Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 22/23 #10

Start jarní části sezóny se přiblížil a proto se vrací také podcast SN Mezi námi fanoušky. V desátém díle této sezóny si quelhar, Thorklaer a kjandourek povídali především o odchodech a příchodech do klubu v zimní přestávce.

Po krátké diskuzi o vyplnění zimní přestávky jsme se pustili do komentování odchodů z klubu. Postupně jsme probrali přestup Yiry Sora do Genku, překvapivé hostování s opcí Mosese Usora v Linzi, podpis smlouvy Petera Olayinky v Crvene Zvezdě Bělehrad a neuplatnění opce na Christa Tiehiho. V druhé části jsme se věnovali naopak příchodům, probrali jsme možné uplatnění Petra Hronka, smůlu Davida Pecha v úvodu přípravy a jeho využitelnost pro jarní část sezóny. Zamysleli jsme se nad pozicí Igoha Ogba a pozicí dalších stoperů v A týmu. Řeč přišla i na přestup Babacara Syho a jeho následné odeslání na hostování do Teplic a v neposlední řadě také na táhnoucí se ságu o možném přestupu Mojmíra Chytila z Olomouce. V poslední části jsme si zatipovali sestavu pro úvodní zápas a krátce připomněli cíle pro jaro a důležitost zisku alespoň jedné trofeje. V závěru se dostalo také na otázku záchrany B týmu v druhé lize.

Obsah:

(00:00) Odchody z klubu: Sor, Usor, Olayinka, Tiehi
(44:55) Zimní příchody: Hronek, Pech, Ogbu, Sy, van Buren, Talovjerov
(1:32:40) Různé: sestava pro první zápas, cíle do jara, B tým, první jarní zápasy v lize

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (40)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    |HelleneHell     před rokem 25.01.2023 01:49 |  
    4 0

    Slávisti...ať se daří...

  2. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    mig52     před rokem 25.01.2023 07:31 |  
    18 2

    Se musím zase usmívat, jak někdo tvrdí, že měl Oli jít do lepšího klubu. Tyto lidi fakt nenapadne, že lepší nabídku asi nedostal??!!

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

      guyincognito     před rokem 25.01.2023 19:44 |  
      1 2

      Hlavně má pro příští sezónu defacto jistou základní skupinu Ligy mistrů...nedivil bych se, kdyby měl se Srby domluvu, že pokud se ukáže v dobrém světle, tak že ho bez okolků pošlou dál, třeba už do té lepší ligy...pro obě strany by to byla výhra.

  3. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    lemonade     před rokem 25.01.2023 07:33 |  
    10 0

    Nevim, jestli to zaznělo, Usor včera poprvé zápas a základ za Lask a gól při výhře 3-1 v přípravě nad CSKA Sofia

  4. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    Ragnarok     před rokem 25.01.2023 08:43 |  
    14 11

    Hezké povídání, člověk s něčím nesouhlasí, s něčím zas ano. Tak jen pár bodů.
    -doporčuji chodit na béčko, je to zadarmo, lokalita super a třeba Dvořák v bráně, je takový správný zmetek, vůbec se toho nebojí, má sebevědomí, nechá si poradit. A na Hunala mám názor jako Karel, neuvěřitelný progres.
    -Usor - podle mne je to šílená chyba a jednou na něm bude cenovka 20 milionů EUR
    -vztahy s Olomoucí - myslím si to samé, co zaznělo od Thorklaera, ale děje se vždy opak. Zvenčí to vypadá, že si s námi Minář dělá, co chce. A to i nyní v případu Chytil. My přijdeme o Olayinku, že by se vůbec někdo obtěžoval s námi nějak jednat není na stole. My chceme Chytila a místo toho, abychom ho podepsali od příštího roku v létě za 0 a tím vytvořili na Olomouc tlak, tak jim stále něco nabízíme.
    -Chytil - řečí čísel je to velmi špatný hráč na věk téměř 24 let.
    -Proklamace, že se někdo zaplatil, zde u Olayinky - s tím naprosto nesouhlasím, byť Olayinka může být tomu, že se sportovně zaplatil nejblíže. Přesto projket Olayinka nevyšel a skončil brutální ztrátou. Ten hráč stále celkem za své působení přes 100 milionů korun a odchází zadarmo. Klub jako celek v posledních 4 letech zveřejněného hospodaření nakumuloval ztrátu přes 300 milionů korun a to přesto, že došlo k významným prodejům hráčům. I z toho plyne, že se zaplatili pouze ti, kteří byli s výrazným ziskem prodáni, nebo ti, kteří přišli velmi levně a odvedli skvělé sportovní výkony. Dejme tomu Bořil. Za rok 2021 klub vyplatil za odměny hráčům a realizačnímu týmu 380 milionů korun a zamortizoval náklady na pořízení hráčů ve výši 285 milionů korun, 380 když započteme odpis ukončených smluv z ůdovud přestupu hráče ven, nebo ukončení smlouvy. To jsou obrovské náklady a tak bych se na zaplatil/nezaplatil díval pouze optikou toho, zda hráče podařilo zpeněžit. Zaplacení se po sportovní stránce bych bral ve chvíli, kdyby výnosy z běžné činnosti a výnosy od UEFA převyšovaly v součtu amortizaci náklady na pořízení hráčů a jejich odměny. Což se neděje.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

