.02.2023 11:55 |  
        7 4

        Jenom si ujasněme dvě faktické věcí:
        1. Micka jsme po podepsání nové smlouvy nešoupli do Libe, ale do Budějovic, tam odehrál 24 zápasů sezóny 2021/22.... do Liberce šel až tento podzim
        2. nešoupli jsme ho tam hned, ale až 12.9., do té doby u nás plnil roli třetího útočníka v době, kdy jsme hráli předkola evropských pohárů... nastoupil jako střídajíc hráč do dvou zápasů - ve Zlíně a doma s Ostravou... a je tu určitý předpoklad, že kdybychom přešli přes Fradi, tak by před zápasy play off LM dostal ještě větší minutáž, protože bychom nejspíše šetřili celou jedenáctku.... To byl podle mého názoru celý smysl ponechání Micka v kádru...

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

          Vhoo (přítel SN)     před rokem 15.02.2023 13:59 |  
          4 0

          Zvláštní na tom celém bylo to že nehrál ani pes tím podpisem smlouvy a čekalo se neprodloužení. Prodloužit s hráčem smlouvu a pak ho rok platit Budejicim a půl roku Liberci smysl nemá.

          Nakonec to ale dobře dopadlo a jsem za to rád. Mick je bourák

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

            kjandourek (admin)     před rokem 15.02.2023 16:18 |  
            3 4

            Nehrál před podpisem smlouvy? to mi tedy nepřijde - podzim 2020 strávil v Budějovicích, ale na jaře po návratu naskočil hned do prvního zápasu, pak se zranil a vrátil se tak, že mezi 23. a 34. kolem nastoupil do všech zápasů (hrálo se na 34 kol bez nadstavby) - 6x v základu, jednou vydržel celé utkání, pětkrát byl střídán po cca hodině hry .. a pětkrát naopak střídal on... během této doby dal nádherný gól Plzni při domácí výhře 5:1, před níž jsme teoreticky získali titul, protože Sparta nevyhrála v Liberci...

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

              Lunaris     před rokem 15.02.2023 18:42 |  
              3 1

              MvB dal nádherný gól Plzni, ale předtím spálil neskutečné věci. Z dorážky po penaltě minul prázdnou bránu, pak tam měl ještě jednu úplně jasně loženou pozici a taky neproměnil. Ale to si ty, Karle, určitě pamatuješ. :)

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

                kjandourek (admin)     před rokem 15.02.2023 22:45 |  
                4 0

                Ale o to ani tak nejde - ten gól jsem zmínil, aby si každý uvědomil, že šlo o jaro, kdy jsme získali titul s největším náskokem v této éře, coby neporažený tým... a on poté, co se zotavil ze zranění, nastoupil ve všech posledních jedenácti zápasech této sezóny.... a dokonce v nich odehrál nadpoloviční počet minut... (6x základ) takže není pravdou, že na konci sezóny, po níž mu končila smlouva, "skoro nehrál"...

  5. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    Lunaris     před rokem 15.02.2023 12:00 |  
    9 0

    Douděra - pro mě je to Jekyll a Hyde, tzn. že on je velmi užitečný týmu v útočné fázi, doplňuje útoky, dostává míč do vápna, není líný na krok, ale ta jeho obranná činnost není na úrovni, kterou by Slavia na tomhle postu potřebovala. Oproti Coufalovi nebo Bahovi, kteři zvládli útok, obranu, souboje, vhazování, je to kvalitativní ústup. Nevím, jak ten Pech, který údajně taktéž není soubojový, minimálně tedy ve vzduchu. Naše velká devíza v minulosti byla rozehrávka od Koláře na krajní beky, kteří to vždycky zbourali a šli dopředu. To teď hrát nemůžeme.

    Stopeři - Ousou můj favorit není, rozehrávku má sice lepší než ostatní, čímž umožní Ševčíkovi hrát o něco výše, než hrál v posledním zápase, kdy hodně s první rozehrou pomáhal, ale zase si neodpustí ty svoje blikance a má problémy s vysokými míči. Nicméně souhlasím, že pokud ho chceme prodat, tak asi bude potřeba ho stavět. Rozhodoval bych se podle tréninků, protože taky nevím, koho bych tam dal. Nerad bych se ale dočkal toho, že to tam budeme zase točit.

