Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Liga mistrů

Jak to tedy je s Evropou?

Sezóna se rychle blíží ke svému konci a opět tak nabírá na aktuálnosti téma, jak to bude příští sezónu s účastí v evropských pohárech. Liga mistrů i Evropská liga budou mít od příští sezóny nový formát předkol, navíc českých týmů se tentokrát silně dotýkají i finále tohoto ročníku jak Ligy mistrů tak Evropské ligy. Tento článek tedy má za cíl přinést co možná nejpřehlednější souhrn toho, co na české týmy na jednotlivých pozicích čeká - samozřejmě s důrazem na Slavii.

Začít musíme tím vůbec nejdůležitějším, tedy počtem pohárových míst a jejich pořadím z hlediska priority. Česká republika si na základě pěti sezón od 2012/13 do 2016/17 vybojovala v žebříčku národních koeficientů výborné 11. místo, když za sebou nechala například Švýcarsko, Nizozemsko, Řecko nebo Rakousko. Díky tomu postoupí v této sezóně do evropských pohárů pět českých klubů, konkrétně první čtyři týmy ligové tabulky a vítěz českého poháru. Pokud vítěz poháru skončí mezi prvními čtyřmi, do Evropy postupuje prvních pět týmů ligové tabulky.

První dva týmy ligové tabulky se musí zúčastnit Ligy mistrů - minimálně tedy příslušné předkolové fáze této soutěže - a to i v případě, že jeden z nich vyhraje český pohár. Třetí a čtvrtý tým tabulky se zúčastní Evropské ligy. Vítěz poháru se také zúčastní Evropské ligy, ovšem pouze v případě, že neskončí na prvních dvou místech ligové tabulky - v takovém případě musí jít do Ligy mistrů a účastické místo v Evropské  lize se posouvá pro pátý tým ligové tabulky. Vypadá to složitě? To ještě nic není, bude hůř... :o) Každý český tým bude nasazen do jiné fáze soutěže, v zásadě lze ale seřadit prioritu pohárových míst takto:

Případ č. 1: vítěz poháru skončí na 1.-3. místě ligové tabulky: 1. místo v lize > 2. místo v lize > 3. místo v lize > 4. místo v lize > 5. místo v lize
Případ č. 2: vítěz poháru skončí na 4. místě v lize: 1. místo v lize > 2. místo v lize > 4. místo v lize (vítěz poháru) > 3. místo v lize > 5. místo v lize
Případ č. 3: vítěz poháru skončí na 5. místě v lize nebo hůř: 1. místo v lize > 2. místo v lize > vítěz poháru > 3. místo v lize > 4. místo v lize

A teď tedy k jednotlivým fázím, kam vstoupí české týmy.

Mistr ligy (nejspíš Plzeň)

O tomto se mluvilo v průběhu sezóny často, mistr ligy má velkou šanci postoupit přímo do základní skupiny Ligy mistrů bez nutnosti projít předkoly. Závisí to ale na tom, aby si vítěz letošního ročníku LM zajistil účastnické místo skrz vlastní ligovou soutěž. Dnes už víme, že finále LM se odehraje 26. května ve složení Real Madrid - Liverpool. Real si skrz ligu zajistil postup do příštího ročníku LM a Liverpool je tomu velice blízko, v zásadě mu stačí uhrát alespoň bod v neděli na hřišti Chelsea nebo porazit v posledním kole doma Brighton, případně doufat, že právě Chelsea nestáhne během tří zápasů na Liverpool šestibodovou ztrátu (Liverpool má o zápas víc odehrán a do konce ligy tak hraje právě jen zmíněné dva zápasy). Je tak opravdu vysoce pravděpodobné, že mistr ligy, kterým bude letos zřejmě Plzeň, si příští rok zahraje základní skupinu Ligy mistrů. V nepravděpodobném scénáři, ve kterém vyhraje letošní ročník LM Liverpool, který se však zároveň propadne v domácí soutěži na páté místo, bude muset hrát český mistr 4. předkolo mistrovské části LM, kde v případě postupu jde do základní skupiny LM, zatímco v případě vypadnutí do základní skupiny EL.

