Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 20/21 3

Bezbranková remíza s Midtjyllandem je samozřejmě hlavním tématem třetího dílu podcastu SN Mezi námi fanoušky v sezóně 2020/21. quelhar, Ragnar, Leoneigg a subHuman si však povídali také o zápasech s Pardubicemi a Teplicemi.

Z důvodu koronavirové krize v Česku a především pak v Praze jsme tento podcast natáčeli online přes Zoom, omluvte proto významně sníženou technickou kvalitu záznamu.

Remíza s Midtjyllandem rozhodně přinesla mnoho témat do diskuzí slávistických fanoušků a některá z nich jsme naťukli také v tomto podcastu. Šlo především o volbu základní sestavy, ve které chyběl Ondřej Kúdela, neschopnost si vytvořit velké šance a naopak chyby, po kterých hosté chodili do nebezpečných protiakcí. Vyzdvihli jsme kvality Ondřeje Koláře, který Slavii opět podržel několika výtečnými zákroky a na závěr diskuze o playoff Ligy mistrů jsme si natipovali, jak skončí odveta příští týden ve středu. Vrátili jsme se také k ligové ztrátě s Pardubicemi a probrali, zda mají zmíněné dvě remízy Slavie něco společného. Ani proti Pardubicím si totiž slávisté nedokázali vypracovat větší množství gólových šancí. Dostali jsme se také k formě Petra Ševčíka a Nica Stancia, kteří by Slavii měli ofenzivně táhnout, ale po skvělém zápase v Českých Budějovicích se poněkud vytratili. Krátce jsme také zhodnotili zápas s Teplicemi a zpřísnění koronavirových opatření.

Obsah:

(00:00) Slavia - Midtjylland 0:0
(31:55) Pardubice - Slavia 1:1
(55:10) Slavia - Teplice 5:1

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone

Komentáře (70)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

    mudrc     před 4 lety 24.09.2020 07:52 |  
    4 5

    Uz aby byl hostem pan predseda Tvrdik.

  2. Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

    Dru Zeree     před 4 lety 24.09.2020 08:08 |  
    2 0

    Ten začátek :d

  3. Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

    Ragnarok     před 4 lety 24.09.2020 08:10 |  
    9 7

    Kluci velmi přesně pojmenovali a popsali problémy zápasů s Dány a i Pardubicemi. Zejména Subhuman měl vynikající postřehy.
    Dovolil bych si doplnit, že Dánové ukazují cestu i nám a to sice tu, že nám podobný fotbal se dá dělat i za výrazně nižší peníze než v našem případě. Chybí jim tam ta nadstavba velké fotbalovosti, jakou u nás reprezentuje Stanciu, ale k čemu nám je, když ji prodáme jen zřídka kdy.
    V tipu na utkání venku bych se blížil Quelharovi, ale myslím, že ten rozdíl může být i vyšší, ale na obě strany. První gól bude určující pro vývoj utkání. Proto to bude znovu připomínat šachovou partii, Dánové mohou získat a rozpočtově na to nejsou závislí, protože provoz klubu je o mnoho levnější, my můžeme zttrati, neboť máme budget nstaven téměř bundeligově.

  4. Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

    JS (přítel SN)     před 4 lety 24.09.2020 14:28 |  
    3 17

    Kde se rozpustila minimálně miliarda zisku z přestupů a ChL za minulou sezonu? V rozpočtu loňské sezony? To je přece manažerský prokauč takového rozměru, že to v českém sportovním prostředí vyrovnává jenom Křéťa, kterýmu jsou ty prošustrovaný částky na Letné ale daleko víc jedno.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      rak (přítel SN)     před 4 lety 24.09.2020 15:53 |  
      4 0

      Ohledně rozpočtu asi nikdo přesně nevíme. Jen je známo, že smlouvy jsou asi docela nadstandardní. Při poslední veřejné bilanci jen bylo řečeno, že jsme v černých číslech, už si nepamatuji sumu, ale že tam zatím není zahrnut Tomáš Souček, což má chodit ve splátkách. Osobně tedy netuším, jak moc krizové by bylo nedostat se do Ligy mistrů. Je jasné, že je to zásadní z hlediska sportovního i finančního. Jinak bych ale Evropskou ligu zase nepovažoval za nějakou tragédii, zejména, kdyby se nám podařilo prolézt do závěrečných kol. Dá se tam také dost získat do koeficientu a to pořád potřebujeme. V nejbližších letech budou kvalifikace pro naše mužstva určitě obtížnější.
      Ohledně omezení diváků. Je to samozřejmě špatné, ale pořád jsou ty 2000 výrazně lepší než to prázdno na LM.
      To, že se nerozlišuje mezi stadiony bylo komentováno tím, že jde dost také o shromáždění lidí před a hlavně po zápase, což je trochu pravda, ale neřeší se, že se může sejít hodně fandů třeba před stadionem a fandit venku.
      Psal jsem, že bych byl rád za těch 5000 z nadstavby, tak je to bohužel níž.
      Je nutné si ale uvědomit reakce společnosti i zahraničí. Ze zahraničí zaznívá kritika, ze při těch našich číslech máme restrikce příliš měkké (je fakt, že např. v Anglii je to daleko horší, a nejen tam). Ze svého okolí zase slyším, proč máme omezovat výuku pro pár lidí a další věci, když nechají na fotbal chodit tisíce lidí. Při nastavování restrikcí je to tedy plavba mezi skalami.


