Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Hráči Slavie

Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

Vážení čtenáři Slávistických novin, vítám vás u čtení posledního dílu rubriky Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra. Tentokrát se zaměříme na cizince, kteří od nás odešli od roku 2012 po současnost. Mezi těmito hráči nebude třeba Gino van Kessel nebo Jasmin Ščuk, kterým u nás stále běží smlouva a jsou pryč pouze na hostování. Snad jsem za těch 11 let na nikoho nezapomněl. Na závěr článku mi dovolte krátké zamyšlení nad tím, co jsme se ve článcích mohli dočíst a co z toho pro Slavii vyplývá.

Hráči jsou řazeni podle období, kdy u nás působili (od roku 2006). Letopočty v závorkách za hráčem toto období vymezuje.

Zoran Milutinovič (2009 - 2012) - Poměrně oblíbený ofenzivní záložník, který v našich barvách nastoupil k 34 utkáním, se po angažmá ve Slavii vrací do Bosny. Tam odehraje sezónu za Rudar Prijedor. Nastoupí sice k pouhým 11 zápasům, ale i tak si vykope dvě zahraniční angažmá ve dvou následujících sezónách. A to ve druhých ligách v Chorvatsku (Inter Zaprešič) a v Řecku (Tyrnavos). V sezóně 2015/2016 se „Zoro“ znovu a naposled vrátí domů do Rudaru Prijedor. Od minulé sezóny však hraje nejvyšší bosenskou ligu v jiném klubu. A to v Krupě na Vrbasu. Letos pravidelně nastupuje a se svým týmem okupuje 5. příčku tabulky.

Róbert Cicman (2011 - 2013) - A další hráč, který po angažmá u nás zvolí návrat do vlasti. Za bleděmodrou Nitru však odehrál pouhých 11 utkání. Pro Cicmana to tak znamenalo další hledání nové výzvy. Tu, jak to tak vidíme u mnoho našich bývalých slovenských hráčů, najde v Polsku. V klubu Sandeczja stráví dvě poměrně neúspěšné sezóny, a proto volí opět odchod na Slovensko. Tentokrát do klubu Haniska. Nyní již druhou sezónu hraje za Lokomotivu Košice a usiluje s ní o postup mezi slovenskou elitu.

Milan Bortel (2012 - 2014) - Další slovenský stoper a opět podobný příběh.  Neúspěch ve Slavii a návrat do domoviny. V té si Bortel připsal 2 sezóny za Trnavu. V té druhé však vypadl ze sestavy. Bortel se tak rozhodne pro další zahraniční angažmá, odejde do Rakouska. Tam nastupoval za SV Horn, kde oslavil postup z 3. ligy do druhé. Nyní ve svých 30 letech nastupuje za Wimpassing, tým ze šesté nejvyšší německé soutěže.

Martin Juhar (2012 - 2014) - Slovák, který i přes bouřlivý odchod z našeho klubu, zanechal alespoň po herní stránce dobrou stopu, to je Martin Juhar. V roce 2014 se „samozřejmě“ vrací na Slovensko (Zlaté Moravce), které je ne úplně překvapivě následováno odchodem do Polska (Nieciecza). V Polsku stráví dvě neúplné sezóny, aby se opět stěhoval. Tentokrát k našim západním sousedům, do Německa. V tamní 3. nejvyšší soutěži však odehraje pouhé dva zápasy. A tak s povděkem přijal laso nabídnuté před letošní sezónou z Brna. Ve Zbrojovce se však svezl s nepovedenými výkony mužstva, kde si za pouhých 6 startů zatím nepřipsal žádný gól.

Matúš Čonka (2012 - 2014) - Když přestupoval Čonka do Slavie, jeho příchod provázela poměrně velká očekávání. Kvůli přestupu k nám prý odmítl Saint-Étienne. Čonka však předpoklady nedokázal naplnit, což vyústilo v jeho návrat na Slovensko v roce 2014. Levý bek od zmíněného roku nosí dres Trnavy. V lednu minulého roku si připsal zatím jediný start za slovenský nároďák.

Keegan Ritchie (2014) - Ritchie si ve Slavii připsal pouhé 4 starty. Od sezóny 2014/2015 tak již bude nastupovat pouze ve své domácí lize v Jihoafrické republice. Vystřídá týmy Bloemfontein Celtic, Kaizer Chiefs, SuperSport United a Bidvest Wits, kam přestoupil před pouhými 14 dny. Ritchie jistě doufá v úspěšnější angažmá. Je sice pravda, že třeba se Supersport United pozvedl trofej pro vítěze domácího i ligového poháru, ale v žádném ze zmíněných působišť nenastupoval zcela pravidelně. To se nyní Ritchie pokusí změnit v barvách nového zaměstnavatale.

Joseph Mensah (2014) - Šikovné ghanské křídlo dostalo v červenobílém šanci na pouhých 25 minut. Tehdejší trenér Pastoor usoudil, že více již nám Mensah není schopen ukázat, a tak po sezóně musí odejít. Po Josephovi sáhne tým z 2. dánské ligy Horsens.  Mensah odchodem do Dánska jistě neprohloupil. V Horsens působil 4 sezóny. Nehrál sice úplně pravidelně, ale v sezóně 2015/2016 oslavil s týmem postup do Superligy. 31. prosince 2017 Mensahovi vypršela smlouva a nyní si hledá nové angažmá.

Kamil Čontofalský (2011 - 2014) - Naše bývalá brankářská jednička se v roce 2014 rozhodla zkusit nalnit svůj „americký sen“. V USA Čontofalský vystřídal týmy Fort Lauderdale Strikers a Tampa Bay Rowdies. Byla to pěkná tečka za úspěšnou kariérou.

