Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Chance liga

Slavii čeká 304. derby pražských "S"

Přichází den, na který všichni slávisté čekali. Sešívaní zítra  vyzvou svého odvěkého rivala. V rámci 13. kola české nejvyšší soutěže se totiž v Edenu odehraje derby pražských "S".

Největší sportovní událost v Česku, souboj nejúspěšnějších týmů, historických rivalů a pro mnohé také zdroj nervozity a úzkosti. Pražské derby, událost, která přitáhne zraky všech fotbalových fanoušků v republice. Kromě toho všeho bude taky derby soubojem 2. a 3. týmu ligy, který může hodně naznačit o tom, zda některý z pražských klubů ve zbytku sezóny ještě zasáhne do dostihů o ligový titul. V posledních letech se sešívaným ve vzájemných soubojích nebývale daří - resp. dařilo. Do minulého ligového ročníku. Ten byl totiž z hlediska střetů ze Spartou doslova noční můrou. Ze čtyř zápasů sešívaní prohráli hned tři, dva z toho pak dokonce na domácím hřišti. A tam slávisté opravdu nejsou zvyklí ztrácet - v letošní sezóně zde svěřenci trenéra Trpišovského odehráli šest ligových zápasů, všechny vyhráli a zapsali impozantní skóre 28:3. Zápas se Spartou ale bude dozajista představovat tu zatím nejtěžší zkoušku. Priskeho svěřenci se po nevýrazním začátku sezóny pomalu rozjíždějí a dokázali zvítězit v posledních třech ligových zápasech v řadě. Nepíše se to snadno, ale zásadní podíl na tom měl i Jan Kuchta, jenž se na oněch výhrách podílel čtyřmi brankami. Právě Kuchta bude zcela jistě nejsledovanější postavou zítřejšího zápasu a dostane se mu v jeho bývalém působišti, věřme, velice vřelého přivítání. Nemenší oblibě se mezi slávistickými příznivci těší kapitán Sparty Ladislav Krejčí mladší. Právě on spolu se Sorensenem a Janktem patří mezi hráče, nad jejichž startem v derby visí otazník. První dva zmínění by ale měli podle všeho zápas stihnout. Chybět naopak budou Pešek, Vindheim, Čelůstka a Fortelný.
Slavia bohužel opět počítá mnohem víc absencí. Pro úplnost zmíním dlouhodobě zraněné Bořila, Hovorku a Schranze, dále snad na o něco kratší dobu absentující Santose, Holeše, Provoda, Mandouse. Teoretická šance existuje v případě Petra Ševčíka, ostatní hráči včetně Yiry Sora by snad měli být s většími nebo menšími problémy schopni nastoupit. A to včetně Oscara Dorleyho, který si, navzdory informacím dostupným v mnoha médiích, svůj disciplinární trest odpykal v pohárovém zápasu proti Dukle. Právě nasazení Oscara může být jedním z mála otazníků, se kterým se trenéři při skládání sestavy potýkají. Liberijský reprezentant má totiž v poslední době dobrou formu, to samé se ale dá říct i o jeho konkurentovi na pozici levého beka Davidu Juráskovi. Mohl by se Oscar posunout na jiný post v sestavě? Na stoperu už asi nenastoupí, ale co třeba ve středu zálohy nebo na levém křídle? Další nejasné místo bychom pak našli na postu desítky. O tento post se uchází tři hráči - Lingr, Traoré a Ewerton. Momentální forma by k základní sestavě předurčovala Lingra, trenéři ale určitě dobře vědí, že jeho největší síla tkví ve schopnosti oživit hru z pozice střídajícího žolíka.
Co se sestavy týče, musíme se nakonec chtě nechtě nechat překvapit tím, co trenéři vymyslí. Co ale ovlivnit můžeme, je atmosféra a podpora našeho týmu na stadionu. Proto věřím, že všichni slávisté nechají na tribunách všechno, dotlačí sešívané k vítězství a zároveň dají některým hráčům soupeře najevo, že některé věci se neodpouští. Výkop zápasu je naplánován na zítřejší 19. hodinu, přímý přenos pak nabídne stanice O2TV Sport.
Ať žije Slavie!
Tip na sestavu: Kolář - Douděra, Ousou, Kačaraba, Jurásek - Tiéhi, Hromada - Masopust, Traoré, Olayinka - Jurečka
Kurzy: 1,81 - 3,8 - 4,5