      Komentář byl uživatelem upraven (24.09.2020 15:54) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        Radek097 (přítel SN)     před 4 lety 24.09.2020 17:07 |  
        2 2

        Minimálně ty peníze za hostování (4,5M €) Součka už Slavia u sebe má. Takže pokud WHU splácí, tak jen ten zbytek (16,2 M €).
        Stačí si porovnat, kolik jsme obdrželi loni za LM, i když jsme získali dva body anebo čtvrtfinále EL v sezóně 18/19. V LM jsme získali 490 M Kč a to jsme uhráli jen dva body. Tam za každý bod klub získá 900 tisíc €, což je necelých 25 M Kč. Z EL nám přiteklo 220 M Kč. Takže rozdíl mezi 2 body ve skupině LM a čtvrtfinále EL je jeden prodaný Král.
        Ani v jednom z případů nejsou zahrnuty peníze ze vstupného.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      fleder     před 4 lety 25.09.2020 09:34 |  
      2 0

      Už zase je to tady. Z peněz za Součka a LM, co už všechny dávno dorazily, měla mít přece dávno Slavia na vlastních pozemcích postavenou akademii.
      Nějaký samozvaný expert to tady na konci minulé sezony psal :-D, tak to asi bude pravda... Asi si to někde přečetl a fakta opsal, protože to je tak jediné, co od něj má hlavu a patu..

  5. Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

    drdly     před 4 lety 24.09.2020 14:29 |  
    3 5

    "Společenská zodpovědnost"... pan Subhuman to vyřešil nejlépe.
    Děkuji všem zúčastněným za jejich čas a názory!
    _____
    Technicky bych uvítal, aby moderátor méně mluvil a spíše "jen" kladl dotazy a usměrňoval, ale to je osobní názor pod čarou.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      Cross     před 4 lety 24.09.2020 16:45 |  
      31 8

      Mně už fakt nebaví to věčné a nevědoucí plácání na téma "slavistická ekonomika". Teď konkrétně zase o tom, že v případě neúspěchu v Midtyllandu "končí mejdan" a půjdeme z hrušky zase dolů. Vím, tohle kvákají sparťani...zrovna oni. Co jim zbývá? A proč se tím jejich blekotáním furt stresovat?
      1. V Evropské lize jsme v sezoně 2018-19 vydělali srovnatelné peníze jako v Champions League o rok později. Lehčí soupeři, víc zápasů, mnohem mnohem víc bodů, a proto v obou případech výdělek kolem 500 mega.
      2. Loňskou sezonu jsme uzavřeli s přebytkem 170 mega, bez započítání druhé platby za Suka, což činí dalších cca 400 mega.
      3. Přebytek z nákupu/prodeje hráčů máme extrémní, jeden z nejvyšších v Evropě (viz statistika na serveru Transfermarkt).
      4. V kádru i na hostování máme dostatek talentovaných hráčů, kteří se v budoucnu pravděpodobně okotí. Aby se tak ale stalo, musíme hrát evropské soutěže a pravidelně ukazovat jejich schopnosti v evropském kontextu. Hloupý defenzivní výprodej by v žádné situaci nepřicházel v úvahu.
      5. Ve srovnání s jinými týmy , se kterými se chceme poměřovat (Benfica, Sporting, Porto, Olympiakos, Bern, Salzburg, Ajax...), máme extrémně nízké výdaje a lepší výsledky hospodaření (opět srovnej na Transfermarkt). Současný coronavirus škodí všem, ale nám relativně nejméně, protože za vstupenky vyděláváme daleko nejméně (srovnej kapacitu stadiónů a cenu vstupenek) a v našem hospodaření má příjem ze vstupného nejmenší podíl.
      6.kdo chce vydělávat musí být schopen i utrácet. samozřejmě chytře a rozumně. To my přesně děláme!!! Cuf a Bořil s novými smlouvami jsou jednoznačné pozitivum. A příklad rozumného rozhodnutí a dobré investice.
      7. Musím znovu zopakovat: Našim majitelem je CITIC. Naprosto zběhlá mezinárodní firma, se čtyřicetiletou historií, s širokým portfoliem činností, jedna z cca 200 největších na světě. Opírá se o největší světový trh, který generuje nepředstavitelné peníze, a také nejrychleji roste. OECD i letos očekává, že čínské hospodářství poskočí o 3 %, zatímco Evropa a USA spadnou o procent 5-10... Srovnávat to s Křetínským, který je mnohem menší, po uši zadlužený (přímo předlužený), funguje mnohem kratší dobu a to fakticky v jednom byznysu (těžba uhlí , energetika), který je navíc velmi rizikový, pod extrémním tlakem změn legislativy, poklesu cen, a je cílem útoků mezinárodních institucí, chaotů, bank i Bruselu...to prostě srovnávat nelze.
      8. Náš Číňan nepustí. Chce úspěch, neprohrává a jde mu o image a prestiž všude na světě. Zvláště pak v Evropě. Dovedu si představit leccos, jenom ne to, že by nás v době všeobecné čínské expanze (na které Trump ani NÚKIB) nic nezmění), prodával, natož v nějaké spodní cenové amplitudě. Číňan je asijský Žid, kompaktní a cílevědomý, nikoli uskupení 1-3 idiotů, kteří se někde ve sklepě rozhodnou, že když prodají pár hráčů, z klubu si vytáhnou po 100 milionech, a po nich potopa.
      9. O Slavii a její budoucnost se naprosto neobávám. Můžeme, v rámci sportovního cyklu, tu a tam spadnout na druhé třetí místo, ale celkově jedeme koncepčně dobře a na vysoké vlně. Podělat to tak, abychom se vrátili do padesátých let, anebo doby postjarolímovské, je takřka nemožné. Trocha toho sebevědomí, by nám konečně určitě slušela.