Martin Dobrotka (2012 - 2014) - U nás často zraněný slovenský stoper se po čase stráveném v Praze navrátil na Slovensko, konkrétně do Slovanu Bratislava. Tam se však vůbec neprosadil. Následovalo tak krátké působení ve Skalici a ještě jedno krátké české angažmá v druholigovém Sokolově. Nyní působí jako kapitán ve Zlatých Moravcích. Se svým týmem je na 8. příčce ligové tabulky.

Guy Roger Eschmann (2014) - Eschmannovo  působení u nás se nedá vyjádřit jinak, než jako velmi podivné. Ve Slavii se objevil za koučování Alexe Pastoora z ničeho nic na soupisce před derby na Spartě. Do tohoto zápasu dokonce i na posledních 10 minut nastoupil. Od té doby však „ani ťuk“. Eschmann ovšem možná trochu překvapivě v profesionální kariéře pokračuje. Po působení u nás zkusil štěstí ve 2. švýcarské lize v Locarnu a v nižší belgické soutěži za FCV Dender. Eschmannův agent však nadále dělá divy a naturalizovaného Švýcara protlačil v roce 2016 do ománského klubu Al- Musannah. Zda-li tam Eschmann působí dodnes se mi však nepodařilo dohledat.

Fernando Neves (2013 - 2014) - Kapverďan přestoupil ze Slavie do Příbrami. Tam po jedné sezóně skončil. Dále už v kariéře nepokračoval.

Bekim Balaj (2014 - 2015) - A konečně někdo, kdo po odchodu z našeho mužstva, dá se říct, uspěl! Za nás odehrál Bekim 13 zápasů a vstřelil 3 branky. Celkově rozhodně nezanechal špatný dojem. Mnoho fanoušků tak bylo až rozezlených, když v roce 2015 odešel do Rijeky. Za tento chorvatský celek Balaj nastupoval po dobu dvou sezón. V každé vsítil 9 branek. Zaujal tak skauty Tereku Grozneho (dnes se tento klub nazývá Akhmat Groznyj) a 1. června 2016 se ruskému celku upsal na 3 roky. Rijeka tehdy vyinkasovala 550 tisíc euro. První sezóna zde se Balajovi opravdu povedla. Opět nastřílel tu svou normu, tedy 9 branek. Letošní ročník je však o poznání slabší. Bekim víceméně paběrkuje. V pouhých 6 utkáních nevstřelil žádnou branku. Brzy se tak zřejmě začne jednat o další Balajově budoucnosti. Balaj má také za sebou slušnou porci zápasů za Albánii. Doposud nastoupil k 21 utkáním. Gólově se prosadil mimo jiné proti Portugalsku, kdy rozhodl o vítězství svého týmu 1:0. Bekim si také připsal jeden start na Mistrovství Evropy v roce 2016 ve Francii.

Dávid Škutka (2012 - 2014) - Tento vytáhlý slovenský útočník u nás nenaplnil očekávání a tak se musel pakovat do Ostravy. Ovšem ani tam střelecky neožil. Po tomto angažmá se vrátil domu, na Slovensko, kde vystřídal kluby Košice, Podbrezová a Myjava. Dnes hájí dres Michalovců. V žádném z klubů nijak výrazně nezazářil. Jeho nejpovedenější angažmá bylo v Podbrezové, kde za jaro v roce 2015 vstřelil 6 branek.

Krisztian Tamás (2015) - Šikovný maďarský levý obránce za Slavii nehrál špatně. Hostování se však nepodařilo přetavit v přestup. Tamás se tak vrátí do Itálie. Ne už ale do Milána, ale do Spezie, kam z AC přestoupil. Sérii B si ve Spezii Tamás zkusil pouze v 5 utkáních. Odpověď Maďara tak na sebe nenechala dlouho čekat. Tou se stal návrat do vlasti. Sezónu 2016/2017 strávil v Gyirmótu. Pro současný ročník se ale Tamás v rámci maďarské ligy posunul výš. Od léta hájí barvy Videotonu. Zde ale příliš nenastupuje.

Damien Boudjemaa (2014 - 2015) - Miláček slávistických fanoušků se vrátil do Rumunska, odkud k nám v roce 2014 přišel. Ne již však do Petrolulu Ploiesti, nýbrž do Astry Giurgiu. Po týmové stránce to byl návrat úspěšný. V sezóně 2015/2016 Astra totiž získala překvapivý titul. Po osobní stránce to však už bylo horší. V mistrovské sezóně nastoupil Boudjemaa 10krát. O ročník později si již připsal pouhé 3 starty. Od 1. 7. 2017 je Boudjemaa bez angažmá. Je to škoda. Jde totiž o skvěle technicky vybaveného středopolaře, kterému kariéru zničila vleklá zranění.

Aldo Baéz (ve Slavii 2014 - 2016) - Malý argentinský defenzivní štít na sebe v našich barvách upozornil zejména slušnou porcí žlutých karet. Nejprve od nás odešel na roční hostování do Trnavy a následně na sezónu 2016/2017 zvolil návrat do klubu, odkud do Prahy přišel, do Trenčína. Tam ale na svůj předešlý úspěch nenavázal. Jeho kroky tak před startem nynější sezóny vedli do Podbrezové, kde za letošní sezónu zatím odehrál 13 zápasů.

Levan Kenia (2015 - 2017) - Jestliže jsme o Boudjemovi říkali, že je to dobře technicky vybavený středopolař, kterému smolná zranění ničila kariéru, tak u Kenii by to byla pravda dvojnásob. Ačkoliv si totiž získal na svou stranu většinu fanoušků, tak za nás odehrál pouhých 31 ligových utkání. V minulém roce tak vedení našeho celku ztratilo s Keniou trpělivost. Levan tudíž zvolil návrat do Gruzie. Za Lokomotivu Tbilisi si však kvůli svému zdravotnímu stavu za půl roku ještě nezahrál.