Vicemistr ligy (nejspíš Slavia nebo Olomouc)

Situace vicemistra ligy je opravdu hodně zamotaná a pro změnu závisí na tom, jak si povede vítěz letošního ročníku Evropské ligy ve vlastní ligové soutěži. Po včerejšku víme, že finále EL se odehraje 16. května ve složení Atlético Madrid - Olympique Marseille. Pokud toto finále vyhraje tým, který si zajistí skrz vlastní ligovou soutěž účastnické místo v základní skupině Ligy mistrů, bude to znamenat, že český vicemistr bude nasazen do třetího předkola nemistrovské části LM, v opačném případě půjde český vicemistr už do druhého předkola nemistrovské části LM. Proč je to důležité, to si řekneme za chvíli - a navíc ani toto rozdělení není ještě úplně do puntíku přesné. V každém případě, Atlético Madrid si ve španělské lize vybojovalo účast v Lize mistrů, takže pokud vyhraje tento ročník EL, český vicemistr jistě půjde do třetího předkola. Co se týče Olympique Marseille, tam je situace složitější. Tři kola před koncem francouzské ligy je Olympique na 4. místě, bod za třetím Monakem a dva body za druhým Lyonem, za sebou má pak ohromnou bodovou propast, takže tyto tři týmy si to rozdají o 2.-4. místo. Všechny čekají už jen zápasy s týmy ze středu nebo konce tabulky. Rozeberme si tak scénáře v případě, že Marseille vyhraje EL. Pokud Marseille skončí na 2. místě, půjde český vicemistr do třetího předkola LM. Pokud skončí Marseille na 4. místě, půjde český vicemistr do druhého předkola LM. Pokud skončí Marseille na 3. místě, tak z dostupných informací není zcela jasné, co se bude dít, zřejmě by to ale v důsledku mělo znamenat účast českého vicemistra ve třetím předkole LM.

A proč je důležité, jaké předkolo vlastně bude hrát český vicemistr? V novém formátu je obří rozdíl právě mezi druhým a třetím předkolem (z celkových čtyř). Kdo totiž vypadne ve třetím předkole nemistrovské části LM, má jistou účast v základní skupině EL, zatímco kdo vypadne už ve druhém předkole nemistrovské části LM, musí jít do třetího předkola EL a pak v případě postupu ještě hrát čtvrté předkolo EL, než se dostane do skupiny EL.

Vítěz poháru (nebo 3. místo v lize) (Slavia, Jablonec, Olomouc, Sparta nebo Liberec)

Tady je to naopak úplně jednoduché, vítěz českého poháru má jistou účast v základní skupině EL. Jak jsme psali výše, pokud vítěz poháru skončí na 1. nebo 2. místě v lize, týká se toto pohárové místo 3. týmu v lize.

3. místo v lize (nebo 4. místo v lize) (Olomouc, Slavia, Jablonec, Sparta nebo Liberec)

Třetí tým ligy (pokud vítěz poháru skončí na 1.-3. místě ligy, jde o 4. tým ligy) jde do třetího předkola EL a musí tak absolvovat dvě předkola před případnou účastí v základní skupině Evropské ligy.

4. místo v lize (nebo 5. místo v lize) (Sparta, Jablonec, Liberec, Olomouc nebo Slavia)

Čtvrtý tým ligy (pokud vítěz poháru skončí na 1.-4. místě ligy, jde o 5. tým ligy) jde do druhého předkola EL a musí tak absolvovat tři předkola před případnou účastí v základní skupině Evropské ligy.

Jaký je tedy závěr?