    Ševčík - pro přechod do útoku instrumentální hráč, nejde ho momentálně posadit. Chápu, že občas zkazí roh, prohraje souboj, což je hodně vidět, ale chce míč, chce hrát, bere na sebe zodpovědnost. Navíc je to náš nejběhavější hráč s největším pokrytím hřiště.

    Olayinka - kreativita mu chyběla asi vždycky, teď je to možná horší než obvykle, hlavně v zápasu s Brnem se mu moc nedařilo. Ty jeho přednosti tam ale pořád jsou, tzn. silný presink, defenziva a hra ve vápně. Pozici má jasnou, taky bych ho hrál prakticky pořád.

    Lingr - podle mě taky nejde posadit, jednak ze stejného důvodu jako Ousou, protože ho chce klub prodat, ale hlavně z toho důvodu, že je platný při presinku a nejvíc proto, že je extrémně gólový.
    U Lingra i Olayinky platí, že mají čísla.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      japhy     před rokem 15.02.2023 13:42 |  
      2 1

      Asi se budeme muset smířit s tím, že období Béři a Cufa už taky nemusí nastat. A je zajímavý, že defenzivně neskutečnou sezonu 19/20 odehrála dost malá obrana - vedle Kúdely se protočili Hovorka, různý alternativy a Zima. Středem se obecně těžko prochází a dostat se přes tyhle dva beky chtělo hodně práce. Nula za nulou.
      Co to je ten instrumentální hráč?

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

        Lunaris     před rokem 15.02.2023 18:36 |  
        3 0

        Instrumentální hráč jsem napsal z toho důvodu, aby ten příspěvek vyzněl víc učeně. :) Ševčík je prostě při výstavbě hry klíčový hráč týmu.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

        kalex     před rokem 15.02.2023 19:29 |  
        2 0

        Byli jiní, byli tito, budou jiní. Co si takové krajní obránce vzpomínám od dob Ašanina a Labanta,...

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      lukas6novak     před rokem 15.02.2023 14:11 |  
      11 0

      Jen k Lingrovi - když budeme brát v potaz že chce jít v létě pryč a my ho chceme ukázat aby šel za co nejvíc, tak si říkám že posazení na pár zápasů (2-4 třeba) ve kterých půjde z lavičky a ukáže svojí gólovost jako žolík proti unavenější obraně prospěje všem. Né vždy hraní co nejvíc minut je to nejlepší řešení

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

        mig52     před rokem 15.02.2023 16:34 |  
        1 2

        Tak ono to ukazování se je dvousečná zbraň. Daný hráč se může skutečně ukázat a pak je to ok. Může se mu ale také nedařit a pak je to kontraproduktivní.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      jipeslav (přítel SN)     před rokem 15.02.2023 14:19 |  
      7 1

      Olayinka zatím místo má, ale vzhledem k tomu, že bude odcházet, je třeba na jeho místo postupně a stále častěji stavět někoho jiného, aby se vyhrál. Schranze (univerzál), Ewertona, Juráska?

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

        Lunaris     před rokem 15.02.2023 18:40 |  
        4 1

        Ve Slavii není prostor na to, aby se tu někdo vyhrál. Tady je cílem instantní úspěch, takže pokud máš nadstandardního hráče jako Olayinka, nemůžeš si dovolit ho nechat sedět na lavičce a nechávat horšího hráče "se vyhrát". Pochybuju, že by takhle přemýšlel Trpišovský. Tohle můžeš udělat ve chvíli, kdy máš v tabulce 15 bodů náskok.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

          PahaAhma     před rokem 15.02.2023 19:00 |  
          5 0

          Kefalín, čo je to taký instantní úspěch? :-)
          Pokud je myšlen krátkodobý, aktuální úspěch, dovolím si nesouhlasit. Slavia má koncepci postupného zapracovávání mladých a služebně nových hráčů v A týmu v ostrých zápasech. Více důležitý, než krátkodobý cíl je myslím snaha o konstantně vysokou úroveň projevu týmu i skrze změny v přestupních obdobích. Nedá se to ale udělat jinak, než že postupně určité stálé hráče sestavy posaděj na lávku.
          Olie je určitě nadstandardní hráč. Ale - a) není zrovna v top formě, b) za necelej půlrok otáčí cípy na hvězdě a valí na Bělehrad. Takže, pokud nechceme v kvaldě pohárů na sklonku léta čumět jak vejři, bude prozíravé nechat výše diskutérem jmenované hráče vyhrávat. A u toho vyhrávat :-)

