Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Aktuality z médií

Komentáře (50)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

    ColinSKS     před 4 lety 05.01.2021 09:42 |  
    2 5

    to je věc myslitelů uk. doufám, že skotsko se odtrhne a vrátí se do eu - jakkoli tuto instituci rád nemám, ne z důvodu principu, ale nesmyslných výmyslů a regulací.

  2. Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

    kondorr     před 4 lety 05.01.2021 10:33 |  
    1 3

    Tohle musel dělat Pat a Mat a je vidět že v žádnej zemi světa nejsou politici žádný myslitelé.

    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

      Markus     před 4 lety 05.01.2021 10:58 |  
      3 0

      Mě ten systém z jejich pohledu výchovy hráčů nepřijde zas tak špatný. A ta pozice české ligy bohužel dlouhodobě odpovídá, je hezké, že se Slavie snaží tu pozici zlepšit, ale táhnout musí i další. Mexiko je sice země tak nějak průběžně ve sra*kách, ale ligu měli vždy kvalitní (a bohatou), nějak mě nepřekvapuje, že je stále vysoko. Překvapilo mě, že k nám spadla Ukrajina, já vím že válka, ale stejně je to sešup.

      • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

        spravnej_jezedak     před 4 lety 05.01.2021 12:27 |  
        2 2

        Nebudu srovnávat kvalitu mexické a české ligy, ale z mého pohledu by se při žádosti o pracovní povolení mělo přihlížet hlavně k občanství, protože jak ČR, tak i VB pokud vím stále ještě patří do Evropy.
        Až se budu ucházet o práci malíře ve VB, taky mi asi nebude nic platné, že jsem makal 10 let v Mexiku...
        Za mě bych do toho kvalitu ligy vůbec netahal. Zohlednil bych, jestli se jedná o Evropany a jinak ať jsou podmínky pro všechny stejné. Bez ohledu na to, jestli hráči hrají brazilskou, egyptskou nebo třeba vietnamskou ligu..

        • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

          Markus     před 4 lety 05.01.2021 13:14 |  
          3 0

          Oni teď nemají už ani důvod zvýhodňovat Evropany, chtějí jen filtr, který dále zvedne šance jejich vlastním talentům. Už několik let se tam snaží pozvednout národní úroveň fotbalu, tak k běžnému "Home-Grown Player" pravidlu ještě přidávají tohle. Nenapadá mě jiný důvod, proč by to dělali, ty velké kluby to určitě nechtějí, ale tlačí je do toho FA.

  3. Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

    Dennis     před 4 lety 05.01.2021 10:46 |  
    0 2

    Hele a komu že tohle jako prospěje?

  4. Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

    Nosorozec     před 4 lety 05.01.2021 10:47 |  
    3 6

    Odešli sice z EU, ale to neznamená, že musí v lize upravovat pravidla pro start cizinců. Paradoxně vymýšlejí zbytečně komplikovaný nesmysly, jako to často dělá samotná EU.

    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

      knawi     před 4 lety 05.01.2021 10:51 |  
      7 10

      Anglická blbost ale hlupák to musí hned obrátit proti EU.

      • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

        donford     před 4 lety 05.01.2021 11:01 |  
        3 2

        Pokud bude zájem z obou stran, tak se časem nějaká cestička najde. Hroty se odlomí, obrousí a zase se pojede. Peníze dělají divy.

        • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

          PetCC     před 4 lety 05.01.2021 11:05 |  
          2 2

          Jenže kvúli tomu přece Britové z EU odešli. Aby si mohli sami dělat to, co uznají za vhodné.
          Takže jestli na tohle přistoupí, tak na tom budou hůř, než kdyby v EU zůstali.

          • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

            kjandourek (admin)     před 4 lety 05.01.2021 15:02 |  
            3 0

            To je otázka.... kluby nebudou moci sestavit celý tým ze zahraničních hráčů, protože ne každý dostane povolení - teoreticky sice mohou být kluby o něco slabší, ale zase na tom může vydělat anglická repre, protože teď bude pro klub výhodnější dát šanci angličanovi před podobně kvalitním klukem z Belgie, nebo Dánska - prostě kohokoliv z kontinentu....