      mig52     před rokem 25.01.2023 09:02 |  
      11 3

      V mnohém souhlas, ale je nutno zdůraznit, že Oli dával klíčové góly v evr.pohárech a to přineslo do kasy docela pěkná eura. Pravda, jejich výše se dá těžko odhadnout.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

        Ragnarok     před rokem 25.01.2023 13:42 |  
        4 1

        O tom žádná. On dal skutečně několik důležitých gólů pro vývoj celé sezony. Ale na hřišti nebyl sám a na tu slavnou hlavu s Leverkusenem mu někdo přihrál a někdo ubránil vzadu nulu.

  5. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    belmis (přítel SN)     před rokem 25.01.2023 10:37 |  
    0 0

    Jsem zvědavej, kdo z vás tří trefil sestavu. Já tipuju Quelhara.

  6. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    Hojik     před rokem 25.01.2023 10:42 |  
    4 11

    Erling Haaland 22 let,dává dost branek a podle p.Jandourka se nejlepší fotbal hraje mezi 29 až 32 lety tak uvidíme.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

      SKEP     před rokem 25.01.2023 12:00 |  
      2 7

      Pan Janďourek ná pochopitelně pravdu. Jeho slova ostatně potvrdil v rozhovoru pro DS i trenér Vrba. Pouze připomínám, že všemi mastmi mazaný lišák z Přerova na vysoké taktické úrovni odehrál všechny přípravné zápasy (nepachtil se v nich za nebezpečnými Pyrrhovými výhrami) a svůj tým má postavený na třicátnících, tedy hráčích na vrcholu sil. Je tedy logické, že na startu jara Ševci s Baníkem uspějí.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

        Hojik     před rokem 25.01.2023 12:42 |  
        3 4

        Pokud se splní pohled p. Karla určitě bude mít sochu před Etihad Stadium(smajlík)

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

          kjandourek (admin)     před rokem 25.01.2023 13:08 |  
          7 4

          Ten názor vychází z toho, že v tomto věku hráč ještě fyzicky stačí dvacetiletým a k tomu má k dispozici dostatek zkušeností.... vše za předpokladu, že kariéra jde normálním postupem - bez dlouhodobějších a nějak tělo devastujících zranění, či nějakého fatálního onemocnění, včetně psychických....

          Co se Hallanda týče, nikde není psáno, že v tomto věku bude ještě v Mancity...

          Ale podívejme se na toho nejpovolanějšího: Takový Cristiano Ronaldo v sezóně 2013/14 - tedy v té, kdy dovršil 29 rok věku (narozen v únoru 1985) - vyhrál ligu mistrů poprvé s Realem.... v následujících čtyřech letech to třikrát zopakoval, postupně za bílý balet nastřílel 61, 51, 42 a 46 branek... v roce 2016 (tedy v 31 letech) se stal mistrem Evropy.... za rok 2017 (32 let) získal naposledy Zlatý míč.... po sezóně 2017/18 (33 let) odešel z Realu a jeho kariéra šla pomalu dolů...

          Řekl bych, že to je přímo zářný příklad....

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

            Harvey     před rokem 25.01.2023 14:09 |  
            15 0

            Věkové složení Liverpoolu v nejlepší formě:

            22 - 1 hráč
            23 - 4
            24 - 6
            25 - 4
            26 - 2

            29 - 1
            30+ - jen gólmani
            (zdroj: J. Dobias)

            Statisticky je peak hráče ve věku 25 - 27 let. Promiň Karle.