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

            Lunaris     před rokem 15.02.2023 19:25 |  
            0 3

            Instantní je okamžitý a vůbec nesouhlasím s tím, co píšeš. Ono je totiž především podstatné, abychom hráli kvaldu toho správného poháru.

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

              Dennis     před rokem 16.02.2023 08:29 |  
              5 0

              Vždyť si v tom tvrzení odporuješ. Je hezký, když budeme hrát kvaldu toho správného poháru, když jí pak "nebude s kým hrát" a vypadneme hned v prvním předkole... Podle mě to musí být vyvážené, tj. samozřejmě musíme udělat maximum pro instantní úspěch (= titul), ale současně už musíme myslet na to, co přijde po tom, až Peter odejde. Někdo pak musí nastoupit místo něj a bylo by dobré, aby byl vyhraný a sehraný s týmem. Abychom v té kvaldě měli šanci uspět. Proto podle mě budou minuty Peterovi postupně ubývat a naopak přibývat jiným hráčům. Tzn. dřívější střídání za rozhodnutého stavu, proti slabším týmům změny v sestavě apod. Je potřeba vyhrát, rozehrát a dostat do formy hráče jako M. Jurásek nebo Ewerton.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

          jipeslav (přítel SN)     před rokem 16.02.2023 00:46 |  
          0 1

          Samozřejmě, když ostatní hráči budou mít adekvátní formu. Máme kvalitní lavičku, není to o tom že by nastal výkonnostní propad. Naopak by mohla být zajímavá varianta použití typologicky jiného hráče. Ale tu změnu jsem nemyslel hned a ne v každém zápase. Postupně dávat prostor dalším hráčům i dle vývoje konkrétního zápasu. Časem střídat Olayinku o něco dříve, později, pokud to situace dovolí, nechat hrát od začátku někoho jiného, Olayinka může nastoupit v průběhu. Já ho mám rád, fandím mu, ale myslím si, že k tomu bude postupně docházet. Nejen z uvedeného důvodu, ale i z důvodu rotace hráčů a vytíženosti. Samozřejmě kdyby Olayinka chytil mimořádnou top formu, tak by to byla hloupost ho nevyužít.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

        kalex     před rokem 15.02.2023 21:12 |  
        1 0

        Na tom místě ať hraje ten s formou na titul pro Slavii.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      Marek3     před rokem 15.02.2023 21:45 |  
      0 0

      Vice, mene kazda 8 je jak rikas instrumentální pro vystavbu hry. Instrumentalni byl I Oscar napodzim. Tim nerikam ze bych poslal Sevcika na lavicku - zatim urcite neposlal. Ale je potreba aby se zlepsil protoze dlouhodobe takoveto vykony nestaci.

  6. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    rak (přítel SN)     před rokem 15.02.2023 12:18 |  
    17 0

    Ještě k obraně. Vzhledem k vyššímu počtu dobrých stoperů a tomu, že krajní beci jsou asi všichni o dost lepší dopředu než dozadu by se možná nabízelo hrát častěji na tři stopery. Záleží tedy na typu zápasu.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      Paul67     před rokem 15.02.2023 12:25 |  
      12 0

      Doudis je rozhodně lepší jako Wingback v 3-5-2 než jako RB. Může to hrát i Pech a Schranz. Takže to by řešilo dost slabin najednou. Vlevo David Jurásek a Oscar taky vynikající na wingbacky.

  7. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    jipeslav (přítel SN)     před rokem 15.02.2023 14:26 |  
    1 10

    Mám takový podnět, návrh. Co kdybychom po vstřelení gólu neoslavovali a nekřičeli jen jméno střelce, ale následně i jméno hráče, který přihrál na gól. (Mimo penalt, vlastňáků, gólů po jasně individuální akci nebo ze skrumáží po odrazech samozřejmě).

