Zajimalo by me,jestli je ten drb o tom,ze jeden majitel chce hrat extraligu s CEFC a druhy EBEL s nejakymi rakusany v zadech,pravdivy:) A zajimava poznamka-po zmene zakonu musi mit nemovitost a pozemek pod ni jednoho vlastnika,.. coz se po lehkem nedorozumeni p.Tvrdika a predsedy spolku p.Huptycha nezda byti nicotnou zalezitosti,i kdyz se nedohodli jen na koupi celeho arealu,ne pozemku pod stadionem.
To je taková lehká mystifikace ze strany vedení nebo se něco ztratilo v překladu. Oním novým zákonem, který upravuje vlastnictví domů a pozemků je už více než tři roky účinný Občanský zákoník (89/2012 Sb.). Ačkoli se ten vrací k zásadě superficies solo cedit (povrch ustupuje půdě), jinými slovy že stavba je součástí pozemku (§ 506), v přechodných ustanoveních (§ 3054 a násl.) upravuje vcelku podrobně režim pozemku a stavby, k nimž mají vlastnické právo dvě rozdílné osoby. Zákon toto řeší pouze vzájemnými předkupními právy, neboť zamýšleným smyslem zákona bylo, aby se pozemek a stavba na něm postavená dostaly do vlastnictví jedné osoby a tím se stala stavba součástí pozemku. Rozhodně ale zákon nestanoví žádnou lhůtu k tomu, aby se tak stalo, což by ani dost dobře nešlo. Zkrátka jen do budoucna budou mít každý vlastník pozemku i stavbě vůči sobě vzájemné předkupní právo k druhé věci.
Musím souhlasit s níže uvedeným názorem JS. Spolek má vlastnické právo k pozemkům, aby mohl rozhodovat, co na pozemcích bude stát, co tam umožní a co ne. Věřím, že CEFC má jen nejlepší úmysly, ale nemusí tady být pořád. Na druhou stranu jsou pozemky pod stadionem asi bez možnosti jiného využití, těžko se Eden zbourá a místo něj postaví kanceláře. Takže rozumím oběma stranám, bude to o kompromisech.
Asi by to chtělo, aby se k tomu vyjádřila i druhá strana, tedy "starosta" SK Slavia Huptych a také majitel HC Slavia Pitter, Benýšek? Huptych je velký slávista, předsedou T.J. SK Slavia byl už jeho otec. On z pozice starosty celé Slavie musí mít všechny odbory rád stejně jako ty své pozemkaře. Navíc pokud vím, tak jednotlivé sportovní odbory jedou z hlediska financí na své triko. Nějaké přerozdělování je snad jen u výnosů hotelu Slavia a snad i z dotací poskytovaných na sport státem, takže pokud by si hokejisté sehnali sponzora, tak bude Huptych a "jeho" velká SK Slavia jistě jen ráda. Tipnul bych si, že je tam nějaký rozpor ohledně možného prodeje pozemků a dalších nemovitostí týkajících se zimáku a možná i dalších částí areálu. Ostatně nedávno se zde psalo o nějakých navrhovaných změnách v územním plánu na Praze 10 týkajících se areálu Slavie a kdo ví, zda to s tím také nesouvisí.
Take by me zajimalo, v pripade Krale jsem o tom slysel od protistrany, konkretne o velmi vlaznem a arogantnim pristupu ze strany seftrenera mladeze.
Prosime detaily, neni podle me normalni, ze si nechame utect jedineho reprezentanta daneho rocniku.
Dekuji
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 26.04.2017 20:48 |
1 0
Velmi zjednodušeně. Alex Král dostal nabídku na prodloužení smlouvy, která mu měla končit v létě. Slavia je přesvědčena, že nabídnuté podmínky jsou odpovídající kvalitě hráče. On podmínky a tedy i prodloužení odmítl akceptovat a odešel do Teplic. Slavia je přesvědčena, že prodali hráče kterému končila smlouva za výhodných podmínek.
Dekuji. Ja "slysel" ze nekolikrat bylo jednani ze strany Slavie odlozeno a ze strany hrace neslo o podminky, ale o nejakou vizi jeho dalsiho vyvoje, nacez bylo receno, ze pokud se podminky nelibi, tak po vzoru nejakych jinych dvou hracu muze stravit jaro se sporttesteterem na atleticke draze. Snad to tak tedy nebylo.
Kdyby ho vzali jako Mareše nebo Žežulku s Ačkem do Číny nebo do Španělska, tak by asi prodloužil. Takhle usoudil, že žádná extra perspektiva mu v SKS nekyne a Dovalil mu hodil laso. Navíc hrál pořád na DZ a on se cítí lépe na stoperovi, což ostatně potvrdil v posledních kvalifikačních zápasech české U19, kde hrál výborně.
Kdyby ho vzali na soustředění, tak by prodloužil? Co to je za nesmysl? Spíše on by měl prodloužit, aby ho vzali na soustředění ne? Třeba se s touhle variantou i počítalo...