Jako fanoušci Slavie musíme sledovat vývoj hned na několika frontách. Slavia je v tuto chvíli relativně blízko jistotě při nejhorším základní skupiny Evropské ligy. Co konkrétně se tedy musí stát, abychom měli jistotu minimálně účasti v základní skupině Evropské ligy? Jde hned o několik scénářů:

 - Slavia vyhraje ligu
 - Slavia skončí na 2. místě v lize (bez ohledu na výsledek finále českého poháru) a zároveň finále EL vyhraje Atlético Madrid
 - Slavia skončí na 2. místě v lize (bez ohledu na výsledek finále českého poháru) a zároveň finále EL vyhraje Olympique Marseille, který zároveň poskočí na 2. místo (nejspíš stačí i 3. místo) ve francouzské lize
 - Slavia skončí na horším než 2. místě v lize a zároveň vyhraje český pohár

Naopak v následujících scénářích by Slavia musela absolvovat minimálně dvě úspěšná předkola EL nebo jedno úspěšné předkolo LM před účastí v základní skupině EL

 - Slavia skončí na 2. místě v lize a zároveň finále EL vyhraje Olympique Marseille, který zároveň skončí na 4. místě (možná jde i o 3. místo) francouzské ligy
 - Slavia skončí na horším než 2. místě v lize a zároveň nevyhraje český pohár

V úplně černém scénáři pak Slavia nevyhraje český pohár a skončí na 6. místě v lize nebo na 5. místě a zároveň šestý skončí Jablonec, to by znamenalo neúčast Slavie v příštím ročníku evropských pohárů.

Komentáře (65)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Jak to tedy je s Evropou?

    Merlinus (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 10:53 |  
    11 0

    Výborný rozbor. Díky.

  2. Re: Jak to tedy je s Evropou?

    Robinator     před 7 lety 04.05.2018 10:55 |  
    0 24

    Madrid podle mě EL vyhraje..kvalitativně i takticky jsou na tom lépe, než Francouzi...Tvrdík se domluví s Peltou, oni nám pustí ligu, my jim pohár a druhé místo nějak ukopeme :D

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      Faris (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 11:03 |  
      20 0

      tak s tímto názorem zásadně nesouhlasím a mrzí mne, že tu vůbec zazní. žádné domluvy snad nebudou, hlavně v situaci, kdy bychom mohli splakat na výsledkem. Pustíme pohár, Jablonec nám ligu, my ale pak rupneme v dalších zápasech ligy a budeme pro smích. A hlavně, já fandím Slavii i proto, že NIKDY nebyla zapojena do těchto sraček, domluv, ovlivňování apod (asi nebylo vždy vše úplně čisté, ale v porovnání se Spartou, Plzní, Jabloncem jsme prostě nevinné lilie a toho si vážím!

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        Jachym     před 7 lety 04.05.2018 11:08 |  
        1 2

        Je to samozřejmě blbost a plácnutí do éteru, ale vše uvozeno velkým smajlíkem, takže bych se kvůli tomu nevzrušoval... :-)

        • Re: Jak to tedy je s Evropou?

          Faris (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 11:13 |  
          3 0

          jasně, beru to v klidu, spíš mě dožírá diskuze v offtopicu.
          ale tento názor o výměně zápasů koluje mezi českou fotbalovou veřejností (aspoň teda lidi, co znám..) a to mě štve. takže doufám, že ten pohár vyhrajeme a bude po spekulacích

          • Re: Jak to tedy je s Evropou?

            Jachym     před 7 lety 04.05.2018 11:25 |  
            4 4

            A to buď rád, že jsem se do příslušné diskuze v off-topicu nezapojil já, to bys byl možná chemicky rozežranej na maličké molekuly a ještě menší atomy...:-) Jinak i to dokládá, že Češi si obecně mimořádně rádi potrpí na spekulace a konspirace. Je to skoro součást národní identity jako sběr hub nebo víkendové ježdění na chatu a chalupu...:-)

            • Re: Jak to tedy je s Evropou?