  5. Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

    Borgetti     před 4 lety 05.01.2021 11:22 |  
    2 0

    Já nevim, ale já bych to jako nějakou tragédii neviděl. Naši hráči jsou většinou reprezentanti a myslím, že když Souček a Coufal od nás odcházeli, tak by timto sítem prošli v pohodě s těma 20+ body. My máme v Anglii teď super reklamu. Souček říká, jak je díky Slavii na PL skvěle připravený, každý to vidí, tak nějak vnitřně cítím, že obavy nejsou na místě.

    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

      kjandourek (admin)     před 4 lety 05.01.2021 14:59 |  
      1 0

      No tak jak kdo... třeba Sima by tedy teď měl problém - což je zase dobře pro nás... podobně snad Olayinka nemá repre starty... jinak kdyby kdokoliv od nás chtěl jít do PL, tak ty starty v repre a pohárech mít bude - jinak by ho tam nechtěli....

      Problém to bude pro ty hráče, kteří tam chodili jako mládežníci, případně do nižších soutěží.... Žambůrek, Jaroš, Pekhart, ale i Kalas, Vydra, nebo Štěch - hráči co jsou teď v situaci jako byli tihle, když odcházeli za kanál budou mít problém.... I když - nejsem si jist - Vydra snad šel z Itálie, na něj by se zase vztahovala jiná kritéria...

  6. Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

    Max1     před 4 lety 05.01.2021 11:36 |  
    0 3

    tohle je paskvil....spíš by mě zajímalo jak se k tomu postaví FIFA, kdyby si někdo stěžoval, protože tohle je dost na hraně a není to jako, když je omezení na hráče mimo EU obecně a Brazilec má stejný postavení jako Japonec, nebo Australan. Tady je zcela evidentní, že ta rovnost mimo VB tady prostě není.

    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

      wimpy     před 4 lety 05.01.2021 11:57 |  
      5 0

      FIFA do toho nebude mít co mluvit, protože to není rozhodnutí anglického fotbalového svazu, VB prostě jen nevystaví pracovní povolení. Pamatuji, že před vstupem do Shengenu měli něco podobného, týkalo se to snad i Baroše, že byli problémy s jeho přestupem...

      • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

        kjandourek (admin)     před 4 lety 05.01.2021 11:59 |  
        2 0

        Je to tak - třeba Srníček neměl potřebné repre starty, ale vlastnil po matce francouzský pas, tak povolení dostal coby člověk ze zemí EU... teď, když Británie opustila EU, by mu ani ten fr. pas nepomohl...

      • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

        Max1     před 4 lety 05.01.2021 12:04 |  
        0 1

        svaz na tom participoval...před naším vstupem do EU to bylo celkem jasné, kluby mohly mít na soupisce pro zápas maxiálně 5 hráčů mimo EU a bylo jedno zda to byl Čech, Polák, Slovák, Chorvat nebo Brazilec.

        • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

          kjandourek (admin)     před 4 lety 05.01.2021 12:18 |  
          2 0

          No tedy takhle nebylo... aby hráč dostal pracovní povolení v Anglii, tak na to vždycky existovala pravidla... jenomže ta neplatila pro členy EU, takže nás to nijak nezajímalo.... tedy po našem vstupu do EU - před ním třeba nemohl v Anglii dostat pracovní povolení fotbalista, který nereprezentoval svou zemi - jedinou výjimku tvořil Pavel Srníček, který měl i francouzský pas....

          • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

            Max1     před 4 lety 05.01.2021 12:32 |  
            0 1

            tady asi každý mluvíme o něčem jíním, já nereším pracovní povolení, ale omezující počet hráčů mimo EU. Toto omezení platilo v celé EU a platí stále a i u nás, do zápasu může nastoupit maximálně 5 hráčů mimo EU.

            • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

              wimpy     před 4 lety 05.01.2021 12:37 |  
              0 0

              Ale to je, pokud vím, regule UEFA.

            • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

              kjandourek (admin)     před 4 lety 05.01.2021 12:47 |  
              1 0

              Ano, ale to není o tom o čem je tenhle článek.... ten poukazuje na to, že anglické úřady nedají pracovní povolení hráči, který by nesplňoval nějaká kritéria.... a tohle tam ta Anglie měla vždycky, akorát jsme tomu nevěnovali pozornost, protože Anglie byla v EU a pro nás stejně jako pro ostatní země z EU bylo pracovní povolení automatické...

