Moc bych si přál, aby slávisti drželi více při sobě jako fanoušci, měli k sobě větší respekt. Kolikrát na tribuně nebo i v diskuzích slýchávám jaké jsou rozdíly mezi aktivní fanoušek, neaktivní fanoušek, ultrasák, kotelník, gaučák, fanoušek, divák… Myslím si, že každý fanoušek má na stadionu svoji úlohu a svoji roli. Pokud to jen trochu jde, bylo by skvělé, kdyby se tyhle skupiny trochu respektovali a snažili se jedna druhou pochopit. Společným cílém nás všech je přeci maximální podpora klubu a šíření legendy jménem Slavia Praha!
Tesat do kamene. Tak by to mělo být.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jj, Michale, jak rád bych nebyl gaučák, ale z východu Moravy se těžko dostáváš na zápasy. Ale u nás, na co jde, teď už se nemohu dočkat na neděli na Slováské Slavii, ze které soudruh Valenta udělal modrobílé Slovácko - fuj. Samozřejmě, že tomuto klubu fandím zároveň se Zlínem hned po Slavii a věřím, že přijde doba, kdy se fotbal vrátí v Uherském Hradišti k červenobílým slávistickým barvám s hvězdou na trnu a názvu Slovácká Slavia.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jo a už vyhledávám vhodné spoje na Slavii a zpět, v budoucnu je určitě využiji. Pokud by mně dal někdo doporučení na nějaké vhodné přespání, budu rád. Však víte, jaké to je se změnami termínů zápasů.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
To je jasné. Vzdálenost, pracovní a jiné povinnosti, na to všechno by měli ostatní myslet, když hodnotí účast nebo dokonce "hodnotu" fanouška na zápasech. Věřím, že většina fanoušků SKS by ráda byla na každém zápase, ale z různých důvodů to nelze. Osobně nemám to škatulkování fanoušků rád. Každý má své místo a svým způsobem podporuje klub.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Nevím, zda to chápu správně, ale z tohoto rozhovoru stejně jako z nedávného podcastu se Strašákem mi vyplývá, že není takovým problémem pokud fanouška někdo málem ubodá jako v Kyjevě jako to, že neubrání vlajku z fanshopu...
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Na druhou stranu možná lepší, že dostali takovej nářez..aspoň na Slovácko nepojedou jako mistři světa. Pěkně zase zpátky nohama na zem, protože vyhrát můžeme spíš zodpovědným týmovým výkonem, o nějaké super fotbalové kvalitě nemůže být řeč.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Hráčů máme dost, někdo si klidně může dát "oraz", proto máme přece široký kádr (Zelený, Baluta, Matoušek atd.). Slovácko bude pálit "vostrejma"! Nepodcenit je.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Je tím spíš myšleno doporučení nechodit po městě na rizikovém výjezdu v barvách klubu.
V Kyjevě jsme se s tátou tohoto doporučení drželi a bylo vše OK.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
To je jasné, k tomu člověk se zdravým selským rozumem nebo základním pudem sebezáchovy snad ani žádné doporučení nepotřebuje. Spíše mě zaráží, že je ze strany zástupců ultras o tolik více pozornosti (a kritiky!) věnováno tomu, že nějaký fanoušek přišel o vlajku než tomu, že někdo málem přišel o život.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Nevím, jestli jsou mé informace přesné, ale tím zraněným by měl být údajně účastník "domluvené" bitky. Takže proto asi žádné komentáře k této události.
Jinak tedy v Kyjevě se právě ukázalo, že lidé ten selský rozum tak trochu pozapomněli v Čr.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Tak jsem to taky z náznaků pochopil. V článku se sice vybízí ke vzájemnému respektu jednotlivých fanouškovských skupin, ale s těmito barbarskými násilnickými metodami mám docela problém, i když si to vyřídí tyto skupiny jen "mezi sebou"...
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Deklarují se jako ti skuteční, praví, ryzí a opravdoví fanoušci fotbalu, tak by se měli poměřit ve fotbálku pěkně v dresech svých týmů a ne unisono v nějakých černých mikinách s kapucemi... No, není to logické?:-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
No dobře, ale ten klub, kterému fandí a za kterým jezdí takové dálky, hraje fotbal, takže alespoň trochu by ten fotbal měli mít rádi... Ani to není logické?:-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
A co by sis predstavoval? Ze tam bude blabolit o tom, ze se lidi nemaji prat nebo bodat nozema nebo dokonce strilet? a ze maji byt lidi na sebe hodni? Proste chtel neco rici k zachazeni s vlajkami na vyjezdech, ze nezmini bitky a jine veci, neznamena, ze sala z fanshopu je dulezitejsi.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
No jestli dostal do držky někdo, kdo se v Kyjevě fotí s klubovou vlajkou na veřejných místech, tak co tomu nešťastníkovi poradit..to je opravdu velice inteligentní nápad. Stejně tak by se mu to pravděpodobně stalo ve Španělsku, Holandsku nebo Turecku, tam jsou taky vyhlášení "lovci vlajek". Některý lidi jsou strašně naivní a vůbec nemají ponětí, kam jedou a jak se tam můžou chovat.
Jestli dostal do držky někdo z chuligánky, tak to je jeho "job". Sice tuhle zábavu nechápu, ale k fotbalu to vždycky patřilo.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Já souhlasím s tím, že chodit po Kyjevu v našich barvách je dost nerozumné. Na druhou stranu se to posouvá někam, kde to nebylo a nemá být. Například včera jsem kupoval lístky do Kodaně a v jejich ticketngu je výslovně napsáno, že pokud v hledišti prokážeš JAKOUKOLI přízeň k hostujícímu klubu, budeš okamžitě vyveden ze stadionu.
Osobně mi je blízká svoboda, proto mi vadí, když někdo někoho napadá fyzicky a omezuje ho na jeho svobodě. Beru slovní přestřelky, ale jakýkoli fyzický kontakt (bitka, krádež věcí) by měly být zapovězeny. Je fakt super jít na sport v USA a být úplně v klidu, bez fízlů, všichni přátelští, to samé ragby v Anglii či Francii. Na Slavii chodí celým stadionem čím dál více takových týpků, černé mikiny, taštičky a hledají konflikty, hledají osamocené fans soupeře. S dětmi má člověk potom celkem strach, co vyvedou. Tyhle chlapce bych nemilosrdně vyvedl. Každý má být v sektoru, kam si koupil lístek a jinde nemá, co dělat.
Byl bych rád, kdyby byl fotbal bez dýmovnic, dělbuchů, kuřáků a ožralů v hledišti, lidí, kteří se chovají tak, že mohou ohrozit někoho, kdo s ním nemá nic společného na zdraví, majetku, ošacení (v týdnu musí dost lidí jít v obleku např.) atd. To nevylučuje světlice, fandění a skvělou atmosféru, která na stadionu vládne. Pořadatelská služba by se na lidi chovající se nebezpečně měla zaměřit a bylo by lépe klubu i fanouškům. Většinu výnosů ze vstupného klubu generují ti "normálové" a jim se vychází vstříc poměrně málo.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
No já neříkám, že je to normální, jen že se to prostě v dnešní době běžně děje. Když chodím s vlajkou v Rusku nebo na Ukrajině, tak pravděpodobnost ataku hraničí s jistotou. Ostatně jako píšeš, podobně se chovají i naši lapkové..
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
V rugby obecně a je jedno jestli jde o klubové nebo mezinárodní zápasy. Žádné zóny pro hostující fanoušky. Jasně mají svoje sektory, ale určitě nejsou nějak oddělené. Fanoušci se před, během i po zápase spolu normálně baví, fotí. Rugby dost sleduji a mám pocit, že se i tímhle se rugby komunita (fanoušci, hráči) vůči fotbalu vymezují a z fotbalistů typu Neymar si právem dělají legraci. I když Neymar je takový extrém, že si z něj dělají legraci i fotbalisté :). To nebyl správný příklad.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Nemusíme vůbec chodit do ciziny a můžeme zůstat u našeho vlastně národního sportu - hokeje. Tam zdaleka nejsou vztahy tak vyhrocené jako ve fotbale, fanoušci soupeřících klubů se normálně baví a fankluby každý rok pořádají jedno víkendové setkání s turnajem ve fotbálku. Ve fotbale naprosto nepředstavitelná věc. Co jsem měl informace, tak jediným klubem, který se neúčastnil, byli burani z Plzně... Ty nikdo neměl rád a chovali se na domácích zápasech jako primitivové. To, že tam na nás z horních sektorů lili pivo, byla ještě prkotina.