              Faris (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 11:31 |  
              0 1

              Hele já houby nejím a chatu nemám, takže tuto identitu včetně konspirací v sobě nemám:-)
              ale čekal jsem, jestli se tam do toho vlákna zapojíš, mně se tvoje názory docela líbí, tak by mě zajímalo, jak to vidíš.

              • Re: Jak to tedy je s Evropou?

                JS (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 18:17 |  
                1 2

                Prokremelsky.

            • Re: Jak to tedy je s Evropou?

              Eskaes     před 7 lety 04.05.2018 12:43 |  
              3 5

              říká fanda Parlamentek, ha ha ha

              • Re: Jak to tedy je s Evropou?

                Kukič     před 7 lety 04.05.2018 23:39 |  
                0 1

                Nene fakt ? na takového hlupáka nevypadá.. :)

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        rak (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 11:11 |  
        1 1

        Tak já tomu také nevěřím, Tvrdík těmto věcem není nakloněn. Pelta by určitě rád. Ale čistě hypoteticky. Ani bych do toho takto nešel. Byl by to docela risk. Vyhrát nad Jabloncem nám nemusí zdaleka stačit. Možná nakonec budeme fandit i Spartě v zápase s Olomoucí. Těžko ale spekulovat, momentálně je nejdůležitější zítřek. Jako před každým zápasem doufám, že to dobře dopadne. Na druhou stranu bychom se měli i psychicky připravit na situaci, že budou u nás berbrovci slavit titul. Stačí jim bod. Ligový pohár se tedy naštěstí jistě zítra předávat nebude. Nejdříve za týden u nich. To už by bylo na nás moc. Doufejme tedy, že to vyválčíme a zabráníme i oslavám.

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        Robinator     před 7 lety 04.05.2018 11:13 |  
        0 1

        já s tím taky nesouhlasím a chci trofej pro Slavii aspoň jednu, jen mě to napadlo :)

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      TSeguinTS     před 7 lety 04.05.2018 11:12 |  
      5 0

      Žádný domluvy sakriš. Peltonec vyklepneme 2x!

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        rak (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 11:36 |  
        1 0

        Ano. Dlouhodobě nám dělá problémy, tak už by bylo načase to utnout. Pravdou je, že loni na jaře nám zásadně pomohl, když v závěru proti Plzni doma srovnal z 0:2 na 2:2. To ale zcela jistě nebylo kvůli nám.

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        bongor     před 7 lety 04.05.2018 13:13 |  
        0 1

        Musíme!Kdyby už jen proto,že je porazila i bídná bída.

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      Steve2924 (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 12:09 |  
      0 0

      Pelta se možná domluví ale určitě ne s Tvrdíkem, ten si to pořeší na jistotu jinde... :D

  3. Re: Jak to tedy je s Evropou?

    Max1     před 7 lety 04.05.2018 11:06 |  
    13 0

    mimo Slavie fandím i Liverpoolu a Atleticu, idelání scénář za mě...vyhrajeme pohár, skončíme 2. v lize, EL vyhraje Atletico a LM Liverpoolu, který ale bude v lize 5. a Plíseň si o LM nechá zase jenom zdát :-)

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      brťas74     před 7 lety 04.05.2018 11:38 |  
      2 1

      Ta plíseň v LM bude stejně hrát h...o.

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        Ondráš     před 7 lety 04.05.2018 12:03 |  
        4 0

        Tak ale tady jde o tu škváru, že ano..

        • Re: Jak to tedy je s Evropou?

          smely (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 12:08 |  
          2 1

          skvaru veme Paclik do Olomouce i s Vrbou a bude klid....esi chtej hrat LM se 7 hracema nad 35 let, tak je mi jich mozna i lito....