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      kalex     před rokem 15.02.2023 18:51 |  
      2 0

      Důvod?

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

        jipeslav (přítel SN)     před rokem 16.02.2023 00:36 |  
        3 0

        Nemyslel jsem to špatně, někdy je ale asistence tak geniální, že by si to hráč zasloužil. např. Burenova nahrávka na Lingra v zápase s Jabloncem. (Tedy oslavit a vyvolávat oba hráče, přednostně střelce. Po nějaké době i nahrávajícího.). Ale asi to nebyl dobrý nápad. Tak jako bych nic nepsal.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

          kjandourek (admin)     před rokem 16.02.2023 09:20 |  
          3 2

          A teď si představ, co by se dělo, kdyby geniální byla i předfinální přihrávka.... třeba jako zpracování a následný pas Ševčíka na Schranze před gólem Usora do sítě Rakówa... to bychom z toho vyvolávání do dalšího gólu nevylezli :-)

  8. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    lemonade     před rokem 15.02.2023 15:17 |  
    0 0

    Nevím, jestli se to probiralo, ale asi už nikoho v tomto půlroce neposíláme na hostování? Pravděpodobně si všechny ponecháme i pro účely B-tymu

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      rak (přítel SN)     před rokem 15.02.2023 17:18 |  
      0 0

      Úplně ne. Babacar Sy do Teplic, Talovjerov a Usor do Lince, Tomič do Boleslavi a jinak další jsme na hostování nechali. Myslím, že někteří z A týmu by občas mohli béčku vypomoci. Připadá mně, že nejvíc by to potřebovalo v obraně a tam nějaké možnosti máme.

      Jinak mně tedy opravdu hodně chybí ty evropské zápasy v týdnu a byly by dobré i pro širší kádr. Snad tedy příště.

  9. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    Taky     před rokem 15.02.2023 15:24 |  
    2 2

    Díky za další povedenej díl.
    MvB je oblíbenec po právu, ale je jasný, že když mu (snad ne) zvlhne střeleckej prach, tak ta energie v hledišti zeslábne.
    Díky za freestyle, zbožňuju to!

  10. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    Monarchie     před rokem 15.02.2023 18:07 |  
    4 0

    Války teprve přijdou a většinu bojovníků máme zraněných. Všiml jsem si, že když Pardubky, nebo teď Brno hrálo od podlahy, Douďičovi to moc nevoní. MVB se mi více líbí jako žolík, ale zajisté Jindra ví co dělá. Tepláky moc fotbal hrát nemůžou, body přivezeme no a brzy přijede Plzeň. Koli chytá jak zamlada, jak říkají myslivci, asi si často šáhne..

  11. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    Highland_JD     před rokem 15.02.2023 18:35 |  
    3 0

    Bezva díl. Vždy mě fascinuje, jak defakto každý občas nad některým hráčem zlomí hůl a prostě ho odepíše. I já to udělal třeba s Kacarabou. Naopak u Doudery pořád doufám, že je tam šance na zlepšení. Každopádně s budoucím příchodem Tomice a Chytila, různými návraty z hostování (Fila atd.), návraty po zranění a mladezniky ... To bude v létě dost drsná vyřazovací bitva na některé posty. Ale třeba půlku kádru prodáme za stamiliony

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      Taky     před rokem 16.02.2023 06:33 |  
      1 2

      Teď si nejsem jistej do kdy má smlouvu Traoré, ale Teclík končí určitě. MvB si možná vykope prodloužení smlouvy,
      Kačaraba už asi nebude potřeba, snad dostanou šanci mladší a odchovanci, Kričfaluši, Prebsl, nebo Vlček.
      Douděra se asi posune na křídlo, o M. Juráska je a bude zájem venku.

  12. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    MCD_Slavia     před rokem 16.02.2023 07:31 |  
    6 0

    Stopeři teprve budou prověřeni. Hráli jsme 3 zápasy s týmy zespoda tabulky. Za mě se terpve ukáže až narazíme na těžší soupeře který stoper bude jednička, dvojka atd.. na rozjezd jara máme opravdu dobrý los. Doufám že se rozehrajeme k lepším výkonům protože by podobné výkony nemuseli dále stačit. Za mě teda zatím z herního projevu nadšen nejsem ale zároveň přiznávám že Slavia umí hrát spíše na kvalitnější týmy. Doufám že se to potvrdí.