Tak to ty dobytkové nechají radši zchátrat a rozpadnout,moc to nechápu nejsem právník,ale snad se to dá ošetřit aby tam ten areál jako sportoviště zůstal dál a nikdo tam nezačal stavět třeba kanceláře,
Ono to už bohužel zchátralé je, zajděte se do areálu někdy podívat a ocitnete se v roce 1980. Co svým počínáním odpovědní lidé sledují , je mi záhadou.
Aniž bych jim viděl do hlavy, možná se právě bojí převodů pozemků na CEFC. Doteď Spolek kontroluje to, že na pozemkách Slavie se nemůže začít s komerční výstavbou, ale prodejem pozemků by to už těžko ovlivnili. Chápu pak, že nabídka „my zafinancujeme hokej a vy nám dáte pozemky“ není adekvátní nejen jejich hodnotě, ale ani dlouhodobému a historickému významu. Být Huptychem, asi bych to také nepřijal, ale určitě se dá vystupovat diplomatičtěji, než větou „hokej nikoho nezajíma“. Ale opět říkám, že radši krachnout hokej, než přijít o pozemky v Edenu. Tedy zvláště pokud se nabídla CEFC týkala i tréninkových hřišť a ne jen parcel pod stadionem.
CEFC chce od Slavie pozemek pod stadionem+kolem stadionu ( parkoviště u hotelu Iris a kde má stát ten parkovací dům)
A chce právě přikoupit ty 2treninkový hřiště +to parkoviště u toho nízkýho baráku (prodejna servis lyží) a tam chce postavit podzemní garaže a nad nimi menší treninkový hřiště.
A hlavně mezi treninkovým hřištěm a stadionem je oplocení od Hochtiefu (to je jejich pozemek za dluhy) a to CEFC od nich chce vykoupit (je to dohodnuto).
Tady je celkem jasné, že musel dostat od někoho pořádně nasypáno. Nejspíš Hochtief. Ale však jo, nechejme si zastavět celé centrum jen baráky a posílejme pak malé děti na tréninky někam 20 kiláků za Prahu... Všude ve světě se to dělá obráceně, ale budiž no...
Není to tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Pozemek je ve vlastnictví "velké Slávie", která zahrunuje celou řadu sportů (a většina z nich žije jen z příspěvků vlastních členů, ačkoliv řada z nich jsou dlouhá léta úspěšnější, než fotbalisté). A předseda tohoto spolku těžko může podpořit návrh odkupu pozemků, když je například nabídka jen symbolické částky 1,-. Navíc si Číňané jednoho krásného dne můžou říct, nedostali jsme se do LM, že kašlou na fotbal, postavíme tam rýžové pole a Slavia pak nemá šanci jim v tom bránit. Takže na první pohled se to sice může zdát, jako krok proti fotbalové Slávii, ale ve skutečnosti je to v zájmu Slávie jako celku.
To jsou nesmyslné fantasmagorie. Číňané si můžou říkat, co chtějí. Je nějaký územní plán a jasná specifikace využití těch pozemků. To, že jsi majitel neznamená, že si ze dne na den můžeš postavit/zbourat co chceš. Ty pozemky jsou v územním plánu jako sportoviště a změnit takový územní plán je věc na roky a mimo jiné je k tomu zapotřebí souhlas zastupitelstva a několika úřadů státní správy. Nedělejme z toho zase kovbojku.
Myslím si, že jsou za tím osobní zájmy p. Huptycha a spol. kteří jsou teď prakticky neomezenými "pány" celého areálu a teď by o to přišli. Hokej je evidentně nezajímá a tu moc kterou teď mají za to vyměnit nechtějí...
Fantasmagorie to nejsou, řekněme, že o tom něco vím. Víte, že existuje i konkrétní návrh města, že celý sportovní areál Slávie bude zrušen a nahrazen obnovenými rozšířenými Slatinami? Hokej je kapitola sám pro sebe, jakkoliv mi to může být líto. Ten je zadlužený na energiích, celá Slávie na něj dlouhá léta doplácí a Benýšek s tim nehodlá nic dělat a tento stav mu pravděpodobně vyhovuje. Takže je skutečně v nemilosti a "nikoho nezajímá".
Přesně, mám takový pocit, že to tu ne zas tak dávno proběhlo, protože proaktivní MČ P10 už nechávala zpracovat nějaké vizualizace změny územního plánu a zástavby v místě tréninkových hřišť. Tehdy jsem říkal, že zpracovávat si mohou, co chtějí, ale dokud jsou pozemky v majetku SK Slavia, developeři i komunální zastupitelé, stavební úřady atd. mají smůlu.
Nicméně převod pozemků z SK Slavia na kohokoliv je prostě nebezpečný. Protože Sportovní klub je asi jediný zainteresovaný subjekt, který z nich nechce mít zisk.
Zmiňovanou změnu územního plánu MČ P10 jsem měl staženou a území současných sportovišť Slavie se tam vůbec neřešilo. Což zatím problém neznamená, ale samozřejmě to nic nenapovídá o budoucnosti.