          • Re: Jak to tedy je s Evropou?

            malan (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 16:03 |  
            2 0

            Já se na ty debakly těším:)

        • Re: Jak to tedy je s Evropou?

          brťas74     před 7 lety 05.05.2018 10:02 |  
          0 0

          Vata jde od šikmooček né tak je vysávejme...!

  4. Re: Jak to tedy je s Evropou?

    Márty     před 7 lety 04.05.2018 11:33 |  
    0 0

    Není to spíš tak, že pokud Liverpool v neděli prohraje s Chelsea a ta vyhraje zbylé dva zápasy, tak jde před něj, protože bude mít lepší vzájemné zápasy při shodě bodů (první zápas skončil remízou)? Pokud ano, tak si vůbec nemyslím, že je účast Plzně v LM tak jistá...

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      quelhar (admin)     před 7 lety 04.05.2018 11:36 |  
      2 0

      V Premier League rozhoduje skóre před vzájemnými zápasy a to je jasně pro Liverpool.

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        Ondráš     před 7 lety 04.05.2018 12:05 |  
        0 1

        Jo, ta šance, že Live vypadne ze čtyřky je mizivá..za předpokladu že Chelsea všechno vyhraje by museli ztratit v posledním domácím zápase s nějakými nýmandy.

        • Re: Jak to tedy je s Evropou?

          Romino     před 7 lety 04.05.2018 12:20 |  
          5 8

          Těm "nýmandům" (Brighton) nesahá Slavia ani po kotníky, ani finančně, ani herně, trochu pokory.

          • Re: Jak to tedy je s Evropou?

            Jachym     před 7 lety 04.05.2018 12:31 |  
            5 3

            V anglických podmínkách to ale vůči Liverpoolu nýmandi jsou, asi jako Slovácko vůči Slavii... Ale jak vidno, i s takovými soupeři lze body snadno ztratit...:-)

        • Re: Jak to tedy je s Evropou?

          VanDel     před 7 lety 04.05.2018 12:48 |  
          2 1

          Tak vzhledem k tomu, že ty "nýmandi", sebrali v posledních dvou zápasech body Tottenhamu a sedmému Burnley, je nějaký bodobý zisk s Liverpoolem krásně možný.

          • Re: Jak to tedy je s Evropou?

            Ondráš     před 7 lety 04.05.2018 15:01 |  
            2 0

            To je utopie..myslím, že anglická liga končí ještě pře finále LM. Pochybuju, že by Liverpool vsadil všechno na jednu kartu - že porazí Real. Určitě budou chtít mít jistotu LM i pro příští rok, tzn. zůstat v první čtyřce a tu kvalitu na to mají.

  5. Re: Jak to tedy je s Evropou?

    Travinho     před 7 lety 04.05.2018 12:42 |  
    0 0

    Pokud bude Marseille třetí, tak je jasné, co se bude dít... Postup dalšího týmu z Francie možný není a jinak než posunem týmů na úkor Marseille do třetího předkola by se situace řešit nedala.

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      quelhar (admin)     před 7 lety 04.05.2018 12:45 |  
      1 0

      Taky myslím, ale stejně by bylo fajn to mít někde napsané a oficiální regule dalšího ročníku LM ještě nejsou na světě... :o)

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        Travinho     před 7 lety 04.05.2018 16:07 |  
        0 0

        To je pravda no. Já jsem nikde oficialitu taky nenašel, ale řešilo se to třeba v diskusi na coen a i na zahraničních stránkách a všude to psali takto. Jisté je, že počet míst Francie se jistojistě změnit nemůže. Tím pádem je jasné, že to místo ve třetím předkole by se uvolnilo a nenapadá mě jiné řešení, než právě posun ČR a Turků do třetího předkola. Už jen proto, že stejným způsobem se to řeší v případě výhry Atlética, což jsem ostatně oficiálně také nenašel.