13. - Neděle 23. 10. 2022 19:00

Fortuna liga, 2022/2023
4 - 0
4 - 0
SK Slavia Praha
AC Sparta Praha
AC Sparta Praha

Komentáře (81)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    vikik_vikik     před 2 lety 22.10.2022 21:33 |  
    8 3

    Zajímalo by mě, proč je poměrně málo využíván Matěj Jurásek, v těch několika málo případech, kdy nastoupil, se mi svou dravostí a množstvím centrů do vápna kluk docela líbil, neví někdo
    důvod ?.

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      Lantenac     před 2 lety 22.10.2022 22:34 |  
      10 0

      Myslím, že se na tom podepsal z jeho strany hodně nepovedený zápas v Turecku, pak už moc šancí nedostal... mně se taky v několika zápasech dost líbil, hlavně se nebál a snažil se jít nejkratší cestou k bráně, což je něco, co mi chybí u jiných našich hráčů.

      jinak pro mě by ideální sestava byla asi: Kolář - Masopust, Ousou, Kačaraba, Oscar - Olayinka, Tiehi, Hromada, Lingr/Ševčík, D. Jurásek - Jurečka. Oli by zprava mohl napadáním eliminovat Hojera a Douděra mě na pravém beku zrovna nepřesvědčuje.

  2. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Ragnarok     před 2 lety 22.10.2022 21:56 |  
    4 13

    Dal bych přednost sestavě s Teclem a Usorem.

  3. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Cross     před 2 lety 22.10.2022 22:05 |  
    23 1

    Kuchta by měl být večer bez milosti vypískán. Je to křivák a sráč.

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      rak (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 00:14 |  
      6 6

      To se logicky nabízí. Mohlo by ho to i vyprovokovat k nějakému prasení a třeba i červené (to by zase ale mohlo hrozit zraněním našeho hráče).
      Když jsem si ale přečetl článek níže, tak jsem si vzpomněl na návrh rozvíjený v off-topic diskusi tento týden. Co, ho takhle přivítat přátelsky pokřikem třeba "Hoonza Kuchta" a potleskem?
      To určitě nečeká a mohlo by ho to třeba vykolejit daleko víc. Taky by asi nevěděl, jestli to myslíme vážně a nebo si z něj děláme srandu. Určitě by ho to ale, myslím, nevyprovokovalo k lepšímu výkonu.
      https://cnn.iprima.cz/derby-umocnene-o-prebehlika-kuchtu-typ-kteremu-nenavist-edenu-pomuze-rika-zelenka-190954

      • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

        Sváťa     před 2 lety 23.10.2022 08:33 |  
        0 8

        Tak větší průjem jsem dlouho nečetl...nenávist je víc než láska smrt rudým kurv*m !

      • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

        kondorr     před 2 lety 23.10.2022 11:27 |  
        4 1

        Tak to bych asi nedal podporovat Kuchtu spíš to bude asi jako kdyby za spartu hrál Kamara takovou podporu asi bude mít. Bohužel si myslim že on má na to že derby rozhodne a vychutná si to zvlášt když naše obrana je pro smích.

  4. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Novas     před 2 lety 22.10.2022 22:08 |  
    8 1

    Doufám, že takhle ten střed zálohy fakt vypadat nebude. A spíš Masopust na beka a Usor do základu na křídlo.

