Hráči Slavie

Hodnocení slávistů - 10. kolo

Slavia prohrála po dlouhé době v derby, když na Letné padla 0:1. Zápas rozhodla červená karta pro Ousoua ještě v první půli.

O derby se dá mluvit hodiny a popsat stohy papíru, to poslední se ale dá vlastně shrnout i celkem jednoduše. 300. díl nabídl průměrnou podívanou, ve které výrazně převládalo maximální nasazení (nebo méně hezky řečeno okopávání) před fotbalem. Celý zápas pak rozhodla nezkušenost mladého Ousoua na klíčovém postu stopera, který se nechal naivně vykartovat ještě v první půli. O moc víc toho derby nenabídlo, nicméně i tak se své názory na zápas rozvést.

Slavia působila v úvodu fotbalověji, ale po slibném úvodu se z kopaček našich fotbalistů vytratila nebezpečnost a míč jsme si předávali spíše v zadních řadách. Sparta pak spoléhala na kompaktní obranu a sílu útočného tria Haraslín, Pešek a Hložek. A nutno říct, že první jmenovaný prožil v derby snový debut. Ještě před půli se na něm vykartoval Ousou a z následného přímého kopu slovenský hráč i šťastně skóroval. U druhé žluté karty se ukázala nezkušenost švédského mladíka nejen s derby, ale i obecně s touto úrovní fotbalu. Ač hrál do té doby Ousou dobře, tak se žlutou kartou na kontě volil naprosto nevhodné a maximálně riskantní řešení, které nedopadlo a poté nemohlo skončit jinak než vyloučením. Přitom nešlo o vyloženou šanci a Haraslína stačilo odcouvat. To jsou ale ty zkušenosti, které je prostě třeba nabrat. A těžko to více vyčítat samotnému nadějnému mladíkovi nebo trenérům, kteří při zdravotní kalamitě na tomto postu prostě neměli kam jinam sáhnout. Je to dvojnásobná škoda, protože Sparta nepůsobila nijak zvlášť nepřekonatelným dojmem.

V deseti a při značné improvizaci v sestavě už to bylo těžké. Přeci jenom ani my zatím nejsme v nijak oslnivé formě. Remíze jsme se tak už nepřiblížili a větší šanci si proti pozorné Spartě nevytvořili. Soupeř měl sice k potvrzení náskoku blíže, ale ani on neexceloval a nakonec byl rád za hubenou výhru. Osobně jsem tedy čekal od derby víc, zvlášť když dosud oba týmy sázely více na útok. Ve vzájemném klání ale vsadili na urputnost a Slavia po brzkém vyloučení neměla sílu na to, aby rivala zatlačila. 300. derby tak spíš více poukázalo na slabiny obou týmů. Sparta se po mizerných letech sice zvedá, ale skutečná síla týmy, který by měl nezpochybnitelně urvat titul, z ní dosud nejde. To bohužel platí i o nynější Slavii, která se potýká se zdravotním stavem svého kádru i s kontroverzními tahy trenérů (točení sestavy, stavění hráčů bez formy - Masopust, Tecl a předtím Kolář). Nicméně mluvit o větší krizi by bylo předčasné. Bilance v lize (7-1-1) je dobrá a když zvládneme domácí dohrávku s Olomoucí, tak budeme o dva body před Spartou a o stejný počet za Plzní. Skupinu v Evropě jsme taky nerozehráli špatně. Teď je prostě třeba zvolit správná řešení a zvládnout zbytek podzimu. Ten odehrajeme z většiny doma a když na hřišti potvrdíme papírové předpoklady, tak klidně můžeme postoupit do jarní části Evropy a v bitvě o titul se držet u vrcholu tabulky.

Závěrem ještě okomentuji hojně diskutovaný výkon rozhodčího Berky v derby, jehož nominace mi přišla v pořádku. Přeci jen je mezi těmi slepými jednookým králem s alespoň nějakým potenciálem a je u něj vidět za působení v lize alespoň nějaký pokrok (dřív neměl respekt hráčů a z vyhrocených zápasů uměl udělat úplný guláš). Myslím si, že se nedá říct, že by zápas pokazil a hrubě ovlivnil, na pochvalu to ale zdaleka není. Nastavený metr byl až příliš benevolentní a jen přispěl k nepříliš líbivému stylu zápasu. S takovou se u nás fotbal nikdy hrát nebude a vždy zvítězí kopaná, nebo spíše okopávaná. Berkovi také vyčítám, že dohrál Pavelka, který předvedl zákroků na dobré tři, čtyři žluté. Ale úmysl bych v tom neviděl, spíš alibismus, kdy se sudí nechtěl výrazněji plést do utkání, pokud to nebylo vyloženě nutné (viz naivní zákrok Ousoua). Úplně absurdní je pak vyjádření komise rozhodčích, že na začátku zápasu stačí slovní domluva nebo volnější metr, protože jde o derby, ačkoliv šlo o učebnicový žlutý zákrok právě Pavelky. Platí snad v různých zápasech a v různých časech různá pravidla? Co pak chtít po rozhodčích, když jim Příhoda vtlouká do hlavy tyhle nesmysly, které ho také stály pořádnou evropskou kariéru v roli rozhodčího. Berka tak cestu za výhrou Spartě trochu usnadnil, ale někdy to tak prostě vyjde a rozhodčí se musí nějak rozhodnout a jeden tým pak cítí křivdu. Vadí mi tak spíš samotné špatné nastavení metru posuzování zákroků než to, že se v cca 80. minutě nevyrovnaly síly. Jasnou žlutou měl dostat ještě Dočkal, ale tam těžko mluvit o vyloučení, protože by byla jeho první a potom by se na hřišti pravděpodobně choval opatrněji. Stejně tak tvrdé zákroky Krmenčíka a Traorého ze závěru zápasu vycházely z frustrace ze řízení zápasu při daném metru.

