Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Aktuality z médií

Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

Komentáře (76)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

    pipe1980     před 5 lety 19.05.2020 16:01 |  
    5 2

    SK Slavia Praha dnes obdržela rozhodčí nález v kauze svého bývalého hráče Pavla Buchy. Rozhodčí senát rozhodl tak, že Pavel Bucha a FC Viktoria Plzeň jsou povinni společně a nerozdílně zaplatit Slavii částku ve výši 9.796.000 Kč.

    • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

      sTizz (přítel SN)     před 5 lety 19.05.2020 16:07 |  
      3 3

      Aspon neco..

      • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

        pipe1980     před 5 lety 19.05.2020 16:23 |  
        10 0

        Já si myslím že tomu pomohlo že dal spartě jednostranou výpověď hašek. Jako že na to musel svaz nějak reagovat, že kdyby byl Bucha jedinej případ kterej se stal, tak to vyšumí, ale tím že hašek utekl ze sparty, tak kdyby neřešili dva případy tak by to mohli zkoušet další. Takhle museli fotbalové orgány dát nějak najevo že to dělat hráči nemůžou. Mimochodem to asi trochu ukazuje na to že v těch hráčskejch smlouvách bude asi obecně pěknej bordel když tam je prostor na to vymyslet si tam výklad jakej se ti hodí.

    • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

      Joe-L     před 5 lety 19.05.2020 17:21 |  
      15 0

      Za mě je to málo, ta pokuta měla bejt citelnější, takhle si kluby řeknou: Co bychom se vyjednávali s nějakejma smlouvama, dalšíma bonusama a tak, prostě toho hráče podepíšem, i když má smlouvu platnou jinde. Měl to bejt prostě precedenc. Ale aspoň se tímhle ukázalo, kdo byl v právu a kdo ho porušil. A souhlasím s Pipem, že díky Haškovi už to nemohli dál natahovat a nechat vyhnívat - aspoň k něčemu je nám ten Hašek dobrej. :-)

      • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

        Dennis     před 5 lety 19.05.2020 17:24 |  
        6 0

        Souhlas, protože takhle z toho Plzeň vyšla dobře. Mají hráče za 10 mil., přičemž jeho cena je a bude vyšší. Ještě na něm docela vydělají, až ho prodají. Takže se jim to vlastně vyplatilo... To by určitě neměl být výsledek podobné akce...

        • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

          donford     před 5 lety 19.05.2020 18:04 |  
          4 9

          Pokud se nebudou na světovém trhu měnit nijak výrazně ceny fotbalistů, tak za 5 let za Buchu Plzeň dostane, pokud půjde ven, kolem 3-4 milionů Euro, protože to je výborný fotbalista a bude stále fotbalově růst. Rostl v Bolce a dál se hodně zlepšil v Plzni. Jejich mladá záloha Čermák, Kalvach, Bucha začíná být v naší lize herně velmi impozantní a dominující. 10 mil. Kč se mi jeví jako tristní odhad jeho ceny. To je odhad možná, když od nás utekl, ale stále se vyvíjí a fotbalově roste. Škoda, že se nemůže vycházet ze současné ceny jeho vývoje, kdy možná (?) začne "nakukovat" i do nároďáku k Šilhavému.

    • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

      Max1     před 5 lety 19.05.2020 18:56 |  
      11 0

      za mě by tyto tresty měly být citelnější, hlavně pro hráče, 10 míčů je komedie.

      • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

        necich     před 5 lety 19.05.2020 20:37 |  
        2 5

        Souhlasím, ale vzhledem k porušení smlouvy a z dnešního pohledu. Ta částka ? Jak stanovit částku u kluka, který odehrál pár minut v lize? Také mohl dopadnout jako Koreš, Hurka, Prošek apod. Jakou ti mají asi cenu?

        • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

          Joe-L     před 5 lety 19.05.2020 21:34 |  
          10 0

          Tak to neměli nechat dva roky vyhnívat a tohle by se řešit nemuselo. Já to vidím tak, že Bucha chtěl výstupní klauzuli na nějakejch 38M, takže na tuhle částku si v tý době sám sebe cenil, takže to je MINIMÁLNÍ částka, na kterou měla znít ta pokuta.

          • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

            necich     před 5 lety 19.05.2020 21:50 |  
            1 1

            Já ti určitě rozumím, také bych chtěl, aby byla částka mnohem vyšší. Ale ono to tak asi nefunguje. Výstupní kluzule počítá s nějakým budoucnem. Ruku na srdce, myslíš že měl Bucha cenu v 19 letech (s odehranými pár minutami) skoro 40 mega? Já si to nemyslím.

            • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

              Joe-L     před 5 lety 19.05.2020 22:13 |  
              6 0

              Jenže on si sám sebe takhle cenil. Navíc tímhle Slavia přichází nejen o přestupní částku, ale i o další bonusy z případného dalšího přestupu. Ta pokuta by měla pokrýt veškeré tyhle náklady, resp. je přesáhnout, protože by to mělo další hráče odradit od protiprávního jednání.

              • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                necich     před 5 lety 19.05.2020 22:21 |  
                0 0

                Se nečil, já s tebou souhlasím..:) Ale to asi stačit nebude...:)

                • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                  Joe-L     před 5 lety 19.05.2020 22:24 |  
                  4 0

                  Uvidíme, ale tahle částka je směšná. :-( A to nad tím bádali 2 roky.

        • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

          Max1     před 5 lety 19.05.2020 22:35 |  
          8 0

          ta částka by měla mít dvě složky, jednak ten potenciální ušlý zisk a pak nějaká pokuta. Jasně, zpětně je složitější to definovat, ale on má teď cenu asi milion euro a z toho by se mělo primárně vycházet, že FAČR to řešilo 2 roky je pak problém byrokracie. Osobně si myslím, že to mělo být min. 25 + 25. Další věc, že by měl následovat jednoznačná stopka na X měsíců.

  2. Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

    Lord     před 5 lety 19.05.2020 16:41 |  
    8 3

    Kdyby to aspoň čurák musel platit ze svýho...

    • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

      pipe1980     před 5 lety 19.05.2020 16:53 |  
      3 1

      jemu to samozřejmě může bejt ukradený, neumím si představit že by součástí dohody od začátku nebylo že kdyby z toho byl průšvih, tak to jde za plzní

    • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

      necich     před 5 lety 19.05.2020 18:22 |  
      1 0

      Ono je to jedno, stejně by to zaplatila Plzeň. Princip je v tom, že Slavia musí dostat zaplaceno, bezohledu od koho, respektive od jednoho z "společně a nerozdílně"..

      • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

        pipe1980     před 5 lety 19.05.2020 18:55 |  
        2 0

        Jediná vtipná varianta by byla, kdyby ho ted vyhodili, z jakéhokkoli důvodu a klub by následně zaplatil společně a nerozdílně svoji půlku a von by musel zatáhnout skoro pět mega ze svýho.

        • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

          necich     před 5 lety 19.05.2020 20:11 |  
          1 0

          Takhle to ovšem nefunguje.. Je zřejmé, že Bucha by nemohl zaplatit 5 mega, proto Slavianejspíše vyzve k úhradě Plzeň. Plzeň bude mít následně právo požadovat regres od Buchy. Otázkou je, jak to mají domluvené. Pochybuji, že by to agent Buchy neměl s Plzní smluvně ošetřené.

          • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

            pipe1980     před 5 lety 19.05.2020 20:23 |  
            0 0

            Jo, souhlasím, já to fakt myslel jako ftip. Někde to tady taky píšu, že určitě od začátku bylo součástí dohody bucha-plzen že když z toho bude průšvih, tak ho plzen zaplatí. i malýmu klukovi jako byl v tu dobu bucha muselo bejt jasný že to asi není úplně košer a že tam nejaký rizika jsou. a samozřejmě ho někdo zastupoval

            • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

              kondorr     před 5 lety 19.05.2020 20:34 |  
              0 0

              Kdo bude rozhodovat případný odvolání ?

              • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                necich     před 5 lety 19.05.2020 20:56 |  
                0 1

                Nejsem si jist, zda v tomto případě je nějaké odvolání možné, myslím že není.

                • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                  kondorr     před 5 lety 19.05.2020 21:15 |  
                  1 1

                  Podroužek píše že kluby se odvolají a Plzen musí jinak by Bucha dostal zákaz činosti.

                  • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                    necich     před 5 lety 19.05.2020 21:38 |  
                    0 0

                    Je to možné, píšu že myslím. Mám zkušenost s rozhodčím soudem, tam de facto odvolání není možné. Jen z nějakých velmi omezených důvodech. Nějaký zdejší právník by to určitě věděl.. Každopádně bych si nědělal z odvolání nějaké iluze. Po dvou letech z toho vylezlo to co vylezlo...

          • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

            hiker42     před 5 lety 19.05.2020 20:34 |  
            6 0

            Platí, že věřitel je pán. Takže kdyby si Slavia vybrala, že chce celou sumu po Buchovi, tak ji musí zaplatit Bucha. Druhá věc je, že Bucha by ty peníze pravděpodobně dostal v nějakém plnění od Viktorie Plzeň, aby je pošoupnout dál Slavii. A tady by to mohlo začít být zajímavé, na základě jakého dokumentu / za co by Bucha ty peníze od Plzně dostal. Osobně bych šel primárně do Buchy. Ať se Plzeň ještě posnaží a něco je to stojí na advokátovi a daňovém poradci. A Buchovi nezbyde, než si vzít advokáta taky, dnes dluží Slavii, zítra může dlužit Plzni, a to balík. To vše navíc při vědomí toho, jací lidé v Plzni ten fotbal dělají. Ale byla to jeho volba. Dnes je v pozici otroka Plzně, a někde vzadu pořád má, že podrazil svůj klub.

            • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

              pipe1980     před 5 lety 19.05.2020 20:49 |  
              2 3

              za 1.
              představa že Slavná Slavia Praha může poručit kdo to má zaplatit a tak to prostě bude je vyloženě zábavná
              za 2.
              představa že by Slavná Slavia Praha takový kraviny dělala jen proto aby někomu zavařila je vyloženě odporná a odporující zásadám klubu na kterých náš klub stojí
              za 3.
              myslím že bucha má vzadu v hlavě maximálně to, že je kde chtěl bejt a ostatní je mu u zadele

              • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                necich     před 5 lety 19.05.2020 21:03 |  
                0 2

                Tak poručit nemůže, ale požadovat ano. Podstata je, že pokud ten vyzvaný nezaplatí, nastupuje druhý (společně a nerozlučně) jako ručitel... A už na to seru, včerejšek mi stačil...

                • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                  hiker42     před 5 lety 19.05.2020 21:12 |  
                  1 0

                  Nevím, co se ti stalo včera, tak to neber úkorně :) Princip "společně a nerozdílně" v civilním právu znamená "jeden (je povinen plnit) za všechny a všichni za jednoho", ručení funguje poněkud jinak.

                  • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                    necich     před 5 lety 19.05.2020 21:41 |  
                    0 2

                    Takže de facto ručení. Proč slovíčkařit? Prostě nezaplatí jeden, nastupuje druhý. Vzájemně mají právo na vyrovnání, věřitel je uspokojen...:)

                    • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                      hiker42     před 5 lety 19.05.2020 21:49 |  
                      2 0

                      :) rozdíl tam je, a jsou situace, kdy je lepší být ručitelem, než solidárně zavázaným :)

            • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

              necich     před 5 lety 19.05.2020 20:50 |  
              0 2

              Takhle to ovšem nefunguje... Slavia může požádat o úhradu Buchu, ale pokud on není schopen zaplatit, musí platit Plzeň. O tom je to společně a nerozdílně. Šlo by jen o čas a tzv. just. Slavii by to nic nepřineslo... Navíc by ukázala jen krvežíznivost....

              • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                hiker42     před 5 lety 19.05.2020 21:02 |  
                3 0

                Funguje to, jak píšu, Slavia si může vybrat, po kom ty peníze bude primárně chtít. Bucha je povinen k úhradě celého dluhu stejně jako Plzeň. Já v tom nevidím krvežíznivost, máslo mají na hlavě jak Plzeň tak Bucha, ale v rukách to měl na samém začátku Bucha - kdyby poslal Plzeň, kam patří, nebyla celá tahle "kauza". Proto bych ho požádal prvního.

                • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                  necich     před 5 lety 19.05.2020 21:09 |  
                  0 1

                  Nefunguje, prostě Bucha nezaplatí a nastupuje Plzeň jako ručitel... Pokud Bucha nezaplatí tak Slavia peníze odmítnout od Plzně nemůže. Tím bych to za sebe ukončil.

                  https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjUx8Lwz8DpAhVLUxUIHU_vACEQFjAAegQIBhAB&url=https%3A%2F%2Fcs.wikipedia.org%2Fwiki%2FSpole%25C4%258Dn%25C4%259B_a_nerozd%25C3%25ADln%25C4%259B&usg=AOvVaw10_0iRAy5loHTxHNi11dWX

                  • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                    hiker42     před 5 lety 19.05.2020 21:14 |  
                    1 0

                    nikde jsem nepsal, že Bucha nezaplatí. A tím méně, že odmítneme peníze od Plzně. Plzeň v tomto konceptu opravdu nevystupuje v pozici ručitele

                    • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                      necich     před 5 lety 19.05.2020 21:31 |  
                      1 2

                      Tak znovu, píšeš že Bucha pokud bude vyzván musí zaplatit a případně, že Plzeň na něho ty peníze nějak přesune a to bude něco pro daňové poradce, advokáty apod. Doufám, že to interpretuji přibližně stejně. Ale on nic platit prostě nemusí, zaplatí to Plzeň, nic na něho nemusí přesouvat, daňový poradci, advokáti apod. prostě utřou... Proto, společně a nerozdílně. Je de facto jedno koho věřitel vyzve. Proto tam je ten institut společně a nerozdílně, protože to svinstvo udělali společně, což je evidentní z okamžitého podpisu smlouvy. Jiná situace je u Haška, Sparta chce pokutu jen po něm, neb tam nikdo jiný neexistuje. Díky za pokec...

                      • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                        hiker42     před 5 lety 19.05.2020 21:43 |  
                        1 0

                        Nevíme, jestli Bucha nedostal nějaký podpisový bonus, a peníze nebo část na plnění pro Slavii už tedy má příp. jaký je obsah smlouvy nebo smluv, co s Plzní má, a jak to mají nastavené pro tento případ.. Jasně, Slavia si může vybrat Plzeň a je po vtákách. Stejně jako Buchu a může to být zajímavější, ikdyž je jasné, že právě kvůli té solidaritě zaplatí nakonec Plzeň. Nicméně Plzeň zde nikdy nebude ručitelem Buchy, jak jsi psal.

                        • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

                          necich     před 5 lety 19.05.2020 22:00 |  
                          0 0

                          Tak psal jsem de facto, ale OK. Smysl debaty mi drobet uniká..Sorry jako. Prostě případnou pokuku zaplatí Plzeň, tak jako tak.

            • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

              bongor     před 5 lety 20.05.2020 19:41 |  
              1 1

              Jenže takovýho blba svědomí netíží.