  13. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    SKEP     před rokem 16.02.2023 09:26 |  
    5 15

    V podcastu se řešila i otázka vhodného složení brankářského miniteamu. Zde se pánové mýlí a naopak pravdu mají redaktoři z deníku Sport. Držet v týmu dva špičkové gólmany je zbytečný luxus a hýření finančními prostředky. Sám pan Quelhar správně podotknul, že chytat může jen jeden. Pro vyřešení tohoto rébusu netřeba chodit daleko. Mnichovský gigant Bayern sází na jednu absolutní a nedotknutelnou "jedničku",
    které kryjí záda veterán za zenitem, či nezkušený mladík. První brankář tak má klid na práci a dobře ví, že i při slabším výkonu o svůj post nepřijde. Drobné riziko tkví v tom, že při jeho absenci jsou oba náhradníci nepoužitelní.
    Samozřejmě, že s podobnou situací Bavoři počítali a v momentě, kdy se Neuer rozsekal na lyžích, z Borussie přivedli novou jedničku Sammera.
    Pro nízkonákladové náhradníky Ulreicha (34 let) a Schenka (20) se nic nemění, dále budou rotovat v roli dvojky a trojky.
    Nevidím jediný důvod, aby s tím, s čím slaví úspěchy Bayern, neslavila úspěchy i Slávie.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      kjandourek (admin)     před rokem 16.02.2023 09:34 |  
      22 1

      Tam je potřeba jediné - domluvit se s gólmanskou jedničkou, aby se zranila jedině na začátku přestupního období, aby bylo možné tu novou jedničku přivést a sehrát s týmem.... nechat si rozkopnout hlavu v půlce března, nebo zlomit žebro koncem září je od takové neotřesitelné gólmanské jedničky vysloveně nezodpovědnost.... protože co potom mají naši nízkonákladoví náhradníci dělat, že? Byli určeni na roli dvojky a trojky, jít do brány, po nich nikdo nemůže chtít.... :-)

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

        SKEP     před rokem 16.02.2023 10:13 |  
        0 9

        Tak mi, Karle, vysvětli, proč po zranění Neuera nešel do brány Ulreich, Schenk nebo někdo jiný z Bayernu, ale rovnou koupili z Gladbachu Sommera? Znáš někoho, kdo dělal Neuerovi dvojku a výrazněji se prosadil? Prostě mi připadá, že Bayern nechce mít dva kohouty na jednom smetišti. Jedinej, kdo mě teď napadá, já Reina z Pepovy éry. Ale že by mu v Némecku tleskali s rukama nad hlavou si už moc nepamatuji

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

          kjandourek (admin)     před rokem 16.02.2023 10:41 |  
          12 1

          No právě proto, že je Neuer zodpovědný a zranil se na začátku dovolené, čímž dal Bayernu příležitost koupit novou jedničku.... taková loajalita se málokdy vidí....

          Jenom díky tomu do brány nemusel nízkonákladový čtyřiatřicetiletý veterán, který by to nemusel zvládnout.... vždyť má za sebou jenom 176 bundesligových zápasů za Stuttgart, 45 za Bayern v letech 2015-2020 + 32 ve druhé lize za Hamburk SV v sezóně 2020/21.....

          Co na tom, že on už ve svých šestadvaceti přišel jako jasná jednička VFB dělat "nízkonákladovou dvojku" Neuerovi ... čímž nahradil jinou odcházející "nízkonákladovou dvojku" - Pepého Reinu, který tam nízkonákladově do pozice dvojky přišel za tři mega éček z Liverpoolu... a za rok odešel za dvě mega do Neapole...

          Ulreich s tou roční přestávkou v Hamburku ve druhé BL tak jede nízkonákladově už osmým rokem....