Hráči jsou hodnoceni na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).

Aleš Mandous - 6 - Předvedl dobré zákroky a působil jistým dojmem. S tečovanou střelou u gólu nemohl nic dělat. Někdo v diskusi nadhodil, že hraje níže postavený než Kolář a že to může být pro nás slabina. Já pro to jednak nemám data, která by řekla, zda je to pravda, nebo ne, ale hlavně si myslím, že pokud se tak děje, tak je to kvůli improvizované a nasehrané stoperské dvojici a ne kvůli brankáři.

Alexander Bah - 4 - Dopředu méně výrazný než obvykle, dozadu to taky nebyla žádná zeď a naše pravá strana měla často problémy, které pak hasil nešťastník Ousou.

Aiham Ousou - 3 - Jeho zkrat už jsem probíral v úvodním hodnocení. Se žlutou kartou jít do takového zákroku je naprostý taktický nesmysl, ve kterém se bohužel ukázalo, že je Ousou mladý a bez zkušeností s takovými zápasy. Bylo to o to smutnější, že tahle situace nakonec v podstatě rozhodla zápas. Těžko to ale Aihamovi více vyčítat nebo ho odepisovat. Je mladý a věřím, že se z toho poučí a příště zvolí mnohem příhodnější řešení. Jinak hrál do vyloučení dobře.

Tomáš Holeš - 5 - Stoperem je z nouze a ještě se s ním ve dvojici v takto těžkém zápase vystřídali čtyři hráči. Zápas tak vlastně vzhledem k podmínkám zvládl velmi dobře, i když výrazněji vidět nebyl.

Jan Bořil - 4 - Na můj vkus se až příliš zapojoval do kontroverzních strkanic a hádek. Samozřejmě, že je třeba se občas ozvat a vytyčit si mantinely, ale přijde mi, že u Bořila je to skoro primárnější než samotný hra, ve které toho Honza mnoho nepředvedl.

Lukáš Masopust - 3 - Jeho postavení na úkor Ekpaie jsem vzhledem k Masopustově špatné formě příliš nechápal. A v první půli byl Lukáš doslova strašný. Na co sáhl, to zkazil, včetně jednoduchých přihrávek. Co hůř, nešťastně zblokoval i dobrou šanci Ševčíka. Ve druhé půli sice nouzový záskok na stoperu zvládl, to už ale pachuť z jeho výkonu příliš nenapravilo.

Daniel Samek - 4 - Nepropadl, ale celkově působil dost nevýrazně. Derby pro něj ještě bylo příliš velkým soustem.

Petr Ševčík - 5 - Při naší dobré pasáži v úvodu zápasu byl naším stěžejním hráčem. Po vyloučení už nebyl výrazněji vidět ani on.

Ondřej Lingr - 4 - Jeho nasazení na úkor Stancia jsem nechápal, ale údajně za tím měly být zdravotní problémy rumunského reprezentanta. Lingr bohužel jen potvrdil své nepřesvědčivé výkony, když neproměnil slušnou šanci v začátku zápasu. Kop to nebyl vůbec lehký, ale trefit se to dalo.

Ivan Schranz - 4 - V poli nepříliš výrazný, což u něj není novinka. Nepotěšil ale nesmyslným úskokem ve zdi, kterým tečoval Haraslínovu střelu mimo dosah Mandouse. Přitom každý začátečník ví, že ve zdi se má stát, maximálně vyskočit. Tyto úskoky do strany nikdy nepřinášejí nic dobrého.

Jan Kuchta - 5 - Zápas odmakal a dobře vytvořil naši první šanci v zápase. Z úhlu ho vychytal Nita, dorážku nezvládl Lingr. Žlutou kartu dostal zbytečně. Jeho stažení podle mě nebylo vhodné. Maximálně jako snaha uchránit ho před zkratem a červenou.

Nicolae Stanciu - 5 - Střídal v půli, ale v početním oslabení nic většího nezvládl vymyslet ani on. Alespoň se dostal k nebezpečné střele, což byla vlastně naše největší šance na vyrovnání. Naopak bych ho pokáral za mizerně kopnutý roh v nastavení, kdy šel do vápna i Mandous. Za to dávám ke známce minus.

Srdjan Plavšič - 4 - Náš výkon neoživil. Za přihlížení sudího Berky se stal fackovacím panákem pro sparťany.

Peter Olayinka - 4 - Na hřišti nedokázal zaujmout ani ničím změnit ráz utkání. Po opakovaných zdravotních problémech je viditelně mimo formu a bude trvat, než (snad) zase začne být platný.

Ibrahim Traoré a Michael Krmenčík nejsou hodnoceni, protože hráli příliš krátce.

10. kolo - Neděle 03. 10. 2021 19:00

Fortuna liga, 2021/2022
1 - 0
1 - 0
AC Sparta Praha
AC Sparta Praha

42. Haraslín

SK Slavia Praha
SK Slavia Praha

Komentáře (47)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    zeleznik2     před 3 lety 05.10.2021 17:44 |  
    7 0

    Ousou dostal ve Spartu 2, Holeš naopak šestku. U Sralty Haraslín a Pešek 8. Jediná radost, že Botox opět neskóroval a že jsme přece jen ve druhém poločase i o deseti předvedli lepší výkon než v prvním.
    Za 14 dní jsme sehráli celkem 5 utkání bilance 3-0-2. Bohužel až na Hradec(2:0) jsme 4x prohráli první poločas a navíc v něm neskórovali!! postupně 0:1, 0:2, 0:2 a 0:1. Psal jsem to pokaždém utkání, jednou to neotočíme, na Feyenoordu a Spartě se to potvrdilo. A taky ubíráme v gólech(druhé poločasy) 5, 4, 2, 1, 0. Uvidíme, jak to bude po repre pauze, čeká nás Liberec snad už s Kudym.