  3. Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

    dalislavista     před 5 lety 19.05.2020 22:33 |  
    16 0

    Je to prasárna, ale alespoň jsme jako morální vítěz.
    Nechápu ale jedno. Celé to vzniklo kvůli výstupní klausuli cca 40M. S tou Bucha neměl problém a vyžadoval jí do nové smlouvy. Když na to Slavia nepřistoupila, vypověděl jí smlouvu on (a nyní víme, že neoprávněně), proč tedy by neměla být pokuta přibližně v té výši ? Protože předtím sám (s agentem) za tu sumu nabízel svůj odchod. A když nebylo po jeho, neoprávněně sám odešel. Podle mě by měl platit právě tolik.

    • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

      Joe-L     před 5 lety 19.05.2020 23:21 |  
      9 0

      Souhlas, jak už jsem psala níže (nebo výše, podle řazení).

      • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

        dalislavista     před 5 lety 20.05.2020 00:07 |  
        0 0

        A jo...
        Ale nečetl jsem to, jak je vidět, oba to vidíme úplně stejně a nezávisle :)

  4. Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

    Harvey     před 5 lety 20.05.2020 04:09 |  
    6 1

    To finanční odškodnění pro Slavii je samozřejmě pouze část trestu pro Pavla Buchu. Poté co všechny strany rozhodnutí přijmou nebo poté co proběhne odvolací řízení si vyslechne Bucha ještě trest od etické komise. Ten by měl obsahovat pozastavení činnosti na určitou dobu.
    Odvolací řízení (Plzeň se téměř jistě odvolá, aby oddálila co nejvíce zákaz činnosti) by mělo mít výrazně kratší dobu než dosavadní proces, protože většina materiálů již byla předložena.
    Nakonec se všechny strany mohou odvolat k mezinárodní sportovní arbitráži v Lausanne, ale vynesený trest v ČR by měl již v tu chvíli probíhat.
    S přihlédnutím k ostatním případům podobným kauze Bucha mi přijde adekvátní očekávat trest ve výši 6 - 8 měsíců zákazu činnosti. Ale bůhví jak to v našem fotbalovém "chaosu" dopadne.

    • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

      Harvey     před 5 lety 20.05.2020 12:28 |  
      4 1

      Tak ještě aktualizace předchozího příspěvku.
      Součástí vydaného rozhodnutí je doporučení pro etickou komisi, aby Pavla Buchu disciplinárně netrestala. WTF

      • Re: Článek pro diskuzi off-topic květen 2020

        mudrc     před 5 lety 20.05.2020 12:44 |  
        10 0

        To je skandalni, snad se nam to podari zvratit a Bucha si odsedi trest alespon 1/2 sezony.

  5. Pískot v Edenu

    Mike     před 5 lety 20.05.2020 12:59 |  
    6 0

    A ještě ho nebudeme moci 2x vypískat v Edenu

  6. Výsměch

    Merlinus (přítel SN)     před 5 lety 20.05.2020 13:04 |  
    19 0

    Dopadlo to přesně, jak jsem čekal. Z toho, co o kauze vím bylo poměrně jasné, že Slavia je v právu. Podle mého to bylo jasné i na FAČRu, ale kvůli jejímu provázání s Plzní to nechtěli řešit a chtěli to nechat maximálně vyhnít. Díky kauze Hašek to ale už nebylo moc dlouho udržitelné. Tak prostě museli rozhodnout. Jediné logické rozhodnutí je: Bucha je vinen. A pak pokračuje šaráda FAČRu, tak jak jsem to čekal (přeci FAČR nepotrestá Berbrovu Plzeň). Směšný finanční trest a od disciplinárního trestu upustit. To rozhodnutí jako kdyby psali v Plzni (vůbec bych se nedivil, kdyby to s nimi konzultovali...). Za směšných 10 mil. Kč vlastně vše legalizují. Absolutní výsměch. Doufám, že to Slavia takto nenechá a bude bojovat dál. Bucha se pak může těšit v každém zápase se Slavií na absolutní peklo. Je to pro mě totální odpad a do Plzně se morálně perfektně hodí.

  7. Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

    Orwell_1892 (přítel SN)     před 5 lety 20.05.2020 13:46 |  
    18 0

    Pokud je pravda, co píše Mádl, tedy že:

    "K určení náhrady škody zvolili rozhodci nejjednodušší možný postup. Vzali částku 10 milionů korun, kterou Plzeň Slavii neúspěšně nabízela. A od ní ještě odečetli sumu, kterou Slavia po Buchově výpovědi ušetřila na jeho platu.
    V létě 2018 tedy Plzeň nedostala Buchu za 10 milionů po dobrém. Tak ho tedy získala „po zlém“, a to za 9 796 000 korun",

    tak se po dvou (!) letech od zahájení řízení jedná o naprosto amatérské a diletantské odůvodnění výše náhrady škody. Čekal bych, že se spor vlekl kvůli vypracování znaleckých posudků na výši náhrady škody apod., ale toto "odůvodnění" mě vyvedlo z omylu.

    A pokud zároveň ještě "kvalifikovaný" sbor rozhodců doporučuje (!) Etické komisi, aby Buchovi nepozastavovala činnost ani ho nijak netrestala, tak to už je zcela skandální.