              Předtím, než jsme přistoupili do EU, nás to taky moc netankovalo, protože bylo logické, že do Anglie šel jenom reprezentant ... kolik jsme tam měli lidí? Mikloško, Stejskal.... potom Berger, Poborský, Šmicer - všechno už etablovaní rerezentanti, navíc Berger tam šel z Německa, a Šmicer z Francie...

              Ale po vstupu do EU tam i do nižších soutěží začali chodit ti Kalasové, Skalákové, Matějovští, Vydrové.... nedávno třeba ten Žambourek, nebo jak se jmenuje, Jaroš - ti budu mít teď utrum ... nedostanou pracovní povolení... a podobně dopadnou i další, nejenom my...

              A o to v tomhle článku jde :-)

              • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

                kalex     před 4 lety 05.01.2021 14:42 |  
                0 0

                Tak potom bych jim asi hodil laso, pokud by nechtěli zůstat v cizině. Ale to je asi nereálné, že by se chtěli vrátit. Škoda.

                • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

                  kjandourek (admin)     před 4 lety 05.01.2021 14:51 |  
                  1 0

                  Já mám dojem, že to je do budoucna.... když už tam jsou, tak se na ně zase nahlíží jinak...

                  • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

                    kalex     před 4 lety 05.01.2021 15:04 |  
                    0 0

                    Aha. Já se v této otázce fakt nijak extra neorientuju. Ale kvituju, že se to do budoucna změní. Na druhou stranu pokud ten mladý půjde třeba do německa nebo itálie, tak to vyjde prakticky nastejno.

  7. Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

    Slavistat     před 4 lety 05.01.2021 11:52 |  
    2 4

    Tak mám pocit, že Angličany (Skoty asi tolik ne) na EU nejvíc štvalo, že si nemohou vymýšlet svoje vlastní zhovadilé vyhlášky a pravidla, ale musí přebírat zhovadilosti, které vymyslely jiné pomazané hlavy v Bruselu a na jejich vlastní kreativitu se nedostávalo :o)

    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

      witty13     před 4 lety 05.01.2021 13:27 |  
      4 1

      Pises to sice nestastne, ale svym zpusobem mas pravdu. Britove meli vzdy velmi tvrdy pristup k pracovnim povolenim - Milan Baros nebo Joel Cambell by mohli vypravet. EU prosadila jednotny pracovni trh - a diky tomu muze v britanii makat kdokoli, pokud ma evropsky pas - takze i spousta africanu (“francouzu, belgicanu, portugalcu”). Paradoxne to brity tolik nestve - stvou je polaci, cesi, rumuni a pobaltske narody. Kdyz se delali pruzkumy, proc hlasovali britove pro odchod z EU, bylo prave zamezeni vstupu na pracovni trh pro vychodni evropany na prvnim miste

