Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Názory

Česká liga – vstupenka do Evropy

Proč je české liga jednou z posledních možností, jak se dostat do „lepší společnosti“ v podobě klubů s pravidelnou účastí v evropských pohárech a lepšími finančními možnostmi?

Slavia má jistotu účasti v předkole Ligy mistrů! Tři kola před koncem nás už o ni nikdo nepřipraví a jen na nás je, zda-li si zahrajeme mistrovskou, či nemistrovskou část kvalifikace této soutěže. Kdo by to byl býval před pár lety říkal, kdo by v to vůbec doufal, když jsme se potáceli pod amatérským vedením pánů Řebíčků na chvostu české ligy. A je to tu! Jenže, co dál?

Co si budeme povídat, soupeři pro nemistrovskou část kvalifikace Ligy mistrů jsou pro nás nejspíš nehratelní. Slavia poztrácela veškerý svůj evropský koeficient, v letošní sezoně nahrála do svého koeficientu dva body (za postupy v předkolech Evropské ligy), takže přebírá pouze národní základ a do kvalifikačních bojů vstoupí jako nenasazená. Na soupeře typu Dynamo Kyjev nebo Ajax v současné formě ještě nemáme.

Jenže růžové vyhlídky nemáme úplně ani v případě mistrovské části kvalifikace. Zde by na české mistry čekali relativně hratelní nenasazení soupeři, tedy v případě slušného koeficientu, (který by Spartě nebo Plzni stačil na nasazení). Na Slavii však zbydou týmy naopak nasazené. A růžové vyhlídky nás opět nečekají, ačkoliv úroveň těchto týmů (až na pár výjimek) je o „level“ níže, než v případě nemistrovské kvalifikace. Dostáváme se k podstatě celé problematiky, kterou nám můžou pomoci ukázat právě naši potenciální soupeři v mistrovské části kvalifikace Ligy mistrů. Začít se musí ale trochu obšírněji:

Sport je byznys a fotbal je ten největší ze všech, jedna z mála celosvětových disciplín. A v Evropě se ve fotbalu také točí nejvíc peněz. Zatímco v roce 2000 přestupoval Luís Figo do Realu za „astronomickou cenu“ 69 milionů dolarů, v dnešní době jsou schopny tuto částku vyplatit za nadstandardního hráče všechny evropské velkokluby, ale zároveň i ruské či čínské kluby. Zároveň platí, že kdo chce být (v Evropě) členem této fotbalové smetánky, musí se dlouhodobě držet v evropských pohárech, aby mohl nadstandardním hráčům nabídnout kromě peněz určitou sportovní úroveň.

Evropská fotbalová smetánka se začala formovat právě na konci devadesátých let a zformovala se v průběhu prvního desetiletí nového milénia. Pokud chce nyní někdo nabourat hegemonii úspěšných klubů v TOP 10 ligách evropského žebříčku, musí být připravený na obrovskou finanční investici, aby vůbec chytnul vlak evropského fotbalu. To z počátku pochopil např. Roman Abramovič s Chelsea, v poslední době jsme byli svědky vzestupu Manchesteru City nebo PSG, to vše za podpory milionů petrodolarů z Arábie. Ne vždy se to ale povede (viz. Málaga CF). Lacinější vstupenka do Evropy se ale může najít jinde, a to skrz slabší ligy, kde lze s menšími náklady vybudovat dominující tým mající permanentní přístup do Evropy – a tím se konečně dostáváme k našim možným soupeřům pro nemistrovskou kvalifikaci:

Olympiakos je v řecku hegemon, od roku 2000 nevyhrál titul pouze v sezonách 03/04 a 09/10. Celtic vyhrál domácí ligu od roku 2000 12x. Salzburg funguje na současné úrovni od roku 2005, ligu vyhrál 7x a 4x byl druhý (tzn. nikdy nepoznal jako Red Bull Salzburg horší umístění v tabulce).

