V úterý ligové grémium odhlasovalo, že se Fortuna Liga bude dohrávat a může se hrát i po 30. červnu. Ligovému grémiu předcházely dva měsíce bez fotbalu, kdy emoce fanouškům nepřinášeli fotbalisté, nýbrž funkcionáři a novináři. Dění posledních týdnů bylo samozřejmě hlavním tématem čtrnáctého vydání podcastu Mezi námi fanoušky v sezóně 2019/2020. V úvodu jsme se pobavili o tom, jak moc nám fotbal v době koronaviru chyběl, poté už došlo na povídání o tom, co ukázala veřejná diskuze či její absence v průběhu dubna a května a jakou roli hráli jednotliví aktéři. Shoda panovala především na tom, že ze strany LFA šlo směrem k fanouškům fotbalu (a nejen směrem k nim) o naprosto tragickou komunikaci či její úplnou absenci. Probrali jsme i roli Slavie a jejích představitelů v této diskuzi a nakonec také téma, kam se v celé té diskuzi ztratili fanoušci. V druhé části jsme se pak více věnovali Slavii a sportovní stránce, padlo téma zranění Petera Olayinky, jakým způsobem mohou trenéři přistoupit k rozložení zátěže, co znamená možnost střídat pět hráčů v zápase a zda bude Slavia hrát nějaké přípravné zápasy před restartem soutěže.
Obsah:
00:00 Český fotbal v době koronavirové přestávky
57:15 Slavia po restartu ligy
Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave
Komentáře (38)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
Tadeáš_Janků před 5 lety 15.05.2020 00:39 |Co se týče těch fanoušků a návštěv na stadionu, tak teď dost závidím Zlínu tu louku za tribunou, ze které je vidět na hřiště. :-D
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
Dr. Fe1 před 5 lety 20.05.2020 01:21 |V Ostravě asi zase o něco více litují přesunu z Bazalů do Vítkovic .....
Dohrání ligy
Mike před 5 lety 15.05.2020 07:30 |Stokrat radeji bych ligu sledoval v soucasne dobe z hlediště, ale pokud se ma dohrat i za soucasne situace, tak si myslim, ze to ma pro nas vyhodu. Pokud by se hralo podle puvodniho rozpisu, tak krome jednoho vlozeneho kola by se vsechna utkani hrala jednou za tyden. Muzstva, ktera nemaji tak kvalitni a siroky kadr, a to jsou skoro vsechna, tak by mela na pripravu na dalsi utkani cely tyden. Pokud jsou utkani ob 3-4 dny po dobu 6 tydnu, tak zcela jiste dojde u vetsiny muzstev k ubytku sil, logicky pri male rotaci hracu dojde k unave, pri pouziti sirsiho kadru zase ke ztrate kvality. Tak ze by ta muzstva mela klast daleko mensi odpor a vyhry by mely byt snadnejsi. Vim, ze je tam nadstavba, kde by mely hrat tymy nejsilnejsi, ale mezi temi 5 nasimi potencionalnimi souperi taky vsichni nebudou mit siroke kadry. Otazkou i je, kdo to bude, protoze krome nas a Plzne nema nikdo prvni sestku jistou. Na druhou stranu- bude chybet divacka podpora, takze se hodne smazava vyhoda domaciho hriste, paradoxne nejvice na tom vydelala Plzen. 3 nejvice tezka venkovni utkani v lize diky nejfanatictejsim domacim fanouskum sehraje pred prazdnym hledistem. Pravděpodobně vlastne 4, pokud pocitam s nadstavbou v Edenu. Ale abych se vratil k hlavni myslence. Diky nasemu sirsimu kadru, uzkemu kadru nekterych nasich souperu, nahusteni programu a osmibodovemu polstari bychom titul meli lehce obhajit. Pokud nezasahne koronavirus...