Každopádně by to byla zajímavá sociologická studie proč jsou daleko menší problémy na hokeji, sportu "tvrďáků" oproti "baletkám" ve fotbale, navíc v uzavřených arénách, kde to vře. Nicméně, i na hokeji byla v posledních letech tato skoro "idylka" narušena. Zasloužili se o to fotbaloví chuligáni, kteří se asi nudili v době, kdy se žádný fotbal nehrál..
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Studie by to byla zajímavá. Ale ono je to hlavně v našich končinách. Třeba v Anglii, kde se to dřív mlátilo dost, tak teď je tam i na fotbale absolutní pohoda. Jenže jsou tam i kluby a obecně i zákony o dost přísnější. Jenže s návštěvností nemají problém a protože se permice dědí skoro z generace na generaci, nikdo si nedovolí moc riskovat. A hlavně i "výtržník" musí odevzdat třeba pas.
Třeba k tomu nějak dojdeme. V jednom podcastu někdo říkal, že fandění v Anglii je hodně sterilní, protože tam není žádné pyro. V Chorvatsku to je větší paráda. A hodně fanoušků v na východě Evropy (těch ultras) má na to stejný názor. A pak je to těžký.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jo třeba fans Komety tj symbol tolerance někde na úrovni těch z Baníku. Moje holky byly vloni docela v šoku co vyváděli cestou na hokej v Pardubkách ty policejní manévry kvůli nim cestou vlakem tam a zpět, na staďák a pak na nádr. S těma z Plzně si můžou podat ruce.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Já hokej nesleduji skoro vůbec. A když tak jen výsledky Kladna. To mě bere od šesti let, když tam hrál Milan Nový. Ale věřím tomu, že se dokáží fanoušci rozvášnit.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachyme ja myslim, ze to dost zvelicujete. To, ze Vas nekdo poboda je mnohem mene pravdepodobne, nez ze Vam ukradnou vlajku. Co mel jako rict, dejte si pozor at Vas nekdo nepoboda? Pochybuji, ze se po Evrope potuluji tisice chuliganu, kteri bodaji soupere na potkani. Zatimco kradeni vlajek je docela rozsireny "sport". Proto chapu, ze v souvislosti s fandenim na fotbale upozornuje predevsim na kradeni vlajek.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Tak už asi k tématu naposledy poněkolikáté zopakuji: Já nic nezveličuji. Já se naopak pozastavuji nad tím, jak je zveličována ztráta vlajky z fanshopu, což je líčeno jako bezmála největší tragédie v moderní lidské historii. Nicméně jak píše Péťa, rozhovor je s Vlajkonošem, takže bych možná opravdu neměl být tak příkrý...:-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Já bych to zas až tak neviděl. Dokonce říká, že na nebezpečí upozorňovali. Ale spíš mě "pobavila" věta: "Takže proto jsme teď přistoupili k nastavení nějakých pravidel, aby se zamezilo ztrátám vlajek a nepřicházelo se o klubové předměty." Představil jsem si jak každý kdo bude chtít vlajku, bude procházet složitými výkonnostními a psycho testy. Případně mu dají nějaký hadr a někdo se mu ho bude snažit sebrat. Zlehčuji to, jen mě ta představa jednoduše pobavila.
Tak včera ve Sportu dali možnost zkritizovat výkony naší reprezentace jednomu z největších trenérských nýmandů u nás- Martinu Pulpitovi. Ten má opravdu právo cokoliv kritizovat, svými ,,úspěchy" patří mezi nejvíce neúspěšné trenéry u nás. Když ti úspěšní- třeba pánové Brückner, Dušan Uhrin starší, Beránek, Cipro, Vrba by se asi v rámci kolegiality a nadhledu k nějaké ostré kritice nesnížili, i když subjektivně a objektivně by právě oni na ni právo měli.
Ano, výkony byli strašidelné, mrzí o to víc, že kostru rýmu tvořili naši kluci, ale věty typu- ,,někteří hráči jsou líní, neběhají, na hráče jsme málo nároční a přísní"- to si myslím, že je trochu přehnané. Že by zrovna Coufal, Bořil, Zmrhal, Sýkora a Tecl byli líní a neběhali, to je nesmysl. A že by Jindřich nebyl přísný ? To si také nemyslím. No zrcadlo nám nastaví Evropská liga. Proti Kyjevu jsme rozhodně líní nebyli a běhali jsme hodně. A korunu všemu Pulpit nasadil poslední větou. ,, Bohužel jediným člověkem, který za poslední měsíce pojmenoval pravdivě a otevřeně stav české reprezentace, byl pan Berbr.
Já bych místo větší vášně, která tu stejně nebude taková jako třeba na jihu Evropy,uvítal,kdyby bylo vyprodáno na Plzeň, nebo ted na Bohemku,btw že nebylo vyprodano na estebaky je prostě ostuda našich fans,který všechno, tak rádi kritizují a sami se pak válí na gauči. Stačí se ted podívat do Ostravy už včera bylo na chátru vyprodané a hraje se az v pondělí.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Ano, souhlasím. Co se týče návštěvnosti, tak já jsem přesvědčený o tom, že minimálně my a Sparta, možná i ten Baník, bysme měli mít vyprodaný každý zápas, bez ohledu na cokoliv - počasí, termín, soupeř atd. Dva historicky nejvýznamnější kluby, z milionového města a navíc velkou podporou po celé republice a nejsou schopni nalákat každý týden ani "nicotných" 20 tisíc lidí na stadion?
Když se podíváme do jiných srovnatelných zemí, tak ty návštěvy na zbylé kluby třeba taky nejsou žádná sláva, ale všude mají nějaké vlajkové lodě, které to táhnou. Jaktože v Portugalsku, které má stejně obyvatel jako ČR, mají Benfica, Sporting a Porto průměr přes 40 tisíc? A my nedáme blbých 20. Belgie - Bruggy, Standard, Anderlecht - všichni přes 20 tisíc. Švédsko - Hammarby 22 tisíc, Malmö a AIK 18 tisíc. Norsko - Rosenborg 17,5 tisíc. Švýcarsko - Basilej a Young Boys přes 20 tisíc. Nizozemsko - Ajax - 50 tisíc, Feyenoord - 45 tisíc a dalších 6 klubů má 18 tisíc a více. Ano, tohle je extrém a nečekám, že bysme se tomu někdy přiblížili. Ale Slavia a Sparta, 2 kluby z hlavního města, by měly mít na to vyprodat každý zápas. Celtic, Rangers - skotská liga úplně o ničem, liga dvou týmů (před krachem Rangers) a oni těch 50 tisíc mají na každý zápas.
My se tady pořád na něco vymlouváme, jak je liga nekvalitní (koeficient a neschopnost některých zahraničních hvězd se zde prosadit říká něco jiného), jak je to žumpa apod. Máte chodit na Slavii a ne na Berbra s Peltou. To si myslíte, že je to všude liliově čisté? Není, jen to tolik nevnímáme, když tam nežijeme. Všichni jsme teď viděli, jakou špínu mají na Ukrajině v podobě Surkise. A brání jim to chodit na fotbal? Ne. Před válečným konfliktem měl Šachtar 30 - 40 tisíc průměr. Charkov a Dynamo taky přes 20. Ano, vím, že tady už ten příměr vzhledem k velikosti země nesedí. Ale poukazuju na to, že můžeme vidět, jak tam návštěvnost teď logicky upadla na minimum. Ale dokud byla Ukrajina v pohodě, tak lidi chodili i mafiánům ve fotbale navzdory. Přestaňme hledat výmluvy a pojďme podpořit náš milovaný klub.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Já bych to neviděl tak černě. Za poslední dvě sezony stoupla návštěvnost Slavie hodně, a stoupat dál bude. Všechno je o systematické práci s fanoušky, všechno je o tom, že si lidé musí zvyknout tam chodit. Navíc to „tvrdé jádro“ přijde vždy - (tj. těch strahovských 4-5 tisíc) a zbytek se musí trochu rozmazlovat. Někoho naláká nový stadion, někoho noví hráči, spoustu lidí hvězdní soupeři. Běžné diváky (neslávisty) z řad turistů určitě nalákají sportovní klubu či reputace v zahraničí. A běžná veřejnost? Ta bude chodit, když z návštěvy zápasu Slavie uděláme cool společenskou záležitost. Tomu zase přispěje, pokud se budou cítit na stadionu bezpečně, či tam nebude kouřit celá tribuna. A to vše dohromady by mělo ten potenciál zaplnit stadion do posledního místa i na běžné soupeře, jako je Boleslav.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Tak já to taky nechci vidět černě. Myslím si, že ten trend je pozitivní. A nejen u Slavie. Ale ten potenciál vidím ještě výš. Proč by to nemělo u nás jít, když jsem dal příklad jiných zemí, kde to jde? Ale chtělo by to lidi naučit chodit na fotbal, na svůj klub, bez velkých výkyvů vlivem špatných výsledků, počasí a dalších. Když se otevřel nový Eden, tak v té euforii také lidé chodili. A pár let na to nás tam bylo 5 tisíc. Já bych si přál, aby se chodilo na Slavii bez ohledu na to, zda bude v lize mistrů nebo v divizi. Opět dám za příklad Rangers. Hráli 4.ligu a chodilo 40 tisíc lidí. U Slavie by stačila polovina. Ten cíl je reálný.