A ještě k těm územním plánům- na to bych opravdu nespoléhal, jelikož v naší krásné republice je možné všechno. Vždyť i Československo mohlo být dle platné ústavy rozděleno jen na základě výsledku referenda.... co je pak asi za překážku nějaký územní plán? :)) Buďte rádi, že pozemky vlastní Slávia, která v tom nemá jak píše JS zájem zisku, a ne nějaký cizí ekonomický subjekt. Já také věřím, že to CEFC myslí dobře, ale opatrnosti není nikdy dost ;)
Ad Československo: to je dost nepřesné, referendum upravovalo vystoupení jedné z republik, ale nakonec ČSFR skončila zrušením federace. Je to oblíbený omyl, spolu s irelevantním argumentem, že "většina byla proti" - pokud by např. na Slovensku referendum proběhlo s účastí 60 % a 55 % voličů bylo pro nezávislost, bylo by vymalováno, i kdyby v ČR přišli všichni a hlasovali 100% proti.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 28.04.2017 17:34 |
1 0
mnoho lidí je údajně přesvědčeno, že právě současná Slavia není vůbec zárukou. V každém případě je zřejmé, že každý jednotlivý sport předně hájí zájmy svoje.
Celý článek mi připomíná zápisy z jednání z akademického senátu PF UK
Řeší se téma A.
Vyjádřil se Karel B.
Vyjádřil se Karel C.
Ukončení rozpravy.
Další téma...
:D
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 28.04.2017 17:31 |
0 0
No jo no uznávám. Ale nemám potřebu vyjadřovat svůj názor aby to bylo formou třeba blogu. Jen jsem cítil, že by bylo fajn zveřejnit, že něco takového bylo a aspoň částečně napsat co tam bylo řečeno. Takže strohé popsání hlavních bodů.
Žádná zmínka o Slavia Cup tam neproběhla? Sice tam hrál ''B''-tým české U15(''A''-tým hrál přípravu proti Irsku a Norsku), ale tam se nenašel někdo, kdo by mohl posílit Slavii? Také byste tam mohli dopsat, kam vlastně máme ty naše tipy do mládeže posílat. Zdali na e-mail slavia@slavia.cz nebo je na to zřízen jiný účet...
Trošku OT: V článku o Markovičovi (náhrada za Jaroše) se psalo o dalším talentu ze Sigmy Miroslavu Sklenářovi(někteří zde i psali, ať ho přibereme k Markovičovi), o kterého se přetahují ligové celky. Ale ani do jedné z nominací se nevešel a patřil mezi náhradníky.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 28.04.2017 17:29 |
0 0
tipy na hráče posílej klidně na slavia@slavia.cz oni si to mezi sebou předají.
Pozemky ve vlastnictví tzv. velké Slávie - to je jeden z důvodů, proč jsme se po roce 89 nenastartovali a stadion se řeší dodnes. Můj bývalý soused byl na začátku devadesátých let předsedou tzv. velké sparty. Když za ním přišel fotbal, aby jim převedl pozemky pod stadionem, udělal to okamžitě za jednu korunu. Vlastnické vztahy byli jasné a to je podmínka každého investora. Pokud velkou Slávii nezajímá jak si vede hokej a chátrající hokejová hala, tak se to nemá jak posunout. Doufám ale, že se to nakonec podaří.
Myslím, že to byl přesně ten důvod, proč jsme pod Borisem Korbelem nejprve hráli v Ďolíčku, potom na Strahově... a nakonec jsme se vrátili zpět a v Edenu nebylo na nic ani sáhnuto... A řekl bych, že to byl i důvod, proč BK všechno vzdal..
Ne, v té době fakt nebyl problém se SK, ti by pozemek poskytli bez problémů a taky to opravdu udělali, když se konečně začalo stavět.
Tam se jednalo o nevyřešený restituční nárok na pozemky, což se strašně dlouho táhlo. Když se podíváš do katastrální mapy, hranice parcel u přilehlé zástavby často procházejí skrz domy, okolo areálu jsou různé nudle a prapodivné trojůhelníčky - to je právě pozůstatek celého problému.
To bylo nějak tak, že právo požádat o převedení sportoviště do svého vlastnictví měl ten, kdo tam ten sport provozoval, ne?
V klubu, do kterého patřím, tenkrát zažádala o převod jednota i čerstvě vyčleněný fotbalový oddíl... a ve finále jsme se soudili dvacet let... a stadion zatím zchátral úplně
Tady je uryvek z rozhovoru s Leskou od D.Ocetnika ..