Re: Dohrání ligy
stromovous (přítel SN) před 5 lety 15.05.2020 08:49 |Podcast jsem neslyšel, tak reaguji pouze na komentář: Kde se bere přesvědčení, že my máme nějak hodně široký kádr? Poslali jsem pryč Škodu, Hušbauera, Burena, Zeleného, Sýkoru, zranil se Olayinka... My jsme před jarem široký kádr zužovali.
Re: Dohrání ligy
mudrc před 5 lety 15.05.2020 08:53 |Presvedceni bere kolega na soupisce A tymu, dovolim si tvrdit. Resp. nenapada me ani naznakem jiny zdroj...
Re: Dohrání ligy
stromovous (přítel SN) před 5 lety 15.05.2020 20:30 |Tak se na tu soupisku koukněte ještě jednou, základní jedenáctou máme asi nelepší v lize, ale co se šíře týká, tak aktuálně máme do pole zdravých cca 13 opravdu kvalitních hráčů. Plzeň cca 16.
Re: Dohrání ligy
o5aradecek před 5 lety 17.05.2020 14:47 |Neviděl bych to tak černě. Podle mě máme širší i kvalitnější kádr, něž Plzeň.
Re: Dohrání ligy
mudrc před 5 lety 17.05.2020 15:29 |To jednoznacne. Bylo by obrovskou chybou, kdyby to tak pri porovnani rozpoctu obou klubu nebylo. Za posledni tri roky neni hrace, na ktereho bychom ukazali a on nam dal kosem s tim, ze jde do Plzne. Budme v naprostem klidu.
Re: Dohrání ligy
Mike před 5 lety 15.05.2020 09:20 |Coufal, Holeš, Kúdela, Frydrych, Takács, Tijani, Zima, Bořil- Masopust, Stanciu, Traore, Oscar, Ševčík, Hellebrand, Provod- Musa, Tecl, Jusuf- to je 18 hráčů do pole, kteří v drtivé většině mají již odehráno velké množství zápasů v lize, pohárech, nebo reprezentacích. A z těch 18 hráčů může kdokoliv nastoupit. To se třeba o velkém množství týmů v lize říct nedá.
Re: Dohrání ligy
kjandourek (admin) před 5 lety 15.05.2020 14:06 |Nás ovšem taky nezajímá úplně velké množství klubů v lize, při pohledu na tabulku si troufnu říci, že nás zajímá pouze Plzeň.... a ta má jaksi podobně početný kádr...
Je fakt, že jsme kádr před jarem zužovali a stejně jako ostatní ligové celky jej situovali na patnáct zápasů jednou týdně... Tady je opět trochu škoda, že jsme neproklouzli ze skupinové fáze LM alespoň do EL.... to bychom si na jaro nechávali kádr širší...
Re: Dohrání ligy
Mike před 5 lety 15.05.2020 17:00 |Jedna se mi o to, ze diky zapasum za 3 dny si treba Pribram a Zlin reknou, ze proti nam stejne nemaji moc sanci i v plne sestave, tak diky tomu, ze za 3 dny hraji s pro sebe srovnatelnym souperem, tak proti nam postavi spise hrace druheho sledu a svoje nejlepsi hrace budou setrit prave na utkani se souperi stejne sily, coz by jinak nedelali. A diky tomu muzeme snadneji ziskat 3 body. To se tyka samozrejme i Plzne, ale ta prave potrebuje, aby nam krome ni vzaly body i jine tymy. A to pujde v nahustenem programu hure, nez v systemu, kdy se hraje jednou tydne. Jenom vzpomenme loni na 29.kolo a prohru ve Zline. Byli uz jsme vycucani z Evropske ligy, sehrali jsme skvele utkani na Chelsea, a pak prohrali ve Zline. Takhle jsem to myslel. Anebo staci s Plzni body ,,neutralizovat", treba 2 remizy, nebo vyhra a prohra a bude to taky jasne. A Plzen si myslim, ze jeste take nekde ztrati.