Já chápu, že každý nemůže chodit na všechny zápasy. A myslím si, že by to ani nebylo dobré, aby chodilo pořád stejných 20 tisíc lidí. Ale každý slávista snad během roku najde 2 nebo 3 víkendy, kdy má čas a mohl by přijít na Slavii. Ať už je odkudkoliv. A až příště nebude moct přijet, tak aby ho zastoupil někdo, kdo zas třeba nemohl přijít minule. Aby tu zkrátka bylo, plácnu, třeba 200 tisíc fanoušků, kteří budou ochotní přijít na Slavii, když jim to okolnosti dovolí. A zdůrazňuji na Slavii. Ne na atraktivního soupeře, ne na derby atd. Prostě tenhle víkend mám čas, tak jdu. A že je to zrovna zápas s Přibramí, no a co? Já jdu na Slavii.
Kdysi jsem viděl nějaký průzkum, je to tedy už hodně dávno, ale tuším, že tam uváděli, že Slavii fandí půl milionu lidí. A na stadion jich je schopných přijít jen 10 tisíc? To je hrozně málo.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jenže ono je to i ve vyspělém fotbalovém světě podobné. Vždycky víc lidí tam přijde na Real nebo United než třeba na "nějakou" Slavii, i když třeba rozdíl nebude až tak dramatický jako u nás. Stejně jako u nás by víc lidí přišlo na R.E.M. než třeba na Mňágu a Žďorp i za cenu mnohem dražšího lístku.
Ten příklad s Rangers je jistě zajímavý, ale tam se jedná o tradiční klub, který byl potrestán přeřazením o soutěže níž a fanoušci se za ním v těžkých podmínkách semkli. Taková euforie byla i kolem Slavie v 60. letech před postupem do ligy, kdy se příznivci skládali na posily. V současných českých podmínkách můžeme uvést příklad hokejových Českých Budějovic, jimž byla "ukradena" nejvyšší soutěž a klub začínal od nuly. A ve druhé lize mají každý zápas skoro vyprodáno, okolo 6 000 fanoušků.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Teď úplně nevím, kam tím zájmem míříš. Jasně že atraktivnější soupeři táhnou víc všude na světě. Já jsem se tak nějak snažil nastínit, že by bylo krásné být ve stavu, kdy budeme mít na každý zápas prodáno 20 tisíc vstupenek s tím, že na běžný zápas by ta poptávka byla taková, že by se třeba teoreticky dalo prodat těch vstupenek 25 tisíc, kdyby to kapacita umožňovala. A na takový Real by se jich prodalo klidně 100 tisíc. Ale ve výsledku by nám to mohlo být jedno, protože těch svých 20 bychom udali vždycky, tak jako tak.
Nemyslím si, že Rangers jsou otázkou nějakého semknutí. Ti lidé tam chodili ve stejném množství předtím a chodí tam i teď. Prostě přesně ten indeální stav, který by chtěl každý klub mít. :-) Ale díky, že jsi připomněl vzkříšení našeho klubu i pěknou poznámku o Budějovickém hokeji. Ono podobné to bylo před časem i kolem Bohemians. Smutné právě je, že po čase to odezní nebo přestane být "cool".
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Ono taky moc nepomůže, když cena vstupenek na zápas s Plzní je skoro 900 Kč. To je prostě v českých podmínkách strašně moc ač si třeba správně řekneš, že v porovnání s cizinou je to ještě málo, a že stejnou sumu vyplázneš za to nebo ono. Navíc ligový fotbal tady nemá z mnoha důvodů v médiích dobrou reklamu (na rozdíl od hokeje).
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Mě by docela zajímalo, kolik by na stadionu zůstalo lidí, kdyby tam měli zůstat jenom pražáci, (včetně lidí z pražského zázemí). Přijde mi, že nemalá část, včetně naší skupiny, dojiždí z jiných krajů. Nehledě na tom, že posledni dobou potkávám na stadionu i cizince, co bydlí, nebo jsou v Praze. Hlavně slováky a ukrajince, občas němce. Ale přijde, že lidí ze samotné Prahy, tolik, kolik by mohlo chodit nechodí. A co mi jednou říkal známej co fandí chátře, tak u nich je to asi podobný.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Tak Pražáci jsou zpovykaní, jak by řekl klasik, respektive řekla klasička:-) Jinak s těmi cizinci je to pravda. Sám jsem už právě jednoho Slováka i Ukrajince přiměl nebo lépe řečeno nalákal, aby se na Slavii přišli podívat a oba už mají i šálu...:-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym, reakce na příspěvek z 9:29. Máš pravdu!! Je to hodně peněz, protože pro přespolní k tomu musíš připočíst cestovné, kromě stadiónové klobásy stravné navíc , jedeš-li dopravou, ztráty času na nádražích.... A s cizinou bych to už vůbec nesrovnával. Jo, vstupenku mají třeba 2-3x dražší, ale platy pětinásobné ( důchody apod.)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Bohužel realita je taková, že fotbal prostě má ve společnosti špatnou pověst. Zažil jsem to i před tím zmiňovaným zápasem s Plžáky. Bral jsem nevlastního syna a nabídli jsme že vezeme i jeho spolužáka (5. třída). Jeho matka to ovšem striktně odmítla. Na fotbal prostě ne! A bohužel je potřeba říct, že z mnoha důvadu je ta špatná pověst oprávněná. Proč se musí sakra v těch uzavřených koridorech kouřit, proč musí být všichni v hledišti tak sprostí. Ano na Limberskýho si vždycky s chutí zařvu, ale je to jako u Cimrmanů, kde mají v každé hře jedno sprosté slovo jako koření. A byť nejsem žádný puritán, proč „Jude Slavie“ a „Zkurvená Plzeň“ byly nejčastější pokřiky? A teď dejme stranou kdo za co může. Když půjdu do detailu, tak nejlepší na „Jude Slavie“ je přeci oblíbené „Všude Slavie!“. Ale myslím to obecně. Jistě, fotbal je o vášních a o emocích. Ale přeci taky o sportovním duchu a myšlence tužení těla i ducha. Zrovna my na Slavii bychom toto měl ctít a šířit jinam. Nezmění se to hned, ale pojďme tomu naproti.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jo jo, tohle bohužel musím potvrdit i z vlastní zkušenosti. Setkávám se s tím každou chvíli. Ten mediální obraz je opravdu špatný a spousta lidí si myslí, že je to na fotbale pomalu válečná zóna. Snažím se to lidem vždycky vysvětlovat, ale se střídavými úspěchy. I moje mamka měla v počátcích hrozný strach, když jsem začal chodit na fotbal. A abych jí to umocnil, tak jsem ještě po čase tahal s sebou i mladšího bráchu. :-D No ale když viděla, že se zápas co zápas vracíme v pořádku, nezbití, se všemi končetinami, tak pomalu začala otáčet. A přestože ona sama na fotbale nikdy nebyla, tak mám radost, že se nás fanoušků zastává, když na to přijde řeč třeba u ní v práci. :-) Na druhou stranu můj děda, to je opačný příklad. Ten prostě pořád bude tvrdit, že je to všechno pravda, protože to přece ukazovali v televizi. A můžu mu říkat co chci....