SK Slavia Praha (občanské sdružení všech slávistických oddílů) získal v roce 2003 od státu zákonem pozemky v Edenu. A vlastníkem těchto pozemků, tedy i těch pod stadionem, je stále. To považuji za velmi důležité. Dohodnutou výměru pronajal se striktními omezeními fotbalovému klubu (tedy a.s.) a klub následně podnajal pozemek pod stadionem se stejně striktními omezeními „stadionu“. Obě Slavie tak mohou ovlivňovat nadále dění v Edenu. Klub má navíc nový stadion pronajatý na 250 let, a to za mimořádně výhodných podmínek. Slavie tak nenesly a nenesou rizika spojená s tak náročnou investiční akcí. Objektivně by je ani nebyly schopny nést. Stejně tak nemohl být stadionový projekt vystaven turbulencím fotbalového prostředí a jeho struktura je musela být schopna překlenout. Problémy klubu nesměly potopit stadion a obráceně. Události z nedávného období potvrdily správnost zvolené strategie. Nakonec i kdyby byl stadion hypoteticky financován a vlastněn klubem, neexistuje pojistka proti jeho prodeji subjektu, který nemá s klubem nic společného, jeho propadnutí jako zástavy bance atd. Všichni, kteří se na projektu podíleli, přistupovali k minimalizaci rizik s maximální zodpovědností. Zkušenosti z civilizovaného zahraničí nám byly vodítkem.
rozhovor dělal př. Čapek já ho jen zveřejnil. V každé době si každý prosazuje pouze své zájmy a také je i obhajuje zejména na veřejnosti. Jestli kroky současného vedení jsou ty správné se uvidí.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 28.04.2017 17:29 |
0 0
v 90 letech se dohodli sporty, že si majetek nebudou dělit ale budou se o něj starat společně. Proto je nyní "velká Slavia"
Všechno je to nejspíš trochu jinak...
Hlavním problémem je pozemek,který údajně patří Hochtiefu (tenkrát za dluhy...oplechovaný pozemek za stadionem)
V pondělí na představenstvu věta,že nikoho hokej nezajímá nepadla... bylo tam řečeno,že pokud fotbal získá od Slavie pozemky okolo stadionu ( o prodeji nerozhoduje představenstvo v čele s p.Huptychem,ale velká valná hromada)+od Hochtiefu,tak stejným způsobem jako zachránili fotbal zachrání hokej.
Jenže v úterý od Hochtiefu přišla záporná odpověď (údajně tam chtějí něco stavět,ale to je kec,prostě chtějí vytřískat peníze). Proto asi byl Tvrdík na besedě nejspíš nasranej...
Já se v tom už nevyznám, ale to asi momentálně nikdo. Škoda že článek na A114 není trochu podrobnější, jistě to byla velice zajímavá debata. Mě hokej tolik nezajímá, spíš by mě zajímalo jak to teda vypadá s těmi pozemky na kterých leží fotbalový stadion. Tam se taky majitelé štorcli a nechtějí pozemky CEFC prodat?
Komentáře (52)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
honzaccc před 8 lety 26.04.2017 18:07 |Škoda, že z toho není videozáznam... Rád bych se podíval... Určitě tam padlo mnoho zajímavostí.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
fredydj (přítel SN) před 8 lety 26.04.2017 18:12 |s tím hokejem je to dost smutný ....
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Fačín před 8 lety 26.04.2017 18:54 |Pan Huptych bude asi pěkný kvítko.. Proč to dělá, když ho to nebaví? Tak to na mne totiž působí.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
sTizz (přítel SN) před 8 lety 26.04.2017 21:30 |Zajimalo by me,jestli je ten drb o tom,ze jeden majitel chce hrat extraligu s CEFC a druhy EBEL s nejakymi rakusany v zadech,pravdivy:) A zajimava poznamka-po zmene zakonu musi mit nemovitost a pozemek pod ni jednoho vlastnika,.. coz se po lehkem nedorozumeni p.Tvrdika a predsedy spolku p.Huptycha nezda byti nicotnou zalezitosti,i kdyz se nedohodli jen na koupi celeho arealu,ne pozemku pod stadionem.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
dthwinter před 8 lety 27.04.2017 08:36 |To je taková lehká mystifikace ze strany vedení nebo se něco ztratilo v překladu. Oním novým zákonem, který upravuje vlastnictví domů a pozemků je už více než tři roky účinný Občanský zákoník (89/2012 Sb.). Ačkoli se ten vrací k zásadě superficies solo cedit (povrch ustupuje půdě), jinými slovy že stavba je součástí pozemku (§ 506), v přechodných ustanoveních (§ 3054 a násl.) upravuje vcelku podrobně režim pozemku a stavby, k nimž mají vlastnické právo dvě rozdílné osoby. Zákon toto řeší pouze vzájemnými předkupními právy, neboť zamýšleným smyslem zákona bylo, aby se pozemek a stavba na něm postavená dostaly do vlastnictví jedné osoby a tím se stala stavba součástí pozemku. Rozhodně ale zákon nestanoví žádnou lhůtu k tomu, aby se tak stalo, což by ani dost dobře nešlo. Zkrátka jen do budoucna budou mít každý vlastník pozemku i stavbě vůči sobě vzájemné předkupní právo k druhé věci.