FC Kodaň se od roku 2000 stala mistrem 11x a vicemistrem 5x. Ludogorec koupil bulharský podnikatel Kiril Domuschiev v roce 2010, postoupil z druhé ligy a od roku 2011 vyhráli titul 6x a nikoho před sebe nepustili. BATE Borisov byl založený v roce 1996, v první sezoně postoupil ze třetí ligy, v další z druhé druhé. 1998 se umístil druhý v první lize ve své první sezoně, 1999 vyhrál titul, od roku 2006 tu příčku nikomu nepustil.

NK Maribor byl od roku 2000 10x první a dvakrát druhý, APOEL za stejnou dobu byl 9x první a 4x druhý. Steaua má podobné výsadní postavení v Rumunsku (6x první a 5x druhá) a Legia v Polsku (5x první, 6x druhá, 5x třetí).

České liga je jedinou v první patnáctce evropských národních soutěží, kde nefigurují podobní domácí hegemoni s pravidelnou účastí v evropských pohárech. Právě od nás z Česka je nyní největší příležitost vklouznout mezi evropskou smetánku. Ano, ten kdo půjde z české ligy, nebude hned klub první třídy (Real, Chelsea, Bayern – pravidelní účastníci vyřazovací části Ligy mistrů), ani druhé (Ajax, Dynamo Kyjev, Olympiakos), ale musí mířit na statut domácího hegemona tak, aby měl zajištěnou pravidelnou účast v Evropě, jako například BATE Borisov, Legia Varšava, Ludogorets nebo Salzburg.

Ovládnout dlouhodobě domácí soutěž zaručená vstupenka do VIP a česká liga má jednu gratis. Je to jedna z posledních možností v Evropě, navíc z relativně silné ligy, která by měla mít do budoucna zajištěný přímý postup do Ligy mistrů. Ligy nacházející se na žebříčku evropských soutěží za námi (Švýcarsko, Nizozemsko, Řecko, Rakousko, Chorvatsko, Rumunsko, Dánsko) už své hegemony mají a narušit jejich „vládu“ je určitě obtížnější, než se „jen“ vyprofilovat v takto neobsazené soutěži. Je na Slavii vstupenku gratis urvat, pro naše vlastníky přímo povinnost, pokud se chtějí prezentovat Slavií i na evropské, ne jen domácí scéně.

Komentáře (52)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

    qwertz0099     před 8 lety 11.05.2017 07:20 |  
    0 0

    Hezký článek. Nevíte někdo, kolik se za postup do 3. předkola LM dostává peněz?

    • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

      Sracken     před 8 lety 11.05.2017 08:12 |  
      0 0

      Téměř nic, co by stálo za nějaké úvahy, co s tím, zajímavé je až playoff, které zároveň zaručuje EL, takže seš již v základu nad 100 miliony korun.

      • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

        qwertz0099     před 8 lety 11.05.2017 08:26 |  
        2 0

        To už je dost dobrý po těch x letechv sračkách získat tolik peněz za sportovní úspěch. Kéž bych tolik někdy vydělal.... :)

      • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

        bububu (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 11:38 |  
        0 0

        Týmy, které vypadnou z play off dostanou 3 miliony eur (týmy postupující do skupin 2 + 12,7 za skupinu). Vypadnuvší týmy rovněž automaticky postupují do základní skupiny EL, kde je za účast odměna 2,6 milionu eur.

        Čili vypadnutím ve 4. předkole LM bychom si zajistili minimálně 5,6 milionu eur. Což je samo o sobě dost slušný.

  2. Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

    CarloSanta     před 8 lety 11.05.2017 08:22 |  
    3 0

    Pěkná a logická analýza. Některé postupné kroky prostě přeskočit najednou nejde a tohle je cesta k dlouhodobější, trvalejší úspěšnosti. Myslím si, že letos bude nejspíš i potřeba velká porce štěstí, abychom se do pohárové ať LM, či EL skupiny vůbec dostali a mohli tak začít sbírat body do klubového koeficientu. Takže z tohoto pohledu by výrazně lepší varianta ligu vyhrát :-). Pak se štěstím projít přes 3. kolo kvalifikace LM a následně třebas "spadnout" "jen" do Evropské ligy, kde budou přiznejme si prozatím hratelnější soupeři a tudíž reálně více bodů do koeficientu. Ale jestli se má rovnou povést i LM, tak klidně jo. :-)