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

              kjandourek (admin)     před rokem 25.01.2023 22:12 |  
              2 2

              V pohodě - vůbec není nutné se omlouvat... je to jenom názor....

              1. Opírám se o to, co jsem sám zažil a vypozoroval v průběhu let: člověk je na tom fyzicky nejlépe krátce po dvacítce, kdy dospěje, zesílí a tělo má dostatečně pružné... ovšem v té době je bez zkušeností, a díky tomu trpí nevyrovnaností výkonů... postupně se tyhle nůžky srovnávají a jde v tomto "sporu" pouze o to trefit tu dobu, kdy ještě člověk fyzicky neodchází a není tak limitován pohybem a přitom už nabral dostatek zkušeností... Ze mě mluví padesátiletý člověk, je klidně možné, že nástupem datových technologií a datových rozborů hráči zkušenosti nabírají rychleji a opravdu ten vrchol nadchází o dva roky dříve....

              2. Skutečnost, že tohle bylo složení Liverpoolu v sezóně, kdy hrál nejlepší fotbal, ještě neznamená, že individuálně ti hráči ještě nemají svůj vrchol teprve před sebou - u mnohých z nich ještě nevíme, jestli ve třiceti nebudou hrát lépe, než když byli v Live...

              3. všimněme si, že i na MS letos zahráli velice slušně hráči po třicítce... někde jsem četl názor jednoho z glosátorů, že letošní šampionát byl paradoxní tím, že mimo Mbappého hráli prim zkušenější hráči: Messi, di Maria, Modrič, Giroud...

              4. Když se podíváme na opravdové legendy světového fotbalu, většnou najdeme jejich fotbalový vrchol kolem té třicítky: Pelému na MS 1970 bylo třicet, Maradonovi bylo sice v roce 1986 teprve šestavdvacet, ale jeho kariéru hodně ovlivnily drogy - přesto Neapol dotáhl k titul v Itálii v sezóně 1989-90, tedy na prah třicítky.... Zidane taky získal titul mistra světa v šestadvaceti, ale snad se shodneme na tom, že jeho vrchol přišel až v Realu , kam přestoupil ve svých devetadvaceti a hned rok poté vyhrál ligu mistrů... Modrić má stříbro z MS z doby, kdy mu bylo 33 let v tom roce získal i zlatý míč.... a abychom nechodili jenom pryč z téhle republiky: Pavel Nedvěd získal zlatý míč v jedenatřiceti a celá ta generace kolem něj hrále svůj nejlepší fotbal na ME 2004, tedy v době, kdy klukům z ročníků 1972 a 1973 bylo kolem dva a třiatřicet....

              Mám za to, že to mé tvrzení se opírá o hodně reálných základů... :-)

  7. pouze dotaz

    ElvisPresley     před rokem 25.01.2023 10:56 |  
    2 2

    přátelé, myslíte si, že nechat hrát Olího v podstatě do jeho odchodu ve stabilní sestavě na úkor našich dalších hráčů je v pořádku ?

    • Re: pouze dotaz

      lemonade     před rokem 25.01.2023 11:24 |  
      13 0

      záleží na formě, pokud bude, tak je to v pořádku, jedná se v podstatě o stejný princip jako kdyby tu byl na hostování bez opce (jako např. při svém druhém působení Deli)

    • Re: pouze dotaz

      Radek097 (přítel SN)     před rokem 25.01.2023 12:50 |  
      10 0

      Pokud je lepší, než jiní hráči na daném postu. Pak má hrát.

      • Re: pouze dotaz

        Peťánek826     před rokem 26.01.2023 19:14 |  
        2 0

        ... a jen dodávám, že v případě našeho jasného vedení a stálé převahy nad soupeřem, mohou pak nastoupit naši mladí odchovanci, kteří potom nebudou pod takovým tlakem.

  8. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    Hojik     před rokem 25.01.2023 11:03 |  
    3 1

    wiki:
    Rory John Delap (born 6 July 1976) is a former professional footballer who played as a midfielder.
    He was renowned for his long throw-in ability.Delap was a talented javelin thrower in his youth.