Re: Dohrání ligy
kjandourek (admin) před 5 lety 15.05.2020 17:46 |Ok, souhlasím, tohle má logiku... :-)
Re: Dohrání ligy
stromovous (přítel SN) před 5 lety 15.05.2020 19:33 |Ty jo, napsat, že máme "18 hráčů do pole, kteří v drtivé většině mají již odehráno velké množství zápasů v lize, pohárech", a "podpořit" to uvedením Tijaniho, Zimy, Hellebrandem, to je s prominutím úlet. Ostatně i u Oscara, Jusufa, Musy a Provoda to je konstatování minimálně na pozdvižení obočí.
Re: Dohrání ligy
smely (přítel SN) před 5 lety 15.05.2020 13:42 |vzhledem k tomu, ze se pocita od 22.6. s pavolenim max 1000 lidi pohromade a bude to na cely leto maximum co bude povoleno, tak se obavam, ze bez divaku se bude hrat i zacatek ligy ne-li celej podzim....ztratime tak jiste vyhodu domaciho prostredi na delsi cas...
Re: Dohrání ligy
kjandourek (admin) před 5 lety 15.05.2020 14:03 |Ale představ si tu výhodu, jestli se naučíme vyhrávat i bez podpory tribun.... a pak to povolej a nastane ten hukot :-)
Re: Dohrání ligy
wimpy před 5 lety 15.05.2020 14:04 |To bude hukot, na kluky sedne deka z přemíry odpovědnosti. :-)
Re: Dohrání ligy
kjandourek (admin) před 5 lety 15.05.2020 14:10 |A sakra... no jestli budeme vyhrávat bez diváků..... tak při pověrčivosti našeho trenérského štábu .... zavřeme tribuny i po úplném uvolnění karantény :-)
Re: Dohrání ligy
Radek097 (přítel SN) před 5 lety 15.05.2020 17:08 |Slavia má doma bez diváku bilanci 4-0-0. V sezóně 11/12 porazila doma bez diváků Příbram 3:2 a Bohemians 3:0. V následující sezóně byl další zápas s Příbrami bez diváků a Slavia vyhrála 3:1. V letošní sezóně jsme doma porazili Liberec 1:0, kdy se hrálo také bez diváků. (pár desítek fanoušků Liberce tam být mohlo)
https://www.csfotbal.cz/prvni-liga/vyhledavani/zapasy/2224?akce=1
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
HUSAR (přítel SN) před 5 lety 15.05.2020 11:11 |Díky za super podcast! Ocetnikuv optimismus je nakazlivy
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
ocetnik před 5 lety 15.05.2020 15:13 |hihihi hlavně se z toho nepo... :-D
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
Heretic (přítel SN) před 5 lety 15.05.2020 13:14 |Poslouchám podcast o vlivu Slavie ve fotbale, zamýšlím se nad tím, říkám si alespoň, že pan Bůzek byl zvolen. Překliknu a ejhle:
https://www.idnes.cz/fotbal/prvni-liga/jaroslav-tvrdik-slavia-kandidatura-vykonny-vybor-facr.A200515_115259_fotbal_jic?
Asi také poslouchá podcast a Pelta taky:-)
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
lemonade před 5 lety 15.05.2020 14:23 |měl jsem to stejně, no snad se blýská na lepší časy.
Každopádně, my s nimi zatočíme hlavně na hřišti, už se těším!
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
ocetnik před 5 lety 15.05.2020 15:14 |taky jsme si to ráno s kluky říkali :-)
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
Sokrates55 (přítel SN) před 5 lety 15.05.2020 17:42 |Dobrý podvečer přeji Vám všem.
Především velice děkuji všem aktérům podcastu.
Po opakovaném vyslechnutí jsem si řekl, že jsem zaplať PánBůh normální, protože mě napadaly stejné myšlenky i úvahy, a také stejná vysvětlení jako kluky, co podcast připravili. Takže ještě jednou Quelhare díky:-)).