    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

      tomblesk     před 4 lety 07.01.2021 05:48 |  
      0 0

      To je docela rozumné uchopení nynějšího problému. Pokusím se kontext. Historicky vzato: co se ve 20. století dojebalo, tak v tom byly prsty Anglie / ruské revoluce, kolonie, fetiš Tchatcherové /říkám tomu britský leninismus pro pochopení ve zdejších končinách/ kotrmelce v EU - jednou jo, jindy ne, furt jen bu, bu, bu zhruba řečeno … nevyzpytatelnost kam dohlédneš, k tomu pocit pupku světa a ekonomicky bída, až v konci století se vzpamatoval Londýn díky nástupu finančního řízení jako nového náboženství a toto vše nemělo vnitřní oponenturu, natož alternativu - někdo tomu říká demokracie v praxi, já si myslím, že jde o strnulost a sentimentalitu v náhledu na minulost a její transkripci/přepis na současné problémy. Holt jiný kraj , jiný mrav. Ekonomicky: dodnes neví čí jsou, jen si strnule měří a nahlíží na výsledky svými pseudo měřítky. Až pokles obchodu, který nastane, ukáže jaký jejich ekonomický výkon skutečně je - třeba vymyslí jiná kritéria bez EU, k tomu Trump v riti a s tím i vyhlídky na laso z obchodních dohod, případně ze sankcí, což není dobrý výhled. Sláva z vidiny přírůstku v důsledku většího odchytu sardinek je až komická. Nechápou, že výše produkce rozhodne, a než to pochopí, tak číňan tam skoupí jedno hrabství, za druhým, Skotové půjdou svojí cestou, Irové zbourají ploty a hradby s vidinou, že Angličané násilně /demokraticky/ usalašení v Irsku s malichernou intuicí, že protestanství zamete s nacionalismem … No to by asi stačilo a do toho jako první reaguje fotbal. No mají problém, že mladí Angličané, jsou nějak línější a taky rugby svojí přitažlivostí i uplatněním hráčů ukazuje i na něco jiného … na skutečný zájem o sport nikoli na efekty sportu jako byznysu - kde prvek konkurence je už strašákem než hnacím motorem. No než si nalijí "čistého" vína bude jim to chvíli trvat, i jejich "pověstný" pragmatismus nakonec s poznáním tajtrlíka Johnsona - anglického to Babiše - taky vezme svůj konec rychlou cestou do propadliště. A anglická politika skutečně začne být zajímavá asi jako eventuální převraty na Islandu, či prodeje Grónska do USA, což pro čínský byznys už není zajímavé. Zatím GB nehrozí nic hrůzostrašného, jenom snad pokud by Číňané popustili své historické resentimenty v pokušení vrátit Britům to, co číňan vnímá jako "století ponížení", včetně britské zákeřné okupace Pekingu a tak! Po arabském /islámském/ starostovi Londýna se možná dočkáme i šikmookého velitele/hejtmana v Yorkshiru či v hrabstvích Kent, Surrey či tak. Pak možná natvrdlost podlehne entusiasmu, který bude spíš bůhvíjaký … A do toho fotbal - no za 5 let se asi kvalitativně hrát jinak nebude /i když kdoví, že?/, spíše bude bída najít hráče, natož za slušné peníze v poměrech cena/výkon. Ale to už bude jiná doba. Já to vidím, spíše na tipovačku: do kterých anglických klubů vloží prachy číňan? Prča by byla, pokud by to byl WHU, to bych ve Slavii asi zatlačil slzu, za jedno úspěšné období milovaného klubu. A to nechci a doufám, že ani žádný jiný soudný slávista. A ten článek z israltu nemá cenu komentovat, ostatně stejně jako každou jinou podobnou pitomost z této rychlovarné konvice, i faktografický popis tématu tady v debatě ukazuje, že se jedná nástřel na letícího holuba /asi/, přičemž holub už je kdesi za mořem a střelec pálí jak u Verdunu furt dál a dokola! Připomíná mi to spíše fotbal v novinách v době prázdnin /letních/ Kdeže ty sněhy jsou! Hele za oknem. Sláva!!! HOWGH!

  8. Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

    Horacio11     před 4 lety 05.01.2021 12:28 |  
    1 0

    Takže fanoušci West Hamu můžou na Simu zapomenout....

    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

      wimpy     před 4 lety 05.01.2021 12:38 |  
      4 0

      Kvůli tomu se pořádaly repre přáteláky. Pokud se pamatuji, na juniorské bázi byly v Africe i takové, ve kterých za každý tým nastoupilo padesát hráčů.

    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

      Nosorozec     před 4 lety 05.01.2021 14:19 |  
      3 1

      Tak holt půjde jednou za miliardu do Juventusu za Ronaldem :D

    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

      Borgetti     před 4 lety 05.01.2021 16:25 |  
      3 0

      Uvidíme, po té aktualizaci byl Sima 13. nejhodnotnějším Senegalcem a jestli má tak blízko do repre, tak jen otázka času, kdy si připíše 1.start. Jinak účasti v evropských pohárech na klubové scéně budou mít naši hráči taky více než dost.

  9. Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

    vlk30 (přítel SN)     před 4 lety 05.01.2021 16:53 |  
    2 1

    Tak konkrétně u Simiče mně to vůbec nevadí, ale jinak je to hlavně hloupost anglánů když třeba vidí výkony Suka a Cufa. Na druhou stranu si myslím, že když bude velký zájem tak to nějak vyřeší.