  5. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    yuta_watase01     před 2 lety 22.10.2022 22:16 |  
    8 1

    Modlím se, aby byl k dispozici Petr Ševčík, to může být klíčem k úspěchu pro nás zítra.
    Zároveň doufám, že nenastoupí zítra ta jedenáctka, která je zde uvedena jako očekávaná.

    Vzhledem ke stavu a možnostem našeho kádru bych to pro zítřejší zápas viděl nějak takto:

    Kolář - Masopust, Ousou,Kacharaba, D.Jurásek - Tiéhi, Hromada - Jurečka, Ševčík (Lingr), Oscar - Olayinka

    Za mě ideální sestava, rychlé a vyvážené kraje, všichni výborný fyzický fond a vyvážená hra dopředu/dozadu (plus gólovost Jurečky), Oly na hrot - sparťanská rozehrávka (popř. výstavba) hry je často pomalá či kostrbatá, Oly vydrží presovat a vytvářet tlak na stopery celých 90 minut, stopeři - jediná možná aktuální varianta (bez experimentů)...

    Vím, že to tak Jindra nepostaví, ale k typologii zápasu bych této sestavě věřil nejvíc !
    Každopádně zítra to bude mega mega mega moc těžký, ale věřím, že to zvládnem !!!
    Není nic víc než brát 3 body z derby ! :)))))))))

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      lantsmit     před 2 lety 23.10.2022 09:07 |  
      7 2

      Dávat Lingra v jakýmkoli zápase do závorky je pro mě nepochopitelný. Ten kluk je pro nás v týhle době zcela nepostradatelnej. Vyndat kohokoli jinýho, ale Lingr musí hrát

  6. Hlavně se nenechat vyprovokovat, těma

    Slávista 51     před 2 lety 22.10.2022 22:39 |  
    1 1

    jejich trotlama - pár jich tam mají.
    Spíše se postarat o jejich vyloučení, včas.

    • Re: Hlavně se nenechat vyprovokovat, těma

      Slávista 51     před 2 lety 22.10.2022 23:13 |  
      3 0

      Rád bych viděl především fotbal a samozřejmě výhru Slavie !

    • Re: Hlavně se nenechat vyprovokovat, těma

      Leksel     před 2 lety 22.10.2022 23:43 |  
      3 1

      No jo, jejich vyloučení, ale víš, jaká je pro nás "výhoda" hrát proti 10.

      • Re: Hlavně se nenechat vyprovokovat, těma

        Slávista 51     před 2 lety 23.10.2022 06:48 |  
        2 1

        I třeba proti 9.

    • Re: Hlavně se nenechat vyprovokovat, těma

      Myšák     před 2 lety 23.10.2022 13:22 |  
      2 0

      Stejně neumíme využít početní výhodu.

  7. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Faris (přítel SN)     před 2 lety 22.10.2022 22:52 |  
    2 0

    Vypadl kamarád, co ma permici, 112 sektor, řada 12, sedadlo 11. Protahnnu někoho na permici , za příspěvek 300 Kč na choreo. U stadionu budu cca 18-20. V případě zájmu radek.77@seznam.cz

  8. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Ladislav (přítel SN)     před 2 lety 22.10.2022 23:14 |  
    13 1

    Bude to bitva, bude to veliký boj a všichni musíme z ochozů mužstvu maximálně pomoct, jak jen to půjde a pak vyhrajeme. Zelinka podrazy nedělá, to je pozitivní. Foglara bych zítra nechal spát a zaměřil se na Kuchtu, pořád po něm a protože je to poloviční magor, tak si myslím, že to nakonec nedá a nechá se vyprovokovat. Pevně věřím, že je zítra dáme.

  9. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    El Greco     před 2 lety 22.10.2022 23:21 |  
    12 3

    A že je Usor už asi 5 zápasů z formy a navíc hraje na sebe a všichni soupeři vědí, že se zase a zase jen bude snažit ukázat tím obstřelem z prvních kol, toho sis všimnul?
    Pravá strana ve složení Douděra Usor by směrem dozadu navíc byla pevná jak taveňák.
    Ten kluk se musí uklidnit a vrátit se na zem. Nastoupí jen v případě nouze.