          Komentář byl uživatelem upraven (16.02.2023 10:54) . Zobrazit původní komentář

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

            SKEP     před rokem 16.02.2023 12:42 |  
            0 6

            Neptal jsem se na Ulreichovy štace, ty si můžu vyhledat na Livesportu. Ptal jsem se, proč po zranění Neuera stabilně dřepí na lavici a klub do brány koupil gólmana odjinud. Správně měli Ulraicha posunout na jedničku a z Schenka udělat dvojku. Minimálně do doby, než se Neuer vrátí, nebo ne?
            V této souvislosti by mne zajímalo, jak by reagovala Slavia, kdyby, nedej Bože, se před sezónou dlouhodobě zranil Koli. Dala by na jedničku Mandouse a na lavici někoho z vlastních zdrojů, či by přivedla novou jedničku zvenku?

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

              kjandourek (admin)     před rokem 16.02.2023 12:56 |  
              7 1

              můžeš si je sice vyhledat na Livesportu, ale přesto nesmyslně tvrdíš, že Ulreich je nízkonákladová dvojka.... ten frajer přišel v šestadvaceti z pozice jedničky jiného bundesligového týmu a tudíž je v Bayernu ve stejné pozici jako u nás Mandous.

              Třeba v sezóně 2017/18 si Neuer pořídil metatarzální zlomeninu a Ulreich od pátého kola bundesligy odchytal celý ročník... žádnou novou jedničku nekupovali, prostě měli draze zaplacenou dvojku... (3,5 mega éček)

              Věřím tomu, že kdyby si letos na začátku prosince Kolář zlomil nohu na celé jaro, tak bychom vedle Mandouse pořídili ještě někoho - ať už jako jedničku, nebo spolehlivou dvojku k němu.... třeba bychom stáhli Markoviče...

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      lukas6novak     před rokem 16.02.2023 12:15 |  
      2 0

      Tohle je dost specifický a nedá se to moc porovnávat. Brankaři jsou dost specifický post tím že může chytat jen jeden a nelze ho dát mimo pozici jako kdekoliv jinde na hřišti. Jinak pár příkladů kdy byla docela silná konkurence i v top týmech.
      PSG- Donnaruma a Navas - kde byly spolu v týmu rok a půl
      Chelsea- Kepa a Mendy- ano trochu specifický tím že je kepa dá se říct neprodejný ale mají 2 brankaře s ambicí na jedničku. A určitě bych řekl že teď toho nelitují že mají oba
      Jinak teď už k naší dvojici ( a platí to dá se říct i obecně)
      1) důležitý je mít určenou jedničku a dvojku (a pokud není delší výpadek formy tak to držet) aby každý věděl na čem je
      2) Předpoklad prodeje jedničky. Kolikrát se stane že někdo koupí náhradu s tím že bude rok dvojka a budeš mít připravenou náhradu jakmile jednička odejde. Problém může nastat že třeba kvůli zranění se to posune a ty 2 roky jsou hraniční
      3) Pak je otázka jak kvalitního máš mladíka (bude chytat v béčku a dělat dvojku v áčku). Jestli mu věříš že při zranění to nějakou chvíli zvládneš
      4)Zkušená starší dvojka je hezká věc ale taky není lehký někoho takovýho najít kdo se s tím spokojí a zároveň bude mít přijatelnou kvalitu
      5) Souvisí to s Bayernem. Teď to u nich vypadá že to udělali výborně ale ve výsledku měli extrémní štěstí že zranění přišlo v době kdy byl přestupák. Stát se jim to 1.2 tak se najednou můžem bavit že díky nekvalitní dvojce přijdou o LM a ztratí titul třeba

      Ve shrnutí souhlasím částečně že to může být riziko ale zrovna nám se minulou sezónu tento risk dost vyplatil. A určitě to může fungovat, otázka je ale jak dlouho