    Takže ta zkur*ená Plzeň si myslí, že tu bude takto silou nastavovat přestupní částky ve stylu - ber, kolik nabízíme, nebo ti hráč vypoví smlouvu a ještě na to u arbitráže doplatíš? To je opravdu hnus a Plzeň z posledních deseti let je to nejodpornější, co v českém fotbale pamatuji.

    • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

      Dr. Fe1     před 5 lety 20.05.2020 13:53 |  
      14 5

      takže kdyby Plzeň nabídla , za přestup 100 tisíc kč, tak bychom podle logiky komise ještě dopláceli, protože jsme ušetřili na jeho platu víc než byla jeho cena .....to jsou pane mistři logiky.

      Pokud je to pravda, že kalkulace probíhala takto, tak bychom to měli hnát až do toho Laussane nebo kam ....

    • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

      Harvey     před 5 lety 20.05.2020 14:12 |  
      16 1

      Není třeba se v tomto případě rozčilovat. Sbor rozhodců jsou buď idioti nebo jednají pod někoho vlivem. V tomto případě bude mít naštěstí finální slovo Mezinárodní sportovní arbitráž a té je nějaký Šádek u prdele.

      • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

        Orwell_1892 (přítel SN)     před 5 lety 20.05.2020 14:16 |  
        10 0

        Jasně, já tomu rozumím + mám za to, že to jsou idioti jednající pod "někoho" vlivem :-) Jen člověka mrzí, kolik času a prostředků na to bude muset ještě Slavia vynaložit...

      • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

        donford     před 5 lety 20.05.2020 20:33 |  
        5 1

        Rozhodně by to za tu arbitráž stálo. A mezinárodní arbitři by se nějakými 10 mil. Kč vůbec nezabývali. Tam se asi řeší jiné sumy. Vždyť tohle je opravdu výsměch. Bucha jde prokazatelně výkonostně nahoru. Nejlepší by bylo, kdyby nám přiklepli těch původních 38 milionů, co snad sám hráč do smlouvy navrhoval. Ty by Plzeň nedala, protože sami řekli, že jdou maximálně jen do 20 a třeba by se hoch musel vrátit. Což by byla velká prča.

  8. Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

    Fačín     před 5 lety 20.05.2020 17:01 |  
    7 1

    Ale že jim to trvalo.. To jsem zvědavej, jak rychle hotoví budou se sporem Sparta-Hašek, tam předpokládám trochu jinej kalup.

    • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

      Dr. Fe1     před 5 lety 20.05.2020 18:05 |  
      2 5

      A taky jsem zvědavej na cenu a jak jí odůvodní. Když Buchu ocenili na směšných 10 mio, tak jak budou vymýšlet aby Spartě ocenili alespoň na těch 55 mio co Sparta požaduje ? A taky budou odečítat jeho plat , co Sparta už teď nemusí platit ? jak odůvodní jestli ne ?

      To budou argumentační kotrmelce, aby to něják odůvodnili, proč je Bucha za 10 mio a srovnatelný a dost možná horší fotbalista Hašek třeba za 60 mio .....

      • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

        Dobi     před 5 lety 21.05.2020 02:34 |  
        0 1

        Naši mladí zakoupili 4 tůjky, aby bylo méně do zahrádky vidět, když se třeba sejde parta.... A vzali jsme si na to pásmo a VYMĚŘOVALI TO STEJNÝM METREMm aby byly krásně uspořádány.- Kéž by tomu tak bylo i kolem fotbalu.....

        • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

          necich     před 5 lety 21.05.2020 07:16 |  
          3 2

          Ty thujky nejsou dobrou volbou...Před lety jsem jich vysázel cca 30 ks. Již druhým rokem je velmi pracně kácím a vykopávám. Jsou hezké jen tzv. za mlada. Pak dělají jen bordel, uvnitř usychají, nesnášejí silnější řez, až na výjimky se musejí neustále stříhat. Je mnoho jiných opadavých či stálezelených keřů, kvetoucích, nekvetoucích a mnohem vhodnějších. Ale na to musejí přijít sami. Takže za mne, špatná volba..:)

          • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

            Fulham     před 5 lety 21.05.2020 11:33 |  
            0 1

            :-))) - no , přijeď se podívat na můj buksus či jak se to jmenuje...:-) ale zase bude hodně motýlů - o tom žádná - zlatý túje..

            • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

              necich     před 5 lety 21.05.2020 18:27 |  
              0 1

              Nevím, buxus nekvete, na ten motýle nepůjdou...Pár buxusů mám, rostou pomalu a dobře se tvarují, takže spíše na nižší plůtek nebo jako solitéra na skalku apod. :)

              • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

                Ondráš     před 5 lety 21.05.2020 18:57 |  
                0 1

                Můj buxus mi na zahradě kompletně sežraly nějaký odporný housenky..trvalo jim to tak 2 tejdny, byl to fakt hukot. Jako správnej přírodňák jsem se ty 2 týdny rozhoupával, jestli na ně koupím nějakou hnusnou chemii. Takže teď mám doma konečně prvotřídní jed, ale žádnej buxus:)


                Komentář byl uživatelem upraven (21.05.2020 18:57) . Zobrazit původní komentář

                • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

                  necich     před 5 lety 21.05.2020 20:16 |  
                  0 1

                  Pravdu díš, já jich mám několik, ten největší 1,5 m vysoký začal vloni zasychat, myslel jsem , že pomrzl nebo že jsem příliš střílhal. Letos jsem zjistil, že tam jsou housenky. To zaschlé jsem ostříhal, zbytek postříkal, housenky popadaly. Pro jistotu jsem postříkal i zbývající 4.