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      El Greco     před 2 lety 23.10.2022 11:28 |  
      0 0

      (Patřilo to pod Novase)

  10. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    damade     před 2 lety 23.10.2022 01:14 |  
    1 1

    Vytrollit a poplivat.

  11. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    obiwan     před 2 lety 23.10.2022 07:27 |  
    7 0

    Ahoj, nabízím využití permice do sektoru 117, syn musí do práce. Napište do zpráv - je to zcela nekomerční, za pivo, jde o to, aby nechyběl jeden hlas při povzbuzování naší milované Slávie v souboji s Mordorem:-)

  12. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    pf     před 2 lety 23.10.2022 07:54 |  
    1 0

    Vypadl nám jeden člověk. Kdyby tu byl nějaký zájemce, ať se ozve do zpráv, sektor 106.

  13. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Lunaris     před 2 lety 23.10.2022 09:06 |  
    5 8

    Čekám naší křečovitou snahu o držení míče, ztráty v rozehrávce a brejky soupeře. Trpiš už snad ani neumí hrát jinak, jako vítěznou taktiku to nevidím.

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      lantsmit     před 2 lety 23.10.2022 09:14 |  
      5 3

      Čekám velký zlepšení ve schopnosti a ochotě přepínat dozadu, což bude dané - doufám - správným složením sestavy (Maso, Hromada apod.) Bude to ale na úkor větší aktivity směrem dopředu. Zkratka čekám trochu šachy, ne moc koukatelnej fotbal, s nenávistnou atmosférou na hřišti i v hledišti

      • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

        Lunaris     před 2 lety 23.10.2022 12:34 |  
        6 1

        Hlavně tam nesmí dávat tyhlety Usory a Ewertony, protože to bude jinak jeden brejk za druhým do otevřené obrany.

  14. Sestava

    Mike     před 2 lety 23.10.2022 09:17 |  
    14 0

    Přispěju svým laickým pohledem, jak by měla vypadat sestava. Jenom pokus amatéra, jak by to mohlo fungovat. Pokud vezmu problémová místa a tedy začnu od stopérů, tak díky perzonální nouzi a doufám konce různých experimentů, tak nezbývá jiná dvojice, než Ousou a Kačaraba. Spolu již odehráli hodně zápasů, vloni na podzim táhli s Mandousem 7 zápasovou sérii v lize bez obdržené branky. Vpravo bych místo Douděry na beka postavil Masopusta. Má velké zkušenosti, je zodpovědný, umí více bránit, než Douděra. Kam s ním, to otázka. Dále bych do sestavy ,,propašoval" Oscara, zkušený hráč, je škoda nechat ho na lavičce. Nabízí se post levého beka, levého záložníka, nebo jeho původní profese ve středu zálohy. Dále je pro mě jednoznačný post v základu pro Lingra. Bojovník, nic nevypustí, je to střelec, schopný dávat důležité góly. Vžilo se, že je prospěšnější jako žolík. Já s tím nesouhlasím. Vloni dal kromě spousty dalších důležitých gólů i vítězné, když hrál od začátku zápasu- Plzni, Slovácku a Spartě. Má i vítěznou mentalitu, nechá na hřišti všechno. Jasný je do základu Olayinka- pro to samé jako Lingr- vítězný typ, jezdič, zkušenosti. Otázkou je kam, s ním. Nabízí se obě křídla, nebo hrot. Tam bych dal Jurečku- střelec, má formu, je vysoký i na eliminaci standardek soupeře. Vše ještě může ,,narušit", pokud bude zdráv, Petr Ševčík. Pak by se moje úvaha trochu zbortila. Takže ,,moje" sestava- Kolář- Masopust, Ousou, Kačaraba, D.Jurásek- Hromada, Tiéhi- Olayinka, Lingr, Oscar- Jurečka.