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

        Radek097 (přítel SN)     před rokem 16.02.2023 20:23 |  
        1 1

        Sice v PSG měli dva srovnatelně kvalitní golmany, ale neustále prosakovalo ven, že ani jeden není se svou pozicí spokojen. Loni v bráně rotovali, letos už Navas nedostal prostor a tak šel. Jelikož je neperspektivní, ale že by si tým nějak pomohl, že měl dva kohouty na jeden post? To si nemyslím. Pro případ zranění fajn, ale pro kabinu to často není dobré.
        U druhé dvojice jak píšeš, kdyby Kepa nepřišel za ten nesmysl ze Španělska, tak se ho zbaví už dávno. Mendyho tam přiváděli v době, kdy Kepa byl katastrofální. Jemu ta pauza pomohla a teď se zase role prohodily, ale v létě očekávám prodej Mendyho.
        U nás jsme také měli vyrovnanou dvojici Pavlenka, Berkovec (rok 2016) a druhý jmenovaný těžce nesl, když ho nahradil nastálo Pavlenka a roli dvojky strpěl jen půlroku a při první nabídce šel pryč. Ono to je tak často lepší, než mít dvě jedničky a neklid v kabině. Kolář má svou pozici více než pevnou, takže Mandous má půlrok na přemýšlení, co dál s kariérou. Půlroku před příchodem Mandouse jsme usilovali o Boháče, který měl plnit roli zkušené dvojky, kterou jsme roky předtím neměli. Nakonec to nedopadlo, protože Pardubice nabídku neakceptovaly. A kdyby Koláře nepřizabil Roofe, tak pochybuji, že bychom Mandouse vůbec přiváděli, takže si nemyslím, že byl záměr tu mít dva vyrovnané brankáře, ale postupem času to tak vyplynulo. Ale stejně jako u PSG či Chelsea, tak i u Slavie si nemyslím, že je to dlouhodobě udržitelné.
        Za rok, dva už bude chtít dostávat prostor Kinský... bude zajímavé to sledovat.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

          lukas6novak     před rokem 16.02.2023 21:00 |  
          1 0

          Tak já to nemyslel tak že to je ultimátně správný. Spíš ukázka toho že se to může stát i v lepších týmech a je to relativně o náhodě. Zároveň u nás to zatím nebyl problém protože se často stalo že byl 100% připravený jen jeden. A na těch případech se na druhou stranu dost možná ukazuje že to dokážeš dát tak jednu sezonu kdy jsou oba zdravý ale dýl moc ne. Takže krátce bych to shrnul že do léta to problém nebude a potom se to bude muset řešit (pokud Mandous nezkousne jistou dvojku)

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

          SKEP     před rokem 16.02.2023 23:29 |  
          0 0

          Když už je řeč o Boháčovi. Teď chytá okresní přebor v Č. Janovicích, to je tam, co byl Řepka, Koloušek, Bednář, Jiránek, mladej Páňa, Kacafírek atd

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      martyni (přítel SN)     před rokem 16.02.2023 12:47 |  
      12 0

      Podle mě je tohle právě strasne tezka prace treneru a lehka prace novinaru. Urcitě neni jednoduchy dat dohromady silnou dvojici golmanu, aby byli v pohode, ale ani neni dobry nemit za jednicku adekvatni nahradu. Sami jsme si to zazili po zraneni Koliho v Glasgow. Redaktorum sportu bych za pravdu nedaval ani nahodou, oni s lehkym srdcem muzou radit cokoliv. Kdyz to nefunguje, je snadny rict, ze se to melo udelat jinak. Ale dulezity je, klepu na drevo, ze nam to ted funguje dobre, Koli chyta paradne a kdyby neco, mame Mandause. Takze Podrouzek muze pindat co chce.

  14. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    martyni (přítel SN)     před rokem 16.02.2023 12:42 |  
    10 0

    Myslím, že u Micka je to prostě pohoda. On to v sobě měl, akorát jeho výkony byly nevyrovnaný. Taky jsem jednu dobu myslel, že se do toho už nedostane, ale když jsem ho viděl při pár zápasech za ČB, třeba si pamatuju zápas na spartě, hrál jako totálně rozdílovej hráč, silnej na balonu, nebezpečnej. A takhle hraje teď i u nás. uklidnil se a přestal od sebe odhazovat míče.

