Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Aktuality z médií

Komentáře (26)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

    samciz (přítel SN)     před 6 lety 08.10.2018 10:35 |  
    4 0

    Dobrý článek.

  2. Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

    BANKROT     před 6 lety 08.10.2018 12:51 |  
    8 1

    "Řeč už byla o Vrbově specifickém stylu. Ten byl tehdy v české lize naprosto revoluční. Obnášel obrovský důraz na útočnou fázi, dynamiku v křídelních prostorách, masivní zapojení hráčů do útoku, riskantní pozice při zahrávání standardních situací."
    Průkopníkem tohoto stylu byl podle mého názoru Karel Jarolím. Dynamiku v křídelních prostorách a masivní podporu ofenzívy u nás výrazně představovali obránci např. Matěj Krajčík či Franta Dřížďal. A rychlou, kombinační a vysoce ofenzivní zálohu snad není třeba připomínat. Takže s tím Vrbovým specifickým stylem by se dalo mírně polemizovat. Možná byl specifický pro Plzeň, ale v Práglu to už frčelo.
    Mádl jako vždy naprosto profesionální. Jeho články jsou top.

    • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

      Virgil1956     před 6 lety 08.10.2018 13:34 |  
      10 0

      Máš pravdu a ještě jedna věc. Matěj Krajčík byl pod Jarolímem jedním z prvních ofenzivních záložníků "předělaných" na krajního beka. Toto později udělal i Vrba, když ofenzivní záložníky Rajtorala a Limberského použil na krajích obrany a to bylo podle mého to rozhodující, co vyneslo Viktorku na vrchol. A samozřejmě i zcela výjimečný lauf Jiráčka s Pilařem, kteří později zachránili v repre i Bílka před totálním kolapsem nároďáku. V podstatě sami svou individuální kvalitou zajistili postup (společně se simulantem Rezkem :) a pak sami zařídili všechny góly na ME a postup do ČF.

      • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

        kjandourek (admin)     před 6 lety 08.10.2018 13:49 |  
        1 1

        Takhle.... prvním možná u nás... jinak si běžte pokecat s Boudewijnem Zendenem.... i když to bylo holandské specifikum, protože to byl původně dokonce útočník, kterého začali stavět na beka :-)

        A to nemluvím o tom, že prvním opravdu takovým ofenzivním bekem byl na začátku osmdesátých letech František Jakubec, který z pozice falešného křídla zařídil Bohemce spoustu roků při jejich tažení za jediným titulem v roce 1983...

        • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

          Edenjejenjeden     před 6 lety 08.10.2018 13:56 |  
          4 0

          Ti řeknu Karle"Ted nejsi chlapík":-).Prvním ofenzívním bekem byl Jan Lála!!!

          • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

            kjandourek (admin)     před 6 lety 08.10.2018 14:28 |  
            3 0

            No jo, ale to jsem byl ještě na houbách... toho už pamatuju jako bělovlasého pána, na kterého jsem v devadesátých letech narazil v autoprodejně na Vinohradské.... kam jsem strčil hlavu coby nešťastný řidič začátečník, který právě před jejich provozovnou uvařil služebního Formana a nevěděl co s tím... a pak čuměl jako z jara, kdo že mi to jde pomoct :-)

        • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

          BANKROT     před 6 lety 08.10.2018 17:53 |  
          1 1

          To je jasný, že u nás. :D My jsme ve světě snad průkopníci jen v tom, že v klubu kopal budoucí prezident.

          • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

            Alcapone     před 6 lety 08.10.2018 19:08 |  
            0 1

            Těm druhejm komikům z druhý strany řeky to komedianství od doby Vlasty Buriana koukám zůstalo. :-)

        • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

          Virgil1956     před 6 lety 08.10.2018 22:18 |  
          1 0

          Jsme si nerozuměli, já nepsal o prvním ofenzivním bekovi, ale o předělání ofenzivního záložníka na beka, Lála nebo Jakubec byli krajními obránci od dorostu :)

          • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

            kjandourek (admin)     před 6 lety 08.10.2018 23:24 |  
            0 0

            Proto jsem psal o Zendenovi... to byl ofenzivní hráč, kterého předělali na beka...

            • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

              Virgil1956     před 6 lety 08.10.2018 23:26 |  
              0 0

              No jo, jsem pitomej a blbě čtu :)

        • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

          Akuls     před 6 lety 11.10.2018 09:29 |  
          1 0

          No asi prvním ofenzivním bekem u nás byl opravdu náš Jan Lála. Jako předěláný záložník se hodně podílel spolu s Kadrabou na vzestupu Františka Veselého. Góly jako dneska Coufal nebo Bořil z pozice beka ale moc nestřílel. Výjimkou potvrzující pravidlo byl třeba jeho gól hlavou v památném druholigovém zápase s Plzní 4:1. Ale asi prvním týmem v tehdejším Československu, který svoji hru opravdu stavěl na ofenzivních krajních obráncích byla v druhé polovině 60-tých let minulého století Malatinského Trnava. Tu jejich sestavu, která produkovala opravdu moderní, ofenzivní, atletický, kombinační fotbal, plný náběhů, pohybu a prolínání řad nelze zapomenout: Geryk - Dobiáš, Majerník, Jarábek, Hagara - Kuna, Hrušecký - Martinkovič, Švec, Adamec, Kabát. Až na Jarábka to byli všechno původně útočníci nebo záložníci a v drtivé většině všichni hráči pocházeli z Trnavy či jejího blízkého okolí. Přitom dokázali hrát v PMEZ víc než rovnocené zápasy třeba s Ajaxem v jeho největší slávě, či s tehdejším mistrem anglické první divize Derby County.

      • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

        o5aradecek     před 6 lety 08.10.2018 13:56 |  
        7 0

        K tomu Krajčíkovi. Šmíca tenkrát říkal, že toho zažil v kariéře dost, ale nikdy neviděl, aby soupeř hrál osobku na našeho krajního obránce. :-)

    • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

      pethead (přítel SN)     před 6 lety 08.10.2018 13:39 |  
      6 8

      Souhlas až na tu část "Mádl jako vždy naprosto profesionální.". Už nám párkrát bohužel ukázal, že ve svých manických (či kocovinových či naopak abstinenčních či bůhvíjakých) fázích dokáže produkovat opravdovou novinářskou žumpu, která má k profesionalitě skutečně daleko. Takhle z patra mě napadá "případ Bucha" nebo zaručené zprávy o konci JT a krachu Slavie při krizi okolo CEFC, ale bylo toho za poslední rok dva víc.

      Ovšem souhlasím, že ve chvílích, kdy se drží všech psaných i nepsaných pravidel seriózní žurnalistiky, je to pravděpodobně nejlepší sportovní novinář u nás.

  3. Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

    Juventus turin     před 6 lety 08.10.2018 16:26 |  
    3 4

    Trpišovský jde správným směrem. Moc jsem si ho do Slavie přál, a naplňuje přesně mé očekávání. Již v Rusku dokázala, že je konkurence schopná v EL. Snad příští rok konečně klapne LM. V zimě šikovně posílit - Trézégeut nebo Trávník a nebo oba.

    • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

      Virgil1956     před 6 lety 08.10.2018 23:30 |  
      6 0

      Mám jiný plán. Příští sezonu 2019/ 2020 vyhrát EL, tím automaticky postoupit do LM 2020/2021, a tam pak hlavně nebýt za blbce jako Pilsen :)

      • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

        kalex     před 6 lety 09.10.2018 19:15 |  
        0 0

        Kuci, pome to vyhrát už tuto sezónu.

        • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

          Juventus turin     před 6 lety 10.10.2018 15:41 |  
          1 0

          Titul určitě. Nebo myslíš EL ?

          • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

            kalex     před 6 lety 10.10.2018 18:09 |  
            0 0

            Samozřejmě oboje. :()

      • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

        Juventus turin     před 6 lety 10.10.2018 15:39 |  
        0 0

        Tvůj ,,nesmělý,, plán nemá chybu. Palec nahoru.

  4. Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

    SKEP     před 6 lety 09.10.2018 09:59 |  
    3 5

    Panu Mádlovi je rozhodně bližší žurnalistika investigativní, zatímco odborná sportovní novinařina evidentně nepředstavuje jeho silnou "parketu". Mám podezření, že p. Mádl, zvaný Sádl, nejenže fotbal nikdy "závodně" nehrál, ale ani dostatečně neovládá jeho pravidla. Je patrné, že si ve fotbalovém hnutí vydržuje řadu "zdrojů", jejichž prostřednictvím přináší svým čtenářům (příp. posluchačům) atraktivní exkurse do prohnilého zákulisí tuzemské kopané. Nicméně v případě, že zdroje tzv. mlčí, neboli ho... vědí, Mádl zkušeně vyčká do chvíle, kdy je zřejmé kudy "zajíc běží" a až poté exklusivní causu bulvárulačné sportovní veřejnosti naservíruje. Viz. aktuální případ "dubajského majitele" v SFC Opava. Jestliže Mádlovy kritické pohledy do kuloárů obecenstvo vysoce oceňuje, jeho ryze sportovní komentáře jsou pouhou snůškou povrchních formalit a tradičních frází. V jeho projevu pozoruji jistou paralelu s redaktorem ČT sport "Frázařem" Čapkem, jemuž též příliš "nejde" komentovat hru samotnou v přímém přenosu, ovšem pri práci s hosty ve "studiu" je mimořádný.

    • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

      Dennis     před 6 lety 09.10.2018 13:28 |  
      5 0

      Jsem si tedy té mimořádnosti Čapka ve studiu nějak nevšiml. Podle mě už v ČT dávno neměl být, je to dinosaurus, fotbal je už jinde a Čapek furt tam, kde byl před lety. Svěcený je ve studiu v práci s hosty o level jinde.

      • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

        Edenjejenjeden     před 6 lety 09.10.2018 13:35 |  
        4 0

        Nebo třeba Petr Kubásek....Souhlasím,pořešený Capoun,na některé jeho výrazy nelze zapomenout,třeba fofrník:-(

        • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

          kalex     před 6 lety 09.10.2018 19:14 |  
          3 0

          Tak ale na Věnců Tittelbacha nikdy mít nebude. Ze dvou týmů skandinávských zemí udělat jeden ..... Švinští hráči, to nevymysliš. :()

  5. Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

    Laduk     před 6 lety 12.10.2018 15:06 |  
    5 1

    mě by zajímalo, jak by se Slavia vyvíjela, kdyby zůstal Šilhavka, obávám se, že by se o progresivním stylu nemluvilo

    • Re: Mádlův glosář o Vrbově zlaté dekádě a dravci Trpišovském, který má na to sesadit

      cunak     před 6 lety 12.10.2018 19:33 |  
      2 7

      Možná by se méně mluvilo a více by ho bylo.