    • Re: Sestava

      rakusan     před 2 lety 23.10.2022 09:34 |  
      3 0

      Přesně tak. To je i moje sestava. Lepší nevymyslíme.

    • Re: Sestava

      Hepi     před 2 lety 23.10.2022 13:03 |  
      1 0

      Úvahu i sestavu mám shodnou. Hlavně je třeba dávat vzadu rychle balón od nohy a posílat si rychlé prudké míče - prostě nehrát vzadu překulovanou. Jinak je to to nejlepší, co bychom mohli připravit pro pana Kuchtu...

    • Re: Sestava

      sule     před 2 lety 23.10.2022 15:04 |  
      0 2

      jen si nejsem jistý, zda může nastoupit Oscar (červena proti MB)?

  15. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Monarchie     před 2 lety 23.10.2022 09:48 |  
    7 3

    Trochu mi to připomíná éru Koška a Baumruka, kdy jsme hráli se Spartou s náhradníky. Elitní záložníci Provod, Holeš, Śevčík a další nebudou hrát. Jsme klub INTELIGENCE, proto moc prosím, aby hráč Kuchta, nebyl terčem, myslím si o tom své, trochu do detailů znám jeho situaci a že udělal chybu, teď už ví to také. Jindra skoro nespí, protože těch absencí je moc a ve čtvrtek další důležitý zápas. Proto prosím, abyste byli nad věcí.

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      kondorr     před 2 lety 23.10.2022 11:31 |  
      5 0

      Tak tomu moc nevěřim že si myslí že udělal chybu ten si to derby naopak užije a jestli dá gol tak fanoušky pěkně pošle do hjzlu.

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      Elwyn     před 2 lety 23.10.2022 14:28 |  
      1 0

      Myslis, ze opravdu se nyni na to diva jinak? Ja bych ho snad i umel pochopit, kdyby se umel chovat rovne, teda pokud MB a spol rikali prvavdu…. Tak jako tak bych ho dnes ignoroval, hejty ho jen vyhecuji k kepsimu vykonu.

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      wimpy     před 2 lety 23.10.2022 15:02 |  
      0 0

      Asi bych radši řešil izraelsko-palestinskej konflikt. :-)

      • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

        knl66 (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 17:53 |  
        0 0

        No, ti už by se taky konečně mohli usmířit jako praví křesťané... :)

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      tomslavista     před 2 lety 23.10.2022 17:41 |  
      0 0

      S tím Kuchtou ti to nevěřím, že lituje. Je to bezpáteřní hráč. Já si pamatuju, jak kdysi v pozápasových rozhovorech děkoval, že může hrát s Teclíkem a učit se od něho, že si toho hrozně váží... Cuchta totiž může kecat cokoliv. Doufám, že letos Standa bude králem střelců a ukáže tomu ruďochovi, že kdyby kdysi nebyl ve Slavii, tak není nic.

  16. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Mikey     před 2 lety 23.10.2022 11:20 |  
    3 2

    Se sestavou úplně nesouhlasím. Viděl bych to spíš takhle:
    Kolář - Masopust, Ousou, Kačaraba, Jurásek - Tiéhi, Ševčík (Hromada) - Ewerton, Lingr, Olayinka - Jurečka a spíš čekám, že dá na hrot Tecla.

  17. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Ados     před 2 lety 23.10.2022 11:31 |  
    14 3

    Pro mě nejhorší možný zápas je tady. Vůbec z toho nemám dobrý pocit. Naše hra nemá dostatečnou kvalitu zvládat takhle důležité zápasy. V každém zápase uděláme v zadu minelu jak hrom, a to platilo i ve středu na Julisce. Snažíme se hrát fotbal a nemáme na to hráče nebo sportovní formu.