        • Re: Jak to tedy je s Evropou?

          quelhar (admin)     před 7 lety 04.05.2018 16:13 |  
          0 0

          Jo, to Atlético ale aspoň potvrdil před pár dny na Twitteru Tomáš Syrovátka, že dostali tohle info od někoho z UEFY. A máš pravdu, že není důvod, proč by se absence francouzského N3 ve třetím předkole LM měla řešit v různých situacích různě, takže to považuju za prakticky jisté, že by to fungovalo stejně jako kdyby Marseille skončila druhá.

  6. Re: Jak to tedy je s Evropou?

    M@rvin     před 7 lety 04.05.2018 13:22 |  
    3 0

    Díky za v super shrnutí, ale v nástinu těch méně přívětivých scénářů máš, pokud se nepletu, drobnou chybku.

    Pokud bychom skončili druzí a EL vyhrál OM při čtvrtém místě ve své lize, tak nám pro jistotu účasti ve skupině EL může stačit úspěšně zvládnout jen jedno předkolo, a sice druhé předkolo nemistrovské části LM. Nebo mám někde chybu v úvaze?

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      rak (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 13:30 |  
      0 0

      To ano. Ale zvládnout i to druhé předkolo nemusí být vůbec triviální.

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        M@rvin     před 7 lety 04.05.2018 13:32 |  
        0 0

        To samozřejmě nijak nerozporuji:)

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        bububu (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 14:50 |  
        1 0

        Vzhledem k soupeřům, kteří by tam reálně hrozili, to je nejen netriviální, ale prakticky vyloučené. Každý zápas začíná za stavu 0:0, míč je kulatý, tráva zelená, ale nějak si vzhledem k naší současné hře nedokážu představit, že na přelomu července/srpna vyřadíme někoho z týmů typu Basilej, Ajax, PAOK (kdyby v tuto chvíli skončily evropské ligy a my šli do 2. předkola).

        • Re: Jak to tedy je s Evropou?

          PetCC     před 7 lety 04.05.2018 15:56 |  
          0 0

          Na druhou stranu, je lepší, když se překonají naše naděje (jako s Ajaxem), než naopak.
          Sice teď opravdu nevypadáme na překonání těchto soupeřů, ale kdo ví, jak to bude v červenci.

          • Re: Jak to tedy je s Evropou?

            smely (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 15:59 |  
            8 1

            myslim, ze Ajax v pohode prejedem 2:1 ( branky Potocny a Kerbr ) :-))

            • Re: Jak to tedy je s Evropou?

              kalex     před 7 lety 04.05.2018 20:27 |  
              1 1

              No a vlastní si dá vácha.
              Podle mě posílíme o slušné, né-li výborné hráče a né o kopyta. Dost bude záležet, jaký od Jardy dostanou Jenda s Jindřichem budget.

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      quelhar (admin)     před 7 lety 04.05.2018 13:31 |  
      0 0

      Pravda, bud dve predkola v EL nebo jedno predkolo v LM... Opravim, diky moc.

  7. Re: Jak to tedy je s Evropou?

    Betynka58     před 7 lety 04.05.2018 15:14 |  
    0 0

    Díky, quelhare, za perfektní rozbor. Jen bych snad doplnil k tomu nejčernějšímu scénáři, že Slavii nemusí stačit k postupu do Evropy ani pátá příčka, pakliže šestý skončí Jablonec.

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      quelhar (admin)     před 7 lety 04.05.2018 16:08 |  
      0 0

      Díky, taky doplním. Těch variant je tolik, že jsem zrovna na tuhle taky zapomněl. Vzhledem k tomu, že Slavia s Jabloncem hrají vzájemný zápas a stejně tak třeba Sparta s Olomoucí, je tahle varianta málo pravděpodobná, ale zatím ještě možná.