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Osobně si myslím, že se v nás (v Čechách, myslím lokalitu) něco změnilo. Za první rep. byly většinou plné stadiony. A když hrály dva pražské kluby tak 100%. Ještě v 60 letech byla návštěvnost na drby tuší 30 000. A najednou lidi o fotbal ztratili zájem, Za koumoušů pražáci začali jezdit na chaty a tak nějak se na ten fotbal přestalo chodit. Pamatuji si, když jsme hráli na Strahově jak se to svádělo na Strahov. Ono to zpočátku i souhlasilo, návštěvnost v novém Edenu byla vysoká. Jenže pak se nám přestalo dařit a lidi přestali chodit. Souhlasím s @JS, že musí být na stadionu bezpečno. Asi tam musí být nějaká zábava i pro ostatní členy rodiny. Min. pro děti. Ale nejvíc podle mého názoru lidi láká kombinace pěkná hra x počasí x výhra. Jednoduše jsou fanoušci, kteří nejsou tak skalní aby chodili na prohrávající Slavii. Proto věřím, že se to začne zlepšovat. Asi to bude chvilku trvat, ale když budeme doma vyhrávat a budeme k tomu hrát pěkný fotbal, tak si i lidi na stadion cestu najdou. Samozřejmě v Praze bude vždy magie termínu. To je na další studii.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Ono to podle mě není pouze o fotbale, ale o lidech. Já se naštěstí narodil až po revoluci, takže jsem komunismus nezažil. Ale myslím, že to hrozně ovlivnilo způsob, jakým se chováme. Ta česká závistivost, vyčůranost, snaha se co nejvíce napakovat a nezaplatit za to nic. Že někdo kvůli špendlíkům zastaví s autem u silnice, natáhne deku a klepe stromem, aby je pak nechal někde vypálit. Že když vidím někoho podvádět, porušovat zákon, tak to udělám taky. Neexistuje tu taková ta vlídnost mi přijde. Měl jsem možnost poznat dost lidí ve Spojených státech a je jedno, jestli mají vilu nebo přívěs. Jsou k Vám vlídní a pozvou Vás k sobě, i když nic nemají. A nejen v USA, určitě jsou další národy, které to mají stejně. A teď ruku na srdce, udělal by to Čech? My zveme někoho k sobě jen když se můžeme chlubit.
A tohle nastavení se odráží i na návštěvách na fotbale. Ano ty ceny jsou vysoké. Taky jsem nadával. Ale máme s tátou permanentky už asi 8 sezonu za sebou, snažíme se chodit na každý zápas a když jsem byl v zahraničí, tak chodila místo mě mamka. Nedokážu si představit na Slavii nejít. A tohle je potřeba probudit v dalších lidech a fanoušcích. Ale neni to jen o klubu a jeho aktivitách. Musíme být i my navzájem k sobě vstřícní. Jak zmiňuješ ty i JS, bezpečnost, dodržovat pravidla (zákaz kouření), nerozlišovat jestli chodím na sever, hlavní, východ nebo jih. Všichni jsme přeci slávisti a jde nám o to samé. Ale mám někdy pocit, že nejsem pravý slávista jen proto, že jsem na hlavní a vadí mi pyro. A to je prostě špatně. A když se tohle nezmění, tak bude chodit pořád ta stejná skupina lidí, která kdysi jezdila mrznout na Strahov a viděla až do konce 0:7. A ten vyprodaný stadion bude jen na derby a poháry.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Slavista jsi. Je pravda, že tady je asi většina lidí z TS a ti mají trošku jiný pohled na fandění. Víc se na to dívají svýma očima. To asi není špatně. Někdy tu chybí vzájemná tolerance, ale to mě moc netrápí. Já to chápu.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
pekny rozhovor a co opravdu ocenuji je zapalenost Vlajkonose! ta je fakt inspirujici. Na druhou stranu uplne nechapu tu kulturu, byt se za svoje barvy. Mam salu, dres a kdyz pujdu po ulici, tak toto preci nemuze byt duvodem k tomu aby mne nekdo napadl, jen proto, ze fandim nekomu jinemu. Kdyz pak potkam nejakou skupinku, ktera ma vlajku, tak mne ani nenapadne mu ji brat.. kruci to prece neni valka a bojova zastava. je to jen sport. Asi bychom nasli spoustu trecich ploch, ale stejne tak bychom nasli mnoho spolecnych temat, nad kterymi premyslet. napr. proc nebylo na plzen vyprodano. Proc nas nechodi vic. atp...
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Tak jak píšeš, je to jak kdy a jak kde. Svého času, v době, kdy Vsetín měl dost peněz a vládl naší lize, jsem byl u bratrance ve Vsetíně a samozřejmě jsem navštívil finálové utkání Vsetín- Litvínov. Když jsem se oblékal na hokej, uvědomil jsem si, že mám černo-žlutou bundu, tedy barvy hostujícího Litvínova. Se svojí obavou, zda nebudu od Vsetínských inzultován jsem se svěřil bratranci, který moje obavy rozptýlil slovy " Tady Tě nikdo bít nebude, tady Tě tak leda ožerou. A tak se i stalo. V řadách pro sezení neustále jezdily lahve se slivovicí - dal jsi si loka a poslal dál. Fandilo a zpívalo se neustále, atmosféra naprosto perfektní, nikdo se nepral, nic neházel, jenom potom bylo okolo Lapače (zimák) nablito. Při odjezdu jsem se bavil s fandy Litvínova, kterým se to také líbilo, jenom si stěžovali na to, že je taky ožrali. Mám pěkné vzpomínky a tak by to mělo být na všech stadionech.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
jako neco ve stylu: "chlapi pojdte, ozerem se!" Jo neco na ten zpusob. Ja byl na par zahranicnich vyjezdech a nikde jsem se nesetkal s nenavisti. Kolikrat nam souperuv kotel zatleskal, ze jsme vubec prijeli a vse probihalo v pratelskem duchu. skoda, no.
Pokuta od disciplinárky zejména za pyro při utkání s Plzní tentokrát 80k. Podmínka uzavření TS platí od příštího domácího zápasu. Pro info - trest pro Plzeň 125k.
Komentáře (68)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Maty22 před 6 lety 11.09.2018 09:58 |Najdi 5 rozdílů v porovnání s loboTomem.
https://www.stream.cz/vyrobeno-v-cesku/10026498-m-t-vyrobce-klik-ktery-sam-mel-kliku?rss&dop-ab-variant=1&seq-no=2
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
kjandourek (admin) před 6 lety 11.09.2018 10:17 |Pět? Alespoň tisíc, ne? :-D
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Michal86 před 6 lety 11.09.2018 10:39 |Z rozhovoru:
Moc bych si přál, aby slávisti drželi více při sobě jako fanoušci, měli k sobě větší respekt. Kolikrát na tribuně nebo i v diskuzích slýchávám jaké jsou rozdíly mezi aktivní fanoušek, neaktivní fanoušek, ultrasák, kotelník, gaučák, fanoušek, divák… Myslím si, že každý fanoušek má na stadionu svoji úlohu a svoji roli. Pokud to jen trochu jde, bylo by skvělé, kdyby se tyhle skupiny trochu respektovali a snažili se jedna druhou pochopit. Společným cílém nás všech je přeci maximální podpora klubu a šíření legendy jménem Slavia Praha!
Tesat do kamene. Tak by to mělo být.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
mig52 před 6 lety 11.09.2018 11:15 |Jj, Michale, jak rád bych nebyl gaučák, ale z východu Moravy se těžko dostáváš na zápasy. Ale u nás, na co jde, teď už se nemohu dočkat na neděli na Slováské Slavii, ze které soudruh Valenta udělal modrobílé Slovácko - fuj. Samozřejmě, že tomuto klubu fandím zároveň se Zlínem hned po Slavii a věřím, že přijde doba, kdy se fotbal vrátí v Uherském Hradišti k červenobílým slávistickým barvám s hvězdou na trnu a názvu Slovácká Slavia.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
mig52 před 6 lety 11.09.2018 11:21 |Jo a už vyhledávám vhodné spoje na Slavii a zpět, v budoucnu je určitě využiji. Pokud by mně dal někdo doporučení na nějaké vhodné přespání, budu rád. Však víte, jaké to je se změnami termínů zápasů.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Michal86 před 6 lety 11.09.2018 12:15 |To je jasné. Vzdálenost, pracovní a jiné povinnosti, na to všechno by měli ostatní myslet, když hodnotí účast nebo dokonce "hodnotu" fanouška na zápasech. Věřím, že většina fanoušků SKS by ráda byla na každém zápase, ale z různých důvodů to nelze. Osobně nemám to škatulkování fanoušků rád. Každý má své místo a svým způsobem podporuje klub.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Wulfstan (přítel SN) před 6 lety 11.09.2018 12:54 |Správně! Ani my, gaučáci, nejsme méněcenní fanoušci! :-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Edenjejenjeden před 6 lety 11.09.2018 13:47 |Je suis gauč:-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 11.09.2018 14:47 |Jo, Gaucho, nebyl úplně marnej před těmi 10-12 lety...:-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 11.09.2018 11:04 |Nevím, zda to chápu správně, ale z tohoto rozhovoru stejně jako z nedávného podcastu se Strašákem mi vyplývá, že není takovým problémem pokud fanouška někdo málem ubodá jako v Kyjevě jako to, že neubrání vlajku z fanshopu...
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
rak (přítel SN) před 6 lety 11.09.2018 11:49 |Tak trochu mně to také připadá. Samozřejmě, vlajka je důležitý základní symbol klubu, ale jsou i důležitější věci.