  9. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    rak (přítel SN)     před rokem 25.01.2023 12:00 |  
    13 3

    Zajímavé postřehy ohledně dvojice Deli - Ngadeu, na kterou všichni rádi vzpomínají. Ngadeu dovedl kralovat ve vzduchu, Deli hrál elegantně. Oba ale dělali i chyby a největší úspěchy jsme měli nakonec s jinými stopery. Při první účasti v EKL hrála několik zápasů výborně i zatracovaná dvojice Ousou - Kačaraba. Problémy s defenzívou nejsou spojeny jen se stopery, ale celkovou hrou.
    U Olayinky vidím velký rozdíl mezi jeho hrou v Evropě a v lize. V Evropě byl jeho přínos zásadní a hra často výborná. V lize si také docela marně vzpomínám na nějaký jeho důležitý vklad, spíše na jeho chyby, které nás stály body. Teď bych ho posílal na hřiště, pokud zůstane, spíše třeba v zápasech, kde je třeba vývoj zlomit a tam by mohl dost pomoci. Jinak potřebujeme dát příležitost jiným hráčům, kteří tady mají perspektivu.
    U Chytila by asi byla výhoda mít ho tady hned, kvůli zapracování, ale za ty peníze to, podle mně, zdaleka nestojí. Vůbec bych na to netlačil a hráčů máme dost. Podle mně není jednoduché kádr redukovat. Já bych se dost těžko rozhodoval, koho pustit, ani Maxe bych nevyhazoval. A to ještě máme na hostování resp. přestupech s přednostním právem odkupu více hráčů, z nichž byli někteří zmíněni.
    Udržení béčka mám za dost důležité, aby mohli i dál mladí hrát o třídu lepší soutěž než ČNFL. Přikláním se k tomu dávat tam třeba střídavě 2-3 hráče na pomezí áčka a béčka hned od začátku a pokud by byla záchrana jistá, tak už tu pomoc zredukovat. Daleko hůře se to zachraňuje na poslední chvíli. Na umístění vůbec nezáleží, resp. je to jistá motivace pro mladé, ale tlak na samotné udržení je daleko větší a nemyslím, že to je něco, co by je nějak zásadně pozvedlo. Možná i naopak.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

      SKEP     před rokem 25.01.2023 12:09 |  
      2 0

      Hlavní rozdíl mezi FNL a třetí ligou je ten, že druhá liga je profesionální soutěž. Co to obnáší v praxi názorně ukázaly dva covidové ročníky.
      Nicméně za rok se chystá zásadní reorganizace soutěží...

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

      Harvey     před rokem 25.01.2023 14:01 |  
      14 1

      Olayinka u nás měl v lize vždy 5-6 gólů, je to pravděpodobně nejvíce konzistentní záložník z hlediska produktivity. Navíc většinou byl i se šroubem v noze a hraním pod práškama nejvytěžovanější hráč, který byl schopen odehrát 8 zápasů ve 4 týdnech. Tuhle sezónu již 5 gólů má, jeho ligová forma je tedy navíc nadstandardní. Nehrát Olayinku, obzvlášť když nemusí energii tříštit mezi poháry a ligu, je střílení se do vlastní nohy v závodu o titul. Jediný racionální důvod proč nehrát Olayinku, by byla kvalitní forma Ewertona.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

      Dennis     před rokem 25.01.2023 15:18 |  
      16 2

      Jen k tomu Chytilovi. Tu částku, pokud je to pravda (cca 24 milionů), považuji za totálně přestřelenou. Za rok mu končí smlouva, v létě může někde podepsat, tohle je cena za hráče, který má ještě 2-3 roky smlouvu. Nabídl bych teď maximálně 12 milionů, v létě tak 5 milionů.

  10. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    Taky     před rokem 25.01.2023 15:45 |  
    2 0

    Ajajaj, bez frístajlu??? Doufám, že od příště zase bude! :-)

  11. Překvapující optimismus

    Pert     před rokem 25.01.2023 16:05 |  
    17 7

    Pánové, díky za podcast, už mi chyběl :) Jenom mě překvapila míra optimismu ohledně titulu. Strašně rád bych se mýlil, ovšem dosavadní průběh ročníku je jednoznačný.

    Šádka už zabásli? Vy jste nezaregistrovali demonstraci síly skrz "etickou komisi"? Plíseň to v pohodě kontroluje s pomocí rozhodčích a není síla, která by to zastavila.