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        subHuman     před 4 lety 24.09.2020 17:21 |  
        8 19

        No, tohle je natolik VĚDOUCÍ, že si to asi uložím... Nic ve zlém.

        • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

          zdenek_prachar     před 4 lety 24.09.2020 17:45 |  
          24 5

          Nic ve zlém, ale pokud takto silně naznačujete, že VÍTE, že Slavia má ekonomický problém, tak to řekněte nějak uceleně a nenaznačujte. sýčkování tu zaznívá už od vstupu nových majitelů. Vy tvrdíte, že Slavia bude MUSET prodávat, že "mejdan skončí" atd. Tedy jinými slovy tvrdíte, že zástupce majitele v klubu lže, když opakovaně říká, že rozpočet 2020/2021 je pokrytý a nezávislý na příjmech z LM.
          Můžete prosím odpovědět na dvě otázky?
          1. máte natolik seriozní a hluboký vhled do ekonomické situace klubu, že můžete na základě tvrdých dat tvrdit, že Slavia je závislá na příjmech z LM a pokud ty nebudou, má Slavia zásadní finanční problém?
          2. Pokud ano, jste schopen se postavit a říct tady všem, já pan (jméno a příjmení) tvrdím, že pan Tvrdík úmyslně lže o finanční situaci klubu?
          Vážně to nemyslím zle. Třeba ty informace máte a máte pravdu. Jen mi nepřijde šťastné je ventilovat podobným způsobem. A pokud jde jen o Vaše domněnky či názor, pak už tedy vůbec ne...

          • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

            zeleznik2     před 4 lety 24.09.2020 19:01 |  
            6 10

            Finanční problémy má řada klubů. Rozpočet letos je podle mě pokrytý prodejem Suka. Jak to bude dál?Postupem do Ligy Mistrů určitě se bude lépe dýchat. Může se stát vzhledem k postoji Vystrčila a celé ODS a jejich angažovanosti na Taiwanu, že dojde k utlumení financí z Číny. Viz nedávné nezaplacené hudební nástroje, takže veškeré účty pak posílat na ODS. Fialovy a spol.

            • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

              Cross     před 4 lety 24.09.2020 21:16 |  
              12 0

              Železníku, Ty jako myslíš, že Vystrčil odjede na Tchaj-wan (což mi nevadí) a Číňan se kvůli toho střelí do vlastního kolena? Ty, když Tě nasere soused, si taky propíchneš pneumatiky u vlastního auta?

          • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

            mudrc     před 4 lety 24.09.2020 19:03 |  
            6 8

            Nic ve zlem, je to pouhy tlachal.

          • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

            subHuman     před 4 lety 24.09.2020 19:04 |  
            12 15


            1) vhled mam takovy, ze vim, ze splat. kalendare za prestupy jsou rozlozeny do nekolika let. S prichodem covidu se zhorsila platebni moralka nejen sponzoru, ale i uefa. Ze padl prevod na Sinobo vite sam. Schvalne, jestli si tipnete, kolik ma cinit aktualni rocni prispevek majitele do rozpoctu.
            Cashflow samozrejme narusil i vypadek prijmu ze vstupneho.
            Neni take zadnym tajemstvim, ze to neni tak dlouho, co nebylo na vyplaty a doplaceni bonusu, coz muselo vedeni klubu resit v kabine.
            2) Rodne cislo, prijmeni babicky za svobodna a cislo bot potrebujete take? :-)
            Ja tvrdim, ze nepostup do LM chod klubu vyrazne ovlivni a muze urychlit prestupy. To je vse. Kdo si namlouva neco jineho, lze si do kapsy.

            PS: Kdyz budu potrebovat panu Tvrdikovi neco rict, reknu mu to priste do oci, nebojte, uz ode me slysel ruzne veci.

            Hezky den.

            • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

              Wulfstan (přítel SN)     před 4 lety 24.09.2020 20:02 |  
              9 2

              Hele, na nějaký pindání o financích kašlu, ale to jméno babičky by mě moc zajímalo. :-)

            • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

              zdenek_prachar     před 4 lety 24.09.2020 20:15 |  
              16 4

              1. Nic ve zlém, ale takovýto vhled máme "všichni".
              i) rozložení splátkových kalendářů do co nejdelšího času je přeci výhodné za jakékoli finanční situace. Zvláště, když protihodnotou jsou třeba hostování hráčů atp.
              ii) že firmy v této situaci škrtají budgety na sponzoring je jasné snad úplně každému, abych tohle pochopil, nemusím se tvářit jako insider
              iii) příspěvek majitele je, krom platby za logo na dresu, která je vpodstatě skrytou dotací, nula. To ovšem zaznělo i na předsezonní tiskovce. Otázka je, proč by měl majitel dotovat něco, co dotaci životně nepotřebuje a má pokryté financování.
              iv) cashflow může souviset se zdlouhavými rozhodovacími procesy na straně majitele, které jsou vzhledem k velikosti CITIC Group a významu Slavie v jeho portfoliu, a vzhledem k tomu, že jde o státní firmu, logické - jakkoli nepříjemné. Z toho, že následně hráči prodlužovali smlouvy soudím, že s řešením problému byli vcelku v pohodě (jen můj názor, samozřejmě by to museli říct hráči)
              v) pokud vím, zazněl slib majitele, že se doplatí i ty části příjmů, kterých se hráči na jaře vzdali. Což mi také nepřijde jako něco, co by naznačovalo špatnou finanční situaci.
              2. nic z toho věru nepotřebuji. Jen mne zajímalo, jestli jste schopen říct - na základě tvrdých dat vím, že nejvyšší představitel klubu a zástupce majitele v jedné osobě, lže vědomě o finanční situaci klubu. A zjevně nejste. Stačí říct - ne nejsem. Netřeba tu předhazovat, že máte k panu Tvrdíkovi přístup, nebo ironizovat mou otázku. Odpověď je ano nebo ne, toť vše.
              Hezký den i Vám.

              • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

                subHuman     před 4 lety 24.09.2020 20:25 |  
                8 16

                Ale Vy mi vkladate do ust neco, co jsem nevyrknul, pane kolego, prectete si to znovu.

                Uz jste si tu ta “tvrda data” nekdy precetl? Ano, neprecetl. A asi to ma svuj duvod. Mejte se.

          • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

            Marcelo10     před 4 lety 24.09.2020 20:31 |  
            2 13

            Pane Prachari, ja se Vas zeptam..verite panu Tvrdikovi?

            • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

              zdenek_prachar     před 4 lety 24.09.2020 20:40 |  
              18 2

              Nemám žádná data, žádné inside informace ani na jednu stranu. Ale z toho, jak zatím Slavia pod CITIC funguje, nemám žádný důvod mu nevěřit.

              • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

                mudrc     před 4 lety 24.09.2020 21:01 |  
                0 7

                Byl tu takovy nick, ktery tu dnes jiz neni, ale ten take “prozradil” verejne zname informace, lec je zabalil do jinych formulaci a nakonec uvadel “jeste se budeme divit”, takze tak Zdenku, Vas klid sdilim s Vami a jak znam pana Tvrdika ja, tak jej velmi potesime :-)

              • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

                Marcelo10     před 4 lety 24.09.2020 21:53 |  
                5 15

                Ja treba ne :) pro me neni duveryhodna osoba, uz jen tim, s jakymi lidmi se styka. Nechtel jsem tu jeho, ani Cinana. Uspech se mu neda uprit, mel stastnou ruku s JN a JiT. Ale bojim se budoucnosti..moc.

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        quelhar (admin)     před 4 lety 24.09.2020 17:37 |  
        10 3

        Budu reagovat na to, co lze reálně doložit veřejně dostupnými daty.

        Peníze pro Slavii za účast v EL 2018/19: necelých 10 M Eur (zdroj zde: https://www.ucpf.fr/wp-content/uploads/2019/12/Europa-Ligue.pdf). 500 milionů je doslova dvojnásobek reálné sumy, kterou Slavia obdržela.

        Za LM je jen starting fee 15,25 M Eur.

        • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

          Cross     před 4 lety 24.09.2020 20:56 |  
          4 7

          Quelhare, to jsou peníze za podzim. Byli jsme nakonec v EL ve čtvrtfinále a hráli jsme do dubna...

          • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

            Radek097 (přítel SN)     před 4 lety 24.09.2020 21:01 |  
            5 3

            Teď nevím, zda si děláš srandu anebo to myslíš vážně.
            Total (tedy za celé účinkování v soutěži EL): 9 852 242 €

            • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

              Cross     před 4 lety 24.09.2020 22:22 |  
              3 0

              Sorry, mel jsem v hlavě kolik inkasovala Sevilla, v momentu kdy jsme ji vyřadili. Dostali ale vetsi peníze za koeficient a za větší trh. My ale i tak v EL inkasovali ještě další peníze za vstupné, cca 6x20 = 120 mil. Kč, v LM asi polovinu, tak se to více srovnalo. Poměr výnosů LM /EL tedy byl asi 520/380 ? To není pro hospodaření klubu rozdíl kruciální. Věřím letos v Pohárech vyděláme více.

              • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

                wimpy     před 4 lety 24.09.2020 22:27 |  
                7 0

                Z EL nikdy nedostaneš tolik, jakop z LM. I pouhá účast se dvěma body v LM je výnosnější, než čtvrtfinále v EL. Ale na druhou stranu to není tak, že eventuálním vypadnutím příští týden bychom prodělali půl miliardy. Dá se to zřejmě stáhnout na nějakých stopadesát mega rozdílu. Na druhou stranu, postoupit z LM do EL a protáhnout si to tam, na té půlmiliardě jsme. Ale asi si nikdo nedovolil stavět finance Slavie na tom, že budeme každý rok kopat LM a postupovat do jara aspoň do EL. :-)

                • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

                  Radek097 (přítel SN)     před 4 lety 24.09.2020 22:42 |  
                  1 1

                  Ještě jedno přirovnání, 3 body ve skupině LM (tedy 1 výhra či 3 remízy) se rovná vítězství v EL, co se týče příjmu financí od UEFY. Tak velký nepoměr je mezi LM a EL...

                  • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

                    wimpy     před 4 lety 24.09.2020 22:48 |  
                    1 1

                    Včetně tv práv?
                    No a pak je to zvyšování cen hráčů, když válej na jaře v EL. Ne každá skupina LM je tak nabitá, jako jsme měli loni.
                    Ale jinak samozřejmě hlavně ve středu postoupit. :-)

                    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

                      Radek097 (přítel SN)     před 4 lety 24.09.2020 23:18 |  
                      1 0

                      Bez TV práv za semifinále a finále.

                      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

                        wimpy     před 4 lety 24.09.2020 23:19 |  
                        0 1

                        Jsem docel zvědavej, jak nastavěj rozdíl mezi EL a tím Konfederačním pohárem, nebo jak tomu chtěj říkat?