Musím souhlasit s níže uvedeným názorem JS. Spolek má vlastnické právo k pozemkům, aby mohl rozhodovat, co na pozemcích bude stát, co tam umožní a co ne. Věřím, že CEFC má jen nejlepší úmysly, ale nemusí tady být pořád. Na druhou stranu jsou pozemky pod stadionem asi bez možnosti jiného využití, těžko se Eden zbourá a místo něj postaví kanceláře. Takže rozumím oběma stranám, bude to o kompromisech.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
sTizz (přítel SN) před 8 lety 27.04.2017 16:29 |Diky za objasneni.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Akuls před 8 lety 26.04.2017 22:07 |Asi by to chtělo, aby se k tomu vyjádřila i druhá strana, tedy "starosta" SK Slavia Huptych a také majitel HC Slavia Pitter, Benýšek? Huptych je velký slávista, předsedou T.J. SK Slavia byl už jeho otec. On z pozice starosty celé Slavie musí mít všechny odbory rád stejně jako ty své pozemkaře. Navíc pokud vím, tak jednotlivé sportovní odbory jedou z hlediska financí na své triko. Nějaké přerozdělování je snad jen u výnosů hotelu Slavia a snad i z dotací poskytovaných na sport státem, takže pokud by si hokejisté sehnali sponzora, tak bude Huptych a "jeho" velká SK Slavia jistě jen ráda. Tipnul bych si, že je tam nějaký rozpor ohledně možného prodeje pozemků a dalších nemovitostí týkajících se zimáku a možná i dalších částí areálu. Ostatně nedávno se zde psalo o nějakých navrhovaných změnách v územním plánu na Praze 10 týkajících se areálu Slavie a kdo ví, zda to s tím také nesouvisí.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Fačín před 8 lety 26.04.2017 18:53 |"Konkrétně pohovořil o důvodech odchodů Alexe Krále a Víti Jaroše"
Tato věta mě zaujala, bohužel tam není napsáno vysvětlení, kde byla chyba či co se stalo..
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Honza_K1 (přítel SN) před 8 lety 26.04.2017 20:00 |Take by me zajimalo, v pripade Krale jsem o tom slysel od protistrany, konkretne o velmi vlaznem a arogantnim pristupu ze strany seftrenera mladeze.
Prosime detaily, neni podle me normalni, ze si nechame utect jedineho reprezentanta daneho rocniku.
Dekuji
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 26.04.2017 20:48 |Velmi zjednodušeně. Alex Král dostal nabídku na prodloužení smlouvy, která mu měla končit v létě. Slavia je přesvědčena, že nabídnuté podmínky jsou odpovídající kvalitě hráče. On podmínky a tedy i prodloužení odmítl akceptovat a odešel do Teplic. Slavia je přesvědčena, že prodali hráče kterému končila smlouva za výhodných podmínek.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Honza_K1 (přítel SN) před 8 lety 26.04.2017 21:05 |Dekuji. Ja "slysel" ze nekolikrat bylo jednani ze strany Slavie odlozeno a ze strany hrace neslo o podminky, ale o nejakou vizi jeho dalsiho vyvoje, nacez bylo receno, ze pokud se podminky nelibi, tak po vzoru nejakych jinych dvou hracu muze stravit jaro se sporttesteterem na atleticke draze. Snad to tak tedy nebylo.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Akuls před 8 lety 26.04.2017 21:37 |Kdyby ho vzali jako Mareše nebo Žežulku s Ačkem do Číny nebo do Španělska, tak by asi prodloužil. Takhle usoudil, že žádná extra perspektiva mu v SKS nekyne a Dovalil mu hodil laso. Navíc hrál pořád na DZ a on se cítí lépe na stoperovi, což ostatně potvrdil v posledních kvalifikačních zápasech české U19, kde hrál výborně.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
petrnovy před 8 lety 26.04.2017 22:10 |Kdyby ho vzali na soustředění, tak by prodloužil? Co to je za nesmysl? Spíše on by měl prodloužit, aby ho vzali na soustředění ne? Třeba se s touhle variantou i počítalo...
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Travinho před 8 lety 27.04.2017 06:55 |Na to soustředění se jelo v době, kdy už se víceméně vědělo, že odejde.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
malan (přítel SN) před 8 lety 26.04.2017 21:02 |Ten Huptych, to je normalni chucpe.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
sTizz (přítel SN) před 8 lety 26.04.2017 21:38 |Bylo jich vice,kteri nesouhlasili..