  3. Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

    Mike     před 8 lety 11.05.2017 08:34 |  
    1 0

    Pěkný článek, my ale nutně pro splnění výše uvedeného potřebujeme na nahrání koeficientu proklouznout do základní skupiny pohárů. Buď neočekávaně přes 2 předkola do Ligy mistrů, nebo alespoň ze 3. předkola kvalifikace Ligy mistrů do 4.předkola kvalifikace Ligy mistrů a odtud při neúspěchu bychom byli přeřazeni do základní skupiny Evropské ligy. Ještě tady je titěrná naděje, že by vítěz Evropské ligy obsadil ve své lize místo zaručující přímý postup do Ligy mistrů, ale neočekávám, že by Man Utd. to zvládnul a Feyenoord totálně zkolaboval. Prostě bez skupinové fáze se budeme díky nízkému koeficientu stále točit v bludném kruhu nepostupů. Plzeň to třeba při svém prvním postupu do Ligy mistrů jako nenasazená zvládla a žije z toho doposud.
    On ten titul je nádherná věc, ale z hlediska budoucnosti je lepší variantou 2.místo v lize a postup do skupinové fáze evropských pohárů. Já tedy uvažuji stejně jako asi drtivá většina zde. Raději radost s titulem a pak se uvidí, než 2.místo v lize a postup v pohárech.
    A bonbónek na konec. Paradoxně blíže do základní skupiny Evropské ligy mají Zlín nebo Opava. Pokud Man.Utd vyhraje Evropskou ligu a v lize obsadí 5.místo, nebo při výhře Arsenalu ve finále FA cupu 6.místo, tak právě jeden z těchto klubů bude hrát základní skupinu Evropské ligy.

    • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

      Merlinus (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 08:49 |  
      1 1

      No Zlin nebo Opava ve skupine EL zni, ehm, no dost divne... :-)

      • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

        Radek097 (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 10:24 |  
        1 0

        Co na tom zní divně? To, že druholigová Opava zaslouženě porazila tři ligové celky (plzeň, Brno, Mladá Boleslav) nebo aktuálně 6. Zlín, který vyřadil taktéž zaslouženě týmy z první ligy (spartu, Liberec, Slavii). Jestli na tom je něco divného, tak tomu vůbec nerozumím...
        Divné jsou spíš některé posouzení rozhodčích v prospěch klubu, ale to že tým regulérně vyřadí ať už plzeň, spartu, Mladou Boleslav nebo Slavii divné je?

        • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

          Merlinus (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 11:41 |  
          0 0

          No to, že se Zlín a Opava dostali až do finále MOL cupu svědčí spíše o jeho úrovni a podřadnosti, se kterou ho ligové týmy berou. Rozdíl je ale v tom, že pro tyto týmy jako je Opava, Zlín, apod. je MOL cup (který je pro většinu ligových top týmů podřadný) maximálním vrcholem a pochybuji, že se sportovně můžou ještě nějak posunout a vybičovat. EL je o několik pater výš a obávám se, že tam budou dostávat nařezáno.

          • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

            Radek097 (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 13:00 |  
            1 0

            Vypíšu tady sestavy ze zápasů, kdy Opava vyřadila plzeň a Mladou Boleslav a také sestavy sparty a Slavie proti Zlínu.
            plzeň: Bolek-Matějů, Hejda, Baránek, Zeman-Kace, Hrošovský-Ďuriš, Suchan, Kovařík-Poznar (do hry se dostali Bakoš, Hořava, Kopic)
            Mladá Boleslav: Vejmola-Jánoš, da Sivla, Stronati, Keresteš-Takacs, Mareš-Nečas, Magera, Fleišman-Chramosta (do hry se dostali Matějovský, Membrahtu, Přikryl)
            sparta: Miller-Karavaev, Holek, Köstl, Costa-Juliš, Mareček, Dočkal, Dudl-Pulkrab, Kadlec (do hry se dostali Holzer, Lafata, Mustedanagič)
            Slavia: Kovář-Bořil, Lüftner, Deli, Flo-Ngadeu-Tecl, Hušbauer, Barák, Zmrhal-Mešanovič (do hry se dostali Mingazov, Sýkora, Škoda)
            Ano, nikdo nehrál v nejsilnější sestavě, ale proti plzni nastoupil za Opavu 20-ti letý brankář Lašák, který v lize za Opavu odchytal pouhé 3 utkání. Naopak za Zlín proti spartě hrál Hubáček, který se na hřiště dostává jen vyjímečně. Proti Slavii Zlín nedal do základní sestavy Vukadinoviče... Tudiž ani finalisté nenastoupili vždy v té nejsilnější sestavě, což je taky logické, protože hráči se musí trošku rotovat.

            • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

              Merlinus (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 15:11 |  
              0 0

              Jenze sestava je jen jeden faktor. Dulezity je pristup k zapasu, motivace, atraktivita pro fanousky, psychika hracu, atd.

              • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

                Radek097 (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 20:04 |  
                0 0

                A v lize je ten přístup vždy 100%-tní?

          • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

            bongor     před 8 lety 12.05.2017 21:33 |  
            0 0

            Je fakt,že stejně jako naše kluby podceňují náš pohár,tak EL zase podceňují západní kluby,především anglické a italské.Typický případ byl Inter proti RB v Praze,kdy dali přednost lákadlům noční Prahy před fotbalem.A výsledek to komentuje.Takže třeba může i ta Opava udělat pár bodů.Koukal jsem teď chvíli na Karvinou s RB a rozhodně Karviná nebo i ta Opava nejsou o nic horší než bída.

    • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

      bububu (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 11:42 |  
      2 0

      "On ten titul je nádherná věc, ale z hlediska budoucnosti je lepší variantou 2.místo v lize a postup do skupinové fáze evropských pohárů. Já tedy uvažuji stejně jako asi drtivá většina zde. Raději radost s titulem a pak se uvidí, než 2.místo v lize a postup v pohárech."

      Pro tuto sezonu (resp. následující) to ještě neplatí, od dalších už by to ale skutečně mělo být tak, že vypadnutí v nemistrovské části kvalifikace LM = postup do skupiny EL, bez ohledu, v jaké části kvalifikace tým vypadl.

      • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

        Mike     před 8 lety 11.05.2017 12:46 |  
        0 1

        Já jsem to myslel trochu jinak. Je lepší postoupit z předkol do skupinové fáze evropských pohárů z 2.místa v lize, než získat titul a vypadnout v 3. předkole kvalifikace LM a ve 4.předkole kvalifikace EL. V potaz jsem nebral, že za 2 roky vypadnutí v nemistrovské části kvalifikace LM znamená postup do Evropské ligy.

        • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

          Radek097 (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 13:03 |  
          1 0

          A je jisté, že z druhého místa v lize se probojujeme do skupiny Ligy Mistrů či Evropské ligy a naopak, že první místo bude znamenat nepostup do skupiny Ligy Mistrů a Evropské ligy?

        • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

          JS (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 13:10 |  
          2 1

          Moc nechápu. Postoupit skrz nemistrovsku část (tedy z 2. místa v lize) je kvůli soupeřům v předkolech daleko obtížnější, než postoupit skrz mistrovskou část (tedy z 1. místa v lize).

        • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

          bububu (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 13:12 |  
          2 0

          Pak ale tu myšlenku vůbec nechápu. V čem je lepší skončit druhý a jít tak do té úplně nejtěžší kvalifikace, kde je ještě násobně větší pravděpodobnost okamžitého vypadnutí než v mistrovské části kvalifikace?

  4. Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

    Betynka58     před 8 lety 11.05.2017 08:44 |  
    1 0

    Omlouvám se, asi jsem natvrdlej, ale nějak nerozumím posledním dvěma odstavcům. Mohl by mi, prosím, někdo objasnit jejich smysl? Děkuji.

    • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

      malan (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 09:04 |  
      1 1

      Když jsem to četl na mobilu, říkal jsem si to samé. A teď když sedím u železa, mne ten pocit neopustil. Nešla by korekce? Taky mi to nedává smysl.

      • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

        JS (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 10:44 |  
        2 2

        Vyspělé soutěže (EPL, La Liga, Bundesliga, Serie A, Ligue 1, Primeira Division) disponují nějakým zajetým systémem klubů, který si můžeme pomyslně rozdělit např. na: „Každoroční kandidáti na titul a pravidelní účastníci evr. pohárů“, „Nepravidelní účastníci evr. pohárů“, „Průměrné ligové kluby“ a „Kluby na pomezí 1. a 2. ligy“. Pokud jsi ambiciozní podnikatel a chceš naskočit do rozjetého vlaku fotbalového byznysu (tzn. dostat se na mezinárodní scénu), koupit klub v těchto soutěžích a prodrat se skrz tyto ligy je nesmírně finančně náročné a nejisté, jelikož „Každoroční kandidáti na titul“ mají již dlouhodobě vybudované výsadní postavení.

        Druhá možnost je jít na mezinárodní scénu ze slabší ligy. To pochopili vlastníci mnou zmiňovaných klubů – našich potencionálních soupeřů v předkole LM. Vytvořili si zde výsadní postavení, finanční náklady byly určitě menší, a nyní již těží ze své každoroční možnosti účasti v pohárech. Abych nemluvil tak složitě, tak pro Tebe, malane: V každé prdeli na východ od ČR najdeš klub, který dlouhodobě dominuje mezi ostatními losery, má lepší hráče a nabízí jim nesrovnatelně lepší podmínky, než by byly v takové díře možné. BATE nebo Ludogorec jsou toho zářným příkladem. Jenom v české lize nikoho takového nemáme. Tudíž je pro takového ambiciozního vlastníka určitě jednodušší „ovládnout“ tuto ligu stvořením dominantního klubu a lá Salzburg, Ludogorec a zaručit si tak každoroční účast v evropě, než se snažit nabourat již vytvořené výsadní postavení v domácí lize někoho jiného.

    • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

      Jachym     před 8 lety 11.05.2017 10:21 |  
      5 0

      I když chválím autora za snahu, bohužel i já mám problémy s pochopením i celkovým vyzněním článku. Vše navozuje již úvod: "Proč je české liga jednou z posledních možností, jak se dostat do „lepší společnosti“ v podobě klubů s pravidelnou účastí v evropských pohárech a lepšími finančními možnostmi?" Vůbec nevím, co si mám z toho vzít a o čem článek má následně být. Jak jinak (pokud pomineme MOL Cup) by se české kluby mohly dostat do lepší evropské společnosti než úspěchem v domácí lize?

      • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

        JS (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 10:54 |  
        1 1

        Viz výše. Mrkněme se na ligy v evropském ranklistu okolo umístění ePojisteni.cz ligy: Švýcarsko = Basilej, Nizozemsko = Ajax, Řecko = Olympiakos, Rakousko = Salzburg, Chorvatsko = Dinamo, Rumunsko = Steaua, Dánsko = Kodaň, Bělorusko = BATE.

        Samozřejmě, že sem tam vyplynou z těchto soutěží i jin í účastníci, ale dlouhodobě jsou právě tyto týmy na pomyslné špičce té každé ligy. Jelikož se objem peněz ve fotbalu stále zvětšuje, rozevírají se tak stále nůžky mezi těmito týmy, majícími přístup k velkým finančním a sportovním možnostem, a mezi těmi ostatními průměrnými kluby těch soutěží. Česká liga, která je ze zmiňovaných soutěží nejvýše, žádný tak dominantní tým nemá. V devadesátých letech to byla Sparta, ale hloupě si nechala ujet vlak. Nyní tu není nikdo, ani ta pitomá Plzeň, protože za tu dobu své existence na výsluní hrála Ligu mistrů jen 2x a nedokázala se v Evropě zaháčkovat natrvalo.

        • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

          kjandourek (admin)     před 8 lety 11.05.2017 11:16 |  
          3 1

          Já tedy nějak po desátém přečtení chápu, co jsi chtěl říct, ale nezlob se na mě, přijde mi to jako zbytečná úvaha...

          Snad každému je jasné, že ideální scénář je pravidelně vyhrávat domácí ligu a z ní chodit nejprve do mistrovské části LM... a posléze třeba v Evropě hrát tak dobře, abychom si zajistili postupy do LM přímo.....