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      Dobi     před 7 lety 04.05.2018 23:30 |  
      0 1

      Ta analýza je PEFEKTNÍ!!! Smekám klobouk... Jen mě napadá, mne, starého rýpala, proč to UEFA takto komplikuje.... Chápu, že chtějí postihnout všechny varianty. Ale nebylo by jednodušší, kdyby třeba místo třeba Realu při duálním postupu nastoupil manšaft, který je v jejich lize za ním... Proč máme sledovat současné evropské soutěže, proč máme počítat - co by, kdyby... Ale nejen o FAČR, ale i pro UEFA platí Werichoval slova:KDE BLB, TAM NEBEZPEČNO!

  8. Re: Jak to tedy je s Evropou?

    Ondráš     před 7 lety 04.05.2018 15:32 |  
    2 0

    Myslíte, že bude zítra vyprodáno? Jako doufám, že si naši kucí uvědomují, jaká by to byla potupa, kdyby u nás Vrbička dělal kotouly..při představě vykřeněného Petrželi a Limbouse se mi zvedá kufr. Takže doufám, že to nějak ukoulíme, musíme! No a v Edenu čekám samozřejmě peklo a nepřátelské prostředí pro tu sebranku.

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      Robinator     před 7 lety 04.05.2018 15:34 |  
      4 4

      přijde mi, že se Plzeň po té plichtě se Spartou lehce zvedla..kdybych si měl vsadit, tak si myslím, že bod u nás bohužel udělá..v suchým tričku

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        PetCC     před 7 lety 04.05.2018 15:58 |  
        0 0

        Já opravdu nejsem schopen tohle odhadnout. Strašně záleží na tom, kdo bude v pořádku a kdo bude ve formě.

        • Re: Jak to tedy je s Evropou?

          Robinator     před 7 lety 04.05.2018 16:25 |  
          0 3

          hlavně oni můžou hrát s absolutní lehkostí..nikam nemusí spěchat, plašit...zatímco mi hrajeme o Evropu..podle mě to bude na hřišti znát..

          • Re: Jak to tedy je s Evropou?

            smely (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 16:30 |  
            6 1

            Prdlajs, dostanou bura a pomazou zpatky do vidlakova...

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      Ondráš     před 7 lety 04.05.2018 15:35 |  
      0 0

      Petržely pardon

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      malan (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 16:01 |  
      0 1

      Nebude a potupa to bude..

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        Ondráš     před 7 lety 04.05.2018 16:10 |  
        0 0

        To zní dobře..už dlouho jsme nebyli před zápasem všichni takhle hromadně skeptický:)

        • Re: Jak to tedy je s Evropou?

          malan (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 16:18 |  
          3 0

          Bohužel jsou k tomu logické důvody:)

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      bububu (přítel SN)     před 7 lety 04.05.2018 16:13 |  
      0 0

      Při naší současné potenci a vědomí toho, že Plzni stačí k titulu bod, považuji za nejpravděpodobnější výsledek 0:0.

  9. Re: Jak to tedy je s Evropou?

    zeleznik2     před 7 lety 04.05.2018 16:43 |  
    1 1

    Děkuji za pěkný článek a rozbor. Za mne úkol č.1 vyhrát domácí pohár a postoupit přímo do Evropské ligy. Mít tak svoje jisté.

  10. Paradoxni vysledky

    Mike     před 7 lety 04.05.2018 22:09 |  
    3 1

    Hodne bizarni situace. Takze pokud vyhrajeme Pohar, a prohrajeme vsechna 4 utkani v lize, je jiste, ze se pres nas nekdo dostane v lize a mame jistou Evropskou ligu. Pokud vyhrajeme Pohar a do konce ligy 3 krat vyhrajeme a jednou remizujeme, budeme urcite nejhure druzi, Evropskou ligu vyhraje Marseille, skonci 4. ve francouzske lize a asi utreme nos. Pochybuji, ze postoupime z 2.predkola LM, anebo pres 2. predkola EL. Pekne paranoidni situace.