    Ještě mám postřeh ke stoperský dvojici, taky nevím, kterou vybrat, ale všiml jsem si zajímavý chemie mezi Ogbuem a Santosem, nejen jejich rozhovor v Matchday, ale i na hřišti. Možná to je tím, že Ogbu je extrovert, komunikuje a ve stoperský dvojici umí udělat dobrou atmosferu,možná si prostě sedli se Santosem. Jsem zvedav, jak to JiT postaví. Možná bych se divil, kdyby nasadil třetí verzi stoperský dvojice, většinou to chtějí treneri ustalit. Ale koho nechat nalavce, coz.. nevim.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      chosejn     před rokem 17.02.2023 01:02 |  
      0 0

      U nas se dost casto stane,ze dilema ohledne sestavy se vyresi samo,nechtel bych to privolat,ale nedivil bych se,kdyby treba jeden z hracu s virozou byl stoper

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      Morb     před rokem 17.02.2023 16:56 |  
      2 0

      Já jsem docela překvapenej, že nikdo nezmínil hlavní přednosti Ousoua a Ogbu, který zároveň vylučujou, aby spolu oba hráli. Snad hned první rozhovor poté, co šel Aiham do zápasu, trenér říkal, že Ousou okamžitě začal dirigovat obranu, je hodně extrovertní a do týmu skvěle zapadl. To samé se teď říká o Ogbu, že se snaží dirigovat obranu.

      Školy nemám, fotbalista velkej nejsem, ale podle mě dva stopeři, co se snaží řídit obranu každej po svém, nedávají úplně smysl.

  15. Mezi námi fanoušky.

    Myšák     před rokem 16.02.2023 13:10 |  
    4 0

    Myslím, že je ještě brzy na nějáké hodnocení. Musí si to "sednout," a možná budeme ještě příjemně překvapeni. Hlavně, že máme kde brát a že je velká konkurence, to byl výborný tah.

  16. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    Dennis     před rokem 16.02.2023 19:25 |  
    11 4

    K té pasáži, kde se řešil s tolika nadějemi zápas Plzně na Slovácku. Spíš to vidím na scénář, že tam Plzeň vyhraje v suchým triku nějakým haluzáckým gólem, Svědík pak hráče seřve a za týden v Edenu budou žrát trávu...

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

      záplata     před rokem 16.02.2023 20:32 |  
      4 0

      Základem je, abychom je doma vykostili a Xindl u nich v tý barabizně. to prostě musíme uhrát, jinak ten titul bude vysoko, že jo pane Šádek.

  17. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #11

    Ragnarok     před rokem 16.02.2023 21:04 |  
    2 0

    Všichni tři stoperi jsou super a jsem rád, že je tu máme. Mick je sympaťák a pokud jsme schopni ho využít, tak mu dejme smlouvu. Ale využijme ho, má co nabídnout u nás. Při vzpomínce na kadry pana Cipra mi přijde, že nyní máme fakt perfektní tým. S úmrtím pana Cipra mi hlavou projela spousta zajímavých a často nešťastných okamžiku, nejen spojenych s panem Ciprem. Turkylmaz, Mostovoi, Atelkin a Vorobej, Pavlin Jirku, Nedvedova šibenice, Benešov, Bohdaneč, Řím, Ženeva, co se nehrála a pár dalších výjezdu...

  18. Podroužek- Vacek podcast

    Mike     před rokem 17.02.2023 11:34 |  
    10 0

    Poslechnul jsem si podcast Podroužek- Vacek a pokud to porovnám s podcastem České televize, kde jsou zváni různí hosté, tak třeba odbornost, argumentace a vyjadřovací schopnosti bývalého ligového hráče a t.č. druholigového hráče Vlašimi Zdeňka Folprechta jsou na daleko vyšší úrovni než u ,,profesionálních" redaktorů Sportu Podroužka a Vacka.

    • Re: Podroužek- Vacek podcast

      Ivan     před rokem 18.02.2023 00:50 |  
      0 1

      Já si ten podcast zase rád poslechnu... Mám poměrně velkou spotřebu podcastů na cestu do/z práce a je to lepší než nic. Nečekám od toho žádnou odbornost (a proto mi nevadí že Vacek mluví jako v hospodě), k tomu Vacek rád šije do Sparty, tak to mám rád a Podroužka vlastně filtruju... No a když jsme u těch podcastů, tak ještě poslouchám zajíce a "mimo hřiště" - to je nějaký fanouškovský podcast, trochu o lize, trochu o anglii, odbornot taky není nějak vysoká, ale mívají tam zajímavý hosty a celkově je to fajn. Teď tam byl Miňo Stoch a vyprávěl třeba o památném derby 3:3 jak nastupoval s horečkama.