          Problémem zůstává, že s narůstajícím koefientem se zvyšuje počet klubů nasazených do Evropy, což zase koeficient snižuje, pokud i tyto kluby nedokáží pravidelně bodovat...

          Takže úplně ideální je být "hegemonem" vlastní soutěže a ještě mít za zády čtyři finančně silné soupeře, kteří s námi zvedají koef... To se ovšem dá říci několika slovy...

          Pak je tu tedy ještě možnost přihlásit se do některé soutěže, která má v lize mistrů větší zastoupení a lze se tam dočkat nasazení do skupiny i ze třetího místa (Anglická, Německá, Francouzská, Italská, či Španělská)... Ale to je z hlediska výkonnostního i územního málo reálné :-)

          • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

            JS (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 11:29 |  
            2 1

            Moje úvaha spočívá v tom, že jsme „ve správný čas na správném místě“, protože právě česká liga nabízí ty nejpříznivější podmínky pro zrealizování takového ideálního scénáře v celé Evropě. Má de facto jisté místo v základní skupině Ligy mistrů a nemá jeden silný tým, který by na ně aspiroval přednostně.

            • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

              kjandourek (admin)     před 8 lety 11.05.2017 12:21 |  
              0 0

              To jisté místo máme (tedy jako česká liga) pro příští sezónu.... za pár let bez silných tří, čtyř týmů, pravidelně v Evropě úspěšných budeme mít zase maximálně dva týmy v předkolech...

              A protože všechno souvisí se vším... tak to není jenom o tom, že jsme ve správný čas na správném místě - my jsme (respektive tedy náš majitel) si to místo vytvořili... Kdybychom nezačali být silným hráčem na našem přestupovém trhu, hodně hráčů, kteří teď hrají u nás, by skončilo na Letné, nebo v Plzni a ti silní aspiranti by tu pořád byli...

              • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

                JS (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 12:26 |  
                0 1

                Samozřejmě, to se přeci nevylučuje. Nicméně k nějaké domácí hegemonii máme stále daleko. Na to bychom museli cílit na hráče o nějaké dva levely výše, než jsou např. Tonda Barák. A těm zase musíme mít co nabídnout, a to je kromě peněz právě ta Liga mistrů. Vidím to tak, že dosavadní snažení nám otevřelo možnost. A teď bude záležet na letním přestupovém období, kvalifikaci do Evropy a potom především na titulu z příští sezony. Když tyhle tři věci zvládneme, máme nakročeno k tomu stát se další Basilejí nebo Salzburgem.

                • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

                  kjandourek (admin)     před 8 lety 11.05.2017 12:38 |  
                  1 0

                  Jistě že k ní máme daleko... a je vůbec otázkou, je-li taková hegemonie k něčemu - podívejme se na to, jak si Salzburg a Basilej vedou v evropských pohárech... není to žádný zázrak, hlavně v případě Salzburgu... a proč? No právě proto, že doma nemají konkurenci... Domácí liga je na takové zápasy nepřipraví... Podobně jsme na tom byli za Jarolíma, kdy i novináři psali, že těžko můžeme mít naučený nějaký účinný brejkový systém, který bychom mohli praktikovat proti lepším týmům, když nás v domácí lize nikdo pod tlak nedostane...

                  Podle mě je lepší, když je v lize co nejvíce vyrovnaných týmů a každý může porazit každého... Sparta v devadesátých letech taky hodně jela na tom, že měla stále v zádech nás... proto se jí v pohárech dařilo... a nejlepší byla v roce, kdy jsme ještě měli společnou ligu a nahoře jsme se motali My dva a Slovan Blava...

                  • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

                    Jachym     před 8 lety 11.05.2017 12:50 |  
                    0 0

                    Velmi dobrý postřeh. Za Jarolíma jsme dosáhli obrovských úspěchů v podobě dvou titulů, ale byli jsme tenkrát tak trochu jednooký král mezi slepými. Jedině silná česká liga s více (v Evropě) konkurenceschopnými týmy nás může posunout dál. Může to znít z pohledu fanouška konkrétního klubu podivně, ale já budu rád, když budou v ligových klubech hrát kvalitní hráči na reprezentační úrovni a budou tam působit kvalitní trenéři včetně Vrby.