  2. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    sheridan     před 3 lety 05.10.2021 19:12 |  
    12 1

    Dokud bude trvat mizerie v obraně tak nemůžem očekávat nějakou super hru,od kvalitní obrany se buduje tým,když nemáme momentálně kde brát,tak budeme mít každý zápas problémy.

    • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

      mig52     před 3 lety 06.10.2021 01:51 |  
      2 4

      Souhlas. Slavia válcovala ligu ofenzívou, a tu si v takové míře mohla dovolit proto, že byla paradoxně založena na pevné obraně, kde každý hráč znal a realizoval perfektně svoje úkoly, také proto, že na ně výkonnostně měl. Teď je situace v obraných řadách, jaká je a silně to ovlivňuje i ofenzivu. Vše je umocněno skutečností, že hráči před obranou jsou více běžci než hráči do kombinace, z čehož pak plyne neuvěřitelné množství ztrát balónů a nevynucených chyb, viz toto derby, takže často zakládáme soupeři víc akcí, než on sám sobě. Jak už i Alanor v tomto vláknu upozorňoval, bylo by dobré do budoucna více preferovat fotbalovost přišedších hráčů. A pokud je máme, neposílat je na hostování s tím, ať nám je fyzicky dokupy dají tam (Hellebrand). Zdůvodnění, že by u nás tolik nehrál neberu. Záleží to na ochotě trenéra, dát takovým hráčům šanci. Když se v hojné míře najde pro běžce typu Lingra a nakonec i Masopusta ( věřte, že oba mám rád), tak proč ne pro ty, co to umí s míčem. Důvod, že na to nemají silově a nevydrží odehrát celý zápas neberu, vždyť kolik fotbalistů odehraje 65 minut a je výrazně platných pro tým.

  3. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    Cross     před 3 lety 06.10.2021 00:57 |  
    10 0

    Třicet chlapů na soupisce a pak Alanor devíti z těch, kteří nastoupili, musel dát čtyřku a méně. Já bych tentokrát snad nebyl tak ostrý jako on, tenhle zápas se dal i tak vyhrát, nebýt toho, že sudí zachránil Spartě Pavelku a dokonce Dočkala. Zàpas ale celkově zapadl do řady nemastných neslaných výkonů této sezóny proti vlastně všem dosavadním kvalitnějším týmům, vyjma Unionu Berlín. Pro mě tedy nejhorším naším hráčem nebyl Ousou, nýbrž tentokrát marný Lingr, který sám mohl dát dvě branky a obě situace svou nekvalitu dětinsky podělal. Při té “střele” levačkou klidně mohl míč snadno zpracovat kolem beznadějně sáňkujícího sparťana. Vyloženě se to nabízelo. A o té jeho šajtli snad ani nemluvit.

    • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

      pinochet     před 3 lety 06.10.2021 01:00 |  
      7 4

      Herně nejhorší na hřišti byl suverénně Masopoust, Oussou to nedal v hlavě...

      • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

        žbl68     před 3 lety 06.10.2021 08:27 |  
        1 2

        masopust bah ...

    • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

      bongor     před 3 lety 06.10.2021 22:50 |  
      1 1

      Nejde nám to a ke všemu hodně zraněných.A co si budeme povídat o breBerkovi,bez jeho spolupráce by Bubeneč nevyhrála.Někdo to trefně pojmenoval na Aktuálně:Chlév není vymeten.

  4. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    cvočkař Danda     před 3 lety 06.10.2021 09:20 |  
    8 0

    Zdá se mi,Alanore,že jsi k nékterým hráčùm příliš shovívavý a na některé hodnotíš příliš přísně.Příkladem budiž Maso,který je úplně z formy,zabránil jistému gólů ale bohužel do sítě sralty.Naopak Kuchtič by naším nejnebezpečnějším útočníkem a jeho střídání v poločase jsem vůbec nepochopil.Situace není úplně růžová,ale není ani zdaleka kritická.Po repre pauze na to zase šlápneme.Ať žije Slávia.
    S úctou vás zdraví Danda.

    • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

      jiras_     před 3 lety 06.10.2021 10:20 |  
      4 5

      Spíš je ještě hodně měkký na všechny. Bez ohledu na všechny Berky, Pavelky a spol. jsme předvedli sakra málo od trenéra až po posledního střídajícího. Nezklamal možná Mandous, i když ta zeď byla postavená hodně divně.

      • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

        Dennis     před 3 lety 06.10.2021 11:06 |  
        7 0

        V čem byla ta zeď postavena divně? Kryla mu stranu u bližší tyče. To je normální. Druhou polovinu brány kryl Mandous. Míč mířil do prostoru, kde Mandous stál. Pak ho tečoval Schranz na zadní tyč, na což už Mandous nemohl stihnout reagovat. Schranz se hnul blbě, to ano, ale v čem si Mandous zeď postavil divně?

        • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

          jiras_     před 3 lety 06.10.2021 14:28 |  
          0 0

          Zeď byla moc vpravo (z pohledu od naší brány). Kopal pravák, nemohlo to jít na bližší tyč.

          • ????

            lubi34     před 3 lety 06.10.2021 20:09 |  
            0 0

            A když by kopl míč PŘES zed tak by to šlo kam?

      • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

        krumicek     před 3 lety 06.10.2021 13:03 |  
        2 1

        https://imgur.com/a/T2afBHu

        Spíš než zeď stál možná špatně Mandous, protože pokud měl tedy krýt vzdálenější polovinu brány, tak bych čekal, že bude stát v polovině té poloviny, ale on byl téměř v půlce branky, možná být o kousek blíž k tyči, tak se to dalo třeba ještě reflexivně vykopnout...

      • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

        ColinSKS     před 3 lety 06.10.2021 15:42 |  
        1 4

        zeď měla mít o chlapa víc. tohle jde skutečně za alešem

  5. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    Sokrates55 (přítel SN)     před 3 lety 06.10.2021 10:43 |  
    18 1

    Dobré ráno Vám všem ze Šumavy, kde je to takový už podzim tzv. klostermannovský. Trochu prší, mlha a tak.
    Kávu mám dobrou ("Frolíkova extra káva"), od dalšího přítele slávisty, co mě toto léto poctil svou návštěvou na chalupě.
    K derby už jsem se vyjádřil. Prostě se nám to moc nepovedlo.
    Objektivní příčiny známe.
    Možná by bylo dobré říci, že některé chyby udělali sami naši chlapi.
    Mandous byl velmi dobrý a tady nemáme slabé místo. Naopak (a řekli to už kluci v posledním podcastu), Mandous bude velmi dobrým pokračovatelem Koláře.
    Holeš je dalším hráčem, který mě v derby nezklamal. Věděl, co má hrát a neudělal žádnou fatální minelu.
    Kuchta je asi tím posledním hráčem, který se snažil ohrozit soupeře a zachoval nějaké standardy naší hry (atakování rozehrávky, napadání a pokusy o zakončení).
    Ševčík byl také dobrý a opět schytal několik nevybíravých zákroků. Mimochodem faul Dočkala do jeho kotníku byla prasárna, Ševčík má kotník opět oteklý, ale místo pořádného zpražení Dočkala se dočítáme, že snad dokonce Ševčík filmuje a nechce reprezentovat. To už zavání demagogií, kterou používal kdysi jeden nacista.
    (Pan Podroužek by měl tím pádem navštívit odborného lékaře. Tyto hnusné spekulace vypouští především právě on).
    Ostatní naši hráči už tak dobří nebyli a to také rozhodlo.
    Vůbec nefungovala souhra mezi Bahem a Masopustem, protože oba hráli až moc vysoko a nechávali pak Haraslína za sebou, což ovlivnilo výkon Ousouha a i ty žluté karty.
    Na druhé straně měl problémy Bořil s Peškem a Schranz neeliminoval hru ani Sáčka a ani Wiesnera.
    Tím se dostávala pod tlak i naše středová dvojice, kde bylo jasné po 15 minutách, že Samek tomuhle stylu hry stačit nebude a Ševčík to nestihne oběhat sám.
    Nevím, do jaké míry mohl či nemohl vstoupit do hry Stanciu, ale určitě hrál daleko líp než Samek.
    Pokud spojím všechny okolnosti:
    - špatný výkon v Rotterdamu a asi problém v hlavě
    - chybějící stopeři a tím i chybějící pevný střed hřiště
    - nedostatečný výkon Samka, Lingra, Schranze, Masopusta a Baha.
    - do zálohy měl jít od začátku Traoré se Ševčíkem
    Uznávám, že po bitvě je každý generálem a možná, že máme mančaft rozsekaný víc, než vím.
    To možná limituje některé mé úvahy a proto věřím, že trenéři si s tím poradí.
    Jen dodám pár postřehů dalších.
    Slavia reprezentuje český fotbal už pátým rokem na nejvyšší možné klubové úrovni. Naši hráči bojují v různých reprezentacích za český fotbal a i za klub.
    Výsledkem toho je posměch a urážení hráčů Slávie na sociálních sítích včetně až zoufalého článku v dnešním rudém sportu o zranění našeho kapitána Honzy Zbořila s nadpisem: " Koleno se zBOŘILo". Není to vtipné, je to trapné, hloupé a svědčí to o malosti pisatele.
    Uznávám, že nás prostě Sparta porazila.
    Po pěti letech. Chápu, že sparťané z toho mají už v říjnu vánoce a jejich ego narostlo. Tomu rozumím a tak to je a bylo by to i naopak.
    Naši trenérům i klukům bylo jasné, že se derby nepovedlo. Možná bych připustil i tu větší touhu sparťanů nás konečně porazit. Náš trenér hovořil velmi dobře na pozápasové tiskovce.
    Ano, čeká nás práce a určitě se najdeme.
    Nebyl ani nijak "bolestínský" a na nic si nestěžoval.
    Nás tahle prohra určitě nesrazí.
    Derby bylo odehráno tak, že se hrálo 50 minut čistého času.
    Berka nejprve připustil až za hranou tvrdou hru sparťanů a nechtěl je trestat. Když si naši kluci nechtěli nechat nakopat, tak najednou začal vytahovat karty.
    Dobře to popsal Pavel Procházka.
    Naši kluci si to všechno rozeberou a vyhodnotí určitě dobře a najdou další motivaci a cestu k tomu, aby se dostali opět do herního laufu. Mrzí mě mnohá zranění a absence našich hráčů, ale určitě se s tím popereme.
    Na druhé straně se říká, že co nás nezabije, to nás posílí.
    Tak jim věřme a nehledejme pořád někde nějaké "zaručené zprávy mezi řádky", které ničemu a nikomu neprospějí.
    Vlastně možná ano, ale to asi nebudou Ti pravověrní fandové Slávie.
    S úctou k Vám
    Sokrates55


    • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

      Sokrates55 (přítel SN)     před 3 lety 07.10.2021 08:33 |  
      5 0

      Dobré ráno přeji Vám všem.
      K doplnění mého výše uvedeného povídání jen doplním o následující.
      Jsem rád za prohlášení Slavie a i FAČRu o lhaní deníku Sport a jeho pisálků.
      Dnešní ohrazení Sportu jen umocňuje zjištěné skutečnosti a práci těchto rádobynovinářů.
      Nejprve si sami vyrobí a vypustí jakousi "fabulaci a spekulaci" o našich zraněných hráčích a pak to "seriózně" komentují a rozebírají tak "šikovně", aby měl čtenář dojem, že Slavia a FAČR podvádějí jakousi tajnou dohodou.
      Pokud se dobře pamatuji, tak když Hložek po zranění nastoupil do utkání Sparty před srazem "nároďáku" a v době zápasů si hrál přáteláček, aby se dostal do formy a hrál hned ligu po reprepauze, tak to ze Sportu nikdo ani nezmínil.
      Mrzí mi zranění našich kluků a o to hnusnější a trapnější jsou žvásty novinářů z tohoto deníku.
      Jak už se tu několikrát řeklo, zajíci se počítají až po honu.
      A trpělivost a houževnatá práce nás posílí.
      Teď se teprve pozná, kdo má Slavii opravdu v srdci.
      Sokrates55

      • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

        zeleznik2     před 3 lety 07.10.2021 17:10 |  
        2 0

        Souhlas, bohužel média, uměle vytváří auru kolem Rosického, Vrby atd. Ta série jednou, musela skončit, bohužel to přišlo právě teď. Sparta začala, hrát až ve 40.minutě, tedy žádný válec od začátku a kdyby Lingr, Kuchta dali gól, nemuselo se vůbec prohrát. Protože Sparta není schopna, dát víc než jeden gól

      • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

        houston (přítel SN)     před 3 lety 09.10.2021 00:03 |  
        0 0

        Ať již jsi filozof nebo ne, Sokratem se nazýváš. Beru tě tedy tak. Patříš mezi umírněné a takovým se cítím být i já. Původem jsem asi jen několik mil od tvého šumavského bydla severozápadním směrem ve hvozdech Českého lesa. Jsme tedy skoro sousedi a ani věkový rozdíl mezi námi nebude asi velký. Nejsem bezmezný optimista, ale s nadějí hledím do budoucnosti, aniž bych opomíjel minulé chyby nebo nedostatky. Ty mně mrzí, ale co mě vytáčí, to jsou podrazy od těch, kteří by měli dbát na rovné podmínky. Na svazu sice vyhrál Fousek a kol., ale i soudíc podle nedělního zápasu vyhráno ještě není. Nasadit jako sudího Berku, to byl ze strany komise úlet. A pochválit ho za řízení zápasu byla nehoráznost vyšší klenby nebeské. Jak jsem uvedl ve svém zhodnocení, ovlivnění průběhu i výsledku bylo neoddiskutovatelné. Buď zdráv a svěží !

        • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

          Sokrates55 (přítel SN)     před 3 lety 09.10.2021 08:46 |  
          0 0

          Zdravím Tě příteli Houstone:-)).
          Já jsem tuhle přezdívku dostal už kdysi dávno. A abych se Ti přiznal, filosofem se určitě až tolik necítím, protože tak trpělivý asi nejsem.
          Děkuji Ti za Tvou disputaci a souhlasím s tím, že Berka to nezvládl. Tím, jak okatě pozitivně posvětila jeho výkon KR s Příhodou, tak to se mi opravdu zdá chucpe.
          Zdravím do Českého lesa a věřme naší Slávii, ona nám to vrátí:-)).
          Sokrates55

  6. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    JohnyBeGOOD     před 3 lety 06.10.2021 11:14 |  
    4 2

    Masopust, Lingr, Schranz a Samek mají u mě ještě nižší známku. První dva zazdili co mohli. Masopust tam měl kromě té zablokované střely i několik zbytečných ztrát. Lingr mohl jít ve 2. půli sám ze strany na bránu, místo toho se ukvapil a odcentroval Nitovi do náruče. Jaký rozdíl oproti Haraslinovi nebo Peskovi, kteří si troufnou 1na1. A Samek se Schranzem pomalu nebyli u balonu a nepamatuji si od nich nic pozitivního.

    • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

      Steevee     před 3 lety 06.10.2021 11:20 |  
      3 2

      Víceměně souhlas. Masopust s Lingrem nic míň než katastrofální. U Schranze pokračování trendu, Samkovi bych to nevyčítal. Myslím, že vedle sebe potřeboval Nica. Když to kolem tebe všechno plave, v 17 letech budeš hodně těžko sám zvedat prapor. Přece jen se jmenuješ Samek. Ne Messi.

      • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

        Lunaris     před 3 lety 06.10.2021 12:15 |  
        8 2

        Samek je hlavně pomalej a neměl v tomhle zápase hrát. Když se trenér pokaždé odvolává na typologii zápasu, tak nevím, jak mu do něj pasoval Samek. Záloha měla být Traore, Ševčík, Stanciu. Přehmaty při točení sestavou potkávají náš realizační tým více než v minulých letech.

  7. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    Lunaris     před 3 lety 06.10.2021 12:10 |  
    11 0

    Když si teď listuji novým číslem časopisu Halftime, tak si říkám, jak by se nám teď hodil Michal Frydrych. Centry do vápna vždy bezpečně odvracel, na pravém beku taky uměl zahrát. Takhle brutální marodku nepamatuju a jestli to bude pokračovat, tak tahle sezóna nebude totální.

    • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

      Alanor (admin)     před 3 lety 06.10.2021 12:21 |  
      9 0

      Frydrych by uplatnění určitě našel. Jeho odchod byl ale v pořádku, protože odejít chtěl kvůli pravidelnému vytížení hlavně sám hráč.

      • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

        JohnyBeGOOD     před 3 lety 06.10.2021 13:02 |  
        2 0

        Teď dělá kapitána ve Wisle Krakow. Minulý měsíc tam dvěma góly vyrovnal zápas a obzvlášť ten první stál za to. Druhý pak padnul po rohu v 90+7 minutě, když Wisla dohrávala o 10 (trochu paralela s posledním derby).
        https://www.youtube.com/watch?v=wNomewxYbnA&t=207s

        • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

          Alanor (admin)     před 3 lety 06.10.2021 13:18 |  
          2 0

          A vede ho tam ex-plzeňský Gula. :) Po slibném úvodu přišel propad - z posledních 4 zápasů a 1 bod. Spokojeni ve Wisle určitě nebudou. S trenérem, ne Frydrychem, ten jim tam dle vytížení odvádí klasicky spolehlivou práci. :)

          • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

            Ivan     před 3 lety 06.10.2021 14:18 |  
            1 0

            Podle vytížení je spolehlivý i Hanousek :D

  8. to je tady zas nablito

    ColinSKS     před 3 lety 06.10.2021 15:51 |  
    6 8

    tak jsme rupli. po cca 6 letech v derby a po 54 mačích v lize. a už jsme na pomalu odpis. Sestava byla mimo a JiT musí dát trochu oddych svým koktejlům. Kádr máme, je to jen momentální pech a nevýsledky. Jsme mnohem lepší než prádelna a erbé dohromady.
    k hodnocení : Nechápu známku pro AiOusoua, který jen hasil co Masopust nezvládal a pro AlešeMandouse, který nás podržel, byť gol jde z půlky bohužel za ním díky špatné zdi. Masopusta bych vůbec nepostavil, ale když už se stalo, tak maximálně za 2. Samek to nedal v hlavě, to bylo jasný.
    To vše neznamená, že na to nemáme, stačí aby si JiT dal ledovou sprchu a začal uvažovat o tom, co je základní sestava a ustálit jí.

    • Re: to je tady zas nablito

      demokrat     před 3 lety 06.10.2021 17:30 |  
      3 22

      Ousou je špatný všechny zápasy co nastoupil. Absolutní alibista, který jen strká balóny na Mandouse nebo druhého stopera. Má dobré vzdušné souboje a dobře drží offside lajnu.
      Jisto jistě jej měla čekat půl roční aklimatizace v týmu, poté roční hostovaní v lize, aby si zvyknul a až potom se měl prát o místo v Áčku, tedy absolutně mu nic nevyčítám a ani trenérům, prostě to je život. Na druhou stranu jej chválit a nevidět jeho slabou hru mi přijde nevhodné. Navíc mi přijde stejně jako Samek velmi pomalý, což nechápu, když chceme jít cestou dynamiky.

      • Re: to je tady zas nablito

        ColinSKS     před 3 lety 06.10.2021 17:59 |  
        2 3

        tvl ...

  9. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    Virgil1956     před 3 lety 06.10.2021 16:09 |  
    3 2

    OK, ještě bych možná snížil v porovnání známku Masopustovi, neměl by mít stejnou jako Ousou, jeho tři zpackané situace v první půli jsou úplně stejné chyby jako dvě chyby v obraně, i když ty jsou víc vidět. Ještě poznámku, kdyby byl na místě Lingra v té šanci Samek, vedli jsme 1:0.

    • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

      Harvey     před 3 lety 06.10.2021 16:41 |  
      7 1

      Ano a proto proti Bohemce Samek netrefil mnohem jednodušší míč z této pozice, který mu šel po zemi krásně proti noze. Pro Lingra to byla krkolomná pozice, zrovna u něj si na produktivitu nikdo nemůže stěžovat, na to jak málo hraje dává gólů slušné množství a šance nespaluje. Dělat ze Samka po dvou gólech mistra zakončovatele (kdy minimálně u jednoho stačilo trochu Teclovské smůly a ten míč by šel ven z brány), to bych mohl i z Lingra dělat mistra střely z dálky po zápase s Nice.

  10. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    Akuls     před 3 lety 06.10.2021 20:55 |  
    16 1

    Derby SKS vs. ACS nemám přes posledních 14 neproher v řadě dlouhodobě rád a když jsem sledoval, jak si skoro celá fotbalová komunita přeje, aby Slavia už konečně prohrála, tak jsem se na derby těšil ještě méně než jindy a dokonce jsem očekával i nějaké taškařice ve stylu derby z 90tých let, a proto jsem nejdříve v klidu dokoukal šlágr P.L. Liverpool vs. ManCity (2:2, 7 faulů, cca 75 min. odehraného čistého času). Přepnutí televize z P.L. na Kaprligu, na závěr 1. poločasu derby byl šokem. Jako vždy jsem začal sledovat zcela jiný sport a rozdíl mezi naší kopanou (40 faulů, cca 48 min. odehraného čistého času) byl obrovský. Jako skoro vždy v derby: slabý rozhodčí, minimum fotbalu a hodně faulů a prostojů ve hře. Přesto jsem se překonal a v noci jsem se mrknul zpětně i na 1. poločas, vč. předzápasového studia.
    Nicméně půjdu asi proti proudu, Sparta totiž Slavii v derby určitě nezválcovala, jak po zápase určitě jen v nadsázce tvrdil expert Siegl. Do červené karty to na porážku Slavie nevypadalo ani náhodou a i v druhém poločase byla Slavia, ač v 10ti, Spartě podporované vyprodaným stadiónem a v důležitých momentech zápasu i sudím Berkou, prakticky zcela vyrovnaným soupeřem. O utkání tak rozhodl naivní faul Ousoua (ten kluk má smůlu, po zranění Kačaraby se mu teď povedlo "rozhodnout" derby) a šťastná střela z trestňáku.
    Takže když třeba v iSpartu se to pro sparťany hemží osmičkami, tak já bych to Alanorovo hodnocení našich hráčů trošku zvedl, a to přesto, že se v derby prohrálo.
    Jinak jsem rád, že s Alanorem vidíme sudího Berku a předsedu kolmise rozhodčích Příhodu podobně (viz můj příspěvek pod "Mezi námi fanoušky").

    • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

      Sokrates55 (přítel SN)     před 3 lety 07.10.2021 08:40 |  
      9 1

      Zdravím Tě příteli Akulsi a souhlasím s Tebou.
      Nikdo vůbec nebere v potaz, že jsme 50 minut hráli oslabeni.
      Berka zápas ovlivnil a ne že málo. Vrcholem byla v nastavení komedie s udělením ŽK brankáři Nitovi, když tato procedura zabrala celou jednu minutu a půl včetně zdržování tohoto brankáře.
      Ale to je jen na podporu Tvých postřehů.
      Sokrates55

      • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

        bbslavia     před 3 lety 07.10.2021 09:03 |  
        2 11

        Dobrý den,
        jistě jste sledoval zápas proti Unionu Berlín,který hrál celou druhou půli také v 10.A jeho hra v 10 měla jiné parametry než hra Slávie v derby.Nemá smysl si pořád něco nalhávat,derby bylo herně průměrné,nic mimořádného nepřineslo.Chce to trošku objektivní pohled.

        • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

          Sokrates55 (přítel SN)     před 3 lety 07.10.2021 10:50 |  
          6 2

          Zápas Unionu s námi jsem hodnotil jinde.
          Derby hodnotím tady.
          Nic si nenalhávám a pokud čtete pozorně, tak i derby jako průměrné hodnotím.
          A nejen že nepřineslo nic mimořádného, ono nepřineslo v podstatě vůbec nic. Jen to, že jsme prohráli.
          Nabádáte mě k objektivnosti, ale zároveň mám pocit jakéhosi poučování od Vás.
          Poučování jako argument ovšem moc neobstojí
          Ale je to věc názoru.
          Sokrates55



          • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

            bbslavia     před 3 lety 07.10.2021 12:33 |  
            3 3

            Dobrý den Sokrate,to bych si k Vám jako staršímu člověku a dlouholetému slávistovi nedovolil.Nejde o ponaučování,jen objektivní pohled na zápas.Nehledejme za slovy něco jiného než byl skutečný úmysl.Vy sám dobře víte,že herní projev v posledních zápasech není dobrý a tomu odpovídají výsledky.

            • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

              Sokrates55 (přítel SN)     před 3 lety 07.10.2021 14:38 |  
              2 1

              Také přeji pěkný den příteli.
              No a o to právě jde.
              Kdybyste si přečetl mé hodnocení derby a utkání v Holandsku, tak tam naše vystoupení hodnotím myslím dost kriticky.
              Zase na druhé straně, pokud budeme jen kritizovat, tak budeme objektivní??
              To je oč tu běží:-)).
              Sokrates55

  11. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    Monarchie     před 3 lety 07.10.2021 10:10 |  
    5 2

    Takhle. Derby byla holomajzna, nikoliv fotbal. Vacek a Podroužek nejsou v žádném případě objektivní novináři, dokonce velmi povrchní. Krula a Berka asi spolu pojedou na dovolenou. Notičky splněny. Hrálo se cca 50 minut, ale pravidla určují 90.
    Jindra nemá zdravé kvalitní hráče a různě slepuje sestavu a je to už moc znát. Tuhle sérii jsme si nádherně užili, to se bude vyprávět dalších 100 let..

    • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

      ColinSKS     před 3 lety 07.10.2021 12:35 |  
      3 3

      podroužek se tváří jako novinář, znalec fotbalu a insider. to co napsal, to bylo něco tak nechutného, že nic podobného jsem ještě nečetl.

      • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

        Kornovo     před 3 lety 07.10.2021 21:15 |  
        0 3

        o co jde? mluvis o om clanku ve kterem zminuje tu dohodu?

  12. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    iwanowicz     před 3 lety 07.10.2021 23:20 |  
    4 1

    Tentokrat s hodnocenim naprosto souhlasim, nejhorsi hrac a stacila na to prvni pule Masopust, u ktereho skoncilo skoro vse k cemu se nachomytl a navrch zblokoval z pozice obrance strelu, kdy se motal pred Nitou v offsidu na malym vapne. Nestastnik Ousou, jsem mile prekvapen, ze ho po tom naivnim druhym faulu nikdo nezatracuje a nejlepsi hrac Mandous, ktery nas zachranil od vetsiho pridelu. Nici nas marodka, po trech titulech ale verim bezvyhradne trenerum. Diky taky vsem fanouskum, co chodi na zapasy, ta podpora tymu i kdyz se uplne nedari je proste skvela. Letos to bude narocny, ale tezky casy a vetsi konkurence v lize muzou Slavii pozvednout zase o level vys.