                        • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

                          Radek097 (přítel SN)     před 4 lety 25.09.2020 00:17 |  
                          0 0

                          UEFA Europa Conference League je oficiální název, pro nás to bude asi Evropská konferenční liga, ale já zatím používám EL2 (Evropská liga 2).
                          Rozdělení peněz už jsem párkrát hledal, protože to ovlivní i LM a EL, ale bohužel jsem nic nenašel.
                          Pro nás to je důležité, jelikož zatím jsme v pořadí až 20. zemí a tak se klidně může stát, že za dva roky budou jenom 4 týmy v evropských soutěžích. Rovnou tři začnou již v EL2 a pouze vítěz ligy půjde do kvalifikace LM.

                • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

                  Cross     před 4 lety 25.09.2020 00:18 |  
                  0 0

                  Souhlas

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        Kyla     před 4 lety 24.09.2020 22:16 |  
        7 0

        Jo. Crossovy úvahy mi přijdou logické.

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        kedul     před 4 lety 25.09.2020 02:32 |  
        4 8

        Problém asi bude v tom, že ten "Číňan" nemá žádnou autonomii na vlastním (totalitně řízeném) státu, ba on mu přímo podléhá. To, že už stopli investice (nejen) do Slavie, je čím dál tím zřetelnější. Stačí jeden argument: Pro klub s (deklarovanými) amibicemi Slavie by neměl být problém investovat (dejme tomu) půl miliardy do fundamentální infrastruktury, jakou by byla moderní soustředěná a vysoce funkční základna mládežnické akademie, když ne po vzoru Salcburku tak aspoň Dunajské Stredy. Tím spíš, když jeho pouhý JEDEN roční rozpočet (prý) čítá jednu celou miliardu a možná i víc. Bohužel se preferuje rychlý vzestup klubu a z toho plynoucí "krátkodobá /krátkodechá/" dominance před stabilním základem jeho dlouhodobé a prosperující existence. Soudím, že "Číňan" zrovna na tomhle žádný zájem nemá, obzvláště za současných okolností, když (jak se zdá) se mu komplikují představy o geopolitickém vlivu. Připadá mi, že by se rád zbavil svých aktiv nejen ve Slavii ale třeba i ve Smartwings (zdroj iHned.cz ze srpna 2020). Avšak nikoliv tak, že je nechá padnout, nýbrž bez ztráty (se ziskem) je chce prodat. Což asi není jednoduché. Momentálně úspěšnou Slavii v jednom balíku s Edenarénou by možná někdo koupil(?), ale uvadající aerolinky(?), o tom se dá pochybovat, mimo jiné taky kvůli koronakrizi. Plně chápu nervozitu Jaroslava Tvrdíka z aktualních vnějších "otřesů" i z obav o ničím a nikým nerušený chod A týmu. Plně s ním v tom soucítím a dokonce rozumím tomu, že pro budoucnost Slavie jsou asi aktuálně naléhavější krátkodobé úkoly typu "účast v základní skupině LM" (to z oblasti sportovně-ekonomické) a vydařená fúze akciovek SKS a Arény Eden v jednu funkční a ekonomicky prosperující společnost. Ovšem o výstavbě nové velké základny pro patnáct set mladých fotbalistek a fotbalistů "Mezinárodní fotbalové akademie mládeže SK Slavia Praha" veřejně a tudíž skoro závazně hovořil už vícekrát a to nejméně již před třemi lety.


        Komentář byl uživatelem upraven (25.09.2020 02:39) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

          Max1     před 4 lety 25.09.2020 09:49 |  
          5 0

          jenom pár poznámek. Ta autonomie je dost subjektivní pojem....když to vezmeme do základů, tak pokud klub nevlastní fyzická osoba, ale nějaká akciovka tak vždy bude někdo komu se budou zodpovídat...představenstva, dozorčí rady apod. dokážou házet klacky pod nohy celkem snadno. Akademie není problém ani financí, ale pozemky, to není projekt na jeden barák....10 hřišt, infrastruktura, zázemí, to je 100.000 m2 a najít něco takového v Praze, kde i radnice tomu dá razítko není zrovna snadný, každý kdo někdy jednal s městem ví o čem mluvím. Letecké společnosti jsou teď díra na peníze, protože držet letadla na zemi stojí paradoxně víc, než s nima lítat a Smartwings mají velký problém, že letají hlavně chartery a ani ČSA zrovna nelítají jak by asi chtěly.

  6. Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

    Monarchie     před 4 lety 25.09.2020 07:32 |  
    1 3

    Velmi záleží, zda Citic nám jen peníze půjčuje, nebo je skutečný sponzor. Pokud je opravdu i sponzor, má Cross naprostou pravdu, pokud má pravdu p. Mádl, že i pařba výlet na Taiwan dokáže ovlivnit cash flow Slavie, je to na pováženou.
    Akademie a sloučení společností v Edenu vyžaduje opravdu silného partnera.