Jaroslav Mihalík (2016 - 2017) - V lednu 2017 Mihalík odešel do Cracovie Kraków na hostování. Po pro Mihalíka úspěšném malém Euru v Polsku si ho tento polský klub koupil nastálo a to za smluvenou opci 850 tisíc eur. Nedá se říct, že by Mihalíkovo působení zde zatím bylo nějak obzvlášť úspěšné. Je pravdou, že ve většině zápasů Mihalík byl v základní sestavě, ovšem zatím si nepřipsal jedinou branku a Cracovia je zatím na slabé 12. pozici.

 

Jistě každý čtenář si po prostudování článků všiml, že drtivá většina zahraničních hráčů, kteří ve Slavii působili mezi lety 2006 a 2017, svůj kariérní vrchol zažila právě u nás. Stačí si uvědomit, že do top 5 lig (Premier League, Serie A, Primera Division, Ligue 1, Bundesliga) se od nás dostal pouze (!) Tavares a na jeden zápas Ivana. Do víceméně slušného týmu se dostal ještě Balaj, úplně špatně na tom nebyli Grajciar, Litteri, Ivanovski, nebo Lafrance. To je hodně smutná bilance, zvláště když to porovnáme třeba se sparťany Wilfriedem nebo Kuckou. Samozřejmě pochopitelná námitka by byla, že ve zmíněném období jsme šli hodně dolů a byli jsme na tom ve většině let opravdu bídně. Ale není to právě spíše naopak? Že jsme na tom byli tak bídně právě proto, že u nás působili tito hráči? Je očividné, že mezi lety 2009 a 2015 naprosto zásadním způsobem nefungoval skauting. Můžeme vypozorovat jasnou snahu navázat na úspěšné Slováky Šventa a Krajčíka a to mezi roky 2011 a 2014, kdy přišli Cicman, Bortel, Juhar, Čonka, Čontofalský a Škutka. Při vší úctě k nim, ani jeden z nich nebyl žádné terno. Dodejme, že ještě slušně hrál Juhar, jenže ten k nám nepřišel ze Slovenska, nýbrž ze Sparty. Počet nepovedených nákupů ze Slovenska je opravdu alarmující.

Nicméně dobrá zpráva pro nás je, že se skauting s příchodem nových majitelů konečně zvednul. Je jasné, že každý přestup se nemůže úplně povést (viz van Kessel, Flo). Na druhou stranu příchody Mihalíka, Ngadeua, Sobola nebo Stocha vypadají opravdu nadějně.  Úplně jinou kapitolou a na jiné rozebrání jsou pak přestupy Rotaňe, Altintopa a Dannyho.

Simon Deli, hráč u kterého je velký potenciál, že jednou ze Slavie půjde do jedné z top 5 lig a uspěje (ačkoliv jisté to samozřejmě není), byl zakoupen ještě starým vedením. Ovšem s ohledem na naše jiné zahraniční hráče zakoupené skautským týmem tohoto období, tak by mělo jít, s ohledem na počet chyb, spíše o šťastnou náhodu, než o dobře odvedenou práci.

Po jistě promyšlené analýze naše současné vedení již od minulého roku částečně změnilo strategii nákupů zahraničních hráčů. Nebo, lépe řečeno, k té stávající přidalo jednu novou. Slavie získává zahraniční hráče ještě v juniorském věku a chce si je „dovychovat“ sama. V rámci této koncepce k nám přišli hráči jako Sintean, Musa, Nabiyev, Rondič a další. Je to jistě zajímavý projekt a o důvod navíc, proč sledovat naše juniory. Je jen otázka času až se správnost této filozofie začne ukazovat. Každopádně, co se týká hotových zahraničních posil, tak je třeba mít opravdu dokonale zmáknutý skauting a dokonale zjistit všechny herní, mentální a zdravotní aspekty daného hráče. Do skautingu se podle mého názoru naše vedení nesmí bát investovat. Vložené prostředky by se měly v horizontu pár let několikanásobně vrátit.

Komentáře (61)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    Radek097 (přítel SN)     před 7 lety 02.02.2018 13:45 |  
    0 2

    Škoda, že není žádná zmínka o Barákovi, Pavlenkovi nebo Lüftnerovi...

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      mirecek1111     před 7 lety 02.02.2018 13:52 |  
      9 0

      Přečti si nadpis článku a zapoj mozek :D

      • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

        Radek097 (přítel SN)     před 7 lety 02.02.2018 13:57 |  
        1 0

        Díky Mirďo. :-)

  2. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    VanDel     před 7 lety 02.02.2018 14:23 |  
    7 5

    Toho Levana Kenii je obrovská škoda. Tvrdil jsem to při jeho působení u nás a tvrdim to stále i teď, že od dob Karla Poborského jsme neměli fotbalistu, na kterého by se koukalo lépe než na něj. Škoda toho chatrného zdraví :(

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      Robinator     před 7 lety 02.02.2018 14:44 |  
      1 0

      jojo a měl i smůlu, pamatuji, jak jsem se byl podívat na přípravný zápas, Levan si udělal asi dva hráče, přihrál někomu na gól a kolenem naboural do zmrzlého ledu u branky

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      Travinho     před 7 lety 02.02.2018 22:06 |  
      0 0

      Kdyby nebylo jeho zdraví, tak u nás v životě nehraje. To je bohužel realita...

  3. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    ElBrody     před 7 lety 02.02.2018 14:28 |  
    1 0

    Dobrotka po podzimu udělal další krok na oblíbené exslávistické cestě a ze Slovenska odešel za penězi do 2. polské ligy.