  5. Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

    bububu (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 11:50 |  
    3 1

    Sice se tu honí zajíc, který ještě běhá po lese (mistrovská kvalifikace), každopádně dostat se v létě do LM (ať už z mistrovské či nemistrovské kvalifikace) se bude rovnat naprostému zázraku. Slabý koeficient je bohužel silně eliminující faktor (a bohužel ukázka toho, že z těch sraček po Tiraspolu se úplně vyhrabeme až za několik let).

    Nemistrovská kvalifikace je asi bez šance úplně, v mistrovské by podle mě v případě příznivého losu a dobře načasované formy mohlo klapnout 4. předkolo (play off), které by znamenalo jistotu skupiny evropského poháru. Při naprosté troufalosti těchto slov si umím představit, že třeba se Celticem, BATE nebo APOELEM bychom mohli postoupit. Realistickým cílem by tedy měla být skupina EL, to je podle mě maximum možného.

    Každopádně nechci to zakřiknout, ještě v té pozici nejsme. Buď jak buď, vybojovat už letos Ligu Mistrů by se rovnalo stejnému, ne-li většímu zázraku než v roce 2007.

    • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

      JS (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 11:58 |  
      6 1

      Souhlasím. Pokud v létě nepřijde opravdu masivní investice do hráčského kádru, tedy ne ve stylu Mihálik, Chaluš, Hořava, ale spíš v podobě hráčů na úrovni Ludogorce (ti jejich všeschopní Brazilci), nejspíš je LM zavřená. Tím nechci říct nemožná, ale spíš prostě nepravděpodobná. Od příštího roku je ta cesta ale jasně nalinkovaná a je potřeba ji urvat, ideálně bez jakýchkoliv zádrhelů. Doma to zválcovat a najet tak na nějakou pravidelnost, ideálně jako Salzburg.

      • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

        Mike     před 8 lety 11.05.2017 13:10 |  
        2 0

        Perfektní rozbor z Tvé strany v celém článku a diskuzi, až na to poslední slovo- Salzburg. Na jeho pravidelnost bych opravdu nechtěl najíždět. Od té doby, co je sponzoruje Red Bull, tak měli celkem 9 pokusů na postup do skupinové fáze Ligy mistrů, nepostoupili ani jednou. A pokud vezmu supeře, se kterými vypadli, tak se až na poslední 2 opravdu nejedná o žádné špičkové kluby. Retrospektivně- Dinamo Záhřeb, Malmö FF, Malmö FF, Fenerbahce, Dudelange, Hapoel Tel Aviv, Maccabi Haifa, Šachtar Doněck, Valencia

        • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

          JS (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 13:12 |  
          0 1

          Díky, ok, máš pravdu. Je fakt, že v evropě zlihali, otázka je, proč, když mají oproti jiným Rakouským týmům zázemí a možnosti úplně jinde. Snad je to výjimka potvrzující pravidlo, že jinak to takto dlouhodobě urvat jde. :)

          • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

            Mike     před 8 lety 11.05.2017 13:30 |  
            0 0

            Tak čerpal jsem tady odtud- http://www.eurofotbal.cz/kluby/rakousko/red-bull-salzburg/zapasy/liga-mistru-2016-2017/?cID=1&sID=292- pro zajímavost se podívej, že oni třeba vypadli až v prodloužení 4. předkola. A za těch 9 let se ten kádr asi úplně proměnil a nedaří se postoupit. Takový hypotetický příklad. Kdyby ti nejmladší hráči u nás byli celých 9 let v kádru, tak by Zmrhalovi, Barákovi a Sýkorovi bylo za těch neúspěšných 9 sezon kolem 35 let.

      • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

        bububu (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 13:14 |  
        1 0

        Zase si to nemalujme, že to bude jenom tak. Sparta zdaleka neřekla poslední slovo, Křetínský to tam možná vezme z gruntu a začne to dělat jinak. Každopádně peníze na to mají. Také je otázka, co Plzeň; u té ale chci věřit, že už se do LM nikdy nedostane a v horizontu pár sezon půjde tam, kam patří...

    • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

      malan (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 12:08 |  
      2 1

      Letos půjdeme přímo, takže nás nějaká kvalifikace nemusí pálit :P

      • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

        goofy38     před 8 lety 11.05.2017 12:14 |  
        0 0

        A ve skupině skončíme 3. a za sebou necháme Lipsko. :D

        • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

          malan (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 12:17 |  
          0 0

          To nevyjde, s Lipskem budeme v jednom koši;)

          • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

            JS (přítel SN)     před 8 lety 11.05.2017 12:28 |  
            1 1

            Myslím, že konec před Lipskem v jedné skupině je jenom o něco málo méně pravděpodobnější, že půjdeme do LM přímo. :)

            • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

              Travinho     před 8 lety 11.05.2017 17:13 |  
              0 0

              V pravděpodobnosti neexistují záporné hodnoty a to, že bychom byli s Lipskem v jedné skupině má pravděpodobnost NULA! Ta šance neexistuje, je to matematicky vyloučeno!

              • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

                vojta     před 8 lety 11.05.2017 20:21 |  
                1 0

                tudiz ta sance je o neco nizsi, nez ze pujdeme primo do skupiny, ne? :)

                • Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

                  Travinho     před 8 lety 12.05.2017 06:51 |  
                  0 0

                  Četl jsem to třikrát a přesto špatně. Jsem idiot.

  6. Re: Česká liga – vstupenka do Evropy

    cepin     před 8 lety 11.05.2017 13:02 |  
    0 3

    Krásná ukázka obludnosti moderního fotbalu.

    • Re: Lüftner

      dupy77     před 8 lety 11.05.2017 17:33 |  
      1 0

      Tak jestli to tak bude tak je to v prdeli Tonda rok Michael půl roku a budou fuč moc to nechápu a vůbec se mi to nelíbí

  7. nevim

    Petr9608     před 8 lety 12.05.2017 08:06 |  
    3 0

    Obecně - mne je spíše sympatičtější, když je bitva o trůn vyrovnaná, než když je jeden superfavorit a když nevyhraje, tak se to bere jako velké překvapení. Jako třeba Bayern v BL. Dost možná jsou i jeho fans tituly přežraní a ta euforie už není taková.

    Když Sáblíková vyhraje závod na 5 000m, tak už to taky sportovní fanoušek bere tak, že "hm, dobrý". (Pokud bych měl hledat nějakou analogii.) Zato pokud zlato vyhraje v Koreji Gábina nebo Ester, tak euforie bude o dost větší.

    • Re: nevim

      JS (přítel SN)     před 8 lety 12.05.2017 10:00 |  
      0 1

      Pak bychom se museli rozhodnout, jestli nám jde o euforii nebo o dlouhodobý finanční profit a stabilní klub s evropským renomé. :)

      • Re: nevim

        kjandourek (admin)     před 8 lety 12.05.2017 13:12 |  
        1 0

        Ty dvě věci se přece vůbec nevylučují.... Dokonce bych řekl, že právě naopak - v evropských pohárech vždycky budeme hrát právě tak, jak nás to naučí domácí ligová soutěž... Pokud nebudeme mít v lize silné soupeře a nebudeme zvyklí na permanentní psychický tlak a náročné souboje o titul, tak jak bychom mohli v Evropě konkurovat týmům ze silných soutěží?

        • Re: nevim

          VaSsa     před 8 lety 12.05.2017 13:22 |  
          0 0

          Ale ostatní týmy v lize nijak neovlivníme, takže to lze brát tak, že když budeme mít problémy s týmy, jako je Zlín, Liberec, MB nebo Teplice, v Evropě stejně zářit nebudeme.

          • Re: nevim

            kjandourek (admin)     před 8 lety 12.05.2017 13:57 |  
            2 0

            To je samozřejmě pravda... Do puntíku :-)

            jenom nejsem úplně zastáncem toho, že domácí hegemonie se automaticky rovná úspěchu v Evropě... Chtělo by to, aby na úrovni byly alespoň tři týmy... i za cenu toho, že nebudeme každý rok získávat titul...

            A pořád platí, že je to "jenom sport"... i v utkání, do kterého člověk dal úplně všechno je možné prohrát, protože do toho jaksi má co mluvit i soupeř :-)