Jinak, teď bude mít Trpiš hlavní úkol dát rychle psychicky dohromady celou naši reprezentační grupu.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Gillan před 6 lety 11.09.2018 13:58 |Docela mám obavy, v jakém rozpoložení se kluci vrátí a jak budou v neděli schopni hrát.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Ondráš před 6 lety 11.09.2018 17:14 |Na druhou stranu možná lepší, že dostali takovej nářez..aspoň na Slovácko nepojedou jako mistři světa. Pěkně zase zpátky nohama na zem, protože vyhrát můžeme spíš zodpovědným týmovým výkonem, o nějaké super fotbalové kvalitě nemůže být řeč.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
o5aradecek před 6 lety 11.09.2018 23:36 |Hráčů máme dost, někdo si klidně může dát "oraz", proto máme přece široký kádr (Zelený, Baluta, Matoušek atd.). Slovácko bude pálit "vostrejma"! Nepodcenit je.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Michal86 před 6 lety 11.09.2018 12:01 |Je tím spíš myšleno doporučení nechodit po městě na rizikovém výjezdu v barvách klubu.
V Kyjevě jsme se s tátou tohoto doporučení drželi a bylo vše OK.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 11.09.2018 12:12 |To je jasné, k tomu člověk se zdravým selským rozumem nebo základním pudem sebezáchovy snad ani žádné doporučení nepotřebuje. Spíše mě zaráží, že je ze strany zástupců ultras o tolik více pozornosti (a kritiky!) věnováno tomu, že nějaký fanoušek přišel o vlajku než tomu, že někdo málem přišel o život.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Michal86 před 6 lety 11.09.2018 12:21 |Nevím, jestli jsou mé informace přesné, ale tím zraněným by měl být údajně účastník "domluvené" bitky. Takže proto asi žádné komentáře k této události.
Jinak tedy v Kyjevě se právě ukázalo, že lidé ten selský rozum tak trochu pozapomněli v Čr.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 11.09.2018 12:26 |Tak jsem to taky z náznaků pochopil. V článku se sice vybízí ke vzájemnému respektu jednotlivých fanouškovských skupin, ale s těmito barbarskými násilnickými metodami mám docela problém, i když si to vyřídí tyto skupiny jen "mezi sebou"...
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Wulfstan (přítel SN) před 6 lety 11.09.2018 12:52 |Jako kdyby si chuloši místo pěstí nemohli poměřit mozky a dát si souboj v pravopisu. ;-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 11.09.2018 12:58 |Deklarují se jako ti skuteční, praví, ryzí a opravdoví fanoušci fotbalu, tak by se měli poměřit ve fotbálku pěkně v dresech svých týmů a ne unisono v nějakých černých mikinách s kapucemi... No, není to logické?:-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Wulfstan (přítel SN) před 6 lety 11.09.2018 13:02 |Je to logické! :-))
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Snivec před 6 lety 11.09.2018 14:04 |Neni, oni se povazuji za fanousky klubu nikoliv fotbalu. Tam jde hlavne o prislusnost k nejake skupine
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 11.09.2018 14:42 |No dobře, ale ten klub, kterému fandí a za kterým jezdí takové dálky, hraje fotbal, takže alespoň trochu by ten fotbal měli mít rádi... Ani to není logické?:-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Snivec před 6 lety 11.09.2018 15:30 |To nevim, ale slysel jsem i takovy nazor, ze je zajima hlavne atmosfera v hledisti, fotbal moc ne
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Snivec před 6 lety 11.09.2018 13:58 |A co by sis predstavoval? Ze tam bude blabolit o tom, ze se lidi nemaji prat nebo bodat nozema nebo dokonce strilet? a ze maji byt lidi na sebe hodni? Proste chtel neco rici k zachazeni s vlajkami na vyjezdech, ze nezmini bitky a jine veci, neznamena, ze sala z fanshopu je dulezitejsi.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 11.09.2018 14:37 |Bylo by mi to celkem jedno nebýt té přehnané a opakované akcentace vlajky nad čímkoli jiným. Takto to zase s dovolením vnímám já.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
p!erreCORE před 6 lety 11.09.2018 21:27 |No tak je to Vlajkonoš :) je to logické,že mluví o vlajce
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Ondráš před 6 lety 11.09.2018 17:20 |No jestli dostal do držky někdo, kdo se v Kyjevě fotí s klubovou vlajkou na veřejných místech, tak co tomu nešťastníkovi poradit..to je opravdu velice inteligentní nápad. Stejně tak by se mu to pravděpodobně stalo ve Španělsku, Holandsku nebo Turecku, tam jsou taky vyhlášení "lovci vlajek". Některý lidi jsou strašně naivní a vůbec nemají ponětí, kam jedou a jak se tam můžou chovat.
Jestli dostal do držky někdo z chuligánky, tak to je jeho "job". Sice tuhle zábavu nechápu, ale k fotbalu to vždycky patřilo.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Ragnarok před 6 lety 11.09.2018 21:10 |Já souhlasím s tím, že chodit po Kyjevu v našich barvách je dost nerozumné. Na druhou stranu se to posouvá někam, kde to nebylo a nemá být. Například včera jsem kupoval lístky do Kodaně a v jejich ticketngu je výslovně napsáno, že pokud v hledišti prokážeš JAKOUKOLI přízeň k hostujícímu klubu, budeš okamžitě vyveden ze stadionu.
Osobně mi je blízká svoboda, proto mi vadí, když někdo někoho napadá fyzicky a omezuje ho na jeho svobodě. Beru slovní přestřelky, ale jakýkoli fyzický kontakt (bitka, krádež věcí) by měly být zapovězeny. Je fakt super jít na sport v USA a být úplně v klidu, bez fízlů, všichni přátelští, to samé ragby v Anglii či Francii. Na Slavii chodí celým stadionem čím dál více takových týpků, černé mikiny, taštičky a hledají konflikty, hledají osamocené fans soupeře. S dětmi má člověk potom celkem strach, co vyvedou. Tyhle chlapce bych nemilosrdně vyvedl. Každý má být v sektoru, kam si koupil lístek a jinde nemá, co dělat.
Byl bych rád, kdyby byl fotbal bez dýmovnic, dělbuchů, kuřáků a ožralů v hledišti, lidí, kteří se chovají tak, že mohou ohrozit někoho, kdo s ním nemá nic společného na zdraví, majetku, ošacení (v týdnu musí dost lidí jít v obleku např.) atd. To nevylučuje světlice, fandění a skvělou atmosféru, která na stadionu vládne. Pořadatelská služba by se na lidi chovající se nebezpečně měla zaměřit a bylo by lépe klubu i fanouškům. Většinu výnosů ze vstupného klubu generují ti "normálové" a jim se vychází vstříc poměrně málo.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Ondráš před 6 lety 12.09.2018 08:51 |No já neříkám, že je to normální, jen že se to prostě v dnešní době běžně děje. Když chodím s vlajkou v Rusku nebo na Ukrajině, tak pravděpodobnost ataku hraničí s jistotou. Ostatně jako píšeš, podobně se chovají i naši lapkové..
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
uru100 před 6 lety 12.09.2018 14:10 |V rugby obecně a je jedno jestli jde o klubové nebo mezinárodní zápasy. Žádné zóny pro hostující fanoušky. Jasně mají svoje sektory, ale určitě nejsou nějak oddělené. Fanoušci se před, během i po zápase spolu normálně baví, fotí. Rugby dost sleduji a mám pocit, že se i tímhle se rugby komunita (fanoušci, hráči) vůči fotbalu vymezují a z fotbalistů typu Neymar si právem dělají legraci. I když Neymar je takový extrém, že si z něj dělají legraci i fotbalisté :). To nebyl správný příklad.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 12.09.2018 14:54 |Nemusíme vůbec chodit do ciziny a můžeme zůstat u našeho vlastně národního sportu - hokeje. Tam zdaleka nejsou vztahy tak vyhrocené jako ve fotbale, fanoušci soupeřících klubů se normálně baví a fankluby každý rok pořádají jedno víkendové setkání s turnajem ve fotbálku. Ve fotbale naprosto nepředstavitelná věc. Co jsem měl informace, tak jediným klubem, který se neúčastnil, byli burani z Plzně... Ty nikdo neměl rád a chovali se na domácích zápasech jako primitivové. To, že tam na nás z horních sektorů lili pivo, byla ještě prkotina.
Každopádně by to byla zajímavá sociologická studie proč jsou daleko menší problémy na hokeji, sportu "tvrďáků" oproti "baletkám" ve fotbale, navíc v uzavřených arénách, kde to vře. Nicméně, i na hokeji byla v posledních letech tato skoro "idylka" narušena. Zasloužili se o to fotbaloví chuligáni, kteří se asi nudili v době, kdy se žádný fotbal nehrál..