    Rudoši, ve své debilitě a nebetyčné aroganci věří tomu, že fotbal u nás řídí oni - v reálu fungují jen jako kašpárci pro odvedení pozornosti od prádelny.
    Policii ovlivňování zápasů nezajímá, dokud se nerozkrádají dotace, nebo nefingují sázky, neudělá nic. Příhoda je posera a nemá žádný vliv - ani mediální. Laická veřejnost to vnímá tak, že zkorumpovaný je fotbal jako celek, fanoušci fotbalu jsou pak masírovaní tendenčními informacemi deníku Spart. Takže za největší hajzly jsme my.

    Já v titul nevěřím, nebude o se něm rozhodovat sportovní cestou. A pohár vidím jako dáreček (úplatek) pro rudochy.

    • Re: Překvapující optimismus

      kjandourek (admin)     před rokem 25.01.2023 21:47 |  
      10 1

      Já bych tedy oponoval víceméně ve dvou věcech:

      1. Tituly jsme získávali i v době, kdy na FAČRu seděl Berbr
      2. Trochu věřím osobnosti JT - loňské jaro byl "na marodce", vrátil se na podzim.... a víceméně kolo po té, co v rozhovoru s Davidem Ocetníkem prohlásil, že si bude muset se Šádkem vážně promluvit, že takhle ten fotbal nelze dělat.... jakoby zázrakem přestaly naše zářezy a zvýhodňování Plzně, což vedlo k rychlému snížení náskoku...

  12. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    Mijk     před rokem 26.01.2023 08:27 |  
    3 13

    Na úvod díky za další příjemný čas v autě, který budu moci trávit poslechem.. Jsem zatím celkem na začátku, tak jen co se mi honilo hlavou po poslechu části o Oliem.. Při diskuzi o tom, zda se zaplatil, vyplatil, by se dal použít ještě jeden pohled - při délce jeho angažmá a jeho vstupní ceně se dá říci, že náklad na jeho působení v Edenu byl kromě jeho platu něco přes milion korun měsíčně.. Nahlíženo touto optikou (což samozřejmě nelze, musí se to brát v širším kontextu) mi jeho angažmá přijde jako solidní finanční debakl a vztyčený prst do budoucna..

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

      kjandourek (admin)     před rokem 26.01.2023 10:09 |  
      13 3

      To je ovšem příliš laciný pohled - to bychom si nemohli pořídit žádného hráče, protože by nás zatěžovala přestupní částka a jeho plat.... s touto optikou bychom ten fotbal hráli se samými odchovanci nebo hráči, které bychom brali po skončení smlouvy a ještě bychom jim museli dávat minimální plat - touto optikou jsou na tom nejlépe kluby z posledních soutěží, protože tam hráči každý půlrok platí příspěvky, aby vůbec mohli něco hrát....

      Takže ty tvrdíš, že Peter nás vyšel na 60 mega plus plat - takže dejme tomu na nás jeho působení přišlo na necelých sto mega....

      Schválně si pojď spočítat, u kolika úspěchů Peter byl: čtvrtfinále EL 2019 (250 mega); základní skupina LM 2019 (500 mega); čtvrtfinále EL 2021 (400); čtvrtfinále EKL 2022 (200)... Dohromady se tedy podílel na zisku více než miliardy a čtvrt.... Samozřejmě nebyl na to sám, ale i lidé kolem něj se točili, on zůstával.... vždycky byl dejme tomu jedním z dvaceti lidí co na tomto zisku měli zásadní podíl - tak si pro tu kalkulaci řekněme, že mu náleží 5% z tohoto zisku... takže 67,5 mega - to bychom měli .... o to se nám ten "finanční debakl" snižuje...

      Jeho výkony k nám přitáhli pozornost ostatních klubů - třeba takový Souček by bez účinkování v Lize mistrů nejspíše odešel do Fiorentiny za 100 mega, ale díky tomu, že jsme LM hráli - a hlavně že jsme v ní hráli dobře šel do Anglie za 450... takže na výkonech, které Slavia s Peterem předváděla v LM - a že Peter na Interu skóroval a na Barceloně si místy z Piquého dělal legraci - jsme přeneseně vydělali 350 mega.... Samozřejmě hlavní podíl na tomto transferu má Tomáš, ale já jsem přesvědčen, že kdybychom v základní skupině LM na podzim 2019 všechno prohráli minimálně rozdílem tří gólů, jako letos Plzeň, o Tomáše by na ostrovech zájem nebyl... Takže i na tomto přestupu a výdělku má Peter nějaký podíl - řekněme jedno procento - 3,5 mega...