  13. Hodnocení

    houston (přítel SN)     před 3 lety 08.10.2021 09:41 |  
    12 2

    Z mého pohledu na vývoj a úroveň zápasu byl nedůležitějším okamžikem, kterým se fotbal změnil na zápas ve volném stylu, bylo nepochopitelné ponechání faulu Pavelky na Lingra nepotrestaným. Všude okolo se probírá, proč je naše liga taková jaká je a to nefotbalová, plná soubojů a bezpočtu faulů. Je to proto, že rozhodčí na hřišti ponechávají hráče, kterým nejde o fotbal a o to, aby lidi na fotbal jako hru chodili a bavili se jím, ale o potěchu a plnění nízkých pudů blbců, kteří mají radost ze svíjejícího se soupeře a z rozhodnutí sudího, který se přikloní na stranu jejich klubu často chybně, ale i úmyslně. Berka podle Příhody prý nastavil nepotrestáním Pavelky odpovídající laťku k dalšímu rozhodování, protože prý šlo o derby ! Ale nejde přeci o to, kdo proti komu hraje, ale všem má jít o fotbal jako hru ! A tu Berka hned v počátku zbořil. Příhoda je funkcionář svazu a v první řadě by mu mělo jít o to, aby se český fotbal svou úrovní vyrovnával světu, kultivoval a on dělá co ? Podporuje setrvávání v mizerii sprostých faulů, fotbalu plného nečistých soubojů a vydává to za chlapský sport, kterým se chce chlubit. My jsme tento neuvěřitelný pohled odnesli bezpočtem karet, často zasloužených. Ale bylo by jich tolik a došlo by vůbec k vyloučení Ousoua, kdyby Berka trestal tak odvážně jako nás od počátku i druhou stranu ? Myslím si, že ne. Proto mám rozhodčího zápasu za viníka vývoje zápasu i za jeho výsledek. A Příhoda to ještě přikryje svými výblitky. O doslova zvracení redaktorů iSpartu z nadšení z naší prohry ani nemluvím. Ano, oni totiž mají velkou radost z toho, že jsme prohráli, nikoli z vítězství bídy ! Protože viděli, jakým způsobem ho bylo dosaženo, a že my i v současné mizerii jsme na tom líp, než oni v tom jejich laufu. Proto vidím budoucnost dobře.

    • Re: Hodnocení

      vršek     před 3 lety 08.10.2021 18:20 |  
      9 1

      Je fascinující, že pan Příhoda připustí, že hráči Pavelka a Dočkal měli či mohli být vyloučeni a zároveň řekne , že rozhodčí Berka zvládl derby velmi dobře!!!! Sakra ta "rovina" byla jednoznačně určena v 9. minutě kdy zcela evidentní brutální faul Pavelky nebyl ani odpískán natož aby hráč dostal žlutou...po kolikáté už v derby sledujeme nedostatečné trestání bezohledných zákroků hráčů Sparty v úvodech zápasu.... Druhé žluté karty měli pak být uděleny Pavelkovi a Dočkalovi mezi 70. a 75. minutou, tedy s dostatečným časovým úsekem ke srovnání stavu zápasu ve vyrovnaném počtu hráčů na hřišti! Rudý hnus a špína v přímém přenosu!
      Už jsem to zde psal několikrát a napíšu to znovu - je třeba se bránit a vedení Slavie by nemělo mlčet a průběh zápasu a jeho rozhodování oficiálně a důrazně odsoudit. Sakra po průběhu zápasu v Karviné je to další zápas, kdy náš soupeř může vlastně beztrestně "rozkopat" naši hru za přihlížení rozhodčích a nyní už při posvěcení komisí rozhodčích! Nevím jak, nejsem fotbalový funkcionář, ale je třeba najít způsob, aby se tento způsob hry proti Slavii nestal návodem a běžným principem jak Slavii zastavit.
      Pokud nestačí k podání protestu proti průběhu zápasu výkon Berky, pak by Slavia měla reagovat na skandální vyhodnocení průběhu zápasu komisí rozhodčích a jejího předsedy Příhody.
      To se budeme jen dívat a reagovat až ve chvíli, kdy nám někdo zraní za přihlížení rudých arbitrů některého z klíčových hráčů? Když si představím, že by si Dočkal lépe načasoval skluz do Ševčíka, že by Pavelka přišlápl Plavšíčovu achilovku až k zemi.... s tímto přístupem rozhodčích je jen otázka času kdy dojde ke zranění třeba Stancua či Holeše.....

      • Re: Hodnocení

        houston (přítel SN)     před 3 lety 08.10.2021 23:47 |  
        3 3

        K tvé poslední větě : A co když o to tady jde ? Jsme v posledních letech hegemonem českého fotbalu a to se mnohým nelíbí. Křéťa ročně narve svojí miliardu do rudý bídy a ejhle, ono nic ! Šádek nacpe milióny do Viktorky a taky nic ! To nemůže zůstat bez odezvy. Proto tu máme svazové orgány, aby tuto nerovnováhu vybalancovaly. Přečnívající klepneme přes ruce a pokusíme se rovnováhu vybalancovat. Tak to u nás fungovalo doposud a pokud to Fousek a spol. nepochopí, bude to Příhoda a jemu podobní kurvit jako doposud.

  14. Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

    samyeto     před 3 lety 11.10.2021 13:10 |  
    2 3

    Ahoj, mám dotaz. Nevíte někdo jak je to se vstupem do edenu pro dítě ve věku 9 let? Do 6 let očkování neřeší. Od 12 let se očkovat můžou ale co děti mezi tím. Chtěl bych vzít syna na fotbal...díky

    • Re: Hodnocení slávistů - 10. kolo

      novimex     před 3 lety 12.10.2021 10:27 |  
      0 3

      A co ti řekli zde ?:
      vstupenky@slavia.cz