Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Aktuality z médií

Komentáře (45)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Hovorka

    Edenjejenjeden     před 5 lety 28.12.2019 18:42 |  
    15 2

    Hezký rozhovor ,ten kluk má velkou vnitřní sílu ,a doufám ,že nám v příští sezoně LM předvede zase nějaká oslavná gesta ....

  2. Jsem přesvědčený

    Sherudan     před 5 lety 28.12.2019 19:55 |  
    17 6

    že kdyby se David nezranil, máme v LM o nějaký bod navíc, možná i projdeme aspoň do EL. Ne proto, že by byl nenahraditelný herně, ale díky té jeho vítězné povaze a neuvěřitelné zabejčilosti. Takový hráč dokáže udělat rozdíl v kritických situacích.

    • Re: Jsem přesvědčený

      Dr. Fe1     před 5 lety 28.12.2019 20:25 |  
      9 33

      Boha jeho ! Tohle už je kult osobnosti. Možná bychom také vyhráli LM !

      • Re: Jsem přesvědčený

        donford     před 5 lety 28.12.2019 21:44 |  
        12 2

        Doktore, tentokrát jste sedl na špatnou loď. Jede proti proudu a neutáhne to. Víte, je vánoční čas, tedy trochu jiný než bývá v roce obvykle. A tak se v tomto čase zabýváme i jinými věcmi, než technikáliemi, jež vyžadujete vy. Ale když už jsme u Hovorky:
        Někdy si říkám, že mám za desítky let už odhad na hráče, ale u Davida jsem se šeredně seknul. Po prvních jeho přípravných utkáních jsem psal: nebrat! malej, rudej, penaltovej. A lkal po Delim a Míšovi. Ó, jak jsem se zmýlil. Neznal jsem jeho zaťatost, neodhadl jeho famózní výskok, skvělou rozehrávku a především jeho touhu vítězit. Když jsem to vše poznal, zase jsem psal o jeho hře, že hraje na hraně sebezničení. Takhle hrával často i Suchopárek. A to se bohužel vyplnilo. A právě proto, že je vánoční čas, sluší se psát a hovořit více o pocitech, o odhodlání, co takové zranění dalo a i vzalo, o vizi, než o kdy, co teď právě, či za jakou dobu. Věřím, že tuto vánoční nuanci chápete a uznáváte rovněž. Dík.

        • Re: Jsem přesvědčený

          Dr. Fe1     před 5 lety 28.12.2019 21:52 |  
          10 21

          Dík za seriozní příspěvek. Také jsem se v Hovorkovi mýlil, podobně jako vy. Takových nás nepochybně bylo spousta. Naproti tomu se mi ale příčí hnát to zas do opačného extrému a dělat z něj poloboha. Ano, je vynikající a všechny nás překvapil. Ale zase "vocaď pocaď". Bůh to není, dokonce ani polobůh.

          Další věc - tolik patosu a dojímání, to je na mě také příliš. Samozřejmě mu přeji všechno nejlepší a ať se uzdraví pokud možno ihned a hlavně ať mu zdraví v budoucnu drží !!! Ale nepotřebuji to vyjadřovat něják přehnaně. Ale to je samozřejmě moje věc, stejně tak se má někdo plné právo dojímat. Mě dojímají spíš jiné věci, než zraněný fotbalista.

          • Re: Jsem přesvědčený

            wimpy     před 5 lety 28.12.2019 21:57 |  
            17 2

            Potom se zeptám, nestačilo ten článek pouze nekomentovat?

            • Re: Jsem přesvědčený

              tobro     před 5 lety 28.12.2019 23:51 |  
              4 5

              Ne, nestačilo...