  9. Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

    Harry R     před 5 lety 20.05.2020 21:27 |  
    1 0

    To se dalo čekat, Plzeň se nažrala a Bucha zůstal celý.

  10. Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

    nobiczek (přítel SN)     před 5 lety 21.05.2020 07:26 |  
    11 0

    Tak jsem si to nechal projít hlavou, trochu se uklidnil a nabízím svůj pohled na věc.

    1) Délka řízení
    Už z toho, že se tato kauza řeší skoro dva roky, se dá leccos usuzovat, každopádně ale musím souhlasit s tím, co tu v diskusi zaznělo - svým způsobem nám pomohla aktuální kauza M. Haška, díky které se to muselo rozhýbat. Z mého pohledu je dobře, že nějaké rozhodnutí padlo, byť je, jaké je.

    2) Rozhodnutí
    Vnímám jako velmi pozitivní signál, že bylo rozhodnuto, že je Slavia v právu. S čím ale absolutně nemůžu souhlasit je výše odškodnění a další "potrestání" zúčastněných. Vesměs všichni se tu rozčilujeme, že je 9,8 milionů je málo, co tu ale nezaznělo (myslím, taky nemůžu přečíst úplně všechno), je fakt, že tím vlastně byla potrestána Slavia a NIKDO jiný. Absurdní přirovnání - líbí se mi sousedovo auto, nabídnu mu za něj 100 000, on prodat nechce, protože si myslí, že má vyšší cenu, tak mu ho ukradnu. Po 2 letech, kdy auto normálně používám, soud rozhodne, že mám zaplatit sousedovi 80 000 (20 000 z původní částky jsou náklady na provoz, které jsem sousedovi ušetřil tím, že jsem mu auto ukradl) a doporučí, abych dál nebyl nijak trestán. Byl jsem tedy potrestán slevou. Slavia je v obdobné situaci - Plzeň byla potrestána slevou a Bucha vůbec.

    3) Způsob výpočtu odškodnění
    Pokud je skutečně pravda, co se píše v médiích (vycházím z článku od Mádla), že byl postup výpočtu skutečně takový, že se vzala částka, kterou Plzeň za Buchu původně nabízela, a odečetly se od ní náklady Slavie na jeho mzdu, je to zřejmě nejdebilnější způsob výpočtu, na který dokázali přijít, kromě generátoru náhodných čísel a věštecké koule. Proč se to počítá z nabídky Plzně? Proč ne z výše výstupní klauzule, kterou za sebe Bucha chtěl? Proč ne z nezávislého kvalifikovaného odhadu tržní ceny? Chápu, že je složité určovat zpětně hodnotu hráče před dvěma lety, nicméně za to si rozhodci můžou sami, když kauzu zbytečně natahovali (resp. ji neřešili). Co se týče výše odškodnění, za sebe odpovím otázkou - pokud je mi ukraden los, který se ukáže jako výherní, je moje škoda cena losu nebo výše výhry?

    4) Potrestání
    Z mého pohledu zde prostě absolutně nedošlo k žádnému potrestání viníků, což dává nebezpečný precedens - chceš hráče, ale jeho klub ho nepustí? Nabídni za něj nějakou směšnou částku, pak ať vypoví smlouvu. S trochou štěstí máš hráče zadarmo, přinejhorším za něj dáš původně nabízenou směšnou částku, ještě sníženou.

    Tohle je prostě nedomyšlené a špatně, kluby to navíc staví do velmi nekomfortní situace vůči vlastním hráčům. Chápu, že záměrem je, aby hráč nebyl rukojmím klubu. Chápu, že když už hráč nějakému klubu smlouvu vypoví, může hrát za jiný před dořešením sporu - kdyby ne, mohl by hráči jeho bývalý klub zařídit neustálým odvoláváním se dlouhou pauzu, což je v případech, kdy byla opravdu porušena smlouva ze strany klubu, nežádoucí. Ve chvíli, kdy už ale padne rozhodnutí, které potvrzuje, že výpověď nebyla platná, musí z mého pohledu dojít k náhradě škody A potrestání viníka - v tomto případě Buchy - ať už pozastavením činnosti, další pokutou, ...

    Omlouvám se za délku, ale musel jsem se z toho trochu vypsat. ;)


    Komentář byl uživatelem upraven (21.05.2020 07:32) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

      sasky     před 5 lety 21.05.2020 08:14 |  
      2 0

      Super shrnutí. Za mě je prostě obrovský průser to, že se celý případ takhle táhne. To jsou přece věci, které by měly jít vyřešit v řádu týdnů, maximálně jednotek měsíců. No a druhý problém je ten precedens jak píšeš. Mimo Slavie na tomto případu potenciálně tratí všechny kluby, kde si hráč postaví hlavu.

    • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

      japhy     před 5 lety 21.05.2020 11:38 |  
      4 0

      Je to samozřejmě celé komedie jak kráva, ale to určení výchozí ceny je asi nerozhází. Sice to odpovídá částce nabízené Plzní, oni ale prostě prohlásí, že si nechali udělat nezávislý kvalifikovaný odhad tržní ceny a šlus. Papír snese všechno, razítko má kdekdo...
      Ftipnej je ten odečet Buchova teoretického platu, to vnímám vyloženě jako kopnutí si do nás, když už teda museli uznat, že jsme v právu. Logiku v tom totiž hledat nelze. Kdyby tu Barbucha zůstal, my ho tedy platili, zároveň by ale pro nás odváděl nějakou činnost. OK, nebyl tady, ale tu činnost my dál potřebovali a těžko nám ji někdo odvede zadarmo. A taky jsem si nevšiml, že by si klub při prodeji hráče snižoval cenu o jeho ušetřený plat. Ještě pikantnější by to bylo při odchodu hráče po vypršení smlouvy, když by jeho stávající klub měl zájem o její prodloužení. Pak by musel tomu novém klubu ještě platit, protože přestupová částka by byla 0,- a šlo by se do minusu :)
      Ve finále jsme tedy Barbuchu platili po celou dobu, i když tu nebyl, resp. částku vynaloženou na jeho plat hodili do kanálu :((
      A takhle my si tady žijeme. Doufám, že až se tohle dostane k opravdu nezávislému odvolacímu orgánu, tak všichni ti orgáni alespoň významně pozvednou obočí.


      Komentář byl uživatelem upraven (21.05.2020 11:54) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

        donford     před 5 lety 21.05.2020 20:58 |  
        9 0

        S nadsázkou - jestli si tímto způsobem J. Tvrdík nechá touto almužnou dělat na hlavu, neozve se a nepožene to až na mezinárodní arbitráž, tak je pro mě mrtvej Homolka. :-)

  11. Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

    slamacek (přítel SN)     před 5 lety 21.05.2020 07:36 |  
    6 0

    clovek by cekal, ze kdyz 25 jak uvadi madl, nebo 40 mega jak tu uvadite jako vystupni klauzule slavii nestacilo, ze tedy ta pokuta bude min v teto vysi. tedy spis by se urcovala podle cen, za ktere hraci z klubu odchazi do zahranici... toto je smutne, panove asi studovali v plzni

  12. Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

    Joe-L     před 5 lety 21.05.2020 08:52 |  
    3 4

    Tak mě napadá (s nadsázkou samozřejmě), co kdybychom poslali bídě dopis, že jsme od nich chtěli koupit Haška za 5M, podepsali ho a obratem ho střelili do Besiktase (nebo někam jinam, to je jedno) za 20M - zisk 15M čistá ruka a možná ještě malinkato víc. :-D

  13. Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

    Ondráš     před 5 lety 21.05.2020 08:59 |  
    3 2

    Tak ta částka je dobrej výjeb a návod pro další fotbalisty.
    Ale musím bohužel souhlasit s názorem, který se tady už objevil, že v Plzni jim roste zajímavá a perspektivní záloha (Bucha, Čermák, Kalvach). Pořád se všude řeší stáří hráčů Plzně, ale až jim odejde Limberský, tak na tom věkově rozhodně zle nebudou. I s tím vyzobáním Žiliny sestavili zajímavej tým, to je nutný přiznat.

    • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

      Navyseals     před 5 lety 21.05.2020 10:00 |  
      7 1

      No tak to si nemyslím. Většina opor jsou třicátníci nebo těsně pod a jejich potenciální náhrady fakt jejich úrovně nedosahují. Uznávám, že střed zálohy mají zajímavý, ale Čermák je skleněnka a navíc dost náladový. A hlavně je tu další faktor. Oni potřebují pravidelnou dávku financí z pohárů a když je mít nebudou, tak budou nuceni prodávat. A o koho může být reálně zájem a kdo má vyšší cenu? Kalvach a Bucha... Takže já bych to nepřeháněl s tím jejich potenciálem. Stará parta možná stárne, ale je otřískaná zápasy o titul a v pohárech. Kolik takových zkušeností má Bucha, Kalvach, Čermák, Havel nebo nově příchozí duo ze Slovenska? Pokud zase Plzeň skončí druhá, tak je čeká nemistrovská část LM a úplně klidně může z pohárů zase vyletět. A dva roky bez titulu a pohárů už by byly problém, tomu věřte.

      • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

        Slavistat     před 5 lety 22.05.2020 10:47 |  
        2 2

        Hele, ale Plzeň ty staré hráče už dost obměnila a v týmu má ke každému z nich mladší variantu. A teď za velmi lacino či zadara doplnili tým a to solidní kvalitou. A moc nečekám, že budou mít velké finanční potíže - to je asi jako nám furt přejí odchod Číňanů a finanční krach, stále se o tom spekuluje a zatím stále nepřichází :o). V přípravě mají dobré výsledky, tak hlavně, abychom to první místo udrželi. Vidím to, že pokud neposílíme, příští sezónu nám budou dost šlapat na paty (věřím, že se bude hrát).

    • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

      mudrc     před 5 lety 21.05.2020 10:27 |  
      2 3

      Nesouhlasim s “vyzobanim” Ziliny, resp, tim, ze by s temito hraci udelali predni tim nasi ligy kvalitnejsi. To jednoduse pravda neni o cemz se presvedcis sam, budou-li vubec tihle hraci hrat. Jejich prichod byl motivovan pouze tim, ze byli k mani zdarma. Opakuju se, ale uroven SK ligy je desna, kvalitni hraci ve strednim veku tam prakticky vubec nejsou a ti mladi zas pro nas trh nedostupni a my pro ne naopak neatraktivni.

      • Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

        Ondráš     před 5 lety 21.05.2020 12:00 |  
        1 2

        Guľa je dobře zná, ví co bere. To, že byli zadarmo, je pro ně samozřejmě jen bonus navíc a teoreticky nemůžou tratit.

  14. Re: Slavia uspěla se stížností, za Buchovu výpověď má obdržet deset milionů

    VitK     před 5 lety 22.05.2020 06:39 |  
    14 1

    Nevím, možná jsem paranoidní, ale ty časové souvislosti tam prostě jsou.
    - P. Bucha podal výpověď už v roce 2018, skoro před 2 roky. Rozhodčí senát se tím doposud "nestačil" zabývat. - 16.května 2020 podává Sparta žalobu na M. Haška, poždauje 55 milionů.
    - A 19. května 2020 je najednou rozhodnutí ve věci P. Buchy. Hodně vstřícné k Plzni a P. Buchovi, ale je jasně řečeno, že žaloba P. Buchy byla neoprávněná.
    L. Mádl nedávno napsal, že v lize se děje to, na čem se dohdnou Plzeň a Sparta, Slavia trochu křičí, ale to pomine, a ostatní už vůbec nikoho nezajímají. Myslím, že se tady opět potvrdilo, že se asi moc nemýlí.

  15. Tak po 2 letech najednou vyřešeno?!?

    Slavistat     před 5 lety 22.05.2020 10:38 |  
    4 2

    Je zajímavé, že Buchu najednou vyřešili po 2 letech, když se objevily další dva případy - Hašek ve spartě a Jeřábek v Teplicích (doufám, že jsem ho s někým nezaměnil). Prokázalo se, že Bucha neoprávněně zdrhnul, ale to odškodné je komedie. Zejména pokud je pravda, co píše Mádl o zdůvodnění. To bych napadl v odvolání pro nekompetentnost rozhodců v této části rozhodnutí, protože to nedává žádnou ekonomickou logiku. Chápu, že Buchovi končila smlouva za rok (nebo za půl?), na druhou stranu se díky neřešení kauzy prokázala jeho perspektiva růstu a dnešní cena je důkazem pro stanovení vyššího odškodného (předpokládám na úrovni 15 až 40 mega).
    Na druhou stranu škoda, že jsme takto z Plzně "nekoupili" Provoda za cca 5 mega. Možná by bylo dobré se odvolat a ještě během odvolání takhle zajet do nejnadějnějších mladých hráčů Plzně (nebo k nám "nepřátelským" a Plzni nakloněným klubům), aby se všichni lekli, co to může způsobit za precedens v cenách odstupného stanoveného arbitráží a raději v rámci odvolání zvedli odstupné za Buchu, než aby se toto stalo "normou levných přestupů". I když je otázka, jestli tomu věnovat energii nebo se soustředit na získání titulu a sestavení týmu na další rok (střed obrany potřebuje vyřešit společně s defenzivním středním obráncem (Oskara ani Hromadu na tenhle post nevidím a ani moc Traoreho a Takacze s velkými otazníky). A taky útok konsolidovat (po pravdě, nemá moc cenu počítat s Burenem - má dost nedostatků a doma se neprosadil) a Jusufem (tam je tak rok práce na některých základních věcech - hra hlavou, agresivita jít do zakončení atd.). A možná pravé křídlo (ale tam by mohl být použitelný Sýkora či Matoušek).

    • Re: Tak po 2 letech najednou vyřešeno?!?

      ColinSKS     před 5 lety 22.05.2020 10:51 |  
      2 3

      určitě bych nebyl příznivcem, dělat s postupu "bucha" pravidlo. jeho agent mu to poradil, a chlapec s rodiči souhlasili. já mu přeji, ať si hraje za plíseŇ, když pohrdl klubem, který ho vychoval. jinak obecně tyto případy by se neměly dít, v zásadě jde jen o šprajc ve vyjednávání, které když nedopadle, tak to o tomuto vede.

      • Re: Tak po 2 letech najednou vyřešeno?!?

        Slavistat     před 5 lety 22.05.2020 11:35 |  
        2 0

        Tak já nepíši, že by "postup Bucha" měl být pravidlo, ale naopak aby se odpovědní lekli, že by se toto mohlo zneužívat na základě nerovných podmínek, které stanovili jako precedens pro další rozhodování o odškodném a raději férově odškodnili a tí zamezili zneužívání porušování smluv, protože z toho nebude porušující (plus vychytralý klub) mít žádný profit. To je celé, čeho by see mělo dosáhnout, aby se nerozjel podvodný systém přebírání hráčů.