    • Re: Paradoxni vysledky

      honzah (přítel SN)     před 7 lety 07.05.2018 11:00 |  
      1 0

      Atlético je proti Marseille určitě favoritem (jinak jsou ve finále EL dva moje oblíbené a finále Ligy mistrů, to vidím stejně jako většina slávistů). Kdyby to neklaplo - 2. předkolo LM bude otevřené; případné 3. a 4. předkolo EL bude zvládnutelné (už před 2 roky s Uhrinem jsme nějak prolezli do posledního předkola, teď jsou tam zkušenosti, lepší kádr i koeficient). Rozhodně bych se ničeho nebál. Maximálně toho, že po středě bude po dilematu - s Jabloncem to bude hodně těžké.

    • Re: Paradoxni vysledky

      honzah (přítel SN)     před 7 lety 07.05.2018 11:04 |  
      0 0

      Paranoidní situace? Snad schizofrenní, ne?

      Jinak jsem v závěru komentáře chtěl naznačit, že Olomouc podle všeho už udržíme pod sebou, ale s Jabloncem je to finále 50:50. Vzhledem k přítomnosti videa 60:40 pro nás, dejme tomu :-)

  11. Kšandy, opasek a pampersky?

    Cross     před 7 lety 04.05.2018 23:59 |  
    4 1

    Probírat varianty je fajn. Pro nás fanoušky. Ale nebylo by pro naše barvy nejlepší jít do posledních kol bez spekulací a po hlavě? Uz toho bylo prece dost. Se zatnutými zuby vyhrát zbylé zápasy, včetně finále Poháru, skončit druzí v lize a zahrát si o Ligu mistrů! Sakra, co by to bylo za muzstvo, které je ctyri kola pred koncem druhé a s roztřesenými koleny by podělalo co se dá??? Co s takovým týmem v Evropě? To by bylo na rozprášení... Trochu se mi zdá, že někteří diskutéři zde potřebují opasek i kšandy zároveň. (:-))). Hlavu vzhůru! Bojovat !!! A jako o život.

  12. Re: Jak to tedy je s Evropou?

    TSeguinTS     před 7 lety 07.05.2018 09:46 |  
    1 0

    Jaký je prosím vývoj odsunu účastnických míst ve Francii, již se to ví na 100%? Každopádně finále EL se hraje ještě před posledním kolem francouzké ligy, snad nás to již nebude zajímat.

    Pokud se chcete pokochat gólem Balotelliho proti právě Marseille:
    https://streamable.com/lcj12

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      honzah (přítel SN)     před 7 lety 07.05.2018 11:06 |  
      0 0

      Trochu to pletu, jsou tam 3 kandidáti na 2. místo, což by stačilo pro 10. a 11. vicemistra (při výhře OM v EL). 3. místo by stačilo asi jen tomu 10., což Češi nejsou.

    • Re: Jak to tedy je s Evropou?

      honzah (přítel SN)     před 7 lety 07.05.2018 11:14 |  
      0 0

      Tak už jsem si to vyjasnil, 3. místo OM nám také pomůže. Pokud OM udělá 3. místo v L1 a zároveň vyhraje EL, tak se posune přímo do LM (jako kdyby Atlético vyhrálo EL a vytáhlo do LM opět 3. Francouze). Tím se zase přestrukturují počty stejným způsobem.

      Čili pokud vyhraje Atlético EL, anebo Marseille předběhne kohokoliv z dvojice Lyon, Monaco (2 kola do konce, ztráta 2 a 1 bod), případně obojí zároveň, tak nám stačí 2. místo k jistotě EL.

      • Re: Jak to tedy je s Evropou?

        TSeguinTS     před 7 lety 07.05.2018 11:34 |  
        1 0

        Můj dotaz směřoval hlavně na to, zda již víme s jistotou, že i 3. místo OM v Ligue1 nám pomůže (pokud OM vyhraje EL), protože v článku je to zmiňováno jako pouze na 95%. Takže ano?