          • Re: Jsem přesvědčený

            o-cab     před 5 lety 29.12.2019 00:35 |  
            2 0

            tak me to video rozplakalo

          • Re: Jsem přesvědčený

            kedul     před 5 lety 30.12.2019 00:10 |  
            9 0

            Jaký patos? Jaké dojímání? Kult osobnosti? David Hovorka jen oceňuje prostředí, jaké doposud ve své profesionální kariéře nejspíš nepoznal. Sešlo se mu to jako nikdy: (aktuální) poměry a z toho plynoucí podmínky uvnitř klubu; oblíbený kouč s celým realizačním týmem mu věří a on věří jim; dobrá atmosféra v kabině................ To všechno položilo základ pro jeho skvělé výkony, jimiž si přes původní pochybnosti i přes klubový původ rychle získal ocenění a důvěru velké obce fans, jaké zřejmě nikdy nezažil. Bohužel to jeho opakované zranění je odvrácenou stranou jeho osobnosti bojovníka až do "sebezničení". Hraje s málo vídaným nasazením a se sebezapřením.

            • Re: Jsem přesvědčený

              Dr. Fe1     před 5 lety 30.12.2019 00:15 |  
              1 13

              V tom nejsme niják v rozporu. Mě to jen přijde už trochu přehnané, jak jdeme ode zdi ke zdi - tedy od Hovorky zatraceného až po Hovorku zbožňovaného. Ale to je věc subjektivního vnímání.

      • Re: Jsem přesvědčený

        Snivec     před 5 lety 29.12.2019 09:47 |  
        15 3

        O bohu mluvis a opet prehanis pouze ty. Pro me byl DH na podzim nas nejlepsi stredni obrance, ktery mel velky vliv i na hru dopredu. Urcite by odehral mnohem lepe zapas nez Frydrych, jestli bychom meli body navic, to je kdyby ....., ale mozne to je.

        • Re: Jsem přesvědčený

          bongor     před 5 lety 29.12.2019 10:28 |  
          12 0

          Hlavně se Gadžo uzdrav úplně a bez následků,těšíme se na Tebe!

        • Re: Jsem přesvědčený

          Dr. Fe1     před 5 lety 29.12.2019 23:33 |  
          3 16

          Nepřeháním pouze já. Mluvím od tom, že to jde ode zdi ke zdi a apeluji na přiměřenost.
          Tedy že Hovorku na jedné straně mnozí (včetně mě) na začátku angažmá hromadně zatracovali a nyní jej zase všichni vynáší do nebes jako kdyby to byl největší a nejskvělejší slávista všech dob. Je to z extrému do extrému.

          Co se týče Frydrycha, tak ten hrál například v Barceloně a uhráli jsme tam 0:0. Takže by si také zasloužil trochu úcty - byť Lukkaka tedy s Interem neuhlídal (ovšem je otázka jak by Lukkaka v jeho pražské formě uhlídal Hovorka). To nikdo neví. A teď mi připadá na příkladu těchto dvou, že to spousta lidí hodnotí strašlivě černobíle a Hovorka je pro ně Bůh a Frydrych je nula. Realita je ovšem barevnější a extrémy většinou neplatí.

  3. ...

    Fačín     před 5 lety 29.12.2019 20:38 |  
    3 34

    No jo no, kdyby hrál trochu víc "hlavou", nemusel teď chodit o berlích. jsem zvědavý, v jakým stavu se vrátí a jak dlouho pak vydrží zdravej. Tak hodně štěstí.

    • Re: ...

      kjandourek (admin)     před 5 lety 29.12.2019 20:47 |  
      11 1

      Jako že mohl předvídat, že špatně došlápne?

      • Re: ...

        Fačín     před 5 lety 29.12.2019 20:49 |  
        1 21

        No, víceméně ano... Ten moment, kdy se zranil,mám pořád celkem v paměti - natahoval se za balonem, na který skoro nemohl dosáhnout, na polovině hřiště, prakticky zbytečně, navíc nešikovně.. A jak to dopadlo, jsme viděli.

        • Re: ...

          kjandourek (admin)     před 5 lety 29.12.2019 20:53 |  
          11 0

          Už jsi někdy viděl fotbalistu, který by se nenatahoval za balónem, který může získat? Který by během desetiny vteřiny "vyhodnotil", že je to "prakticky zbytečné" a vybodnul se na to?