  4. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    Gino     před 7 lety 02.02.2018 15:05 |  
    10 12

    Musím teda říci, že mě dost mrzí, že jediná Sparta zůstala věrna té touze otevřeně se stát jedním ze středoevropských lídrů. Zimní příchody super, docela jim to závidím....

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      Robinator     před 7 lety 02.02.2018 15:24 |  
      6 13

      Stanciu a Kanga, to může být opravdu trefa, tyhle hráče jim zavidím

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      ElBrody     před 7 lety 02.02.2018 15:25 |  
      4 1

      Příchody dobrý, touhy dobrý, jen je pro ně trochu škoda, že ten klub nikdo neřídí...

      • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

        Ados     před 7 lety 02.02.2018 15:35 |  
        5 3

        Bohužel se bída poučila z toho, že nekupuje starší hráče a zatím přivedli zajímavé jména. Doufal jsem, že v tom budeme taky pokračovat, když jsme na tom finančně taky dobře. S příchodem Nezmara se vše změnilo a náš skauting sahá pouze k Ještědu. Bude zajímavé sledovat obě cesty, která bude nakonec úspěšnější v poměru cena/výkon.

        • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

          quelhar (admin)     před 7 lety 02.02.2018 15:37 |  
          15 0

          Aby byla Sparta úspěšnější v poměru cena/výkon, tak by neměla ztratit na jaře ani bod. Protože cena jejich cesty je naprosto astronomická i v porovnání s námi...

          • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

            Ados     před 7 lety 02.02.2018 15:45 |  
            0 2

            To se s největší pravděpodobností asi nestane, ale mylsel jsem to v horizontu třeba 2-3 let. S kvalitou kádru Slavie, Plzně a Sparty je liga vlastně pouze o třech mužstvech, takže bude záležet, jak si oba týmy povedou v pohárech

            • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

              smely (přítel SN)     před 7 lety 02.02.2018 15:51 |  
              3 0

              Plzen se asi v lete dost namasti....LM + Krmelec....to si Paclik koupi asi novou kabelku, pac za hrace to utracet nebudou...

              • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

                dalislavista     před 7 lety 02.02.2018 19:22 |  
                1 0

                To ani nebudou potřebovat, jim ještě dobře slouží ta kabelka, co mají teď... Tahle kabelka je částečně také za tou "ohromující" podzimní sérií prádelny.

      • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

        smely (přítel SN)     před 7 lety 02.02.2018 15:43 |  
        9 1

        Hlavne se tady z tech rumunu nerozbrecte....:-)

        • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

          bongor     před 7 lety 02.02.2018 19:21 |  
          1 1

          To máš pravdu.ale něco nadstandardního přivést z venku to chtělo,útočníka určitě.Kdyby jen pro zavření těch nafoukanejch hub.Teď nám nezbývá,než jim je zavřít na hřišti.

          • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

            Kmotr (přítel SN)     před 7 lety 05.02.2018 14:50 |  
            0 0

            A to je nastesti ten lepsi a vynosnejsi zpusob!

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      kjandourek (admin)     před 7 lety 02.02.2018 16:10 |  
      12 3

      Tady je nějaký mistrovství světa ve "stahování kalhot, daleko před brodem"?

      Sparta tak strašně touží stát se středoevropským lídrem, že po podzimu vyhodila půlku hráčů, co s velkou pompou představovala v létě...
      Nejdražší frajer z té doby ještě v lize nedal gól a naposledy nastoupil v základní sestavě v sedmém kole v derby... od té doby za devět kol čtyřikrát střídal a zahrál si 110 minut...

      Tomu říkám mít našlápnuto na titul středoevropského lídra!

      • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

        dalislavista     před 7 lety 02.02.2018 19:15 |  
        2 4

        Co bylo je jedna věc a moc nesouvisí s tím, kam budou směřovat nyní.
        To, že vyhodili půlku předchozích nákupů svědčí o čem? Podle mě o tom, že jsou si vědomi chyb, a byť jen po půl roce je napravují. Je to rozdíl oproti nám,když také po půl roce vyhazujeme Rotaně a Altintopa?
        Byl bych rád, kdyby jsme na středoevropského lídra měli našlápnuto my, ale je fakt, že jsme se přeorientovali zpět na české hráče a s nimi můžeme být dobří, ale jestli tobude stačit na válcování Evropy, si jist nejsem.

        • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

          bongor     před 7 lety 02.02.2018 19:23 |  
          0 3

          Mě docela překvapuje mlčení Jardy,že by problémy s financema?On už něco naznačil Krobák.

          • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

            Travinho     před 7 lety 02.02.2018 22:08 |  
            3 0

            To bychom nedali 50 milionů za tři hráče, které svým způsobem ani nepotřebujeme...

          • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

            urs (přítel SN)     před 7 lety 03.02.2018 12:31 |  
            1 0

            Jarda mlčí, neboť mu bylo při poradě vedení velmi jemně a taktně naznačeno, že podobné výkřiky do tmy se již nemohou opakovat. Jarda to pochopil a nyní se chystá na první jarní tiskovku. Ty, narozdíl od zmíněného výše, totiž opravdu umí! :))

        • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

          kjandourek (admin)     před 7 lety 02.02.2018 19:53 |  
          9 2

          takže ty myslíš, že se "poučili z krizového vývoje" tím, že hráče nakoupené v létě z půlky vyházeli.... a nakoupili jiné... a tím tedy najednou obrátili kormidlem a kráčejí ke světlým zítřkům?
          A nepřijde ti zvláštní, že k nim kráčejí se stejným trenérským štábem, který přivedl již ty vyhozené? A také se stejnými funkcionáři? Do teď tihle lidé přiváděli špatné hráče a ale najednou nějakým zázrakem prozřeli... nebo že by to dokázal Ščasný, kterého přivedli na post sportovního ředitele?