Z toho všeho, co jsme si tu všichni pověděli, někdy i zanadávali a i v napjatějším tónu vysvětlovali teď jednoznačně vyplývá, že se to bude dohrávat. Konec je sice trochu nejistý, ale snad se to tedy dohraje i s tou "podělanou nadstavbou".
Přípravu našeho "Áčka" nechám určitě těm, co tomu rozumí a věřím, že oni ví, jak na to.
Odehráli jsme přípravu sami mezi sebou a jako jediný!!!! ligový celek jsme dodrželi všechna bezpečností rizika.
Sparta, Plzeň a další týmy, co odehráli přáteláky mezi sebou, nepodstoupili žádné testy, klidně si podávali ruce, seděli pohromadě na střídačkách a porušili co mohli. Bylo to vidět i na těch televizních záběrech. To jen pro pořádek. I to byl důvod, proč Slavia nehrála s někým jiným!!
Také je mi líto, že Petr Olayinka bude mimo, ale jak řekli kluci a já s tím souhlasím, ať se ukáže Lukáš Provod a nebo i Oscar. Mají na to.
S ohledem na ten "fofr" co nás čeká, bude důležité zapojení všech kluků, co do toho mohou jít. Proto jsem rád, že zůstal např. Frydrych, Tecl, Kolář a další zkušenější kluci. Taky mi bylo vysvětleno, proč nemohou přijít kluci z hostování. Tak snad se na ně v příští sezoně dostane.
Budeme čelit ataku Plzně a asi proto se soustřeďme na své zápasy a neřešme ostatní. Ono se to vyplácí.
Dnes nikdo neví, jak kdo na tom je a jak zaznělo v podcastu, všichni jsou na tom stejně. Naši kluci si už pořádně sami vyzkoušeli, že dva zápasy v týdnu nejsou žádná legrace a tak ví , o čem to bude. Ty pohárové zkušenosti jsou také k nezaplacení a díky za ně.
Tak jako Quelhar jsem byl také "otrávenej" mediálními výstupy některých novinářů a o tom, jak jsou někteří lháři a podvodníci skoro adorování (viz "kabelkáři"). Také jsem o tom psal na SN.
Když vidím, jak je Pelta těmito novináři opěvován, tak jsem si jist, že je to styl "něco za něco". Asi toho ví na "Dana a Dušana" trochu víc a tak ho radši pochválíme, aby byl potichu. A hned dneska tito novináři vypustí další zlou slinu, že si Slavia nemůže Grajciara dovolit s tím, že podsouvají náladu, jak je na tom teď vlastně Slavia finančně nedobře.
No, možná by se měli zajímat o to, aby se nepropadla Letná na až Strahov..........., ale to je jen tak na doplnění :-)).
Také chci poděkovat i Davidu Ocetníkovi za jeho práci v OP Slavie. Od strakonických dudáků máš "palec hore". Ale to i Vlajkonoš a Thorklaer taky :-)).
S úctou
Sokrates55
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
Wulfstan (přítel SN) před 5 lety 15.05.2020 17:52 |Konečně! Zajímavé povídání, už mi to moc chybělo. Ale nějak začínám být alergický na slovo "jako" a trošku i "prostě". A to jsem teprve v půlce. :-)
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
Leksel před 5 lety 16.05.2020 23:27 |A není to jako tím, žes prostě jenom přecitlivělej?
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
jufoun (přítel SN) před 5 lety 16.05.2020 03:53 |Pokud mohu požádat, podpořte podcast SN v hlasování na webu https://www.podcastroku.cz/#hlasovani
Ondra si to zaslouží :)
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
Eluin (přítel SN) před 5 lety 16.05.2020 09:03 |Podpořeno. Z veřejnoprávních jsem vybral Vinohradskou12, Diagnózu F a Meteor. Ostatním u mě ale kralovali Mezi námi fanoušky.