    Ale dost pesimismu, budu věřit jako vždy. Tak za pár hodin v našem chrámu jo a Smrt spartě!

  18. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Snivec     před 2 lety 23.10.2022 12:10 |  
    4 1

    Ja se oproti nekterym zde tesim. Jsem presvedceny, ze Slavia vyhraje, to je to me vecne optimisticke, fanouskovske ja, to druhe opatrne ja mi rika, ze Slavia neprohraje. Derby je vzdy jine nez ostatni zapasy, takze ani nejde moc srovnavat s jinymi zapasy v sezone. Derby je o nasazeni, bojovnosti a srdci. Pokud hraci budou dodrzovat to, co jim rekne trener v kabine, bude to dobre. Hrajeme doma a Zelinka je pro me zaruka rovneho boje. Kuchtu nejak zvlast resit nebudu, pro me je mrtvy muz, ktery se zakopal ve sparte, ale pokud dostane cervenou, ve stoje mu zatleskam. :)

  19. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    pehacko     před 2 lety 23.10.2022 12:41 |  
    9 1

    Kdyz vidim nadšeni vsech bolseviku, jak se na dnesni zapas chytají… aspo peti letech… predtim je vubec nezajímalo, tak si rikam, ze je musime smaznout! Jenze to ma velike ALE… to by musel jindra jednou nebyt čitelný a misto házené a prekulovane zkusit hrat neco jineho. Treba trosku zalezt a hrat na brejky a cekat na bolševické chyby. Jenze mam strach, ze nas zase posle nabodavat se na vidle

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      kondorr     před 2 lety 23.10.2022 12:47 |  
      12 3

      Sparta bude hrát chytře a počká si na svoje šance. Kačaraba nebo Ousou něco s jistotou posere.

  20. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    SKEP     před 2 lety 23.10.2022 12:42 |  
    0 0

    Henkel - Kotva. Pamatujete?

  21. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    slavanda     před 2 lety 23.10.2022 12:45 |  
    1 1

    Kluci do toho!
    Hrál bych na brejky, v bloku...
    Zatleskal bych Jardovi Zelenýmu a Kubovi Janktovi a slepičáka ignoroval. Vím, že je to nereálné, ale mohlo by to vykolejit všechny tři;)

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      kondorr     před 2 lety 23.10.2022 12:51 |  
      5 1

      Zelenýmu dejme tomu ale Jankto neni ani slávista jen si na to hrál.

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      Lord_Edmund     před 2 lety 23.10.2022 12:56 |  
      6 1

      Nikomu netleskat. Smrt spartě !!!! :-))

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      Nosorozec     před 2 lety 23.10.2022 13:18 |  
      2 0

      Bude jim to podle mě jedno. Zelenýho a Jankta bych ignoroval, kdyby o ně měla Slavia zájem, tak jsou tady a ne u rudých. Ale na Kuchtu se musí bučet a pořádně!

  22. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    naplavnik     před 2 lety 23.10.2022 12:57 |  
    0 0

    Ahoj slavisti, někdo volná permice nebo lupen? Díky a dnes jedině vítězství! :-)

  23. .

    japhy     před 2 lety 23.10.2022 12:58 |  
    4 2

    Nepropadám trudomyslnosti, jen ze zřejmých důvodů neočekávám to, co dříve.
    Naopak, co se týká hry, tam čekám v poslední době známej příběh. Hodně s míčem, hodně ztrát, hodně propadání. Což Odpadům, jak už jsme viděli loni, náramně svědčí. No, a my vlastně ani jinak hrát neumíme.
    Sestavu netuším, jen bych vypíchl hráče, kteří by chybět neměli - Jurečka, Hromada, Lingr, Masopust. Napsal bych i Oscara, ale nevím, kam ho propašovat.

    • Re: .