  7. Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

    Obr     před 4 lety 25.09.2020 09:10 |  
    21 8

    Sakra ja fakt nechapu, proc ma furt nekdo z nas (z vas) potrebu, a jeste verejne, resit furt ekonomiku klubu a furt naky spekulace typu: "kdyz neporazime Dany, padneme na držku" apod. Jako by nestacilo, ze to furt resi Mádle a spol. Neeee, my si proste budem furt s**t do vlastniho hnizda. Slyseli ste nekdy od rudochu, ze by tohle placali v souvislosti se Sraltou? Neslyseli...tak uz se na to vy****e, protoze tim Slavii nepomahate.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      Ondráš     před 4 lety 25.09.2020 09:18 |  
      3 0

      Utáhni si opasek o jednu dírku, období hojnosti skončilo, fotbal není výjimkou. Hlavně mi dejte včas vědět, než v Edenu zorají hřiště..zajdu si tam vydloubnout drn na památku.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      Wulfstan (přítel SN)     před 4 lety 25.09.2020 09:48 |  
      3 1

      Jsou to holt takoví flagelanti.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      Radek097 (přítel SN)     před 4 lety 25.09.2020 10:49 |  
      11 5

      To nemůže říct jiný názor? Když má někdo obavu o budoucnost klubu a třeba i oprávněnou, tak radši o tom nemá mluvit, protože se to nebude líbit?
      A to zatím jdeme od jedné úspěšné sezóny do druhé...

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        Snivec     před 4 lety 25.09.2020 11:43 |  
        13 2

        ono to ale neni veci nazoru
        muzes mit nazor na neco, co vis, co jsi videl, libi / nelibi, ale nemuzes mit nazor na ekonomiku klubu, kdyz o ni nemas plno zasadnich informaci
        a to si dovolim tvrdit, ze ti kteri o ni diskutuji nebo pisi o zasadnich, internich vecech Slavie nemaji informace
        vsichni maji zname informace, jako jsou prijmy za prestupy, ze jsou rozlozeny do splatkoveho kalendare, o prijmech za LM apod, ale neznaji dalsi zasadni polozky, aby situaci klubu vyhodnotili
        nehlede na to, ze vetsinou to neni ani v rovine nazoru, ale spise tvrzeni a o to je to vice absurdni

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        Obr     před 4 lety 25.09.2020 13:32 |  
        2 2

        Samozrejme muze rict jiny nazor. Ale jak sem rek. Jsou to jenom dalsi spekulace v neprospech SKS a nechapu, proc to resime ve vlastnich verejnejch podcastech...O ekonomice SKS vime prd a nebo velmi malo. Vsechno co vime, jsou zprostredkovany informace. Prijde mi, ze se akorat predhanime, kdo je vetsi insider a Slavii to neprospiva viz odpoved na Martyniho

        • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

          Radek097 (přítel SN)     před 4 lety 25.09.2020 14:12 |  
          11 5

          V podcastech se točí furt ti samí. Jsou tam ti, které i Tvrdík zná. Myslíš si, že by úmyslně chtěli poškodit Slavii? Nechtějí naopak i široké slavistické obci otevřít oči a říct, sice se nám daří výsledkově, ale ekonomicky se řítíme do průseru?
          Vadí to od novinářů, teď to už vadí i od fanoušků... Kde jinde by se i nehezké věci měly říkat, když ne v podcastu, od Slavistů pro Slavisty.
          Fakt nepotřebuji žít v představě, že jsme nejlépe ekonomicky řízený klub, protože spousta lidí si to nejspíš myslí a chtějí být v tom stále utvrzováni. Nechci, aby i negativní názory vůči klubu byly shazovány, protože se nám zrovna nehodí.
          Každý by měl použit kritické myšlení.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      smichov_2     před 4 lety 25.09.2020 11:30 |  
      11 0

      Tak, Slavia má bohatou tradici ekonomických megaprůserů, ne že ne. Proto je opatrnost na místě.

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        Obr     před 4 lety 25.09.2020 13:28 |  
        1 0

        To mas pravdu. Pruseru je dost. Dalsi viz odpoved na Martyniho...

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      martyni (přítel SN)     před 4 lety 25.09.2020 11:35 |  
      9 2

      Asi proto, ze ekonomika ma klicovej vliv na to, na jakou slavii se budeme v pristich mesicich a letech divat.

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        Obr     před 4 lety 25.09.2020 13:26 |  
        2 4

        O tom nepochybuju. Ale o ekonomice SKS vime malo, a nebo uplny prd. Myslim, ze neni treba o tom verejne spekulovat a vynaset soudy, protoze se akorat dava munice pisalkum - treba ze Spartu. Pochybuju, ze rudosi v jejich podcastech resi, ze Kreta je predluzenej atd.

        • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

          martyni (přítel SN)     před 4 lety 25.09.2020 14:13 |  
          5 0

          Co pise Sport, bych tolik neresil.. tim se zapasy nevyhravaji..

  8. Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

    Navyseals     před 4 lety 25.09.2020 12:50 |  
    9 0

    Ještě se krátce vrátím k ekonomické situaci klubu. Jak níže někdo zmiňoval, o skutečných číslech a okolnostech je toho známo velmi málo a to co známo je, tak je leckdy překrucováno. Já se dostanu k poměrně široké škále informací, ale žádný zdroj mi stoprocentně nezaručí, že je to je nesporná pravda. Určité věci je potřeba brát s nadhledem a některé si naopak odvozovat logicky. Akcionářská struktura Slavie je sice jasná jako facka, ale její financování je strašně složitý. Není potřeba si vůbec nalhávat, že situace s pandemií ovlivnila celý fotbalový svět a tím pádem i Slavii, u který je to ještě násobeno majitelem z Číny. Ten měl v posledních měsících svoje starosti a při vší úctě, Slavii vůbec neřešil. Slavia tedy byla nucena pracovat s omezenými zdroji a trochu se uskromnit. On totiž samotný majitel do Slavie už zdaleka tolik peněz nepumpuje a tak Slavia v posledních době utrácela "svoje peníze", který si vydělala. Tvrdík má extrémně těžkou pozici, protože co se domluví s majitelem jeden den, už druhý den nemusí platit. A když je režie Slavie takhle vysoko, tak to logicky způsobuje tlak. Obrovský rozdíl oproti minulosti ale je, že Slavia je spojena se stadionem a má se stát dokonce jedním právnickým subjektem a zároveň je bez dluhů. Můžeme si myslet o majiteli co chceme a stejně tak o riziku, které představuje, ale to, že smazali 15 až 20 let průserů a kostlivců v skříni jim prostě nikdo nesebere. To totiž nebyla žádná prdel. Spoustu potenciálních investorů právě tohle při jednání v minulosti odradilo. Stálo to strašný peníze a strašný úsilí. A znovu opakuji Slavia nepotřebuje tolik LM kvůli základnímu bonusu, ale kvůli vedlejším benefitům jako jsou zkušenosti, prestiž a násobení cen hráčů.