          Jako věřím tomu, že ano - jsou nás spousty a hrajeme fotbal pro žízeň v těch nejnižších soutěžích... ale nevěřím tomu, že by to takhle vyhodnotil někdo, kdo chce dosáhnout na mety nejvyšší...

          • Re: ...

            kalex     před 5 lety 29.12.2019 21:03 |  
            6 1

            No ono to jde vidět u dost ligových hráčů, že na to někdo sere. Já jsem rád, že v týmu takové hráče jako je David máme. A tím nasazením jsme se prosadily už druhým rokem v Evropě.
            Bohužel, zranění se stávají.
            Hlavně ať se kluk jeden ušatá dá rychle a kvalitně do kupy a brzo ho zase vidíme na hřišti ve formě jako před zraněním.

        • Re: ...

          o5aradecek     před 5 lety 29.12.2019 21:05 |  
          6 1

          Takže třeba před tím vyhraným soubojem/souboji s Lukakem v Miláně, se na to mohl taky vybodnout, kdyby víc přemýšlel :-) Něco jako - "Ten chlap má dva metry, do něj ani chodit nebudu..." :-))

          • Re: ...

            Fačín     před 5 lety 29.12.2019 21:16 |  
            2 21

            Co to meleš? Zranil se vlastní nešikovností v souboji, kterýmu se mohl vyhnout, kdyby hrál víc "hlavou", než "po hlavě", to je celá myšlenka co jsem tím chtěl říct. Nevím co do toho pleteš Lukakua.

            • Re: ...

              o5aradecek     před 5 lety 29.12.2019 21:21 |  
              9 1

              Lukaku byl jen příklad pro tvoje "natahoval se zbytečně na balon, na který stejně nemohl dosáhnout". To takhle nemůžeš brát, hráč musí chodit do soubojů naplno.

    • Re: ...

      Snivec     před 5 lety 29.12.2019 23:39 |  
      6 0

      takovy nazor vazne normalne nevymyslis :D
      ale je pravda, ze DH do toho chodi fakt s maximalnim nasazenim a musi i nahradit vyskovy handicap, takze pokud neni zelezny muz, bude ho zraneni obcas provazet, bohuzel
      na druhou stranu, kdo se rad nekouka na hrace, ktery do toho jde s plnym nasazenim? ;)

      • Re: ...

        Dr. Fe1     před 5 lety 30.12.2019 00:23 |  
        2 12

        Mě by zajímalo co na to doktor. Tedy nějáký skutečný doktor mediciny. jestli se tohle stane nešťastným zákrokem a nebo jestli to k tomu stejně směřuje a kdyby do toho nešel, tak se mu to stalo třeba o 10 minut později stejně .... protože přetrhnout si vazy asi není jen tak. To mi spíš připadá, že tam musí být něco špatně už před tím, než se stane ta samotná událost, kdy dojde k přetržení, utržení ....

        • Re: ...

          wimpy     před 5 lety 30.12.2019 02:17 |  
          4 0

          Nejsem doktor, ale kam mé vědomosti sahají, tak tomuto zranění dispozice moc naproti nechoděj. Prostě pech. Ale nevím, jak po plastice, jestli už je recidiva pravděpodobnější, než prvoúraz. I když určitě jsem slyšel názory doktorů, že po té operaci je vaz silnější, než před ní.

          • Re: ...

            Dr. Fe1     před 5 lety 30.12.2019 03:51 |  
            0 11

            Ok. Díky za přínosný příspěvek. Já o tomhle nemám vůbec představu, naštěstí jsem s tím sám nikdy problémy neměl a ani jsem to s nikým neprobíral. Tak zbývá jen doufat, že mu to bude držet alespoň v budoucnosti a že se zase dostane do formy.

        • Re: ...

          kjandourek (admin)     před 5 lety 30.12.2019 08:41 |  
          8 1

          Nejsem doktor, prošel jsem si tím jako pacient a zároveň mám spoustu spoluhráčů, kteří si tohle martyrium užili také.... navíc někteří z nich byli odvážnější než já a nechali si tuhle operaci udělat v lokální anestezii, takže i viděli na monitoru jak probíhá....