      A takhle můžeme procento, či půl procenta vzít z každého hráče, který odešel díky tomu, že Slavia se v pohárech dostávala do závěrečných kol: Coufal (ten šel do WHU hlavně proto, že už tam udělal dobré jméno Souček), Zima, Sima.... dejme tomu, že jenom za tyhle tři můžeme z Peterova finančního debaklu odečíst dalších pět mega....

      A je tu poslední přestup: Yira Sor.... na tomhle přestupu do SKS měl Peter zásadní podíl - Yiru kontaktoval na pokyn realizáku již při prvním vzájemném zápase na jaře 2021, sám hráč se přiklonil k přestupu k nám právě proto, že Petera znal a obdivoval.... a teď nám jeho přestup vydělal kolik? Stovku? přišel za třicet, odešel za stošedesát a nějakých třicet šlo Baníku.... Takže minimálně třicet mega bych jako podíl z tohoto zisku přidal na konto Petera....

      A rázem zjišťujeme, že tu máme zaplaceno, ještě nám zbylo na lízátko....

      A to nemluvím o tom, že zážitky, které fanouškům Peter připravil - třeba asistencemi na dva postupové góly ve 120 minutě (Sevilla i Raków) - jsou k NEZAPLACENÍ .... ;-)

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

        Mijk     před rokem 26.01.2023 12:46 |  
        2 4

        Ta myšlenka spočívá spíš v tom, že hráč, na jehož přestup vynaložím takovouhle sumu (jestli se nemýlím, dlouho nejdražší příchod v historii klubu) prostě nemůže odejít zadarmo - buď se alespoň část musí vrátit prodejem, nebo tu musí dohrát kariéru.. Jasně, přeháním, není to reálné, ale - Nico za sto přišel, za sto odešel, odvedl kus práce, stál nás vysoký plat, nevydělali jsme na přestupu, ale sportovně to rozhodně stálo za to.. Sor - přišel za poměrně hodně peněz, něco málo odehrál, za ještě víc peněz se prodal - sportovně fajn, ekonomicky super. U Petera je to sportovně super, jeho podíl na sportovních úspěších je nezpochybnitelný, ale pokud bychom takhle měli fungovat častěji, tak to prostě nemůže ekonomicky vycházet.. Pokud nás tedy nekoupí Křetínský, což bych si ale vopravdu nepřál..

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

          lukas6novak     před rokem 26.01.2023 13:02 |  
          3 0

          Debata zajímavá a oba máte dobrý připomínky ale řekl bych že výsledek bude někde mezi. Slovíčko nemůže bych změnil na neměl. Vždycky do toho zasáhnou faktory jako zranění, forma, ochota hráče jít/nejít ven, ale ve výsledku občas se udělá rozhodnutí který je lepší sportovně a horší finančně a naopak. A jediný co je důležitý aby ten poměr byl dobře nastavený. Nejradši bych každýho hráče od nás prodával za pořádnou cenu ale když 1 z 10 posil zde zůstane do konce smlouvy a bude nás táhnout tak že finanční ztrátu nahradíme jiným odchodem a on nám naopak dodá sportovní výsledky tak to může fungovat.

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

            Mijk     před rokem 26.01.2023 13:13 |  
            1 1

            Samozřejmě. Jsou to lidi, spousta věcí, který nenaplánuješ, jako například Peterův neprodej kvůli šroubům v holeni a celá ta rozvaha by rázem vypadala jinak.. Jen mě zaujalo, že vzhledem k počtu měsíců v angažmá u nás a přestupní částce se tu dá jednoduše spočíst náklad na hráče mimo jeho plat a nevychází to dobře, nic víc..

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

          kjandourek (admin)     před rokem 26.01.2023 13:20 |  
          7 2

          Jenom takový zvídavý dotaz: Co by se změnilo na tom, kdyby u nás dohrál kariéru? To by přece finančně bylo stejné - i kdyby podepsal novou smlouvu a byl u nás dalších pět let.... a to nemluvím o možnosti, kdyby nám teď řekl, že místo přestupu do CZ v létě končí, protože už ho ten fotbal nebaví...