    PS: Nedokážu posoudit jak moc ovlivní našeho majitele zhoršující se vztahy ČR s Čínou. Snaha o spojení klubu a stadionu v jednu právnickou osobu a výkup minoritních akcionářů ale naznačují, že spíše nijak. Jistou možností může ovšem být, že majitel chce spojit Slavii do jednoho velkého balíčku, aby měl úplnou autonomii při jejím prodeji. Který může, ale nemusí být na pořadu dne.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      Max1     před 4 lety 25.09.2020 13:08 |  
      4 0

      tak Tvrdík už na besedě po premiéře posledního dílu totalní sezony říkal, že příliv kapitálu z číny se v čase snižuje a cílem je, aby byla Slavia samostatná. Takže to, že číňan peníze neposílá není nic překvapujícího, spíš je problém, že v této situaci kolem té "chřipky" je něco dlouhodobé finanční plánování něco jako hrát blackjack. Každopádně neveřím, že nebyla vyřešena stránka nákladů na 2 roky dopředu.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      hiker42     před 4 lety 25.09.2020 15:26 |  
      5 1

      K tomu jen podotknu, že z ekonomického pohledu neznamenají plánovaný squeeze out v naší situaci (kdy vykupováno má být 0,02% akcií), ani "sloučení" SKS a Eden Arény prakticky "žádné" výdaje na straně čínského akcionáře / SKS.

      Druhá věc je, že sloučení SKS a Eden Arény lze vnímat spíš jako symbolický krok, když k daňové optimalizaci se naopak prakticky více jak dekádu využívají demergery, kdy se nemovitosti vyčlení a odštěpí od rozdělované společnosti do samostatné společnosti nástupnické.

      Takže jak squeeze out dvou setin akcionářské struktury SKS, tak sloučení SKS a Eden Arény mohou být taková "pozitivní korporátní témata", která se na veřejnost vytáhnou, když je potřeba přehlušit něco jiného.

      Chci tím mj. také říct, že to nejpodstatnější si Číňan již odpracoval - SKS není zadluženej krám a Eden Aréna i SKS mají stejného majitele, a za současného stavu věcí jsou připravené na prodej již dnes.

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        Navyseals     před 4 lety 25.09.2020 15:33 |  
        4 0

        To ona je to spíš ukázka toho, že majitel se o klub dále zajímá, protože takovýto krok nelze dělat bez jeho vědomí a souhlasu. To bych na tom viděl pozitivního. Nechtěl bych se dožít toho, že by Slavii měli jako takovej levnej přívěšek, kterej by je vlastně moc nezajímal. A u prodeje zase nikdy nevíš, komu se dostaneš do rukou. Může to být nějakej fotbalovej analfabet jako Křetínský nebo vychcánek, co by koupil fungující klub a zahájil řízenou likvidaci, na níž by se napakoval.

        • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

          hiker42     před 4 lety 25.09.2020 15:47 |  
          0 0

          Ano, jsou tam nutné valné hromady, což se sfoukne jednou plnou mocí pro dr. Pokorného :). Ale souhlasím, že to může být i pozitivní ve vztahu akcionář - klub. S tím prodejem jsem jen reagoval na tvou poslední větu, ze kterého mi přišlo, že sloučení se dělá kvůli prodeji. Proto jsem psal, že k prodej to může být nachystané již takto. Ale nemyslím si, že pokud by se Číňan choval tržně, že by teď SKS prodával, Slavia bude tím dražší, čím víc úspěchů v Evropě udělá. A to má ještě čas.

          • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

            Navyseals     před 4 lety 25.09.2020 15:52 |  
            1 0

            Taky si nemyslím, že prodej je otázka nejbližší doby. Já si troufnu říct, že se chleba bude lámat s koncem funkčního období Zemana.

            • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

              hiker42     před 4 lety 25.09.2020 15:58 |  
              1 1

              Jj, nechtěl jsem to psát natvrdo výš, ale je jasný, že u Číňana, kromě tržních principů rozhodují, a to primárně, důvody politické, tedy co chce komunistická strana Číny. Takže asi bude důležité, koho vyšleme na hrad po Zemanovi, kdyby to byl např. ksicht, tak myslím, že důvod prodat mít úplně nebude.

        • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

          Altona     před 4 lety 25.09.2020 16:11 |  
          2 0

          No, takovým prodejům do rukou kdejakýho vagabunda brání v Německu pravidlo 50+1 nebo jak se tomu říká. Mě by se to i líbilo ale asi to u nás není možné...