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
uru100 před 6 lety 12.09.2018 15:50 |Studie by to byla zajímavá. Ale ono je to hlavně v našich končinách. Třeba v Anglii, kde se to dřív mlátilo dost, tak teď je tam i na fotbale absolutní pohoda. Jenže jsou tam i kluby a obecně i zákony o dost přísnější. Jenže s návštěvností nemají problém a protože se permice dědí skoro z generace na generaci, nikdo si nedovolí moc riskovat. A hlavně i "výtržník" musí odevzdat třeba pas.
Třeba k tomu nějak dojdeme. V jednom podcastu někdo říkal, že fandění v Anglii je hodně sterilní, protože tam není žádné pyro. V Chorvatsku to je větší paráda. A hodně fanoušků v na východě Evropy (těch ultras) má na to stejný názor. A pak je to těžký.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Alcapone před 6 lety 12.09.2018 17:55 |Jo třeba fans Komety tj symbol tolerance někde na úrovni těch z Baníku. Moje holky byly vloni docela v šoku co vyváděli cestou na hokej v Pardubkách ty policejní manévry kvůli nim cestou vlakem tam a zpět, na staďák a pak na nádr. S těma z Plzně si můžou podat ruce.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
uru100 před 6 lety 13.09.2018 08:07 |Já hokej nesleduji skoro vůbec. A když tak jen výsledky Kladna. To mě bere od šesti let, když tam hrál Milan Nový. Ale věřím tomu, že se dokáží fanoušci rozvášnit.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Alcapone před 6 lety 13.09.2018 08:18 |Fotbal ani hokej není válka a fandové by neměli nikoho napadat a kor ve městě. Jj Milan byl pan hráč!
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Merlinus (přítel SN) před 6 lety 11.09.2018 23:15 |Jachyme ja myslim, ze to dost zvelicujete. To, ze Vas nekdo poboda je mnohem mene pravdepodobne, nez ze Vam ukradnou vlajku. Co mel jako rict, dejte si pozor at Vas nekdo nepoboda? Pochybuji, ze se po Evrope potuluji tisice chuliganu, kteri bodaji soupere na potkani. Zatimco kradeni vlajek je docela rozsireny "sport". Proto chapu, ze v souvislosti s fandenim na fotbale upozornuje predevsim na kradeni vlajek.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 12.09.2018 09:06 |Tak už asi k tématu naposledy poněkolikáté zopakuji: Já nic nezveličuji. Já se naopak pozastavuji nad tím, jak je zveličována ztráta vlajky z fanshopu, což je líčeno jako bezmála největší tragédie v moderní lidské historii. Nicméně jak píše Péťa, rozhovor je s Vlajkonošem, takže bych možná opravdu neměl být tak příkrý...:-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Snivec před 6 lety 12.09.2018 09:52 |"Bezmala nejvetsi tragedie v moderni lidske historii" opet prehanis
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
uru100 před 6 lety 12.09.2018 14:03 |Já bych to zas až tak neviděl. Dokonce říká, že na nebezpečí upozorňovali. Ale spíš mě "pobavila" věta: "Takže proto jsme teď přistoupili k nastavení nějakých pravidel, aby se zamezilo ztrátám vlajek a nepřicházelo se o klubové předměty." Představil jsem si jak každý kdo bude chtít vlajku, bude procházet složitými výkonnostními a psycho testy. Případně mu dají nějaký hadr a někdo se mu ho bude snažit sebrat. Zlehčuji to, jen mě ta představa jednoduše pobavila.
Pulpit
Mike před 6 lety 12.09.2018 10:30 |Tak včera ve Sportu dali možnost zkritizovat výkony naší reprezentace jednomu z největších trenérských nýmandů u nás- Martinu Pulpitovi. Ten má opravdu právo cokoliv kritizovat, svými ,,úspěchy" patří mezi nejvíce neúspěšné trenéry u nás. Když ti úspěšní- třeba pánové Brückner, Dušan Uhrin starší, Beránek, Cipro, Vrba by se asi v rámci kolegiality a nadhledu k nějaké ostré kritice nesnížili, i když subjektivně a objektivně by právě oni na ni právo měli.
Ano, výkony byli strašidelné, mrzí o to víc, že kostru rýmu tvořili naši kluci, ale věty typu- ,,někteří hráči jsou líní, neběhají, na hráče jsme málo nároční a přísní"- to si myslím, že je trochu přehnané. Že by zrovna Coufal, Bořil, Zmrhal, Sýkora a Tecl byli líní a neběhali, to je nesmysl. A že by Jindřich nebyl přísný ? To si také nemyslím. No zrcadlo nám nastaví Evropská liga. Proti Kyjevu jsme rozhodně líní nebyli a běhali jsme hodně. A korunu všemu Pulpit nasadil poslední větou. ,, Bohužel jediným člověkem, který za poslední měsíce pojmenoval pravdivě a otevřeně stav české reprezentace, byl pan Berbr.
Re: Pulpit
Snivec před 6 lety 12.09.2018 10:36 |A kdo je to ten pulpytel?
Re: Pulpit
Pepino44 před 6 lety 12.09.2018 12:37 |No, ještě, že nehovořili s celýmpytlem. To by byl teprve mazec.
Re: Pulpit
Fulham před 6 lety 12.09.2018 15:16 |pytel od pulkraba...
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Sedrousek před 6 lety 12.09.2018 15:49 |Taky by me zajimalo jaky ma Vlajkonos nazor na (ne)dodezovani navstevniho radu na stadionech?A jestli si ho dokaze verejne obhajit.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Sedrousek před 6 lety 12.09.2018 17:40 |Slusny velice slusny! Tady se uz davaj minusy i za to, ze te zajima neci nazor. Co je to za diskuzi?
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Wulfstan (přítel SN) před 6 lety 12.09.2018 21:47 |Neřeš mínusy! Já dostal mínus i za to, že jsem při zápase s Nitrou napsal "Miňo góóól!" Asi někdo nemá rád Stocha, jinak si to neumím vysvětlit. :-D
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
kjandourek (admin) před 6 lety 13.09.2018 09:01 |To budou ti, co ten řád nedodržují a nelíbí se jim, že na to upozorňuješ :-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
vlk30 (přítel SN) před 6 lety 13.09.2018 07:18 |Já bych místo větší vášně, která tu stejně nebude taková jako třeba na jihu Evropy,uvítal,kdyby bylo vyprodáno na Plzeň, nebo ted na Bohemku,btw že nebylo vyprodano na estebaky je prostě ostuda našich fans,který všechno, tak rádi kritizují a sami se pak válí na gauči. Stačí se ted podívat do Ostravy už včera bylo na chátru vyprodané a hraje se az v pondělí.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Citrus (přítel SN) před 6 lety 13.09.2018 08:14 |Ano, souhlasím. Co se týče návštěvnosti, tak já jsem přesvědčený o tom, že minimálně my a Sparta, možná i ten Baník, bysme měli mít vyprodaný každý zápas, bez ohledu na cokoliv - počasí, termín, soupeř atd. Dva historicky nejvýznamnější kluby, z milionového města a navíc velkou podporou po celé republice a nejsou schopni nalákat každý týden ani "nicotných" 20 tisíc lidí na stadion?
Když se podíváme do jiných srovnatelných zemí, tak ty návštěvy na zbylé kluby třeba taky nejsou žádná sláva, ale všude mají nějaké vlajkové lodě, které to táhnou. Jaktože v Portugalsku, které má stejně obyvatel jako ČR, mají Benfica, Sporting a Porto průměr přes 40 tisíc? A my nedáme blbých 20. Belgie - Bruggy, Standard, Anderlecht - všichni přes 20 tisíc. Švédsko - Hammarby 22 tisíc, Malmö a AIK 18 tisíc. Norsko - Rosenborg 17,5 tisíc. Švýcarsko - Basilej a Young Boys přes 20 tisíc. Nizozemsko - Ajax - 50 tisíc, Feyenoord - 45 tisíc a dalších 6 klubů má 18 tisíc a více. Ano, tohle je extrém a nečekám, že bysme se tomu někdy přiblížili. Ale Slavia a Sparta, 2 kluby z hlavního města, by měly mít na to vyprodat každý zápas. Celtic, Rangers - skotská liga úplně o ničem, liga dvou týmů (před krachem Rangers) a oni těch 50 tisíc mají na každý zápas.