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
vlk30 (přítel SN) před 8 lety 26.04.2017 22:15 |Tak to ty dobytkové nechají radši zchátrat a rozpadnout,moc to nechápu nejsem právník,ale snad se to dá ošetřit aby tam ten areál jako sportoviště zůstal dál a nikdo tam nezačal stavět třeba kanceláře,
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Tealc před 8 lety 26.04.2017 22:57 |Ono to už bohužel zchátralé je, zajděte se do areálu někdy podívat a ocitnete se v roce 1980. Co svým počínáním odpovědní lidé sledují , je mi záhadou.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
JS (přítel SN) před 8 lety 26.04.2017 23:36 |Aniž bych jim viděl do hlavy, možná se právě bojí převodů pozemků na CEFC. Doteď Spolek kontroluje to, že na pozemkách Slavie se nemůže začít s komerční výstavbou, ale prodejem pozemků by to už těžko ovlivnili. Chápu pak, že nabídka „my zafinancujeme hokej a vy nám dáte pozemky“ není adekvátní nejen jejich hodnotě, ale ani dlouhodobému a historickému významu. Být Huptychem, asi bych to také nepřijal, ale určitě se dá vystupovat diplomatičtěji, než větou „hokej nikoho nezajíma“. Ale opět říkám, že radši krachnout hokej, než přijít o pozemky v Edenu. Tedy zvláště pokud se nabídla CEFC týkala i tréninkových hřišť a ne jen parcel pod stadionem.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Hofo78 před 8 lety 26.04.2017 23:48 |CEFC chce od Slavie pozemek pod stadionem+kolem stadionu ( parkoviště u hotelu Iris a kde má stát ten parkovací dům)
A chce právě přikoupit ty 2treninkový hřiště +to parkoviště u toho nízkýho baráku (prodejna servis lyží) a tam chce postavit podzemní garaže a nad nimi menší treninkový hřiště.
A hlavně mezi treninkovým hřištěm a stadionem je oplocení od Hochtiefu (to je jejich pozemek za dluhy) a to CEFC od nich chce vykoupit (je to dohodnuto).
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
JS (přítel SN) před 8 lety 27.04.2017 00:36 |Díky za info. Tak nějak jsem si to představoval, že to nebude jen o parcele pod stadionem, no. :)
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Travinho před 8 lety 27.04.2017 06:56 |Tady je celkem jasné, že musel dostat od někoho pořádně nasypáno. Nejspíš Hochtief. Ale však jo, nechejme si zastavět celé centrum jen baráky a posílejme pak malé děti na tréninky někam 20 kiláků za Prahu... Všude ve světě se to dělá obráceně, ale budiž no...
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
karpet před 8 lety 27.04.2017 09:20 |Není to tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Pozemek je ve vlastnictví "velké Slávie", která zahrunuje celou řadu sportů (a většina z nich žije jen z příspěvků vlastních členů, ačkoliv řada z nich jsou dlouhá léta úspěšnější, než fotbalisté). A předseda tohoto spolku těžko může podpořit návrh odkupu pozemků, když je například nabídka jen symbolické částky 1,-. Navíc si Číňané jednoho krásného dne můžou říct, nedostali jsme se do LM, že kašlou na fotbal, postavíme tam rýžové pole a Slavia pak nemá šanci jim v tom bránit. Takže na první pohled se to sice může zdát, jako krok proti fotbalové Slávii, ale ve skutečnosti je to v zájmu Slávie jako celku.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Merlinus (přítel SN) před 8 lety 27.04.2017 09:28 |To jsou nesmyslné fantasmagorie. Číňané si můžou říkat, co chtějí. Je nějaký územní plán a jasná specifikace využití těch pozemků. To, že jsi majitel neznamená, že si ze dne na den můžeš postavit/zbourat co chceš. Ty pozemky jsou v územním plánu jako sportoviště a změnit takový územní plán je věc na roky a mimo jiné je k tomu zapotřebí souhlas zastupitelstva a několika úřadů státní správy. Nedělejme z toho zase kovbojku.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Merlinus (přítel SN) před 8 lety 27.04.2017 09:31 |Myslím si, že jsou za tím osobní zájmy p. Huptycha a spol. kteří jsou teď prakticky neomezenými "pány" celého areálu a teď by o to přišli. Hokej je evidentně nezajímá a tu moc kterou teď mají za to vyměnit nechtějí...
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
karpet před 8 lety 27.04.2017 10:03 |Fantasmagorie to nejsou, řekněme, že o tom něco vím. Víte, že existuje i konkrétní návrh města, že celý sportovní areál Slávie bude zrušen a nahrazen obnovenými rozšířenými Slatinami? Hokej je kapitola sám pro sebe, jakkoliv mi to může být líto. Ten je zadlužený na energiích, celá Slávie na něj dlouhá léta doplácí a Benýšek s tim nehodlá nic dělat a tento stav mu pravděpodobně vyhovuje. Takže je skutečně v nemilosti a "nikoho nezajímá".
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
JS (přítel SN) před 8 lety 27.04.2017 10:49 |Přesně, mám takový pocit, že to tu ne zas tak dávno proběhlo, protože proaktivní MČ P10 už nechávala zpracovat nějaké vizualizace změny územního plánu a zástavby v místě tréninkových hřišť. Tehdy jsem říkal, že zpracovávat si mohou, co chtějí, ale dokud jsou pozemky v majetku SK Slavia, developeři i komunální zastupitelé, stavební úřady atd. mají smůlu.