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      Leksel     před 4 lety 25.09.2020 16:25 |  
      3 1

      Naprosto souhlasím, že pohárová Evropa není pro Slavii primárně důležitá kvůli ekonomickým benefitům, ale je to obrovská reklama, zhodnocení klubu a hráčů, neopakovatelná příležitost se poměřovat s těmi nejlepšími kluby a tím výkonnostně jít nahoru a samozřejmě věc velký prestiže, což vytváří podmínky pro budoucí ekonomický efekt.


      Komentář byl uživatelem upraven (25.09.2020 16:28) . Zobrazit původní komentář

  9. Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

    Lunaris     před 4 lety 25.09.2020 12:52 |  
    5 8

    Že ta podělaná pandemie má a bude mít tvrdé dopady na ekonomiku fotbalových klubů, musí snad být jasné každému, kdo má aspoň půlku mozku. Slavia nebude výjimkou. Podroužek naznačil, že na Lingra si Slavia musela půjčit, aby ho nezískal Baník, takže minimálně v té době tady evidentně nějaký výpadek příjmů byl. Samozřejmě existují splátkové kalendáře, ale bohužel v téhle době se data splatnosti budou posouvat i v jiných odvětvích než je fotbal. Nikde jsem dosud nečetl, jestli a nakolik UEFA letos oseká příjmy z evropských pohárů. Pokud bychom se dostali do LM, tak to samozřejmě ekonomice Slavie pomůže víc, než když vyinkasujeme prémie za 4. předkolo LM a budeme hrát skupinu EL. Výpadek ze vstupného je další dost podstatný příjem v řádu desítek, možná až sta miliónů, když započteme vstupné z evropských pohárů. Proto jsem rád za každého fanouška, který si obnovil permanentku, byť to není nějaký závratný příjem do rozpočtu klubu, tak se počítá. Říkám si, jestli bychom jako fanoušci nepodpořili klub i v rámci domácích zápasů evropských pohárů a nekoupili si nějakou virtuální vstupenku na domácí zápasy. Já bych to zaplatil, pokud by nás bylo aspoň několik tisíc.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      kostelnivlajka     před 4 lety 25.09.2020 13:22 |  
      6 0

      Já bych spíše zřídil nějakou sbírku na fanoušky v nouzi.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      Dennis     před 4 lety 25.09.2020 20:37 |  
      1 1

      Virtuální vstupenky na naše zápasy v Evropě jako podpora klubu jsou skvělý nápad. Měli by to udělat, chytlo by se spoustu lidí.

    • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

      Jachym     před 4 lety 25.09.2020 21:00 |  
      2 5

      To mi připadá už trochu jako nadbytečné a prázdné gesto. Myslím, že tak zle na tom ekonomicky (naštěstí) zatím nejsme, aby se musela zahájit sbírka (slávistický) Národ sobě. Navíc, jak sám uznáváš, příjem ze vstupného není pro klub zdaleka tak zásadní jako v zemích s top soutěžemi. Permanentka je dostatečným vyjádřením sounáležitosti s klubem v dnešní době.

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        wimpy     před 4 lety 25.09.2020 21:01 |  
        1 0

        Škrte. :-) Koupil bych si ho.

        • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

          Jachym     před 4 lety 25.09.2020 21:08 |  
          2 5

          Kvůli Slavii si teď dočasně platím O2, takže to jsou ty moje virtuální lístky, když nebudu moci do Edenu ani na výjezdy:-) Jinak neskromně si myslím, že moje investice do SKS jsou fanouškovsky velmi nadprůměrné.

          • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

            kostelnivlajka     před 4 lety 25.09.2020 21:16 |  
            2 2

            To si snad platíš kvuli sobě ne, ty klaune

            • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

              Jachym     před 4 lety 25.09.2020 22:28 |  
              1 2

              Hele, do deseti hodin máš pít a ne ťukat na mobilu nesmysly, než ti zavřou hospodu...

              • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

                kostelnivlajka     před 4 lety 26.09.2020 06:53 |  
                2 3

                Tvoje věrnost klubu je příkladná, ty outůčko!

          • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

            wimpy     před 4 lety 25.09.2020 21:33 |  
            1 0

            Kdysi mě fascinovali nějací němci, UEFA jim zavřela stadion za výtržnosti, oni donutili klub prodávat virtuální lístky a prodali nad kapacitu stadionu.

      • Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

        kostelnivlajka     před 4 lety 25.09.2020 21:15 |  
        0 4

        permice nám věrným..tři roky ....s tím běž do prdele

  10. Re: Mezi námi fanoušky 20/21 3

    Ragnarok     před 4 lety 27.09.2020 17:38 |  
    0 3

    Já bych chtěl ještě doplnit, že pokud posloucháte tentokrát subHumana, tak se opravdu dozvíte nebo si potvrdíte spoustu zajímavých informací.
    Ve srovnání třeba s podcastem Kudy běží zajíc, zde zaznívají fundované informace a fakta. V Kudy běží zajíc Podroužek mele:
    A) Že pokud Liberec porazí FCSB, tak je v poháru (a Plzeň to samé)
    B) Že pokud Slavia neuspěje bude mít jen 80 milionů. Jak víme, není to pravda, protože pěkné peníze jsou již za Playoff LM

    Atd. Atd. Stále však trvá jedna základní pravda, že pokud povedete třeba Avast, tak nebudete účetní platit 150 000 měsíčně, když tržní cena je cca. 40 000. Dáte jí prostě 50 000 a ona bude neskutečně happy a zároveň motivovaná. A takto by se měla chovat i Slavia k hráčům, leč se jí to nedaří a zbytečně je přeplácí a likviduje jejich motivaci jít ještě dál, protože velké ligy vždy budou dál kvalitou.