          Každopádně: Zkřížené vazy jsou trochu atypická součástka v těle... sami pohyb nevytvářejí, "pouze" drží koleno pohromadě v momentech, kdy člověk špatně došlápne... Pro normální život nejsou potřeba, dá se bez nich bezbolestně žít, chodit i běhat... nedá se bez nich provozovat činnosti, při nichž je ohrožena stabilita: kontaktní sporty, lyže, tenis (rychlé změny směru), volejbal (dopady po výskoku)...

          Pokud takové sporty bude někdo provozovat bez zkříženého vazu, hrozí mu při každém špatném došlápnutí natažení postranních vazů a to už potom bolí.... samotná absence zkříženého vazu nebolí...

          Vyplývá z toho jedna věc: zkřížený vaz se nedá vyposilovat... Existují různá stabilizační cvičení, kdy člověk doskakuje na takový ten nafouknutý půlbalón, což vlastně simuluje špatný došlap, ale není to posilování v tom pravém slova smyslu, kdy si člověk přidává závaží a tím zvětšuje objem tkáně...

          Svým způsobem má Fačín pravdu... David šel svému zranění naproti.... Stejně jako mu jde naproti každý, kdo se vrhne na fotbal... a je jedno, jestli hraje za repre, nebo osmou Hanspaulskou ligu... i když samozřejmě lidské tělo má své limity a čím intenzivnější ten pohyb je, tím je to pravděpodobnější.

          Tvrdili mi, že po operaci je potřeba devět měsíců na to, aby bylo koleno stoprocentní a mohu potvrdit (respektive musím to zaťukat, protože mi to tak připadá), že když se operace povede, tak je potom to koleno silnější než bylo.... Koleno samo o sobě, ale třeba ochablý stehenní sval se mi už do původní velikosti vrátit nepovedlo.
          A musím říci i to, že zbytek těla po té pauze byl hodně křehký, takže jsem si po měsíci hraní udělal kotník a s ním zase čtvrt roku marodil... prostě mi trvalo pak ještě dobře rok, než moje výkonnost začala být nějak podle mých představ - ale to mohlo být věkem - stalo se mi to v pětatřiceti...

          • Re: ...

            Dr. Fe1     před 5 lety 30.12.2019 17:50 |  
            0 8

            Díky za obsáhlý odborný výklad (zcela bez ironie), protože to je spousta pro mě nových zajímavých informací. Každopádně to není pro Hovorku moc optimistické, ale na druhou stranu on má zase důkladnou péči a rehabilitaci, kterou vy jste asi neměl .... Tecl měl asi to samé, že ? Takže zhruba po roce lze očekávat návrat do zápasů, kdy ale přijde bývalá forma a jestli vůbec ... o tom by mohl i Standa vyprávět. U Standy doufám, že se do toho na jaře dostane. Jen nevím zda by pro něj bylo lepší na hostování a nebo zůstat ve Slávii - spíš asi to hostování.

            • Re: ...

              kjandourek (admin)     před 5 lety 30.12.2019 18:16 |  
              2 1

              Samozřejmě, péče je nesrovnatelná, ostatně i na tom videu je vidět, že mu tam do toho něco pouštějí - nějaké pulsy...

              Forma je mrška proměnlivá, takže těžko říci, mě opravdu trvalo další rok než jsme začal být se svými výkony spokojený.. Teď vidíme, jak sedí deka na Standovi, který po operaci jakoby ztratil rychlost, odhad na balón a správné řešení situací... a, co si budeme povídat, i Milan Škoda byl loni půl podzimu zraněný... a formu, v jaké ho chceme vidět, víceméně chytil až na poslední tři zápasy podzimu - taky mu to trvalo rok od vyléčení zranění a to to zranění nebylo dlouhé...

              jenom se vrátím k té původní otázce: opravdu je to o špatném došlapu, kdy ten vaz, který by to celé měl udržet, najednou neudrží.... vůbec nemusí být nakřáplý ...
              Když to vztáhnu na sebe, za celý fotbalový život do svých pětatřiceti jsem měl jednou prasklý vaz v kotníku a sádru a jednou natažené postranní vazy v koleni... vždy pauza tři neděle, maximálně měsíc... Až jsem si říkal, jakou to já mám kliku, že jsem zřejmě dobrý somatotyp a tak se mi vážná zranění vyhýbají. Přičítal jsem to tomu, že jsem s fotbalem (tedy pravidelným tréninkem) začal až v dospělém věku a tělo tím pádem není opotřebované....