      Wulfstan (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 13:47 |  
      2 2

      Jen bych upozornil, že slovo "trudomyslnost" je Svěrákův/Smoljakův, zkrátka Cimrmanův výmysl. Ve skutečnosti takové slovo neexistuje. ;-)

      • Re: .

        necich     před 2 lety 23.10.2022 14:11 |  
        1 0

        Takže existuje..:)

        • Re: .

          Wulfstan (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 14:24 |  
          2 0

          Český jazyk takové slovo nezná. Znamenalo by to cosi jako "uhrovitá mysl", což je nesmysl. :-)

          • Re: .

            wimpy     před 2 lety 23.10.2022 14:30 |  
            0 3

            Uhrovitá mysl, to je něco jako Orbánovina? :-)

            • Re: .

              Wulfstan (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 15:04 |  
              4 0

              Myslím si, že tahat politiku do úplně všeho je, eufemisticky řečeno, trošku hloupé. Myslel-li jsi to jinak, omlouvám se a omlouvá mě to, že jsem po noční.

              • Re: .

                wimpy     před 2 lety 23.10.2022 15:08 |  
                0 0

                Jestli je to mysl Uhra? Orbána jsem zmínil, neb jsem si jiného nevybavil.

              • Re: .

                necich     před 2 lety 23.10.2022 18:34 |  
                0 0

                Se podívej na Orbána ten je samej uher.. :) Jakápak politika..

                • Re: .

                  Wulfstan (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 18:58 |  
                  0 0

                  Orbán a Uher? Tohle frčí v jiných zemích. Orbán je spíš samá Uherka.

          • Re: .

            Faherty     před 2 lety 23.10.2022 14:36 |  
            1 0

            Zná, viz Příruční slovník jazyka českého (30.´-50. léta, 9 dílů, vychází z Jungmannova slovníku a rozpracovává jej). Uvádí termíny "trudomysl" (viz již Tyl), příp. trudnomyslnost, a rovněž ovšemže i "trudomyslnost" (odkaz na Josefa Ehrenbergera, což byl katol. kněz a spisovatel, který žil zhruba v polovině 19. stol.).


            Komentář byl uživatelem upraven (23.10.2022 14:37) . Zobrazit původní komentář

              • Re: .

                Faherty     před 2 lety 23.10.2022 18:18 |  
                0 0

                Nebyl, tenhle obří slovník (má nějakých 10.000 stran) vyšel pouze knižně, po něm následovalo upravené vydání někdy v 80. letech, je ale trochu modernizované a spoustu slov vynechává (vydala ho Academia pod názvem Slovník spisovného jazyka českého). To původní vydání vycházelo v průběhu cca 20 let a mělo by obsahovat veškerou tehdy známou zásobu slov. Dá se tu a tam sehnat v antikvariátech, pro milovníka češtiny je to lahůdka (když si zadáš na portále "můj antikvariát" hlídání, přijde ti avízo na mail. Nicméně my bychom měli slovo trudomyslnost ve všech jeho varietách před derby docela zapomenout.

                • Re: .

                  Wulfstan (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 18:57 |  
                  0 0

                  Co není na internetu, jako by nebylo. Slovo trudovitý znamená mající akné, slovo trudný znamená mj. strastný, smutný, neradostný. Rozhodně si ve spojitosti s myslí dokážu víc představit strast či smutek než jebáky. :-)

                  • Re: .

                    Faherty     před 2 lety 23.10.2022 19:55 |  
                    0 0

                    Ano, původně to byla trudnomyslnost čili žádné akné. Dnes, v tuto chvíli, o žádné trudnomyslnosti nevím. Ba právě naopak, vše je, jak má být. A hned čtyřikrát.

  24. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    cvočkař Danda     před 2 lety 23.10.2022 13:01 |  
    0 0


    Miku,sestavu vidím stejně, jako Ty.Máme i dost hráčů na střídaní.At žije SLAVIA!!!