Je to v hajzlu, no...
Petr9608 před 5 lety 17.05.2020 01:12 |Pro mne osobně nemá prakticky smysl chodit na fotbal jinak, něž jako se chodilo do 8. března.
Pokud třeba dojdem do stavu, kdy půjde předpokládat, že, dejme tomu, v Praze bude 50 Covid-19 přenašečů, kteří o své nemoci zatím neví a nevědomky ji přináší, tak pravděpodobnost, že jeden by se šel podívat na fotbal s návštěvou necelých 20 000 lidí. je nemalá.
Tak tam půjde, třeba do kotle, bude tam zpívat chorály? Kolik lidí nakazí? 30? 50? 100? Ti nakazí další stovky. I kdyby, teroreticky se to dalo utnout, v konečném účtu třeba 300 nakažených vinou fotbalu, tak komu by to pak stejně stálo za to, někam chodit. :-(
NÁVRAT K NORMÁLU = NÁVRAT K TOMU, KDY SE NEBUDEME ŠTÍT JEDEN DRUHÉHO.
Pokud toto nebude, o žádném normálu nejde mluvit.
Ale nejde jen o fotbal nebo sport. Jde v principu o veškeré služby. Tvůj chlebodárce = zákazník/návštěvník se bude rozmýšlet. "Mám tam jít? A co když za mnou 3 metry někdo zakašle? A kdy budu mít náhubek a kdy ne? A za tyhle manévry plný obav budu platit peníze? No, radši se půjdu projít ven."
Re: Je to v hajzlu, no...
Fačín před 5 lety 17.05.2020 13:31 |Když nad tím takhle budeš přemýšlet, tak už nikdy nepůjdeš na fotbal, do kina, do hospody ani nikam jinam. Strašení bohužel zafungovalo a lidi jsou teď absolutně předposraný.
Je důležitý si uvědomit, že to není žádnej zombie virus, zabiják padesáti procent nakažených a podobně. Lidstvo se MUSÍ vrátit do normálu a každý musí začít u sebe, přestat se bát, přemýšlet nad píčovinama a normálně fungovat.
Například teď v bundeslize ta "opatření" jsou absolutně absurdní, hráči si nesmí plácnout po gólu například, na střídačkách sedí ob dvě sedačky a podobně. Jsou to absurdní a komický "opatření", který dělaj hlupáky z lidí.
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
kedul před 5 lety 17.05.2020 20:59 |Dovoluji si všechny zdejší občasné kritiky Luďka Mádla (fotbalového specialisty ze Seznam.cz) upozornit na opravdu výživný obsah tohoto Fotbal Fokus Podcast na webu ČT Sport: https://sport.ceskatelevize.cz/clanek/fotbal/fotbal-fokus-podcast-jakou-roli-ve-volbe-svobody-hral-kretinsky-a-je-slavia-zakulisne-slaba/5ebd1866611d942f04736eaf Ostatně přede monou už to několikrát udělal quelhar v podcastu výš. Pokusím se z toho vypíchnout (parafrázovat) jeden trefný výrok (příměr) pana Mádla: "Český profesionální fotbal řízený LFA je něco jako planetární soustava, v níž se všechno otáčí kolem jedné dominantní hvězdy Daniela Křetínského".
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
mudrc před 5 lety 18.05.2020 06:36 |Kousel jsem si pospechl, ale kdyz asi do desate minuty opakovane slysim, jak zas bulime, ze o nas Sport pise osklive, radsi to vypinam. A pro pana s depresi, necti jej. Nebo je to nutna soucast tveho povolani? Bez se projit po louce, ulevi se ti.