Nicméně převod pozemků z SK Slavia na kohokoliv je prostě nebezpečný. Protože Sportovní klub je asi jediný zainteresovaný subjekt, který z nich nechce mít zisk.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
sasky před 8 lety 27.04.2017 15:34 |Zmiňovanou změnu územního plánu MČ P10 jsem měl staženou a území současných sportovišť Slavie se tam vůbec neřešilo. Což zatím problém neznamená, ale samozřejmě to nic nenapovídá o budoucnosti.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
karpet před 8 lety 27.04.2017 11:45 |A ještě k těm územním plánům- na to bych opravdu nespoléhal, jelikož v naší krásné republice je možné všechno. Vždyť i Československo mohlo být dle platné ústavy rozděleno jen na základě výsledku referenda.... co je pak asi za překážku nějaký územní plán? :)) Buďte rádi, že pozemky vlastní Slávia, která v tom nemá jak píše JS zájem zisku, a ne nějaký cizí ekonomický subjekt. Já také věřím, že to CEFC myslí dobře, ale opatrnosti není nikdy dost ;)
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Maeden (přítel SN) před 8 lety 27.04.2017 16:35 |Ad Československo: to je dost nepřesné, referendum upravovalo vystoupení jedné z republik, ale nakonec ČSFR skončila zrušením federace. Je to oblíbený omyl, spolu s irelevantním argumentem, že "většina byla proti" - pokud by např. na Slovensku referendum proběhlo s účastí 60 % a 55 % voličů bylo pro nezávislost, bylo by vymalováno, i kdyby v ČR přišli všichni a hlasovali 100% proti.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 28.04.2017 17:34 |mnoho lidí je údajně přesvědčeno, že právě současná Slavia není vůbec zárukou. V každém případě je zřejmé, že každý jednotlivý sport předně hájí zájmy svoje.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Tchue22 před 8 lety 27.04.2017 10:00 |Přesto věřim, že časem k dohodě dojde. Podívejte na stadion, zezačátku taky samé rozpory a nejistota a jak se to za ten rok hnulo.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
arestei před 8 lety 27.04.2017 07:58 |Celý článek mi připomíná zápisy z jednání z akademického senátu PF UK
Řeší se téma A.
Vyjádřil se Karel B.
Vyjádřil se Karel C.
Ukončení rozpravy.
Další téma...
:D
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 28.04.2017 17:31 |No jo no uznávám. Ale nemám potřebu vyjadřovat svůj názor aby to bylo formou třeba blogu. Jen jsem cítil, že by bylo fajn zveřejnit, že něco takového bylo a aspoň částečně napsat co tam bylo řečeno. Takže strohé popsání hlavních bodů.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Radek097 (přítel SN) před 8 lety 27.04.2017 10:13 |Žádná zmínka o Slavia Cup tam neproběhla? Sice tam hrál ''B''-tým české U15(''A''-tým hrál přípravu proti Irsku a Norsku), ale tam se nenašel někdo, kdo by mohl posílit Slavii? Také byste tam mohli dopsat, kam vlastně máme ty naše tipy do mládeže posílat. Zdali na e-mail slavia@slavia.cz nebo je na to zřízen jiný účet...
Trošku OT: V článku o Markovičovi (náhrada za Jaroše) se psalo o dalším talentu ze Sigmy Miroslavu Sklenářovi(někteří zde i psali, ať ho přibereme k Markovičovi), o kterého se přetahují ligové celky. Ale ani do jedné z nominací se nevešel a patřil mezi náhradníky.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 28.04.2017 17:29 |tipy na hráče posílej klidně na slavia@slavia.cz oni si to mezi sebou předají.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Juje před 8 lety 27.04.2017 13:30 |Pozemky ve vlastnictví tzv. velké Slávie - to je jeden z důvodů, proč jsme se po roce 89 nenastartovali a stadion se řeší dodnes. Můj bývalý soused byl na začátku devadesátých let předsedou tzv. velké sparty. Když za ním přišel fotbal, aby jim převedl pozemky pod stadionem, udělal to okamžitě za jednu korunu. Vlastnické vztahy byli jasné a to je podmínka každého investora. Pokud velkou Slávii nezajímá jak si vede hokej a chátrající hokejová hala, tak se to nemá jak posunout. Doufám ale, že se to nakonec podaří.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
kjandourek (admin) před 8 lety 27.04.2017 14:17 |Myslím, že to byl přesně ten důvod, proč jsme pod Borisem Korbelem nejprve hráli v Ďolíčku, potom na Strahově... a nakonec jsme se vrátili zpět a v Edenu nebylo na nic ani sáhnuto... A řekl bych, že to byl i důvod, proč BK všechno vzdal..
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Maeden (přítel SN) před 8 lety 27.04.2017 15:58 |Ne, v té době fakt nebyl problém se SK, ti by pozemek poskytli bez problémů a taky to opravdu udělali, když se konečně začalo stavět.