              A pak jsem jednou šel do hlavičkového souboje s gólmanem (Fačín by řekl zbytečného - neboť předem prohraného - souboje), ten mě trochu rozhodil, dopadl jsem nekoordinovaně na jednu nohu a bylo zle... přímo jsem cítil, jak koleno vyskočilo z jamky a zase se tam vrátilo.... to ten vaz prostě nemohl vydržet.... byl to blesk z čistého nebe...

              Takže se přikláním k tomu, že kdyby David v Plzni špatně nedošlápl, tak by dohrál podzim úplně v pohodě... Bohužel dynamika a náročnost, kterou současný fotbal vyžaduje, tohle zranění přitahuje...

              • Re: ...

                wimpy     před 5 lety 30.12.2019 18:59 |  
                0 0

                Obávám se, že ty pulsy jsou obyčejná magnetoterapie.
                Pravda je, že tréninky jsou dnes koncipovány tak, aby se předcházelo svalovým zraněním a zraněním kloubů, ale v dnešním fotbale natolik přibylo soubojů v rychlosti, že se divím, jak málo takových zranění vlastně je.

                • Re: ...

                  kjandourek (admin)     před 5 lety 30.12.2019 20:27 |  
                  2 0

                  Bude to nějaký typ elektroléčby... já je celkem rád, na mě docela fungujou... :-)

                  Ovšem právě že se mnou tehdy nedělali vůbec nic.. prostě čtyři týdny doma s berlema, posléze ježdění do práce opatrně autem.... a kontroly ve stylu: "vyndáme stehy" a "hojí se nám to dobře...." :-)

                  • Re: ...

                    wimpy     před 5 lety 30.12.2019 22:09 |  
                    0 0

                    Pár let zpátky jsem si zlomil žebra a celkem mě překvapilo, že to vůbec neléčej. Jen mi dali prášky na bolest...

                    • Re: ...

                      kjandourek (admin)     před 5 lety 30.12.2019 22:32 |  
                      0 0

                      Jo... no ono taky co bys s tím chtěl dělat? Zlomenou kost taky vlastně neléčíš... tedy pokud je zlomená normálně, jenom znehybníš sádrou a čekáš až sroste, ale hrudník do sádry prostě nedáš :-)

                      • Re: ...

                        wimpy     před 5 lety 30.12.2019 22:36 |  
                        0 0

                        Já vím, asi jsem čekal nějaké stahovadlo. Mimochodem, zlomenou ruku mi vždy nejdřív narovnali.

              • Re: ...

                Dr. Fe1     před 5 lety 31.12.2019 15:14 |  
                1 6

                Já jsem tedy hrál jenom hanspaulku na nejnižší úrovni a velký fotbal jen kdysi na žákovské úrovni. Ale zranění jsem měl také až v z pokročilejším věku a také po nekoordinovaném dopadu, když mě někdo rozhodil ve výskoku a špatně jsem došlápnul. Akorát že u mě to neodneslo koleno, ale kotník - ale byl to vždy "jen" výron kotníku, nic vážnějšího. U mě to bylo hlavně asi narůstající vahou, když dopadnete plnou vahou těla na nohu, která se zvrkne, atk není divu že to nedopadne úplně dobře.

                • Re: ...

                  wimpy     před 5 lety 31.12.2019 15:34 |  
                  0 1

                  Výron kotníku se v našem mládí nebral jako zranění, pěkně se to stáhlo a příští víkend se hrálo znovu. To mělo ovšem za následek "vyskakující" kotníky fotbalistů v pokročilejším věku. Až mnohem později jsem se dozvěděl, že správné léčení výronu je šest neděl klidu v zinkáči.