My se tady pořád na něco vymlouváme, jak je liga nekvalitní (koeficient a neschopnost některých zahraničních hvězd se zde prosadit říká něco jiného), jak je to žumpa apod. Máte chodit na Slavii a ne na Berbra s Peltou. To si myslíte, že je to všude liliově čisté? Není, jen to tolik nevnímáme, když tam nežijeme. Všichni jsme teď viděli, jakou špínu mají na Ukrajině v podobě Surkise. A brání jim to chodit na fotbal? Ne. Před válečným konfliktem měl Šachtar 30 - 40 tisíc průměr. Charkov a Dynamo taky přes 20. Ano, vím, že tady už ten příměr vzhledem k velikosti země nesedí. Ale poukazuju na to, že můžeme vidět, jak tam návštěvnost teď logicky upadla na minimum. Ale dokud byla Ukrajina v pohodě, tak lidi chodili i mafiánům ve fotbale navzdory. Přestaňme hledat výmluvy a pojďme podpořit náš milovaný klub.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
JS (přítel SN) před 6 lety 13.09.2018 08:21 |Já bych to neviděl tak černě. Za poslední dvě sezony stoupla návštěvnost Slavie hodně, a stoupat dál bude. Všechno je o systematické práci s fanoušky, všechno je o tom, že si lidé musí zvyknout tam chodit. Navíc to „tvrdé jádro“ přijde vždy - (tj. těch strahovských 4-5 tisíc) a zbytek se musí trochu rozmazlovat. Někoho naláká nový stadion, někoho noví hráči, spoustu lidí hvězdní soupeři. Běžné diváky (neslávisty) z řad turistů určitě nalákají sportovní klubu či reputace v zahraničí. A běžná veřejnost? Ta bude chodit, když z návštěvy zápasu Slavie uděláme cool společenskou záležitost. Tomu zase přispěje, pokud se budou cítit na stadionu bezpečně, či tam nebude kouřit celá tribuna. A to vše dohromady by mělo ten potenciál zaplnit stadion do posledního místa i na běžné soupeře, jako je Boleslav.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Citrus (přítel SN) před 6 lety 13.09.2018 09:18 |Tak já to taky nechci vidět černě. Myslím si, že ten trend je pozitivní. A nejen u Slavie. Ale ten potenciál vidím ještě výš. Proč by to nemělo u nás jít, když jsem dal příklad jiných zemí, kde to jde? Ale chtělo by to lidi naučit chodit na fotbal, na svůj klub, bez velkých výkyvů vlivem špatných výsledků, počasí a dalších. Když se otevřel nový Eden, tak v té euforii také lidé chodili. A pár let na to nás tam bylo 5 tisíc. Já bych si přál, aby se chodilo na Slavii bez ohledu na to, zda bude v lize mistrů nebo v divizi. Opět dám za příklad Rangers. Hráli 4.ligu a chodilo 40 tisíc lidí. U Slavie by stačila polovina. Ten cíl je reálný.
Já chápu, že každý nemůže chodit na všechny zápasy. A myslím si, že by to ani nebylo dobré, aby chodilo pořád stejných 20 tisíc lidí. Ale každý slávista snad během roku najde 2 nebo 3 víkendy, kdy má čas a mohl by přijít na Slavii. Ať už je odkudkoliv. A až příště nebude moct přijet, tak aby ho zastoupil někdo, kdo zas třeba nemohl přijít minule. Aby tu zkrátka bylo, plácnu, třeba 200 tisíc fanoušků, kteří budou ochotní přijít na Slavii, když jim to okolnosti dovolí. A zdůrazňuji na Slavii. Ne na atraktivního soupeře, ne na derby atd. Prostě tenhle víkend mám čas, tak jdu. A že je to zrovna zápas s Přibramí, no a co? Já jdu na Slavii.
Kdysi jsem viděl nějaký průzkum, je to tedy už hodně dávno, ale tuším, že tam uváděli, že Slavii fandí půl milionu lidí. A na stadion jich je schopných přijít jen 10 tisíc? To je hrozně málo.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 13.09.2018 09:42 |Jenže ono je to i ve vyspělém fotbalovém světě podobné. Vždycky víc lidí tam přijde na Real nebo United než třeba na "nějakou" Slavii, i když třeba rozdíl nebude až tak dramatický jako u nás. Stejně jako u nás by víc lidí přišlo na R.E.M. než třeba na Mňágu a Žďorp i za cenu mnohem dražšího lístku.
Ten příklad s Rangers je jistě zajímavý, ale tam se jedná o tradiční klub, který byl potrestán přeřazením o soutěže níž a fanoušci se za ním v těžkých podmínkách semkli. Taková euforie byla i kolem Slavie v 60. letech před postupem do ligy, kdy se příznivci skládali na posily. V současných českých podmínkách můžeme uvést příklad hokejových Českých Budějovic, jimž byla "ukradena" nejvyšší soutěž a klub začínal od nuly. A ve druhé lize mají každý zápas skoro vyprodáno, okolo 6 000 fanoušků.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Citrus (přítel SN) před 6 lety 13.09.2018 19:23 |Teď úplně nevím, kam tím zájmem míříš. Jasně že atraktivnější soupeři táhnou víc všude na světě. Já jsem se tak nějak snažil nastínit, že by bylo krásné být ve stavu, kdy budeme mít na každý zápas prodáno 20 tisíc vstupenek s tím, že na běžný zápas by ta poptávka byla taková, že by se třeba teoreticky dalo prodat těch vstupenek 25 tisíc, kdyby to kapacita umožňovala. A na takový Real by se jich prodalo klidně 100 tisíc. Ale ve výsledku by nám to mohlo být jedno, protože těch svých 20 bychom udali vždycky, tak jako tak.
Nemyslím si, že Rangers jsou otázkou nějakého semknutí. Ti lidé tam chodili ve stejném množství předtím a chodí tam i teď. Prostě přesně ten indeální stav, který by chtěl každý klub mít. :-) Ale díky, že jsi připomněl vzkříšení našeho klubu i pěknou poznámku o Budějovickém hokeji. Ono podobné to bylo před časem i kolem Bohemians. Smutné právě je, že po čase to odezní nebo přestane být "cool".
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 13.09.2018 09:32 |https://fotbal.idnes.cz/fortuna-liga-fanousci-navstevnost-dtt-/fotbal.aspx?c=A180912_135644_fotbal_jic Ani já bych nebyl tak striktní. Návštěvnost roste nejen na Slavii, kde je vůbec nejvyšší.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 13.09.2018 09:29 |Ono taky moc nepomůže, když cena vstupenek na zápas s Plzní je skoro 900 Kč. To je prostě v českých podmínkách strašně moc ač si třeba správně řekneš, že v porovnání s cizinou je to ještě málo, a že stejnou sumu vyplázneš za to nebo ono. Navíc ligový fotbal tady nemá z mnoha důvodů v médiích dobrou reklamu (na rozdíl od hokeje).
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
SKSKali před 6 lety 13.09.2018 09:45 |Mě by docela zajímalo, kolik by na stadionu zůstalo lidí, kdyby tam měli zůstat jenom pražáci, (včetně lidí z pražského zázemí). Přijde mi, že nemalá část, včetně naší skupiny, dojiždí z jiných krajů. Nehledě na tom, že posledni dobou potkávám na stadionu i cizince, co bydlí, nebo jsou v Praze. Hlavně slováky a ukrajince, občas němce. Ale přijde, že lidí ze samotné Prahy, tolik, kolik by mohlo chodit nechodí. A co mi jednou říkal známej co fandí chátře, tak u nich je to asi podobný.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Jachym před 6 lety 13.09.2018 09:50 |Tak Pražáci jsou zpovykaní, jak by řekl klasik, respektive řekla klasička:-) Jinak s těmi cizinci je to pravda. Sám jsem už právě jednoho Slováka i Ukrajince přiměl nebo lépe řečeno nalákal, aby se na Slavii přišli podívat a oba už mají i šálu...:-)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
mig52 před 6 lety 13.09.2018 13:43 |Jachym, reakce na příspěvek z 9:29. Máš pravdu!! Je to hodně peněz, protože pro přespolní k tomu musíš připočíst cestovné, kromě stadiónové klobásy stravné navíc , jedeš-li dopravou, ztráty času na nádražích.... A s cizinou bych to už vůbec nesrovnával. Jo, vstupenku mají třeba 2-3x dražší, ale platy pětinásobné ( důchody apod.)