    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

      witty13     před 4 lety 05.01.2021 18:53 |  
      2 1

      Otazka jestli hloupost. Do anglie chce kazdy, tim padem maji mene a mene prostoru pro sve mlade hrace. Tohle je jednim z prostredku jak donutit kluby investovat do mladeze, a vychovavat si hrace, coz je ve finale dobre pro narodni fotbal. Nam neco podobneho zoufale chybi, vsechny vyspele fotbalove zeme to tak maji, treba i Belgie se kterou se tak radi srovnavame.. a pak u nas mladi kluci nedostavaji poradne sance

      • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

        kjandourek (admin)     před 4 lety 05.01.2021 19:17 |  
        1 0

        Tak ono tohle platí pro všechny obory lidské činnosti... to pracovní povolení vydávají pro každého, fotbal jenom není výjimkou a tak pro něj mají speciální pravidla....

        • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

          witty13     před 4 lety 05.01.2021 20:06 |  
          0 0

          Tohle samozrejme ano, ale pravidla si muze castecne (viz bodovaci system) urcit FA...

          • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

            kjandourek (admin)     před 4 lety 05.01.2021 20:14 |  
            4 0

            Jasně - tak ve všech oborech lidské činnosti se snaží o nějaké síto, aby si do země pustili pouze lidi, kteří buodu nepopiratelným přínosem.... Tak se snaží vyyslet nějaká jasně danná kritéria, které nepůjdou ošidit...

            • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

              witty13     před 4 lety 06.01.2021 09:49 |  
              0 0

              To urcite, ale hrubost toho sita si urcuje FA - a ta chce schvalne co nejprisnejsi, z duvodu podpory mladeze... kluby samozrejme tlaci opacnym smerem (hlavne ty nejvetsi z premier league, ale i treba takovy Brendford)

      • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

        bongor     před 4 lety 05.01.2021 23:19 |  
        2 3

        Jasně ,třeba Frýdek,Hašek a co super Bucha.

        • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

          witty13     před 4 lety 06.01.2021 09:47 |  
          0 1

          A taky treba Suchy, Soucek, Zmrhal, Kral...

      • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

        deny91     před 4 lety 06.01.2021 18:14 |  
        2 0

        Nevím, jak to má Belgie s hráči mimo EU, ale v rámci EU nemůžou dělat nic, žádné restrikce. Hráčů z afrických zemí tam mají ale rozhodně více než my i díky své koloniální minulosti a dalším faktorům.
        My máme třeba max. 5 hráčů mimo EU v nominaci na zápas. To mi přijde jako dostatečná restrikce. Naše liga je naopak oproti západním velmi konzervativní a hraje tady mnohem méně cizinců, protože "česká kabina" a další ohrané klišé a výmluvy. O zaplavení cizinci nemůže být řeč. Mladí nedostávají moc prostor, ale to není kvůli cizincům. To je kvůli tomu, že se tady pořád sází na silovou kopanou bez větší techniky a fotbalovosti a samozřejmě na to jsou lepší hráči středního a vysokého fotbalového věku než mladí talenti, co chtějí hrát fotbal. A zároveň byl problém v tom, že tady bylo docela hluché místo ve výchově nových talentů, kdy bylo v podstatě tak 10 let skoro mrtvo a našel se jen sem tam někdo jako výjimka. Teď se to naštěstí snad mění i díky regionálním akademiím a celkově díky tomu, že si kluby uvědomily, že o ty jejich nekopy nemá pak v zahraničí nikdo zájem, když umí jenom běhat a fotbal jim nic moc neříká. A jelikož naše liga je fotbalově exportní, snad ekonomika donutila a ještě donutí kluby zamyslet se, jaké hráče vychovávat a jak vůbec nastavit fungování celého klubu, aby primárně vychovávali zajímavé fotbalové zboží na západ a neřešili jenom to, jestli skončí 10. nebo 8.

        • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

          witty13     před 4 lety 06.01.2021 19:49 |  
          0 0

          Jedna vec jsou kvoty na cizince, druha vec kvoty na odchovance, klubove a narodni. A velikost soupisky. Pokud se nepletu, belgicani maji kvotu na kluky vychovane v Belgii, kteri musi kazdy zapas nastoupit.

          • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

            deny91     před 4 lety 06.01.2021 21:55 |  
            0 0

            Kvóty tímto směrem by mohly být platné + třeba možnost nasadit na lavičku víc hráčů podobně jako v Itálii. Ae to už nemá nic společného s cizinci, což byl původní argument, jestli jsem to správně pochopil.

            • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

              witty13     před 4 lety 06.01.2021 22:51 |  
              0 1

              Ono oboje, jak tlak na cizince a jejih kvalitu, tak kvoty na odchovance ve finale tlaci prave ty mlade. Ono kdyz si to vezmes, u mas cizinci jsou omezeni jen poctem, ale nikoli “kvalitou”. Jejich dostupnost je ohromna, a sice jich muze byt pet, ale najednou, v kadru jich muze byt kolik chce.. a to jsou porad jen cizinci mimo EU - a pokud se nepletu napriklad Makedonci a Belorusove maji stejny status jako hraci z EU a k tomu spousta kluku z afriky ma evropsky pasy. Jsou to spojene nadoby ahodne souvisi s tlakem na vychovu mladeze

              • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

                deny91     před 4 lety 06.01.2021 22:59 |  
                1 0

                Cizinci to tady mají na prosazení minimálně stejně těžké jako naši mladí. To vidí každý, kdo poslouchá vyjádření "expert" v kdejakém studiu nebo kdejakých trenérů. Rozhodně tady nemají na růžích ustláno a pokud nejsou jasně lepší než Češi, tak sedí. Nevidím nikde příliv nekvalitních cizinců, kteří by to tady zaplevelili. Máš nějaký konkrétní příklad?

                • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

                  kjandourek (admin)     před 4 lety 06.01.2021 23:19 |  
                  0 1

                  Taky už to tu bylo - blahé paměti Most měl snad tým skoro ze samých cizinců... není to tak dávno, co Příbram přivedla dva Turky a ukázalo se, že na ligu nemají... teď má Karviná hodně cizinců - najdeš celky, které se snaží objevit "zlatý poklad" a občas sklouznou k tomu, že jim půl roku pár cizinců v kádru zabírá místo a přitom nemají kvalitu, aby hráli...

                  • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

                    deny91     před 4 lety 07.01.2021 08:57 |  
                    2 0

                    Most je příklad starý snad víc než 10 let. Příbram zkusila a zase je pustila, není to dlouhodobý trend. A u Karviné se naopak potvrdilo, jaký přínos cizinci mají, když Ba Lou prodali za solidní peníze do Plzně a s dalšími cizinci hraje místo o záchranu klidný střed. A i přesto byli schopní vychovat třeba takového Lingra. Cizinci nejsou podle mě problém, když se s nimi umí pracovat a jsou v rozumné míře v poměru k celému kádru. Stejně tak je to i u nás a jsem rád, že cizince jako je Peter, Nico, Sima a další máme. Bez nich bychom na této současné úrovni nebyli.

                    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

                      witty13     před 4 lety 07.01.2021 11:13 |  
                      1 1

                      Zlin napriklad ma tretinu kadru cizincu. (8) Pribram 8, Karvina jeste vic... Banik jich take nema malo. A spis mi jde o to, ze kdyz se podivas jak se v cechach doplnuji soupisky, tak si tymy na doplneni radeji (samozrejme ne vsechny) nechaji “privest” cizince, nez by dali prilezitost odchovanci. A casto ten cizinec po rocnim az dvouletem paberkovani odchazi dal na balkan nebo do madarska. Jako ja mam zahranicni hrace rad, jen proste pristup LFA k tvoreni soupisek, ten mi prijde spatny, a i neco jako bodovaci system jako ma anglie bych klidne uvital. Stejne tak omezeni velikosti soupisky, tlak na odchovance... to totiz kluby nuti investovat do mladeze...