          Ano vidím velký rozdíl oproti nám, protože my jsme nejenom přivedli sportovního ředitele, který už někde tuhle funkci dělal a to dost dobře, ale zároveň jsme vyměnili trenéra...
          Odešel trenér, který v létě požadoval posílení o třicátníky a když mu vedení přivedlo dva, tak si na sílu prosadil ještě třetího... je celkem logické, že když se změnil trenér a to tedy ještě tak, že přišel trenér úplně odlišného ražení, tak že mohou odejít jako první hráči, na které ten předchozí sázel a tomu novému se do systému nehodí... To je prostě něco jiného, než když přijde nový trenér v létě, přivede deset nových lidí a po půl roce jich půlku vyhodí....

          A to poslední: my jsme se přeorientovali na české hráče? Tak se podívej na soupisku juniorky...
          https://www.slavistickenoviny.cz/zapas/detail/740
          To je ta cesta, po které tu kdekdo volal - přivádíme mladé cizince do juniorky.. za áčko už hrál Rondič, gól dal i Auer, kterému je sedmnáct a přijde až v létě...
          To je cesta, kterou se hledá nový Džeko, nebo Bonny.... Takové hráče v juniorce Plzně nenajdeš...

          • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

            dalislavista     před 7 lety 02.02.2018 22:03 |  
            2 0

            Já si nemyslím, že kráčejí k světlým zítřkům, ale že zkoušejí trošku jinou cestu- to si myslím. Jejich megalomanské posilování v létě se nepovedlo, tak polovinu vyhází a zkoušejí možná trochu lepší hráče, než v létě. Nejsou to odloženci. To že je vybírají ti stejní nerozporuju. Ať si dělají, co chtějí, mě zajímá Slavia.
            To, že máme v juniorce naděje z ciziny vím a jsem rád, že touto cestou jdeme- můžeme z toho těžit.Hráči se aklimatizují a snad i naučí řeč a zvyknou sina prostředí. Ale jestli se bavíme o áčku, tam se v této chvíli orientujeme na české hráče. Já v tom problém nevidím. Ale pro to, abychom se stali středoevropským špičkovým mančaftem, si myslím musíme doplnit i několika top hráči z ciziny. Třeba dorostou mladí z juniorky , ale to ještě chvíli bude trvat. Proto bych byl rád, aby nebyli hráči z ciziny (při vhodnosti do našeho systému hry) pro trenéra tabu. Ale já trenérovi i sportovnímu řediteli věřím!

          • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

            Fačín     před 7 lety 03.02.2018 22:00 |  
            1 3

            Pana Ščasného bych nepodceňoval. Trenér to byl výborný, člověk je to inteligentní a klidně se může stát, že to bude právě jeho osoba a jeho pozice, která jim pomůže tím kormidlem obrátit.

            Sparta měla na podzim jeden hlavní problém a tím bylo podcenění české ligy ze strany jak hráčů, tak i trenéra. Ten mi přišel extrémně nepřipravený na české poměry, týmy jako Slovácko a Karviná viděl nejspíš poprvé v životě. Ty hráče, kteří to evidentně podcenili (Janko, Biabiany, Mandjeck) vyházeli zcela správně, trenérovi dali důvěru a tím ukázali trpělivost, po které tady všichni voláte. A Stramaccioni není úplný idiot a z chyb se poučí, soupeře již bude mít daleko nastudovanější než na podzim a hráči, které teď přivedli, to už by měla být zase jiná kvalita. Stanciu je v nejlepším věku, Kanga je nejspíš trochu divný pavouk, ale jestli mu to sedne, může být taky rozdílový hráč. Jejich novému golmanovi na druhou stranu vůbec nevěřím.

            Ať tahle sezona dopadne jakkoliv, je důležité si uvědomit, že fotbal je byznys, je to o penězích a pokud nějaký tým ty peníze nebude chtít nebo nebude moci vydávat, tak se nikdy nikam nedostane a nic nevyhraje. Možná jedna náhodná sezona apod., ale bez peněz to nejde. Křetínský to ví a ví že čím víc jich nasype, tím víc se přiblíží úspěchy. Ta rovnice není nijak složitá: víc peněz - větší šance na úspěch.

            • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

              Kmotr (přítel SN)     před 7 lety 05.02.2018 11:12 |  
              2 1

              Zajimave je,ze tahle tvoje jednoducha rovnice nekolik poslednich let nefunguje: viz. skore mezi Plzni a Spartou od roku 2010 (4:1).

              • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

                Fačín     před 7 lety 05.02.2018 13:00 |  
                1 2

                Jasně že třeba i PSG nebo Man City chvíli trvalo, než se efekt peněz projevil, taky nevyhráli všechno hned.

                Jinak Sparta - Plzeň. Můžeš najít spoustu dvojic, kde to takhle bude fungovat. Ale taky můžeš najít spoustu dvojic, kde to bude fungovat podle dané "rovnice". Záleží jen na tom, co chceš vidět..

                • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

                  Kmotr (přítel SN)     před 7 lety 05.02.2018 14:37 |  
                  0 0

                  Jasny,dyt o tom prave mluvim. Neni to tak jednoznacne s tou vetsi sanci protoze ve vysledku zalezi,jak s temi penezi nalozis a ta rovina se uspechu/neuspechu se posouvam uplne jinam,nez jak jsi ji popsal ty..

                • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

                  Kmotr (přítel SN)     před 7 lety 05.02.2018 14:49 |  
                  2 1

                  A kdyz to vezmu konkretne u Sparty,tak Kretinsky na to jde celou dobu spatne. Misto,aby extra penize investoval odshora - cili generalni reditel a sportovni reditel a teprve na jejich popud zainvestoval do trenerskeho stabu a hracu, tak to vzal tak nejak po cesku a rovnou dal ten extra balik penez trenerovi,ktery ma v zitopise jen uspech s juniorama - kolik takovych si privedl do Sparty? Ani jednoho. U dospelych jen sestupna tendence a jeden prusvih za druhym. Az teprve pak mu privedl sportovniho reditele. A jako ceska specialita a tresnicka na dortu je to vyhozeny kouc. Tak jak je to tam ted poskladany a nastaveny zarucuje velkou sanci na neuspech.. Je to uplne presne proti tomu jak veli logika pro budovani klubu. Muze se jim to povest ale mam o tom dost pochybnosti.. Velky kontrast proti nam ted. Nejdriv sportovni reditel,pak trener se stoupajici formou,pak poznavani soucasnych hracu,aby se zbytecne nevyhazovali prachy. Pak vyzkouseni na kolik je dany system (trener-styl-hraci) konkurence schopny. Urceni si potencialu,kdyt uz zname vsechny “promene” a pak teprve upgrade. Sparta to ma uplne naopak a ted vsichni se stazenou prdeli cekaji,co to vlastne vubec udela..

            • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

              kjandourek (admin)     před 7 lety 05.02.2018 12:32 |  
              2 1

              Kdyby ta Tvoje rovnice opravdu platila, tak by vůbec nemělo smysl něco hrát - stačilo by na začátku sezóny porovnat rozpočty a vyhlásit vítěze...

              Fotbal a sport všeobecně je naštěstí právě o tom, že peníze samy o sobě nestačí.... mohou ti pomoci přivést lepší hráče, ale góly za tebe nedají.... A co si budeme povídat, pokud za hráče, jehož hodnota je deset mega dáš mega třicet, tak on najednou z ničeho nic třikrát lepší nebude ... je to i o schopnosti najít za své peníze co nejvíce "muziky" :-)

              • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

                Fačín     před 7 lety 05.02.2018 12:42 |  
                2 2

                Psal jsem - větší ŠANCE na úspěch. Nikoliv automatický úspěch. Když se to povede diletantsky, tak ani peníze nepomůžou. Ale pořád zvednou šance.

            • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

              kjandourek (admin)     před 7 lety 06.02.2018 12:28 |  
              2 1

              ještě bych se zastavil právě u toho Ščasného.... Já beru, že ten člověk má svůj věk, má ve fotbale něco odžito a nějaké jméno... Ale přijde mi úplně špatně pověřit ho funkcí sportovního ředitele, kterou dosud ve své kariéře nikdy nedělal... On je trenér, nehodlám soudit, jestli dobrý, nebo špatný... z mého pohledu trochu rapl alá Petr Rada, ale proti gustu žádný dišputát...
              Ovšem sportovního ředitele, nota bene v klubu, který má o sobě nějaké přehnaně vysoké mínění, by měl dělat někdo, kdo už tuhle funkci někde vykonával a předvedl, že to umí... Ta pravděpodobnost, že přivedeš frajera, co na to v životě nesáhl a ono mu to hned půjde je velice malá...

              Proto jsem rád, že my jsme přivedli Nezmara, který má nějakou vizi, už ji někde aplikoval a teď "jenom" musí ukázat, že to dokáže upgradnout na vyšší finanční level...

              Ščasný doposud jenom trénoval a i když asi někdy mluvil do výběru hráčů, tak sotva řešil přesně to, co musí řešit sportovní ředitel...

              Zatím přivádějí jenom hráče, z týmů, kteří proti nim někdy hráli v pohárech.. i v případě Rističe jde o hráče, který hrál v CZ - sice už ne proti nim, ale i tak na něj mohli narazit, když před předkoly EL zkoumali ze záznamů hru CZ z jara ....

              Je to určitá varianta, zvláště když tedy mají prachy, tak dokážou vykoupit sebedražšího borce, ale dlouhodobě je to neudržitelné...
              Když hledáš hráče na určitou pozici v konkrétním systému měl bys hledat borce s přesnými vlastnostmi... a na to potřebuješ mít pořádně široký záběr... ne se soustředit na toho, kdo na podobném postu hrál proti Tobě v evropském poháru...

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      Eluin (přítel SN)     před 7 lety 02.02.2018 16:11 |  
      6 2

      Upřímně, ti hráči jsou dobří, ale otázka je, jak jim to tam půjde jako kolektivu. Něco mi říká, že teď už o poznání lépe než na podzim, což by pro nás bylo komplikované, ta bodová ztráta na nás není zase tak velká.

  5. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    Sešívaný     před 7 lety 02.02.2018 15:37 |  
    6 0

    Byl opravdu problém ve skautingu nebo spíš v tom, že jsme byli chůdí jak kostelní myš a mohli přivést jen cizince druhé a třetí kategorie?
    Teď máme skauting určitě lepší, věnuje se mu víc lidí, má větší prostředky, ale skauting může být sebelepší, když pak na vytipované kvalitní hráče stejně nejsou peníze.
    V Řebíčkově době bylo sci-fi dát za někoho 20 mega, dnes dáme 25 mega za gólmana, který v lize odchytal 30 zápasů.

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      ElBrody     před 7 lety 02.02.2018 17:30 |  
      5 0

      Ryba smrdí od hlavy, když klub řídí alkoholik, jeho nekompetentní brácha a manažer co po nástupu odletí na dovolenou s milenkou a nekomunikuje, těžko čekat, že se přetrhnou scouti nebo hráči. Jestli Nitrianský, Gecov nebo Mičola stáli každý 10-15 mio, 5 mio jsme dali Teplicím za Radu atd., tak jsme zas tak chudí nebyli, minimálně ne celou dobu.

      • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

        Travinho     před 7 lety 02.02.2018 22:10 |  
        2 0

        Chudí jsme možná nebyli, ale s penězi se zde zacházelo až nebývale neefektivně...

        • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

          Radek097 (přítel SN)     před 7 lety 03.02.2018 12:24 |  
          0 0

          Pokud se nepletu, tak i s rozpočtem jsme byli mezi TOP5 v lize.

  6. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    Rudolfonc (přítel SN)     před 7 lety 02.02.2018 15:43 |  
    8 0

    Když tak na to koukám, tak je vlastně zázrak, že jsme se s tou tehdejší Slovenskou družinou, vůbec udrželi

  7. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    Eluin (přítel SN)     před 7 lety 02.02.2018 16:09 |  
    4 0

    Díky za krásnou sérii článků. Člověk si tak, někdy se slzou v oku, zavzpomíná na bývalé borce v tom nejkrásnějším dresu. I když to většinou byly příchody ne zrovna povedené, tak to pořád byli naši hráči a věřím tomu, že i tomu Bortelovi (kterému jinak míč snad víceméně překážel) jsme tehdy fandili. Vzpomínám si, že když jsem byl na derby na Letné (děsivý zápas..) a nastupoval Eschman, tak jsem se snad v duchu modlil, aby to byl druhý Messi. Nebyl, o to zajímavější je ale třeba sledovat právě jeho osud :).

  8. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    Fačín     před 7 lety 02.02.2018 16:52 |  
    9 8

    Ze Slovenska už nebrat radši nikdy nic! Jejich liga je nejspíš naprosto příšerná.

    Jinak Kenia, Balaj a Tamás byli mými oblíbenci. Balajovi to náramně šlapalo s Milanem Škodou, byl jsem fakt naštvaný, když jsme ho po pár zápasech zase pustili pryč. Keniovi bohužel nesloužilo ( a asi ani stále ještě neslouží) zdraví, jinak jeho technické dovednosti a zaujetí pro hru by se nám možná hodili ještě dnes. A Tamás byl mladý kluk, dynamický, s kvalitními centry. U něj je mi trochu záhadou, že se nedokázal prosadit víc.

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      qwertz0099     před 7 lety 02.02.2018 17:33 |  
      4 5

      Nesouhlasím. Slovenský trh je velice pestrý a zajímavý. Dává se tam navíc hodně příležitostí mladým hráčům, takže některé talenty bychom mohli vykoupit (viz letos Vantruba a Mráz?).

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      Travinho     před 7 lety 02.02.2018 22:12 |  
      4 0

      Ano a proto se o Škriniara a Lobotku momentálně zajímá polovina fotbalové Evropy a Moses Simon s Kaluem patří mezi nejlepší hráče v Belgii. My si tam jen prostě neuměli vybrat...

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      ŽerykRWS     před 7 lety 04.02.2018 12:43 |  
      0 0

      Tamásovi je 22 let, hraje s videotonem o titul, nastupuje ale spíš v poháru. Klidně se ještě může dobře prosadit. U nás mu bylo 19, na ten věk super výkon.

  9. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    sTizz (přítel SN)     před 7 lety 02.02.2018 17:25 |  
    13 2

    P.E.Flo hral dobre,mel zasluhu na titulu,rozhodne bych jeho prestup k nam nesrovnaval s GvK!

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      tomblesk     před 7 lety 02.02.2018 17:54 |  
      1 2

      Flo byl a je hlavně poctivka i bojovník, a když bránil, díra tam nebyla, chybělo málo, maloučko něco navíc ....
      Jinak vidím všechny tyto články jako hodně poučné a neměly by zapadnout. Zajímavé by bylo vědět, jaká je míra shody se skautingem v tom hodnocení. Doufám, že snad trochu je ...Díky - skvělá práce - pro tento web určitě /za mně teda jednoznačně a bez pochyb, sem tam nějaká drobná odchylka není na škodu celé věci, jsem za to moc rád .../

  10. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    antiluky86     před 7 lety 02.02.2018 17:52 |  
    12 4

    Nemám pocit že by se přestup Floa nepovedl,dotedka nechapu proč skončil.

  11. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    Sawyer2     před 7 lety 02.02.2018 18:31 |  
    5 1

    Díky všem za zprávy a povzbuzení. Byla pro mě velká zábava tyhle články psát. Abych se vyjádřil k pár námitkám výše. 1) To, že Slavie na tom tehdy byla finančně mnohem hůř je naprostá pravda a považoval jsem to za samozřejmé a nedůležité v článku zmínit (i když to tam asi zmíněné být mělo). Každopádně i tak jsme tehdy mohli nabídnout hráčům lepší podmínky, než většina jiných klubů v ČR. Pro srovnání by mi sloužil třeba vynikající skauting současného Trenčína, který je na tom finančně podle mého hůř, než mi tehdy. 2) Ano, souhlasím, byla chyba stavit Floa hned vedle van Kessela. Tyto 2 hráče nelze porovnávat už s ohledem za jakých podmínek k nám přišli. Každopádně za tím, že se Flo nepovedl si stojím. Mám k tomuto hodnocení několik důvodů. Jedním z nich je, že je opravdu problém v dnešní době, když krajní bek je pomalý (dokonce to k mému zděšení o sobě i sám prohlásil, když přicházel). Těch důvodů je ale víc, nechci však psát zase dlouhej sloh. Ze článků je vidět, že reálná kvalita hráče se často ukáže na jeho úspěchu v další kariéře (pokuď vím, tak zrovna příliš zájemců nemá)- toto trvzení by se potvrdilo na tom, kde jsme za dob zmíněných hráčů v článku byli. Není to samozřejmě jediné kritérium, ale je dost možné, že se Flo na mistrovské jízdě prostě svezl... :) Jinak moc dík za diskuzi! :)

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      TSeguinTS     před 7 lety 02.02.2018 19:14 |  
      2 1

      K bodu 1) věta druhá bych poupravil, že jsme na tom finančně byli špatně tak, že jsme rozhodně nemohli nabídnout lepší podmínky než většina klubů v ČR a pokud mohli, tak jsme své závazky nedodrželi. Byla to doba temna se vším všudy, pamatuji si jak mi kamarád volal, že k nám jde nějaký slovenský silový stoper Bortel, že by nás mohl pozvednout v obranné fázi.. :-))) a bylo to jedno slabé stéblo, kterému jsem tak moc chtěl věřit.