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
mis3 před 6 lety 13.09.2018 11:07 |Bohužel realita je taková, že fotbal prostě má ve společnosti špatnou pověst. Zažil jsem to i před tím zmiňovaným zápasem s Plžáky. Bral jsem nevlastního syna a nabídli jsme že vezeme i jeho spolužáka (5. třída). Jeho matka to ovšem striktně odmítla. Na fotbal prostě ne! A bohužel je potřeba říct, že z mnoha důvadu je ta špatná pověst oprávněná. Proč se musí sakra v těch uzavřených koridorech kouřit, proč musí být všichni v hledišti tak sprostí. Ano na Limberskýho si vždycky s chutí zařvu, ale je to jako u Cimrmanů, kde mají v každé hře jedno sprosté slovo jako koření. A byť nejsem žádný puritán, proč „Jude Slavie“ a „Zkurvená Plzeň“ byly nejčastější pokřiky? A teď dejme stranou kdo za co může. Když půjdu do detailu, tak nejlepší na „Jude Slavie“ je přeci oblíbené „Všude Slavie!“. Ale myslím to obecně. Jistě, fotbal je o vášních a o emocích. Ale přeci taky o sportovním duchu a myšlence tužení těla i ducha. Zrovna my na Slavii bychom toto měl ctít a šířit jinam. Nezmění se to hned, ale pojďme tomu naproti.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Citrus (přítel SN) před 6 lety 13.09.2018 19:32 |Jo jo, tohle bohužel musím potvrdit i z vlastní zkušenosti. Setkávám se s tím každou chvíli. Ten mediální obraz je opravdu špatný a spousta lidí si myslí, že je to na fotbale pomalu válečná zóna. Snažím se to lidem vždycky vysvětlovat, ale se střídavými úspěchy. I moje mamka měla v počátcích hrozný strach, když jsem začal chodit na fotbal. A abych jí to umocnil, tak jsem ještě po čase tahal s sebou i mladšího bráchu. :-D No ale když viděla, že se zápas co zápas vracíme v pořádku, nezbití, se všemi končetinami, tak pomalu začala otáčet. A přestože ona sama na fotbale nikdy nebyla, tak mám radost, že se nás fanoušků zastává, když na to přijde řeč třeba u ní v práci. :-) Na druhou stranu můj děda, to je opačný příklad. Ten prostě pořád bude tvrdit, že je to všechno pravda, protože to přece ukazovali v televizi. A můžu mu říkat co chci....
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
uru100 před 6 lety 13.09.2018 12:52 |Osobně si myslím, že se v nás (v Čechách, myslím lokalitu) něco změnilo. Za první rep. byly většinou plné stadiony. A když hrály dva pražské kluby tak 100%. Ještě v 60 letech byla návštěvnost na drby tuší 30 000. A najednou lidi o fotbal ztratili zájem, Za koumoušů pražáci začali jezdit na chaty a tak nějak se na ten fotbal přestalo chodit. Pamatuji si, když jsme hráli na Strahově jak se to svádělo na Strahov. Ono to zpočátku i souhlasilo, návštěvnost v novém Edenu byla vysoká. Jenže pak se nám přestalo dařit a lidi přestali chodit. Souhlasím s @JS, že musí být na stadionu bezpečno. Asi tam musí být nějaká zábava i pro ostatní členy rodiny. Min. pro děti. Ale nejvíc podle mého názoru lidi láká kombinace pěkná hra x počasí x výhra. Jednoduše jsou fanoušci, kteří nejsou tak skalní aby chodili na prohrávající Slavii. Proto věřím, že se to začne zlepšovat. Asi to bude chvilku trvat, ale když budeme doma vyhrávat a budeme k tomu hrát pěkný fotbal, tak si i lidi na stadion cestu najdou. Samozřejmě v Praze bude vždy magie termínu. To je na další studii.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Ferky před 6 lety 13.09.2018 13:29 |Ono to podle mě není pouze o fotbale, ale o lidech. Já se naštěstí narodil až po revoluci, takže jsem komunismus nezažil. Ale myslím, že to hrozně ovlivnilo způsob, jakým se chováme. Ta česká závistivost, vyčůranost, snaha se co nejvíce napakovat a nezaplatit za to nic. Že někdo kvůli špendlíkům zastaví s autem u silnice, natáhne deku a klepe stromem, aby je pak nechal někde vypálit. Že když vidím někoho podvádět, porušovat zákon, tak to udělám taky. Neexistuje tu taková ta vlídnost mi přijde. Měl jsem možnost poznat dost lidí ve Spojených státech a je jedno, jestli mají vilu nebo přívěs. Jsou k Vám vlídní a pozvou Vás k sobě, i když nic nemají. A nejen v USA, určitě jsou další národy, které to mají stejně. A teď ruku na srdce, udělal by to Čech? My zveme někoho k sobě jen když se můžeme chlubit.
A tohle nastavení se odráží i na návštěvách na fotbale. Ano ty ceny jsou vysoké. Taky jsem nadával. Ale máme s tátou permanentky už asi 8 sezonu za sebou, snažíme se chodit na každý zápas a když jsem byl v zahraničí, tak chodila místo mě mamka. Nedokážu si představit na Slavii nejít. A tohle je potřeba probudit v dalších lidech a fanoušcích. Ale neni to jen o klubu a jeho aktivitách. Musíme být i my navzájem k sobě vstřícní. Jak zmiňuješ ty i JS, bezpečnost, dodržovat pravidla (zákaz kouření), nerozlišovat jestli chodím na sever, hlavní, východ nebo jih. Všichni jsme přeci slávisti a jde nám o to samé. Ale mám někdy pocit, že nejsem pravý slávista jen proto, že jsem na hlavní a vadí mi pyro. A to je prostě špatně. A když se tohle nezmění, tak bude chodit pořád ta stejná skupina lidí, která kdysi jezdila mrznout na Strahov a viděla až do konce 0:7. A ten vyprodaný stadion bude jen na derby a poháry.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
uru100 před 6 lety 13.09.2018 14:55 |Slavista jsi. Je pravda, že tady je asi většina lidí z TS a ti mají trošku jiný pohled na fandění. Víc se na to dívají svýma očima. To asi není špatně. Někdy tu chybí vzájemná tolerance, ale to mě moc netrápí. Já to chápu.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
slamacek (přítel SN) před 6 lety 13.09.2018 09:55 |pekny rozhovor a co opravdu ocenuji je zapalenost Vlajkonose! ta je fakt inspirujici. Na druhou stranu uplne nechapu tu kulturu, byt se za svoje barvy. Mam salu, dres a kdyz pujdu po ulici, tak toto preci nemuze byt duvodem k tomu aby mne nekdo napadl, jen proto, ze fandim nekomu jinemu. Kdyz pak potkam nejakou skupinku, ktera ma vlajku, tak mne ani nenapadne mu ji brat.. kruci to prece neni valka a bojova zastava. je to jen sport. Asi bychom nasli spoustu trecich ploch, ale stejne tak bychom nasli mnoho spolecnych temat, nad kterymi premyslet. napr. proc nebylo na plzen vyprodano. Proc nas nechodi vic. atp...
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
Pepino44 před 6 lety 13.09.2018 11:30 |Tak jak píšeš, je to jak kdy a jak kde. Svého času, v době, kdy Vsetín měl dost peněz a vládl naší lize, jsem byl u bratrance ve Vsetíně a samozřejmě jsem navštívil finálové utkání Vsetín- Litvínov. Když jsem se oblékal na hokej, uvědomil jsem si, že mám černo-žlutou bundu, tedy barvy hostujícího Litvínova. Se svojí obavou, zda nebudu od Vsetínských inzultován jsem se svěřil bratranci, který moje obavy rozptýlil slovy " Tady Tě nikdo bít nebude, tady Tě tak leda ožerou. A tak se i stalo. V řadách pro sezení neustále jezdily lahve se slivovicí - dal jsi si loka a poslal dál. Fandilo a zpívalo se neustále, atmosféra naprosto perfektní, nikdo se nepral, nic neházel, jenom potom bylo okolo Lapače (zimák) nablito. Při odjezdu jsem se bavil s fandy Litvínova, kterým se to také líbilo, jenom si stěžovali na to, že je taky ožrali. Mám pěkné vzpomínky a tak by to mělo být na všech stadionech.
Re: “Na tribunách by to chtělo více vášně!“ – říká Vlajkonoš
slamacek (přítel SN) před 6 lety 13.09.2018 13:43 |jako neco ve stylu: "chlapi pojdte, ozerem se!" Jo neco na ten zpusob. Ja byl na par zahranicnich vyjezdech a nikde jsem se nesetkal s nenavisti. Kolikrat nam souperuv kotel zatleskal, ze jsme vubec prijeli a vse probihalo v pratelskem duchu. skoda, no.
Jiří Vrba na Twitteru
pethead (přítel SN) před 6 lety 13.09.2018 15:13 |Pokuta od disciplinárky zejména za pyro při utkání s Plzní tentokrát 80k. Podmínka uzavření TS platí od příštího domácího zápasu. Pro info - trest pro Plzeň 125k.