                    • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

                      kjandourek (admin)     před 4 lety 07.01.2021 11:13 |  
                      0 1

                      Samozřejmě, že cizinci nejsou problém a pro naší ligu jsou potřební.... o tom žádná - přesto se můžeme bavit o situacích, kdy větší množství cizinců konkrétnímu klubu pořádně uškodilo... a nemusíme daleko: když jsme málem spadli, tak jsme tu měli pořádnou ekipu slováků: Cicman, Bortel, Škutka, Čonka... ti všichni přicházeli do SKS s tím, že hráli slušně slovenskou ligu - byli bráni jako posily, nota bene zahraniční, čili s nadprůměrným platem, který se mohl investovat do českých hráčů - a výsledek byl dost zoufalý.... podobně k nám ze slovenské ligy zamířili Baez, Mihalík, nebo van Kessel a naposledy Vantruba...

                      Je otázkou, jestli by nám v té době nepomohlo, kdyby ČR nedávala pracovní povolení pouze reprezentantům, či hráčům, kteří měl odehráno něco v Evropských pohárech ....

                      A pokud chceme mluvit o čerstvých zkušenostech, stačí se podívat za řeku a jejich experiment s italským trenérem.... Mavuba, Mandjeck, Bibabiany, Janko, Ben Chaim, Kaya.... ti všichni je stáli takový balík a výsledkem bylo, že je potopili ještě o level níž, než v roce 2017 byli... V tomhle případě tedy chápu, že všichni by kritéria o repre startech, případně zápasech oderaných v TOP 5 ligách hravě splnili.... a hlavně tedy nám - slávistům - svým působením udělali pořádnou radost :-)

                      Suma sumárum - jasně, jsme malý stát, nemáme tolik hráčů, musíme si pomáhat i nákupy ze zahraničí.... klub, který to dělá dobře a s rozmyslem na tom vydělá - nejenom hráči jako Nico, či Peter, nebo (doufám) teď Alexander - ale i hráči typu Petar Musa, či Abdallah Sima - tedy objevených v mladém věku... pro nás jako ČR není cestou zavírat se cizincům.... Ale tu Anglii celkem chápu :-)

                      • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

                        deny91     před 4 lety 07.01.2021 13:42 |  
                        1 0

                        Ok, tohle beru, ale s poznámkou, že podle mě nemůžeme brát Slováky jako klasické cizince. Ale samozřejmě technicky vzato jsou a zabírají a soupisce našim talentům stejně místo jako někdo z Balkánu.
                        Sparta je dobrý příklad toho, jak se to dělat nemá. Ale oni jsou tím příkladem snad ve všech ohledech, jejich problém.
                        Taky bych byl rád za cizince, kteří budou kvalitní nebo aspoň mladí a talentovanější než naši mladí. Podle mě to dělá velmi dobře Táborsko. To má smysl. Pochybné akvizice Příbrami nebo dříve třeba i Baníku a dalších, to je amaterismus.

                        • Re: Komplikace na trase Česko - Anglie. Brexit staví ligu pod Belgii i Mexiko

                          kjandourek (admin)     před 4 lety 07.01.2021 13:52 |  
                          0 0

                          Tak obecně platí ta mantra, že cizinec musí být lepší než domácí hráč.... a až ve chvíli, kdy nemáš k dispozici dostatečně kvalitního domácího hráče, tak bys měl začít hledat v cizině....

                          A samozřejmě je věc každého klubu, jestli si cizince pořádně prověří, než mu dá nejvyšší smlouvu z týmu... a nebo jestli vyhodí peníze do luftu....

                          I my - přestože si myslím, že s cizinci pracujeme opravdu šikovně - jsme třeba špatně odhadli Joaa Felipeho.. nebo tedy ne jeho, ale nedocenili jsme nutnost aklimatizace, či tedy spíše jeho začlenění do života v ČR - přivedli jsme hráče, dali mu relativně vysoký plat na jeho věk a zařazení v béčku s předpokladem, že se bude vyvíjet podobně jako třeba Alex Král... a nějak nám nedošlo, že tu sedmnáctiletý kluk bude ztracen bez znalostí jakéhokoliv použitelného jazyka (španělština, či portugalština je pro život v Čechách nepoužitelná), bez přátel, rodiny, zázemí, které mu obhospodaří mimofotbalovou činnost....

                          Tohle všechno jsou věci, na které je potřeba myslet a které znamenají zkušenosti....