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
Ragnarok před 5 lety 18.05.2020 08:30 |Tak LFA měla například přijít alespoň s gestem, že s O2 domluví, že permanentkáři všech klubů dostanou mailem přihlášení k O2 do konce ligy zdarma. Free game na youtube - šířilo by se to i za hranice. Nápadů je spousta, pro partnery všechny dobré, nakonec i pro to O2.
Dále sestřihy na youtube, TOP10 kola na youtube atd.
Když to mohou dělat ty nejcennější sportovní ligy světa, tak nevím, proč naše to dělá jen na Deníku Sport v prémiovém obsahu (ne všechno).
Osobně doufám, že budoucnost přinese všechny ligy na nějaké platformě typu Netflix, že půjde i do spotu. Že půjde si koupit třeba balíček PSG+Spurs+Inter+RB+Slavia+Lakers+Rockets+Suns+Celtics+Nets+Cardinals+Rams+Chiefs+Bills+Packers+Ravens+Penguins+Bruins+Maple Leafs+TDF+GdI atp. Do budoucna by to pro mne bylo super. Teď člověk musí všechno řešit různě a proto je i prostor pro spoustu platforem, kde z toho ty sportovní organizace nic nemají-
Prodej práv v české lize individuálně by byl nejlepší, to by se hned vidělo, že ten vliv mají mít jen tři týmy a ten z města piva do nich nepatří. Každý si prostě práva prodejte sami, pokud není pan Svoboda schopen za práva získat více peněz.
Popravdě řečeno, naše liga asi o moc větší hodnotu nemá, tipnul bych si, že se můžeme dostat na dvojnásobek. Kolik lidí si balíčky s ligou koupí a kolik stojí režie, výroba přenosů atd.? Musí se začít dívat víc lidí. Je mi ale záhadou, proč si za takto nízkou cenu nemůže dovolit ligu ČT. Měla by obrovské množství obsahu, který lidé chtějí, chce ho hodně lidí a tím by plnila i svou veřejnoprávní roli. Za práva na biatlon vydá ČT obrovské peníze a vůbec nechápu, jak si mohou ospravedlinit koupit biatlon, který jezdí reálně na úrovni 8 zemí, a ligu za směšnou cenu přenechat O2.
A vůbec nechápu, že s O2 souhlasí ligové shromáždění, reálně to ubírá hodnotu jejich sponzorským smlouvám, protože se nedostanou k takovému počtu lidí, jak by byli v ČR. Naopak v tom chápu kluby 2. ligy, které mají z TV nepoměrně větší příjem v poměru k rozpočtu než kluby prvoligové, takže mírně vyšší příjem od O2 má pro ně vyšší hodnotu, protože jim reálně nic nesebere, jen přidá.
Z počátku O2 mělo O2 například kamery před hlavní tribunou tak, že z prvních dvou řad přes ně nebylo vidět.
KORONA V BOLCE
Petr9608 před 5 lety 18.05.2020 15:07 |První nakažený ve fotbalové lize, testy odhalily nemoc u hráče Boleslavi
Zdroj: https://www.idnes.cz/fotbal/prvni-liga/mlada-boleslav-koronavirus-testy-fotbalova-liga-nakazeny.A200518_143618_fotbal_min
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
kapitan.pisoar před 5 lety 19.05.2020 07:04 |Dobré vědět, že fanouškům ze SN ten fotbal vlastně nechybí... Na tom starém "fotbal je jen záminka" asi je dost pravdy. Mě ten fotbal chybí...
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
první rytíř před 5 lety 19.05.2020 10:29 |Tak jsem na netu narazil na informaci, že se dnes, tedy v út 19.5. od 16.00 hod představí na trávníku Slavie Praha FC Vysočina.
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
Edenjejenjeden před 5 lety 19.05.2020 10:39 |Nepředstaví, jeden z hráčů Slavie měl pozitivní test na koronavirus :-(
Re: Mezi námi fanoušky 19/20 14
Juventus turin před 5 lety 24.05.2020 16:36 |Titul je náš