          Já jsem prostě fanoušek - daleko raději tady budu mít hráče, který podepíše smlouvu na pět let, dodrží jí s tím, že odejde zadarmo a během té doby tady nastřílí spoustu gólů a zvedne nad hlavu spoustu trofejí.... než hráče, který po prvním úspěchu dostane lano z první lepší ligy zamává a vytrucuje si odchod....

          Ekonomicky to nevychází v našich končinách nikdy - Nikdy na tomto trhu (sponzoři, TV práva, příjmy ze vstupného) nebudeme mít šanci hrát závěrečná kola pohárů bez dotací majitele... Kdybychom chtěli, aby to ekonomicky vždycky vycházelo, měli bychom kádr na druhá předkola a občasné postupy do třetího...

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

            Mijk     před rokem 26.01.2023 13:45 |  
            2 3

            Tak minimálně v té ekonomické části by se výška částky nemzdového nákladu snížila o více než polovinu, tedy náklad angažování Petera by se snížil z milionu na měsíc na polovinu, to mi nepřijde jako úplně zanedbatelný rozdíl. Ze sportovního hlediska by potom teoreticky měl podíl na dalších titulech, postupech, což zase mění optiku toho, jak se daný hráč vyplatil/nevyplatil.. Ekonomicky to pořád vycházet může, pokud dokážeš daného hráče zhodnotit a prodat, může být klub dlouhodobě v černých číslech, samozřejmě to nevyjde pokaždé, viz Peter, chápu, že k tomu jsou objektivní důvody proč to tak dopadlo, jen pokud by to tak mělo dopadat častěji, tak to opravdu vycházet nemůže, to je celé..

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

              kjandourek (admin)     před rokem 26.01.2023 13:51 |  
              1 2

              Já jsem třeba přesvědčen o tom, že kdybychom loni v zimě neprodali Stanciua a Kuchtu, tak bychom v létě získali titul a teď měli v pokladně prémii od UEFY za postup do základní skupiny LM.... čili bychom vydělali půl miliardy.... a ano - riskovali, že v létě Stanciu odejde bez náhrady....

              Ovšem pořád mi vychází, že s prémií za postup do LM bychom na tom i při Nicově odchodu zadarmo po skončení smlouvy byli lépe, než když jsme neudělali finanční harakiri a prodali jej za stejné peníze za jaké jsme jej koupili, ovšem i díky tomu skončili v lize druzí....

              A to zase nemluvím o zážitcích pro nás - fanoušky ....

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

                Mijk     před rokem 26.01.2023 14:15 |  
                4 1

                Shodneme se v tom, že bychom uhráli titul, ale bohužel vůbec nejsem přesvědčenej, že bychom postoupili do Ligy mistrů a rázem je to zase celý úplně jinak.. Jinak neprodat Kuchtu asi možnost nebyla, začínám bejt přesvědčenej, že ten týpek musel bejt silně toxickej.. Nechme toho, hezký den..

                • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

                  kjandourek (admin)     před rokem 26.01.2023 14:32 |  
                  2 3

                  Já chci jenom rozbít tu Tvou představu, že když hráč přijde za nějaké peníze, pět let za klub cedí krev, dodrží smlouvu a odejde zadarmo, tak je to průšvih....

                  Představ si čistě teoretickou situaci:... převezmu klub, který právě získal titul a v létě nakoupím 20 hráčů Olayinkových kvalit - tj. všechny za 60 mega.... to je náklad 1,2 miliardy. Každému dám smlouvu na pět let s platem půl mega, to je dalších 600 mega... celkem jsem tedy na platech a přestupních částkách vymaložil 1,8 miliardy....

                  A když s takhle kvalitním týmem postoupím pětkrát do základní skupiny LM, vydělám nějaké 2,5 miliardy....

                  Takže na konci této "pětiletky" mám v kapse 700 mega jenom v té rovnici - zisky za výhry mínus výdaje na hráče..... nepočítám sponzory, TV práva, příjmy ze vstupného..... I když všech dvacet frajerů odejde ve stejný čas zadarmo jinam, není nutné, brát to jako finanční debakl....


                  Já samozřejmě vím, že to takhle nikdy nebude - nikdy nedokážeš přivézt dvacet frajerů na stejné úrovni najednou a rovnou je sehrát... a nikdy nemůžeš počítat s tím, že pokaždé vyhraješ ligu a pokaždé postoupíš do ligy mistrů... chtěl jsem jenom demonstrovat na nereálném příkladu, že i když ti hráč odejde zadarmo, tak se svým působením "může zaplatit" ....