                  • Re: ...

                    Dr. Fe1     před 5 lety 31.12.2019 15:48 |  
                    0 6

                    Ono asi taky záleží jak závažnej je ten výron a co se poškodí i okolo. Mě se při tom jednou taky zlomili nějáký kůstky v noze - nějáké drobné kostičky co tam jsou, ne samozřejmě ta hlavní kost :-) A kvůli tomu jsem musel mít nohu v sádře několik týdnů, aby se to zhojilo tak jak má. Lehčí výron se asi opravdu rozchodit dá.

                    • Re: ...

                      wimpy     před 5 lety 31.12.2019 15:53 |  
                      0 1

                      Samozřejmě, nemluvím o zlomeninách zánártních kůstek, dokonce ani o zvlášť těžkých výronech, se kterými se noha nevešla do kopačky. :-)

                      • Re: ...

                        Dr. Fe1     před 5 lety 31.12.2019 15:59 |  
                        0 6

                        To je asi ono, co jsem měl i já - zánártní kůstky. A pak ještě vícekrát nějáký méně závažný výron. Ono když je člověk těžší tak je největším nepřítelem sám sobě - ve smyslu, že jsem si to defacto udělal vždycky sám vlastní vahou. Akorát mě někdo třeba postrčil ve výskoku, ale to mu těžko vyčítat.

                        • Re: ...

                          wimpy     před 5 lety 31.12.2019 16:22 |  
                          0 1

                          Ano, o tom, že nadváha není zrovna přítelem kloubů asi nemá smysl polemizovat. :-)

          • Re: ...

            sasky     před 5 lety 02.01.2020 21:24 |  
            2 0

            Také jsem vlastníkem plastiky předního zkříženého vazu. Parádní věc :D Je to jak píšeš. Dělali ti štěp z čéšky, nebo z hamstringů? Mě z čéšky. Když jsem se po kontrolách ptal doktora, jestli mi napíše takovou tu vyztuženou ortézu, tak se ptal jakože na co? Říkal, že max na lyže, ale i tak že to ten nový vaz (po rehabilitaci a naposilování) bude silnější než předtím. No, moc jsem tomu naposilování nedal, ale florbal jsem hrál dál i se svým metrákem, ale koleno drželo. Občas oteklo, občas bolelo, ale drží stále. Teď se snažím na bosu trochu cvičit, protože mám trochu problémy s tím samým kolenem, ale jsou to spíš chrupavky než vazy. ALe jinak vlastně bez problémů. Jinak do zápasů jsem se vrátil cca těch 9 měsíců po plastice.

            • Re: ...

              kjandourek (admin)     před 5 lety 03.01.2020 09:29 |  
              0 1

              Z čéšky.... doktor mi vysvětloval, že to je nejpevnější šlacha v těle, proto se pro fotbalisty bere štěp z ní .... Já jsem sice houby fotbalista, ale to ten doktor neřešil - klubového jsme neměli a tenhle prostě věděl, že chci hrát fotbal... :-)

              Já to musím zaklepat, ale nějaké problémy s ním nemám vůbec... tedy jednou asi před čtyřmi lety najednou začalo bolet, tak jsem toho doktora donutil, aby mě znova poslal na mg.rezonanci, ale tam bylo všechno OK, takže jsem měl jenom něco nataženýho - dokonce mi tvrdil, že tam vidí i ten samovstřebávací šroub, který se zřejmě tak úplně nevstřebal ... teď mě spíš trápí kotníky.... to bude tím, že mám o patnáct kilo více, než bych chtěl :-)

              • Re: ...

                sasky     před 5 lety 03.01.2020 16:11 |  
                0 0

                Jen k té poslední větě. Nějaké předsevzetí? :D

    • Re: ...

      ColinSKS     před 5 lety 31.12.2019 13:16 |  
      4 5

      tvl, pusť si záznam, jak se mu to stalo. pak nebudeš za vola.

      • Re: ...

        Fačín     před 5 lety 01.01.2020 10:54 |  
        1 5

        Nemusím, vím to velmi dobře.