      Nedělali jsme hráče druhé ani třetí kategorie, spíše čtvrté. Vraceli se k nám neúspěšní či zranění hráči (Gecov, Lička, Mičola) a kupovali jsme hráče jako Nevés a spol.

  12. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    MDCCCXCII (přítel SN)     před 7 lety 02.02.2018 20:28 |  
    12 0

    Tenhle výpis je nekrolog. Díky Bohu, že jsme to přežili

  13. Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

    houston (přítel SN)     před 7 lety 02.02.2018 21:13 |  
    8 4

    A hlavně ! Ceny, za které odešli někteří naši hráči ven, jsou neporovnatelně nižší, než za kolik odchází srovnatelní hráči z jiných klubů. Nám doposud nejenom že šel špatně nákup, ale mizerně i prodej ! Viz např. Pavlenka a Dúbravka. Pavlenka šel za 3M eur a druhý za 6M ! Pavlenku jsme přitom vykoupili, zatímco Dúbravka přišel do Sparty gratis...

    • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

      padre     před 7 lety 02.02.2018 21:20 |  
      3 0

      Dúbravka musí nejdřív přesvědčit, ze na PL má kvalitu, zatím je to hostovacka (pěkně zaplacená). Taky muze udělat ostudu a za chvíli se balit. A Pavlenka se před přestupem ukázal na mezinárodní scéně minimálně.

      • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

        houston (přítel SN)     před 7 lety 03.02.2018 10:00 |  
        2 3

        Dúbravka má hostovačku na půl roku za 2M a pak povinnou opci za 4M. Spartu nemusí zajímat, co ukáže. A mezinárodně taky nic moc. My jsme se podělali s těmi nízkými výstupy ve smlouvách.

        • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

          padre     před 7 lety 03.02.2018 12:45 |  
          2 0

          Podmínky toho obchodu jsem nijak podrobne nestudoval, ale jedno vim jiste: povinna opce je nesmysl, nic takového neexistuje. Bud je to opce ve prospech kupujiciho (jeho právo zvolit, zda v budoucnu koupi nebo zda ne) anebo je to prodej s odlozenou ucinnosti.

          • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

            padre     před 7 lety 03.02.2018 12:54 |  
            2 0

            Viz zprava na webu rudochu: Newcastle " ... muze v lete uplatnit opci na jeho přestup ..." Takže je to taková zkušební doba, aby se ukázalo, zda na to hráč má.
            Pevně je sjednaná cena - ALE pokud NC opci využije a hráče v lete koupi.

        • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

          jane (admin)     před 7 lety 04.02.2018 11:18 |  
          0 0

          Jake konkrétní nízké výstupy máš na mysli?

          • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

            houston (přítel SN)     před 7 lety 04.02.2018 11:31 |  
            0 0

            Částky, za které má klub povinnost hráče uvolnit ze smlouvy v případě zájmu.

            • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

              jane (admin)     před 7 lety 04.02.2018 12:29 |  
              0 0

              A u jakých konkrétních hráčů?

              • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

                Fačín     před 7 lety 04.02.2018 15:12 |  
                4 2

                Nerad se vmíchávám do debaty, ale mám dojem,že tu jde obecně o částky, za které prodává hráče rudá bída za kolik my. Když srovnáme jména a částky z poslední doby, tak z toho rozhodně nevycházíme dobře. Jen pro srovnání: Dúbravka, Dočkal, Krejčí, Brabec - Pavlenka, Barák, Lüftner, Mihalík....

                • Re: Bývalí slávističtí cizinci a jejich další kariéra III

                  TSeguinTS     před 7 lety 04.02.2018 16:03 |  
                  4 0

                  Tak si srovnej image v Evropě za posledních 6 let. Účasti v pohárech apod. Kluby ze zahraničí vidí hráče z relativně úspěšného klubu a hned za něj jsou ochotni zaplatit víc. Co my jsme v Evropě zatím předvedli, abychom se výrazněji zviditelnili? Dostali jsme dvakrát 0:3 od RSC, teď zaplaťpánbůh alespoň ta skupina a celkem kvalitní dvojzápas se Žlutou ponorkou. Do toho jsme za ty poslední roky nikoho ven úspěšně neprodali.

                  Nemůžeme očekávat, že najednou přeskočíme tohle všechno. Dokonce i Pavlenka, Barák a Luftner nám teď nepřímo dělají jméno pro další sezóny. Možná za 3 roky, až týmy uvidí, že naši hráči hrají každý rok skupinu EL a občas se probojují do jarní fáze, budou ochotni platit více.

  14. Chvála tobě!

    p!erreCORE     před 7 lety 04.02.2018 16:23 |  
    1 0

    Čekal jsem na (zatím) poslední článek, abych vyjádřil své uspokojení...

    Ne, že bych neměl slov, naopak, mám jen slova chvály...

    Perfektně sepsané, .......... cokoliv bych chtěl říct navíc, je zbytečné......

    Věřím, že budeš pokračovat (až odejde Deli můžeš přidat Rotaně, Halila a spol..)

    Děkuji.