                  V reálu to samozřejmě funguje tak, že hráči přicházejí, odcházejí někdo zanechá větší stopu, někdo menší... někdo přijde za minimální náklady a vydělá velký balík (Souček, Sima, Usor), někdo přijde za větší náklady a vydělá balík (Sor, Zima, Coufal) .... a recipročně holt někdo přijde za balík a odejde zadarmo.... a v průběhu celé té šarády je klub nějak úspěšný, vydělává jak na dalších postupech, tak tím, že prostředí zlepšuje jednotlivé hráče....
                  V kostce je to o tom, že SKS je poslední roky výrazně úspěšná a i v otázce odchodů/příchodů je výrazně finančně v plusu

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

        mig52     před rokem 26.01.2023 14:36 |  
        3 2

        Karle, tak musím uznat, že toto napsals hodně dobře. Jenom - "Jeho výkony k nám přitáhli"!!!! Honem opravit, toto si ta dobrá analýza nezaslouží. :))). A ke kauze Oli. Mně je líto jen to, že jsme ho při tomto přestupu nedokázali prodat za nějakou sumu. Jasně, uvědomuji si, že nebýt problém se zdrav. prohlídkou, udali bychom ho za eura, ale asi to tak mělo být.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

      Lunaris     před rokem 03.02.2023 16:31 |  
      2 0

      Olayinka je nejlepší hráč současné Slavie, takže vůbec nechápu, jak si někdo může myslet, že se nám nevyplatil. Je schopný zahrát několik postů - primárně tedy levé křídlo, ale i hroťáka nebo pravého beka, je výborný ve vápně, v nábězích za obranu, umí nohama i hlavou, skvěle zvládá presink a represink, kdy si toho možná ani běžný fanoušek nevšimne, ale on zastaví spoustu akcí soupeře už v zárodku, dává návraty do obrany a celkově vyniká neskutečným nasazením. O přestávce v utkání s Rakowem navíc v kabině ukázal i vítěznou mentalitu. Měl velký podíl na výsledcích Slavie v minulých letech.
      Co se týče diskuze ohledně jeho možného nasazování do zápasů teď na jaře, tak to vnímám asi stejně, jako kdyby tu byl Stanciu a měl půlrok do konce smlouvy. Nesmysl takového hráče nechávat na lavičce. Pokud chce Slavia titul, musí hrát s tím nejsilnějším a vůbec neřešit, že ten hráč v létě odejde. Jen teď v zápase s Jabloncem měl dvě asistence a jeden meganávrat do obrany, kdy dost možná zabránil inkasovanému gólu. Olayinka nemůže na jaře sedět na lavičce.

  13. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    Hesmir (přítel SN)     před rokem 26.01.2023 11:05 |  
    1 0

    Z poslechu... Chytil/ Sigma:
    ... my vám ho prodáme, ale nemáme náhradu. Co je to za argument? No je to argument, který známe od Skandinávců, když rok sháníme stopera. Jeden kvůli tomu nevyšel, další tu je až další přestupní okno.
    ... úvaha k financování Sigmy. Vlastní ji primárně město. Zastupitelé/ radní se o fotbal prd zajímají (pokud jo, jsou zticha, aby penízky nevyschnuly), a rozpočet Sigmy dotovaný z města bude možná % podobný podíl jako dávají běžně malé obce na ty své SK. Jednání zastupitelstva jsou veřejná, v bodě diskuze může kdokoliv, kdo se zapíše do prezenční listiny vznést dotazy. Asi tam nikdo moc nechodí, kdo by na toto tlačil a doptával se. Např. někdo z Olomouckého deníku. Když se bude ptát jednou, nic, ale bude dotaz na Sigmu a Minářovo počínání dvakrát, čtyřikrát... Otázka je zda k tomu mají motivaci, či by ji z něčí invence mohli najít :))
    ... Sigma/Minář financování. Město vysolí příspěvek na činnost. Skončíte v plusu, přebytek do městské kasičky. Skončíte v minusu, dorovnáme vám to. Pokud je to tak, pak se nechová jako blbec. Má tam kouče, co nechce hrát o záchranu a už si čichl k TOP týmu a taky by se rád posunul.

  14. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #10

    starec1954     před rokem 26.01.2023 18:11 |  
    9 4

    Probůh, proč do toho míchají i politiku!