Tam se jednalo o nevyřešený restituční nárok na pozemky, což se strašně dlouho táhlo. Když se podíváš do katastrální mapy, hranice parcel u přilehlé zástavby často procházejí skrz domy, okolo areálu jsou různé nudle a prapodivné trojůhelníčky - to je právě pozůstatek celého problému.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
kjandourek (admin) před 8 lety 27.04.2017 16:19 |To bylo nějak tak, že právo požádat o převedení sportoviště do svého vlastnictví měl ten, kdo tam ten sport provozoval, ne?
V klubu, do kterého patřím, tenkrát zažádala o převod jednota i čerstvě vyčleněný fotbalový oddíl... a ve finále jsme se soudili dvacet let... a stadion zatím zchátral úplně
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
sTizz (přítel SN) před 8 lety 27.04.2017 16:38 |Tady je uryvek z rozhovoru s Leskou od D.Ocetnika ..
SK Slavia Praha (občanské sdružení všech slávistických oddílů) získal v roce 2003 od státu zákonem pozemky v Edenu. A vlastníkem těchto pozemků, tedy i těch pod stadionem, je stále. To považuji za velmi důležité. Dohodnutou výměru pronajal se striktními omezeními fotbalovému klubu (tedy a.s.) a klub následně podnajal pozemek pod stadionem se stejně striktními omezeními „stadionu“. Obě Slavie tak mohou ovlivňovat nadále dění v Edenu. Klub má navíc nový stadion pronajatý na 250 let, a to za mimořádně výhodných podmínek. Slavie tak nenesly a nenesou rizika spojená s tak náročnou investiční akcí. Objektivně by je ani nebyly schopny nést. Stejně tak nemohl být stadionový projekt vystaven turbulencím fotbalového prostředí a jeho struktura je musela být schopna překlenout. Problémy klubu nesměly potopit stadion a obráceně. Události z nedávného období potvrdily správnost zvolené strategie. Nakonec i kdyby byl stadion hypoteticky financován a vlastněn klubem, neexistuje pojistka proti jeho prodeji subjektu, který nemá s klubem nic společného, jeho propadnutí jako zástavy bance atd. Všichni, kteří se na projektu podíleli, přistupovali k minimalizaci rizik s maximální zodpovědností. Zkušenosti z civilizovaného zahraničí nám byly vodítkem.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
sTizz (přítel SN) před 8 lety 27.04.2017 16:39 |ze serveru a114.cz z roku 2013
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 28.04.2017 17:28 |rozhovor dělal př. Čapek já ho jen zveřejnil. V každé době si každý prosazuje pouze své zájmy a také je i obhajuje zejména na veřejnosti. Jestli kroky současného vedení jsou ty správné se uvidí.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 28.04.2017 17:29 |v 90 letech se dohodli sporty, že si majetek nebudou dělit ale budou se o něj starat společně. Proto je nyní "velká Slavia"
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Kenny před 8 lety 27.04.2017 15:24 |Funguje nějak ten projekt skautingu? Lze někam zaslat tip na šikovné hráče z nižších soutěží?
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 28.04.2017 17:26 |pošli na slavia@slavia.cz oni si to předají.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Hofo78 před 8 lety 27.04.2017 16:49 |Všechno je to nejspíš trochu jinak...
Hlavním problémem je pozemek,který údajně patří Hochtiefu (tenkrát za dluhy...oplechovaný pozemek za stadionem)
V pondělí na představenstvu věta,že nikoho hokej nezajímá nepadla... bylo tam řečeno,že pokud fotbal získá od Slavie pozemky okolo stadionu ( o prodeji nerozhoduje představenstvo v čele s p.Huptychem,ale velká valná hromada)+od Hochtiefu,tak stejným způsobem jako zachránili fotbal zachrání hokej.
Jenže v úterý od Hochtiefu přišla záporná odpověď (údajně tam chtějí něco stavět,ale to je kec,prostě chtějí vytřískat peníze). Proto asi byl Tvrdík na besedě nejspíš nasranej...
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Grobar před 8 lety 27.04.2017 17:09 |Já se v tom už nevyznám, ale to asi momentálně nikdo. Škoda že článek na A114 není trochu podrobnější, jistě to byla velice zajímavá debata. Mě hokej tolik nezajímá, spíš by mě zajímalo jak to teda vypadá s těmi pozemky na kterých leží fotbalový stadion. Tam se taky majitelé štorcli a nechtějí pozemky CEFC prodat?
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Hofo78 před 8 lety 27.04.2017 17:51 |Pozemky pod stadionem a prostranství okolo něj patří jednotě,pak některé kousíčky má právě jako Hochtief zástavu za dluhy
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 28.04.2017 17:25 |sorry jako nejsem novinář :-) Já jen popsal co tam padlo a myslím si, že může ven.
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
Radek097 (přítel SN) před 8 lety 28.04.2017 18:07 |Asi všechno co tam padlo, tak by může ven, ne? Nebo jste tam podepsali smlouvu o mlčenlivosti? :-)
Re: Debata s představenstvem SK Slavia Praha
před 8 lety 29.04.2017 15:01 |Rozhodně ven všechno nemůže.