Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

O Slavii

Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

Představenstvo Slavie vydalo prohlášení týkající se aktuální situace okolo uvalení vazby na předsedu FAČRu M. Peltu.

Prohlášení přebíráme v plném rozsahu ze slavia.cz.

1

Jsme přesvědčeni, že situace je velmi vážná, nelze ji bagatelizovat a řešení odkládat. Valná hromada by se měla konat a jednat. Odklady pro „získání“ času jsou nepřijatelné. Čas bohužel vypršel.

2

Iniciovali jsme už jednání majitelů klubu a požádali LFA o jeho svolání. Majitelé klubu LFA jsou kromě státní správy a samosprávy a velkých sponzorů těmi, kteří do fotbalu nejvíce investují a měli by v nynější vážné situaci obvinění předsedy FAČR i FAČR samotné převzít za budoucnost fotbalu vyšší míru odpovědnosti. Je potřeba nalézt shodu a široce přijatelné řešení.

3

Diskutujeme na úrovni majitelů Slavia – Sparta, které jsou nejen nejstarší, ale také finančně nejsilnější kluby v českém fotbale a musí pomoci. Smyslem konání však nebude dosadit vlastní lidi a fotbal ovládnout, ale podpořit kredibilní a široce respektované osobnosti, které by fotbal vyvedly z krize.

4

Měla by vzniknout „úřednická vláda“ z osobností jako je Jiří Šimáně, Pavel Kuka, Zdeněk Grygera, Petr Mlsna nebo Petr Fousek.

5

Očista fotbalu by měl být národní zájem a lidé stojící v čele fotbalu by měli být kredibilní pro státní správu a samosprávu. V případě odsouzení FAČR hrozí zastavení dotací, což může vážně postihnout kluby nižších soutěží. Musí dojít k nastavení jasného a transparentního systému financování.

6

Ať byl Miroslav Pelta jakýkoliv, minimálně v poslední době si uvědomoval, že situace v Komisi rozhodčích a dalších agendách zašla příliš daleko a snažil se o pozitivní změny. Odmítáme návrat atmosféry strachu mezi rozhodčí a delegáty.

7

Ve vedení FAČR nechceme nikoho, kdo byl v minulosti podezřelý z korupce nebo ovlivňování rozhodčích a zápasů. Kandidáti by také měli mít čisté lustrační osvědčení. Když používání nesportovních metod ČR tvrdě kritizuje na mezinárodní úrovni, např. vůči biatlonu v Rusku, měla by být schopná zamést si před vlastním prahem.

8

Investujeme jak do klubu, tak jako partner reprezentace do českého fotbalu velké finanční prostředky. Chceme, aby investice měly sportovní smysl, chceme fair play fotbal. Budeme jednat o podpoře změn i s dalšími velkými partnery/sponzory a podporovateli českého fotbalu.

9

Je to pro fotbal jedinečná příležitost, jak začít novou éru a vrátit fotbalu kredibilitu a důvěru veřejnosti.

Komentáře (24)

Funkce na sledování článků je dostupná pouze pro přihlášené uživatele.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    tomcz     před 8 lety 06.05.2017 12:07 |  
    4 0

    "Kandidáti by také měli mít čisté lustrační osvědčení". Správně, s Berbrem by to bylo z louže do bláta!

    • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

      Dobi     před 8 lety 06.05.2017 13:33 |  
      3 0

      Z louže do nejhlubší bažiny...

      • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

        Chlupp (přítel SN)     před 8 lety 07.05.2017 09:17 |  
        0 0

        Teď je ideální příležitost vyčistit fotbal od gaunerů! Nedovedu si představit v dnešní době, že by to převzal stbák Berbr a všichni na to koukali! Ať tam jdou čistí neposkvrnění lidé, kterým jde o fotbal a jeho budoucnost!

  2. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    JS (přítel SN)     před 8 lety 06.05.2017 12:11 |  
    0 1

    Bod 6 překvapil. Jinak samozřejmě souhlas a doufám, že se podaří dát profesionálním klubům dohromady širokou koalici, která smete Berbrovy struktury. Ale bude to samozřejmě přetěžký souboj. Mám dojem, že svoje přesvědčené (koupené, zastrašení) lidi jen tak nepustí...

  3. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    hajnej     před 8 lety 06.05.2017 12:37 |  
    6 0

    Správně, je třeba toho využít a spláchnout ty Berbrovce pryč! Je na to vhodná chvíle.

  4. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    Grobar     před 8 lety 06.05.2017 12:53 |  
    11 0

    Palec nahoru, je vidět, že jsme v těch nejlepších rukou. Děkuji vedení za přístup ke Slavii a celému českému fotbalu. Jsme ve správných rukou. Po těch letech mi to příjde jako sen. Dlouho jsem nebyl tak hrdý na náš klub. Jen tak dál.

  5. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    Robinator     před 8 lety 06.05.2017 12:54 |  
    5 0

    Perfektní! Je konečně na čase začít novou éru..a hlavně ne prosím to hovado Berbra..

    • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

      Boss82     před 8 lety 06.05.2017 14:28 |  
      4 0

      V tom se s Tebou výjimečně shodnu. Obecně si myslím, že Berbr byl a je pro fotbal podstatně větší zlo než celej Pelta. A tohle vyjádření Slavie to vlastně potvrzuje - v bodě 6 se vcelku jasně píše, že Pelta opravdu chtěl čistou soutěž.

      To, že teď Pelta nejspíš dojede na své manipulace s dotacemi, nás sice může těšit, ale má obava je, aby to jenom neposílilo moc Berbra a jeho nohsledů! Snad v tomhle spojí síly Tvrdík s Křetínským a Berbrovu nabytí větší moci zabrání, protože to je v zájmu Slavie, Sparty a všech dalších klubů kromě Plzně.

      Každopádně to celé vnímám jako velkou šanci definitivně očistit český fotbal. Kéž by to vyšlo.

      • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

        Robinator     před 8 lety 06.05.2017 22:12 |  
        2 0

        Taky to tak vnímám..uvidíme jak to cele dopadne..měli by dát prostor lidem, co to myslí s fotbalem upřímně a ne tem, kteří si to berou jako svůj osobní business

  6. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    sTizz (přítel SN)     před 8 lety 06.05.2017 13:10 |  
    5 1

    K diskusi by se mela prizvat jeste FK Loucen 1893 :) Jinak skvele! Necekat,konat!

  7. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    mirecek1111     před 8 lety 06.05.2017 13:36 |  
    3 0

    Konečně si budou moci zařval "Pelta ven" i fanoušci Jablonce. Z vazby... :)

    Aktivitu Slavie vítám. Je šílené, aby se po těchto skandálech do vedení cpal snad ještě větší gauner, než ten co je teď "zdrcený" ve vazbě. A myslím, že je vzhledem k situaci i na pováženou každá koruna, kterou Tvrdík z rozpočtu CEFC investuje do fotbalu mimo Slavii. Přijde mi absurdní, aby CEFC finančně podporovalo reprezentaci a kdo ví co ještě ve FAČRu a Pelta si prachy určité pro fotbal od státu vesele odkláněl kdo ví kam.

  8. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    Dobi     před 8 lety 06.05.2017 13:39 |  
    6 3

    Vidím jednu důležitou věc. I když většina slávistů nemá kvůli některým tahům z Letné v posledních letech právem důvěru, musíme si uvědomit, že Spa i Sla jsou historickými body české i československé fotbalové historie a kde to jen trochu jde, tak spolupracovat. Proti všem vyvřelinám typu plísně nebo uměle fungujícího Gablonz... Pak si to rozdat nejen při derby, ale ta lavina peltů, berbrů, paclíků a dalších je smrtící!! Ne pro nás - třeba zrovna Slavia je přece věčná,což už historie několikrát potvrdila, ale proč se trápit korupcí a lokálními "šlechtici"????

    • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

      Akuls     před 8 lety 07.05.2017 14:24 |  
      0 0

      Ano platí, že "Sparta je když je Slavia" a naopak, ale pokud vím, tak SKS i ACS podporovala při posledních volbách předsedy FAČR Peltu a ten zase měl podmínku, že mu bude dělat jednoho z místopředsedů Berbr. Takže od obou velkoklubů je to nyní docela velké pokrytectvi jít proti Peltovi. Pochybuji, že někdo věřil, že si to Pelta dopracoval a je polepšený. Zvláště ACS. Pelta s Hornikem v dobách Mácha a Košťala zajišťoval ve spolupráci s předsedou komise rozhodčích Brabcem a jednotlivými konkrétními sudími cinklé tituly a postupy do CH.L. ACS by se měla nejdříve očistit jako za podobné praktiky Juventus v Itálii. V našich podmínkách bych to viděl na vrácení peněz získaných v CH.L. Fotbalové asociaci na rozvoj mládežnického fotbalu. Metody Plzně jsou slabým odvarem proti počínání ACS v minulých letech a podle mne je jen dobře pokud se bude délat fotbal dobře v dalších větších městech ČR. Jen ať má SKS a ACS konkurenci a liga je zajímavá. Asi před 14-ti dny hrál na Slovensku Slovan se Žilinou (první s druhým) pŕed návštěvou 1500 diváků, v Maďarsku hrála Dozsa Ujpest s Ferecvarosem pŕed 5-ti tisíci diváky. Lidi přestává domácí sport zajímat. Jsem nyní na léčení v lázěnském domě Rubín v Dudincích na Slovensku. Je zde plno dalších Čechů. Ve společenské místnosti jsem se ale díval na českou fotbalovou ligu sám. Na CH.L., E.L. a MS v hokeji ale bylo plno. Ta ať tak nedopadneme i u nás.

      • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

        Dobi     před 8 lety 09.05.2017 10:39 |  
        0 0

        Myslím, že nejsme v rozporu... Já jsem napsal V POSLEDNÍCH LETECH, kam patří nejen cinklá jara, ale tak trochu i éru Ježka.. Někde jsem to už rozváděl, že mám spíše na mysli I.republiku a doby, kdy byly oba kluby upozaděny (v 50.letech). Tam ta spolupráce fungovala. Ale na Spolupráci musí být aspoň DVA. Takže chápu, že to není a nemůže být jednoduché- stále někde uvidíme zlé duchy Košťála, Macha i toho Ježka, který pak na závěr přišel s Korbelem sem a hrál si na velikého slávistu... Ale kam to dospělo nyní, to nemá obdoby. A návštěvy jsou toho jen důkazem...

    • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

      Jachym     před 7 lety 15.06.2017 21:39 |  
      0 0

      Zrovna od tebe, který každého, kdo neplive za každou druhou větou na Spartu, posílá do Rumunska, mě takové vstřícné vyjádření na Spartu překvapuje...?

  9. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    lassiter     před 8 lety 06.05.2017 15:10 |  
    0 0

    Chválím, je dobré být iniciativní. Když jsme v tom s tou Spartou, tak jsme tam mohli nějakého sparťana zmínit, Grygeru nepočítám. Ale chápu, že najít kredibilní a široce respektované sparťany, kteří by to intelektuálně zvládli, není lehké. Víceméně je to oficiální otevření války Berbrovi a Plzni a věřím, že se podaří mezi prvoligovými kluby nějakou širší koalici najít, každopádně je třeba intenzivně jednat, např. v Teplicích jsou tomu myslím dlouhodobě velmi otevřeni. V nižších soutěžích to bude mnohem obtížnější.

  10. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    spravnej_jezedak     před 8 lety 06.05.2017 15:25 |  
    0 3

    Souhlasím a jsem rád za tento krok.. Jen nerozumím bodu 8.
    Jak Slavia jako takova financne podporuje reprezentaci?
    Pochopil bych, kdyby to bylo vyjadreni pod hlavickou CEFC..

  11. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    Crispo     před 8 lety 06.05.2017 16:43 |  
    5 0

    Zatím marně vyhlížím podobná vyjádření i ze strany jiných klubů, jen aby to od našeho vedení nebyl marný výkřik do tmy, kdy jakýkoli zájem o změnu bude jen na straně Slavie, případně i sparty. Jsem moc rád jak se k tomu naše vedení postavilo a naprosto souhlasím, ale něco mi říká že pokud v tom budeme jen my a sparta tak se nic nestane a nezmění...

    • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

      JS (přítel SN)     před 8 lety 06.05.2017 18:42 |  
      0 1

      Nejde o nějaká veřejná prohlášení, jako spíš o zákulisní jednání. Věřím, že probíhají, a to intenzivně.

      • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

        Crispo     před 8 lety 06.05.2017 18:52 |  
        0 1

        Toho jsem si vědom, ale s přihlédnutím k minulým aférám a situacím (např. iniciativa ispartu "Dejme kmotrům červenou", nebo jednání skrz nový model ligy, zvolení Pelty jako předsedy apod.), mi nepřijde že by někdo z týmů první ligy volal po změně čehokoli co se fanouškům nelíbí...

    • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

      donford     před 8 lety 08.05.2017 13:15 |  
      1 0

      Jo, ukazuje se bohužel hned po jednání výkonného výboru, že to bude výkřik do tmy. Berbr chce kandidovat, volání Slavie nazval a utnul hned z prvopočátku jako názor mimozemců (ET?). Co nám zbývá - příští rok ještě větší korupce, ještě větší a preciznější utkávání pavoučích sítí.
      Takže, když jsou peníze, nezpochybnitelné posílení mužstva tak, aby i ten nejzaprodanější rozhodčí neměl šanci negovat naše góly. A naší velmi silnou lavičku, protože se možná bude pilně žlutit.

      • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

        Crispo     před 8 lety 08.05.2017 13:38 |  
        1 0

        O tom to je, více klubů by se mělo rázně ohradit a začít jednat, kdy jindy když né teď ? Ale bůhví jak tam ten propletenec funguje a koho všechno má tá stbácká svině na lopatě. A to budou kluby pořád vyhlašovat jak chtějí fanoušky přilákat na stadion. Kdo jim na to bude chodit jestli v čele asociace zůstane Pelta nebo ještě hůř Berbr? To je potom úplně jedno že mají kluby vlastní svaz když rozhodčí spadají pod mafii...

  12. Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

    zeleznik2     před 8 lety 06.05.2017 18:09 |  
    0 6

    Vedení klubu k situaci plně podporuji. Co se týče pana Pelty, zbytečně nafouknuté, jak to v ČR bývá nic se nenajde a pokud ano, tak se to ztratí. Brzy bude na svobodě a ještě se mu všichni budou omlouvat...

    • Re: Slavia k aktuální situaci okolo M. Pelty a FAČRu

      knawi     před 8 lety 06.05.2017 21:50 |  
      1 0

      Roky, obrazně řečeno, volá fotbalová veřejnost "Pelta ven!" Proč tedy tvoje hloupá anticipace? Nebo máš vlastní špatné zkušenosti? Nechápu takové postoje, to se pak na všechno vysrat!