  25. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Arya     před 2 lety 23.10.2022 13:19 |  
    3 1

    Zdálo se mi, že jsme vyhráli 4:2. Tak snad... (:

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      Myšák     před 2 lety 23.10.2022 13:34 |  
      3 0

      V kartách mi vyšlo 2 : 0.

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      Wulfstan (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 13:45 |  
      14 0

      Mně se nezdálo nic, takže se asi hrát nebude :-)

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      kostelnivlajka     před 2 lety 23.10.2022 15:30 |  
      0 2

      Mně se zdálo, že mi nebrzdí auto, ale dobrzdil sem, těsně...

  26. Sháním 1 volný lístek.

    Borec09 (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 13:31 |  
    0 0

    Zdravím Slávisti,

    Sháním jeden volný lístek pro dceru.
    Ideálně předání před stadionem.
    Pokud někdo má, prosím pište do soukromé zprávy.
    Děkuji moc a SKS4EVER.

    • Re: Sháním 1 volný lístek.

      Borec09 (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 13:54 |  
      0 1

      Už jsem sehnal, děkuji.

  27. Obránci

    demokrat     před 2 lety 23.10.2022 14:14 |  
    3 2

    Když neudělají nějaký zkrat naši kluci v obraně, což je tak 50 na 50, tak vyhrajeme.

  28. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    slavistajiri     před 2 lety 23.10.2022 15:10 |  
    11 0

    Doufam, ze nezazijeme dneska nejake ponizeni typu gol od cuchty ci ladika krejciho. Letos uz jsme trpeli dost a zaslouzime si zase nejakou radost.

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      damade     před 2 lety 23.10.2022 16:09 |  
      3 1

      Ať si klidně daj gól oba, pokud vyhrajeme 5:2. Tři body jsou to hlavní.

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      bongor     před 2 lety 23.10.2022 17:14 |  
      1 0

      Cuchta,žabak,ucha,bezmozkera,to je výkvět ligy.Nezapomněl jsem někoho?

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      kostelnivlajka     před 2 lety 23.10.2022 17:43 |  
      1 1

      Tak ostudu tipuju na 70 procent

  29. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    damade     před 2 lety 23.10.2022 16:11 |  
    8 5

    Já se hlavně strašně modlim, aby Jindra neudělal zas nějakou kravinu, jako nasazení Oscara/Masopusta na stopera. Kačaraba je možná průměrák, ale narozdíl od těch dvou je to aspoň stoper. Jindro, prosim, neblázni.

  30. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Lunaris     před 2 lety 23.10.2022 16:54 |  
    4 2

    Úspěch bude, když si ani jeden z našich stoperů nebude hrát na Štetinu, nenafackuje si míčem a nevyšle tak Kuchtu do úniku.

  31. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    belmis (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 17:27 |  
    10 1

    Většina se tu modlí, abychom náhodou neprohráli, aby náhodou Trpišovský nedal někoho na stopera, protože stačí průměrák, aby nám nedal gól Kuchta....Kdyby byl takhle Trpišovský posranej, tak nikdy nedovedl Slavii k našim skvělým zápasům. Hrajeme se Spartou, ne s Bayernem.

    Kurz Tipsport 1,87 - 3,66 - 4,31

    Hrajeme lepší fotbal než oni, Jdeme je vypráskat!

    https://youtu.be/FokFrCZecNQ?t=233

  32. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    brťas74     před 2 lety 23.10.2022 17:37 |  
    2 0

    SMRT Spartě!

    • Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

      Wulfstan (přítel SN)     před 2 lety 23.10.2022 17:40 |  
      2 0

      Až na věky. Amen.

  33. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    Martin Platil     před 2 lety 23.10.2022 17:42 |  
    1 0

    Kuchtu ignorovat a bude poloviční….

  34. Re: Slavii čeká 304. derby pražských "S"

    wymaz     před 2 lety 23.10.2022 17:43 |  
    2 0

    Ukažte pokoru, ukažte kvalitu, dřete, makejte naplno, zbytek není podstatný.