Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Aktuality z médií

Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altruisté.

Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altruisté.

Komentáře (26)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

    Fačín     před 6 lety 02.04.2018 11:40 |  
    2 7

    Tento poslední odstavec je pro nás nesmírně důležitý a jsem zvědav na budoucnost, jak se to pro nás vyvrbí -

    "LN: Takže pokud kluby jako Slavia nebudou výdělečné, hrozí, že čínští finančníci se stáhnou?"

    Chadwick: "Být v rukou Číňanů představuje pro evropské kluby risk a hrozbu. Břemeno nyní leží na straně Slavie, která se musí snažit vydělat co nejvíce peněz a utrácet co nejméně. Musejí mít profit, který odevzdají do Číny. Fanoušci, kteří očekávají další nákupní a přestupovou horečku, si mohou nechat zajít chuť do budoucna. Lidé si musejí uvědomit, že Čína bude chtít vydolovat víc, než kolik do firmy nebo klubu vkládá."

    Takže ano, Cefc do nás nalil spoustu peněz, ale bude je chtít zpátky - z prodeje hráčů, postupů do pohárů atd.

    • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

      Radovan62 (přítel SN)     před 6 lety 02.04.2018 11:55 |  
      6 1

      Ten článek bych dal přečist hráčům,protože je jasný,že čiňan neni a nebude charita,ale s tskovym výkonom jako včera poháry budou jen epizoda pokud se tam dostanem

    • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

      donford     před 6 lety 02.04.2018 11:55 |  
      9 0

      A nebylo by lepší zeptat se přímo Číňanů? Pořád nám někdo od prvého dne po vstupu čínské firmy předpovídá krach. Ano, opravdu od prvého dne. Způsob jistého masochismu. Zatím beru jako pozitivní a argumentačně přesvědčivé vyjádření p. Tvrdíka, že jsou naplánované a od firmy potvrzené peníze na náš rozpočet do konce letošního roku.

    • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

      A.Lima     před 6 lety 02.04.2018 12:05 |  
      7 0

      Osobně si myslím, že u většiny majitelů jde o výdělek .... ne jen o majitele z Číny.... Spíš mě připadá,že jsou všichni nasraný,že zda China nakupuje v Evropě jako celku ne jen u nás

      • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

        Jachym     před 6 lety 02.04.2018 12:15 |  
        22 6

        Samozřejmě. Pořád nám nějací mudrci chtějí dávat do ostrého protikladu sobecké zájmy Číny nebo Ruska s ušlechtilými plány investorů z USA, Spojeného království, Německa, Francie atd., kteří tady všichni primárně investují z nezištné lásky ke slovanskému národu uprostřed Evropy...

        • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

          Silgar (přítel SN)     před 6 lety 02.04.2018 13:38 |  
          13 0

          Přesně tak od vstupu číňanů nám je podsouváno jak je to jednou přestane bavit a že budou chtít svoje prachy zpět atd.Raději se soustřeďme na naší hru kterou předvádí hráči kteří oblékají slávistický dres a chodíme maximálně nasraný ze stadionu po předvedený hře jako včera a ne po kdejakým článku kdejakýho odborníka na Čínu.Bože můj až to přijde že CEFC to balí tak to řešme.To je jako kdyby den co den Sralťani řešili že Křetínský se na to vysere že je to bezedná díra na vhazování peněz.Zatím prachy na chod klubu jsou a klub funguje a vedeni už nemá sílu a asi i chuť reagovat na kdejakej článek.

  2. Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

    navzdyslavia     před 6 lety 02.04.2018 13:45 |  
    5 0

    Atletico,Manchester,Aston Villa a AC Milano atd atd... když nebudou mistrem ve své lize, tak CEFC půjde a všechny podily určitě prodají. Ha ha ha ha ha Myslim, že je tu dost hysterie. Od našich stránek až po fb. Dokud nikde není nic potvrzené z úst p.Tvrdíka, tak jsem absolutně v klidu.
    Čínští investoři již vlastní menšinové podíly v anglickém Manchester City, španělském Atletico Madrid a v americkém klubu New York City FC, Majitele z Číny mají i kluby Espanyol a Aston Villa. O prodeji majoritního podílu Číňanům jedná také AC Milan.


    • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

      Sokrates55 (přítel SN)     před 6 lety 02.04.2018 17:04 |  
      0 1

      Dobré odpoledne přeji.
      Čekal jsem na Váš telefon, že se ozvete a sejdeme se před zápasem . Nechával jsem Vám vzkaz ve Vaší pošt. schránce na SN.
      Tak snad jindy se nám to povede.
      Sokrates55

      • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

        Sokrates55 (přítel SN)     před 6 lety 02.04.2018 18:43 |  
        0 1

        To bylo pro přítele navzdyslavia.
        Sokrates55

  3. Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

    Cross     před 6 lety 02.04.2018 13:59 |  
    20 5

    Jaký je Chadwik “expert”? Ví o něm nekdo neco? Do posledního písmene zde můžeme číst jen zcela obecné plky typu “nebude-li pršet, nezmoknem”. Nebo: “Kdyź mà koza hlad, zvedne se z pelechu a nažere se trávy”.
    Zato známe redaktora Koutníka. Přišel do LN s Babišem a pres nej a pres redaktora Martina Chabu pouští Babis a jeho “bezpečnostní” divize kompra na podnikatelské a politicke protivnîky. Zkuste se podivat na články techto dvou novinářských hyen z minulosti. Je to pořád o tomtéž. Kompro “z neznámých zdrojů” nebo zdrojů, které “nechtějí být jmenovány”. Co vyvozovat z tohoto informačně prázdného rozhovoru pro nás, nevím. Nemyslím si, ze Babiš ted chce škodit Slavii, Zemanovi a Tvrdíkovi, může to být náhoda a osobní iniciativa novinářského hňupa. Koneckonců, vlastně přežvykuje prázdnou slámu.

    Ja jsem přesvědčen, ze Číňani dosud ve Slavii investovali zodpovědné a dobře. Stadion byl koupen za dobry peníz, desetkrát (!!!) levněji, nez O2 Aréna s jen o málo mensi kapacitou. Cena muzstva dle Transfermarkt stoupla za 30 měsíců z cca 10 na cca 37 miliónů euro. Tedy o zhruba 600 miliónû Kč. Krom toho jsme prodali Pavlenku a Baráka za cca 150 mega. Vydělali jsme v Evropské lize kolem 150 mega. Tedy Slavie je fungující podnik a penize neprodělává. Nekolika špatných posil (vesmes přišly zadarmo) jsme se rychle zbavili. Pod smlouvou v juniorské lize a na hostovàní máme řadu zajímavých hráčů.
    Slavie je a musí být ekonomicky fungující podnik! A to samé říká Krob, Tvrdík, nebo Nezmar. Nejsme chaos a finanční žumpa Sparta.

    A co se týče mizerného včerejšího utkání: Ubyla nám překvapivá starost o stíhačku Plzně. Ztratili jsme jeste neco jineho? Nevěřím, ze muzstvo nesplní jarnî výkonostnî cíle.
    A co se týče našich Číňanů: vlètli do Evropy, centrálu mají v Česku a potrebují se předvést. Jejich investice do Rosněfti je 180 miliard korun. Dve třetiny z toho uz splatili a na zbytek mají dle smluv čas do konce června. Ač by si to sparťanè moc přáli, naši Číňané Slavii uz nepustí a mají eminentní zájem zde uspět. Neuhnou. Mûzeme diskutovat odkdy budeme hrat Ligu mistrů pravidelně, na úrovni Doněcka nebo Benfiky, nikoli jestli ji budeme hrát. Včera průser, ale zatím si vedeme pod Číňany sportovně i ekonomicky nad očekávání. Super třicet měsíců. Nebo ne?

    • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

      Radek097 (přítel SN)     před 6 lety 02.04.2018 14:33 |  
      3 2

      A co tak si něco o něm zjistit, než ho začneš dehonestovat?
      https://uk.linkedin.com/in/professor-simon-chadwick-1a63029
      https://twitter.com/prof_chadwick?lang=cs
      Je pěkné, že tady vypíšeš všechny příjmy... ale na výdaje zapomínáš. I kdyby příjem se za tuto sezónu zastavil na čísle 1 miliarda Kč, tak kde máš jistotu, že výdaje nebudou vyšší? Pokud tedy nechceš plácat sumy z hlavy, tak zde si můžeš ověřit, jak na tom ekonomicky jsme(byli ke dni 30.6.2017).
      https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-firma?subjektId=706684

      • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

        Cross     před 6 lety 02.04.2018 22:47 |  
        4 2

        Radku, můžeš se týrat. Můžeš bědovat. A proč vlastně? Pan expert neřekl nic, jen obecné plky na návodné otázky. Pokud nesouhlasîš, argumentuj. Nic, nic, nula nic. Pro me je to jako rozhovor s profesorem Jiří Pehe.
        A Radku, co jako ses z tech čísel dozvěděl? Slavie hospodařila v roce2017 plus mínus vyrovnaně. A zvýšil se jí podstatně majetek. Ty to tam nevidíš?

        • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

          Radek097 (přítel SN)     před 6 lety 02.04.2018 23:52 |  
          0 2

          Trochu času jsem tomu věnoval, abych k tomu něco mohl napsat.
          Co se týče likvidnosti firmy, tak na tom Slavia není dobře. Ať už běžná, pohotová nebo okamžitá likvidita je vzdálená ideálu. Když zde dám čísla jedné z nich, například běžná likvidita (ideál je někde mezi 1,5-2,5), Slavia má za poslední hospodářský rok (1.7.2016-30.6.2017) hodnotu na čísle 0,39, v předešlém hospodářském roce na čísle 0,29.
          Se solventností (což opak tohoto slova insolvence a to slovo dobře známe) jsme na tom dobře. 0,36 za poslední hospodářský rok, předtím 0,22 (ideální hodnota 0,2-0,3).
          Rentabilita aktiv, jsme na záporné hodnotě. Teď -0,43, předtím -0,29. Tedy jak efektivně využíváme své aktiva... což ty jsi pochválil, že se zvýšil majetek(aktiva).
          Rentabilita vlastního kapitálu, jsme rovněž v záporu 0-43, předtím -0,30.
          A jak jsme na tom se zadlužeností? Teď jsme na hodnotě 78%, před rokem jsme byli na čísle 80%. Měli bychom ideálně být pod 60%.
          Těch ukazatelů se tady může vypsat desítky, ale abys v hrubých obrysech věděl, jak na tom Slavie byla ke dni 30.6.2017, by to mohlo stačit.

          • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

            Cross     před 6 lety 03.04.2018 12:25 |  
            3 1

            Tak Radku, slovo “likvidnost” by žádný ekonom nepoužil.
            Co se týče dalších údajů, hraješ si s čísly bez širšího kontextu. Dobre vis, ze Slavia v období 7/2016-6/2017 zásadně investovala, zatímco penize za Pavlenku, Baráka a Evropskou ligu (dohromady cca 300 milionů Kč), přišly az v následném obdobi.
            Myslim šířit tyhle nekvalifikované paniky nema cenu. Tim také odkazuji na čerstvé ekonomické informace, ktere v jinem textu zde nedávno publikovali tuším Alanor a Ocetník ze setkání vedení s fanoušky.

            • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

              Radek097 (přítel SN)     před 6 lety 03.04.2018 16:32 |  
              0 3

              Nákup hráčů mohl vyjít na částku okolo 4M €(Ngadeu, van Kessel, Antwi, Lüftner, Kovář, Flo, Alvir, Sýkora, Tecl), ale ne všechny jsme zaplatili jednorázově, prodej hráčů přesáhl určitě hranici 1M €(Švec, Dostál, Červenka, Kuchta, Hrubý, Voltr, Železník, Král, ...)
              Pavlenka s Barákem budou nejspíš ve formě splátek.
              Tak jako máš zmíněné příjmy z EL anebo prodaných hráčů, tak nesmíme zapomínat například na výdaje jako jsou padáky pro minulý trenérský tým a naopak vykoupení ze smluv exlibereckých trenérů a Nezmara.
              Dal jsem ti zde údaje za poslední dvě sezóny (15/16 a 16/17), tedy od té doby, kdy je vlastníkem Slavie CEFC (/Šimáně) a ne Řebíček. K čemu by zde byly čísla z dob Řebíčka?
              Za pár měsíců se dostaneme k další výsledovce a pak můžeme tyto čísla porovnat.

    • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

      Gino     před 6 lety 02.04.2018 16:24 |  
      0 3

      Teda jako uz jsem si zvykl, ze nekteri dokazou nacpat zleho Babise uplne vsude, ale obcas me to precijen prekvapi...

      • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

        Jachym     před 6 lety 02.04.2018 16:35 |  
        3 2

        Zazlívat mu mohu mnohé a taky to dělám, ale určitě ne to, že by škodil Slavii. Je velký kamarád Šimáněho ještě z dob společného působení v Podniku zahraničního obchodu... A pokud mě paměť neklame, viděl jsem jejich společnou fotku z nějakého zápasu a je dost možné, že na něm měl i slávistickou šálu...:-)

        • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

          Faris (přítel SN)     před 6 lety 02.04.2018 16:40 |  
          2 0

          Bylo to na prvním derby pod CEFC, vyhráli jsme 1-0, gól J. Zmrhal. Babiš ve VIP, měl slávistickou sálu. Je to logické, dle definice státní úředníci a inteligence fandí Slavii.:-)

        • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

          MDCCCXCII (přítel SN)     před 6 lety 02.04.2018 17:53 |  
          0 0

          myslíš stb? ;)

          • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

            Jachym     před 6 lety 02.04.2018 18:55 |  
            3 0

            Mimo jiné:-) V PZO byli prověření kádři všichni...

      • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

        Cross     před 6 lety 02.04.2018 22:52 |  
        2 1

        Gino, napsal jsem, ze si spis myslim, ze jde o sólo redaktora LN, ktery neco vygoogloval a pak někam zavolal, sepsal co sepsal, a vydal. Myslíš, ze je to teda jinak? Ze v tom Babis jede?

  4. Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

    MDCCCXCII (přítel SN)     před 6 lety 02.04.2018 17:52 |  
    13 0

    Myslím, že je to složitější, než to pan profesor popisuje. Určitě Číňani nečekají, že každá jejich jednotlivá akvizice ponese zisk. Ale určitě chtějí být v souhrnu aktivit v plusu. Nejsou blbí. Představa, že bude fotbalový klub vydělávat svému majiteli peníze je veskrze legrační. Všichni od začátku víme, že Číňan chce mít ziskový pivovar, cestovku, aerolinky atd., a pak je tu Slavie. Ta je jejich marketingová agentura. Každý ví, že reklama stojí peníze. Sama nevydělává. Takže spekulovat, že klub pustí, pokud jim neponese čisté peníze, je mimo. Je možné, že dojde ke změně strategie, a je možné, že nedojde. To teď neví JT a zřejmě ani Číňani. Pokud chtějí budovat svojí stezku, potřebují základnu v Evropě a SKS by se jim mohla hodit jako vlajková loď, jako je např. Zenit spojen s Gazpromem. Nebo se taky můžou rozhodnout, že změní zemi. Nic nevíme, neví p. Chadwick, ani LN a hlavně to nijak neovlivníme.

    • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

      Edenjejenjeden     před 6 lety 02.04.2018 19:00 |  
      5 0

      Máš pravdu,oni od začátku dokonce Slavii zařazovali mezi tzv charitativní projekty,veděli že se potřebují nějak zviditelnit a že potřebují pozitivní reklamu.A oni i když fotbalu zatím tolik nerozumí,moc dobře si uvědomují jeho marketingovou sílu.

    • Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

      Laduk     před 6 lety 03.04.2018 16:40 |  
      0 0

      Ano. Co čekat od "profesora sportovního byznysu". Asi to co od absolventů vejšek Jamu a Damu

  5. Re: Expert o Slavii: V Edenu si musí nechat zajít chuť. Čínští investoři nejsou altru

    knl66 (přítel SN)     před 6 lety 02.04.2018 22:41 |  
    8 0

    Twl, to jsou kydy... "Čínští majitelé nevstupovali do evropských klubů výhradně kvůli lásce k fotbalu, ale proto, aby vydělali..." Kdežto všichni ostatní majitelé klubů chtějí asi jenom házet peníze do bezedné díry... Myslím, že i ten nejúžasnější příklad fotbalového altruisty, Daniel Křetínský, nechtěl být za vola a přece jen něco na tom fotbale trhnout.
    Každá druhá věta začíná "myslím si, že... podle mého názoru... všechno nasvědčuje... uvidíme, zda... osobně se domnívám... jestli nazraje situace... pokud vezmeme do úvahy... je známo, že... představme si... atd atd." Samý podmiňovací způsob. Jak už tady padlo, od samotného vstupu CEFC do Slavie čteme, co všechno Slavii hrozí, jak jsme na tom špatně, Damoklův meč nad Slavií!, Číňané nás pouští k vodě, v jakém jsme nebezpečí, jaké nehoráznosti se to ve Slavii dějí, jaké krachy se to na nás řítí, co všechno bude až Číňané zvednou kotvy a půjdou o dům dál... Twl, a ono se pořád nic neděje. Číňané a CEFC jsou tady pořád (zaplaťPB, říkám), žádné katastrofy, prostě nic... Vůbec nic. Vůbec nic se pořád neděje. Já být tím novinářem, já jsem tak nasranej! :))) Vždyť už jsem Slavii čtyřiadvacetkrát prorokoval pád a krach! :)
    Proč nečteme třeba o EPH, obru na hliněných nohou? Proč si každý bere do huby jen Číňany? Nikdo nic neví, tak aspoň plivne.